abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 december 2009 @ 21:07:25 #201
862 Arcee
Look closer
pi_75388188
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
"I told you Schnickelfritz!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75388199
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.

6/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 december 2009 @ 21:13:24 #203
862 Arcee
Look closer
pi_75388490
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75388574
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Met de meeste Kurosawa films heb ik dat juist niet, behalve dat ze zwart-wit zijn
  maandag 7 december 2009 @ 21:57:42 #205
165512 MASD
Music is dead.
pi_75390704
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:

[..]

Jep. Bij Seven Samurai wel wat minder. Het kwam allemaal wat theatraal over, alsof je naar een theaterstuk kijkt.

Creepshow

Film door George Romero en Stephen King.

Ik vond hem zelf briljant. De film is eigenlijk een verzameling van 5 korte films, samengevoegd door een verhaallijn. Het geheel is gebaseerd op stripboeken als Tales From the Crypt, en dit zie je heel duidelijk terug in de verhalen. Alles is gigantisch over de top, de verhalen, special effects, het dunne dialoog. En dat geeft het zijn charme.

Aanrader als je van zwarte humor houdt. 8/10.
Long live music.
  maandag 7 december 2009 @ 22:36:53 #206
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_75392493
Vandaag Into the Wild gezien, beetje gemengde gevoelens over.. maar toch wel positief.
Ook de helft van What's Eating Gilbert Grape gezien, echt een film die ik normaal gesproken nooit zou uitkiezen om te kijken, maar hij lag nog ergens in de kast.. en het was de enige die ik nog niet had gezien. Toch wel heel erg verbaasd eigenlijk, hoe goed de film is. Morgen maar eens de andere helft bekijken..
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_75393121
An Inconvenient Truth

Interessante docu over het klimaat, maar wel een beetje gehyped. Had 'm uiteraard al eerder gezien, maar kwam 'm tegen op tv.
IMdb: 8.0, ik: 7,0
  dinsdag 8 december 2009 @ 00:34:06 #208
165512 MASD
Music is dead.
pi_75396468
Moon

Wow. Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.

De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.

9,5/10
Long live music.
pi_75396577
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:34 schreef MASD het volgende:
Moon

Wow. Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.

De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.

9,5/10
Die moet ik ook nog zien! Al die tijd in de bios willen zien, maar nooit geen zin naar de stad te gaan en nu draait ie niet meer
pi_75397399
ik heb moon gezien maar ik vond hem niet zo...
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:47:22 #211
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_75399986
Inglourious Basterds

Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?

Imdb: 8.5
Ik: 8
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:33:36 #212
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_75401217
The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans 2009

Verenigde Staten
Misdaad / Drama
121 minuten

geregisseerd door Werner Herzog
met Nicolas Cage, Val Kilmer en Eva Mendes

Een corrupte, cocaïnesnuivende rechercheur mag een onderzoek leiden naar de moord op vijf illegale immigranten uit Senegal, in New Orleans. Tevens ligt hij in de clinch met een pooier van de prostituee op wie hij verliefd is.

Zeker geen topfilm. Ik had hem aanvankelijk beter en spannender verwacht. Actiescènes kwamen zelden voor. Het enigste goede aan deze film was het topacteerwerk van Nicolas Cage, voor de rest is er weinig aan, aan deze film.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:37:18 #213
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75401329

Gisteren The machinist gezien met een ziekelijk uitgemergelde Christian Bale..
Goede film, steeds meer stukjes vallen op zijn plaats binnen zijn schijnbare paranoia, goede ontknoping en sterk geacteerd..
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75402554
Flightplan, was gisteravond op tv.
http://www.imdb.com/title/tt0408790/

Vond het best een goede film, geef hem een 6,5.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:55:20 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75405420
The Amazing Transparant Man

Typisch B-filmpje incl. wetenschappers en nucleaire shizzle, dat nog een uitwas is van het pulpige jaren '50 SF-genre. Het verhaal sleept zich voort en spanning is natuurlijk niet aanwezig. De grote attractie van de film is het onzichtbaar en weer zichtbaar worden van een cavia en de hoofdpersoon. Tsja. Cijfer: 3,5

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles
Ziet er erg mooi uit en met het acteerwerk zit het ook goed elkaar. Vooral de jonge Kirsten Dunst baart opzien. Het vampierenverhaal was alleen niet zo opzienbarend en tegen het eind van de film was de rek er ook wel uit. Cijfer: 7

Up
Beetje onevenwichtig. Het begin was subliem goed met de introductie van Mr. Fredricksen. Het leek er op dat deze Pixar ook meer volwassen over zou komen, maar na een tijdje wordt het toch niet heel serieus. Zeker die honden en de vreemde vogel Kevin... Dat vond ik toch teveel filmduur in beslag nemen. Al met al heb ik me toch wel vermaakt, mede door de prachtige animatie. Aan die hoge kwaliteit van Pixar raak je bijna aan gewend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:57:53 #216
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75405499
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:08:39 #217
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_75405827
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:27:43 #218
67640 SaintOfKillers
pi_75406471
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:08 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 december 2009 @ 14:41:22 #219
862 Arcee
Look closer
pi_75409083
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
Mary and Max zit wel bij de shortlist:

Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up

Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
pi_75409730
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:47 schreef Happel het volgende:
Inglourious Basterds

[ afbeelding ]

Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?

Imdb: 8.5
Ik: 8
Net gezien, geef hem een 7,5.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:52:58 #221
9859 crew  Karina
Woman
pi_75425968
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Detective/politiefilm

Detective moet de moord op een Sengalese familie onderzoeken. De detective is aan de drugs, gekomen doordat hij last van zijn rug had en steeds meer medicijnen moest gebruiken. In de loop van de film gaat het van kwaad tot erger met hem (tenminste, dat denk je).

Rare film, in het begin dacht ik: ok dat kan wel spannend worden, daarna wordt het allemaal erg vreemd (af en toe een beetje Tarantino vond ik) op het eind wordt het weer helemaal duidelijk.

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, wel goed, maar niet geweldig, Nicolas Cage vind ik altijd wel goed, dus dat was wel een pluspunt. Al met al niet geweldig, maar het kon er mee door.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:56:25 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75426138
Stardust
Ontzettend vermakelijke avonturen-/fantasy film die vol zit met mooie effecten en doorspekt is met de nodige humor. Charlie Cox is geknipt voor de hoofdrol en wordt goed bijgestaan door de altijd fijne Claire Danes. Ook de heerlijk valse rol van Michelle Pfeiffer is top.
Het enige minpuntje van de film is het gedeelte van Robert De Niro. Dat pastte niet echt binnen de rest van de film, viel nogal uit de toon en had er beter uit gelaten kunnen worden.
Na het geweldige Layer Cake leverde Matthew Vaughn dus opnieuw een toffe film af en laat hij zien ook met het fantasy genre om te kunnen gaan.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer 7,7/10

Monsters Inc.
Nog steeds één van mijn favorieten uit de Pixar stal. Een origineel verhaal en geweldige figuren die perfect zijn gevoicecast. Billy Crystal en John Goodman zijn super.
De zo kenmerkende combinatie van Pixar van een sterk verhaal met humor en goede personages zijn ook hier weer aanwezig.
De film ziet er nu op de blu-ray mooier uit dan ooit, misschien wel het beste beeld dat ik tot nu toe op het formaat gezien heb.
Zowel de film als deze blu-ray uitgave mogen eigenlijk in geen enkele collectie ontbreken.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 08-12-2009 22:04:06 ]
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:10:11 #223
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_75426781
Pandorum, toch wel een 7 vanwege de sfeer.
Moon, , echt een dikke 8,5. Hij wist me te boeien van begin tot eind, helemaal omdat ik zonder reviews te lezen hem ging kijken. Ik wist dus helemaal niet wat ik kon verwachten.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:23:46 #224
67640 SaintOfKillers
pi_75427396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mary and Max zit wel bij de shortlist:

Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up

Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
Volgens mij is dat geen echte shortlist (die ze het beste vonden), maar gewoon een lijst van alle nieuwe animatiefilms die in 2009 in de VS hebben gedraaid en die dus in aanmerking komen. A Town Called Panic stond eerst niet op die lijst, maar werd nog snel even in wat zalen gedumpt en kwam er prompt bij. Dat betekent dus niet zo heel veel, want zo staat Dragonball Evolution nu ook nog op de shortlist voor beste film.
pi_75432213
Stan Helsing

Echt, de moeite niet waard om er over te hebben

IMDb: 3.7 (1.631 votes)
Mijn score: -1.0
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')