Ritjes uitzitten met 400:1 leverage is nooit zinvol. Mocht je winst maken is dat puur geluk en stel je hebt het mis sta je binnen een uur 20.000 in het rood en schijt je 7 kleuren. CFD's voor lange termijn (mits je echt niks anders met het geld wil doen) is mijn inziens altijd onverstandig.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat vetrgedrukte is natuurlijk niet perse waar. Hoeveel beginnende beleggers maken niet de fout te snel winst te nemen en de verliezen maar te laten staan (want "gaan vast nog wel omhoog).
Het allermoeilijkste van traden is een goede balans vinden tussen emoties en zo goed mogelijk rationeel traden.quote:En tja, die laatste alinea. Dan hebben de emoties toch wel de overhand, en lijkt mij ook onwenselijk.
Ik heb absoluut niet de intentie om tot mn 80e te daytraden, ik heb van dit werk na een jaar of 5 max. meer dan genoeg gezien en ga op mn luie stoel dan maar voor lange termijn aandelen aanschaffen. Een ander belangrijk punt is dat als je een fervent daytrader bent, je echt iets nodig hebt wat je volledig van het traden weg kunt halen, vriendin + hobby zeg maarquote:Ik daytrade zelf niet meer, maar wel gedaan in het verleden. Ik zat vaak in Versatel (die overname geruchten ritjes) samen met wat kennissen en die gingen er ook vol in na een slechte dag. Uiteindelijk zijn we allemaal opgeblazen (geen strategie) maar zij toch wel wat eerder dan ik
Die bestaat er inderdaad! En is al meerdere malen voorbijgekomen hier, kan het me alleen niet zo herinneren.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, en volgende keer wordt ie gewoon weer gequote natuurlijk![]()
Bestaat er niet een soort faalindex van analysten?
Maar mijn punt is vooral dat zelfs als het geen geluk is en je een briljant trader bent, dan nog ga je het met teveel leverage uiteindelijk afleggen tegen de basiswiskunde van de asymmetrie tussen winnen en verliezen (100% moeten winnen om 50% verlies goed te maken).quote:Op donderdag 26 november 2009 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zal hier nog wel wat aan doen. In the end gaat het immers niet om de rendementen die je draait, maar de methodes waar op je dat baseert. Ik deed dat op basis van een intraday RSI, aroon & volume. Normaliter gooi ik het er altijd zo spoedig mogelijk uit, maar soms is het zinvol om het ritje maar uit te zitten. (dit is uiteraard niet de beste manier) Immers, stel dat dit de grootste lucky treffer voor mij was van het afgelopen jaar, ga ik vanzelf in de komende trades hard op mn bek om dit jaar nog op -40k te eindigen (en eventueel iemand die me zou volgen ook). Zolang je geen solide basis hebt waarop je je trade basseert, kun je het na 1 a 2 lucky trades shaken. En soms ben je uiteraard ook gewoon lucky, dat voel je zelf vaak goed aan. Wat ik dan vaak doe is gewoon een break nemen van een aantal dagen, je lichaam functioneert namelijk niet helemaal meer goed als je een leuke winst aflevert.
Dat is heel goed, een timeout inlassen. Heeft mijzelf ook al vaak gered.quote:Hetzelfde geld overigens voor een stevig verlies. Als ik 5k zou verliezen op een dag, stop ik er een aantal dagen mee. Vrienden om me heen vliegen er direct met het dubbele in om het verlies van de vorige dag recht te zetten... met alle gevolgen van dien ..
Wie staat er 40k in de plus op één dag? Er vanuitgaande dat er geen vermogende Quote500 users in ons midden zit is dat gewoon een slechte belegger. Daar moet je geen voorbeeld aan willen nemen wat betreft de handelswijze.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik bedoel niet jou, maar een fokker die ziet dat je in 1 dag +40k staat en het zelf ook gaat proberen. Zoals die gast laatst met 12k in de min
1250 mooi doel voor goud.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:28 schreef Westlander het volgende:
Enorme spike in goud zeg rond half 6, staat nu ook weer groen.
http://tools.boerse-go.de/rohstoffe/
Waarom sluit je je positie met zo'n hoge leverage niet gewoon voor slot om geen overnight risico te lopen? Overigens mag je wel een serieuze kaspositie hebben om verantwoord zulke posities in te nemen, dus wat dat betreft sluit ik me bij SeLang aan, tenzij je kaspositie gewoon al gigantisch isquote:Op donderdag 26 november 2009 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal hier nog wel wat aan doen. In the end gaat het immers niet om de rendementen die je draait, maar de methodes waar op je dat baseert. Ik deed dat op basis van een intraday RSI, aroon & volume. Normaliter gooi ik het er altijd zo spoedig mogelijk uit, maar soms is het zinvol om het ritje maar uit te zitten. (dit is uiteraard niet de beste manier) Immers, stel dat dit de grootste lucky treffer voor mij was van het afgelopen jaar, ga ik vanzelf in de komende trades hard op mn bek om dit jaar nog op -40k te eindigen (en eventueel iemand die me zou volgen ook). Zolang je geen solide basis hebt waarop je je trade basseert, kun je het na 1 a 2 lucky trades shaken. En soms ben je uiteraard ook gewoon lucky, dat voel je zelf vaak goed aan. Wat ik dan vaak doe is gewoon een break nemen van een aantal dagen, je lichaam functioneert namelijk niet helemaal meer goed als je een leuke winst aflevert.
Hetzelfde geld overigens voor een stevig verlies. Als ik 5k zou verliezen op een dag, stop ik er een aantal dagen mee. Vrienden om me heen vliegen er direct met het dubbele in om het verlies van de vorige dag recht te zetten... met alle gevolgen van dien ..
Ik weet niet wat ik heb vandaagquote:Op donderdag 26 november 2009 17:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nog nooit ringslangen gezien daar?
In NL heb ik nog nooit een adder gezien (leven ook niet in mijn buurt), maar wel drie keer een ringslang.
Jep. Daarom ga ik dit soort geintjes maar ook niet te vaak uithalen. Normaliter doe ik dit soort trades op macro economisch nieuws, en stap ik er uit na een aantal minuten. En als ik wel langer blijf zitten pas ik vaak de strategie toe om binnen de grens van 2 - 10% verlies hem er automatisch uit te gooien. Ik weet ook wel dat het juist de kunst is om te wachten dat het weer omhoog gaat, maar met highly leveraged producten ga ik niet wachten. Verlies zuigt en dus z.s.m verkopen.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar mijn punt is vooral dat zelfs als het geen geluk is en je een briljant trader bent, dan nog ga je het met teveel leverage uiteindelijk afleggen tegen de basiswiskunde van de asymmetrie tussen winnen en verliezen (100% moeten winnen om 50% verlies goed te maken).
Daarnaast: als je met een CFD 40k winst haalt uit een beweging van 1,71%, dan maak je 40k verlies op een beweging de andere kant op. Zoals je weet is 1,71% helemaal niets. Als Bernanke vannacht een scheet laat dan kun je gemakkelijk een dergelijke beweging (of nog veel meer) tegen je krijgen. In feite kun je met zoveel leverage al weggevaagd worden door een toevalligheidje zoals die bijna dagelijks gebeuren. We praten niet bepaald over een zeldzame black swan ofzo...
Zeker niet. Ik moet zeggen dat ik veel van je geleerd hebt door de jaren heen, al klinkt dat misschien wat raar, maar sinds ik begon met traden ben ik vanaf dat moment ook in de WGR centaal beleggingstopics je gaan volgen (rond 2005). En daar was je altijd ook al een actief poster, met een kijk op de markten die wel verfrissend was. En heb ik op basis daarvan vaak mn eigen strategien veranderd.quote:Ik hoop niet dat ik zeurderig overkom, de winst is je oprecht gegund. Maar als ik dit soort dingen zie dan moet ik er gewoon even iets van zeggen, mede door pijnlijke ervaringen die ik ikzelf in het verleden heb opgedaan met teveel leverage.
Ik vind het gay om te zeggen maar tot zover volgen we nog wel Marc Faber's visie dat goud mogelijk de $2000 gaat raken in 2009 en $3000 in the long run. Voornamelijk omdat hij denkt dat de VS failliet gaat (minder voor de hand liggend) en dat commodity cycles langer dan gemiddeld duren (>>40 jaar) (ook minder voor de hand liggend omdat hij niet spreekt over de zogenaamde rentekosten).quote:
Heb jij die 40k verdiend?quote:Op donderdag 26 november 2009 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Zeker niet. Ik moet zeggen dat ik veel van je geleerd hebt door de jaren heen, al klinkt dat misschien wat raar, maar sinds ik begon met traden ben ik vanaf dat moment ook in de WGR centaal beleggingstopics je gaan volgen (rond 2005). En daar was je altijd ook al een actief poster, met een kijk op de markten die wel verfrissend was. En heb ik op basis daarvan vaak mn eigen strategien veranderd.
Mijn kas positie is niet heel gigantisch en de margin die ik liep was wel hoog, maar liep niet in de tonnen ofzo.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:54 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Waarom sluit je je positie met zo'n hoge leverage niet gewoon voor slot om geen overnight risico te lopen? Overigens mag je wel een serieuze kaspositie hebben om verantwoord zulke posities in te nemen, dus wat dat betreft sluit ik me bij SeLang aan, tenzij je kaspositie gewoon al gigantisch is.
Mooi, dus de poen is binnen!quote:Op donderdag 26 november 2009 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens is de positie er uit
Denk ook wel dat 2a3k mogelijk is voor goud op LT. Denk op KT dat er op 1250 wel een correctie gaat komen aan deze wilde rit omhoog.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:59 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik vind het gay om te zeggen maar tot zover volgen we nog wel Marc Faber's visie dat goud mogelijk de $2000 gaat raken in 2009 en $3000 in the long run. Voornamelijk omdat hij denkt dat de VS failliet gaat (minder voor de hand liggend) en dat commodity cycles langer dan gemiddeld duren (>>40 jaar) (ook minder voor de hand liggend omdat hij niet spreekt over de zogenaamde rentekosten).
Ben benieuwd of dit weer een nieuwe serie gaat worden. Iedereen keek naar oost Europa maar Dubai ging eerst....quote:'Europese banken voor 13 miljard in Dubai'
26 november 2009, 18:26 | ANP
DEN HAAG (AFN) - Europese banken zijn voor een bedrag van 13 miljard euro blootgesteld aan de financiële problemen in het Arabische emiraat Dubai. Dat hebben analisten van de Zwitserse zakenbank Credit Suisse donderdag becijferd.
Dubai heeft een schuld van zo'n 80 miljard dollar (53 miljard euro). Het grootste deel daarvan is volgens Credit Suisse opgebouwd door staatsbedrijven. Wanneer deze ondernemingen de helft van hun leningen verzuimen af te lossen, zou dat de Europese bankensector 5 miljard euro kosten.
Credit Suisse denkt dat het Britse HSBC, het Franse BNP Paribas en het Duitse Deutsche Bank geraakt zijn door de financiële problemen. De blootstelling van Credit Suisse zelf is volgens de bank beperkt.
Er is geen hond ter wereld die daar een zinnig woord over kan zeggen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Denk ook wel dat 2a3k mogelijk is voor goud op LT. Denk op KT dat er op 1250 wel een correctie gaat komen aan deze wilde rit omhoog.
Mijn felicitaties met de winst! Daar moet ik toch wel een paar maanden voor werkenquote:Op donderdag 26 november 2009 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn kas positie is niet heel gigantisch en de margin die ik liep was wel hoog, maar liep niet in de tonnen ofzo.
Overigens is de positie er uit op basis van de intraday moving averages. De 20 lijn ging door de 100 lijn heen wat betekend dat er iig. een kleine procentuele kans is dat hij weer wat punten omhoog gaat. En daar heb ik geen interesse in.
Ik zat gisteren 50% long (maand terug ingestapt op AEX 300, nog steeds positief vanaf toen) plus een paar puts op de AEX. Die heb ik vandaag verkocht met winst (maar niet zoveel winst als ik had kunnen behalen vandaag).quote:Op donderdag 26 november 2009 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Euh! We mogen morgen nog wel een -2.5% zien hoor?![]()
![]()
Ik denk dat alleen Tony en LXIV nog aandelen hebben, en Tony heeft ze toch voor de erg lange termijn, weet alleen niet of LXIV ze al verkocht had.
Bij 150 failliet?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zat gisteren 50% long (maand terug ingestapt op AEX 300, nog steeds positief vanaf toen) plus een paar puts op de AEX. Die heb ik vandaag verkocht met winst (maar niet zoveel winst als ik had kunnen behalen vandaag).
Om half vijf heb ik een behoorlijk aantal calls AEX 310 aangeschaft. (in de hoop dat die gekke Yanken zich geen flikker aantrekken van vandaag)
Huidige positie: 50% cash. 45% long aandelen, 5% long calls AEX 310 DEC. Die calls wil ik vrij snel weer dumpen.
Mocht de AEX op 280 komen ga ik 75% long. 260 100% long. 240 125% long, 220 150% long.
Over een financiële dood gesprokenquote:Op donderdag 26 november 2009 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zat gisteren 50% long (maand terug ingestapt op AEX 300, nog steeds positief vanaf toen) plus een paar puts op de AEX. Die heb ik vandaag verkocht met winst (maar niet zoveel winst als ik had kunnen behalen vandaag).
Om half vijf heb ik een behoorlijk aantal calls AEX 310 aangeschaft. (in de hoop dat die gekke Yanken zich geen flikker aantrekken van vandaag)
Huidige positie: 50% cash. 45% long aandelen, 5% long calls AEX 310 DEC. Die calls wil ik vrij snel weer dumpen.
Mocht de AEX op 280 komen ga ik 75% long. 260 100% long. 240 125% long, 220 150% long.
Ga jij nog verder met je blog ? zou het wel boeiend vinden als daar af en toe wat grafiekjes gepost worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Over een financiële dood gesproken, zou het je absoluut gunnen maar geloof niet dat dit gaat werken dit keer.
Ik neem aan dat LXIV belegt met geld wat hij kan missen. Daarbij komend is het inderdaad een risico om voor dat de 200 geraakt gaat worden al geen bewegingsruimte meer te hebben, maar je moet ook realistisch blijven. Hoe groot is de kans dat we de 150 en lager gaan zien?quote:
Mijn rendement vanaf maart is ongeveer 500% nu.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat LXIV belegt met geld wat hij kan missen. Daarbij komend is het inderdaad een risico om voor dat de 200 geraakt gaat worden al geen bewegingsruimte meer te hebben, maar je moet ook realistisch blijven. Hoe groot is de kans dat we de 150 en lager gaan zien?
Tuurlijk, op LT ziet het er macro economisch allemaal bizar slecht uit, maar 150 en lager? Ik weet het niet hoor..
En vanaf maart het jaar ervoor?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn rendement vanaf maart is ongeveer 500% nu.
Dat zeiden ze in 1932 ook toen de beurs 80% gecrashed was. Daar kwam vanaf dat punt nog een 50% bij..quote:Op donderdag 26 november 2009 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Tuurlijk, op LT ziet het er macro economisch allemaal bizar slecht uit, maar 150 en lager? Ik weet het niet hoor..
Bedoelde ook zijn beleggingsrekening failliet met 150% long.....quote:Op donderdag 26 november 2009 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat LXIV belegt met geld wat hij kan missen. Daarbij komend is het inderdaad een risico om voor dat de 200 geraakt gaat worden al geen bewegingsruimte meer te hebben, maar je moet ook realistisch blijven. Hoe groot is de kans dat we de 150 en lager gaan zien?
Kijk! Dat is het betere werk!quote:Op donderdag 26 november 2009 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn rendement vanaf maart is ongeveer 500% nu.
Nou die 5.000 naar 1 miljoen gaat hem niet worden, maar ik ben wel van plan een blog te maken waar ik grafieken dump.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:33 schreef Westlander het volgende:
[..]
Ga jij nog verder met je blog ? zou het wel boeiend vinden als daar af en toe wat grafiekjes gepost worden.
Als dat zo is dan stond je in maart dus op -96,7% ten opzichte van maart het jaar ervoor.quote:
Ik heb geen lange termijn data voor de AEX dus ik gebruik de correlatie tussen AEX en S&P500 zolang die in stand blijft. De S&P500 is nu ongeveer 25% overgewaardeerd, terwijl je zou willen kopen met een korting van 33-40% (dat is wat typisch bereikt wordt tijdens een ernstige crisis - in de jaren '10, '20, '30, '40, '50, '70 en '80 hebben we dergelijke niveaus gezien). Dat betekent grofweg halveren vanaf hier, voor zowel S&P500 en AEX.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zou eigenlijk het koop moment zijn voor de AEX op basis van de Shiller P/E waarde?
quote:Op donderdag 26 november 2009 19:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb geen lange termijn data voor de AEX dus ik gebruik de correlatie tussen AEX en S&P500 zolang die in stand blijft. De S&P500 is nu ongeveer 25% overgewaardeerd, terwijl je zou willen kopen met een korting van 33-40% (dat is wat typisch bereikt wordt tijdens een ernstige crisis - in de jaren '10, '20, '30, '40, '50, '70 en '80 hebben we dergelijke niveaus gezien). Dat betekent grofweg halveren vanaf hier, voor zowel S&P500 en AEX.
Dit is geen voorspelling, alleen een indicatie waar de aantrekkelijke koopniveaus liggen.
Nee. Ik bedoel dat ik vanaf het hoogtepunt (550) tot aan het dieptepunt (200) 80% verloor en dat toen de AEX op 300 kwam allemaal weer terug had. Break even dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als dat zo is dan stond je in maart dus op -96,7% ten opzichte van maart het jaar ervoor.
En ik maar denken dat ik gek was geworden met mijn 1000 voor de Dowquote:Op donderdag 26 november 2009 20:12 schreef edwinh het volgende:
[..]
Dow 1,000 Is Not a Silly Idea
I. The S&P 500 selling at a PE ratio of 144 times! Absolutely ridiculous!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Notice the range of PE ratios until Greenspan started hyper inflating the money supply when various problems fell upon the global economic scene during the 1990s. The upper range of PE ratios was between about 22 and 7 or 8 on the low side. As you can see, the “mean” valuation up until Mr. Greenspan began to irrationally inflate the money supply (and hence stocks) was around 13.5 times. As Ian pointed out, given current S&P earnings, the S&P would have to fall by more than 90% from its current level of 1,093.48, to 100! This provides part of the rationale for what Dr. McHugh is predicting may be a “cataclysmic nation changing event.” Dr. McHugh calls this a Grand Super Cycle, while the Great Depression was a “Super Cycle.” And in my radio show with Robert Prechter, he confirmed he is in agreement with Dr. McHugh. In his view we are indeed in a Grand Super Cycle.
II. Paltry dividend yields signal a market top, not a bottom.
Dividend yields at market bottoms usually pay in the 6% to 7% range. Now they are paying around 1%. Given current dividend payments, the S&P 500 would have to fall to 375, or 66% from its current level, to achieve that dividend payout.
III. 66% of dividends are being paid on borrowed money!! Also absurd!
If that isn’t bad enough, about 66% of current dividends are not from current earnings, which means these companies are either borrowing money or dipping into the cash reserves to maintain dividends so as to retain higher stock prices and perpetuate the big lie that Keynesian economics can work and that everything we ever need in our lives can be taken care of by Government. But wait a minute. Who is Government? Where does Government get its wealth? Doesn’t it tax the private sector, or print money, which is just another hidden tax on the private sector?
Please forgive the editorializing and just focus on the reality of the moment. These companies are broke and our nation is broke! When this fact finally enters the conscious mind of Americans, all hell is going to break out in these markets and in our economy. The message I get from this is that the stock market is heading much, much lower.
http://jutiagroup.com/2009/11/25/dow-1000-is-not-a-silly-idea/
Dat is geen opkomende markt, maar een dalende markt.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar goed dat Griekenland er niet inzit
MInimaal 175 voor de AEX in 2010!quote:Op donderdag 26 november 2009 19:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bedoelde ook zijn beleggingsrekening failliet met 150% long.....
150 best reeel voor 2010 denk ik.
Maar wel de hoogste risicopremie op staatsobligaties van de Eurolandenquote:Op donderdag 26 november 2009 20:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is geen opkomende markt, maar een dalende markt.
Uitstekend boek inderdaad.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zit nu een beetje in dat boek van Siegel te lezen. Dat boek is zo helder en constructief dat ik het jullie echt aanraad om eens door te lezen. Het is bovenal goed te bevatten omdat er er veel grafiekjes in zitten.Grafiekjes zijn cool![]()
Dat zag ik ook op RTL Z inderdaad, explosie van CDS'en van dat soort landen, begin van een landencrisis?quote:
Welke is dat? Stocks for the long run?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zit nu een beetje in dat boek van Siegel te lezen. Dat boek is zo helder en constructief dat ik het jullie echt aanraad om eens door te lezen. Het is bovenal goed te bevatten omdat er er veel grafiekjes in zitten.Grafiekjes zijn cool![]()
Ja, denk ik wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Welke is dat? Stocks for the long run?
Voor zover ik weet heeft hij 2 boeken geschreven:quote:Op donderdag 26 november 2009 21:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Welke is dat? Stocks for the long run?
Heb jij eigenlijk Triumph of the Optimists: 101 Years of Global Investment Returns gelezen? Het boek wordt ook vermeld in Siegel zijn boek, stocks for the long run, en de reviews zijn ook wel goed (niet zo goed als die van stocks for the long run)quote:Op donderdag 26 november 2009 21:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Uitstekend boek inderdaad.
Alleen zijn sommige van zijn conclusies wat te optimistisch. Hij is een beetje een permabull. Maar dat doet verder weinig af aan de kwaliteit van het boek.
Revolution on Wall Street: The Rise and Decline of the New York Stock Exchangequote:Op donderdag 26 november 2009 22:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft hij 2 boeken geschreven:
- Stocks for the Long Run
- The Future for Investors
Het eerste boek is verreweg het beste imo. Anyway, ik heb ze beiden in de kast staan.
Nee niet gelezen.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk Triumph of the Optimists: 101 Years of Global Investment Returns gelezen? Het boek wordt ook vermeld in Siegel zijn boek, stocks for the long run, en de reviews zijn ook wel goed (niet zo goed als die van stocks for the long run)
Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.quote:
Morgen is het de belangrijkste shopping day van het jaar... als al die Amerikanen zien dat hun 401k's 2% down zijn geven ze veel minder uit. PPT to the rescue is het meest waarschijnlijk (kan anders uitpakkenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
De futures van de ftse liggen er wel heel rustig bij sinds sluiting tijd!![]()
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Sja, afterhours en de Amerikanen zijn dicht dicht...quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Voor het ontwikkelen van trading strategieen: "Beyond Technical Analysis - Tushar Chande".quote:Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.
Het boek wat Selang aanraadt is wel een goede, zeker vwb systeembouwen, wel een dure helaas.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
[..]
Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.
Ik ben er al uit hoor! Maar dat wil niet zeggen dat ik natuurlijk erg benieuwd ben naar de openingen morgen ochtend en de reactie van Azie & Amerika later op de dag! Normaliter is in de futures aftermarket wel wat meer beweging in te vinden dan dat het nu doet.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, afterhours en de Amerikanen zijn dicht dicht...
Maar je was er toch al uit?
Genoteerdquote:Voor het ontwikkelen van trading strategieen: "Beyond Technical Analysis - Tushar Chande".
Dat boek geeft een goede systematische aanpak hoe je een mechanische trading strategie ontwikkelt. (die man is ook van oorsprong ingenieur). Dit is het boek waar ikzelf op dat vlak het meeste aan heb gehad. De meeste tradingboeken zijn gewoon bagger imo. Maar dit boek leert je een soort van systeem denken aan dat universeel toepasbaar is, wat voor strategie je ook ontwikkelt. Van harte aanbevolen dus.
Dure boeken zijn goedkope kopietjes uit de universiteits biebquote:Op donderdag 26 november 2009 23:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het boek wat Selang aanraadt is wel een goede, zeker vwb systeembouwen, wel een dure helaas.
Die van Hull heb ik zelf ook, de 4e editie, ooit eens voor een tientje op marktplaats gescoorderg technisch en meer een studieboek dan 'lees' boek.
Jaa! Dat boek hadden wij nodig als 1e jaars op uni voor het beleggingsvakquote:Een boek wat ik onlangs besteld heb is "foundations of financial markets and institutions" van Fabozzi e.a. al is dat meer een 'basisboek' over de gehele linie.
Wat dat betreft, is het heel jammer dat Willem niet meer bij RTLZ werkt... Die wilde nog wel eens het PPT noemenquote:Op donderdag 26 november 2009 17:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog veel meer benieuwd wat Amerika laat zien! Ik denk dat de volumes tot aan opening van Amerika relatief zullen tegenvallen, en op het moment dat de borden in Amerika toch rood gaan inslaan, je een spike in de volumes zult zien en een downwards reactie in de beurzen.
Het enige waar we rekening mee moeten houden, is het PPT. Mits we morgen lekker +2% gaan staan ben ik wel benieuwd naar de reacties van de analisten 'waarom' dit zo is. Die kunnen denk ik ingelijst worden
Storm omhoog of omlaag, vraag ik me dan af... Momenteel staan de S&P futs (volgen CNN) op -31,90quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Wat gaat dit doen met de koers vandaag?quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:36 schreef Westlander het volgende:
De claimemissie van de nu nog bank en verzekeraar impliceert een korting van 37,5% ten opzichte van de theoretische koers die geldt na effectuering van de claimemissie en 52,47% ten opzichte van de slotkoers van het aandeel ING van donderdag 26 november 2009 van EUR8,92.
Nikkei al enkele maanden geleden zijn top gezet, lijkt verdacht veel op 2007 toen gebeurde precies hetzelfde.quote:
Binnen welke termijn verwacht jij dit? En waren we al niet door jouw EW patroon gebroken?quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:48 schreef Vandergeld het volgende:
Futs US zakken nog verder weg, aan de felheid van de daling begint het erop te lijken dat golf 3 crash is begonnen, op naar de 100 voor de aex.
Korte termijn misschien, maar lange termijn is er 0.0 veranderd, ik verwacht de 100 binnen 1,5-2 jaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Binnen welke termijn verwacht jij dit? En waren we al niet door jouw EW patroon gebroken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |