abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74844437
Huup wat zielig zeg, maar idd als het er eens uitkomt dan lucht het vast wel weer op
ook voor je dochter

Chan ze komen van het cb hier filmen
Ivm het krijsen van Roy en wij die er een best wel doorheen zitten, ze filmen een stukje van +/- 5 a 10 min
tijdens het badderen van Roy.
Zo kunnen ze zien hoe wij op Roy reageren en hoe hij op ons reageerd.
en kijken naar het huilen van Roy.
die filmpjes worden dan geanalyseerd en later met ons weer besproken enzo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 19 november 2009 @ 11:13:57 #127
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74844724
Claudia hier ook een slapende dochter gehad (heb haar nog steeds overigens) en wij moesten haar echt op tijden wakker gaan maken op een niet fijne manier van de kraam anders kwam ze ook nooit voor eten zelf. Kwam (dachten ze) door haar hersenschudding van de pomp en dat ze daarom de eerste drie dagen enkel geslapen heeft. Blote voetjes, knijpen, kietelen, koude washandje over haar gezichtje en uiteindelijk bij gaan fingerfeeden met hypo-allergene voeding en na een krappe vier dagen was ze weer alert en begon ze om de vier uur te komen.

Bar wat fijn dat ze nu toch een soort van actie gaan ondernemen.

Huup het is naar maar ik heb het bij K ook 1 keertje moeten doen en daarna ben ik op de olijfolie overgestapt. Maar ze luchten er wel echt van op. Dikke kus voor jullie allebei...
pi_74845466
Huup wel goed dat de HA meteen met dit komt! Ik hoop dat het voor jullie beiden meevalt!

Bar ik kan me best voorstellen dat je het eng vindt, maar komt helemaal goed! Ik hoop dat ze jullie er ook mee kunnen helpen!

Claudia ik kan je helaas geen advies geven, Finn is vanaf de geboorte al een erg wakkere baby.

Chan ik ben wel weer opgeknapt hoor dankje Een speentje wil hij helaas nog steeds niet, zelfs in zijn slaap trekt hij een vies gezicht en werkt hem er direct weer uit.
pi_74845770
claudia, lastig he dat zoeken naar hoe en wat. Lijkt mij dat als hij voldoende drinkt (en dan zijn flesjes idd handig, zodat je weet hoeveel hij drinkt) dat hij best veel mag slapen. Alle kindjes hebben een ander ritme en ook zo jong al een verschil in slaapbehoefte, volgens mij. En wat een mooi knulletje is het
De kraam komt bij jou dus ook maar een paar uurtjes per dag? Hier ook, en dat kwam volgens hun omdat het vakantietijd was, maar kennelijk zijn ze structureel onderbezet? Of hebben ze veel zieken?

huup, een klysma, naar lijkt me dat idd om te moeten doen. Maar als het helpt en ze straks helemaal opgelucht is, is het fijn dat je haar hebt kunnen helpen

Bar, vanavond filmen lijkt me ook spannend. Fijn dat ze zo goed bezig zijn met hulp aan jullie.

Senna heeft weer heel goed geslapen, nu op eigen kracht. Om half 9 heeft schaap haar in haar wiegje gelegd en om kwart voor 9 sliep ze. Toen heeft ze tot 5 uur geslapen, gedronken, even wakker gelegen en rond 6 uur sliep ze weer, tot 10 uur vanochtend. Geen zetpil, wel een ui onder haar bedje en een beetje Otrivin in haar neusje telkens voor het slapen. En nu slaapt ze alweer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74845818
Bar, wat een goeie actie van het cb. De aanleiding is naar natuurlijk, maar wel fijn dat ze er serieus mee aan de slag gaan en er echt goed induiken zeg maar. Dan voel je je iig serieus genomen.

Als Roy dan maar cameravrees heeft! Veel sterkte!
pi_74846122
Huup, succes met je klysma vanmiddag...als het maar oplucht, toch?
Claudia, wat een mooi beertje! Geen tips van mij, die van ons is niet zo'n slaper.
FTA, juh geen last van de prikjes, dat is fijn.
Hier ook een speenweigeraar (meestal dan), hij heeft nu ook ontdekt dat je je hele hand of een vinger in je mond kan stoppen. En dat doet ie dus bij honger. En hij wrijft in zijn oogjes als ie slaap heeft. Leuk om te zien!
We zijn even gaan wegen vanochtend, ik vond het erg rustig op het cb, maar ja, ik was dan ook een half uur te vroeg (nog steeds dement hier).
Gelukkig hoefde ik niet te wachten en deden ze het snel tussendoor, 550 gram in 13 dagen, heel netjes dus. Hij heeft de laatste dagen wel wat meer last van krampjes, maar dat kon het gevolg zijn van meer voeding, we moesten het effe aankijken. Ach, het is na elke voeding maar een kwartiertje ofzo, dus nog niet dramatisch.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij heeft vannacht weer doorgeslapen zonder voeding, moest em alleen even recht in bed leggen rond 2 uur...zo lekker om door te slapen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74847292
Huup, wat zal je meisje straks opgelucht zijn! Klinkt een beetje raar, maar ik ben benieuwd wat er uit komt.

Bar, wat goed dat ze komen filmen. Hopelijk kunnen ze er wat mee!

hier gaat het eigenlijk best goed. Sinds Isabeau infacol krijgt zijn de krampjes enorm verminderd. Van zes tot acht uur huilen per dag zijn we terug naar hooguit anderhalf uur. Het slapen overdag gaat ook een klein beetje beter. Gisteren twee keer een langer slaapje van zo'n 2 uur. Dat was al lang geleden!

D'r gezichtje is vuurrood en schilferig. Heb nu zalf van de HA om het vettig te houden en dat lijkt ook wat te helpen.
pi_74849100
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef Ssserpente het volgende:
Bar, wat een goeie actie van het cb. De aanleiding is naar natuurlijk, maar wel fijn dat ze er serieus mee aan de slag gaan en er echt goed induiken zeg maar. Dan voel je je iig serieus genomen.

Als Roy dan maar cameravrees heeft! Veel sterkte!
denk dat Roy eerder heel nieuwschierig is, zelfde als bij de fotocamera

Heb net wel oma opgebeld of ze aub nog eerder Roy op wilt komen halen
begin vandaag wat eerder met werken zodat ik optijd naar huis kan vanwege het cb, maar Roy is eigenlijk al heel de ochtend aan het huilen
Hij slaapt nu gelukkig, maar om half 3 word hij opgehaald zodat ik even rustig nog wat kan verzetten hier voor ik kan gaan werken
heel eerlijk gewoon even rust aan mijn oren want ik word zo langzaamaan knettergek ervan, je wilt genieten van je kind, maar dat word zo lastig gemaakt door het gehuil
pi_74852417
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:51 schreef miss_sly het volgende:
De kraam komt bij jou dus ook maar een paar uurtjes per dag? Hier ook, en dat kwam volgens hun omdat het vakantietijd was, maar kennelijk zijn ze structureel onderbezet? Of hebben ze veel zieken?
Het is een beetje offtopic, maar ze komt inderdaad maar een paar uurtjes per dag. De opgegeven reden is 'veel zwangeren' in combinatie met 'veel zieken'. Lijkt mij een gevalletje structureel onderbezet. Om nou te zeggen dat ze me veel werk uit handen neemt... Ze heeft een stagiaire en het merendeel van de paar uur hier gaat op aan dingen invullen in het groene boekje en keuvelen. De was en zo doe ik maar zelf. Ik had er meer van verwacht/gehoopt. Ik weet dat ik er eigenlijk iets van moet zeggen, maar ach, ze komt nog maar één keer.

Vandaag kwamen ze pas om 2 uur binnen en begonnen ze met lunchen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74852674
dat laatste kan écht niet hoor Claudia juist als je zo weinig tijd hebt met een kraam moet alle tijd zo efficient mogelijk benut worden om jou in elk geval zoveel mogelijk bij te brengen over de verzorging van Ivan. Wat suf zeg, ik kan me voorstellen dat je er nu niets meer van wilt zeggen maar het is wel naar dat je precies zo'n kraam treft

We hebben poepluiers! hoera net 3 keer verschoond, enorme stinkluiers hahaha maar k ben nog nooit zo blij geweest. In de bijsluiter stond dat het spul binnen 5 tot 20 minuten moest gaan werken en de huisarts had gezegd dat als het na een half uur tot een uur nog niets gedaan had dat ik dan een tweede moest geven. Maar omdat ik het toch wat heftig vind zo'n ding voor zo'n kleintje heb ik maar het maximale uur afgewacht en toen nog een kwartiertje langer omdat ik het wel al voelde rommelen in haar buikje. En idd, hoera hoera er volgde een heule volle luier, heb nog nooit zo snel verschoond (en met zoveel doekjes ) en toen volgde er nog een
Sorbo (toch?) het was eigenlijk gewoon dun van consitentie, maar dat komt dus door dat spul, dat maakt de poep eerst dunner zodat het er goed uitkomt. Het was wel een stuk donkerder en stonk enorm.

Nouja ik ben blij dat ze ervan af is. Ze ligt nu gelijk te slapen, helemaal uitgeput. En de hele tijd maar blijven lachen ook mn blije ei
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74852715
Joepieeeee poep voor Amélie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74852741
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef _Bar_ het volgende:

hij opgehaald zodat ik even rustig nog wat kan verzetten hier voor ik kan gaan werken
heel eerlijk gewoon even rust aan mijn oren want ik word zo langzaamaan knettergek ervan, je wilt genieten van je kind, maar dat word zo lastig gemaakt door het gehuil
Oh, wat lijkt me dat naar. Begrijpen mensen in je omgeving het? Ik stel me zo voor dat je het er wel eens over hebt, maar dat je het op den duur maar achterwege laat om het nog ter sprake te brengen. Voor jou domineert het dan nog je dagelijkse leven, maar anderen zien dat niet.
  donderdag 19 november 2009 @ 15:31:58 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74852754
claudia, welke kraamzorg heb je? (hopelijk niet de kraamvogel?)

voor amélie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74852791
Bar wat fijn wel dat het cb het zo serieus neemt en echt iets gaat proberen te doen! Maar kan me wel voorstellen dat je er tegen op ziet, het is toch best spannend lijkt me..

Claudia wat vervelend zeg, van je kraam.. Heb je nog wel met haar kunnen overleggen vanmiddag?

Amélie met poepluiers

Timo had er zojuist ook weer 1, wel een kleintje dit keer, maar toch.. Weer van die vieze dikke stinkpoep, maar ik ben zo blij dat het los komt
pi_74852802
Bar het lijkt me niet meevallen zeg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74852849
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:29 schreef huuphuup het volgende:
We hebben poepluiers! hoera

Blij zijn met luiers, geweldig. We hebben hier net ook de vlag weer uitgehangen vanwege een goede kleur poep.
pi_74853124
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:31 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, welke kraamzorg heb je? (hopelijk niet de kraamvogel?)
Nee, die mocht ik niet kiezen van mijn verzekeraar. Ik heb Parnassus. De kraamhulp zelf is trouwens echt wel geweldig. Ze heeft goede tips en ze denkt goed mee. Het erbij hebben van een stagiaire is me alleen zo tegengevallen. Ze had aan me gevraagd of ik haar verslag wilde zien. Dat leek me een leuke herinnering voor later. Daarna durfde ik niet meer te zeggen dat ik het eigenlijk te druk vind zo. (Echt weer iets voor mij.) Stiekem ben ik dus ook blij dat ze zo weinig uren hier zijn.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:32 schreef Chan het volgende:
Claudia wat vervelend zeg, van je kraam.. Heb je nog wel met haar kunnen overleggen vanmiddag?
Ja, het ziet er allemaal goed uit. Niemand maakt zich zorgen. Hij is sindsdien ook weer een tijdje een stuk actiever geweest en hij heeft 2x vrij kort op elkaar zelf om de borst gevraagd, dus ik ben ook gerustgesteld. Nu ligt hij weer te slapen. Ik noem hem tegenwoordig in gedachten 'muppet' omdat ik dat zo vaak van huup heb gelezen. Toepasselijk koosnaampje.

Dit is trouwens ook offtopic, maar mag ik even klagen over het feit dat ik me als een object behandeld voel? Iedereen vindt het maar volkomen vanzelfsprekend om aan je borsten te zitten en hechtingen te inspecteren en zo. Jeeminee. Als ik dit vantevoren geweten had.
pi_74853127
ja nou stom is dat he hoe blij je daarmee kunt zijn

pfft hier trouwens de oproepkaarten ontvangen voor de mex griepprik (die we gaan halen.) we moeten in zoetermeer volgens hen is dat de dichtsbijzijnde ggd. Terwijl ik 10 minuten rijden van Den Haag afzit snap er niets van. Maar goed, we gaan braaf in zoetermeer in de rij staan i guess.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74853264
hahaha claudia
ja erg he? ik moest een paar hechtingen laten verwijderen bij de vk 5 weken na de bevalling en er was een stagiaire bij van de verlosacademie. Of ze mee mocht kijken. Welja. "ja je bent nu bevallen en je hebt kraamzorg gehad" zei de vk

maar idd, ik vond dat in het ziekenhuis zo naar dat ze gelijk mn borst zo hard beetpakten en Amélie er vrij hardhandig induwden.

En muppets zijn leuk Ivan is echt een mooierd hoor zeg <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 november 2009 @ 15:46:14 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74853268
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een beetje offtopic, maar ze komt inderdaad maar een paar uurtjes per dag. De opgegeven reden is 'veel zwangeren' in combinatie met 'veel zieken'. Lijkt mij een gevalletje structureel onderbezet. Om nou te zeggen dat ze me veel werk uit handen neemt... Ze heeft een stagiaire en het merendeel van de paar uur hier gaat op aan dingen invullen in het groene boekje en keuvelen. De was en zo doe ik maar zelf. Ik had er meer van verwacht/gehoopt. Ik weet dat ik er eigenlijk iets van moet zeggen, maar ach, ze komt nog maar één keer.

Vandaag kwamen ze pas om 2 uur binnen en begonnen ze met lunchen.
Even het briefje van de voorlichting van gisteren erbij gepakt niet van mijn kraambureau maar algemeen
Daarin staat dat bij 3 uurs zorg (volgens mij is dat het minimum?) de tijd ingevuld wordt met de verzorging van moeder en kind en daarnaast alléén de verzorging van sanitair, baby- en kraamkamer...
Zeker als ze met een stagiaire komt, dan heb je 2 paar handen die ze kunnen laten wapperen...
ik zou even met hun kantoor bellen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 19-11-2009 15:48:39 (óf je leest even verder :oS) ]
pi_74853430
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:42 schreef huuphuup het volgende:
ja nou stom is dat he hoe blij je daarmee kunt zijn

pfft hier trouwens de oproepkaarten ontvangen voor de mex griepprik (die we gaan halen.) we moeten in zoetermeer volgens hen is dat de dichtsbijzijnde ggd. Terwijl ik 10 minuten rijden van Den Haag afzit snap er niets van. Maar goed, we gaan braaf in zoetermeer in de rij staan i guess.
ik moet niet zo snel zeiken
ggd zoetermeer verzorgt de vaccinaties ik hoef natuurlijk niet zelf naar het ggd-gebouw toe. GNORF
gewoon hier in de sporthal.

sorry ggd
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74853432
Ach, weet je wat het is, het is chiquer om het eerst tegen henzelf te zeggen. Maar dat vind ik nu dus te vervelend voor mezelf, en dus laat ik het zitten. Een ieder ander zou ik adviseren om assertiever te zijn.

Het scheelt ook wel dat ik drie dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ik ben daar zo vertroeteld, heb goede tips gehad en ik kon 24 uur per dag vragen stellen. Ik zou haast niet weten hoe ik het zonder die hulp had moeten doen. (Dat was ongetwijfeld ook goed gekomen, maar jemig, wat ben ik blij met dat ziekenhuis. )
pi_74853643
voor de poepluiers

Ik ga even werken en dan eens kijken wat vanavond brengt.

@ Claudia, ja en nee, kom er later op terug.
geniet jij maar fijn van je mooie ventje
pi_74854145
Hè hè gepoept!

Leek ze zich beter te voelen daarna (voordat ze in slaap viel)?
pi_74854776
Driewerf hoera voor de poepluiers! Dat je daar zo blij mee kunt zijn, had je me een half jaar geleden moeten vertellen, had ik je niet geloofd.
Claudia, ik snap dat het lastig is om er iets van te zeggen, maar als het goed is krijg je nog telefoon vanuit de kraamzorgorganisatie en dan kan je er een opmerking over maken. Want onderbezet en stagiair of niet, dit hoort niet zo hoor. En over dat object voelen, heel herkenbaar. Ik vond dat tijdens de bevalling al, maar het werd daarna niet beter.

Hier een Driekus met krampjes of last van zijn maagje. En dan is er maar 1 oplossing: bij mama liggen. Dat werkt wel effe, maar uiteindelijk wil ik zelf ook weer wat doen, dus uiteindelijk in de draagdoek gehesen. Zo lekker dat koppie tegen me aan. Daar kan ik nou echt van genieten.

Bar succes vanavond! Hopelijk valt het mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')