abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 08:25:56 #201
107792 Hexley
the Platypus
pi_78838952
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:24 schreef MuteZukini het volgende:
Hoe is 't trouwens met degenen die hier in NL mogen stemmen gegaan bij de stembureaus, gezien die fijne id-plicht? Of gewoon thuis gebleven net als de helft van Nederland?
Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?
Kunnen ze het er nog even snel doordrukken of staat het nu gewoon in de ijskast?

Dit dus:
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:55 schreef MuteZukini het volgende:
tot de zomer is het bij mijn 'top' ook nog behelpen, verre van ideaal, is deze week even afwachten of er in DenHaag werk gemaakt wordt van het herstellen van de vergoeding voor borstvergroting (en andere operaties aan zogenoemde secundaire geslachtskenmerken), staat namelijk wel iets van op 't programma.
  zondag 7 maart 2010 @ 11:55:44 #202
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_78841966
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:49 schreef wonderer het volgende:
Dubbelzijdig plakband geen optie?

Ooit geprobeerd... didn't work XD
  zondag 7 maart 2010 @ 14:09:29 #203
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_78846325
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:25 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nu je over politiek begint hoe staat het eigenlijk met die andere plannen, nadat gerotzooi in Den Daag?
Kunnen ze het er nog even snel doordrukken of staat het nu gewoon in de ijskast?

Dit dus:
[..]

Nou dat ligt dus aan de Tweede Kamer, minister Klink komt 1 april (oorspronkelijk begin februari) met een brief of iets dergelijks daarover, en als de inhoud bepaalde partijen(Groenlinks, D66) niet zint zullen ze een motie indienen, waarvoor voor zover ik weet wel een meerderheid is.
Ik houd het in elk geval in de gaten, ook wat betreft de wetswijziging, waarvan het voorstel vanuit 't ministerie van Justitie in 't voorjaar ter consultatie aan TNN wordt voorgelegd, de stap die voorafgaat aan het in stemming brengen in de Tweede Kamer.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_79025525
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:59:29 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79025657
Dat zuigt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:17:07 #206
206345 Magenta
Full of colour
pi_79026382
Bij mij gingen afspraken altijd telefonisch.
~Fin
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:17:59 #207
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79026424
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Denk je post te krijgen van de VU met een datum voor een gesprek ( NOT ) is het een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst.
Valt dat even tegen.
De laatste keer dat ik ze gebeld heb zeiden ze dat 't april/mei gaat worden, maar volgens mij roepen ze maar wat, want ze hadden nog steeds geen nieuwe psychologen gevonden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:19:22 #208
71919 wonderer
pi_79026471
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:11:07 #209
107792 Hexley
the Platypus
pi_79031330
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Zouden jullie dan toch niet liever het systeem als ik gebruik hebben? Zelf betalen, maar eigenlijk amper wachtlijsten en je kunt je eigen psycholoog en endo en chirurg uitzoeken?
Vooral het zelf betalen klinkt heel erg aantrekkelijk,...
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:21:35 #210
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_79031827
Ik zou willen dat ze meer geld kregen om die wachtlijst weg te werken

Hoe mijn siuatie nu is vind ik best, ook over hoe het is gegaan. Ik kan iig binnenkort op de wachtlijst voor een operatie; maar voordat ik het echt laat doen moet ik nog eerst over wat dingen heenkomen. (Bijv. angst voor ziekenhuizen )
pi_79048596
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:55 schreef Dropkogel het volgende:
Valt dat even tegen.
Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...
pi_79069199
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Mocht je voldoende spaargeld hebben is dat wel een optie ja.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:55:07 #213
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79071669
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:38 schreef Onderweg het volgende:Hm vreemd, want ik heb die uitnodiging niet gekregen, terwijl ik toch (ook ?) op de wachtlijst zou moeten staan ...
Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_79077805
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srs
pi_79112124
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:27 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dank je, maar ik had mij al aangemeld. Zie alleen de logica niet zo. Misschien krijg je de 'informatieve voorlichtingsavond' een week voor je srs
Dat zou pas echt humor zijn
pi_79137792
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:21 schreef NoktetMort het volgende:
Ik zou willen dat ze meer geld kregen om die wachtlijst weg te werken
Ik vind het eigenlijk een beter idee om actiever samen te werken met Nederlandse zorgverzekeraars en bekwame chirurgen in het buitenland. Biedt patienten bij voorbaat aan om operaties elders te laten uitvoeren om de gespannen wachtlijst in Nederland te ontlasten.

Nu is het zo dat je op de wachtlijst komt en eventueel kunt uitwijken naar het buitenland, maar dat levert veel gezeur op. Je moet alles zelf regelen en je zult alles moeten voorschieten. Geen constructieve oplossing voor het probleem dus. Een veel opener beleid zou meer oplossen denk ik. Spreek met zorgverzekeraars en chirurgen af dat je, als zij dat willen, patienten doorverwijst en zorg ervoor dat de verzekeraar dit op dezelfde manier blijft vergoeden als bij een operatie in Nederland. Volgens mij is dat een win-win situatie voor iedereen .

Geen extra geld nodig, geen onnodig gewacht op behandeling, geen onnodige medische kosten door dat wachten, enkel goed gemaakte afspraken. Een beetje tijd en inspanning dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 14-03-2010 19:15:41 ]
pi_79166028
Een probleem met het buitenland is volgens mij (naast het voorschieten natuurlijk, dat ook al een flinke hobbel is) dat er andere (lees: hogere) bedragen voor gerekend worden, en dan kan je iemand natuurlijk beter 10 keer extra naar de psych sturen om de boel tijdens de wachttijd hanteerbaar te houden en daar je geld aan uitgeven

</sarcasme>
pi_79231770
Mja het hangt er een beetje vanaf waar je heen gaat. Ik ken wel een goeie buitenlandse chirurg die ongeveer hetzelfde kost als in Nederland. Alleen moet je dan wel zelf nog je vlucht en verblijf betalen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:39:05 #219
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79232909
En dan biedt die chirurg nog levenslange garantie ook, terwijl die van hier vrolijk weer een rekening neerleggen als ze hun eigen fouten moeten herstellen
pi_79271620
Tsja, snap jij dat nou? Dan is iedereen toch beter af?
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:22:39 #221
71919 wonderer
pi_79271972
Ben vandaag geinterviewd voor een eindscriptie over lichaamsbeleving van transgenders, erg leuk. Oh, en ik ben bij de ING langsgeweest om te vragen of dat "mevrouw" niet weg kon bij mijn rekening enzo, als mensen geld overmaken, of als ik inlog. Ik had een "nah, dat kan niet hoor" verwacht, maar hij ging meteen kijken en snapte helemaal dat dat belangrijk voor me was, en als hij het niet kon, dan legde hij een klacht neer bij de klantenservice, want dat moest toch gewoon kunnen En als het niet kan, kan ik mijn nieuwe voornaam opgeven, zonder dat die wettelijk moet zijn. Dus da's ook een optie.

Goeie service daar
pi_79279208
Ha, er bestaan nog meevallers in service van grote bedrijven.

Ik zou overigens heel goed snappen als er of meneer of mevrouw voor moet. De doorsnee programmeur zal vast geen derde gender optie in de software schrijven, of het moet mejuffrouw zijn. Soort van gender-bug.

Dan vraag ik me toch af, kent de nederlandse taal uberhaupt een gender neutraal woord voor meneer en mevrouw?
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:02:57 #223
71919 wonderer
pi_79279509
Nee, volgens mij niet. En het maakt me ook niet uit dat het in het systeem staat, als het maar niet getoond wordt. Als de voornaam wel bekend is, wordt dat blijkbaar ook niet gedaan, dus dat moet toch kunnen...
pi_79296628
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:52 schreef Fixers het volgende:
Ha, er bestaan nog meevallers in service van grote bedrijven.

Ik zou overigens heel goed snappen als er of meneer of mevrouw voor moet. De doorsnee programmeur zal vast geen derde gender optie in de software schrijven, of het moet mejuffrouw zijn. Soort van gender-bug.

Dan vraag ik me toch af, kent de nederlandse taal uberhaupt een gender neutraal woord voor meneer en mevrouw?
Ik pleit voor unit
pi_79303755
Unit ?

"We" hebben al te maken met bouwvakkerstaal als mensen het weer eens over ombouwen en omgebouwd hebben... nee, dan komt er op je bankpas bijvoorbeeld Unit G.E. Zeik te staan, met andere woorden... daar wil je jezelf (ik in iedergeval) niet mee geassoscieerd worden.

Een unit is een kastje, een bouwkeet of een bepaald onderdeel van iets groters.... Zoals het achterlicht unit van een Peugeot 206... ik noem maar wat.

Nu heb ik gelukkig al dat G.E. Zeik al achter de rug, maar ik had het heel graag gezien dat er gewoon niets voor m'n naam stond. Geen Mr. of Mevr. En als je daarvoor een neutraal woord gaat verzinnen, verzin je gelijk weer een hokje waar je met vele lotgenoten in word gepropt....

Een neutrale bankpas is dus het meest ideale als de pas ook echt neutraal is... ! Zonder mevr. ervoor en zonder Mr. ervoor...
pi_79304434
Haha, ik kwam langs dit topic en las 't toevallig. Ik gebruik unit altijd om dingen en mensen aan te duiden: "Check die unit gek doen" Of: "Kan je mij die unit even geven?" Neem 't niet serieus

Als je er over nadenkt is het best raar dat overal meneer of mevrouw voor moet staan. Alsof dat toegevoegde waarde heeft...
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:34:18 #227
71919 wonderer
pi_79307413
"burger" of gewoon "persoon"? Of "M".
pi_79345432
sooo hey, wist niet dat hier een topic over was op Fok!

bij deze join ik 'm
tastes like innocent vegetables
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:41:16 #229
71919 wonderer
pi_79346634
Ga je nou eerst alle negentien topics teruglezen voor je je gaat voorstellen?

Welkom in ieder geval.
pi_79349716
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:41 schreef wonderer het volgende:
Ga je nou eerst alle negentien topics teruglezen voor je je gaat voorstellen?

Welkom in ieder geval.
Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemen
Heb zelf ook genderdysforie en het verbaasde me dat er al 19 topics over zijn geweest op Fok.
Nah, iig.. Ik ben FTM, zit aan de puberteitsremmers en krijg eind dit jaar m'n eerste shot Testo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:31:48 #231
71919 wonderer
pi_79351327
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef BroccoliBeer het volgende:

[..]

Nee ik denk niet dat ik daar de moeite voor ga nemen
Heb zelf ook genderdysforie en het verbaasde me dat er al 19 topics over zijn geweest op Fok.
Nah, iig.. Ik ben FTM, zit aan de puberteitsremmers en krijg eind dit jaar m'n eerste shot Testo
Nice! Je bent er al vroeg bij dus, begrijp ik? Fijn zeg.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:23:30 #232
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_79514442
Geen idee wie dit gezien heeft, al vermoed ik dat hier weinig Belgische commerciele tv te ontvangen is, maar ja voor de geïnteresseerden, en misschien voor wat discussie
http://www.vijftv.be/programma_leefwereld_aflevering8.php

En dan kom ik dit filmpj per toeval nog eens tegen op Funny or Die, of eigenlijk op gaygirls.nl (waar iedereen die reageert denkt dat dit een serieus filmpje is terwijl het spot met de kleding van America Apparel (bekend vanwege de strakke stretchy fashion)) Weet niet wat ik er zo van moet denken, ik neem het niet zo serieus dat ik me beledigd voel maar een beetje ongemakkelijk van hoe hier een zogenaamde transgender vrouw wordt gepresenteerd word ik er wel van ... en de reacties op zijn nou ook niet bepaald om te juichen
pi_79530867
Dat Belgische programma is toch niet te bekijken via die site, of mis ik een knop?

Tja, dat reclamefilmpje laat ik maar niet aan mijn dochter zien Ik voel mij door het filmpje niet zo beledigd, de reactie zijn eigenlijk erger
pi_79579799
met het bovengeschrevene eens.

Iets heel anders morgen ga ik naar een woning kijken want ik moet binnen nu en 4 maanden verhuizen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:07:13 #235
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79580491
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:Ik heb ook (nog) geen uitnodiging gekregen. Maar je kan je hier aanmelden. En voor de VM's is er ook een voorlichtingsavond binnenkort.
Vandaag heb ik eindelijk een uitnodiging voor de voorlichtingsavond via de post ontvangen, samen met een schriftelijke bevestiging van een afspraak voor mijn intake-gesprek.
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:39:05 #236
206345 Magenta
Full of colour
pi_79587491
Heel fijn voor je Joanne!
~Fin
pi_79592547
Hardstikke goed Joanne!

(ik heb het overigens nog niet ontvangen, maar volgens mij heb ik mij ook later ingeschreven)
pi_79645275
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:45 schreef Onderweg het volgende:
Hardstikke goed Joanne!

(ik heb het overigens nog niet ontvangen, maar volgens mij heb ik mij ook later ingeschreven)
Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:53:33 #239
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_79651903
quote:
Inmiddels heb ook ik een uitnodiging ontvangen, voor een bijeenkomst op 27 april. Eerder had ik mij al aangemeld voor een bijeenkomst op 14 april. Zijn er nu twee bijeenkomsten MV zo kort achter elkaar (anders moeten wij maar weer eens gaan bellen ....)?
En ik heb vandaag ook weer een uitnodiging ontvangen, m'n tweede inmiddels

Het is trouwens op 27 april. Op 14 april is de VM-bijeenkomst. Ik vermoed dat ze bij de VU een foutje hebben gemaakt en de verkeerde datums eerst online hadden staan. Ik hoop maar dat iedereen dat op tijd door heeft, anders zitten er straks een heleboel transen bij de verkeerde bijeenkomst
pi_79652304
Ik ga maar eens bellen.....
  zondag 28 maart 2010 @ 00:10:42 #241
71919 wonderer
pi_79659001
Vandaag naar de mannengroep geweest, was erg leuk.
pi_79671197
Ik ken deze topicreeks al langer, maar ik zal nu maar ff reageren.

Ik twijfel of ik genderdysforie heb. Niet in die mate dat ik van geslacht wil veranderen. Ik heb vorig jaar een gesprek gehad bij Transvisie in Amsterdam en uit mijn verhaal dachten ze ook niet dat een transseksueel ben. Mij werd verteld dat transseksuelen voor zichzelf duidelijk hebben dat ze de wens hebben van geslacht te veranderen. Ik heb die wens niet. Ik ben een man, ik gedraag me als man en mijn wens is om daarover niet te twijfelen.

Maar ik twijfel wel. Ik voel me soms erg ongemakkelijk in mijn rol als man. Biologisch voel ik me wel zo, maar geestelijk niet altijd. Ik weet niet of dat met homoseksualiteit te maken heeft, want dat ben ik zeker weten wel. Maar ik zie identiteit en geaardheid toch als losse dingen.

Vroeger als kind trok ik weleens vrouwenkleding aan en als puber deed ik dat sporadisch. Ik was heel onzeker toen. Rond mijn 16e en 17e werd ik toch iets zelfverzekerder en opmerkelijk vind ik dat ik mezelf toen ook mannelijker ging voelen. Dat gevoel is ook niet verminderd en met de jaren steeds een klein beetje sterker geworden.

Ik heb er wel diverse keren over gepraat met psychologen, maar zei deden het altijd af als gepieker en waarom ik me daar in godsnaam druk over maak. Ik heb ook andere psychische problemen. Ik heb een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis en negatieve gedachten dat je dit of dat bent, hoort daar erg bij.

Maar ik heb een paar weken geleden een gesprek gehad met een SPVer en zij vond ook dat ik niet genoeg serieus genomen ben en kon zich voorstellen dat ik jarenlang depressief en angstig was. Ik heb me aangemeld voor een intakegesprek bij een seksuoloog. Eerst maar eens helder krijgen wat precies mijn probleem is.
pi_79672785
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:10 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar de mannengroep geweest, was erg leuk.
Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......
pi_79672900
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:27 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Zeker als je nog aan het aftasten bent waar de grenzen liggen, is het lastig en erg diffuus. Zo weet ik dat ik dacht geen trans te zijn, omdat ik niet op mannen val ....En zelfs als je denkt dat je eruit bent, kan je nog wel eens twijfelen, soms ook ingegeven door de beren die er nog op de weg liggen.

Probeer eerlijk te zijn tegen jezelf en laat anderen niet vertellen wat wel en niet belangrijk is. Eigenlijk ben jij de enige die kan bepalen wat onderdeel uitmaakt van belangrijke zaken of niet. Een psycholoog is een spiegel die je voorgehouden wordt, geen dirigent.
pi_79680912
Het kan heel moeilijk zijn om erachter te komen wat je identiteit is. Was alles maar zwartwit, maar dat is het niet. Probeer er maar eens te analyseren wat het verschil tussen mannen en vrouwen is. Biologisch zijn de verschillen duidelijk, maar geestelijk kan je er jarenlang over denken en je komt er nog niet uit.

Misschien heb ik toch een lichte vorm van genderdysforie en zal ik me beter voelen als ik mijn vrouwelijke kanten wat meer laat zien. Daardoor zullen denk ook juist de mannelijke kanten naar voren komen. Want dat ik mannelijke kanten heb, weet ik zeker. Ik ben vaak naar de sportschool geweest. Ik hou het alleen door mijn twijfels nooit vol. Maar ik ken wel degelijk de wens om gespierder te worden. En ik voelde dat die wens echt is en niet alleen uit behoefte om iets te onderdrukken.

Het kan ook psychisch zijn. Ik ben enig kind en mijn vader was er vaak niet. Hij was vroeger best agressief en macho. Niet dat hij zijn agressie fysiek uitte, maar ik ontweek hem vroeger liever wel. Aan de andere kant denk ik dat de omgeving waarin je opgroeit weinig invloed heeft hoe mannelijk of vrouwelijk je je voelt.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:01:25 #246
71919 wonderer
pi_79682871
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:19 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Wat doen de mannen zoal, behalve kleppen als een stel oude .......
We hadden de opdracht een coming-out scene te schrijven en te spelen, maar mijn groepje was de enige die het deed Verder vooral ouwehoeren ja.
pi_79694116
@wonderer:

Heb je daar iets aan -naar jouw gevoel- (de coming-out spelen dan, niet het ouwehoeren...)?
pi_79694197
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Mijn psych zegt dat ons gender zich rond het 5e levensjaar bepaalt, wat zou inhouden dat eventuele invloeden zich daarvóór afgespeeld zouden hebben (ik speel even de Libelle psychologe nu). Daarnaast kan het -denk ik- zo zijn dat de gevoelens van genderdysforie een gevolg zijn van een overlevingstechniek, bij traumatische gebeurtenissen. Maar dat zou -in theorie?- te corrigeren zijn door die trauma's te verwerken. Tja, genoeg 'food for thought'....
  maandag 29 maart 2010 @ 10:11:50 #249
71919 wonderer
pi_79698337
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:34 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer:

Heb je daar iets aan -naar jouw gevoel- (de coming-out spelen dan, niet het ouwehoeren...)?
Nee, mijn coming-outs gaan al gesmeerd, maar het was wel tof om te doen.
pi_79779789
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:05 schreef Onderweg het volgende:
Ik ga maar eens bellen.....
Overigens gisteren gebeld. De MV groep is idd 27-4 en mijn formulier (waarop stond 14-4 + MV groep) zat gewoon in de map VM groep ..... Het leek voor hen nieuws te zijn dat de MV groep eerst op 14-4 stond.
pi_79801163
Ik heb er ook al naar gevraagd. Kreeg een mailtje dat ze 2 pysch's te kort kwamen en dat ze "in april weer zouden beginnen."
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:54:01 #252
71919 wonderer
pi_79801195
Wel vervelend dat jullie zo lang moeten wachten
pi_79831161
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:53 schreef Fixers het volgende:
Ik heb er ook al naar gevraagd. Kreeg een mailtje dat ze 2 pysch's te kort kwamen en dat ze "in april weer zouden beginnen."
Als ik het goed heb, in de verwachting dat het tekort dan weer is aangevuld. Maar dat is volgens mij allerminst zeker.
pi_79925850
Hopelijk hebben ze dat tekort snel aangevuld inderdaad. Die wachtlijst voor intake wordt zo natuurlijk wel heel lang. Ik hoop ook maar dat mijn rlt beoordeling hierdoor geen vertraging oploopt. Het liefst regel ik het zo dat ik nog dit jaar geopereerd wordt, in verband met de bezuinigingsplannen die momenteel de ronde doen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:53:08 #255
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80011941
Ik heb zojuist mijn intake bij de VU gehad. Blijkbaar hadden ze een
nieuw automatiseringssysteem in gebruik genomen, want iedereen bij
de receptie keek geïnteresseerd mee terwijl mijn gegevens ingevoerd
werden

Na het invullen van een vragenlijst heb ik een uur lang met twee
psychologen gesproken, een meneer en een mevrouw. Die meneer
viel tijdelijk in vanwege het gebrek aan psychologen en die mevrouw
was nieuw (ik meende een accent te horen) en keek alleen mee om
te kijken hoe die meneer het deed.

Ik had het idee dat het allemaal wel goed ging, was niet echt zenuw-
achtig. Ze gaan me nu voordragen voor behandeling. Op 21 mei bellen
ze me op om te vertellen of ik door ben (lekker vlot he? )

En dan nu het slechte nieuws: Wachttijd tot de diagnostische fase is
weer 8 maanden. Ik had even hoop dat het nu eindelijk weer wat
sneller zou gaan
pi_80117088
ik hoop dat ze mij daar niet meer inzitten mij Dosie weg gooien naar 32 jaar ik wil daar als het even kan niet meer mee te maken hebben .ik ben geschonken hoe ze met jongeren uit de jaren 70 om kunnen gaan
pi_80123005
Ik begrijp je niet echt....?
pi_80154103
Ik denk dat ze bedoelt dat ze hoopt dat ze haar niet meer in dat automatiseringssysteem hebben zitten en dat ze haar dossier na 32 jaar hebben weggegooid. Ze wil volgens mij niets meer te maken hebben met het genderteam omdat ze is geschrokken van hoe ze met jongeren uit de jaren 70 zijn omgegaan.

Dat is tenminste wat ik er met een beetje puzzelen uit weet te halen.
pi_80154129
Oops... dubbelpost
pi_80154137
Oops... gewoon nog een keer doen. Haha...
pi_80166492
Heeft hier trouwens íemand endocrinoloog dr. Klink?
pi_80234691
Ilse2602 een fixers

nderdaad dat bedoelde ik
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:16:50 #263
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_80263384
Hm, apart, ga je een examen telefonisch aanvragen .... (yeay gezeur met naam en geslacht). Heb je de broer van Ilse Mikage aan de lijn ......

Hij was wel echt begripvol, maar het blijft meh dat je dan een examen krijgt met je "oude" naam erbij.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:58:19 #264
71919 wonderer
pi_80279915
't Is officieel, ik ben aan de testo
pi_80281170
@wonderer

Gefeliciteerd. Hoe voelt dat nou?
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:01:39 #266
71919 wonderer
pi_80287376
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:25 schreef Onderweg het volgende:
@wonderer

Gefeliciteerd. Hoe voelt dat nou?
Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzel ) maar verder niet echt anders nog.
pi_80292504
Was het zo'n ouderwets broek omlaag shot?

Hoe gaan jullie om met grappig bedoelde opmerking die meer waarheid blijken te bevatten dan ze zelf denken? Een gesprek op het werk ging laatst over mannen in lingeriewinkels. Een collega maakte daarin een opmerking in de trant van: "Ga jij dan ook, zo op zaterdag avond hooggehakt en lippen gestift? " Ik had er bijna een ja of je moest eens weten op geantwoord.
pi_80296417
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou, mijn been is pijnlijk (de dames hebben mazzel ) maar verder niet echt anders nog.
Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.

Maar je hebt nog niet de neiging iedereen in elkaar te slaan?
  woensdag 14 april 2010 @ 11:11:02 #269
296917 Abby79
Being myself!
pi_80297266
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Hoe gaan jullie om met grappig bedoelde opmerking die meer waarheid blijken te bevatten dan ze zelf denken? Een gesprek op het werk ging laatst over mannen in lingeriewinkels. Een collega maakte daarin een opmerking in de trant van: "Ga jij dan ook, zo op zaterdag avond hooggehakt en lippen gestift? " Ik had er bijna een ja of je moest eens weten op geantwoord.
Hehe, dat klinkt inderdaad zo bekend! En ik ga er niet echt mee om, ik lach een beetje mee, maar in gedachten zit ik dan altijd te balen dat er zo "idioot" over gedacht moet worden...

Zo, nu na een paar maanden lurken in dit topic toch maar eens besloten me ook hier voor te stellen:

Ik ben Abby, een 30 jarige die nog wacht op d'r eerste intake gesprek voor een MV behandeling. Ik heb hier nu een nieuw account voor aangemaakt, daar m'n oude nick niet heel erg toepasselijk meer is (en eigenlijk ook nooit echt geweest is). Na het bijna 20 jaar verbergen van mijn "andere ik" - ik ben rond mijn 12e begonnen met travestie, daarvoor was het nog "verkleden" -, ben ik eigenlijk de afgelopen maanden steeds meer tegen het feit aangelopen dat ik merkte dat de dagelijkse rol die ik speel niet klopte met hoe ik me eigenlijk voelde. Ik heb nu het gevoel dat ik overdag mezelf aan het verbergen ben voor de rest van de wereld... en dat wil ik dus laten aanpassen

Zoals al gezegd ben ik dus zo'n 20 jaar geleden echt begonnen met travestie, maar ook daarvoor speelde ik altijd het vrouwtje in de verkleedpartijtjes als superhelden/tekenfilmfiguren met m'n broertjes. Uiteraard eerst zeer stiekem begonnen, hoewel ik denk dat m'n ouders vanaf m'n 14e ofzo al een redelijk vermoeden hadden. Mijn moeder heb ik een jaar of 10 geleden geinformeerd, en m'n vader heb ik pas een jaar of 5 later ingelicht over de travestie (hoewel ik denk dat mam hem ondertussen wel al had ingelicht ). En hoewel ik een paar jaar geleden nog "nee" antwoorde toen mam me vroeg of ik eigenlijk niet een vrouw wilde zijn, ben ik dus toch teruggekomen op die beslissing. Ik denk dat ik me de afgelopen jaren te makkelijk heb kunnen verstoppen in online gaming (met name World of Warcraft, *zwaait naar BB*).

Sinds September vorig jaar is er echter iets veranderd. Wat exact weet ik niet, maar ik merkte dat mijn beeld van mezelf niet meer overeen kwam met hoe ik me presenteerde. En hoewel ik ergens in een topic hier ooit gezegd heb dat ik de stap niet zou nemen, heb ik me 1 maart opgegevn bij het VUmc. En nu zit ik dus zoals zovelen hier te wachten tot de gesprekken gaan starten... (dus, over een jaar of 6 ben ik wel aan de beurt voor m'n intakegesprek )
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:09:11 #270
71919 wonderer
pi_80308486
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Abby79 het volgende:

[..]
Sinds September vorig jaar is er echter iets veranderd. Wat exact weet ik niet, maar ik merkte dat mijn beeld van mezelf niet meer overeen kwam met hoe ik me presenteerde. En hoewel ik ergens in een topic hier ooit gezegd heb dat ik de stap niet zou nemen, heb ik me 1 maart opgegevn bij het VUmc. En nu zit ik dus zoals zovelen hier te wachten tot de gesprekken gaan starten... (dus, over een jaar of 6 ben ik wel aan de beurt voor m'n intakegesprek )
Herkenbaar Hopelijk brengt het je wat je nodig hebt.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:09 schreef Fixers het volgende:
Was het zo'n ouderwets broek omlaag shot?
Had mijn broek maar uitgetrokken.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik hoop op termijn toch ook op injecties over te kunnen; die pleisters zijn ook niet alles.

Maar je hebt nog niet de neiging iedereen in elkaar te slaan?
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...

En ik voel me nog niet anders, dat gaat vast wat trager
  woensdag 14 april 2010 @ 19:45:40 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80316714
Even ter informatie in zoverre dat nog niet bekend was:
quote:
Transseksuele borsten niet vergoed

Voor transseksuelen blijven ingrepen als borstreconstructies en elektronische epilatie voor eigen rekening. Dat heeft minister Ab Klink vandaag laten weten. De Tweede Kamer wil juist dat mannen die zich tot vrouw laten ombouwen deze ingrepen vergoed krijgen.

Volgens de Kamer zouden de kosten te overzien (ongeveer 250.000 euro) zijn omdat het per jaar om ongeveer honderd mensen gaat. In totaal zijn er in Nederland naar schatting 30.000 tot 100.000 mensen die van geslacht willen veranderen. Klink wil deze mensen niet tegemoetkomen.

Klinkt vindt dat hij transseksuelen bevoordeeld als hij hun wel het recht op borstvergroting geeft en vrouwen die geen of weinig borstontwikkeling hebben niet. Ook weet hij niet waar hij het geld vandaag zou moeten halen.
Bron: Spitsnieuws, gisteren.

Verder heb ik niets dan respect voor iedereen hier... tof dat jullie voor je 'echte ik' uitkomen en ervoor op weg zijn.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:01:29 #272
71919 wonderer
pi_80317480
Ergens vind ik het nog wel terecht ook, maar 25000 is wel erg duur hoor. Kunnen ze het niet gewoon gedeeltelijk vergoeden?
  woensdag 14 april 2010 @ 20:22:57 #273
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80318435
voor de gevorderden is de brief van Klink ook te downloaden via deze link

Lees goed, er staat niet dat het ¤250.000 per patiënt kost, maar in totaal voor de hele groep per jaar.
Klink zegt dat ie wel wel maar gezien de omstandigheden er niet aan wil... hij voert een andere patientengroep op die niet begunstigd maar wel dezelfde noodzaak kennen op als reden om de motie van Pechtold niet uit te voeren. Nu is het wachten op wat de Tweede Kamer doet.
Ik begin inmiddels pislink te worden, had misschien beter niet de reacties op dat spitsnieusberichtje kunnen lezen op de spitswebsite
Klink doet wel heel meevoelend , maar houdt in principe een onnoemenswaardige bezuiniging uit 2005 in stand, terwijl z'n budget elk jaar overschreden, dit jaar met anderhalf miljard, wat is ¤250.000 daar nou op, het is weer eens goed duidelijk hoe makkelijk het is bepaalde groepen in deze samenleving te marginaliseren.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:32:44 #274
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80318862
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef MuteZukini het volgende:
voor de gevorderden is de brief van Klink ook te downloaden via deze link
Dank je, ik heb de hele dag al naar die brief zitten zoeken. Mag ik vragen hoe je die nu precies gevonden hebt, want die tweedekamer site is een groot doolhof en de zoekfunctie werkt volgens mij voor geen meter. Of I'm doing it wrong
  woensdag 14 april 2010 @ 20:38:04 #275
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80319108
via de website van VWS, dat gaat tegenwoordig via rijksoverheid.nl en dan in de lijst 'documenten en publicaties', of je zoekt op rijksoverheid.nl op transgender

Ik zat het al sinds begin deze maand op die site in de gaten te houden, de tweedekamer website is wat sloom met dingen plaatsen da's wel waar ja
  woensdag 14 april 2010 @ 20:52:10 #276
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80319762
Ah, rijksoverheid.nl dus, dank je wel
pi_80336697
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:09 schreef wonderer het volgende:
Ik dacht dat je gewoon een pil kon slikken...
Kan ook, maar voor oude taarten heeft de pleister wat minder risico's
pi_80374225
een Jos megers maar hopen in 2007 op en anderen kabinet die het wel vergoeden zal
pi_80438000
@ MuteZukini:
Sja op spitsnieuws stonden er inderdaad best trieste en slecht onderbouwde reacties, maar ook goede reacties. Ik probeer altijd maar naar de goede reacties te kijken.

Weet jij wanneer er reactie van het ministerie komt op het vraagstuk rondom naams- en geslachtverandering in het paspoort? dat zou toch ook deze maand zijn?
  zondag 18 april 2010 @ 09:39:26 #280
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80438306
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:18 schreef Ilse2602 het volgende:
@ MuteZukini:
Sja op spitsnieuws stonden er inderdaad best trieste en slecht onderbouwde reacties, maar ook goede reacties. Ik probeer altijd maar naar de goede reacties te kijken.

Weet jij wanneer er reactie van het ministerie komt op het vraagstuk rondom naams- en geslachtverandering in het paspoort? dat zou toch ook deze maand zijn?
de goede reacties vond ik relatief gering dit keer, ik had 't gevoel dat 't de laatste tijd vooruit ging, maar blijkbaar roept 't specifieke thema meer negatieve reacties op

Het ministerie van Justitie zou dit voorjaar het concept wetsvoorstel voorleggen aan betrokkenen, TNN dus, maar heb er nog niks van gehoord, zal binnenkort even naar informeren. Hoop er zelf ook een blik op te kunnen werpen.
Maar mocht er een lange kabinetsformatie aan zitten komen na de verkiezingen dan gaat het wel even duren voordat het in stemming gebracht gaat worden vrees ik. Dus ja als je daar niet op wil wachten en die voornaamswijsiging wilt dokken, laat je dan niet tegenhouden door politiek gedoe
pi_80439397
Naja daar heb ik het geduld nog wel even voor. Die paar keer per jaar dat ik me moet identificeren. En dan nog, geef je je rijbewijs af, kijken ze nog nergens naar.

Wat weten jullie trouwens over aftrekposten van de belasting?
Ik vraag me namelijk af of ik alle laserbehandelingen die ik niet vergoed krijg van de zorgverzekeraar, dus de behandelingen voor bijvoorbeeld het lichaam, kan aftrekken van de belasting? en of ik het bedrag van mijn FFS kan aftrekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 18-04-2010 10:52:11 ]
  zondag 18 april 2010 @ 11:14:52 #282
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_80440014
Je zou wat betreft die belasting aftrekposten kunnen informeren bij Transvisie, het zou goed kunnen dat die daar wel wat kennis over in huis hebben. Ik heb wel eens iets opgevangen in de trent van belastingaftrek voor dergelijke kosten, maar weet het fijne er niet van. Dus gewoon Transvisie een mailtje sturen zou ik zeggen
  zondag 18 april 2010 @ 12:37:32 #283
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80442008
Bij aftrek van medische kosten geldt volgens mij meestal wel dat het op voorschrift van een arts moet zijn. Dus als je die zaken op eigen initiatief hebt gedaan zou het denk ik wel eens lastig kunnen gaan worden. Ik zou er ook eens bij de VU naar vragen, daar weten ze denk ik wel of je dit soort kosten af kan trekken en kunnen ze je misschien ook helpen met de benodigde verklaringen om de belastingdienst te overtuigen dat het hier om noodzakelijke medische kosten gaat.
pi_80452736
Je kan het ook aan de belastingdienst vragen, die zijn daar voor!

Oh ja, ik wacht wel met introducties en posten tot er een nieuw topic is
pi_80454785
Ik had het nummer van de belastingdienst al in mijn telefoon gezet.

Welkom trouwens Nou ben ik wel benieuwd naar die voorstelpost.
  zondag 18 april 2010 @ 19:41:33 #286
71919 wonderer
pi_80455069
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:34 schreef Ilse2602 het volgende:
Welkom trouwens Nou ben ik wel benieuwd naar die voorstelpost.
Ik ook, snel volposten!
pi_80455775
Precies!
pi_80455959
Geeft TNN eigenlijk ook een stemadvies komende verkiezingen?
pi_80458760
Zou je zulk specifiek stemadvies nodig hebben dan?

Volgens mij duurt dat nieuwe topic nog wel even. Dan maar nu, ben toch rusteloos en ik zit me hier vreselijk te vervelen.

Ik ben een M->F, en veel jaar geleden (8? of zo) al bij de VU geweest voor het hele psychologische traject van toen. Uiteindelijk ben ik daar gestopt, omdat mijn situatie me niet toestond op een gezonde manier verder te gaan. Onder andere door m'n woonomgeving, psychische staat etc. En ja, dat deed pijn, veel pijn.

De dysforie is natuurlijk nooit weggegaan. Met vlagen ging het heel van heel aanwezig naar minder. Vooral de laatste tijd dringt het weer heel hard door m'n leven heen. Mijn situatie is nu alleen zo, dat ik helemaal geen enkele reden zou kunnen bedenken waarom ik het niet moet doen, nog langer moet wachten of "waarom het idee maar een illusie is". Hierdoor ik nu besloten heb het als de sodemieter weer op te pakken. Vooral omdat mijn omgeving en psychische staat nu wél in orde is.

Kortom, ik sta ook weer aan het begin van dit alles. En het lijkt me leuk er toch eens met mensen over te kunnen praten :-).

Wat een introductie, mocht het onduidelijk, langdradig of "all over the place" zijn, dan komt dat door eerder genoemde redenen .
pi_80538085
Nou mooi dat je er nu zo positief in staat. Lijkt me een goed (nieuw) begin.

Ga je nu trouwens alle 19 episodes van dit topic doorlezen? Of kwam je hier al eens eerder meelezen?
pi_80543139
Heb wel een iets meegelezen, misschien moet ik er maar eens doorheen gaan als ik tijd heb
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:26:33 #292
71919 wonderer
pi_80543722
Hoi ek Hopelijk kun je nu WEL doen wat je graag wil.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:17:09 #293
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80609148
Het CVZ heeft weer een interessant advies afgegeven:

http://www.cvz.nl/binarie(...)n+transseksuelen.pdf

Samenvatting:

Aangezichtschirurgie, adamsappelreductie en stemverhogende operatie
bij man-vrouw transseksuelen zijn onder voorwaarden te verzekeren
prestaties Zvw. Ook foniatrie en logopedie bij transseksuelen vallen
onder de dekking van de Zvw. Op psychische zorg aan transseksuelen is
in beginsel het regiem van de Zvw of de AWBZ van toepasssing.
Psychosociale hulp aan transseksuelen behoort in beginsel niet tot het
terrein van de Zvw en de AWBZ, maar tot het terrein van de Wmo.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:35:24 #294
71919 wonderer
pi_80609993
Ja, en ik heb net een rekening van $660 uit eigen zak betaald voor een bezoekje aan de endo Niet zo zeuren.
  donderdag 22 april 2010 @ 21:38:21 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_80612711
Nou, ik heb al een veelvoud daarvan uit eigen zak betaald hoor. En dan reken ik nog niet eens die steeds duurdere zorgpremie mee waar je steeds minder voor terug krijgt. En je kosten aftrekken van je belastingen kan ook al bijna niet meer. Dus ik vind dat ik dan best wel een beetje mag zeuren
  donderdag 22 april 2010 @ 21:48:33 #296
71919 wonderer
pi_80613202
Je hebt het nog steeds beter in Nederland wat dit betreft, anders. Niet dat je er niet voor mag vechten en alles, maar 't is voor mij wel eens frustrerend.

Aan de andere kant heb ik amper wachtlijsten.
  zondag 25 april 2010 @ 22:19:15 #297
206345 Magenta
Full of colour
pi_80710970
Leuk om alle vorderingen te lezen maar ook heel jammer om te horen dat de wachtlijsten nog steeds langer worden.
~Fin
pi_80719926
Ach, ik denk er toch ernstig over, de diagnostische fase via een vrij gevestigde therapeut te laten lopen. Die wordt in mijn geval (moet het nog even wat beter nakijken) niet vergoed omdat mijn aanvullende verzekering dat niet dekt. Maar voor pakweg 500-1000 euro is de route wel een stuk korter naar de diagnose, en de ingreep zelf kan dan gewoon in een van de bekende ziekenhuizen.
pi_80726744
een hoe zit het dan met de anderen kenmeken in je gezicht die zijn net zo belangrijk

carla
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:17 schreef Joanne35 het volgende:
Het CVZ heeft weer een interessant advies afgegeven:

http://www.cvz.nl/binarie(...)n+transseksuelen.pdf

Samenvatting:

Aangezichtschirurgie, adamsappelreductie en stemverhogende operatie
bij man-vrouw transseksuelen zijn onder voorwaarden te verzekeren
prestaties Zvw. Ook foniatrie en logopedie bij transseksuelen vallen
onder de dekking van de Zvw. Op psychische zorg aan transseksuelen is
in beginsel het regiem van de Zvw of de AWBZ van toepasssing.
Psychosociale hulp aan transseksuelen behoort in beginsel niet tot het
terrein van de Zvw en de AWBZ, maar tot het terrein van de Wmo.
pi_80792991
Welke kenmerken bedoel je dan? Volgens mij worden de belangrijke kenmerken toch genoemd in dat document, of begrijp ik je verkeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')