abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74779168
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 mnd) deel 3

Babietjes

30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 23-11-2009 12:58:50 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74779208
waarom spuugt een kind alles onder als je het net verschoond hebt??
M. had Tess net helemaal omgekleed omdat haar trui en romper zeiknat waren. NOg geen minuut later spuugt ze weer over haar trui.. *zucht*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74779239
Om je bezig te houden, Vicky. Anders zou het ook maar saai zijn hè.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74779264
Laatste post's uit het oude topic:
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef Poppedein het volgende:
jammer dat de osteopaat niets extra's voor jullie kon betekenen Bar, maar wat fijn dat t met Roy verder zo goed gaat!!

En ssserpente, wat jammer en omslachtig! Hier heb je 3 groepen: baby, dreumes en kleuter. Tis gewoon inlopen en vol is vol. Kan ook vervelend zijn als je daar met je hele hebben en houden staat, maar t is eigenlijk zelden echt vol zeiden ze. En voor mij, met mn onregelmatige werkdagen is dit ook wel zo handig, dan mis ik niet gelijk de halve cursus als ik toevallig 2 wkn achter elkaar niet kan!
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:35 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, wachtlijsten? Oe, daar had ik dan weer geen rekening mee gehouden. Nou zijn er hier 3 zwembaden in de buurt, dus ik kan altijd nog naar een andere gaan, maar ik zit ook met die tijden ja. Maar eens even bellen binnenkort.
Bar, jammer dat de osteopaat niets voor Roy kan doen. Hopelijk is het niets ernstigs en groeit ie er zo overheen
Haha, een constant draaiende Willow. Lijkt me niet handig voor jou Innepin, je moet er maar snel leren dat ze ook de andere kant op kan rollen.
Evi, lekker smoeltje!

Mijn kleine man wordt ineens groot! Gisteren had ik al ruzie met een romper met lange mouwen die ineens korte mouwen had en vandaag was een broekje 56 toch wel heel erg kort. Heb em nu dus maar in een romper 62/68 (die dan weer te breed is) gehesen. En daaroverheen een broek en zijn joggingvest in 62. Het ziet er zo heerlijk stoer uit, echt een mannetje. Deze groeispurt kwam goed uit, mijn manager komt vanmiddag langs en ik wil natuurlijk wel even showen met het manneke. (en met mijn vermogen om weer mijn eigen spijkerbroeken aan te kunnen...goh, is het duidelijk dat ik niet zo dol ben op mijn mananger??)
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:50 schreef Stiemie het volgende:
Ivan welkom Wat ben jij een flinkerd

Pff zit een paard agen bij mijn ouders in Putten en de verbinding was dus een paar dagen weg Dus nu eerst veeeeel bijlezen...
pi_74779335
ze vond dat je te weinig was had vicky
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74779347
Vicky, ja kan haar natuurlijk ook gewoon een plastic zak als truitje geven, die doe je gewoon af met een doekje Herkenbaar hoor, al heb ik hier meestal met luiers. Net iets nieuws aan, poept ie het onder. En dan zul je ook zien dat je net de wasmachine aan hebt staan met babywas....Die ukken kunnen niet echt timen.
pi_74779652
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:06 schreef _Bar_ het volgende:
ze vond dat je te weinig was had vicky
dat zal het zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74779686
Senna, snottertje . Hopelijk voel je je gauw beter meiske!

Niels, lekkere wijsneus!

Stoere Lena voor het eerst zwemmen en het gelijk al zo goed volhouden!

Bar, op zich fijn dat het zo goed met Roy gaat, maar moeilijk dat er nog geen verklaring en verbetering is mbt het krijsen en spugen.

Ssserpente, pffff zo'n wachtlijst voor het babyzwemmen... .
Wij hadden in onze oude woonplaats gewoon inlopen en hoe het hier is weet ik eigenlijk niet, ben nog niet geweest.

Mefke, succes met je manager .

Tess, mama lekker bezig houden he

Iris vond mijn trui blijkbaar niet mooi, want ze legde er zo'n mooie witte flats op toen ik haar naar bed bracht... Waar ze overigens alweer een tijdje in ligt te s l a p e n (voorzichtige , maar ja wvk komt straks langs en dan gaan ze zich ineens voorbeeldig gedragen natuurlijk... misschien kan ze elke dag even langskomen ).
Fake it till you make it...
pi_74779849
Ben ik erg ontaard dat ik het geluid van de babyfoon tegenwoordig al zo zacht zet dat je het krijsen al bijna niet meer hoort, als Roy in zijn bed ligt

Hij is echt zo moe maar gaat dan niet slapen in zijn bed, dus eerst zeker een dikke 15 min krijsen alvorens hij slaapt (hij krijst zichzelf zo moe dat hij dan uitgeput in slaap valt, en omdat hij dus overdag weinig slaapt (max 1 uur sinds 8.00 vanmorgen) slaapt hij daardoor de nachten dus ook door. Hij is gewoon zo moe dan.
Maar waarom het op deze mannier moet geen idee
pi_74779970
Nou Bar, ik kan het me eigenlijk wel voorstellen... ik vind je geen ontaarde moeder!

Wij hadden een goede nacht, het was kwart over vijf al toen ze kwam vanmorgen, maar ze was gisteren ook bijna de hele dag wakker geweest... zo moe en dan niet in slaap vallen he...).
pi_74780121
Bar, natuurlijk niet. Er zijn heel veel baby's die het huilen nodig hebben voor ze in slaap vallen. Daar kan je dan wel naar gaan zitten luisteren maar wat schiet je daar mee op? Hij valt na een kwartiertje in slaap, zeg je zelf. Het is niet alsof je 'm een uur lang overstuur laat krijsen ofzo.
pi_74780216
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:02 schreef Vicky het volgende:
waarom spuugt een kind alles onder als je het net verschoond hebt??
M. had Tess net helemaal omgekleed omdat haar trui en romper zeiknat waren. NOg geen minuut later spuugt ze weer over haar trui.. *zucht*
Haha, zo herkenbaar
Hier ook echt altijd na het badderen, op de een of andere manier steeds net niet op de zorgvuldig neergelegde spuugdoekjes.

Claudia, gefeliciteerd en welkom hier met je mooie reus

En wat een mooie foto's en filmpjes zag ik in het vorige topic voorbijkomen

Ik heb het druk. Hier in en om het huis maar ook zeker in mijn hoofd. Vrijdag is mijn eerste werkdag en ik schiet elke keer weer vol als ik er aan denk, zie er als een berg tegenop
En al het georganiseer en geklooi met brengen, halen, kolven, haasten en stressen... En vooral het gemis, en niet alleen van mij!
Toby is een echt mama's kindje en behoorlijk eenkennig. je merkt gewooon dat hij het heel erg nodig heeft om dichtbij me te zijn en veel gedragen te worden, daar geniet hij zo van en het maakt hem rustig.
Hij zit heel veel bij me in de draagdoek maar dat gaan M. en de oma's niet doen straks. Hoe zal hij hiermee om gaan? Veel huilen ben ik bang met als gevolg dat zij straks zitten met handen tekort vanwege een continue aandacht opeisende huilbaby, en mijn kleine ventje die verdrietig en verward is 3 dagen in de week dat hij zijn mama moet missen
Pffff, ik blijf maar malen en vind dit zo moeilijk! Veel meer nog dan toen met Devin, hij was veel minder eenkennig en aanhankelijk dan Toby en vond het ook fijn om door anderen geknuffeld en getroost te worden. In tegenstelling tot Toby, M. kan hem nog altijd niet troosten hoewel we dat regelmatig "geoefend" hebben
Het gaat enorm tegen mijn gevoel in, voelt aan alle kanten zo fout om mijn kinderen "in de steek te laten" maar ik heb geen keus!! Op enkel manlief's salaris gaan we het gewoon niet redden en dus moet ik werken. Het is gewoon niet anders en dat frustreert
.... met gevoel voor drama....
pi_74780338
Ja na een kwartiertje valt hij lekker in slaap.
Meestal wacht ik dan nog 5 min en dan ga ik even kijken,(kan ik hem gelijk weer toedekken, want driftkikkertje als hij is schopt dan alles weg)
Nee een uurlang overstuur krijsen dat trek ik zelf niet, vind een kwartier al lang, maar eruit halen voor die tijd heeft geen zin, want dan begint het riedeltje opnieuw en dan slaapt hij zoiezo de komende tijd niet.

Nijna gelukkig wel een goede nacht gehad, en dat zo moe zijn en dan niet in slaap kunnen vallen herkenbaar.
meestal leg ik Roy dan in de wandelwagen en ga ik rondjes rijden door het huis, of in de maxi en met de auto een rondje rijden.
pi_74780345
Kers logisch dat je er tegenop ziet zeg. Ik geef je gewoon een knuffel
pi_74780386
Ja rondjes rijden, ik ben laatst in de kou en miezer maar gaan lopen. Mirte mee (arm ding) en toen sliep Iris. Hadden wij onze frisse neus in elk geval ook weer gehaald .
pi_74780511
Tess Had je moeder nog niet genoeg was?

Ohw Kersjes ik moet er van huilen Heel veel succes vrijdag

Timo heeft nog steeds niet gepoept, al 16 dagen nu, we zijn vanmorgen bij de huisarts geweest en hebben lactulose gekregen... Dat moeten we vermengen met afgekolfde melk en dan met een fles geven.. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben het gewoon zo op een lepeltje te geven? Volgens de huisarts kon dat niet omdat hij het dan weer zou uitspugen..
pi_74780541
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:22 schreef _Bar_ het volgende:
Ben ik erg ontaard dat ik het geluid van de babyfoon tegenwoordig al zo zacht zet dat je het krijsen al bijna niet meer hoort, als Roy in zijn bed ligt

Hij is echt zo moe maar gaat dan niet slapen in zijn bed, dus eerst zeker een dikke 15 min krijsen alvorens hij slaapt (hij krijst zichzelf zo moe dat hij dan uitgeput in slaap valt, en omdat hij dus overdag weinig slaapt (max 1 uur sinds 8.00 vanmorgen) slaapt hij daardoor de nachten dus ook door. Hij is gewoon zo moe dan.
Maar waarom het op deze mannier moet geen idee
Natuurlijk niet! Kan het me zelfs heel goed voorstellen!

Gek wel, Lente slaapt ook erg weinig overdag, maar daar lijkt ze weinig last van te hebben. Nu heeft ze bijvoorbeeld vanaf half tien vanochtend nog maar een half uurtje geslapen in de doek. Maar zodra ik 'r in bed leg, blijft ze vrolijk met open ogen om zich heen kijken. Huilen doet ze dan gelukkig niet. En na een half uurtje koekeloeren, haal ik 't dan meestal toch maar weer uit d'r bedje.

Meestal slaapt ze na de laatste middagvoeding (drie / vier uur) nog een uurtje en dan 's nachts van 21:00 tot 10:00.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 17-11-2009 13:58:38 ]
pi_74780571
Bar, je bent geen otnaarde moeder hoor!
Ik laat Tess soms ook wel eens iets langer huilen. De ene keer heeft ze wat meer moeite om in slaap te komen dan de andere keer.

Kers
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74780594
Kersjes geniet nog maar extra veel dan deze daagjes samen

Hier hebben wij toen de zantac met een spuitje toegediend, zo in zijn mondje gespoten en dan gelijk een bv erachteraan.
Chan, als je het zou geven vanaf een lepeltje en je dan al voor zover klaar zit zodat je Timo gelijk aan kan leggen.
probeer het eens, lukt het dan niet kun je het altijd nog via een flesje geven.
(kwam jij ook naar de meet Chan? heb nog een hele schone spuit liggen die je eventueel zo kan gebruiken.)
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:52:23 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74780633
Lactulose is heel erg zoet dus misschien vindt hij het juist heel erg lekker zo van een lepeltje!
Ik zou het gewoon uitproberen Chan...
pi_74780651
Oh en wat ik nog wilde zeggen ook... Bar, je bent zeker geen ontaarde moeder! Je doet het juist zo goed
pi_74780701
Chan, anders kan je bij de apotheek ook een spuitje vragen, die hebben ze vaak wel liggen. Dat werkte hier met antibiotica toen bij Mirte ook goed (lepeltje was geen doen, althans, de hoeveelheid was te groot dat werd een grote knoeiboel).
Maar proberen kan altijd toch...
pi_74780756
Dankdank Ik ga het gewoon proberen met direct aanleggen... Als het zoet is zal hij het vast niet naar buiten werken..
Oh en we komen niet naar de meet helaas.. Maar spuitje is ook een goed idee eventueel
pi_74780825
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef Chan het volgende:
Tess Had je moeder nog niet genoeg was?

Ohw Kersjes ik moet er van huilen Heel veel succes vrijdag

Timo heeft nog steeds niet gepoept, al 16 dagen nu, we zijn vanmorgen bij de huisarts geweest en hebben lactulose gekregen... Dat moeten we vermengen met afgekolfde melk en dan met een fles geven.. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben het gewoon zo op een lepeltje te geven? Volgens de huisarts kon dat niet omdat hij het dan weer zou uitspugen..
geen ervaring met lactulose, Amélie heeft ook nog steeds niet gepoept, zitten nu op dag 13 geloof ik. Ik heb haar gister een half lepeltje roosvicee laxo gegeven en gelijk daarachteraan borstvoeding. Ze vond het lekker maar het haalde niets uit zonder echt doktersadvies durf ik verder niets te geven eigk.
Dus ik geloof dat wij binnenkort ook maar eens naar de huisarts gaan.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74780939
jeutje.. al 13 dagen neit gepoept.. pff vervelend voor je meisje Huup!

Hier wel ervaring met lactulose, althans bij Amber. Wij gaven het via een spuitje in haar wangzak. Dat hielp helaas maar tijdelijk. Ik ben nog steeds groot 'fan' van olijfolie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74780959
Da's zeker lang. Moppert ze er nog om?
pi_74781140
ik (vr)eet met suf aan de activia pruimentoetjes, extra lepel groente 's avonds ( ) voor de vezels en ik drink zelf roosvicee laxo. Allemaal om te zorgen dat zij het via de bv zou krijgen. Toen dat na een week geen kont verschil maakte hebben we maar t halve theelepeltje gegeven maar dat helpt ook niet.

Ze heeft er niet heel erg last van. Tenminste, soms wel, dan huilt ze ineens, en echt zo'n pijnhuiltje, en dan komt er meestal binnen afzienbare tijd een enorme (stink)wind. En dan is het allemaal weer prima. Ze drinkt goed, heeft heel veel volle plasluiers dus tsja, ik weet het ook niet. En het cb zegt alleen maar dat 15 tot soms 20 dagen niet poepen voor bv-kindjes ook nog bij "normaal" hoort.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74781197
Huup mijn huisarts zei nog een beetje water of sinaasappelsap zou ook kunnen werken.. En het cb gaf nog als advies zelf veel fruit te eten, warm bad, en ook een beetje water..
pi_74781305
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:10 schreef Chan het volgende:
Huup mijn huisarts zei nog een beetje water of sinaasappelsap zou ook kunnen werken.. En het cb gaf nog als advies zelf veel fruit te eten, warm bad, en ook een beetje water..
hmm dat water maar ns proberen dan.

We gaan de laatste week bijna iedere avond met haar in bad. In de hoop dat ze het hele bad volbaggert
beetje water dan in een flesje doen ofzo? Of van een lepel af?

Heeft Timo er eigk erg last van?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74781500
Timo had er eerst geen last van maar nu toch wel elke dag een beetje meer...

Water kon zowel door het flesje als van een lepeltje, het cb had het over 10 ml... Maar nou weet ik niet meer of dat per voeding of per dag was...
pi_74781602
oh ok
hmm

misschien dat maar eens proberen. Mn lief moet haar toch straks thuis een flesje afgekolfde melk geven dus dan kan ie dat mooi daar door doen.
10 ml euhw. wasda, een eetlepel ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74781726
even gegooglet en een eetlepel zou 15 ml zijn, een theelepel 5 ml
pi_74781776
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:27 schreef Chan het volgende:
even gegooglet en een eetlepel zou 15 ml zijn, een theelepel 5 ml
oeh, zal k tegen mn lief zeggen je moet 1 eetlepel - 1 theelepel water door t flesje doen
of is dat vals?

ik ga het doorgeven, hoop dat k nog op tijd ben. ik laat wel wetenof t werkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74781826
Ohw en om het nog makkelijker te maken vond ik dit nog
"Opmerking: In praktijk zijn de meeste eetlepels 12 milliliter en thee/koffielepeltjes 3 milliliter"
pi_74781882
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:30 schreef Chan het volgende:
Ohw en om het nog makkelijker te maken vond ik dit nog
"Opmerking: In praktijk zijn de meeste eetlepels 12 milliliter en thee/koffielepeltjes 3 milliliter"

heb ik net twee theelepels tegen hem gezegd

nouja, ik weet wel wat ze met die koffielepeltjes bedoelen maar wij hebben echt theelepels, van die grote weet je wel. Maar goed, als het iets minder water is dan is t ook niet heel erg.
Liever iets te weinig dan teveel nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:36:38 #36
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74782045
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:20 schreef Chan het volgende:
Timo had er eerst geen last van maar nu toch wel elke dag een beetje meer...

Water kon zowel door het flesje als van een lepeltje, het cb had het over 10 ml... Maar nou weet ik niet meer of dat per voeding of per dag was...
Het is 10ml per voeding.
pi_74782374
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:36 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Het is 10ml per voeding.
thanks!

ben benieuwd, lief is nu het flesje aan t maken en hij zou het water erdoor doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74782639
Oh Kersjes wat moelijk! Kan me voor stellen dat het door je hart snijdt. En kan je de doek toch niet voorstellen, dat ze het eventueel kunnen proberen?

En alle niet poepertjes ik wens jullie een goede ontlading toe!

Bar
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74782829
heel veel plezier Oeke straks in London
pi_74782832
Even een postje voor de moeilijke poepers: water door afgekolfde melk zal niet zoveel uithalen, het is niet het water wat ervoor zorgt dat er beter gepoept wordt maar gewoon het extra vocht. Je kunt dus net zo goed (eigenlijk: beter) wat extra voeding geven, bv laxeert namelijk wel i.t.t. water. Extra water geven is een fv advies
pi_74782905
oh lekker handig dan

maar ik leg haar al veel meer dan normaal aan maar het lijkt niet echt te helpen. Overigens heeft de fysio ook nog es gevoeld maar die voelde geen gespannen darmen verder ofzo, volgens haar voelde Amélie's buikje niet alsof ze al bijna 2 weken niet gepoept heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74783085
dat valt mij altijd op, als er weinig gepoept wordt dat de plasluiers dan ook veel voller lijken te zijn ineens. Misschien dikt ze het in.

Dank je Bar! Over een uurtje ga ik weg. Ik ben heel benieuwd hoe Ko zich gaat houden, 6 uur in de trein... Ach dat zal wel veel lopen zijn. En naar buiten kijken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74783201
vooral dat buitenkijken zal hem wel wat tegenvallen denk ik zo

Hier ligt een druk smakkend kindje uitbundig te duimen, het kan wederom niet zonder gepast volume
pi_74783205
dames effe een vraagje: iemand al een oproep voor de mex griepprik gehad? Die zou toch deze week komen?
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:16:27 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74783260
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:56 schreef Chan het volgende:
Dankdank Ik ga het gewoon proberen met direct aanleggen... Als het zoet is zal hij het vast niet naar buiten werken..
Oh en we komen niet naar de meet helaas.. Maar spuitje is ook een goed idee eventueel
Ca.ra gaf laatst nog een tip over zo'n fingerfeedingspuitje (heet dat zo?). Dat deed ze dan gelijkertijd met de voeding aan de borst en dat werkte prima door het flexibele uiteinde...
pi_74786012
Wat gaan jullie snel zeg

Bar geen ontaarde moeder hoor, of ik ben er ook 1... Wij hebben het geluid zelfs vaak uitstaan... alleen de lichtjes die bij het minste geluid heen en weer flitsen zeggen vaak al genoeg

Vicky Tess dacht vast dat je je verveelde en wel wat was kon gebruiken

Kersjes wat vervelend zeg Kan me goed voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Kan je niet vragen of degene die dan op Toby past ook de draagdoek wil proberen? Ik heb "geluk" omdat ik nu zonder werk zit, maar binnenkort moet ik beginnen met solliciteren en daar kijk ik ook echt nog niet naar uit. Mijn contract loopt eind januari af, maar ja daarna zal ik toch echt een andere baan moeten hebben.

Esmee heeft gisteren weer lang gehuild. Van 16 uur tot 20.30 uur. Daarna is ze in slaap gevallen en om 7.30 schrok ik vanmorgen van haar wakker
pi_74786130
Oproep voor de Mex griep heb ik voor de oudste (2) vandaag gehad, voor mezelf nog niet, maar in die brief staat dat huisgenoten van jonge babys op dezelfde dag aan de beurt zijn, dus ik verwacht toch voor mezelf ook een brief morgen ofzo... De 25e is het hier.
pi_74786472
Het probleem met die prik is dat wij de week dat je de tweede krijgt op vakantie willen. En ik moet dus effe kijken of ik kan regelen dat we prik twee of op vrijdag of op maandag mogen halen, we gaan een midweekje.
Werken...ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er wel zin in. Alleen niet zo in de baan die ik nu heb. Ben dus wel aan het solliciteren, maar dat schiet nog niet echt op.
Stiemie, dat is een lange nacht! Wel jammer dat ze van te voren zo moet huilen zeg.
O enne, wij hebben vaak genoeg ook alleen de lampjes aan staan van de babyfoon.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:18:28 #49
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74790443
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:49 schreef Nijna het volgende:
Oproep voor de Mex griep heb ik voor de oudste (2) vandaag gehad, voor mezelf nog niet, maar in die brief staat dat huisgenoten van jonge babys op dezelfde dag aan de beurt zijn, dus ik verwacht toch voor mezelf ook een brief morgen ofzo... De 25e is het hier.
Via de website van de ggd kon ik het zo opzoeken. Misschien kan dat bij jou ook??

Iemand tips voor sokken-uit-schoppende-babies?

Bar, jeetje, voel je geen ontaarde moeder!!! Dat ben je niet hoor, je doet er toch alles aan!?
Huup, nog steeds geen ontlasting voor je meisje? Dat is idd lang. Maar ja, je kan t er moeilijk uittrekken . Ik zou goed in de gaten houden of ze geen last heeft en als je denkt van wel, kunnen ze volgens mij met een echo zien hoe vol de boel zit. Dacht ik. En anders laxeermiddel? Of vind je dat te heftig? (wel via ha natuurlijk).
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:19:36 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74790484
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:00 schreef mefke79 het volgende:
Het probleem met die prik is dat wij de week dat je de tweede krijgt op vakantie willen. En ik moet dus effe kijken of ik kan regelen dat we prik twee of op vrijdag of op maandag mogen halen, we gaan een midweekje.

O enne, wij hebben vaak genoeg ook alleen de lampjes aan staan van de babyfoon.
Ik dacht dat dat wel mocht. Op de site van de ggd staat eea uitgelegd. Volgens mij is de tijd wel belangrijk. Dus op een andere dag, maar wel dezelfde tijd.

Lampjes aan *check* geluid uit *check*
pi_74791429
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:18 schreef mikoxx het volgende:

Al kniekousjes of maillotjes geprobeert? Die blijven hier goed zitten
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:49:12 #52
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74791603
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Al kniekousjes of maillotjes geprobeert? Die blijven hier goed zitten
Kniekousjes gaan hier ook uit! Maillotjes onder een lange broek? Dat lijkt me lastig met verschonen.... bovendien vind ik maillotjes toch wel een beetje meisjesachtig. Hmm... lastigerds!!
pi_74792018
MIkoxx, ik heb Driekus nu zootjes aangedaan (leren slofjes) die blijven wel iets beter zitten, maar geven geen garantie. TJa, dan krijgt ie maar koude voeten....

Over het prikken: ik kan via een site wel de locatie opzoeken, maar die wist ik eigenlijk al want hier moet iedereen gewoon naar het cb waar je normaal ook komt. Maar nou zeiden ze net op tv (regionale tv) dat je perse op een bepaalde dag en tijd moet en dat je dat niet kan verzetten. Tja, ik ga toch echt niet voor een prik terugrijden naar hier. Nou heb ik wel iemand achter de hand die kan prikken, maar tja, zie dan maar eens aan het vaccin te komen. Effe afwachten dus..
pi_74793086
quote:

[..]

Via de website van de ggd kon ik het zo opzoeken. Misschien kan dat bij jou ook??

Op de website staat t entschema, maar dat staat ook in de brief die bij de kaarten voor Mirte zat. Maar ik heb nog geen kaarten voor mezelf... weet dus al wel wanneer ik mag komen...

Sokjes die goed aansluiten bij de enkeltjes helpen wel aardig en anders slofjes eroverheen (bobux/@apies/zootjes)

Mefke, hier staat in de brief dat je ook op een andere dag kan komen, maar dat je wel in de gaten moet houden dat er minstens 21 dagen tussen zit. Daar hoef je ook niet voor de bellen ofzo, kan je gewoon voor komen op andere locatie.
pi_74793444
In Amsterdam wordt massaal gevaccineerd in de RAI, iedereen op 23 en 24 november de eerste en 14 en 15 december de tweede prik. Weet dus niet of daar veel ruimte is om te schuiven. Het zal dus per gemeente verschillend zijn, omdat de aanpak ook per gemeente geregeld is.

Met Senna toch even naar de huisarts geweest vanmiddag. Toch alleen een flinke verkoudheid, maar het hoesten klonk zo naar dat ik zeker wilde weten dat het niet op de longetjes en luchtwegen was geslagen. Hij zei dat het nare hoesten niet fijn klonk, maar dat dat juist een goed teken was. Wanneer dat hoesten een flauw kuchje werd terwijl er wel echt wat te hoesten viel, moesten we meteen terugkomen.

Otrivin gehaald, dat was het enige dat we konden doen om het te verlichten. Dus nu maar hopen dat ze snel een beetje opknapt en dat de volgende verkoudheid die ze oppikt wat minder heftig zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74793519
Miss, je kan nog Luuf baby halen en op haar borst, rug en in haar nekje smeren. Beterschap voor je meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74793782
Luuf? Nog nooit van gehoord, maar ik zal er eens naar kijken. Voor nu lijkt het een keer Otrivin ingespoten voor het eten al behoorlijk wat verlichting te geven, gelukkig!

Ow ja, mijn huisarts deed nogal schamper over het neuspeertje
Ik zei dat ik daarmee had geprobeerd om haar neusje wat leeg te halen, en toen lachte hij een keertje schamper en zei: Hm, ja, neuspeertjes. Dat is ook alleen maar de overlevering dat dat iets zou doen, want dat werk natuurlijk helemaal niet. Ja, alleen voor een harder stukje hier of daar, maar niet voor snot achterin de neus.

pi_74793854
Je hebt 2 verschillende Luufs. Je moet de oranje nemen. Het ruikt naar Vicks. Oa. Kruidvat heeft het.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74796145
quote:

[..]
* Om hoek heen spiekt *

Van de kraam kregen we de tip om er haarelastiekjes omheen te doen en dan die elastieken met zo'n zacht ding eromheen zeg maar, beetje duidelijk?
Werkt hier erg goed.
Zoiets zeg maar

Hier ook met de kleine naar de chiropractor geweest, had een aantal nekwervels vast zitten.
Andere voeding wat beter lijkt te gaan mar die ellendige krampjes blijven en vooral 's avonds.
Ligt ie rustig en word ie weer wakker van de krampjes.
Gelukkig kan hij wel goed poepen en scheten.
Straks wel bij mij op schoot in slaap gevallen en zo in bedje gelegd.
Verder wil hij overdag nog niet echt in zijn bed slapen, dan is het gelijk huilen en dan stel ik mezelf wel een tijd voor, 5 of 10 minuten maar soms huilt ie zo hard en dikke tranen, dan kan ik hem ook niet laten liggen maar hij is wel moe want hij gaapt dan wel.
Ook sinds het weekend begonnen met inbakeren en dat laat hij goed toe.
Vandaag is ie alweer 5 weken en iedere week denk ik, oja een week geleden maar dat zal vast herkenbaar zijn?
pi_74798481
senna beterschap, een ui onder haar bedje/wiegje kan ook hoor Miss
pi_74798728
Miss sly er is inderdaad Luuf en baby-Luuf. Maar voordat je Senna helemaal met Luuf insmeert: probeer eerst even een klein plekje uit. Linde heb ik eens heel enthousiast helemaal ge-luuf-ed en die kreeg er rode uitslag van. Soort van middel erger dan de kwaal zeg maar
pi_74798920
Het-is-mij, ik had dat bij de oudste. Elke donderdagavond om 21:09 stond ik de eerste paar maanden wel weer eventjes stil bij zijn geboorte. Maar bij Toby heb ik dat helemaal niet, ik moest laatst zelfs met de kalender erbij gaan zitten tellen hoeveel weken hij nou ook alweer was

Mikoxx, niemand ziet dat ze maillots aan hebben en het is zo lekker warm! Misschien nu nog niet maar als het straks gaat vriezen dan krijgt Toby ze ook gewoon aan hoor. Sokjes blijven hier ook nooit lang zitten namelijk

Miss_Sly, je kan een gesneden rauwe ui naast haar bedje leggen! Dat verlicht ook. Nadeel is alleen dat je zelf dan ook in de stank zit

Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn ervan overtuigd dat de draagdoek veel te veel gedoe is, belastend voor de rug, gevaarlijk, oncomfortabel voor zowel drager als kind, moeilijk en blablabla....
Heb ze regelmatig geprobeerd te overtuigen van het tegendeel maar da's ECHT onbegonnen werk.
Maar de draagdoek is het probleem ook niet hoor, het zit veel dieper bij me

Tja, het valt mij persoonlijk gewoon tegen om een werkende mama te moeten zijn. Ik snap dat niet iedereen het op dezelfde manier ervaart maar zo is het nou eenmaal voor mij en dat is klote. Maar zolang we de Lotto niet winnen is het de keiharde realiteit en dus moet ik me er maar bij neerleggen en proberen zoveel mogelijk te genieten van de momenten dat ik wel bij mijn jongens kan zijn.
pi_74799103
het is mij, best herkenbaar hoor! Ik doe het nu niet meer met weken ofzo, maar af en toe heb ik zulke momentjes. Morgen bijvoorbeeld is het een jaar geleden dat ik een positieve test in m'n handen had. Twee blauwe streepjes, en het resultaat is mijn prachtige meisje *zwijmelmoment*

Kersjes Keiharde realiteit idd.. Ik moet ook aan de bak want we redden het niet, maar niemand wil me aannemen. Ook leuk.
pi_74799260
Kersjes en Innepin
pi_74799293
Kersjes wat jammer dat de oma´s niet willen dragen. En nog vervelender natuurljik dat je toch moet gaan werken. Hier ook heel herkenbaar. Ik was eigenljk ook wel heel blij dat ik niet meer naar mijn oude werk terug hoefde, ook al is het nog zo vervelend om ziek te zijn, dat ik gewoon thuis kon blijven bij Graeme vond ik zó ontzettend fijn. Nu gaat het inmiddels wat beter, moet nog wel even de uitslagen van begin december afwachten, maar als die ook gewoon weer goed zijn, moet ik ook op zoek naar een nieuwe baan. En daar zie ik dan nu zelfs al tegenop.

En ook een voor Innepin.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74799346
Innepin
Succes met solliciteren, en Stiemie en Mefke en alle anderen die (ander) werk willen ook!
pi_74799462
Kersjes, ik begrijp je helemaal. Iedere maand hoop ik dat ik de jackpot win, maar tot die tijd moet ik ook werken en ik zou zo graag toch iig nog een paar maandjes thuis zijn, tot ze ietsje groter is. Succes

innepin ook, succes met zoeken

tessie, wachten op uitslagen dus. Hoe voel je je?

Hier zijn we alweer even bezig een zielig huilend meisje in bed te krijgen. Heb haar zelfs net een zetpilletje gegeven, de lichtste soort. Ze heeft geen koorts, dus dat kan ik niet onderdrukken, dus misschien helpt het haar om een nachtje goed te slapen. Bedje staat een beetje schuin, zodat ze misschien wat beter kan ademen. Helaas geen ui in huis
Ik vind het zo hartverscheurend, dat arme kleine meisje waar ik niets voor kan doen
pi_74799529
Miss hier een dikke knuffel voor jou
pi_74799711
Zieke baby's, zo sneu Miss_Sly...
Ik wens jullie een goede nacht toe en hopelijk gauw weer een gezond meisje

Tessie, ziek zijn is natuurlijk niet het fijnste alternatief inderdaad...
pi_74799858
Jullie zijn lief
pi_74800168
Ooh Miss wat zielig voor Senna. En lijkt me idd hartverscheurend om je baby zo te zien.
Ik voel me de laatste weken heel wat beter. Het hele hevige transpireren is gelukkig zo goed als weg en de hartkloppingen en duizeligheid ook. Geheugen is nog steeds ´stuk´ en het gejaagde gevoel wisselt per dag eigenlijk.. Ben ook wel een stuk minder moe, maar merk wel dat zodra ik wat doe, ik daarna echt wel op ben, dan moet ik de volgende dag echt heel rustig aan doen. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat na een jaar van dit gedoe mijn conditie (die toch al niet zo geweldig was) gewoon helemaal verdwenen is. Maar al met al is het dus een stuk beter dan het geweest is, dus ben heel benieuwd naar de uitslagen en of mn schildklier het dus weer normaal doet nu. Ik hoop het echt!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74800639
Fijn dat je je wel beter voelt iig, tessie! En ik hoop met je mee dat je schildklier weer normaal functioneert. Nog een paar weekjes dus?

Ik ga naar bed. Het zetpilletje helpt, denk ik, want ons meisje slaapt. Zoals altijdm et minstens een handje rond een spijl van haar bedje geklemd
Truste
pi_74800777
Ow ja, nog een leuk dingetje: ik belde vanochtend de huisarts nog een keer, om toch maar een afspraak te maken. Dus ik zei: ik heb vanochtend al eerder gebeld, over mijn dochter

dat was heel apart en geweldig en bijzonder om te zeggen
pi_74806589
Miss, hoe is Senna de nacht doorgekomen? Hopelijk gaat het snel wat beter, tis zo sneu als je er zo weinig aan kan doen.
Pff, wat moeten veel moeders hier op zoek naar een nieuwe baan. Dan ben ik heel blij dat ik mijn baan nog heb zeg. Oke, geen idee voor hoe lang nog en als het aan mij ligt vertrek ik, maar toch, bij mij zit er geen haast achter.
Tessie, ik hoop voor jou dat je schildklier inderdaad weer zijn werk doet, heb bij anderen gezien wat voor getob het is als ie of te hard of te zacht werkt. OVerigens, mijn geheugen is ook nog steeds stuk hoor, die hormonen ook.
Driekus moet straks naar de fysio, we gaan lopend, effe lekker weguitwaaien.
pi_74806665
Het zetpilletje heeft goed geholpen! Senna werd na een uurtje wel heel erg verdrietig wakker, dus ik verwachtte toch een slechte nacht, maar nadat schaap haar weer in haar wiegje had gelegd, viel ze snel weer in slaap en moest ik haar vanochtend om 7.45 uur wakker maken! De goede nachtrust heeft haar echt goed gedaan, ze snotterde en hoestte minder en ze zag er beter uit, Hopelijk knapt z enu echt op!
  woensdag 18 november 2009 @ 09:46:25 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74806889
Fijn miss_sly!
pi_74808300
Beterschap met Senna Miss.

Die tip met de haarelastiekjes werkt goed.
Als je het bovenste randje van de sok over het elastiek heen vouwt zie je er niks van.
En het kneld niet af ofzo.

Hier begint het werken me ook weer een beetje tegen te zitten nu het weer meer routine word.
Ik hoop ook maar op de jackpot van de staatsloterij.

Dewi begint ook snotteren. Ik hoop geen MG.
Ook nog geen oproep voor de vaccinatie gehad.
Hopelijk vergeten ze ons niet. Ik vind het toch wel snel gaan nu. Het lijkt wel of in de omgeving steeds meer mensen grieperig worden/zijn.
pi_74809565
Miss Sly wat fijn dat ze zo'n goede nacht gehad heeft!

Huup komt er al wat los bij Amélie?

Tessie fijn dat je je alweer zo'n stuk beter voelt Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed en vind je daarna snel een leuke baan.. Of win je de jackpot Pff dat gun ik echt alle mama's, die jackpot.. Wat een drama is het zeg, dat werken en je kindje achterlaten...

Oh nog over die afzakkende sokken, ik kwam laatst deze tegen, zou moeten helpen om sokken niet af te laten zakken..
pi_74810239
goeiemorgen!

miss fijn dat Senna zo goed geslapen heeft, dat scheelt al de helft in het beter worden. Hopelijk knapt ze snel helemaal op.

Chan, bij Timo wel?
ik had op advies van mensen in mn omgeving en mensen van hier zelf laxerende reut genomen, dus 2 glazen roosvicee laxo op een dag en van die activia toetjes... nou dat heb ik geweten het zal vast een combinatie van factoren zijn maar ik heb net maar 3 norrit genomen want dit was ook niet de bedoeling
bij mij werkt die meuk wel dus maar ik merk er niets van voor Amélie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74810605
Hier begint er een klein beetje los te komen ja, maar nog geen luiers vol hoor... echt een heel klein beetje aan het billendoekje, en duidelijk anders van structuur dan normaal.. Heel droog, dus logisch dat hij het er niet normaal uit krijgt Hopelijk zet het vandaag door, want hij heeft er nu echt last van
pi_74810696
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:34 schreef huuphuup het volgende:
goeiemorgen!

miss fijn dat Senna zo goed geslapen heeft, dat scheelt al de helft in het beter worden. Hopelijk knapt ze snel helemaal op.

Chan, bij Timo wel?
ik had op advies van mensen in mn omgeving en mensen van hier zelf laxerende reut genomen, dus 2 glazen roosvicee laxo op een dag en van die activia toetjes... nou dat heb ik geweten het zal vast een combinatie van factoren zijn maar ik heb net maar 3 norrit genomen want dit was ook niet de bedoeling
bij mij werkt die meuk wel dus maar ik merk er niets van voor Amélie.
Goeie shit, die roosvicee!

Maar Amélie nog steeds niet gepoept dus. Op hoeveel dagen zit ze nu? Tot 20 dagen was 'normaal' toch, volgens het cb?
pi_74810803
Jee Amelie nog steeds niet... Huup krijgt ze dan ook niet wat van die norit door de bv?

En Senna lekker geslapen!
pi_74810908
mja ik ben lactose-intolerant dus ik heb normaal al eh niet zo'n moeite met de stoelgang zeg maar. 2 glazen en 2 toetjes was meer dan voldoende om me in bed te krijgen

Euh ze zit nu op dag 14 geloof ik, kan ook dag 13 of dag 15 zijn, dat weet ik niet precies zeker. Ze zit wel op minder dagen nog dan Timo in ieder geval. We gaan wel morgen even naar het inloopspreekuur van de HA, kijken of er wat aan gedaan kan/moet worden. Ik wilde eigk vandaag gaan maar het is beter als ik in de buurt van het toilet blijf

Chan wat vervelend dat ie er nu toch wel last van krijgt ik hoop echt voor je dat hij vandaag of morgen een hele volle luier produceert zonder al teveel moeite. Naar is het toch hè om je kindje met zoveel pijn te zien maar niets te kunnen doen om hem ervan af te helpen. Blegh.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74810946
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Stiemie het volgende:
Jee Amelie nog steeds niet... Huup krijgt ze dan ook niet wat van die norit door de bv?

En Senna lekker geslapen!
in de bijsluiter stond van niet.
Ik heb er voor de zekerheid maar 3 genomen ipv de aanbevolen 4. En ze hebben het over niet meer dan 12 op een dag ( ) maar ik hou het voorlopig bij deze 3. Even kijken of dat de ergste narigheid verhelpt, dan vind ik het allang best.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74811237
Jeetje Huup, jammer dat het niet het gewenste effect heeft gehad...
Succes ermee, en hopelijk snel een poepexplosie voor Amelie!
En voor Timo ook!
pi_74811714
Ik hoop ook op een poepexplosie voor Timo en Amélie! Ik wil Tess wel ff langs sturen om voor te doen hoe het moet hoor.. 3x per dag hier..

Ik heb een spreeuwtje in huis. Zodra Tess de fles ziet gaat haar mondje wagenwijd open en gaan dr armpjes naar voren.
Ik ga wel even met dr langs de ha. Ze heeft een rare uitslag in haar nekkie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 november 2009 @ 12:40:05 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74812504
Och Tess... hoop dat het niets ernstigs is!
De kleine-vogeltjes-tactiek herken ik helemaal! Het liefst weillen ze de fles ook nog zelf vasthouden...!

Niet poepende kindjes.... tjemig, wat moeten jullie mama's er nu nog aan doen? Volgens mij raakt dr trucendoos leeg zo langzamerhand!

Senna, beterschap hoor! Een goede nachtrust kan alleen maar goed doen, toch?

Onze mannen krijgens sinds kort bijvoeding in de vorm van fruit en groente. Ik maak alles vers. Nu hebben we het idee dat ze de dagen dat ze fruit/groente krijgen, ze minder goed slapen s nachts. Niet dat ze echt huilen ofzo, maar ze zijn gewoon veel vaker wakker dan anders. Herkent iemand dit? Ik zal de vraag ook in het grote babietjestopic posten (en ja... op zo'n moment vind ik het jammer dat het gesplitst is)
pi_74812652
O, ik wil Driekus ook wel even langsturen om voor te doen hoe poepexplosies werken! Succes huup en chan, ik hoop dat het snel loskomt!

Hier de oproep nog niet binnen voor de prik van de mg en onze postcode stond niet op de lijst van de ggd. Ik gebeld, blijken ze niet alle gegevens van de gemeente doorgekregen te hebben. Nou hoop ik maar dat onze oproepkaarten er dan wel zijn en dat we die per post gewoon krijgen. Wij zijn volgende week donderdag aan de beurt. Wordt een druk dagje hier op het cb, ze prikken hier drie hele dagen van 8.30 tot 18.45. TJa, nieuwbouwwijk he...

Driekus en ik zijn net terug van de fysio, hij gaat goed vooruit. En maar sjansen met de fysiotherapeute, lachen en kletsen, zo leuk om te zien. En zo'n heel klein manneke dat moet trainen op een hele grote fysiobal ziet er ook wel grappig uit. Hij was kappot daarna en viel zo in slaap. En nou heeft ie honger en dan is het net een haai (ipv een spreeuwtje). Hij valt de speen echt aan als je die voor zijn mond houdt.
pi_74812851
Mikokx misschien hebben ze dan gewoon wat meer of eerder trek omdat fruit en groente sneller verteert dan een fles met pap?
  woensdag 18 november 2009 @ 12:56:12 #90
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74813020
Ik vergeet te zeggen dat het slapen overdag eigenlijk heel goed gaat, maar 's nachts niet zo (en dat ging een tijdje heel goed, misschien zijn we verwend (de nacht nadat ze fruit/groente hebben gehad gaat het dus minder goed). De flessen gaan idd niet meer helemaal leeg... maar ja, dat komt natuurlijk door de hapjes. Ik geef expres geen hapje tussen de fles van 16u en 20u, zodat de fles van 20u wel helemaal leeg gaat (dat is een papfles). Misschien is het ook toeval hoor, maar ik dacht: mss zijn er mama's die het herkennen.
pi_74819389
Mijn mannetje wordt echt groot, ik heb net al de eerst lading kleertjes verbannen naar een doos omdat ze gewoon te klein zijn. Eén voordeel: nou liggen er allemaal nieuwe kleertjes klaar in een nieuwe maat
pi_74826232
Gaat hard he mefke? Maar nieuwe kleertjes zijn leuk

Even een vraagje: hoe zit het nu met plasluiers en wat is het gevaar van (te) weinig plasluiers?
Senna heeft eigenlijk sinds gisteren maar 1 echte dikke, volle plasluier gehad. Verder echt behoorlijk lichte luiers. Hoe lang mag dat duren? En hoe kan ik het stimuleren? Ze drinkt volgens mij wel voldoende, maar ze plast gewoon minder dan anders. En het is ook niet dat ze nou diarree heeft ofzo.
pi_74826692
Timo had net een Poepluier...

Langleve de lactulose
pi_74826744
hoera voor de poepluier van Timo
  woensdag 18 november 2009 @ 19:26:35 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74827084
miss, als ze te weinig plasluiers hebben, dan kan het een teken zijn van uitdroging.

heeft eli een keer gehad. (we waren in belgie op vakantie) toen at hij nauwelijks (3 happen erin, 2 eruit) dronk niet echt, en toen hadden we s ochtends om een uur of 11 een luier omgedaan, en toen we om 18u thuis kwamen, zat er welgeteld 1 plasje in. tsja, toen hebben we de hap gebeld
die zei dat hij idd was uitedroogd, maar hij zou er zelf bovenop komen. hij was aan het sjansen met de arts na de halve dag geslapen te hebben en helemaal grauw zien...

dus zolang er regelmatig wordt geplast, niet gekotst, dan zal het wel goed zijn.

ze is toch ook heel erg verkouden? daardoor verlies je natuurlijk ook een hoop vocht.

zolang het snottert en huilt met tranen is ze niet uitgedroogd. lijkt me.

go timo! nu amélie nog
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74827462
Woehoe Timo!!

hier nog niets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74827935
GO TIMO!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74828061
Timooooooo, lekkere poeperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 18 november 2009 @ 20:12:07 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74828903
Mijn manneke heeft een bult op zijn koppie.
Ik wilde hem bij het afdrogen na zijn badje net omdraaien op de commode en stootte zomaar met zijn koppie tegen het kastje aan. Er zat een putje in en ik heb hem nog nooit zo hartverscheurend horen huilen.
En nu zit er een bult... Arm ventje.

Het hoort er wel bij, maar dan liever dat hij strakjes als hij kan lopen valt en niet omdat zijn moeder lomp doet.
pi_74829049
och BE.. dikke voor jullie allebei!

Tess heeft niet alleen plekjes in haar nek, haar hele rug zit onder.
En ze is helemaal van Amber Zodra Amber in de buurt komt gaan die handjes naar voren, komt er een hele brede lach op dat smoeltje en gaan de oogjes naar pretstand
Elke avond liggen ze samen in Ambers bed als ik een verhaaltje ga vertellen en Tess vindt het zo leuk.. Die ligt dan alleen maar te schateren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74829786
ahw BE

Tess zo fan van je grote zus

*zucht* ik lag net met mn meisje op mn buik op de bank en bedacht me dat ik 3 maanden geleden uitgerekend was, minder dan drie maanden geleden lag ze ook zo op mn buik maar dan voor het eerst. en ik kan nog steeds niet geloven dat ze echt mijn kind is, dat ze echt bij ons blijft en dat het echt allemaal zo mooi is

en toen werd ze wakker en hoestte heel hard allemaal slijm over me heen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74829855
Timo
Aww BE Arme Oscar
Vicky, wat heerlijk klinkt dat, je twee meiden

Huup, heerlijk hè die zwijmelmomenten? Voor mij is het vandaag precies een jaar geleden dat ik een zwangerschapstest deed die positief bleek te zijn en mijn hele leven zou veranderen
pi_74830192
Och BE

Vicky wat heerlijk

Zo Timo is weer schoon en de wasmachine staat aan Echt, wát een boel poep past er in zo'n klein lijfje

edit: nog een pagina! Huup en Innepin heerlijk dat gezwijmel
pi_74830810
Be auw...en dan niet eens om die bult, maar omdat je het zelf doet ja...kan het me helemaal voorstellen.
Timo, weer een kilo lichter nou? Zal vast wel een opluchting zijn ja.
Innnepin en Huup, lekker zwijmelen...hier heb ik die momentjes als Driekus na een voeding tegen me aankruipt, half slapend.
Vicky, zo leuk dat je meisjes zo op elkaar reageren.
Miss_sly geen idee over die plasluiers. Maar inderdaad, met snotteren verliezen ze natuurlijk ook veel vocht. Als je het niet vertrouwd gewoon de hap bellen, al is het maar voor telefonisch advies.
pi_74830817
BE

Vicky, wat leuk dat Tess zo gek is op haar zus. Lijkt me zoo gezellig

Heerlijk die zwijmelmomenten huup en in

Davinia, thanks! Ze is helder, drinkt goed, en idd snotteren en dat slijm kost ook vocht natuurlijk. En ze plast wel, alleen minder dan anders. In de gaten blijven houden, dus.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:27:54 #106
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74832078
Volgens mij is Tessel inmiddels 'door' naar t volgende topic Ze staat nog bovenaan in de OP.

Lompe BE, goh sneu hoor, ook voor jou! Dan voel je je zo naar he?

Poepende Timo! Hoera

Tess en Amber zijn niet alleen zusjes, ook vriendinnetjes Leuk om te zien lijkt me!

Onze mannen gaan ook steeds meer op elkaar reageren. Lekker 'kletsen' tegen elkaar of lachen Die zwijmelmomentjes zijn heel herkenbaar. Het is zo onvoorstelbaar dat ze er niet waren, ze horen er helemaal bij. En dat gevoel groeit alleen maar meer en meer....... wát een liefde kan je voelen voor je kindje(s)
pi_74833091
Wat gezellig en leuk Mikoxx!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74835630
Vicky, wat een gezellige zusjes

Oh BE, wat kun je je dan rot voelen

En hoera voor Timo's lactulose-trucje!

Ik ben vanavond wezen knutselen en versieren op de psz van Devin. Zonder Toby, ik ben een ruime 2 uur zonder hem geweest. Voor het eerst!! En guess what: hij doet het nog
  Jubileum moderator donderdag 19 november 2009 @ 09:18:47 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74841831
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:01 schreef mefke79 het volgende:
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 mnd) deel 3

Babietjes

30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 november 2009 @ 09:21:47 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74841890
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:18 schreef Lois het volgende:

[..]
Beetje in de war babe?

Lieve foto Vicky!
pi_74842018
Wat heerlijk zo samen Vicky!!
Mikoxx leuk lijkt me dat als ze nu zo tegen elkaar aan het kletsen zijn

Finn heeft gelukkig geen last gehad van zijn prikken, zelfs geen verhoging Ik zelf ben daar en tegen maandag, dinsdag en woensdag flink beroerd geweest. Sinds ik dat heb gehad, wil Finn ineens ook weer veel meer drinken. De productie zal wel minder zijn ofzo..
Slapen blijft hier echt een ramp. Hij wordt gewoon echt 3 a 4 keer per nacht wakker en dan drinkt hij 2-5 minuten en dan slaapt hij weer. Ik weet echt niet wat ik er nou mee moet, op het consultatiebureau wisten ze het ook niet en zeiden ze dat het niet abnormaal was.

Zo te zien wordt het vandaag een mooi dagje, maar eens even een lekkere wandeling maken dan!
pi_74842029
Timo lekker he poepen !!!

Vind het stiekem maar eng hoor dat ze vanavond komen filmen....

Amber en Tess zuster liefde

Senna hoe gaat het nu?

Huup hoe is het met jou dochter?

Kersjes
pi_74842391
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik maak me zorgen omdat Ivan zoveel slaapt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ivan had tot gister nog kristallen in zijn urine en daarom ben ik er erg alert op dat hij genoeg voeding binnenkrijgt. Sinds gister ben ik erbij gaan kolven en dat werkt erg goed. Rond middernacht heeft hij van beide borsten gedronken en nog een lading gekolfde melk gehad. Pas om 5 uur werd hij weer wakker voor zijn volgende voeding en toen heeft hij van beide borsten goed gedronken. Vanochtend ben ik vanaf kwart over 8 bezig geweest om hem wakker te krijgen. Dat lukte maar niet en dus ben ik gaan kolven. Om half tien heeft hij z'n flesje gekolfde melk gedronken terwijl hij eigenlijk gewoon doorsliep. En nu slaapt hij dus nog steeds!

De kraamhulp heeft me geloof ik een beetje bang gemaakt dat te lang doorslapen ervoor zorgt dat het suikerniveau zo laag wordt dat een baby niet aangeeft honger te hebben. Aangezien Ivan iets langer in het ziekenhuis is gehouden vanwege het in de gaten houden van zijn suikergehalte ben ik bang dat hij daar gevoeliger voor is. Moet ik me nu zorgen maken dat hij nog zo lui is? Wat ook meespeelt is dat ik op moet letten hoe alert hij is in verband het met gele kleurtje dat hij sinds zijn geboorte heeft. Met dat kleurtje gaat het wel elke dag beter!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:50:23 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74842535
Ik denk dat als hij gewoon drinkt, ook al slaapt hij, dat je iig op dit moment niet bang hoeft te zijn voor slapen als gevolg van een laag suikerniveau. Want hij heeft iig net nog een voeding binnen gekregen en om 5 uur vanochtend ook nog.
Beetje stomme vraag, want ik kan het niet goed uitleggen, maar fladdert Ivan met zijn handjes?
Dat was namelijk de reden waarom ze Oscar toch opgenomen hebben toen. Dat fladderen doen ze namelijk als ze idd dippen met het suikerpeil en daar kunnen ze dan vaak aan zien dat er een probleem is.

Heb je op dit moment geen kraamhulp meer?
Zolang de wijkverpleegkundige nog niet geweest is vallen jullie nog onder de verloskundige zorg dus die kan je gewoon nog bellen he, om te vragen of ze mss vandaag even langs kunnen rijden bij een visite.

Wat zijn dit soort dingen toch moeilijk he...
pi_74842561
Claudia, maak je niet te druk, baby's hebben gewoon heel veel slaap nodig.. 't Klinkt echt niet buitensporig hoor!
pi_74842895
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat als hij gewoon drinkt, ook al slaapt hij, dat je iig op dit moment niet bang hoeft te zijn voor slapen als gevolg van een laag suikerniveau. Want hij heeft iig net nog een voeding binnen gekregen en om 5 uur vanochtend ook nog.
Ja, dat denk ik zelf ook. Ik ben zo blij dat ik nu een manier heb om te controleren hoeveel hij in ieder geval binnenkrijgt. Dat stelt me wel gerust.
quote:
Beetje stomme vraag, want ik kan het niet goed uitleggen, maar fladdert Ivan met zijn handjes?
Dat was namelijk de reden waarom ze Oscar toch opgenomen hebben toen. Dat fladderen doen ze namelijk als ze idd dippen met het suikerpeil en daar kunnen ze dan vaak aan zien dat er een probleem is.
Interessant! Dat doet hij helemaal niet. Hij ligt volkomen rustig te slapen. Ik kan het wel goed zien wanneer hij krampjes heeft, want dan ligt hij driftig van zich af te slaan en te schoppen met zijn armpjes en beentjes, en die reactie is vaak en beetje spastisch (d.w.z. die komt en gaat vrij abrupt). Lijkt dat daarop?

Het slapen ziet er trouwens ongeveer zo uit:

quote:
Heb je op dit moment geen kraamhulp meer?
Zolang de wijkverpleegkundige nog niet geweest is vallen jullie nog onder de verloskundige zorg dus die kan je gewoon nog bellen he, om te vragen of ze mss vandaag even langs kunnen rijden bij een visite.
Ze zijn onderbezet en dus komt ze niet zo vaak. Vandaag is ze er weer rond 1 uur, dus ik wacht haar bezoek wel even af.
quote:
Wat zijn dit soort dingen toch moeilijk he...
En dan heb ik het nog niet eens over zijn temperatuur gehad! In het ziekenhuis was die steeds aan de hoge kant, dus we zijn gewend om zijn mutsje af te laten en zo nu en dan een broekje uit te doen. Gister was zijn temperatuur ineens 36,4, dus nu zijn we weer juist aan het warmhouden met een wikkeldoek. Ongelooflijk op wat voor basaal niveau je met een baby bezig bent.
pi_74843314
wat moeilijk Claudia
Amélie was in het begin ook erg geel en sliep heel veel en heeft daarnaast vrij lang uraatkristallen gehad, toen is op een gegeven moment in overleg met de verloskundige besloten om bij te voeden met hypo-allergene kunstvoeding via fingerfeeding. Dat ging prima, de uraat was na 2 dagen verdwenen en Amélie werd echt met het uur sterker en kon het na 1 dag af op alleen borstvoeding.
Hou het gewoon goed in de gaten, veel slapen is niet erg, moeilijk wakker te krijgen en suffig zijn in combinatie met geel zie en uraat is wel iets om in de gaten te houden. Het is niet erg en hoeft niets te betekenen maar vertrouw gewoon op ej gevoel en bel je verloskundige als je je zorgen maakt, zeker als je zo weinig kraamzorg krijgt (wat rot trouwens dat ze zo onderbezet zijn!) Je vk is ook opgeleid om de eerste week (of 2 weken) van je baby goed te begeleiden

@Bar, tsja, nog steeds geen poepluier. Wel een meisje dat iedere anderhalf a twee uur wil drinken en onrustig is, maar of dat nou komt omdat ze niet gepoept heeft of omdat ik zelf een beetje ziek ben weet ik niet.
We zijn in elk geval naar de huisarts geweest vanmorgen. Die heeft gecheckt of er geen vernauwingen zaten ( arm kind!) en hij heeft een klysma voorgeschreven omdat hij haar nog te jong vindt voor laxeermiddel. Dus nu moet k vanmiddag een klysma gaan geven
zie er best tegenop want het lijkt me niet echt prettig. Maar goed aan de andere kant is dit ook niet echt prettig voor haar en t moet er toch uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74843385
Hoe is het met Senna? Heeft ze weer goed kunnen slapen vannacht?

Mikoxx wat gezellig dat ze op elkaar reageren

Vicky wat een schatjes zijn het toch samen, echt hele lieve foto!

Kers gelukkig maar dat hij het nog doet

FTA gelukkig dat hij er dit keer geen last van had! Ben je zelf weer helemaal opgeknapt? Als hij 's nachts wakker wordt kun je m dan geen speentje geven? Of werkt dat helemaal niet? Bij Timo als hij wakker werd gaf ik soms wel een half uur achter elkaar telkens een speentje en als hij dan nog niet in slaap gevallen was legde ik hem alsnog aan.. (meestal realiseerde ik me dan pas dat hij gewoon echt honger had ) Maar vaak viel hij toch gewoon weer in slaap met speentje..

Bar volgens mij heb ik wat gemist.. Wie komen er filmen? En waarom komen ze filmen?

Oh Claudia wát een dropje is Ivan zeg! En wat lastig is het allemaal in het begin he.. Wij hebben nog best een tijd heel regelmatig Timo zn temperatuur gecontroleerd, terwijl die altijd goed is geweest, we waren er zo onzeker over... En dat eten en slapen, ik heb er geen tips over, maar ik kan me in alle levendigheid voorstellen hoe lastig het is! Ik zou het vanmiddag met de kraamhulp overleggen als ik jou was
pi_74843445
Och Amélie toch, nog niet gepoept... Maar als je die klysma gedaan hebt en het werkt dan zal het haar vast enorm opluchten!
pi_74843611
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:24 schreef huuphuup het volgende:
in elk geval naar de huisarts geweest vanmorgen. Die heeft gecheckt of er geen vernauwingen zaten ( arm kind!) en hij heeft een klysma voorgeschreven omdat hij haar nog te jong vindt voor laxeermiddel. Dus nu moet k vanmiddag een klysma gaan geven
zie er best tegenop want het lijkt me niet echt prettig. Maar goed aan de andere kant is dit ook niet echt prettig voor haar en t moet er toch uit.
Achossie! Dat ljikt me inderdaad geen pretje. Maarja, je bent een ouder en ouders doen wat ze moeten doen.

Mijn moeder heeft zo vaak dingen tegen me gezegd als 'Als ik je pijn over kon nemen zou ik het zo doen!'. Dan dacht ik altijd: Jaja, gáát ze weer. Ze zei het zelfs m.b.t. mijn bevalling. Maar nu begrijp ik het. Wel ben ik voor mezelf al een lijstje uitspraken aan het maken van dingen die ik NOOIT tegen Ivan wil zeggen.

Bedankt voor de reacties, trouwens! Het zal wel niet acuut zijn en ik houd hem goed in de gaten (en hij is vannacht wel uit zichzelf wakker geworden!), dus overleg vanmiddag met de kraamhulp moet afdoende zijn. Morgen komt de verloskundige langs, dus ik zal de situatie ook aan haar voorleggen.
pi_74843808
Arme Amélie! Maar de ha kwam gelukkig wel met iets concreets. Sterkte straks!
pi_74843847
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:28 schreef Chan het volgende:
FTA gelukkig dat hij er dit keer geen last van had! Ben je zelf weer helemaal opgeknapt? Als hij 's nachts wakker wordt kun je m dan geen speentje geven? Of werkt dat helemaal niet? Bij Timo als hij wakker werd gaf ik soms wel een half uur achter elkaar telkens een speentje en als hij dan nog niet in slaap gevallen was legde ik hem alsnog aan.. (meestal realiseerde ik me dan pas dat hij gewoon echt honger had ) Maar vaak viel hij toch gewoon weer in slaap met speentje..
Dat is toch niks om je voor te schamen? Lijkt me heel logisch. Ik heb met Ivan ook vaak dat ik probeer een tweede borst aan te bieden en hij niet wil. Dan begint hij toch te mopperen en twijfel ik of hij nog wat wil eten of dat hij gewoon wat krampjes heeft en even zuigen op m'n vinger of een speentje genoeg is voor hem. Vaak gaan die krampjes ook net samen met toch nog wat honger hebben.

Ik denk dat Ivan gewoon een luie jongen is. Heeft 'ie van z'n moeder, dus kan ik hem niet kwalijk nemen. Hij heeft vaak nog wel honger maar is te belabberd om nog even z'n best ervoor te doen. Als ik hem dan wegleg gaat hij mopperen. Tja.

Ik blijf maar doorratelen over Ivan.
  donderdag 19 november 2009 @ 10:53:23 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74844040
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik zelf ook. Ik ben zo blij dat ik nu een manier heb om te controleren hoeveel hij in ieder geval binnenkrijgt. Dat stelt me wel gerust.
[..]

Interessant! Dat doet hij helemaal niet. Hij ligt volkomen rustig te slapen. Ik kan het wel goed zien wanneer hij krampjes heeft, want dan ligt hij driftig van zich af te slaan en te schoppen met zijn armpjes en beentjes, en die reactie is vaak en beetje spastisch (d.w.z. die komt en gaat vrij abrupt). Lijkt dat daarop?
Ik vond het meer lijken alsof hij steeds schrok in zijn slaap ofzo. En dan echt een beetje wapperen met de handjes.

quote:
Het slapen ziet er trouwens ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]

quote:
Ze zijn onderbezet en dus komt ze niet zo vaak. Vandaag is ze er weer rond 1 uur, dus ik wacht haar bezoek wel even af.
Ik denk dat als je haar naar dat fladderen vraagt dat ze wel weet wat ik ermee bedoel. Onze kraam wist het iig wel.
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over zijn temperatuur gehad! In het ziekenhuis was die steeds aan de hoge kant, dus we zijn gewend om zijn mutsje af te laten en zo nu en dan een broekje uit te doen. Gister was zijn temperatuur ineens 36,4, dus nu zijn we weer juist aan het warmhouden met een wikkeldoek. Ongelooflijk op wat voor basaal niveau je met een baby bezig bent.
Bizar he? Maar ook wel erg mooi!
  donderdag 19 november 2009 @ 10:55:32 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74844104
Dat ratelen is zo leuk!
Het is een virus en dat laat je echt niet meer los! Al die jaren dacht je 'ik ga zo niet worden' en toch... als hij er dan eenmaal is ben je er zo vol van!

Huup, wat sneu voor Amelie, en sterkte voor jou strakjes, lijkt mij idd naar om te moeten doen, maar ja... het is wel echt nodig blijkbaar.
pi_74844133
hahaha claudia
gewoon doorratelen heerlijk toch, hoe vol je kunt zijn over zo'n kleintje

en je moeder ja herkenning, die uitspraak, mijn moeder zei ook dingen als "ik heb met liefde je kots en je poep opgeruimd" dan dacht ik van hmmm t zal wel. Sommige dingen vallen pas op hun plaats als je dan je eigen kindje vasthebt.

Chan dat heb ik ook vaak hoor. *moppermopper* geeft speentje *pruttel spuug uit moppermopper* weer speentje *mupmupmupMUP!* en pas na zes keer de trap op en af lopen denk ik dan van ooooh zou ze nog honger hebben?! nouja, zolang ze nog niet de longen uit haar lijfje huilt van de honger en ik haar gewoon laat liggen zal het wel loslopen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74844437
Huup wat zielig zeg, maar idd als het er eens uitkomt dan lucht het vast wel weer op
ook voor je dochter

Chan ze komen van het cb hier filmen
Ivm het krijsen van Roy en wij die er een best wel doorheen zitten, ze filmen een stukje van +/- 5 a 10 min
tijdens het badderen van Roy.
Zo kunnen ze zien hoe wij op Roy reageren en hoe hij op ons reageerd.
en kijken naar het huilen van Roy.
die filmpjes worden dan geanalyseerd en later met ons weer besproken enzo.
  donderdag 19 november 2009 @ 11:13:57 #127
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74844724
Claudia hier ook een slapende dochter gehad (heb haar nog steeds overigens) en wij moesten haar echt op tijden wakker gaan maken op een niet fijne manier van de kraam anders kwam ze ook nooit voor eten zelf. Kwam (dachten ze) door haar hersenschudding van de pomp en dat ze daarom de eerste drie dagen enkel geslapen heeft. Blote voetjes, knijpen, kietelen, koude washandje over haar gezichtje en uiteindelijk bij gaan fingerfeeden met hypo-allergene voeding en na een krappe vier dagen was ze weer alert en begon ze om de vier uur te komen.

Bar wat fijn dat ze nu toch een soort van actie gaan ondernemen.

Huup het is naar maar ik heb het bij K ook 1 keertje moeten doen en daarna ben ik op de olijfolie overgestapt. Maar ze luchten er wel echt van op. Dikke kus voor jullie allebei...
pi_74845466
Huup wel goed dat de HA meteen met dit komt! Ik hoop dat het voor jullie beiden meevalt!

Bar ik kan me best voorstellen dat je het eng vindt, maar komt helemaal goed! Ik hoop dat ze jullie er ook mee kunnen helpen!

Claudia ik kan je helaas geen advies geven, Finn is vanaf de geboorte al een erg wakkere baby.

Chan ik ben wel weer opgeknapt hoor dankje Een speentje wil hij helaas nog steeds niet, zelfs in zijn slaap trekt hij een vies gezicht en werkt hem er direct weer uit.
pi_74845770
claudia, lastig he dat zoeken naar hoe en wat. Lijkt mij dat als hij voldoende drinkt (en dan zijn flesjes idd handig, zodat je weet hoeveel hij drinkt) dat hij best veel mag slapen. Alle kindjes hebben een ander ritme en ook zo jong al een verschil in slaapbehoefte, volgens mij. En wat een mooi knulletje is het
De kraam komt bij jou dus ook maar een paar uurtjes per dag? Hier ook, en dat kwam volgens hun omdat het vakantietijd was, maar kennelijk zijn ze structureel onderbezet? Of hebben ze veel zieken?

huup, een klysma, naar lijkt me dat idd om te moeten doen. Maar als het helpt en ze straks helemaal opgelucht is, is het fijn dat je haar hebt kunnen helpen

Bar, vanavond filmen lijkt me ook spannend. Fijn dat ze zo goed bezig zijn met hulp aan jullie.

Senna heeft weer heel goed geslapen, nu op eigen kracht. Om half 9 heeft schaap haar in haar wiegje gelegd en om kwart voor 9 sliep ze. Toen heeft ze tot 5 uur geslapen, gedronken, even wakker gelegen en rond 6 uur sliep ze weer, tot 10 uur vanochtend. Geen zetpil, wel een ui onder haar bedje en een beetje Otrivin in haar neusje telkens voor het slapen. En nu slaapt ze alweer
pi_74845818
Bar, wat een goeie actie van het cb. De aanleiding is naar natuurlijk, maar wel fijn dat ze er serieus mee aan de slag gaan en er echt goed induiken zeg maar. Dan voel je je iig serieus genomen.

Als Roy dan maar cameravrees heeft! Veel sterkte!
pi_74846122
Huup, succes met je klysma vanmiddag...als het maar oplucht, toch?
Claudia, wat een mooi beertje! Geen tips van mij, die van ons is niet zo'n slaper.
FTA, juh geen last van de prikjes, dat is fijn.
Hier ook een speenweigeraar (meestal dan), hij heeft nu ook ontdekt dat je je hele hand of een vinger in je mond kan stoppen. En dat doet ie dus bij honger. En hij wrijft in zijn oogjes als ie slaap heeft. Leuk om te zien!
We zijn even gaan wegen vanochtend, ik vond het erg rustig op het cb, maar ja, ik was dan ook een half uur te vroeg (nog steeds dement hier).
Gelukkig hoefde ik niet te wachten en deden ze het snel tussendoor, 550 gram in 13 dagen, heel netjes dus. Hij heeft de laatste dagen wel wat meer last van krampjes, maar dat kon het gevolg zijn van meer voeding, we moesten het effe aankijken. Ach, het is na elke voeding maar een kwartiertje ofzo, dus nog niet dramatisch.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij heeft vannacht weer doorgeslapen zonder voeding, moest em alleen even recht in bed leggen rond 2 uur...zo lekker om door te slapen.
pi_74847292
Huup, wat zal je meisje straks opgelucht zijn! Klinkt een beetje raar, maar ik ben benieuwd wat er uit komt.

Bar, wat goed dat ze komen filmen. Hopelijk kunnen ze er wat mee!

hier gaat het eigenlijk best goed. Sinds Isabeau infacol krijgt zijn de krampjes enorm verminderd. Van zes tot acht uur huilen per dag zijn we terug naar hooguit anderhalf uur. Het slapen overdag gaat ook een klein beetje beter. Gisteren twee keer een langer slaapje van zo'n 2 uur. Dat was al lang geleden!

D'r gezichtje is vuurrood en schilferig. Heb nu zalf van de HA om het vettig te houden en dat lijkt ook wat te helpen.
pi_74849100
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef Ssserpente het volgende:
Bar, wat een goeie actie van het cb. De aanleiding is naar natuurlijk, maar wel fijn dat ze er serieus mee aan de slag gaan en er echt goed induiken zeg maar. Dan voel je je iig serieus genomen.

Als Roy dan maar cameravrees heeft! Veel sterkte!
denk dat Roy eerder heel nieuwschierig is, zelfde als bij de fotocamera

Heb net wel oma opgebeld of ze aub nog eerder Roy op wilt komen halen
begin vandaag wat eerder met werken zodat ik optijd naar huis kan vanwege het cb, maar Roy is eigenlijk al heel de ochtend aan het huilen
Hij slaapt nu gelukkig, maar om half 3 word hij opgehaald zodat ik even rustig nog wat kan verzetten hier voor ik kan gaan werken
heel eerlijk gewoon even rust aan mijn oren want ik word zo langzaamaan knettergek ervan, je wilt genieten van je kind, maar dat word zo lastig gemaakt door het gehuil
pi_74852417
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:51 schreef miss_sly het volgende:
De kraam komt bij jou dus ook maar een paar uurtjes per dag? Hier ook, en dat kwam volgens hun omdat het vakantietijd was, maar kennelijk zijn ze structureel onderbezet? Of hebben ze veel zieken?
Het is een beetje offtopic, maar ze komt inderdaad maar een paar uurtjes per dag. De opgegeven reden is 'veel zwangeren' in combinatie met 'veel zieken'. Lijkt mij een gevalletje structureel onderbezet. Om nou te zeggen dat ze me veel werk uit handen neemt... Ze heeft een stagiaire en het merendeel van de paar uur hier gaat op aan dingen invullen in het groene boekje en keuvelen. De was en zo doe ik maar zelf. Ik had er meer van verwacht/gehoopt. Ik weet dat ik er eigenlijk iets van moet zeggen, maar ach, ze komt nog maar één keer.

Vandaag kwamen ze pas om 2 uur binnen en begonnen ze met lunchen.
pi_74852674
dat laatste kan écht niet hoor Claudia juist als je zo weinig tijd hebt met een kraam moet alle tijd zo efficient mogelijk benut worden om jou in elk geval zoveel mogelijk bij te brengen over de verzorging van Ivan. Wat suf zeg, ik kan me voorstellen dat je er nu niets meer van wilt zeggen maar het is wel naar dat je precies zo'n kraam treft

We hebben poepluiers! hoera net 3 keer verschoond, enorme stinkluiers hahaha maar k ben nog nooit zo blij geweest. In de bijsluiter stond dat het spul binnen 5 tot 20 minuten moest gaan werken en de huisarts had gezegd dat als het na een half uur tot een uur nog niets gedaan had dat ik dan een tweede moest geven. Maar omdat ik het toch wat heftig vind zo'n ding voor zo'n kleintje heb ik maar het maximale uur afgewacht en toen nog een kwartiertje langer omdat ik het wel al voelde rommelen in haar buikje. En idd, hoera hoera er volgde een heule volle luier, heb nog nooit zo snel verschoond (en met zoveel doekjes ) en toen volgde er nog een
Sorbo (toch?) het was eigenlijk gewoon dun van consitentie, maar dat komt dus door dat spul, dat maakt de poep eerst dunner zodat het er goed uitkomt. Het was wel een stuk donkerder en stonk enorm.

Nouja ik ben blij dat ze ervan af is. Ze ligt nu gelijk te slapen, helemaal uitgeput. En de hele tijd maar blijven lachen ook mn blije ei
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74852715
Joepieeeee poep voor Amélie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74852741
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef _Bar_ het volgende:

hij opgehaald zodat ik even rustig nog wat kan verzetten hier voor ik kan gaan werken
heel eerlijk gewoon even rust aan mijn oren want ik word zo langzaamaan knettergek ervan, je wilt genieten van je kind, maar dat word zo lastig gemaakt door het gehuil
Oh, wat lijkt me dat naar. Begrijpen mensen in je omgeving het? Ik stel me zo voor dat je het er wel eens over hebt, maar dat je het op den duur maar achterwege laat om het nog ter sprake te brengen. Voor jou domineert het dan nog je dagelijkse leven, maar anderen zien dat niet.
  donderdag 19 november 2009 @ 15:31:58 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74852754
claudia, welke kraamzorg heb je? (hopelijk niet de kraamvogel?)

voor amélie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74852791
Bar wat fijn wel dat het cb het zo serieus neemt en echt iets gaat proberen te doen! Maar kan me wel voorstellen dat je er tegen op ziet, het is toch best spannend lijkt me..

Claudia wat vervelend zeg, van je kraam.. Heb je nog wel met haar kunnen overleggen vanmiddag?

Amélie met poepluiers

Timo had er zojuist ook weer 1, wel een kleintje dit keer, maar toch.. Weer van die vieze dikke stinkpoep, maar ik ben zo blij dat het los komt
pi_74852802
Bar het lijkt me niet meevallen zeg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74852849
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:29 schreef huuphuup het volgende:
We hebben poepluiers! hoera

Blij zijn met luiers, geweldig. We hebben hier net ook de vlag weer uitgehangen vanwege een goede kleur poep.
pi_74853124
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:31 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, welke kraamzorg heb je? (hopelijk niet de kraamvogel?)
Nee, die mocht ik niet kiezen van mijn verzekeraar. Ik heb Parnassus. De kraamhulp zelf is trouwens echt wel geweldig. Ze heeft goede tips en ze denkt goed mee. Het erbij hebben van een stagiaire is me alleen zo tegengevallen. Ze had aan me gevraagd of ik haar verslag wilde zien. Dat leek me een leuke herinnering voor later. Daarna durfde ik niet meer te zeggen dat ik het eigenlijk te druk vind zo. (Echt weer iets voor mij.) Stiekem ben ik dus ook blij dat ze zo weinig uren hier zijn.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:32 schreef Chan het volgende:
Claudia wat vervelend zeg, van je kraam.. Heb je nog wel met haar kunnen overleggen vanmiddag?
Ja, het ziet er allemaal goed uit. Niemand maakt zich zorgen. Hij is sindsdien ook weer een tijdje een stuk actiever geweest en hij heeft 2x vrij kort op elkaar zelf om de borst gevraagd, dus ik ben ook gerustgesteld. Nu ligt hij weer te slapen. Ik noem hem tegenwoordig in gedachten 'muppet' omdat ik dat zo vaak van huup heb gelezen. Toepasselijk koosnaampje.

Dit is trouwens ook offtopic, maar mag ik even klagen over het feit dat ik me als een object behandeld voel? Iedereen vindt het maar volkomen vanzelfsprekend om aan je borsten te zitten en hechtingen te inspecteren en zo. Jeeminee. Als ik dit vantevoren geweten had.
pi_74853127
ja nou stom is dat he hoe blij je daarmee kunt zijn

pfft hier trouwens de oproepkaarten ontvangen voor de mex griepprik (die we gaan halen.) we moeten in zoetermeer volgens hen is dat de dichtsbijzijnde ggd. Terwijl ik 10 minuten rijden van Den Haag afzit snap er niets van. Maar goed, we gaan braaf in zoetermeer in de rij staan i guess.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74853264
hahaha claudia
ja erg he? ik moest een paar hechtingen laten verwijderen bij de vk 5 weken na de bevalling en er was een stagiaire bij van de verlosacademie. Of ze mee mocht kijken. Welja. "ja je bent nu bevallen en je hebt kraamzorg gehad" zei de vk

maar idd, ik vond dat in het ziekenhuis zo naar dat ze gelijk mn borst zo hard beetpakten en Amélie er vrij hardhandig induwden.

En muppets zijn leuk Ivan is echt een mooierd hoor zeg <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 november 2009 @ 15:46:14 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74853268
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een beetje offtopic, maar ze komt inderdaad maar een paar uurtjes per dag. De opgegeven reden is 'veel zwangeren' in combinatie met 'veel zieken'. Lijkt mij een gevalletje structureel onderbezet. Om nou te zeggen dat ze me veel werk uit handen neemt... Ze heeft een stagiaire en het merendeel van de paar uur hier gaat op aan dingen invullen in het groene boekje en keuvelen. De was en zo doe ik maar zelf. Ik had er meer van verwacht/gehoopt. Ik weet dat ik er eigenlijk iets van moet zeggen, maar ach, ze komt nog maar één keer.

Vandaag kwamen ze pas om 2 uur binnen en begonnen ze met lunchen.
Even het briefje van de voorlichting van gisteren erbij gepakt niet van mijn kraambureau maar algemeen
Daarin staat dat bij 3 uurs zorg (volgens mij is dat het minimum?) de tijd ingevuld wordt met de verzorging van moeder en kind en daarnaast alléén de verzorging van sanitair, baby- en kraamkamer...
Zeker als ze met een stagiaire komt, dan heb je 2 paar handen die ze kunnen laten wapperen...
ik zou even met hun kantoor bellen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 19-11-2009 15:48:39 (óf je leest even verder :oS) ]
pi_74853430
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:42 schreef huuphuup het volgende:
ja nou stom is dat he hoe blij je daarmee kunt zijn

pfft hier trouwens de oproepkaarten ontvangen voor de mex griepprik (die we gaan halen.) we moeten in zoetermeer volgens hen is dat de dichtsbijzijnde ggd. Terwijl ik 10 minuten rijden van Den Haag afzit snap er niets van. Maar goed, we gaan braaf in zoetermeer in de rij staan i guess.
ik moet niet zo snel zeiken
ggd zoetermeer verzorgt de vaccinaties ik hoef natuurlijk niet zelf naar het ggd-gebouw toe. GNORF
gewoon hier in de sporthal.

sorry ggd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74853432
Ach, weet je wat het is, het is chiquer om het eerst tegen henzelf te zeggen. Maar dat vind ik nu dus te vervelend voor mezelf, en dus laat ik het zitten. Een ieder ander zou ik adviseren om assertiever te zijn.

Het scheelt ook wel dat ik drie dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ik ben daar zo vertroeteld, heb goede tips gehad en ik kon 24 uur per dag vragen stellen. Ik zou haast niet weten hoe ik het zonder die hulp had moeten doen. (Dat was ongetwijfeld ook goed gekomen, maar jemig, wat ben ik blij met dat ziekenhuis. )
pi_74853643
voor de poepluiers

Ik ga even werken en dan eens kijken wat vanavond brengt.

@ Claudia, ja en nee, kom er later op terug.
geniet jij maar fijn van je mooie ventje
pi_74854145
Hè hè gepoept!

Leek ze zich beter te voelen daarna (voordat ze in slaap viel)?
pi_74854776
Driewerf hoera voor de poepluiers! Dat je daar zo blij mee kunt zijn, had je me een half jaar geleden moeten vertellen, had ik je niet geloofd.
Claudia, ik snap dat het lastig is om er iets van te zeggen, maar als het goed is krijg je nog telefoon vanuit de kraamzorgorganisatie en dan kan je er een opmerking over maken. Want onderbezet en stagiair of niet, dit hoort niet zo hoor. En over dat object voelen, heel herkenbaar. Ik vond dat tijdens de bevalling al, maar het werd daarna niet beter.

Hier een Driekus met krampjes of last van zijn maagje. En dan is er maar 1 oplossing: bij mama liggen. Dat werkt wel effe, maar uiteindelijk wil ik zelf ook weer wat doen, dus uiteindelijk in de draagdoek gehesen. Zo lekker dat koppie tegen me aan. Daar kan ik nou echt van genieten.

Bar succes vanavond! Hopelijk valt het mee.
pi_74855200
Pff, mij roestte het op een gegeven wie er allemal aan m'n borsten zat en tussen m'n benen keek. Ik ging al bijna met m'n benen wijd zodra de bel ging.
pi_74855313
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef Ssserpente het volgende:
Pff, mij roestte het op een gegeven wie er allemal aan m'n borsten zat en tussen m'n benen keek. Ik ging al bijna met m'n benen wijd zodra de bel ging.
dat bedoelde mijn vk dus ook toen ze het zei hahaha
ik vond het zo droog hoe dat gevoel zo kan veranderen. Dat je het intieme en medische zo snel van elkaar kunt loskoppelen in je hoofd, dat je echt dat punt bereikt waarop het je zal roesten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74856137
ach ja en voor je het weet zit je bij de huisarts en heb je het gewoon over je aambei
pi_74856180
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:09 schreef mefke79 het volgende:
ach ja en voor je het weet zit je bij de huisarts en heb je het gewoon over je aambei

koekje dr bij dokter?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74856267
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef Ssserpente het volgende:
Echt waar? Ik vraag zelfs bij elke 'medische' handeling aan mijn vriend of hij die wel wil zien. Waarschijnlijk ben ik getraumatiseerd geraakt door Jeroen Brouwers. Als puber las ik Bezonken Rood en daarin omschrijft de protagonist hoe hij ging walgen van zijn vriendin doordat hij hun kind 'eruit' had zien komen. Hij kon die scheiding tussen het klinische en het intieme niet meer maken.

Los hiervan vind ik het nog steeds maf dat me niet eens even gevraagd wordt of ik het goed vind dat een drietal vrouwen m'n hechtingen inspecteert. Het is geen entertainmentshow. Misschien nog wel aanstootgevender vond ik de vraag van de verloskundige of we al over anticonceptie nagedacht hadden. Wat gaat dat haar aan? Runt de overheid een preventieprogramma of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')