Nee, dat lijkt me ook niet, maar dat zei hij dus letterlijk op de radio hè, die SGP'er, toen hem werd gevraagd waarom hij dan niet voor een algeheel verbod pleitte...quote:Op maandag 30 november 2009 18:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het Zwitserse besluit ook niet ongeschonden langs het Europees hof voor de mensenrechten zal komen.
Ik weet niet wat beter is: overgeleverd zijn aan mensen die slecht geinformeerd zijn, of overgeleverd zijn aan mensen die er alleen zitten voor hun eigen specifieke agenda en zonodig graag dommetje spelen als ze hun poilitieke doeleinden er mee bereiken.quote:Op maandag 30 november 2009 18:23 schreef Disana het volgende:
Ik moet er werkelijk niet aan denken overgeleverd te zijn aan de wensen en meningen van het ongeïnformeerde volk.
Ik ken mezelf en schreeuw ook vaak vanuit mn onderbuik. Helemaal omdat ik geen enkele bestuurlijke verantwoordelijkheid bezit. Om die reden kan ik roepen wat ik wil. Vrijwel iedereen stemt tijdens een referendum vanuit zijn onderbuik. En dat is nou eenmaal een slechte raadgever.quote:Op maandag 30 november 2009 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet?
Hoor jij niet bij het volk dan? Jouw mening is toch ook belangrijk?
zolang jij vind dat andere mensen geen mening mogen hebben die jou niet bevalt.. graagquote:Op maandag 30 november 2009 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed argument tegen de grondwet. Bedankt dat je mijn punt even kracht bijzet
Je hebt geen vertrouwen in de politiek, je ziet het niet als voordeel dat ze zich laten omringen door deskundigen die meer weten dan het volk.quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat beter is: overgeleverd zijn aan mensen die slecht geinformeerd zijn, of overgeleverd zijn aan mensen die er alleen zitten voor hun eigen specifieke agenda en zonodig graag dommetje spelen als ze hun poilitieke doeleinden er mee bereiken.
onderbuik, onderbuik? vaak zijn gevoelens beter dan weer 10 commissies.quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken mezelf en schreeuw ook vaak vanuit mn onderbuik. Helemaal omdat ik geen enkele bestuurlijke verantwoordelijkheid bezit. Om die reden kan ik roepen wat ik wil. Vrijwel iedereen stemt tijdens een referendum vanuit zijn onderbuik. En dat is nou eenmaal een slechte raadgever.
Op de korte termijn misschien, maar het is geen basis om lange termijn beslissingen op te gaan nemen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
onderbuik, onderbuik? vaak zijn gevoelens beter dan weer 10 commissies.
wie zegt dat? elke revolutie is zo gestart en vaak succesvol voor het een of ander.quote:Op maandag 30 november 2009 18:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Op de korte termijn misschien, maar het is geen basis om lange termijn beslissingen op te gaan nemen.
ja, want het geld is bij bakken te krijgen en geld voor religie is natuurlijk belangrijker dan een looprek voor een bejaarde.quote:Op maandag 30 november 2009 18:38 schreef Deprater het volgende:
wat mij betreft gaan zie moskeeën fors subsidieren
Het meest relevante voorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2009 18:17 schreef qonmann het volgende:
Haha Rotterdam als vb voor Zwitserland hoe het niet moet..nu op Ned 1
De Nederlandse cultuur bevat elementen van beide, en soms gaan ze onmerkbaar in elkaar over. De een zal gewetensvrijheid en tolerantie als humanistische waarden willen beschouwen, de ander als (protestants-)christelijke. Bovendien hebben we nog de christelijke feestdagen, de zondagsrust, het gesubsidieerd speciaal onderwijs...quote:Op maandag 30 november 2009 17:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
De Nederlandse cultuur is vooral gebaseerd op de verlichting en het humanisme. Op een denkpatroon waarin we achterlijke Christelijke normen en waarden achter ons hebben gelaten. Het zou goed zijn als moslims (die in een westers land wonen) ook een dergelijke ontwikkeling zouden doormaken.
En wat denk jij, helpt een verbod op minaretten om zo'n ontwikkeling te bevorderen?
juist jij hebt het door en we willen toch allemaal gratis muziek en oproepen tot gebed vijf keer per dagquote:Op maandag 30 november 2009 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, want het geld is bij bakken te krijgen en geld voor religie is natuurlijk belangrijker dan een looprek voor een bejaarde.
Je hebt voor een deel zeker gelijk. In Nederland is het moeilijk om besluiten te nemen omdat er met veel belangen rekening gehouden moet worden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zou in sommige gevallen verfrissend zijn, een simpel ja of nee.
Nederland nuanceert in mijn ogen vaak teveel, of draait soms teveel om de hete brij heen waardoor er in sommige gevallen helemaal geen besluit genomen wordt.
Ik vind het knap arrogant om geen rekening te houden met de wensen van het volk.quote:Op maandag 30 november 2009 18:23 schreef Disana het volgende:
Ik moet er werkelijk niet aan denken overgeleverd te zijn aan de wensen en meningen van het ongeïnformeerde volk.
Vooral omdat wij die hele santenkraam middels verplichte belastingen in stand houden.quote:Op maandag 30 november 2009 18:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het knap arrogant om geen rekening te houden met de wensen van het volk.
Je kunt er wel rekening mee houden, maar dat betekent niet dat ze beslissingen moeten nemen. De politieke partij waarop je stemt houdt als het goed is rekening met je wensen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het knap arrogant om geen rekening te houden met de wensen van het volk.
Yep !quote:Op maandag 30 november 2009 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het meest relevante voorbeeld inderdaad.
De Zwitsers zijn verstandiger in dit opzicht. EN de stem van het volk wordt gehoord en VOORAL gerespecteerd.
Ja, vooral dat laatste.quote:Op maandag 30 november 2009 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het meest relevante voorbeeld inderdaad.
De Zwitsers zijn verstandiger in dit opzicht. EN de stem van het volk wordt gehoord en VOORAL gerespecteerd.
Hoe wil je op die manier ooit beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk?quote:Op maandag 30 november 2009 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, vooral dat laatste.
Ik denk dat onze regering helemaal niet blij is met de enquete van vandaag. Benieuwd hoe dit geïnterpreteerd gaat worden door de diverse partijen
Beetje rare redenering. Geen enkele partij weet nou waarom die zoveel aanhangers krijgt. Alleen de SGP misschien.quote:Op maandag 30 november 2009 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt er wel rekening mee houden, maar dat betekent niet dat ze beslissingen moeten nemen. De politieke partij waarop je stemt houdt als het goed is rekening met je wensen.
zoals wat? welke impopulaire beslissingen die niet te nadele zijn van de meerderheid van het volk?quote:Op maandag 30 november 2009 18:46 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hoe wil je op die manier ooit beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk?
Hahahahahahaquote:Op maandag 30 november 2009 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt er wel rekening mee houden, maar dat betekent niet dat ze beslissingen moeten nemen. De politieke partij waarop je stemt houdt als het goed is rekening met je wensen.
zonder referendum kan je dus lekker je mening niet gevenquote:Op maandag 30 november 2009 18:44 schreef JohnLocke het volgende:
Ik ben tegen referenda, maar niet zozeer tegen een minarettenverbod.
ik lees dat men een referendum wil, dat betekent dus 63% een referendum maar hoeveel daarvan willen een verbod?quote:Op maandag 30 november 2009 18:48 schreef Disana het volgende:
http://www.stand.nl/index.php
63 procent van de stemmers op standpunt.nl vindt dat er ook hier een verbod op minaretten moet komen.
Een regering zou slechts in zeer afgeslankte vorm moeten bestaan en zich door technisch geschoolde bestuurders moeten laten adviseren over lange termijnplannen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:46 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hoe wil je op die manier ooit beslissingen nemen die niet populair zijn bij het volk?
Een belastingverhoging waar op de korte termijn geen voordelen verbonden zijn bijvoorbeeld. Ik neem aan dat iedereen tegen stemt omdat ze niet meer willen betalen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals wat? welke impopulaire beslissingen die niet te nadele zijn van de meerderheid van het volk?
tuurlijk als wij een referendum zouden hebben dan krijg je dezelfde uitslag.quote:Op maandag 30 november 2009 18:48 schreef Disana het volgende:
63 procent van de stemmers op standpunt.nl vindt dat er ook hier een verbod op minaretten moet komen.
Ik vermoed dat de meerderheid het wil om zich tegen minaretten uit te spreken.quote:Op maandag 30 november 2009 18:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik lees dat men een referendum wil, dat betekent dus 63% een referendum maar hoeveel daarvan willen een verbod?
Ja, die slag is jouquote:Op maandag 30 november 2009 18:46 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de regering zich zou beroepen op vrijheid van godsdienst en regels en wetten die zo'n verbod in de weg staan.quote:Op maandag 30 november 2009 18:51 schreef Deprater het volgende:
[..]
tuurlijk als wij een referendum zouden hebben dan krijg je dezelfde uitslag.
Maar de regering zegt dan dat dit geen verstandig besluit is en doet het toch
Dat dus.quote:Op maandag 30 november 2009 18:24 schreef qonmann het volgende:
Sinds wanneer behoort het tot de rechten van de mens om minaretjes te bouwen ?
Natuurlijk wel: Er zijn verkiezingen, ik kan bestuurders en partijen aanschrijven, ik kan actie voeren, enzovoorts. En dat is meer dan genoeg, ik zit echt niet te wachten op meer invloed van ongeschoold plebs op belangrijke beslissingen. Ook niet als ik het toevallig een keer eens ben met de meerderheid.quote:Op maandag 30 november 2009 18:49 schreef Deprater het volgende:
[..]
zonder referendum kan je dus lekker je mening niet geven
Precies (sorry Disana en Mutantquote:Op maandag 30 november 2009 18:51 schreef Deprater het volgende:
[..]
tuurlijk als wij een referendum zouden hebben dan krijg je dezelfde uitslag.
Maar de regering zegt dan dat dit geen verstandig besluit is en doet het toch
Dat soort zaken worden in Zwitserland dan ook niet aan een bindend referendum onderworpen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:50 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Een belastingverhoging waar op de korte termijn geen voordelen verbonden zijn bijvoorbeeld. Ik neem aan dat iedereen tegen stemt omdat ze niet meer willen betalen.
Volgens mij is daar de vraag of mensen voor een referendum zijn over een dergelijk verbod. Dat wil nog niet zeggen dat ze bij dat referendum voor het verbod stemmen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:48 schreef Disana het volgende:
Dat is helemaal waar. Ik zie ook niet in hoe die vrijheid in het geding gaat komen hierdoor.quote:Op maandag 30 november 2009 18:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus dat de vrijheid van godsdienst met een dergelijk verbod allerminst in gevaar komt.
Mensen die er geen moeite mee hebben, hebben volgens mij ook weinig behoefte aan een referendum erover. Maar je hebt wel gelijk dat ik mijn beschrijving beter had moeten formuleren.quote:Op maandag 30 november 2009 18:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is daar de vraag of mensen voor een referendum is over een dergelijk verbod. Dat wil nog niet zeggen dat ze bij die referentie voor het verbod stemmen.
Alweer iemand die het over het volk of in dit geval ongeschoold plebs heeft.quote:Op maandag 30 november 2009 18:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Natuurlijk wel: Er zijn verkiezingen, ik kan bestuurders en partijen aanschrijven, ik kan actie voeren, enzovoorts. En dat is meer dan genoeg, ik zit echt niet te wachten op meer invloed van ongeschoold plebs op belangrijke beslissingen te wachten. Ook niet als ik het toevallig een keer eens ben met de meerderheid.
dat mogen ze doen..quote:Op maandag 30 november 2009 18:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de regering zich zou beroepen op vrijheid van godsdienst en regels en wetten die zo'n verbod in de weg staan.
Het is een overwinning op een verislamisering van het straatbeeld. En elke moslim kan nog gewoon naar een gebedshuis naar keuze. Alleen niet met gigantische islamitische fallussymbolen die een fuck you gebaar naar het Westen maken.quote:Op maandag 30 november 2009 18:55 schreef Hussain het volgende:
Ik begrijp niet wat het nut van een minarettenverbod is. Wat hebben de Zwitsers precies bereikt behalve dat ze nu gehaat worden door sommige mensen die nog nooit van dat land hadden gehoord?
De vier moskeeën met minaretten die ze hadden worden niet gesloopt, er worden alleen geen nieuwe minaretten meer gebouwd. En nu? Zijn er echt mensen aanwezig hier die dit zien als een soort overwinning op de islam/moslims? Jullie zijn ook gauw tevreden.
quote:Vergis ik me of behoren we allemaal tot het volk?
Dezelfde denkwijze als de Raad der Hoeders van Afghanistan en de religieuze en politieke terreur in Iran.quote:Op maandag 30 november 2009 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alweer iemand die het over het volk of in dit geval ongeschoold plebs heeft.
Wat een arrogantie lees ik hier.
Vergis ik me of behoren we allemaal tot het volk?
Er zijn genoeg manieren om invloed uit te oefenen op de politiek en in mijn ogen mogen mensen mee betrokken zijn bij de politiek. Maar ik ben geen voorstander van een (bindend) referendum.quote:Op maandag 30 november 2009 18:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat soort zaken worden in Zwitserland dan ook niet aan een bindend referendum onderworpen.
Het beeld dat het volk dom is en een overheid verstandige beslissingen neemt lijkt me:
- hoogst uit de tijd (bekwame bestuurders en ongeinformeerd volk was iets van vroeger. Met internet heeft iedereen veel meer toegang tot divers nieuws en bestuurders zijn vaker onbekwaam dan bekwaam)
- een enorme belediging voor het intellect van het volk (Utrecht kent 60% hoogopgeleiden, maar ook laagopgeleiden kunnen heel verstandige visies hebben)
- onhoudbaar in het geval er "onverstandige" politici als Wilders, Vogelaar, fluwelenhomomeppers van de CU etc. etc. rondlopen in Den Haag
Precies.quote:Op maandag 30 november 2009 18:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mogen ze doen..
alleen raak het kant nog wal..
Want het gaat hier niet om het geloof maar om die achterlijke torens .. het verzieken van het uitzicht ..
dit heeft niets met het geloof te maken maar meer met het verzieken van het landschap en stedenbouw.
Als ik een heel grote L*L als gebouw wil neer zetten op het Weena lopen de politiek ook met allerlei regels te smijten .. Omdat het NIET past in het straatbeeld.
Dat is dus net zo als die maffe torentjes
Ik betwijfel of het om het straatbeeld gaat. Naar ik heb begrepen hebben we in Nederland maar zo'n tien minarettten.quote:Op maandag 30 november 2009 18:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat mogen ze doen..
alleen raak het kant nog wal..
Want het gaat hier niet om het geloof maar om die achterlijke torens .. het verzieken van het uitzicht ..
dit heeft niets met het geloof te maken maar meer met het verzieken van het landschap en stedenbouw.
Als ik een heel grote L*L als gebouw wil neer zetten op het Weena lopen de politiek ook met allerlij regels te komen .. Omdat het NIET past in het straatbeeld.
Dat is dus net zo als die maffe torentjes
Ik denk echter dat vooral de mensen die tegen zo'n verbod zijn gaan stemmen. Uiteraard ook mensen die heel erg voor zijn, maar dat zijn er in Nederland niet zoveel, schat ik. Maar de mensen die het niet uitmaakt gaan niet stemmen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen die er geen moeite mee hebben, hebben volgens mij ook weinig behoefte aan een referendum erover. Maar je hebt wel gelijk dat ik mijn beschrijving beter had moeten formuleren.
hebben ze dan alleen maar in 010 gerekend haha ik ken er hier in de omgeving al 3 aan wijzen ..quote:Op maandag 30 november 2009 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het om het straatbeeld gaat. Naar ik heb begrepen hebben we in Nederland maar zo'n tien minarettten.
Dat is een semantische truuk. Als je het volk niet in staat stelt beslissingen te nemen over zaken die hen direct aangaan, dan heb je geen vertrouwen in hun inschattingsvermogen (HET kenmerk van intelligentie).quote:Op maandag 30 november 2009 19:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Er zijn genoeg manieren om invloed uit te oefenen op de politiek en in mijn ogen mogen mensen mee betrokken zijn bij de politiek. Maar ik ben geen voorstander van een (bindend) referendum.
In mijn ogen is het volk zeker niet dom, ze zijn alleen niet geschikt om bepaalde beslissingen te nemen. Daarmee beledig je het volk niet, maar ben je gewoon realistisch over de capaciteiten van mensen. Dat heeft ook weinig met opleidingsniveau te maken.
Wij hebben er in Helmond al 2 bij 'onze' moskee.quote:Op maandag 30 november 2009 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het om het straatbeeld gaat. Naar ik heb begrepen hebben we in Nederland maar zo'n tien minarettten.
Die op Zuid is echt een aanfluiting. En dat ding komt maar niet af. Ik stel voor dat we er een varkensslachterij van maken.quote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
hebben ze dan alleen maar in 010 gerekend haha ik ken er hier in de omgeving al 3 aan wijzen ..
Schiedam , Rotterdam west , en die bij Rotterdam zuid![]()
dat zijn er in een straal van 10 kilometer al 3
Post van de dag voor mijquote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een semantische truuk. Als je het volk niet in staat stelt beslissingen te nemen over zaken die hen direct aangaan, dan heb je geen vertrouwen in hun inschattingsvermogen (HET kenmerk van intelligentie).
Tevens vind ik het een ongeoorloofde pluim in de reet van bestuurders en het toeschrijven van bekwaamheid die ze zeker gezien de (recente) geschiedenis niet verdienen.
Nou, nu nog de 7 andere vinden danquote:Op maandag 30 november 2009 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
hebben ze dan alleen maar in 010 gerekend haha ik ken er hier in de omgeving al 3 aan wijzen ..
Schiedam , Rotterdam west , en die bij Rotterdam zuid![]()
dat zijn er in een straal van 10 kilometer al 3
quote:
in Amsterdam staan er ook minimaal 4 in bv Zuid Oost alleen al zijn er 4quote:Op maandag 30 november 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, nu nog de 7 andere vinden dan
Verder werd er gezegd, niet voor het eerst want het is onderzocht, dat het aantal praktizerende moslims in Nederland snel afneemt. Voor een woud van minaretten hoeven we dus niet bang te zijn.
Ook dat is niet waar. Er is geen meerderheid nodig om iets mogelijk te maken. Anders zouden er sowieso geen moskees zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, nu nog de 7 andere vinden dan
Verder werd er gezegd, niet voor het eerst want het is onderzocht, dat het aantal praktizerende moslims in Nederland snel afneemt. Voor een woud van minaretten hoeven we dus niet bang te zijn.
In Den Bosch tegenover het politiebureau. En in Uden heeft de moskee er volgens mij ook eentje, waar ook nog eens gebrabbel uitkomtquote:Op maandag 30 november 2009 19:07 schreef qonmann het volgende:
[..]
in Amsterdam staan er ook minimaal 4 in bv Zuid Oost alleen al zijn er 4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |