Ik wel.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, ik zie dat ik hier in R'dam ook geen verbinding heb.
correctie, sms ook nietquote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef BrandX het volgende:
De telefoon hier in Den Haag doet het wel gewoon
Internet niet, maar foon wel
laatste correctiequote:Op woensdag 18 november 2009 13:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
correctie, sms ook niet
Enige wat werkt is bellen gebeld worden
Van verhalen over je sexuele escapades ben ik niet gediend in dit topic.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:24 schreef Jerruh het volgende:
Eindhoven ligt ook plat, althans ik.
omdat zij hier op fok ook actief is (A) en we gisteren 6 maand hadden (A) en ik iets leuks geplant had ( ssst )quote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Waarom doe je zo geheimzinnig.Waar wil je naartoe?
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Van verhalen over je sexuele escapades ben ik niet gediend in dit topic..
Dankje, ik ben dus toch niet de enige. Was al bang dat het aan mijn telefoon lag.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:19 schreef BrandX het volgende:
Hier in Den Haag zijn er technische storingen met mobiel internet (dongle en via je foon).
Zwaar klote, omdat dat momenteel de enige soort internet is bij mij thuis. En ze hebben geen idee wanneer het gefixed is
quote:Klanten van Vodafone kunnen niet bellen of sms'en door een landelijke storing. Het is onbekend wat de oorzaak van de storing is en ook is onduidelijk hoe lang deze nog kan duren. In sommige gevallen ligt de dataverbinding er ook uit.
Storing telefonieDe storing is aangemeld bij Vodafone om kwart over een. Rond diezelfde tijd meldden diverse tweakers op GoT dat zij niet meer konden bellen of internetten. Klanten die de klantenservice bellen via een vast nummer krijgen te horen dat er een landelijke storing is. Onbekend is of deze alle klanten treft.
Vodafone heeft afgelopen jaar te maken gehad met meerdere storingen, maar die traden vooral op bij het 3g-netwerk van de provider waarbij er geen dataverbinding mogelijk was. Nu gaat het vooral om bellen en sms'en, aldus de klantenservice. Tweakers.net kon om begrijpelijke redenen geen perswoordvoerder van Vodafone aan de lijn krijgen.
Dat kan helemaal niet als alles plat ligtquote:Op woensdag 18 november 2009 14:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Echt fantastisch
Ik ben systeembeheerder bij een groot bedrijf en ben op het moment de enige systeembeheerder die aan het werk is.
Maar bij ons ligt dus de vaste telefonie, mobiel netwerk én de UMTS verbindingen er uit
Word plat gebeld en gemaild...
Wie is ' ie' ?quote:
Ik heb voor dit soort gevallen ook nog een telefoon met t-mobilequote:Op woensdag 18 november 2009 14:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet als alles plat ligt
Vodafonequote:
Ik heb 10 abo's lopen hier waarvan 1 het doet.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:52 schreef liiszle het volgende:
[..]
Vodafone
en hier is IJsselstein-Utrecht
Zo rond de tijd dat dit topic is aangemaakt toevallig?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:53 schreef fraubitch het volgende:
hier ligt het al ruim 2 uur plat...
Vodafone kampt met storingquote:Op woensdag 18 november 2009 14:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik heb 10 abo's lopen hier waarvan 1 het doet.Snap er geen klote van.
Wist ik stiekem. Ik lokte een reactie uit.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:52 schreef liiszle het volgende:
[..]
Vodafone
en hier is IJsselstein-Utrecht
T-mobile? Met hun dekking, nee dank je. En KPN is nog duurder, dus ook nee dank je. Dit is de eerste storing die ik me kan herinneren in de jaren van dat ik bij Vodafone zit, die ik heb meegemaakt.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:59 schreef nomad87 het volgende:
wat een KUT vodafone!
hier omstreek Apeldoorn/Deventer ook geen bereik en kan dus gvd niet bellen of smsen..
volgende keer maar weer KPN? of toch T-Mobile?
ik hap snelquote:Op woensdag 18 november 2009 15:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wist ik stiekem. Ik lokte een reactie uit.
Kijk, SSB reageert ook
Zou je mij ook willen voerenquote:Op woensdag 18 november 2009 15:03 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik hap snel
maar ik heb dan ook honger.
even eten
Eet smakelijk!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:03 schreef liiszle het volgende:
[..]
ik hap snel
maar ik heb dan ook honger.
even eten
Nee.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:08 schreef electrocrash het volgende:
Weet iemand een goeie gsm provider die niet zoveel problemen geeft zoals vodafone en een betere service heeft?
Ik heb Hi (KPN) nooit problemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:08 schreef electrocrash het volgende:
Weet iemand een goeie gsm provider die niet zoveel problemen geeft zoals vodafone en een betere service heeft?
Vodafone heeft een technisch mankement aan een van de vier poorten die het mobiele verkeer regelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:07 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Eet smakelijk!
OT:
Al meer bekend over die fucking VodaFone?
Na een keer storing meteen een andere provider nemen..quote:Op woensdag 18 november 2009 15:08 schreef electrocrash het volgende:
Thanks!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Vodafone heeft een technisch mankement aan een van de vier poorten die het mobiele verkeer regelen.
Daardoor kan een kwart van de klanten niet bellen.
Het komt waarschijnlijk door de storm heeft een medewerker gezegd...
(heb voor m'n werk contact personen bij Vodafone zitten)
Ze zijn er wel druk mee bezig, maar hebben nog geen oplossing in zicht...
Dat terwijl ze zeggen dat ze verwachten het probleem in de loop van de middag op te lossen...
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:08 schreef electrocrash het volgende:
Is Hi ook KPNquote:Op woensdag 18 november 2009 15:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik heb Hi (KPN) nooit problemen.
Nee, echt niet!
Vodafone zuigt, want ik probeer altijd die instellingen te veranderen om geen smsje te krijgen met de kosten van me laatste gesprek en ik deactiveer het altijd en alsnog krijg ik het later terug terwijl ik het al 1844838547347 keer heb gedeactiveerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:10 schreef L.no het volgende:
[..]
Na een keer storing meteen een andere provider nemen..
Net alsof er een provider bestaat die nooit een storing heeft gehad.
Hearhear!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:10 schreef L.no het volgende:
[..]
Na een keer storing meteen een andere provider nemen..
Net alsof er een provider bestaat die nooit een storing heeft gehad.
Is dat geen instelling van je telefoon zelf dan ?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Vodafone zuigt, want ik probeer altijd die instellingen te veranderen om geen smsje te krijgen met de kosten van me laatste gesprek en ik deactiveer het altijd en alsnog krijg ik het later terug terwijl ik het al 1844838547347 keer heb gedeactiveerd.
Het is toch wat, gelukkig heeft KPN alles wel 100% goed geregeld...quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Vodafone zuigt, want ik probeer altijd die instellingen te veranderen om geen smsje te krijgen met de kosten van me laatste gesprek en ik deactiveer het altijd en alsnog krijg ik het later terug terwijl ik het al 1844838547347 keer heb gedeactiveerd.
Qua netwerk? De laatste keer dat zij een storing hadden was in 2008 (dat vond ik tenminste vluchtig googelen).quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef fembol het volgende:
[..]
Hearhear!
Volgens mij heeft KPN veel meer problemen dan Vodafone...
In Arnhem ligt de boel dus ook plat.....
Haha, hoograven hier. Zullen we bellen? Ik gooi het blikje vast uit mn raam.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hebben beide geen batterij nodig![]()
Hier in Lunette ook plat
Vlak bij jou
Zet je raam open, misschien hoor je de ritmische klanken van mijn bongo welquote:Op woensdag 18 november 2009 15:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha, hoograven hier. Zullen we bellen? Ik gooi het blikje vast uit mn raam.
Weet je zeker dat het aan Vodafone ligt?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef electrocrash het volgende:
[..]
En de laatste keer dat Vodafone problemen had??quote:Op woensdag 18 november 2009 15:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Qua netwerk? De laatste keer dat zij een storing hadden was in 2008 (dat vond ik tenminste vluchtig googelen).
Voor mij is dit geloof de eerste keer dat ik erg last van heb, misschien wel eens vaker voorgekomen, maar dat kan me in ieder geval niet herinneren. Zit ondertussen alweer 3 of 4 jaar bij ze.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:18 schreef L.no het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik daar last van had iig.
Vandaar wat? Punt is ieder geval dat KPN wel ongeveer het beste netwerk heeft qua verbinding, en qua dekking zijn ze nagenoeg gelijk (of beter) dan Vodafone dacht ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:19 schreef fembol het volgende:
[..]
nix van gemerkt......![]()
![]()
vandaar....
Vannacht?quote:
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor mij is dit geloof de eerste keer dat ik erg last van heb, misschien wel eens vaker voorgekomen, maar dat kan me in ieder geval niet herinneren. Zit ondertussen alweer 3 of 4 jaar bij ze.
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wij hebben zo'n 80 vestigingen door het land waarvoor ik ook de telefonie beheer, wat ook aangesloten is op het Vodafone netwerk.
Er komen wel elke week zo'n 1 of 2 meldingen binnen dat de telefonie het niet doet, maar dat zijn gewoon kleine plaatselijke storingen.
Zo'n grote landelijke storing zoals dit is zo'n 1.5 jaar geleden (in 2008)
Ik heb altijd 2 telefoons bij me, 1 t-mobile en 1 vodafonequote:Op woensdag 18 november 2009 15:21 schreef Swiffer het volgende:
Echt he.. t is klote genoeg maar nu merk je pas hoe afhankelijk je bent van die GSM, geen dingen meer vooraf afspreken/bespreken etc, en nu sta je daar..
Hopelijk is t snel opgelost!
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef Skywalker88 het volgende:
godver wil ik smsen of wat te regelen geeft die aan kan niet verzonden worden, dan maar ff bellen denk je >< hoor je tuut tuut..opnieuw opstarten lukt ook weer niet kut vodafone
Ben je er al achter wat het probleem is?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef Skywalker88 het volgende:
godver wil ik smsen of wat te regelen geeft die aan kan niet verzonden worden, dan maar ff bellen denk je >< hoor je tuut tuut..opnieuw opstarten lukt ook weer niet kut vodafone
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor telefonie wel ja, vorige maand hadden ze ook een landelijke storing op het data netwerk.
ik las bekendenquote:Op woensdag 18 november 2009 15:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Deze storing klinkt wel grappig op zich
http://www.nu.nl/internet(...)one-en-t-mobile.html
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:34 schreef piepkuiken21 het volgende:
ja ik zit hier ook al met een uitdaging, ik heb maar 1 foon, en dat is vodafone, en ik zou gebeld worden voor een sollicitatie.
uiteraard had dat alleen niet bijgezetquote:Op woensdag 18 november 2009 15:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ben je er al achter wat het probleem is?
Bel hun met de huistelefoon of als je die ook niet hebt, mail ze? Of ga naar een vriend/buurman/vrouw met telefoon?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:34 schreef piepkuiken21 het volgende:
ja ik zit hier ook al met een uitdaging, ik heb maar 1 foon, en dat is vodafone, en ik zou gebeld worden voor een sollicitatie.
Ik heb de afgelopen uren constant vol bereik gehad en kon toch niet bellen/smsen/gebeld worden, dus dat zegt helemaal niets...quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dennis101 het volgende:
Hmm, m'n telefoon heeft ondertussen wel vol bereik (was 0 streepjes de afgelopen uren) maar kan nog niet sms'en, zou het einde in zicht zijn?
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dennis101 het volgende:
Hmm, m'n telefoon heeft ondertussen wel vol bereik (was 0 streepjes de afgelopen uren) maar kan nog niet sms'en, zou het einde in zicht zijn?
wat zij zegt...quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen uren constant vol bereik gehad en kon toch niet bellen/smsen/gebeld worden, dus dat zegt helemaal niets...
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:41 schreef Dennis101 het volgende:
Jullie menen het, niet zo serieus dames...
Ja en 't is wel ironisch dat het juist nu is, want ik heb net vandaag mijn nieuwe pokkie ontvangen. Een pokkie met bloemetjes!!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:44 schreef fembol het volgende:
[..]
het gaat om een erg seriueze zaak: ons pokkie!
Een watquote:Op woensdag 18 november 2009 15:46 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ja en 't is wel ironisch dat het juist nu is, want ik heb net vandaag mijn nieuwe pokkie ontvangen. Een pokkie met bloemetjes!!Wilde hem net graag uitproberen.
WTF is een pokkie?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:46 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ja en 't is wel ironisch dat het juist nu is, want ik heb net vandaag mijn nieuwe pokkie ontvangen. Een pokkie met bloemetjes!!Wilde hem net graag uitproberen.
Oh pokkie is weer een nieuw breezersletten woord voor telefoon dus?quote:Op woensdag 18 november 2009 16:17 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
haar nieuwe tellie je weet toch
De laatste maand geen tv gekeken gekeken? Iets met reclame en Hi.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:20 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Oh pokkie is weer een nieuw breezersletten woord voor telefoon dus?![]()
De jeugd en taalgebruik.
'De jeugd en taalgebruik' bwhaha.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:20 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Oh pokkie is weer een nieuw breezersletten woord voor telefoon dus?![]()
De jeugd en taalgebruik.
Ik kijk geen tv. Niet naar tv zenders in ieder geval.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De laatste maand geen tv gekeken gekeken? Iets met reclame en Hi.
Neuh, ze laten ons liever nog een paar dagen zonder verbinding zitten, gewoon, omdat het kan...quote:Op woensdag 18 november 2009 16:26 schreef Cybey het volgende:
Ze hebben niet echt haast met het fixen...
Het is nu half 5. Over een half uurtje gaan ze allemaal naar huis toe en kijken morgenochtend wel weer verder. Wel er even voor zorgen dat al hun telefoons en nummers via de nog werkende verdelers gaanquote:Op woensdag 18 november 2009 16:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Neuh, ze laten ons liever nog een paar dagen zonder verbinding zitten, gewoon, omdat het kan...
Hier in Den Haag kampen ze met mobiel internet al drie dagen met problemen... Toen was er nog geen storm.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Vodafone heeft een technisch mankement aan een van de vier poorten die het mobiele verkeer regelen.
Daardoor kan een kwart van de klanten niet bellen.
Het komt waarschijnlijk door de storm heeft een medewerker gezegd...
(heb voor m'n werk contact personen bij Vodafone zitten)
Ze zijn er wel druk mee bezig, maar hebben nog geen oplossing in zicht...
Dat terwijl ze zeggen dat ze verwachten het probleem in de loop van de middag op te lossen...
Kan ook komen doordat door de storing heel veel mensen hun site proberen te bereiken...quote:Op woensdag 18 november 2009 16:50 schreef BrandX het volgende:
Hun eigen site ligt er ook nog uit, dus kan me haast niet voorstellen dat het probleem al helemaal is opgelost...
Zou ook gewoon een onverwachte stormloop kunnen zijn i.v.m. de storing.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:50 schreef BrandX het volgende:
Hun eigen site ligt er ook nog uit, dus kan me haast niet voorstellen dat het probleem al helemaal is opgelost...
Daar kan je nou weer net vodafone niet de schuld van geven...quote:Op woensdag 18 november 2009 17:49 schreef Suusje-V het volgende:
ook geen bestanden via bluetooth...
Oh nja, iig krijg ik geen smsjes binnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Daar kan je nou weer net vodafone niet de schuld van geven...
Dat lukte mij ook. Had om een ontvangstbevestiging gevraagd, maar die komt maar niet binnen. Weet dus niet zeker of de smsjes daadwerkelijk aankomen...quote:
grafwijf. Petsen moet ze krijgenquote:Op woensdag 18 november 2009 18:39 schreef svw het volgende:
JEZUS WAT IS VODAFONE KUT!
Krijg van hun eigen nummer(wat dus wel gewoon te bereiken is) te horen van zo'n vrouwke dat het heel gewoon is. En dat het veel vaker voorkomt! Heb haar dus keihard uit staan lachen aan de telefoon! Bij Hi is mij dat nog nooit overkomen![]()
Ze zei dat het kan duren tot laat vanavond of morgen
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:49 schreef Suusje-V het volgende:
Ik krijg geen smsjes binnen, ook geen bestanden via bluetooth...
Zal wel wat mis zijn dan daar bij Vodafone
EN NOG STEEDS!!!! TERINGZOOIquote:Op woensdag 18 november 2009 17:42 schreef Logician het volgende:
STREEPJES!! maar fout bij verbding als ik wil bellen
Zat je naast haar?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:05 schreef makkie88 het volgende:
ik heb net wel me vriendin gesproken
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef SecretHeart het volgende:
krijg ik nou wel straks al mn smsjes die ik gemist heb??
Waarschijnlijk niet. Bij mijn zus doet vodafone het al weer 3 uur ofzo. Sms van haar vriend (met t-mobile) heeft ze (nog) niet ontvangen..quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef SecretHeart het volgende:
krijg ik nou wel straks al mn smsjes die ik gemist heb??
Omdat we nog steeds niet kunnen smsen.. ik iig niet. Bellen wel.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:40 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Bij mijn zus doet vodafone het al weer 3 uur ofzo. Sms van haar vriend (met t-mobile) heeft ze (nog) niet ontvangen..
Ik ook. 5 streepjes, maar kan niet bellen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:34 schreef massy het volgende:
Drama dit ! Ik word ook nog eens voor de gek gehouden. Er staat dat ik bereik heb (3 streepjes !), maar als ik dan wil bellen dan zegt ie verbindingsfout.
Inderdaad. Lig er nu al vanaf 14.00 uitquote:Op woensdag 18 november 2009 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Ik begin het nu wel een beetje zat te worden, niet dat ik nou belangrijke zaken te doen via mijn telefoon, maar het is wel irritant.
Kwart over 1 al.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Inderdaad. Lig er nu al vanaf 14.00 uit
Dat denk ik telkens ook. Kan ik weer even bellen, maar net werd me gesprek na 40 seconden ineens verbroken en kon ik weer niet bellen.quote:
Ik denk door ervoor te zorgen dat deze fout niet nogmaals op kan treden.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook![]()
Ik ben benieuwd of- en hoe ze dit gaan rechtbreien achteraf, wat een blamage
Da's wel te hopen, want dit is best een grootschalig iets en niet goed voor het laatste restje van hun imagoquote:Op woensdag 18 november 2009 20:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk door ervoor te zorgen dat deze fout niet nogmaals op kan treden.
Wat is er mis met hun imago dan? Ze staan bekend als duurder dan gemiddeld met een uitstekende dekking en gemiddelde tot bovengemiddelde service.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's wel te hopen, want dit is best een grootschalig iets en niet goed voor het laatste restje van hun imago![]()
Gezien het weer dacht ik eerst dat er ergens een mast van het dak was gewaaid, maar toen ik op inet ging kijken bleek het probleem ietsje groter te zijnIk ben trouwens wel benieuwd wat er nou écht aan de hand is technisch gezien.. helaas gaan ze dat natuurlijk nooit eerlijk vertellen
![]()
Morgen wordt ws. bekendgemaakt dat het mainframe gehackt was door een ontevreden klant, die meteen een lifetime job aangeboden krijgt
Hehe, dacht dat ik de enige was.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:56 schreef GuitarJJ het volgende:
De afgelopen 3 dagen doet vodafone trouwens erg vreemd met het netwerk. Hij heeft nauwelijks verbinding.
Duurder dan gemiddeld, een telco als telfort of tele2 zijn bijvoorbeeld stukken goedkoper.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:48 schreef Thomas B. het volgende:
Duur? Ik betaal iets van tien euro per maand en ik kan me helemaal scheel bellen en sms-en. Moet ie het wel doen natuurlijk
Constant of af en aan?quote:Op woensdag 18 november 2009 20:50 schreef nktc het volgende:
hij doet het bij mij eindelijk weer...!!!
Kijk even verder dan je neus lang is. Als het netwerk down is willen mensen weten wat er aan de hand is, en aangezien ze niet kunnen bellen gaan ze massaal naar de site, die dat dus niet aan kan.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:59 schreef BlackRhino het volgende:
Ik snap iets sowieso. Dat het netwerk down is ok, maar wat heeft de website daarmee te maken? Je zou mogen aannemen dat dat compleet niet met elkaar in verbinding staat toch?
oehquote:Op woensdag 18 november 2009 21:05 schreef BrandX het volgende:
Mijn dongel doet het ook weer
Weliswaar HSDPA ipv UMTS maar hij doet ut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |