abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 21:23:55 #176
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78032894
@Twinky
is je vriendje soms bang voor beenstoppels dan? Als ik elk dag in jurkjes of rokjes zou lopen zou ik het wel vaker dan eens per week doen, of als m'n benen en oksels het enige zouden zijn om te scheren, dat is helaas niet zo nu

@wonderer
ook ik heb dat twee jaar volgehouden, maar was binnen een paar maanden al wekelijks aan het epileren (haartjes blijven niet eendrachtig tegelijk uitgroeien), helaas duurde 't langer voor ik het scrubben ook onder de knie had , maar 'in te end' voorkomt het niet alle ingegroeide haartjes, en epileren is simpelweg veels te pijnlijk om je wekelijks aan te onderwerpen, en het kostte ook nog eens meer dan een uur
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 15 februari 2010 @ 21:26:46 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78033032
Mja. Ik epileer mijn schaamhaar dus wat pijn betreft... Benen trouwens niet meer. Dat is het enige dat ik niet scheer.

Is harsen ook niks? Of Veet of hoe dat heet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 februari 2010 @ 21:51:40 #178
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78034400
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:26 schreef wonderer het volgende:
Mja. Ik epileer mijn schaamhaar dus wat pijn betreft... Benen trouwens niet meer. Dat is het enige dat ik niet scheer.
Dat lijkt me vreselijk pijnlijk, om het met regelmaat te doen, zou ik wel harsen ipv epileren.
Maar ja ter voorbereiding op de op. moet er ook genitale ontharing plaatsvinden (in elk geval voor de mtf operatie) en ik kan je zeggen dat is ook geen lolletje, en ik ben nog niet eens met elektrische epilatie begonnen, wat nog pijnlijker moet zijn dan laser, gelukkig weet ik waar ik 't voor doe.
quote:
harsen doe je een keer en dan moet je het allemaal weer helemaal bij laten groeiten voor je weer kan harsen, dus na 1 maand gladde benen komt anderhalve maand harig benen (minstens), niet praktisch dus. En veet is echt een gemeen spulletje, werkt wel, maar al dat chemische gedoe kan niet goed zijn voor de huid
  maandag 15 februari 2010 @ 21:52:51 #179
71919 wonderer
pi_78034469
Dan maar gewoon laten groeien
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 15 februari 2010 @ 23:51:34 #180
92409 Twinky
Little star.
pi_78040414
MuteZukini: nu scheer ik het niet elke dag, denk 1 a 2 keer in de week maar in de zomer wel en ik heb erg donkere haartjes op veel plekken dus dan moet het wel...
pi_78257450
Hai...

Tsja benen scheren? momenteel eens per week... maar zodra het weer is voor blote benen zal ik het denk ik wel iets vaker doen.

Wat betreft sporten in groepsverband terwijl je nog in je transitie zit?
Ik ben een paar weken terug op jazzballet gegaan. Dat wilde ik vroeger al heel graag en ben het nu maar eens gaan doen. De andere meiden in de klas weten nergens van, alleen de docente weet het zodat ze op mijn houding en bewegingen kan letten. En dat gaat allemaal gewoon goed hoor. Het is wel zo dat ik me enigszins opgelaten voel als we bij bepaalde oefeningen met de benen wijd moeten, maar ja dan is de rest vooral bezig met zichzelf dus dat scheelt. Oh ja, en er wordt niet gedouchet na afloop, dat doet iedereen gewoon lekker thuis...
Dus het kan wel!

Verder weet ik niet of het bij jullie al bekend is, maar het protocol bij het VUmc is inmiddels veranderd waardoor de RLT nog maar 1 jaar duurt. Dat het eraan zat te komen was al bekend maar ik heb vorige week te horen gekregen dat ik in september wordt besproken. Dus het is inmiddels een feit...

Oh ja, en het vertrek van mijn psycholoog merk ik ook behoorlijk in mijn afspraken. Mijn afspraken waren al een keer verzet en van de week is mijn afspraak bij de endocrinoloog geannuleerd. Daar moet nog een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Gecombineerde afspraken van psychologen en endocrinologen zijn volgens het team momenteel niet mogelijk...
Dus naast goed nieuws is er ook weer iets minder goed nieuws...

Groetjes Ilse
  zondag 21 februari 2010 @ 12:54:18 #182
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_78259914
mh, dan heb ik volgende week dus de laatste keer gecombineerd endo en psycholoog .......
Misschien toch maar even bellen om te bevestigen.
  zondag 21 februari 2010 @ 18:21:54 #183
71919 wonderer
pi_78271293
Oh ja, ik heb mijn t-letter. Mag dus van de shrink officieel beginnen
  zondag 21 februari 2010 @ 18:40:49 #184
92409 Twinky
Little star.
pi_78271804
ik las endocriminoloog
  zondag 21 februari 2010 @ 21:20:25 #185
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78278137
@ Ilse
Wat goed dat je gewoon jazzballet bent gaan doen, en dat je zo flexibel bent dat presteer ik niet
heb een paar keer yoga-oefeningen geprobeerd die een vriendin bij haar wekelijkse yogales moet doen en daar bleek mijn lijf duidelijk niet geschikt voor ...maar dan is dansen sowieso gewoon leuker

Ik ga met hockey m'n situatie wel in de groep (waarmee ik de komende 4 maanden wekelijks train) gooien, in de zin van dat ik ze er kennis van laat nemen. Aangezien ik er in doodgewone kletspraat al niet omheen kan (door bijv. 't thema van m'n afstudeeronderzoek en de reden waarom ik 6 jaar lang niet gehockeyed heb), en iedereen die me googeled al snel bij m'n activisme uitkomt. Niks ergs aan, maar dan is het fijn dat het initiatief om het kenbaar te maken bij mezelf ligt, vind ik zelf 't belangrijkste.

Dat gedoe bij de VU is wel jammerlijk ja, en vooral onpraktisch, ben ik er eind januari blijkbaar nog goed vanaf gekomen. Hoewel zo'n endobezoekje ook alle nut verloren heeft , want heb niks te melden en bloed laten afnemen kan ik ook zonder endo.

@ wonderer
gefeliciteerd joh , worden vast interessante tijden die aanbreken
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:32:07 #186
107792 Hexley
the Platypus
pi_78334975
Kwam toevallig deze documentaire tegen: Beautiful Darling,
eens kijken wanneer het ergens tussen de torrents opduikt.

donderdag 25 februari 2010 @ 18:44:33 #187
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_78446281
Hoi,

Ik heb nog een paar vraagjes over logopedie. Als iemand hier een goede logopedist weet in de regio Utrecht/H'sum/A'foort of omgeving, zou die me dan een PB-tje kunnen sturen? En wordt logopedie vanwege genderdysfonie vergoed door de verzekering als er nog geen officiële diagnose van transseksualiteit ligt?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:14:23 #188
206345 Magenta
Full of colour
pi_78456371
Dat laatste wordt denk ik lastig, ik had wel een verwijzing vanuit een KNO arts nodig..
~Fin
pi_78517286
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:39 schreef wonderer het volgende:
Ik zou niet in groepsverband sporten voor de top surgery. Lijkt me wel duidelijk waarom

Erna trouwens ook niet denk ik want ik hou niet van teamsport
Ik deel je mening volkomen

op de middelbare school deed ik wel heel veel aan teamsport en daar ik vrij fors ben ( niet alleen lichamelijk maar ook qua kracht ) moest ik bij de heren meespelen op een bepaald moment.

toen droeg ik nog geen hesje dus vreemd eruit zien deed het wel.
ook had ik nog lang haar in die tijd.
toch heb ik van de tegenpartij nooit vragen gehad.

zoveel schijt hebben aan mijn biogender zou ik nu niet meer durven.
pi_78517405
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:26 schreef wonderer het volgende:

niet met Veet hoor als je dat gebruikt lijkt het wel alsof heel je benen in de fik staan.
bovendien kreeg ik er zulke uitslag van dat het leek alsof mijn benen vol brandwonden zaten!
pi_78517482
Ilse dus je telt nog even af tot september?
en bevalt je RLE tot nu toe?
pi_78517590
MuteZukini gave foto.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:02:19 #193
71919 wonderer
pi_78529454
Dropkogel
pi_78700791
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:17 schreef Dropkogel het volgende:
Ilse dus je telt nog even af tot september?
en bevalt je RLE tot nu toe?
Ik tel inderdaad nog eventjes verder af, was er al even mee bezig Inmiddels ben ik in onderhandeling met mijn zorgverzekeraar. Met een beetje geluk ben ik dan dit jaar nog geopereerd...

RLT bevalt prima... Ik doe bijna alles al wat ik zou willen doen. En ervaar daarbij bijna geen problemen. Ja net bij het stemmen toen de mevrouw achter het bureau niet geloofde dat het mijn stempas was. Maar verder? Neuh, heb zelfs regelmatig sjans met de mannen!
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:14:54 #195
71919 wonderer
pi_78713718
T-day is 13 april Hij wilde me vandaag mijn eerste shot al geven maar dat leek me niet zo handig met de vakantie in Nederland op stapel

Ilse, is dat de operatie of nog iets anders?
pi_78784909
@ Wonderer: Dat is inderdaad de operatie.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:24:26 #197
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78796262
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 00:14 schreef wonderer het volgende:
T-day is 13 april Hij wilde me vandaag mijn eerste shot al geven maar dat leek me niet zo handig met de vakantie in Nederland op stapel
kan me voorstellen dat je niet op zweetuitbarstingen zit te wachten wanneer je in 't vliegtuig zit, overmatig zwetende mannen in een vliegtuig zijn namelijk 'up to no good'
Gefeliciteerd dat je kan beginnen joh

Hoe is 't trouwens met degenen die hier in NL mogen stemmen gegaan bij de stembureaus, gezien die fijne id-plicht? Of gewoon thuis gebleven net als de helft van Nederland?

Ow en nieuws over m'n hockey-avontuur, nou laten we zeggen dat mijn benen nog wel een dag of twee nodig hebben om te herstellen, aangezien ik vandaag geen enkele stap heb kunnen zetten zonder pijn in m'n beenspieren na de training van gisteren. En ik heb nog behoorlijk genant kunnen ondervinden hoe een sportbh niet de hulpmiddelen die ik gebruik om een bescheiden cupmaat te presenteren op haar plek houdt . Dat was nogal ongemakkelijk , dus ik heb nog 6 dagen daar een oplossing voor te vinden, aangezien die hulp behoorlijk onmisbaar is momenteel en vooralsnog.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:30:41 #198
71919 wonderer
pi_78796611
Je kipfiletjes vielen eruit? Sorry, da's grappig. Ik ben mijn packer wel es bijna verloren, zelfde probleem denk ik

Veel eiwitten eten, dan herstellen je spieren sneller.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:40:50 #199
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78797236
gelukkig niet eruit ...maar ik bespaar je liever de details, er was in elk geval weinig dat alles op de plek hield waar ik het graag had willen zien blijven zitten. Dus heb toen zelf maar maatregelen genomen, en hebben de hulpmiddelen de training niet uit kunnen spelen. Zal er wel een beetje vreemd uitgezien hebben, maar was dan toch net iets comfortabeler.

Zal morgen eens kijken waar ik extra eiwitten vandaan kan halen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:49:49 #200
71919 wonderer
pi_78797661
Dubbelzijdig plakband geen optie?

Eiwitten: huttenkase, ham/kalkoenfilet (vetvrij), kip en vis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')