"I told you Schnickelfritz!"quote:Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.
6/10
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
Met de meeste Kurosawa films heb ik dat juist niet, behalve dat ze zwart-wit zijnquote:Op maandag 7 december 2009 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Jep. Bij Seven Samurai wel wat minder. Het kwam allemaal wat theatraal over, alsof je naar een theaterstuk kijkt.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
[..]
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
Die moet ik ook nog zien! Al die tijd in de bios willen zien, maar nooit geen zin naar de stad te gaan en nu draait ie niet meerquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:34 schreef MASD het volgende:
Moon
Wow.Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.
De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.
9,5/10
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:08 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
Mary and Max zit wel bij de shortlist:quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
Net gezien, geef hem een 7,5.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:47 schreef Happel het volgende:
Inglourious Basterds
[ afbeelding ]
Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?
Imdb: 8.5
Ik: 8
Volgens mij is dat geen echte shortlist (die ze het beste vonden), maar gewoon een lijst van alle nieuwe animatiefilms die in 2009 in de VS hebben gedraaid en die dus in aanmerking komen. A Town Called Panic stond eerst niet op die lijst, maar werd nog snel even in wat zalen gedumpt en kwam er prompt bij. Dat betekent dus niet zo heel veel, want zo staat Dragonball Evolution nu ook nog op de shortlist voor beste film.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mary and Max zit wel bij de shortlist:
Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up
Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
Kut nu wil ik hem zienquote:Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing
[ afbeelding ]
Echt, de moeite niet waard om er over te hebben
IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desalniettemin wel een goede film die een goed verhaal verteld (zeker voor het Amerikaans volk), alleen was het einde niet helemaal naar verwachting uitgewerkt. Wel jammer, beetje gemiste kans...
Mijn score: 7,0/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-12-2009 01:51:27 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?quote:Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing
[ afbeelding ]
Echt, de moeite niet waard om er over te hebben
IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
Ik ook.quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 02:07 schreef donroyco het volgende:
[..]
Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?
Jup, en Disaster Movie was óók een distasterquote:Op woensdag 9 december 2009 10:03 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo aan de poster te zien wel
Dat kan niet !quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:33 schreef banaantjeEE het volgende:
. Het enigste goede aan deze film was het topacteerwerk van Nicolas Cage
Lijkt me wel, die frown is niet te overtreffen..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Niet zo'n goede film, de special effects waren af en toe om te huilen, MAAR ik ben gek op rampenfilms, hoe corny ook, dus ik vond het wel een leuke film eigenlijkhoe voorspelbaar het ook was.
Vanwaar geen 4,5 of 4,7?quote:Op woensdag 9 december 2009 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
Far Cry
[ afbeelding ]
Verfilming naar de gelijknamige game
Gaat over een journalist die lucht krijgt van een verhaal over genetisch gemanipuleerde soldaten en gaat op onderzoek uit. Daarbij krijgt ze (noodgedwongen) hulp van een ex-special forces/schipper die de boel op stelten zet.
Ondanks dat ik bij voorbaat bedenkingen heb bij een film van Uwe Boll, was dit nog een redelijke game verfilming. Was wel te zien dat het budget redelijk was bij deze film. Niet superslecht, maar ook zeker niet goed. Had gezien de regisseur en cast erger verwacht![]()
IMDb: 3.2 (4.376 votes)
Mijn score: 4.6
Omdat bierquote:
Yeah baby!quote:Op donderdag 10 december 2009 14:29 schreef Butterfly91 het volgende:
Se7en
Police drama about two cops, one new and one about to retire, after a serial killer using the seven deadly sins as his MO.
Hele goede film, met een sterke Brad Pitt en Morgan Freeman. De film hield me van het begin tot einde vast.
IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
Zeer vette film, maar toch een 6,5 geven?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef haakon het volgende:
Never Back Down
Zeer vette film, wel voorspelbaar, maar leuk !
Gevechten zijn vet en de dames mogen er ook zijn
6,5 / 10
IMDB: 6,2
t is een vechtfilm met lekkere wijven, ik vermoed dat die 6,5 wel prima isquote:Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zeer vette film, maar toch een 6,5 geven?
welk einde heb je gezien? theatrical ending?quote:Op woensdag 9 december 2009 22:36 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke film, alleen viel het einde wel tegen
Het alternatieve einde had ik er veel beter bij gepast vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of de normale endingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
mja, zeer vet is idd beetje overdreven.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zeer vette film, maar toch een 6,5 geven?
Dan werkt dit topic toch een stuk efficiënter..quote:Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef ReWout het volgende:
Normaal kijk ik hier altijd voor leuke films suggestiesmaar ik heb vandaag een website ontdekt... getglue.com. Bij deze wil ik die even met jullie delen omdat ik weet dat niet alleen ik hier vaak kijk voor suggesties.
Het werkt simpel namelijk je geeft 10-20 films op en vervolgens geeft ie een lijst van suggesties.
En de suggesties werken wel goed want de eerste 10 min heb ik alleen maar zitten te klikken op films die ik allemaal al gezien had...
Ik vond er niet zoveel aan eigenlijk, vanmiddag heb ik het Theatrical Ending gezien (de film had ik al gezien verder), was wel een beter einde, dat wel. Maar echt eng of spannend vond ik de hele film niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity![]()
GEWELDIG !!![]()
ga hem zeker nog een keer kijken![]()
ik vond die echt geen ene flikker aan. Geen enkele keer geschrokken.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity![]()
GEWELDIG !!![]()
ga hem zeker nog een keer kijken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., er wordt natuurlijk weer gehuild in de douche... Alles schiet door elkaar: vreemdgaan, ziekenhuis, kanker, ziek. Maar waar de ode aan de liefde was gebleven? Over welke liefde hebben we het eigenlijk? Wie was er om van te houden? Het karakter van Stijn toch niet neem ik aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het muziekgebruik was ook een drama. Kane is sowieso niks aan natuurlijk. Maar de rare mix tussen dance en klassiek was echt niet om aan te horen.
En die wereld die in beeld werd gebracht. Die moderne, kille, lege badkamer waar Carmen in zat te kosten. Het stond mooi symbool voor het leven van die twee. In dat mooie luxe huis, met die moderne spullen. Als je maar gelukkig bent.
Enig lichtpuntje was natuurlijk onze wereldster Carice. Zelfs in dit misbaksel weet ze nog geloofwaardig over te komen.
Voor de film: Ik kom niet verder dan een 2.
En het was de avond van de wanssmaak, want ik heb ook nog A Christmas Carol 3D gezien van Disney. Die was ook behoorlijk saai en in het begin best lelijk qua vormgeving. 4
Dat lucht op.
[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 12-12-2009 01:24:04 ]
Ik denk voornamelijk vanwege Haydenquote:Op zaterdag 12 december 2009 04:28 schreef Sai het volgende:
I Love You Beth Cooper: waarom zijn er mensen die dit goed vinden? Wat is er leuk aan? Smaken zijn subjectief enzo maar godschristus. 2,5.
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef Toad het volgende:
. Kane is sowieso niks aan natuurlijk.
Dat mag natuurlijk allemaal best, de vraag is alleen waarom zou je Kane leuk vinden? Ik heb nog nooit een reden gehoord, niet in de muziek en ook niet van de fans.quote:Op zaterdag 12 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.
x2! Doorgesnoven gek, die zanger!quote:Op zaterdag 12 december 2009 09:26 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk allemaal best, de vraag is alleen waarom zou je Kane leuk vinden? Ik heb nog nooit een reden gehoord, niet in de muziek en ook niet van de fans.
Inderdaad, vroeg ik me een tijd terug ook al af waarom dat is: Waar komt die anti-Kane houding vandaan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden....
Jaren geleden was dit een aflevering van The Twilight Zone, die ik altijd heb onthouden.quote:
Inderdaad. Geweldige aflevering.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jaren geleden was dit een aflevering van The Twilight Zone, die ik altijd heb onthouden.
Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar deze kan ik me niet herinneren, toch eens kijken of ik die kan vinden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jaren geleden was dit een aflevering van The Twilight Zone, die ik altijd heb onthouden.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:26 schreef Karina het volgende:
Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar deze kan ik me niet herinneren, toch eens kijken of ik die kan vinden.
Ik heb hem inmiddels gevonden, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Button, Button (The Twilight Zone)
This Is Spinal Tapquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:34 schreef Falco het volgende:
This Is Spinal Tap
Veel over gehoord van tevoren en nu eindelijk ook gezien. Ik moet zeggen: leuk leuk! De rockband en personen dromheen hebben doorgaans gave karakters die de ene cliché-situatie na de andere meemaken. Ondanks dat ik me nooit in de rockscene begeven heb, is het een feest van herkenning. Overigens is Sex Farm wel een uberheersend liedje
en die Stonehenge-song was het lolligst. Cijfer: 7,5
Die is echt geniaal. Zeker als je zelf een instrument bespeeld of in een band speelt, dan krijg je die incrowdgrappen mee. Met een viool de gitaar spelen als parodie op Page, De amp die harder gaat dan die van andere bands want "It goes to 11".quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:34 schreef Falco het volgende:
This Is Spinal Tap
Veel over gehoord van tevoren en nu eindelijk ook gezien. Ik moet zeggen: leuk leuk! De rockband en personen dromheen hebben doorgaans gave karakters die de ene cliché-situatie na de andere meemaken. Ondanks dat ik me nooit in de rockscene begeven heb, is het een feest van herkenning. Overigens is Sex Farm wel een uberheersend liedje
en die Stonehenge-song was het lolligst. Cijfer: 7,5
De film loopt een tikkeltje anders af dan die aflevering en dat is dan eigenlijk nog een serieus understatement.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:21 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Geweldige aflevering.
Waarschijnlijk weet ik daarom ook al wel hoe de film afloopt en dat heeft mij er tot dusverre van weerhouden om de film te kijken. Binnenkort toch maar eens gaan doen.
Van mij mag je gerust Kane goed vinden. Het klinkt vooral als de mishandeling van een puppy door een groepje pubers. Maar ieder zijn mening.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, vroeg ik me een tijd terug ook al af waarom dat is: Waar komt die anti-Kane houding vandaan?
Ik weet niet wat het was, misschien de voorspelbaarheid, misschien m'n eigen humeur, misschien het acteerwerk, maar ik vond die film niet geweldig. Het verhaal was wel okay maar toch...quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:42 schreef Terpentin07 het volgende:
The Boy in the Striped Pyjamas
Goeie film.Heeft me toch best geraakt.Vooral het einde.
9/10
Ja, ik moest ook aan Up denken op de eoa manier en ik vond deze ook stukken beter. Heb echt geboeid zitten kijken. Een lach, een traan, superquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef spoor4 het volgende:
Mary and Max
In een woord: geweldig. Nog een stuk beter dan 'up' zelfs. Alleen niet geschikt voor kinderen.
8,5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |