dan ben je nog steeds je rijbewijs kwijt, natuurlijk.quote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef Nerdmans het volgende:
Stel nu dat morgen dat bord 70 er staat en t een 70 weg is... wat dan?
Stel nu dat t voortaan een 50 weg wordt wat dan?
Dan mag je daar 70.quote:Op zondag 22 november 2009 20:32 schreef Nerdmans het volgende:
Op t proces verbaal staat dus 139 op een 50 weg en 85-90 te hard gereden.
Stel nu dat morgen dat bord 70 er staat en t een 70 weg is... wat dan?
Dan mag je vanaf dat moment 50.quote:Stel nu dat t voortaan een 50 weg wordt wat dan?
Ach so..quote:
Nou tot 70 te hadr is gewoon middels officier van justitie en geldbedrag.quote:Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag je daar 70.
[..]
Dan mag je vanaf dat moment 50.
Wat boeit het hoe snel je misschien ooit nog eens in de toekomst, al dan niet, op een weg mag rijden?
Jij reed er te hard op het moment dat er aangegeven staat dat je er 50 mag rijden. Jij kunt niet weten of de werkzaamheden al dan niet afgerond zijn.
naja deze weg is altijd en overal 70. en er staan ook overal 70 bordjes na een kruising.quote:Op zondag 22 november 2009 20:36 schreef erikkll het volgende:
Het type weg (50/70) wordt niet bepaald door de bordjes die er naast staan.
Ja he...quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef ehqo. het volgende:
En dan moet je nog 500 pk? Dat klinkt heel onverstandig.
Zoals gezegd: jij kunt niet weten of de werkzaamheden zijn afgerond.quote:Op zondag 22 november 2009 20:42 schreef Nerdmans het volgende:
naja deze weg is altijd en overal 70. en er staan ook overal 70 bordjes na een kruising.
Echter hebben ze pcies op dat ene stukje wegwerkzaamheden gehad vorige week.
t bordje 70 is niet teruggezet.
Dat maakt t lullig, want iedereen rijdt daar dan ook 70.
lolwatquote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Nerdmans het volgende:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)ilometer-te-hard.ece
daar heb je t al...
Het feit dat je in de media genoemd wordt, laat bij jou geen belletje rinkelen hoe asociaal je hebt gereden?quote:Op zondag 22 november 2009 20:49 schreef Nerdmans het volgende:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)ilometer-te-hard.ece
daar heb je t al...
Er wordt lang niet altijd aangegeven hoe hard je mag rijden hoor, dat is namelijk aan meer dingen te zien (bijvooorbeeld voorrangsborden en dergelijke). Voor de rest vind ik het volkomen terecht dat je je papiertje kwijt bent.quote:Op zondag 22 november 2009 20:38 schreef MrSkyline het volgende:
het is nogsteeds te hard, maar als er nergens staat dat het een 50km weg is dan mogen ze je ook niet beboeten.
En als je het helemaal goed speelt hebben zij dus een fout gemaakt met het schrijven van de boete en kan je er dus helemaal onderuit komen (als het dus niet stond aangegeven dat het een 50 km weg is.
er staat dan op de boete dat het een 50 km weg betrof, maar het was een 70km weg, als dat al niet klopt, hoe kan je er dan van uit gaan dat de rest van de waarnemingen wel kloppen?
maargoed ik weet niet hoe de boel daar in elkaar steekt, eindhoven is nou niet bepaald om de hoek voor mij.
quote:Op zondag 22 november 2009 22:45 schreef longinus het volgende:
Gelukkig voor jou gaat er nog een correctie af
( ik dacht, laat ik eens iets positief zeggen )
leuk geprobeerd, tho.quote:
vier maanden, dat valt nog best mee.quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik begrijp dat het binnen de bebouwde kom was?
Limiet van 50 km/h, werkzaamheden. Snelheid na correctie 139 km/h.
Wat kun je verwachten:
- Feitcode VD 090 - ¤ 1.400,- boete;
- Een rij-ontzegging van vier maanden;
- Een verplichte EMG-cursus à ¤ 774,- die je ook nog eens drie vrije dagen kost.
en 2jaar voorwaardelijk (dan ben je je rijbewijs alweer bij kleinere overtredingen kwijt)quote:Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik begrijp dat het binnen de bebouwde kom was?
Limiet van 50 km/h, werkzaamheden. Snelheid na correctie 139 km/h.
Wat kun je verwachten:
- Feitcode VD 090 - ¤ 1.400,- boete;
- Een rij-ontzegging van vier maanden;
- Een verplichte EMG-cursus à ¤ 774,- die je ook nog eens drie vrije dagen kost.
Staan er bij jou in het dorp bij het begin van elke weg borden met 50?quote:Op zondag 22 november 2009 20:38 schreef MrSkyline het volgende:
het is nogsteeds te hard, maar als er nergens staat dat het een 50km weg is dan mogen ze je ook niet beboeten.
Hoezo is 4 maanden je rijbewijs kwijt een boete van ¤ 1.000? Bedoel je niet '&' inplaats van '=', want anders snap ik je reactie niet.quote:Op zondag 22 november 2009 23:00 schreef garnage-patrick het volgende:
4maand rijbewijs kwijt = boete 1000euro
2maand rijbewijs kwijt = boete 1200euro
quote:zal echt niet weten of ze je na de hand nog emg kunnen geven (educatieve maatregel gedrag) kutcursus van 3dagen waar ook nog een 750euro voor mag worden neergelegd.
Hmm, dus hij moet foto's maken om tijdens de rechtzaak aan te kunnen tonen dat er géén borden stonden met 70? En hoe gaat dat helpen?quote:auto automobilist mag je er toch vanuit gaan, dat de bebording op de weg klopt, maak zo snel mogelijk paar foto's van de situatie en de borden, het KAN helpen als je voor moet komen!
je kan kiezen, 4 maanden of 2 maanden.quote:Op maandag 23 november 2009 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo is 4 maanden je rijbewijs kwijt een boete van ¤ 1.000? Bedoel je niet '&' inplaats van '=', want anders snap ik je reactie niet.
Ja, dat zeg ik net. Dan had er dus '&' moeten staan. Vier maanden je rijbewijs kwijt is namelijk niet hetzelfde als een boete van ¤ 1.000. Het is beide.quote:Op maandag 23 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je kan kiezen, 4 maanden of 2 maanden.
bij beide keuzes "=" de boete dat dus.
mierenneukenquote:Op maandag 23 november 2009 00:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik net. Dan had er dus '&' moeten staan. Vier maanden je rijbewijs kwijt is namelijk niet hetzelfde als een boete van ¤ 1.000. Het is beide.
Als er geen bord staat dat er wegwerkzaamheden zijn, dan zijn er geen wegwerkzaamheden. En dat geldt nog meer als er ook nergens iets te zien is dat je in verband zou moeten kunnen brengen met wegwerkzaamheden.quote:Op zondag 22 november 2009 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals gezegd: jij kunt niet weten of de werkzaamheden zijn afgerond.
En wat de reden ook is voor de gemeente om het bord 50 nog niet weg te halen: op het moment dat er nog een bord 50 staat, mag je daar 50 en geen km/u harder.
Eens. En toch, als TS daar bekend is (en dat neem ik wel aan), dan weet hij waarschijnlijk dat je op die weg 70 mag. Dan is 139 nog steeds veel te hard, maar het kan schelen in de strafmaat.quote:Ik kan me goed voorstellen dat ze mensen die 70 rijden laten schieten als ze iemand kunnen pakken die 139 ragt. 70 is niet netjes en moet ook een boete opleveren, maar 139 is ronduit asociaal en een gevaar voor anderen. Dat is niet "even het gaspedaal indrukken om iemand in te halen".
Mwa ligt aan je verleden en welke OvJ je krijgt.quote:Op maandag 23 november 2009 09:14 schreef garnage-patrick het volgende:
ga er niet van uit dat je je rijbewijs na 10dagen terug krijgt.
de officier van justitie heeft 10dagen de tijd om te kijken wat te doen met je rijbewijs. en met zo'n snelheidsovertreding ga je je rijbewijs niet terugkrijgen na 10dagen. om af te wachten wanneer de zaak voorkomt.
was bij mijn broer ook niet zo, die was hem tot ie voor moest komen gewoon kwijt.
Eerder 900 euro boete + 4 maanden voorwaardelijk + proeftijd van 2 jaar.quote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
op een 80 weg met 170 kost je 1200 euro.
let er op dat in de normale handhaving er bij wegwerkzaamheden de boete verdubbeld word.
Of de rechter oid dat ook handhaaft durf ik niet te zeggen. hij kijkt uiteraard naar je historie van boetes. (enkel 30+ km's)
je krijgt je rijbewijs wel na 10 dagen terug.
Als het nog een keer gebeurd ben je hem 3 maanden kwijt + 3 maanden voorwaardelijk.
Denk nu niet die 10 dagen hoorquote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
je krijgt je rijbewijs wel na 10 dagen terug.
Als het nog een keer gebeurd ben je hem 3 maanden kwijt + 3 maanden voorwaardelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |