"I told you Schnickelfritz!"quote:Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Stalag 17 (1953)
Film van Billy Wilder over een POW kamp tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitsland. Zoals wel vaker probeerde Wilder comedy met drama te vermengen en het is over het algemeen redelijk geslaagd. Helaas is de humor bij tijd en wijle van het soort dat men in de jaren vijftig wellicht hi-la-risch vond, maar tegenwoordig erg flauw en oubollig is. Vooral het personage Animal is tenenkrommend. De film als geheel is wel het kijken waard.
zelf : 7/10
IMDB 8,2/10
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef MASD het volgende:
Rashômon
Wel ok. Hij kwam wat langzaam op gang en ik begon het pas na het eerste uur echt leuk te vinden. Tof concept wel.
6/10
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
Met de meeste Kurosawa films heb ik dat juist niet, behalve dat ze zwart-wit zijnquote:Op maandag 7 december 2009 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat heb ik met bijna alle films uit die tijd.
Jep. Bij Seven Samurai wel wat minder. Het kwam allemaal wat theatraal over, alsof je naar een theaterstuk kijkt.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Siniti het volgende:
[..]
Had jij ook niet dat ie echt enorm gedateerd aanvoelde?
Die moet ik ook nog zien! Al die tijd in de bios willen zien, maar nooit geen zin naar de stad te gaan en nu draait ie niet meerquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:34 schreef MASD het volgende:
Moon
Wow.Ik volgde de film al een tijdje en elke keer moest ik het kijken weer uitstellen omdat hij óf niet in bioscopen in de buurt draaide of ik geen tijd/kans had om te reizen. Uiteindelijk maar besloten om een rip van het internet te halen.
De film is beter dan ik het mij had kunnen voorstellen. Ik ben al een flinke fan van psychologische sci-fi maar dit is toch wel een van de beste films die de afgelopen jaren is uitgekomen. Geniaal acteerwerk van Sam Rockwell, en eindelijk een computer die HAL kan evenaren.
9,5/10
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echte volwassenheid in animatie vind je dit jaar terug in Mary and Max.
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:08 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Wat is dat een briljante animatiefilm. Kanshebber voor Beste Animatiefilm?
Mary and Max zit wel bij de shortlist:quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nah, dat lijkt mij een gevalletje onbekend is onbemind.
Net gezien, geef hem een 7,5.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:47 schreef Happel het volgende:
Inglourious Basterds
[ afbeelding ]
Heerlijke film met prachtige scenes en dialogen. Chapter 1 was wel het pareltje van de hele film. Heerlijke scene en echt zo een einde, waarvan je denkt, WTF?
Imdb: 8.5
Ik: 8
Volgens mij is dat geen echte shortlist (die ze het beste vonden), maar gewoon een lijst van alle nieuwe animatiefilms die in 2009 in de VS hebben gedraaid en die dus in aanmerking komen. A Town Called Panic stond eerst niet op die lijst, maar werd nog snel even in wat zalen gedumpt en kwam er prompt bij. Dat betekent dus niet zo heel veel, want zo staat Dragonball Evolution nu ook nog op de shortlist voor beste film.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mary and Max zit wel bij de shortlist:
Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Astro Boy
Battle for Terra
Cloudy with a Chance of Meatballs
Coraline
Disney's A Christmas Carol
The Dolphin – Story of a Dreamer
Fantastic Mr. Fox
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Mary and Max
The Missing Lynx
Monsters vs. Aliens
9
Planet 51
Ponyo
The Princess and the Frog
The Secret of Kells
Tinker Bell and the Lost Treasure
A Town Called Panic
Up
Hiervan worden maximaal 5 genomineerd voor een Oscar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |