quote:1. Originaliteit
• Punk hoezo origineel ?
Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Om de discussie hier maar even voort te zetten
Net het juryrapport binnen van popprijs van asfgelopen weekend![]()
En dan krijg je zoiets
[..]
Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het nietWat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind
Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
Uitstraling, enthousiastme en het moet gewoon goed klinken.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Om de discussie hier maar even voort te zetten
Net het juryrapport binnen van popprijs van asfgelopen weekend![]()
En dan krijg je zoiets
[..]
Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het nietWat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind
Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
Ja precies dat vind ik dus ookquote:Op woensdag 11 november 2009 16:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.
quote:Instrumentbeheersing
• Goed
• Goed
• Goed op elkaar ingespeeld waardoor een geluid ontstaat ( trance ) zang
quote:Presentatie
• Proberen het voor het publiek leuk te maken
• Lekkere energieke band
• Enthousiast
• Nummers leuk aan elkaar gepraat
• Ziet er leuk uit naar publiek toe
• Leuke interactie met het publiek
quote:Samenspel
• Goed
• Zanger houd je stem in de hand, je wordt versterkt
• Drummer gaat gauw te hard, leer voor elke ruimte de slag aan te passen dan hoeft de rest niet zo hard te staan.
• Een band!
• Bassist draagt!
• Overtuigend!
• Feestje!
• Goed
• Strak
Absoluut. beter goed gejat dan slecht verzonnen!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated
Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Nou kopieren van geluid doen we sowieso niet we doen gewoon wat we tof vinden en ik ga ook zeker niet zeggen dat het orgineel isquote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef Libelah het volgende:
Originaliteit in de zin van niet exact andermans geluid kopiëren is niet onbelangrijk hoor! Maar inderdaad, iets niet origineel vinden alleen omdat het punk is gaat veel te ver.
Het was dan ook wel een redelijke galmbakquote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated
Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Ja preciesquote:Op woensdag 11 november 2009 17:30 schreef Aresdreams het volgende:
alles is toch al ooit eens geprobeerd en gedaan? hoe kan je dan nog origineel zijn?
Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:34 schreef KaMo het volgende:
Als je origineel probeert te zijn, ga je te hard proberen.
Bandje van mijn ex is erg 'origineel' ondat het gewoon voor geen meter klopt
Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja preciesen ik vraag me af in hoeverre mensen echt op orginaliteit zitten te wachten uberhaubt
[..]
Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.
Het meest haat ik nog die bandjes die dan zo'n biografie hebben met.
En onze stijl is eigenlijk niet in een hokje te plaatsen want we zijn een orginele vernieuwende mix van verschillende stijlen. Hierin brengen alle muzikanten hun voorkeuren samen waardoor er een originele sound ontstaan.
En dan heb je ALTIJD een funk bassist, een rock gitarist, en een metal drummer en een lame stnadaard zangertje erover![]()
Sad fuck![]()
Ik zeg ook altijd dat ik vanalles houquote:Op woensdag 11 november 2009 17:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.
ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slotquote:Gooi funk, jazz, rock, blues en een dosis energie in de blender, voeg er nog een
toefje professionaliteit aan toe en de Izonix‐shake is compleet. Izonix is een band met enorm veel invloeden, maar een unieke, aantrekkelijke eigen rocksound
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slot
Nou ja, heb wel eens zoiets gehoord, maar daarbij dacht ik dan ook meteen: "Jezus, wat een kutherrie"quote:Op woensdag 11 november 2009 17:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja het gaat er meer om dat ik eignelijk gewoon nooit bandjes zie waarvan ik dnek, hey dat is orgineel
Wij zijn begonnen met een zangeres, daar word je ook niet echt vrolijk van. Altijd gezeur en vaak te laat.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:44 schreef Cynic het volgende:
Als je een beetje een knappe zangeres hebt maakt het verder toch niet zo heel veel uit?
En wat dat betreft: waarom zit ik niet nou nooit eens in zo''n band.
Of überhaupt in een band met een zangeres.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met dat doorbreken.
Of een drummerquote:Op woensdag 11 november 2009 19:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wij zijn begonnen met een zangeres, daar word je ook niet echt vrolijk van. Altijd gezeur en vaak te laat.
Dan kun je nog beter 2 bassisten hebben.
Brrr.. nee. Vanaf het moment dat mijn bandje (vroeger, lang geleden..) een zangeres kreeg, ging het mis..quote:Op woensdag 11 november 2009 19:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wij zijn begonnen met een zangeres, daar word je ook niet echt vrolijk van. Altijd gezeur en vaak te laat.
Dan kun je nog beter 2 bassisten hebben.
Zo! Lekker! Die muziek danquote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef Cynic het volgende:
Een vriendin van me kan ook heel aardig gitaar spelen. Ze is de leadgitarist in deze band:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Zwan is dan ook een uitzonderingquote:Op woensdag 11 november 2009 20:50 schreef Svyatagor het volgende:
Eens, Rock & Roll is een mannensport. Vrouwen mogen wel in een band, maar dan alleen met elkaar. (vooruit, m.u.v. Smashing Pumpkins en A Perfect Circle). In ieder geval niet zingend.
[ afbeelding ]
Als je het ons maar niet laat horen, dan vind ik alles bestquote:Op woensdag 11 november 2009 21:13 schreef allsystemshalt het volgende:
Net m'n microfoon eens goed opgehangen![]()
Ziet er wel kewl uitpas op straks ga ik nog zingen
![]()
![]()
![]()
![]()
Be afraid be very afraidquote:Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je het ons maar niet laat horen, dan vind ik alles best
Jullie zijn wel wat gewend, jullie hebben mijn nummer ook geluisterdquote:Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je het ons maar niet laat horen, dan vind ik alles best
Heb toen ook even een foto van mijn hond gemaakt...quote:Op woensdag 11 november 2009 22:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jullie zijn wel wat gewend, jullie hebben mijn nummer ook geluisterd
Dat heeft me ook 3 weken therapie gekost om daar van af te komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jullie zijn wel wat gewend, jullie hebben mijn nummer ook geluisterd
Als je net zo hoog zingt als dat soort beestjes, vind ik het prima. Dat kan ik toch niet horen.quote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 23:16 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ha gaylords
oh, dat valt nog mee, gister om 6 uur begonnen ofzo, en rond 23.00 was ik een keer klaar...quote:Op woensdag 11 november 2009 22:53 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag een dag gehad van 8:30 tot 21:30. Gaaaaaaaarrrrrrrrr
Jullie doen toch iets fout, ik begon om 9 uur en was om kwart voor 4 al klaarquote:Op donderdag 12 november 2009 07:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
oh, dat valt nog mee, gister om 6 uur begonnen ofzo, en rond 23.00 was ik een keer klaar...
ach, in totaal gister 10 uur gwerkt, betekend weer 2 vrije uren erbij, plus weer wat extra's wat ik uitbetaald krijg, dus het heeft wel zo zijn voordelen...quote:Op donderdag 12 november 2009 07:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jullie doen toch iets fout, ik begon om 9 uur en was om kwart voor 4 al klaarHet heeft toch voordelen om voor scholen te werken, die kicken je gewoon de deur uit als ze zelf naar huis willen
De trein was ook kut. Uur en een kwartier gedaan over naar Leiden gaan. Collega komt uit A'dam en had min of meer hetzelfde, grrr.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef brother52 het volgende:
Klote files.![]()
Ik heb er vonochtend een uur over gedaan om de snelweg op te komen.
Dat valt nog mee. Ik ben bijna 2,5 uur onderweg geweest. Maar ik heb me op zich wel vermaakt in de file. Een stel fransen achter mij had overduidelijk ruziequote:Op donderdag 12 november 2009 12:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De trein was ook kut. Uur en een kwartier gedaan over naar Leiden gaan. Collega komt uit A'dam en had min of meer hetzelfde, grrr.
Zat ff 2 demo's te kijken en allebei kwamen ze met metalbpedaal aanzettenquote:
Meest gebruikte zijn denk ik vooral overdrive/distortion/chorusquote:Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef genakt het volgende:
ik weet nog niks van pendaaltjes
wat voor soort pendaaltjes heb je allemaal en wat doen ze precies ?
Pendalen?quote:Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef genakt het volgende:
ik weet nog niks van pendaaltjes
wat voor soort pendaaltjes heb je allemaal en wat doen ze precies ?
Oh...quote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zat ff 2 demo's te kijken en allebei kwamen ze met metalbpedaal aanzetten
ja van die dingen waar je op schopt en dan ander geluid krijgtquote:
die jahquote:
Ik sleur wel gewoon zo'n DS van marktplaats afquote:Op donderdag 12 november 2009 13:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Oh...
Dan weet ik het zo ook niet, doe niks met pedalen [alleen fiksen] dus ken die krengen niet allemaal...
MXR Distortion+ ?
Achja, hij heet niet voor niets de oer-distortionquote:Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap het niet ik hoor dat zooo vaak dat mensen het over Pendalen hebbenhet slaat toch nergens op
wat is een pendaal uberhaubt
![]()
[..]
Ik sleur wel gewoon zo'n DS van marktplaats af
In een busje? Tussen woon en werk?quote:Op donderdag 12 november 2009 14:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kun je mee pendelen, dat doen van die Wiccafiguren.
Dat is ook het enige wat ik kon bedenken bij pendelenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
In een busje? Tussen woon en werk?
Normaal betaal ik hier 26 cent voor een bakje uit de automaat.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:21 schreef The_Dean het volgende:
Ik kan hier gratis koffie tappen wat ik wil
Eigenlijk moeten ze een euro per bakje rekenen, dan drink ik het misschien wat minder
quote:Op donderdag 12 november 2009 14:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is ook het enige wat ik kon bedenken bij pendelen
Als je heel lang stilstaat kan je daar mee aantonen dat de wereld draait, toch?quote:
Pstquote:Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap het niet ik hoor dat zooo vaak dat mensen het over Pendalen hebbenhet slaat toch nergens op
wat is een pendaal uberhaubt
![]()
[..]
Ik sleur wel gewoon zo'n DS van marktplaats af
Je kunt er iig mee aantonen dat je een randdebiel bentquote:Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef Meursault het volgende:
[..]
Als je heel lang stilstaat kan je daar mee aantonen dat de wereld draait, toch?
Te laatquote:Op donderdag 12 november 2009 21:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Pst![]()
[TK] Gitaareffecten Distortion, Chorus, Compressor/Sustainer
quote:Op donderdag 12 november 2009 21:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Te laat![]()
Nu al een andere gekocht
quote:Op donderdag 12 november 2009 21:42 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
Welke heb je gekocht dan?
Verlengkabelquote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef genakt het volgende:
de ruis valt wel mee op normaal geluid maar met distortion wel ruis. Zwaar vervelend want nu kan ik niet in me kamer spelen maar moet ik in de keuken , kelder of in de cv kast
nee alleen als je er een tik tegen geeft juistquote:Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef Meursault het volgende:
[..]
Als je heel lang stilstaat kan je daar mee aantonen dat de wereld draait, toch?
Ja, dat bedoelde ik; dat ding slingert en jij staat lang genoeg stil..quote:Op donderdag 12 november 2009 22:11 schreef Daantke het volgende:
[..]
nee alleen als je er een tik tegen geeft juistvolgensmijdanhè
quote:Op donderdag 12 november 2009 22:21 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik; dat ding slingert en jij staat lang genoeg stil..
Bewegend plaatje!
Kan ook aan andere dingen op je stekkerblok liggen. Zo had ik dat bij een computer die op hetzelfde stekkerblok zat als mijn vesterker (en de aansluiting aan de muur heeft ook geen randaarde), die had een lekstroom naar de aardedraad van 23 volt wisselspanning... En ja, dat zorgt voor een brom. De schok voelde je alleen als je dan ook tegen de verwarming kwam. Heb het nu maar anders aangeslotenquote:Op donderdag 12 november 2009 21:45 schreef genakt het volgende:
ik had met een versterker dat hij op een geaard stopcontact moest gezet worden anders kreeg ik een ruis en af en toe hele lichte schok van me snaren af
is dat bij elke versterker ? of alleen bij deze gare
morgen nieuwe halen
spider line 6 150 watt
of roland cube
Laat die tl buis of de versterker dan ook uitquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:32 schreef KaMo het volgende:
Mijn versterker staat naast een tlbuis, die staat zowat altijd uit, maar áls die aanstaat... Fack, wat een ruis
Vind je het gekquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:32 schreef KaMo het volgende:
Mijn versterker staat naast een tlbuis, die staat zowat altijd uit, maar áls die aanstaat... Fack, wat een ruis
Doe ik dus ook, het is of de tlbuis, of de ampquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:45 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Laat die tl buis of de versterker dan ook uit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
Waddenquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:37 schreef Metalfreak het volgende:
Wie gaat er dan ook naar de waddeneilanden in het najaar? Lijkt me echt helemaal niks eerlijk gezegd (ook niet in de zomer, maar goed)
Dat is een stuk duin. De wadden zitten aan de andere kant van het eiland.quote:
Het was anders mooi genoeg. Bovendien, als je even wat afstand moet doen van je werk on-a-budget, dan is het behoorlijk aantrekkelijk: Midweek weg voor de prijs van een Staggquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:37 schreef Metalfreak het volgende:
Wie gaat er dan ook naar de waddeneilanden in het najaar? Lijkt me echt helemaal niks eerlijk gezegd (ook niet in de zomer, maar goed)
Tja, ieder zijn ding, mijn ding is het in elk geval niet. Ik krijg bij die foto meteen het idee van veel wind, kou, leegte en dat er nergens iets te doen is. Niet helemaal mijn idee van een vakantiequote:Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is een stuk duin. De wadden zitten aan de andere kant van het eiland.
[ afbeelding ]
Dat bedoel ik!quote:
Daarom is er boven bij Feedback Rotterdam ook zoveel ruis, door die lampen. De aannemer had geen rekening gehouden met een muziekwinkelquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:32 schreef KaMo het volgende:
Ik vind dat juist heerlijk. De herfst is het mooiste seizoen om op de waddeneilanden te zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn ding, mijn ding is het in elk geval niet. Ik krijg bij die foto meteen het idee van veel wind, kou, leegte en dat er nergens iets te doen is. Niet helemaal mijn idee van een vakantie
Ik heb het bij alle temperaturen beneden 15 graden al ijskoud, dus voor mij werkt het nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind dat juist heerlijk. De herfst is het mooiste seizoen om op de waddeneilanden te zijn.
Waddeneilanden hebben ook duinen, wise-ass.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is een stuk duin. De wadden zitten aan de andere kant van het eiland.
[ afbeelding ]
Daar was een reden voor. Is mij uitgelegd door de basdude daar, maar ben het vergeten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:01 schreef The_Dean het volgende:
Slechte zaak van de Feedback dat ze dat dan niet even aanpassen...
Nice! Ziet er uit als eentje van medio jaren 90. Mijn 370 heb ik voor 100,- gekocht, dus op zich...quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:36 schreef Daantke het volgende:
Herman! http://link.marktplaats.nl/296186210
das toch weinig geld voor een 550 of ligt dat nou aan mij
De waddeneilanden wel ja, de wadden zelf niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waddeneilanden hebben ook duinen, wise-ass.
Dat is inderdaad redelijk goedkoop maar helaas met een floyd rose brug.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:36 schreef Daantke het volgende:
Herman! http://link.marktplaats.nl/296186210
das toch weinig geld voor een 550 of ligt dat nou aan mij
Dat sowiesoquote:
En een kofferquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad redelijk goedkoop maar helaas met een floyd rose brug.
En waarschijnlijk zal ik er toch weinig op spelen als ik kijk naar hoe veel ik tegenwoordig op mijn 370 speel.
Maar als het inclusief koffer is, is het misschien wel de moeite waard om een bod te doen. Heb ik wat reserve onderdelen voor mijn 370
Ja, daar is het dan vooral om te doen.quote:
We kunnen het altijd proberenquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:41 schreef The_Dean het volgende:
Wou bijna zeggen, wat moet je dan voor de nek... maar denk niet dat die schroefgatsgewijs gaat passen op mijn 170
Ach, het is een kwestie van even een paar gaatjes opvullen en wat nieuwe boren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:02 schreef The_Dean het volgende:
Nja, geen idee... maar ze zitten bij een 170 niet in een mooi vierkantje... en als de linkshandige gespiegeld zijn... dan past het voor geen meter.
Die headstock is toch juist goed?quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef TeleluvR het volgende:
Reversed headstocks zijn te gek!
[ afbeelding ]
Kijk nog maar eens goedquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die headstock is toch juist goed?
Dit lijkt me eerder een geval van reversed body.
Ja, ik zie het. De decal op de headstock is ook een beetje verkeerd gedaanquote:
Neuh, maar dat vind ik die 170 eigenlijk allemaal niet meer waardquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ach, het is een kwestie van even een paar gaatjes opvullen en wat nieuwe boren.
Als je het niet probeert, zul je nooit zeker weten of het werkt.
Ook voor 6.50?quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:23 schreef -Menn0- het volgende:
Wil iemand een pakje snaren kopen? Krijg je er een gitaar bij
Ik ga geen 6,50 betalen voor een pakje snaren! Ik bied 4 euro!quote:
quote:
Jepquote:
Nummers van John Mayer of bijv. Michael Jackson, dus absoluut geen metal oid.. Verder heb ik de afgelopen weken idd ook al op Marktplaats gekeken, alleen vind ik het daar zo moeilijk omdat ík het verschil niet zie tussen een startersgitaar of dat iemand écht een goede gitaar aanbiedt..quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:03 schreef The_Dean het volgende:
Naja, lijkt me wel het goede topic, je wil niet weten hoevaak die vraag voorbij komt.
Ik zou zeggen, ga voor iets betere [tweedehands] spullen. Is inderdaad duurder, maar dat ontmoedigd minder, en hoef je niet in 3 maanden wéér op zoek maar kan je er een paar jaar mee, als het meezit
En waar jij het voor koopt kan je het ook ongeveer weer voor kwijt, in tegenstelling tot die startpakketten waar je hooguit nog een paar tientjes voor vangt.
Wat voor stijl wil je gaan spelen?
Doe het niet, dit verkoop je nooit zo snel weer. Je kunt beter voor iets meer kwaliteit tweedehands gaan (bv die gitaren die Menn0 te koop heeft) plus een Roland Cube bakkie tweedehands. Dit is echt matig spul, ik heb zelf ook ooit een Indonesische Squier gehad en het speelt gewoon voor geen meter.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:59 schreef LeNick het volgende:
Jongens ik moet het toch even vragen hoor..De een zegt dat dit een goede beginnersgitaar is, de ander zegt blijf hoe dan ook weg uit de starterssets..
Wat moet ik nou doen? Ik zie dit denk ik wel als een goed alternatief zonder er honderden euro's meer voor kwijt te zijn, of is té low-class? Kan ongeveer 300 a 350 euro er aan kwijt (ligt aan wat dingen, 400 moet zelfs ook lukken..). Maar mocht dat gitaar spelen helemaal niet lukken, ben je een hoop geld kwijt..
Desnoods koop ik dit en na 3 maanden verkoop ik hem voor iets beters.. Need advies, ookal snap ik ook wel dat dit geen ik-zoek-een-gitaar-topic is, maar ik weet niet waar ik anders heen moet met m'n vraag.
Kijk naar merken als Ibanez, Epiphone, Squier (non-Indonesischquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:08 schreef LeNick het volgende:
[..]
Nummers van John Mayer of bijv. Michael Jackson, dus absoluut geen metal oid.. Verder heb ik de afgelopen weken idd ook al op Marktplaats gekeken, alleen vind ik het daar zo moeilijk omdat ík het verschil niet zie tussen een startersgitaar of dat iemand écht een goede gitaar aanbiedt..![]()
Overigens ben ik ook al naar Feedback Rotterdam geweest, maar ik durfde daar amper als beginner op een gitaar te gaan spelen, er loopt toch een bepaald type mens daar binnen, wat me niet op me gemak laat voelen als je snapt wat ik bedoel.. No offense verder, maar er loopt gewoon een bepaald publiek..
Bovendien hoor ik als leek (zeker als je speelt zonder versterker) niet of het nou een mooie gitaar is of niet, dus ik ben toch maar de hulp van Fok!kers aan het inschakelen maar..
Die gitaar van Menn0's heb ik inderdaad al gezien, vooral die zwart-achtige vind ik super mooi, maar daar moet ook nog een versterker bij, kortom dat wordt dan wel wat te duur.. Bovendien ga ik het liefst voor een gitaar wat zeg maar de vormen heeft van welke link ik gaf..quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Doe het niet, dit verkoop je nooit zo snel weer. Je kunt beter voor iets meer kwaliteit tweedehands gaan (bv die gitaren die Menn0 te koop heeft) plus een Roland Cube bakkie tweedehands. Dit is echt matig spul, ik heb zelf ook ooit een Indonesische Squier gehad en het speelt gewoon voor geen meter.
Yes, dat is een stratocaster.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:14 schreef LeNick het volgende:
[..]
Die gitaar van Menn0's heb ik inderdaad al gezien, vooral die zwart-achtige vind ik super mooi, maar daar moet ook nog een versterker bij, kortom dat wordt dan wel wat te duur.. Bovendien ga ik het liefst voor een gitaar wat zeg maar de vormen heeft van welke link ik gaf..Noem je dat type gitaar nou een stratocaster als 'verzamelnaam'?
Aight, ik heb gelijk ook bij de andere advertenties gekeken van de verkopers, deze viel mij ook op:quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yes, dat is een stratocaster.
http://link.marktplaats.nl/296268252 - is Koreaan, geen geld!
http://link.marktplaats.nl/294244525 - mooie Telecaster
http://link.marktplaats.nl/295240559 - Koreaan, ook goed prijsje
http://link.marktplaats.nl/289705783
Vintage schijnt wel ok te zijn. Maar ik denk dat je beter af bent met die London City, als je voor een Telecaster wil gaan (dit is nl een Tele, verschil met strat is het ontbreken van de cutaway bovenaan, stratbody heeft zeg maar twee punten, een Telecaster heeft er eentje).quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:46 schreef LeNick het volgende:
[..]
Aight, ik heb gelijk ook bij de andere advertenties gekeken van de verkopers, deze viel mij ook op:
http://link.marktplaats.nl/296274946
Is die evenwaardig ongeveer? Zo gek als ik ben weegt het design ook wel zwaar bij mij, maar dat zal wel bij iedereen zo zijn (hoop ik..)
edit; ik zie die lelijke knoppen, lijkt me zeer onhandig.. Ik ga denk ik voor die eerste (is ook lekker dichtbij), ik doe alvast een bod van 100.. Maar die speelt dus echt beduidend beter dan als ik een nieuwe zou kopen rondom die prijs?
Denk dat je London City en Vintage wel naast elkaar kan leggen hoor... Beide erg leuk spul.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vintage schijnt wel ok te zijn. Maar ik denk dat je beter af bent met die London City, als je voor een Telecaster wil gaan (dit is nl een Tele, verschil met strat is het ontbreken van de cutaway bovenaan, stratbody heeft zeg maar twee punten, een Telecaster heeft er eentje).
Alle gitaristen zijn designhoeren.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:08 schreef LeNick het volgende:
[..]
Nummers van John Mayer of bijv. Michael Jackson, dus absoluut geen metal oid.. Verder heb ik de afgelopen weken idd ook al op Marktplaats gekeken, alleen vind ik het daar zo moeilijk omdat ík het verschil niet zie tussen een startersgitaar of dat iemand écht een goede gitaar aanbiedt..![]()
Overigens ben ik ook al naar Feedback Rotterdam geweest, maar ik durfde daar amper als beginner op een gitaar te gaan spelen, er loopt toch een bepaald type mens daar binnen, wat me niet op me gemak laat voelen als je snapt wat ik bedoel.. No offense verder, maar er loopt gewoon een bepaald publiek..
Bovendien hoor ik als leek (zeker als je speelt zonder versterker) niet of het nou een mooie gitaar is of niet, dus ik ben toch maar de hulp van Fok!kers aan het inschakelen maar..
Nee je mag ze ook kopen zonder gitaar, 200 euroquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:42 schreef TeleluvR het volgende:
Dus als je ze er weer afhaalt, dan betaal ik 0 euro?
Ik heb toevallig 2 gitaren te koopquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:08 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ik had idd al gehoord dat London City een goed merk was, kwa design vind ik Vintage (tele) persoonlijk (bijna) even mooi als een stratocaster. Als de keuze daar was zou ik alsnog wel voor een stratocaster gaan..quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vintage schijnt wel ok te zijn. Maar ik denk dat je beter af bent met die London City, als je voor een Telecaster wil gaan (dit is nl een Tele, verschil met strat is het ontbreken van de cutaway bovenaan, stratbody heeft zeg maar twee punten, een Telecaster heeft er eentje).
Alle gitaristen zijn designhoeren.
Groove Factory was ik ook idd al is gekomen, zeer groot assortiment, enige nadeel is dat Drachten redelijk ver is.. Roland Cube is zo te zien te vergelijken met een Line 6 Spider (gezien bij Rock Palace site).quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:51 schreef The_Dean het volgende:
Kijk ook eens naar Vintage, bijvoorbeeld op de site van de Groove Factory. Ook supergitaren, zeker voor die prijzen.
Dan bijvoorbeeld een Roland Cube'je erbij en je bent good to go
Edit: Oh, daar ging het net over
Hahaquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of je moet een leuke Fokker vinden die je wilt helpen met gitaren testen bij Feedback. Tenzij je linkshandig bent, ben ik dat helaas niet
.
Die 2e heb ik lang naar gekeken, vind ik zeer mooi, maar Stratocaster geniet tóch mijn voorkeur.. Ik stond op het punt om je een PM te sturen of je niet een strat weg deed.. Want ze zien er beide zeer goed onderhouden uit!!quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik heb toevallig 2 gitaren te koop![]()
[TK] (Gitaar) Crafter Convy DX/DBR
[TK] Ibanez Artcore
Spuit 11![]()
Zijn ze ookquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:23 schreef LeNick het volgende:
[..]
Die 2e heb ik lang naar gekeken, vind ik zeer mooi, maar Stratocaster geniet tóch mijn voorkeur.. Ik stond op het punt om je een PM te sturen of je niet een strat weg deed.. Want ze zien er beide zeer goed onderhouden uit!!
Wat hij zegt dusquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:04 schreef -Menn0- het volgende:
Nou denk niet dat je voor 500 euro een echte Fender Jimi Henrdrix Strat kan kopen
Wat overigens veel te veel geld is. Ik vind van die Mexico standards die hals er altijd zo kut uitzien!quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:20 schreef Svyatagor het volgende:
Ach, het is een mexicaan die hij volgens mij zelf heeft laten spuiten. Maar ik denk dat je eerder aan het dubbele moet denken ja.
Hey, ik vond hem ook maar op internetquote:
Uiteraard even posten achteraf!quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:43 schreef Witchfynder het volgende:
Om 22u gaan onze zanger en één van de gitaristen een Engelstalig interview doen voor een Italiaans webradiostation. Ik zit al klaar met de streamcapturing tool. Zal me benieuwen.
Een schoongeknipte versie komt wel op de websitequote:
quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:04 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zit met een vriendin te praten over een Epiphone LP die ze wil kopen en hoe ze .013 snaren op wil zetten om Drop C te kunnen stemmen.
Wat tof toch altijd als je er met chicks over kan praten.
Ze wil trouwens deze:
[ afbeelding ]
Blijft een meisje he?.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 08:58 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
gisteren hele middag lopen kei bruut shredden!
papier, cd's...
Een SE, zo te zien?quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:50 schreef guitarist het volgende:
Haha, dit wordt voor de komende 2 maanden mijn backup gitaar.
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet, was net wakker...quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dus jij kan ook de headstock lezen?.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet in handen gehad heb. Ik durf dat goud niet zo goed aan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:23 schreef TeleluvR het volgende:
Zeg Brian, werkte jij niet bij Guitarbox; is dit wat?
http://www.speurders.nl/o(...)ml?fh_start_index=60
Voor 10 euro heb je er 1 ?quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:31 schreef genakt het volgende:
shit![]()
en die dingen zijn ook niet goedkoop ook
hmm mischien verkeerd gekeken ik zag allemaal prijzen van 30 euroquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:35 schreef guitarist het volgende:
Voor een tientje heb je een prima lange kabel!
Ik vroeg me al af waarom die een zak pepernoten bij zich hadquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:57 schreef guitarist het volgende:
En sinterklaas doet het nu met 1 neger minder dus?
Ze zouden verplicht moeten stellen dat ze 's nachts zo'n oranje wegwerkershesje aan doen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:00 schreef TeleluvR het volgende:
Je ziet ze ook wel erg slecht in het donker...
Als ik 's nachts over de snelweg rijdt, dan hebben een hoop dat ook!quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze zouden verplicht moeten stellen dat ze 's nachts zo'n oranje wegwerkershesje aan doen.
Oh, zijn dat negers? Dacht dat dat wegwerkers waren. Vond ze al zo langzaam werken...quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als ik 's nachts over de snelweg rijdt, dan hebben een hoop dat ook!
Ik ook... voor de LP...quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik moet maar eens een kabel met een haakse plug maken. Uit mijn Jazzbas steekt nu zo'n staak.
Gewoon een normale plug werkt toch prima? Nooit problemen mee gehad in bijv. mijn SG...quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ook... voor de LP...
Maar eigenlijk moet ik dus het kabeltje voor de wireless haaks maken...
Dat is al zo:quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze zouden verplicht moeten stellen dat ze 's nachts zo'n oranje wegwerkershesje aan doen.
Oh, jawel hoorquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon een normale plug werkt toch prima? Nooit problemen mee gehad in bijv. mijn SG...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Nee, aan de onderkant van je instrument vind ik het nooit een probleem, maar nu steeks zo'n enorme Neutrik er zo recht uit. Het is niet zo dat ik nu niet kan spelen of bandleden neersteek, maar het ziet er gewoon wat netter uit met een haakse plugquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon een normale plug werkt toch prima? Nooit problemen mee gehad in bijv. mijn SG...
Duurquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:35 schreef TeleluvR het volgende:
Niet zeuren, ik had van de week 2 nieuwe banden, 125 euro...
Als ze verrot waren gegaan toen ik in Friesland was, dan had jij ze eronder mogen zetten hoor!quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:41 schreef TeleluvR het volgende:
Zal ik weer even voorspelbaar doen?Ja manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
Zou je b.v. dit http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/vox/ct-top-boost voor kunnen kopen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:35 schreef TeleluvR het volgende:
Niet zeuren, ik had van de week 2 nieuwe banden, 125 euro...
Dat is een erg goed album geworden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:48 schreef TeleluvR het volgende:
Them Crooked Vultures in de luisterpaal!
quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:41 schreef TeleluvR het volgende:
Zal ik weer even voorspelbaar doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had vandaag nog het bonnetje van die wireless gevondenquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ook... voor de LP...
Maar eigenlijk moet ik dus het kabeltje voor de wireless haaks maken...
Had twee 195/45-15 voor 45 p/s.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Valt wel mee tochligt er maar net aan wat voor eisen je aan je banden stelt.
quote:
63,nogwatquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Flinke tank voor 125,-. Mijn tank is bij 42,- al vol.
een keer goed eten voor paar euro en ik kan er ook tegen aan! (geen auto, fiets ftw)quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Flinke tank voor 125,-. Mijn tank is bij 42,- al vol.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:26 schreef TeleluvR het volgende:
Fiets is echt handig als je op en neer wilt naar Friesland vanuit de randstad met twee gitaren! keigoed!
zitten toch wieltjes onder? gewoon met een touw achter de fiets knopen!quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:29 schreef TeleluvR het volgende:
Want jij gaat je twin meenemen op de fiets?
Tenzij je een SansAmp hebt ofzo... Anders: jaquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:28 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
oja, dadelijk generale repetitie voor het optreden vanavond, de geluidsman wilt me laten spelen direct over DI, maar daar ga ik een stokje voor steken, want als er iets levenloos klinkt...
Pics or did not happen!quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:30 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
zitten toch wieltjes onder? gewoon met een touw achter de fiets knopen!
Whehe, ik had toen een keer 195/45-16 (als ik me niet vergis) Toyo Proxes T1-R voor 48 euro per stuk, de man waarbij ik de velgen had gekocht geloofde niet dat ik ze voor die prijs had kunnen krijgen, hij heeft me toen zelfs zijn inkoopprijzen laten zien, waren bijna 2x zo hoog... Leuke marketing, in Duitsland is Toyo een vrij goedkope (maar goeie) speler op de markt, in Nederland wordt dat als high-performance en exclusief merk neergezet...quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Had twee 195/45-15 voor 45 p/s.
Mooie platte sportieve Nankangs
Pardon?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:41 schreef genakt het volgende:
zit er nog en eens een voedingkabel bij me nieuwe versterker
Dat is wel slechtquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:41 schreef genakt het volgende:
kom net terug van feedback rotterdam wat een mooie winkel
kutpaupers![]()
zit er nog en eens een voedingkabel bij me nieuwe versterker
Hmm.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:23 schreef TeleluvR het volgende:
Zeg Brian, werkte jij niet bij Guitarbox; is dit wat?
http://www.speurders.nl/o(...)ml?fh_start_index=60
inderdaad dat dacht ik ookquote:
Was het ook alleen erg koudquote:
geen verstand vanquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef Dribbel_ het volgende:
En klaar
[ afbeelding ]
M'n kamer ziet er nu uit als een slagveld waar 10 muppets zijn omgekomen
Tof!quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef Dribbel_ het volgende:
En klaar
[ afbeelding ]
Zijn gewoon een paar effectpedalen, maar dan mooi in een koffertje afgewerkt zodat je alles bij elkaar hebtquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef LeNick het volgende:
[..]
Tof!Lijkt net of het rook is..
Maar kan iemand mij uitleggen wat zo'n koffertje met die dingen precies doet?Andere effecten neem ik aan? Waar moet ik dan een beetje aan denken..
Zal ze even uitleggen zoals ik ze hebquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef LeNick het volgende:
[..]
Tof!Lijkt net of het rook is..
Maar kan iemand mij uitleggen wat zo'n koffertje met die dingen precies doet?Andere effecten neem ik aan? Waar moet ik dan een beetje aan denken..
Dat dus, dat je niet met allemaal losse dingen zit, je alleen in- en output hoeft in te pluggen, en je nog flexibel bent met wat voor pedalen je erin gooit dat vind ik wat fijner dan zo'n multieffect plank.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:50 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zijn gewoon een paar effectpedalen, maar dan mooi in een koffertje afgewerkt zodat je alles bij elkaar hebt
goed hequote:
weet wat geleerdquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zal ze even uitleggen zoals ik ze heb
bovenste rij van links naar rechts.
Tuner/Stemapparaat (lijkt me duidelijk) - Distortion pedaal (lijkt me eigenlijk ook duidelijk) - Noisesuppressor (al m'n pedalen zitten hierin gelooped veel kettingen kan zorgen voor een beetje ruis, deze onderdrukt dat en ik gebruik hem tevens als mute pedaal om alles helemaal stil te leggen)
Onderste rij:
Equalizer (naam zegt het opzich al, zit ook volume schuif bij, ik gebruik hem als booster van volume en het mid tijdens solos) - Flanger (zorgt voor een soort van whoesshhhhh geluid![]()
- Chorus, voor over het clean om het een mooi vol geluid te geven met een effect wat ik moeilijk kan omschrijven.)
Zijkant nog een wahwah pedaal vooral voor tijdens solo's dan krijg je (zoals de naam al zegt ) zo'n wahwahwah geluid
En n e footswitch van m'n versterker om te schakelen van clean naar overdrive.
Voor flanger en chorus moet je maar youtuben dat is moeilijk uit te leggen dat geluid
ik heb die 2 knoppen nou ook op me versterker. Wat doet hetquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:19 schreef wimjongil het volgende:
Dribbel, heb jij geen delay of een reverb?
OMGquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:43 schreef Dribbel_ het volgende:
En klaar
[ afbeelding ]
Met delay hoor je dezelfde toon heel ietsje later nog een keer, alsof er 2 gitaren spelen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:15 schreef genakt het volgende:
[..]
ik heb die 2 knoppen nou ook op me versterker. Wat doet het
heb zoveel knopjes dat ik niet meer weet wat ik ermee moet doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |