abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 14:35:38 #251
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_75482676
Never Back Down

Zeer vette film, wel voorspelbaar, maar leuk !
Gevechten zijn vet en de dames mogen er ook zijn

6,5 / 10

IMDB: 6,2
The Outside Agency
pi_75483738
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:29 schreef Butterfly91 het volgende:
Se7en
Police drama about two cops, one new and one about to retire, after a serial killer using the seven deadly sins as his MO.
Hele goede film, met een sterke Brad Pitt en Morgan Freeman. De film hield me van het begin tot einde vast.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,7
Yeah baby!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75487251
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef haakon het volgende:
Never Back Down

Zeer vette film, wel voorspelbaar, maar leuk !
Gevechten zijn vet en de dames mogen er ook zijn

6,5 / 10

IMDB: 6,2
Zeer vette film, maar toch een 6,5 geven?
pi_75487302
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

t is een vechtfilm met lekkere wijven, ik vermoed dat die 6,5 wel prima is
pi_75488432
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:36 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke film, alleen viel het einde wel tegen
Het alternatieve einde had ik er veel beter bij gepast vinden.
welk einde heb je gezien? theatrical ending?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of de normale ending
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75494594
Kiss Kiss Bang Bang[/b]

Een hele leuke Comedy/Detective waarin dief Harry Lockhart (Robert Downey Jr.) detectivelessen krijgt van de homosexuele detective Gay Perry (Val Kilmer) wanneer ze plotseling in een ingewikkeld moord-plot terecht komen die ze moeten oplossen om Harry's oude liefde Harmony te winnen.

Harry, die ook de verteller van het verhaal is, is heel droog en cynisch, en de film strooit je clichés om de oren om ze vervolgens op de hak te nemen wat heel komisch is.

Imdb: 7.9
Ik: 8
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 21:08:43 #257
9859 crew  Karina
Woman
pi_75496525
The Box (2009)
Thriller?

Een echtpaar krijgt een doos met een knop. Als ze op de knop drukken gebeuren er 2 dingen: iemand gaat dood en zij krijgen een miljoen dollar, contant. Natuurlijk drukken ze op de knop.

Ik dacht, het wordt nu een soort spannende thriller, maar dat was niet echt zo. Er gebeuren allerlei vreemde/mysterieuze dingen en op het eind wordt (een beetje) duidelijk wat er aan de hand is. Het echtpaar krijgt nog een test...

Interessante film, beetje thriller en een beetje SF, als ik die doos krijg ga ik in ieder geval niet op die knop drukken. Op een aparte manier gefilmd ook, zestiger/zeventiger jaren stijl met wat bruinige kleuren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 10 december 2009 @ 21:10:30 #258
213010 haakon
pi_75496599
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

mja, zeer vet is idd beetje overdreven.
Vette film, dat wel maar een 6,5 omdat het zo cliché als de pest is allemaal
The Outside Agency
pi_75497165
Normaal kijk ik hier altijd voor leuke films suggesties maar ik heb vandaag een website ontdekt... getglue.com. Bij deze wil ik die even met jullie delen omdat ik weet dat niet alleen ik hier vaak kijk voor suggesties.
Het werkt simpel namelijk je geeft 10-20 films op en vervolgens geeft ie een lijst van suggesties.
En de suggesties werken wel goed want de eerste 10 min heb ik alleen maar zitten te klikken op films die ik allemaal al gezien had...
  donderdag 10 december 2009 @ 21:47:02 #260
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75497993
Vandaag:

Friday
Ice Cube en Chris Tucker samen in een redelijke urban comedy die bij vlagen wel heel erg flauw en over the top is. Maar over het algemeen is ie best goed te doen en zitten er best een aantal grappige stukken in. Als je het slechte verhaal kunt nemen voor wat het is dan heb je best een leuke film.
Een klassieker is zijn eigen genre.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Friday After Next
Het laatste deel in de Friday trilogy is ook de minste van de drie. De eerste helft is wel erg leuk maar zo ongeveer op de helft vliegt ie nogal uit de bocht en wordt het tamelijk chaotisch en ontzettend flauw.
Wel kijkbaar maar absoluut niet meer dan dat.

IMDB Cijfer: 5,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_75499831
paranormal activity
GEWELDIG !!
ga hem zeker nog een keer kijken
  donderdag 10 december 2009 @ 22:46:43 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_75500506
Onder het motto "beter laat dan nooit" voor degene die het interesseren mijn maandlijstje nog voor november:
De top 10 van de 27 films die ik zag:
1. Masculin féminin: 15 faits précis (1966, Fr, Jean-Luc Godard) 9
2. Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson) 9
3. Targets (1968, VS, Peter Bogdanovich) 9
4. Inglourious Basterds (2009, VS, Quentin Tarantino) 8,5
5. Planet of the Apes (1968, VS, Franklin J. Schaffner) 8,5
6. The Last Picture Show (1971, VS, Peter Bogdanovich) 8,5
7. Welcome to the Dollhouse (1995, VS, Todd Solondz) 8,5
8. Burma VJ: Reporter i et lukket land (Burma VJ: Reporting from a Closed Country) (2008, Den, Anders Østergaard) 8
9. Superman II (1980, VK, Richard Lester) 8
10. Pickup on South Street (1953, VS, Samuel Fuller) 8

De grootste bagger van de maand en misschien wel van het jaar was:
G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009, VS, Stephen Sommers) 3,5
pi_75503781
Capitalism: A Love Story
Gewoon weer een ouderwetse "kraak-amerika-af-en-hemel-andere-landen-op" Michael Moore documentaire die misschien ietwat lang duurde, maar toch zeer vermakelijk was.
8/10
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:15:44 #264
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_75519223

BALIBO
Net ziiten kijken, een Australische film over de zoektocht naar 5 vermiste journalisten door journalist Roger East tijdens de indonesische invasie van oost-timor. Verfilmd naar waargebeurd verhaal en erg indrukwekkend.
De film is in een oud aandoend kleurenschema gefilmd waardoor je soms de beleving hebt de oorspronkelijke beelden te kijken. Erg idrukwekkend.
IMDB 7,9/10
Ik 8,5/10
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:33:31 #265
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_75525687
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef ReWout het volgende:
Normaal kijk ik hier altijd voor leuke films suggesties maar ik heb vandaag een website ontdekt... getglue.com. Bij deze wil ik die even met jullie delen omdat ik weet dat niet alleen ik hier vaak kijk voor suggesties.
Het werkt simpel namelijk je geeft 10-20 films op en vervolgens geeft ie een lijst van suggesties.
En de suggesties werken wel goed want de eerste 10 min heb ik alleen maar zitten te klikken op films die ik allemaal al gezien had...
Dan werkt dit topic toch een stuk efficiënter..
Overal verstand van.
pi_75525869
El orfanato

Opzich een aardige film. Ik had er enkel wat hogere verwachtingen van gezien El laberinto del fauno.
Hoe dan ook, ik vond het acteerwerk goed in de film, er zaten wat schrik momentjes in de film en voor een mystery/horror film vond ik het niet verkeerd dat je het ook van een psychologische kant kan benaderen. Ik vond de verhaallijn enkel niet heel erg sterk en in het einde ontbrak naar mijn mening wat diepte. Een leuke gedachtegang was het op zich maar er ontbrak iets voor mijn gevoel.

Imdb: 7.7
mijn cijfer: 7
It's you my love, you who are the stranger
pi_75527670
Carriers 2009

Verenigde Staten
Drama / Thriller
84 minuten

geregisseerd door Àlex Pastor en David Pastor
met Lou Taylor Pucci, Chris Pine en Piper Perabo

Vier jongeren rijden door de woestijn richting de kust. Ze proberen te vluchten voor een uitgebroken virus dat de hele wereld in zijn greep heeft. Vastbesloten om aan het virus te ontsnappen reizen Danny, zijn broer Brian, en hun vriendinnen Bobby en Kate zo snel als ze kunnen richting het zuidwesten van de V.S. Na vier dagen staan ze voor grote morele beslissingen. Ze ontdekken dat het virus niet de grootste vijand is, maar de duistere kant in henzelf.

Rare film, met momenten droegen ze hun maskers, dan weer niet, precies of het bij bepaalde momenten niet nodig was. Ik weet nog steeds niet waar het virus vandaan komt, hoe het overgedragen wordt enz...
Zeker geen topper
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 20:33:11 #268
9859 crew  Karina
Woman
pi_75530082
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity
GEWELDIG !!
Ik vond er niet zoveel aan eigenlijk, vanmiddag heb ik het Theatrical Ending gezien (de film had ik al gezien verder), was wel een beter einde, dat wel. Maar echt eng of spannend vond ik de hele film niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75536994

Children of the night. What music they make.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:33:45 #270
213010 haakon
pi_75537095
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef fokker229 het volgende:
paranormal activity
GEWELDIG !!
ik vond die echt geen ene flikker aan. Geen enkele keer geschrokken.

wat een saaie film vond ik dat. Maar dat is mijn mening
The Outside Agency
pi_75539811
Komt een vrouw bij de dokter
Met afstand de meest verwerpelijke film die ik dit jaar heb gezien. De film probeerde van allerlei dingen aan te stippen, zowel qua verhaal als qua beeldgebruik. Maar daardoor sloeg hij volledig de plank mis. Over iedere scene is veel te veel nagedacht. Dat vervelende trucje met het licht wat steeds terugkomt, de cliche/lege scenes met closeups, bomen.... Ik ergerde me kapot. Er werden zoveel trucjes gebruikt dat de focus ver te zoeken was.

Dan over de inhoud. Ook hier ging het alle kanten op en kwamen alle cliches voorbij. Continu wordt er geneukt, dat karakter van Stijl heeft echt 0,0 iets om van te houden
SPOILER
, er wordt natuurlijk weer gehuild in de douche... Alles schiet door elkaar: vreemdgaan, ziekenhuis, kanker, ziek. Maar waar de ode aan de liefde was gebleven? Over welke liefde hebben we het eigenlijk? Wie was er om van te houden? Het karakter van Stijn toch niet neem ik aan?
SPOILER
En het muziekgebruik was ook een drama. Kane is sowieso niks aan natuurlijk. Maar de rare mix tussen dance en klassiek was echt niet om aan te horen.

En die wereld die in beeld werd gebracht. Die moderne, kille, lege badkamer waar Carmen in zat te kosten. Het stond mooi symbool voor het leven van die twee. In dat mooie luxe huis, met die moderne spullen. Als je maar gelukkig bent.

Enig lichtpuntje was natuurlijk onze wereldster Carice. Zelfs in dit misbaksel weet ze nog geloofwaardig over te komen.

Voor de film: Ik kom niet verder dan een 2.

En het was de avond van de wanssmaak, want ik heb ook nog A Christmas Carol 3D gezien van Disney. Die was ook behoorlijk saai en in het begin best lelijk qua vormgeving. 4

Dat lucht op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 12-12-2009 01:24:04 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 04:28:01 #272
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_75542334
I Love You Beth Cooper: waarom zijn er mensen die dit goed vinden? Wat is er leuk aan? Smaken zijn subjectief enzo maar godschristus. 2,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_75542436
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:28 schreef Sai het volgende:
I Love You Beth Cooper: waarom zijn er mensen die dit goed vinden? Wat is er leuk aan? Smaken zijn subjectief enzo maar godschristus. 2,5.
Ik denk voornamelijk vanwege Hayden
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75542441
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef Toad het volgende:
. Kane is sowieso niks aan natuurlijk.
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:26:16 #275
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_75543062
A Christmas Carol Niet veel aan, lijkt alleen maar gemaakt te zijn zodat ze een 3D film in de bioscoop konden gooien. Die animatie vind ik ook echt afgrijselijk, ik vraag me dan ook af waarom je dat zou willen doen: een animatie film maken die zo qua uiterlijk zo dicht mogelijk bij de realiteit komt. Verder ook nogal sfeerloos, toch jammer voor zo'n kerstverhaal. Dat 3D hoeft van mijn trouwens niet zo.

Komt een vrouw bij de dokter Dit moet toch wel de meest verwerpelijke film van dit jaar zijn, misschien wel dit decenium. Ik denk dat Reinout Oerlemans de tweelingbroer van John Williams is. Wat een eikel zeg. Ik denk dat als je niet nat ging Reinout bij de uitgang staat om je met een honkbalknuppel in je ballen te slaan, zodat je als nog met natte ogen de zaal verlaat. Hij blijft echt maar doorzagen, ongelofelijk. Verder doet hij veel te veel zijn best met allemaal flauwe trucjes die volledig misplaatst zijn (ik denk dat hij zijn favoriete films nog eens opnieuw bekeek en dacht: oh, dat wil ik ook in mijn film! Want als dat erin zit, dan moet het wel interessant zijn!). Heel vervelend uitgedacht allemaal. Ode aan het leven, ode aan de liefde. Wat een kletskoek. Het enige beetje oprechtheid en spontaniteit komen van Carice van Houten. Die stijn is trouwens een echte, om het maar eens in zijn woorden te zeggen, kankerlijer.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
Daar ben je mij al kwijt geraakt. Sommoge mensen hebben het idee dat je Kane niet goed mág vinden.... en dat is opzich al een reden om de mening van die mensen niet serieus te nemen.
Dat mag natuurlijk allemaal best, de vraag is alleen waarom zou je Kane leuk vinden? Ik heb nog nooit een reden gehoord, niet in de muziek en ook niet van de fans.

[ Bericht 8% gewijzigd door RuneRose op 12-12-2009 09:43:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')