quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Jammer Maar heb je Humbug al eens beluisterd dan? Klinkt echt wel anders dan hun eerste twee albums.quote:
Om eerlijk te zijn heb ik maar drie albums uit 2009 beluisterdquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef pfaf het volgende:
Ik zal het een poging geven.
Kom jij met een lijstje? Met AM?
Plaat is van heel laat december 2008, op een moment dat alle jaarlijstjes van dat jaar allang waren opgemaakt. Dus die telt gewoon mee voor 2009.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:50 schreef On het volgende:
Roosbeef is toch gewoon (eind) 2008? Ik heb wikipedia en rateyourmusic als bron gebruikt. Zelfs op bovenstaande musicmeter staat 2008.
Ik zet 'r niet in mijn lijst in elk geval, stond er vorig jaar bij mij in en dat kan niet 2 jaar natuurlijkquote:Op donderdag 10 december 2009 23:50 schreef On het volgende:
Roosbeef is toch gewoon (eind) 2008? Ik heb wikipedia en rateyourmusic als bron gebruikt. Zelfs op bovenstaande musicmeter staat 2008.
Tsja, officieel stond 'tie geplanned voor jan. 2009, maar de plaat lag wat te vroeg in de winkels. Overigens reken ik vaak alle albums vanaf half december tot het volgende 'muziekjaar'.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:50 schreef On het volgende:
Daarom vind ik de omschrijving van pfaf over wilco wel gepast, niks revolutionairs...maar wel gewoon heel goed. Bij komt ie ook wel hoog hoor (en dat vond ik al voor ik wilco-fanaat werd dankzij paradiso )quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:58 schreef Beregd het volgende:
mooie lijst, pfaf.
De hoge positie van wilco verrast me, dat album valt me tegen.
Met andrew bird heb ik ook moeite, ik hoor wel dat het een goed album is, maar er naar blijven luisteren lukt me niet, de teksten vallen me ook wat tegen, nieuw is het allemaal niet.
Wordt je nummer 1 Joe Gideon and The Shark?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:52 schreef methodmich het volgende:
Pfaf, toffe donder, mooi dat je weer een topic hebt gemaakt!
We gaan er 15 dubbelen als ik goed geteld heb. Had meer kunnen zijn, maar ik tel die Dark Was The Night niet mee vanwege geen bandalbum.
Met Scott Tracy ga ik er vijf dubbelen!
Mijn top tien staat wel ongeveer vast, maar ik verwacht zo in de week van 21 december mijn top nog wat te gaan maken en posten. Heb mijn nummer 1 nog nergens gezien helaas.
dacht dat de hype na 3x hetzelfde geluid wel een beetje was gaan liggenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jammer Maar heb je Humbug al eens beluisterd dan? Klinkt echt wel anders dan hun eerste twee albums.
Jawel door ScotTracyquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef ranja het volgende:
Mijn nummer 1 is ook nog door niemand genoemd. Verwacht ik eigenlijk ook niet.
Mijn nummers 2-5 zijn volgens mij ook nog niet genoemd
In mijn lijstje staat ie gewoon.quote:
Dankje.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:58 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijst, veel dubbelaars met mij. Vandaar. Ook een paar net-afvallers als Japandroids en Phoenix. Met bands als Dream Theater kan ik niet heel veel, al dacht ik dat enkele jaren ook van Porcupine Tree, dus wie weet...
De hype is ook gaan liggen. In 2006 al. Omdat ik me toch afvraag waarom je drie keer hetzelfde geluid hoort, hier drie liedjes van drie albumpjes:quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dacht dat de hype na 3x hetzelfde geluid wel een beetje was gaan liggen
Leuk!quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:46 schreef kciR het volgende:
Zoals ik al heb beloofd in het pre-lijstjes topic zal ik een eindlijst maken. Wegens studie-eindpresentatie-activiteiten heb ik voor 15 januari niet echt tijd om dit te doen. Dus de deadline voor de eindlijstjes is vrijdag 15 januari (23.59), kunnen mensen ook nog in januari hun lijstje definitief maken
Als je DT eens echt wil beluisteren, moet je gewoon de oude platen Images and Words en Awake beluisteren (wel begin jaren ' 90).quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In mijn lijstje staat ie gewoon.
[..]
Dankje.
Hmm, als je niets met Dream Theater kan, maar wel wat met Porcupine Tree bestaat er toch wel een kans dat je iets met DT kan als je het een kans geeft. Meeste mensen die ik ken die Porcupine Tree waarderen, waarderen Dream Theater ook en vice versa. Maar als ik naar jouw lijst kijkt, snap ik wel dat je niet veel met Dream Theater kan, heel ander genre.
Heb je Humbug überhaupt al wel eens beluisterd? En welke hype? Hun laatste single is nog niet eens gechart.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dacht dat de hype na 3x hetzelfde geluid wel een beetje was gaan liggen
Ja dat is weer het risico van een album die wat vroeger in 2009 verschijnt, die vergeet ik vaak weer. Ik zal hem nu weer eens opzetten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:59 schreef trebremmit het volgende:
Mooie lijst On! Alleen Mountains staat natuurlijk veel te laag.
Tja, eigenlijk alle hypes van dit jaar hequote:Op zaterdag 12 december 2009 02:09 schreef Vatta het volgende:
Veel toffe albums uitgekomen in 2009 maar ik ben er dan toch eindelijk echt uit.
1. Arctic Monkeys - Humbug
2. Kasabian - The West Ryder Pauper Lunatic Asylum
3. Placebo - Battle for the Sun
4. Thrice - Beggars
5. Mumford & Sons - Sigh No More
6. The Mars Volta - Octahedron
7. C-Mon & Kypski - We Are Square
8. White Lies - To Lose My Life...
9. Paolo Nutini - Sunny Side Up
10. Jamie T - Kings & Queens
Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
Ja ik heb hem ook maar vind m helemaal niet zo bijzonder of anders dan de voorgangers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb je Humbug überhaupt al wel eens beluisterd? En welke hype? Hun laatste single is nog niet eens gechart.
In Dangerous Animals zit gewoon het overbekend gitaarloopje van de AM hoor... Vergelijk maar eens met deze :quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:07 schreef tim. het volgende:
[..]
De hype is ook gaan liggen. In 2006 al. Omdat ik me toch afvraag waarom je drie keer hetzelfde geluid hoort, hier drie liedjes van drie albumpjes:
[..]
Leuk!
Serieus? Ik vind hem echt zoveel anders dan de eerste twee albums.. Dat is toch overduidelijk?quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:02 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja ik heb hem ook maar vind m helemaal niet zo bijzonder of anders dan de voorgangers.
Ik hoor de overeenkomst in het gitaarloopje (terwijl ik de nummers in hun geheel duidelijk anders vind klinken), maar jij zei dat je drie keer hetzelfde geluid hoort. Als er iéts is wat er verandert is, is het hun geluid. Het is natuurlijk dezelfde band als drie jaar geleden (met een bepaalde stijl), maar de albums hebben elk een zeer kenmerkend (ander) geluid.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
In Dangerous Animals zit gewoon het overbekend gitaarloopje van de AM hoor... Vergelijk maar eens met deze :
Vind ik niet, maar goed dat is voor een ander topic.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:29 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik hoor de overeenkomst in het gitaarloopje (terwijl ik de nummers in hun geheel duidelijk anders vind klinken), maar jij zei dat je drie keer hetzelfde geluid hoort. Als er iéts is wat er verandert is, is het hun geluid. Het is natuurlijk dezelfde band als drie jaar geleden (met een bepaalde stijl), maar de albums hebben elk een zeer kenmerkend (ander) geluid.
Dat zul je over een week of twee wel merken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wordt je nummer 1 Joe Gideon and The Shark?
Staat wel in mijn top zoveel.
Kan ik me goed voorstellen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:58 schreef pfaf het volgende:
Overigens reken ik vaak alle albums vanaf half december tot het volgende 'muziekjaar'.
Wel zo makkelijk ja. Voor je lijstje zijn die albums toch moeilijk te plaatsen, omdat je ze nog niet echt op waarde kan inschatten na een paar keer luisteren.quote:
Nog steeds veel.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:33 schreef Moody het volgende:
[..]
De eerste 32 zijn gekocht, van nummer 33 t/m 60 heb ik er 9 gekocht.
In Australië was hij volgens mij al eerder gereleased, de Europese release was begin dit jaar. Daar ligt het denk ik aan.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:26 schreef kciR het volgende:
Ik kom er net achter (door het lezen van het NME eindlijstje) dat de plaat van Empire of the Sun in 2009 is uitgekomen.. Ik zou toch echt zweren dat die in 2008 was gereleased. Die krijgt nog wel een plekje in m'n eindlijst.
En mooie lijstjes zijn er gepost, tof om te bekijken en lezen
Je hebt wel gelijk, er had moeten staan "een van de hypes van dit jaar"quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
Moody, lekker veel werk van gemaakt, leuk om te zien en te lezen!
Maar, Mumford & Sons dé hype van 2009? Die "eer" lijkt me eerder weggelegd voor Animal Collective en Grizzly Bear.
Hmm, kan je wel begrijpen dat het geen hype is, want ik heb er echt werkelijk nooit van gehoord :/ Kennelijk even uitchecken dusquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
Maar, Mumford & Sons dé hype van 2009? Die "eer" lijkt me eerder weggelegd voor Animal Collective en Grizzly Bear.
Animal Collective en Grizzly Bear draaien natuurlijk al wel heel wat jaartjes langer mee, ook met platen die toentertijd ook al flink waren gehypt. Mumford & Sons is gewoon één van de nieuwe gezichten aan het front waar een flnke buzz over is ontstaan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef methodmich het volgende:
Wel meteen eentje in de 'veel geschreeuw, weinig wol' categorie... Was niet echt heel bijzonder.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:05 schreef ranja het volgende:
De enigste echtste grootste hype van 2009 was natuurlijk Them Crooked Vultures.
Een typische driesterrenplaat uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:26 schreef On het volgende:
Ik vond die van Them Crooked niet zo heel slecht maar als je de pretenties zo hoog legt dan kan je alleen maar teleur stellen.
Volkomen terecht. Dus geen hype.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:37 schreef methodmich het volgende:
Op die manier wel, maar die twee andere platen waren toch wel de hyper de hype hoera platen van dit jaar wat mij betreft. Ook gezien de hoge posities die ze overal innemen!
Ik wou zeggen: 'Een hype is toch niet per definitie slecht?', maar Van Dale zegt:quote:
Wist ik niet . De grootste hype van 2009 is m.i. Animal Collective.quote:hype [hajp] de; m -s iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt
Kreeg wel veel goede recensies. Op musicmeter is hij misschien wel wat gehyped. Ik heb hem nu ook in mijn top drie staan (al twijfel ik nog of hij niet wat lager moet), maar ik vond hem eigenlijk al goed voordat de hype echt begon, zover je al van een hype kan spreken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:37 schreef Norrage het volgende:
Dat Mumford & Sons is best aardig inderdaad, maar is het nou echt zo gehyped? Heb er echt werkelijk niks van gehoord
Noble Beast is van begin dit jaar. (20 Januari)quote:Op zondag 20 december 2009 16:25 schreef Norrage het volgende:
Noble Beast is toch van 2008? Anders had ik hem ook wel in mijn top gezet Maar leuk lijstje! Grappig dat ondanks dat we op last.fm nogal compatible zijn en 'dezelfde' top 100 albums hadden en zo, onze jaarlijstjes best wel verschillen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |