abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2009 @ 22:00:43 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_75351437
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:48 schreef sanexje het volgende:

[..]

Late reactie uit een vorig topic, maar waar komt deze vandaan? Ik heb aardig zitten googlen en wil graag de SNP019P1 aanschaffen en kwam dus zo in dit topic terecht

Degene die ik zoek is hetzelfde als bovenstaande maar dan zonder de goude kleur.
Ik vraag me alleen af waar ik hem het beste (en goedkoopst) kan bestellen.

Moet ik daarnaast ook nog rekening houden met import kosten? Belasting etc?
Je zou eens kunnen kijken op www.monsterwatches.nl

Als hij het niet heeft, dan zou je de eigenaar eens kunnen mailen of hij er aan kan komen. Waarschijnlijk wel

De eigenaar van die site is een gerespecteerd lid van diverse horlogefora.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_75351574
Iemand goeie adressen voor horloges in Geneve? Ben daar rond de kerst en de vriendin wil eindelijk een goed horloge kopen. Budget euro 3-5k, en we hebben de tijd om een dagje rond te shoppen, maar wellicht hebben mensen goeie tips.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 december 2009 @ 02:12:50 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75358910
Ik zou een goedkopere chick nemen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75360539
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:12 schreef SeLang het volgende:
Ik zou een goedkopere chick nemen
Hoho, heb nergens gezegd dat ik ging betalen

Mijn chick krijgt heus wel leuke cadeautjes, maar over het algemeen dopt ze haar eigen boontjes vrij aardig.
  maandag 7 december 2009 @ 09:35:09 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75361168
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 7 december 2009 @ 09:43:28 #206
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75361372
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:49 schreef Stewes het volgende:
Hallo allemaal!

Het is vast al meerdere keren hier langsgekomen maar ik heb een vraag met betrekking tot het importen/ophalen van een horloge uit Zwitserland.

Aangezien ik erg geïnteresseerd ben, zoals ik al in meerdere posts aangaf, in de JLC Reverso Grande Taille, ben ik eens op internet goed gaan rondkijken. Op een gegeven moment kwam ik uit op de website van Times of Switzerland (http://www.timeofswitzerland)

Deze website komt op mij betrouwbaar over, zeker aangezien ze zelf ook nog winkels hebben in Zwiterland. Is iemand bekend met deze website/deze winkels?

Verder is mijn vraag hoe jullie denken over de 'risico's' om een dergelijk horloge bijvoorbeeld bij Times of Switzerland te kopen en hem daar dan zelf op te gaan halen. Dit scheelt echt namelijk echt enorm met de prijzen in Nederland. Iemand dit ooit gedaan/waar moet je op letten?

Bedankt!

Stewes
Late reactie, maar zie mijn post op de vorige pagina:
quote:
Ik raad echter niet aan om zo'n horloge buiten de EU te kopen als je zelf vaak buiten de EU moet zijn (vliegen) of bijvoorbeeld vaak in Zwitserland komt. Ik ken al verschillende mensen die zo'n trucje gedaan hebben en binnen 3 jaar (dat is de termijn om nog nageheven te worden) zijn aangehouden op schiphol (terwijl ze van een hele andere trip terukwamen) en dan nog eens even BTW en invoerrechten en een boete konden betalen......
  maandag 7 december 2009 @ 09:44:21 #207
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75361397
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:35 schreef eriksd het volgende:
Ik weet niet hoe vaak je op vakantie gaat, maar met een duur horloge de douane passeren kan nog wel eens problemen geven
idd, zie post hierboven
pi_75363453
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:44 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

idd, zie post hierboven
Zou niet zo'n probleem mogen zijn. Zij reist veel voor haar werk en door het feit dat ze tussen Londen en Stockholm pendelt privé. Het risico in ieder geval wel waard.
pi_75363480
quote:
Ik vlieg zelf gemiddeld 2x per week ofzo en ben er nog nooit op aangesproken. Ben ook niet eigenaar van iets enorm duurs, maar ze hebben het ook nog nooit gechecked.
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:12 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75363614
Dat zou wel extreem belachelijk zijn als ze je bij de douane aanhouden vanwege een mooi horloge om je pols. (in verpakking kan ik me nog iets bij voorstellen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:49 #211
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75363636
Het probleem zit hem in vluchten van buiten de EU naar NL. Zeker vluchten uit NY, Singapore, Hong-Kong en de ABC eilanden zijn berucht vanwege de controles op luxeproducten (en namaak trouwens). Ik werk bij een advocatenkantoor en daar klagen de partners steen en been dat ze er altijd uitgeplukt worden.
  maandag 7 december 2009 @ 11:00:12 #212
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75363646
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef SeLang het volgende:
Dat zou wel extreem belachelijk zijn als ze je bij de douane aanhouden vanwege een mooi horloge om je pols. (in verpakking kan ik me nog iets bij voorstellen)
En toch is het bij verschillende kennissen van me gebeurd....
pi_75363745
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het probleem zit hem in vluchten van buiten de EU naar NL. Zeker vluchten uit NY, Singapore, Hong-Kong en de ABC eilanden zijn berucht vanwege de controles op luxeproducten (en namaak trouwens). Ik werk bij een advocatenkantoor en daar klagen de partners steen en been dat ze er altijd uitgeplukt worden.
Hier vliegen lui met dikke horloges de hele wereld over (en dan heb ik het echt over £20k+, idioten als je het mij vraagt) en ik heb er nog nooit eentje over gehoord. Wellicht toeval. Hoe dan ook, lijkt me sterk dat je vervolgens ook echt moet betalen, hoe kunnen ze ooit iets hard maken.
  maandag 7 december 2009 @ 11:37:04 #214
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_75364827
Omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen door middel van een factuur dat er btw is betaald.
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 7 december 2009 @ 12:54:41 #215
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75367610
Inderdaad. en geen factuur = betalen met boete.
  maandag 7 december 2009 @ 13:19:56 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_75368531
quote:
Nog nooit meegemaakt. En ik reis erg veel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_75369220
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Inderdaad. en geen factuur = betalen met boete.
Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehad
  maandag 7 december 2009 @ 14:07:56 #218
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75370556
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ben geen advocaat, maar ze moeten wel enigszins reden hebben om te twijfelen, lijkt me. Alsof ik nu nog het bonnetje van mijn Tag Heuer kan vinden, die ik meer dan 10 jaar geleden van mijn ouders heb gehad
Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord : De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Na 3 jaar vervalt de invorderingsbevoegdheid van de douane.

Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die dounaier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
pi_75370667
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik zit in de btw-dounepraktijk, dus hier het antwoord: De douane stelt dat je voor dergelijke aankopen 3 jaar de aankoopbon/factuur/taxatierapport met stempel van dealer bewaart. Reden tot twijfel hoeft trouwens helemaal niet? Bij een kennis van mij vroegen ze tussen neus en lippen door uit schijnbare interesse "zo zeg, mooi ding; zijn die ook in Nederland te koop?" Waarop hij antwoorde (niet slim overigens, maar hij dacht die dounaier wil ook zoiets kopen) "nee, die zul je uit Zwitserland moeten halen" en toen pats was het raak. Hij heeft even 1500 euro kunnen aftikken.
Wat een sufkut. .
full stops and exclamation marks
pi_75370670
Vlieg regelmatig tussen Curaçao, Sint Maarten en NL en wordt echt redelijk vaak gecontroleerd. Heeft me er op het laatste moment toch van weerhouden om daar een Seamaster te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')