abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 december 2009 @ 20:54:21 #1
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75590828
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Geinterreseerd? Dit zijn de voorgaande delen:
Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14
Genderdysforie - deel 15
Genderdysforie - deel 16
Genderdysforie - deel 17
Genderdysforie - deel 18
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75590963
TVP!

Mja ik kan het me voorstellen hoor. Ik heb ooit een mailtje aan het hele bedrijf en aan een groot deel van mijn opdrachtgever gestuurd. Dat vond ik ook wel even lastig zeg maar. Maar ook dat moest gewoon gebeuren en paste ook wel bij het moment, mijn coming out aan directe collega's.

Naja, ik ben in ieder geval trots op je!
  zondag 13 december 2009 @ 20:58:41 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75591053


Nu ik stappen ga nemen voor fysieke aanpassingen, voelt het ook juister dan toen dat nog in de onbepaalde toekomst lag, zeg maar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75591872
Ik denk dat dat gevoel steeds sterker zal worden. Voor mij is mijn transitie tot nu toe steeds bevestiging op bevestiging geweest.
  zondag 13 december 2009 @ 21:20:51 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75592333
Het kostte wat moeite om mezelf te vinden. Sinds vorige maand gebruik ik liever het etiketje "genderqueer" omdat ik me geen man voel, alleen maar mannelijk. Maar dat betekent dan weer niet dat ik geen transitie "mag". Ik hoef alleen niet per se het hele pad af. Zoals iemand op youtube het verwoordde: I want to shift my baseline from female to male.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 13 december 2009 @ 21:26:21 #6
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_75592643
tvp'tje
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 13 december 2009 @ 23:44:20 #7
206345 Magenta
Full of colour
pi_75599277
^What she said..
~Fin
pi_75619213
grappig hoe je dat schrijft wonderer... Ik heb deze zomer ook besloten om onder een andere naam door het leven te gaan. Mijn moeder heeft besloten van mijn vader te willen scheiden (hij kwam de dag nadat ze dat zij erachter dat ze vreemd ging - een vrouw die vooraan in de kerk zat) en dat was voor mij ook mooi de kans het contact met haar te verbreken. We hebben een slechte tot eigenlijk geen relatie en zo is het wel mooi
mijn naam zit te vast aan haar, dus dat was een extra zetje. Maar eigenlijk had ik al eerder bedacht om een afkorting of andere naam te gebruiken, aangezien mijn officiele voornaam best ingewikkeld en lastig is. Om te schrijven, om op te lezen en helemaal in het buitenland.

Maar nu krijg ik ook post onder mijn 'nieuwe' naam. Ik probeer 'm zoveel mogelijk overal in te vullen en het geeft echt een goed gevoel. Alsof het veel meer 'ik' is
  maandag 14 december 2009 @ 18:17:50 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75620707
Cool Twinky

Ik moet vooral uitzoeken waar ik hem wel in kan vullen en waar ze mijn legal name nodig hebben, heel irritant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75621015
Transitie Vind Post

Ik moet ook weer eens achter het genderteam aan. Ze doen er nu al 3 weken over om wat papieren op te sturen. Vorige week al gemaild, kreeg een reactie dat ze het uitgingen zoeken. Maar tot op heden geen envelop in mijn brievenbus.
  maandag 14 december 2009 @ 19:48:56 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_75624339
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:17 schreef wonderer het volgende:
Cool Twinky

Ik moet vooral uitzoeken waar ik hem wel in kan vullen en waar ze mijn legal name nodig hebben, heel irritant.
ja, ik vul het overal in waar mogelijk als er staat voornamen rinkelt er wel een belletje, dan doe ik wel mijn (twee) doopnamen. En bij dingen waarbij verzekering enzo nodig is. Is dat bij jou niet hetzelfde?

Ik heb ook wel last van dat er familie is die me mijn 'oude' naam noemt, en nog meer mensen die me zo kennen. En dan heb ik ook nog een afkorting die gebruikt wordt door mr. Twinky en iedereen die me via hem kent. Lastig telefoon opnemen Want ik vind het gek om aan mensen te vragen om me nu zo te noemen, probeer me nu gewoon zo veel mogelijk als *nieuwe naam* te presenteren.
  maandag 14 december 2009 @ 19:55:07 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75624662
Ja, de overgangsfase is wel raar. Maar jouw nieuwe naam reflecteert wel je huidige geslacht, toch, of ben ik nou in de war? Dat zal waarschijnlijk ook wel iets schelen.

Ik heb dan weer het voordeel dat in ieder geval in VS beide namen hetzelfde worden uitgesproken, maar in Nederland niet, dus dat is ook weer verwarrend, en ik weet dus echt niet wanneer ik mijn preferred name kan opgeven... *zucht* Stom gedoe
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 14 december 2009 @ 20:57:31 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_75627526
nee, ik doe niet aan geslachtsingen ik lurk hier gewoon al een tijdje en babbel af en toe mee
pi_75706527
@ Twinky:
Toch even reageren...

Wat fijn voor je dat je nieuwe naam zo lekker eigen voor je voelt. Wel jammer dat familieleden en vrienden je nog bij je oude naam noemen. Daar heb ik soms ook wel eens last van... Dat doet me soms best pijn, al doen ze het niet eens expres. Maar gelukkig gaat het meestal goed. En ja, ik heet dan ook nog maar sinds drie maanden zo. Dat heeft gewoon nog even tijd nodig en dat zal bij jou denk ik niet anders zijn.

Begrijp ik nou goed dat je je naam nog niet officieel hebt laten veranderen? Dat denk ik op te maken uit het feit dat je bij officiele instanties nog je oude naam gebruikt. Ga je die nog officieel veranderen of laat je dat zo?

Ik vind het in ieder geval er goed van je dat je die nare herinneringen achter je wilt laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 16-12-2009 22:00:00 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 22:16:32 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75707746
Zolang ze het niet expres doen, vind ik het wel best. Het is natuurlijk best wennen voor iedereen.

Ik heb trouwens best een uitdekastkomweek achter de rug. Of nou ja, eigenlijk is het nu pas begonnen. Op fora berichten posten over preferred pronouns en naam, en waarom dan. Wel allemaal fijne reacties
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75761706
Interessante materie, even een tvp plaatsen als jullie dat niet erg vinden.
pi_75804159
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:26 schreef Fixers het volgende:
Transitie Vind Post

Ik moet ook weer eens achter het genderteam aan. Ze doen er nu al 3 weken over om wat papieren op te sturen. Vorige week al gemaild, kreeg een reactie dat ze het uitgingen zoeken. Maar tot op heden geen envelop in mijn brievenbus.
het schijnt dat ze op een vaste dag in de maand die post sturen.
en als dat maar 1x per maand is tja....
maar er nog een mail overheen doen kan natuurlijk geen kwaad.
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:27:58 #18
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75808418
Ze zijn sowieso zwaar overbelast op dit moment, er zijn 3 psychologen uitgevallen. Ik moest eind januari maar weer eens terugbellen om te kijken of ik dan eindelijk eens een afspraak kan maken voor een intake-gesprek. En daarna weer 8 tot 9 maanden wachten

Ze hebben wel een vacature uitstaan voor een nieuwe psycholoog, laten we hopen dat die snel ingevuld wordt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75828819
@Joanne35:

Heb je hiervóór nog iets moeten doen? Ik bedoel, moet je je eerst schriftelijk aanmelden waarna ze contact opnemen voor een intake gesprek? Of is de afspraak die je nu probeert te maken het eerste contact?

Ik ga in Januari naar Tanja van Hengel, maar zal voor de srs wel aangewezen zijn op de VU, aangezien ik geen zak met geld heb liggen. Dus hoe eerder ik in het genderteam circuit kom, hoe beter lijkt mij, gezien de enorme wachttijden.
  zondag 20 december 2009 @ 15:20:59 #20
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75839018
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:43 schreef Onderweg het volgende:
Heb je hiervóór nog iets moeten doen? Ik bedoel, moet je je eerst schriftelijk aanmelden waarna ze contact opnemen voor een intake gesprek? Of is de afspraak die je nu probeert te maken het eerste contact?
Je kan ze gewoon bellen (020-4440542, alleen op werkdagen voor 12 uur) en je aanmelden voor een intake gesprek. Je krijgt dan wat gegevens thuisgestuurd en een toestemmingsformulier dat je moet ondertekenen zodat het genderteam informatie in kan winnen bij je huisarts en psycholoog.

Ik heb me in mei aangemeld, en toen werd me verteld dat de wachttijd voor een intake-gesprek zo'n 5 a 6 maanden was. Maar ik hoor tegenstrijdige verhalen, iemand anders die zich pas heeft aangemeld zei dat ze alleen maar de info van je arts en psycholoog hoeven te hebben en je dan meteen al uitnodigen voor een intake.

Bij mij is het in ieder geval goed mis gegaan met het inwinnen van die informatie van mijn psycholoog. Eerst hebben ze het verzoek om informatie naar een oud adres gestuurd. Vervolgens is de brief die mijn psycholoog aan het gender team heeft gestuurd zoek geraakt. Ik moest er uiteindelijk zelf achteraan om te zorgen dat ze die informatie in handen kregen, en toen kreeg ik dus te horen dat ik eind Januari maar eens terug moest bellen.

Houd er wel rekening mee dat de VU zich niets aantrekt van wat je bij Tanja al voor elkaar hebt gekregen. Een eventuele diagnose & RLE bij Tanja tellen dus ook niet mee voor de VU, je moet gewoon weer vooraan beginnen. Als je via Tanja al begonnen bent met hormonen kan het zijn dat ze daar ook moeilijk over gaan doen en dat je eerst weer een tijd moet stoppen. Maar ook daar hoor ik trouwens tegenstrijdige verhalen over, bij de een schijnen ze hier moeilijker over te doen dan bij de ander. Dit zijn denk ik allemaal punten die je het best bij de intake met ze kan bespreken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75841944
Dank je.

Ik ga (nu) voornamelijk naar Tanja omdat ik snel een aantal dingen duidelijk wil hebben. Meer voor mijzelf dus dan echt voor 'de procedure'.

Tja, hormonen schijnt soms wel of soms niet een probleem te zijn. Ik heb ze nu een jaar, en stoppen zal niet zonder slag of stoot gaan (mijn eerste reactie is 'nooit' !), maar dan zien wij dan wel weer.
pi_75843830
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef Joanne35 het volgende:
Bij mij is het in ieder geval goed mis gegaan met het inwinnen van die informatie van mijn psycholoog. Eerst hebben ze het verzoek om informatie naar een oud adres gestuurd. Vervolgens is de brief die mijn psycholoog aan het gender team heeft gestuurd zoek geraakt.
Jij zat/zit toch bij Kyomi? Ik heb destijds volgens mij geen problemen gehad met de informatieaanvraag bij kyomi... Raarrrr...

Ik heb er destijds ook bijna een half jaar over gedaan om een eerste gesprek te krijgen. Had met begin augustus aangemeld, heb er vervolgens flink achteraan gezeten en kon daardoor in oktober al eens langskomen voor het psychologische onderzoek. Ergens december had ik mijn intake/eerste gesprek.

Bij het VUmc moet je ze inderdaad wel achter de broek aan zitten. Ik heb bij het maken van de vervolg afspraken structureel gevraagd of het niet wat eerder kon. En dat kon in eigenlijk alle gevallen wel. Als ze bij het VUmc merken dat je actief bezig bent en ook wel klaar bent voor de RLT dan zetten ze er zelf ook wel een beetje vaart achter hoor. Maar een actieve houding is dan wel nodig denk ik.

Maar als je echt graag de transitie wilt maken dan zit je toch sowieso overal achteraan? Ten minste dat lijkt mij logisch. Lijdzaam afwachten tot iemand je komt helpen getuigd niet echt van ongeremde drang verder te komen, als je het mij vraagt. Dus lekker actief bezig gaan, dan komt het vast goed.

Maareuh, hebben ze nu dan het adressenbestand weer geupdate bij het VUmc? Anders maken ze deze fout in de toekomst denk ik nog wel eens...
pi_75859767
Wat ik begrepen heb helpt het inderdaad een grote mond te hebben en brutaal te zijn. Blij als de kerst voorbij is, dan heb ik weer tijd om afspraken her en der te maken en weer eens te bellen naar het VU. Moet mijn plannen maar eens op een rij gaan zetten.
  zondag 20 december 2009 @ 23:56:41 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75862131
Wat dit betreft ben ik wel blij dat het hier anders is geregeld. Je moet er wat voor over hebben als je het niet zelf wil betalen, niet zeiken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75870987
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb me in mei aangemeld, en toen werd me verteld dat de wachttijd voor een intake-gesprek zo'n 5 a 6 maanden was. Maar ik hoor tegenstrijdige verhalen, iemand anders die zich pas heeft aangemeld zei dat ze alleen maar de info van je arts en psycholoog hoeven te hebben en je dan meteen al uitnodigen voor een intake.

Zojuist heb ik te horen gekregen dat met de 'vacatures' en het 'verlof', de wachttijd nu 1 jaar is ....:-(
  maandag 21 december 2009 @ 12:42:29 #26
206345 Magenta
Full of colour
pi_75874994
Wat?! Dat is krankzinning.. Groningen een optie?
~Fin
pi_75875439
Tja, dat begint zeker een optie te worden, hoewel de reistijd enorm is vanuit R'dam. Maar als er praktisch gezien geen alternatief is, dan moet je wel (of een prijsje winnen .....)
  maandag 21 december 2009 @ 19:00:57 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75890405
http://www.westonline.nl/programmas/jijbentzo?page=1

Best leuk programma maar die kerel snapt het nog niet helemaal
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75892057
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:53 schreef Onderweg het volgende:
Tja, dat begint zeker een optie te worden, hoewel de reistijd enorm is vanuit R'dam. Maar als er praktisch gezien geen alternatief is, dan moet je wel (of een prijsje winnen .....)
Als de wachttijd daar aanzienlijk korter is, dan heb ik het er wel voor over. Want hoe vaak moet je nu eigenlijk langs? Een a twee keer in de maand toch?
  maandag 21 december 2009 @ 19:38:32 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75892232
Alsof er iets bestaat als "ver rijden" in Nederland

Ja okee I know 't Is gewoon grappig. Met de trein doe je er wel even over van Rotterdam naar Groningen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75893382
Drie uur heen en drie uur terug. Tuurlijk, is goed te doen als de nood hoog is. De tijd kom ik met de laptop wel door (voor zover de accu het volhoudt). Er zijn overigens wel weinig TS die jaarlijks 'geholpen' worden in Groningen, dus ik vraag mij af wat er gebeurt als A'dammers zich massaal in Groningen gaan inschrijven.

Binnenkort ben ik weer bij de huisarts. Gelijk maar een verwijzing vragen. Beter mee dan om verlegen zei moeders al (nou ja, niet de mijne).
  maandag 21 december 2009 @ 20:12:16 #32
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75893962
Yeah, je moet wel een hele dag vrijnemen. Da's wel kut. Maar ja, altijd nog beter dan nog een jaar het leven leven waar je ongelukkig van wordt, lijkt me.

"Mijn" endo zit ook een flink eind verderop en , zonder OV, en zonder auto. Ook niet zo leuk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 december 2009 @ 21:36:41 #33
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75898777
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:24 schreef Ilse2602 het volgende:Jij zat/zit toch bij Kyomi? Ik heb destijds volgens mij geen problemen gehad met de informatieaanvraag bij kyomi... Raarrrr...
Inderdaad, dat maakt het extra wrang, doordat jij er ook zat weet ik zeker dat ze het goede adres hebben maar toch sturen ze het verzoek naar het oude adres. En dan ook nog een brief kwijtraken. Ik heb begrepen dat hun afdeling net verhuisd is, dus ik houd het er maar op dat het ligt aan de chaos van een verhuizing.
quote:
Ik heb er destijds ook bijna een half jaar over gedaan om een eerste gesprek te krijgen. Had met begin augustus aangemeld, heb er vervolgens flink achteraan gezeten en kon daardoor in oktober al eens langskomen voor het psychologische onderzoek. Ergens december had ik mijn intake/eerste gesprek.
Begrijp ik nu goed dat jij al een psychologische test kon doen voordat je een intake gesprek hebt gehad? Dat is toch vreemd, wat is dan in vredesnaam het nut van zo'n intake gesprek? Blijkbaar nemen ze hun eigen protocollen niet erg serieus maar wel weer serieus genoeg om plichtmatig dat soort gesprekken te voeren
quote:
Maar als je echt graag de transitie wilt maken dan zit je toch sowieso overal achteraan? Ten minste dat lijkt mij logisch. Lijdzaam afwachten tot iemand je komt helpen getuigd niet echt van ongeremde drang verder te komen, als je het mij vraagt. Dus lekker actief bezig gaan, dan komt het vast goed.
Niet iedereen is even assertief, en uitstelgedrag is inderdaad een van mijn zwakke punten. En ik ben te goed van vertrouwen. Wat dat betreft is dit een wijze les geweest
quote:
Maareuh, hebben ze nu dan het adressenbestand weer geupdate bij het VUmc? Anders maken ze deze fout in de toekomst denk ik nog wel eens...
Adressenbestand? Volgens mij hebben ze dat niet eens
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75898973
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:12 schreef wonderer het volgende:
Yeah, je moet wel een hele dag vrijnemen. Da's wel kut. Maar ja, altijd nog beter dan nog een jaar het leven leven waar je ongelukkig van wordt, lijkt me.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
  maandag 21 december 2009 @ 21:40:32 #35
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75899044
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:56 schreef wonderer het volgende:
Je moet er wat voor over hebben als je het niet zelf wil betalen, niet zeiken
Helemaal mee eens, ik zit er ook sterk over te denken om de alternatieve route via Tanja van Hengel te gaan volgen. Ik moet nog wel even flink aan het rekenen en plannen of ik dat kan betalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Joanne35 op 21-12-2009 22:19:00 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 21 december 2009 @ 21:41:15 #36
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75899088
quote:
Zojuist heb ik te horen gekregen dat met de 'vacatures' en het 'verlof', de wachttijd nu 1 jaar is ....:-(
Even voor de duidelijkheid, dat is de wachttijd voor een intake-gesprek? Of voor de 1e gesprekken?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 21 december 2009 @ 21:42:32 #37
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75899172
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:00 schreef Onderweg het volgende:
Er zijn overigens wel weinig TS die jaarlijks 'geholpen' worden in Groningen, dus ik vraag mij af wat er gebeurt als A'dammers zich massaal in Groningen gaan inschrijven.
Ik dacht dat ze alleen mensen uit Friesland, Groningen en Drente accepteerden?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 21 december 2009 @ 22:17:58 #38
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75901311
Oops, *dubbel*
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75905916
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:41 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, dat is de wachttijd voor een intake-gesprek? Of voor de 1e gesprekken?
Ik heb begrepen het intake gesprek (want dat was het enige waarover ik het gehad heb). Twee vacatures + 1 zwangerschapsverlof bij de psychologen. Natuurlijk kan dat korter worden als de vacatures vervuld worden, maar voorlopig krijg je alleen maar meer wachtenden op de lijst.
pi_75905959
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze alleen mensen uit Friesland, Groningen en Drente accepteerden?
Ook daarover maar eens bellen dan ....Wordt wel een survival of the biggest mouth zo.
pi_75912485
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Joanne35 het volgende:
Begrijp ik nu goed dat jij al een psychologische test kon doen voordat je een intake gesprek hebt gehad? Dat is toch vreemd, wat is dan in vredesnaam het nut van zo'n intake gesprek? Blijkbaar nemen ze hun eigen protocollen niet erg serieus maar wel weer serieus genoeg om plichtmatig dat soort gesprekken te voeren
Uhm... begrijp me niet verkeerd.

Het psychologische onderzoek is niet het diagnostische onderzoek. Het is een serie vragenlijsten die in kaart brengen hoe je psychisch in elkaar steekt. Ken je jezelf goed? Heb je psychische klachten? Hoe ver gaat je wens van fysiek geslacht te veranderen? Etc... Het diagnostische onderzoek volgt in de geprekken die je psycholoog met je voert.

Het intakegesprek en het psychologische onderzoek bij elkaar zijn om te kijken of je wel op je plek bent bij het VUmc. Volgens mij krijg je het psychologische onderzoek altijd voor je intakegesprek. Maar normaal gesproken in de uren voor het intakegesprek. In mijn geval was mijn afspraak voor de intake dus gewoon wat kotrer omdat ik het psychologische onderzoek al eerder had gehad. Maar dan moet er wel plek voor zijn in de agenda.

Een beetje een drammerd zijn helpt je dus misschien de doorlooptijd van het traject iets te verkorten, maar ik heb er desondanks van aanmelding tot groen licht alsnog een jaar over gedaan. En dan ben ik van 'het type ik-weet-het-zeker'...
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:26:17 #42
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75934155
Ja, ik weet dat je die vragenlijst bedoelde, alleen dit is voor het eerst dat ik hoor dat die voor het intake-gesprek al wordt afgenomen. De indruk die ik had was dat ze dat meestal ergens tussen de diagnostische gesprekken inplannen. Maar maakt eigenlijk ook niet zoveel uit wanneer ze dat doen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:29:21 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75934253
Oh, Joanne, mannen plassen wel degelijk zittend hoor Ook "gewone" mannen. Doorzoek Fok maar eens, er zijn best topics over te vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75934750
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:40 schreef Joanne35 het volgende:
Helemaal mee eens, ik it er ook sterk over te denken om de alternatieve route via Tanja van Hengel te gaan volgen. Ik moet nog wel even flink aan het rekenen en plannen of ik dat kan betalen.
Waarbij je wel heel zeker moet zijn of je de volledige route via Tanja kan doen, het VUMC heeft nu eenmaal het credo: "ben je ergens anders begonnen, bij aanmelding beginnen we gewoon overnieuw..."

Voor mij een reden om (on)rustig de eerste diagnostiek af te wachten, UMCG en België zal niet werken omdat die alleen binnen een specifiek gebied werken (val ik buiten wonende in midden Nederland) en helemaal op eigen houtje krijg ik nu niet voor elkaar gepuzzeld financieel.

Komt bij dat Tanja v/d Hengel waarschijnlijk ook een overvolle agenda heeft, dus betwijfel ik de tijdswinst daar.
pi_75936863
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:45 schreef madeleine-b het volgende:

[..]
Komt bij dat Tanja v/d Hengel waarschijnlijk ook een overvolle agenda heeft, dus betwijfel ik de tijdswinst daar.
Dat valt wel mee omdat ze een extra dag per week erbij is gaan werken.

Blijft natuurlijk wel dat je er rekening mee moet houden dat je de operatieve ingrepen zelf moet betalen als je het gehele traject op die manier doet.
pi_75938406
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:45 schreef madeleine-b het volgende:
Waarbij je wel heel zeker moet zijn of je de volledige route via Tanja kan doen, het VUMC heeft nu eenmaal het credo: "ben je ergens anders begonnen, bij aanmelding beginnen we gewoon overnieuw..."
Dat klopt inderdaad. En ze zeggen ook dat ze helemaal niets over nemen van wat je eerder psycholoog allemaal bevonden heeft. En toch... ze nemen de voorgeschiedenis wel door en nemen dat denk ik (onbewust) mee in je diagnosetraject. Zeker als dat van een betrouwbare psycholoog komt. Mijn diagnosetraject was in ieder geval best kort. En ik weet zeker dat als ik direct naar het VUmc was gegaan dat het zeker een stuk langer had geduurd.

Wat je bij je huidige psycholoog al hebt bereikt, opheffen van mentale blokkades, onzekerheid over wie je nu eigenlijk bent of andere psychische problemen, hoef je bij het VUmc natuurlijk allemaal niet meer te doen. Bij het VUmc zit je dan puur nog voor de diagnose, die dan zo'n 6 a 7 gesprekken duurt.
pi_75938472
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:38 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dat valt wel mee omdat ze een extra dag per week erbij is gaan werken.

Blijft natuurlijk wel dat je er rekening mee moet houden dat je de operatieve ingrepen zelf moet betalen als je het gehele traject op die manier doet.
Is dat alleen het daadwerkelijke snijwerk? Of geld dat ook voor de consulten bij psych, endocrinoloog en medicatie etc.?
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:18:38 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75938514
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is dat alleen het daadwerkelijke snijwerk? Of geld dat ook voor de consulten bij psych, endocrinoloog en medicatie etc.?
Subtiel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75939473
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Subtiel
Huh, hoorde ik iets?
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:37:54 #50
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75945917
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:16 schreef Ilse2602 het volgende:
Bij het VUmc zit je dan puur nog voor de diagnose, die dan zo'n 6 a 7 gesprekken duurt.
Ja, als je eenmaal met die gesprekken bent begonnen is de wachttijd wel te overzien, ik denk dat die
maanden dan zo omvliegen. Maar voor het eenmaal zover is. Nu ja, laten we hopen dat die 2 vacatures worden ingevuld, dan valt het misschien nog wel mee. Ik dacht zelf dat er maar 1 vacature uitstond, dus dat is sowieso al weer een pluspuntje

Ik denk dat ik nu toch wel een van de eersten ben die in aanmerking komt voor een intake (die mevrouw aan de telefoon had al bijna een afspraak voor me gemaakt), dus dat wacht ik dan maar eerst even af (blijf er nu wel achteraan bellen natuurlijk). Als de wachttijden voor de diagnostische fase dan nog zo extreem zijn kan ik altijd nog overstappen naar Tanja.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:17 schreef Fixers het volgende:
Is dat alleen het daadwerkelijke snijwerk? Of geld dat ook voor de consulten bij psych, endocrinoloog en medicatie etc.?
Je krijgt geloof ik 8 consulten vergoed uit de basisverzekering (met verwijzing huisarts en eigen bijdrage van 10 Euro per consult). Als je een goede aanvullende verzekering hebt krijg je soms de eigen bijdrage vergoed en soms ook nog extra consulten. Die 8 consulten heb je waarschijnlijk minimaal al nodig voor een diagnose, daarna wil Tanja je ook nog maandelijks blijven zien.

Voor de rest hangt het volgens mij een beetje van je zorgverzekeraar af.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75946735
Ik ga dan maar eens uitzoeken bij mijn verzekeraar. Ik heb een vrij royale.
pi_76148222
Naja... dan zeg ik maar eens wat. Ik kan toch al niet zo goed tegen lange stiltes...

Hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad?
pi_76163326
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:50 schreef Ilse2602 het volgende:
Naja... dan zeg ik maar eens wat. Ik kan toch al niet zo goed tegen lange stiltes...

Hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad?
Het is even afwachten wie er het eerst gaat praten

Ja hoor, lekker minimalistisch. Ik houd niet zo van deze vreetdagen maar de tijd met het gezin is wel fijn.

En jij?
pi_76170075
Och kerst was wel ok. Niets bijzonders, lekker eten, beetje gezelligheid en zoals ieder jaar weer een eindejaarslot gekregen.

Ondertussen ook eindelijk post ontvangen van het vu. Infofoldertje en de huisartsinfomachtiging. Ik zat zo eens te lezen, binnen 3 maanden na aanvang van de hormoon medicatie moet je beginnen met de real life test, als je dat nog niet al deed. Hoe zijn jullie daarmee begonnen? Van de een-op-andere dag, of is er langzaam een verschuiving geweest?

Eerst op mijn persoonlijke programma is het stoppen van de kaalheid. Nu is er nog wat te redden. Dat kan gelukkig buiten de hele reguliere medische zorg om in een prive instelling. Afspraak maken, testjes doen, pillen - en de rekening helaas - krijgen.
pi_76170234
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:10 schreef Fixers het volgende:

Eerst op mijn persoonlijke programma is het stoppen van de kaalheid. Nu is er nog wat te redden. Dat kan gelukkig buiten de hele reguliere medische zorg om in een prive instelling. Afspraak maken, testjes doen, pillen - en de rekening helaas - krijgen.
Ik neem aan dat je finasteride (of misschien dutasteride) bedoelt? Dat kan je vaak via de huisarts verkrijgen (finasteride bedoel ik).
pi_76171168
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:21 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je finasteride (of misschien dutasteride) bedoelt? Dat kan je vaak via de huisarts verkrijgen (finasteride bedoel ik).
Die twee zijn het inderdaad. Een bekende van me is door haar dermatoloog door verwezen naar intermedica (kliniek in kwestie). Omdat de reguliere geneeskunde zich niet bezig zou houden met kaalheid. Wordt ook niet vergoed. Overigens krijgt zij maar een van de twee ivm met problemen bij mogelijke zwangerschap.

Ik begreep dat deze middelen niet vergoed worden omdat het voor puur cosmetische redenen zou zijn. Maar als ik het bij mijn huisarts zou vragen, hoe moet ik dat brengen. Vragen om iets tegen kaalheid, of als iets in genderbehandeling? En doen ze daar bij het vu niet moeilijk om, feitelijk begin je dan behandeling al elders?
pi_76172501
Voor zover ik weet, wordt Dutasteride in NL niet voorgeschreven, omdat het geen toegelaten geneesmiddel is. Finasteride is dat wel. Overigens is niet vastgesteld dat Dutasteride aanmerkelijk beter resultaat heeft bij kaalheid; het is wel veel duurder.

Beide middelen zijn bedoeld om voorgeschreven te worden bij/na prostaatkanker. In die hoedanigheid is Finasteride in NL toegelaten. Een huisarts kan het officieel dus alleen voorschrijven bij prostaatproblemen, denk ik.

Maar voor zover ik weet (maar ik ben dus geen huisarts ) levert het voor de huisarts geen problemen op om het voor te schrijven in het geval het gaat om een bijwerking, het blokkeren van DHT dat verantwoordelijk geacht wordt voor 'mannelijke kaalheid'. In hoeverre een ziektekostenverzekeraar het in dat geval vergoedt, durf ik niet te zeggen.

Tegenover de huisarts moet je -lijkt mij- gewoon eerlijk zijn. Zeggen dat je het nodig hebt omdat je kaal wordt, dat een kale man misschien wel kan maar een kale vrouw niet (tja, is natuurlijk maar een cultuurkwestie) en dat je begrepen hebt dat huisartsen het voor dat doel gewoon voorschrijven. Finasteride is inmiddels een redelijk gangbaar preparaat. Je zult veel meer moeite hebben anti-androgeen en/of oestrogeen preparaten te krijgen buiten het circuit van een genderteam of een (gender-)psycholoog icm een endocrinoloog (als je dat wilt natuurlijk).

Wat het VU zal doen, weet ik niet. Maar Finasteride heeft nauwelijks anti-androgene invloeden, dus ik kan mij niet voorstellen dat het gezien wordt als genderbehandeling. Bellen is het antwoord
pi_76189945
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:17 schreef Onderweg het volgende:
En jij?
Ja goed hoor.. Ik heb dit jaar vier kerstdagen gehad, waarvan er twee toch echt vreetdagen waren...

Maar ben lekker naar familie geweest, ben bij mijn beste vriendin geweest waar mijn broer en een vriend ook waren, ben naar de bios geweest en ben begonnen met het bewoonbaar maken van de laatste kamer in mijn woning.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:14:48 #59
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_76191133
Hoi! Mijn kerst was ook geweldig, eerste kerstdag lekker thuis gegeten met familie, daarna spelletjes spelen (Kolonisten van Catan) met een lekker wijntje er bij. Altijd gezellig
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:10 schreef Fixers het volgende:Ik zat zo eens te lezen, binnen 3 maanden na aanvang van de hormoon medicatie moet je beginnen met de real life test, als je dat nog niet al deed. Hoe zijn jullie daarmee begonnen? Van de een-op-andere dag, of is er langzaam een verschuiving geweest?
Ik had geen zin om de hormonen af te wachten en ben op 1 december al fulltime gegaan. Daar ging natuurlijk wel wat aan vooraf, laten we dat parttime noemen. In eerste instantie had ik de lat veel te hoog gelegd en had ik het idee dat je meteen heel erg passabel moest zijn voor je de straat op zou kunnen gaan als vrouw, maar dankzij mijn lasertherapeute bij Korpos kwam ik tot het inzicht dat dat helemaal niet nodig is. Toen ben ik begonnen langzaam aan mijn uiterlijk aan te passen zodat ik daardoor vanzelf meer zelfvertrouwen kreeg. Ik ben nu ook nog niet passabel, en wordt nog overal ge'meneer'd, maar ik heb nu in ieder geval de vrijheid om volledig mezelf te zijn en om mezelf verder te ontwikkelen. Die passabiliteit komt hopelijk ooit nog wel, en zoniet, dan weet ik in ieder geval dat ik zonder die passabiliteit ook wel weet te overleven.

Wat Finasteride betreft, er zijn 2 soorten pillen, eentje met een 1mg dosering (Propecia) en eentje met een 5 mg dosering (Proscar). De originele versie is Proscar, en deze was tegen prostaat problemen bedoeld, maar een bijwerking daarvan was dat kalende mannen soms teruggroei van haar ervoeren. Daarom heeft de fabrikant de 1mg versie op de markt gebracht onder de naam Propecia. Het patent op Finasteride als middel tegen prostaatproblemen is verlopen, daarom is Proscar inmiddels relatief goedkoop, want elke fabrikant mag het maken. Op Finasteride als middel tegen haarverlies rust echter nog wel een patent, en daarom is Propecia nog steeds heel erg duur.

De 5mg versie wordt vergoed, de 1mg versie niet. Sommige mensen vragen hun arts daarom om Proscar voor te schrijven en splitsen deze pil in vieren (Niet doen als er een zwangere vrouw in huis is!). Alleen dan moet je arts wel meewerken, en dat doen ze lang niet altijd, want in feite gaat het hier om oplichting van de verzekering. Mijn arts is er helaas ook zo eentje die me alleen de 1mg Propecia voor wil schrijven dus ik moet het zelf betalen (kost me dik 46 Euro per 30 pillen).

Je zou je huisarts kunnen vragen om de 5mg Proscar voor te schrijven wegens genderdysforie. Want het is in feite een soort anti-androgen (niet helemaal, het concurreert met testosteron ipv het te onderdrukken), dus zo'n vreemde gedachte is dat niet. Ik heb begrepen dat de VU dat ook wel eens doet als je eenmaal het groene licht hebt gekregen.

Zie voor meer info over haargroeimiddelen dit artikel.

Oh, en tot slot, ik kreeg gisteren een mailtje van Jos Megens met de beste wensen voor het nieuwe jaar en de mededeling dat ik nu bovenaan de lijst sta om te worden opgeroepen

[ Bericht 0% gewijzigd door Joanne35 op 29-12-2009 19:29:14 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_76192458
De finasteride wil ik in eerste instantie om het kaalworden te remmen. Nu zit er nog wat. Als mijn inhammetjes nog een klein beetje teruggroeien is er wel wat van te maken. De (anti?)androgene bijwerkingen vind ik natuurlijk niet erg Maar ik verwacht ook niet zo heel veel van. Het is voornamelijk redden wat er te redden valt zodat ik in de toekomst wat meer basismateriaal heb om mee aan de slag te kunnen. Ik heb wel eens een pruik gedragen.... daar wordt je ook niet vrolijk van: warm, jeuk, bang dat het losgaat, recht trekken. En dat was nog maar voor 'n feestje.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:55:32 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76192858
Ik voel me echt " " op dit moment.

Ik hou niet van bellen (sowieso al niet en dat beroerde bereik van mijn mobiel helpt niet) en ik moet dus allerlei afspraken gaan maken met chirurg en endo en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:02:39 #62
92409 Twinky
Little star.
pi_76193171
maak deadlines wonderer. Voor elk telefoontje één.
Chirurg voor 12 uur morgen. Endo voor 14 uur
als het lukt mag je een koekje, lukt het niet is er een half uur later weer een deadline
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:08:31 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76193389
Wheheh. Ik wou dat ze hier wat moderner werden en meer met mail of chat deden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:58:51 #64
206345 Magenta
Full of colour
pi_76198228
Hier ook wel een leuke kerst gehad, beetje zoals bovenstaand; eten, spelletjes, familie etc. Nog een afspraak gemaakt voor logopedie een paar weken terug..wederom een wachtlijst (goh!), kan in Maart terecht, maar dan ook wel wekelijks.
~Fin
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:20:46 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76199238
Ik mag een koekje We hebben geen koekjes Maar ik heb wel een afspraak met de endo, 2 maart Beter dan de chirurg, 25 mei
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:06:29 #66
206345 Magenta
Full of colour
pi_76201657
^Nice!
~Fin
  woensdag 30 december 2009 @ 00:23:32 #67
92409 Twinky
Little star.
pi_76205419
* Twinky geeft koekje!
  woensdag 30 december 2009 @ 01:12:20 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76207133
Yum
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76212173
Hmm, lekker KOEKIES!!!

Misschien ben ik wel een ouwe taart, maar 'vroegûh' hadden wij toch wel eens géén wachtlijsten? Is dat het gevolg van verregaande 'optimalisering' van de gezondheidszorg, zijn wij te krenterig daarvoor genoeg te betalen of heb ik gewoon een slecht geheugen en ben ik alle ellende van 'vroegûh' vergeten?

Alvast een bijzondere aangename jaarwisseling toegewenst (en voorzichtig met de rotjes)!
  woensdag 30 december 2009 @ 21:26:45 #70
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_76238787
denk dat er vroeger inderdaad minder wachtlijst was, maar toen vonden ook minder mensen de weg naar 't VUmc vermoedelijk, en een aantal jaar geleden heeft een brandje in een O.K. van 't VUmc er voor gezorgd dat de operatiewachtlijst nog eens 3 maanden langer werd, wat nog steeds niet is weggewerkt volgens mij. In feite is 't genderteam gewoon chronisch ondergefinancierd en aldus onderbezet.

Wat betreft kerts, had ik wel een aardige kerst, er absoluut geen vreetfestijn van gemaakt, wel de kans gegrepen het dessert (white chocolate cheesecake) te maken op eerste kerstdag, en dat was zeer geslaagd al zeg ik 't zelf
En tweede kerstdag nog naar een (kerst)feest gegaan ter afsluiting, en heerlijk gedanst

Proscar heb ik nooit ervaring mee gehad, ondanks dat ik 't via huisarts en die weer in slechte communicatie met Jos Megens heb proberen te krijgen. Uiteindelijk hebben de hormoontjes nog meer dan ik ooit kon vermoedden terug weten te draaien, waardoor ik 9 maanden na begin van hormonen m'n haren weer lekker los kon dragen, na m'n haar anderhalf jaar uit noodzaak opgestoken en met brede haarband te hebben gedragen.

Jullie ook allemaal een mooi nieuwjaar gewenst
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_76255699
quote:
Transgender Netwerkdag:

Zaterdag 9 januari 2010
Tijd: 13.30 - 17.00 uur
Borrel: 17.00 -19.00 uur
Locatie: Trianon, Utrecht
Gaat er nog iemand? (heb eventueel pdf-je met meer info van TNN).
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:41:04 #72
206345 Magenta
Full of colour
pi_76324277
Not me maar ik het vind het goed dat ze er zijn.
~Fin
pi_76332790
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde... Ik vind het goed dat ze er zijn maar ik probeer naast mijn genderissues mijn leven toch zo 'normaal' mogelijk te houden en niet helemaal te laten draaien om genderissues.
pi_76334899
Dat klinkt makkelijk, maar ik ben toch dagelijks bezig met mijn toekomst. In ieder geval in mijn hoofd. Dagelijks denk ik over hoe mijn toekomst eruit zal zien. En hoe ik de combinatie maak met mijn 'oude leven'. Affijn, ik heb nu wel een afspraak met een haarkliniek. Wat de uikomst bij de psych of VU ook zal zijn, ik kan de toekomst tegemoet met een weelderige haardos.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:15:30 #75
271890 Dzjenn.
en koffie vind ik vies
pi_76335795
Hallo lieve mensen,

Ik heb zelf geen 'last' van transseksualiteit, maar ik vind het erg interessant en bewonderenswaardig om hier mee te lezen. Ik wilde ook zeggen dat ik het zó knap vind van jullie hoe jullie ermee omgaan, jullie kunnen echt trots op jezelf zijn!!!

Succes met alles en veel liefs.
pi_76356060
@ Fixers:
Natuurlijk houden mijn genderissues mij in het dagelijks leven ook wel bezig. Onder de douche ontkom ik er bijvoorbeeld niet aan. Of bij een ontmoeting met nieuwe mensen... 'Zien ze iets aan me?' 'Merken ze aan mij dat ik niet dezelfde jeugd heb gehad als de meeste andere meiden?' 'Klinkt mij stem wel goed?' Etc...

Maar dat is voor mij des te meer reden om me niet te omringen met andere genderdysforen, als activiste op de ballustrade te gaan staan om voor gelijke behandeling te pleiten of me op andere wijze continu bezig te houden met datgene dat me al jaren bezighoudt, namelijk genderissues...

Ik vind het belangrijker om mezelf te omringen met vriendinnen die wél een 'normale' jeugd hebben gehad, zo kan ik nog iets van ze leren. En ik besteed mijn vrije tijd liever aan leuke hobbies zoals dansen, koken of shoppen. Dat geeft mij een beetje het gevoel dat ik nog een beetje een normaal leven heb. Misschien dat ik in de toekomst dan zelfs nog wel veroverd wordt door een leuke vent...
pi_76356470
Hai Dzjenn

Bedankt voor de lieve woorden. Wordt er bijna verlegen van...

Maar ja, wij proberen gewoon nog iets van ons leven te maken en er zoveel mogelijk uit te halen. Ook al hebben we een valse start gemaakt, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat we van de rest niet alsnog iets moois kunnen maken.

Life goes on... moet je maar denken!
  zondag 3 januari 2010 @ 23:01:45 #78
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_76381480
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:38 schreef Ilse2602 het volgende:
@ Fixers:
Natuurlijk houden mijn genderissues mij in het dagelijks leven ook wel bezig. Onder de douche ontkom ik er bijvoorbeeld niet aan. Of bij een ontmoeting met nieuwe mensen... 'Zien ze iets aan me?' 'Merken ze aan mij dat ik niet dezelfde jeugd heb gehad als de meeste andere meiden?' 'Klinkt mij stem wel goed?' Etc...

Maar dat is voor mij des te meer reden om me niet te omringen met andere genderdysforen, als activiste op de ballustrade te gaan staan om voor gelijke behandeling te pleiten of me op andere wijze continu bezig te houden met datgene dat me al jaren bezighoudt, namelijk genderissues...

Ik vind het belangrijker om mezelf te omringen met vriendinnen die wél een 'normale' jeugd hebben gehad, zo kan ik nog iets van ze leren. En ik besteed mijn vrije tijd liever aan leuke hobbies zoals dansen, koken of shoppen. Dat geeft mij een beetje het gevoel dat ik nog een beetje een normaal leven heb. Misschien dat ik in de toekomst dan zelfs nog wel veroverd wordt door een leuke vent...
Blijft een beetje een zwart-witte voorstelling van zaken hoor, alsof iedereen die betrokken is in de transgenderbeweging zich enkel met genderdysforen omringt en in hun vrijetijd alleen maar met hun activisme bezig zijn.
Ik kan me je onzekerheden wel invoelen, dat een niet-genderdysfore omgeving van vriendinnen echtere vrouwen zijn en jij zo ook echter kunt worden, en mss dat ik het hier wat ongenuanceerd stel, maar dat haal ik eigenlijk uit je woorden.
Er zit een zekere veronderstelde logica in, maar van de andere kant gaat het er toch om dat je je vrouwzijn uit jezelf haalt, en het los staat van met wie je je nou wel of niet omringt. Natuurlijk kan je kleine dingetjes opsteken van andere vrouwen, maar het zal je geen echtere vrouw maken.
Dat ik in mijn directe kring van vriendinnen geen 'genderdysforen' heb zitten is geen kwestie van voorkeur maar van karakter en het feit dat 'geboren' vrouwen er in overvloed zijn in tegenstelling tot zij die niet die 'normale' jeugd gehad hebben. En ik vermoed eerlijk gezegd dat dat voor jou ook zo geld .

Doordat ik me inzet voor Transvisie en TNN heb ik inmiddels tal van prachtige mensen leren kennen, en menig bijzondere ervaringen opgedaan en de kans gekregen me ook persoonlijk te ontwikkelen op punten die los staan van of ik 'genderdysfoor' ben of niet.

En natuurlijk is dat activisme ook gewoon niet voor iedereen weggelegd, ook niet elke homo is actief voor 't COC, als andere bezigheden simpelweg je voorkeur hebben kijkt niemand je er op aan.
En natuurlijk gun ik je je normaliteit en die leuke vent van harte , maar door de wijze waarop je dit verlangen hier verwoordt ga je toch echt iets te kort door de bocht
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 3 januari 2010 @ 23:15:53 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76382223
Nou ja, als je stealth wilt, moet je natuurlijk wel weten hoe vrouwen zich onderling gedragen en dat kun je wel bewust gaan imiteren, maar het komt een stuk beter over als het gewoon uit jezelf komt, en dat lukt eigenlijk alleen als je je er in onderdompelt. Waar je mee omgaat, word je mee besmet, tenslotte Ik denk eerder dat Ilse dat bedoelt met "iets van ze leren".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76383515
Ik denk dat Wonderer gelijk heeft...
  maandag 4 januari 2010 @ 11:28:26 #81
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_76392387
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:43 schreef Ilse2602 het volgende:
Ik denk dat Wonderer gelijk heeft...
ja zeg, zo makkelijk kom je er niet van af hoor

Je schrijft:
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:38 schreef Ilse2602 het volgende:
...
Ik vind het belangrijker om mezelf te omringen met vriendinnen die wél een 'normale' jeugd hebben gehad, zo kan ik nog iets van ze leren. ...
Je maakt hier dus een scheiding tussen "wél een 'normale' jeugd" en dus eigenlijk geen normale jeugd, en ziet omgaan met de 'normalen' als een middel om iets te leren, en omgaan met 'genderdysforen' als belastend vanwege de 'genderissues'. Daar doe je je vriendinnen vast tekort mee en overdrijf je het effect op je gemoedstoestand van omgaan met 'genderdysforen'.
En je dan verstoppen achter Wonderer's redenatie:
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef wonderer het volgende:
... maar het komt een stuk beter over als het gewoon uit jezelf komt, en dat lukt eigenlijk alleen als je je er in onderdompelt. ...
helpt je echt niet, want als je goed leest klopt 't niet. Dat je vrouwzijn wat uit jezelf komt beter overkomt als je je in vrouwelijkheid/vrouwelijk gezelschap onderdompelt, dat klinkt onlogisch, is onlogisch als je mij vraagt. Het sluit zelfs aan op het idee van een echtere vrouw kunnen zijn door met 'echte' vrouwen om te gaan.
Maar volgens mij zit er dus geen filosofie (dus ook niet wat ik hierboven beschrijf) achter het gegeven dat je met 'geboren' vrouwen omgaat en niet met 'genderdysforen'. Misschien wel een bepaalde gereserveerdheid om met andere 'genderdysforen' om te gaan, daar is niks mis mee. Ik ga ook niet om met andere 'genderdysforen' enkel en alleen vanwege die overeenkomst, net als dat ik echt niet met alle Limburgers overweg kan.
Dat je iets leert van de mensen om je heen is naar mijn mening een bijkomstigheid, het gaat erom dat je het gezellig hebt en interessante en leuke dingen doet met elkaar.
Het is in elk geval naar mijn mening geen tegenstelling waard in de zin van leren en niet leren tussen 'geboren' vrouwen en 'genderdysforen'.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 4 januari 2010 @ 11:42:19 #82
206345 Magenta
Full of colour
pi_76392798
Persoonlijk word ik een beetje kriegel van termen als 'echte vrouw' , 'echtere vrouw'. Je bent vrouw of je bent het niet en als er straks een V op je ID staat is dat wettelijk ook nog even bevestigd.
~Fin
  maandag 4 januari 2010 @ 17:54:37 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76406028
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:28 schreef MuteZukini het volgende:

[..] Dat je vrouwzijn wat uit jezelf komt beter overkomt als je je in vrouwelijkheid/vrouwelijk gezelschap onderdompelt, dat klinkt onlogisch, is onlogisch als je mij vraagt. Het sluit zelfs aan op het idee van een echtere vrouw kunnen zijn door met 'echte' vrouwen om te gaan.
Nee, dat heeft niks met "echt" te maken, maar met of mensen "het" aan je kunnen merken. Je doet toch ook je best om je stem vrouwelijk te laten klinken zodat dat je niet "verraadt"? Daarom zei ik er ook bij dat het vooral belangrijk is als je stealth wil gaan (ik weet niet welke term daar in Nederland voor gebruikt wordt). Als het je niet uitmaakt dat mensen weten van je transverleden, boeit het natuurlijk niet als je met je benen wijd zit (ik noem maar wat).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 4 januari 2010 @ 18:00:19 #84
92409 Twinky
Little star.
pi_76406267
Ik vind het eigenlijk ook niet raar. Opvoeding en opgroeien is een kwestie van identiteit ontwikkelen. Heel veel daarvan wordt voorgedaan, afgekeken en nagedaan, en zeker als je als kind de 'andere' dingen hebt afgekeken lijkt het me heel nuttig om nu alsnog de goede na te doen. Heeft niks te maken met 'uit jezelf komen' voordat je het jezelf eigen hebt gemaakt...
pi_76418267
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:28 schreef MuteZukini het volgende:
Dat je vrouwzijn wat uit jezelf komt beter overkomt als je je in vrouwelijkheid/vrouwelijk gezelschap onderdompelt, dat klinkt onlogisch, is onlogisch als je mij vraagt.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo onlogisch. Vrouwen die niet genderdysfoor geboren zijn leven hun hele leven al als vrouw. En door de jaren heen hebben zij een hele boel ervaring als vrouw opgedaan. Ik heb die ervaring nog niet, maar heb de puberteit en adolescentie al wel achter de rug. Afkijken bij andere vrouwen hoe zij met bepaalde dingen omgaan of bepaalde weetjes meekrijgen helpt me een stukje op weg.
quote:
Het sluit zelfs aan op het idee van een echtere vrouw kunnen zijn door met 'echte' vrouwen om te gaan.
Naja zeg... ga me geen woorden in de mond leggen he? Ik had het over vrouwen die een 'normale' jeugd hadden gehad, een jeugd die ik niet gehad heb. Ik zeg niets over 'echte vrouwen'. Volgens mij ligt het vrouwzijn vast in de hersenen, waarbij transseksuelen de hersenen hebben van het 'gevoelsgeslacht'. Dat maakt een m->v transseksueel net zo goed een vrouw als iedere andere vrouw, alleen wel met een vervelende handicap.
quote:
Maar volgens mij zit er dus geen filosofie (dus ook niet wat ik hierboven beschrijf) achter het gegeven dat je met 'geboren' vrouwen omgaat en niet met 'genderdysforen'.
Mwoah eigenlijk ook wel... als ik mijn been breek dan wil ik ook niet in eens vriendinnen zijn met iemand anders alleen omdat die persoon ook een gebroken been heeft. Daarnaast denk ik dat ik het fijner vind om maar niet zoveel met mijn gender issues bezig te zijn en als ik actief zou omgaan met andere genderdysforen dan wordt ik er nog vaker mee geconfronteerd dan nu al het geval is. Ik wil juist gewoon eigenlijk zo min mogelijk er mee bezig zijn en mijn leven lekker leven.
quote:
Dat je iets leert van de mensen om je heen is naar mijn mening een bijkomstigheid, het gaat erom dat je het gezellig hebt en interessante en leuke dingen doet met elkaar.
Het is ook een bijkomstigheid, omgaan met andere mensen doe je primair vanwege gezelligheid. Heb ik de indruk gewekt dat ik daar anders over dacht?
quote:
Het is in elk geval naar mijn mening geen tegenstelling waard in de zin van leren en niet leren tussen 'geboren' vrouwen en 'genderdysforen'.
Tsja, zoals ik al zei wil ik gewoon liever niet zo veel bezig zijn met genderissues. Ik wil liever gewoon zoveel mogelijk leven zonder me daarmee bezig te houden. Het is een persoonlijk keuze denk ik.

Enneuh, ik heb niets gezegd over 'geboren' vrouwen... Ik ben ook als vrouw geboren, alleen dan met het lichaam van een jongen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 04-01-2010 22:25:27 ]
  maandag 4 januari 2010 @ 23:44:31 #86
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_76422376
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:16 schreef Ilse2602 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo onlogisch. Vrouwen die niet genderdysfoor geboren zijn leven hun hele leven al als vrouw. En door de jaren heen hebben zij een hele boel ervaring als vrouw opgedaan. Ik heb die ervaring nog niet, maar heb de puberteit en adolescentie al wel achter de rug. Afkijken bij andere vrouwen hoe zij met bepaalde dingen omgaan of bepaalde weetjes meekrijgen helpt me een stukje op weg.
lees ik nou te secuur of lezen jullie onzorgvuldig. Wat wonderer zegt, inderdaad dus wel refererende aan als iemand stealth wilt gaan, is dat (let op!) vrouwzijn dat (al) uit jezelf komt beter overkomt als je je onderdompelt in vrouwelijk gezelschap. Daarna zegt ie dat je "waar je mee omgaat wordt je mee besmet", dat is iets anders dan het eerste, 'overkomen als' en 'besmet raken met' zijn twee verschillende dingen, het eerste volgt misschien op het ander, maar is niet gelijk aan. Ik hoef mij niet onder te dompelen onder vrouwen om mijzelf beter als vrouw over te laten komen, het is in elk geval geen reden om juist met vrouwen om te gaan voor mij.
quote:
[..]
Naja zeg... ga me geen woorden in de mond leggen he? Ik had het over vrouwen die een 'normale' jeugd hadden gehad, een jeugd die ik niet gehad heb. Ik zeg niets over 'echte vrouwen'. Volgens mij ligt het vrouwzijn vast in de hersenen, waarbij transseksuelen de hersenen hebben van het 'gevoelsgeslacht'. Dat maakt een m->v transseksueel net zo goed een vrouw als iedere andere vrouw, alleen wel met een vervelende handicap.
Ik leg je niks in de mond, ik neem jou redenering en plaats die in een bepaald perspectief, waarvan ik denk dat dat er niet achter zit, maar jou redenatie zoals je die hebt neergeschreven er wel op lijkt. Je gebruikt in je redenatie namelijk wel de term vrouwen met wél een 'normale' jeugd en dat je omgaan met hen belangrijker vindt omdat je van ze kan leren. Ze hebben volgens jou dus een steentje voor, en dat impliceert een waarde oordeel, en dat is nou net ook dat perspectief van echtheid. Dat wil niet zeggen dat je er zo over denkt, maar het ligt er in het verlengde van in zekere zin. Maar ik ga er dus van uit dat je het niet zo beziet.
quote:
[..]
Mwoah eigenlijk ook wel... als ik mijn been breek dan wil ik ook niet in eens vriendinnen zijn met iemand anders alleen omdat die persoon ook een gebroken been heeft. Daarnaast denk ik dat ik het fijner vind om maar niet zoveel met mijn gender issues bezig te zijn en als ik actief zou omgaan met andere genderdysforen dan wordt ik er nog vaker mee geconfronteerd dan nu al het geval is. Ik wil juist gewoon eigenlijk zo min mogelijk er mee bezig zijn en mijn leven lekker leven.
hier volg ik je niet helemaal, het komt in elk geval niet helemaal over als reactie op wat je van me quote, je lijkt 't om te draaien. Je gaat dan misschien bewust niet met 'genderdysforen' om, maar dat is niet dezelfde filosfie als bewust er voor kiezen wél met vrouwen met een 'normale' jeugd om te gaan. Weer twee verschillende dingen, die logisch misschien wel in elkaar passen, maar de ene filosfie verplicht niet de andere filosofie. Het ene doe je bewust het andere gaat vanzelf, even simpel gesteld, want zoals ik al eerder zei zijn meiden die een 'normale' jeugd hebben gehad er in overvloed dus is het niet zo raar dat zij zich in je vriendinnenkring bevinden. Dat je er vervolgens nog wat aan hebt zie ik, ja en jij ook , dus als bijkomstigheid.

En het verschilt natuurlijk per persoon of ze praten over genderissues met andere 'genderdysforen' als belastend zien of niet, misschien doe ik je met mijn gejengel ook geen gunst maar wat ik eerder in m'n eerste reactie ook wou duiden is dat het geen belasting hoeft te zijn, en jou oordeel over omgaan met 'genderdysforen' mij persoonlijk enigzins bevooroordeeld overkwam, maar da's enkel mijn mening. Dat ontkent niet dat hoe jij er mee omgaat simpelweg persoonlijk voor jou is.
quote:
[..]
Het is ook een bijkomstigheid, omgaan met andere mensen doe je primair vanwege gezelligheid. Heb ik de indruk gewekt dat ik daar anders over dacht?
Je hebt in die zin niet die indruk gewekt, dat je niet hebt onderstreept dat omgaan met vrouwen met een 'normale' jeugd enkel en alleen doet vanwege het leer-effect, maar dat over het leren is wel het enige wat je hebt beschreven als reden je met ze te omringen, snappie ... ja ik houd van volledigheid
quote:
[..]
Tsja, zoals ik al zei wil ik gewoon liever niet zo veel bezig zijn met genderissues. Ik wil liever gewoon zoveel mogelijk leven zonder me daarmee bezig te houden. Het is een persoonlijk keuze denk ik.
En dat is dus je filosofie zoals ik 't begrijp en niet dat je daarom juist met vrouwen met 'normale' jeugd omgaat om die genderissues te ontwijken of het idee dat je niet iets zou kunnen leren van omgaan met 'genderdysforen'
Nou zit ik hier heel veel te jengelen om iets wat je dus ook kort en bondig in twee zinnen had kunnen stellen ... een beetje levendige discussie mag ook wel eens toch
quote:
Enneuh, ik heb niets gezegd over 'geboren' vrouwen... Ik ben ook als vrouw geboren, alleen dan met het lichaam van een jongen.
Nee dat heb je inderdaad niet maar ik vond steeds uitschrijven van "vrouwen met een 'normale' jeugd" iets te lang dus heb 't puur voor mijn gemak vertaald naar "'geboren' vrouwen" daarmee oordeel ik dus niet over hoe jij bent geboren maar ben ik gewoon lui ...mijn excuses

* MuteZukini is imiddels wel klaar met dat jengelen, tijd om te gaan slapen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:12:58 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76423495
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:44 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

lees ik nou te secuur of lezen jullie onzorgvuldig. Wat wonderer zegt, inderdaad dus wel refererende aan als iemand stealth wilt gaan, is dat (let op!) vrouwzijn dat (al) uit jezelf komt beter overkomt als je je onderdompelt in vrouwelijk gezelschap. Daarna zegt ie dat je "waar je mee omgaat wordt je mee besmet", dat is iets anders dan het eerste, 'overkomen als' en 'besmet raken met' zijn twee verschillende dingen, het eerste volgt misschien op het ander, maar is niet gelijk aan. Ik hoef mij niet onder te dompelen onder vrouwen om mijzelf beter als vrouw over te laten komen, het is in elk geval geen reden om juist met vrouwen om te gaan voor mij.
[..]
Ja, "overkomen als" en "besmet worden" zijn twee verschillende dingen, maar jezelf onderdompelen om maniertjes op te pikken en besmet worden niet. Je kunt filmpjes gaan bestuderen om te leren wat die typische vrouwelijke vocabulair is en er constant aan denken dat je de juiste woorden gebruikt, of gewoon veel met vrouwen praten en die dingen vanzelf oppikken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:18:20 #88
206345 Magenta
Full of colour
pi_76453079
Kreeg vandaag te horen dat mn (en die van anderen hier) psychologe bij het VU met onmiddelijke ingang was opgestapt (ergens anders was gaan werken). Dat wordt dus weer een nieuwe kennismaking volgende week..
~Fin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:23:32 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76453396
Da's mooi kut

Ik heb net het gros van mijn hyvesvrienden een berichtje gestuurd met de mededeling dat ik een nieuwe hyves heb onder mijn nieuwe naam en waarom dan precies.

Wat een gedoe zeg, uit de kast komen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:32:57 #90
206345 Magenta
Full of colour
pi_76453995
Tja..voor mij valt het wel mee, ik was al eens overgestapt en het voortraject zit er op. Voor nieuwe aanmeldingen en mensen op de wachtlijst is dit slecht nieuws..

Mooie stap weer wonderer!
~Fin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:11:11 #91
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_76456103
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:18 schreef Magenta het volgende:
Kreeg vandaag te horen dat mn (en die van anderen hier) psychologe bij het VU met onmiddelijke ingang was opgestapt (ergens anders was gaan werken). Dat wordt dus weer een nieuwe kennismaking volgende week..
Een maand geleden vertelden ze me aan de telefoon ook al dat er iemand opgestapt was, ik hoop wel dat het hier om dezelfde persoon gaat. Of zou er alweer iemand opgestapt zijn?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:47:52 #92
206345 Magenta
Full of colour
pi_76458376
Achternaam met een 'B'
~Fin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:58:12 #93
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_76459013
Achternaam begint met Bie toevallig? of? Zie je PM Magenta
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:02:07 #94
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_76459251
@ wonderer
ik denk dat ik je oude profiel wel uit m'n vriendenlijstje ga gooien hoor . Ik had gelukkig nog geen profiel op hyves voor m'n transitie, ben een oud-komer ipv out-komer daar

@ Magenta
Ja ik mag over twee weekjes ook, voor wat misschien zelfs het ene enkel keertje voor m'n operatie komende zomer zou kunnen zijn, op bezoek bij de vervanger, van 'de opgestapte psycholoog'. Vind wel jammer dat ze weg is, was eigenlijk wel gezellig kletsen met haar. Maar kan me wel voorstellen dat ze nou na minder dan twee jaar alweer weg is, ze was volgens mij iets te relaxed voor dat werk, en echt uitdaging zit er ook niet in 't werk als je 't vergelijkt met wat ze voorheen heeft gedaan. Waar ze me wel wat over had vertelt, en mij niet overkwam als, 'ow die overstap naar 't genderteam is logisch' . Blijkbaar heeft ze dus iets beters gevonden, goed voor haar.
Geen idee of ze al voor de kerst eigenlijk is opgestapt, het verzetten van afspraken neemt vaak wel wat tijd in dus kans is groot dat ze toen al weg was en ze eerst de eerste rits afspraken hebben verzet. Ze hadden begin december wel een vacature openstaan trouwens, geen idee of die al is vervuld.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_76459914
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:32 schreef Magenta het volgende:
Tja..voor mij valt het wel mee, ik was al eens overgestapt en het voortraject zit er op. Voor nieuwe aanmeldingen en mensen op de wachtlijst is dit slecht nieuws..

Mooie stap weer wonderer!
Die wachtlijst wordt er zo niet korter op natuurlijk. Ik zou haast me gaan melden bij de belgen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20:42 #96
206345 Magenta
Full of colour
pi_76460347
@ NoktetMort; Inderdaad een achternaam die begint met 'Bie' en dan neem ik aan dat we allemaal wel weten over wie we het hebben

@ MuteZukini; Vind het ook wel jammer, vond de gesprekken met haar erg prettig, niet zo 'zwaarbeladen'.

@Fixers; er was wel een vervanger aangenomen die de bestaande afspraken waarschijnlijk wel overneemt. Had ik meteen even moeten vermelden, mijn fout. Misschien valt het dus allemaal wel mee.
~Fin
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:07:05 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76462692
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:02 schreef MuteZukini het volgende:
@ wonderer
ik denk dat ik je oude profiel wel uit m'n vriendenlijstje ga gooien hoor . Ik had gelukkig nog geen profiel op hyves voor m'n transitie, ben een oud-komer ipv out-komer daar
Ik ga sowieso opletten voor "dubbele" vriendschappen. Uiteindelijk moet het oude profiel leeg qua vrienden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76655600
Sinds een tijdje weer even in het topic zitten loeren. Op de vorige pagina las ik dat Fixers (correct mie als ik wrong ben) uit Rotterdam een alternatief zoekt voor VU Genderteam ?

Volgens mij kom je dan wel in aanmerking voor het UZG in Gent. En in Antwerpen is volgens mij ook een Genderpoli te vinden.

En nu ik er toch ben:

Wilde ook even offtopic reageren op Dzjenn's avatar: Simon's Cat
pi_76657633
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:55 schreef Meike26 het volgende:
Sinds een tijdje weer even in het topic zitten loeren. Op de vorige pagina las ik dat Fixers (correct mie als ik wrong ben) uit Rotterdam een alternatief zoekt voor VU Genderteam ?

Volgens mij kom je dan wel in aanmerking voor het UZG in Gent. En in Antwerpen is volgens mij ook een Genderpoli te vinden.

En nu ik er toch ben:

Wilde ook even offtopic reageren op Dzjenn's avatar: Simon's Cat
Iets zuidelijker nog. 'k hang rond in Brabant.
pi_76660927
IK hoop dat je niet al te lang hangt daaro?

Zal ik je per TNT een krukje toesturen met spoed...?
  maandag 11 januari 2010 @ 01:28:56 #101
107792 Hexley
the Platypus
pi_76665563
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:55 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij kom je dan wel in aanmerking voor het UZG in Gent. En in Antwerpen is volgens mij ook een Genderpoli te vinden.
Gent was normaal gesproken minimaal 12 maanden voor de diagnose en Antwerpen is volgens mij verleden tijd. Dus of je er echt heel veel mee gaat opschieten,... Maar goed je kunt het altijd vragen..
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:53 schreef Fixers het volgende:
Affijn, ik heb nu wel een afspraak met een haarkliniek. Wat de uikomst bij de psych of VU ook zal zijn, ik kan de toekomst tegemoet met een weelderige haardos.
Goed het is een beetje oud wat ik quote, beetje nieuwsgierig maar een speciale reden daarvoor?
Toch niet iemand zwanger een beetje gemaakt of zo iets? En dat Joanne je bang gemaakt heeft...
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:14 schreef Joanne35 het volgende:
en splitsen deze pil in vieren (Niet doen als er een zwangere vrouw in huis is!).
Ook een oude quote, maar hoezo die waarschuwing?

De bijsluiter heeft het alleen over dat zwangere vrouwen of die zwanger willen worden, gebroken tabletten absoluut niet mogen aanraken. Gewoon voorzichtig wezen, anders had het wel in de bijsluiter gestaan toch? Iets anders wat je niet verteld en wat er ook instaat, gaat over "onhygiënische spelletjes". En dan weer met vrouwen die zwanger willen worden of al zijn dat je veilige sex moet hebben. Dit omdat het goedje sperma van biologisch afval in chemisch afval kan veranderen en dat kan wel eens heel ongezond wezen. Mocht je evnt. zaad willen invriezen moet je dat dus eerst doen. Waarschijnlijk was je er zelf ook wel opgekomen maar goed. Voor de rest is de bijsluiter niet echt interessant of zo, maar je hoort ze gewoon te lezen. Ik neem aan dat dit ook voor Propecia zo zal wezen, uiteindelijk is het toch min of meer het zelfde.

Testen, ik weet niet wat ze allemaal kunnen verzinnen maar mijn huisarts kwam met ijzer. Als ik me het goed herinner ijzer tekort en dat moest natuurlijk getest worden. Meneer neemt een voorgedrukt formuliertje en zet me daar een partij kruisjes... En dat betekent ook een lading buisjes bloed. En waarom? Gewoon omdat het kan hé, het meest voor de hand liggende als oorzaak das te makkelijk eerst moeilijk doen...
pi_76669650
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:19 schreef Meike26 het volgende:
IK hoop dat je niet al te lang hangt daaro?

Zal ik je per TNT een krukje toesturen met spoed...?
Neuh, ik heb een bank om op te hangen. Brabanders zijn een gastvrij volkje, inclusief huisgemaakt brabants worstebrood.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 01:28 schreef Hexley het volgende:

[..]

Gent was normaal gesproken minimaal 12 maanden voor de diagnose en Antwerpen is volgens mij verleden tijd. Dus of je er echt heel veel mee gaat opschieten,... Maar goed je kunt het altijd vragen..
[..]

Goed het is een beetje oud wat ik quote, beetje nieuwsgierig maar een speciale reden daarvoor?
Toch niet iemand zwanger een beetje gemaakt of zo iets? En dat Joanne je bang gemaakt heeft...
[..]
Ik snap niet wat je hier wilt vragen. De reden waarom ik naar een particuliere kliniek ga is het redden wat er te redden valt. Ik ben gezegend met de kaalheidsgenen van mijn vader, al gaat het bij mij langzamer dan bij hem. Ik heb al inhammen, maar nu is er nog wat om iets van te maken. Ik wil gewoon voorkomen dat ik later aan haarstukken of pruiken moet gaan denken. Ik ben bang dat als ik eenmaal door de diagnose heen ben bij het genderteam en dan eens wat medicatie krijg die (mede) kaalheid remmen, het al te laat is.
quote:
Ook een oude quote, maar hoezo die waarschuwing?

De bijsluiter heeft het alleen over dat zwangere vrouwen of die zwanger willen worden, gebroken tabletten absoluut niet mogen aanraken. Gewoon voorzichtig wezen, anders had het wel in de bijsluiter gestaan toch? Iets anders wat je niet verteld en wat er ook instaat, gaat over "onhygiënische spelletjes". En dan weer met vrouwen die zwanger willen worden of al zijn dat je veilige sex moet hebben. Dit omdat het goedje sperma van biologisch afval in chemisch afval kan veranderen en dat kan wel eens heel ongezond wezen. Mocht je evnt. zaad willen invriezen moet je dat dus eerst doen. Waarschijnlijk was je er zelf ook wel opgekomen maar goed. Voor de rest is de bijsluiter niet echt interessant of zo, maar je hoort ze gewoon te lezen. Ik neem aan dat dit ook voor Propecia zo zal wezen, uiteindelijk is het toch min of meer het zelfde.

Testen, ik weet niet wat ze allemaal kunnen verzinnen maar mijn huisarts kwam met ijzer. Als ik me het goed herinner ijzer tekort en dat moest natuurlijk getest worden. Meneer neemt een voorgedrukt formuliertje en zet me daar een partij kruisjes... En dat betekent ook een lading buisjes bloed. En waarom? Gewoon omdat het kan hé, het meest voor de hand liggende als oorzaak das te makkelijk eerst moeilijk doen...
Wat ik weet van finasteride is van een vriendin die het gebruikt. Inderdaad zwanger worden is een absolute no-no. Evengoed heb ik geen kinderwens. Ik houd precies genoeg van kinderen om ze niet te nemen. Mijn partner denkt er net zo over.
  maandag 11 januari 2010 @ 14:05:53 #103
107792 Hexley
the Platypus
pi_76677261
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef Fixers het volgende:
Ik snap niet wat je hier wilt vragen. De reden waarom ik naar een particuliere kliniek ga is het redden wat er te redden valt. Ik ben gezegend met de kaalheidsgenen van mijn vader, al gaat het bij mij langzamer dan bij hem. Ik heb al inhammen, maar nu is er nog wat om iets van te maken. Ik wil gewoon voorkomen dat ik later aan haarstukken of pruiken moet gaan denken. Ik ben bang dat als ik eenmaal door de diagnose heen ben bij het genderteam en dan eens wat medicatie krijg die (mede) kaalheid remmen, het al te laat is.
Goed het doel snap ik ook wel, maar ik was gewoon nieuwsgierig wat voorn meerwaarde je in zo'n kliniek ziet in plaats van eerst je huisarts proberen. Of had je dat laatste al gedaan?

Maar in bijna alle gevallen zit de hoofdoorzaak, nou ja je weet wel tussen de beentjes. De rest dat zijn toch details, het zal zeker geen kwaad kunnen en eventueel leuk voor erbij. Maar als volledig alternatief voor finasteride, daar zou ik zelf toch te weinig vertrouwen in hebben hoor.

Uhm, was het niet zo dat erfelijkheid van de moeders kant komt?
Ja het klinkt op zich een beetje vreemd.. Kaalheid erven van die Mamma...
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef Fixers het volgende:
Wat ik weet van finasteride is van een vriendin die het gebruikt. Inderdaad zwanger worden is een absolute no-no. Evengoed heb ik geen kinderwens. Ik houd precies genoeg van kinderen om ze niet te nemen. Mijn partner denkt er net zo over.

Dat klinkt ook een beetje vreemd, ik neem aan dat ze gewoon een "bio-vrouw" is...
Waarschijnlijk slikt ze toch wat anders, finasteride werkt als het goed is namelijk helemaal niet bij bio-vrouwen.
pi_76678983
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef Hexley het volgende:


Dat klinkt ook een beetje vreemd, ik neem aan dat ze gewoon een "bio-vrouw" is...
Waarschijnlijk slikt ze toch wat anders, finasteride werkt als het goed is namelijk helemaal niet bij bio-vrouwen.
Het gaat om de ongeboren vrucht, niet om de moeder....
  maandag 11 januari 2010 @ 18:44:47 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76688798
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef Hexley het volgende:
Uhm, was het niet zo dat erfelijkheid van de moeders kant komt?
Ja het klinkt op zich een beetje vreemd.. Kaalheid erven van die Mamma...
Kaalheid zit op de x-chromosoom inderdaad.

Bij transmannen kan het dus van beide kanten komen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 11 januari 2010 @ 18:47:28 #106
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_76688895
Mannelijke kaalheid, oftewel Alopecia Androgenetica, komt wel degelijk voor bij vrouwen, en sommige vrouwen slikken dus ook inderdaad finasteride. De reden dat je zo extreem voorzichtig moet zijn met het splitsen van die pillen is dat slechts een minimale hoeveelheid van dat spul al tot interseksualiteit kan leiden als een zwangere vrouw het binnenkrijgt. Gewoon zorgen dat het uit de buurt blijft van zwangere vrouwen dus.

Tip: haarweb.nl is een goed forum waar je heel veel informatie over kaalheid en andere haar-problemen kunt vinden.

Over Gent heb ik trouwens best positieve verhalen gehoord, dus als je er terecht kunt zou ik het zeker overwegen. Ik las pas nog van iemand die daar terecht kon, die had al na een maand of 2,3 een intake en kon meteen daarna met diagnostische gesprekken beginnen. Ze zetten mensen daar ook meteen op de wachtlijst voor SRS zodra ze groen licht krijgen in tegenstelling tot de VU, alhoewel me dat meer een administratieve truuk lijkt die in de praktijk denk ik niet zo heel veel uit zal maken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 11 januari 2010 @ 20:10:43 #107
107792 Hexley
the Platypus
pi_76692600
Ik schreef waarschijnlijk,..

Als een arts mij iets voor schrijft lees ik altijd de bijsluiter, als ik naar iets vraag zoek ik zelf wel eerst even naar een bijsluiter. Waar is Googe anders dan voor? Ze kunnen van alles zeggen maar de ervaringen die ik oa. met mijn eigen huisarts weet ik dat er soms behoorlijk stomme dingen uit kunnen komen.

Zie hier de Nederlandse bijsluiters van Proscar en Propecia, finasteride is dus niet echt een voor de hand liggend middel voor bio-vrouwen als je de bijsluiter van Propecia moet geloven. Er zullen vast en zeker wel uitzonderingen wezen, maar het kan ook best wezen dat het icm andere middelen genomen wordt en het dus geen flikker doet..
pi_76710140
Ik ga ervan uit dat het bij haar (ja bio vrouw) allemaal in orde is. Naar wat ik begreep zijn er twee middelen die worden gebruikt bij kaalheid, waarvan een niet wordt voorgeschreven aan jonge vrouwen. Affijn, ik ben er niet bij geweest en weet ook niet de exacte details.

Dat alles is ook helemaal niet ter zake in dit topic.

Ik ben blij dat ik er gewoon vlug terecht kan voor een effectieve oplossing. Jammer alleen dat het buiten de verzekering valt. Al informeer ik nog even over de mogelijkheden onder de aanvullende. In de vergoedingsvoorwaarden staat daar namelijk nog een bedrag voor medicatie die niet onder de basis valt. Beetje vage omschrijving, maar dat zullen ze bij die kliniek ook wel kunnen uitleggen.
pi_76853368
Ik ben een stapje verder en een recept voor dutasteride rijker. Toch wel makkelijk die priveklinieken, afspraak binnen twee weken te maken. Buisje bloed, paar foto's en een gesprekje met een arts en klaar. Ow en natuurlijk een pinbetaling, dat hoort er ook bij. Maar dan ben je gelijk op de hoogt dat je lever en cholesterol in orde zijn.
pi_76857537
@Fixers: Gefeliciteerd!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:04:17 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76860194
Suffe vraag waarschijnlijk, maar wil het even zeker weten: moeten jullie straks ook naar de gynecoloog of worden de controles door een andere arts (genderteam?) bijgehouden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:30:54 #112
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_76861220
In principe beschikt elke arts over genoeg medische achtergrond om hormonen voor te schrijven en dit te controleren.

Bij het genderteam zelf gebeurt het bij een internist.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:33:03 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76861305
En prostaatonderzoek? Of wordt die ook weggehaald bij de operatie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:45:46 #114
206345 Magenta
Full of colour
pi_76864344
Ik dacht eigenlijk dat je uiteindelijk wel bij de gynaecoloog uit kwam. Prostaat wordt niet weggehaald tenzij er problemen optreden afaik.
~Fin
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:20:37 #115
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_76865650
Mja, dat is de grap een beetje, ik heb me laten vertellen dat als je last hebt van je prostaat na de operatie dat je dan alsnog bij een uroloog uitkomt
Want verder blijft ie gewoon zitten.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:48:04 #116
107792 Hexley
the Platypus
pi_76895930
Waarom zouden ze hem weg willen halen? Omdat hij geen echte functie meer heeft en om evnt. problemen in de toekomst te voorkomen? Als hij blijft zitten is er een kans, maar de prostaat is "preventief" toch een beetje behandeld en is daardoor gekrompen, de kans lijkt me dus al kleiner. Weg halen geeft ook extra risico's, de urinebuis loopt er dwars doorheen. En gaat het mis kan je er wel eens incontinent door worden, altijd leuk natuurlijk.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:04:54 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76896371
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:48 schreef Hexley het volgende:
Waarom zouden ze hem weg willen halen? Omdat hij geen echte functie meer heeft en om evnt. problemen in de toekomst te voorkomen? Als hij blijft zitten is er een kans, maar de prostaat is "preventief" toch een beetje behandeld en is daardoor gekrompen, de kans lijkt me dus al kleiner. Weg halen geeft ook extra risico's, de urinebuis loopt er dwars doorheen. En gaat het mis kan je er wel eens incontinent door worden, altijd leuk natuurlijk.
baarmoeder en eierstokken worden meestal ook preventief weggehaald. Met hetzelfde probleem.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:44:07 #118
107792 Hexley
the Platypus
pi_76899460
Het ene risico of het andere, waarschijnlijk is laten zitten gewoon de beste optie.
Daarbij zou ik er echt niet vreemd van opkijken dat hij toch nog ergens nuttig voor kan wezen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:55:20 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76899827
Nou ja, er wordt gezegd dat je van Testosteron eierstok/baarmoederhalskanker krijgt. En daarom wordt aangeraden de boel er binnen twee jaar uit te laten halen.

Over prostaten weet ik niks, maar als ik merk hoeveel genot je uit zo'n ding kan halen (van horen zeggen natuurlijk) zou je wel gek zijn om het te laten verwijderen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:57:22 #120
107792 Hexley
the Platypus
pi_76903949
Moest je dat nou zo zeggen? Met een beetje pech verplaatsen ze het topic nu naar dat sex forum.

Het kan ook wezen dat hij zo goed als dood is en er gewoon voor de sier zit,...
Ik weet het niet, daarbij is het toch een van de vragen die je niet stelt.
En eigenlijk interesseert het mij weinig, wat nou het antwoord is...


Ik keek net even @ Transman en T.org, iets van bijna een week geleden zie ik daar niet voorbij komen.

Het gender-team in Barcelona, heeft begin december een SRS gedaan bij een 16 jarige MtF.
En zoals wel vaker als er een schaap over de dam is,....
  zondag 17 januari 2010 @ 00:01:06 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76908477
Ik wel dus
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:40:07 #122
206345 Magenta
Full of colour
pi_77160626
Om dit topic maar weer eens op gang te helpen..
quote:
NIJMEGEN - Nijmegen zou de bijzondere bijstand kunnen inzetten voor het geheel of gedeeltelijk betalen van geslachtsveranderende operaties. Dat is een van de aanbevelingen in een boek over transseksuelen, geschreven in opdracht van de gemeente.

Nijmegen wil zogeheten 'transgenders' beter ondersteunen. De stad telt er zo'n 30 en nog eens 800 mensen die zich 'niet thuisvoelen in de bestaande man/vrouw verdeling'.

Behalve financieel kan de gemeente bijspringen door het scheppen van een betere 'roze infrastructuur' en bemiddeling naar werk.

Het boek 'Dames, heren en anderen' wordt op maandag 25 januari 2010 tijdens de conferentie Koplopers homo-emancipatiebeleid in Utrecht door wethouder Lenie Scholten van Nijmegen aangeboden aan minister Plasterk van OCW.
http://www.omroepgelderla(...)g-in-de-bijstand.htm
~Fin
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:43:10 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77160794
Klinkt best goed, toch? Nu nog doen, natuurlijk...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:44:18 #124
206345 Magenta
Full of colour
pi_77160838
Ja, inderdaad. Binnenkort dat boek maar eens inzien/kopen (waar mogelijk).
~Fin
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:38:40 #125
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77174703
hier trouwens het originele persbericht!

ik ben zelf ook geïnterviewd voor dat boekje en zal ook bij het aanbieden van het boekje aanwezig zijn, mag dus de minister een handje schudden

in dat persbericht staat ook hoe je aan 't boekje kan komen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_77188963
Om een boom te sparen het download exemplaar maar eens lezen.

Overigens begin ik mijzelf wel steeds meer te realiseren dat een duidelijk landelijk beleid volstrekt afwezig is, dat door dit initiatief maar weer eens onderstreept wordt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:43:44 #127
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_77192161
Ik ben heel geïnteresseerd in dat boekje, ik ben zelf ook politiek actief en ken wel een aantal gemeenteraadsleden die ik het wil laten lezen. Wat voor Nijmegen geldt zal vast ook wel gelden voor andere grote gemeentes.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 24 januari 2010 @ 19:08:44 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_77219268
pfoe.. Ik zit America's Next Top Model te kijken en er zit een (pre-op) MtF meisje bij. En ze is best open over alles maar wat een gedoe de rest van de meisjes zijn best lullig over haar. Zo van, als ik in de finale sta push ik die vent eruit enzo. Maar echt heel cool hoe zij erin staat, een voorbeeld voor jongens en meisjes met soortgelijke problemen!
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:39:07 #129
107792 Hexley
the Platypus
pi_77362362
Het boekje is op zich wel aardig gelukt: Dames, heren en anderen: transgenders in Nijmegen
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:43 schreef wonderer het volgende:
Klinkt best goed, toch? Nu nog doen, natuurlijk...
Je bedoelt dat van die bijzondere bijstand? Nee natuurlijk is dat niet goed,...

Zoiets is meer voor Den Haag, gewoon bij de zorgverzekering indrukken en dan is het iig landelijk.
Anders heb je straks in Nijmegen wel en iets verder op in Arnhem niet.
Wat dan weer gezeur bij de gemeente zal worden en evnt. door naar de rechter,...
Men kan natuurlijk ook gewoon naar Nijmegen verhuizen,...

Btw. ik zag ditte: Transvisie start nieuwe zoekersgroep op transman.nl staan.
pi_77366672
Aardig boekje. Leuk als je wel geïnteresseerd bent maar er nog niet al te veel vanaf weet (raadsleden, parlement?).

Ik ben bang dat de politiek pas iets doet als 'het volk' er mee bezig is. Die paar stemmen die men wint als ze iets voor tg doen zijn als kosten/baten niet zo geweldig. En vanuit de christelijke hoek haken er net zoveel weer af.
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:22:49 #131
206345 Magenta
Full of colour
pi_77385432
Bedankt voor de link Hexley, een bekend gezicht op de cover

Er staan overigens deze week ook drie transvrouwen in de Vriendin.
~Fin
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:43:37 #132
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_77386006
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:39 schreef Hexley het volgende:
Het boekje is op zich wel aardig gelukt
Ik vind het een zeer geslaagd boekje, ik vind het vooral erg positief dat het eindelijk eens benadrukt dat de belangen van transgenders heel anders zijn dan die van holebi's, namelijk dat de problemen vooral medisch van aard zijn, dat transgenders meestal niet zichtbaar willen zijn en dat ze zich niet altijd thuis voelen in het gangbare roze circuit. En het voorstel om een extra genderteam op te zetten in het zuiden van het land is natuurlijk ook lovenswaardig
quote:
Er staan overigens deze week ook drie transvrouwen in de Vriendin.
Bedankt voor de tip, de Vriendin die nu in de winkel ligt? Zal straks meteen even kijken bij het boodschappen doen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:58:08 #133
206345 Magenta
Full of colour
pi_77386470
^Ja, paarse cover.
~Fin
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:26:28 #134
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_77390703
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:58 schreef Magenta het volgende:
^Ja, paarse cover.
Heb 'm gevonden

Vond het wel een beetje oppervlakkige standaard verhaaltjes, zat niet veel diepgang in
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:57:41 #135
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77392350
Ben blij dat ik wel in dat boekje sta en niet in de Vriendin, ben er wel voor gevraagd toevallig , maar zo'n Vriendin zal de minister van Onderwijs zich niet uit laten reiken.
Ik ben ook wel benieuwd naar het ripple effect van het boekje, er zaten van 18 gemeenten ambtenaren in de zaal van de Koplopers-conferentie waar het boekje werd gepresenteerd, dus als de minister voor hun ogen zo'n boekje in ontvangst neemt gaan die mensen zich ook afvragen hoe dat met transgender inwoners zit in hun gemeente. Het krijgt in Nijmegen zelf sowieso navolging, omdat er over de aanbevelingen nog een speciale meeting gehouden gaat worden ergens in het voorjaar.
De haalbaarheid van de aanbevelingen lijkt me iets van een lange adem, maar dat er over gedebatteerd wordt is al winst, het gaat vooralsnog niet in een of andere bureaulade verdwijnen, dus ik ben wel blij mezelf bloot te hebben gegeven.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:13:20 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_77393076
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:57 schreef MuteZukini het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar het ripple effect van het boekje, er zaten van 18 gemeenten ambtenaren in de zaal van de Koplopers-conferentie waar het boekje werd gepresenteerd, dus als de minister voor hun ogen zo'n boekje in ontvangst neemt gaan die mensen zich ook afvragen hoe dat met transgender inwoners zit in hun gemeente.
Amersfoort is blijkbaar ook zo'n gemeente, want die politici aan wie ik het hier heb doorgegeven wisten er al van af
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:16:51 #137
206345 Magenta
Full of colour
pi_77396102
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:57 schreef MuteZukini het volgende:
Ben blij dat ik wel in dat boekje sta en niet in de Vriendin, ben er wel voor gevraagd toevallig , maar zo'n Vriendin zal de minister van Onderwijs zich niet uit laten reiken.

De haalbaarheid van de aanbevelingen lijkt me iets van een lange adem, maar dat er over gedebatteerd wordt is al winst, het gaat vooralsnog niet in een of andere bureaulade verdwijnen, dus ik ben wel blij mezelf bloot te hebben gegeven.
Tja de Vriendin is ook maar een 'blaadje', niet echt diepgaand ofzo. Ik heb nog steeds het idee dat alle (meestal heel respectvolle) aandacht voor het onderwerp meegenomen is. Dus ook in het geval van dit boekje inderdaad; laat het maar op tafel komen.

Wat betreft het bloot geven; vind het erg sterk van je zoals je je de laatste jaren inzet, ik zou er niet zo'n trek in hebben.
~Fin
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:19:58 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77396259
MZ is de Jochem van de vrouwen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:04:24 #139
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77398307
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:16 schreef Magenta het volgende:

[..]

Tja de Vriendin is ook maar een 'blaadje', niet echt diepgaand ofzo. Ik heb nog steeds het idee dat alle (meestal heel respectvolle) aandacht voor het onderwerp meegenomen is. Dus ook in het geval van dit boekje inderdaad; laat het maar op tafel komen.

Wat betreft het bloot geven; vind het erg sterk van je zoals je je de laatste jaren inzet, ik zou er niet zo'n trek in hebben.
die items in zulke blaadjes zijn zeker ook belangrijk, alleen op een ander vlak, maar ze mogen inmiddels wel wat meer diepgang krijgen (wat minder op 't medische gericht zijn), of ben ik ongeduldig

Had zelf toen ik aan m'n eigen proces begon geen enkel vermoeden dat ik me ooit zo zichtbaar voor de transgender-zaak zou inzetten
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:19 schreef wonderer het volgende:
MZ is de Jochem van de vrouwen
da's nogal een compliment hoor , heb echt nog niet zoveel weten te bereiken als Jochem
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:13:09 #140
107792 Hexley
the Platypus
pi_77398673
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:57 schreef MuteZukini het volgende:
gaan die mensen zich ook afvragen hoe dat met transgender inwoners zit in hun gemeente.
Welke transgenders bedoel je precies?

Helaas is het boekje daar wel een beetje rommelig in,...
De ene keer gebruikt men TG als verzamelbak en iets verder op gebruikt men het voor iets
wat eigenlijk gewoon TS only is, dat viel me gewoon wel een beetje op...
Ja er is altijd wel iets waar je over kunt zeuren,.. Maar voor de rest is het wel netjes..

En had men het laatst in Den Haag ook niet over de zorg? Spam het boekje daar eens rond...
pi_77400352
Als je toch begonnen bent met zeuren Hexley, neem ik het wel even van je over hoor
quote:
NIJMEGEN - Nijmegen zou de bijzondere bijstand kunnen inzetten voor het geheel of gedeeltelijk betalen van geslachtsveranderende operaties. Dat is een van de aanbevelingen in een boek over transseksuelen, geschreven in opdracht van de gemeente.

Nijmegen wil zogeheten 'transgenders' beter ondersteunen. De stad telt er zo'n 30 en nog eens 800 mensen die zich 'niet thuisvoelen in de bestaande man/vrouw verdeling'.

Behalve financieel kan de gemeente bijspringen door het scheppen van een betere 'roze infrastructuur' en bemiddeling naar werk.

Het boek 'Dames, heren en anderen' wordt op maandag 25 januari 2010 tijdens de conferentie Koplopers homo-emancipatiebeleid in Utrecht door wethouder Lenie Scholten van Nijmegen aangeboden aan minister Plasterk van OCW.
Allemaal leuk en aardig en ik snap best goed dat *buitenstaanders* die niets te maken hebben met transgenders/genderdysforie, dat ze ons in één adem noemen met homoseksualiteit en travestie. Dat snap ik best. Maar waarom....als Gemeente Nijmegen zijnde, waarom word er zo stigmatiserend over -ons- gedacht en waarom denken ze dat -wij- ons identificeren met de kleur roze ? Ik niet namelijk. En ik denk heel veel FtM transgenders ook niet. Misschien blauw of groen, maar zeker geen roze.

Ja ik heb heel veel roze sokken en vind het een prachtige kleur, maar ik identificeer me er helemaal niet mee...en al zeker helemaal niet met het feit dat ik mij in het zelfde hokje (zeg maar gerust lokaal) van homoseksualiteit ! Dat het met het zelfde te maken heeft, namelijk acceptatie / tolerantie en maatschappij, kan ik ook mee inkomen. Maar waaaarom dan geen afzonderlijke overhandiging..... Plasterk zal waarschijnlijk heus wel ergens een gaatje hebben kunnen vinden om een middagje Nijmegen te doen... Dan komt de boodschap net zo duidelijk of misschien wel duidelijker over !
pi_77400648
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef MuteZukini het volgende:

Die items in zulke blaadjes zijn zeker ook belangrijk, alleen op een ander vlak, maar ze mogen inmiddels wel wat meer diepgang krijgen (wat minder op 't medische gericht zijn), of ben ik ongeduldig
Dat idee heb ik ook heel sterk. Het is altijd weer het zelfde geneuzel...gaan ze weer vragen hoe de operatie te werk gaat, of je er tegenop kijkt blablabla... ik heb het zelf ook meegemaakt met de Viva.

Laat het licht wat meer schijnen op de persoon en de maatschappij...Waar ziet de geintervieuwde zichzelf over 10 jaar, wat zijn de verwachtingen na het hele traject? Waarom en hoe kwam de geintervieuwde tot deze beslissing en welke sociale/fysieke consequenties heeft hij/zij tot dan toe genomen (Of is hij/zij tegen aan gelopen)....? En zo kan ik nog wel wat meer vraagstukken bedenken..
  vrijdag 29 januari 2010 @ 00:32:49 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77401409
Mijn interview met de Viva ging wel dieper. Maar ik kende de journaliste, misschien scheelde dat
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77405217
Ik vond het juist wel een verademing dat in het boekje aangegeven werd, dat tg en homo's andere groepen zijn met ander belangen en behoeftes. Dat vervolgens een homo evenement gebruikt wordt om publiciteit te krijgen, vind ik dan minder een probleem. Je moet gewoon alles aangrijpen wat zich voordoet.

Tja, 'DE' operatie is natuurlijk waar het allemaal om gaat ( ;-) ). Maar inderdaad zou ik wel eens een verslag willen zien van een tg die juist in de dagelijkse gang van zaken gevolgd wordt (inclusief de pestende buurjongetjes). Maar dat is natuurlijk nog en factor 100 moeilijker dan wat er nu ligt.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:18:48 #145
107792 Hexley
the Platypus
pi_77416273
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Als je toch begonnen bent met zeuren Hexley, neem ik het wel even van je over hoor
[..]

<knip knip>
De gemeente Nijmegen is eigenlijk toch ook gewoon een "buitenstaander" niet dan?
Waarschijnlijk kun je zelf ook wel een flink aantal redenen verzinnen waarom mensen erg snel de link met met homoseksualiteit en travestie leggen. Volgens mij zijn ambtenaren (incl. de vervelende) en politici ook mensen,
dus ja.... Maar heb jij een beter alternatief in plaats van de roze infrastructuur?
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:32 schreef wonderer het volgende:
Mijn interview met de Viva ging wel dieper. Maar ik kende de journaliste, misschien scheelde dat
Klein vraagje,... Groen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 02:50:16 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77440615
Groen wat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 30 januari 2010 @ 03:19:51 #147
107792 Hexley
the Platypus
pi_77440917
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 02:50 schreef wonderer het volgende:
Groen wat?
De eerste pagina van dat interview... Hoe groen was die...?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 03:58:54 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77441189
Oh, zo Heel groen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77917347
Gisteren een schoonheidsspecialist opgezocht om eens te horen wat de mogelijkheden voor ontharing zijn. Heb een duidelijk en eerlijk advies gekregen, al was het niet helemaal wat ik wilde horen. Ben wel blij met de eerlijkheid.

De belangrijkste boodschap was wachten op goedkeuring van het genderteam. Zo is de kans op vergoeding door een verzekeraar vele malen groter. Alleen als geld echt geen beperking zou vormen was direct starten realitisch. IPL zou slechts tendele effect hebben, en zeer waarschijnlijk aangevuld moeten worden met elektrische ontharing.

Wel opvallend advies: als je met ipl of laser aan de slag gaat kan je dat beter doen voor je begint met hormoon behandelingen. Als de haren nog op hun dikst en donkerst zijn is die lichtflits het meest effectief.

Voorlopig dus maar dagelijks gewoon het scheermes erlangs
pi_77925215
@Fixers
Het kan wel zo zijn, dat je met anti-androgenen een vermindering van de lichaamsbeharing krijgt (dat gaat niet op voor de baard). Dus dan is er ook minder te ontharen.
pi_77926193
Baard is ook voor mij het belangrijkste en volgens mij het enige wat een verzekeraar uberhaupt aan ontharing vergoed. Verdere ontharing zou dan voor de meest zichtbare dingen zijn, schouders, handen/onderarmen en borst. In afwachting bij het genderteam kan ik alvast informeren bij mijn verzekeraar, wat er mogelijk is.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:52:52 #152
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_77933266
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:32 schreef Fixers het volgende:De belangrijkste boodschap was wachten op goedkeuring van het genderteam. Zo is de kans op vergoeding door een verzekeraar vele malen groter.
Ja, ik blijf dat verschrikkelijk krom vinden, want je wil graag al ver voor je RLE met ontharen beginnen. Ik vind persoonlijk dat de verzekeraars met terugwerkende kracht zouden moeten vergoeden als er een diagnose is gesteld, b.v. alle bonnen van de laatste 2 jaar accepteren. Wat je nu vaak ziet is dat er gefraudeerd wordt doordat ontharingssalons soms ongedateerde bonnen afgeven zodat de cliënt deze na de diagnose fase kan invullen.

En ik wou ook even kwijt dat ik "goedkeuring van het genderteam" een verschrikkelijke uitdrukking vindt. Ze stellen een diagnose, of eigenlijk dat niet eens, ze geven aan dat ze denken dat jouw zelf-diagnose correct is. Maar je hebt hun goedkeuring niet nodig om transseksueel of transgender te zijn hoor
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:58 schreef Onderweg het volgende:
@Fixers
Het kan wel zo zijn, dat je met anti-androgenen een vermindering van de lichaamsbeharing krijgt (dat gaat niet op voor de baard). Dus dan is er ook minder te ontharen.
Anti-androgen hebben volgens mij wel degelijk invloed op je baard. Ze zorgen inderdaad niet voor vermindering van je baardharen, maar ze zorgen er wel voor dat er geen nieuwe haren worden geactiveerd. De dichtheid van je baard neemt namelijk toe als je ouder wordt doordat slapende haarzakjes door testosteron geactiveerd worden. Je ziet dat b.v. ook doordat transseksuelen die tijdelijk stoppen met de androcur omdat ze geopereerd moeten worden soms weer last van baardgroei beginnen te krijgen.

Ik ben zelf nu 2 winters bezig met ontharen en al behoorlijk schoon, maar je ziet vooral op de bovenlip dat er steeds maar weer nieuwe haartjes op komen zetten. Ik verwacht dat dit door blijft gaan totdat ik met androcur begin.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:13:55 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77934326
Wat een gedoe voor jullie.

Ik zit trouwens ook niet te wachten op lichaamshaar dus misschien moet ik ook wel aan de laser over een poosje
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77940209
Ik merk na een jaar hormonen geen enkel effect op baardhaar.

Heb zo'n 5 ipl sessies gehad voor baard, maar vorderingen zijn niet naar tevredenheid. Ga (als er weer geld is) met Lightsheer verder.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:44:38 #155
206345 Magenta
Full of colour
pi_77940738
In 2007-2008 ongeveer 6 of 7 lightsheer behandelingen gehad. Grootste deel zelf moeten betalen. Ben behoorlijk tevreden maar ga over een week of twee nog even terug voor de laatste haartjes (vooral bovenlip).

@wonderer; wel gezichtshaar neem ik aan?
~Fin
  zaterdag 13 februari 2010 @ 00:00:22 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77941369
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef Magenta het volgende:
@wonderer; wel gezichtshaar neem ik aan?
Nee, dat hoeft voor mij ook niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77944069
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef Magenta het volgende:
In 2007-2008 ongeveer 6 of 7 lightsheer behandelingen gehad. Grootste deel zelf moeten betalen. Ben behoorlijk tevreden maar ga over een week of twee nog even terug voor de laatste haartjes (vooral bovenlip).

@wonderer; wel gezichtshaar neem ik aan?
Wat is lightshear precies? De schoonheidsspecialist waar ik ben geweest doet al twintig jaar elektrisch en ipl ontharen. Hij verwachte dat mijn baardhaar wel deels met ipl te verwijderen is, maar lang en zeker niet alles omdat het toch te licht en soms zelfs rossig van kleur is. Vandaar dat hij ook zei dat als ik mogelijk uitzicht had op vergoeding ik beter kon wachten.

Zucht.... stom haar. Dat is voor mij persoonlijk echt een hindernis. Met de inhoud van mijn onderbroek heb ik niet zo'n amputatie drang, kan ik zelfs best mee leven. Met wat er uit mijn kin groeit veel meer. Daar heb ik echt een "dat hoort niet bij mij" gevoel bij.
pi_77944439
Ik ken dit "probleem" niet, niet in mijn omgeving en niet bij mijzelf maar.... Diep respect voor jullie!
Erg goed dat jullie voor je ware "ikje" willen staan en er voor uit durven komen!
Wees gelukkig!

Echt respect....
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 02:33:22 #159
206345 Magenta
Full of colour
pi_77944637
@Fixers een diode laser. Zou kunnen dat dat ook IPL is weet ik even niet meer (al die termen..)

@78RPM; thanks
~Fin
pi_77944895
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 02:33 schreef Magenta het volgende:
@Fixers een diode laser. Zou kunnen dat dat ook IPL is weet ik even niet meer (al die termen..)

@78RPM; thanks
@ Magenta... It's OK....
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_77947144
lightsheer heeft een enkele frequentie licht, ipl meerdere frequenties.

Iha kan je zeggen dat ipl een breder scala aan kleuren haren bestrijkt, maar minder 'krachtig' is met één enkele kleur haar. Ipl wordt ook gebruikt voor het wegwerken van oneffenheden in de huid.
  zondag 14 februari 2010 @ 19:37:01 #162
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77993021
nou meen ik me te herinneren dat de meeste van jullie hier niet zo sportief zijn, qua actief sporten, maar stel je zou teamsport heel leuk vinden, zou je dat dan beginnen voor je met 't medische traject klaar bent?
Het is bekend dat er maar weinig trans personen actief sporten tijdens hun transitie (hooguit fitness mss), maar ik vraag me af vooral als je al verder in je reallife of op de opratiewachtlijst staat, waarom je eigenlijk niet gewoon zou kunnen gaan sporten.

Ik ga zelf binnenkort weer hockeyen, nog geen competitie want daar is ten eerste m'n conditie niet voldoende voor, ten tweede heb ook ik mijn twijfels of het wel zonder gedoe zou kunnen. Maar ja dat zeg ik zonder 100% zeker te weten wat het gedoe zou zijn, 't is uiteindelijk maar speculatie. Ik ga na de zomer (na de operatie) wel competitie spelen, en wat er tussen mijn benen zit blijft even onzichtbaar, dus reacties ervoor of erna zullen weinig verschillend zijn, de consequenties wel vermoed ik.
Wat denken jullie?

Ow en wat betreft lichaamshaar, zodra het warmer wordt mag ik wekelijks m'n benen gaan scheren aangezien ik de zeldzaamheid van deels ontblote benen dan in moet ruilen voor regelmaat, en ik niet zo'n feminist ben die pronkt met beenhaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hormonen maken lichaamshaar wel dunner/lichter en als je geluk hebt donziger, maar dat laatste dus niet op onderarmen en benen. Het heeft even tijd nodig, maar je armhaar definitief ontharen is weggegooid geld als je mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MuteZukini op 14-02-2010 19:42:10 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 14 februari 2010 @ 19:39:47 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77993113
Ik zou niet in groepsverband sporten voor de top surgery. Lijkt me wel duidelijk waarom

Erna trouwens ook niet denk ik want ik hou niet van teamsport
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 februari 2010 @ 19:55:44 #164
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77993731
tot de zomer is het bij mijn 'top' ook nog behelpen, verre van ideaal, is deze week even afwachten of er in DenHaag werk gemaakt wordt van het herstellen van de vergoeding voor borstvergroting (en andere operaties aan zogenoemde secundaire geslachtskenmerken), staat namelijk wel iets van op 't programma.
Een borstoperatie zou wel kunnen betekenen dat 't herstel nog langer duurt, maar beter tegelijk dan apart, maar nogal een aanslag op m'n conditie die ik nu ga opbouwen .
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 14 februari 2010 @ 19:58:49 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77993856
Een vrouw zonder of met kleine borsten is nog te verklaren. Een man met...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 februari 2010 @ 20:06:47 #166
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77994198
een vrouw zonder borsten is net zo min te verklaren als een man met borsten. Enige verschil is dat een hesje jou kortademig zou maken (dus totaal niet praktisch), en dat wat ik gebruik om een acceptabele cup voor mijn postuur te presenteren dat niet doet, al zijn sportbeha's ook geen pretje weet ik sinds ik vandaag
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 14 februari 2010 @ 20:15:25 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77994601
Is dat zo? Er zijn toch ook vrouwen met weinig tot geen borstgroei? Of ziet dat er gewoon ook anders uit?

Een binder helpt trouwens ook niks onder de douche, hoor En sowieso, als ik niet nog vier lagen andere kleding draag, is het wel duidelijk dat daar iets meer zit dan er hoort. Zie dit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 februari 2010 @ 21:08:28 #168
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_77997265
een intersekse conditie of verstoorde hormoonhuishouding in de puberteit zullen er vast voor zorgen dat er vrouwen zijn die geen tot nauwelijks borsten hebben, maar laten we het er op houden dat meiden wiens puberteit volgens 't hormonale boekje is verlopen gewoon borsten hebben, en wat ze hebben bij het postuur past.

hoe dan ook het is behelpen zolang het niet verholpen is, voor ons allebei
die ene keer dat ik aan een dragkingworkshop mee heb gedaan, hoefde ik als enige niets weg te binden, en had alsnog dit resultaat
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 14 februari 2010 @ 21:10:58 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77997395
Wheheh, cool
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78011446
Met sporten is het lastigste de kleedkamer lijkt mij. Tenzij je niet doucht zal je pre op wel opvallen.

Ik doe zelf op dit moment niet zo veel en een teamspeler ben ik nooit geweest. Dus met fitness en tennis (om maar wat te noemen) zal het qua opvallen wel meevallen, uitgezonderd de kleedkamer dan weer.

Maar als je die hobbel kan nemen, is er geen reden om niet (intensief) te gaan sporten, als je tenminste niet op apegapen ligt van de androcur.
pi_78011595
Met solosporten is er wel een weg omheen te draaien. Maar waar ik laatst aan moest denken: saunabezoek. Je kan groot deel van de tijd wel je badjas en handdoekje omhouden, maar op een gegeven moment zul je toch met de billen bloot moeten. Of wordt het dan beperkt tot badkledingdagen?
  maandag 15 februari 2010 @ 10:54:09 #172
92409 Twinky
Little star.
pi_78012074
@Mutezukini
1 keer per week je benen scheren! Jij geluksvogelin! Ik moet gewoon elke dag
  maandag 15 februari 2010 @ 18:09:12 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78024842
Benen epileren, ben je er veel langer vanaf (en de haartjes komen zachter terug).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 februari 2010 @ 18:19:37 #174
92409 Twinky
Little star.
pi_78025132
ja dan groeien ze stuk voor stuk in heb het een paar keer gedaan (even doorzetten enzo) en toen nog een half jaar bezig geweest om alle haartjes weer uit mijn been te pielen....
  maandag 15 februari 2010 @ 18:35:39 #175
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78025615
Scrubben
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 februari 2010 @ 21:23:55 #176
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78032894
@Twinky
is je vriendje soms bang voor beenstoppels dan? Als ik elk dag in jurkjes of rokjes zou lopen zou ik het wel vaker dan eens per week doen, of als m'n benen en oksels het enige zouden zijn om te scheren, dat is helaas niet zo nu

@wonderer
ook ik heb dat twee jaar volgehouden, maar was binnen een paar maanden al wekelijks aan het epileren (haartjes blijven niet eendrachtig tegelijk uitgroeien), helaas duurde 't langer voor ik het scrubben ook onder de knie had , maar 'in te end' voorkomt het niet alle ingegroeide haartjes, en epileren is simpelweg veels te pijnlijk om je wekelijks aan te onderwerpen, en het kostte ook nog eens meer dan een uur
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 15 februari 2010 @ 21:26:46 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78033032
Mja. Ik epileer mijn schaamhaar dus wat pijn betreft... Benen trouwens niet meer. Dat is het enige dat ik niet scheer.

Is harsen ook niks? Of Veet of hoe dat heet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 februari 2010 @ 21:51:40 #178
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78034400
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:26 schreef wonderer het volgende:
Mja. Ik epileer mijn schaamhaar dus wat pijn betreft... Benen trouwens niet meer. Dat is het enige dat ik niet scheer.
Dat lijkt me vreselijk pijnlijk, om het met regelmaat te doen, zou ik wel harsen ipv epileren.
Maar ja ter voorbereiding op de op. moet er ook genitale ontharing plaatsvinden (in elk geval voor de mtf operatie) en ik kan je zeggen dat is ook geen lolletje, en ik ben nog niet eens met elektrische epilatie begonnen, wat nog pijnlijker moet zijn dan laser, gelukkig weet ik waar ik 't voor doe.
quote:
Is harsen ook niks? Of Veet of hoe dat heet?
harsen doe je een keer en dan moet je het allemaal weer helemaal bij laten groeiten voor je weer kan harsen, dus na 1 maand gladde benen komt anderhalve maand harig benen (minstens), niet praktisch dus. En veet is echt een gemeen spulletje, werkt wel, maar al dat chemische gedoe kan niet goed zijn voor de huid
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 15 februari 2010 @ 21:52:51 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78034469
Dan maar gewoon laten groeien
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 februari 2010 @ 23:51:34 #180
92409 Twinky
Little star.
pi_78040414
MuteZukini: nu scheer ik het niet elke dag, denk 1 a 2 keer in de week maar in de zomer wel en ik heb erg donkere haartjes op veel plekken dus dan moet het wel...
pi_78257450
Hai...

Tsja benen scheren? momenteel eens per week... maar zodra het weer is voor blote benen zal ik het denk ik wel iets vaker doen.

Wat betreft sporten in groepsverband terwijl je nog in je transitie zit?
Ik ben een paar weken terug op jazzballet gegaan. Dat wilde ik vroeger al heel graag en ben het nu maar eens gaan doen. De andere meiden in de klas weten nergens van, alleen de docente weet het zodat ze op mijn houding en bewegingen kan letten. En dat gaat allemaal gewoon goed hoor. Het is wel zo dat ik me enigszins opgelaten voel als we bij bepaalde oefeningen met de benen wijd moeten, maar ja dan is de rest vooral bezig met zichzelf dus dat scheelt. Oh ja, en er wordt niet gedouchet na afloop, dat doet iedereen gewoon lekker thuis...
Dus het kan wel!

Verder weet ik niet of het bij jullie al bekend is, maar het protocol bij het VUmc is inmiddels veranderd waardoor de RLT nog maar 1 jaar duurt. Dat het eraan zat te komen was al bekend maar ik heb vorige week te horen gekregen dat ik in september wordt besproken. Dus het is inmiddels een feit...

Oh ja, en het vertrek van mijn psycholoog merk ik ook behoorlijk in mijn afspraken. Mijn afspraken waren al een keer verzet en van de week is mijn afspraak bij de endocrinoloog geannuleerd. Daar moet nog een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Gecombineerde afspraken van psychologen en endocrinologen zijn volgens het team momenteel niet mogelijk...
Dus naast goed nieuws is er ook weer iets minder goed nieuws...

Groetjes Ilse
  zondag 21 februari 2010 @ 12:54:18 #182
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_78259914
mh, dan heb ik volgende week dus de laatste keer gecombineerd endo en psycholoog .......
Misschien toch maar even bellen om te bevestigen.
  zondag 21 februari 2010 @ 18:21:54 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78271293
Oh ja, ik heb mijn t-letter. Mag dus van de shrink officieel beginnen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 februari 2010 @ 18:40:49 #184
92409 Twinky
Little star.
pi_78271804
ik las endocriminoloog
  zondag 21 februari 2010 @ 21:20:25 #185
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78278137
@ Ilse
Wat goed dat je gewoon jazzballet bent gaan doen, en dat je zo flexibel bent dat presteer ik niet
heb een paar keer yoga-oefeningen geprobeerd die een vriendin bij haar wekelijkse yogales moet doen en daar bleek mijn lijf duidelijk niet geschikt voor ...maar dan is dansen sowieso gewoon leuker

Ik ga met hockey m'n situatie wel in de groep (waarmee ik de komende 4 maanden wekelijks train) gooien, in de zin van dat ik ze er kennis van laat nemen. Aangezien ik er in doodgewone kletspraat al niet omheen kan (door bijv. 't thema van m'n afstudeeronderzoek en de reden waarom ik 6 jaar lang niet gehockeyed heb), en iedereen die me googeled al snel bij m'n activisme uitkomt. Niks ergs aan, maar dan is het fijn dat het initiatief om het kenbaar te maken bij mezelf ligt, vind ik zelf 't belangrijkste.

Dat gedoe bij de VU is wel jammerlijk ja, en vooral onpraktisch, ben ik er eind januari blijkbaar nog goed vanaf gekomen. Hoewel zo'n endobezoekje ook alle nut verloren heeft , want heb niks te melden en bloed laten afnemen kan ik ook zonder endo.

@ wonderer
gefeliciteerd joh , worden vast interessante tijden die aanbreken
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:32:07 #186
107792 Hexley
the Platypus
pi_78334975
Kwam toevallig deze documentaire tegen: Beautiful Darling,
eens kijken wanneer het ergens tussen de torrents opduikt.

  donderdag 25 februari 2010 @ 18:44:33 #187
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_78446281
Hoi,

Ik heb nog een paar vraagjes over logopedie. Als iemand hier een goede logopedist weet in de regio Utrecht/H'sum/A'foort of omgeving, zou die me dan een PB-tje kunnen sturen? En wordt logopedie vanwege genderdysfonie vergoed door de verzekering als er nog geen officiële diagnose van transseksualiteit ligt?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:14:23 #188
206345 Magenta
Full of colour
pi_78456371
Dat laatste wordt denk ik lastig, ik had wel een verwijzing vanuit een KNO arts nodig..
~Fin
pi_78517286
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:39 schreef wonderer het volgende:
Ik zou niet in groepsverband sporten voor de top surgery. Lijkt me wel duidelijk waarom

Erna trouwens ook niet denk ik want ik hou niet van teamsport
Ik deel je mening volkomen

op de middelbare school deed ik wel heel veel aan teamsport en daar ik vrij fors ben ( niet alleen lichamelijk maar ook qua kracht ) moest ik bij de heren meespelen op een bepaald moment.

toen droeg ik nog geen hesje dus vreemd eruit zien deed het wel.
ook had ik nog lang haar in die tijd.
toch heb ik van de tegenpartij nooit vragen gehad.

zoveel schijt hebben aan mijn biogender zou ik nu niet meer durven.
pi_78517405
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:26 schreef wonderer het volgende:
Mja. Ik epileer mijn schaamhaar dus wat pijn betreft... Benen trouwens niet meer. Dat is het enige dat ik niet scheer.

Is harsen ook niks? Of Veet of hoe dat heet?
niet met Veet hoor als je dat gebruikt lijkt het wel alsof heel je benen in de fik staan.
bovendien kreeg ik er zulke uitslag van dat het leek alsof mijn benen vol brandwonden zaten!
pi_78517482
Ilse dus je telt nog even af tot september?
en bevalt je RLE tot nu toe?
pi_78517590
MuteZukini gave foto.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:02:19 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78529454
Dropkogel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78700791
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:17 schreef Dropkogel het volgende:
Ilse dus je telt nog even af tot september?
en bevalt je RLE tot nu toe?
Ik tel inderdaad nog eventjes verder af, was er al even mee bezig Inmiddels ben ik in onderhandeling met mijn zorgverzekeraar. Met een beetje geluk ben ik dan dit jaar nog geopereerd...

RLT bevalt prima... Ik doe bijna alles al wat ik zou willen doen. En ervaar daarbij bijna geen problemen. Ja net bij het stemmen toen de mevrouw achter het bureau niet geloofde dat het mijn stempas was. Maar verder? Neuh, heb zelfs regelmatig sjans met de mannen!
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:14:54 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78713718
T-day is 13 april Hij wilde me vandaag mijn eerste shot al geven maar dat leek me niet zo handig met de vakantie in Nederland op stapel

Ilse, is dat de operatie of nog iets anders?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78784909
@ Wonderer: Dat is inderdaad de operatie.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:24:26 #197
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78796262
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 00:14 schreef wonderer het volgende:
T-day is 13 april Hij wilde me vandaag mijn eerste shot al geven maar dat leek me niet zo handig met de vakantie in Nederland op stapel
kan me voorstellen dat je niet op zweetuitbarstingen zit te wachten wanneer je in 't vliegtuig zit, overmatig zwetende mannen in een vliegtuig zijn namelijk 'up to no good'
Gefeliciteerd dat je kan beginnen joh


Hoe is 't trouwens met degenen die hier in NL mogen stemmen gegaan bij de stembureaus, gezien die fijne id-plicht? Of gewoon thuis gebleven net als de helft van Nederland?

Ow en nieuws over m'n hockey-avontuur, nou laten we zeggen dat mijn benen nog wel een dag of twee nodig hebben om te herstellen, aangezien ik vandaag geen enkele stap heb kunnen zetten zonder pijn in m'n beenspieren na de training van gisteren. En ik heb nog behoorlijk genant kunnen ondervinden hoe een sportbh niet de hulpmiddelen die ik gebruik om een bescheiden cupmaat te presenteren op haar plek houdt . Dat was nogal ongemakkelijk , dus ik heb nog 6 dagen daar een oplossing voor te vinden, aangezien die hulp behoorlijk onmisbaar is momenteel en vooralsnog.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:30:41 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78796611
Je kipfiletjes vielen eruit? Sorry, da's grappig. Ik ben mijn packer wel es bijna verloren, zelfde probleem denk ik

Veel eiwitten eten, dan herstellen je spieren sneller.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:40:50 #199
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78797236
gelukkig niet eruit ...maar ik bespaar je liever de details, er was in elk geval weinig dat alles op de plek hield waar ik het graag had willen zien blijven zitten. Dus heb toen zelf maar maatregelen genomen, en hebben de hulpmiddelen de training niet uit kunnen spelen. Zal er wel een beetje vreemd uitgezien hebben, maar was dan toch net iets comfortabeler.

Zal morgen eens kijken waar ik extra eiwitten vandaan kan halen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:49:49 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78797661
Dubbelzijdig plakband geen optie?

Eiwitten: huttenkase, ham/kalkoenfilet (vetvrij), kip en vis.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 7 maart 2010 @ 08:25:56 #201
107792 Hexley
the Platypus
pi_78838952
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:24 schreef MuteZukini het volgende:
Hoe is 't trouwens met degenen die hier in NL mogen stemmen gegaan bij de stembureaus, gezien die fijne id-plicht? Of gewoon thuis gebleven net als de helft van Nederland?
Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?
Kunnen ze het er nog even snel doordrukken of staat het nu gewoon in de ijskast?

Dit dus:
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:55 schreef MuteZukini het volgende:
tot de zomer is het bij mijn 'top' ook nog behelpen, verre van ideaal, is deze week even afwachten of er in DenHaag werk gemaakt wordt van het herstellen van de vergoeding voor borstvergroting (en andere operaties aan zogenoemde secundaire geslachtskenmerken), staat namelijk wel iets van op 't programma.
  zondag 7 maart 2010 @ 11:55:44 #202
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_78841966
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:49 schreef wonderer het volgende:
Dubbelzijdig plakband geen optie?

Ooit geprobeerd... didn't work XD
  zondag 7 maart 2010 @ 14:09:29 #203
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78846325
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:25 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?
Kunnen ze het er nog even snel doordrukken of staat het nu gewoon in de ijskast?

Dit dus:
[..]

Nou dat ligt dus aan de Tweede Kamer, minister Klink komt 1 april (oorspronkelijk begin februari) met een brief of iets dergelijks daarover, en als de inhoud bepaalde partijen(Groenlinks, D66) niet zint zullen ze een motie indienen, waarvoor voor zover ik weet wel een meerderheid is.
Ik houd het in elk geval in de gaten, ook wat betreft de wetswijziging, waarvan het voorstel vanuit 't ministerie van Justitie in 't voorjaar ter consultatie aan TNN wordt voorgelegd, de stap die voorafgaat aan het in stemming brengen in de Tweede Kamer.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_79025525
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:59:29 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79025657
Dat zuigt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:17:07 #206
206345 Magenta
Full of colour
pi_79026382
Bij mij gingen afspraken altijd telefonisch.
~Fin
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:17:59 #207
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79026424
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
De laatste keer dat ik ze gebeld heb zeiden ze dat 't april/mei gaat worden, maar volgens mij roepen ze maar wat, want ze hadden nog steeds geen nieuwe psychologen gevonden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:19:22 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79026471
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:11:07 #209
107792 Hexley
the Platypus
pi_79031330
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
Vooral het zelf betalen klinkt heel erg aantrekkelijk,...
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:21:35 #210
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_79031827
Ik zou willen dat ze meer geld kregen om die wachtlijst weg te werken

Hoe mijn siuatie nu is vind ik best, ook over hoe het is gegaan. Ik kan iig binnenkort op de wachtlijst voor een operatie; maar voordat ik het echt laat doen moet ik nog eerst over wat dingen heenkomen. (Bijv. angst voor ziekenhuizen )
pi_79048596
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...
pi_79069199
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
Mocht je voldoende spaargeld hebben is dat wel een optie ja.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:55:07 #213
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79071669
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef Onderweg het volgende:Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...
Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_79077805
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srs
pi_79112124
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:27 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srs
Dat zou pas echt humor zijn
pi_79137792
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:21 schreef NoktetMort het volgende:
Ik zou willen dat ze meer geld kregen om die wachtlijst weg te werken
Ik vind het eigenlijk een beter idee om actiever samen te werken met Nederlandse zorgverzekeraars en bekwame chirurgen in het buitenland. Biedt patienten bij voorbaat aan om operaties elders te laten uitvoeren om de gespannen wachtlijst in Nederland te ontlasten.

Nu is het zo dat je op de wachtlijst komt en eventueel kunt uitwijken naar het buitenland, maar dat levert veel gezeur op. Je moet alles zelf regelen en je zult alles moeten voorschieten. Geen constructieve oplossing voor het probleem dus. Een veel opener beleid zou meer oplossen denk ik. Spreek met zorgverzekeraars en chirurgen af dat je, als zij dat willen, patienten doorverwijst en zorg ervoor dat de verzekeraar dit op dezelfde manier blijft vergoeden als bij een operatie in Nederland. Volgens mij is dat een win-win situatie voor iedereen .

Geen extra geld nodig, geen onnodig gewacht op behandeling, geen onnodige medische kosten door dat wachten, enkel goed gemaakte afspraken. Een beetje tijd en inspanning dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 14-03-2010 19:15:41 ]
pi_79166028
Een probleem met het buitenland is volgens mij (naast het voorschieten natuurlijk, dat ook al een flinke hobbel is) dat er andere (lees: hogere) bedragen voor gerekend worden, en dan kan je iemand natuurlijk beter 10 keer extra naar de psych sturen om de boel tijdens de wachttijd hanteerbaar te houden en daar je geld aan uitgeven

</sarcasme>
pi_79231770
Mja het hangt er een beetje vanaf waar je heen gaat. Ik ken wel een goeie buitenlandse chirurg die ongeveer hetzelfde kost als in Nederland. Alleen moet je dan wel zelf nog je vlucht en verblijf betalen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:39:05 #219
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79232909
En dan biedt die chirurg nog levenslange garantie ook, terwijl die van hier vrolijk weer een rekening neerleggen als ze hun eigen fouten moeten herstellen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_79271620
Tsja, snap jij dat nou? Dan is iedereen toch beter af?
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:22:39 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79271972
Ben vandaag geinterviewd voor een eindscriptie over lichaamsbeleving van transgenders, erg leuk. Oh, en ik ben bij de ING langsgeweest om te vragen of dat "mevrouw" niet weg kon bij mijn rekening enzo, als mensen geld overmaken, of als ik inlog. Ik had een "nah, dat kan niet hoor" verwacht, maar hij ging meteen kijken en snapte helemaal dat dat belangrijk voor me was, en als hij het niet kon, dan legde hij een klacht neer bij de klantenservice, want dat moest toch gewoon kunnen En als het niet kan, kan ik mijn nieuwe voornaam opgeven, zonder dat die wettelijk moet zijn. Dus da's ook een optie.

Goeie service daar
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79279208
Ha, er bestaan nog meevallers in service van grote bedrijven.

Ik zou overigens heel goed snappen als er of meneer of mevrouw voor moet. De doorsnee programmeur zal vast geen derde gender optie in de software schrijven, of het moet mejuffrouw zijn. Soort van gender-bug.

Dan vraag ik me toch af, kent de nederlandse taal uberhaupt een gender neutraal woord voor meneer en mevrouw?
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:02:57 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79279509
Nee, volgens mij niet. En het maakt me ook niet uit dat het in het systeem staat, als het maar niet getoond wordt. Als de voornaam wel bekend is, wordt dat blijkbaar ook niet gedaan, dus dat moet toch kunnen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79296628
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:52 schreef Fixers het volgende:
Ha, er bestaan nog meevallers in service van grote bedrijven.

Ik zou overigens heel goed snappen als er of meneer of mevrouw voor moet. De doorsnee programmeur zal vast geen derde gender optie in de software schrijven, of het moet mejuffrouw zijn. Soort van gender-bug.

Dan vraag ik me toch af, kent de nederlandse taal uberhaupt een gender neutraal woord voor meneer en mevrouw?
Ik pleit voor unit
pi_79303755
Unit ?

"We" hebben al te maken met bouwvakkerstaal als mensen het weer eens over ombouwen en omgebouwd hebben... nee, dan komt er op je bankpas bijvoorbeeld Unit G.E. Zeik te staan, met andere woorden... daar wil je jezelf (ik in iedergeval) niet mee geassoscieerd worden.

Een unit is een kastje, een bouwkeet of een bepaald onderdeel van iets groters.... Zoals het achterlicht unit van een Peugeot 206... ik noem maar wat.

Nu heb ik gelukkig al dat G.E. Zeik al achter de rug, maar ik had het heel graag gezien dat er gewoon niets voor m'n naam stond. Geen Mr. of Mevr. En als je daarvoor een neutraal woord gaat verzinnen, verzin je gelijk weer een hokje waar je met vele lotgenoten in word gepropt....

Een neutrale bankpas is dus het meest ideale als de pas ook echt neutraal is... ! Zonder mevr. ervoor en zonder Mr. ervoor...
pi_79304434
Haha, ik kwam langs dit topic en las 't toevallig. Ik gebruik unit altijd om dingen en mensen aan te duiden: "Check die unit gek doen" Of: "Kan je mij die unit even geven?" Neem 't niet serieus

Als je er over nadenkt is het best raar dat overal meneer of mevrouw voor moet staan. Alsof dat toegevoegde waarde heeft...
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:34:18 #227
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79307413
"burger" of gewoon "persoon"? Of "M".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79345432
sooo hey, wist niet dat hier een topic over was op Fok!

bij deze join ik 'm
tastes like innocent vegetables
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:41:16 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79346634
Ga je nou eerst alle negentien topics teruglezen voor je je gaat voorstellen?

Welkom in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79349716
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:41 schreef wonderer het volgende:
Ga je nou eerst alle negentien topics teruglezen voor je je gaat voorstellen?

Welkom in ieder geval.
Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemen
Heb zelf ook genderdysforie en het verbaasde me dat er al 19 topics over zijn geweest op Fok.
Nah, iig.. Ik ben FTM, zit aan de puberteitsremmers en krijg eind dit jaar m'n eerste shot Testo
tastes like innocent vegetables
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:31:48 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79351327
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef BroccoliBeer het volgende:

[..]

Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemen
Heb zelf ook genderdysforie en het verbaasde me dat er al 19 topics over zijn geweest op Fok.
Nah, iig.. Ik ben FTM, zit aan de puberteitsremmers en krijg eind dit jaar m'n eerste shot Testo
Nice! Je bent er al vroeg bij dus, begrijp ik? Fijn zeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:23:30 #232
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_79514442
Geen idee wie dit gezien heeft, al vermoed ik dat hier weinig Belgische commerciele tv te ontvangen is, maar ja voor de geïnteresseerden, en misschien voor wat discussie
http://www.vijftv.be/programma_leefwereld_aflevering8.php

En dan kom ik dit filmpj per toeval nog eens tegen op Funny or Die, of eigenlijk op gaygirls.nl (waar iedereen die reageert denkt dat dit een serieus filmpje is terwijl het spot met de kleding van America Apparel (bekend vanwege de strakke stretchy fashion)) Weet niet wat ik er zo van moet denken, ik neem het niet zo serieus dat ik me beledigd voel maar een beetje ongemakkelijk van hoe hier een zogenaamde transgender vrouw wordt gepresenteerd word ik er wel van ... en de reacties op zijn nou ook niet bepaald om te juichen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_79530867
Dat Belgische programma is toch niet te bekijken via die site, of mis ik een knop?

Tja, dat reclamefilmpje laat ik maar niet aan mijn dochter zien Ik voel mij door het filmpje niet zo beledigd, de reactie zijn eigenlijk erger
pi_79579799
met het bovengeschrevene eens.

Iets heel anders morgen ga ik naar een woning kijken want ik moet binnen nu en 4 maanden verhuizen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:07:13 #235
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79580491
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Vandaag heb ik eindelijk een uitnodiging voor de voorlichtingsavond via de post ontvangen, samen met een schriftelijke bevestiging van een afspraak voor mijn intake-gesprek.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:39:05 #236
206345 Magenta
Full of colour
pi_79587491
Heel fijn voor je Joanne!
~Fin
pi_79592547
Hardstikke goed Joanne!

(ik heb het overigens nog niet ontvangen, maar volgens mij heb ik mij ook later ingeschreven)
pi_79645275
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:45 schreef Onderweg het volgende:
Hardstikke goed Joanne!

(ik heb het overigens nog niet ontvangen, maar volgens mij heb ik mij ook later ingeschreven)
Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:53:33 #239
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79651903
quote:
Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?
En ik heb vandaag ook weer een uitnodiging ontvangen, m'n tweede inmiddels

Het is trouwens op 27 april. Op 14 april is de VM-bijeenkomst. Ik vermoed dat ze bij de VU een foutje hebben gemaakt en de verkeerde datums eerst online hadden staan. Ik hoop maar dat iedereen dat op tijd door heeft, anders zitten er straks een heleboel transen bij de verkeerde bijeenkomst
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_79652304
Ik ga maar eens bellen.....
  zondag 28 maart 2010 @ 00:10:42 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79659001
Vandaag naar de mannengroep geweest, was erg leuk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79671197
Ik ken deze topicreeks al langer, maar ik zal nu maar ff reageren.

Ik twijfel of ik genderdysforie heb. Niet in die mate dat ik van geslacht wil veranderen. Ik heb vorig jaar een gesprek gehad bij Transvisie in Amsterdam en uit mijn verhaal dachten ze ook niet dat een transseksueel ben. Mij werd verteld dat transseksuelen voor zichzelf duidelijk hebben dat ze de wens hebben van geslacht te veranderen. Ik heb die wens niet. Ik ben een man, ik gedraag me als man en mijn wens is om daarover niet te twijfelen.

Maar ik twijfel wel. Ik voel me soms erg ongemakkelijk in mijn rol als man. Biologisch voel ik me wel zo, maar geestelijk niet altijd. Ik weet niet of dat met homoseksualiteit te maken heeft, want dat ben ik zeker weten wel. Maar ik zie identiteit en geaardheid toch als losse dingen.

Vroeger als kind trok ik weleens vrouwenkleding aan en als puber deed ik dat sporadisch. Ik was heel onzeker toen. Rond mijn 16e en 17e werd ik toch iets zelfverzekerder en opmerkelijk vind ik dat ik mezelf toen ook mannelijker ging voelen. Dat gevoel is ook niet verminderd en met de jaren steeds een klein beetje sterker geworden.

Ik heb er wel diverse keren over gepraat met psychologen, maar zei deden het altijd af als gepieker en waarom ik me daar in godsnaam druk over maak. Ik heb ook andere psychische problemen. Ik heb een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis en negatieve gedachten dat je dit of dat bent, hoort daar erg bij.

Maar ik heb een paar weken geleden een gesprek gehad met een SPVer en zij vond ook dat ik niet genoeg serieus genomen ben en kon zich voorstellen dat ik jarenlang depressief en angstig was. Ik heb me aangemeld voor een intakegesprek bij een seksuoloog. Eerst maar eens helder krijgen wat precies mijn probleem is.
pi_79672785
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:10 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar de mannengroep geweest, was erg leuk.
Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......
pi_79672900
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:27 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Zeker als je nog aan het aftasten bent waar de grenzen liggen, is het lastig en erg diffuus. Zo weet ik dat ik dacht geen trans te zijn, omdat ik niet op mannen val ....En zelfs als je denkt dat je eruit bent, kan je nog wel eens twijfelen, soms ook ingegeven door de beren die er nog op de weg liggen.

Probeer eerlijk te zijn tegen jezelf en laat anderen niet vertellen wat wel en niet belangrijk is. Eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen wat onderdeel uitmaakt van belangrijke zaken of niet. Een psycholoog is een spiegel die je voorgehouden wordt, geen dirigent.
pi_79680912
Het kan heel moeilijk zijn om erachter te komen wat je identiteit is. Was alles maar zwartwit, maar dat is het niet. Probeer er maar eens te analyseren wat het verschil tussen mannen en vrouwen is. Biologisch zijn de verschillen duidelijk, maar geestelijk kan je er jarenlang over denken en je komt er nog niet uit.

Misschien heb ik toch een lichte vorm van genderdysforie en zal ik me beter voelen als ik mijn vrouwelijke kanten wat meer laat zien. Daardoor zullen denk ook juist de mannelijke kanten naar voren komen. Want dat ik mannelijke kanten heb, weet ik zeker. Ik ben vaak naar de sportschool geweest. Ik hou het alleen door mijn twijfels nooit vol. Maar ik ken wel degelijk de wens om gespierder te worden. En ik voelde dat die wens echt is en niet alleen uit behoefte om iets te onderdrukken.

Het kan ook psychisch zijn. Ik ben enig kind en mijn vader was er vaak niet. Hij was vroeger best agressief en macho. Niet dat hij zijn agressie fysiek uitte, maar ik ontweek hem vroeger liever wel. Aan de andere kant denk ik dat de omgeving waarin je opgroeit weinig invloed heeft hoe mannelijk of vrouwelijk je je voelt.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:01:25 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79682871
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:19 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......
We hadden de opdracht een coming-out scene te schrijven en te spelen, maar mijn groepje was de enige die het deed Verder vooral ouwehoeren ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79694116
@wonderer:

Heb je daar iets aan -naar jouw gevoel- (de coming-out spelen dan, niet het ouwehoeren...)?
pi_79694197
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Mijn psych zegt dat ons gender zich rond het 5e levensjaar bepaalt, wat zou inhouden dat eventuele invloeden zich daarvóór afgespeeld zouden hebben (ik speel even de Libelle psychologe nu). Daarnaast kan het -denk ik- zo zijn dat de gevoelens van genderdysforie een gevolg zijn van een overlevingstechniek, bij traumatische gebeurtenissen. Maar dat zou -in theorie?- te corrigeren zijn door die trauma's te verwerken. Tja, genoeg 'food for thought'....
  maandag 29 maart 2010 @ 10:11:50 #249
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79698337
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:34 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer:

Heb je daar iets aan -naar jouw gevoel- (de coming-out spelen dan, niet het ouwehoeren...)?
Nee, mijn coming-outs gaan al gesmeerd, maar het was wel tof om te doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79779789
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:05 schreef Onderweg het volgende:
Ik ga maar eens bellen.....
Overigens gisteren gebeld. De MV groep is idd 27-4 en mijn formulier (waarop stond 14-4 + MV groep) zat gewoon in de map VM groep ..... Het leek voor hen nieuws te zijn dat de MV groep eerst op 14-4 stond.
pi_79801163
Ik heb er ook al naar gevraagd. Kreeg een mailtje dat ze 2 pysch's te kort kwamen en dat ze "in april weer zouden beginnen."
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:54:01 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79801195
Wel vervelend dat jullie zo lang moeten wachten
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79831161
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:53 schreef Fixers het volgende:
Ik heb er ook al naar gevraagd. Kreeg een mailtje dat ze 2 pysch's te kort kwamen en dat ze "in april weer zouden beginnen."
Als ik het goed heb, in de verwachting dat het tekort dan weer is aangevuld. Maar dat is volgens mij allerminst zeker.
pi_79925850
Hopelijk hebben ze dat tekort snel aangevuld inderdaad. Die wachtlijst voor intake wordt zo natuurlijk wel heel lang. Ik hoop ook maar dat mijn rlt beoordeling hierdoor geen vertraging oploopt. Het liefst regel ik het zo dat ik nog dit jaar geopereerd wordt, in verband met de bezuinigingsplannen die momenteel de ronde doen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:53:08 #255
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80011941
Ik heb zojuist mijn intake bij de VU gehad. Blijkbaar hadden ze een
nieuw automatiseringssysteem in gebruik genomen, want iedereen bij
de receptie keek geïnteresseerd mee terwijl mijn gegevens ingevoerd
werden

Na het invullen van een vragenlijst heb ik een uur lang met twee
psychologen gesproken, een meneer en een mevrouw. Die meneer
viel tijdelijk in vanwege het gebrek aan psychologen en die mevrouw
was nieuw (ik meende een accent te horen) en keek alleen mee om
te kijken hoe die meneer het deed.

Ik had het idee dat het allemaal wel goed ging, was niet echt zenuw-
achtig. Ze gaan me nu voordragen voor behandeling. Op 21 mei bellen
ze me op om te vertellen of ik door ben (lekker vlot he? )

En dan nu het slechte nieuws: Wachttijd tot de diagnostische fase is
weer 8 maanden. Ik had even hoop dat het nu eindelijk weer wat
sneller zou gaan
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_80117088
ik hoop dat ze mij daar niet meer inzitten mij Dosie weg gooien naar 32 jaar ik wil daar als het even kan niet meer mee te maken hebben .ik ben geschonken hoe ze met jongeren uit de jaren 70 om kunnen gaan
pi_80123005
Ik begrijp je niet echt....?
pi_80154103
Ik denk dat ze bedoelt dat ze hoopt dat ze haar niet meer in dat automatiseringssysteem hebben zitten en dat ze haar dossier na 32 jaar hebben weggegooid. Ze wil volgens mij niets meer te maken hebben met het genderteam omdat ze is geschrokken van hoe ze met jongeren uit de jaren 70 zijn omgegaan.

Dat is tenminste wat ik er met een beetje puzzelen uit weet te halen.
pi_80154129
Oops... dubbelpost
pi_80154137
Oops... gewoon nog een keer doen. Haha...
pi_80166492
Heeft hier trouwens íemand endocrinoloog dr. Klink?
tastes like innocent vegetables
pi_80234691
Ilse2602 een fixers

nderdaad dat bedoelde ik
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:16:50 #263
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_80263384
Hm, apart, ga je een examen telefonisch aanvragen .... (yeay gezeur met naam en geslacht). Heb je de broer van Ilse Mikage aan de lijn ......

Hij was wel echt begripvol, maar het blijft meh dat je dan een examen krijgt met je "oude" naam erbij.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:58:19 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80279915
't Is officieel, ik ben aan de testo
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_80281170
@wonderer

Gefeliciteerd. Hoe voelt dat nou?
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:01:39 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80287376
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:25 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer

Gefeliciteerd. Hoe voelt dat nou?
Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzel ) maar verder niet echt anders nog.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_80292504
Was het zo'n ouderwets broek omlaag shot?

Hoe gaan jullie om met grappig bedoelde opmerking die meer waarheid blijken te bevatten dan ze zelf denken? Een gesprek op het werk ging laatst over mannen in lingeriewinkels. Een collega maakte daarin een opmerking in de trant van: "Ga jij dan ook, zo op zaterdag avond hooggehakt en lippen gestift? " Ik had er bijna een ja of je moest eens weten op geantwoord.
pi_80296417
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzel ) maar verder niet echt anders nog.
Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.

Maar je hebt nog niet de neiging iedereen in elkaar te slaan?
  woensdag 14 april 2010 @ 11:11:02 #269
296917 Abby79
Being myself!
pi_80297266
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Hoe gaan jullie om met grappig bedoelde opmerking die meer waarheid blijken te bevatten dan ze zelf denken? Een gesprek op het werk ging laatst over mannen in lingeriewinkels. Een collega maakte daarin een opmerking in de trant van: "Ga jij dan ook, zo op zaterdag avond hooggehakt en lippen gestift? " Ik had er bijna een ja of je moest eens weten op geantwoord.
Hehe, dat klinkt inderdaad zo bekend! En ik ga er niet echt mee om, ik lach een beetje mee, maar in gedachten zit ik dan altijd te balen dat er zo "idioot" over gedacht moet worden...

Zo, nu na een paar maanden lurken in dit topic toch maar eens besloten me ook hier voor te stellen:

Ik ben Abby, een 30 jarige die nog wacht op d'r eerste intake gesprek voor een MV behandeling. Ik heb hier nu een nieuw account voor aangemaakt, daar m'n oude nick niet heel erg toepasselijk meer is (en eigenlijk ook nooit echt geweest is). Na het bijna 20 jaar verbergen van mijn "andere ik" - ik ben rond mijn 12e begonnen met travestie, daarvoor was het nog "verkleden" -, ben ik eigenlijk de afgelopen maanden steeds meer tegen het feit aangelopen dat ik merkte dat de dagelijkse rol die ik speel niet klopte met hoe ik me eigenlijk voelde. Ik heb nu het gevoel dat ik overdag mezelf aan het verbergen ben voor de rest van de wereld... en dat wil ik dus laten aanpassen

Zoals al gezegd ben ik dus zo'n 20 jaar geleden echt begonnen met travestie, maar ook daarvoor speelde ik altijd het vrouwtje in de verkleedpartijtjes als superhelden/tekenfilmfiguren met m'n broertjes. Uiteraard eerst zeer stiekem begonnen, hoewel ik denk dat m'n ouders vanaf m'n 14e ofzo al een redelijk vermoeden hadden. Mijn moeder heb ik een jaar of 10 geleden geinformeerd, en m'n vader heb ik pas een jaar of 5 later ingelicht over de travestie (hoewel ik denk dat mam hem ondertussen wel al had ingelicht ). En hoewel ik een paar jaar geleden nog "nee" antwoorde toen mam me vroeg of ik eigenlijk niet een vrouw wilde zijn, ben ik dus toch teruggekomen op die beslissing. Ik denk dat ik me de afgelopen jaren te makkelijk heb kunnen verstoppen in online gaming (met name World of Warcraft, *zwaait naar BB*).

Sinds September vorig jaar is er echter iets veranderd. Wat exact weet ik niet, maar ik merkte dat mijn beeld van mezelf niet meer overeen kwam met hoe ik me presenteerde. En hoewel ik ergens in een topic hier ooit gezegd heb dat ik de stap niet zou nemen, heb ik me 1 maart opgegevn bij het VUmc. En nu zit ik dus zoals zovelen hier te wachten tot de gesprekken gaan starten... (dus, over een jaar of 6 ben ik wel aan de beurt voor m'n intakegesprek )
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:09:11 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80308486
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Abby79 het volgende:

[..]
Sinds September vorig jaar is er echter iets veranderd. Wat exact weet ik niet, maar ik merkte dat mijn beeld van mezelf niet meer overeen kwam met hoe ik me presenteerde. En hoewel ik ergens in een topic hier ooit gezegd heb dat ik de stap niet zou nemen, heb ik me 1 maart opgegevn bij het VUmc. En nu zit ik dus zoals zovelen hier te wachten tot de gesprekken gaan starten... (dus, over een jaar of 6 ben ik wel aan de beurt voor m'n intakegesprek )
Herkenbaar Hopelijk brengt het je wat je nodig hebt.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Was het zo'n ouderwets broek omlaag shot?
Had mijn broek maar uitgetrokken.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.

Maar je hebt nog niet de neiging iedereen in elkaar te slaan?
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...

En ik voel me nog niet anders, dat gaat vast wat trager
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 14 april 2010 @ 19:45:40 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80316714
Even ter informatie in zoverre dat nog niet bekend was:
quote:
Transseksuele borsten niet vergoed

Voor transseksuelen blijven ingrepen als borstreconstructies en elektronische epilatie voor eigen rekening. Dat heeft minister Ab Klink vandaag laten weten. De Tweede Kamer wil juist dat mannen die zich tot vrouw laten ombouwen deze ingrepen vergoed krijgen.

Volgens de Kamer zouden de kosten te overzien (ongeveer 250.000 euro) zijn omdat het per jaar om ongeveer honderd mensen gaat. In totaal zijn er in Nederland naar schatting 30.000 tot 100.000 mensen die van geslacht willen veranderen. Klink wil deze mensen niet tegemoetkomen.

Klinkt vindt dat hij transseksuelen bevoordeeld als hij hun wel het recht op borstvergroting geeft en vrouwen die geen of weinig borstontwikkeling hebben niet. Ook weet hij niet waar hij het geld vandaag zou moeten halen.
Bron: Spitsnieuws, gisteren.

Verder heb ik niets dan respect voor iedereen hier... tof dat jullie voor je 'echte ik' uitkomen en ervoor op weg zijn.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:01:29 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80317480
Ergens vind ik het nog wel terecht ook, maar 25000 is wel erg duur hoor. Kunnen ze het niet gewoon gedeeltelijk vergoeden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 14 april 2010 @ 20:22:57 #273
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80318435
voor de gevorderden is de brief van Klink ook te downloaden via deze link

Lees goed, er staat niet dat het ¤250.000 per patiënt kost, maar in totaal voor de hele groep per jaar.
Klink zegt dat ie wel wel maar gezien de omstandigheden er niet aan wil... hij voert een andere patientengroep op die niet begunstigd maar wel dezelfde noodzaak kennen op als reden om de motie van Pechtold niet uit te voeren. Nu is het wachten op wat de Tweede Kamer doet.
Ik begin inmiddels pislink te worden, had misschien beter niet de reacties op dat spitsnieusberichtje kunnen lezen op de spitswebsite
Klink doet wel heel meevoelend , maar houdt in principe een onnoemenswaardige bezuiniging uit 2005 in stand, terwijl z'n budget elk jaar overschreden, dit jaar met anderhalf miljard, wat is ¤250.000 daar nou op, het is weer eens goed duidelijk hoe makkelijk het is bepaalde groepen in deze samenleving te marginaliseren.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 14 april 2010 @ 20:32:44 #274
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80318862
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef MuteZukini het volgende:
voor de gevorderden is de brief van Klink ook te downloaden via deze link
Dank je, ik heb de hele dag al naar die brief zitten zoeken. Mag ik vragen hoe je die nu precies gevonden hebt, want die tweedekamer site is een groot doolhof en de zoekfunctie werkt volgens mij voor geen meter. Of I'm doing it wrong
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 14 april 2010 @ 20:38:04 #275
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80319108
via de website van VWS, dat gaat tegenwoordig via rijksoverheid.nl en dan in de lijst 'documenten en publicaties', of je zoekt op rijksoverheid.nl op transgender

Ik zat het al sinds begin deze maand op die site in de gaten te houden, de tweedekamer website is wat sloom met dingen plaatsen da's wel waar ja
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 14 april 2010 @ 20:52:10 #276
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80319762
Ah, rijksoverheid.nl dus, dank je wel
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_80336697
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:09 schreef wonderer het volgende:
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...
Kan ook, maar voor oude taarten heeft de pleister wat minder risico's
pi_80374225
een Jos megers maar hopen in 2007 op en anderen kabinet die het wel vergoeden zal
pi_80438000
@ MuteZukini:
Sja op spitsnieuws stonden er inderdaad best trieste en slecht onderbouwde reacties, maar ook goede reacties. Ik probeer altijd maar naar de goede reacties te kijken.

Weet jij wanneer er reactie van het ministerie komt op het vraagstuk rondom naams- en geslachtverandering in het paspoort? dat zou toch ook deze maand zijn?
  zondag 18 april 2010 @ 09:39:26 #280
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80438306
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:18 schreef Ilse2602 het volgende:
@ MuteZukini:
Sja op spitsnieuws stonden er inderdaad best trieste en slecht onderbouwde reacties, maar ook goede reacties. Ik probeer altijd maar naar de goede reacties te kijken.

Weet jij wanneer er reactie van het ministerie komt op het vraagstuk rondom naams- en geslachtverandering in het paspoort? dat zou toch ook deze maand zijn?
de goede reacties vond ik relatief gering dit keer, ik had 't gevoel dat 't de laatste tijd vooruit ging, maar blijkbaar roept 't specifieke thema meer negatieve reacties op

Het ministerie van Justitie zou dit voorjaar het concept wetsvoorstel voorleggen aan betrokkenen, TNN dus, maar heb er nog niks van gehoord, zal binnenkort even naar informeren. Hoop er zelf ook een blik op te kunnen werpen.
Maar mocht er een lange kabinetsformatie aan zitten komen na de verkiezingen dan gaat het wel even duren voordat het in stemming gebracht gaat worden vrees ik. Dus ja als je daar niet op wil wachten en die voornaamswijsiging wilt dokken, laat je dan niet tegenhouden door politiek gedoe
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_80439397
Naja daar heb ik het geduld nog wel even voor. Die paar keer per jaar dat ik me moet identificeren. En dan nog, geef je je rijbewijs af, kijken ze nog nergens naar.

Wat weten jullie trouwens over aftrekposten van de belasting?
Ik vraag me namelijk af of ik alle laserbehandelingen die ik niet vergoed krijg van de zorgverzekeraar, dus de behandelingen voor bijvoorbeeld het lichaam, kan aftrekken van de belasting? en of ik het bedrag van mijn FFS kan aftrekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 18-04-2010 10:52:11 ]
  zondag 18 april 2010 @ 11:14:52 #282
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80440014
Je zou wat betreft die belasting aftrekposten kunnen informeren bij Transvisie, het zou goed kunnen dat die daar wel wat kennis over in huis hebben. Ik heb wel eens iets opgevangen in de trent van belastingaftrek voor dergelijke kosten, maar weet het fijne er niet van. Dus gewoon Transvisie een mailtje sturen zou ik zeggen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zondag 18 april 2010 @ 12:37:32 #283
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80442008
Bij aftrek van medische kosten geldt volgens mij meestal wel dat het op voorschrift van een arts moet zijn. Dus als je die zaken op eigen initiatief hebt gedaan zou het denk ik wel eens lastig kunnen gaan worden. Ik zou er ook eens bij de VU naar vragen, daar weten ze denk ik wel of je dit soort kosten af kan trekken en kunnen ze je misschien ook helpen met de benodigde verklaringen om de belastingdienst te overtuigen dat het hier om noodzakelijke medische kosten gaat.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_80452736
Je kan het ook aan de belastingdienst vragen, die zijn daar voor!

Oh ja, ik wacht wel met introducties en posten tot er een nieuw topic is
pi_80454785
Ik had het nummer van de belastingdienst al in mijn telefoon gezet.

Welkom trouwens Nou ben ik wel benieuwd naar die voorstelpost.
  zondag 18 april 2010 @ 19:41:33 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80455069
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:34 schreef Ilse2602 het volgende:
Welkom trouwens Nou ben ik wel benieuwd naar die voorstelpost.
Ik ook, snel volposten!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_80455775
Precies!
pi_80455959
Geeft TNN eigenlijk ook een stemadvies komende verkiezingen?
pi_80458760
Zou je zulk specifiek stemadvies nodig hebben dan?

Volgens mij duurt dat nieuwe topic nog wel even. Dan maar nu, ben toch rusteloos en ik zit me hier vreselijk te vervelen.

Ik ben een M->F, en veel jaar geleden (8? of zo) al bij de VU geweest voor het hele psychologische traject van toen. Uiteindelijk ben ik daar gestopt, omdat mijn situatie me niet toestond op een gezonde manier verder te gaan. Onder andere door m'n woonomgeving, psychische staat etc. En ja, dat deed pijn, veel pijn.

De dysforie is natuurlijk nooit weggegaan. Met vlagen ging het heel van heel aanwezig naar minder. Vooral de laatste tijd dringt het weer heel hard door m'n leven heen. Mijn situatie is nu alleen zo, dat ik helemaal geen enkele reden zou kunnen bedenken waarom ik het niet moet doen, nog langer moet wachten of "waarom het idee maar een illusie is". Hierdoor ik nu besloten heb het als de sodemieter weer op te pakken. Vooral omdat mijn omgeving en psychische staat nu wél in orde is.

Kortom, ik sta ook weer aan het begin van dit alles. En het lijkt me leuk er toch eens met mensen over te kunnen praten :-).

Wat een introductie, mocht het onduidelijk, langdradig of "all over the place" zijn, dan komt dat door eerder genoemde redenen .
pi_80538085
Nou mooi dat je er nu zo positief in staat. Lijkt me een goed (nieuw) begin.

Ga je nu trouwens alle 19 episodes van dit topic doorlezen? Of kwam je hier al eens eerder meelezen?
pi_80543139
Heb wel een iets meegelezen, misschien moet ik er maar eens doorheen gaan als ik tijd heb
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:26:33 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80543722
Hoi ek Hopelijk kun je nu WEL doen wat je graag wil.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 april 2010 @ 20:17:09 #293
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80609148
Het CVZ heeft weer een interessant advies afgegeven:

http://www.cvz.nl/binarie(...)n+transseksuelen.pdf

Samenvatting:

Aangezichtschirurgie, adamsappelreductie en stemverhogende operatie
bij man-vrouw transseksuelen zijn onder voorwaarden te verzekeren
prestaties Zvw. Ook foniatrie en logopedie bij transseksuelen vallen
onder de dekking van de Zvw. Op psychische zorg aan transseksuelen is
in beginsel het regiem van de Zvw of de AWBZ van toepasssing.
Psychosociale hulp aan transseksuelen behoort in beginsel niet tot het
terrein van de Zvw en de AWBZ, maar tot het terrein van de Wmo.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 22 april 2010 @ 20:35:24 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80609993
Ja, en ik heb net een rekening van $660 uit eigen zak betaald voor een bezoekje aan de endo Niet zo zeuren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 april 2010 @ 21:38:21 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80612711
Nou, ik heb al een veelvoud daarvan uit eigen zak betaald hoor. En dan reken ik nog niet eens die steeds duurdere zorgpremie mee waar je steeds minder voor terug krijgt. En je kosten aftrekken van je belastingen kan ook al bijna niet meer. Dus ik vind dat ik dan best wel een beetje mag zeuren
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 22 april 2010 @ 21:48:33 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80613202
Je hebt het nog steeds beter in Nederland wat dit betreft, anders. Niet dat je er niet voor mag vechten en alles, maar 't is voor mij wel eens frustrerend.

Aan de andere kant heb ik amper wachtlijsten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 25 april 2010 @ 22:19:15 #297
206345 Magenta
Full of colour
pi_80710970
Leuk om alle vorderingen te lezen maar ook heel jammer om te horen dat de wachtlijsten nog steeds langer worden.
~Fin
pi_80719926
Ach, ik denk er toch ernstig over, de diagnostische fase via een vrij gevestigde therapeut te laten lopen. Die wordt in mijn geval (moet het nog even wat beter nakijken) niet vergoed omdat mijn aanvullende verzekering dat niet dekt. Maar voor pakweg 500-1000 euro is de route wel een stuk korter naar de diagnose, en de ingreep zelf kan dan gewoon in een van de bekende ziekenhuizen.
pi_80726744
een hoe zit het dan met de anderen kenmeken in je gezicht die zijn net zo belangrijk

carla
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:17 schreef Joanne35 het volgende:
Het CVZ heeft weer een interessant advies afgegeven:

http://www.cvz.nl/binarie(...)n+transseksuelen.pdf

Samenvatting:

Aangezichtschirurgie, adamsappelreductie en stemverhogende operatie
bij man-vrouw transseksuelen zijn onder voorwaarden te verzekeren
prestaties Zvw. Ook foniatrie en logopedie bij transseksuelen vallen
onder de dekking van de Zvw. Op psychische zorg aan transseksuelen is
in beginsel het regiem van de Zvw of de AWBZ van toepasssing.
Psychosociale hulp aan transseksuelen behoort in beginsel niet tot het
terrein van de Zvw en de AWBZ, maar tot het terrein van de Wmo.
pi_80792991
Welke kenmerken bedoel je dan? Volgens mij worden de belangrijke kenmerken toch genoemd in dat document, of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 28 april 2010 @ 10:38:32 #301
206345 Magenta
Full of colour
pi_80796839
Op naar de 20!
~Fin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')