abonnement Unibet Coolblue
pi_75109944






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 (tournament loopt nog!)

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75110349
Het is alweer 8 jaar geleden..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75112496
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:23 schreef golfer het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel van jullie The Beatles en de Beatlemania eigenlijk echt nog meegemaakt hebben?
Of zijn het voor jullie legendes uit het verleden, waarvan er nog 2 in leven zijn?
Ik ben opgegroeid met de muziek van The Beatles alsof de band nog bij elkaar was . Kan me ook héél vaag iets herinneren van de Anthology-hype. Maar de meest frequente posters in dit topic zijn geloof ik allemaal geboren toen de bandleider van de groep al overleden was...
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Heel veel singletjes en LP's nog en hun optreden in Blokker niet zelf mogen bezoeken van mijn ouders, wel getuige geweest van de rondvaart in Amsterdam.
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:12 schreef Arn0 het volgende:
Niemand geïnteresseerd? Jammer, want het is erg interessant. Goede interviews met de oorspronkelijke artiesten die de door Lennon/McCartney geschreven nummers speelden, ook met George Martin en McCartney moet nog komen. En tussendoor nog toffe muziek met uiteraard lyrics van Lennon/McCartney.
Heb het vanmorgen teruggeluisterd, en het eerste wat me opviel was de geluidskwaliteit van de demo van de Esher-demo van "Sour Milk Sea". Bijna Anthology 3-kwaliteit! Wordt eens tijd dat ze alle demo's in die kwaliteit uitbrengen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren...

Wat bedoel je trouwens met "lyrics" van Lennon/McCartney?
pi_75112567
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Wat bedoel je trouwens met "lyrics" van Lennon/McCartney?
Het lijkt me duidelijk wat ik bedoelde.. Ik wou gewoon aantonen dat het niet random nummers waren, maar daadwerkelijk "the songs The Beatles gave away" die ze lieten horen. Maar naar het einde toe klopte het niet echt, omdat er nog Harrison nummers waren.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75112667
"Lyrics" zijn teksten .
pi_75112691
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:26 schreef Aisumasen het volgende:
"Lyrics" zijn teksten .
Ja, dat weet ik?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75112870
Waarschijnlijk een verwarring, maar waar ik op doel is dat het Lennon/McCartney-composities zijn, niet enkel teksten.
pi_75113006
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk een verwarring, maar waar ik op doel is dat het Lennon/McCartney-composities zijn, niet enkel teksten.
Ohzo. Ja, dat wist ik wel maar had gewoon toevallig het woord lyrics gebruikt.

En, gewoon omdat het kan, hier een fragment van de laatste studio-opname van McCartney en Lennon te samen, uit 1974. De bootleg noemt A Toot And A Snore, een absolute aanrader. Het nummer Lucille is overigens door zowel Lennon als McCartney op een solo album gezet.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75113175
Het hoogtepunt van die bootleg is het moment dat de cocaïne rondgaat, dat moet genoeg zeggen . En niet om te mierenneuken, maar Lennon heeft "Lucille" nooit in de studio opgenomen. "Ain't That A Shame" staat wel bij allebei op een cover-album.
  zondag 29 november 2009 @ 16:47:10 #10
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75113344
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Het hoogtepunt van die bootleg is het moment dat de cocaïne rondgaat, dat moet genoeg zeggen . En niet om te mierenneuken, maar Lennon heeft "Lucille" nooit in de studio opgenomen. "Ain't That A Shame" staat wel bij allebei op een cover-album.
Maar geef toe, de bootleg is gewoon historisch gezien geweldig. De geluidskwaliteit is niet echt goed, maar alsnog vind ik het muzikaal gezien niet slecht.

Hmm vaag, je hebt gelijk, ik verwarde het met Just Because. McCartney's versie lijkt veel meer op het origineel maar toch vind ik Lennon's (dronken?) versie beter
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75115021
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:12 schreef Writersright het volgende:

[..]

Highway
Sing the changes
Something
A day in the life/Give peace a chance
Day Tripper
Paperback Writer
My Love
Dance Tonight
Only Mama Knows
I'm Down
Mrs Vanderbilt
Calico Skies

Staan niet op Back in the US en zijn zeker de moeite waard om de DVD te kopen (bijna helft van de setlist zijn 'nieuwe' nummers)
Something en My Love staan wel op Back in the US (zelfs met dezelfde praatjes). Calico skies en Paperback Writer stonden inderdaad niet daarop, maar wel op andere DVD's. Same difference. Uiteindelijk koop je die 'nieuwe' DVD voor 8 liedjes. De rest van de 33 nummers kennen we al van één of meer liveDVD's. Dat is dus niet de helft maar een kwart.
quote:
Daarnaast dat praatje over die ukelele is leuk voor de mensen die het nog niet wisten. Je hoeft er niet van uit te gaan dat iedereen uit het publiek die vorige DVD's hebt.
Buiten het feit dat Something op Back in the US staat, staat het ook nog es op Concert for George. Dus dit is de derde DVD waar we dat verhaal horen! In zes jaar tijd!! Laten we er dus toch maar vanuit gaan dat de meerderheid van de zaal het verhaal kent.

Net zoals over hoe Blackbird is geschreven. Dat verhaal werd ter promotie van Chaos&Creation (in 2005) in vrijwel elk persmoment uitgelegd. Ik kan het zo ongeveer woord-voor-woord meelullen. Wellicht houdt Paul rekening met de groeiende groep Alzheimer-patiënten in de zaal, maar ik vrees dat het gemakzucht is.
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef Arn0 het volgende:
Maar als je nog geen enkele DVD hebt, is deze dan niet beter dan de vorigen?
Alle Macca-DVD's hebben hun voors en tegens.
Deze DVD is heel clean met weinig gelul ertussen, dus dat is positief. Nadeel zijn dan weer de publieksopnames die doorheen zijn geplakt, al die zijn gelukkig spaarzaam.
Qua geluid is het niet perse beter dan andere DVD's, en het beeld is niet bijzonder spectaculair (weinig show-element). Het montagewerk is vrij zwak. Je hoort regelmatig een overgedubde solo of pianopartij, die gewoon niet klopt met het beeld dat je ziet. Dat is slordig. We weten dat niet alles 100% live is, maar probeer het dan toch zo goed mogelijk te laten lijken.
Meest irritante is "I'm Down" waarbij we steeds switchen tussen het optreden en de opnames van Shea Stadium. Het is heel hard gesneden, waardoor je niet echt lekker in het nummer komt. Tijdens de hoge uithalen horen en zien we vooral de 'oude' Paul. Zwak vind ik dat. Die beelden zijn leuk, maar de switch in audio maakt het redelijk onkijkbaar.

De setlist van de vorige DVD was dan weer stukken interessanter, maar die moet je wel weer met je afstandsbediening binnen handbereik bekijken, want de mongolen vliegen je om de oren.
pi_75115182
We hebben de DVD in het vorige topic uitgebreid besproken, maar wil nog wel toevoegen dat zelfs live-versies van "Only Mama Knows" en "Dance Tonight" al eens eerder zijn uitgebracht. Dan is het ineens weer jammer dat er geen release van de 2004-setlist was.

Ben heel blij met de toevoegingen "Day Tripper", "Mrs Vanderbilt", de Fireman-songs en de terugkeer van "I'm Down" en "Paperback Writer", maar het is wel ten koste gegaan van persoonlijk favorieten uit de 2008-setlist, die oorspronkelijk dan weer uit de setlist van 2002 en 2005 kwamen. Snap je ?
  zondag 29 november 2009 @ 18:11:28 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75115550
Webfreak, ik volg je redenering wel, maar er zijn genoeg mensen die eenmalig naar zo'n concert gaan en het leuk vinden om anekdotes voor het eerst te horen. Datzelfde geldt voor de setlist: ieder concert is anders, ook al is de setlist identiek.
  zondag 29 november 2009 @ 18:27:10 #14
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_75115998
Hoe laat gaat iedereen eigenlijk in de rij liggen de 9e ? Heb (uiteraard) veldkaarten, en wil toch maximaal op rij 2 a 3 van podium staan
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_75116047
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:51 schreef webfreak het volgende:

[..]

Something en My Love staan wel op Back in the US (zelfs met dezelfde praatjes). Calico skies en Paperback Writer stonden inderdaad niet daarop, maar wel op andere DVD's. Same difference. Uiteindelijk koop je die 'nieuwe' DVD voor 8 liedjes. De rest van de 33 nummers kennen we al van één of meer liveDVD's. Dat is dus niet de helft maar een kwart.
[..]

Klopt, je hebt gelijk. My Love wist ik niet zeker en had geen zin om de DVD er bij te pakken en Something klopt ook wel nu je het zegt maar als ik het goed heb was dat de 'kale' versie om het maar zo te zeggen.

Ik ben het zeker eens met wat je zegt over I'm down. Dat viel tegen. Het idee is leuk maar knip dan het geluid weg van de Beatles versie. Dit leek wel een Youtube montage. Gelukkig is het op de CD-versie we;l goed geregeld.
  zondag 29 november 2009 @ 18:29:37 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75116074
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef KELDER het volgende:
Hoe laat gaat iedereen eigenlijk in de rij liggen de 9e ? Heb (uiteraard) veldkaarten, en wil toch maximaal op rij 2 a 3 van podium staan
Ik ga er rond 3/4 uur proberen te zijn
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:35 schreef webfreak het volgende:
Wat tijd betreft:
Vorige keer in 2003 waren we rond 16 uur in Arnhem, en stonden we vooraan.
Je moet ook rekening houden met files natuurlijk. En dat je op de uitweg nog 2 uur vaststaat met je auto
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75116128
8 jaartjes geleden dat George ons verliet.


Tevens een kansloze TVP
pi_75116290
Pfff wat gaat het snel met de topics. Nog minder dan 2 weken
pi_75117067
Nog tien dagen maar gaat hard!
pi_75117210
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef TNA het volgende:
Webfreak, ik volg je redenering wel, maar er zijn genoeg mensen die eenmalig naar zo'n concert gaan en het leuk vinden om anekdotes voor het eerst te horen. Datzelfde geldt voor de setlist: ieder concert is anders, ook al is de setlist identiek.
Goed, een redelijk gedeelte van het publiek zijn ongetwijfeld dagjesmensen, maar ik vind het vreemd dat alleen met hén rekening wordt gehouden, terwijl de echte fans een beetje met de nek worden aangekeken. Telt het dan niet dat zij ieder concert bezoeken en elke DVD kopen?

Maar sowieso: waarom zou je tussen die twee groepen kiezen? Je kunt ook gewoon elke tour een paar nieuwe anekdotes vertellen en een paar nieuwe liedjes ertussen doen, iedereen blij. Waarom zou je jaar in jaar uit over hetzelfde liedje vertellen?
  zondag 29 november 2009 @ 19:06:57 #21
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75117370
Maar iemand zei het al eerder geloof ik: Weet McCartney wel wat er speelt bij de 'echte' fans?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75117652
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef webfreak het volgende:

[..]

Goed, een redelijk gedeelte van het publiek zijn ongetwijfeld dagjesmensen, maar ik vind het vreemd dat alleen met hén rekening wordt gehouden, terwijl de echte fans een beetje met de nek worden aangekeken. Telt het dan niet dat zij ieder concert bezoeken en elke DVD kopen?

Maar sowieso: waarom zou je tussen die twee groepen kiezen? Je kunt ook gewoon elke tour een paar nieuwe anekdotes vertellen en een paar nieuwe liedjes ertussen doen, iedereen blij. Waarom zou je jaar in jaar uit over hetzelfde liedje vertellen?
Ik wil niet in herhaling vallen, aangezien we het ook in het vorige topic weer uitgebreid hebben besproken. Maar McCartney's ververst elke tour wel degelijk in z'n set/anekdotes. Het probleem is alleen dat die 'diepere' tracks daarna gelijk weer geloodst worden, en de gebruikelijke songs/anekdotes steeds blijven hangen...

Het laatste Fireman-project was een goede start .
pi_75118120
Ik ben wel blij dat ik de luxe versie van GENY heb. Vooral die extra disc kent fantastische extra's zoals "Ï'm Down" zonder Shea shots en een documentaire film die eindelijk eens goed gemonteerd is. Daar zie je tenminste niet van die vervelende McCartney of bandleden-shots op maar kunnen we eindelijk 100% genieten van het publiek.
pi_75118301
Hehe .

Die van mij staat nog in bestelling . Aan de andere kant heb ik 'em daardoor al 2 weken digitaal, en is het een tientje goedkoper. Maar ik denk niet dat ik 'em dit jaar nog in de post kan verwachten...
  zondag 29 november 2009 @ 19:32:57 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75118394
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef Aisumasen het volgende:
Die van mij staat nog in bestelling . Aan de andere kant heb ik 'em daardoor al 2 weken digitaal, en is het een tientje goedkoper. Maar ik denk niet dat ik 'em dit jaar nog in de post kan verwachten...
Serieus? Bah, ik had me erop verheugd het concert te kijken in goede kwaliteit ipv die digitale Ipod versie
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75118635
Dan download je de DVD, het is gerechtvaardigd . Maar van distributeur Topspin verwacht ik bar weinig, ja... Ik lees verhalen van mensen die na één jaar tijd hun Fireman deluxe-set nog steeds niet in huis hebben .
pi_75123183
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik wil niet in herhaling vallen, aangezien we het ook in het vorige topic weer uitgebreid hebben besproken. Maar McCartney's ververst elke tour wel degelijk in z'n set/anekdotes. Het probleem is alleen dat die 'diepere' tracks daarna gelijk weer geloodst worden, en de gebruikelijke songs/anekdotes steeds blijven hangen...
Goed, maar op zo'n DVD merk je daar dus niks van.
Live is het sowieso wel geweldig, als je erbij bent. Dan zul je mij niet horen.
quote:
Het laatste Fireman-project was een goede start .
De laatste Fireman is geweldig. Wat mij betreft speelt 'ie die plaat integraal. Youth erbij, hartstikke leuk.
pi_75131866
Even hè... Het werkt goed in het geheel, maar toch... "Drive My Car" moet wel zijn sufste set-opener aller tijden zijn. Geef mij dan maar "Jet" terug.
  maandag 30 november 2009 @ 00:46:01 #29
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75131955
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Aisumasen het volgende:
Even hè... Het werkt goed in het geheel, maar toch... "Drive My Car" moet wel zijn sufste set-opener aller tijden zijn. Geef mij dan maar "Jet" terug.
Als er een "car" nummer is dat hij moet spelen is het The Back Seat Of My Car Alhoewel ik ook heel graag Monkberry Moon Delight live zou zien, misschien nog wel liever.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75132104
Als er een "car" nummer is dat hij niet moet spelen is het Motor Of Love .

Bekeek weer eens een stukje van de opnames van z'n Europese tournee in 2004. Die setlist....!
quote:
1. Jet
2. Got To Get You Into My Life
3. Flaming Pie
4. All My Loving
5. Let Me Roll It
6. You Won't See Me
7. She's A Woman
8. Maybe I'm Amazed
9. Long And Winding Road
10. In Spite Of All The Danger
11. Blackbird
12. We Can Work It Out
13. Here Today
14. All Things Must Pass
15. I'll Follow The Sun
16. For No One
17. Calico Skies
18. I've Just Seen A Face
19. Eleanor Rigby
20. Drive My Car
21. Penny Lane
--------------------------------
22. Get Back
23. Band On the Run
24. Back in the USSR
25. Live and Let Die
26. I've Got a Feeling
27. Lady Madonna
28. Hey Jude
29. Yesterday
30. Let it Be
31. I Saw Her Standing There
32. Helter Skelter
33. Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band/The End
En dan vooral boven de streep, voordat de gebruikelijke 10 (het is écht zo ) weer langskomen.
  maandag 30 november 2009 @ 01:13:43 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75132325
Interessante setlist inderdaad, doch mis ik daar Mrs. Vanderbilt, ik ben echt blij dat die is toegevoegd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75132357
Als we zó gaan beginnen....ik mis wel meer nummers !
  maandag 30 november 2009 @ 01:24:08 #33
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75132485
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:15 schreef Aisumasen het volgende:
Als we zó gaan beginnen....ik mis wel meer nummers !
Oh-oh Nee, maar ik wou gewoon vermelden dat ik blij ben dat hij dat nummer heeft toevoegd. Overigens denk ik er nu aan, zou die actie van beatlesshop.nl nog wat hebben uitgehaald? Ben benieuwd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75132564
Ik denk niet voor niets dat hij "Pipes Of Peace" (en "(I Want To) Come Home") zal toevoegen... Vanaf woensdag Beatles-gerelateerde sites mijden ...!
  maandag 30 november 2009 @ 01:37:01 #35
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75132610
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ik denk niet voor niets dat hij "Pipes Of Peace" (en "(I Want To) Come Home") zal toevoegen... Vanaf woensdag Beatles-gerelateerde sites mijden ...!
Tja, hij had toch keuze gekregen uit drie nummers? Ben nog niet zo zeker dat Pipes of Peace is. I Want To Come Home lijkt me wel voor de hand liggend ja, hoop het eigenlijk ook.

Ja, dat zuigt wel, een week lang Beatles nieuws missen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75132669
Nee, maar als hij dat specifieke nummer ineens in interviews gaat noemen ...
Shit, nu kan ik na afloop niet meer zeggen dat ik uit het niets zo'n goed voorgevoel had, hehe .

En sja, jullie moeten maar PM-en als er niet te missen informatie is .
pi_75136380
Is er eigenlijk nog een voorprogramma of begint McCartney zelf direct 8 uur?

Als de show 2h45m duurt (zoals ik Aisumasen heb zien zeggen) wordt het namelijk anders nogal tergend met vervoer terug naar Den Haag

En volgende morgen weer vroeg op Wordt wat.
pi_75140390
quote:
Ja, dat zuigt wel, een week lang Beatles nieuws missen
Belangrijk nieuws wordt vast wel door anderen gepost. Ik blijf sowieso op de nieuwssites kijken, de setlist boeit mij niet zo. Al zou hij 13 keer Ob-la-di, Ob-la-da achtereen spelen dan zou ik het nog steeds een topconcert vinden.
  maandag 30 november 2009 @ 13:17:53 #39
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75140449
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:36 schreef Xrenity het volgende:
Is er eigenlijk nog een voorprogramma of begint McCartney zelf direct 8 uur?

Als de show 2h45m duurt (zoals ik Aisumasen heb zien zeggen) wordt het namelijk anders nogal tergend met vervoer terug naar Den Haag

En volgende morgen weer vroeg op Wordt wat.
http://www.hostelworld.co(...)y-Arnhem/Arnhem/4912
  maandag 30 november 2009 @ 13:36:11 #40
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75141130
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:16 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Belangrijk nieuws wordt vast wel door anderen gepost. Ik blijf sowieso op de nieuwssites kijken, de setlist boeit mij niet zo. Al zou hij 13 keer Ob-la-di, Ob-la-da achtereen spelen dan zou ik het nog steeds een topconcert vinden.
Voor mij geldt hetzelfde. Bij vrijwel alle artiesten heb ik sterke voorkeuren, maar ik vind het zo geniaal om McCartney te zien dat het per definitie al goed zit.
  maandag 30 november 2009 @ 16:18:53 #41
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75146963
Er is al een vervolg op Nowhere Boy in de maak
quote:
Het leven van John Lennon is opnieuw onderwerp van een documentaire.

Het Amerikaanse entertainmentmagazine Variety meldde zondag op zijn website dat de Britse zender BBC Four een film maakt over de periode dat Yoko Ono Lennons leven binnen kwam en de Beatles uit elkaar gingen.

De productie gaat Naked Lennon heten en volgt vlot op de documentaire Nowhere Boy, over de tienerjaren van de rockster. De nieuwe film schijnt licht op de jaren 1967 tot 1971. Dat waren woelige jaren in het leven van Lennon. Hij beëindigde zijn eerste huwelijk, trouwde met de kunstenares Yoko Ono en de Beatles hielden op te bestaan.
De documentaire wordt binnenkort opgenomen. De Britse acteur Christopher Eccleston zal de rol van John Lennon spelen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75152162
quote:
Volgende ochtend moet ik weer in Delft zijn, vroeg.

http://www.paulmccartney.com/news.php#/1800/2009-11
Videootje.

[ Bericht 14% gewijzigd door Xrenity op 30-11-2009 18:35:55 ]
pi_75155179
Leuke video alleen beetje afgeknipt :p
  maandag 30 november 2009 @ 19:29:46 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75155580
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:22 schreef Writersright het volgende:
Leuke video alleen beetje afgeknipt :p
Ach, het is allesinds veel interessanter dan Ringo's video updates
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75160644
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:36 schreef Xrenity het volgende:
Is er eigenlijk nog een voorprogramma of begint McCartney zelf direct 8 uur?

Als de show 2h45m duurt (zoals ik Aisumasen heb zien zeggen) wordt het namelijk anders nogal tergend met vervoer terug naar Den Haag

En volgende morgen weer vroeg op Wordt wat.
Ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro vanaf 19:30 start, McCartney 20:00 op het podium staat, en om 22:30 aan zijn laatste nummer begint. Ik verwacht zeker geen Amerikaanse toestanden, waarin om 21:00 de helft van de plekken nog vrij waren wegens verkeersinfarcten, en hij pas om 21:30 op het podium stond.
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:16 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Belangrijk nieuws wordt vast wel door anderen gepost. Ik blijf sowieso op de nieuwssites kijken, de setlist boeit mij niet zo. Al zou hij 13 keer Ob-la-di, Ob-la-da achtereen spelen dan zou ik het nog steeds een topconcert vinden.
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:36 schreef TNA het volgende:

[..]

Voor mij geldt hetzelfde. Bij vrijwel alle artiesten heb ik sterke voorkeuren, maar ik vind het zo geniaal om McCartney te zien dat het per definitie al goed zit.
Dan hebben jullie mijn bedoeling juist verkeerd begrepen. Ik zeg toch ook niet dat ik het niet naar mijn zin heb als ik zie dat de setlist voor 95% hetzelfde is, wat ook precies gaat gebeuren? Ik bedoelde dat een McCartney-optreden zo'n bijzondere gebeurtenis is, dat een totale verrassing in de set het alleen nog maar specialer maakt op het moment zelf.
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:22 schreef Writersright het volgende:
Leuke video alleen beetje afgeknipt :p
Er zijn er trouwens twee. De jam voor Berlijn, en de "A Day In The Life"-rehearsal. Blijft toch vreemd om te zien, zo'n song...
pi_75161116
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het gebruikelijke Twin Freaks-intro vanaf 19:30 start, McCartney 20:00 op het podium staat, en om 22:30 aan zijn laatste nummer begint. Ik verwacht zeker geen Amerikaanse toestanden, waarin om 21:00 de helft van de plekken nog vrij waren wegens verkeersinfarcten, en hij pas om 21:30 op het podium stond.
[..]


Wat is die Twin Freaks intro die je wel vaker noemt?
pi_75161394
Twin Freaks is een project van DJ Freelance Hellraiser en Paul McCartney, waarin ze solo-songs van McCartney onder handen hebben genomen in een moderne remix. Ze vormen het begin van de show, die geleidelijk overloopt in de eerste song van McCartney, zoals je hier het laatste stukje kunt zien van het intro in 2004. In bijvoorbeeld 2004 waren dat onder andere "Darkroom", "Really Love You" en "Temporary Secretary".

In de remixes worden vaker meerdere elementen van verschillende nummers uit zijn catalogus gemasht, een beetje McCartney's voorloper van het "Love"-project. Een aantal van hun remixes zijn in 2005 uitgebracht op de LP-only release "Twin Freaks", een van mijn favoriete projecten van McCartney. Ook op YouTube te vinden. Afgelopen zomer waren de nieuwe remixes een paar Fireman-tracks, en "Say, Say, Say" als ode aan Michael Jackson. Het liep alleen niet meer over in de show, maar dat ter zijde.
  maandag 30 november 2009 @ 21:31:23 #48
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75161413
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:23 schreef Writersright het volgende:

[..]

Wat is die Twin Freaks intro die je wel vaker noemt?
Nummers van het Twin Freaks album lijkt me. Ik veronderstel deze set;
quote:
Kerry performed a half hour set prior to McCartney's 2004 gigs in which the Kerry remixed various McCartney tracks into unusual and often unrecognizable forms. Twin Freaks was the outgrowth of these manipulations.
Edit: Te traag
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:09:28 #49
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_75172393
Ah, hier waren we gebleven
pi_75179433
Uit historisch oogpunt leuk om eens te lezen, de authentieke Rolling Stone-recensie van "Ram":
quote:
PAUL MCCARTNEY - RAM

Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far. For some, including myself, Self-Portrait had been secure in that position, but at least Self-Portrait was an album that you could hate, a record you could feel something over, even if it were nothing but regret. Ram is so incredibly inconsequential and so monumentally irrelevant you can't even do that with it: it is difficult to concentrate on, let alone dislike or even hate.

McCartney's work in the Beatles was always schizoid. On the one hand there were the rockers: "She's A Woman," "I'm Down," "If You Won't See Me," "Get Back," and "Lady Madonna"; on the other, the ballads and the schmaltz, including (in descending order), "Hey Jude," "She's Leaving Home," "Yesterday," "And I Love Her," "Taste of Honey" and "Till There Was You." Ram fulfills all the promise of "Till There Was You" and loses touch with the entire remainder of McCartney's own past. And it is so lacking in the taste that was one of the hallmarks of the Beatles that it strongly suggests Paul is not happy in his role as a solo artist, no matter how much he protests to the contrary.

The odd thing about it is that within the context of the Beatles, Paul's talents were beyond question. He was perhaps the most influential white bass player of the late Sixties, the only one of the Beatles with a keenly developed personal instrumental style. He was also the group's best melodist, and he surely had the best voice.

But, if it was Paul who used to polish up Lennon's bluntness and forced him to adapt a little style, it is by now apparent that Lennon held the reins in on McCartney's cutsie-pie, florid attempts at pure rock muzak. He was there to keep McCartney from going off the deep end that leads to an album as emotionally vacuous as Ram. Now left to their own devices, each has done what always came most naturally. Lennon has created a music of almost monomaniacal intensity and blunt style, while McCartney creates music with a fully developed veneer, little intensity, and no energy.

Thus the dissolution of the Beatles reveals that their compromises had always been psychological first, and musical second, and that without each other they both drift naturally to their own emotional-musical extreme. Lennon has the better of it for the moment, but he may falter yet: "Power to the People" was as awful in its own way as anything on Ram, and only a fool would write off a man of McCartney's past accomplishments on the basis of two albums (I'm not much of a fan of the last one either).

All of which makes it no less easy to deal with this very bad album from this very talented artist. For myself, I hear two good things on this record: "Eat At Home," a pleasant, if minor, evocation of the music of Buddy Holly (with some very nice updating), and "Sitting in the Back Seat of My Car," the album's production number.

The album's genre music–blues and old rock–is unbearably inept. On "Three Legs" they do strange and pointless things to the sound of the voice to liven it up; it doesn't work. "Smile Away" is sung with that exaggerated voice he used for the rock & roll medley in Let It Be: it is unpleasant. The "When I'm Sixty-Four" school of light English baubles is represented by "Uncle Albert/Admiral Halsey," a piece with so many changes it never seems to come down anywhere, and in the places that it does, sounds like the worst piece of light music Paul has ever done. And "Monkberry Moon Delight" is the bore to end all bores: Paul repeats a riff for five and a half minutes to no apparent purpose.

The lowest point on the album, and the one that most clearly indicates its failures, is "Heart of the Country." It is an evenly paced, finger-picking styled tune, with very light jazz overtones, obviously intended as Paul's idea of "mellow." Somehow, his lyrics about the joys of the country ring false. Rather than a sense of self-acceptance or pride, I get a feeling of self-pity and self-justification from this cut, feelings that are almost masked by music so competent, in fact routine, that it all seems to slip away. Compare it to an earlier piece of music somewhat in the same vein, "Blackbird." That song has all the charm and grace "Heart of the Country" tries for, but also the depth, purpose, and conviction, which are the missing ingredients from Ram as a whole.

These days groups are little more than collections of solo artists. The idea of a group as a unit with an identity of its own has become increasingly passe as groups become less and less stable: they seldom stay together long enough to achieve such an identity. But the Beatles were obviously a true group and history is now proving that it was greater than the sum of their parts. Collectively, the Beatles had a way of maximizing each of their individual strengths and minimizing each of their individual flaws. Individually, none of them can create on the same level, no matter how good some individual recordings may be.

For none of the Beatles is a truly self-sufficient artist and therefore none of them seems to function at his best as a soloist. In this light, Paul has simply proven to be the most vulnerable: the group hid most of his weaknesses longer and better than they did the others so that they were the most unexpected now that they have finally become visible. But now they have become visible and the results can scarcely be more satisfying to McCartney himself than they will be to the many people who will find this record wanting. McCartney and Ram both prove that Paul benefited immensely from collaboration and that he seems to be dying on the vine as a result of his own self-imposed musical isolation. What he finally decides to do about it is anybody's guess, but it is the only thing that makes Paul McCartney's musical future worth thinking about and hoping for.

JON LANDAU
July 8, 1971
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:36:16 #51
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75186502
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:39:34 #52
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75186630
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:12 schreef Aisumasen het volgende:
Uit historisch oogpunt leuk om eens te lezen, de authentieke Rolling Stone-recensie van "Ram":
Wat een belachelijke recensie, trouwens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:54:17 #53
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_75187228
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:09 schreef Hankster het volgende:
Ah, hier waren we gebleven
pi_75188644
pi_75191512
quote:
"The rest of McCartney's shows in Berlin, Arnhem, Paris, Cologne and Dublin are also sold out."

Wat wordt precies verstaan onder 'uitverkocht'?
pi_75191767
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

"The rest of McCartney's shows in Berlin, Arnhem, Paris, Cologne and Dublin are also sold out."

Wat wordt precies verstaan onder 'uitverkocht'?
Mja, Arnhem is zeker nog niet uitverkocht. En ook die 4 seconden kun je tegenwoordig niet echt meer berekenen door de internet-verkoop. Het benefietoptreden in New York was officieel ook uitverkocht in 5 seconden, maar de meeste mensen kwamen niet eens bij het bestelscherm. Anderen konden na een half uur juist weer hier en daar aan losse stoelen komen door niet voltooide transacties. Vond z'n opmerking: "Dat moeten 4 minuten zijn, toch?" wel grappig. In 4 minuten een stadion uitverkopen is natuurlijk een hele normale gang van zaken .
pi_75191876
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:30 schreef Writersright het volgende:
[ afbeelding ]


Sowieso die site
pi_75194677
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:02 schreef blckbb het volgende:

[..]



Sowieso die site




Heeft iemand deze bootleg
pi_75195177
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:12 schreef Aisumasen het volgende:
Uit historisch oogpunt leuk om eens te lezen, de authentieke Rolling Stone-recensie van "Ram":
[..]


Wel grappig inderdaad. Terwijl het toch écht één van de beste soloplaten is van alle Beatlesleden (en dat is voorzichtig uitgedrukt, want als ik eerlijk ben behoort RAM tot één van mijn favoriete platen allertijden)
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:22:36 #60
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75195284
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wel grappig inderdaad. Terwijl het toch écht één van de beste soloplaten is van alle Beatlesleden (en dat is voorzichtig uitgedrukt, want als ik eerlijk ben behoort RAM tot één van mijn favoriete platen allertijden)
Het is misschien ook wel mijn favoriete McCartney album aller tijden. Toegegeven: Ik heb nog niet al zijn albums beluisterd. Ik snap nog steeds niet dat ik eerst niets aan Ram vond, wat was ik toen toch niet ruimdenkend qua muziek zeg

Maar ik vind het zo'n mooi album, hij moet er echt meer van live spelen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2009 @ 20:41:47 #61
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75196198
Dus een collega moest wat ruimte terug zien te vinden in zijn huis. Krijg ik opeens de hele serie 'Every little thing'. Het meest complete Nederlandse naslag werk van The Beatles. Negen delen. Holy shit.

Fijn, daar kan de haard mee aan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:43:56 #62
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75196275
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dus een collega moest wat ruimte terug zien te vinden in zijn huis. Krijg ik opeens de hele serie 'Every little thing'. Het meest complete Nederlandse naslag werk van The Beatles. Negen delen. Holy shit.

Fijn, daar kan de haard mee aan.
Is dat niet dat nooit afgemaakte naslag werk? En ik meen ook te herinneren dat het 10 delen bevatte
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75196395
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:22 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het is misschien ook wel mijn favoriete McCartney album aller tijden. Toegegeven: Ik heb nog niet al zijn albums beluisterd. Ik snap nog steeds niet dat ik eerst niets aan Ram vond, wat was ik toen toch niet ruimdenkend qua muziek zeg

Maar ik vind het zo'n mooi album, hij moet er echt meer van live spelen
Zo zie je maar weer hoe de critici in die tijd de plank missloegen wat betreft het solowerk van McCartney. Of in ieder geval niet wisten (en niet konden weten) wat wel en niet de tand des tijds zou doorstaan. Nu moet ik ook wel zeggen dat de Rolling Stone ontzettend pro-Lennon was, en McCartney vrij weinig goed kon doen in hun ogen. Maar alleen al die eerste zin... "Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far."
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dus een collega moest wat ruimte terug zien te vinden in zijn huis. Krijg ik opeens de hele serie 'Every little thing'. Het meest complete Nederlandse naslag werk van The Beatles. Negen delen. Holy shit.

Fijn, daar kan de haard mee aan.
Wow, nice !
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2009 @ 20:50:48 #64
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75196547
Met dus verschillende recensies van destijds! En een waanzinnig interview met een boze Ringo in het Veronica magazine!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2009 @ 20:51:43 #65
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75196580
Zo ik ben om. Jaren had ik een hekel aan Red Rose Speedway. Maar het is toch een erg degelijke plaat. Edelkitsch maar daar houd ik stiekem wel van.

(Niet voor niets een groot Jon Anderson fan. Kan dit er ook wel bij).
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75196583
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Met dus verschillende recensies van destijds! En een waanzinnig interview met een boze Ringo in het Veronica magazine!
Spill the beans, waar was hij boos over:P
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2009 @ 20:52:36 #67
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75196615
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:51 schreef Writersright het volgende:

[..]

Spill the beans, waar was hij boos over:P
Interviewers! Hij begint al meteen met; waarom zijn jullie geinteresseerd in mijn favoriet voedsel. Donder toch op met die köt vragen.

Heel verhelderend enzo
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75196802
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer hoe de critici in die tijd de plank missloegen wat betreft het solowerk van McCartney. Of in ieder geval niet wisten (en niet konden weten) wat wel en niet de tand des tijds zou doorstaan. Nu moet ik ook wel zeggen dat de Rolling Stone ontzettend pro-Lennon was, en McCartney vrij weinig goed kon doen in hun ogen. Maar alleen al die eerste zin... "Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far." [..]
Of de slotalinea van de "Venus And Mars"-recensie uit de Rolling Stone, door Paul Nelson:
quote:
Although I have always had doubts about McCartney, before this album was released I would have offered an opening argument that he, not Lennon, was the only one of the ex-Beatles whose career seemed to be going somewhere. Band on the Run wasn't great, but it was good and did suggest that its creator wasn't all vacuum-packed smugness and unmatched ego. Now, I don't know. Were his talent behind him, McCartney's current disaster wouldn't matter much, but what is really worrisome here is the almost gleeful enthusiasm with which he makes trivial anything meaningful.

It is symbolic that Venus and Mars comes with more extraneous junk (not all of it in the grooves) than it can sustain: two posters, two gummed decals, a flashy inner cover, etc. Perhaps this is the ephemera of fame, but it's really not as cosmic as Paul and Linda think it is; indeed, it seems more an inadvertent definition of artistic emptiness. These are two geese who have laid a golden egg in a land where Michelangelo Antonioni and Norman Rockwell have somehow become soulmates, and all of us are going to be expected to pay the price.
Oef... Geen wonder dat McCartney een minderwaardigheidscomplex heeft over alles wat hij heeft gemaakt tussen 1974 en 1997.
pi_75200123
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zo ik ben om. Jaren had ik een hekel aan Red Rose Speedway. Maar het is toch een erg degelijke plaat. Edelkitsch maar daar houd ik stiekem wel van.

(Niet voor niets een groot Jon Anderson fan. Kan dit er ook wel bij).
Wel grappig dat je het zegt, ik kan eigenlijk pas sinds een tijdje de medley aan het eind een beetje waarderen. De rest van het album is ook stapsgewijs gegaan, haha. Ik vind het wel interessant om te denken over wat "Red Rose Speedway" zou zijn geworden als McCartney z'n originele idee van een dubbel-LP had aangehouden. Ik denk sowieso dat de kwaliteit een stuk constanter was geweest als hij outtakes als "Mama's Little Girl" en "Country Dreamer" er op had geplaatst. Samen met bijvoorbeeld "I Lie Around" had het album dan een beetje een country-feeling gekregen.
  woensdag 2 december 2009 @ 12:49:59 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75208811
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:14 schreef Aisumasen het volgende:
Opening is 18:00, aanvang 20:00 .
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er een wijziging. Ik ontving net een mailtje van Mojo;
quote:
Tijdschema (onder voorbehoud)
17.30 deuren open
20.00 aanvang Paul McCartney
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75214405
Vanavond de openingsavond van McCartney's Europese mini-tournee. Vanaf die tijd setlist mijden, en laat ik mij verrassen volgende week. Ik plaats m'n definitieve voorspelling: "(I Want To) Come Home" twijfel ik niet over, "Pipes Of Peace" verwacht ik ook. Denk dat er in totaal 5 nummers verwisseld zullen worden, waaronder een paar uit de Amerikaanse setlist waar ik erg op gesteld was. Vanavond in Hamburg doet-ie vast en zeker tenminste één early Beatles-cover, ik verwacht "Long Tall Sally". In Londen verwacht ik toch wel "Wonderful Christmastime". En jullie?
  woensdag 2 december 2009 @ 15:58:38 #72
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75214525
17:30, zo vroeg al hmmm.
Ik hoop dat ik op tijd ben
pi_75216447
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Interviewers! Hij begint al meteen met; waarom zijn jullie geinteresseerd in mijn favoriet voedsel. Donder toch op met die köt vragen.

Heel verhelderend enzo
Ik mis de clou effe... Favoriet voedsel? De man houdt van kevers bij het ontbijt?
pi_75216482
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:58 schreef Blinker het volgende:
17:30, zo vroeg al hmmm.
Ik hoop dat ik op tijd ben
Ik ook.

Misschien dat ik maar even langs de dokter ga het laatste uur... !

Dr. Robert
pi_75217488
Wat is er eigenlijk te doen vanaf de tijd dat het stadion opengaat totdat het begint naast een plek zoeken?
pi_75222056
Meestal helemaal niets.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:20:40 #77
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75224561
M'n broer en vader die ook meegaan, die gaan met de touringcar die je ophaalt vanaf een bepaald punt.
Ze worden pas tegen half 6 opgehaald, is dat niet een beetje aan de late kant?

Straks moet ik alleen daar staan
  woensdag 2 december 2009 @ 20:21:34 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75224598
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:20 schreef Blinker het volgende:
M'n broer en vader die ook meegaan, die gaan met de touringcar die je ophaalt vanaf een bepaald punt.
Ze worden pas tegen half 6 opgehaald, is dat niet een beetje aan de late kant?

Straks moet ik alleen daar staan
Tja, waar worden ze opgehaald?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75224928
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de drukte. Helemaal vooraan staan gaat waarschijnlijk sowieso niet lukken, vanwege de speciale pakketten. Maar je staat zonder twijfel heel dichtbij als je er vanaf 16:00 staat. Maar kan me niet voorstellen dat er massa's mensen staan vóór 17:00. Het is een doordeweekse dag, en het gemiddelde publiek zal geen uren in de kou willen staan.
pi_75225219


Spannend . Geen spoiler trouwens, een nummer wat-ie altijd in z'n soundcheck doet en niet in de setlist voorkomt.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:49:24 #81
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75225778
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:36 schreef Aisumasen het volgende:


Spannend . Geen spoiler trouwens, een nummer wat-ie altijd in z'n soundcheck doet en niet in de setlist voorkomt.
Argh, jammer!
Lijkt me wel vet
pi_75226005
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:49 schreef Blinker het volgende:

[..]

Argh, jammer!
Lijkt me wel vet
Nouja hij speelde het wel bij de Letterman show dit jaar.
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 21:56:53 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75228620
Nou. Het nieuwe nummer is bekend hoor.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 22:04:19 #84
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75228970
Goed; ik zal het maar verklappen dan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 22:04:41 #85
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75228998
Cook of the house.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75229352
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Cook of the house.
een Linda nummer...
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 22:14:50 #87
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75229424
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:12 schreef warpozio het volgende:

[..]

een Linda nummer...
Ja als tribute. Op zich wel cool natuurlijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 22:48:39 #88
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75230859
ok, nu zonder gekheid....

Ik weet echt een nummer. Doen of wil niemand het weten.

Het is wel écht een tegenvaller...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 22:51:25 #89
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75230989
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75232208
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ok, nu zonder gekheid....

Ik weet echt een nummer. Doen of wil niemand het weten.

Het is wel écht een tegenvaller...
Neemt niet weg dat ik heul hard mee ga zingen.
Maar ja, het is niet meteen het nummer waarop ik zat te wachten
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 23:24:32 #91
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75232276
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:23 schreef webfreak het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik heul hard mee ga zingen.
Maar ja, het is niet meteen het nummer waarop ik zat te wachten
Meezingen? Pleurt op. Ik schop iedereen voor z'n muil die dwars door Paul heen zingt.
Nee, voor mij is dit wel het ultieme ' iemand bier?' moment.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 23:28:20 #92
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75232412
Plus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2009 @ 23:32:19 #93
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_75232528
Ik vrees dat de fireman nummers daarvoor verdwenen zijn
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_75232690
Van de Frontpage:
quote:
Esther de Lange van het CDA vindt dat Paul McCartney met een verkeerde boodschap naar het Europees Parlement gaat. De ex-Beatle, die overigens zelf vegetariër is, houdt morgen een toespraak over de invloed van vleesconsumptie op de klimaatverandering.

"Als iedereen de overgebleven gehaktbal van de woensdagavond de volgende dag met een beetje mosterd op zijn brood doet lijkt me dat veel meer effect hebben dan een jetsetter die de wereld overvliegt om een vleesvrije dag te promoten”, aldus De Lange. Volgens haar is het pleiten voor een vegetarische levenstijl als oplossing van het klimaatprobleem kortzichtig en oneffectief. Ze heeft er dan ook bezwaar tegen dat McCartney de plenaire zaal van het Europees Parlement mag gebruiken.

Paul komt de wereld overvliegen om even een toespraakje te houden. Dat er toevallig een Europese tour gaande is, staat daar natuurlijk los van
pi_75232760
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik vrees dat de fireman nummers daarvoor verdwenen zijn
Hoe jij weet?
pi_75246975
als iemand nog wat te doen wil hebben voor het concert begint , als je 500 beatlesshop flyers wilt uitdelen krijg je een leuke Beatlestas kado. Als je interesse hebt kun je me mailen op info@beatlesshop.nl

groet,
Jerrie vd Beatlesshop.
pi_75247794
Damn, toch in het topic gekeken Bedankt voor het in een spoiler te plaatsen iig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:15:56 #99
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75248421
Ik heb gekeken
pi_75249283
Ik heb gezien wat TGW postte, op de simpele versie van Fok! voor de PSP zijn de spoilers automatisch open
  donderdag 3 december 2009 @ 15:41:21 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75249324
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Blinker het volgende:
Ik heb gekeken
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:40 schreef blckbb het volgende:
Ik heb gezien wat TGW postte, op de simpele versie van Fok! voor de PSP zijn de spoilers automatisch open
Ik durf zodadelijk echt niet meer in dit topic te kijken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75249386
Oké, dan bij deze:
Setlist hier: http://www.beatlesfanclub(...)rste-fotos-slideshow

Kijken of niet kijken moet je zelf weten, zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gelieve niet de nieuwe nummers discussieren in dit topic zonder spoilers.


----------------
pi_75251480
Jammer, mijn favoriete nummer wordt niet gespeeld (werd voorheen wel gespeeld).
  donderdag 3 december 2009 @ 22:40:08 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75264944
Voor alle fans van het latere werk van Lennon (Double Fantasy en Milk & Honey): Ik heb zonet de bootleg 'Between The Lines' ontdekt. Zowat alle thuisopnames van 1975-1980 Een 9-disc bootleg: Een absolute aanrader!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75280846
Geen Satisfaction of Paint it black
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:25:42 #106
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75282967
Vergeten we niet allemaal op The Beatles te stemmen voor de Top 2000.
Maar mag ook andere goede muziek hoor, we zijn geen Boudewijn de Groot-fans
pi_75284070
Een van mijn favoriete tracks is er weer uit .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:34:53 #108
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75289710
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Geen Satisfaction of Paint it black
Hoe kan die gast Gimme Shelter skippen en i.p.v. daarvan Dead Flowers toevoegen
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:35:13 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75289721
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:25 schreef Blinker het volgende:
Vergeten we niet allemaal op The Beatles te stemmen voor de Top 2000.
Maar mag ook andere goede muziek hoor, we zijn geen Boudewijn de Groot-fans
EN JE KUNT NIET ZEKER WETEN, MAAR ALLES GAAT VOORBIJ!
pi_75289878
quote:
Onlangs werden enkele zeldzame en niet eerder uitgebracht opnames van John Lennon ontdekt in een kluis. Deze opnames dateren van 19 augustus 1980.

De opnames werden niet samen met de vermiste videobeelden – van wat is waarschijnlijk John Lennon’s laatste opnamesessie met zijn band voor zijn dood – opgenomen. Helemaal ongelofelijk is dat deze opnames pas nu worden uitgebracht.

29 jaar geleden werden Beatles fans onaangenaam verrast door vier zinloze schoten, afgevuurd in de rug van John Lennon. Hij was pas 40 jaar oud en was één van de meest invloedrijke muzikanten aller tijden. Die avond stond de wereld even stil. Van deze unieke Lennon opnames kan een preview worden bekeken op www.lennontapes.com samen met het verhaal over de avond waarop deze opnames werden gedaan.

Ter herinnering aan de 29ste sterfdag van John Lennon en met het aankomende kerstseizoen lijkt het de perfecte tijd om terug te gaan in de geest van Lennon met deze zeldzame en kostbare opnames. Voor de allereerste keer zijn deze nieuwe opnames verkrijgbaar in de voorverkoop bij www.lennontapes.com. Deze voorverkoop stelt je in de gelegenheid om de opnames per email te ontvangen op 23 december. Je kunt ze ook naar je vrienden laten sturen als kerstcadeau.

John ging weg bij The Beatles in 1970 en begon aan een solocarrière. Al zijn soloalbums werden klassiekers. Als eerste verscheen 'John Lennon/Plastic Ono Band'' en vervolgens 'Imagine'. De nummers 'Give Peace a Chance' en 'Imagine' zouden wereldhits worden. Vervolgens kwam 'Happy Xmas (War is Over)' uit. In 1973 bracht Lennon 'Mind Games' uit, in september 1974 'Walls and Bridges' en de single 'Whatever Gets You Thru the Night'. In 1975 werd 'Rock'n'Roll' uitgebracht en op 18 april 1975 verscheen Lennon voor het laatst op tv terwijl hij optrad met het nummer 'Imagine'. In oktober 1975 bracht Lennon 'Shaved Fish' uit.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:28:16 #111
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75291048
Helaas, niets nieuws. Sterker zelfs: De opnames zijn als sinds de jaren 80 op bootleg beschikbaar. Gewoon iemand die weer wat geld wilt verdienen dus.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:52:53 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75291917
Maar dit is wel nieuw;
quote:
Here, There and Everywhere: Chapter One Is Live at TheBeatles.com
Chapter One of this radio series features exclusive new interviews with Brian Wilson, Tom Petty, director Cameron Crowe, Ann & Nancy Wilson (Heart), Dave Grohl, Mark Ronson and Slash, as they reveal the influence of The Beatles on their careers...

The programme is being streamed at thebeatles.com - click here to listen http://www.thebeatles.com/ .

Written and produced by Kevin Howlett and presented by Paul Gambaccini, each of the three 48-minute installments of The Beatles: Here, There And Everywhere take a different thematic approach. We will be uploading the next two chapters of the series over the next two weeks.
Eerste aflevering;
quote:
This week, Part One: Meet The Beatles!
The interviewees recorded exclusively for this series reveal the impact made upon them by The Beatles’ records from throughout their career. We hear Brian Wilson of The Beach Boys, Tom Petty, film director Cameron Crowe and Ann & Nancy Wilson (of Heart) talking about their first-hand experience of The Beatles’ phenomenal 1964 breakthrough in the United States. Dave Grohl, Mark Ronson and Slash discuss the enduring influence of albums such as Rubber Soul, Revolver and Abbey Road.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:24:55 #113
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75310794
Leuk, ga het nu luisteren
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:43:03 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75312601
Oeh, ben eindelijk in bezit van het Anthology boek
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:19:29 #115
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75318166
Ik heb de setlist bekeken Maar goed, maakt verder niet zoveel uit. Voor de geïnteresseerden: Hamburg en Berlijn zijn alweer gebootlegged.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75318543
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:19 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb de setlist bekeken Maar goed, maakt verder niet zoveel uit. Voor de geïnteresseerden: Hamburg en Berlijn zijn alweer gebootlegged.
Ik snap het nut niet zo van deze bootlegs.
Er is net een live-DVD én CD uit met vrijwel exact dezelfde show. Waarom zou je die dan liever beluisteren op een bootleg?
En dan heb je Hamburg gedownload... Ga je Berlijn ook nog es downloaden. Terwijl het hele optreden op de seconde gelijk loopt.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:36:17 #117
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75318637
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:32 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik snap het nut niet zo van deze bootlegs.
Er is net een live-DVD én CD uit met vrijwel exact dezelfde show. Waarom zou je die dan liever beluisteren op een bootleg?
En dan heb je Hamburg gedownload... Ga je Berlijn ook nog es downloaden. Terwijl het hele optreden op de seconde gelijk loopt.
Tja. Er zijn nu eenmaal mensen die elke show van McCartney willen. Ikzelf ben gewoon benieuwd naar de nieuwe nummers.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:47:29 #118
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75318917
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:32 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik snap het nut niet zo van deze bootlegs.
Er is net een live-DVD én CD uit met vrijwel exact dezelfde show. Waarom zou je die dan liever beluisteren op een bootleg?
En dan heb je Hamburg gedownload... Ga je Berlijn ook nog es downloaden. Terwijl het hele optreden op de seconde gelijk loopt.
Ik probeer van Oasis ook iedere bootleg te krijgen hoor, zeker bij opeenvolgende shows gaat het puur om de verzamelwaarde.
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:54:56 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75319098
Setlist mening;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:08:30 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75319401
Even iets anders, maar hoe gaan jullie het praktisch regelen in Arnhem? Vooral voor de mensen die buiten gaan aanschuiven: Het is erg koud maar tegelijkertijd is er geen garderobe.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75319796
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:08 schreef Arn0 het volgende:
Even iets anders, maar hoe gaan jullie het praktisch regelen in Arnhem? Vooral voor de mensen die buiten gaan aanschuiven: Het is erg koud maar tegelijkertijd is er geen garderobe.
Ik laat m'n baard maar staan dan.
  zaterdag 5 december 2009 @ 19:03:20 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75320739
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:25 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik laat m'n baard maar staan dan.
Maar ik kan nog geen baard groeien

Goed plan! Ik zit overigens net naar een track van het Arnhem optreden uit 2003 te luisteren, wat faalt zijn Nederlands
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75321380
Kon ik maar zo'n glorieuze baard als Macca circa Let It Be groeien. Helaas.
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:31:42 #125
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75322855
quote:
In de trant van geweldige rocksterren die samen met Lennon spelen, ga ik toch voor de Dirty Mac's;
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75322869
Aisumasen durft zich hier niet meer te vertonen?
pi_75322881
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

In de trant van geweldige rocksterren die samen met Lennon spelen, ga ik toch voor de Dirty Mac's;
Heb toch wat meer met Chuck Berry eigenlijk
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:33:37 #128
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75322894
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:32 schreef blckbb het volgende:
Aisumasen durft zich hier niet meer te vertonen?
Nee, klopt, hij wilt echt de setlist niet weten en ook geen meningen erover. De garderobe vraag die ik stelde, kwam eigenlijk van hem
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:34:40 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75322916
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:32 schreef blckbb het volgende:

[..]

Heb toch wat meer met Chuck Berry eigenlijk
Chuck Berry vs Eric Clapton + Keith Richards + Mitch Mitchell? Komaan!

Dan deze maar;
(George Harrison, Ringo Starr, Billy Joel, Mick Jagger, Bruce Springsteen & Bob Dylan)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323106
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:34 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Chuck Berry vs Eric Clapton + Keith Richards + Mitch Mitchell? Komaan!

Dan deze maar;
(George Harrison, Ringo Starr, Billy Joel, Mick Jagger, Bruce Springsteen & Bob Dylan)
Heb niet zoveel met Bruce Springsteen en een Rolling Stone, die een Beatlesliedje zingen die geschreven en gezongen is door compleet iemand anders
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:44:05 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323123
Ja, dat heet dan een cover he Ik vind het wel geslaagd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323136
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, klopt, hij wilt echt de setlist niet weten en ook geen meningen erover. De garderobe vraag die ik stelde, kwam eigenlijk van hem
We staan toch op 't veld, echt warm zal 't er niet zijn dus ik hou m'n jas lekker aan desnoods knoop je 'm om je heen. Als je een zitplaats hebt gewoon op je jas zitten (net zoals bij een voetbalwedstrijd wel eens 't geval is )
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:45:22 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323156
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:44 schreef blckbb het volgende:

[..]

We staan toch op 't veld, echt warm zal 't er niet zijn dus ik hou m'n jas lekker aan desnoods knoop je 'm om je heen. Als je een zitplaats hebt gewoon op je jas zitten (net zoals bij een voetbalwedstrijd wel eens 't geval is )
Maar.. Maar.. Ik wil speciaal mijn Beatles T-shirt aan doen Maar ik denk persoonlijk dat het in een T-shirt met lange mouwen nog wel meevalt qua koude.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323179
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar.. Maar.. Ik wil speciaal mijn Beatles T-shirt aan doen Maar ik denk persoonlijk dat het in een T-shirt met lange mouwen nog wel meevalt qua koude.
Ik heb geeneens een Beatles shirt
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:49:25 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323266
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb geeneens een Beatles shirt
Wat voor een fan ben jij

Nah, de albums hebben komt uiteraard op de eerste plaats. Wat me er aan doet denken: Ik heb eindelijk weer wat geld en dat ga ik allemaal spenderen aan Beatles solo albums. De remasters zijn tof, maar ik had eerder dit jaar alle '87 CDs gekocht
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323309
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wat voor een fan ben jij

Nah, de albums hebben komt uiteraard op de eerste plaats. Wat me er aan doet denken: Ik heb eindelijk weer wat geld en dat ga ik allemaal spenderen aan Beatles solo albums. De remasters zijn tof, maar ik had eerder dit jaar alle '87 CDs gekocht
Dats wel zonde
Nja ikzelf heb hier qua waarde best wel wat aan Beatlesspullen liggen hoor alleen geen shirt.
Spandoek, poster, 9 van de 13 studio LP's...

edit: en 2 Paul McCartney's en 2 John Lennon's op Vinyl, maar dat is technisch gezien geen échte Beatles merchandise misschien

edit2: oja en die Blauwe Verzamelaar nu je het zegt
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:53:24 #137
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323364
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:51 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dats wel zonde
Nja ikzelf heb hier qua waarde best wel wat aan Beatlesspullen liggen hoor alleen geen shirt.
Spandoek, poster, 9 van de 13 studio LP's...
Ik heb hier alle studio albums (op CD weliswaar), Past Masters, #1, Rode & Blauwe album, Anthology albums, een boek, een poster, 3 tshirts, kalender en een muismat. Pff, wat een geld spendeer ik er toch aan

En nu beginnen aan het solo materiaal. Het is de bedoeling eind 2010 alle solo studio albums te hebben, op Ringo na.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323417
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb hier alle studio albums (op CD weliswaar), Past Masters, #1, Rode & Blauwe album, Anthology albums, een boek, een poster, 3 tshirts, kalender en een muismat. Pff, wat een geld spendeer ik er toch aan

En nu beginnen aan het solo materiaal. Het is de bedoeling eind 2010 alle solo studio albums te hebben, op Ringo na.
Zie m'n edits

& als ik een voorstaander van CD ed. was, had ik waarschijnlijk ook alle albums al gehad, maar dat ben ik niet. en op vinyl alles vinden is nog best een uitdaging + die verdomde 6,75 verzendkosten maken het allemaal heel erg duur
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:58:27 #139
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323491
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:55 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zie m'n edits

& als ik een voorstaander van CD ed. was, had ik waarschijnlijk ook alle albums al gehad, maar dat ben ik niet. en op vinyl alles vinden is nog best een uitdaging + die verdomde 6,75 verzendkosten maken het allemaal heel erg duur


Heb je iets tegen CDs dan? Ik ben (jij ook, maar goed ) ermee opgegroeid en vind het wel handig. Toegegeven: Een LP heeft zijn charme maar ik heb nog niet eens een deftige platenspeler. Bij mij gaat het er gewoon om dat ik het origineel & legaal heb. En de case, cover, artwork en het album in goede kwaliteit is ook handig mee genomen. Sowieso is een CD plaatsbesparender.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323626
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:58 schreef Arn0 het volgende:

[..]



Heb je iets tegen CDs dan? Ik ben (jij ook, maar goed ) ermee opgegroeid en vind het wel handig. Toegegeven: Een LP heeft zijn charme maar ik heb nog niet eens een deftige platenspeler. Bij mij gaat het er gewoon om dat ik het origineel & legaal heb. En de case, cover, artwork en het album in goede kwaliteit is ook handig mee genomen. Sowieso is een CD plaatsbesparender.
CD's vind ik waardeloos, die kan ik alleen afspelen via mijn computer en ik heb alle albums toch al digitaal op plaat dan heb je echt wat in je handen, dan denk ik echt van; wow, heb ik toch lekker Abbey Road op vinyl en dat heb ik bij CD's compleet niet. Bovendien als je een goede speler hebt, kan ik je verzekeren dat het geluid veel beter is dan de CD's (al helemaal de '87's) persoonlijk vind ik het een veel vollere klank hebben, en in combinatie met mijn stereo een heerlijke bas en bassdrum, en het volle geluid dat hoor je al meteen bij geluidsrijke albums als Sgt. Peppers (neem Being for the Benefit of Mr. Kite bijvoorbeeld )

Plus dat het artwork en zoals bij MMT het boekje er nog bij komt, wat allemaal ter decoratie in mijn nieuwe kamer gaat hangen
pi_75323650
overvloed aan -smileys in bovenstaande post trouwens
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:05:41 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323680
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

CD's vind ik waardeloos, die kan ik alleen afspelen via mijn computer en ik heb alle albums toch al digitaal op plaat dan heb je echt wat in je handen, dan denk ik echt van; wow, heb ik toch lekker Abbey Road op vinyl en dat heb ik bij CD's compleet niet. Bovendien als je een goede speler hebt, kan ik je verzekeren dat het geluid veel beter is dan de CD's (al helemaal de '87's) persoonlijk vind ik het een veel vollere klank hebben, en in combinatie met mijn stereo een heerlijke bas en bassdrum, en het volle geluid dat hoor je al meteen bij geluidsrijke albums als Sgt. Peppers (neem Being for the Benefit of Mr. Kite bijvoorbeeld )

Plus dat het artwork en zoals bij MMT het boekje er nog bij komt, wat allemaal ter decoratie in mijn nieuwe kamer gaat hangen
Ik heb hetzelfde "wow" gevoel ook bij CD's om eerlijk te zijn. En ik kan het me niet voorstellen dat de remasters op CD veel verschillen qua geluid dan met de LP's. De '87 CD's daargelaten. Qua bass heb je wel gelijk.

Artwork heb je ook bij een CD. En ik zou nooit of te nimmer dat ophangen, ik heb hier bij mijn Pink Floyd boxset ook posters maar die laat ik mooi in de hoes zitten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323754
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde "wow" gevoel ook bij CD's om eerlijk te zijn. En ik kan het me niet voorstellen dat de remasters op CD veel verschillen qua geluid dan met de LP's. De '87 CD's daargelaten. Qua bass heb je wel gelijk.

Artwork heb je ook bij een CD. En ik zou nooit of te nimmer dat ophangen, ik heb hier bij mijn Pink Floyd boxset ook posters maar die laat ik mooi in de hoes zitten
Dat verschil is inderdaad al flink opgelopen dankzij de remasters maar nog steeds klinkt naar mijn mening het vinyl toch een tikkie beter.

En wat het ophangen betreft, er gaan heus geen punaises of iets dergelijks doorheen, ik heb al iets in mijn hoofd dat ik de hoes + de plaat zelf gewoon decoratief op mijn kamer kan ''hangen'' zonder ook maar enkele beschadiging
pi_75323773
Nu ik 't toch over vinyl heb, ik heb van Rubber Soul volgens mij een vocals centered mix
weet iemand wat meer over die mix? Het is een Franse persing..
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:11:58 #145
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75323818
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:09 schreef blckbb het volgende:
Nu ik 't toch over vinyl heb, ik heb van Rubber Soul volgens mij een vocals centered mix
weet iemand wat meer over die mix? Het is een Franse persing..
Welk serie nummer?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75323870
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:11 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Welk serie nummer?
2 C 062-4115

Zou ook kunnen dat het een mono is, dan moet ik even het labeltje inspecteren
edit: nee, toch echt stereo

en ik zat nog even te denken dat misschien de aansluiting van mijn stereo verkeerd staat, r-l kabels verkeerd aangesloten misschien, maar ik denk dat als je maar de helft van Rubber Soul hoort dat dat heel erg opvalt en het zijn alleen de vocalen die in het midden staan
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:33:03 #147
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75324271
Het zou inderdaad best kunnen dat het een andere mix is. Er is, weliswaar op CD, een versie van Rubber Soul die de UK mix uit '65 lijkt te hebben. Op de Steve Hoffman forums (audofielen forum, als ik het zo mag uitdrukken) is er heftig over gediscussieerd iig. Je moet maar eens een paar tracks met dit lijstje vergelijken;
http://www.columbia.edu/~brennan/beatles/var-1965.html

Bij de remasters zijn de vocals iig ook gecentreerd lijkt het zo. Of althans bij de stereo box.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75324346
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Arn0 het volgende:
Het zou inderdaad best kunnen dat het een andere mix is. Er is, weliswaar op CD, een versie van Rubber Soul die de UK mix uit '65 lijkt te hebben. Op de Steve Hoffman forums (audofielen forum, als ik het zo mag uitdrukken) is er heftig over gediscussieerd iig. Je moet maar eens een paar tracks met dit lijstje vergelijken;
http://www.columbia.edu/~brennan/beatles/var-1965.html

Bij de remasters zijn de vocals iig ook gecentreerd lijkt het zo. Of althans bij de stereo box.
Ik heb Drive My Car op die LP vergeleken met de CD uit '87 met mijn koptelefoon, en of mijn audio-gehoor laat mij ontzettend in de steek of alleen de stemmen staan toch écht in het midden
pi_75324399
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:33 schreef Arn0 het volgende:
Het zou inderdaad best kunnen dat het een andere mix is. Er is, weliswaar op CD, een versie van Rubber Soul die de UK mix uit '65 lijkt te hebben. Op de Steve Hoffman forums (audofielen forum, als ik het zo mag uitdrukken) is er heftig over gediscussieerd iig. Je moet maar eens een paar tracks met dit lijstje vergelijken;
http://www.columbia.edu/~brennan/beatles/var-1965.html

Bij de remasters zijn de vocals iig ook gecentreerd lijkt het zo. Of althans bij de stereo box.
En bedankt voor de link, ik ga het binnenkort wel even uitvogelen, maar ik ben er nu even te lui voor en Sgt. Peppers ligt er net op
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:46:40 #150
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75324575
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:36 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb Drive My Car op die LP vergeleken met de CD uit '87 met mijn koptelefoon, en of mijn audio-gehoor laat mij ontzettend in de steek of alleen de stemmen staan toch écht in het midden
Maar Rubber Soul uit '87 is dan ook opnieuw gemixt door George Martin.. Ik zit hier te vergelijken maar misschien ligt het aan mijn wanorde van bestanden maar het lijkt zo dat bij zowel de authentieke mix als de '87 mix nergens de vocals centered zijn. Vaag!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75324660
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar Rubber Soul uit '87 is dan ook opnieuw gemixt door George Martin.. Ik zit hier te vergelijken maar misschien ligt het aan mijn wanorde van bestanden maar het lijkt zo dat bij zowel de authentieke mix als de '87 mix nergens de vocals centered zijn. Vaag!
Dat is inderdaad vreemd
Ik weet toch echt zeker dat vocals centered zijn bij Drive My Car, en het is ook geen mono want de bas en gitaar onderscheiding tussen de kanalen hoor ik wel.

Vreemd, kan ook niks op 't serienummer vinden
pi_75324713
http://www.discogs.com/viewimages?release=1302326
Op één cijfertje na (serienummer daar is 2c 066 en de mijne is 2c 062) is het label vrijwel precies hetzelfde..
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:54:38 #153
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75324728
Ik lees hier wel net een post van iemand die ook een Franse druk heeft en die zegt dat het een 'narrow stereo' mix is. Verder geen reactie daarop.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75324808
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120393119513#ht_2441wt_939

En we hebben een match, in ieder geval precies dezelfde als de mijne (op het feit na dat ik er slechts 5 euro voor betaald heb dan ! )
pi_75324816
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:54 schreef Arn0 het volgende:
Ik lees hier wel net een post van iemand die ook een Franse druk heeft en die zegt dat het een 'narrow stereo' mix is. Verder geen reactie daarop.
Linkje daarnaartoe?
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:58:22 #156
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75324825
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:57 schreef blckbb het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120393119513#ht_2441wt_939

En we hebben een match, in ieder geval precies dezelfde als de mijne (op het feit na dat ik er slechts 5 euro voor betaald heb dan ! )
Die kwam ik ook tegen. En nu?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:59:29 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75324846
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:58 schreef blckbb het volgende:

[..]

Linkje daarnaartoe?
Ik weet niet of het forum toegankelijk is voor gasten. Het is overigens al wel drie jaar oud, deze post;
quote:
I have a French pressing of Rubber Soul from around 1980, which is a narrow stereo mix, just like the Canadian narrow mix of Beatlemania. Otherwise it sounds identical to the normal (wide) UK stereo mix. I think the French mix solves the problem of the "hole-in-the-middle-vocal-in right-channel-bass-in-left channel" of the normal UK stereo mix of Rubber Soul. The narrow mix sounds more natural than both the normal UK mix and the Ebbetts centered-vocal-mix, and unlike the normal UK mix the narrow mix is nice even on headphones. I suggest this French lp as a candidate for a new Ebbetts title.
Je hebt er niet veel aan, eigenlijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75324934
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:58 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Die kwam ik ook tegen. En nu?
Tsja, eigenlijk niets. Behalve dat ik weet dat hij meer waard is dan wat ervoor betaald heb
Adverteerder zal vast ook niks weten...
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het forum toegankelijk is voor gasten. Het is overigens al wel drie jaar oud, deze post;
[..]

Je hebt er niet veel aan, eigenlijk
Vrij weinig indeed. Ik betwijfel of het een druk uit 1980 is, vrijwel alle hits op google zeggen 1965.. maar ach, hoe betrouwbaar is dat
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:58:20 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75326168
Ik heb net dit uitermate interessant artikel gelezen over Lennon/McCartney vs McCartney/Lennon credits;
http://wogew.blogspot.com(...)two-little-boys.html
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75332117
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:08 schreef Arn0 het volgende:
Het is erg koud maar tegelijkertijd is er geen garderobe.
Goed dat je het zegt Wist ik niet

Ik doe maar gewoon een vest aan.
  zondag 6 december 2009 @ 19:34:28 #161
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_75345477
Ik hoop in ieder geval dat het wel droog is als we staan te wachten, want als je doorweekt naar binnen moet dan is de lol er al af ( iig voor mij)
Ik hoop zo dat StC erin blijft, ik vind het zo'n heerlijk vrolijk nummer!

Verder goeie setlist, heb er zin in!!!
pi_75350199
Zijn oordopjes eigenlijk nodig of handig bij zo'n concert?

Mijn bijdrage aan dit topic:








toffe versies als je een NES hebt (gehad).
  zondag 6 december 2009 @ 21:31:56 #163
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75350248
Ik las even 8-track en dacht aan multi tracks Damn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 6 december 2009 @ 21:34:18 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75350341
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:30 schreef Writersright het volgende:
Zijn oordopjes eigenlijk nodig of handig bij zo'n concert?
Voor een McCartney concert lijkt me dat echt overbodig. Ik heb nog nooit iemand gezien met oordopjes bij een McCartney concert iig.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75351847
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:30 schreef Writersright het volgende:
Zijn oordopjes eigenlijk nodig of handig bij zo'n concert?

Mijn bijdrage aan dit topic:








toffe versies als je een NES hebt (gehad).
Doet me denken aan Pokémon op de GBCr
pi_75358246
Hoelaat gaan de duren open naar de zaal?
  maandag 7 december 2009 @ 02:03:18 #168
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75358789
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:22 schreef Braddie het volgende:
Hoelaat gaan de duren open naar de zaal?
17:30
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75358953
Aanwezig woensdag, hopelijk dat ik dan weer hoor en stem heb. Net terug van Rammstein
Counting all the assholes in the room, Well I'm definitely not alone.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_75360376
Hebben moeten
http://link.marktplaats.nl/302832845
hou je .... in.. AARGH
  maandag 7 december 2009 @ 10:45:40 #171
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75363214
Vanaf 125,- das jammer. Wel mooi zeg!!
pi_75364571
Voor ¤103,90 heb je ze alle drie op VinylVinyl.nl?
  maandag 7 december 2009 @ 11:53:02 #173
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75365402
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:28 schreef psychedelicate het volgende:
Voor ¤103,90 heb je ze alle drie op VinylVinyl.nl?
Goh, dat valt nog 'relatief' mee.
pi_75367723
Het zijn totaal 9 platen, dus dat valt zeker wel mee.
  maandag 7 december 2009 @ 13:02:53 #175
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75367906
En qua CD's ga je het nieuw denk ik niet goedkoper vinden dan 65/75 euro dus prijs is niet abnormaal idd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75377948
Ergens in 1968 is EMI Europe beginnen met standaardiseren van hun serials naar
Het eerste cijfer staat voor het land
1C Duitsland
2C Frankrijk
3C Italie
4C België
5C Nederland
(de rest weet ik niet uit mijn hoofd)
Enkel Engeland bleef met Rxxxx werken
  maandag 7 december 2009 @ 17:09:00 #177
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75378020
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:07 schreef warpozio het volgende:
Ergens in 1968 is EMI Europe beginnen met standaardiseren van hun serials naar
Het eerste cijfer staat voor het land
1C Duitsland
2C Frankrijk
3C Italie
4C België
5C Nederland
(de rest weet ik niet uit mijn hoofd)
Enkel Engeland bleef met Rxxxx werken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 7 december 2009 @ 18:11:39 #178
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75380119
Verdomme, m'n broer en m'n pa gaan met zo'n touringcar en blijkbaar komen ze daar nog later aan dan verwacht. 7 uur in Arnhem. Dat is volgens mij veels te laat om nog een fatsoenlijk plekje te bemachtigen...

Ik ben er voor in staat om maar alleen in de rij te gaan staan
pi_75380400
Hoe laat is het ongeveer afgelopen? Ik moet mijn terugreis nog even plannen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  maandag 7 december 2009 @ 18:21:50 #180
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75380475
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:20 schreef Homdeck het volgende:
Hoe laat is het ongeveer afgelopen? Ik moet mijn terugreis nog even plannen.
Damn, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Dat wordt een after-party in Arnhem, wie doet er mee?
  maandag 7 december 2009 @ 18:28:42 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75380773
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:11 schreef Blinker het volgende:
Ik ben er voor in staat om maar alleen in de rij te gaan staan
Ik ga met twee andere fans, die ik nog niet heb ontmoet, samen in de rij staan om ook niet alleen te staan. Als je wilt kan je mee aanschuiven, natuurlijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 7 december 2009 @ 18:29:02 #182
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75380786
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:20 schreef Homdeck het volgende:
Hoe laat is het ongeveer afgelopen? Ik moet mijn terugreis nog even plannen.
Ik zou rekenen rond kwart voor 11.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 7 december 2009 @ 21:36:15 #183
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75389603
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ga met twee andere fans, die ik nog niet heb ontmoet, samen in de rij staan om ook niet alleen te staan. Als je wilt kan je mee aanschuiven, natuurlijk
Ik ga morgen voorzichtig proberen te peilen of ze dat goed vinden, zodat ik geen tere zieltjes kwets
Anders hou ik mijzelf aanbevolen
pi_75389638
Ik hoop er woensdag tussen 17:30 en 18:00 te zijn
pi_75390571
Ik ga rond 4 uur weg vanuit Hilversum!
Hoop er ook rond half 6 te zijn
pi_75394056
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:28 schreef psychedelicate het volgende:
Voor ¤103,90 heb je ze alle drie op VinylVinyl.nl?
Oh dankje
Helaas gaat er deze maand toch veelstuveul geld uit naar kerstcadeautjes maar hou 'm in mn broekzak. Als ik dit soort LP's zie krijg ik de kriebels om ze te kopen
pi_75394118
Mijn lieve moeder heeft trouwens even geregeld dat ik naar ''de tandarts'' ga woensdag om half 4. Dan kan ik al lekker om die tijd vertrekken naar Arnhem
pi_75394359
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ga met twee andere fans, die ik nog niet heb ontmoet, samen in de rij staan om ook niet alleen te staan. Als je wilt kan je mee aanschuiven, natuurlijk
Als je nou eens wat foto's in het FoBo van je zet kan ik tenminste keihard ''ARNEUUUOOO'' roepen als ik je zie !
pi_75397601
Ik ben er ook, met wat vrienden, jeuh!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_75398379
Morgen is het zo ver!
Kan Niet Wachten

Paul Mc Cartney
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:11:24 #191
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_75398755
Ik wil ook. Ik wil ooook.

Bijzonder veel plezier alvast allemaal!
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:54:08 #192
277654 paulramon
beatles4ever
pi_75399139
quote:
Op maandag 7 december 2009 08:40 schreef blckbb het volgende:
Hebben moeten
http://link.marktplaats.nl/302832845
hou je .... in.. AARGH
deel 2 is te koop voor 38 euro in mijn shop. das inclusief verendkosten.
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:57:09 #193
277654 paulramon
beatles4ever
pi_75399182
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 20:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb geeneens een Beatles shirt
ik kan wel een meenemen woensdag~! welke maat heb je?
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:00:05 #194
277654 paulramon
beatles4ever
pi_75399219
iedereen alvast heel veel plezier woensdag bij macca!
Jerrie.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:08:42 #195
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_75399348
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:29 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zou rekenen rond kwart voor 11.
Ik mag hopen van niet Dan kom ik niet eens thuis
pi_75401778
Hoop blije Bealtes-fans voor een dag als deze.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:33:07 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75404782
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:08 schreef Hankster het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet Dan kom ik niet eens thuis
Je mag hopen wat je wilt, maar zijn show duurt gemiddeld 2 uur en 45 minuten. De Berlijn bootleg bijvoorbeeld duurt 2 uur en 38 minuten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75406768
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:57 schreef paulramon het volgende:

[..]

ik kan wel een meenemen woensdag~! welke maat heb je?
een M'etje, ligt eraan hoe het valt anders een L. maar ik denk dat de kans klein is dat we elkaar tegenkomen, niet?
pi_75406825
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Je mag hopen wat je wilt, maar zijn show duurt gemiddeld 2 uur en 45 minuten. De Berlijn bootleg bijvoorbeeld duurt 2 uur en 38 minuten
en is die bootleg inclusief het gepraat ertussen of is dat er dan uitgeknipt?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:47:36 #200
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75407172
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 06:49 schreef Braddie het volgende:
Morgen is het zo ver!
Kan Niet Wachten

Paul Mc Cartney
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:50:02 #201
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75407263
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef blckbb het volgende:

[..]

en is die bootleg inclusief het gepraat ertussen of is dat er dan uitgeknipt?
Inclusief gepraat, dat wel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:37:38 #202
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75408955
In al die spanning voor het McCartney concert was ik het bijna vergeten: Het is vandaag alweer 29 jaar geleden..

Rest in Peace, Dr. Winston O. Boogie
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75409375
Misschien al eerder besproken, maar van de NS-site:
quote:
Paul McCartney in Gelredome Arnhem

Op woensdag 9 december geeft Paul McCartney een concert in Gelredome in Arnhem. Het concert begint om 20.00 uur en is rond 23.00 uur afgelopen.

Kom met de trein

NS adviseert bezoekers van dit concert te reizen naar station Arnhem. Tussen station Arnhem en Gelredome rijden pendelbussen. De kosten voor deze bus zijn ¤ 3 voor een retour. Kaartjes zijn te koop bij de speciale verkoopbus van Connexxion.
Lijkt er niet op dat ze extra treinen hebben ingezet na afloop.
pi_75409719
Laatste trein richting Amsterdam om 23:59. Weliswaar met een overstap van bijna een half uur in Utrecht, maar ik slaap in ieder geval in m'n eigen bedje
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_75409746
En Ramses begraven op de sterfdag van Lennon.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_75409964
Laatste trein richting Zwolle gaat om 23.40 uur. Dat wordt haasten vrees ik
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_75410089
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:03 schreef Homdeck het volgende:
Laatste trein richting Zwolle gaat om 23.40 uur. Dat wordt haasten vrees ik
Route vanaf de pendelbus naar perron goed in je hoofd prenten. Zonder twijfel en in één lange sprint naar de trein....
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:49:30 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75411738
Een erg mooi artikel
quote:
(CNN) -- Maybe if you're a New Yorker, you grow accustomed to the sight.

Maybe if you live in the city, it becomes just another part of the Manhattan landscape.

But if you're from somewhere else, visiting, and you're not expecting to encounter it. . . .

Well, you sense that you've been in front of this building before, even though you never have. You feel it before you fully see it.

So it was, early on a recent afternoon, that I was walking east on 72nd Street, approaching Central Park West.

I glanced to my left.

To say the building is spooky is perhaps too easy. Yet everything about it -- the high gables, the balustrades, the gas lanterns burning even in the daytime, the black iron gates leading into the open interior courtyard -- seems purposely designed to give off an aura of portent.

Possibly that impression is merely retrospective -- most likely, when the massive residential building was constructed well over a century ago, the desire was simply to erect a place of urban elegance. And perhaps to the people who live there now, it looks only like home.

When the 1968 movie "Rosemary's Baby" was filmed, and the exterior of this building -- the Dakota -- was chosen as the site of the eerie tale, the die may have been cast. For anyone who ever saw the movie, the temperature drops a few degrees as soon as those walls come into sight.

Yet it is what happened here 29 years ago this week that draws curious visitors still.

I heard a voice behind me.

"Is this where. . .?"

A young woman was asking her friend the question.

"Yes," the friend said, not needing to hear the rest.

Mark David Chapman shot John Lennon to death next to those courtyard gates on the night of December 8, 1980, as Lennon was returning to his home inside the Dakota. Lennon and his wife, Yoko Ono, had spent the evening at a recording studio known as the Record Plant, working on a song called "Walking on Thin Ice." As they neared the entrance to the Dakota just before 11 p.m., Chapman, who that same afternoon, at the same entrance, had asked for and received an autograph from Lennon, waited with a gun.

Lennon never had a chance. He would be pronounced dead at the St. Luke's-Roosevelt Hospital Center. His public life had been somewhat quieter since the breakup of the Beatles; although many of his admirers around the globe were aware that he had become a resident of New York, relatively few knew exactly where in the city he lived. On the night of the murder, though, as the news of his death quickly spread, so, too, did photographs and live television images of the Dakota. The building on that night became synonymous with heartache, with senseless loss, with joy extinguished..

And here -- as in the waning days of 2009 you find yourself standing on this block without having planned it, as you look at the building you have never before seen with your own eyes -- is what strikes you:

To anyone in this city, in this country, in this world, who is younger than 32 or 33 years old, the memory of Lennon is of a man who has always been dead. The murder was past tense by the time people who are now that age first became aware of his name.

The Dakota, in its own way, may be, to them, like Ford's Theatre in Washington, D.C., or the triple underpass in Dallas. A place where something terrible happened, yes, but something terrible that happened in history, not in the recollected narrative of their daily lives.

I crossed the street called Central Park West and stepped onto the pathway to the park itself. A little girl, around five years old, was coming out of the park with her parents. They obviously had been talking about Lennon, for she said to them:

"Is that where he's buried?"

As if approaching Grant's Tomb. Her father said to her:

"No, he was killed there. I don't know where he is buried."

And they crossed the street, toward the Dakota.

The array of John Lennon merchandise for sale by vendors at the entrance to the park -- photos, drawings, postcards -- is understandable from a purely commercial point of view, but is jarring nonetheless near the shadow of the building where he died. It may not be intended as a sign of disrespect, and maybe the sight of this, too, is something to which people who live in New York have long ago become accustomed.

Just inside the entrance to the park is the famous Strawberry Fields, named in his memory. The main gathering point is the mosaic with, at its center, the single word: "Imagine."

One sign near the mosaic announced that the playing of musical instruments is not permitted, but on this day a man sat on a bench facing the mosaic and strummed a wooden acoustic guitar. As he played the song "In My Life," he sang, with a wavery voice, the words:

"There are places I remember. . . ."

On Tuesday, as the anniversary of the murder arrives, perhaps the mood will be solemn in Strawberry Fields. But on this day, at least on this hour of this day, it was intermittently lighthearted. People sprawled on their backs on top of the mosaic, grinning and spreading their arms and legs in "Hard Day's Night" or "Help!" quasi-Beatles poses. Friends with cameras knelt near them, trying to angle the lens upward at a severe enough degree to include the looming vision of the Dakota in the shot.

There was a little informal line as people waited their own turn to pose on the "Imagine" mosaic. The man with the guitar sang:

"But of all these friends and lovers. . . ."

Another snap of another camera.

". . .there is no one, compares with you. . . ."

Twenty-nine Decembers ago, a man on 72nd Street wanted only one thing:

To get home for the night.

The opinions expressed in this commentary are solely those of Bob Greene.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75412901
En bovenstaande kan ik alleen maar beamen. The Dakota was precies zoals ik mij al jaren had voorgesteld, maar toch ook weer niet... Misschien is "spookachtig" toch wel de juiste beschrijving. Er is in feite helemaal niets veranderd aan de omgeving sinds de dag dat hij stierf, je herkent alles terug van de foto's. Maar het wordt aan de andere kant wel pijnlijk duidelijk dat er sindsdien natuurlijk een héleboel veranderd is. En dan bedoel ik nog niet eens dat er niets meer over is van de Record Plant, of van de oorspronkelijke Hit Factory. Want alleen de gebouwen aan de overkant en kleine details doen daar nog herinneren aan de bekende foto's van de zomer van 1980. Zelfs z'n favoriete koffiehuisje om de hoek van The Dakota is vorig jaar een beunhaas-kruidenier geworden.

Treurige dag, of zoals Sean Lennon gisteren zei: "Thinking of my mum today...everyone send her some love please..."
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:20:16 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75412977
Ik kwam net een -voor mij bijna wereldschokkende- foto tegen van John en Paul in 1974. Ik wist helemaal niet dat er foto's van ze te samen na 1969 waren

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75413479
Die is nog niet eens zo lang geleden opgedoken. Er was altijd wel een vage zwart-wit paparazzi-foto, waarop ze amper te herkennen zijn. Deze foto is vorig jaar verschenen is het foto-boekje "Instamatic Karma", van Lennon's toenmalige vriendin May Pang. Erg bijzondere foto's, met Lennon in een sfeer die je niet snel tegenkomt op andere foto's. Ook Linda McCartney heeft foto's van John genomen in die tijd, dus er is zonder twijfel nog meer. Naar verluidt opperde Lennon toen om mee te gaan naar New Orleans voor de sessies van "Venus And Mars", maar hij miste Yoko en vertrok voorgoed terug naar New York.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:35:22 #212
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75413551
Idd, die zwart-wit foto is wel erg vaag. Ringo was toen ook aanwezig trouwens. Ik hoop echt dat Linda's foto's ooit gepubliceerd worden. Wel opvallend dat de reünies met Paul voornamelijk in het Lost Weekend waren.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:45:12 #213
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_75413911
Veel plezier morgen, ik moet wegens een fikse buikgriep verstek laten gaan!
pi_75414446
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:45 schreef peaceman het volgende:
Veel plezier morgen, ik moet wegens een fikse buikgriep verstek laten gaan!
Wat zonde
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:01:53 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_75414549
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat zonde
I know... 6 jaar moeten wachten en dan zoiets.
pi_75414801
Mooi interview om vandaag te luisteren:



Zie gerelateerde video's voor de overige delen, t/m deel 16. Vanaf 03:45 in de eerste video komt John binnen. Het begint al gelijk goed met een Sesamstraat-imitatie. Vlak voor dit interview was de beroemde fotosessie met Annie Leibovitz. In de namiddag vetrokken ze naar de Record Plant om de laatste hand te leggen aan Yoko's hitsingle "Walking On Thin Ice", waarop Lennon wat mij betreft z'n beste gitaarwerk sinds 1964 neerzet. De legende gaat dat hij voor die sessie z'n legendarische '58 Rickenbacker 325 weer gebruikte voor het eerst sinds de Ed Sullivan-show in 1964. "I think we've just got your first No. 1, Yoko.", zei Lennon, zoals te horen is op de 12" mix. 25 jaar later kreeg hij gelijk, toen een remix wekenlang op nummer 1 stond in de Amerikaanse dance charts. Iets na 22:00 ronden ze de sessie af, vroeger dan normaal gesproken, dit omdat John Sean nog goedenacht wilde wensen. Dit was de avond van 8 december.

  dinsdag 8 december 2009 @ 17:16:34 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75415102
Is dat het interview dat op Milk & Honey staat, maar dan compleet?

Ik begin die twee platen, Double Fantasy en Milk & Honey trouwens steeds beter te vinden. Het Lennon gedeelte dan. Misschien zelfs zijn beste twee albums. Misschien dan Mooie post, trouwens. Nu je die sessie toch vermeldt: Deze foto van de Leibovitz sessie doet me echt aan de Hamburg periode denken;

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75415497
Ik weet nog dat ik op een zomeravond Double Fantasty op mijn platenspeler legde en de headphones inplugde. Helaas stond het knopje om alleen de headphones te horen (standaard is het boxen + headphones tegelijk ofzo, beetje vaag) niet naar beneden en kon de hele buurt meegenieten met Yoko die een orgasme simuleert op vol volume terwijl ik niks door had omdat ik dacht dat er alleen geluid uit de headphones kwam.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:34:37 #219
192683 AMDB
Visionair.
pi_75419705
Morgen schijnt Paul McCartney in het GelreDome te staan, ga wel even een kijkje nemen
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:40:54 #220
192683 AMDB
Visionair.
pi_75419956
Vanaf uurtje of 3 trouwens bij ingang L.

Als je een jongen met halflang haar ziet staan, helemaal alleen en zielig, met een groene jas, zeg dan hoi
pi_75420925
Scheisse, zie net dat mn ID-kaart verlopen is. Letten ze daar streng op bij Gelredome?
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:08:33 #222
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75421164
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:40 schreef AMDB het volgende:
Vanaf uurtje of 3 trouwens bij ingang L.

Als je een jongen met halflang haar ziet staan, helemaal alleen en zielig, met een groene jas, zeg dan hoi
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ga met twee andere fans, die ik nog niet heb ontmoet, samen in de rij staan om ook niet alleen te staan. Als je wilt kan je mee aanschuiven, natuurlijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75421639
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Writersright het volgende:
Scheisse, zie net dat mn ID-kaart verlopen is. Letten ze daar streng op bij Gelredome?
Lijkt me niet, toch?
pi_75421819
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:17 schreef blckbb het volgende:

[..]

Lijkt me niet, toch?
Tsja volgens de huisregels moet je die bij je hebben staat op de site maarja weet niet of dat allen bij misdragen toegepast wordt of ook bij ingangscheck ofzo.
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:01:00 #225
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75423437
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]


[..]
Lijkt me een goed idee! Zie pm
pi_75423521
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:21 schreef Writersright het volgende:

[..]

Tsja volgens de huisregels moet je die bij je hebben staat op de site maarja weet niet of dat allen bij misdragen toegepast wordt of ook bij ingangscheck ofzo.
Sjezus, het is Masters of Hardcore niet.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_75424732
Ik ben bij een concert nog nooit gecontroleerd op mijn ID en als ze dat wel doen dan lijkt het me niet een ramp als ie verlopen is, het is de politie niet

Morgen om deze tijd gaan we allemaal uit onze dak (en is het erg stil in dit topic )
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:30:40 #228
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75424854
Ik heb echt de zenuwen, nu al
pi_75425333
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:30 schreef Blinker het volgende:
Ik heb echt de zenuwen, nu al
En dan begint het concert en val je flauw
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:45:05 #230
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75425554
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:40 schreef Writersright het volgende:

[..]

En dan begint het concert en val je flauw
Geniaal
Maar nee, dat zal niet gebeuren
pi_75425594
Donderdag is mijn stem kapot... wedden !
pi_75426493
Ik heb er zo'n zin in
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:09:37 #233
192683 AMDB
Visionair.
pi_75426755
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]


[..]
En waar kan ik je aan herkennen?
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:11:00 #234
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_75426820
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:03 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb er zo'n zin in
Ik ook
want de klop doet het niet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:12:07 #235
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75426871
Ik ben er waarschijnlijk ook.
http://blinker1985.hyves.nl Als je deze jongen ziet, geef hem even een biertje
pi_75426944
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef Blinker het volgende:
Ik ben er waarschijnlijk ook.
http://blinker1985.hyves.nl Als je deze jongen ziet, geef hem even een biertje
geert-3.hyves.nl/
2 biertjes graag
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:27:39 #237
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75427579
Is dit de stilte voor de storm?
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:28:36 #238
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75427633
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:27 schreef Blinker het volgende:
Is dit de stilte voor de storm?
Gewoon de normale gang van zaken lijkt me, dit is geen SC Maar morgen/overmorgen zal het topic wel volgepost worden, waarschijnlijk door een aantal mensen die anders nooit in dit topic posten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:35:57 #239
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75427989
Inderdaad, vrijdag wordt een drukke met allemaal posts van hoe geweldig het was
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel jongeren er rondlopen, ik denk niet dat FOK! representatief is voor het hele Macca publiek
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:37:32 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75428073
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:35 schreef Blinker het volgende:
Inderdaad, vrijdag wordt een drukke met allemaal posts van hoe geweldig het was
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel jongeren er rondlopen, ik denk niet dat FOK! representatief is voor het hele Macca publiek
Tja, het feit dat de zitplaatsen eerder uitverkocht waren dan de staanplaatsen zegt genoeg. Maar laten we niet overdrijven: Bij de staanplaatsen zullen wel een hele hoop -30tigers staan. Want als ik een live video bekijk op youtube/bootleg is het publiek niet overdreven oud.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:44:35 #241
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75428394
Ik ben (pas ) 27, maar wel een fan!!! Kan ook niet anders met een moeder die DIE HARD Beatles fan is. Zij gaat morgen voor het eerst. Een dream come true voor haar na 44 jr, want op haar 11e mocht ze niet naar het Beatlesconcert in NL van haar moeder.
Ik zit ergens anders dan mn ouders helaas, want had graag het hoofd van mn moeder gezien. Maar mag de pret niet drukken! Ik ga swingen met vriendin! Komt eindelijk mn Beatlesshirt écht van pas !

Al de hele avond de cd op trouwens! Heerlijk zeg!!! Krijg enorm de kriebels!!!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:46:37 #242
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75428479
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:44 schreef Qebbel het volgende:
Al de hele avond de cd op trouwens! Heerlijk zeg!!! Krijg enorm de kriebels!!!
Welke cd precies? De live CD? Want dat zou imo de concertervaring wat verpesten: Als je je bedenkt dat de setlist bijna hetzelfde is en de verhalen ook
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75428487
Volgens mij zijn er heel veel jonge mensen hoor. Ik ga met mijn zusje van 18, ik heb haar een goede smaak bijgebracht
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_75428558
Fototoestels mag je gewoon meenemen toch?
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:51:42 #245
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75428687
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Welke cd precies? De live CD? Want dat zou imo de concertervaring wat verpesten: Als je je bedenkt dat de setlist bijna hetzelfde is en de verhalen ook
Nou, kleine stukjes daarvan geluisterd, maar zonder verhalen nog hoor. Heb m namelijk net binnen! Maar wel andere cds van hem/beatles!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:51:49 #246
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75428693
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Writersright het volgende:
Fototoestels mag je gewoon meenemen toch?
In theorie niet, maar ze gaan het echt niet afnemen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:52:56 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75428745
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Nou, kleine stukjes daarvan geluisterd, maar zonder verhalen nog hoor. Heb m namelijk net binnen! Maar wel andere cds van hem/beatles!
Ohja, uiteraard, bij de CD's zijn de verhalen weggeknipt. Ik ben in de war met de DVD Dan valt het wel mee.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:53:13 #248
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_75428756
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Writersright het volgende:
Fototoestels mag je gewoon meenemen toch?
Dit staat op de site van het Gelredome:

Artikel 7: Beeld- en / of geluidsopnamen

7.1 Met uitzondering van, naar het oordeel van gebruikers, bevoegde persfotografen, -filmers of journalisten, is het maken van beeld- en / of geluidsopnamen op het terrein van de Dome en in de Dome, ten behoeve van commerciële doeleinden, verboden. Dit verbod kan uitgebreid worden tot alle doeleinden. Dit wordt alsdan bij de ingangen aangeduid.

Maar van een niet al te fancy camera zullen ze geen probleem maken denk ik.
want de klop doet het niet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:00:08 #249
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_75429027
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:52 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ohja, uiteraard, bij de CD's zijn de verhalen weggeknipt. Ik ben in de war met de DVD Dan valt het wel mee.
't klinkt ERRUG goed in ieder geval! Geniaal wordt het!!! Ik neem trouwens wel een verrekijkert mee. En tja, tegen telefoons kunnen ze weinig beginnen denk ik.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_75429030
Via de site van McCartney is nu trouwens de complete versie van zijn Meatless Monday song te downloaden.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:11:52 #251
139330 TNA
For the stars that shine
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:12:40 #252
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75429398
Oh, ik lees net dat hij al 67 is, laat dan maar zitten
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:13:32 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75429430
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef TNA het volgende:
Oh, ik lees net dat hij al 67 is, laat dan maar zitten
En ik lees net dat hij al dood is
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75429462
Halen we voor morgen "Het Grote Beatles Topic - Deel 40, OH SHIT HET IS VANDAAG!" nog?
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:14:50 #255
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75429483
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:14 schreef psychedelicate het volgende:
Halen we voor morgen "Het Grote Beatles Topic - Deel 40, OH SHIT HET IS VANDAAG!" nog?
Als we het voor morgen halen, klopt de TT niet echt. Maar goed, ik help wel met baggeren zinvol te posten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75429649
Ik ga nu slapen, moet morgen 3 vrienden + moi naar Arnhem toe rijden. Het wordt een lange, zeer lange dag die eindigt met rugklachten, denk ik. Zeven of acht uur staan is niet goed. Ik neem een pakje kaarten mee voor als we op de grond kunnen zitten als we eenmaal binnen zijn.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:20:25 #257
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75429689
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:19 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ga nu slapen, moet morgen 3 vrienden + moi naar Arnhem toe rijden. Het wordt een lange, zeer lange dag die eindigt met rugklachten, denk ik. Zeven of acht uur staan is niet goed.
Ik heb echt het gevoel dat er enkel maar Fokkers om drie/vier uur in de rij gaan staan
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75429805
Gezellig toch.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:24:52 #259
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_75429838
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:23 schreef psychedelicate het volgende:
Gezellig toch.
Inderdaad . Ik hoop er rond half vier ofzo te zijn
want de klop doet het niet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:32:16 #260
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75430080
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En ik lees net dat hij al dood is
William Shears Campbell - Good Evening Holland!
pi_75430102
Vertrek half 4. ben er half 5 denk ik wel
  woensdag 9 december 2009 @ 00:12:47 #262
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75431280
Het licht gaat hier nu ook uit!
Hopen dat ik kan slapen

Tot morgen allemaal!
  woensdag 9 december 2009 @ 00:21:09 #263
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75431491
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:12 schreef Blinker het volgende:
Het licht gaat hier nu ook uit!
Hopen dat ik kan slapen

Tot morgen allemaal!
Goed plan, ik ga ook slapen. Morgen eerst nog twee examens en daarna meteen naar Nederland. Spannend!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75431550
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Goed plan, ik ga ook slapen. Morgen eerst nog twee examens en daarna meteen naar Nederland. Spannend!
Naar Nederland gaan is inderdaad spannend, knul
  woensdag 9 december 2009 @ 00:24:06 #265
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75431573
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Naar Nederland gaan is inderdaad spannend, knul
Zeg geen knul tegen mij, ik ben even oud als jou, knul
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75431600
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zeg geen knul tegen mij, ik ben even oud als jou, knul
Niet. mag jij al bier kopen dan?!
  woensdag 9 december 2009 @ 00:25:51 #267
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75431615
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:25 schreef blckbb het volgende:

[..]

Niet. mag jij al bier kopen dan?!
Ja, natuurlijk

om precies te zijn ben ik al 5 dagen gerechtigd om bier te kopen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75431660
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:25 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk

om precies te zijn ben ik al 5 dagen gerechtigd om bier te kopen
oh gefeliciteerd nog! Ik al zon 150 dagen (stoer dan met 16 jaar zijn topic)
pi_75433150
Ik vertrek om 15:00 uur. Moet uit Limburg komen

Ben te herkennen aan een Beatles-shirt en een exemplaar van Catcher in the Rye.
Tot dan!
pi_75434076
Ik vertrek rond half 4 - 4 uur, Ben te herkennen aan mijn Jean Michel Jarre shirt!
  woensdag 9 december 2009 @ 08:07:49 #271
192683 AMDB
Visionair.
pi_75434258
Ik vertrek om 12.30 vanaf stage, en rond 3 uur voor GelreDome denk ik
  woensdag 9 december 2009 @ 08:10:45 #272
192683 AMDB
Visionair.
pi_75434280
Ik heb gewoon echt kut geslapen van de opwinding/zenuwen
  woensdag 9 december 2009 @ 08:28:12 #273
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_75434449
aangezien toch iedereen het neerplempt: wij vertrekken rond 2en, en is klein uurtje rijden. zal nog wel even berichtje plaatsen zodra ik in de rij sta
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_75434458
Ik heb heerlijk geslapen, Maar werd door de opwinding 2 uur eerder wakker dan de wekker(Al maakt dat niet super veel uit, Ging rond 11 uur naar bed en werd half 8 wakker
  woensdag 9 december 2009 @ 09:13:21 #275
192683 AMDB
Visionair.
pi_75435194
Begin ik gek te worden of niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75435443
Lachen
Gebeurt mij ook wel eens
* Braddie Heb zin in vanavond!
pi_75435483
Iemand nog ontlastingstips? Heb je een redelijk goede plek, moet je ehhh ontlasten, plek weg/ Wil ik niet meemaken en ben nu al gespannen

Ohja en had 2 kaarten over die ik inmiddels verkocht heb maar kreeg net de volgende mail:


U heeft op marktplaats een bod van 150 euro voor de twee kaarten van Paul McCartney. Indien u ze nog niet verkocht heeft, wil ik graag 50 euro bieden voor de twee kaarten samen.

Ik hoor graag uw reactie. U kunt mij mailen op ********* of bellen op 06-******** (niet bereikbaar tussen 13.30u en 15.30u).


  woensdag 9 december 2009 @ 09:28:57 #278
192683 AMDB
Visionair.
pi_75435505
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:28 schreef Writersright het volgende:
Iemand nog ontlastingstips? Heb je een redelijk goede plek, moet je ehhh ontlasten, plek weg/ Wil ik niet meemaken en ben nu al gespannen
Alles eruit zweten van de zenuwen
  woensdag 9 december 2009 @ 09:32:56 #279
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_75435584
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:13 schreef AMDB het volgende:
Begin ik gek te worden of niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Inmiddels ook weer wakker. Valt mij op dat de meeste mensen hier een redelijk korte reistijd hebben, ik ben bijna drie uur onderweg . Wel met de trein trouwens .
want de klop doet het niet.
pi_75435760
3 uur?
Pfff, Ik ben waarschijnlijk heen en terug net een uurtje meer kwijt!
Heen denk ik 1 uur, En terug misschien 2/2,5/3 hangt van de drukte af!
  woensdag 9 december 2009 @ 10:59:32 #281
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_75437979
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:42 schreef Braddie het volgende:
3 uur?
Pfff, Ik ben waarschijnlijk heen en terug net een uurtje meer kwijt!
Heen denk ik 1 uur, En terug misschien 2/2,5/3 hangt van de drukte af!
Ach ja ik hoef iig niet dezelfde avond terug (hostel) dus dat scheelt alweer. Ik ga over een uurtje al weg
want de klop doet het niet.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:03:28 #282
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75438112
Klein anderhalf uur reistijd, ik vertrek rond half 2 uit Amsterdam.
pi_75440788
Ik ben er vanavond ook bij, met veldkaarten. Even een misschien wat domme vraag, maar ik ben nog nooit met veldkaarten in de Gelredome geweest. Is het warm of koud, en is het handig om een warme jas aan te doen?
Bijgeloof brengt ongeluk.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:17:59 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_75441021
Ik ga over een kwartier op weg, 2,5 uur reistijd met wat omzwervingen langs huis enzo
pi_75441574
Hoop dat ik een beetje redelijke plaatsen krijg.
Zo pal vooraan als 6 jaar geleden zal me wel niet meer lukken, maar ergens halverwege zou prima zijn.

Nog meer mensen die bij ingang L staan? Kunnen we een mini-meet houden
  woensdag 9 december 2009 @ 12:36:22 #286
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75441610
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:35 schreef webfreak het volgende:
Hoop dat ik een beetje redelijke plaatsen krijg.
Zo pal vooraan als 6 jaar geleden zal me wel niet meer lukken, maar ergens halverwege zou prima zijn.
En hoe laat van te voren was je er toen?
pi_75441706
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:35 schreef webfreak het volgende:
Hoop dat ik een beetje redelijke plaatsen krijg.
Zo pal vooraan als 6 jaar geleden zal me wel niet meer lukken, maar ergens halverwege zou prima zijn.

Nog meer mensen die bij ingang L staan? Kunnen we een mini-meet houden
Ik sta ook bij Ingang L.... Weet nog niet precies hoe laat ik er ben.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:53:50 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75442219
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef Blinker het volgende:

[..]

En hoe laat van te voren was je er toen?
Hij was er om 4 uur, heeft hij eens gepost

En ik denk dat bijna iedereen bij ingang L staat. Ik vertrek ook zodadelijk, trouwens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75442275
Zo, wij vertrekken zo ook. Wat gaat het gaaf worden
Bleuh.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:55:36 #290
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75442288
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hij was er om 4 uur, heeft hij eens gepost

En ik denk dat bijna iedereen bij ingang L staat. Ik vertrek ook zodadelijk, trouwens
Had je mn sms nog gehad? Dat ik wel het goede nummer heb
  woensdag 9 december 2009 @ 12:56:40 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75442342
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:55 schreef Blinker het volgende:

[..]

Had je mn sms nog gehad? Dat ik wel het goede nummer heb
Ohja, ik zie het net, had mijn gsm nog niet gecheckt Je hebt idd het goede nummer! Ik ben er zoals verwacht rond 3 uur.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 9 december 2009 @ 12:57:43 #292
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_75442377
Vanavond

Vertrek rond 17:30 vanuit Dordrecht, hopelijk kan ik nog dicht bij het stadion parkeren voor 10 euro
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 9 december 2009 @ 12:57:44 #293
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75442378
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ohja, ik zie het net, had mijn gsm nog niet gecheckt Je hebt idd het goede nummer! Ik ben er zoals verwacht rond 3 uur.
Ik ook rond die tijd, misschien 10 minuten later ligt aan de bus.
Ik sms je rond die tijd wel.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:05:26 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75442645
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:57 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ik ook rond die tijd, misschien 10 minuten later ligt aan de bus.
Ik sms je rond die tijd wel.
Oke, heb jij ook ingang L?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:07:23 #295
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75442725
DOORPOSTEN, HET TOPIC KAN NOG VOL! Nieuw deel met goede TT ftw
  woensdag 9 december 2009 @ 13:07:33 #296
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75442730
Jep!
Spreken we trouwens gewoon voor de ingang af?
  woensdag 9 december 2009 @ 13:08:53 #297
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75442786
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:07 schreef Blinker het volgende:
Jep!
Spreken we trouwens gewoon voor de ingang af?
Uhu, dat lijkt me het beste. Degene die als tweede arriveert stuurt ook een bericht, en dan zie je hem wel aankomen veronderstel ik
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:21:27 #298
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75443205
Ik vertrek nu! Veel plezier allemaal en misschien tot zo!
pi_75443842
Ik vertrek over 2,5 uur
pi_75444216
Ik vertrek over drie kwartiertjes om een reis van bijna 3 uur te maken met de auto.

Achja, het is de moeite waard.
Counting all the assholes in the room, Well I'm definitely not alone.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:57:48 #301
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_75444522
Wat vertrekken jullie allemaal enorm vroeg

Ik heb dan wel zitplaatsen maar vertrek om 17:30 uur, vroeg zat, begint pas om 20:00 uur en het is voor mij 1 uur en 5 minuten rijden!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')