abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 december 2009 @ 21:07:25 #201
862 Arcee
Look closer
pi_75388188
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
"I told you Schnickelfritz!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75388199
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.

6/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 december 2009 @ 21:13:24 #203
862 Arcee
Look closer
pi_75388490
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75388574
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Met de meeste Kurosawa films heb ik dat juist niet, behalve dat ze zwart-wit zijn
  maandag 7 december 2009 @ 21:57:42 #205
165512 MASD
Music is dead.
pi_75390704
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:

[..]

Jep. Bij Seven Samurai wel wat minder. Het kwam allemaal wat theatraal over, alsof je naar een theaterstuk kijkt.

Creepshow

Film door George Romero en Stephen King.

Ik vond hem zelf briljant. De film is eigenlijk een verzameling van 5 korte films, samengevoegd door een verhaallijn. Het geheel is gebaseerd op stripboeken als Tales From the Crypt, en dit zie je heel duidelijk terug in de verhalen. Alles is gigantisch over de top, de verhalen, special effects, het dunne dialoog. En dat geeft het zijn charme.

Aanrader als je van zwarte humor houdt. 8/10.
Long live music.
  maandag 7 december 2009 @ 22:36:53 #206
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_75392493
Vandaag Into the Wild gezien, beetje gemengde gevoelens over.. maar toch wel positief.
Ook de helft van What's Eating Gilbert Grape gezien, echt een film die ik normaal gesproken nooit zou uitkiezen om te kijken, maar hij lag nog ergens in de kast.. en het was de enige die ik nog niet had gezien. Toch wel heel erg verbaasd eigenlijk, hoe goed de film is. Morgen maar eens de andere helft bekijken..
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_75393121
An Inconvenient Truth

Interessante docu over het klimaat, maar wel een beetje gehyped. Had 'm uiteraard al eerder gezien, maar kwam 'm tegen op tv.
IMdb: 8.0, ik: 7,0
  dinsdag 8 december 2009 @ 00:34:06 #208
165512 MASD
Music is dead.
pi_75396468
Moon

Wow. Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.

De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.

9,5/10
Long live music.
pi_75396577
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:34 schreef MASD het volgende:
Moon

Wow. Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.

De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.

9,5/10
Die moet ik ook nog zien! Al die tijd in de bios willen zien, maar nooit geen zin naar de stad te gaan en nu draait ie niet meer
pi_75397399
ik heb moon gezien maar ik vond hem niet zo...
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:47:22 #211
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_75399986
Inglourious Basterds

Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?

Imdb: 8.5
Ik: 8
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:33:36 #212
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75401217
The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans 2009

Verenigde Staten
Misdaad / Drama
121 minuten

geregisseerd door Werner Herzog
met Nicolas Cage, Val Kilmer en Eva Mendes

Een corrupte, cocaïnesnuivende rechercheur mag een onderzoek leiden naar de moord op vijf illegale immigranten uit Senegal, in New Orleans. Tevens ligt hij in de clinch met een pooier van de prostituee op wie hij verliefd is.

Zeker geen topfilm. Ik had hem aanvankelijk beter en spannender verwacht. Actiescènes kwamen zelden voor. Het enigste goede aan deze film was het topacteerwerk van Nicolas Cage, voor de rest is er weinig aan, aan deze film.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:37:18 #213
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75401329

Gisteren The machinist gezien met een ziekelijk uitgemergelde Christian Bale..
Goede film, steeds meer stukjes vallen op zijn plaats binnen zijn schijnbare paranoia, goede ontknoping en sterk geacteerd..
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75402554
Flightplan, was gisteravond op tv.
http://www.imdb.com/title/tt0408790/

Vond het best een goede film, geef hem een 6,5.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:55:20 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75405420
The Amazing Transparant Man

Typisch B-filmpje incl. wetenschappers en nucleaire shizzle, dat nog een uitwas is van het pulpige jaren '50 SF-genre. Het verhaal sleept zich voort en spanning is natuurlijk niet aanwezig. De grote attractie van de film is het onzichtbaar en weer zichtbaar worden van een cavia en de hoofdpersoon. Tsja. Cijfer: 3,5

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles
Ziet er erg mooi uit en met het acteerwerk zit het ook goed elkaar. Vooral de jonge Kirsten Dunst baart opzien. Het vampierenverhaal was alleen niet zo opzienbarend en tegen het eind van de film was de rek er ook wel uit. Cijfer: 7

Up
Beetje onevenwichtig. Het begin was subliem goed met de introductie van Mr. Fredricksen. Het leek er op dat deze Pixar ook meer volwassen over zou komen, maar na een tijdje wordt het toch niet heel serieus. Zeker die honden en de vreemde vogel Kevin... Dat vond ik toch teveel filmduur in beslag nemen. Al met al heb ik me toch wel vermaakt, mede door de prachtige animatie. Aan die hoge kwaliteit van Pixar raak je bijna aan gewend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:57:53 #216
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75405499
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:08:39 #217
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_75405827
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:27:43 #218
67640 SaintOfKillers
pi_75406471
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:08 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 december 2009 @ 14:41:22 #219
862 Arcee
Look closer
pi_75409083
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
Mary and Max zit wel bij de shortlist:

Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up

Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
pi_75409730
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:47 schreef Happel het volgende:
Inglourious Basterds

[ afbeelding ]

Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?

Imdb: 8.5
Net gezien, geef hem een 7,5.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:52:58 #221
9859 crew  Karina
Woman
pi_75425968
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Detective/politiefilm

Detective moet de moord op een Sengalese familie onderzoeken. De detective is aan de drugs, gekomen doordat hij last van zijn rug had en steeds meer medicijnen moest gebruiken. In de loop van de film gaat het van kwaad tot erger met hem (tenminste, dat denk je).

Rare film, in het begin dacht ik: ok dat kan wel spannend worden, daarna wordt het allemaal erg vreemd (af en toe een beetje Tarantino vond ik) op het eind wordt het weer helemaal duidelijk.

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, wel goed, maar niet geweldig, Nicolas Cage vind ik altijd wel goed, dus dat was wel een pluspunt. Al met al niet geweldig, maar het kon er mee door.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:56:25 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75426138
Stardust
Ontzettend vermakelijke avonturen-/fantasy film die vol zit met mooie effecten en doorspekt is met de nodige humor. Charlie Cox is geknipt voor de hoofdrol en wordt goed bijgestaan door de altijd fijne Claire Danes. Ook de heerlijk valse rol van Michelle Pfeiffer is top.
Het enige minpuntje van de film is het gedeelte van Robert De Niro. Dat pastte niet echt binnen de rest van de film, viel nogal uit de toon en had er beter uit gelaten kunnen worden.
Na het geweldige Layer Cake leverde Matthew Vaughn dus opnieuw een toffe film af en laat hij zien ook met het fantasy genre om te kunnen gaan.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer 7,7/10

Monsters Inc.
Nog steeds één van mijn favorieten uit de Pixar stal. Een origineel verhaal en geweldige figuren die perfect zijn gevoicecast. Billy Crystal en John Goodman zijn super.
De zo kenmerkende combinatie van Pixar van een sterk verhaal met humor en goede personages zijn ook hier weer aanwezig.
De film ziet er nu op de blu-ray mooier uit dan ooit, misschien wel het beste beeld dat ik tot nu toe op het formaat gezien heb.
Zowel de film als deze blu-ray uitgave mogen eigenlijk in geen enkele collectie ontbreken.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 08-12-2009 22:04:06 ]
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:10:11 #223
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_75426781
Pandorum, toch wel een 7 vanwege de sfeer.
Moon, , echt een dikke 8,5. Hij wist me te boeien van begin tot eind, helemaal omdat ik zonder reviews te lezen hem ging kijken. Ik wist dus helemaal niet wat ik kon verwachten.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:23:46 #224
67640 SaintOfKillers
pi_75427396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mary and Max zit wel bij de shortlist:

Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up

Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
Volgens mij is dat geen echte shortlist (die ze het beste vonden), maar gewoon een lijst van alle nieuwe animatiefilms die in 2009 in de VS hebben gedraaid en die dus in aanmerking komen. A Town Called Panic stond eerst niet op die lijst, maar werd nog snel even in wat zalen gedumpt en kwam er prompt bij. Dat betekent dus niet zo heel veel, want zo staat Dragonball Evolution nu ook nog op de shortlist voor beste film.
pi_75432213
Stan Helsing

Echt, de moeite niet waard om er over te hebben

IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75432291
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing

[ afbeelding ]

Kut nu wil ik hem zien
  Redactie Games woensdag 9 december 2009 @ 01:36:04 #227
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75432754
Brothers (2009)

Regisseur: Jim Sheridan
met Jake Gyllenhaal, Natalie Portman en Tobey Maguire
Land: Verenigde Staten
Releasedatum NL: 10 december 2009
Genre: Drama / Oorlog
Tijd: 110 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1,173 stemmen)

Brothers verteld het meeslepende verhaal over twee broers, Captain Sam Cahill (Tobey Maguire) en jongere broer Tommy Cahill (Jake Gyllenhaal), die allebei compleet tegenpolen van elkaar zijn. Sam is een officier bij het Amerikaanse leger, die voor de 4e keer terugkeert naar Afghanistan. Hij is een man van twee kinderen en ontmoette zijn geliefde vrouw Grace (Natalie Portman) al tijdens zijn middelbare school periode. Tommy Cahill is zijn jongere wat lakse, charismatische, delinquentere broertje die net uit de gevangenis komt en altijd maar op makkelijke en slinkse wijze op anderen terend door het leven gaat. Grace en zijn vader hebben Tommy nooit zo echt gemogen en het is ook raar voor hem om ze na een aantal jaren in de gevangenis gezeten te hebben ze weer terug te zien.
Wanneer Sam tijdens een missie in Afghanistan met zijn helikopter wordt neergeschoten, wordt er verondersteld dat hij dood is. Zijn gezin en familie laat hij achter met een groot emotioneel gat. Tommy besluit op dat moment zijn leven te beteren en ziet het als plicht om het emotioneel gat van het gezin op te vullen om voor Grace en haar kinderen te gaan zorgen. Naarmate de tijd vordert, bekoeld de koude houding van Grace tot Tommy en door steun en grief naderen ze emotioneel steeds dichter tot elkaar, waardoor ze zich tot elkaar aangetrokken voelen. Maar dan keert Sam plots terug uit Afghanistan..

Vandaag gezien in de sneak, eigenlijk een goed rechtdoorzee verhaal over de emoties en drama van een soldaat en zijn familie, van beide kanten belicht. Ik denk dat veel Amerikanen dit een hele goede film gaan vinden. Zeker in deze periode van oorlog. Het geeft de mensen ook wel even een andere kijk op het leger en leren de donkere kanten van het patriottisme herkennen. Naar mijn idee wordt het allemaal net maar weer te mooi gemaakt voor ze, om zieltjes te winnen voor Amerika en vervolgens te gebruiken als kanonnenvoer.

Het verhaal wordt goed opgebouwd, Natalie Portman en Jake Gyllenhaal spelen goede rollen. Tobey Maguire, lijkt een beetje in de war te zijn door eigenlijk een vrij eenzijdige gezichtsuitdrukking te geven als ie verdrietig, gedeprimeerd of vrolijk is... De kinderen speelden het overigens wel prima, vanaf het moment dat ze nog van hun vader houden tot het moment dat ze emotioneel gezien steeds hun vader verder zien afglijden en eigen tenslotte bang van hem worden en liever oom Tommy als papa hebben dan Sam.

Terwijl het qua opbouw en ontvouwing van het verhaal wel goed was, vond ik het einde wat abrupt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Desalniettemin wel een goede film die een goed verhaal verteld (zeker voor het Amerikaans volk), alleen was het einde niet helemaal naar verwachting uitgewerkt. Wel jammer, beetje gemiste kans...

Mijn score: 7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-12-2009 01:51:27 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75432851
misschien een spoiler voor het einde?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 9 december 2009 @ 02:07:07 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75433014
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing

[ afbeelding ]

Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_75433038
Four brothers, behoorlijk kut
  woensdag 9 december 2009 @ 02:13:57 #231
165512 MASD
Music is dead.
pi_75433056
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:59 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kut nu wil ik hem zien
Ik ook. . Toch maar de verleiding proberen te weerstaan.

The Howling
.

Weerwolfhorrorfilm. Heel matig en voorspelbaar. Ik wilde hem een 4 geven maar het einde is zo onbedoeld grappig dat ik er een 6 van maak. .

6/10
Long live music.
pi_75433642
Man on fire

Deze film opnieuw bekeken ondanks dat ik een paar dingen nog precies wist (heb de film jaren geleden ook gezien). Dakota Fanning is opnieuw fabelachtig goed als Pita. Zij maakt in feite de film. Jammer dat ze in het tweede deel nauwelijk voorkomt. Denzel doet het prima in deze enerverende film, maar toch gaan de credits wat mij betreft naar Dakota. Al met al een aangrijpende paar uur!

Cijfer: 8'
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 9 december 2009 @ 10:03:51 #233
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75436263
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?

zo aan de poster te zien wel

Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 9 december 2009 @ 11:10:59 #234
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75438388
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:03 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo aan de poster te zien wel

Jup, en Disaster Movie was óók een distaster
The Outside Agency
  woensdag 9 december 2009 @ 11:28:14 #235
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_75439079
Loft

Gemengde gevoelens, aan de ene kant een goede film; leuk verhaal, degelijke acteerprestaties. Maar aan de andere kant ook 'net-niet', dit komt mede door de Hollywood-achtige presentatie van de film. Het is net allemaal iets té.

IMDB: 7.6
Mijn cijfer: 7.3
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_75439664

Kwam gister op tv, vermakelijk filmpje.
Children of the night. What music they make.
pi_75443626
Homeless to Harvard.

Mooie film, veel huilmomenten, prachtige scenes van de langzame dood van haar moeder, je ziet goed hoeveel dat meisje twijfelt en nadenkt over het leven, je ziet ook goed hoeveel ze van haar ouders houdt, ook al verwaarlozen ze haar, precies zoals het in het echte leven ook kan gaan al is het wel ietsjes gedramatiseerd.

Geef het een 7,5.
pi_75448255
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:33 schreef banaantjeEE het volgende:
. Het enigste goede aan deze film was het topacteerwerk van Nicolas Cage
Dat kan niet !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75448418
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat kan niet !
Lijkt me wel, die frown is niet te overtreffen..

Die kerel van Flashforward heeft hetzelfde probleem overigens
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_75450523
Cage was geniaal in Adaptation.

Dus het kan wel bedoel ik te zeggen.
  woensdag 9 december 2009 @ 16:51:13 #241
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75451071
The Spirit (2008)

in dezelfde stijl als Sin City. Niet zo'n geweldige film met een aantal gare stukjes. Je moet er van houden.

IMDB cijfer: 5.0
Mijn cijfer: 6.0
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:06:43 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75462492
101 Dalmatians
Eén van de weinige geanimeerde Disney klassiekers die ik nog niet had gezien (ook al staat de Platinum edition dvd al sinds de release in de kast stof te happen).
Het is een mooie teken film met een warme sfeer. Natuurlijk is het met (kleine) hondjes als hoofdkarakters wel erg makkelijk scoren en makkelijk inspelen op het gevoel, maar goed. Verder is Cruella De Vil een heerlijke, typische Disney villain en zijn ook haar sullige hulpjes kenmerkend voor de oude geanimeerde Disney films.
Niet een van de studio`s beste werken, maar wel leuk voor zo lang als hij duurt.

7,0/10
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 22:18:55 #243
9859 crew  Karina
Woman
pi_75462962
2012
Rampenfilm

Het is 2012 en de aarde vergaat, een aantal rijke mensen en staatshoofden mag ontsnappen en doet dat natuurlijk ook op het laatste moment.

Het geijkte stramien van een rampenfilm: wetenschapper ontdekt dat de aarde zal vergaan door een grote natuurramp; een familie weet te ontsnappen; er gaan mensen dood en je weet aan het begin al precies wie dat zullen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Niet zo'n goede film, de special effects waren af en toe om te huilen, MAAR ik ben gek op rampenfilms, hoe corny ook, dus ik vond het wel een leuke film eigenlijk hoe voorspelbaar het ook was.
niet zo tof doen
pi_75463739

Leuke film, alleen viel het einde wel tegen
Het alternatieve einde had ik er veel beter bij gepast vinden.
pi_75464238
Far Cry

Verfilming naar de gelijknamige game

Gaat over een journalist die lucht krijgt van een verhaal over genetisch gemanipuleerde soldaten en gaat op onderzoek uit. Daarbij krijgt ze (noodgedwongen) hulp van een ex-special forces/schipper die de boel op stelten zet.

Ondanks dat ik bij voorbaat bedenkingen heb bij een film van Uwe Boll, was dit nog een redelijke game verfilming. Was wel te zien dat het budget redelijk was bij deze film. Niet superslecht, maar ook zeker niet goed. Had gezien de regisseur en cast erger verwacht

IMDb: 3.2 (4.376 votes)
Mijn score: 4.6
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75466575
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
Far Cry

[ afbeelding ]

Verfilming naar de gelijknamige game

Gaat over een journalist die lucht krijgt van een verhaal over genetisch gemanipuleerde soldaten en gaat op onderzoek uit. Daarbij krijgt ze (noodgedwongen) hulp van een ex-special forces/schipper die de boel op stelten zet.

Ondanks dat ik bij voorbaat bedenkingen heb bij een film van Uwe Boll, was dit nog een redelijke game verfilming. Was wel te zien dat het budget redelijk was bij deze film. Niet superslecht, maar ook zeker niet goed. Had gezien de regisseur en cast erger verwacht

IMDb: 3.2 (4.376 votes)
Mijn score: 4.6

Vanwaar geen 4,5 of 4,7?

Overigens probeer ik al drie dagen door Kingdom of Heaven Directors Cut heen te komen, maar het lukt me niet. Ik heb het origineel in de bioscoop gezien en wilde toen eigenlijk weglopen, zo slecht, maar de DC versie zou de film echt goed maken. Ik moet bekennen dat ik me niet verveel, of dat ik me stoor, maar het houdt gewoon mijn aandacht niet. Misschien teveel clichés.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75467163
Ik moet even kwijt dat ik dit een super topic vind! Heb al een aantal goede films dankzij dit topic ontdekt die ik anders had laten liggen!
pi_75467515
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef Steeven het volgende:

[..]

Vanwaar geen 4,5 of 4,7?

Omdat bier
  donderdag 10 december 2009 @ 14:27:25 #249
165512 MASD
Music is dead.
pi_75482387
Ex Drummer

Man, man man. Wat een toffe film. Belgen en zwarte humor lijkt een vlekkeloze combi te zijn. Toffe personages, toffe muziek, alles was tof.

8,5/10
Long live music.
pi_75482454
Se7en
Police drama about two cops, one new and one about to retire, after a serial killer using the seven deadly sins as his MO.
Hele goede film, met een sterke Brad Pitt en Morgan Freeman. De film hield me van het begin tot einde vast.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
  donderdag 10 december 2009 @ 14:35:38 #251
213010 haakon
pi_75482676
Never Back Down

Zeer vette film, wel voorspelbaar, maar leuk !
Gevechten zijn vet en de dames mogen er ook zijn

6,5 / 10

IMDB: 6,2
The Outside Agency
pi_75483738
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:29 schreef Butterfly91 het volgende:
Se7en
Police drama about two cops, one new and one about to retire, after a serial killer using the seven deadly sins as his MO.
Hele goede film, met een sterke Brad Pitt en Morgan Freeman. De film hield me van het begin tot einde vast.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
Yeah baby!
pi_75487251
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef haakon het volgende:
Never Back Down

Zeer vette film, wel voorspelbaar, maar leuk !
Gevechten zijn vet en de dames mogen er ook zijn

6,5 / 10

IMDB: 6,2
Zeer vette film, maar toch een 6,5 geven?
pi_75487302
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

t is een vechtfilm met lekkere wijven, ik vermoed dat die 6,5 wel prima is
pi_75488432
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:36 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke film, alleen viel het einde wel tegen
Het alternatieve einde had ik er veel beter bij gepast vinden.
welk einde heb je gezien? theatrical ending?
SPOILER
of de normale ending
SPOILER
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_75494594
Kiss Kiss Bang Bang[/b]

Een hele leuke Comedy/Detective waarin dief Harry Lockhart (Robert Downey Jr.) detectivelessen krijgt van de homosexuele detective Gay Perry (Val Kilmer) wanneer ze plotseling in een ingewikkeld moord-plot terecht komen die ze moeten oplossen om Harry's oude liefde Harmony te winnen.

Harry, die ook de verteller van het verhaal is, is heel droog en cynisch, en de film strooit je clichés om de oren om ze vervolgens op de hak te nemen wat heel komisch is.

Imdb: 7.9
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 21:08:43 #257
9859 crew  Karina
Woman
pi_75496525
The Box (2009)
Thriller?

Een echtpaar krijgt een doos met een knop. Als ze op de knop drukken gebeuren er 2 dingen: iemand gaat dood en zij krijgen een miljoen dollar, contant. Natuurlijk drukken ze op de knop.

Ik dacht, het wordt nu een soort spannende thriller, maar dat was niet echt zo. Er gebeuren allerlei vreemde/mysterieuze dingen en op het eind wordt (een beetje) duidelijk wat er aan de hand is. Het echtpaar krijgt nog een test...

Interessante film, beetje thriller en een beetje SF, als ik die doos krijg ga ik in ieder geval niet op die knop drukken. Op een aparte manier gefilmd ook, zestiger/zeventiger jaren stijl met wat bruinige kleuren.
niet zo tof doen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:10:30 #258
213010 haakon
pi_75496599
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

mja, zeer vet is idd beetje overdreven.
Vette film, dat wel maar een 6,5 omdat het zo cliché als de pest is allemaal
The Outside Agency
pi_75497165
Normaal kijk ik hier altijd voor leuke films suggesties maar ik heb vandaag een website ontdekt... getglue.com. Bij deze wil ik die even met jullie delen omdat ik weet dat niet alleen ik hier vaak kijk voor suggesties.
Het werkt simpel namelijk je geeft 10-20 films op en vervolgens geeft ie een lijst van suggesties.
En de suggesties werken wel goed want de eerste 10 min heb ik alleen maar zitten te klikken op films die ik allemaal al gezien had...
  donderdag 10 december 2009 @ 21:47:02 #260
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75497993
Vandaag:

Friday
Ice Cube en Chris Tucker samen in een redelijke urban comedy die bij vlagen wel heel erg flauw en over the top is. Maar over het algemeen is ie best goed te doen en zitten er best een aantal grappige stukken in. Als je het slechte verhaal kunt nemen voor wat het is dan heb je best een leuke film.
Een klassieker is zijn eigen genre.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Friday After Next
Het laatste deel in de Friday trilogy is ook de minste van de drie. De eerste helft is wel erg leuk maar zo ongeveer op de helft vliegt ie nogal uit de bocht en wordt het tamelijk chaotisch en ontzettend flauw.
Wel kijkbaar maar absoluut niet meer dan dat.

IMDB Cijfer: 5,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_75499831
paranormal activity
GEWELDIG !!
ga hem zeker nog een keer kijken
  donderdag 10 december 2009 @ 22:46:43 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_75500506
Onder het motto "beter laat dan nooit" voor degene die het interesseren mijn maandlijstje nog voor november:
De top 10 van de 27 films die ik zag:
1. Masculin féminin: 15 faits précis (1966, Fr, Jean-Luc Godard) 9
2. Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson) 9
3. Targets (1968, VS, Peter Bogdanovich) 9
4. Inglourious Basterds (2009, VS, Quentin Tarantino) 8,5
5. Planet of the Apes (1968, VS, Franklin J. Schaffner) 8,5
6. The Last Picture Show (1971, VS, Peter Bogdanovich) 8,5
7. Welcome to the Dollhouse (1995, VS, Todd Solondz) 8,5
8. Burma VJ: Reporter i et lukket land (Burma VJ: Reporting from a Closed Country) (2008, Den, Anders Østergaard) 8
9. Superman II (1980, VK, Richard Lester) 8
10. Pickup on South Street (1953, VS, Samuel Fuller) 8

De grootste bagger van de maand en misschien wel van het jaar was:
G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009, VS, Stephen Sommers) 3,5
pi_75503781
Capitalism: A Love Story
Gewoon weer een ouderwetse "kraak-amerika-af-en-hemel-andere-landen-op" Michael Moore documentaire die misschien ietwat lang duurde, maar toch zeer vermakelijk was.
8/10
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:15:44 #264
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_75519223

BALIBO
Net ziiten kijken, een Australische film over de zoektocht naar 5 vermiste journalisten door journalist Roger East tijdens de indonesische invasie van oost-timor. Verfilmd naar waargebeurd verhaal en erg indrukwekkend.
De film is in een oud aandoend kleurenschema gefilmd waardoor je soms de beleving hebt de oorspronkelijke beelden te kijken. Erg idrukwekkend.
IMDB 7,9/10
Ik 8,5/10
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:33:31 #265
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75525687
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef ReWout het volgende:
Normaal kijk ik hier altijd voor leuke films suggesties maar ik heb vandaag een website ontdekt... getglue.com. Bij deze wil ik die even met jullie delen omdat ik weet dat niet alleen ik hier vaak kijk voor suggesties.
Het werkt simpel namelijk je geeft 10-20 films op en vervolgens geeft ie een lijst van suggesties.
En de suggesties werken wel goed want de eerste 10 min heb ik alleen maar zitten te klikken op films die ik allemaal al gezien had...
Dan werkt dit topic toch een stuk efficiënter..
Overal verstand van.
pi_75525869
El orfanato

Opzich een aardige film. Ik had er enkel wat hogere verwachtingen van gezien El laberinto del fauno.
Hoe dan ook, ik vond het acteerwerk goed in de film, er zaten wat schrik momentjes in de film en voor een mystery/horror film vond ik het niet verkeerd dat je het ook van een psychologische kant kan benaderen. Ik vond de verhaallijn enkel niet heel erg sterk en in het einde ontbrak naar mijn mening wat diepte. Een leuke gedachtegang was het op zich maar er ontbrak iets voor mijn gevoel.

Imdb: 7.7
mijn cijfer: 7
It's you my love, you who are the stranger
pi_75527670
Carriers 2009

Verenigde Staten
Drama / Thriller
84 minuten

geregisseerd door Àlex Pastor en David Pastor
met Lou Taylor Pucci, Chris Pine en Piper Perabo

Vier jongeren rijden door de woestijn richting de kust. Ze proberen te vluchten voor een uitgebroken virus dat de hele wereld in zijn greep heeft. Vastbesloten om aan het virus te ontsnappen reizen Danny, zijn broer Brian, en hun vriendinnen Bobby en Kate zo snel als ze kunnen richting het zuidwesten van de V.S. Na vier dagen staan ze voor grote morele beslissingen. Ze ontdekken dat het virus niet de grootste vijand is, maar de duistere kant in henzelf.

Rare film, met momenten droegen ze hun maskers, dan weer niet, precies of het bij bepaalde momenten niet nodig was. Ik weet nog steeds niet waar het virus vandaan komt, hoe het overgedragen wordt enz...
Zeker geen topper
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 20:33:11 #268
9859 crew  Karina
Woman
pi_75530082
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity
GEWELDIG !!
Ik vond er niet zoveel aan eigenlijk, vanmiddag heb ik het Theatrical Ending gezien (de film had ik al gezien verder), was wel een beter einde, dat wel. Maar echt eng of spannend vond ik de hele film niet.
niet zo tof doen
pi_75536994

vrijdag 11 december 2009 @ 23:33:45 #270
213010 haakon
pi_75537095
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity
GEWELDIG !!
ik vond die echt geen ene flikker aan. Geen enkele keer geschrokken.

wat een saaie film vond ik dat. Maar dat is mijn mening
The Outside Agency
pi_75539811
Komt een vrouw bij de dokter
Met afstand de meest verwerpelijke film die ik dit jaar heb gezien. De film probeerde van allerlei dingen aan te stippen, zowel qua verhaal als qua beeldgebruik. Maar daardoor sloeg hij volledig de plank mis. Over iedere scene is veel te veel nagedacht. Dat vervelende trucje met het licht wat steeds terugkomt, de cliche/lege scenes met closeups, bomen.... Ik ergerde me kapot. Er werden zoveel trucjes gebruikt dat de focus ver te zoeken was.

Dan over de inhoud. Ook hier ging het alle kanten op en kwamen alle cliches voorbij. Continu wordt er geneukt, dat karakter van Stijl heeft echt 0,0 iets om van te houden
SPOILER
, er wordt natuurlijk weer gehuild in de douche... Alles schiet door elkaar: vreemdgaan, ziekenhuis, kanker, ziek. Maar waar de ode aan de liefde was gebleven? Over welke liefde hebben we het eigenlijk? Wie was er om van te houden? Het karakter van Stijn toch niet neem ik aan?
SPOILER
En het muziekgebruik was ook een drama. Kane is sowieso niks aan natuurlijk. Maar de rare mix tussen dance en klassiek was echt niet om aan te horen.

En die wereld die in beeld werd gebracht. Die moderne, kille, lege badkamer waar Carmen in zat te kosten. Het stond mooi symbool voor het leven van die twee. In dat mooie luxe huis, met die moderne spullen. Als je maar gelukkig bent.

Enig lichtpuntje was natuurlijk onze wereldster Carice. Zelfs in dit misbaksel weet ze nog geloofwaardig over te komen.

Voor de film: Ik kom niet verder dan een 2.

En het was de avond van de wanssmaak, want ik heb ook nog A Christmas Carol 3D gezien van Disney. Die was ook behoorlijk saai en in het begin best lelijk qua vormgeving. 4

Dat lucht op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 12-12-2009 01:24:04 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 04:28:01 #272
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_75542334
I Love You Beth Cooper: waarom zijn er mensen die dit goed vinden? Wat is er leuk aan? Smaken zijn subjectief enzo maar godschristus. 2,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_75542436
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:28 schreef Sai het volgende:
I Love You Beth Cooper: waarom zijn er mensen die dit goed vinden? Wat is er leuk aan? Smaken zijn subjectief enzo maar godschristus. 2,5.
Ik denk voornamelijk vanwege Hayden
pi_75542441
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef Toad het volgende:
. Kane is sowieso niks aan natuurlijk.
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:26:16 #275
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75543062
A Christmas Carol Niet veel aan, lijkt alleen maar gemaakt te zijn zodat ze een 3D film in de bioscoop konden gooien. Die animatie vind ik ook echt afgrijselijk, ik vraag me dan ook af waarom je dat zou willen doen: een animatie film maken die zo qua uiterlijk zo dicht mogelijk bij de realiteit komt. Verder ook nogal sfeerloos, toch jammer voor zo'n kerstverhaal. Dat 3D hoeft van mijn trouwens niet zo.

Komt een vrouw bij de dokter Dit moet toch wel de meest verwerpelijke film van dit jaar zijn, misschien wel dit decenium. Ik denk dat Reinout Oerlemans de tweelingbroer van John Williams is. Wat een eikel zeg. Ik denk dat als je niet nat ging Reinout bij de uitgang staat om je met een honkbalknuppel in je ballen te slaan, zodat je als nog met natte ogen de zaal verlaat. Hij blijft echt maar doorzagen, ongelofelijk. Verder doet hij veel te veel zijn best met allemaal flauwe trucjes die volledig misplaatst zijn (ik denk dat hij zijn favoriete films nog eens opnieuw bekeek en dacht: oh, dat wil ik ook in mijn film! Want als dat erin zit, dan moet het wel interessant zijn!). Heel vervelend uitgedacht allemaal. Ode aan het leven, ode aan de liefde. Wat een kletskoek. Het enige beetje oprechtheid en spontaniteit komen van Carice van Houten. Die stijn is trouwens een echte, om het maar eens in zijn woorden te zeggen, kankerlijer.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.
Dat mag natuurlijk allemaal best, de vraag is alleen waarom zou je Kane leuk vinden? Ik heb nog nooit een reden gehoord, niet in de muziek en ook niet van de fans.

[ Bericht 8% gewijzigd door RuneRose op 12-12-2009 09:43:23 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:42:58 #276
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75543702
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:26 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk allemaal best, de vraag is alleen waarom zou je Kane leuk vinden? Ik heb nog nooit een reden gehoord, niet in de muziek en ook niet van de fans.
x2! Doorgesnoven gek, die zanger!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 11:36:12 #277
862 Arcee
Look closer
pi_75544473
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden....
Inderdaad, vroeg ik me een tijd terug ook al af waarom dat is: Waar komt die anti-Kane houding vandaan?
pi_75544483
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef Karina het volgende:
The Box (2009)
Jaren geleden was dit een aflevering van The Twilight Zone, die ik altijd heb onthouden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75544684
@scanman: dan zat je al over de helft van mijn post, dus het woordje al kan je weglaten. Ik mag toch Kane niks aan vinden? Of doet dan je mening over de film al niet meer toe?

[ Bericht 59% gewijzigd door Toad op 12-12-2009 11:54:19 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:21:28 #280
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_75545410
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Jaren geleden was dit een aflevering van The Twilight Zone, die ik altijd heb onthouden.
Inderdaad. Geweldige aflevering.
Waarschijnlijk weet ik daarom ook al wel hoe de film afloopt en dat heeft mij er tot dusverre van weerhouden om de film te kijken. Binnenkort toch maar eens gaan doen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:26:19 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_75545530
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar deze kan ik me niet herinneren, toch eens kijken of ik die kan vinden.
niet zo tof doen
pi_75545579

Anvil: the story of Anvil (2008)
Documentaire / Muziek
90 minuten

geregisseerd door Sacha Gervasi
met Robb Reiner, Steve 'Lips' Kudlow en Glenn Gyorffy

Op hun veertiende sluiten vrienden Robb Reiner en Steve 'The lips' Kudlow een pact om tot hun dood te blijven rocken. Ze worden onthaald als de goden van de Canadese metal en beïnvloeden een hele generatie muzikanten waaronder bands als Metallica, Slayer en Anthrax. Desondanks breken ze zelf echter nooit helemaal door. Nu lopen ze in de vijftig en hopen ze met hun dertiende album en een Europese tour alsnog hun jeugddromen te verwezenlijken.

Geweldige documentaire over mensen die heel erg gedreven zijn om rockster to worden en het muzikaal ook in hun hebben, maar door slecht management (en waarschijnlijk omdat Lips niet altijd even zuiver zingt) nooit het gewenste en verdiende succes heeft gekregen.
Er zit zoveel emotie in de docu dat ik ook echt medelijden kreeg met ze.

Cijfer: 8.5
IMDB: 8.2

Iron Maiden: flight 666 (2009)
Documentaire / Muziek
112 minuten

geregisseerd door Scot McFadyen en Sam Dunn
met Bruce Dickinson, Steve Harris en Dave Murray

Documentairemakers Scot McFadyen en Sam Dunn hebben gedurende de Somewhere Back in Time tour vrijwel nonstop de camera's laten draaien om het wel en wee van de Maiden-familie onderweg vast te leggen, zowel op het podium als backstage en aan boord van de Ed Force One, een omgedoopte Boeing 757-200.

Ook een zeer mooie docu van de makers van Metal: A Headbanger's Journey (2005) en Global Metal (2007). Hier bevat het minder verhaal en meer concert registratie van de laatste tour. Jammer hier is dat ze heel Europa overslaan.

Cijfer: 7.5
IMDB: 8.5
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:30:36 #283
862 Arcee
Look closer
pi_75545648
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:26 schreef Karina het volgende:
Ik heb heel wat afleveringen gezien, maar deze kan ik me niet herinneren, toch eens kijken of ik die kan vinden.

Button, Button (The Twilight Zone)
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:34:07 #284
9859 crew  Karina
Woman
pi_75545758
quote:
Ik heb hem inmiddels gevonden, ben benieuwd.
niet zo tof doen
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:34:52 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75545775
The Circus
Zo'n heel groot fan van Chaplin ben ik niet, maar na een tijdlang niks van hem gezien te hebben, zette ik toch maar weer eens film van hem op. In The Circus voert Chaplin zijn tramp-personage op, die onbedoeld het circus op stelten brengt en de lachers op zijn hand krijgt. Op commando grappig zijn, gaat hem alleen een stuk minder goed af.
The Circus wist me te verrassen: hoog tempo, leuke stunts en zelfs de slapstick is op sommige momenten leuk gevonden. Met zo'n omgeving als een circus kun je met een simpel verhaaltje al snel een leuke film maken. Hoogtepunt voor mij was wel de scene waarbij Chaplin opgesloten zat met een leeuw. Het einde mag er ook wezen . Cijfer: 7,5

This Is Spinal Tap
Veel over gehoord van tevoren en nu eindelijk ook gezien. Ik moet zeggen: leuk leuk ! De rockband en personen dromheen hebben doorgaans gave karakters die de ene cliché-situatie na de andere meemaken. Ondanks dat ik me nooit in de rockscene begeven heb, is het een feest van herkenning. Overigens is Sex Farm wel een uberheersend liedje en die Stonehenge-song was het lolligst. Cijfer: 7,5

The Royal Tenenbaums
Eigenzinnig filmpje dat heel droog overkomt. Andersons Rushmore vond ik ook al zo'n vreemde eend in de bijt en hier blijf ik met hetzelfde onbestemde gevoel achter. Ik zie dat er veel aandacht in de film is gestoken maar het wil me maar niet raken. Leuke cast met een niet-irritante Ben Stiller en een niet-irritante Owen Wilson. Dat was dan wel weer aangenaam. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2009 @ 12:38:44 #286
862 Arcee
Look closer
pi_75545879
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:34 schreef Falco het volgende:
This Is Spinal Tap
Veel over gehoord van tevoren en nu eindelijk ook gezien. Ik moet zeggen: leuk leuk ! De rockband en personen dromheen hebben doorgaans gave karakters die de ene cliché-situatie na de andere meemaken. Ondanks dat ik me nooit in de rockscene begeven heb, is het een feest van herkenning. Overigens is Sex Farm wel een uberheersend liedje en die Stonehenge-song was het lolligst. Cijfer: 7,5
This Is Spinal Tap

"I think I want mine in dobly"
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:35:56 #287
165512 MASD
Music is dead.
pi_75548660
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:34 schreef Falco het volgende:
This Is Spinal Tap
Die is echt geniaal. Zeker als je zelf een instrument bespeeld of in een band speelt, dan krijg je die incrowdgrappen mee. Met een viool de gitaar spelen als parodie op Page, De amp die harder gaat dan die van andere bands want "It goes to 11".

Briljant.
Long live music.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:40:20 #288
67640 SaintOfKillers
pi_75548782
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:21 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Inderdaad. Geweldige aflevering.
Waarschijnlijk weet ik daarom ook al wel hoe de film afloopt en dat heeft mij er tot dusverre van weerhouden om de film te kijken. Binnenkort toch maar eens gaan doen.
De film loopt een tikkeltje anders af dan die aflevering en dat is dan eigenlijk nog een serieus understatement.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:20:15 #289
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_75549737
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeg ik me een tijd terug ook al af waarom dat is: Waar komt die anti-Kane houding vandaan?
Van mij mag je gerust Kane goed vinden. Het klinkt vooral als de mishandeling van een puppy door een groepje pubers. Maar ieder zijn mening.

Alleen hoort deze discussie niet thuis in dit topic .
pi_75549769
Das Leben Der Anderen
In 1984 East Berlin, an agent of the secret police, conducting surveillance on a writer and his lover, finds himself becoming increasingly absorbed by their lives

Ik vond het een fantastische, boeiende en intrigerende film. Het hele sfeertje dat neergezet wordt is goed gedaan. Het acteerwerk is sterk, vooral de rol die Ulrich Mühe (Wiesler) neerzet is geweldig.

IMDb: 8,5
Mijn cijfer: 9,0

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 12-12-2009 15:32:42 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:30:49 #291
67103 Caspian
pi_75550010
Voor degenen die hem nog niet gezien hebben.

Button, Button:

Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:59:20 #292
154952 spoor4
Spoort niet
pi_75550727
Mary and Max
In een woord: geweldig. Nog een stuk beter dan 'up' zelfs. Alleen niet geschikt voor kinderen.
8,5
pi_75555387
The Boy in the Striped Pyjamas

Goeie film.Heeft me toch best geraakt.Vooral het einde.

9/10
  zaterdag 12 december 2009 @ 18:44:45 #294
67103 Caspian
pi_75555465
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:42 schreef Terpentin07 het volgende:
The Boy in the Striped Pyjamas

Goeie film.Heeft me toch best geraakt.Vooral het einde.

9/10
Ik weet niet wat het was, misschien de voorspelbaarheid, misschien m'n eigen humeur, misschien het acteerwerk, maar ik vond die film niet geweldig. Het verhaal was wel okay maar toch...

7/10, hooguit.
pi_75556997
Tristan + Isolde (Kevin Reynolds, 2006)
Af en toe wat zoetsappig en langdradig, maar over het algemeen een aardige film voor zo lang hij duurt, daarna ben je hem ook weer redelijk snel vergeten. 7.0

Heaven (Tom Tykwer, 2002)
Een film met twee gezichten, het eerste deel een thriller en het tweede deel een romantisch drama. Het eerste deel beviel mij persoonlijk beter, dit omdat de chemie er niet echt is tussen Blanchett en Ribisi en dat komt met name in het laatste stuk behoorlijk naar voren. Wel sterke regie van Tykwer met een mooie ingetogen piano score als ondersteuning. Zeker geen slechte film, maar viel heel wat meer uit te halen. 7.0
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:08:29 #296
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_75558089
Brothers

Zo die maakte wel indruk! Ik vond de opbouw super, de tegenovergestelde ontwikkeling van de broers gedurende de film, vooral Toby Mcguire vond ik heel sterk.....ik zat bij de aftiteling met kippevel tot op mijn rug
9/10
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:56:18 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75559531
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef spoor4 het volgende:
Mary and Max
In een woord: geweldig. Nog een stuk beter dan 'up' zelfs. Alleen niet geschikt voor kinderen.
8,5
Ja, ik moest ook aan Up denken op de eoa manier en ik vond deze ook stukken beter. Heb echt geboeid zitten kijken. Een lach, een traan, super . Ik heb hem zojuist gezien .

Ook heb ik Chéri gezien. Verwachtte er niet al teveel van, maar vond het toch een fijn filmpje. Michelle Pfeiffer is echt geknipt voor deze rol.
Niet meer actief op Fok!
pi_75559859
Bioscoop: Law Abiding Citizen met Gerard Butler en Jamie Foxx.

Geniale film over gaten in het juridische systeem en een erg sluwe hoofdrolspeler, en blijft de gehele film boeien met een verrassende ontknoping. Gerard Butler heeft zijn rol als "badguy" fantastisch vertaald en ook de vele confrontaties met zijn vijand (Jamie Foxx) zijn geniaal en hilarisch tegelijk.

Mijn cijfer: 8.5
IMDB: 7.2
Fingerspitzgefühl
pi_75562090
John Adams (2007)
Ook deze (mini)serie van HBO is weer van hoog niveau. Interessant onderwerp en met o.a. Paul Giamattie, Laura Linney, Sarah Polley, David Morse en Tom Wilkinson beschikt de serie over een ijzersterke cast. Dikke aanrader! 8.0
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:35:13 #300
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_75562819
zo vol ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')