de pimppreza...quote:Op maandag 23 november 2009 15:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is eigenlijk gewoon een 70-weg maar puur wettelijk gezien even niet (als je beschrijving klopt). Ik neem dan ook aan dat de ambtenaren hier niet over vallen. Maar het zou dus kunnen.
Was je trouwens met je BMW of die Impreza?
Ja kweenie gewoon even gas erop en voorbij.quote:Op maandag 23 november 2009 15:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Pauper hahaha waarom 139 rijden om iemand in te kunnen halen waar je 70 mag![]()
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door neequote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ja kweenie gewoon even gas erop en voorbij.
Dat bleek achteraf dus 144 te zijn..
snelle auto.. heb je dat echt niet door hoor..
een hele snelle imprezaquote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door nee
Als je niet in de gaten hebt dat je twee keer de toegestane snelheid rijdt dan kun je misschien beter een auto kunt rijden die bij je mentale capaciteiten past. Los van het feit dat het op dat stuk levensgevaarlijk is om 139 km/u te rijden zou het wel prettig zijn als je bij dat soort snelheden nog de tegenwoordigheid van geest hebt om voldoende situational awareness op te kunnen brengen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
wat mooi geschreven!quote:Op maandag 23 november 2009 16:34 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Als je niet in de gaten hebt dat je twee keer de toegestane snelheid rijdt dan kun je misschien beter een auto kunt rijden die bij je mentale capaciteiten past. Los van het feit dat het op dat stuk levensgevaarlijk is om 139 km/u te rijden zou het wel prettig zijn als je bij dat soort snelheden nog de tegenwoordigheid van geest hebt om voldoende situational awareness op te kunnen brengen.
Ow ... dan is het wel ok?quote:Op maandag 23 november 2009 16:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat voor auto. Met de S8 of 911 heb je dat niet door nee
Ik ook van jou.quote:Op maandag 23 november 2009 12:47 schreef Kreator het volgende:
En voor die k-kneus rem ik ook niet als ik em zie oversteken bij een zebrapad.
Je moet wel de goede informatie gevenquote:Op maandag 23 november 2009 00:00 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
en 2jaar voorwaardelijk (dan ben je je rijbewijs alweer bij kleinere overtredingen kwijt)
Bij een +70 is inhouding normaal gesproken vier maanden, niks teruggave. En het feit dat er wegwerkzaamheden waren (of in elk geval: bebording daarvoor) zal TS absoluut niet helpen. En je 3 + 3 redenering slaat ook nergens op. Zeker weer een verjaardagsverhaal? Pak de tekstenbundel van het OM er de volgende keer even bijquote:Op maandag 23 november 2009 09:10 schreef renedis het volgende:
je krijgt je rijbewijs wel na 10 dagen terug.
Als het nog een keer gebeurd ben je hem 3 maanden kwijt + 3 maanden voorwaardelijk.
Tip: zoek even op wat "recidivist" betekent.quote:Op maandag 23 november 2009 17:52 schreef Mikkie het volgende:
Dan gelden nog wel twee criteria: na afdoen van de boete ben je één jaar recidivist.
Ah, de fokzeur in actie alweer. Natuurlijk kan "dure" ook gebruikt woirden. In de zin dat je er veel voor moet laten zoals rijbewijs weg, en dus veel andere dingen moet regelen om ergens te komen de komende maanden.quote:
Wat de neuk. Als je met 100km/h over 't Strijps Bultje rijdt, vlieg je al bijna de lucht in.quote:Op maandag 23 november 2009 16:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Je kunt zo'n opmerking een dag later ook gewoon laten liggen natuurlijk.quote:Op maandag 23 november 2009 19:25 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ah, de fokzeur in actie alweer. Natuurlijk kan "dure" ook gebruikt woirden. In de zin dat je er veel voor moet laten zoals rijbewijs weg, en dus veel andere dingen moet regelen om ergens te komen de komende maanden.
Dank u voor de aandacht en ga alstublieft naar een forum waar ze je posts wel waarderen. Iets wat op je lokale schijf staat lijkt me het beste.
Zeg, bijdehandje, je snapt toch wat er bedoelt wordt of niet? Als je binnen één jaar weer flink in de fout gaat val je onder de recidiveregeling en krijg je dus meteen een nieuwe invordering aan je broek. Duurt het langer, dan is het geen directe recidive.quote:Op maandag 23 november 2009 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tip: zoek even op wat "recidivist" betekent.
quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Dat het zo genoemd wordt en wellicht niet strookt met jouw definitie of andere gangbare definities, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij het OM.
Zó wordt het zéker niet genoemd door het OM.quote:na afdoen van de boete ben je één jaar recidivist.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Zó wordt het zéker niet genoemd door het OM.
Je kúnt niet "één jaar recidivist" zijn. Wat wél kan, is dat je een proeftijd hebt gekregen van 1 jaar en als je in dat ene jaar dezelfde overtreding/misdaad begaat, dán ben je recidivist.
Subtiel doch zéér belangrijk verschil.
quote:Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na betaling van een transactie of na onherroepelijke veroordeling voor één van de vorige gedocumenteerde snelheidsovertreding(en).
Ik zeg het toch? Wat er in mijn oorspronkelijk post staat legt precies uit hoe het zit, dus ik snap niet wat je moeilijk zit te doen om terminologie.quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Als je binnen één jaar weer flink in de fout gaat val je onder de recidiveregeling en krijg je dus meteen een nieuwe invordering aan je broek. Duurt het langer, dan is het geen directe recidive.
Als je dat al niet snapt..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:19 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg het toch? Wat er in mijn oorspronkelijk post staat legt precies uit hoe het zit, dus ik snap niet wat je moeilijk zit te doen om terminologie.
Hey, goed argument man! Gelukkig niet voor het eerst dat je het belangrijkste, namelijk de inhoud, volstrekt mist.quote:
Natuurlijk wel. Alleen verloedert de taal ontzettend als je termen gaat gebruiken die totaal misplaatst zijn in die context. En het wordt nog erger als diezelfde mensen dan het baggerargument "je snapt toch wat ik bedoel?!" gaan gebruiken. Hoe triest...quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:32 schreef Googolplexian het volgende:
Ik begreep heel goed wat hij bedoelde. Jij niet?
De term recidive misplaatst in de context? Het ging over opnieuw in de fout gaan, maar dat je dan recidivist bent is misplaatst?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Alleen verloedert de taal ontzettend als je termen gaat gebruiken die totaal misplaatst zijn in die context. En het wordt nog erger als diezelfde mensen dan het baggerargument "je snapt toch wat ik bedoel?!" gaan gebruiken. Hoe triest...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |