abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74604181
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 mnd) deel 2

Babietjes

12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:58 schreef mefke79 het volgende:
Ow huup, scheten, praat me er niet van en stinken ! Vooral gezellig midden in de nacht als ie op je schoot ligt te drinken. Ik had na een aantal enorme stinkscheten vannacht ook nog de bonus van een enorme poepluier-in-drie-delen. Waarom doen ze dat niet gewoon in 1 keer?
En een voor alle goed slapende kindjes!

Nog een vraagje voor mama's wiens kindje al naar een kdv gaat (of die al een ouder kindje hebben): is het echt handig om kleertjes en flessen enzo te merken? Als dat zo is, ga ik maar eens labels bestellen.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:01 schreef trui het volgende:
flessen moet je echt wel duidelijk merken, kleding was bij ons nooit echt nodig. maar op zich weet je dan wel iets zekerder dat je de kleertjes terugkrijgt als ze eens een keer perongeluk bij een ander kind zijn aangetrokken. maar dat heb ik maar zeer zelden meegemaakt.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Memmel het volgende:
Flessen van Morris heb ik ook gemerkt, maar zo'n label kan je dan weer niet op de speen doen. Ik ga er maar vanuit dat ze 'n waterdicht systeem hebben om alles bij elkaar te houden...
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:11 schreef Pvoesss het volgende:
Je kan wel spenen met naam kopen

[ Bericht 18% gewijzigd door BE op 16-11-2009 19:15:36 ]
pi_74604207
Ja, deze was ik net aan het schrijven:

Innepin, wat heerlijk!

Tess, wat knap dat je je speentje al terug deed. Zie je wel, meidjes zijn sneller en slimmer dan jongetjes.

Morris al twee tandjes! Ik kijk de laatste tijd wel eens in zijn mondje, maar ik verwacht ze nog niet hoor! Maar nu ga ik nog beter kijken.

Leuk, al je mannen in bad, Kersjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74604628
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:14 schreef oeke het volgende:
Ja, deze was ik net aan het schrijven:

Innepin, wat heerlijk!

Tess, wat knap dat je je speentje al terug deed. Zie je wel, meidjes zijn sneller en slimmer dan jongetjes.

Morris al twee tandjes! Ik kijk de laatste tijd wel eens in zijn mondje, maar ik verwacht ze nog niet hoor! Maar nu ga ik nog beter kijken.

Leuk, al je mannen in bad, Kersjes.
Meestal wel niet altijd hoor

wow, Morris al 2 tanden!! ik voel elke dag maar nog niks hoor.. Er wordt wel onwijs gekwijld!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74607058
Jaaaaa, ik ben ook zo blij dat we eindelijk een huis met bad hebben
Heb er jarenlang op moeten wachten!
Een klein nadeel is dat we nu staand in het bad moeten douchen en dat lijkt me dan wel weer doodeng met een baby in mijn armen.

En verder: Toby
Hij lacht en straalt en ik kan hem wel opvreten!!!
Maar soms knuffel en kus ik hem iets te uitbundig of maak ik er teveel lawaai bij waardoor hij schrikt en er soms zelfs van moet huilen
Dit gebeurt meestal vlak nadat ik met zijn grote broer heb lopen stoeien en ik nog helemaal in zo'n adrenaline-rush zit, ooops.
.... met gevoel voor drama....
pi_74607360
Iris heeft van die rode wangen, maar nu al tandjes zou wel vroeg zijn of niet...? Misschien heeft ze gewoon een lekker gezond uiterlijk...? Gisteren wel twee keer getemperatuurd omdat ik haar warm vond (maar als je zelf koud bent voelt dat al gauw zo) en dus die rode wangen, maar het was 37.4 dus niet te warm. Of zou het zijn omdat ze een lange mouwen romper aan heeft onder haar shirt? Dat ze het toch wat warmer heeft... Want die heb ik voornamelijk aangetrokken omdat ik het idee had dat ze het 's nachts wat koud had met haar armpjes boven de dekens.
Hahaha, ze ligt met haar pootjes tegen de babygym te schoppen in de lucht, trappeldetrap.
Fake it till you make it...
pi_74608855
Mijn draakje is echt raar. Ze lag daarstraks op bed, trekt zich dmv mijn vingers omhoog tot zit, laat mijn vingers los en laat zich achterover op bed vallen. Ze heeft dan echt de grootste lol, lacht en herhaalt het steeds gekke meid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:51:38 #7
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74610537
Spenen update: Zojuist de Bibispeen voor de 1e keer aangeboden en ze deed niet net alsof het vergif was Sterker nog, ze greep hem eigenlijk meteen... maar ze moest verschoond worden.

Ik heb hoop!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_74610804
Fijn Takkembah

Nijna, hier ook een dametje met rode wangetjes. Ik heb haar ook al een aantal keer getemperatuurd maar kan er de vinger niet op leggen waar het vandaan komt. Ik hou het maar op een gezond kleurtje ofzo. Zolang het geen vuurrode wangen zijn zal het wel loslopen toch?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74611163

Ik legde Isabeau net even in d'r wieg omdat ik toch écht even iets moet eten en dat bereidt zichzelf niet, dat moet ik doen.. anyway... ze huilde even maar ineens was ze stil en nu slaapt ze al een half uur zomaar uit zichzelf!
  woensdag 11 november 2009 @ 18:53:22 #10
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_74612284
Wooohooo Isabeau!

Ik duim nog steeds dat Alexa dat ook gaat doen

Ach, ik ben al blij met die speen vandaag
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_74612877
Tess, kleine acrobaat

Takkembah, lekker dat het werkt met de speen vandaag!

Sorbo, wat goed van Isabeau!

Huup, ik denk ook dat het "normaal" is, ze zijn idd niet vuurrood en geen koorts...
Komt vast goed.
Fake it till you make it...
pi_74612923
Kan iemand Esmee even uitleggen dat ze maar 1 moeder heeft en ook een zusje dat af en toe aandacht nodig heeft van diezelfde moeder? Eigenlijk is Esmee alleen nog maar stil als we met haar rondlopen... Ben vanmiddag maar uit pure wanhoop 2 uur met haar in de draagdoek gaan lopen in de vieze regen. Dan kon ze tenminste even ontspannen en dan kon ik ook even bijkomen. Nou ja morgen de echo en dan kunnen we hopelijk weer iets uitsluiten. Pfff ik ben soms best jaloers op sommige verhalen, ik wil ook alleen nog maar gewoon gezellige en leuke verhalen posten over mijn meisje
pi_74612935
Lente heeft ook rode wangetjes! En ze heeft de hele dag liggen slapen. Ze voelt niet warm aan of zo, en als ze wakker is, is ze erg vrolijk en helder, maar straks voor de zekerheid toch maar even temperaturen.

Wat moet de temperatuur ook alweer zijn?
pi_74612955
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef Takkembah het volgende:
Wooohooo Isabeau!

Ik duim nog steeds dat Alexa dat ook gaat doen

Ach, ik ben al blij met die speen vandaag
nu mag je ook zo'n hip speenkoord aanschaffen he en speendoosjes en verschillende printjes speentjes en en en ik ging los in de prenatal met die stomme speen dingen hahaha

Isabeau woehoe goedzo meiske!

mn meiske brabbelt en trek rare gezichten naar de beestjes van de wipstoel, zo drollig! Maar steeds als ik een filmpje wil maken voor de opa's en oma's dan houdt ze ermee op en gaat gefascineerd naar de camera zitten kijken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74613089
ho jeumig we posten ineens allemaal tegelijk

Ssserpente ik dacht dat boven de 38 verhoging was, dan moet je t even in de gaten houden, hoger dan 38.5 is koorts.
Nijna het zal idd wel normaal zijn. Nu ik eraan terugdenk stond die ene keer de verwarming ook wel hoog en de andere keren waren we bijvoorbeeld net buiten geweest of kwam Amélie net uit haar bedje.

Stiemie wat moeilijk toch.
Is Esmee wel rustig als je haar overdag gewoon tijdens je dagelijkse dingetjes in de draagdoek doet? Dus niet alleen naar buiten toe maar ook bij het ehm huishouden bijvoorbeeld, of het spelen met Linde, dat soort dingen?
Succes morgen bij de echo! Hoe laat mogen jullie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74613378
Ja spenenkoorden, spenendoekjes, spenendoosjes en natuurlijk de spenen zelf. Volgens groeit er in moeders tegelijkertijd met de baby een soort shop-gen We hebben hier nog heel veel kleertjes, speelgoed en ander spul van Linde en toch moet ik af en toe iets nieuws voor kleine Esmee kopen

Huup helaas is de draagdoek ook niet altijd een succes. Ze kan van het 1 op het andere moment keihard gaan krijsen en dan zet ze zich uit alle macht tegen me af als ze in de doek zit. Soms gaat het wel een tijdje goed hoor, maar niet als Linde in de buurt is want die is in haar enthousiasme nogal eens ehm.... luidruchtig aanwezig

Morgen moeten we al om half 9 aanwezig zijn in het ziekenhuis. Moet er al de hele dag aan denken.
pi_74613414
Graeme heeft ook al een tijdje van die rode wangen. Maar ook gewoon normale temperatuur. (Ssserpente volgens mij is tot iets van 37.5 normaal) (edit... spuit 11...)

Graeme en ik hebben net zo lekker zitten lachen. Hij ligt naast me op de bank, en als ik dan gekke geluidjes maak, gaat ie echt zo schaterlachen, en dan moet ik ook weer lachen en dan hij ook weer. En dan zegt ie steeds iets van goigoigoi en als ik dan nadoe is het helemaal dikke pret Zo gezellig!

En vanmiddag was mijn vriendinnetje die geemigreerd is naar Oostenrijk hier. Ze zag Graeme voor het eerst en ze is gelijk helemaal gek op hem. Was echt zo gezellig met zn drietjes
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74613489
Oh en Stiemie natuurlijk nog heel veel succes morgen!
pi_74613549
wat leuk Tessie en dat lachen oooh

Stiemie hmm ja dat is natuurlijk ook nog zo daar had ik niet aan gedacht, oudere kindjes zijn vaak (onbedoeld) luidruchtiger en drukker dan zo'n heel kleintje kan hebben. Wat lastig zeg.
Ik ga voor jullie duimen morgen!

en over dat shopgen ja, ik hou dr van haha.
Mn moeder zei ook al van nee joh, je moet niet alles doorgeven hoor, nieuw kindje verdiend nieuwe (eigen) kleertjes en spulletjes. Dus mijn shopvisie wordt ondersteund door mn moeder
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74616105
Geweldig Tessie, die interactie met je kindje! Geniet er lekker van!

Stiemie, heel veel succes morgen, ik hoop dat je er iets wijzer van wordt.
Supernaar dat ze nog steeds zo onrustig is! En wat je zegt, onze peutertjes zijn soms ook wel stoorzenders. Ik leg Lars nu overdag ook boven te slapen, anders wordt hij steeds wakker van ons k3-tje.
Ik ga met Meike naar het concert binnenkort! Dus ze is druk aan het dansjes oefenen enzo

Hee Huup, wat cool...je mama snapt het gewoon. Zal je partner blij mee zijn....!

Lars had vandaag wel een iets mindere dag als gister, maar niet rampzalig slecht ofzo.
Hij heeft wel standaard tussen 17-19 uur huiltijd. Doen jullie ukjes dat ook?
Morgen ga ik nog weer met hem naar de osteopaat, onderhoudsbeurtje.
Vandaag weer op het cb geweest, eigenlijk moest Lars prikken (die van vorige week nog) maar ik wil dat nog niet. Laat hem eerst maar eens een poosje lekker in zijn velletje zitten. De wvk was het ermee eens. Heb nu een afspraak voor de 23e voor de prikken, we zien dan wel of hij ze dan wel of niet krijgt.

Bar, heeft de osteopaat nog wat voor Roy kunnen betekenen vandaag?
Sorbootje, wat fijn dat Isabeau zelf in slaap viel! Wat kun je dan verbaast zijn he?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74616191
Stiemie, hopelijk krijgen jullie goed nieuws morgen. En als er niets uitkomt mag je naar de osteopaat toch? Misschien helpt dat dan.
Innepin, goed te lezen dat je je zoveel meer mama voelt dan eerst. Het geeft deze mama moed, al moet ik toegeven dat het al veel beter gaat nu Driekus meer reageert. Een echte knuffelkroelmama zal ik wel nooit worden, maar zolang ik dat van mezelf maar kan accepteren lijkt het me geen probleem voor Driekus. Die heeft gelukkig ook nog een zorgzame papa.
Sorbo en Takkembah, ik hoop dat jullie meisjes ook snel leren dat ze af en toe hun luikjes dicht moeten doen. Ik heb verder geen tips want Driekus slaapt eigenlijk heel goed, moet soms alleen even wat aandacht voor ie in slaap valt.
Vicky gewoon blijven posten hoor, ik wil graag weten hoe het met Tess gaat en jij moet je verhaal ook gewoon kwijt kunnen.

We hadden het toch laatst over knuffels? Zie hier de onvoorwaardelijke liefde van Driekus voor zijn Nijn:
is dat verlof toch nog ergens anders handig voor dan alleen voor het verzorgen van een baby, ik weet eindelijk hoe de camera werkt en hoe je filmpjes aanpast en upload

[ Bericht 3% gewijzigd door mefke79 op 11-11-2009 21:11:51 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74616455
Aahhww wat lief Mefke! En ook dat zwaaiende armpje erbij
  woensdag 11 november 2009 @ 20:43:22 #23
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74616474
Haha, Driekus

Stiemie... heftig hoor. Bah! Succes morgen iig!

Isabeau Goed bezig!
pi_74616800
Oooh Driekus, wat ben jij een mooierd zeg!

Stiemie, sterkte morgen! Hopelijk een goede uitslag voor Esmee.

Goed zeg, dat Alexa bibi wel wil!

Wat gezellig, Tessie. Ik kan ook zo lachen met Ko, soms denk ik weleens dat ik nog nooit zo veel gelachen heb als de afgelopen 5 maanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74617491
Dat armpje ja, helemaal zwaaiend. Normaal als ie op zijn rug ligt gaan beide armpjes zo, maar ja, we moeten em van de fysio zo veel mogelijk op zij en buik leggen als we er bij zijn ivm zijn voorkeur. Hij zelf vindt het minder geloof ik...
Lars morgen voor een onderhoudsbeurtje, hopelijk doet het nog iets meer als onderhoud en haalt het de laatste probleempjes weg!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')