abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74906965
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:29 schreef pessie het volgende:
Herstel, ik heb de link naar mn nieuws net gevonden . Nou ja, boeit ook niet. Ik vond het sowieso al moeilijk dat ik het haar nog niet mocht vertellen! Misschien weet ze het nu wel
Sorry, ik wist niet dat het niet in het update mocht, wil het wel even weghalen als je dat prettig vind??
*poef* nu is het weg
pi_74907948
Ik ben zwanger
Vanmiddag positief getest.

Alleen lastig uitrekenen hoelang weet toch mijn cyclus helemaal niet?
Ronde 1 was 24 dagen... zit nu op dag 26. Eisprong was op dag 14.......

Ik ben helemaal zenuwappig en kan het nog niet helemaal bevatten en en en, hoteldebotel door het dolle

Heel licht streepje en duidelijker tekstje
pi_74908093
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*poef* nu is het weg
pi_74908110
Van harte chillayd!
pi_74908145
Heel duidelijk ChilllayD, van harte gefeliciteerd!! Jij met je spookverhalen over dat je dacht dat je cyclus in de war zou zijn... je bent gewoon nu al zwanger!! Heerlijk zeg!!

En uitrekenen hoe lang is niet zo moeiljk als je je eisprong gespot hebt. Je bent zwanger sinds de eisprong + 2 weken, in jouw geval precies sinds de eerste dag van je vorige menstruatie.
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:07:53 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74910027
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 10:42 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het niet in het update mocht, wil het wel even weghalen als je dat prettig vind??
Hm, misschien heeft ze het nog niet gezien... Zou je het weg willen halen? Ik laat over een paar weekjes wel weer van me horen. Ik heb geen zin om voor iets meer dan 2 weken een kloon aan te maken. Dus ik hou me even gedeisd.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Oktober/November is echt een vruchtbare maand! (voor sommigen, al lijken het er nu best veel).
pi_74910840
Pessie en suuzzz gefeliciteerd zeg! Wow!

En zo snel al vanaf oktober bezig Pessie!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2009 17:09:23 ]
pi_74910899
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:04 schreef ChilllayD het volgende:
Ik ben zwanger

Ik ben helemaal zenuwappig en kan het nog niet helemaal bevatten en en en, hoteldebotel door het dolle

Nog meer streepjes ook al zo snel geweldig nieuws hier allemaal
  zondag 22 november 2009 @ 17:10:11 #159
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74910980
pessie, het staat niet meer in het updatetopic

ChilllayD, van harte!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74911190
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:04 schreef ChilllayD het volgende:
Ik ben zwanger

Wowowowow!!! Gefeliciteerd!! Wat snel! En wat super gaaf!!!
Ik sta hier gewoon bijna te springen naast de computer

En nu wil ik ook niet meer wachten.......
pi_74911442
Pessie, suuz en ChillayD, gefeliciteerd met de twee streepjes
pi_74911543
Wow, wat een streepjes in een keer zeg!

Pessie, suuz en ChillayD van harte gefeliciteerd en een fijne zwangerschap toegewenst!

pi_74911978
chillayD ook van harte zeg! en wat minniemin zegt allemaal een fijne zwangerschap gewenst!
pi_74912105
Beetje laat bijlezen door de FOK!storing, maar eindelijk kan ik de dames feliciteren!

Suuzzz, Pessie en ChilllayD van harte gefeliciteerd
pi_74912264
VT, lastig dat de HA geen duidelijkheid kon geven, maar prettig dat hij je gelijk doorgestuurd heeft naar de gynaecoloog.
En nou maar hopen dat dat verhoogde HG-gehalte op een zwangerschap duidt.

Sterkte tijdens het wachten de komende 2 weken
pi_74912886
suuzzz en ChilllayD, gefeli dames!
  zondag 22 november 2009 @ 18:40:02 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74913665
ChillayD, van harte gefeliciteerd!!
pi_74915117
Pessie, Suuzzz, Chillay-d, wat geweldig!!!!!!!
Dames van harte gefeliciteerd! En jullie ventjes natuurlijk ook!

VT, zullen we jou maar tot PUPO verklaren? Of is dat voorbarig? Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen...

KJ heel veel sterkte morgen met de operatie. Laat je daarna nog even van je horen?

Ik ben weinig online de laatste tijd, mijn laptop is stuk, niet meer te repareren. Maar ik leef nog steeds met jullie mee hoor!

Aanstaande donderdag is mijn NOD (in het lijstje staat vrijdag). Ik heb weer eens geen idee of het nu raak is. Ik dacht eerst van niet, omdat ik maar twee keer gesext heb rond de eisprong. Maar nu twijfel ik, ben al drie dagen af en aan misselijk, heb last van maagzuur en boeren (ZO niet sjiek haha). Maar mijn borsten doen nu weer iets minder pijn dan gister.... vreselijk dat wachten. Ik ben deze week een paar dagen weg, maar kom in ieder geval vrijdag of zaterdag melden hoe het ervoor staat.

Voor de dames in de klusweken: Veel plezier!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_74916563
IslaBonita ik hoop het zo voor je dat het raak is! Ik ga extra hard duimen voor jou

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2009 20:06:21 ]
pi_74920363
Thanks mensen we zijn zo blij!!!!

@Tierrr,
Tuurlijk.... ik kon niet zo helder meer denken gister geloof ik haha.
Morgen exact 4 weken dus, hihi. Thanks

Heb wel een behoorlijke 'last' van mijn buik, net als vorige week eigenlijk.
Vlagen van misselijkheid, vooral als ik net wat heb gegeten. Jeuk aan mijn tepels.
Een rugpijn van hier tot tokio en dat was het eigenlijk wel
Alleen die buik'pijn' zet me wat aan het denken..... Maargoed, hoop dat dat wegtrekt.
Of dat het er gewoon bij hoort, bij mij.
Ik voelde immers mijn eisprong als pijn, mijn innesteling flink aanwezig als ik zo terug kijk dus dit zal in mijn geval best normaal zijn.

Ik ben er zoooooooooooo blij mee, tralalalalala
En zo snel, ik kan het ook nog niet echt geloven
  zondag 22 november 2009 @ 21:20:24 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74920543
Gefeliciteerd ChillayD!
pi_74920557
Jamaar Pessie, ze wist het allang

Sterker nog, ze wist het al vóór het op fok stond
pi_74920598
Wat een streepjes hier trouwens ineens weer
Supergefeliciteerd allemaal!
pi_74922105
gefeliciteerd ChilllayD! Toch gewoon zwanger en niet in de war!

Freecell
Nou Pessie, is het toch nog voor niks weggehaald bij het update-topic...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 november 2009 @ 21:54:35 #175
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74922445
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:48 schreef mijsje het volgende:
gefeliciteerd ChilllayD! Toch gewoon zwanger en niet in de war!

Freecell
Nou Pessie, is het toch nog voor niks weggehaald bij het update-topic...
Ach, ze hebben het nu persoonlijk verteld vanavond. Is veel leuker dan hier lezen (ook al hadden wij vermoedens (nahja, zo sterk dat het geen verrassing meer was)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 22 november 2009 @ 21:59:50 #176
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74922772
ChilllayD, wat gaaf zeg, gefeliciteerd! Nóg meer streepjes, wat geweldig! Fijne zwangerschap toegewenst!
3!
  zondag 22 november 2009 @ 22:10:11 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74923371
Nog meer streepjes

Van harte dames
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 22 november 2009 @ 23:12:22 #178
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_74926181
een heus streepjes regen!!! van harte gefeliciteerd suuzzz en ChillayD
Be happy with the little things in life
  maandag 23 november 2009 @ 08:38:22 #179
259886 pessie
pi_74931241
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:20 schreef freecell het volgende:
Jamaar Pessie, ze wist het allang

Sterker nog, ze wist het al vóór het op fok stond
Ik begrijp nu waarom je vrijdag zo vrolijk was!

In ieder geval dames: Zoals jullie zien: ze weet het eerder dan de familie!

Ze zag het kennelijk aan mn gezicht. Nu kreeg ik gisteren ook al reacties dat ik er glimmend uitzag en of ik iets moest vertellen, ik denk dat ik maar onder ga duiken in Londen vanaf donderdag!
  maandag 23 november 2009 @ 08:54:33 #180
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_74931408
Oh wat fijn, een echte streepjesregen! Daar kan nog meer bij, daar kan nog meer bij

Gefeliciteerd meiden!

(oh oeps, zit nu op laptop van dus nog op zijn login. It is me, Happyme )
pi_74931504
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:06 schreef charmed_angel het volgende:
IslaBonita ik hoop het zo voor je dat het raak is! Ik ga extra hard duimen voor jou
Lief van je!
Ik hoop het nu nog meer dan anders, want volgende week moeten we naar de gyn. Hoop zo dat ik die af mag bellen..
pi_74932663
Ik heb vandaag nog een testje gedaan omdat mijn 2e streepje wel heeeeel erg licht was.
Wederom is het streepje echt erg licht! (vorige testen waren zaterdag middag).

Komt dat doordat mijn cyclus best kort is en ik nog heeeeel pril zwanger ben?
Ik testte positief (zowel ook met de clearblue digitaal) op dag 26 van mijn cyclus.
Vandaag is dag 28 en ik denk dat de streepjes vergelijkbaar zijn. (van zaterdag en nu) $
Verschijnen wel vrij traag in beeld maar het is wel weer duidelijk te zien dat hij er staat zegmaar. Je kunt er niet omheen, haha.

Ja ik wou graag testen omdat ik het allemaal zo extra spannend vond (vanwege dag 26 positief), eigenlijk alleen een buik en rugpijn maar verder niets. Soms wat misselijk gevoel, alsof ik vol zit. Mijn borsten doen bijvoorbeeld helemaal niets!

Of doe ik er goed aan de huisarts te raadplegen, nu direct al omdat dat de hcg zo laag toont?

Of ben ik een zenuwpeesje die dit voor het eerst meemaakt en gewoon nog even rustig een weekje moet wachten?

(komt doordat ik, voor ik startte met zwanger worden eens had gelezen over een traag stijgende hcg waarde, dat niet goed was).
  maandag 23 november 2009 @ 10:20:29 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74932840
ChillayD, je eisprong is het belangrijkste... Vandaag zit je pas 14 dagen na ovulatie. Vanaf nu zou het HCG dus iedere 2/3 dagen moeten verdubbelen. MAAR dat betekent niet automatisch dat het ook 2 keer zo donker wordt. Het moet donkerder worden in ieder geval, dan zit je vrij aardig. Een laag HCG zegt dus niets, zolang het maar verdubbeld hoeft er helemaal niets aan de hand te zijjn. (sommige mensen hebben gewoon een heel laag HCG, neem Leonieke, dat was 15 dpo zelfs niet met een bloedproef aantoonbaar)

Hou er ook rekening mee dat niet alle testen uit dezelfde batch komen en dat daardoor de streepjes en de intensiteit van de kleur enigzins kan afwijken. Er is nog helemaal niets van te zeggen dus, er zijn ook meiden die eerst een streepje hebben, vervolgens een lichtere en daarna wel goed doorstijgen. Ook de concentratie van je urine is natuurlijk erg belangrijk. Als je toevallig gisteren net wat meer gedronken hebt kan het al een kleurverschil geven.

Gewoon effe afwachten dus, hoe moeilijk dat het ook is. Over een aantal dagen zou het wel donkerder moeten zijn.

Overigens hoeven kwaaltjes helemaal niets te zeggen, sommige mensen krijgen die niet of pas heel laat...
pi_74933068
Een streepje is gewoon een streepje! Die van mij was ook heel licht en drie dagen later nog steeds
pi_74933427
De mijne bleven ook lang licht hoor. Pas een week later (ja, ik ben echt een test-freak) had ik er een die echt donkerder was dan de controle streep.
pi_74933951
Thanks, dat stelt me echt wel gerust!!! Kan ik wel even gebruiken, hihi.
Mooie uitleg ook, dankjewel.

Ik had gisteravond inderdaad best wel wat sapjes gedronken. Moest ook heel nodig plassen, hahaah.
pi_74934773
Ik had 17 dagen na ovulatie een dusdanig licht streepje dat ik m hier niet dufde te melden....
(ook omdat we eerder zo'n streepje hadden gehad)

Pas 19 dagen na ovulatie was hij echt knalduidelijk en zonder twijfel.

Het kan gewoon even duren, en ik weet dat ik een vrij langzame HCG aanmaak heb, maar zowel m'n eerste zwangerschap (18 jr geleden) als deze gaan vooralsnog goed.... alleen dat streepje werd niet zo snel zichtbaar of duidelijk zichtbaar (18 jr geleden 3 dagen overtijd zelfs geen tweede streepje).
pi_74935763
Duidelijk beeldmateriaal haha.
Ik vind het gewoon een beetje eng omdat ik best een aanwezige (wel continue) buikpijn heb. Soort heel erg opgeblazen voller dan vol gevoel. Af en toe en klein steekje, krampje en de rest van de dag 'hallo ik heb een buik hier is hij' gevoel.

Mijn rugpijn is niet te houden pffffff.

Mijn huisarts is een weekje op vakantie.
Ik heb maar even een willekeurige VK-Praktijk hier in de buurt een mailtje verzonden.

Ze kunnen toch niets met 4 weken zwangerschap maargoed, voor mij voelt dat op de 1 of andere manier prettig dit even met pro's (vk's dus) te delen.
pi_74935878
ChillayD, het is hier al gezegd. Sommige mensen maken gewoon trager HCG aan. Al kan ik me voorstellen dat je liever een knalduidelijke test hebt dan één met een licht streepje.
En die buikkrampen? Ik heb pas getest toen ik 6weken en een paar dagen zwanger was omdat ik zeker was dat ik ongesteld ging worden. Nog nooit zo'n duidelijke ongesteldheidskrampen gehad.
pi_74936012
Thanks voor je bericht.
Nou is dat streepje niet echt wat ik het meest enge vind. Het is een streepje en ik hoop gewoon dat hij duidelijker gaat worden. We gaan er gewoon van uit!!
Die buikpijn zit me gewoon niet lekker. als ik rechtop zit en iets voorover buig komt mijn buik een beetje in de verknelling en heb ik meer pijn. dan moet ik echt snel achterover gezakt gaan zitten.
Kan dat niet echt omschrijven maar bleh, ik ben er niet echt gerust op.

Gosh, wat een zeur he?

Die krampen had ik vorige week heel erg.
Vorige week maandag dacht ik dat ik ongesteld zou worden!! Zo erg voelde ik dat aankomen.
Wat ik nu voel is echt heel wat anders......
pi_74948378
Zwangere dames: Gefeliciteerd!

Ik heb iets raars wat ik jullie even wil voorleggen.

Anderhalve week geleden werd ik (volgens mijn eigen berekening 5 dagen te vroeg) ongesteld. Twee dagen behoorlijk gebloed, dus leek een normale menstruatie. Was wel iets eerder afgelopen dan anders, maar ach, daar heb ik niet echt bij nagedacht.
Maar ik bleef me een beetje vreemd voelen (niet echt uit te leggen hoe dan, maar gewoon vreemd) en gisteren heb ik voor de zekerheid even een zwangerschapstestje gedaan... en die was dus gewoon positief. Een beetje licht streepje, maar wel duidelijk zichtbaar.

Meteen gegoogled naar wat die menstruatie dan zou kunnen zijn en ik heb diverse verhalen gelezen, van mensen die inderdaad behoorlijk bloeden tijdens hun zwangerschap tot een vroege miskraam.

Vanmorgen nog een testje gedaan en daar komt hetzelfde uit als gisteren, een licht roze streepje (íets donkerder dan gisteren).
Vanmiddag ben ik weer wat gaan vloeien... 't is maar een klein beetje, maar wel wat helder bloed.

Ik neem aan dat jullie nu gaan zeggen dat ik de huisarts maar moet gaan bellen, maar is er toevallig iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?
  maandag 23 november 2009 @ 20:47:03 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74948748
Wanneer was je menstruatie voor de laatste bloeding Mardis? (en heb je een foto van het streepje?)
pi_74948915
geen ervaring mee mardis, maar idd even naar de huisarts der mee! spannend!

hier nog helemaal hieperdepieper!!! Zo onwerkelijk en gek en fijn en raar en spannend en super leuk!!!
Vriendje en ik hebben het hele weekend aan een stuk door gepraat over zwanger zijn en baby en alles er omheen. Zo leuk om dat samen te doen hij is ook heel erg lief en zorgzaam! alsof ik nu meteen niets meer kan boodschappen dragen, thee zetten zelfs was uit de machine halen(?)!!!

Voor de andere twee meiden!! Gefeliciteerd!!!!! Wat een hoop streepjes in ene!!!

Voor de andere meiden draaien de duimpjes gewoon door!!
pi_74949320
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Wanneer was je menstruatie voor de laatste bloeding Mardis? (en heb je een foto van het streepje?)
Menstruatie op 15 oktober (na cyclus van 35 dagen)
Positieve ovulatietest op 2 november
Menstruatie op 13 november
Positieve zwangerschapstest op 22 november en 23 november

Geen foto van het streepje helaas, mijn camera ligt op mijn werk.
  maandag 23 november 2009 @ 21:29:31 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74949573
Als ik dat zo eens bekijk zou het kunnen dat de 'menstruatie' van 13 november een innestelingsbloeding is geweest. Je zou dan nu ongeveer 18/19 dpo zitten, zo'n 40 dagen na je menstruatie....

Ik durf er niets over te zeggen eerlijk gezegd Mardis. Streepje is streepje, maar het bloedverlies is wel eng natuurlijk. Ik heb het ook een keer gehad dat ik dacht ongesteld geweest te zijn en vervolgens een weekje later alsnog positief teste. Dit liep toen niet goed af helaas, maar ik heb een geschiedenis van miskramen, dus hoeft nog niet meteen iets te beteken. Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan en vragen om een bloedtest, de hoogte van het HCG kan wellicht iets meer duidelijkheid brengen.

Spannend allemaal zeg, kan mezelf voorstellen dat je hier flink de kriebels van hebt
pi_74949626
Mardis, ik hoop ZO voor je dat je zwanger blijkt te zijn... ik heb het ook al vaker gehoord, dat het kan. Alsof je lichaam nog steeds een beetje ongesteld wordt, omdat het dit zo gewend is. Duurt meestal drie maanden, soms langer.. Er zijn nog wel meer redenen die worden gegeven, maar dat moet je even googlen, weet ik niet precies meer. Ik ga iig voor je duimen!

Voor mij is het nu tijd, na een jaar proberen, voor de MMM. Net een bleetje gaan bloeden, dus ga komende dagen ongesteld worden. Erg jammer.... Nu al mijn hoop vestigen op een magnetron-baby!
Ben de komende dagen niet online, maar geef mijn nieuwe NOD nog wel door.
pi_74951669
Hallo allemaal!
Ik kom hier voorzichtig aan ook een beetje meelezen en meeposten. We wachten nog even af, maar hopen ook spoedig een tweede streepje te mogen aanschouwen.

Succes allemaal
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:12:39 #198
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74956061
wees welkom Toverboom

En Mardis zwanger!?! Ik feliciteer je toch, hoor! Ik denk dat je vruchtje zich aan het nestelen is
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74958064
Welkom toverboom!

Mardis, ik zou zeggen even naar de dokter, en ik feliicteer je ook al voorzichtig!
pi_74958815
Wat spannend Mardis.
Een streepje is een streepje, dus ik ben erg benieuwd wat de dokter zegt.
Mijn juichsmilies staan klaar hoor.

Isla, balen zeg.
Ik had zó gehoopt dat je de MMM niet in zou hoeven.
Dan ga ik maar heel hard duimen dat het eerste rondje gelijk raak is.

Welkom Toverboom!
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:28:36 #201
259886 pessie
pi_74958967
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:51 schreef suuzzz het volgende:
geen ervaring mee mardis, maar idd even naar de huisarts der mee! spannend!

hier nog helemaal hieperdepieper!!! Zo onwerkelijk en gek en fijn en raar en spannend en super leuk!!!
Vriendje en ik hebben het hele weekend aan een stuk door gepraat over zwanger zijn en baby en alles er omheen. Zo leuk om dat samen te doen hij is ook heel erg lief en zorgzaam! alsof ik nu meteen niets meer kan boodschappen dragen, thee zetten zelfs was uit de machine halen(?)!!!

Voor de andere twee meiden!! Gefeliciteerd!!!!! Wat een hoop streepjes in ene!!!

Voor de andere meiden draaien de duimpjes gewoon door!!
That sounds like heaven... Hier is manlief er nog niet echt mee bezig, hij laat juist meer over aan mij! Hij heeft een beetje slechte ervaring met vrouwen die zwanger bleken te zijn, gingen zitten, en 9 maanden later pas weer gingen opstaan. Nou is de situatie bij ons ook wel anders, ik heb dit jaar een vrij rustig jaar door omstandigheden.

Verder las ik ergens iets over zwangerschapskwaaltjes. Ik heb zelf ook last van mn rug! Veel last van mn rug! Maar ik zal niet klagen, ik ben allang blij dat ik zwanger ben.
pi_74959388
Suuzzz gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!

ChilllayD ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pessie natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik beschouw mezelf niet als een pupo (moest even googlelen wat dat was) eerder als een npupo ( not pregnant until proven otherwise) Het is erg frustrerend, ik zit nu op dag 52 van mijn cyclus. Ik heb al veel zitten zoeken op internet en kwam niemand tegen die met 6 weken nog een negatieve bloedtest had, ik ben gewoon niet zwanger maar wel ontregeld. En dan is het nog de vraag waarom dat stofje dat mijn hersenen aanmaken denken dat ik wel zwanger ben en me alle symtomen geven.
pi_74959492
IB wat enorm jammer dat het nu MMM wordt... maar laten we er vanuitgaan dat het nu wel snel lukt

Mardis, wat spannend
Zou het misschien kunnen zijn dat het een dubbele bevruchting was en het ene eitje afgestoten is, en dat dat de bloeding van de 13de veroorzaakte?
Richting HA dus, wellicht kan die duidelijkheid verschaffen

Toverboom, welkom
pi_74959581
Frustrerend Vrouwtje T.
Jouw huisarts zou toch nog met de gynaecoloog overleggen, is daar nog wat uitgekomen?
pi_74959667
Dat heeft ie toen gelijk gedaan omdat hij de uitslag vreemd vond. De gyn raadde dus aan om 2 weken te wachten. Ik geloof er niet meer in hoor. Als het zo zijn zou ik al 6 weken heen zijn.
pi_74959670
Wat verschriikkelijk balen dat er nog geen duidelijkheid is
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
En dan is het nog de vraag waarom dat stofje dat mijn hersenen aanmaken denken dat ik wel zwanger ben en me alle symtomen geven.
Dat schijnt dus te kunnen.... een meisje wat bij een vriendin in huis woonde maakte kennelijk ook (teveel) HCG aan, waardoor haar lichaam dacht dat ze zwanger was terwijl dat niet zo was.

Ik vraag me al een tijdje af hoe dat met HCG zit, of dat op een soort waakvlammetje moet zitten en harder gaat branden als je zwanger bent of dat je het helemaal niet hebt als je niet zwanger bent.

Als het een waakvlammetje moet zijn dan zou een te hard of niet hard genoeg branden fysieke ongemakken met zich mee kunnen brengen, ook als je niet zwanger bent.
pi_74959897
Mijn HCG was dus negatief, er was een ander stofje. Ik heb het slecht onthouden iets met 2 letters wat erg hoog was. De meeste vrouwen hebben daar op de vruchtbare piek 77 van en ik had 93. dat is het stofje dat je hersenen aanmaken.
pi_74959948
LH?
pi_74960048
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef IslaBonita het volgende:

Voor mij is het nu tijd, na een jaar proberen, voor de MMM. Net een bleetje gaan bloeden, dus ga komende dagen ongesteld worden. Erg jammer.... Nu al mijn hoop vestigen op een magnetron-baby!
Ben de komende dagen niet online, maar geef mijn nieuwe NOD nog wel door.
Balen zeg.. ik heb nog wel extra geduimd voor je
pi_74961292
Zwangere dames gefeliciteerd!

Hier bezig met tempen, dit op aanraden van vele dames hier omdat de huisarts/gyn ons anders toch weer wegstuurd om 3 maanden te gaan tempen. Ik had al 2 maanden gedaan, deze maand dus 3 maanden.
Maar zoals de andere 2 maanden, is het een zooitje qua temp.

Ik temp iedere dag om 7 uur, ook in het weekend.
Dit is het resultaat tot nu toe...

Dag 01 – 12 nov = 36.5 – Ongesteld, veel bloed, veel pijn
Dag 02 – 12 nov = 36.6 -- Ongesteld
Dag 03 – 12 nov = 36.4 -- Ongesteld
Dag 04 – 12 nov = 36.8 – Beetje bloed
Dag 05 – 12 nov = 36.8 – Geen bloed
Dag 06 – 12 nov = 36.5 – Beetje bloed
Dag 07 – 12 nov = 36.6 – Geen bloed
Dag 08 – 12 nov = 36.6 – Beetje bloed
Dag 09 – 12 nov = 36.4 – Ochtend laatste restje bloed/rood slijm  ovutestje negatief
Dag 10 – 12 nov = 36.5 --
Dag 11 – 12 nov = 36.8 -- 0vutestje ver in de verte streepje
Dag 12 – 12 nov = 36.6 – 0vutestje ver in de verte streepje
Dag 13 – 12 nov = 36.7 --

Flugeltje had hem al bekeken en dacht dat ik ziek was geweest bij de 2x 36.8 op dag 4 en 5... maar ik kan me niet herinneren dat ik me die dagen ziek voelde ofzo.
Mijn temp schommeld soms best wel en er is geen touw aan vast te knopen.
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_74961493
Soneal: normaal maak je geen HCG aan geloof ik
pi_74961757
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:09 schreef freecell het volgende:
Soneal: normaal maak je geen HCG aan geloof ik
Ook niet in hele kleine minimale hoeveelheden?
Het is er dus niet en dan ineens wel?

Het gaat me juist om het feit of het er ook niet in een minimale hoeveelheid is
pi_74962347
Mijn 2e streepje is vandaag gelukkig een stuk duidelijker.
Nog lang zo donker niet als de controlestreep, but hey, het stijgt!
Volgende week ga ik naar mijn huisarts. Vandaag of morgen aanmelden bij de VK praktijk.

Weet iemand hoe dat werkt met je verzekering?
Ik ben nu aan het werk en even te kort tijd, wil morgen bellen.

Ik zit bij Unive, kan ik naar de VK Praktijk die ik hier in de woonplaats kan vinden stappen en aanmelden?
Of moet ik eerst bij mijn verzekeraar uitvinden of hier alles wel vergoed kan worden?
Kan er op internet zelf helemaal niets over vinden.....
pi_74963611
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:34 schreef ChilllayD het volgende:
Mijn 2e streepje is vandaag gelukkig een stuk duidelijker.
Nog lang zo donker niet als de controlestreep, but hey, het stijgt!
Volgende week ga ik naar mijn huisarts. Vandaag of morgen aanmelden bij de VK praktijk.

Weet iemand hoe dat werkt met je verzekering?
Ik ben nu aan het werk en even te kort tijd, wil morgen bellen.

Ik zit bij Unive, kan ik naar de VK Praktijk die ik hier in de woonplaats kan vinden stappen en aanmelden?
Of moet ik eerst bij mijn verzekeraar uitvinden of hier alles wel vergoed kan worden?
Kan er op internet zelf helemaal niets over vinden.....
Ik had Univé gebeld omdat ik in de woonplaats van naar de VK wilde en niet in mijn eigen woonplaats.
Dat was geen enkel probleem, zolang het maar een VK is die voorkomt op hun "zorgvinder" lijst, want als het een VK is die daar niet op voorkomt wordt het niet volledig vergoed (maar 80%).
pi_74964338
Thanks! De mijne komt er in voor, hoera
Dan ga ik me aanmelden, haha.
Ik was al op zoek naar zo'n soort zoekfunctie en niet kunnen vinden. Thankyou!!
pi_74972844
Zo lees je een paar dagen niet en dan regent het streepjes, allemaal mega gefeliciteerd echt super nieuws
pi_74990525
Allereerst dames die zwanger zijn; Gefeliciteerd!! Wat een boel opeens!

En Isla, wat ontzettend klote dat het lijkt dat je nu de MM in moet.. Maar een magnetron-baby is ook een baby Succes!

Voor wie ik gemist heb;

En in het kort mijn verslagje van m'n operatie (kan nog niet lang zitten, vanwege die sneetjes in mijn buik). Alles is goed verlopen, het valt me allemaal wel mee met de 'naweeën' van de operatie. Lekker hangen op de bank en verwend worden, ik vermaak me eigenlijk wel

De gynaecoloog kwam na de operatie langs met het nieuws dat ik mooie, schone, slanke eileiders en eierstokken heb Ik heb er zelfs foto's van gezien. Erg grappig om te zien.

Dus ja, eigenlijk voor niets onder het mes geweest. Maar nu weet ik in ieder geval dat die ontsteking geen roet in het eten heeft gegooid en ik nog een keer een kind zou kunnen krijgen (in theorie dan). Vriend gaat nog wel een keer een sperma analyse doen, maar daar kwam de vorige keer weinig onrustbarend nieuws uit, dus we proberen nog maar even verder. Eens gaat het lukken!

We moeten vanavond nog wel even aan de slag, met pijnlijke buik, want ja, die eisprong gaat gewoon door natuurlijk
pi_74990716
KJ, fijn dat de operatie je mee is gevallen! jammer dat het voor niks was (al is dat niet helemaal waar, je weet nu wel dat die ontsteking jullie niet in de weg staat...)
pi_74991210
Fij dat het is meegevallen KJ! Laat je idd maar ff lekker verwennen nu! En succes met klussen!
pi_74991366
KJ, ik jompel even voor je slanke eileiders hoor!
Fijn dat het mee is gevallen!
pi_74993192
Hier bezig met tempen, dit op aanraden van vele dames hier omdat de huisarts/gyn ons anders toch weer wegstuurd om 3 maanden te gaan tempen. Ik had al 2 maanden gedaan, deze maand dus 3 maanden.
Maar zoals de andere 2 maanden, is het een zooitje qua temp.

Ik temp iedere dag om 7 uur, ook in het weekend.
Dit is het resultaat tot nu toe...

Flugeltje had hem al bekeken en dacht dat ik ziek was geweest bij de 2x 36.8 op dag 4 en 5... maar ik kan me niet herinneren dat ik me die dagen ziek voelde ofzo.
Mijn temp schommeld soms best wel en er is geen touw aan vast te knopen.

Dag 01 – 12 nov = 36.5 – Ongesteld, veel bloed, veel pijn
Dag 02 – 13 nov = 36.6 -- Ongesteld
Dag 03 – 14 nov = 36.4 -- Ongesteld
Dag 04 – 15 nov = 36.8 – Beetje bloed
Dag 05 – 16 nov = 36.8 – Geen bloed
Dag 06 – 17 nov = 36.5 – Beetje bloed
Dag 07 – 18 nov = 36.6 – Geen bloed
Dag 08 – 19 nov = 36.6 – Beetje bloed
Dag 09 – 20 nov = 36.4 – Ochtend laatste restje bloed/rood slijm  ovutestje negatief
Dag 10 – 21 nov = 36.5 --
Dag 11 – 22 nov = 36.8 -- 0vutestje ver in de verte streepje
Dag 12 – 23 nov = 36.6 – 0vutestje ver in de verte streepje
Dag 13 – 24 nov = 36.7 -- 0vutestje ver in de verte streepje
Dag 14 -- 25 nov = 36.4 --

Zag dat er overal zelfde datum stond Stom!
  woensdag 25 november 2009 @ 16:47:13 #222
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74993265
Ik blijf het een vaag rijtje vinden hoor Cisco, wellicht dat Soneal er wat meer over kan zeggen. Die heeft ervaring met tempen. Zelf vertrouw ik meestal op de ovulatietestjes...

Heb je vandaag nog geen ovutestje gepiest? (ik deed het rond vier uur 's middags, moet je 's avonds niet te laat en 's ochtends niet te vroeg doen)
pi_74993278
isla wat vervelend dat het zo niet gelukt is en jullie toch de MMM in moeten, maar ook daar komen mooi baby's uit! en dat is jullie gegund!

Koningin fijn dat de operatie eigenlijk voor niks was, betekend dat het in ieder geval daar allemaal goed zit!
pi_74994351
De VK belde mij vanmiddag, zo lief!
Ik had aangegeven dat ik enorme pijn had gehad afgelopen zondag en maandag.
Als ik dit weer krijg kan ik direct langskomen.

Voor nu staat mijn echo op 16 december.
Ben dan 7 weken en 2 dagen.

Lijkt me een dood eng moment, of er uberhaupt wel iets groeit wat leeft en pfffff
pi_74994553
Cisco, het is inderdaad een vaag rijtje. Ik heb zelf bijna een jaar getempt en had echt een heel ander rijtje. Slim van je dat je dit vast doet, anders duurt alles nog veel langer zoals Fluugs al zegt.

ChillayD, fijn dat de VK voor je klaar staat. Hopelijk is het helemaal in orde de 16e.
pi_74997479
Fijn dat de vk je serieus neemt ChilllayD!
En nu hop naar Z&G jij! Je hebt het verdiend!
Ik ben heel benieuwd naar je echo over een paar weken...
pi_74997582
KJ: Fijn dat de operatie meeviel. Klinkt goed, slanke eileiders!

Ik heb gisterenochtend even naar mijn huisarts gebeld en heb de assistente het verhaal voorgelegd. Ze zei dat de bloeding van inmiddels bijna 2 weken geleden goed een innestelingsbloeding kan zijn geweest, soms komt het voor dat je daarbij ook gewoon helder bloedt.
De bloedingen van gisteren en eergisteren (heel weinig en bruinig met enkele drupjes helder rood) konden vanalles betekenen. Ze gaf aan dat ik het nog maar een weekje moest aankijken en vrijdag en dinsdag nog een testje moest doen. Als het streepje donkerder wordt is dat positief, als het lichter wordt is het waarschijnlijk in een vroeg stadium misgegaan. Het kan ook nog zijn dat het bloeden doorzet en dan is het alsnog een miskraam.
We wachten dus maar even af... ik moet zeggen dat ik mezelf er vrij rustig onder vind

Hier nog een fotootje van de testjes van de afgelopen dagen, streepjes zijn toch wel goed te zien vind ik.

pi_74997696
Ze worden iig donkerder Mardis!
pi_74997851
nou Mardis, dat ziet er wel goed uit... ik duim voor je meid!
pi_75000429
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik blijf het een vaag rijtje vinden hoor Cisco, wellicht dat Soneal er wat meer over kan zeggen. Die heeft ervaring met tempen. Zelf vertrouw ik meestal op de ovulatietestjes...

Heb je vandaag nog geen ovutestje gepiest? (ik deed het rond vier uur 's middags, moet je 's avonds niet te laat en 's ochtends niet te vroeg doen)
ik heb vandaag ook getest om 16.45 net ma het posten van mijn lijstje :p vaag rijtje blijft het idd
pi_75006364
hoe gaat het nu dan met je ovutestje Cisco? heb je fotootje van het rijtje testen? worden ze wel wat duidelijker over het algemeen? Ik hoop zo dat dit je laatste ronde is voor een hele lange tijd... (zo'n 9 maanden...)
pi_75010221
PZE, ik heb gisteren gedroomd dat je je 2e streepje hier kwam showen Het was echt heel helder en ik zie ook zo nog de foto van de test voor me. Ik hoop zo dat het een voorzienende droom was

Mardis, ik had ook bij beide zwangerschappen een paar dagen bloeding een paar dagen voor dat ik eigenlijk ongesteld moest worden. De eerste keer bleek het inderdaad niet goed, maar de 2e keer duurt nu al bijna 28 weken, dus ik hoop echt voor je dat dat voor jou ook geldt! Als je het mij vraagt ben je gewoon zwanger maar ik herken de onzekerheid!

Verder draaien mijn duimen hier weer voor iedereen, want ik weet hoe het is om hier zo lang rond te hangen. Maar uiteindelijk komt het goed
pi_75010859
Nou ik heb zo raar gedroomd vannacht! Ik werd er gewoon wakker van!
Ik had getest en ik was gewoon zwanger! Ik zette de streepjes hier op het forum en jullie geloofden mij niet
pi_75011735
@Koningin J: wat fijn dat de operatie voor niets was!

@ChillayD: wat een lieve VK heb jij.

@Mardis: de streepjes worden gewoon donkerder hoor, komt helemaal goed!

@Charmed_A: leuke droom! Hopelijk wordt 'ie waarheid straks.

Ik heb sinds maandag een bittere smaak in mijn mond na eten of drinken.
Ik heb gegoogled en het kan een heel vroeg zwangerschapskwaaltje zijn, maar het kan ook aan de pijnboompitten liggen die ik zaterdag gegeten heb. Of had ik er dan zondag al last van moeten hebben?
pi_75012361
Meestal komt de smaak van die pijnboompitten pas na een paar dagen. Ik heb het ook 1 keer gehad. Zo vies
pi_75012400
Leuk is anders ja.
Zeker als het vanwege stomme pitjes is ipv een zwangerschap.
pi_75012432
Ik heb er nog nooit van gehoord als zwangerschapskwaaltje eigenlijk. Maar natuurlijk hoop ik dat het niet de stomme pitjes zijn!
  donderdag 26 november 2009 @ 10:29:40 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75012826
Zijn de pitjes, kwam bij mij ook pas na 2 dagen opzetten. (had het vanaf vrijdag/zaterdag en at woensdag pijnboompitjes)

Succes, houdt een dag of 5 aan namelijk
pi_75014013
Mardis
Wat zou het toch geweldig zijn als de testen gewoon zeiden wat ze zeggen..... ik hoop dat je over een paar dagen meer weet

Cisco, de ovutestjes blijven dus vaag en de temperatuur schommelt?
Die schommelingen heb ik ook gehad, zo erg zelfs dat FertilityFriend de vorige cyclus niet eens een ovulatie zag, deze (winnende) cyclus overigens wel....

Als de temperatuur vandaag hoger is dan die van gisteren dan zou je 36.4 van gisteren wel eens het dipje kunnen zijn geweest, maar als ik jou was dan maakte ik op FF gewoon even een schema aan.
pi_75014102
KJ vergeten

Wat heerlijk dat je schone, slanke, charmante eileiders en eierstokken hebt
Kwestie van blijven klussen dus, succes
pi_75016605
Ja, die slanke eileiders houden we erin. Wat ze er nou mee bedoelde?? Was wel leuk om er foto's van te zien, maar ik was een beetje dizzy, dus ik hoop ze nog een keer te mogen zien.

Hoe gaat het vandaag Mardis?
En Cisco, bij jou al wat meer duidelijkheid?
pi_75017178
Ik gok dat ze ermee bedoelde dat ze helemaal piekfijn in orde waren en geen verdikkingen enz. als soort van "litteken" van eerdere ontstekeningen en dergelijke
pi_75018518
Vanmorgen 38.1, ben nu ook ziek thuis...
Dus heb nu niks aan die 36.4 van gisteren..
Ovutestje van gisteren niet echt duidelijker dan eergisteren..
pi_75028746
Ciscostar, het wordt er zo ook allemaal niet duidelijker op hè? Beterschap in ieder geval!

Hier weer geen bloedverlies vandaag, alleen een héél klein beetje bruinige afscheiding (zo weinig dat het me normaal gesproken niet eens zou opvallen). Morgen mag ik weer een testje doen, dus ik ben heel benieuwd. Stel dat het streepje morgen veel duidelijker is, neem ik contact op met de VK.
Ik heb overigens wel wat kwaaltjes, misselijkheid in de ochtend (niet zo dat ik kotsend boven de wc hang, maar gewoon niet helemaal OK) en érg moe.
pi_75031704
quote:
Op donderdag 26 november 2009 07:26 schreef happyme28 het volgende:
PZE, ik heb gisteren gedroomd dat je je 2e streepje hier kwam showen Het was echt heel helder en ik zie ook zo nog de foto van de test voor me. Ik hoop zo dat het een voorzienende droom was
Oeh, wat leuk happy! Ik hoop inderdaad dat je droom uit gaat komen, we zullen het zien met Sinterklaas.
pi_75057888
Mardis en ciscostar : ik duim voor jullie en hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

Ik heb er inmiddels 1 week opzitten en ben nog niet ongesteld, dag 54 nu. Nog een weekje wachten en hopelijk meer duidelijkheid.
pi_75062615
Helaas, vanmorgen was het streepje op m'n test véél lichter (bijna niet meer te zien), dus ik ga er maar vanuit dat het in een vroeg stadium is misgegaan en ik het gewoon niet gemerkt heb...
pi_75063738
Mardis.
Trek je het een beetje?
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:31:35 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75063759
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:49 schreef Mardis het volgende:
Helaas, vanmorgen was het streepje op m'n test véél lichter (bijna niet meer te zien), dus ik ga er maar vanuit dat het in een vroeg stadium is misgegaan en ik het gewoon niet gemerkt heb...
Jammer meis! Ik heb dat inderdaad ook een keer zo gehad, was erg vervelend. Positief is wel dat je nu wat HCG in je lichaam hebt en het dan kan dan je komende maand wat vruchtbaarder bent.
pi_75063866
Ik ben er eigenlijk helemaal niet zo verdrietig om, dat had ik nooit verwacht van mezelf... ben normaal gesproken nogal een jankerd . Als het zo heeft moeten zijn, dan is het zo. En dan liever zo vroeg in de zwangerschap dan na een week of 11. Ik word vast nog wel een keer zwanger
pi_75064139
Oh Mardis, wat ontzettend klote zeg!
Sterkte
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:45:45 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75064160
Die hele vroege zijn inderdaad ook wel door te komen, vooral omdat je sowieso nog een slag om de arm had. Je bent in ieder geval vruchtbaar, dat is ook al een mooie opsteker...

Enne PZE, ik heb ook een goed gevoel over jou. Vraag me niet hoe het kan, maar het voelt okay bij jou.... * glazen bolletje weer opbergt
pi_75064266
He jakkie mardis, wat jammer... niet leuk!!
Maargoed, inderdaad beter nu dan over een paar weken... en je bent iig vruchtbaar!
Maar het blijft erg jammer...

Voor mij beginnen de wachtweken weer... volgens mij heb ik namelijk vandaag een ei gehad... en gister geklust... dus ja, erg spannend... direct na de miskraam weer zwanger zou wel heel mooi zijn!!
pi_75065272
Mardis wat vervelend... maar inderdaad, vruchtbaarheid is een feit!

aan iedereen hier die het wel even kan gebruiken!
pi_75067181
Mardis, dat is klote zeg.

Ow fluugs hou nou op... Het duurt al zooo lang!
pi_75081182
Mardis, balen... maar je weet nu dat het kan, en de volgende keer is het gewoon wel een plakkertje

Alle andere wachtende dames ook even een dikke
pi_75105256
Pfff... ik ben helemaal mezelf niet... zó onzeker over wat er allemaal wel of niet in mijn lichaam gebeurt...
pi_75107652
Mardis, wat onwijs jammer.... hopelijk is het de volgende maand raak, met dat extra beetje hcg in je lijf!

Dat hoop ik nu ook voor jou Tierr, na die miskraam... hopelijk heb je nu allemaal kleine voortekentjes!

KJ, gefeliciteerd met je mooie slanke eileiders! Goed dat ze helemaal gezond zijn! Nu maar weer aan de slag!

Dames nog bedankt voor al jullie lieve woorden, doet me echt goed! Heb even lekker gejankt, maar nu weer verder.

Mag mijn NOD naar 25 december?

(ik hoop op een mooi kerstcadeautje!)
pi_75110361
IB

Ik hoop met je mee voor dat kerstcadeautje
pi_75110649
Klote Isla...

En voortekenen kan ik nog niet hebben hoor... hoogstens voortekenen van een eisprong.
Wat natuurlijk ook mooi zou zijn overigens. Maar het loopt allemaal een beetje raar..
pi_75110946
Tierrr

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je niet meer weet in hoeverre je nog op de tekenen van je lichaam kunt vertrouwen
Laten we hopen dat Isla gelijk heeft en er nog wat HCG aanwezig is wat een nieuwe zwangerschap makkelijker maakt.
  zondag 29 november 2009 @ 22:02:26 #262
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_75126060
Zo'n anderhalve maand geleden heb ik me in dit topic voorgesteld. Ik heb het maar even geknipt en geplakt omdat het alweer zo'n tijd geleden is............
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:52 schreef Robin_Scherbatsky het volgende:
Hallo allemaal!
Ik weet niet of ik hier nu post in het juiste topic, maar dan hoor ik het wel en dan ben ik snel weer weg.
Zo'n 8 1/2 jaar geleden ben ik met de pil begonnen. De eerste jaren Microgynon 30, daarna kreeg ik van de HA zonder duidelijke reden een ander herhalingsrecept,nl. Stediril 30. Zo rond juni/juli ging het slikken van de pil mij tegenstaan en ben ik ermee gestopt. De reden was vooral dat ik al die hormoontroep niet meer in mijn lijf wilde. Het voelde niet meer goed en ook wilden we in de toekomst graag een kindje. Op dat moment was ik er nog niet aan toe, maar vriendlief al wel.
Ik ben er de laatste maanden wel erg mee bezig geweest. De kinderwens werd steeds sterker, maar ik wilde ook wel graag eerst trouwen. Dat zit er de eerste tijd nog niet in, want we hebben net een nieuwbouwwoning gekocht en al ons spaargeld is daar in gaan zitten. De laatste weken ben ik om. Het voelt niet goed om eerst te wachten op een bruiloft, terwijl de tijd wegtikt. Vrijdag hebben mijn vriend en ik besloten om er gewoon voor te gaan en nu kan het voor mij ook ineens niet meer snel genoeg gaan.

Ik weet dat er hier veel meiden zijn die al erg lang bezig zijn met zwanger worden. Ik heb net het hele topic doorgelezen en zou het fijn vinden om wat adviezen te krijgen.
Ik heb al gelezen over foliumzuur (moet ik dat nu al gaan slikken?), ovulatie-testen (welke zijn goed en hoe en wanneer gebruik ik ze?), persona-apparaat (wat is dat?), etc.

Ik ben denk ik nog wel aan het ontpillen en heb mijn cyclus in juni, juli, augustus en september niet bijgehouden. Ik weet nu alleen dat mijn laatste menstruatie op 2 oktober begonnen is..........
Ik hoop dat jullie, ookal begin ik nog maar net, mij toch van de nodige adviezen willen voorzien.
Ik heb van jullie veel bruikbare tips gekregen. Dankjewel allemaal! En ik zie dat er ondertussen al veel meiden door zijn gegaan naar het andere topic.
Gefeliciteerd!
Ik heb op jullie aanraden ovulatietesten gekocht bij Sensitest.
Op 2 oktober was ik ongesteld geworden en op 6 november weer. Dus een cyclus van 35 dagen. Aan de hand hiervan moest ik op 23 november beginnen met ovu-testen. Omdat ik bang was dat ik deze keer misschien een kortere cyclus zou hebben, bijvoorbeeld 28 dagen, ben ik op 16 november al begonnen met de ovu-testen. Elke dag om half zeven als ik terug ben uit mijn werk.
Het begint onderhand toch wel erg lang te duren en ik begin me zelfs zorgen te maken over dat ik misschien helemaal geen eisprong heb!
Als ik uitga van een cyclus van 35 dagen is 11 december mijn NOD-dag. Nog 11 dagen . Denken jullie dat mijn eisprong nog gaat komen?
Finally together with Barney Stinson!
pi_75126379
dat zou best kunnen Robin_Scherbatsky, maar het zou ook kunnen dat je gewoon de piek op je ovutestjes gemist hebt, en dat je de eisprong al gehad hebt... Heb je steeds 1 keer per dag getest?
Ik zou "gewoon" deze cyclus afmaken met de testjes, ms komt het inderdaad nog... als je echt aan het ontpillen bent, kan je ook wel een keer een langere cyclus hebben, maar zeker weten doe je het niet...
heb je een foto van je testjes naast elkaar? ms kunnen meiden van hier daar ook wel wat van zeggen...
en anders volgende cyclus misschien tempen als je zeker wil weten of je een eisprong hebt?...
succes in ieder geval... (en sterkte)
  zondag 29 november 2009 @ 22:19:34 #264
273353 Robin_Scherbatsky
You're an idiot......
pi_75127050
Bewaren jullie altijd je ovu-testjes? Ik heb ze weggegooid. Ik heb nu veertien dagen getest. En elke dag trouw, dus ik kan me echt niet voorstellen dat ik het gemist heb.
En ik dacht ook dat het ontpillen nu wel voorbij zou moeten zijn. Ik ben in juli al gestopt met de pil.
Misschien heb ik gewoon een onregelmatige lange cyclus?
Ik ga denk ik ook de volgende ronde maar tempen........
Finally together with Barney Stinson!
pi_75127711
ik bewaar ze niet altijd, (bijvoorbeeld deze cyclus niet, want ik wilde alleen maar zien na m'n pregnyl-spuit (36 uur daarna moet je de eisprong hebben) of ik inderdaad de eisprong heb gehad...) maar als ik een normale cyclus heb (toen ik die had, dus voor het dokteren) doe ik dat wel, want dan kun je ze ook vergelijken ten opzichte van elkaar... ik plakte ze dan in een schriftje onder elkaar. bij mij is het ook zo dat de teststreep nooit donkerder wordt dan de controlestreep, dus volgens de testen zelf niet positief genoeg. ik kon dan toch zien ten opzichte van elkaar qua testjes dat ik toch de eisprong gehad had. dat klopte dan ook weer met m'n temperatuur...
en ontpillen... de een heeft er geen last van (dat had ik dus gelukkig) en de ander heeft er heel lang last van.... MinnieMin had er ook zo vreselijk lang last van, en toch was ze zwanger op een gegeven moment. Maar gewoon een onregelmatige lange cyclus zou ook kunnen...
Kijk wel even na hoe het precies zit met tempen, want dat moet nogal precies gebeuren... het gaat om tienden van graden celcius, en als je bijvoorbeeld een uur te laat tempt, klopt het dus al niet... maar dat is wel ook een goede manier om goed te kunnen zien of je je eisprong al gehad hebt, of nog niet... snap je me een beetje?
(en je LH-piek missen... als je altijd om 3 uur in de middag zou testen, en je hebt je piek om 10 uur 's avonds, zie je die piek dus niet op je testjes terug, ondanks dat je iedere dag trouw test...)
succes!
pi_75133572
Precies wat mijsje zegt!

Maar ff een vraag: je laatste cyclus was dus 35 dagen... maar de cyclus daarvoor dan? Ook 35? Of korter of langer? Want daaraan kan je ook al een beetje zien of je al een regelmaige cyclus had.
Al zegt dat ook niet altijd alles, je kan eerst een regelmatige cyclus hebben die dan later toch wat in de war raakt door het ontpillen, maargoed... dat komt volgens mij niet zo heel vaak voor...
pi_75149561
Mardis klote zeg... sterkte
pi_75174532
* Soneal strooit wat HCG en plakspul voor degenen die het nodig hebben
pi_75179051
Ik heb net getest. Ik had vannacht twee keer gedroomd dat ik twee streepjes had, en aangezien morgen toch mijn nod is heb ik de gok maar gewaagd. Maar.........ik kan er nog geen wijs uit worden. Ik heb een test van de kruidvat gebruikt. het verticale streepje lijkt er erg in de verte maar voor de helft te staan. Ik heb hier ook nog clearblue testen liggen. Misschien dat ik die zo meteen nog maar eens probeer!

En de clearblue heeft dus precies hetzelfde.... Mijn man is niet thuis, kan het dus niet samen met hem bekijken...

[ Bericht 28% gewijzigd door kaatjejannie op 01-12-2009 14:25:44 ]
*poef* nu is het weg
pi_75189015
Kaatje, misschien iets te vroeg getest? Blijf hoop houden hoor.....!! Ik duim voor je!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:40:55 #271
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75189058
hoe bedoel je voor de helft kaatjejannie? Verticaal voor de helft of dat het verticale lijntje niet zo dik is? Maak anders effe een foto, dan zullen we onze kundige blik er even over laten gaan...
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:55:41 #272
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_75194048
Daarom dweep ik met digitale testen, die kun je niet verkeerd lezen.
Ik heb sinds gisteravond bij het äfvegen"roze/bruin slijm (niet veel). In mijn onderbroek zelf zit niets, tis alleen bij het afvegen..Het zal vanzelf wel doorzetten, dag 59 vandaag.
pi_75197763
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt mijn fototoestel ligt nog bij paps en mams. Maar idd flugeltje, het streepje was maar voor de helft verticaal.

Mocht ik morgen niet ongesteld worden, dan test ik overmorgen (of morgenavond, als ik het niet uit kan stellen).
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 december 2009 @ 05:36:30 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75201366
Kaatje, wat spannend!
pi_75202770
Spannend, Kaatje J!
Ik duim voor je:
pi_75202837
Geen HCG dus Vrouwtje T?
Of heb je niet meer getest?
pi_75204866
Spannend Kaatje! Ik duim ook voor je.

Vrouwtje Theelepel, wat vervelend zeg. 59 dagen wachten is erg lang. Ik hoop voor jou dat er snel duidelijkheid komt, want dit lijkt me echt heel erg lastig.

En hoe is het met jou Kolonia, voel je al wat?
pi_75206563
Kaatje, klinkt al weer een beetje positief hoor
Spannend (misschien een idee, om even wat testen te gaan kopen )
pi_75210410
Ik ben vannacht ongesteld geworden, nog nooit zo erg gehad. 60 dagen dus, het word een mooi rijtje zo, 33-49-60..vanaf welke dag zou ik nu met ovulatietesten moeten beginnen?
  woensdag 2 december 2009 @ 14:08:00 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75210937
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:47 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben vannacht ongesteld geworden, nog nooit zo erg gehad. 60 dagen dus, het word een mooi rijtje zo, 33-49-60..vanaf welke dag zou ik nu met ovulatietesten moeten beginnen?

Lijkt erop dat je 1 hele cyclus hebt overgeslagen. Misschien gaat het vanaf nu beter...
Ik zou uitgaan van een 'gewone' cyclus van 28-30 dagen en dan dus beginnen op dag 11 ofzo met ovu-testen. Als er dan echt helemaal niks op te zien is, een paar dagen later herhalen totdat je wel iets ziet en dan dagelijks...
pi_75211181
jeetje vrouwtje. dat is wel lang zeg. ik had vanmorgen weer hetzelfde soort iets als gisteren. alleen was het halve plusje iets duidelijker. die van gisteren was nu ook beter te zien. maar dan klopt het toch niet helemaal meer? vind het wel vaag hoor. ik wilde al bijna mijn schoon zusje om advies vragen, maar heb ik toch maar niet gedaan.
*poef* nu is het weg
pi_75211340
Een opgedroogd streepje is vaak duidelijk dan als het net beplast is
Dus ik denk toch dat je mag jompelen Kaatjejannie. Streepje is een streepje hoor.
  woensdag 2 december 2009 @ 14:23:05 #283
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75211395
VT, lijkt inderdaad op een overgeslagen cyclus...

Kaatjejannie, ik snap echt niet wat je bedoeld met een half plusje.... Het gaat om het verticale streepje, als ik je goed begrijp mis je dus het onderste streepje, je plus ziet er dus zo _|_ uit?

of is het verticale streepje niet zo dik, dus dat het er zo ongeveer uitziet =|= ipv =||=

of staat alleen het horizontale streepje... ==

ik probeer je te begrijpen omdat ik vermoed dat het gewoon een positief resultaat is...
pi_75211473
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:47 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Zoals al gezegt, lijkt het inderdaad dat je één cyclus hebt overgeslagen. Wat dus vaker voorkomt en geheel niet gek is ofzo.

Inderdaad bij dag 11 beginnen met ovu-testen.
pi_75211483
Er staat wel in de bijsluiter vanaf wanneer je hem niet meer kunt aflezen.
Na een kwartier ofzo volgens mij, dan is het resultaat niet meer betrouwbaar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75211533
Hier was het zo, dat met elke test. De test-streep (dus of je zwanger bent of niet) donkere was, nadat hij was opgedroogd.
pi_75211750
Soms, als de urine opdroogt, verschijnt er een lijntje. Die komt niet door het HcG maar gewoon doordat de test nat is geweest. Ik weet niet of je met Clearblue getest hebt, maar voor zover ik gehoord heb, is dat de nauwkeurigste en gevoeligste test. Je zou de test met CB nog een keer kunnen herhalen. Als ie weer licht positief is, kun je het beste over een paar dagen nog een keer testen. Hopelijk is de lijn dan meteen veel duidelijker.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75212109
Of met de digitale van CB.
Dan staat er zwanger of niet zwanger. Daar kun je dan niet omheen.
pi_75212278
@Vrouwtje T,: Jammer, maar hopelijk is jouw volgende cyclus korter en succesvoller.

@Kaatje J. Je maakt het wel heel spannend zeg!
Huphup, even een digitale halen voor onze gemoedsrust.
pi_75212633
Ik kan nu niet quoten, maar bedoel het eerste wat je zegt flugeltje . ik kan nu geen test halen, ben aan het oppassen en mijn neefje slaapt.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 december 2009 @ 15:04:05 #291
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75212710
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kan nu niet quoten, maar bedoel het eerste wat je zegt flugeltje . ik kan nu geen test halen, ben aan het oppassen en mijn neefje slaapt.
Mij lijkt dat gewoon een positieve test hoor... Wat Karin al zei dus, van de week nog een keertje testen...
  woensdag 2 december 2009 @ 15:40:45 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75213933
En de controlestreep kaatje? Is die wel volledig?
pi_75220011
Spannend KJ!

Ik had vanmorgen dan eindelijk een negatief testje. Vorige week vrijdag was het streepje nét iets lichter dan de dinsdag, maar nog wel goed zichtbaar. Maandag moest ik héél goed kijken, maar zag ik nog wel iets, en vandaag was het dan helemaal wit. Ben eigenlijk wel opgelucht nu, want van die streepjes werd ik ook een beetje onzeker.

En nu dan definitief naar de volgende ronde!
Ik ga deze maand even niet met ovutestjes aan de gang. Als het goed is zit ik nu op dag 15, maar aangezien ik dus kennelijk een vroege miskraam heb gehad weet ik dat niet zeker. Deze maand zien we het wel!
pi_75221991
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:40 schreef Asyniur het volgende:
En de controlestreep kaatje? Is die wel volledig?
Ja die is wel volledig. Ik heb net digitale gekocht. Dat wil ik graag morgenavond gaan doen, maar ik verwacht dat ik morgenochtend al wel getest heb!!
*poef* nu is het weg
pi_75222111
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja die is wel volledig. Ik heb net digitale gekocht. Dat wil ik graag morgenavond gaan doen, maar ik verwacht dat ik morgenochtend al wel getest heb!!
Ochtendurine is sowieso beter
pi_75222179
mardis, jammer zeg... maar ook net wat je zegt, wel fijn dat je dan eindelijk de zekerheid van een leeg testje hebt... succes in de volgende ronde...

Wat denk je van testen in de ochtend, kaatjejannie? Dat is toch de beste tijd om het hcg in een prille zwangerschap vast te stellen... ik duim nog voor je...

VT, ik denk inderdaad ook een cyclus overgeslagen. Wel fijn dat het nu dus duidelijk is, en je dus doorkan naar de nieuwe ronde.
pi_75236519
helaas, ik heb net getest. De digitale test geeft niet zwanger aan. Nu is het dus wachten op de menstruatie. Ik had eerder altijd een cyclus van 31 dagen, de afgelopen 2 keer was het 29. Daar was ook mijn Nod op gebaseerd. Misschien toch maar de volgende keer 31 rekenen. Als ik nou over 2/3 dagen nog niet ongesteld ben, kan ik natuurlijk nog een keer testen..
*poef* nu is het weg
  donderdag 3 december 2009 @ 08:10:06 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75236777
Jammer kaatje...
Maar wel vreemd dat 3 (!!) tests bij jou zo'n rare uitslag geven
pi_75237313
Mardis...
Veel succes in de volgende ronde.

@Kaatje J, gister pas je NOD dus het kan nog steeds zo zijn dat je gewoon te vroeg test hoor.
Ik zou de hoop nog niet opgeven, zeker niet gezien de rare uitslag bij de andere testjes.
pi_75238538
Jammer Kaatje en Mardis

Sorry dat ik een tijdje niet zoveel ben geweest. Ik voel me de afgelopen 2 weken niet echt lekker, geen koorts, wel koorts Gek wordt k ervan. Pijn in mijn buik, moe, en misselijk. Ik eeet heel weinig. Zwanger kan ik niet zijn, want het is al 2 weken aan de gang en mijn nod is pas half december

Wel tussendoor geklust, maar omdat je je niet lekker voelt, was dat nou niet echt fantastisch.

Vandaag heb ik eindelijk een afspraak bij de dokter. Morgen vertrekt mijn vliegtuig richting Londen, ik hoop toch echt dat ik me wat beter voel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')