SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27
Openingspost
UvT Fok!Wiki
Dank je, dus een computerlokaal mooi.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:19 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Als je de ingang bij P binnenloopt (de ingang naast de pin/chipautomaat buiten), dan klein stukje rechts en dan de gang 'rechtdoor' in, en dan is het echt meteen links. Zit zo'n inham ofzo, en dat is dan P22. Daar had ik de afgelopen drie keer practicum
.
Laatst zei De Roos nog tijdens een college dat ze P wat hem betreft zo snel mogelijk zouden platbranden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:47 schreef Waldkorn het volgende:
P is inderdaad niet te snappen. Maar goed dat ze meer gebouwen gaan bouwen. Ik hoop dat P als eerste plat gaat. Dus als je in Tilburg wilt gaan studeren, bereid je maar vast voor op een studie in noodgebouwen.
Haha, foutje kan gebeurenquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
oops!! vanaf mobiel verkeerde keuze gemaakt in de dropdown
Centraal dus, niet gesloten
Hmm... Dat zal wel niet neequote:Op zaterdag 12 december 2009 01:47 schreef aardappel het volgende:
Heb net ff mn tentamen nagekeken, het was mc, heb 15 goed en 15 fout... dus ben bang dat het geen 5.5 wordt
Nop, bij de FSW moet je een 5,8 halenquote:Op zaterdag 12 december 2009 10:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm... Dat zal wel niet neeBij ons is een 5.5 sowieso geen voldoende
Dus een 6quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:10 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nop, bij de FSW moet je een 5,8 halen.
Jep. Nouja, nu even niet, maar ik ga nu weer verderquote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Iedereen hard aan het studeren?
Ik doe een pogingquote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hoiquote:Op zondag 13 december 2009 15:25 schreef Keuzer het volgende:
Eerste post, een mens doet van alles om onder leren voor integratie- staats en bestuurs uit te komen xD, anyway 2e jaars rechtsgeleerdheid nu 'hai'
Welkom!quote:Op zondag 13 december 2009 15:25 schreef Keuzer het volgende:
Eerste post, een mens doet van alles om onder leren voor integratie- staats en bestuurs uit te komen xD, anyway 2e jaars rechtsgeleerdheid nu 'hai'
Nee eerstvolgende tentamen (en laatste ooit, nu echtquote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is zo'n saaaaai kutvak, mja, donderdagavond wordt een kutavond -_-quote:Op zondag 13 december 2009 15:25 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb morgen ook tentamen, om 12 uur Burgerlijk Procesrecht in O....quote:Op maandag 14 december 2009 00:03 schreef automatic_ het volgende:
Jongens, denk morgen aan mij! Graag om 15.45!
Tof!quote:Op maandag 14 december 2009 08:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb morgen ook tentamen, om 12 uur Burgerlijk Procesrecht in O....
Maar ik zal daarna voor je duimen.
Yep echt een ramp >.< maar eerst nog open boek tentamen voor verbintenissen A ^,-quote:Op zondag 13 december 2009 23:56 schreef aardappel het volgende:
[..]
Dat is zo'n saaaaai kutvak, mja, donderdagavond wordt een kutavond -_-
Als je 200m van M woont, dan installeer je ff de printers van de Uni op je laptop/pc, je verstuurt al je printopdrachten, je loopt ff naar de printer in M, print je dingen uit en je gaat thuis weer verder met studeren?quote:Op maandag 14 december 2009 15:18 schreef Keuzer het volgende:
Ik studeer prima thuis, alleen printen op de uni is lekker snel en gemakkelijk, en ik woon letterlijk 200 meter van montesqieu dus dan loop ik daar even heen, maar kon nu werkelijk geen computer bemachtigen, uiteindelijk even een pc geleend van iemand. Moet toch beter geregeld kunnen worden
quote:Op maandag 14 december 2009 15:22 schreef Keuzer het volgende:
Ja wel ns gedaan hoor.. maar .pdf files vreet ie op ofzo, dat gaat nooit goed
Mja ze beredeneerde het als: je vergelijkt de gemiddelden met elkaar (dus gemiddelde score op de Likert), dus dan mag je een T-toets gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2009 17:19 schreef GlowMouse het volgende:
meisje heeft het fout, maar ik ken geen toets hiervoor
Ja?quote:Op maandag 14 december 2009 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
Als je het gemiddelde pakt, heb je per stelling toch maar één waarneming?
Oeh daar ben ik nu ook voor aan het leren.quote:Op zondag 13 december 2009 15:25 schreef Keuzer het volgende:
Ik zit daar meer mensen te kijken dan te leren.quote:Op maandag 14 december 2009 15:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon op je kamer studeren? Ik snap niet wat daar mis mee is.. meeste mensen die ik ken die in de UB willen leren zeggen dat ze dan ook echt iets doen, thuis niet. Met een beetje discipline kan je ook prima thuis studeren imo.
Hmm ja, als je 'heel veel' waarnemingen hebt, kun je ongeveer zeggen dat beide gemiddelden normaal verdeeld zijn, en het verschil dus ook. Maar de standaardafwijking weet je niet, dus die moet je ook schatten. Je zit dan met maar één waarneming waarbij je de standaardafwijking nog eens geschat hebt; ik ken daar geen toets voor.quote:Op maandag 14 december 2009 18:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Stelling: "Deze pagina is overzichtelijk"
Gemiddelde voor de eerste website (origineel): 4
Gemiddelde voor de tweede website (herontwerp): 5
Deze twee kan je toch wel met elkaar vergelijken?
Hij moest wel heel erg veel vragen beantwoorden, maar zijn pas werd daarna wel geblokkeerd.quote:Die ijsbeer is veeeeet!Londen is echt leuk, wij hebben ons toen ook helemaal naar de klote gelopen in drie dagen maar wel alles gezien wat we wilden zien ^^. Wel echt balen van dat skimmen.. maar zijn pas is gelijk geblokkeerd? Dus hij heeft al z'n centjes nog?
Ik heb het er nu helemaal mee gehad ja.quote:Op maandag 14 december 2009 21:28 schreef GlowMouse het volgende:
* GlowMouse slaat automatic_
geen zin meer in heel de opleiding, kom nou
Mja, ik hoop hetquote:Op maandag 14 december 2009 21:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Kom op automatic_, gewoon even je frustraties de vrije loop laten, maar daarna ook gewoon dat her binnenkoppen!![]()
Anders studeer je straks nog als je 33 bent.
Ja, dat is een goede. Dat moet ik nog even voor mijzelf beslissen. Ik heb alleen niet zoveel zin in (veel) vertraging tenzij ik eruit ben wat ik écht wil.quote:
Tuurlijk, ik leer ook gewoon thuis, dat is het punt niet. Het is alleen gewoon fijner om te leren op de universiteit zelf en als die mogelijkheid geschrapt wordt is dat gewoon kut.quote:Op maandag 14 december 2009 15:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon op je kamer studeren? Ik snap niet wat daar mis mee is.. meeste mensen die ik ken die in de UB willen leren zeggen dat ze dan ook echt iets doen, thuis niet. Met een beetje discipline kan je ook prima thuis studeren imo.
Meisje, laat je alsjeblieft niet teveel leiden door MTO-C. Het is een heel moeilijk vak, heel veel mensen halen 'm niet in één keer, dus laat alsjeblieft de moed niet zakken door zo'n vak. Ik vind het echt kut voor je *aai. Had je geen bonuspunt trouwens?quote:Op maandag 14 december 2009 21:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede. Dat moet ik nog even voor mijzelf beslissen. Ik heb alleen niet zoveel zin in (veel) vertraging tenzij ik eruit ben wat ik écht wil.
quote:Geachte docent(en),
Kunt u mij vertellen of er een antwoordindicatie van het tentamen van
15/12/09 online beschikbaar komt op Blackboard? Zo nee, bent u dan wel van
plan om de antwoorden op de multiple choice vragen te publiceren?
Met vriendelijke groet,
quote:Beste,
Op beide vragen kan ik je 'nee' antwoorden. Het tentamen wordt besproken bij de inzage.
Mvg.,
Wat denk je?quote:Op woensdag 16 december 2009 08:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En, heeft het duimen geholpen, automatic_?
Ja, die had ikquote:Op maandag 14 december 2009 23:55 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Meisje, laat je alsjeblieft niet teveel leiden door MTO-C. Het is een heel moeilijk vak, heel veel mensen halen 'm niet in één keer, dus laat alsjeblieft de moed niet zakken door zo'n vak. Ik vind het echt kut voor je *aai. Had je geen bonuspunt trouwens?
Bah..quote:Op woensdag 16 december 2009 11:39 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, die had ik![]()
Maar goed; nu heeft hij één vraag geschrapt die ik al goed had (geen idee waarom hij die schrapt) en één heeft hij veranderd dus nog een fout extra
Join the club.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Bah...
Ik ben echt in een heel slecht humeur omdat iedereen om me heen kerstvakantie heeft en ik dinsdag en woensdag nog twee tentamens moet maken. Dan is het kerst, en dan heb ik nog welgeteld 5 dagen "kerstvakantie", wat ik dus geen kerstvakantie noem omdat ik die 5 dagen hard nodig heb om te leren voor drie tentamens, waarvan de eerste 4 of 5 januari alweer is. Ik vind het echt oneerlijk.
Dat is toch vrij normaal? Ik heb er net een gehad, vrijdag eind v/d middag weer eentje, maandag nog een en dan weer 4 januari. Niks te klagen..quote:Op woensdag 16 december 2009 13:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb vrijdag(avond!) en dinsdag tentamen (tussendoor zaterdag werken), daarna de vakantie redelijk wat werken (behalve 1e en 2e kerstdag) en dan moet ik 4 januari alweer een paper inleveren.
Een klotetentamenperiode dus, maar hopelijk de laatste keer dat ik deze ellende in december meemaak.
Hoezo krijgen jullie een bonuspunt bij MTO?quote:Op maandag 14 december 2009 23:55 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Meisje, laat je alsjeblieft niet teveel leiden door MTO-C. Het is een heel moeilijk vak, heel veel mensen halen 'm niet in één keer, dus laat alsjeblieft de moed niet zakken door zo'n vak. Ik vind het echt kut voor je *aai. Had je geen bonuspunt trouwens?
Het was ook meer een reactie op het verhaal van zusje, omdat ik niet eens vijf dagen vakantie heb.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is toch vrij normaal? Ik heb er net een gehad, vrijdag eind v/d middag weer eentje, maandag nog een en dan weer 4 januari. Niks te klagen..
Zodra niemand meer slaagt voor MTO zijn er geen afgestudeerde psychologen meer en rinkelt de kassa van de UvT niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo krijgen jullie een bonuspunt bij MTO?
Omdat ie anders niet te halen valtquote:Op woensdag 16 december 2009 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo krijgen jullie een bonuspunt bij MTO?
quote:Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zodra niemand meer slaagt voor MTO zijn er geen afgestudeerde psychologen meer en rinkelt de kassa van de UvT niet.
Belachelijk. Omdat jullie (even generaliseren) te stom zijn om een statistiek vak te halen geven ze jullie maar een bonuspunt? Wat slecht.. En tevens oneerlijk natuurlijk, daar wij hem wel gewoon zonder bonus moeten gaan halen. Iets wat overigens wel moet lukken lijkt me.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Omdat ie anders niet te halen valt.
Tentamens en in de kerstvakantie moet ik hard werken aan de oplevering van een project en na de vakantie heb ik weer tentamensquote:
Had dat eerste niet in de gaten. Maar succes met je studie.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het was ook meer een reactie op het verhaal van zusje, omdat ik niet eens vijf dagen vakantie heb.
En rechten is niet moeilijk, maar het is altijd wel veel onzin die je door moet nemen. Dus daarom ga ik maar weer eens verder.
En dat terwijl ik op 4 januari een tentamen heb waarvoor ik niet hoef te leren, maar twee kleine essays dien af te maken voor eind janauri en tot februari collegevrij ben.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Bah...
Ik ben echt in een heel slecht humeur omdat iedereen om me heen kerstvakantie heeft en ik dinsdag en woensdag nog twee tentamens moet maken. Dan is het kerst, en dan heb ik nog welgeteld 5 dagen "kerstvakantie", wat ik dus geen kerstvakantie noem omdat ik die 5 dagen hard nodig heb om te leren voor drie tentamens, waarvan de eerste 4 of 5 januari alweer is. Ik vind het echt oneerlijk.
Is pas sinds dit jaar bij MTO-C en het is alleen bij MTO-C, en bij Testtheorie is het al wel wat langer. Dat bonuspunt krijg je overigens alleen als je ALLE werkgroepen volgt en bij ELKE werkgroep een toetsje maakt, welke je volledig goed moet hebben. Vriendin van me had 't bonuspunt dus niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
Belachelijk. Omdat jullie (even generaliseren) te stom zijn om een statistiek vak te halen geven ze jullie maar een bonuspunt? Wat slecht.. En tevens oneerlijk natuurlijk, daar wij hem wel gewoon zonder bonus moeten gaan halen. Iets wat overigens wel moet lukken lijkt me.
Nee dat vind ik niet toevallig. Bij ons ligt het slagingspercentage van MTO cursussen ook veel lager dan bij andere vakken binnen de opleiding. Moeten we daarom ook maar een bonuspunt krijgen?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Is pas sinds dit jaar bij MTO-C en het is alleen bij MTO-C, en bij Testtheorie is het al wel wat langer. Dat bonuspunt krijg je overigens alleen als je ALLE werkgroepen volgt en bij ELKE werkgroep een toetsje maakt, welke je volledig goed moet hebben. Vriendin van me had 't bonuspunt dus niet.
Je kan wel zeggen, belachelijk, maar wie maakt jullie tentamen? De kerel die wij hebben maakt altijd kut tentamens die gewoon moeilijk zijn, met veel instinkers met als gevolg een laag slagingspercentage. Ik zou hem eigenlijk alleen voor C gehad hebben, maar ivm ziekte van een docent kreeg ik hem ook voor MTO-D. Dat heb ik geweten.
Iedereen zei altijd dat MTO-D erg goed te doen was. De stof was inderdaad relatief makkelijk.. jammer alleen dat hij het tentamen gemaakt had en die dus zo moeilijk was dat er weer een laag slagingspercentage was.
Vind je het niet heel toevallig dat er elke keer zo weinig mensen in één keer slagen voor het vak bij dezelfde kerel? Hij zal dat zelf ook wel doorhebben, en daarom zal ie die bonusregeling wel hebben ingevoerd.
Dat komt het niveau van het onderwijs vast ten goede.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet toevallig. Bij ons ligt het slagingspercentage van MTO cursussen ook veel lager dan bij andere vakken binnen de opleiding. Moeten we daarom ook maar een bonuspunt krijgen?
Sinds dit jaar kon je bij onze opleiding ook ineens een bonuspunt krijgen voor MTO-A. Als je dan de tussentoets na een half semester haalde hoefde je dus maar een 3,8 voor het tentamen te halen.. stelletje mongolen
Zo, iemand kijkt groen hierquote:Op woensdag 16 december 2009 16:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet toevallig. Bij ons ligt het slagingspercentage van MTO cursussen ook veel lager dan bij andere vakken binnen de opleiding. Moeten we daarom ook maar een bonuspunt krijgen?
Sinds dit jaar kon je bij onze opleiding ook ineens een bonuspunt krijgen voor MTO-A. Als je dan de tussentoets na een half semester haalde hoefde je dus maar een 3,8 voor het tentamen te halen.. stelletje mongolen
Ik had ook eens een tentamen waarin verwezen werd naar 'de bekende twee figuren'. Of dat ze een grafiek zonder enig bijschrift uit een paper pakten, en vroegen wat het voorstelde.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Wat een idiote vragen staan er toch af en toe in tentamens van voorgaande jaren. Ik moet zogenaamd 20 artikelen kennen en dan is een vraag welke meetmethodes ergens gebruikt voor de analyse. In die paper is dat slechts een detail. Zo kan ik een tentamen ook wel lastig maken.
Maar daar houdt zich niet iedereen aan.quote:De vragen en opgaven van een tentamen zijn duidelijk en bevatten voldoende aanwijzingen voor de vereiste mate van gedetailleerdheid van de antwoorden
Strategic Management ja.. Slagingspercentage is laag. Ben benieuwd wat je gaat scorenquote:Op woensdag 16 december 2009 20:19 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als ik zo'n waardeloze vragen krijg dan schrijf ik er wel even netjes bij dat ze maar betere vragen moeten verzinnen in plaats van op dergelijke details in te gaan. Er zijn genoeg dingen die je kunt vragen.
Er stonden ook wel een paar eenvoudige vragen in die niets met het onderwerp te maken hebben: "Wat is een meta-analyse"
Dat het slagingspercentage laag is geloof ik zeker, ik ken genoeg medestudenten die bij voorbaat al weten dat ze kansloos zijn om het te halen. Ik hoop gewoon op een voldoende, moet minimaal een 5 halen en dat moet er normaal gezien wel inzitten.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:47 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Strategic Management ja.. Slagingspercentage is laag. Ben benieuwd wat je gaat scoren
Vooral de mate van gedetailleerd antwoorden vind ik soms erg moeilijk te bepalen. Bij het ene vak willen ze eerst een stuk met theorie, bij het andere vak willen ze juist bijna alleen een conclusie. Om vervolgens bij een inzage te horen dat je te weinig of te veel op hebt geschreven.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Bij rechten kennen we gelukkig de volgende bepaling (uit de OER):
[..]
Maar daar houdt zich niet iedereen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |