Favoriete albums 2009
![]()
1.
Stendeck - SonnambulaHet derde album van deze Zwitser overtreft al zijn voorgangers, idm zoals ik het mooi vind, prachtige soundwaves met inventieve beats.
![]()
2.
White Lies - To Lose My Life...Bij de eerste keer luisteren was ik al weg van deze plaat, de sfeer pakte me direct, mooi opgebouwde nummers met een hoog herkenningsgehalte.
![]()
3.
Mountains - ChoralDuo uit de Verenige Staten wat Ambient maakt, waarbij ze gebruik maken van acoustische instrumenten en field recordings. Waanzinnig mooie combinatie van tokkelende gitaren en sferische electronica.
![]()
4.
Intrusion - The Seduction of SilenceDub techno van Stephen Hitchell, diepe baslijnen met dubeffecten, ideaal voor mooi zomers weer.
![]()
5.
AStra - The WeirdingProgressive rock, toen ik dit voor de eerste keer hoorde moest ik direct aan King Crimson denken. Waanzinnig mooie 70's rock uit 2009 en volgend jaar op Roadburn te bewonderen.
![]()
6.
Kylesa - Static TensionsSludge/hardcore uit de u.s.a, hun vorige albums vond ik maar weinig aan maar deze, mijn god wat een waanzinnige plaat, de drums zijn wel het hoogtepunt op deze orkaan van muzikaal geweld.
![]()
7.
God Dethroned - PassiondaleNederlands trots, blackened death metal. Het album heeft als thema de 1ste wereldoorlog, bruut en melodieus tegelijk, een van de beste death metal platen van de afgelopen jaren.
![]()
8.
Isole - Silent RuinsEpsiche doom metal uit Zweden, goeie band die het beste van twee doom soorten combineert.
![]()
9.
Yawning Sons - Ceremony to the SunsetSamenwerking tussen Gary Arce van Yawning Man en Sons of Alpha Centauri, psychedelische rock. De woestijn van California ontmoet het regenachtige Kent in Engeland. Desert/surf rock meets psychedelica.
![]()
10.
Sun OF The Blind - SkullreaderAtmosferische blackmetal van Zhaaral, een bandlid van Darkspace, hij heeft zelf alle instrumenten ingespeeld en ook de vocalen ingezongen.
11.
Placebo - Battle for the SunHetzelfde wat voor de White Lies geldt, geldt ook voor Placebo, sterke nummers met een hoog herkenningsgehalte.
12.
Blackwaves - 0130Tweede album van deze Duitse instrumentale sludge band, hun debuut vond ik weinig aan maar deze blaast me echt omver.
13.
Litmus - AuroraEngelse Spacerockers met weer een geweldig uptempo album, voor liefhebbers van Hawkwind, US Christmas en Farflung een dikke aanrader.
14.
Black Pyramid - Black PyramidAmerikaans stoner/doom gezelschap, dikke riffs, zwaar en hard maar wel melodiues.
15.
Alva Noto - Xerrox Vol.2Ambient uit Duitsland, warm en toegankelijk.
16.
The Phantom Band - Checkmate SavagePsychedelische pop/rock met elecktronische invloeden, verrassend album wat veel stijlen combineert, vernieuwende band.
17.
Bob Mould - Life and Times Voormalig zanger van Husker du met alweer zijn negende solo album, mooie liedjes zoals alleen hij dat kan.
18.
Lightning Dust - Infinite Light Kippenvel plaat met een ontroerende afsluiter.
19.
Thomas Köner - La Barca Duitse field recordings/ambient artiest, deze keer komen de opnames van verschillende plekken over de gehele wereld, een aparte ervaring.
20.
Candlemass - Death magic DoomDeze classic doom band verleerd het nooit, dikke pot doom met geweldige uithalen van Rob Lowe.
21.
The Devil's Blood - The Time of No Time EvermoreNederlands talent, Retro rock in de stijl van Thin Lizzy en Black Sabbath.
22.
Sun Araw - Heavy DeedsAparte muziek, een combinatie van blues en drone, voor psychedelica liefhebbers een aanrader.
23.
David Tagg - Wind Blown GuitarAmbient/Drone met gitaarinvloeden, warm en subtiel.
24.
Tosca - No Hassle Downtempo dub ideaal bij zomers weer.
25.
Blank Dogs - Under and Under New wave, post-punk uit Engeland, eenmans project, experimenteel en lo-fi.
26.
These Are Powers - All Aboard Future Noise/electronica uit New york, hele weirde, vage experimentele muziek en ook nog eens heel tof!
27.
Forest Stream - The Crown of WinterBlackened death metal uit Rusland, zeer talentvolle nieuwe band.
28.
Moderat - ModeratDubstep meets idm, samenwerking tussen apperat en modeselektor, Sfeervol album.
29.House of Broken Promises - Using the Useless
30.Demdike Stare - Symbiosis
31.The Jim Jones Revue - Here to Save Your Soul
32.The xx - xx
33.Serpent Throne - The Battle of Old Crow
34.Russian Circles - Geneva
35.Robert Henke - Indigo_Transform
36.Black To Comm - Alphabet 1968
37.Moss - Tombs of the Blind Drugged
38.Grammatics - Grammatics
39.Creature With the Atom Brain - Transylvania
40.The Gates Of Slumber - Hymns of Blood and Thunder