Revolution on Wall Street: The Rise and Decline of the New York Stock Exchangequote:Op donderdag 26 november 2009 22:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft hij 2 boeken geschreven:
- Stocks for the Long Run
- The Future for Investors
Het eerste boek is verreweg het beste imo. Anyway, ik heb ze beiden in de kast staan.
Nee niet gelezen.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk Triumph of the Optimists: 101 Years of Global Investment Returns gelezen? Het boek wordt ook vermeld in Siegel zijn boek, stocks for the long run, en de reviews zijn ook wel goed (niet zo goed als die van stocks for the long run)
Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.quote:
Morgen is het de belangrijkste shopping day van het jaar... als al die Amerikanen zien dat hun 401k's 2% down zijn geven ze veel minder uit. PPT to the rescue is het meest waarschijnlijk (kan anders uitpakkenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
De futures van de ftse liggen er wel heel rustig bij sinds sluiting tijd!![]()
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Sja, afterhours en de Amerikanen zijn dicht dicht...quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Voor het ontwikkelen van trading strategieen: "Beyond Technical Analysis - Tushar Chande".quote:Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.
Het boek wat Selang aanraadt is wel een goede, zeker vwb systeembouwen, wel een dure helaas.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
[..]
Hmm, ik zoek eigenlijk wel weer een goed boek, naast het boek van Options Futures and Other derivatives & Stocks for the Long run. Toch maar even aanschaffen(kopieren uit de bibliotheek) denk ik.
Ik ben er al uit hoor! Maar dat wil niet zeggen dat ik natuurlijk erg benieuwd ben naar de openingen morgen ochtend en de reactie van Azie & Amerika later op de dag! Normaliter is in de futures aftermarket wel wat meer beweging in te vinden dan dat het nu doet.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, afterhours en de Amerikanen zijn dicht dicht...
Maar je was er toch al uit?
Genoteerdquote:Voor het ontwikkelen van trading strategieen: "Beyond Technical Analysis - Tushar Chande".
Dat boek geeft een goede systematische aanpak hoe je een mechanische trading strategie ontwikkelt. (die man is ook van oorsprong ingenieur). Dit is het boek waar ikzelf op dat vlak het meeste aan heb gehad. De meeste tradingboeken zijn gewoon bagger imo. Maar dit boek leert je een soort van systeem denken aan dat universeel toepasbaar is, wat voor strategie je ook ontwikkelt. Van harte aanbevolen dus.
Dure boeken zijn goedkope kopietjes uit de universiteits biebquote:Op donderdag 26 november 2009 23:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het boek wat Selang aanraadt is wel een goede, zeker vwb systeembouwen, wel een dure helaas.
Die van Hull heb ik zelf ook, de 4e editie, ooit eens voor een tientje op marktplaats gescoorderg technisch en meer een studieboek dan 'lees' boek.
Jaa! Dat boek hadden wij nodig als 1e jaars op uni voor het beleggingsvakquote:Een boek wat ik onlangs besteld heb is "foundations of financial markets and institutions" van Fabozzi e.a. al is dat meer een 'basisboek' over de gehele linie.
Wat dat betreft, is het heel jammer dat Willem niet meer bij RTLZ werkt... Die wilde nog wel eens het PPT noemenquote:Op donderdag 26 november 2009 17:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog veel meer benieuwd wat Amerika laat zien! Ik denk dat de volumes tot aan opening van Amerika relatief zullen tegenvallen, en op het moment dat de borden in Amerika toch rood gaan inslaan, je een spike in de volumes zult zien en een downwards reactie in de beurzen.
Het enige waar we rekening mee moeten houden, is het PPT. Mits we morgen lekker +2% gaan staan ben ik wel benieuwd naar de reacties van de analisten 'waarom' dit zo is. Die kunnen denk ik ingelijst worden
Storm omhoog of omlaag, vraag ik me dan af... Momenteel staan de S&P futs (volgen CNN) op -31,90quote:Op donderdag 26 november 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Stilte voor de storm?
[ afbeelding ]
Wat gaat dit doen met de koers vandaag?quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:36 schreef Westlander het volgende:
De claimemissie van de nu nog bank en verzekeraar impliceert een korting van 37,5% ten opzichte van de theoretische koers die geldt na effectuering van de claimemissie en 52,47% ten opzichte van de slotkoers van het aandeel ING van donderdag 26 november 2009 van EUR8,92.
Nikkei al enkele maanden geleden zijn top gezet, lijkt verdacht veel op 2007 toen gebeurde precies hetzelfde.quote:
Binnen welke termijn verwacht jij dit? En waren we al niet door jouw EW patroon gebroken?quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:48 schreef Vandergeld het volgende:
Futs US zakken nog verder weg, aan de felheid van de daling begint het erop te lijken dat golf 3 crash is begonnen, op naar de 100 voor de aex.
Korte termijn misschien, maar lange termijn is er 0.0 veranderd, ik verwacht de 100 binnen 1,5-2 jaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Binnen welke termijn verwacht jij dit? En waren we al niet door jouw EW patroon gebroken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |