abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75432291
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing

[ afbeelding ]

Echt, de moeite niet waard om er over te hebben

IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
Kut nu wil ik hem zien
  Redactie Games woensdag 9 december 2009 @ 01:36:04 #227
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75432754
Brothers (2009)

Regisseur: Jim Sheridan
met Jake Gyllenhaal, Natalie Portman en Tobey Maguire
Land: Verenigde Staten
Releasedatum NL: 10 december 2009
Genre: Drama / Oorlog
Tijd: 110 minuten
IMDb-score: 7.8/10 (1,173 stemmen)

Brothers verteld het meeslepende verhaal over twee broers, Captain Sam Cahill (Tobey Maguire) en jongere broer Tommy Cahill (Jake Gyllenhaal), die allebei compleet tegenpolen van elkaar zijn. Sam is een officier bij het Amerikaanse leger, die voor de 4e keer terugkeert naar Afghanistan. Hij is een man van twee kinderen en ontmoette zijn geliefde vrouw Grace (Natalie Portman) al tijdens zijn middelbare school periode. Tommy Cahill is zijn jongere wat lakse, charismatische, delinquentere broertje die net uit de gevangenis komt en altijd maar op makkelijke en slinkse wijze op anderen terend door het leven gaat. Grace en zijn vader hebben Tommy nooit zo echt gemogen en het is ook raar voor hem om ze na een aantal jaren in de gevangenis gezeten te hebben ze weer terug te zien.
Wanneer Sam tijdens een missie in Afghanistan met zijn helikopter wordt neergeschoten, wordt er verondersteld dat hij dood is. Zijn gezin en familie laat hij achter met een groot emotioneel gat. Tommy besluit op dat moment zijn leven te beteren en ziet het als plicht om het emotioneel gat van het gezin op te vullen om voor Grace en haar kinderen te gaan zorgen. Naarmate de tijd vordert, bekoeld de koude houding van Grace tot Tommy en door steun en grief naderen ze emotioneel steeds dichter tot elkaar, waardoor ze zich tot elkaar aangetrokken voelen. Maar dan keert Sam plots terug uit Afghanistan..

Vandaag gezien in de sneak, eigenlijk een goed rechtdoorzee verhaal over de emoties en drama van een soldaat en zijn familie, van beide kanten belicht. Ik denk dat veel Amerikanen dit een hele goede film gaan vinden. Zeker in deze periode van oorlog. Het geeft de mensen ook wel even een andere kijk op het leger en leren de donkere kanten van het patriottisme herkennen. Naar mijn idee wordt het allemaal net maar weer te mooi gemaakt voor ze, om zieltjes te winnen voor Amerika en vervolgens te gebruiken als kanonnenvoer.

Het verhaal wordt goed opgebouwd, Natalie Portman en Jake Gyllenhaal spelen goede rollen. Tobey Maguire, lijkt een beetje in de war te zijn door eigenlijk een vrij eenzijdige gezichtsuitdrukking te geven als ie verdrietig, gedeprimeerd of vrolijk is... De kinderen speelden het overigens wel prima, vanaf het moment dat ze nog van hun vader houden tot het moment dat ze emotioneel gezien steeds hun vader verder zien afglijden en eigen tenslotte bang van hem worden en liever oom Tommy als papa hebben dan Sam.

Terwijl het qua opbouw en ontvouwing van het verhaal wel goed was, vond ik het einde wat abrupt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Desalniettemin wel een goede film die een goed verhaal verteld (zeker voor het Amerikaans volk), alleen was het einde niet helemaal naar verwachting uitgewerkt. Wel jammer, beetje gemiste kans...

Mijn score: 7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-12-2009 01:51:27 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75432851
misschien een spoiler voor het einde?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 9 december 2009 @ 02:07:07 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75433014
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
Stan Helsing

[ afbeelding ]

Echt, de moeite niet waard om er over te hebben

IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_75433038
Four brothers, behoorlijk kut
  woensdag 9 december 2009 @ 02:13:57 #231
165512 MASD
Music is dead.
pi_75433056
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:59 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kut nu wil ik hem zien
Ik ook. . Toch maar de verleiding proberen te weerstaan.

The Howling
.

Weerwolfhorrorfilm. Heel matig en voorspelbaar. Ik wilde hem een 4 geven maar het einde is zo onbedoeld grappig dat ik er een 6 van maak. .

6/10
Long live music.
pi_75433642
Man on fire

Deze film opnieuw bekeken ondanks dat ik een paar dingen nog precies wist (heb de film jaren geleden ook gezien). Dakota Fanning is opnieuw fabelachtig goed als Pita. Zij maakt in feite de film. Jammer dat ze in het tweede deel nauwelijk voorkomt. Denzel doet het prima in deze enerverende film, maar toch gaan de credits wat mij betreft naar Dakota. Al met al een aangrijpende paar uur!

Cijfer: 8'
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 9 december 2009 @ 10:03:51 #233
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75436263
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Valt ie in het rijtje van Disaster Movie?

zo aan de poster te zien wel

Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 9 december 2009 @ 11:10:59 #234
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75438388
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:03 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo aan de poster te zien wel

Jup, en Disaster Movie was óók een distaster
The Outside Agency
  woensdag 9 december 2009 @ 11:28:14 #235
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_75439079
Loft

Gemengde gevoelens, aan de ene kant een goede film; leuk verhaal, degelijke acteerprestaties. Maar aan de andere kant ook 'net-niet', dit komt mede door de Hollywood-achtige presentatie van de film. Het is net allemaal iets té.

IMDB: 7.6
Mijn cijfer: 7.3
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_75439664

Kwam gister op tv, vermakelijk filmpje.
Children of the night. What music they make.
pi_75443626
Homeless to Harvard.

Mooie film, veel huilmomenten, prachtige scenes van de langzame dood van haar moeder, je ziet goed hoeveel dat meisje twijfelt en nadenkt over het leven, je ziet ook goed hoeveel ze van haar ouders houdt, ook al verwaarlozen ze haar, precies zoals het in het echte leven ook kan gaan al is het wel ietsjes gedramatiseerd.

Geef het een 7,5.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75448255
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:33 schreef banaantjeEE het volgende:
. Het enigste goede aan deze film was het topacteerwerk van Nicolas Cage
Dat kan niet !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75448418
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat kan niet !
Lijkt me wel, die frown is niet te overtreffen..

Die kerel van Flashforward heeft hetzelfde probleem overigens
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_75450523
Cage was geniaal in Adaptation.

Dus het kan wel bedoel ik te zeggen.
  woensdag 9 december 2009 @ 16:51:13 #241
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75451071
The Spirit (2008)

in dezelfde stijl als Sin City. Niet zo'n geweldige film met een aantal gare stukjes. Je moet er van houden.

IMDB cijfer: 5.0
Mijn cijfer: 6.0
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:06:43 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75462492
101 Dalmatians
Eén van de weinige geanimeerde Disney klassiekers die ik nog niet had gezien (ook al staat de Platinum edition dvd al sinds de release in de kast stof te happen).
Het is een mooie teken film met een warme sfeer. Natuurlijk is het met (kleine) hondjes als hoofdkarakters wel erg makkelijk scoren en makkelijk inspelen op het gevoel, maar goed. Verder is Cruella De Vil een heerlijke, typische Disney villain en zijn ook haar sullige hulpjes kenmerkend voor de oude geanimeerde Disney films.
Niet een van de studio`s beste werken, maar wel leuk voor zo lang als hij duurt.

7,0/10
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 22:18:55 #243
9859 crew  Karina
Woman
pi_75462962
2012
Rampenfilm

Het is 2012 en de aarde vergaat, een aantal rijke mensen en staatshoofden mag ontsnappen en doet dat natuurlijk ook op het laatste moment.

Het geijkte stramien van een rampenfilm: wetenschapper ontdekt dat de aarde zal vergaan door een grote natuurramp; een familie weet te ontsnappen; er gaan mensen dood en je weet aan het begin al precies wie dat zullen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Niet zo'n goede film, de special effects waren af en toe om te huilen, MAAR ik ben gek op rampenfilms, hoe corny ook, dus ik vond het wel een leuke film eigenlijk hoe voorspelbaar het ook was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75463739

Leuke film, alleen viel het einde wel tegen
Het alternatieve einde had ik er veel beter bij gepast vinden.
Children of the night. What music they make.
pi_75464238
Far Cry

Verfilming naar de gelijknamige game

Gaat over een journalist die lucht krijgt van een verhaal over genetisch gemanipuleerde soldaten en gaat op onderzoek uit. Daarbij krijgt ze (noodgedwongen) hulp van een ex-special forces/schipper die de boel op stelten zet.

Ondanks dat ik bij voorbaat bedenkingen heb bij een film van Uwe Boll, was dit nog een redelijke game verfilming. Was wel te zien dat het budget redelijk was bij deze film. Niet superslecht, maar ook zeker niet goed. Had gezien de regisseur en cast erger verwacht

IMDb: 3.2 (4.376 votes)
Mijn score: 4.6
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_75466575
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
Far Cry

[ afbeelding ]

Verfilming naar de gelijknamige game

Gaat over een journalist die lucht krijgt van een verhaal over genetisch gemanipuleerde soldaten en gaat op onderzoek uit. Daarbij krijgt ze (noodgedwongen) hulp van een ex-special forces/schipper die de boel op stelten zet.

Ondanks dat ik bij voorbaat bedenkingen heb bij een film van Uwe Boll, was dit nog een redelijke game verfilming. Was wel te zien dat het budget redelijk was bij deze film. Niet superslecht, maar ook zeker niet goed. Had gezien de regisseur en cast erger verwacht

IMDb: 3.2 (4.376 votes)
Mijn score: 4.6

Vanwaar geen 4,5 of 4,7?

Overigens probeer ik al drie dagen door Kingdom of Heaven Directors Cut heen te komen, maar het lukt me niet. Ik heb het origineel in de bioscoop gezien en wilde toen eigenlijk weglopen, zo slecht, maar de DC versie zou de film echt goed maken. Ik moet bekennen dat ik me niet verveel, of dat ik me stoor, maar het houdt gewoon mijn aandacht niet. Misschien teveel clichés.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75467163
Ik moet even kwijt dat ik dit een super topic vind! Heb al een aantal goede films dankzij dit topic ontdekt die ik anders had laten liggen!
pi_75467515
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:41 schreef Steeven het volgende:

[..]

Vanwaar geen 4,5 of 4,7?

Omdat bier
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 10 december 2009 @ 14:27:25 #249
165512 MASD
Music is dead.
pi_75482387
Ex Drummer

Man, man man. Wat een toffe film. Belgen en zwarte humor lijkt een vlekkeloze combi te zijn. Toffe personages, toffe muziek, alles was tof.

8,5/10
Long live music.
pi_75482454
Se7en
Police drama about two cops, one new and one about to retire, after a serial killer using the seven deadly sins as his MO.
Hele goede film, met een sterke Brad Pitt en Morgan Freeman. De film hield me van het begin tot einde vast.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')