dan ben je nog steeds je rijbewijs kwijt, natuurlijk.quote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef Nerdmans het volgende:
Stel nu dat morgen dat bord 70 er staat en t een 70 weg is... wat dan?
Stel nu dat t voortaan een 50 weg wordt wat dan?
Dan mag je daar 70.quote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef Nerdmans het volgende:
Op t proces verbaal staat dus 139 op een 50 weg en 85-90 te hard gereden.
Dan mag je vanaf dat moment 50.quote:Stel nu dat t voortaan een 50 weg wordt wat dan?
Ach so..quote:
Nou tot 70 te hadr is gewoon middels officier van justitie en geldbedrag.quote:Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag je daar 70.
[..]
Dan mag je vanaf dat moment 50.
Wat boeit het hoe snel je misschien ooit nog eens in de toekomst, al dan niet, op een weg mag rijden?
Jij reed er te hard op het moment dat er aangegeven staat dat je er 50 mag rijden. Jij kunt niet weten of de werkzaamheden al dan niet afgerond zijn.
naja deze weg is altijd en overal 70. en er staan ook overal 70 bordjes na een kruising.quote:Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef erikkll het volgende:
Het type weg (50/70) wordt niet bepaald door de bordjes die er naast staan.
Ja he...quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef ehqo. het volgende:
En dan moet je nog 500 pk? Dat klinkt heel onverstandig.
Zoals gezegd: jij kunt niet weten of de werkzaamheden zijn afgerond.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Nerdmans het volgende:
naja deze weg is altijd en overal 70. en er staan ook overal 70 bordjes na een kruising.
Echter hebben ze pcies op dat ene stukje wegwerkzaamheden gehad vorige week.
t bordje 70 is niet teruggezet.
Dat maakt t lullig, want iedereen rijdt daar dan ook 70.
lolwatquote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Nerdmans het volgende:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)ilometer-te-hard.ece
daar heb je t al...
Het feit dat je in de media genoemd wordt, laat bij jou geen belletje rinkelen hoe asociaal je hebt gereden?quote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Nerdmans het volgende:
daar heb je t al...
Er wordt lang niet altijd aangegeven hoe hard je mag rijden hoor, dat is namelijk aan meer dingen te zien (bijvooorbeeld voorrangsborden en dergelijke). Voor de rest vind ik het volkomen terecht dat je je papiertje kwijt bent.quote:Op zondag 22 november 2009 20:38 schreef MrSkyline het volgende:
het is nogsteeds te hard, maar als er nergens staat dat het een 50km weg is dan mogen ze je ook niet beboeten.
En als je het helemaal goed speelt hebben zij dus een fout gemaakt met het schrijven van de boete en kan je er dus helemaal onderuit komen (als het dus niet stond aangegeven dat het een 50 km weg is.
er staat dan op de boete dat het een 50 km weg betrof, maar het was een 70km weg, als dat al niet klopt, hoe kan je er dan van uit gaan dat de rest van de waarnemingen wel kloppen?
maargoed ik weet niet hoe de boel daar in elkaar steekt, eindhoven is nou niet bepaald om de hoek voor mij.
quote:Op zondag 22 november 2009 22:45 schreef longinus het volgende:
Gelukkig voor jou gaat er nog een correctie af
( ik dacht, laat ik eens iets positief zeggen )
leuk geprobeerd, tho.quote:
vier maanden, dat valt nog best mee.quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik begrijp dat het binnen de bebouwde kom was?
Limiet van 50 km/h, werkzaamheden. Snelheid na correctie 139 km/h.
Wat kun je verwachten:
- Feitcode VD 090 - ¤ 1.400,- boete;
- Een rij-ontzegging van vier maanden;
- Een verplichte EMG-cursus à ¤ 774,- die je ook nog eens drie vrije dagen kost.
en 2jaar voorwaardelijk (dan ben je je rijbewijs alweer bij kleinere overtredingen kwijt)quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik begrijp dat het binnen de bebouwde kom was?
Limiet van 50 km/h, werkzaamheden. Snelheid na correctie 139 km/h.
Wat kun je verwachten:
- Feitcode VD 090 - ¤ 1.400,- boete;
- Een rij-ontzegging van vier maanden;
- Een verplichte EMG-cursus à ¤ 774,- die je ook nog eens drie vrije dagen kost.
Staan er bij jou in het dorp bij het begin van elke weg borden met 50?quote:Op zondag 22 november 2009 20:38 schreef MrSkyline het volgende:
het is nogsteeds te hard, maar als er nergens staat dat het een 50km weg is dan mogen ze je ook niet beboeten.
Hoezo is 4 maanden je rijbewijs kwijt een boete van ¤ 1.000? Bedoel je niet '&' inplaats van '=', want anders snap ik je reactie niet.quote:Op zondag 22 november 2009 23:00 schreef garnage-patrick het volgende:
4maand rijbewijs kwijt = boete 1000euro
2maand rijbewijs kwijt = boete 1200euro
quote:zal echt niet weten of ze je na de hand nog emg kunnen geven (educatieve maatregel gedrag) kutcursus van 3dagen waar ook nog een 750euro voor mag worden neergelegd.
Hmm, dus hij moet foto's maken om tijdens de rechtzaak aan te kunnen tonen dat er géén borden stonden met 70? En hoe gaat dat helpen?quote:auto automobilist mag je er toch vanuit gaan, dat de bebording op de weg klopt, maak zo snel mogelijk paar foto's van de situatie en de borden, het KAN helpen als je voor moet komen!
je kan kiezen, 4 maanden of 2 maanden.quote:Op maandag 23 november 2009 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo is 4 maanden je rijbewijs kwijt een boete van ¤ 1.000? Bedoel je niet '&' inplaats van '=', want anders snap ik je reactie niet.
Ja, dat zeg ik net. Dan had er dus '&' moeten staan. Vier maanden je rijbewijs kwijt is namelijk niet hetzelfde als een boete van ¤ 1.000. Het is beide.quote:Op maandag 23 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je kan kiezen, 4 maanden of 2 maanden.
bij beide keuzes "=" de boete dat dus.
mierenneukenquote:Op maandag 23 november 2009 00:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik net. Dan had er dus '&' moeten staan. Vier maanden je rijbewijs kwijt is namelijk niet hetzelfde als een boete van ¤ 1.000. Het is beide.
Als er geen bord staat dat er wegwerkzaamheden zijn, dan zijn er geen wegwerkzaamheden. En dat geldt nog meer als er ook nergens iets te zien is dat je in verband zou moeten kunnen brengen met wegwerkzaamheden.quote:Op zondag 22 november 2009 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals gezegd: jij kunt niet weten of de werkzaamheden zijn afgerond.
En wat de reden ook is voor de gemeente om het bord 50 nog niet weg te halen: op het moment dat er nog een bord 50 staat, mag je daar 50 en geen km/u harder.
Eens. En toch, als TS daar bekend is (en dat neem ik wel aan), dan weet hij waarschijnlijk dat je op die weg 70 mag. Dan is 139 nog steeds veel te hard, maar het kan schelen in de strafmaat.quote:Ik kan me goed voorstellen dat ze mensen die 70 rijden laten schieten als ze iemand kunnen pakken die 139 ragt. 70 is niet netjes en moet ook een boete opleveren, maar 139 is ronduit asociaal en een gevaar voor anderen. Dat is niet "even het gaspedaal indrukken om iemand in te halen".
Mwa ligt aan je verleden en welke OvJ je krijgt.quote:Op maandag 23 november 2009 09:14 schreef garnage-patrick het volgende:
ga er niet van uit dat je je rijbewijs na 10dagen terug krijgt.
de officier van justitie heeft 10dagen de tijd om te kijken wat te doen met je rijbewijs. en met zo'n snelheidsovertreding ga je je rijbewijs niet terugkrijgen na 10dagen. om af te wachten wanneer de zaak voorkomt.
was bij mijn broer ook niet zo, die was hem tot ie voor moest komen gewoon kwijt.
Eerder 900 euro boete + 4 maanden voorwaardelijk + proeftijd van 2 jaar.quote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
op een 80 weg met 170 kost je 1200 euro.
let er op dat in de normale handhaving er bij wegwerkzaamheden de boete verdubbeld word.
Of de rechter oid dat ook handhaaft durf ik niet te zeggen. hij kijkt uiteraard naar je historie van boetes. (enkel 30+ km's)
je krijgt je rijbewijs wel na 10 dagen terug.
Als het nog een keer gebeurd ben je hem 3 maanden kwijt + 3 maanden voorwaardelijk.
Denk nu niet die 10 dagen hoorquote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
Als het nog een keer gebeurd ben je hem 3 maanden kwijt + 3 maanden voorwaardelijk.
Ze noemen de rondweg de boschdijk.quote:Op zondag 22 november 2009 22:38 schreef Barcaconia het volgende:
Leuk artikelWaar op de Boschdijk reed je trouwens? Ik vind het best knap dat je daar uberhaupt ergens 139 kan halen. Dat geeft toch aan dat je een vlugge auto onder je reet hebt.
Wel ontzettend stom om het ook daadwerkelijk te doen. Ik ben geen moraalridder over te hard rijden enzo, maar 140kmpu op de Boschdijk vind ik een beetje gortig. Zeker als je weet dat het een bekend laser-punt is.
"Gewoon ff ervoorbij" met 139?quote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ze noemen de rondweg de boschdijk.
Het is het tweebaans stuk bij de klokkentoren van philips, dat viaduct.
Als je daar ff gas geeft zit je zo op hoge snelheid.
Daar kan dat overigens ook makkelijk hoor, zo spannend was t niet.
Gewoon ff ervoorbij
Hij ging 80 schat ik.quote:Op maandag 23 november 2009 09:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
"Gewoon ff ervoorbij" met 139?Right..
Hoe hard reed de ander dan? 120? issie ook gepakt?![]()
Bebouwde kom: 50, tenzij anders aangegeven.quote:Op zondag 22 november 2009 20:56 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Er wordt lang niet altijd aangegeven hoe hard je mag rijden hoor, dat is namelijk aan meer dingen te zien (bijvooorbeeld voorrangsborden en dergelijke).
Als het goed is ben je dat dus gewend, dus je kunt ook gewoon even je gaspedaal wat minder diep intrappen.quote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Hij ging 80 schat ik.
Maar ff serieus 80 -140 is een kwestie van even gas erop hoor.
Vervelende aan snelle auto's... je bent al snel op illigale snelheden...
Tjah dat weet je in NL, ze staan regelmatig te flitsen, en wat Anne zegt; je wéét dat het een snelle auto. En sowieso met 60km harder er voorbij slaat ook nergens op natuurlijkquote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Hij ging 80 schat ik.
Die keus maak je toch echt zelf. Dat doet de auto niet voor je.quote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef Nerdmans het volgende:
Ohja, de rondweg. Daar zijn wel stukken dat je makkelijk die snelheid haalt. Op de Boschdijk vind ik het altijd onverantwoord omdat daar zo veel stoplichten staan. Tenzij je echt een halve seconde 140 reed en daarna direct weer op de rem ging. Maar dan was het wel toevallig dat je net geflitst was.quote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ze noemen de rondweg de boschdijk.
Het is het tweebaans stuk bij de klokkentoren van philips, dat viaduct.
Als je daar ff gas geeft zit je zo op hoge snelheid.
Daar kan dat overigens ook makkelijk hoor, zo spannend was t niet.
Gewoon ff ervoorbij
quote:Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef Googolplexian het volgende:
Je hebt het de hele tijd over "Ze hadden dat bordje 70 niet teruggezet" ...
De driehoeksborden voor de wegwerkzaamheden waren er nog wel, dus?
Of waren ze alleen dat 50-bordje "vergeten"?
Stond er dan ook een einde 50 bord?
Nou ja als het niet aangegeven staat en het WEL binnen de bebouwde kom is lijkt mij dat gewoon de standaard verkeersregels gelden, oftewel; 50 binnen de bebouwde kom dus.quote:Op maandag 23 november 2009 14:04 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Neen,
deze weg is op 1 stukje na volledig 70.
Dus deze weg gaat helemaal rond Eindhoven en is dus zo'n beetje overal 70.
Het stuk waar ik gemeten ben, is normaal ook een 70 stuk.
Echter zijn daar vorige week werkzaamheden geweest en zijn alle borden weggenomen.
Er waren toen ook xtra stoplichten gezet enzo.
Nu is de weg vrij en zijn er geen werkzaamheden meer.
Echter waar normaal dat bord 70 stond,staat nu nog geen bord.
De politie zelf was ook van mening dat het dar 70 zou zijn, omdat dat ook altijd zo is.
Alleen vanwege het ontbreken van t bord, stelt men dat t dan binnen de bebouwde kom is en dus 50.
We hebben de rondweg bekeken, op ieder kruispunt naar dat punt toe staat bordje 70.
Nu echter even niet.
Dus los van t feit dat ik te hard heb gereden is dat wel extra zuur en betreft het juridisch en strafrechterlijk een ander verhaal.
Behalve dan, als het een weg is, waarbij het 50 meter (ofzo) vóór zo'n kruising wél 70 is. Dan kun je redelijkerwijs aannemen dat het 70 is...vooral als het dat altijd geweest is.quote:Op maandag 23 november 2009 14:06 schreef Loveless85 het volgende:
Nou ja als het niet aangegeven staat en het WEL binnen de bebouwde kom is lijkt mij dat gewoon de standaard verkeersregels gelden, oftewel; 50 binnen de bebouwde kom dus.
Ik vind dat je jezelf nogal in een slachtofferrol plaatst.quote:Op maandag 23 november 2009 14:04 schreef Nerdmans het volgende:
Dus los van t feit dat ik te hard heb gereden is dat wel extra zuur en betreft het juridisch en strafrechterlijk een ander verhaal.
Niet waar. Elk verkeersbord dat niet een complete zone omvat vervalt bij een kruispunt. TS zegt dat na het kruispunt geen borden meer stonden dus officieel is het een normale weg binnen de bebouwde kom.quote:Op maandag 23 november 2009 15:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan, als het een weg is, waarbij het 50 meter (ofzo) vóór zo'n kruising wél 70 is. Dan kun je redelijkerwijs aannemen dat het 70 is...vooral als het dat altijd geweest is.
Als je op een weg 70 mag en even verderop zijn geen borden meer, dan mag je er nog steeds 70, tenzij er een ander bord/regel komt. Simpel.
True.quote:Op maandag 23 november 2009 15:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan, als het een weg is, waarbij het 50 meter (ofzo) vóór zo'n kruising wél 70 is. Dan kun je redelijkerwijs aannemen dat het 70 is...vooral als het dat altijd geweest is.
Als je op een weg 70 mag en even verderop zijn geen borden meer, dan mag je er nog steeds 70, tenzij er een ander bord/regel komt. Simpel.
INou ja in zoverre.... ik weet ook wel dat ik fout ben.quote:Op maandag 23 november 2009 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind dat je jezelf nogal in een slachtofferrol plaatst.
"extra zuur" impliceert dat je er rekening mee gehouden had, terwijl je zo hard reed, dat je daar 70 mocht. Maar dat je er later achter kwam dat je daar maar 50 mocht.
Het is niet de fout van de gemeente dat daar op dat moment 50 gold i.p.v. 70.
Jij bent degene die het gaspedaal heeft ingetrapt. Neem je verantwoordelijkheid voor de daad en zeik niet over "ja maar ze waren vergeten het bord 70 terug te plaatsen dus zij zijn gemeen boehoehoe".
Puur juridisch wel.quote:Op maandag 23 november 2009 15:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet waar. Elk verkeersbord dat niet een complete zone omvat vervalt bij een kruispunt. TS zegt dat na het kruispunt geen borden meer stonden dus officieel is het een normale weg binnen de bebouwde kom.
Dat wil overigens niet zeggen dat je er niet redelijkerwijs van uit mocht gaan dat het 70 was. Maar puur juridisch gezien was het 50 met deze uitleg.
Dat zeg ik, het is eigenlijk gewoon een 70-weg maar puur wettelijk gezien even niet (als je beschrijving klopt). Ik neem dan ook aan dat de ambtenaren hier niet over vallen. Maar het zou dus kunnen.quote:Op maandag 23 november 2009 15:47 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Puur juridisch wel.
Maar het is daar zo bekend dat t 70 is, dat zelfs de agenten in eerste instantie bekeurde voor 69 te hard,
Daarna is dat gecorrigeerd naar 89 te hard.
De ambtenaar gaf zelf aan dat t verwaarend was en eigenlijk gewoon een 70 stuk.
Hij zou contact zoeken met de officier van justitie om dat toe te lichtten.
dus afwachten en duimen...
en duimen voor beter weer, want fietsen is meuk nu
Pauper hahaha waarom 139 rijden om iemand in te kunnen halen waar je 70 magquote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef Nerdmans het volgende:
Het zat er aan te komen natuurlijk...
Gisteren is mijn rijbewijs ingenomen.![]()
Ik maakte een inhaalactie op een vervelende linksrijder die al zeker 5 minuten mij er niet voorbij liet.
Ik kon er lang op het strijps bultje in Eindhoven en gaf even wat gas...
Helaas stonden ze beneden te laseren!
Na correctie 139 gereden.
Nu komt het:
Iedereen die uit de regio komt weet dat de snelheidslimiet rondweg Eindhoven 70 is.
Echter zijn er vorige week wegwerkzaamheden geweest en zijn deze inmiddels klaar.
Ze hebben echter het bordje 70 niet herplaatst na de kruising.
Nu zegt de politie dat ze ook weten dat t een 70 weg is, maar dat juridisch t nu een 50 weg is.
Dat is, los van t feit dat ik fout ben en veeeel te hard heb gereden, nogal een verschil.
69 te hard op een 70 weg is minder ernstig als
89 te hard binnen de bebouwde kom....
Ik ben dus stiekum een beetje benieuwd hoe dit gaat lopen.
Op t proces verbaal staat dus 139 op een 50 weg en 85-90 te hard gereden.
Stel nu dat t voortaan een 50 weg wordt wat dan?
Ik denk dat t in ieder geval voorlopig even fietsen wordt...
de pimppreza...quote:Op maandag 23 november 2009 15:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is eigenlijk gewoon een 70-weg maar puur wettelijk gezien even niet (als je beschrijving klopt). Ik neem dan ook aan dat de ambtenaren hier niet over vallen. Maar het zou dus kunnen.
Was je trouwens met je BMW of die Impreza?
Ja kweenie gewoon even gas erop en voorbij.quote:Op maandag 23 november 2009 15:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Pauper hahaha waarom 139 rijden om iemand in te kunnen halen waar je 70 mag![]()
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door neequote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ja kweenie gewoon even gas erop en voorbij.
Dat bleek achteraf dus 144 te zijn..
snelle auto.. heb je dat echt niet door hoor..
een hele snelle imprezaquote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door nee
Als je niet in de gaten hebt dat je twee keer de toegestane snelheid rijdt dan kun je misschien beter een auto kunt rijden die bij je mentale capaciteiten past. Los van het feit dat het op dat stuk levensgevaarlijk is om 139 km/u te rijden zou het wel prettig zijn als je bij dat soort snelheden nog de tegenwoordigheid van geest hebt om voldoende situational awareness op te kunnen brengen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
wat mooi geschreven!quote:Op maandag 23 november 2009 16:34 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Als je niet in de gaten hebt dat je twee keer de toegestane snelheid rijdt dan kun je misschien beter een auto kunt rijden die bij je mentale capaciteiten past. Los van het feit dat het op dat stuk levensgevaarlijk is om 139 km/u te rijden zou het wel prettig zijn als je bij dat soort snelheden nog de tegenwoordigheid van geest hebt om voldoende situational awareness op te kunnen brengen.
Ow ... dan is het wel ok?quote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door nee
Ik ook van jou.quote:Op maandag 23 november 2009 12:47 schreef Kreator het volgende:
En voor die k-kneus rem ik ook niet als ik em zie oversteken bij een zebrapad.
Je moet wel de goede informatie gevenquote:Op maandag 23 november 2009 00:00 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
en 2jaar voorwaardelijk (dan ben je je rijbewijs alweer bij kleinere overtredingen kwijt)
Bij een +70 is inhouding normaal gesproken vier maanden, niks teruggave. En het feit dat er wegwerkzaamheden waren (of in elk geval: bebording daarvoor) zal TS absoluut niet helpen. En je 3 + 3 redenering slaat ook nergens op. Zeker weer een verjaardagsverhaal? Pak de tekstenbundel van het OM er de volgende keer even bijquote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
Tip: zoek even op wat "recidivist" betekent.quote:Op maandag 23 november 2009 17:52 schreef Mikkie het volgende:
Dan gelden nog wel twee criteria: na afdoen van de boete ben je één jaar recidivist.
Ah, de fokzeur in actie alweer. Natuurlijk kan "dure" ook gebruikt woirden. In de zin dat je er veel voor moet laten zoals rijbewijs weg, en dus veel andere dingen moet regelen om ergens te komen de komende maanden.quote:
Wat de neuk. Als je met 100km/h over 't Strijps Bultje rijdt, vlieg je al bijna de lucht in.quote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Je kunt zo'n opmerking een dag later ook gewoon laten liggen natuurlijk.quote:Op maandag 23 november 2009 19:25 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ah, de fokzeur in actie alweer. Natuurlijk kan "dure" ook gebruikt woirden. In de zin dat je er veel voor moet laten zoals rijbewijs weg, en dus veel andere dingen moet regelen om ergens te komen de komende maanden.
Dank u voor de aandacht en ga alstublieft naar een forum waar ze je posts wel waarderen. Iets wat op je lokale schijf staat lijkt me het beste.
Zeg, bijdehandje, je snapt toch wat er bedoelt wordt of niet? Als je binnen één jaar weer flink in de fout gaat val je onder de recidiveregeling en krijg je dus meteen een nieuwe invordering aan je broek. Duurt het langer, dan is het geen directe recidive.quote:Op maandag 23 november 2009 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tip: zoek even op wat "recidivist" betekent.
quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Dat het zo genoemd wordt en wellicht niet strookt met jouw definitie of andere gangbare definities, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij het OM.
Zó wordt het zéker niet genoemd door het OM.quote:na afdoen van de boete ben je één jaar recidivist.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Zó wordt het zéker niet genoemd door het OM.
Je kúnt niet "één jaar recidivist" zijn. Wat wél kan, is dat je een proeftijd hebt gekregen van 1 jaar en als je in dat ene jaar dezelfde overtreding/misdaad begaat, dán ben je recidivist.
Subtiel doch zéér belangrijk verschil.
quote:Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na betaling van een transactie of na onherroepelijke veroordeling voor één van de vorige gedocumenteerde snelheidsovertreding(en).
Ik zeg het toch? Wat er in mijn oorspronkelijk post staat legt precies uit hoe het zit, dus ik snap niet wat je moeilijk zit te doen om terminologie.quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Als je binnen één jaar weer flink in de fout gaat val je onder de recidiveregeling en krijg je dus meteen een nieuwe invordering aan je broek. Duurt het langer, dan is het geen directe recidive.
Als je dat al niet snapt..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:19 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg het toch? Wat er in mijn oorspronkelijk post staat legt precies uit hoe het zit, dus ik snap niet wat je moeilijk zit te doen om terminologie.
Hey, goed argument man! Gelukkig niet voor het eerst dat je het belangrijkste, namelijk de inhoud, volstrekt mist.quote:
Natuurlijk wel. Alleen verloedert de taal ontzettend als je termen gaat gebruiken die totaal misplaatst zijn in die context. En het wordt nog erger als diezelfde mensen dan het baggerargument "je snapt toch wat ik bedoel?!" gaan gebruiken. Hoe triest...quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:32 schreef Googolplexian het volgende:
Ik begreep heel goed wat hij bedoelde. Jij niet?
De term recidive misplaatst in de context? Het ging over opnieuw in de fout gaan, maar dat je dan recidivist bent is misplaatst?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Alleen verloedert de taal ontzettend als je termen gaat gebruiken die totaal misplaatst zijn in die context. En het wordt nog erger als diezelfde mensen dan het baggerargument "je snapt toch wat ik bedoel?!" gaan gebruiken. Hoe triest...
quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:01 schreef Mikkie het volgende:
De term recidive misplaatst in de context? Het ging over opnieuw in de fout gaan, maar dat je dan recidivist bent is misplaatst?
Nogmaals: je kúnt niet "één jaar recidivist" zijn. Je bént het of je bent het níet.quote:na afdoen van de boete ben je één jaar recidivist.
Ja kerel, blijf jij lekker selectief quoten en kommaneuken. Je snapt precies wat er bedoeld wordt en dat leg ik nota bene in diezelfde post nog uit, in de zinnen erna. Maar als jij lekker wil blijven hameren op de terminologie en je gelijk wil halen, wens ik je veel plezier ermee. Van mij hoef je in elk geval geen reactie meer te verwachten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals: je kúnt niet "één jaar recidivist" zijn. Je bént het of je bent het níet.
Mooi zo. Doeiquote:Op dinsdag 24 november 2009 10:19 schreef Mikkie het volgende:
Ja kerel, blijf jij lekker selectief quoten en kommaneuken. Je snapt precies wat er bedoeld wordt en dat leg ik nota bene in diezelfde post nog uit, in de zinnen erna. Maar als jij lekker wil blijven hameren op de terminologie en je gelijk wil halen, wens ik je veel plezier ermee. Van mij hoef je in elk geval geen reactie meer te verwachten.
Ik herken het probleem, heb er met de cabrio ook wel eens last van... Iedereen kan hier lullen wat ze willen maar in een snelle auto zit je gewoon heel snel op een veel te hoge snelheid.quote:Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Hij ging 80 schat ik.
Ja maar geen normale imprezaquote:Op dinsdag 24 november 2009 10:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor een auto heb je eigenlijk?
nvm; impreza, ik lees het al..
?quote:Op maandag 23 november 2009 19:20 schreef green_power het volgende:
Is het niet heel onverstandig om dit zo op Fok! te plaatsen? Ik bedoel, de vrienden aan de andere kant van de weegschaal lezen gewoon mee en volgens mij is het niet zo lastig op te sporen wie de TS IRL is..
Een paar printjes van dit topic en alles wat je nog probeert bij de rechter valt meteen in het water
Specs? Pics!quote:
Ik kan je vertellen dat:quote:Op maandag 23 november 2009 19:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat de neuk. Als je met 100km/h over 't Strijps Bultje rijdt, vlieg je al bijna de lucht in.
340 pk 450 nm.quote:
Ik doe dat bijna wekelijks met een Volvo uit 1977. Jij hebt een T-ford ofzo?quote:Op maandag 23 november 2009 19:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat de neuk. Als je met 100km/h over 't Strijps Bultje rijdt, vlieg je al bijna de lucht in.
Neuh m'n hydraulics gaan gewoon flippen bij 100km/h, dat zal 't wel zijn..quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:07 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik doe dat bijna wekelijks met een Volvo uit 1977. Jij hebt een T-ford ofzo?.
hydraulics?quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Neuh m'n hydraulics gaan gewoon flippen bij 100km/h, dat zal 't wel zijn..
Lekker!!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:05 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
340 pk 450 nm.
0-100 ________ ongeveer 5,0
0-200 _______ ongeveer 14,5
80-140 ______ongeveer 4,5
Op een biertje??? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk....quote:Op woensdag 25 november 2009 09:51 schreef illusions het volgende:
Weet je wat duur is? Een enkel biertje drinken, aangehouden worden op de bromfiets - blazen, en 2000 euro boete krijgen, 40 uur werkstraf en een half jaar rijontzegging.Had ik nog maar Nederlandse boetes. Niet mij persoonlijk overkomen trouwens.
Als je had gelezen was het op de rondweg en niet de Boschdijk, maar waar TS geflitst is was ook vlakbij de edison ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Ach jong, gewoon instappen inde beemer en rijden..![]()
fuck die overheid met hun ziellige excuus... Boschdijk is coolDaar ligt de edisonstraat toch in de buurt..?
![]()
whehehe nee... dat is een misdrijfquote:Op woensdag 25 november 2009 12:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Ach jong, gewoon instappen inde beemer en rijden..![]()
fuck die overheid met hun ziellige excuus... Boschdijk is coolDaar ligt de edisonstraat toch in de buurt..?
![]()
Nee want je hebt een ontzegging om deel te nemen aan het verkeer. Ook al val je onder de verantwoording van een instructeur.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
whehehe nee... dat is een misdrijf![]()
Ik accpteer mun boete en ontzegging gewoon.
Ik hoop alleen wel dat ze baseren op 70 /69.
Dan benk um 10 dagen kwijt en zo'n 1000 euro.
Daar ben ik dan al zeker ziek genoeg van.
Even een vraagje he?
Ik ben bezig met mijn motorijbewijs... mag ik wel lessen eigenlijk?
Bij motorrijles niet, dan is de feiteiljke bestuurder (degene die les heeft dus) ook de juridische bestuurder.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:18 schreef r8ality het volgende:
Aan de andere kant, juridische bestuurder is de instructeur. En zijn rijbewijs is natuurlijk gewoon geldig.
Nee.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:18 schreef r8ality het volgende:
En zijn rijbewijs is natuurlijk gewoon geldig.
Is ook niet in Nederland gebeurd, en het was inderdaad niet 1 biertje maar 1 pint - een flink biertje dus.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:25 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Op een biertje??? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk....
Ik heb vandaag contact gezocht met Paleis van Justitie Den Bosch en een fax gestuurd met uitleg.
Er werd gemeld dat waarschijnlijk er vandaag of morgen een beslissing gaat komen inzake mijn feit.
Ik wacht met enige spanning af...
Da's eigenlijk best een toepasselijke straatnaam, bedacht ik zojuist.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Daar ligt de edisonstraat toch in de buurt..?![]()
Ik moest er meteen aan denken toen ik dit las. De Boschdijk is niet de rondweg en géén 70 km weg.quote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Nerdmans het volgende:
daar heb je t al...
Ik zou als ik jou was niet hopen, maar van de feiten uitgaan. Dat betekent dus de boete die ik eerder postte en bovendien dus die EMG van bijna 800 euro, die komt er lekker bovenop om je nog zieker te maken...quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
whehehe nee... dat is een misdrijf![]()
Ik accpteer mun boete en ontzegging gewoon.
Ik hoop alleen wel dat ze baseren op 70 /69.
Dan benk um 10 dagen kwijt en zo'n 1000 euro.
Daar ben ik dan al zeker ziek genoeg van.
Even een vraagje he?
Ik heb zo'n hekel aan zo'n uitspraken. Zal wel weer een of andere groene hippie zijn.quote:Helemaal mee eens, deze idioot moeten ze vervolgen voor poging tot moord!
Anti aso brigade - 22-11-2009 | 19:54
Ik heb de Boschdijk bekeken op Google Streetview, en er is wel degelijk een deel waar 70 km/u is toegestaan. Dat staat dan na iedere kruising weer aangegeven.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik moest er meteen aan denken toen ik dit las. De Boschdijk is niet de rondweg en géén 70 km weg.
Ga niet lopen zeiken over bordjes
Nee, het mag sowieso niet. Je rijbewijs is niet alleen ingenomen, maar ook je rijbevoegdheid. Lessen mag nooit onder die omstandigheden, in welk voertuig dan ook.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:18 schreef r8ality het volgende:
Aan de andere kant, juridische bestuurder is de instructeur. En zijn rijbewijs is natuurlijk gewoon geldig.
Maar om onnodig geneuzel te voorkomen zou ik het maar gewoon niet doen.
Dus bij te hard rijden speel je voor eigen rechter?quote:Op donderdag 26 november 2009 01:22 schreef Brembo het volgende:
http://www.waarmaarraar.n(...)an_111_888_euro.html
Niks duur, had je maar aan de snelheid moeten houden ipv eigen rechter spelen.
Nee, en ik vraag het me af, gezien je auto-capriolen, of het wel verstandig is... een motor...quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Even een vraagje he?
O, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:24 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Bij motorrijles niet, dan is de feiteiljke bestuurder (degene die les heeft dus) ook de juridische bestuurder.
Hoi ,quote:Op donderdag 26 november 2009 01:10 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb de Boschdijk bekeken op Google Streetview, en er is wel degelijk een deel waar 70 km/u is toegestaan. Dat staat dan na iedere kruising weer aangegeven.
Ja, maar dat is anders he?quote:Op donderdag 26 november 2009 09:18 schreef caspervc het volgende:
[..]
Nee, en ik vraag het me af, gezien je auto-capriolen, of het wel verstandig is... een motor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |