Je zou eens kunnen kijken op www.monsterwatches.nlquote:Op zondag 6 december 2009 17:48 schreef sanexje het volgende:
[..]
Late reactie uit een vorig topic, maar waar komt deze vandaan? Ik heb aardig zitten googlen en wil graag de SNP019P1 aanschaffen en kwam dus zo in dit topic terecht![]()
Degene die ik zoek is hetzelfde als bovenstaande maar dan zonder de goude kleur.
Ik vraag me alleen af waar ik hem het beste (en goedkoopst) kan bestellen.
Moet ik daarnaast ook nog rekening houden met import kosten? Belasting etc?
Hoho, heb nergens gezegd dat ik ging betalenquote:
Late reactie, maar zie mijn post op de vorige pagina:quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:49 schreef Stewes het volgende:
Hallo allemaal!
Het is vast al meerdere keren hier langsgekomen maar ik heb een vraag met betrekking tot het importen/ophalen van een horloge uit Zwitserland.
Aangezien ik erg geïnteresseerd ben, zoals ik al in meerdere posts aangaf, in de JLC Reverso Grande Taille, ben ik eens op internet goed gaan rondkijken. Op een gegeven moment kwam ik uit op de website van Times of Switzerland (http://www.timeofswitzerland)
Deze website komt op mij betrouwbaar over, zeker aangezien ze zelf ook nog winkels hebben in Zwiterland. Is iemand bekend met deze website/deze winkels?
Verder is mijn vraag hoe jullie denken over de 'risico's' om een dergelijk horloge bijvoorbeeld bij Times of Switzerland te kopen en hem daar dan zelf op te gaan halen. Dit scheelt echt namelijk echt enorm met de prijzen in Nederland. Iemand dit ooit gedaan/waar moet je op letten?
Bedankt!
Stewes
quote:Ik raad echter niet aan om zo'n horloge buiten de EU te kopen als je zelf vaak buiten de EU moet zijn (vliegen) of bijvoorbeeld vaak in Zwitserland komt. Ik ken al verschillende mensen die zo'n trucje gedaan hebben en binnen 3 jaar (dat is de termijn om nog nageheven te worden) zijn aangehouden op schiphol (terwijl ze van een hele andere trip terukwamen) en dan nog eens even BTW en invoerrechten en een boete konden betalen......
idd, zie post hierbovenquote:Op maandag 7 december 2009 09:35 schreef eriksd het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
Zou niet zo'n probleem mogen zijn. Zij reist veel voor haar werk en door het feit dat ze tussen Londen en Stockholm pendelt privé. Het risico in ieder geval wel waard.quote:
Ik vlieg zelf gemiddeld 2x per week ofzo en ben er nog nooit op aangesproken. Ben ook niet eigenaar van iets enorm duurs, maar ze hebben het ook nog nooit gechecked.quote:Op maandag 7 december 2009 09:35 schreef eriksd het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
En toch is het bij verschillende kennissen van me gebeurd....quote:Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef SeLang het volgende:
Dat zou wel extreem belachelijk zijn als ze je bij de douane aanhouden vanwege een mooi horloge om je pols. (in verpakking kan ik me nog iets bij voorstellen)
Hier vliegen lui met dikke horloges de hele wereld over (en dan heb ik het echt over £20k+, idioten als je het mij vraagt) en ik heb er nog nooit eentje over gehoord. Wellicht toeval. Hoe dan ook, lijkt me sterk dat je vervolgens ook echt moet betalen, hoe kunnen ze ooit iets hard maken.quote:Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het probleem zit hem in vluchten van buiten de EU naar NL. Zeker vluchten uit NY, Singapore, Hong-Kong en de ABC eilanden zijn berucht vanwege de controles op luxeproducten (en namaak trouwens). Ik werk bij een advocatenkantoor en daar klagen de partners steen en been dat ze er altijd uitgeplukt worden.
Nog nooit meegemaakt. En ik reis erg veel.quote:Op maandag 7 december 2009 09:35 schreef eriksd het volgende:
Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehadquote:Op maandag 7 december 2009 12:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Inderdaad. en geen factuur = betalen met boete.
Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoordquote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehad
Wat een sufkut.quote:Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord: De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die dounaier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
Naja, sommige mensen zijn gewoon helemaal niet met belasting bezig, zeker niet nadat ze een horloge al 2 jaar omhebben en er dan eens naar gevraagd wordt bij een hele andere vlucht. De meeste mensen denken dan namelijk dat het goed al een keer in NL is geweest en het dus goed is, maar dat is dus helaas niet zo.quote:
Goed, hoe tonen zij dan aan dat ik hem bijvoorbeeld minder dan drie jaar heb? Meeste modellen gaan wel even mee en ik kan prima stellen dat ik hem 3.5 jaar in bezit heb en dat ik het bonnetje gisteren heb weggeflikkerd.quote:Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord: De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Na 3 jaar vervalt de invorderingsbevoegdheid van de douane.
Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die douanier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
Oh, wacht, ja, als hij hem al 2 jaar had is het niet zo gek inderdaad. Dan zou ik er ook niet zo bedacht meer op zijn denk ik.quote:Op maandag 7 december 2009 14:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Naja, sommige mensen zijn gewoon helemaal niet met belasting bezig, zeker niet nadat ze een horloge al 2 jaar omhebben en er dan eens naar gevraagd wordt bij een hele andere vlucht. De meeste mensen denken dan namelijk dat het goed al een keer in NL is geweest en het dus goed is, maar dat is dus helaas niet zo.
Sterker nog, de douane heeft laatst nog een grote zaak gehad van iemand die supllen op schiphol bij de taxfree had gekocht en daarna vanuit zuid amerika weer op schiphol kwam en toen door de douane eruit is gepikt om even nog btw over die spullen af te tikken...Deze procedure heeft jaren geduurt en nu pas is beslist dat de douane dat toch echt niet mag doen
En dat ja.quote:Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed, hoe tonen zij dan aan dat ik hem bijvoorbeeld minder dan drie jaar heb? Meeste modellen gaan wel even mee en ik kan prima stellen dat ik hem 3.5 jaar in bezit heb en dat ik het bonnetje gisteren heb weggeflikkerd.
Neem mij als voorbeeld. Mijn 10 jaar oude Tag wordt nog steeds nieuw verkocht en die dingen slijten niet echt hard ofzo. Maar goed, ik hoef het bonnetje niet meer te betalen en dus moet de douane mij maar geloven dat hij meer dan 3 jaar oud is. Hoe werkt dat dan in de douane-praktijk?
quote:Op maandag 7 december 2009 14:21 schreef krioro het volgende:
[..]
Oh, wacht, ja, als hij hem al 2 jaar had is het niet zo gek inderdaad. Dan zou ik er ook niet zo bedacht meer op zijn denk ik.
Dat is dan ook de reden waarom je zo'n bon eigenlijk altijd moet bewaren. Treurig maar waar. Mocht je je horloge verzekerd/getaxeerd hebben, dan kan het natuurlijk ook dienen als bewijs. De praktijk leert dat de douane niet lastig doet als je zegt dat je hem 4 jaar of langer hebt. Maar mochten ze het echt op de spits drijven, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je naar de dealer zou moeten gaan....maar ik heb van zoiets (in mijn korte carriere) nog niet gehoord.quote:Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed, hoe tonen zij dan aan dat ik hem bijvoorbeeld minder dan drie jaar heb? Meeste modellen gaan wel even mee en ik kan prima stellen dat ik hem 3.5 jaar in bezit heb en dat ik het bonnetje gisteren heb weggeflikkerd.
Neem mij als voorbeeld. Mijn 10 jaar oude Tag wordt nog steeds nieuw verkocht en die dingen slijten niet echt hard ofzo. Maar goed, ik hoef het bonnetje niet meer te betalen en dus moet de douane mij maar geloven dat hij meer dan 3 jaar oud is. Hoe werkt dat dan in de douane-praktijk?
Maar je weet niet toevallig waar de bewijslast dan ligt? Volgens mij namelijk niet langer bij mij. Dus inderdaad, als de douane zelf alles wil doorspitten om erachter te komen, mogen ze van mij hun gang gaan. Lijkt mij dat ze zichzelf die moeite beter kunnen besparen, veel werk voor eventueel wat BTW en een boete. Maar eens uitzoeken hoe het in de UK geregeld is. Hier zal ik wel tussen de wal en het schip vallen, in de goede zin van het woord. De Nederlandse douane doet me in ieder geval niks voorlopigquote:Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden waarom je zo'n bon eigenlijk altijd moet bewaren. Treurig maar waar. Mocht je je horloge verzekerd/getaxeerd hebben, dan kan het natuurlijk ook dienen als bewijs. De praktijk leert dat de douane niet lastig doet als je zegt dat je hem 4 jaar of langer hebt. Maar mochten ze het echt op de spits drijven, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je naar de dealer zou moeten gaan....maar ik heb van zoiets (in mijn korte carriere) nog niet gehoord.
edit: de douane houdt trouwens een serienummerdatabase bij, dus ik kan me voorstellen dat ze ook op die manier duidelijkheid kunnen krijgen mocht er geen factuur etc zijn.
Ik denk dat wat je zegt hier precies de spijker op de kop slaat. De douane heeft wel betere dingen te doen.quote:Op maandag 7 december 2009 14:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar je weet niet toevallig waar de bewijslast dan ligt? Volgens mij namelijk niet langer bij mij. Dus inderdaad, als de douane zelf alles wil doorspitten om erachter te komen, mogen ze van mij hun gang gaan. Lijkt mij dat ze zichzelf die moeite beter kunnen besparen, veel werk voor eventueel wat BTW en een boete. Maar eens uitzoeken hoe het in de UK geregeld is. Hier zal ik wel tussen de wal en het schip vallen, in de goede zin van het woord. De Nederlandse douane doet me in ieder geval niks voorlopig
Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op.... Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....quote:Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
edit: de douane houdt trouwens een serienummerdatabase bij, dus ik kan me voorstellen dat ze ook op die manier duidelijkheid kunnen krijgen mocht er geen factuur etc zijn.
Dat zie je niet helemaal goed. Natuurlijk worden er geen verkooppunten e.d. langsgegaan. Het is echter zo dat bepaalde serienummer rijen vaak voor een bepaalde markt zijn. Zo kunnen serienummers beginnend met een 5 voor de europese markt zijn, met een 4 voor Azie en met een 3 voor de US. Of bijvoorbeeld serienummer 5678xxxx tot en met 5679xxxx zijn geproduceerd tussen 2003 en 2004.quote:Op maandag 7 december 2009 14:44 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op.... Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....
quote:Op maandag 7 december 2009 14:44 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op....
en daarom moet je ook een factuur van je juwelier met serienummer overhandigen.quote:Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....
one huge MF...quote:
quote:
Ah, voor het eerst ben ik jaloers in dit topicquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:17 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een IWC Ingenieur Automatic uit 1959. Zó understated dat het bijna overstated is. Hieronder een plaatje van een ander exemplaar (de mijne is mooier, want de wijzerplaat is wat verkleurd en heeft al 50 jaar vaderlijke en grootvaderlijke polsen gekend).
[ afbeelding ]
Ik ook. Zeker omdat het een erf-stuk is, maakt het 10x beter... Al die Tag's/Breitling's boeien me weinig persoonlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 07:54 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ah, voor het eerst ben ik jaloers in dit topic
voorpretquote:Op donderdag 10 december 2009 14:59 schreef Stewes het volgende:
Ook lekker..koop ik volgende week na er lang over nagedacht te hebben met volle overtuiging mijn droomhorloge, de Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille, belt de juwelier me net op ik hem waarschijnlijk pas eind januari kan ophalen![]()
Damn, hoort dit bij de 'voorpret' of heb ik gewoon enorm veel pech...wat duurt wachten lang
Een jaar? Dan was ik wel ergens anders heen gegaan...quote:Op donderdag 10 december 2009 15:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
voorpretik heb bijna een jaar op mijn portuguese moeten wachten......
Hij was al wel binnen.....maar ik moest nog eerst afstuderenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Een jaar? Dan was ik wel ergens anders heen gegaan...
IWCquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:41 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb vandaag besloten om, na mijn Omega inmiddels alweer 3 jaar geleden, weer eens een mooie klok aan te gaan schaffen en mijn keuze is bijna zeker op een IWC Portugese Chronograph gevallen, de versie met witte plaat en blauwe letters:
[ afbeelding ]
Nu vraag ik mij eigenlijk af of het loont om rond te shoppen voor zo'n klok, en dan vooral of het nuttig is om deze in het buitenland aan te schaffen. Met het buitenland bedoel ik dan een locatie waar je even een weekendje heen kunt, zo staat de pond op het moment lekker laag, zie je dit in de UK terug in de prijzen van horloges? Vorig jaar kocht ik een Hugo Boss voor 340 euro, terwijl deze hier overal 499 was bijvoorbeeld, trekt dit ook door in het topsegment?
Of is het verstandig ervoor naar Zwitserland te gaan?
Serieus?? Ja ik heb 3 dagen geleden die van Omega besteld. Nog niks binnen. Ik wacht daar dus echt met smart op. Speedmasters zijn helemaal 'it' voor mij. Welke catalogussen heb je nog meer besteld? Altijd leuk om dat soort dingetjes in huis te hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:43 schreef blizzardo het volgende:
ik lees nu al een tijdje mee en sommige mensen hebben echt gruwelijke horloges.
Ik las ook dat je bij een beetje goede horlogemerk een catalogus kon bestellen.
Nadat ik dit bij een paar sites had gedaan, kreeg ik vandaag de eerste binnen en het enige wat ik kan zeggen is WOW!![]()
Krijg van Rado een pakketje met iets van 5 boekjes en een grote catalogus![]()
Ik post zo nog foto's
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:17 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een IWC Ingenieur Automatic uit 1959. Zó understated dat het bijna overstated is. Hieronder een plaatje van een ander exemplaar (de mijne is mooier, want de wijzerplaat is wat verkleurd en heeft al 50 jaar vaderlijke en grootvaderlijke polsen gekend).
[ afbeelding ]
http://forums.watchuseek.com/quote:Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef JeffreyXL het volgende:
Zijn er nog andere forums waar sommige van jullie actief zijn en het aanraden waard zijn als het om horloges gaat?
Die van Omega duurde ook wat langer bij mij, kwam als laatste binnen. Mooi boekje, maar helaas van 2008. Binnenkort nog maar even bij een dealer binnenstappen. Rado was er vrij snel trouwensquote:Op donderdag 10 december 2009 19:48 schreef rbml81 het volgende:
[..]
Serieus?? Ja ik heb 3 dagen geleden die van Omega besteld. Nog niks binnen. Ik wacht daar dus echt met smart op. Speedmasters zijn helemaal 'it' voor mij. Welke catalogussen heb je nog meer besteld? Altijd leuk om dat soort dingetjes in huis te hebben.
Van de week bij Schaap&citroen wezen vragen, 5900 euro. Mailtje gestuurd naar Harrods, daar ligt ie voor 4500 pond (wat met de huidige koers onder de 5.000 euro uitkomt). In zwitserland zou die overigens voor onder de 4.000 te krijgen zijn, maar dan moet je het risico met douane wel voor lief nemen.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
IWC
Portugieser Chronograaf Automaat IW3714
Die neem ik aan, wat heeft ie ongeveer moeten kosten?
top dankjewel, toch maar eens kijken in London als ik daar benquote:Op donderdag 10 december 2009 23:33 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Van de week bij Schaap&citroen wezen vragen, 5900 euro. Mailtje gestuurd naar Harrods, daar ligt ie voor 4500 pond (wat met de huidige koers onder de 5.000 euro uitkomt). In zwitserland zou die overigens voor onder de 4.000 te krijgen zijn, maar dan moet je het risico met douane wel voor lief nemen.
Oke, ja ik hoop ook binnenkort van Omega. Ben zelfquote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Die van Omega duurde ook wat langer bij mij, kwam als laatste binnen. Mooi boekje, maar helaas van 2008. Binnenkort nog maar even bij een dealer binnenstappen. Rado was er vrij snel trouwensIk heb nu alleen zoveel horloges gezien dat ik even helemaal niet meer weet wat ik wil
Jammer dat mijn salaris mee naar beneden gaatquote:Op vrijdag 11 december 2009 08:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
top dankjewel, toch maar eens kijken in London als ik daar ben![]()
Heerlijk al die instortende dollars, ponden tegenover de euro.
iets zegt mij dat mensen in de City niet zo'n reden tot klagen over hun salaris hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jammer dat mijn salaris mee naar beneden gaat
Ik ben wel gecharmeerd van Certina en Hamilton, een automaat is voor mij eigenlijk geen must. Wat ik wel frustrerend vind, is dat de echt mooi afgewerkte klokken altijd mechanisch zijn en dus duurder.. begrijpelijk natuurlijk, maargoedquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:33 schreef rbml81 het volgende:
[..]
Ben zelf studerende, dus mijn ogen zijn vooral gericht op de catalogus van Cristopher Ward.. 400 euro heb je een heel mooi horloge met inscriptie van je eigen naam. Opzich wel mooi prijsje voor een Zwitsers automatisch uurwerk.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:01 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Ik ben wel gecharmeerd van Certina en Hamilton, een automaat is voor mij eigenlijk geen must. Wat ik wel frustrerend vind, is dat de echt mooi afgewerkte klokken altijd mechanisch zijn en dus duurder.. begrijpelijk natuurlijk, maargoed
De horloges van Fortis en Steinhart vind ik ook wel interessant trouwens, heb je daar al naar gekeken?
Precies!quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:33 schreef eriksd het volgende:
Ik wil je feestje niet verpesten maar Fortis is echt een uitstekend horlogemerk met een grote historie, en heeft zich m.i. toch echt vele malen vaker bewezen dan Christopher Ward.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:33 schreef eriksd het volgende:
Ik wil je feestje niet verpesten maar Fortis is echt een uitstekend horlogemerk met een grote historie, en heeft zich m.i. toch echt vele malen vaker bewezen dan Christopher Ward.
Ik heb niks met Breitling, maar puur op uiterlijk vind ik de 1e mooier.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef eriksd het volgende:
Zal ik als volgende horloge de Breitling Superocean Steelfish nemen;
[ afbeelding ]
Of de gewone Superocean;
[ afbeelding ]
Steelfish is niet gepolijst, superocean wel, en dat heeft toch mijn voorkeur. De Steelfish heeft wel een mooiere wijzerplaat. Kan hem later ook laten bijwerken zodat hij toch mooi gepolijst is. Hij is wel weer duurder. Lastig lastig
same here...quote:Op zondag 13 december 2009 15:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb niks met Breitling, maar puur op uiterlijk vind ik de 1e mooier.
Er is maar één (soort) Breitling en dat is de Navitimer. Hoewel ik die retro duikers (kan effe niet op de naam komen) ook wel aardig vind. Deze Super-Oceans vind ik erg: "Mwah".quote:
Heb al een Navitimer heritage, dus even wat andersquote:Op zondag 13 december 2009 17:49 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Er is maar één (soort) Breitling en dat is de Navitimer. Hoewel ik die retro duikers (kan effe niet op de naam komen) ook wel aardig vind. Deze Super-Oceans vind ik erg: "Mwah".
Waarom dan afwijken van het 'rechte pad'?quote:Op zondag 13 december 2009 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb al een Navitimer heritage, dus even wat anders
Heb ook al een Omega speedmasterquote:Op zondag 13 december 2009 18:01 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Waarom dan afwijken van het 'rechte pad'?
Er zijn veel andere (mooi(er)e) merken hoor!
Leuke vintage Rolex?quote:Op zondag 13 december 2009 18:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb ook al een Omega speedmasterVoor de rest kan ik qua horloges niet zoveel bedenken wat aansluit bij iemand van 20.
Chronomat Evolution.quote:Op zondag 13 december 2009 18:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb ook al een Omega speedmasterVoor de rest kan ik qua horloges niet zoveel bedenken wat aansluit bij iemand van 20.
Ik heb al een Chronomat GT , verschil met de nieuwe is mij geen 6000 euro waard. Submariner is een optie, misschien neem ik die, is alleen zo standaard.quote:
Sea Dweller!quote:Op zondag 13 december 2009 18:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb al een Chronomat GT , verschil met de nieuwe is mij geen 6000 euro waard. Submariner is een optie, misschien neem ik die, is alleen zo standaard.
Niet mooi. Iets te basic. Ik hou wel van wat "bling" op een horlogequote:
Die Festina ziet er wel leuk uit, juist wat verder gezocht en op andere sites staat dat het een automaat isquote:Op maandag 14 december 2009 12:22 schreef boudemaniak het volgende:
Hey mensen, ik heb hulp van kenners nodig![]()
Ik zit te dubben over 2 horloges. Beide moeten ze via internet besteld worden want ze zijn niet bij juweliers in de buurt verkrijgbaar.
Het gaat hier om:
Festina Heren Ace f6744-1
http://www.wereldhorloges(...)ren-ace-f6744-1.html
[ afbeelding ]
OF:
Fossil ME3003
http://www.horlogeloods.nl/horloges/fossil/me3003/
[ afbeelding ]
Het gaat mij niet om uiterlijk, want ik vind ze beide even gaaf, maar meer om de kwaliteit, welke is beter? Ik heb namelijk gehoord dat het opwinden (automatisch) echt pauper gaat en dat je de hele dag met je arm moet zwaaien... Bovendien dat ze elke week wel 5 minuten achterlopen ofzo. Wat is jullie mening hierover?
Alvast bedankt
Ja dat zei ik toch?quote:Op maandag 14 december 2009 16:08 schreef osmo het volgende:
[..]
Die Festina ziet er wel leuk uit, juist wat verder gezocht en op andere sites staat dat het een automaat is
175 euro voor een automaat. Ik zou het niet doen. Beter een goede quartz dan.quote:Op maandag 14 december 2009 16:09 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ja dat zei ik toch?![]()
Hij word automatisch opgeladen, er zit zo'n dingetje in die ronddraait met de beweging van je pols ofzo. Ik weet alleen neit welke ik moet kiezen en of die festina wel die 175,00 Euro waard is
Want? Goedkope(re) automaat is meer onnauwkeurigheid ofzo?quote:Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
175 euro voor een automaat. Ik zou het niet doen. Beter een goede quartz dan.
Is dat te veel/te weinig? Ik vind het namelijk wel een vet horloge.... Bovendien is geen enkel "skeleton" horloge met een batterijtjequote:Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
175 euro voor een automaat. Ik zou het niet doen. Beter een goede quartz dan.
Hamilton maakt prima horloge's, goed spulquote:Op maandag 14 december 2009 19:35 schreef Pieremachochel het volgende:
Na lang zoeken (o.a. met behulp van dit topic) is mijn keuze uiteindelijk op dit horloge gevallen. Binnenkort ga ik hem ophalen. Zouden de kenners hier hun mening over willen geven?
Hamilton Khaki X-Wind:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- Stainless Steel case in finely brushed satin finish
- Sapphire crystal
- Swiss automatic chronograph Valjoux 7750 movement with 30 minute and 12 hour chronograph functions
- Day & Date at the 9 o''clock position
- Half see-through caseback allows you to view the fine Swiss movement with the "Hamilton" signed rotor
- The caseback includes a small cross-wind graph etched on the non-glass half
- Water resistant to 100 meters
- Width of case approximately 44 mm about 1.7 inches) excluding setting crowns
dat is waar, maar ik kan me niet alles veroorlovenquote:Op maandag 14 december 2009 19:00 schreef Stewes het volgende:
Hmm je wilt weten of het horloge dat geld wel waard is? Als je het mij vraagt kun je voor 175 sowieso geen echte miskoop doen. Wat mij betreft is 175 euro geen geld als het horloge je iets doet. Dan zou ik me niet eens zo druk maken over de al dan niet goede kwaliteit van het horloge. De kwaliteit is ongetwijfeld naar ratio met de prijs. Je mag er gewoon vanuit gaan dat je een degelijk horloge koopt. Koop wat je mooi vindt, niet wat 'beter' zou zijn. Ook een horloge van 300 kan er opeens mee ophouden! Een horloge is en blijft ook een aankoop uit emotie!
Erg mooi voor een Breitlingquote:Op maandag 14 december 2009 15:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet mooi. Iets te basic. Ik hou wel van wat "bling" op een horloge. Waarschijnlijk wordt het de Superocean Heritage Chrono op een Mesh band. Alleen de kleur weet ik nog niet. Plaatje ter illustratie;
[ afbeelding ]
Brons of zwart.
Ik heb zelf een Handmatige skeleton van het merk Eichmuller. Heb ik bijna nooit meer om i.v.m. het feit dat ik veel transpireer en dat in de kast komt en dus het horloge sloopt. Maar die heb ik destijds gekocht voor 100 euro in de aanbieding. (afgeprijsd van 150)quote:Op maandag 14 december 2009 20:00 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
dat is waar, maar ik kan me niet alles veroorlovenDus dan wil ik wel een horloge dat ik daadwerkelijk mooi vind en neit een waar ik later niks mee doe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |