abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75455240
quote:
De Britse regering gaat banken belasten met een eenmalige heffing van 50% op bankiersbonussen boven GBP 25.000.

Dit meldt de Britse minister van financien Alistair Darling woensdag, in antwoord op toenemende publieke onvrede over de banksector
Lang over gesproken in verschillende topics, maar het lijkt nu toch echt te gebeuren. De verandering is niet eens zo ingrijpend als het hier natuurlijk gebracht wordt. In de praktijk valt de bonus van een bankier in Londen toch al in het hoogste tarief, welke normaal 40% bedraagt.

Lijkt me interessant om te zien hoe hij dit praktisch aan gaat pakken. Immers, er is een groot grijs gebied tussen banken, financieel adviseurs en bijvoorbeeld investeringsfondsen. Daarbij lijkt het inderdaad voornamelijk een symbolische ingreep. Immers, als hij echt iets zou willen doen aan zijn begrotingstekort zou een 1% verhoging van dat hoogste tarief meer effect hebben. Natuurlijk straf je bankiers dan niet, maar je helpt het land er meer mee.

Enfin, leek me een interessante volgende stap in de nasleep van de krediet crisis. In mijn persoonlijke mening is het een weinig constructieve stap, welke enkel een signaal zendt en geen duurzame bijdrage levert. Jammer dat er niks slimmers bedacht kon worden.

"Darling belast bankbonussen"

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 9 december 2009 @ 19:11:43 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_75455860
Wow.

Historisch.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_75457619
Vind het wel tof dat jij degene bent die het topic opent, niet om het een of ander maar zag user 'ikweethetookniet' hier eerder voor aan. Toen ik vandaag de hal binnenkwam was het al een gejoel, en verbazing. Men had niet verwacht dat hij het toch zo zou proberen.

Ik blijf het enigszins een populistische maatregel vinden om de massa nat te houden. Op BB tv hadden ze het er al over dat het een gevecht wordt tussen de overheid en de belasting/accounting afdelingen van banken.

Al met al, toch wel ballen dat die kerel hier mee doorzet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75459676
Beetje jammer dat het geen 200% is, want al die bonussen hebben de belastingbetaler in de UK al 950 miljard gekost
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_75462132
Slechte maatregel, het in het leven roepen van belastingmaatregelen voor specifieke groepen werkenden is wel erg populistisch. Ook verdoezeld men hiermee het eigen falen, waar waren immers de eisen van de overheid toen zij vreemd vermogen verstrekte aan de banken? Waarom heeft men geen aandelen in handen gekregen zodat men rechtstreekse invloed uit had kunnen oefenen op de banken? Verder worden nu ondernemingen die geen staatssteun hebben ontvangen ook getroffen, terwijl zij hun onderneming wel op de rails hebben, dat is strijdig met mijn gevoel van rechtvaardigheid.
pi_75464485
Nou kunnen we eindelijk eens zien hoeveel "talent" aan de wandel gaat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_75464615
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Vind het wel tof dat jij degene bent die het topic opent, niet om het een of ander maar zag user 'ikweethetookniet' hier eerder voor aan. Toen ik vandaag de hal binnenkwam was het al een gejoel, en verbazing. Men had niet verwacht dat hij het toch zo zou proberen.

Ik blijf het enigszins een populistische maatregel vinden om de massa nat te houden. Op BB tv hadden ze het er al over dat het een gevecht wordt tussen de overheid en de belasting/accounting afdelingen van banken.

Al met al, toch wel ballen dat die kerel hier mee doorzet.
Begrijp me niet verkeerd, ik kan wel janken om deze maatregel. Niet dat ik er zelf iets van merk, en ook niet omdat ik het niet eens ben met maatregelen die zogenaamd een volgende krediet crisis zouden moeten voorkomen. Het is echter weer een illustratie van het feit dat politiek in Engeland inmiddels enkel nog om politiek draait, niet om beleid. Politiek gezien is dit makkelijk scoren voor het grote publiek. Beleidsmatig is het inhoudsloos en genereert het enkel een negatief standpunt van de banken ten opzichte van echt duurzame stappen in de toekomst (hoewel, kan je die verwachten?).

Enfin, gemiste kans.
pi_75465174
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nou kunnen we eindelijk eens zien hoeveel "talent" aan de wandel gaat.
Ach, om even te illustreren hoe weinig het voorstelt:

Het vroegere salaris van een associate (3-6 jaar ervaring), illustratief:
quote:
+ £60,000 basis
+ £80,000 bonus
----------------------
= £140,000 totaal

- £45,000 lagere belasting tarieven
----------------------
= £95,000 in 40% tarief

= £38,000 belasting uit hoogste (40%) tarief
Maar in de nieuwe situatie:
quote:
+ £80,000 basis salaris (verhoogd)
+ £60,000 bonus (verlaagd)
----------------------
= £140,000 totaal

- £45,000 lagere belasting tarieven
----------------------
= £95,000 in hogere tarieven

waarvan

+ £35,000 belastbaar deel basis salaris
+ £25,000 deel van bonus dat normaal belast wordt (40%)
----------------------
= £60,000 belastbaar op 40%

= £24,000 belasting uit hoogste (40%) tarief

+ £60,000 bonus
- £25,000 al belast op 40%
----------------------
= £35,000 belast op nieuwe 50%

= £17,500 belasting uit 50% tarief

= £41,500 totale belasting
Dus er wordt £3,5k meer belasting betaald, op een inkomen van £140k. Een verhoging van 2.5% dus. Als mensen daar al om janken.
pi_75465842
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:04 schreef Drive-r het volgende:
Dus er wordt £3,5k meer belasting betaald, op een inkomen van £140k. Een verhoging van 2.5% dus. Als mensen daar al om janken.
Dat plaatst alles wel in perspectief zeg. Wellicht dat traders e.d. wat meer gaan voelen vanwege hun prestatiegerichte aard van de baan maar voor de rest van de banquaire sector lijkt de exodus richting de Kaaimaneilanden vooralsnog niet te komen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75466075
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:22 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat plaatst alles wel in perspectief zeg. Wellicht dat traders e.d. wat meer gaan voelen vanwege hun prestatiegerichte aard van de baan maar voor de rest van de banquaire sector lijkt de exodus richting de Kaaimaneilanden vooralsnog niet te komen.
Inderdaad. De maximale impact is eigenlijk dat de mega-inkomens nu 50% lappen over het grootste deel versus 40% voorheen. Maar goed, daar hebben veel mensen weer methodes om verlichting voor te vinden, etc.

Sterker nog, banken worden nu gestimuleerd basis salarissen te verhogen en bonussen te verlagen. Dat scheelt immers belasting voor de bankiers. En da's net jammer, want bonussen (zeker grote) worden voornamelijk in aandelen uitbetaald die pas over een groot aantal jaren vrij komen voor verkoop. Dat is goed, want dan heeft de bankier tenminste door dat als hij het echt verneukt, al zijn aandelen wellicht niks waard worden...

Maar goed, basis salarissen worden altijd in cash betaald... dus weg is dat deel van zijn vermogen dat in aandelen vast zit...

Zo onhandig gedaan dit.
pi_75466678
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]
Zo onhandig gedaan dit.
Ik hoorde al mensen zeggen dat het eindelijk tijd werd dat bankiers nu van hun bonus, de helft moeten inleveren! (refereren aan die 50%). Gerechtigheid, een overwinning voor het systeem! En ga zo maar door.

Hehe

Cameron kom er maar in
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_75466777
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik hoorde al mensen zeggen dat het eindelijk tijd werd dat bankiers nu van hun bonus, de helft moeten inleveren! (refereren aan die 50%). Gerechtigheid, een overwinning voor het systeem! En ga zo maar door.

Hehe

Cameron kom er maar in
Wat denken die lui, dat bankiers vroeger niet belast werden?
pi_75466962
Wait - Ik schreeuwde weer te snel. Blijkbaar moeten banken die 50% betalen. Niet duidelijk of de werknemer dan nog belast wordt? En verder, dan boeit het toch niet, want dan betalen de banken gewoon meer bonussen uit om de bankier te compenseren.
pi_75467045
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat denken die lui, dat bankiers vroeger niet belast werden?
Ach, zie het als simpele media nadoenerij. Stond voluit in de artikelen, 50% TAX ON BONUS!!
Een persoon kan natuurlijk al snel het rekensommetje maken van 250K bonus, nu dus 125K! Ha! Pak aan stomme bankiers!

pi_75467087
Hm, document gelezen van de Treasury, wordt niks wijzer van. Heerlijk, kondigen ze weer iets aan waar we vervolgens geen details over krijgen...

pi_75467576
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:29 schreef Drive-r het volgende:
Sterker nog, banken worden nu gestimuleerd basis salarissen te verhogen en bonussen te verlagen. Dat scheelt immers belasting voor de bankiers. En da's net jammer, want bonussen (zeker grote) worden voornamelijk in aandelen uitbetaald die pas over een groot aantal jaren vrij komen voor verkoop. Dat is goed, want dan heeft de bankier tenminste door dat als hij het echt verneukt, al zijn aandelen wellicht niks waard worden...
Dat zullen banken niet doen, exact om de reden die je aangeeft. Eerder meer in aandelen. Om zeker te stellen dat de belangen van de medewerker aligned zijn met de belangen van de bank.
pi_75467676
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte maatregel, het in het leven roepen van belastingmaatregelen voor specifieke groepen werkenden is wel erg populistisch. Ook verdoezeld men hiermee het eigen falen, waar waren immers de eisen van de overheid toen zij vreemd vermogen verstrekte aan de banken? Waarom heeft men geen aandelen in handen gekregen zodat men rechtstreekse invloed uit had kunnen oefenen op de banken? Verder worden nu ondernemingen die geen staatssteun hebben ontvangen ook getroffen, terwijl zij hun onderneming wel op de rails hebben, dat is strijdig met mijn gevoel van rechtvaardigheid.
ik geloof dat het ontbreken van een algemeen gevoel van rechtvaardigheid juist de drijfveer voor dit soort maatregelen is.

Ik had eerder een bomauto voor het hoofdkantoor van Goldman Sachs verwacht, maar toch....
pi_75467682
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zullen banken niet doen, exact om de reden die je aangeeft. Eerder meer in aandelen. Om zeker te stellen dat de belangen van de medewerker aligned zijn met de belangen van de bank.
De banken doen het al. Overal hier gaan basis salarissen omhoog deze kerst, dat is al een voldongen feit.
pi_75467747
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De banken doen het al. Overal hier gaan basis salarissen omhoog deze kerst, dat is al een voldongen feit.
en de bonus omlaag? Of blijft die toevallig gelijk of ook hoger?
pi_75467770
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en de bonus omlaag? Of blijft die toevallig gelijk of ook hoger?
Dat laatste vaak ook nog... maar relatief gezien gaat het basis gedeelte omhoog momenteel. Minder gezeik.
pi_75467792
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik geloof dat het ontbreken van een algemeen gevoel van rechtvaardigheid juist de drijfveer voor dit soort maatregelen is.
Bij het publiek en politici of bij bankiers? Ik ga mensen niet naar het leven staan omdat ze toevallig veel geld verdienen, deze maatregelen treffen ook gezonde partijen die bonussen uitkeren, en dat vind ik niet juist. Ik zie bonussen nog steeds als een goed middel om beloningen te verstrekken en daarmee een bepaalde motivatie bij het personeel op te wekken.
pi_75467859
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bij het publiek en politici of bij bankiers? Ik ga mensen niet naar het leven staan omdat ze toevallig veel geld verdienen, deze maatregelen treffen ook gezonde partijen die bonussen uitkeren, en dat vind ik niet juist. Ik zie bonussen nog steeds als een goed middel om beloningen te verstrekken en daarmee een bepaalde motivatie bij het personeel op te wekken.
bij bankieren speelt rechtvaardigheid niet zo'n rol.

Maar het kan geen kwaad om te (h)erkennen dat je niet de enige met moreel recht bent

Hoe zou je het dan moeten indammen?
pi_75467889
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
bij bankieren speelt rechtvaardigheid niet zo'n rol.
Maar ik ben dan ook niet bezig met bankieren, ik geef mijn mening over een politieke maatregel.
quote:
Maar het kan geen kwaad om te (h)erkennen dat je niet de enige met moreel recht bent
Hoe bedoel je dat?
quote:
Hoe zou je het dan moeten indammen?
Niet, bedrijven moeten imo vrij zijn in de beloningsstructuren die ze aanhouden.
pi_75467912
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat laatste vaak ook nog... maar relatief gezien gaat het basis gedeelte omhoog momenteel. Minder gezeik.
dan heeft dat niet veel met een belastingmaatregel te maken. Misschien moesten ze maar eens aan een cap gaan denken.
pi_75467947
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet, bedrijven moeten imo vrij zijn in de beloningsstructuren die ze aanhouden.
da's zoiets als een psycopaat een uzi geven, en 'm vervolgens een lift naar Columbine geven.

Uit ervaring zeg ik dat er geen branch is die minder zelfkritiek, reflectie en moreel besef heeft dan het bankwezen.
pi_75467968
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
da's zoiets als een psycopaat een uzi geven, en 'm vervolgens een lift naar Columbine geven.
Waarom? Waarom kan het in andere sectoren van de economie wel door werkgevers en werknemers geregeld worden maar niet bij banken?
pi_75467979
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan heeft dat niet veel met een belastingmaatregel te maken. Misschien moesten ze maar eens aan een cap gaan denken.
Tuurlijk wel. Hoe meer de overheid dreigt, hoe meer banken lappen om mensen te behouden.
pi_75468012
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Hoe meer de overheid dreigt, hoe meer banken lappen om mensen te behouden.
nope da's relatief. De ene bank probeert meer te betalen dan de ander. Het is niet generiek.

Gaan ze anders bij een ziekenhuis werken?
pi_75468025
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom? Waarom kan het in andere sectoren van de economie wel door werkgevers en werknemers geregeld worden maar niet bij banken?
zie mijn edit, ik was net iets sneller
pi_75468049
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nope da's relatief. De ene bank probeert meer te betalen dan de ander. Het is niet generiek.
Fine. Leer mij hoe er hier betaald wordt.
pi_75468104
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uit ervaring zeg ik dat er geen branch is die minder zelfkritiek, reflectie en moreel besef heeft dan het bankwezen.
Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling (we waren hard op weg vorig jaar rond deze tijd). Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
pi_75468117
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Fine. Leer mij hoe er hier betaald wordt.
nooit genoeg dat weet ik. En daar is elke drogreden valide voor.

Leer mij banken kennen.
pi_75468142
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gaan ze anders bij een ziekenhuis werken?
Dat zeg ik niet. Dat verhaal over iedereen die wegloopt zit tussen de oren van de bank.
pi_75468153
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling. Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
ik denk dat je teveel vertrouwen hebt in zelfreinigende vermogen van 'de markt'

als ben ik met je eens dat de kern van het probleem het risico van een systeemcrisis is, want tot een soort gijzelingssituatie leidt
pi_75468172
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op termijn zal de markt vanzelf afrekenen met die instelling (we waren hard op weg vorig jaar rond deze tijd). Waar ik dus voor pleit zijn maatregelen die er voor zorgen dat dat afrekenen niet gelijk een systeemcrisis tot gevolg heeft.
Bijvoorbeeld, waardoor de bank vervolgens zijn downside scenario ziet verslechteren en dus zijn risico in ieder geval iets zal bijstellen.
pi_75468178
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Dat verhaal over iedereen die wegloopt zit tussen de oren van de bank.
ze kunnen de facto toch alleen over naar een andere bank, of een bank in een ander land?

dan is de enige relatieve maatstaf in beloning toch wat andere banken betalen?
pi_75468206
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nooit genoeg dat weet ik. En daar is elke drogreden valide voor.

Leer mij banken kennen.
Doe even niet zo vooringenomen, je trekt conclusies over mijn opvattingen die je graag wilt zien.
pi_75468240
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ze kunnen de facto toch alleen over naar een andere bank, of een bank in een ander land?

dan is de enige relatieve maatstaf in beloning toch wat andere banken betalen?
Nee, 90% van de bankiers eindigt bij een investeringsfonds van een of andere vorm: pensioenfondsen, Privat Equity, Hedge Funds, etc...

Betaalt beter en je werkt er meestal minder.

Voor de duidelijkheid: alle banken betalen ongeveer hetzelfde. Ze concurreren meer met aan finance segmenten.
pi_75468265
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Doe even niet zo vooringenomen, je trekt conclusies over mijn opvattingen die je graag wilt zien.
had ik het over jou? Hmmm, waar lees je dat?
pi_75468318
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

had ik het over jou? Hmmm, waar lees je dat?
Nee, niet over mij, maar om het "nooit genoeg", etc... Fine dat je dat uit mijn quote op wilde maken, maar daar had ik het juist niet over. Enfin, misunderstanding.
pi_75468333
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, 90% van de bankiers eindigt bij een investeringsfonds van een of andere vorm: pensioenfondsen, Privat Equity, Hedge Funds, etc...

Betaalt beter en je werkt er meestal minder.

Voor de duidelijkheid: alle banken betalen ongeveer hetzelfde. Ze concurreren meer met aan finance segmenten.
vallen die dan ook onder deze regeling, of niet.

Of is ws nog niet bekend....?
pi_75468367
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vallen die dan ook onder deze regeling, of niet.

Of is ws nog niet bekend....?
Die vallen zeker niet onder deze regeling. Die zullen immers ook nooit gered worden (behalve de pensioen fondsen waarschijnlijk). Als daar iets mis gaat, zijn de investeerders gewoon hun geld kwijt, over uit. Boeit de overheid verder niet natuurlijk.
pi_75468428
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, niet over mij, maar om het "nooit genoeg", etc... Fine dat je dat uit mijn quote op wilde maken, maar daar had ik het juist niet over. Enfin, misunderstanding.
Dat haal ik niet uit je quote, maar uit mijn eigen ervaringen binnen banken.

Zelfreflectie, relativeringsvermogen en zelfbeheersing zijn niet echt kernbegrippen van hoe mensen in de financiele sector over hun salaris denken.
Dat is wezenlijk anders binenn andere sectoren. Die staan toch meer met twee benen op de aarde. En waarschijnlijk is het ook minder competatief.

Dat is mijn ervaring, en perceptie.
pi_75468497
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit je quote, maar uit mijn eigen ervaringen binnen banken.

Zelfreflectie, relativeringsvermogen en zelfbeheersing zijn niet echt kernbegrippen van hoe mensen in de financiele sector over hun salaris denken.
Dat is wezenlijk anders binenn andere sectoren. Die staan toch meer met twee benen op de aarde. En waarschijnlijk is het ook minder competatief.

Dat is mijn ervaring, en perceptie.
Deels mee eens. Ik vind mezelf echter niet een uitzondering en wel van enige relativeringsvermogen getuigen
pi_75468606
Bij "Darling" moet ik trouwens telkens aan Blackadder denken. Linksboven. Tea, darling?

pi_75468678
Wat ook een gezeik om die bonussen
pi_75493030
Een andere methode. De gehele top uitbetalen in aandelen die slechts na 5 jaren te vrij voor verkoop zijn. Vervolgens kunnen ze teruggenomen worden als blijkt dat mensen risico's verkeerd ingeschat hebben. Als laatste de aandeelhouders een stem geven over de compensatie.
quote:
The five-year holding period on Shares at Risk includes an enhanced recapture provision that will permit the firm to recapture the shares in cases where the employee engaged in materially improper risk analysis or failed sufficiently to raise concerns about risks. Enhancing our recapture provision is intended to ensure that our employees are accountable for the future impact of their decisions, to reinforce the importance of risk controls to the firm and to make clear that our compensation practices do not reward taking excessive risk.
Guess who?

Lijkt me een goeie stap, in ieder geval eentje die duurzaam doorwerkt?
pi_75494437
symptoombestrijding
  donderdag 10 december 2009 @ 20:30:57 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75495128
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:41 schreef Drive-r het volgende:
Een andere methode. De gehele top uitbetalen in aandelen die slechts na 5 jaren te vrij voor verkoop zijn. Vervolgens kunnen ze teruggenomen worden als blijkt dat mensen risico's verkeerd ingeschat hebben. Als laatste de aandeelhouders een stem geven over de compensatie.
[..]

Guess who?

Lijkt me een goeie stap, in ieder geval eentje die duurzaam doorwerkt?
Las 't ook net, lijkt me een prima manier om werkelijke performance (dik) te belonen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75495207
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Salvad0R het volgende:
symptoombestrijding
Niemand zegt hier ook dat het de oplossing is, die zit eerder in het systeem als je het mij vraagt.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:03:49 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75496350
Het is onvermijdelijk dat dit ging gebeuren.

Bankiers liepen weg bij RBS omdat ze de bonussen niet hoog genoeg vonden. (Ik denk dat iedereen op dit forum wel qua salaris met hen wil ruilen, de beloning is nog steeds heel erg hoog).
De bonussen voor RBS verhogen is echt geen optie. Vergeet niet dat deze bank dit jaar alleen 50 miljard aan staatssteun heeft gehad. Opgebracht door de Britse belastingbetaler. Taxichauffeurs, verpleegsters, boeren, allerlei mensen die het met een salaris van een paar duizend pond moeten doen. Dan is het toch onverkoopbaar dat er bij RBS bonussen van enkele miljoenen per persoon gegeven worden! Terwijl RBS zowat bij ieder financieel drama van het afgelopen jaar betrokken was (ABN-AMRO, Dubay, World online (via ABN), Madoff, ga maar door) En de club van mensen die dit dus geregeld heeft en met tientallen miljarden uit de sloot getrokken moest worden, zou dan weer vrolijk mega-bonussen krijgen? Ik ben geen socialist, maar in dat geval zou ik een revolutie gerechtvaardigd vinden.

Maar als de regering hoge bonussen bij RBS verbiedt dan lopen ze dus zonder scrupules naar een andere bank toe. En dan verliest RBS de kwaliteit die het nodig heeft. Dan gaat deze bank wellicht failliet of wordt nog minder waard. Ook hoge kosten.

Je moet de bonussen dus integraal aanpakken binnen de hele sector. En aangezien zelfstandige banken niet te verbieden valt om hoge bonussen te geven moet dit via een belastingmaatregel. Volstrekt terecht dus.

Bankiers RBS stappen op uit onvrede
The End Times are wild
pi_75724322
Los van het feit of het een goede maatregel is of niet vraag ik mij af hoe de Engelse regering het juridisch wil aanpakken. Ik ben niet verschrikkelijk deskundig in het common law systeem, maar zelfs daar hebben ze beginselen van gelijkheid en dergelijke. Hoe kunnen ze het onderscheid in beroepsgroepen voor een publiekrechtelijke maatregel als het verhogen van belasting nou juridisch verantwoorden?

Tevens TVP.
pi_75724507
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef LXIV het volgende:
Maar als de regering hoge bonussen bij RBS verbiedt dan lopen ze dus zonder scrupules naar een andere bank toe. En dan verliest RBS de kwaliteit die het nodig heeft.
Welke kwaliteit? Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit soort 'kwaliteit' niet meer wilt hebben. Daarnaast zijn er genoeg andere capabel voor een dergelijke job, die nu nog minder betaalt krijgen. Op een paar hooggeplaatste zakkevullers na zal de uitloop bij zo'n bank reuze meevallen.
pi_75724988
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:19 schreef Maharbal het volgende:
Los van het feit of het een goede maatregel is of niet vraag ik mij af hoe de Engelse regering het juridisch wil aanpakken. Ik ben niet verschrikkelijk deskundig in het common law systeem, maar zelfs daar hebben ze beginselen van gelijkheid en dergelijke. Hoe kunnen ze het onderscheid in beroepsgroepen voor een publiekrechtelijke maatregel als het verhogen van belasting nou juridisch verantwoorden?
Tevens TVP.
Ik ben dan weer geen rechten-student, maar je kunt die voorwaarde toch prima verbinden aan het feit dat deze lui nu eenmaal een banking license nodig hebben en je daar dus wat voor kan vragen? Er zijn wel meer sectoren die op andere wijze belast worden (denk aan de olie en gas sector).
pi_75725193
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:24 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Welke kwaliteit? Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit soort 'kwaliteit' niet meer wilt hebben. Daarnaast zijn er genoeg andere capabel voor een dergelijke job, die nu nog minder betaalt krijgen. Op een paar hooggeplaatste zakkevullers na zal de uitloop bij zo'n bank reuze meevallen.
Lastig om daar natuurlijk over te oordelen. Dan begeef je je op een hellend vlak waar de overheid gaat bepalen wie "kwaliteit" is en wie niet. Maar je punt is duidelijk en terecht. De vraag is natuurlijk op een "staatsbank" wel terug moet naar zijn oude vorm. Zo niet, dan mis je die lui toch niet en kunnen ze weg als ze willen.
pi_75725373
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben dan weer geen rechten-student, maar je kunt die voorwaarde toch prima verbinden aan het feit dat deze lui nu eenmaal een banking license nodig hebben en je daar dus wat voor kan vragen? Er zijn wel meer sectoren die op andere wijze belast worden (denk aan de olie en gas sector).
In Nederland is het in ieder geval zo dat m.b.t. de belastingen "de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen". Daar kan ik mij in vinden, maar wat hier gebeurt is eigenlijk "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, maar als je een bankier bent draag je nog maar wat meer, omdat je een bankier bent". Het lijkt mij niet helemaal juridisch rechtvaardig, buiten het feit of ik het er mee eens ben of niet.

Dat andere sectoren op een andere wijze belast worden heeft vaak bedrijfseconomische redenen, maar dat is de hele sector. Met deze maatregelen pik je gewoon een willekeurig beroep uit een hele sector.
pi_75725536
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

In Nederland is het in ieder geval zo dat m.b.t. de belastingen "de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen". Daar kan ik mij in vinden, maar wat hier gebeurt is eigenlijk "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, maar als je een bankier bent draag je nog maar wat meer, omdat je een bankier bent". Het lijkt mij niet helemaal juridisch rechtvaardig, buiten het feit of ik het er mee eens ben of niet.

Dat andere sectoren op een andere wijze belast worden heeft vaak bedrijfseconomische redenen, maar dat is de hele sector. Met deze maatregelen pik je gewoon een willekeurig beroep uit een hele sector.
Maar dit is meer bedoeld als "straf". De redenering vanuit de overheid is dat de maatschappij vele miljarden heeft gespendeerd aan het redden van het bankwezen en dat dit bankwezen nu miljarden uit wil keren aan de werknemers. De overheid wil duidelijk maken dat het aan hen te danken is dat ze überhaupt iets uit kunnen betalen en dat de man in de straat daar iets van terug wil zien.

Wat ik er verder van vindt is irrelevant, maar de redenering op zich snap ik wel. Zie het probleem dat jij maakt niet zo. Oliemaatschappijen wordt al jaren zwaarder en anders belast dan andere bedrijven?
pi_75725624
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lastig om daar natuurlijk over te oordelen. Dan begeef je je op een hellend vlak waar de overheid gaat bepalen wie "kwaliteit" is en wie niet. Maar je punt is duidelijk en terecht. De vraag is natuurlijk op een "staatsbank" wel terug moet naar zijn oude vorm. Zo niet, dan mis je die lui toch niet en kunnen ze weg als ze willen.
Ik denk dat ze bij de nieuwe staatsbanken een 'uitzwaaicommissie' in het leven moeten roepen. Het is namelijk groot feest als de zakkenvullers uit zichzelf de benen nemen
Laat ze hun kwaliteiten maar inzetten bij de banken die nog niet genationaliseerd zijn, dan komen ze vanzelf weer terug bij hun oude werkgever

Het Angelsaksisch model heeft geleid tot de systeem crisis en nu moeten de 'gehate' overheden de kastanjes uit het vuur halen. Noem nog eens een beroepsgroep die zo enorm gefaald heeft als de bankiers?
I'll sing you a lullaby.
pi_75725684
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij de nieuwe staatsbanken een 'uitzwaaicommissie' in het leven moeten roepen. Het is namelijk groot feest als de zakkenvullers uit zichzelf de benen nemen
Laat ze hun kwaliteiten maar inzetten bij de banken die nog niet genationaliseerd zijn, dan komen ze vanzelf weer terug bij hun oude werkgever

Het Angelsaksisch model heeft geleid tot de systeem crisis en nu moeten de 'gehate' overheden de kastanjes uit het vuur halen. Noem nog eens een beroepsgroep die zo enorm gefaald heeft als de bankiers?
Goed, die discussie kunnen we wellicht beter voeren in een van de andere 100 topics over de schuldvraag in de krediet crisis.
pi_75726199
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:52 schreef Drive-r het volgende:

Wat ik er verder van vindt is irrelevant, maar de redenering op zich snap ik wel. Zie het probleem dat jij maakt niet zo. Oliemaatschappijen wordt al jaren zwaarder en anders belast dan andere bedrijven?
Olie is een zwaar belast product, de consument moet een fors bedrag aan de overheid afdragen. Voor het lenen van geld betaal je feitelijk ook een belasting nl. de rente, echter deze verdwijnt in de zak van de bank en niet in de algemene middelen. Wat betreft de accijnzen op fossiele brandstoffen het is zeer discutabel wat er uiteindelijk met deze gelden gebeurt. Ik weet echter wel dat deze accijnzen niet of nauwelijks worden gebruikt om de gevolgen en de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te reduceren. De overheden zijn wat dat betreft net zo erg of erger dan de banken. Het hele bonus verhaal is natuurlijk niet relevant, de meeste bankiers hadden 'eventueel met een uitkering' thuis horen te zitten i.p.v. de klagen over de belasting van hun bonus.
I'll sing you a lullaby.
pi_75726633
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar dit is meer bedoeld als "straf". De redenering vanuit de overheid is dat de maatschappij vele miljarden heeft gespendeerd aan het redden van het bankwezen en dat dit bankwezen nu miljarden uit wil keren aan de werknemers. De overheid wil duidelijk maken dat het aan hen te danken is dat ze überhaupt iets uit kunnen betalen en dat de man in de straat daar iets van terug wil zien.

Ik snap de achterliggende gedachte ook wel, en daar heb ik het eigenlijk niet over. Mijn hele vraag staat los van de inhoudelijke maatregel en de grondslag daarvoor, het doet er ook niet toe wat ik van die maatregel vind.

Ik bekijk het puur vanuit juridisch oogpunt, en in Nederland zouden dergelijke maatregelen erg lastig zijn omdat hier gewoon een bepaalde "bevolkingsgroep" gepakt wordt. De achterliggende morele kwestie (straf) kan nooit algemene beginselen (die erg aanwezig zijn in Nederland) opzij zetten.
Zie het als discriminatie als je wil, en verander "bankiers" eens in chinezen".

Hier dient een onderscheid gemaakt te worden tussen het anders belasten van een sector (met de daarbij behorende economische dan wel geografische rechtvaardigingsgronden) en het anders belasten van een specifieke groep in een specifieke sector. Als je de schuldvraag er al bij wil betrekken, dan is niet de individuele bankier de enige "schuldige", maar moet je sectorgewijs gaan kijken.

Er bestaan allemaal rechtsbeginselen die ten grondslag liggen aan vrijwel alle wetten. Je kunt hier denk ik ook niet gaan besluiten dat je bankiers zus gaat belasten, doktoren zo en vuilnismannen ook zo. Zoiets veeg je de vloer aan met bijvoorbeeld het gelijkheidsbeginsel, of non-discriminatie.

Maar nogmaals, ik ben niet erg bekend met het common law systeem, ik was alleen benieuwd hoe zoiets gerechtvaardigd wordt. Ik ben benieuwd of Nederland het voorbeeld gaat volgen en de eventuele argumenten daarbij. Ik denk dat ze hier dan weer gewoon alle bonussen boven een bepaald bedrag extra zouden aanpakken in de hele financiele sector of iets dergelijks.
pi_75727224
Even terzijde, GS heeft een analyse uitgebracht waarom ze compensatie betalen zoals ze dat doen en waarom ze doorgaans de creme de la creme hebben in personeel:

http://www2.goldmansachs.(...)mp-practices-doc.pdf

Overigens wil een pensioenfonds GS gaan aanklagen vanwege de 22 Miljard aan bonussen die men gaat uitkeren, GS heeft laten weten niet onder de indruk te zijn.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_75728715
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef axis303 het volgende:
Even terzijde, GS heeft een analyse uitgebracht waarom ze compensatie betalen zoals ze dat doen en waarom ze doorgaans de creme de la creme hebben in personeel:

http://www2.goldmansachs.(...)mp-practices-doc.pdf

Overigens wil een pensioenfonds GS gaan aanklagen vanwege de 22 Miljard aan bonussen die men gaat uitkeren, GS heeft laten weten niet onder de indruk te zijn.
GS... dat zijn dan ook wel de aller ergste in hun soort. Over 100 jaar staat er misschien in de geschiedenis boeken te lezen dat de managers bij GS erger waren dan de kampbeulen van de Nazi's
I'll sing you a lullaby.
pi_75731654
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

GS... dat zijn dan ook wel de aller ergste in hun soort. Over 100 jaar staat er misschien in de geschiedenis boeken te lezen dat de managers bij GS erger waren dan de kampbeulen van de Nazi's
Ongelofelijk laag niveau heb jij eigenlijk. En dan zeur je over bankiers. Ik zou eerst mezelf eens laten helpen.
pi_75735901
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ongelofelijk laag niveau heb jij eigenlijk. En dan zeur je over bankiers. Ik zou eerst mezelf eens laten helpen.
Mmm.. we praten hier wel over de bankiers van GS die zijn het kwaad in eigen persoon imho.
Misschien ben ik wel geschikt om voor ze te gaan werken
I'll sing you a lullaby.
pi_75736450
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Olie is een zwaar belast product, de consument moet een fors bedrag aan de overheid afdragen. Voor het lenen van geld betaal je feitelijk ook een belasting nl. de rente, echter deze verdwijnt in de zak van de bank en niet in de algemene middelen. Wat betreft de accijnzen op fossiele brandstoffen het is zeer discutabel wat er uiteindelijk met deze gelden gebeurt. Ik weet echter wel dat deze accijnzen niet of nauwelijks worden gebruikt om de gevolgen en de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te reduceren. De overheden zijn wat dat betreft net zo erg of erger dan de banken. Het hele bonus verhaal is natuurlijk niet relevant, de meeste bankiers hadden 'eventueel met een uitkering' thuis horen te zitten i.p.v. de klagen over de belasting van hun bonus.
Hoezo compleet de context missen
pi_75737564
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm.. we praten hier wel over de bankiers van GS die zijn het kwaad in eigen persoon imho.
Misschien ben ik wel geschikt om voor ze te gaan werken
Heb je er ooit een ontmoet? Zijn ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.
pi_75737588
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo compleet de context missen
In zijn geval bedoel je waarschijnlijk "Hoezo IQ missen?"
pi_75738020
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Heb je er ooit een ontmoet? Zijn ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.
Kampbeulen waren ook gewoon mensen zoals jij en ik, dus dat zegt mij helemaal niets.
I'll sing you a lullaby.
pi_75738466
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kampbeulen waren ook gewoon mensen zoals jij en ik, dus dat zegt mij helemaal niets.
Hoe kom je hier in godsnaam bij? Iemand die daar gewoon werkt zou dus gelijk staan aan een kampbeul? Waar zie jij overeenkomst? Bij de gaskamer?
pi_75739388
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoe kom je hier in godsnaam bij? Iemand die daar gewoon werkt zou dus gelijk staan aan een kampbeul? Waar zie jij overeenkomst? Bij de gaskamer?
Banken als GS houden zich enkel bezig met het binnenhalen van zo veel mogelijk geld, welke consequenties dit heeft voor de rest van de mensheid zal ze een zorg weten. Zolang het maar binnen de wetgeving valt en er valt geld uit te slepen waarom niet? Ze misbruiken hun positie als machtige financiele instelling om de wereld naar hun hand te zetten. Veelal word de mensheid daar niet beter van, wie weet zal men over 100 jaar wel eens terug kijken op deze tijd waarin graaien als het hoogste goed werd gezien en zal men ons als primitief afschilderen om dit gedrag.
Omdat iets wettelijk gezien mag wil nog niet zeggen dat het ok is. Ten tijden van de Nazi's was Joden vermoorden ook 'nice and legal', hoe komt het dat wij wel weten dat dat niet deugd? De Romeinen zouden waarschijnlijk grote bewondering hebben gehad voor de Nazi's, hoe deze hun 'vijand' op een efficiente manier wist op te ruimen. Maar zij hielden dan ook slaven en hun economie was door op gebaseerd. Tegenwoordig zijn we allemaal tegen slavernij en terecht! Maar waarom zijn we eigenlijk nog steeds de slaven van de bank? De banken zouden de maatschappij moeten dienen i.p.v. dat de maatschappij de bankiers moet dienen.
I'll sing you a lullaby.
pi_75747789
Sorry maar ik mis even de link tussen geld verdienen op een manier die je misschien beter voor je kunt houden en iemand zo effectief mogelijk om zeep helpen?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_75747988
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja want geld verdienen is erger dan een massamoord plegen.
pi_75748988
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:06 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ja want geld verdienen is erger dan een massamoord plegen.
Vaak gaat geld verdienen gepaard met moord, mishandeling en uitbuiting. Dat is gewoon de realiteit.
I'll sing you a lullaby.
pi_75749278
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vaak gaat geld verdienen gepaard met moord, mishandeling en uitbuiting. Dat is gewoon de realiteit.
Inderdaad, 90% van de Forbes top-100 lijst is een moordenaar
pi_75758920
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Banken als GS houden zich enkel bezig met het binnenhalen van zo veel mogelijk geld, welke consequenties dit heeft voor de rest van de mensheid zal ze een zorg weten. Zolang het maar binnen de wetgeving valt en er valt geld uit te slepen waarom niet? Ze misbruiken hun positie als machtige financiele instelling om de wereld naar hun hand te zetten. Veelal word de mensheid daar niet beter van, wie weet zal men over 100 jaar wel eens terug kijken op deze tijd waarin graaien als het hoogste goed werd gezien en zal men ons als primitief afschilderen om dit gedrag.
Omdat iets wettelijk gezien mag wil nog niet zeggen dat het ok is. Ten tijden van de Nazi's was Joden vermoorden ook 'nice and legal', hoe komt het dat wij wel weten dat dat niet deugd? De Romeinen zouden waarschijnlijk grote bewondering hebben gehad voor de Nazi's, hoe deze hun 'vijand' op een efficiente manier wist op te ruimen. Maar zij hielden dan ook slaven en hun economie was door op gebaseerd. Tegenwoordig zijn we allemaal tegen slavernij en terecht! Maar waarom zijn we eigenlijk nog steeds de slaven van de bank? De banken zouden de maatschappij moeten dienen i.p.v. dat de maatschappij de bankiers moet dienen.

En waarschijnlijk is uitschot zoals jij, dat zich direct aanmeld als kampbeul voor het eerst bankiers-werkkamp.
pi_75830332
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En waarschijnlijk is uitschot zoals jij, dat zich direct aanmeld als kampbeul voor het eerst bankiers-werkkamp.
Welnee, maar ik ben wel voorstander van de berechting van de bankiers die het systeem vernield hebben. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, financieel kaalplukken, heropvoeden en ter werk gesteld worden bij de plantsoenendienst. Misschien dat hun kijk op de realiteit dan weer een beetje aansluit bij de realiteit.
I'll sing you a lullaby.
pi_75830821
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee, maar ik ben wel voorstander van de berechting van de bankiers die het systeem vernield hebben. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, financieel kaalplukken, heropvoeden en ter werk gesteld worden bij de plantsoenendienst. Misschien dat hun kijk op de realiteit dan weer een beetje aansluit bij de realiteit.
Zucht

Waar moet ik me melden, in je achtertuin?
pi_75830855
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig, maar eigenlijk is het heel erg triest wat je zegt, als je zo echt naar alle bankiers kijkt.
pi_75830950
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:58 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig, maar eigenlijk is het heel erg triest wat je zegt, als je zo echt naar alle bankiers kijkt.
Het is vrij triest als je zo naar welk willekeurig medemens kijkt. Mensen die daartoe in staat zijn, vind ik persoonlijk eerder eng dan triest trouwens.
pi_75831008
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is vrij triest als je zo naar welk willekeurig medemens kijkt. Mensen die daartoe in staat zijn, vind ik persoonlijk eerder eng dan triest trouwens.
Ja, dat is ook zo, maar op dat soort reactie's nog een waardige reply geven is eigenlijk zonde van de moeite. Misschien moet Xenonnogwat een eigen partij beginnen waarin ze alle bankiers in concentratiekampen zetten of zo.
pi_77063189
Darling heeft effect! Credit Suisse verlaagt in ieder geval zijn bonussen in de UK om te compenseren voor de belasting. Interessante wending, iedereen verwachtte dat de banken de kosten op zich zouden nemen. Wie volgt?

FT: Credit Suisse verlaagt bonussen Londense bankiers
pi_77069592
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:42 schreef Drive-r het volgende:
Darling heeft effect! Credit Suisse verlaagt in ieder geval zijn bonussen in de UK om te compenseren voor de belasting. Interessante wending, iedereen verwachtte dat de banken de kosten op zich zouden nemen. Wie volgt?

FT: Credit Suisse verlaagt bonussen Londense bankiers
Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen

Las laatst in dat gratis City krantje dat Londen door deze 50% bonus tax direct 1 van de duurste plekken is voor bankiers in de zin van wat ze na de belasting over houden. Zurich kon er ook wat van dacht ik, en in de buurt van Shanghai en Hong Kong hielden ze ten opzichte van de bankiers in Londen toch echt beduidend meer over!
pi_77070444
He-le-maal kapot belasten, die bankiers. Zint het hun niet? Laat hen dan lekker opzouten naar China of Noord-Korea.
pi_77073008
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
He-le-maal kapot belasten, die bankiers. Zint het hun niet? Laat hen dan lekker opzouten naar China of Noord-Korea.
Doe ze a.u.b. naar Noord-Korea, dat land is al stuk dus daar kunnen ze geen schade meer aanrichten.

ben jij trouwens zo'n link dumper
I'll sing you a lullaby.
pi_77073624
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Doe ze a.u.b. naar Noord-Korea, dat land is al stuk dus daar kunnen ze geen schade meer aanrichten.
Goed idee!
quote:
ben jij trouwens zo'n link dumper
Ik ben een linke dumper
pi_77076682
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
Alleen de bestuurders en directeuren of ook het gewone personeel? Want die krijgen ook bonussen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77076813
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Alleen de bestuurders en directeuren of ook het gewone personeel? Want die krijgen ook bonussen...
Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid.
pi_77076987
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:11 schreef LinkdumpLoetje het volgende:

[..]

Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid.
En de toezichthouders, mogen die dan ook mee?
Want ik vind het vreemd dat nog niet een van die mensen opgestapt is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77077140
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En de toezichthouders, mogen die dan ook mee?
Die toezichthouders krijgen geen bonus mag ik hopen. Of wel?
quote:
Want ik vind het vreemd dat nog niet een van die mensen opgestapt is.
Ik denk zelf dat dat nog wel gaat gebeuren. De positie van Wellink wordt bijvoorbeeld steeds minder houdbaar. Al kan ik me ook voorstellen dat die gewoon zijn tijd uitzit maar daarna niet meer terug mag komen.
pi_77077262
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:17 schreef LinkdumpLoetje het volgende:

[..]

Die toezichthouders krijgen geen bonus mag ik hopen. Of wel?
[..]

Ik denk zelf dat dat nog wel gaat gebeuren. De positie van Wellink wordt bijvoorbeeld steeds minder houdbaar. Al kan ik me ook voorstellen dat die gewoon zijn tijd uitzit maar daarna niet meer terug mag komen.
Zij werden natuurlijk sws betaald van 'ons' publiek geld.

"Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid" >> die verantwoordelijkheid lag ook gedeeltelijk bij de toezichthouders..dus zelfde laken een pak. Gaan ze daar maar toezichthouden
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77077422
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Zij werden natuurlijk sws betaald van 'ons' publiek geld.

"Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid" >> die verantwoordelijkheid lag ook gedeeltelijk bij de toezichthouders..dus zelfde laken een pak. Gaan ze daar maar toezichthouden
Het ging hier toch over het belasten van bankbonussen?

Wat die toezichthouders betreft: het spreekt voor zich dat 1 Balkenende genoeg is voor iemand met de functie van Nout Wellink (nu nog goed voor 2,5 Balkenende meen ik).
pi_77077599
Als je hier nieuwe bankdirecteuren aanstelt en je laat het toezicht gewoon zitten, dan is het binnenkort weer dikke mik tussen die twee.
Wat ik bij de commissie voor de Kredietcrisis ook al hoorde: De directeuren en de toezichthouders zijn veel te close.
Maar ik ga off topic!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77077795
oh lol, ik snap nu pas je intentie (heb me bril niet op) Jij wil de toezichthouders ook naar Noord-Korea sturen! Goed plan!
pi_77077842
Ik denk dat dat de uitslag zal zijn van de Commissie de Wit..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77078068
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:30 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dat de uitslag zal zijn van de Commissie de Wit..
Ik hoop het! Dat zou een groot spektakel geven!
pi_77078246
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:35 schreef LinkdumpLoetje het volgende:

[..]

Ik hoop het! Dat zou een groot spektakel geven!
Ze gingen maandag en vandaag wel die kant op. De kant van het niet goed functioneren van DNB.
Uiteindelijk komen ook Bos en Wellink voor die commissie (over 2 weken). Ze werken als het ware bottom-up.
Ik ben heel benieuwd!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77078379
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze gingen maandag en vandaag wel die kant op. De kant van het niet goed functioneren van DNB.
Uiteindelijk komen ook Bos en Wellink voor die commissie (over 2 weken). Ze werken als het ware bottom-up.
Ik ben heel benieuwd!
Ik heb de meeste interviews gemist want ik moest werken. Ik heb alleen die van maandagochtend gezien. Weet jij misschien waar de hele interviews terug zijn te zien?
pi_77078822
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:41 schreef LinkdumpLoetje het volgende:

[..]

Ik heb de meeste interviews gemist want ik moest werken. Ik heb alleen die van maandagochtend gezien. Weet jij misschien waar de hele interviews terug zijn te zien?
Integraal kan ik ze ook niet zo 123 terugvinden, maar wel samenvattingen:
http://nos.nl/dossier/129182-commissiede-wit/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77079051
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Integraal kan ik ze ook niet zo 123 terugvinden, maar wel samenvattingen:
http://nos.nl/dossier/129182-commissiede-wit/
tx. een samenvatting is beter dan niks
  donderdag 21 januari 2010 @ 07:00:09 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77084085
Belachelijke maatregel en illustratief voor de incompetentie van de politiek.

In feite heeft men zich laten inpakken door bankiers die met armageddon dreigden. Maar in werkelijkheid dreigde armageddon alleen maar voor de (investment)banks zelf. Er wordt net gedaan alsof men geen keuze had anders dan die banken een bailout te geven, maar er waren best andere mogelijkheden geweest om dit te fixen (sterker nog, er is nu nog helemaal niets gefixed).

De wereld had best door kunnen draaien zonder AIG, Goldman Sachs, etc. Het probleem had gewoon via bankruptcy courts kunnen worden worden afgehandeld. Ik denk dat het onvermijdelijk was dat de overheid uiteindelijk had moeten inspringen, maar zij had garant moeten gaan staan voor dat wat belangrijk is voor het doordraaien van de maatschappij (banktegoeden en bedrijfsrekeningen), eventueel beslag leggen op assets om dit te garanderen en voor de rest de bankruptcycourt z'n werk laten doen.

Nu het overduidelijk is dat er feitelijk honderden miljarden subsidie is gegeven aan aandeelhouders en bondholders van banken en aan beleggers in allerlei rommelsecurities en het logische gevolg is dat de gigantische bonussen weer terug zijn probeert men met populistische maatregelen zoals de bonusbelasting hun eigen falen te verhullen. Een grof schandaal is het. Deze politici zouden moeten aftreden.

Er is een 'silver lining': Het publiek is inmiddels zo boos over het weggeven van belastinggeld aan banken dat een dergelijke bailout de volgende keer politiek niet meer tot de mogelijkheden behoort. Mocht de crisis hervat worden (niet onwaarschijnlijk, veel banken zijn nog steeds insolvent als je mark to market toepast, zeker als de rente binenkort gaat stijgen) dan zou een bijna totale nationalisatie van het bankwezen me niet verbazen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77091654
Ik had in een ander topic een artikel gekopieerd uit de LA Times, gerelateerd:
quote:
When in doubt, hit them with a new tax.

That seems to be the Obama administration's answer to just about everything these days, and the financial crisis is no different.

The plan to recoup $120 billion in TARP bailout money with a new tax on banks will make for good politics: Throw a bone to a public clamoring for Wall Street blood, and halt the debate about whether the bailout was a waste of money. But will it be enough to wipe those smug looks off the faces of the banking chiefs who were in Washington Wednesday?

Don't count on it.

The problem with trying to hit Wall Street in the wallet is that its wallet is too thick. A British plan to tax banker bonuses, unveiled last month, failed miserably, as most banks just said they'd eat the taxes themselves -- and still pay higher bonuses. What else you got, Gordon Brown?

The Obama plan is expected to tax banks based on the liabilities on their balance sheets, which in theory would cause banks to try to keep their liabilities low so they wouldn't have to pay more taxes. But banks already pay taxes, and that's never figured into their profit plans.

Goldman Sachs was reported to have made $100 million a day trading stocks, bonds and derivatives on almost 200 trading days in the first three quarters of last year. You think the guys and girls on the trading desk worry about the overall bank's balance sheet when they're competing for the biggest bonus? Nah.

This tax will be chewed up, spit out, carved into a half-dozen derivative contracts, sold and then shorted by the time the tax authorities even figure out how to collect it.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_77095455
We zijn gegijzeld door dit gajes. Bankmensen zijn tegenwoordig de nieuwe adel. Aanpakken die hap. Ze gijzelen de staat en de maatschappij. RBS is voor 85% in handen van de britse overheid maar toch keren ze miljardenbonussen uit
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77096625
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:51 schreef Klopkoek het volgende:
We zijn gegijzeld door dit gajes. Bankmensen zijn tegenwoordig de nieuwe adel. Aanpakken die hap. Ze gijzelen de staat en de maatschappij. RBS is voor 85% in handen van de britse overheid maar toch keren ze miljardenbonussen uit
Hear Hear!

Hoe dan ook, hoe de politiek de bankwereld probeert leeg te slurpen met allerlei soorten tax is eigenlijk een giller. De accountants bij GS zijn waarschijnlijk ook wel wat slimmer dan die bij de ministerie van Financien en het belastingsvehikel. Blijf er bij dat de bonussen in sommige gevallen buitenproportioneel zijn en ronduit belachelijk, heb alleen ook nog niet goede alternatieven gehoord van de tegenstanders (de schreeuwende en woedende menigte + populistische politici ) om dit tegen te gaan.
pi_77096722
Lol, hoe populistisch wil je het hebben
pi_77110959
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Lol, hoe populistisch wil je het hebben
Zodra er wat bankiers geradbraakt worden op de dam begint het er op te lijken
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:42:12 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77130499
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hear Hear!

Hoe dan ook, hoe de politiek de bankwereld probeert leeg te slurpen met allerlei soorten tax is eigenlijk een giller. De accountants bij GS zijn waarschijnlijk ook wel wat slimmer dan die bij de ministerie van Financien en het belastingsvehikel. Blijf er bij dat de bonussen in sommige gevallen buitenproportioneel zijn en ronduit belachelijk, heb alleen ook nog niet goede alternatieven gehoord van de tegenstanders (de schreeuwende en woedende menigte + populistische politici ) om dit tegen te gaan.
De primaat moet bij de politiek liggen. Niet bij de banken. Die zijn veel te machtig geworden. Kijk eens wat voor schade ze hebben aangericht. En dan zou je dat niet mogen repareren? Het wordt tijd dat een World Government wordt opgericht die dit soort gewetenloze schurken kunnen aanpakken. Natuurlijk is het zicht een beetje vertroebeld bij velen; de banken hebben allemaal hitmans ingehuurd die pure ruis in de media verspreiden (zoals dat de overheid de schuldige is of de consumenten die zo graag een huisje wilden ).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77131737
quote:

[..]

Hear Hear!

Die accountants zijn gewoon te koop hoor, ook voor de overheid.
Er zijn er genoeg die naar de andere kant willen draaien
pi_77140789
quote:

[..]

Hear Hear!

Kap de bron van het geld af. Gebrek aan marktwerking begint al bij pensioenfondsen. Kijk naar Nederland, daar heb je een aantal van de grootste investeerders ter wereld in de vorm van pensioenfondsen. Werknemers worden verplicht hun geld erin te stoppen en de kosten zijn niet openbaar. Dit soort fondsen betalen vervolgens teveel marges, omdat het ze toch geen reet kan schelen. En al dat geld sijpelt uiteindelijk door een hele financiële industrie.

Verbeter de marktwerking, droog de bron op. Het is maar een idee.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:47:20 #110
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77141118
Ja jongens, blaas het pensioenstelsel maar op Nederland heeft een redelijk saai maar veilig pensioenstelsel en dat moet dan worden overhoop gehaald? Hoe moet het dan wel? A la de VS waar werknemers verantwoordelijk zijn voor de beleggingen van hun pensioen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77142409
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
Ja jongens, blaas het pensioenstelsel maar op Nederland heeft een redelijk saai maar veilig pensioenstelsel en dat moet dan worden overhoop gehaald? Hoe moet het dan wel? A la de VS waar werknemers verantwoordelijk zijn voor de beleggingen van hun pensioen?
Belasting + AOW omhoog? Aangezien je vind dat het primaat bij de regering moet liggen..
Met een hogere AOW uitkering heb je minder pensioen nodig, of zie ik dat verkeerd?
Wil je meer, dan kun je natuurlijk sparen/beleggen. Je bent wel af van de extra (verplichte) pensioenbijdrage.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:35:43 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77143078
Zo laten zoals het is. Eerder nog de tweede pijler versterken dan verzwakken. Derde pijler zou je desnoods wel extra kunnen belasten indien nodig... dan zijn we direct ook van de idioten af die zich in rare constructies storten. Wat ik iig absoluut niet wil is dat net als de VS en UK het hier usance gaat worden dat we van defined benefit plans naar defined contributions plans gaan. Op zich is dat idee nog niet eens zo slecht, het is meestal de uitwerking wat het onvoordelig voor de doorsnee werknemer maakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77148543
quote:
Waar zegt driver dat het pensioen stelsel opgeblazen wordt. Hij haalt juist aan dat banken profiteren van de meeste pensioenfondsen door ze een flinke poot uit te draaien. Ik denk dat hij eerder bedoeld dat de pensioen fondsen ook wel eens wat kritischer mogen worden ten aanzien van hun adviseurs.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:05:43 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77149142
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar zegt driver dat het pensioen stelsel opgeblazen wordt. Hij haalt juist aan dat banken profiteren van de meeste pensioenfondsen door ze een flinke poot uit te draaien. Ik denk dat hij eerder bedoeld dat de pensioen fondsen ook wel eens wat kritischer mogen worden ten aanzien van hun adviseurs.
Toen de discussie speelde met de hedgefundsen werd dat ook gezegd: de pensioenfondsen van de werknemers maken mogelijk dat hedgefundsen aggresieve acties kunnen doorvoeren, tegen het belang van de werknemers in. Maar uiteindelijk bleek dat het geld van de pensioenfondsen peanuts was in vergelijking met het totaalbedrag wat in de hedgefundsen zat. Misschien is dat hier ook wel het geval.

Hoewel er natuurlijk rare dingen gebeuren. Want in de hedgefund die HEMA overmeesterde en uitkleedde zat dan weer wel heel veel pensioengeld in verstopt. Waarna datzelfde hedgefund gaat afdwingen dat de arbeidsomstandigheden (incl. pensioenregelingen) worden uitgekleed. Dat is natuurlijk absurd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77150418
Hema is overmeesterd door een Hedgefund?
pi_77150480
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dat is denk ik het laatste wat ie zegt
pi_77150642
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kap de bron van het geld af. Gebrek aan marktwerking begint al bij pensioenfondsen. Kijk naar Nederland, daar heb je een aantal van de grootste investeerders ter wereld in de vorm van pensioenfondsen. Werknemers worden verplicht hun geld erin te stoppen en de kosten zijn niet openbaar. Dit soort fondsen betalen vervolgens teveel marges, omdat het ze toch geen reet kan schelen. En al dat geld sijpelt uiteindelijk door een hele financiële industrie.

Verbeter de marktwerking, droog de bron op. Het is maar een idee.
Pensioenfondsen zijn in ieder geval niet leveraged tot de oogballen, en vormen dus nauwelijks, zeg maar gewoon helemaal niet, een systematisch risico. Als die een verkeerde bet doen zijn ze armer, maar niet failliet, ze sleuren niet een hele keten mee, het is altijd een beetje meer of minder, maar nooit alles of niets.

Wat ik niet begrijp is dat pensioenfondsen uberhaupt marges betalen. Die hebben toch zoveel schaalgrootte dat die zelf structuren kunnen opzetten? Waarom moeten die uberhaupt bukken voor investment banks?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:06:00 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77151189
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef axis303 het volgende:
Hema is overmeesterd door een Hedgefund?
private equity
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77151652
quote:
Nee, dat is het punt juist. Het Nederlandse pensioenstelsel wordt beheerd door nog grote boeven dan de bankiers (hun bonussen vallen erbij in het niet). Maar het is allemaal niet openbaar. Mensen moeten kunnen kiezen waar ze beleggen en niet door de overheid verplicht worden om te beleggen in fondsen die (door de AFM bekeken) veel te duur zijn.

Waarom zijn ze te duur? Omdat ze teveel geld uitgeven aan bankiers, fondsen en zichzelf... Denk na.
pi_77151695
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen de discussie speelde met de hedgefundsen werd dat ook gezegd: de pensioenfondsen van de werknemers maken mogelijk dat hedgefundsen aggresieve acties kunnen doorvoeren, tegen het belang van de werknemers in. Maar uiteindelijk bleek dat het geld van de pensioenfondsen peanuts was in vergelijking met het totaalbedrag wat in de hedgefundsen zat. Misschien is dat hier ook wel het geval.

Hoewel er natuurlijk rare dingen gebeuren. Want in de hedgefund die HEMA overmeesterde en uitkleedde zat dan weer wel heel veel pensioengeld in verstopt. Waarna datzelfde hedgefund gaat afdwingen dat de arbeidsomstandigheden (incl. pensioenregelingen) worden uitgekleed. Dat is natuurlijk absurd.
Pensioen fondsen zijn een van de grootste investeerders in allerlei fondsen. Jammer dat je een grote bek hebt, maar nul kennis.
pi_77151768
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Pensioenfondsen zijn in ieder geval niet leveraged tot de oogballen, en vormen dus nauwelijks, zeg maar gewoon helemaal niet, een systematisch risico. Als die een verkeerde bet doen zijn ze armer, maar niet failliet, ze sleuren niet een hele keten mee, het is altijd een beetje meer of minder, maar nooit alles of niets.

Wat ik niet begrijp is dat pensioenfondsen uberhaupt marges betalen. Die hebben toch zoveel schaalgrootte dat die zelf structuren kunnen opzetten? Waarom moeten die uberhaupt bukken voor investment banks?
Omdat het ze niet boeit. Als jij een pensioenfonds runt, dat zijn kosten niet openbaar hoeft te maken aan zijn klanten, boeit het jou dan? Sterker nog, je klanten zijn verplicht door de overheid om zaken met je te doen, dus klanten kwijtraken kan niet eens. Die lui kunnen lekker bonussen aan zichzelf uitkeren en verder boeit het ze niet als ze wat teveel betalen aan banken en andere adviseurs...
pi_77151907
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Omdat het ze niet boeit. Als jij een pensioenfonds runt, dat zijn kosten niet openbaar hoeft te maken aan zijn klanten, boeit het jou dan? Sterker nog, je klanten zijn verplicht door de overheid om zaken met je te doen, dus klanten kwijtraken kan niet eens. Die lui kunnen lekker bonussen aan zichzelf uitkeren en verder boeit het ze niet als ze wat teveel betalen aan banken en andere adviseurs...
elke cent die ik niet aan jou betaal, kan ik toch mezelf toe-eigenen?
pi_77151981
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dat is het punt juist. Het Nederlandse pensioenstelsel wordt beheerd door nog grote boeven dan de bankiers (hun bonussen vallen erbij in het niet).
dan zou ik wel wat meer bankiers en aanverwanten bij pensioenen zien werken, toch? Als de bonus bij een pakweg GS in het niet valt bij de bonus bij een pensioenfonds.... dat begrijp ik daarom niet. Waarom valt die bonus in het niet?
pi_77152010
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

elke cent die ik niet aan jou betaal, kan ik toch mezelf toe-eigenen?
Ik vat hem niet? Enfin, het was enkel mijn idee. Uiteindelijk verdien je enkel zoveel als banken als je klanten je gewoon teveel betalen. En je klanten zijn bedrijven en fondsen. Fondsen zitten vol met pensioengeld en verdienen veel geld omdat pensioenfondsen niet strak genoeg zijn en het geld van arbeiders graag uitdelen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:29:17 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152047
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Pensioen fondsen zijn een van de grootste investeerders in allerlei fondsen. Jammer dat je een grote bek hebt, maar nul kennis.
Het zijn grote investeerders maar wat de nederlandse fondsen stoppen in de fondsen is niks in vergelijking met wat er totaal in zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77152068
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het zijn grote investeerders maar wat de nederlandse fondsen stoppen in de fondsen is niks in vergelijking met wat er totaal in zit.
dat onderschat je schromelijk, denk ik.
pi_77152133
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan zou ik wel wat meer bankiers en aanverwanten bij pensioenen zien werken, toch? Als de bonus bij een pakweg GS in het niet valt bij de bonus bij een pensioenfonds.... dat begrijp ik daarom niet. Waarom valt die bonus in het niet?
Ik kap erover. Ik begrijp je scepsis en zeg enkel wat ik weet, ik hou de details verder voor mezelf.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:32:37 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152153
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dat is het punt juist. Het Nederlandse pensioenstelsel wordt beheerd door nog grote boeven dan de bankiers (hun bonussen vallen erbij in het niet). Maar het is allemaal niet openbaar. Mensen moeten kunnen kiezen waar ze beleggen en niet door de overheid verplicht worden om te beleggen in fondsen die (door de AFM bekeken) veel te duur zijn.

Waarom zijn ze te duur? Omdat ze teveel geld uitgeven aan bankiers, fondsen en zichzelf... Denk na.
Je blaast het hele stelsel op en het nederlandse pensioenstelsel staat juist bekend als één van de meest effciëntste van europa. Las ik een paar jaar geleden in de krant. Het klopt dat het allemaal erg rigide in elkaar zit maar dat voorkomt ook dat medewerkers zo maar opeens hun geld kwijt zijn en dankzij een crisis weten dat ze nog heel lang door zullen moeten werken/bijklussen. Iets wat in de VS veelvuldig gebeurt. Bovendien valt het met de vrijheid daar ook nog wel mee want werkgevers verplichten nog wel eens om een x-percentage (door de amerikaanse overheid volgens mij wel gelimiteerd) in het bedrijf te stoppen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77152218
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet enkel de Nederlandse natuurlijk. Wist je dat AlpInvest (ABP en PFZW) trouwens de op-een-na grootste investeerder in Private Equity ter wereld is? En het gaat niet enkel om dit soort fondsen. Pensioenfondsen investeren natuurlijk voornamelijk is equity en debt markten, en raad eens wie ze daar marge voor betalen? Het begint met een b en rijmt op janken.
pi_77152278
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kap erover. Ik begrijp je scepsis en zeg enkel wat ik weet, ik hou de details verder voor mezelf.
fair enough

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, dus ik zal eens wat pensioenvriendjes bevragen
pi_77152348
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je blaast het hele stelsel op en het nederlandse pensioenstelsel staat juist bekend als één van de meest effciëntste van europa. Las ik een paar jaar geleden in de krant. Het klopt dat het allemaal erg rigide in elkaar zit maar dat voorkomt ook dat medewerkers zo maar opeens hun geld kwijt zijn en dankzij een crisis weten dat ze nog heel lang door zullen moeten werken/bijklussen. Iets wat in de VS veelvuldig gebeurt. Bovendien valt het met de vrijheid daar ook nog wel mee want werkgevers verplichten nog wel eens om een x-percentage (door de amerikaanse overheid volgens mij wel gelimiteerd) in het bedrijf te stoppen.
Lees godverdomme eens lezen.

Het enige wat ik zeg is het volgende: Geef de arbeider de keuze waar hij zijn pensioen wil investeren, maar verplicht hem om het in een fonds te stoppen. Laat elk fonds openbaar maken wat zijn kosten zijn.

Dat is alles. Nu is de arbeider niet meer (zoals nu) gemiddeld 16% van elke euro (bron: AFM) kwijt aan kosten, want het fondsen moet competitief worden. En dus gaan ze de bankiers minder kunnen betalen en moeten ze eindelijk hun eigen bonussen ook eens reduceren...

Opblazen
pi_77152399
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

fair enough

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, dus ik zal eens wat pensioenvriendjes bevragen
He Klopkoek, dit is wat jij in stand wil houden? Goed werk, en nog bedankt namens het bestuur:

Bestuur Alpinvest krijgt bonus ruim 100 miljoen euro
pi_77152401
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

*kuch*

Efficient is de hoogste opbrengst tegen de laagste kosten, nietwaar?

Wat jij beschijft is enkel dat in Nederland in de regel pensioenen in een separaat afgeschermd zelfstandig fonds worden gestort. Maar of die fondsen efficient worden belegd, da's nog maar de vraag.
pi_77152536
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

He Klopkoek, dit is wat jij in stand wil houden? Goed werk, en nog bedankt namens het bestuur:

holy fuck. Die heb ik aardig gemist, maar je doelt dus op het hybride private equity/pension gevalletje. Ik neem aan dat dit niet voor de bestuurders van pensioenfondsen zelf geldt.

Overigens als dat geld via een investment bank firm was geinvesterind, en die vervoglens een succesfee van 100 mln had ontvangen, want dat toch even fucked geweest? Maakt het uit door wie je genaaid wordt? Ik begrijp het nog steeds niet. Als je als bestuurder van een pensioenfonds dat zelf in huis haalt, kun JIJ toch die 100 mln opstrijken? Waarom doen ze dat dan niet?
quote:
Volgens ABP en PFZW zijn dergelijke vergoedingen redelijk. 'Het gaat om een prestatiebeloning. Zonder vergoeding geen prestatie.' Volgens de pensioenfondsen is de beloning van Alpinvest 'beduidend lager dan wat er in de internationale private equity-markt wordt gerekend'
Zonder vergoeding geen prestatie? What the hell, de wereld op z'n kop?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:44:03 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152598
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Niet enkel de Nederlandse natuurlijk. Wist je dat AlpInvest (ABP en PFZW) trouwens de op-een-na grootste investeerder in Private Equity ter wereld is? En het gaat niet enkel om dit soort fondsen. Pensioenfondsen investeren natuurlijk voornamelijk is equity en debt markten, en raad eens wie ze daar marge voor betalen? Het begint met een b en rijmt op janken.
Wat leveren die banken daar voor? Behalve dat ze assisteren in beleggingen?

Over Alpinvest. Ik dacht dat de genoemde nederlandse pensioenfondsen daar iets van 50 miljard in hadden zitten? Dat is veel maar, corrigeer als het niet zo is, er staat me iets van bij dat het totaalbedrag van alle private equity fondsen in de wereld iets van 4 biljoen was?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77152668
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

holy fuck. Die heb ik aardig gemist, maar je doelt dus op het hybride private equity/pension gevalletje. Ik neem aan dat dit niet voor de bestuurders van pensioenfondsen zelf geldt.
[..]

Zonder vergoeding geen prestatie? What the hell, de wereld op z'n kop?
Kun je nagaan, als ze al zoveel betalen aan AlpInvest, wat doen ze dan met de rest van hun geld? Dit is namelijk slechts 10% ofzo van de totale fondsen, denk je dat ze met de rest zuiniger zijn?

En goed, hoe denk je dat AlpInvest vervolgens zijn adviseurs weer betaalt...

En zo sijpelt het door...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:45:52 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152687
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch*

Efficient is de hoogste opbrengst tegen de laagste kosten, nietwaar?

Wat jij beschijft is enkel dat in Nederland in de regel pensioenen in een separaat afgeschermd zelfstandig fonds worden gestort. Maar of die fondsen efficient worden belegd, da's nog maar de vraag.
Je bedoelt het kapitaal in de derde pijler?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77152775
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat leveren die banken daar voor? Behalve dat ze assisteren in beleggingen?
Niks.
quote:
Over Alpinvest. Ik dacht dat de genoemde nederlandse pensioenfondsen daar iets van 50 miljard in hadden zitten? Dat is veel maar, corrigeer als het niet zo is, er staat me iets van bij dat het totaalbedrag van alle private equity fondsen in de wereld iets van 4 biljoen was?
Da's toch 1.3%. En Nederlandse pensioenfondsen zijn niet alleen in de wereld. En dit is alleen Private Equity, de totale pensioenpot is vele malen groter en wordt ook ergens geinvesteerd en genereert dus ook ergens dit soort fees...
pi_77152794
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bedoelt het kapitaal in de derde pijler?
geen idee waar je het over hebt. Wat is dat 'derde pijler'?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:48:59 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152842
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Ik begin het misverstand wel te begrijpen nu: de mensen bij de fondsen zelf verdienen niet zo veel maar de opgerichte beleggingsvehikels zijn een ander verhaal...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77152891
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Ik begin het misverstand wel te begrijpen nu: de mensen bij de fondsen zelf verdienen niet zo veel maar de opgerichte beleggingsvehikels zijn een ander verhaal...

Nee, die lui bij de pensioenfondsen geven het geld wel graag weg, maar zelf houden ze er niet van.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:51:44 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77152956
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

geen idee waar je het over hebt. Wat is dat 'derde pijler'?
Het niet-verplichte deel. Tweede pijler is het verplichte deel waar voor de werknemer ook de belastingvoordelen van toepassing zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:58:29 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77153231
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, die lui bij de pensioenfondsen geven het geld wel graag weg, maar zelf houden ze er niet van.
Wat voor mensen zitten bij de PE bedrijven? Bij AlpInvest? Welke achtergrond hebben ze? Board interlocks heb ik het dan over.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77153367
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat voor mensen zitten bij de PE bedrijven? Bij AlpInvest? Welke achtergrond hebben ze? Board interlocks heb ik het dan over.
interlocks?
pi_77153545
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het niet-verplichte deel. Tweede pijler is het verplichte deel waar voor de werknemer ook de belastingvoordelen van toepassing zijn.
ah.

neen, ik bedoel pijler no.1 t/m pijler no. oneindig. Het essentiele verschil tussen de USA en NL is dat de NL pensioengelden juridisch gesepareerd zijn van de werkgever, maar dit zegt absoluut geen ene jota over de efficiency waarmee deze gelden belegd worden.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:08:35 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77153682
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

interlocks?
Hoe besturen van bedrijven in elkaar overlopen al dan niet dmv nevenfuncties/commisariaten.

Ander iets wat interessant is: de achtergrond van hen. Waar komen ze vandaan? Eerdere werkgevers en de functie (zijn het bijv. mensen die ook makkelijk bij een investment bank aan de slag kunnen en hoe vaak gebeurt dat? hetzelfde type opleiding wil nog niet zeggen dat dezelfde cultuur heerst, om iets te noemen)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77153837
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe besturen van bedrijven in elkaar overlopen al dan niet dmv nevenfuncties/commisariaten.

Ander iets wat interessant is: de achtergrond van hen. Waar komen ze vandaan? Eerdere werkgevers en de functie (zijn het bijv. mensen die ook makkelijk bij een investment bank aan de slag kunnen en hoe vaak gebeurt dat? hetzelfde type opleiding wil nog niet zeggen dat dezelfde cultuur heerst, om iets te noemen)
Het zijn bijna enkel bankiers of consultants, vaak een mix van. Niet andersom trouwens, weinig mensen gaan van PE terug naar een bank of consultant.

Cultuur is verschillend per fonds, maar niet echt hetzelfde als bij een bank, al is het maar omdat fondsen eigenlijk heel klein zijn.
pi_77153875
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah.

neen, ik bedoel pijler no.1 t/m pijler no. oneindig. Het essentiele verschil tussen de USA en NL is dat de NL pensioengelden juridisch gesepareerd zijn van de werkgever, maar dit zegt absoluut geen ene jota over de efficiency waarmee deze gelden belegd worden.
Dat blijkt maar weer toen achteraf bleek dat een Nederlands pensioen fonds nog geld bij ome Madoff had staan
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:39:04 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77659341
quote:
Banks told to comply on bonuses or lose UK banking licences in shock FSA ultimatum

In an extraordinary ultimatum that has shocked some of the City's biggest companies, the Financial Services Authority (FSA) told bank bosses that 60pc of all pay must be deferred, with no exceptions, even for those whose contracts conflicting with the edict.

Many of the global players have in recent weeks made representations to the City watchdog, in particular about pre-existing employment contracts that guarantee bonuses over a year or more. But their appeals have been met with the FSA's toughest yet response.

The FSA's position is the culmination of nearly a year of debate over how to curb huge sums paid out in remuneration by banks. In March, the regulator wrote to the bosses of the major investment institutions explaining that it was preparing a code designed to limit excessive pay in the aftermath of the financial crisis.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:04:37 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77811583
quote:
Bankiers: 'bonussen belangrijk voor collega's'

(Novum/Dow Jones) - Nederlandse topbankiers denken dat bonussen veel belangrijker zijn voor collega-bankiers dan voor henzelf. Dat blijkt uit een onderzoek van professor David de Cremer van de Erasmus Universiteit onder vijftien Nederlandse topbestuurders bij banken.

Volgens de hoogleraar Behavioural Business Ethics is de noodzaak om bonussen toe te kennen in de bancaire sector een zelf gecreëerde mythe.

Het meest gehoorde argument voor hoge bonussen is dat banken anders toptalent niet zouden kunnen binden. Volgens De Cremer is het grote aantal medewerkers dat bonussen krijgt, echter een aanwijzing dat het concept toptalent hierbij erg losjes wordt gebruikt.

De Cremer merkt op dat de noodzaak van excessieve bonussen zou kunnen worden verkleind door de gemiddelde kwaliteit van het bankpersoneel fors te verbeteren.

Alle vijftien ondervraagde bankiers gaven aan dat zij dachten dat bonussen voor anderen in de financiële sector veel belangrijker waren dan voor henzelf.

Het onderzoek stelt de bankiers voor de keuze, of zij hun eigen financiële zaken liever zouden laten behartigen door bankier A, die uit eigenbelang handelt en gemotiveerd wordt door financieel voordeel, of door bankier B die het belang van de klant vooropstelt en gemotiveerd wordt door het bieden van goede service. Ze kozen zonder uitzondering voor de bankier B, terwijl zij bankier A zouden aanstellen in hun eigen bank.
Mijn reisverslagen
pi_77811699
Ik vind dit soort berichten altijd wel grappig. Als bankier moet je gewoon eerlijk zijn: dit soort onderzoeken zullen natuurlijk altijd "bescheiden" worden beantwoord door bankiers. Maar stiekem ben je na je 2 eerste bonussen gewoon verslaafd en wil je meer, simple as that.

Eeuwige cycle: Bigger money - Bigger dreams - Bigger money, etc....
pi_77812095
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:08 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind dit soort berichten altijd wel grappig. Als bankier moet je gewoon eerlijk zijn: dit soort onderzoeken zullen natuurlijk altijd "bescheiden" worden beantwoord door bankiers. Maar stiekem ben je na je 2 eerste bonussen gewoon verslaafd en wil je meer, simple as that.

Eeuwige cycle: Bigger money - Bigger dreams - Bigger money, etc....
Meer geld, minder leven.. Een software ontwikkelaar van een bank wist niet eens meer welke dag het was op gegeven moment, dan doe je toch wat fout imo.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:20:00 #153
236264 crew  capricia
pi_77812137
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:18 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Meer geld, minder leven.. Een software ontwikkelaar van een bank wist niet eens meer welke dag het was op gegeven moment, dan doe je toch wat fout imo.
Zulke ontwikkelaars ken ik ook hier in NL...sommigen kunnen zo diep in de materie gaan...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:22:55 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77812261
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:18 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Ik weet ook regelmatig niet meer welke dag het is sinds ik heb gekozen voor minder geld en meer leven . Dus eigenlijk maakt het niet uit.
Mijn reisverslagen
pi_77812340
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet ook regelmatig niet meer welke dag het is sinds ik heb gekozen voor minder geld en meer leven . Dus eigenlijk maakt het niet uit.
Ik probeer maar te zeggen dat het soms ook gewoon genoeg is

Zelf trouwens bankier of een zak geld geërfd o.i.d?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:37:40 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77812801
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:25 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Ik probeer maar te zeggen dat het soms ook gewoon genoeg is
Geld zit puur tussen de oren vanaf een bepaald minimum niveau
quote:
Zelf trouwens bankier of een zak geld geërfd o.i.d?
Geen bankier, ook nooit geweest. Ook nog nooit iets geerfd of een loterij gewonnen. Gewoon werken, flexibel zijn, kansen grijpen, beetje beleggen, onafhankelijk denken, niet meedoen aan hypes, verstandig omgaan met geld, en dan stoppen op je 39-ste.
Mijn reisverslagen
pi_77812948
Oh, erg netjes gedaan Ik heb verder trouwens ook niks tegen bankiers hoor, mocht het zo over komen..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:49:05 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813249
Ik had wel quant willen worden.
Misschien in m'n volgende leven
Mijn reisverslagen
pi_77813340
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:49 schreef SeLang het volgende:
Dan was je op je 33e met pensioen gegaan
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:53:13 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813404
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan was je op je 33e met pensioen gegaan
Dem
Mijn reisverslagen
pi_77813467
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dem
Op zich wel mooi, 10 jaar werken op een 80-jarige levenstijd.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:55:18 #162
236264 crew  capricia
pi_77813498
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:49 schreef SeLang het volgende:
Dat lijkt me ook wel gaaf hoor!
Maar ik ben bang dat ik daar net niet intelligent genoeg voor ben...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77813594
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan zou ik veel liever investment banker worden of corporate finance doen. Volgens mij zijn die jongens nog helemaal niet zo verkeerd bezig geweest als de rest
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:59:09 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813662
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk nog steeds wat prutsen met NinjaTrader enzo
Alleen kunnen we niet andermans geld riskeren en we krijgen ook geen bonus
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:00:00 #165
236264 crew  capricia
pi_77813692
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk nog steeds wat prutsen met NinjaTrader enzo
Alleen kunnen we niet andermans geld riskeren en we krijgen ook geen bonus
Ik wil het liefst prutsen en testen met anderman geld...dat vind ik veiliger. En jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:00:13 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813709
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:57 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Dan zou ik veel liever investment banker worden of corporate finance doen. Volgens mij zijn die jongens nog helemaal niet zo verkeerd bezig geweest als de rest
Volgens mij moeten die (nog) harder werken, oftwel niks voor mij
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:01:25 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813749
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil het liefst prutsen en testen met anderman geld...dat vind ik veiliger. En jij?
Prutsen doe ik met virtueel geld of eventueel hele kleine echte bedragen.
Het echte geld is voor LT

Dat is trouwens wel een nadeel als je van je vermogen leeft. Je kunt geen grote risico's meer nemen met veel leverage enzo (SE style...). Als je nog een baan hebt dan heb je gewoon elke maand nieuw geld dus dan kun je nog eens een paar 10k door de plee spoelen
Mijn reisverslagen
pi_77813785
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij moeten die (nog) harder werken, oftwel niks voor mij
Dan kan je tenminste, lijkt me, wel voldoening uit je werk halen en je bent actiever met mensen bezig inplaats van continue bezig zijn met wiskundige modellen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:05:25 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813890
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:02 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Dan kan je tenminste, lijkt me, wel voldoening uit je werk halen en je bent actiever met mensen bezig inplaats van continue bezig zijn met wiskundige modellen.
Mensen zijn overrated
Mijn reisverslagen
pi_77813917
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mensen zijn overrated
Eensch, hier met die blackbox
pi_77813924
quote:

[..]

sinds wanneer vallen targets onder de defintie van 'mens'?
pi_77814103
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

sinds wanneer vallen targets onder de defintie van 'mens'?
hihaho..
pi_77814124
quote:

[..]

Da's natuurlijk maar net waar je van houdt. Genoeg mensen die liever minder met mensen bezig zijn en meer met modellen. Daarbij hou je nog wat vrije tijd over om mensen te zien buiten werk
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:13:15 #174
236264 crew  capricia
pi_77814158
Ik ben liever met modellen en programma's bezig...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77814206
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's natuurlijk maar net waar je van houdt. Genoeg mensen die liever minder met mensen bezig zijn en meer met modellen. Daarbij hou je nog wat vrije tijd over om mensen te zien buiten werk
Och ja dat is waar, maar als je 70 - 80 uur met je werk bezig bent en je houd er écht van lijkt het me geen probleem. Het zal zwaar zijn, maar je zit niet opgesloten met je wiskundige model een X aantal uur per week. Maar sommige mensen zijn liever bezig met modellen en dat moet je natuurlijk ook respecteren, al lijkt het mij niets persoonlijk.
pi_77814373
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:14 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Och ja dat is waar, maar als je 70 - 80 uur met je werk bezig bent en je houd er écht van lijkt het me geen probleem. Het zal zwaar zijn, maar je zit niet opgesloten met je wiskundige model een X aantal uur per week. Maar sommige mensen zijn liever bezig met modellen en dat moet je natuurlijk ook respecteren, al lijkt het mij niets persoonlijk.
Als investment banker wordt Excel ook echt wel je beste vriend - geloof me. Uiteindelijk spendeer je nog steeds 90% van je tijd achter een PC...
pi_77814596
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als investment banker wordt Excel ook echt wel je beste vriend - geloof me. Uiteindelijk spendeer je nog steeds 90% van je tijd achter een PC...
Welke werkzaamheden verricht je dan zo gedurende de dag?
pi_77814739
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:24 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Welke werkzaamheden verricht je dan zo gedurende de dag?
Modelleren, presentaties maken en soms wat documentatie checken. Dus 50% Excel, 40% Powerpoint en 10% Word in de praktijk. Plus natuurlijk een hoop research, etc..
pi_77814800
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Modelleren, presentaties maken en soms wat documentatie checken. Dus 50% Excel, 40% Powerpoint en 10% Word in de praktijk. Plus natuurlijk een hoop research, etc..
Wie gaat de presentaties enzo presenteren? Een associate of een sales team?
pi_77814832
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:30 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Wie gaat de presentaties enzo presenteren? Een associate of een sales team?
Ligt aan het team, maar de meer senior kerels die op een bepaald project zitten natuurlijk.
pi_77814933
Okee En als beginner bij CF doe je ongeveer hetzelfde maar dan research en presentaties over start-ups?
pi_77814979
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:34 schreef Thomasv8 het volgende:
Okee En als beginner bij CF doe je ongeveer hetzelfde maar dan research en presentaties over start-ups?
CF en IB = hetzelfde
pi_77814994
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

CF en IB = hetzelfde
Oh, volgens wikipedia niet Maar dat is natuurlijk niet 100% te vertrouwen. Zit je er toevallig zelf midden in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')