abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2009 @ 22:00:43 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75351437
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:48 schreef sanexje het volgende:

[..]

Late reactie uit een vorig topic, maar waar komt deze vandaan? Ik heb aardig zitten googlen en wil graag de SNP019P1 aanschaffen en kwam dus zo in dit topic terecht

Degene die ik zoek is hetzelfde als bovenstaande maar dan zonder de goude kleur.
Ik vraag me alleen af waar ik hem het beste (en goedkoopst) kan bestellen.

Moet ik daarnaast ook nog rekening houden met import kosten? Belasting etc?
Je zou eens kunnen kijken op www.monsterwatches.nl

Als hij het niet heeft, dan zou je de eigenaar eens kunnen mailen of hij er aan kan komen. Waarschijnlijk wel

De eigenaar van die site is een gerespecteerd lid van diverse horlogefora.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_75351574
Iemand goeie adressen voor horloges in Geneve? Ben daar rond de kerst en de vriendin wil eindelijk een goed horloge kopen. Budget euro 3-5k, en we hebben de tijd om een dagje rond te shoppen, maar wellicht hebben mensen goeie tips.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 december 2009 @ 02:12:50 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75358910
Ik zou een goedkopere chick nemen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75360539
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:12 schreef SeLang het volgende:
Ik zou een goedkopere chick nemen
Hoho, heb nergens gezegd dat ik ging betalen

Mijn chick krijgt heus wel leuke cadeautjes, maar over het algemeen dopt ze haar eigen boontjes vrij aardig.
  maandag 7 december 2009 @ 09:35:09 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75361168
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 7 december 2009 @ 09:43:28 #206
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75361372
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:49 schreef Stewes het volgende:
Hallo allemaal!

Het is vast al meerdere keren hier langsgekomen maar ik heb een vraag met betrekking tot het importen/ophalen van een horloge uit Zwitserland.

Aangezien ik erg geïnteresseerd ben, zoals ik al in meerdere posts aangaf, in de JLC Reverso Grande Taille, ben ik eens op internet goed gaan rondkijken. Op een gegeven moment kwam ik uit op de website van Times of Switzerland (http://www.timeofswitzerland)

Deze website komt op mij betrouwbaar over, zeker aangezien ze zelf ook nog winkels hebben in Zwiterland. Is iemand bekend met deze website/deze winkels?

Verder is mijn vraag hoe jullie denken over de 'risico's' om een dergelijk horloge bijvoorbeeld bij Times of Switzerland te kopen en hem daar dan zelf op te gaan halen. Dit scheelt echt namelijk echt enorm met de prijzen in Nederland. Iemand dit ooit gedaan/waar moet je op letten?

Bedankt!

Stewes
Late reactie, maar zie mijn post op de vorige pagina:
quote:
Ik raad echter niet aan om zo'n horloge buiten de EU te kopen als je zelf vaak buiten de EU moet zijn (vliegen) of bijvoorbeeld vaak in Zwitserland komt. Ik ken al verschillende mensen die zo'n trucje gedaan hebben en binnen 3 jaar (dat is de termijn om nog nageheven te worden) zijn aangehouden op schiphol (terwijl ze van een hele andere trip terukwamen) en dan nog eens even BTW en invoerrechten en een boete konden betalen......
  maandag 7 december 2009 @ 09:44:21 #207
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75361397
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:35 schreef eriksd het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
idd, zie post hierboven
pi_75363453
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:44 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

idd, zie post hierboven
Zou niet zo'n probleem mogen zijn. Zij reist veel voor haar werk en door het feit dat ze tussen Londen en Stockholm pendelt privé. Het risico in ieder geval wel waard.
pi_75363480
quote:
Ik vlieg zelf gemiddeld 2x per week ofzo en ben er nog nooit op aangesproken. Ben ook niet eigenaar van iets enorm duurs, maar ze hebben het ook nog nooit gechecked.
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:12 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75363614
Dat zou wel extreem belachelijk zijn als ze je bij de douane aanhouden vanwege een mooi horloge om je pols. (in verpakking kan ik me nog iets bij voorstellen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:49 #211
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75363636
Het probleem zit hem in vluchten van buiten de EU naar NL. Zeker vluchten uit NY, Singapore, Hong-Kong en de ABC eilanden zijn berucht vanwege de controles op luxeproducten (en namaak trouwens). Ik werk bij een advocatenkantoor en daar klagen de partners steen en been dat ze er altijd uitgeplukt worden.
  maandag 7 december 2009 @ 11:00:12 #212
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75363646
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef SeLang het volgende:
Dat zou wel extreem belachelijk zijn als ze je bij de douane aanhouden vanwege een mooi horloge om je pols. (in verpakking kan ik me nog iets bij voorstellen)
En toch is het bij verschillende kennissen van me gebeurd....
pi_75363745
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het probleem zit hem in vluchten van buiten de EU naar NL. Zeker vluchten uit NY, Singapore, Hong-Kong en de ABC eilanden zijn berucht vanwege de controles op luxeproducten (en namaak trouwens). Ik werk bij een advocatenkantoor en daar klagen de partners steen en been dat ze er altijd uitgeplukt worden.
Hier vliegen lui met dikke horloges de hele wereld over (en dan heb ik het echt over £20k+, idioten als je het mij vraagt) en ik heb er nog nooit eentje over gehoord. Wellicht toeval. Hoe dan ook, lijkt me sterk dat je vervolgens ook echt moet betalen, hoe kunnen ze ooit iets hard maken.
  maandag 7 december 2009 @ 11:37:04 #214
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_75364827
Omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen door middel van een factuur dat er btw is betaald.
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 7 december 2009 @ 12:54:41 #215
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75367610
Inderdaad. en geen factuur = betalen met boete.
  maandag 7 december 2009 @ 13:19:56 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_75368531
quote:
Nog nooit meegemaakt. En ik reis erg veel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_75369220
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Inderdaad. en geen factuur = betalen met boete.
Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehad
  maandag 7 december 2009 @ 14:07:56 #218
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75370556
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehad
Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord : De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Na 3 jaar vervalt de invorderingsbevoegdheid van de douane.

Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die dounaier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
pi_75370667
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord: De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die dounaier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
Wat een sufkut. .
full stops and exclamation marks
pi_75370670
Vlieg regelmatig tussen Curaçao, Sint Maarten en NL en wordt echt redelijk vaak gecontroleerd. Heeft me er op het laatste moment toch van weerhouden om daar een Seamaster te halen.
  maandag 7 december 2009 @ 14:11:25 #221
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75370705
edit dubbel
  maandag 7 december 2009 @ 14:16:28 #222
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75370922
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:10 schreef krioro het volgende:

[..]

Wat een sufkut. .
Naja, sommige mensen zijn gewoon helemaal niet met belasting bezig, zeker niet nadat ze een horloge al 2 jaar omhebben en er dan eens naar gevraagd wordt bij een hele andere vlucht. De meeste mensen denken dan namelijk dat het goed al een keer in NL is geweest en het dus goed is, maar dat is dus helaas niet zo.

Sterker nog, de douane heeft laatst nog een grote zaak gehad van iemand die supllen op schiphol bij de taxfree had gekocht en daarna vanuit zuid amerika weer op schiphol kwam en toen door de douane eruit is gepikt om even nog btw over die spullen af te tikken...Deze procedure heeft jaren geduurt en nu pas is beslist dat de douane dat toch echt niet mag doen
pi_75371066
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord : De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Na 3 jaar vervalt de invorderingsbevoegdheid van de douane.

Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die douanier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
Goed, hoe tonen zij dan aan dat ik hem bijvoorbeeld minder dan drie jaar heb? Meeste modellen gaan wel even mee en ik kan prima stellen dat ik hem 3.5 jaar in bezit heb en dat ik het bonnetje gisteren heb weggeflikkerd.

Neem mij als voorbeeld. Mijn 10 jaar oude Tag wordt nog steeds nieuw verkocht en die dingen slijten niet echt hard ofzo. Maar goed, ik hoef het bonnetje niet meer te bewaren en dus moet de douane mij maar geloven dat hij meer dan 3 jaar oud is. Hoe werkt dat dan in de douane-praktijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 07-12-2009 14:25:09 ]
pi_75371135
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:16 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Naja, sommige mensen zijn gewoon helemaal niet met belasting bezig, zeker niet nadat ze een horloge al 2 jaar omhebben en er dan eens naar gevraagd wordt bij een hele andere vlucht. De meeste mensen denken dan namelijk dat het goed al een keer in NL is geweest en het dus goed is, maar dat is dus helaas niet zo.

Sterker nog, de douane heeft laatst nog een grote zaak gehad van iemand die supllen op schiphol bij de taxfree had gekocht en daarna vanuit zuid amerika weer op schiphol kwam en toen door de douane eruit is gepikt om even nog btw over die spullen af te tikken...Deze procedure heeft jaren geduurt en nu pas is beslist dat de douane dat toch echt niet mag doen
Oh, wacht, ja, als hij hem al 2 jaar had is het niet zo gek inderdaad. Dan zou ik er ook niet zo bedacht meer op zijn denk ik.
pi_75371188
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, hoe tonen zij dan aan dat ik hem bijvoorbeeld minder dan drie jaar heb? Meeste modellen gaan wel even mee en ik kan prima stellen dat ik hem 3.5 jaar in bezit heb en dat ik het bonnetje gisteren heb weggeflikkerd.

Neem mij als voorbeeld. Mijn 10 jaar oude Tag wordt nog steeds nieuw verkocht en die dingen slijten niet echt hard ofzo. Maar goed, ik hoef het bonnetje niet meer te betalen en dus moet de douane mij maar geloven dat hij meer dan 3 jaar oud is. Hoe werkt dat dan in de douane-praktijk?
En dat ja.
pi_75371300
Nog een vraag (als we toch profs hebben ): wat is invoer? Kijk, ik ben niet ingeschreven in Nederland en in de UK ben ik een "non-ordinary, non-domiciled" burger. De Nederlandse douane boeit me dus überhaupt al niet, ik kan immers enkel iets "invoeren" als ik daar woon. De Engelse douane zal wel weer zijn eigen regels hebben, maar daar kan ik waarschijnlijk wel weer claimen dat ik enkel in Engeland woon voor werk en dus met de tijd weer vertrek? Lekker beetje in het grijze gebied blijven.
  maandag 7 december 2009 @ 14:26:34 #227
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75371395
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:21 schreef krioro het volgende:

[..]

Oh, wacht, ja, als hij hem al 2 jaar had is het niet zo gek inderdaad. Dan zou ik er ook niet zo bedacht meer op zijn denk ik.

idd, ik bedoemaar....zo zijn er wel meer dingen waar je soms echt niet bij stilstaat en dan opeens nat gaat
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Neem mij als voorbeeld. Mijn 10 jaar oude Tag wordt nog steeds nieuw verkocht en die dingen slijten niet echt hard ofzo. Maar goed, ik hoef het bonnetje niet meer te betalen en dus moet de douane mij maar geloven dat hij meer dan 3 jaar oud is. Hoe werkt dat dan in de douane-praktijk?
Dat is dan ook de reden waarom je zo'n bon eigenlijk altijd moet bewaren. Treurig maar waar. Mocht je je horloge verzekerd/getaxeerd hebben, dan kan het natuurlijk ook dienen als bewijs. De praktijk leert dat de douane niet lastig doet als je zegt dat je hem 4 jaar of langer hebt. Maar mochten ze het echt op de spits drijven, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je naar de dealer zou moeten gaan....maar ik heb van zoiets (in mijn korte carriere) nog niet gehoord.

edit: de douane houdt trouwens een serienummerdatabase bij, dus ik kan me voorstellen dat ze ook op die manier duidelijkheid kunnen krijgen mocht er geen factuur etc zijn.
pi_75371605
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dat is dan ook de reden waarom je zo'n bon eigenlijk altijd moet bewaren. Treurig maar waar. Mocht je je horloge verzekerd/getaxeerd hebben, dan kan het natuurlijk ook dienen als bewijs. De praktijk leert dat de douane niet lastig doet als je zegt dat je hem 4 jaar of langer hebt. Maar mochten ze het echt op de spits drijven, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je naar de dealer zou moeten gaan....maar ik heb van zoiets (in mijn korte carriere) nog niet gehoord.

edit: de douane houdt trouwens een serienummerdatabase bij, dus ik kan me voorstellen dat ze ook op die manier duidelijkheid kunnen krijgen mocht er geen factuur etc zijn.
Maar je weet niet toevallig waar de bewijslast dan ligt? Volgens mij namelijk niet langer bij mij. Dus inderdaad, als de douane zelf alles wil doorspitten om erachter te komen, mogen ze van mij hun gang gaan. Lijkt mij dat ze zichzelf die moeite beter kunnen besparen, veel werk voor eventueel wat BTW en een boete. Maar eens uitzoeken hoe het in de UK geregeld is. Hier zal ik wel tussen de wal en het schip vallen, in de goede zin van het woord. De Nederlandse douane doet me in ieder geval niks voorlopig
  maandag 7 december 2009 @ 14:39:27 #229
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75371885
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar je weet niet toevallig waar de bewijslast dan ligt? Volgens mij namelijk niet langer bij mij. Dus inderdaad, als de douane zelf alles wil doorspitten om erachter te komen, mogen ze van mij hun gang gaan. Lijkt mij dat ze zichzelf die moeite beter kunnen besparen, veel werk voor eventueel wat BTW en een boete. Maar eens uitzoeken hoe het in de UK geregeld is. Hier zal ik wel tussen de wal en het schip vallen, in de goede zin van het woord. De Nederlandse douane doet me in ieder geval niks voorlopig
Ik denk dat wat je zegt hier precies de spijker op de kop slaat. De douane heeft wel betere dingen te doen.

In de UK zijn de regels trouwens wat anders. Zeker als je als niet resident op de UK vliegt, zullen ze niet zo happig op de misgelopen btw zijn.
pi_75372096
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op.... Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 7 december 2009 @ 16:57:27 #231
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75377604
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:44 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op.... Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....
Dat zie je niet helemaal goed. Natuurlijk worden er geen verkooppunten e.d. langsgegaan. Het is echter zo dat bepaalde serienummer rijen vaak voor een bepaalde markt zijn. Zo kunnen serienummers beginnend met een 5 voor de europese markt zijn, met een 4 voor Azie en met een 3 voor de US. Of bijvoorbeeld serienummer 5678xxxx tot en met 5679xxxx zijn geproduceerd tussen 2003 en 2004.

mbt je seamaster: Ook die heeft een serienummer, zie hier voor meer info: http://www.chronocentric.com/omega/seamaster.shtml#serial
  maandag 7 december 2009 @ 17:06:35 #232
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_75377927
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:44 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Serienummerdatabase? Ik heb een seamaster en daar staat volgens mij toch geen serienummer op....

check op je Seamaster maar een de binnenkant va de lugs...
quote:
Lijkt mij eigenlijk ook erg vergezocht dat Rolex of IWC elke maand bij al hun verkooppunten gaat informeren welke modellen verkocht zijn en dan lijstjes daarvan naar elke douane ter wereld gaan lopen sturen....
en daarom moet je ook een factuur van je juwelier met serienummer overhandigen.

Ik denk trouwens dat Rolex en IWC bij houden welk serienummer naar welk land gaat...en dus waar verkocht wordt.
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:36:36 #233
233445 JRCRUZ
Posterholt FTW
pi_75411235

mijn nieuwe aanwinst
El Jardinero
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:03:41 #234
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_75412326
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:36 schreef JRCRUZ het volgende:
[ afbeelding ]

mijn nieuwe aanwinst
one huge MF...
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:06:08 #235
233445 JRCRUZ
Posterholt FTW
pi_75412426
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:03 schreef ForrestX het volgende:

[..]

one huge MF...
48mm black steel
El Jardinero
pi_75412946
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:06 schreef JRCRUZ het volgende:

[..]

48mm black steel

Hele mooi Breitling

Daar krijg je alvast +1 voor, en ook nog een +1 voor het gebruik van google chrome:p
“All things are subject to interpretation, whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.”
Nietzsche
pi_75420224
niet mooi.

Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi, anders hadden we allemaal de Tag Heuer Link

*verwijderd door Admin*
pi_75429582
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een IWC Ingenieur Automatic uit 1959. Zó understated dat het bijna overstated is. Hieronder een plaatje van een ander exemplaar (de mijne is mooier, want de wijzerplaat is wat verkleurd en heeft al 50 jaar vaderlijke en grootvaderlijke polsen gekend).

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 08-12-2009 23:23:37 ]
  woensdag 9 december 2009 @ 07:54:36 #239
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_75434137
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:17 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een IWC Ingenieur Automatic uit 1959. Zó understated dat het bijna overstated is. Hieronder een plaatje van een ander exemplaar (de mijne is mooier, want de wijzerplaat is wat verkleurd en heeft al 50 jaar vaderlijke en grootvaderlijke polsen gekend).

[ afbeelding ]
Ah, voor het eerst ben ik jaloers in dit topic
pi_75435520
quote:
Op woensdag 9 december 2009 07:54 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Ah, voor het eerst ben ik jaloers in dit topic
Ik ook. Zeker omdat het een erf-stuk is, maakt het 10x beter... Al die Tag's/Breitling's boeien me weinig persoonlijk.
pi_75483537
Ook lekker..koop ik volgende week na er lang over nagedacht te hebben met volle overtuiging mijn droomhorloge, de Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille, belt de juwelier me net op ik hem waarschijnlijk pas eind januari kan ophalen

Damn, hoort dit bij de 'voorpret' of heb ik gewoon enorm veel pech...wat duurt wachten lang
  donderdag 10 december 2009 @ 15:12:56 #242
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75483985
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:59 schreef Stewes het volgende:
Ook lekker..koop ik volgende week na er lang over nagedacht te hebben met volle overtuiging mijn droomhorloge, de Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille, belt de juwelier me net op ik hem waarschijnlijk pas eind januari kan ophalen

Damn, hoort dit bij de 'voorpret' of heb ik gewoon enorm veel pech...wat duurt wachten lang
voorpret ik heb bijna een jaar op mijn portuguese moeten wachten......
pi_75485073
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:12 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

voorpret ik heb bijna een jaar op mijn portuguese moeten wachten......
Een jaar? Dan was ik wel ergens anders heen gegaan...
  donderdag 10 december 2009 @ 16:08:36 #244
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75485857
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Een jaar? Dan was ik wel ergens anders heen gegaan...
Hij was al wel binnen.....maar ik moest nog eerst afstuderen
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 december 2009 @ 18:06:28 #245
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75489783
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:41 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb vandaag besloten om, na mijn Omega inmiddels alweer 3 jaar geleden, weer eens een mooie klok aan te gaan schaffen en mijn keuze is bijna zeker op een IWC Portugese Chronograph gevallen, de versie met witte plaat en blauwe letters:

[ afbeelding ]

Nu vraag ik mij eigenlijk af of het loont om rond te shoppen voor zo'n klok, en dan vooral of het nuttig is om deze in het buitenland aan te schaffen. Met het buitenland bedoel ik dan een locatie waar je even een weekendje heen kunt, zo staat de pond op het moment lekker laag, zie je dit in de UK terug in de prijzen van horloges? Vorig jaar kocht ik een Hugo Boss voor 340 euro, terwijl deze hier overal 499 was bijvoorbeeld, trekt dit ook door in het topsegment?
Of is het verstandig ervoor naar Zwitserland te gaan?
IWC
Portugieser Chronograaf Automaat IW3714

Die neem ik aan, wat heeft ie ongeveer moeten kosten?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75490818
ik lees nu al een tijdje mee en sommige mensen hebben echt gruwelijke horloges.
Ik las ook dat je bij een beetje goede horlogemerk een catalogus kon bestellen.
Nadat ik dit bij een paar sites had gedaan, kreeg ik vandaag de eerste binnen en het enige wat ik kan zeggen is WOW!
Krijg van Rado een pakketje met iets van 5 boekjes en een grote catalogus

Foto's;
Verpakking(door de postbode verwoest);

Totaalplaatje;

Originals catalogus;

2 uitklapboekjes voor de keramische series;

Waaier met een leer/zilver/goud collectie;

Boekje over waarom Rado horloges het beste zijn ;

Algemene catalogus met envelop en aparte prijzenlijst;

[ Bericht 26% gewijzigd door blizzardo op 10-12-2009 20:38:15 ]
pi_75493373
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:43 schreef blizzardo het volgende:
ik lees nu al een tijdje mee en sommige mensen hebben echt gruwelijke horloges.
Ik las ook dat je bij een beetje goede horlogemerk een catalogus kon bestellen.
Nadat ik dit bij een paar sites had gedaan, kreeg ik vandaag de eerste binnen en het enige wat ik kan zeggen is WOW!
Krijg van Rado een pakketje met iets van 5 boekjes en een grote catalogus

Ik post zo nog foto's
Serieus?? Ja ik heb 3 dagen geleden die van Omega besteld. Nog niks binnen. Ik wacht daar dus echt met smart op. Speedmasters zijn helemaal 'it' voor mij. Welke catalogussen heb je nog meer besteld? Altijd leuk om dat soort dingetjes in huis te hebben.
“All things are subject to interpretation, whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.”
Nietzsche
pi_75494424
Ik heb ook die van Omega besteld en nog een hele zwerm, maar weet ze niet uit mijn hoofd(Christopher Ward in ieder geval wel). Heb alle catalogussen vorige zaterdag besteld dus levertijd valt mee.

Ben nu bezig foto's te loaden.
pi_75495419
Zijn er nog andere forums waar sommige van jullie actief zijn en het aanraden waard zijn als het om horloges gaat?
  donderdag 10 december 2009 @ 22:31:18 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75499834
www.dezinvanluxe.nl (daar zijn ook een redelijk aantal vaste bezoekers van dit topic lid van)
www.horlogeforum.nl
A murky, forgotten land.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:31:58 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75499863
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:17 schreef zodiakk het volgende:

[ afbeelding ]
A murky, forgotten land.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:38:31 #252
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75500152
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef JeffreyXL het volgende:
Zijn er nog andere forums waar sommige van jullie actief zijn en het aanraden waard zijn als het om horloges gaat?
http://forums.watchuseek.com/
pi_75501632
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:48 schreef rbml81 het volgende:

[..]

Serieus?? Ja ik heb 3 dagen geleden die van Omega besteld. Nog niks binnen. Ik wacht daar dus echt met smart op. Speedmasters zijn helemaal 'it' voor mij. Welke catalogussen heb je nog meer besteld? Altijd leuk om dat soort dingetjes in huis te hebben.
Die van Omega duurde ook wat langer bij mij, kwam als laatste binnen. Mooi boekje, maar helaas van 2008. Binnenkort nog maar even bij een dealer binnenstappen. Rado was er vrij snel trouwens Ik heb nu alleen zoveel horloges gezien dat ik even helemaal niet meer weet wat ik wil
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_75501732
Echt ongelofelijk wat een mooie horloges hier in het topic voorbij komen! Ben zelf nog student en heb dus een beperkt budget, maar ik wil binnenkort graag een horloge aanschaffen. Binnenkort dus maar eens beginnen met oriënteren.
pi_75502242
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:06 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

IWC
Portugieser Chronograaf Automaat IW3714

Die neem ik aan, wat heeft ie ongeveer moeten kosten?
Van de week bij Schaap&citroen wezen vragen, 5900 euro. Mailtje gestuurd naar Harrods, daar ligt ie voor 4500 pond (wat met de huidige koers onder de 5.000 euro uitkomt). In zwitserland zou die overigens voor onder de 4.000 te krijgen zijn, maar dan moet je het risico met douane wel voor lief nemen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 08:49:48 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75507406
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:33 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Van de week bij Schaap&citroen wezen vragen, 5900 euro. Mailtje gestuurd naar Harrods, daar ligt ie voor 4500 pond (wat met de huidige koers onder de 5.000 euro uitkomt). In zwitserland zou die overigens voor onder de 4.000 te krijgen zijn, maar dan moet je het risico met douane wel voor lief nemen.
top dankjewel, toch maar eens kijken in London als ik daar ben

Heerlijk al die instortende dollars, ponden tegenover de euro.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75517586
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Die van Omega duurde ook wat langer bij mij, kwam als laatste binnen. Mooi boekje, maar helaas van 2008. Binnenkort nog maar even bij een dealer binnenstappen. Rado was er vrij snel trouwens Ik heb nu alleen zoveel horloges gezien dat ik even helemaal niet meer weet wat ik wil
Oke, ja ik hoop ook binnenkort van Omega. Ben zelf
studerende, dus mijn ogen zijn vooral gericht op de catalogus van Cristopher Ward.. 400 euro heb je een heel mooi horloge met inscriptie van je eigen naam. Opzich wel mooi prijsje voor een Zwitsers automatisch uurwerk. Nou ik zal wel berichten zodra ik ze ook binnen heb. Gr.
Nietzsche
pi_75517656
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:49 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

top dankjewel, toch maar eens kijken in London als ik daar ben

Heerlijk al die instortende dollars, ponden tegenover de euro.
Jammer dat mijn salaris mee naar beneden gaat
pi_75517949
Heb net de catalogus van sinn ontvangen.
Prachtige klokjes en die Duitsers weten wel wat sterke enveloppen zijn. Boekje zelf heeft ook nog een harde kaft + het is gewoon de 2009/2010 editie
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:43:49 #260
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75517977
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jammer dat mijn salaris mee naar beneden gaat
iets zegt mij dat mensen in de City niet zo'n reden tot klagen over hun salaris hebben
pi_75518703
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:33 schreef rbml81 het volgende:

[..]

Ben zelf studerende, dus mijn ogen zijn vooral gericht op de catalogus van Cristopher Ward.. 400 euro heb je een heel mooi horloge met inscriptie van je eigen naam. Opzich wel mooi prijsje voor een Zwitsers automatisch uurwerk.
Ik ben wel gecharmeerd van Certina en Hamilton, een automaat is voor mij eigenlijk geen must. Wat ik wel frustrerend vind, is dat de echt mooi afgewerkte klokken altijd mechanisch zijn en dus duurder.. begrijpelijk natuurlijk, maargoed

De horloges van Fortis en Steinhart vind ik ook wel interessant trouwens, heb je daar al naar gekeken?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_75531450
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:01 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik ben wel gecharmeerd van Certina en Hamilton, een automaat is voor mij eigenlijk geen must. Wat ik wel frustrerend vind, is dat de echt mooi afgewerkte klokken altijd mechanisch zijn en dus duurder.. begrijpelijk natuurlijk, maargoed

De horloges van Fortis en Steinhart vind ik ook wel interessant trouwens, heb je daar al naar gekeken?

Ja ik ben persoonlijk minder gecharmeerd van Certina. Maar Hamilton kon ik nog niet en dat is wel echt eventjes helemaal mijn smaakje:) Maar ik vindt nergens een juiste prijsindicatie voor deze horloges. Naar de specs gekeken te hebben lijken ze me toch wel 600+?

Fortis heeft overigens ook wel wat, maar dan ga ik toch liever voor de Christopher Ward. Ook qua naam geeft me dat een beter gevoel denk ik. En ik denk niet dat ik verder moet gaan kijken dan 400 - 450 euro voor een horloge. Op het moment zijn er zat andere dingen waarvoor ik wat geld moet achterhouden. Het huren van een kamer is overigens ook niet niks.

Maar toch bedankt voor je tips
Nietzsche
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:33:40 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75544424
Ik wil je feestje niet verpesten maar Fortis is echt een uitstekend horlogemerk met een grote historie, en heeft zich m.i. toch echt vele malen vaker bewezen dan Christopher Ward.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:05:23 #264
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_75545033
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:33 schreef eriksd het volgende:
Ik wil je feestje niet verpesten maar Fortis is echt een uitstekend horlogemerk met een grote historie, en heeft zich m.i. toch echt vele malen vaker bewezen dan Christopher Ward.
Precies!
pi_75551959
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:33 schreef eriksd het volgende:

Ik ken het hele merk eigenlijk niet. Geen enkele persoon in mijn kennisenkring heeft er een. Christopher Ward is vooral bekend van hun C5 Malvern horloge. Dit is overigens niet mijn horloge maargoed.
Ik ben overigens in de veronderstelling dat Fortis een stukken duurder product heeft?
Nietzsche
  zondag 13 december 2009 @ 12:23:39 #266
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_75573122

Vandaag bij de 1dayfly veel horloges in de aanbieding:

Dolce & Gabbana JUAN
DW 0415 115,- ¤ 215,

Breil Milano LOGO
BW0394 Heren 47mm 199,- ¤ 350,-
BW0397 Dames 41 mm 199,- ¤ 350,-

Seiko Premier SNL044P1 345,- ¤ 920,-

Seiko Premier SNL041P2 299,- ¤ 675,

Misschien interessant voor hier (en nee ik heb geen aandelen bij 1dayfly )

[ Bericht 13% gewijzigd door Sharkdoggie op 13-12-2009 12:31:03 ]
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 13 december 2009 @ 13:31:01 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75575328
Zal ik als volgende horloge de Breitling Superocean Steelfish nemen;

Of de gewone Superocean;

Steelfish is niet gepolijst, superocean wel, en dat heeft toch mijn voorkeur. De Steelfish heeft wel een mooiere wijzerplaat. Kan hem later ook laten bijwerken zodat hij toch mooi gepolijst is. Hij is wel weer duurder. Lastig lastig
Bis bis bis
pi_75576832
Geen mening, Breitling kan ik zelf überhaupt niet waarderen helaas. Verder niks mis mee, gewoon niet mijn smaak

Zin om horloges te shoppen in Genève over 2 weken . Jammer genoeg niet voor mezelf, maar goed, ik heb ook niks nodig.
  zondag 13 december 2009 @ 15:15:43 #269
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75579008
Foto's van al dat moois wat daar in de etalage ligt zijn natuurlijk van harte welkom
A murky, forgotten land.
  zondag 13 december 2009 @ 15:19:13 #270
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75579111
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef eriksd het volgende:
Zal ik als volgende horloge de Breitling Superocean Steelfish nemen;
[ afbeelding ]

Of de gewone Superocean;
[ afbeelding ]

Steelfish is niet gepolijst, superocean wel, en dat heeft toch mijn voorkeur. De Steelfish heeft wel een mooiere wijzerplaat. Kan hem later ook laten bijwerken zodat hij toch mooi gepolijst is. Hij is wel weer duurder. Lastig lastig
Ik heb niks met Breitling, maar puur op uiterlijk vind ik de 1e mooier.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 december 2009 @ 15:53:34 #271
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_75580283
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb niks met Breitling, maar puur op uiterlijk vind ik de 1e mooier.
same here...
pi_75580346
eerste, ik vind die blauwe wijzerplaat helemaal nix.
  zondag 13 december 2009 @ 17:49:32 #273
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_75583922
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:53 schreef ForrestX het volgende:

[..]

same here...
Er is maar één (soort) Breitling en dat is de Navitimer. Hoewel ik die retro duikers (kan effe niet op de naam komen) ook wel aardig vind. Deze Super-Oceans vind ik erg: "Mwah".
  zondag 13 december 2009 @ 17:56:35 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75584094
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:49 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Er is maar één (soort) Breitling en dat is de Navitimer. Hoewel ik die retro duikers (kan effe niet op de naam komen) ook wel aardig vind. Deze Super-Oceans vind ik erg: "Mwah".
Heb al een Navitimer heritage, dus even wat anders
Bis bis bis
  zondag 13 december 2009 @ 18:01:04 #275
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_75584220
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb al een Navitimer heritage, dus even wat anders
Waarom dan afwijken van het 'rechte pad'?

Er zijn veel andere (mooi(er)e) merken hoor!
  zondag 13 december 2009 @ 18:29:00 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75585127
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:01 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Waarom dan afwijken van het 'rechte pad'?

Er zijn veel andere (mooi(er)e) merken hoor!
Heb ook al een Omega speedmaster Voor de rest kan ik qua horloges niet zoveel bedenken wat aansluit bij iemand van 20.
Bis bis bis
pi_75585696
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ook al een Omega speedmaster Voor de rest kan ik qua horloges niet zoveel bedenken wat aansluit bij iemand van 20.
Leuke vintage Rolex?
  zondag 13 december 2009 @ 18:52:09 #278
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75585839
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Chronomat Evolution.
  zondag 13 december 2009 @ 18:53:13 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75585860
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:52 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Chronometer Evolution.
Ik heb al een Chronomat GT , verschil met de nieuwe is mij geen 6000 euro waard. Submariner is een optie, misschien neem ik die, is alleen zo standaard.
Bis bis bis
  zondag 13 december 2009 @ 22:29:35 #280
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_75596230
Chopard Mille Miglia
IWC 5001 (7-daags Portugieser)
IWC Flieger Chrono

(bezit zelf geen van bovenstaande horloges overigens, maar kunnen me alledrie meer bekoren dan Breit(b)ling)
  zondag 13 december 2009 @ 22:35:11 #281
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75596537
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb al een Chronomat GT , verschil met de nieuwe is mij geen 6000 euro waard. Submariner is een optie, misschien neem ik die, is alleen zo standaard.
Sea Dweller!
pi_75607475
Aangezien ik wederom niets voor de kerst weet te vragen (en de Portuguese niet binnen het budget gaat vallen) zat ik te kijken naar een wat betaalbaarder klokje om te vragen. Ik wil dan eens iets totaal anders dan wat ik allemaal heb liggen en kwam zodoende uit bij de MTM horloges die, blijkbaar, door de special forces van het amerikaanse leger gebruikt worden. Heeft iemand ervaringen met deze klokken? En eventueel een locatie in nederland die ze verkoopt behalve de officieele site (wil altijd graag eerst een horloge om voor ik hem koop)

maandag 14 december 2009 @ 12:22:55 #283
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75609143
Hey mensen, ik heb hulp van kenners nodig

Ik zit te dubben over 2 horloges. Beide moeten ze via internet besteld worden want ze zijn niet bij juweliers in de buurt verkrijgbaar.

Het gaat hier om:

Festina Heren Ace f6744-1
http://www.wereldhorloges(...)ren-ace-f6744-1.html

OF:
Fossil ME3003
http://www.horlogeloods.nl/horloges/fossil/me3003/

Het gaat mij niet om uiterlijk, want ik vind ze beide even gaaf, maar meer om de kwaliteit, welke is beter? Ik heb namelijk gehoord dat het opwinden (automatisch) echt pauper gaat en dat je de hele dag met je arm moet zwaaien... Bovendien dat ze elke week wel 5 minuten achterlopen ofzo. Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75611316
Euh, als je een automaat gewoon om hebt en je ademt bij wijze van spreken alleen windt ie al op...

Heb zelf de Tissot Le Locle, ook een automaat, en ben echt niet overactief maar je hoeft echt niks speciaals te doen hoor. Als je hem 2 dagen niet gebruikt moet je hem idd wel weer bijstellen maar zo gauw je ook maar iets doet begint hij alweer te lopen.

Onnauwkeurigheid heb ik ook nog niks van gemerkt, misschien dat ie na een tijdje een paar seconden of een minuutje achterloopt ofzo maar ik wissel ook een beetje af tussen horloges dus het is me nog nooit opgevallen.
  maandag 14 december 2009 @ 15:51:47 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75615668
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Sea Dweller!
Niet mooi. Iets te basic. Ik hou wel van wat "bling" op een horloge . Waarschijnlijk wordt het de Superocean Heritage Chrono op een Mesh band. Alleen de kleur weet ik nog niet. Plaatje ter illustratie;

Brons of zwart.
Bis bis bis
  maandag 14 december 2009 @ 16:08:12 #286
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_75616202
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:22 schreef boudemaniak het volgende:
Hey mensen, ik heb hulp van kenners nodig

Ik zit te dubben over 2 horloges. Beide moeten ze via internet besteld worden want ze zijn niet bij juweliers in de buurt verkrijgbaar.

Het gaat hier om:

Festina Heren Ace f6744-1
http://www.wereldhorloges(...)ren-ace-f6744-1.html
[ afbeelding ]

OF:
Fossil ME3003
http://www.horlogeloods.nl/horloges/fossil/me3003/
[ afbeelding ]

Het gaat mij niet om uiterlijk, want ik vind ze beide even gaaf, maar meer om de kwaliteit, welke is beter? Ik heb namelijk gehoord dat het opwinden (automatisch) echt pauper gaat en dat je de hele dag met je arm moet zwaaien... Bovendien dat ze elke week wel 5 minuten achterlopen ofzo. Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt
Die Festina ziet er wel leuk uit, juist wat verder gezocht en op andere sites staat dat het een automaat is
  maandag 14 december 2009 @ 16:09:48 #287
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75616256
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:08 schreef osmo het volgende:

[..]

Die Festina ziet er wel leuk uit, juist wat verder gezocht en op andere sites staat dat het een automaat is
Ja dat zei ik toch?
Hij word automatisch opgeladen, er zit zo'n dingetje in die ronddraait met de beweging van je pols ofzo. Ik weet alleen neit welke ik moet kiezen en of die festina wel die 175,00 Euro waard is
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  maandag 14 december 2009 @ 16:25:18 #288
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75616767
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:09 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Ja dat zei ik toch?
Hij word automatisch opgeladen, er zit zo'n dingetje in die ronddraait met de beweging van je pols ofzo. Ik weet alleen neit welke ik moet kiezen en of die festina wel die 175,00 Euro waard is
175 euro voor een automaat. Ik zou het niet doen. Beter een goede quartz dan.
Bis bis bis
pi_75618238
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Want? Goedkope(re) automaat is meer onnauwkeurigheid ofzo?
  maandag 14 december 2009 @ 18:49:10 #290
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75621799
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dat te veel/te weinig? Ik vind het namelijk wel een vet horloge.... Bovendien is geen enkel "skeleton" horloge met een batterijtje Er zijn wel goedkopere skeletons, maar deze vind ik wel vet. Ik wil alleen weten of hij het wel waard is?
pi_75622287
Hmm je wilt weten of het horloge dat geld wel waard is? Als je het mij vraagt kun je voor 175 sowieso geen echte miskoop doen. Wat mij betreft is 175 euro geen geld als het horloge je iets doet. Dan zou ik me niet eens zo druk maken over de al dan niet goede kwaliteit van het horloge. De kwaliteit is ongetwijfeld naar ratio met de prijs. Je mag er gewoon vanuit gaan dat je een degelijk horloge koopt. Koop wat je mooi vindt, niet wat 'beter' zou zijn. Ook een horloge van 300 kan er opeens mee ophouden! Een horloge is en blijft ook een aankoop uit emotie!
pi_75623724
Na lang zoeken (o.a. met behulp van dit topic) is mijn keuze uiteindelijk op dit horloge gevallen. Binnenkort ga ik hem ophalen. Zouden de kenners hier hun mening over willen geven?

Hamilton Khaki X-Wind:

- Stainless Steel case in finely brushed satin finish
- Sapphire crystal
- Swiss automatic chronograph Valjoux 7750 movement with 30 minute and 12 hour chronograph functions
- Day & Date at the 9 o''clock position
- Half see-through caseback allows you to view the fine Swiss movement with the "Hamilton" signed rotor
- The caseback includes a small cross-wind graph etched on the non-glass half
- Water resistant to 100 meters
- Width of case approximately 44 mm about 1.7 inches) excluding setting crowns
  maandag 14 december 2009 @ 19:48:05 #293
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75624298
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:35 schreef Pieremachochel het volgende:
Na lang zoeken (o.a. met behulp van dit topic) is mijn keuze uiteindelijk op dit horloge gevallen. Binnenkort ga ik hem ophalen. Zouden de kenners hier hun mening over willen geven?

Hamilton Khaki X-Wind:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

- Stainless Steel case in finely brushed satin finish
- Sapphire crystal
- Swiss automatic chronograph Valjoux 7750 movement with 30 minute and 12 hour chronograph functions
- Day & Date at the 9 o''clock position
- Half see-through caseback allows you to view the fine Swiss movement with the "Hamilton" signed rotor
- The caseback includes a small cross-wind graph etched on the non-glass half
- Water resistant to 100 meters
- Width of case approximately 44 mm about 1.7 inches) excluding setting crowns
Hamilton maakt prima horloge's, goed spul
Bis bis bis
  maandag 14 december 2009 @ 19:53:58 #294
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75624594
Ziet er idd leuk uit hoor!!
  maandag 14 december 2009 @ 20:00:20 #295
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75624913
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:00 schreef Stewes het volgende:
Hmm je wilt weten of het horloge dat geld wel waard is? Als je het mij vraagt kun je voor 175 sowieso geen echte miskoop doen. Wat mij betreft is 175 euro geen geld als het horloge je iets doet. Dan zou ik me niet eens zo druk maken over de al dan niet goede kwaliteit van het horloge. De kwaliteit is ongetwijfeld naar ratio met de prijs. Je mag er gewoon vanuit gaan dat je een degelijk horloge koopt. Koop wat je mooi vindt, niet wat 'beter' zou zijn. Ook een horloge van 300 kan er opeens mee ophouden! Een horloge is en blijft ook een aankoop uit emotie!
dat is waar, maar ik kan me niet alles veroorloven Dus dan wil ik wel een horloge dat ik daadwerkelijk mooi vind en neit een waar ik later niks mee doe

[ Bericht 0% gewijzigd door boudemaniak op 14-12-2009 20:31:35 ]
  maandag 14 december 2009 @ 20:20:03 #296
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75625839
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet mooi. Iets te basic. Ik hou wel van wat "bling" op een horloge . Waarschijnlijk wordt het de Superocean Heritage Chrono op een Mesh band. Alleen de kleur weet ik nog niet. Plaatje ter illustratie;
[ afbeelding ]

Brons of zwart.

Erg mooi voor een Breitling

Heb je een foto van beide kleuren?
A murky, forgotten land.
pi_75627364
Seiko Premier SNL041P2 n.a.v. OneDayFly. Kon 'm toch niet laten voor die prijs .

Nog even een plaatje omdat 'ie zo mooi is
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 14 december 2009 @ 21:08:12 #298
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75628044
Nice!
A murky, forgotten land.
pi_75637069
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:00 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

dat is waar, maar ik kan me niet alles veroorloven Dus dan wil ik wel een horloge dat ik daadwerkelijk mooi vind en neit een waar ik later niks mee doe
Ik heb zelf een Handmatige skeleton van het merk Eichmuller. Heb ik bijna nooit meer om i.v.m. het feit dat ik veel transpireer en dat in de kast komt en dus het horloge sloopt. Maar die heb ik destijds gekocht voor 100 euro in de aanbieding. (afgeprijsd van 150)
De kwaliteit in deze was/is niets mis mee, en ik vergat het horloge te vaak op te winden waardoor ik nooit wat heb kunnen merken van evt niet accuraat zijn.
Tegenwoordig draag ik echter op dagelijkse basis een duurder horloge van het merk police dat is een waterdichte quartz welke ik, zoals hij om de pols zit, wel weer hoogwaardiger vind wat betreft "feel". Uiteraard gekocht om ik hem mooi vond en zijn waterdichtheid, zo'n skeleton is op de lange baan toch meer een gimmick in mijn ogen.

Maargoed wat dat aangaat kan je dus eigenlijk geen miskoop doen, het kan natuurlijk geen kwaad hem echt om je pols te hebben en dan te boordelen welke feel hij je geeft.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:45:20 #300
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_75643040

deze sluit alweer een maand of 2 om mijn pols
I'm Back Again!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')