Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:24 schreef MuteZukini het volgende:
Hoe is 't trouwens met degenen die hier in NL mogen stemmen gegaan bij de stembureaus, gezien die fijne id-plicht? Of gewoon thuis gebleven net als de helft van Nederland?
quote:Op zondag 14 februari 2010 19:55 schreef MuteZukini het volgende:
tot de zomer is het bij mijn 'top' ook nog behelpen, verre van ideaal, is deze week even afwachten of er in DenHaag werk gemaakt wordt van het herstellen van de vergoeding voor borstvergroting (en andere operaties aan zogenoemde secundaire geslachtskenmerken), staat namelijk wel iets van op 't programma.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:49 schreef wonderer het volgende:
Dubbelzijdig plakband geen optie?
Nou dat ligt dus aan de Tweede Kamer, minister Klink komt 1 april (oorspronkelijk begin februari) met een brief of iets dergelijks daarover, en als de inhoud bepaalde partijen(Groenlinks, D66) niet zint zullen ze een motie indienen, waarvoor voor zover ik weet wel een meerderheid is.quote:Op zondag 7 maart 2010 08:25 schreef Hexley het volgende:
[..]
Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?
Kunnen ze het er nog even snel doordrukken of staat het nu gewoon in de ijskast?
Dit dus:
[..]
De laatste keer dat ik ze gebeld heb zeiden ze dat 't april/mei gaat worden, maar volgens mij roepen ze maar wat, want ze hadden nog steeds geen nieuwe psychologen gevonden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
Vooral het zelf betalen klinkt heel erg aantrekkelijk,...quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
Mocht je voldoende spaargeld hebben is dat wel een optie ja.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef Onderweg het volgende:Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...
Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srsquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Dat zou pas echt humor zijnquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:27 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srs![]()
Ik vind het eigenlijk een beter idee om actiever samen te werken met Nederlandse zorgverzekeraars en bekwame chirurgen in het buitenland. Biedt patienten bij voorbaat aan om operaties elders te laten uitvoeren om de gespannen wachtlijst in Nederland te ontlasten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:21 schreef NoktetMort het volgende:
Ik zou willen dat ze meer geld kregen om die wachtlijst weg te werken
Ik pleit voor unitquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:52 schreef Fixers het volgende:
Ha, er bestaan nog meevallers in service van grote bedrijven.
Ik zou overigens heel goed snappen als er of meneer of mevrouw voor moet. De doorsnee programmeur zal vast geen derde gender optie in de software schrijven, of het moet mejuffrouw zijn. Soort van gender-bug.
Dan vraag ik me toch af, kent de nederlandse taal uberhaupt een gender neutraal woord voor meneer en mevrouw?
Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:41 schreef wonderer het volgende:
Ga je nou eerst alle negentien topics teruglezen voor je je gaat voorstellen?
Welkom in ieder geval.
Nice! Je bent er al vroeg bij dus, begrijp ik? Fijn zeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef BroccoliBeer het volgende:
[..]
Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemen
Heb zelf ook genderdysforie en het verbaasde me dat er al 19 topics over zijn geweest op Fok.
Nah, iig.. Ik ben FTM, zit aan de puberteitsremmers en krijg eind dit jaar m'n eerste shot Testo
Vandaag heb ik eindelijk een uitnodiging voor de voorlichtingsavond via de post ontvangen, samen met een schriftelijke bevestiging van een afspraak voor mijn intake-gesprek.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:45 schreef Onderweg het volgende:
Hardstikke goed Joanne!
(ik heb het overigens nog niet ontvangen, maar volgens mij heb ik mij ook later ingeschreven)
En ik heb vandaag ook weer een uitnodiging ontvangen, m'n tweede inmiddelsquote:Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?
Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......quote:Op zondag 28 maart 2010 00:10 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar de mannengroep geweest, was erg leuk.
Zeker als je nog aan het aftasten bent waar de grenzen liggen, is het lastig en erg diffuus. Zo weet ik dat ik dacht geen trans te zijn, omdat ik niet op mannen val ....En zelfs als je denkt dat je eruit bent, kan je nog wel eens twijfelen, soms ook ingegeven door de beren die er nog op de weg liggen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:27 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
We hadden de opdracht een coming-out scene te schrijven en te spelen, maar mijn groepje was de enige die het deedquote:Op zondag 28 maart 2010 16:19 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......
Mijn psych zegt dat ons gender zich rond het 5e levensjaar bepaalt, wat zou inhouden dat eventuele invloeden zich daarvóór afgespeeld zouden hebben (ik speel even de Libelle psychologe nu). Daarnaast kan het -denk ik- zo zijn dat de gevoelens van genderdysforie een gevolg zijn van een overlevingstechniek, bij traumatische gebeurtenissen. Maar dat zou -in theorie?- te corrigeren zijn door die trauma's te verwerken. Tja, genoeg 'food for thought'....quote:Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Nee, mijn coming-outs gaan al gesmeerd, maar het was wel tof om te doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:34 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer:
Heb je daar iets aan -naar jouw gevoel- (de coming-out spelen dan, niet het ouwehoeren...)?
Overigens gisteren gebeld. De MV groep is idd 27-4 en mijn formulier (waarop stond 14-4 + MV groep) zat gewoon in de map VM groep ..... Het leek voor hen nieuws te zijn dat de MV groep eerst op 14-4 stond.quote:
Als ik het goed heb, in de verwachting dat het tekort dan weer is aangevuld. Maar dat is volgens mij allerminst zeker.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:53 schreef Fixers het volgende:
Ik heb er ook al naar gevraagd. Kreeg een mailtje dat ze 2 pysch's te kort kwamen en dat ze "in april weer zouden beginnen."
Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzelquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:25 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer
Gefeliciteerd. Hoe voelt dat nou?
Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzel) maar verder niet echt anders nog.
Hehe, dat klinkt inderdaad zo bekend!quote:Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Hoe gaan jullie om met grappig bedoelde opmerking die meer waarheid blijken te bevatten dan ze zelf denken? Een gesprek op het werk ging laatst over mannen in lingeriewinkels. Een collega maakte daarin een opmerking in de trant van: "Ga jij dan ook, zo op zaterdag avond hooggehakt en lippen gestift?" Ik had er bijna een ja of je moest eens weten op geantwoord.
Herkenbaarquote:Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Sinds September vorig jaar is er echter iets veranderd. Wat exact weet ik niet, maar ik merkte dat mijn beeld van mezelf niet meer overeen kwam met hoe ik me presenteerde. En hoewel ik ergens in een topic hier ooit gezegd heb dat ik de stap niet zou nemen, heb ik me 1 maart opgegevn bij het VUmc. En nu zit ik dus zoals zovelen hier te wachten tot de gesprekken gaan starten... (dus, over een jaar of 6 ben ik wel aan de beurt voor m'n intakegesprek)
Had mijn broek maar uitgetrokken.quote:Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Was het zo'n ouderwets broek omlaag shot?![]()
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...quote:Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.
Maar je hebt nog niet de neiging iedereen in elkaar te slaan?
Bron: Spitsnieuws, gisteren.quote:Transseksuele borsten niet vergoed
Voor transseksuelen blijven ingrepen als borstreconstructies en elektronische epilatie voor eigen rekening. Dat heeft minister Ab Klink vandaag laten weten. De Tweede Kamer wil juist dat mannen die zich tot vrouw laten ombouwen deze ingrepen vergoed krijgen.
Volgens de Kamer zouden de kosten te overzien (ongeveer 250.000 euro) zijn omdat het per jaar om ongeveer honderd mensen gaat. In totaal zijn er in Nederland naar schatting 30.000 tot 100.000 mensen die van geslacht willen veranderen. Klink wil deze mensen niet tegemoetkomen.
Klinkt vindt dat hij transseksuelen bevoordeeld als hij hun wel het recht op borstvergroting geeft en vrouwen die geen of weinig borstontwikkeling hebben niet. Ook weet hij niet waar hij het geld vandaag zou moeten halen.
Dank je, ik heb de hele dag al naar die brief zitten zoeken. Mag ik vragen hoe je die nu precies gevonden hebt, want die tweedekamer site is een groot doolhof en de zoekfunctie werkt volgens mij voor geen meter. Of I'm doing it wrongquote:Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef MuteZukini het volgende:
voor de gevorderden is de brief van Klink ook te downloaden via deze link
Kan ook, maar voor oude taarten heeft de pleister wat minder risico'squote:Op woensdag 14 april 2010 16:09 schreef wonderer het volgende:
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...
de goede reacties vond ik relatief gering dit keer, ik had 't gevoel dat 't de laatste tijd vooruit ging, maar blijkbaar roept 't specifieke thema meer negatieve reacties opquote:Op zondag 18 april 2010 09:18 schreef Ilse2602 het volgende:
@ MuteZukini:
Sja op spitsnieuws stonden er inderdaad best trieste en slecht onderbouwde reacties, maar ook goede reacties. Ik probeer altijd maar naar de goede reacties te kijken.
Weet jij wanneer er reactie van het ministerie komt op het vraagstuk rondom naams- en geslachtverandering in het paspoort? dat zou toch ook deze maand zijn?
Ik ook, snel volposten!quote:Op zondag 18 april 2010 19:34 schreef Ilse2602 het volgende:
Welkom trouwensNou ben ik wel benieuwd naar die voorstelpost.
quote:Op donderdag 22 april 2010 20:17 schreef Joanne35 het volgende:
Het CVZ heeft weer een interessant advies afgegeven:
http://www.cvz.nl/binarie(...)n+transseksuelen.pdf
Samenvatting:
Aangezichtschirurgie, adamsappelreductie en stemverhogende operatie
bij man-vrouw transseksuelen zijn onder voorwaarden te verzekeren
prestaties Zvw. Ook foniatrie en logopedie bij transseksuelen vallen
onder de dekking van de Zvw. Op psychische zorg aan transseksuelen is
in beginsel het regiem van de Zvw of de AWBZ van toepasssing.
Psychosociale hulp aan transseksuelen behoort in beginsel niet tot het
terrein van de Zvw en de AWBZ, maar tot het terrein van de Wmo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |