quote:Op donderdag 17 december 2009 19:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Banken als GS houden zich enkel bezig met het binnenhalen van zo veel mogelijk geld, welke consequenties dit heeft voor de rest van de mensheid zal ze een zorg weten. Zolang het maar binnen de wetgeving valt en er valt geld uit te slepen waarom niet? Ze misbruiken hun positie als machtige financiele instelling om de wereld naar hun hand te zetten. Veelal word de mensheid daar niet beter van, wie weet zal men over 100 jaar wel eens terug kijken op deze tijd waarin graaien als het hoogste goed werd gezien en zal men ons als primitief afschilderen om dit gedrag.
Omdat iets wettelijk gezien mag wil nog niet zeggen dat het ok is. Ten tijden van de Nazi's was Joden vermoorden ook 'nice and legal', hoe komt het dat wij wel weten dat dat niet deugd? De Romeinen zouden waarschijnlijk grote bewondering hebben gehad voor de Nazi's, hoe deze hun 'vijand' op een efficiente manier wist op te ruimen. Maar zij hielden dan ook slaven en hun economie was door op gebaseerd. Tegenwoordig zijn we allemaal tegen slavernij en terecht! Maar waarom zijn we eigenlijk nog steeds de slaven van de bank? De banken zouden de maatschappij moeten dienen i.p.v. dat de maatschappij de bankiers moet dienen.
Welnee, maar ik ben wel voorstander van de berechting van de bankiers die het systeem vernield hebben. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, financieel kaalplukken, heropvoeden en ter werk gesteld worden bij de plantsoenendienst. Misschien dat hun kijk op de realiteit dan weer een beetje aansluit bij de realiteit.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
![]()
En waarschijnlijk is uitschot zoals jij, dat zich direct aanmeld als kampbeul voor het eerst bankiers-werkkamp.
Zuchtquote:Op zondag 20 december 2009 11:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee, maar ik ben wel voorstander van de berechting van de bankiers die het systeem vernield hebben. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, financieel kaalplukken, heropvoeden en ter werk gesteld worden bij de plantsoenendienst. Misschien dat hun kijk op de realiteit dan weer een beetje aansluit bij de realiteit.
Ik vind het wel grappig, maar eigenlijk is het heel erg triest wat je zegt, als je zo echt naar alle bankiers kijkt.quote:Op zondag 20 december 2009 11:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee, maar ik ben wel voorstander van de berechting van de bankiers die het systeem vernield hebben. Ze moeten ter verantwoording worden geroepen, financieel kaalplukken, heropvoeden en ter werk gesteld worden bij de plantsoenendienst. Misschien dat hun kijk op de realiteit dan weer een beetje aansluit bij de realiteit.
Het is vrij triest als je zo naar welk willekeurig medemens kijkt. Mensen die daartoe in staat zijn, vind ik persoonlijk eerder eng dan triest trouwens.quote:Op zondag 20 december 2009 11:58 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig, maar eigenlijk is het heel erg triest wat je zegt, als je zo echt naar alle bankiers kijkt.
Ja, dat is ook zo, maar op dat soort reactie's nog een waardige reply geven is eigenlijk zonde van de moeite. Misschien moet Xenonnogwat een eigen partij beginnen waarin ze alle bankiers in concentratiekampen zetten of zo.quote:Op zondag 20 december 2009 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is vrij triest als je zo naar welk willekeurig medemens kijkt. Mensen die daartoe in staat zijn, vind ik persoonlijk eerder eng dan triest trouwens.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopenquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:42 schreef Drive-r het volgende:
Darling heeft effect! Credit Suisse verlaagt in ieder geval zijn bonussen in de UK om te compenseren voor de belasting. Interessante wending, iedereen verwachtte dat de banken de kosten op zich zouden nemen. Wie volgt?
FT: Credit Suisse verlaagt bonussen Londense bankiers
Doe ze a.u.b. naar Noord-Korea, dat land is al stuk dus daar kunnen ze geen schade meer aanrichten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
He-le-maal kapot belasten, die bankiers. Zint het hun niet? Laat hen dan lekker opzouten naar China of Noord-Korea.
Goed idee!quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Doe ze a.u.b. naar Noord-Korea, dat land is al stuk dus daar kunnen ze geen schade meer aanrichten.
Ik ben een linke dumperquote:ben jij trouwens zo'n link dumper![]()
Alleen de bestuurders en directeuren of ook het gewone personeel? Want die krijgen ook bonussen...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
He-le-maal kapot belasten, die bankiers. Zint het hun niet? Laat hen dan lekker opzouten naar China of Noord-Korea.
Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen de bestuurders en directeuren of ook het gewone personeel? Want die krijgen ook bonussen...
En de toezichthouders, mogen die dan ook mee?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:11 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
[..]
Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid.
Die toezichthouders krijgen geen bonus mag ik hopen. Of wel?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En de toezichthouders, mogen die dan ook mee?
Ik denk zelf dat dat nog wel gaat gebeuren. De positie van Wellink wordt bijvoorbeeld steeds minder houdbaar. Al kan ik me ook voorstellen dat die gewoon zijn tijd uitzit maar daarna niet meer terug mag komen.quote:Want ik vind het vreemd dat nog niet een van die mensen opgestapt is.
Zij werden natuurlijk sws betaald van 'ons' publiek geld.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:17 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
[..]
Die toezichthouders krijgen geen bonus mag ik hopen. Of wel?
[..]
Ik denk zelf dat dat nog wel gaat gebeuren. De positie van Wellink wordt bijvoorbeeld steeds minder houdbaar. Al kan ik me ook voorstellen dat die gewoon zijn tijd uitzit maar daarna niet meer terug mag komen.
Het ging hier toch over het belasten van bankbonussen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Zij werden natuurlijk sws betaald van 'ons' publiek geld.
"Naar rato van gedragen verantwoordelijkheid" >> die verantwoordelijkheid lag ook gedeeltelijk bij de toezichthouders..dus zelfde laken een pak. Gaan ze daar maar toezichthouden
Ik hoop het! Dat zou een groot spektakel geven!quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:30 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dat de uitslag zal zijn van de Commissie de Wit..
Ze gingen maandag en vandaag wel die kant op. De kant van het niet goed functioneren van DNB.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:35 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
[..]
Ik hoop het! Dat zou een groot spektakel geven!
Ik heb de meeste interviews gemist want ik moest werken. Ik heb alleen die van maandagochtend gezien. Weet jij misschien waar de hele interviews terug zijn te zien?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze gingen maandag en vandaag wel die kant op. De kant van het niet goed functioneren van DNB.
Uiteindelijk komen ook Bos en Wellink voor die commissie (over 2 weken). Ze werken als het ware bottom-up.
Ik ben heel benieuwd!
Integraal kan ik ze ook niet zo 123 terugvinden, maar wel samenvattingen:quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:41 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
[..]
Ik heb de meeste interviews gemist want ik moest werken. Ik heb alleen die van maandagochtend gezien. Weet jij misschien waar de hele interviews terug zijn te zien?
tx. een samenvatting is beter dan niksquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Integraal kan ik ze ook niet zo 123 terugvinden, maar wel samenvattingen:
http://nos.nl/dossier/129182-commissiede-wit/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |