ja is hij te vertrouwenquote:Op maandag 9 november 2009 16:54 schreef Sjaakz het volgende:
Als Hussein het zegt zal het wel zo zijn.
Oh snap! Dat hadden we eerder moeten weten, Al Qaide heeft z'n eigen Fok! waar ze de boel bespreken.quote:Op maandag 9 november 2009 16:52 schreef telavivnick het volgende:
Dagelijks bestudeert Hussein Arabische jihad-internetfora om zicht te houden over de ontwikkelingen van Al Qaida.
Geheel onpartijdig lijkt hij inderdaad niet nee.quote:Op maandag 9 november 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
Een expert met een waardeoordeel over een 'oliedomme vijand'. Niet serieus te nemen.
Ik vind angst zaaien nogal een misselijkmakende manier van je mening opdringen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Geheel onpartijdig lijkt hij inderdaad niet nee.
Keihard en in gelijke mate? Contradictio in terminis als het gaat om onze manier van oorlog voeren, hoezo gelijkwaardig? Gewoon platwalsen die mensen, hun schieten een kogel af en ze krijgen er 1000 voor terug, en zo hoort het.quote:Op maandag 9 november 2009 17:01 schreef kitao het volgende:
Keihard en in gelijke mate terugslaan.
Blazen terroristen uit Jemen een kerncentrale op dan zonder pardon een atoombom gooien op Sanaa.
quote:Op maandag 9 november 2009 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind angst zaaien nogal een misselijkmakende manier van je mening opdringen.
Wat een achterlijke redenatie. Dus als een of andere splintergroepering in het M-O een aanslag pleegt moet direct de hele regio plat?quote:Op maandag 9 november 2009 17:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Keihard en in gelijke mate? Contradictio in terminis als het gaat om onze manier van oorlog voeren, hoezo gelijkwaardig? Gewoon platwalsen die mensen, hun schieten een kogel af en ze krijgen er 1000 voor terug, en zo hoort het.
Weg ermee.
Sommige mensen willen gewoon het liefste het hele midden oosten plat bombarderen, zonder reden. Maar dat weerhoudt ze er natuurlijk niet van om net te doen alsof ze daar wel een reden voor hebben door elke strohalm als excuus voor een bombardement aan te voeren.quote:Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie. Dus als een of andere splintergroepering in het M-O een aanslag pleegt moet direct de hele regio plat?
Dat is hetzelfde als wanneer de ETA een aanslag pleegt in een ander land, dat heel Spanje dan moet worden weggevaagd.
Dit bericht spoort eerder aan tot angst voor de overheid dan voor al Qaida, lijkt me. Dus de impliciete boodschap in je post, namelijk dat dit bericht onderdeel van een (globale) angstcampagne van (samenspannende?) overheden zou zijn, klopt niet.quote:Op maandag 9 november 2009 16:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Brrrrrrrrrrrr ik ben bang... het was alweer een tijdje geleden dat we een dergelijk angst zaaiend bericht gezien hebben. Maargoed.. bij deze dan een nieuw angst bericht. Wees bang mensen, wees bang voor AL Qaida de overheid beschermt u wel.
Jij weet zeker dat het leugens zijn?quote:Op maandag 9 november 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
Angst. de overheden die deze leugens de samenleving inspelen
Je kan wel gaan speculeren, maar Afghanistan is het perfecte voorbeeld.quote:Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie. Dus als een of andere splintergroepering in het M-O een aanslag pleegt moet direct de hele regio plat?
Dat is hetzelfde als wanneer de ETA een aanslag pleegt in een ander land, dat heel Spanje dan moet worden weggevaagd.
Wie gaan we dan bombarderen, als ik vragen mag.quote:Op maandag 9 november 2009 17:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach ja. Als er al doden vallen, compenseren de bommenwerpers dat wel weer.
Degene die het hardste "Yay" roept in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 9 november 2009 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaan we dan bombarderen, als ik vragen mag.
Ik weet, en daarom vind ik de oorlog in Afghanistan ook dikke onzin. Maar goed, wie is hierna aan de beurt? Moeten we Iran een volgende aanslag kwalijk nemen?quote:Op maandag 9 november 2009 17:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je kan wel gaan speculeren, maar Afghanistan is het perfecte voorbeeld.
Mensen met baardenquote:Op maandag 9 november 2009 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaan we dan bombarderen, als ik vragen mag.
Ik ben echt dol op jou, Whiskey.quote:Op maandag 9 november 2009 17:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Degene die het hardste "Yay" roept in het Midden-Oosten.
Je bedoeld dus dat het midden oosten nooit problemen veroorzaakt? Dat die landen gewoon normale landen zijn waar mensen in vrede kunnen leven?quote:Op maandag 9 november 2009 17:14 schreef Antaresje het volgende:
Sommige mensen willen gewoon het liefste het hele midden oosten plat bombarderen, zonder reden. Maar dat weerhoudt ze er natuurlijk niet van om net te doen alsof ze daar wel een reden voor hebben door elke strohalm als excuus voor een bombardement aan te voeren.
Afrika.quote:Op maandag 9 november 2009 17:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bedoeld dus dat het midden oosten nooit problemen veroorzaakt? Dat die landen gewoon normale landen zijn waar mensen in vrede kunnen leven?
Wat doen al die asielzoekers hier dan?
nee ,die de meeste snoepjes uitdeelt ...voor het te vieren ..op de rontondequote:Op maandag 9 november 2009 17:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Degene die het hardste "Yay" roept in het Midden-Oosten.
Iran komt sowieso wel aan de beurt, en ze zijn niet zo gedesorganiseerd als de terroristische groeperingen, nah, als er een aanslag komt dan is het waarschijnlijk van een organisatie als Al-Qaeda of de Taliban. Hamas heeft het al te druk met z'n eigen oorlog, en Iran zit alleen maar met geld te gooien.quote:Op maandag 9 november 2009 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet, en daarom vind ik de oorlog in Afghanistan ook dikke onzin. Maar goed, wie is hierna aan de beurt? Moeten we Iran een volgende aanslag kwalijk nemen?
Wat is een rontonde?quote:Op maandag 9 november 2009 17:19 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee ,die de meeste snoepjes uitdeelt ...voor het te vieren ..op de rontonde
Bedank Saviour maar, hij kwam op het goede idee.quote:Op maandag 9 november 2009 17:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben echt dol op jou, Whiskey.
Dat zou dan de eerste keer zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 17:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Anyhow, het wordt waarschijnlijk dus weer een aanslag in de naam van Afghanistan of iets.
Asielzoekers komen voornamelijk uit Afrika.quote:
קיקר in mijn taalquote:
Hadden ze maar niet Bin Laden moeten herbergen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou dan de eerste keer zijn.
Leuke poging om iemand woorden in de mond te leggen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bedoeld dus dat het midden oosten nooit problemen veroorzaakt? Dat die landen gewoon normale landen zijn waar mensen in vrede kunnen leven?
Wat doen al die asielzoekers hier dan?
Zolang die landen geen maatregelen nemen om hun onderdanen in bedwang te houden en zelfs actief zijn in het ondersteunen en goedkeuren van AQ en Taliban lijkt me een gelijkwaardige reactie rechtvaardig.quote:Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Als je dat in orde vindt dan kun je weinig anders dan de terroristen steunen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:32 schreef kitao het volgende:
[..]
Zolang die landen geen maatregelen nemen om hun onderdanen in bedwang te houden en zelfs actief zijn in het ondersteunen en goedkeuren van AQ en Taliban lijkt me een gelijkwaardige reactie rechtvaardig.
Bovendien moet nu maar eens aan de islamitische wereld worden duidelijk gemaakt dat wij in het Westen genoeg hebben van hun aanslagen en dat dit tot tegenmaatregelen zal leiden tegen de islamitische wereld.
Ik denk dat de islamitische wereld je (terecht) uit zal lachen, recht in je gezicht.quote:Op maandag 9 november 2009 17:32 schreef kitao het volgende:
[..]
Zolang die landen geen maatregelen nemen om hun onderdanen in bedwang te houden en zelfs actief zijn in het ondersteunen en goedkeuren van AQ en Taliban lijkt me een gelijkwaardige reactie rechtvaardig.
Bovendien moet nu maar eens aan de islamitische wereld worden duidelijk gemaakt dat wij in het Westen genoeg hebben van hun aanslagen en dat dit tot tegenmaatregelen zal leiden tegen de islamitische wereld.
wat ze al niet doen om de islam =vrede te promoten .quote:
Dan plegen ze aanslagen in naam van een kant-klos clubje.quote:Op maandag 9 november 2009 17:41 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat ze al niet doen om de islam =vrede te promoten .
kunnen ze niet gewoon lid worden van een kant-klos clubje .
dan hebben wij ook geen last van ze
Jij moet helemaal je vooringenomen muil houden.quote:Op maandag 9 november 2009 17:41 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat ze al niet doen om de islam =vrede te promoten .
kunnen ze niet gewoon lid worden van een kant-klos clubje .
dan hebben wij ook geen last van ze
ik zelf denk dat ze van schrik stijl achterover vallen .quote:Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik denk dat de islamitische wereld je (terecht) uit zal lachen, recht in je gezicht.
nou nou..jou fortune -cookies hebben je ook geen liefde en geluk in je leven gebracht he .quote:Op maandag 9 november 2009 17:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jij moet helemaal je vooringenomen muil houden.
Ik denk het niet, ze hebben immers niets te verliezen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:42 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik zelf denk dat ze van schrik stijl achterover vallen .
gelijken moniken gelijken kappen
Ierland en Spanje bombarderen!quote:Op maandag 9 november 2009 17:32 schreef kitao het volgende:
[..]
Boeien, ik lach ook als ik Israëlische kinderen "groetjes uit Israël" zie schrijven op bommen voor hun buurland, recht in hun gezicht.quote:Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik denk dat de islamitische wereld je (terecht) uit zal lachen, recht in je gezicht.
Niet voor iedereen neequote:Op maandag 9 november 2009 17:44 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nou nou..jou fortune -cookys hebben je ook geen liefde en geluk in je leven gebracht he .
Ja, lachen man, dood en verderf!quote:Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boeien, ik lach ook als ik Israëlische kinderen "groetjes uit Israël" zie schrijven op bommen voor hun buurland, recht in hun gezicht.
In your faaaaace.. in your faaaaace..
Wat een stomme opmerking. Ik ga toch ook niet lachen als er weer eens een bom op Israel valt.quote:Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boeien, ik lach ook als ik Israëlische kinderen "groetjes uit Israël" zie schrijven op bommen voor hun buurland, recht in hun gezicht.
In your faaaaace.. in your faaaaace..
gelukkig maar anders zit ik weer met een ass bommer in mijn achtertuinquote:Op maandag 9 november 2009 17:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet voor iedereen nee
Mijn liefde is helaas niet grenzeloos en onvoorwaardelijk.
Dat lachen zal dan wel vergaan als bijvoorbeeld Sanaa plat ligt.quote:Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef Todesschwalben het volgende:
Ik denk het niet.quote:Op maandag 9 november 2009 17:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat lachen zal dan wel vergaan als bijvoorbeeld Sanaa plat ligt.
Dead people can't laugh.quote:
Nu vind je het leuk, lief, grappig en ben je lekker laconiek aan het doen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Och het zijn maar kinderen die een lief berichtje schrijven, wat is daar nou dood en verderf aan. Mijn tekeningen van toen ik 6 was is ook niemand aan dood gegaan hoor. Ze wensen gewoon de Arabieren een vrolijke dag verder, vind ik best lief eigenlijk.
Het is niet zijn humor hoor, hij meent het echt en heeft ook diverse keren miljoenen mensen doodgewenst.quote:Op maandag 9 november 2009 17:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nu vind je het leuk, lief grappig en ben je lekker laconiek aan het doen.
Als het Israël betreft en het gaat bv over slachtoffers al daar, dan roep je hier moord en brand, en komen de "![]()
" smileys tevoorschijn.
en owee als iemand er lollig over gaat doen, de verwensingen die daarop volgen...
Maar goed.. iedereen z'n "humor", hè?
Ja, what can I say.. ik ben een wij/zij denker.quote:Op maandag 9 november 2009 17:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nu vind je het leuk, lief grappig en ben je lekker laconiek aan het doen.
Als het Israël betreft en het gaat bv over slachtoffers al daar, dan roep je hier moord en brand, en komen de "![]()
" smileys tevoorschijn.
en owee als iemand er lollig over gaat doen, de verwensingen die daarop volgen...
Maar goed.. iedereen z'n "humor", hè?
Ho ho.. 1.000.001 mensen to be precise.quote:Op maandag 9 november 2009 17:57 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is niet zijn humor hoor, hij meent het echt en heeft ook diverse keren miljoenen mensen doodgewenst.
Miljoenen. Wel goed lezen he.quote:Op maandag 9 november 2009 17:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ho ho.. 1.000.001 mensen to be precise.
Deze landen hebben aangetoond duidelijk bereid te zijn mee te werken aan het beeindigen van het conflict , in dat geval heeft het natuurlijk geen zin om een Baskenstad plat te gooien.quote:
Precies, daarom corrigeerde ik je.quote:Op maandag 9 november 2009 17:59 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Miljoenen. Wel goed lezen he.
Eensch.quote:Op maandag 9 november 2009 16:52 schreef telavivnick het volgende:
"Ik zeg altijd dat Al Qaida zich erg gelukkig mag prijzen", zegt Hussein, "want het vecht tegen een oliedomme vijand. De onophoudelijke Amerikaanse steun voor Israël en de samenwerking met dictatoriale Arabische regimes zet zoveel kwaad bloed in de moslimwereld dat de populariteit van Al Qaida vanzelf in stand blijft. Zolang het Amerikaanse beleid niet verandert, zal de kracht van Al Qaida toenemen en zullen ze in steeds meer landen en gebieden actief en succesvol zijn. Onderschat Al Qaida niet. Ze willen altijd de sterkste zijn."
En welk land, waar terroristen vandaan komen, heeft geclaimed niet mee te willen werken aan het stoppen van terroristen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:59 schreef kitao het volgende:
[..]
Deze landen hebben aangetoond duidelijk bereid te zijn mee te werken aan het beeindigen van het conflict , in dat geval heeft het natuurlijk geen zin om een Baskenstad plat te gooien.
Bovendien , ik had het niet perse over een onaangekondigde reactie.
Je corrigeerde het naar een onwaarheid, zoals altijd.quote:Op maandag 9 november 2009 17:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, daarom corrigeerde ik je.
Welke onwaarheid, weet ik veel hoeveel mensen er wonen in Afghanistan. Zolang er door de Taliban aanslagen worden gepleegd en er westerse militairen sneuvelen dan ben ik voor een oorlog daar, klaar als een klontje.quote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je corrigeerde het naar een onwaarheid, zoals altijd.
Ha x 2.quote:Op maandag 9 november 2009 17:51 schreef telavivnick het volgende:
[..]
gelukkig maar anders zit ik weer met een ass bommer in mijn achtertuin
Iets zeggen en doen is een groot verschil , dat zie je hier ook vaak bij de internetridders.quote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Todesschwalben het volgende:
En welk land, waar terroristen vandaan komen, heeft geclaimed niet mee te willen werken aan het stoppen van terroristen.
Nee, je weet niet hoeveel mensen er niet wonen in Afghanistan, derhalve was je correctie nutteloos - immers je weet niet hoeveel mensen er wonen. Daarnaast denken de Taliban exact hetzelfde als jij, zolang er een westerse (of wat voor macht dan ook) mach is, dan gaan ze aanslagen plegen en oorlog voeren. Gezellig toch?quote:Op maandag 9 november 2009 18:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke onwaarheid, weet ik veel hoeveel mensen er wonen in Afghanistan. Zolang er door de Taliban aanslagen worden gepleegd en er westerse militairen sneuvelen dan ben ik voor een oorlog daar, klaar als een klontje.
Wij/zij en moord toejuichen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, what can I say.. ik ben een wij/zij denker.
Welk land doet er niets aan? Gaan we weer een stap verder.quote:Op maandag 9 november 2009 18:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Iets zeggen en doen is een groot verschil , dat zie je hier ook vaak bij de internetridders.
Zeer gezellig, dan blijven we maar tientallen jaren daar zitten tot er geen huis meer overeind staat, see if I care, ik woon hier wel gezellig en betaal m'n belastingcentjes wel op die bommen te financieren. Kijken hoe lang de Taliban het volhoud als straks elk dorp in puin ligt.quote:Op maandag 9 november 2009 18:04 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nee, je weet niet hoeveel mensen er niet wonen in Afghanistan, derhalve was je correctie nutteloos - immers je weet niet hoeveel mensen er wonen. Daarnaast denken de Taliban exact hetzelfde als jij, zolang er een westerse (of wat voor macht dan ook) mach is, dan gaan ze aanslagen plegen en oorlog voeren. Gezellig toch?
"Wij" is ik en andere neo con asocialen die de zandhappende terroristen liever van de wereld zien dan er op.quote:Op maandag 9 november 2009 18:04 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wij/zij en moord toejuichen.
"Zij" is oa honderden onschuldige burgerslachtoffers (aanval eind 2008) en wie is "wij" in dit geval?
Je karikatuur begint te vervelen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Wij" is ik en andere neo con asocialen die de zandhappende terroristen liever van de wereld zien dan er op.
Getuige het feit dat het land al reeds in puin lag voor de bombardementen van de VS en getuige het feit dat het land al deccenia ervaring heeft met grootmachten die het proberen te overrullen, wens ik je veel succes.quote:Op maandag 9 november 2009 18:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeer gezellig, dan blijven we maar tientallen jaren daar zitten tot er geen huis meer overeind staat, see if I care, ik woon hier wel gezellig en betaal m'n belastingcentjes wel op die bommen te financieren. Kijken hoe lang de Taliban het volhoud als straks elk dorp in puin ligt.
Dat mag.quote:Op maandag 9 november 2009 17:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, what can I say.. ik ben een wij/zij denker.
Terecht.quote:
Ja maar i.t.t. de Sovjet unie zijn wij capabele vechters jwtz.quote:Op maandag 9 november 2009 18:06 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Getuige het feit dat het land al reeds in puin lag voor de bombardementen van de VS en getuige het feit dat het land al deccenia ervaring heeft met grootmachten die het proberen te overrullen, wens ik je veel succes.
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 november 2009 18:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar i.t.t. de Sovjet unie zijn wij capabele vechters jwtz.
Ik heb in het andere topic al gezegd dat ik gedubd heb me aan te melden bij defensie, dus je vergelijking slaat mank. Misschien "raar" te geloven, maar ik geloof heilig in waar ik voor sta, en als een of andere organisatie in Verweggistan daar een eind aan wil maken dan mag er van mij een eind aan hem gemaakt worden. Gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat mag.
Maar dan moet je ook de consequenties dragen zonder zeiken, zeuren en huilen.
Maar mensen als jij huilen vaak het hardst zodra de knalletjes dicht bij komen. Wellicht herken je dit bij jezelf, wellicht ben jij nu juist een uitzondering - we zullen het voorlopig nog niet weten.
Maar mocht je dit bijzelf herkennen dan lijkt het me een goede zaak je uitingen aan de sterkte van je ruggegraat aan te passen.
Dat maakt de discussie op termijn alleen helderder.
Nergens op, onzin opmerking, maar waar moet ik dan op reageren als iemand komt met een voorbeeld van een aantal jaar geleden. Is Nederland ook onoverwinnelijk omdat de Duitsers weg zijn? Slaat toch nergens op of wel, daar kan ik niet serieus op in gaan.quote:Op maandag 9 november 2009 18:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Je hebt 'gedubd' over het al dan niet redden van de wereld... En toen pakte je je sloffen uit de kast? WDF?quote:Op maandag 9 november 2009 18:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb in het andere topic al gezegd dat ik gedubd heb me aan te melden bij defensie, dus je vergelijking slaat mank. Misschien "raar" te geloven, maar ik geloof heilig in waar ik voor sta, en als een of andere organisatie in Verweggistan daar een eind aan wil maken dan mag er van mij een eind aan hem gemaakt worden. Gelijke monniken gelijke kappen.
En ja, mocht er ooit een oproep gedaan worden of een mobilisatie dan zal ik niet tegenstribbelen, je hebt niets meer dan m'n woord maar daar kan je wel op vertrouwen, maar thats up to you wat je doet.
Dat zal best, maar dat zegt niets over moreel van de troepen. Dat nekt elke grootmacht.quote:Op maandag 9 november 2009 18:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar i.t.t. de Sovjet unie zijn wij capabele vechters jwtz.
Dat zal bekeken moeten worden door de inlichtingendiensten , of wou je zeggen dat AQ en Taliban in stand wordt gehouden door een paar fanatieke lieden met slechts een Kalasnikhov ?quote:Op maandag 9 november 2009 18:05 schreef Todesschwalben het volgende:
Welk land doet er niets aan? Gaan we weer een stap verder.
Nee, eigenlijk was de hoofdreden dat het salaris zo laag is.quote:Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt 'gedubd' over het al dan niet redden van de wereld... En toen pakte je je sloffen uit de kast? WDF?
Nou ja, vooruit dan maar. Ouwe killer
Wat versta je hier precies onder "zandhappende terroristen", aangezien - zoals ik al vermeldde - door die bommen en aanvallen vele onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen?quote:Op maandag 9 november 2009 18:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Wij" is ik en andere neo con asocialen die de zandhappende terroristen liever van de wereld zien dan er op.
De terroristen natuurlijk, de onschuldige burgerslachtoffers heb ik niks tegen, maar ik kan ze ook niet meer uit het rijk der doden terughalen. Spijt me zeer, maar wat moet ik daar van vinden behalve zonde dat 't gebeurd?quote:Op maandag 9 november 2009 18:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat versta je hier precies onder "zandhappende terroristen", aangezien - zoals ik al vermeldde - door die bommen en aanvallen vele onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen?
Waar het op slaat is dat het volledig controleren van Afghanistan nagenoeg onmogelijk is.quote:Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nergens op, onzin opmerking, maar waar moet ik dan op reageren als iemand komt met een voorbeeld van een aantal jaar geleden. Is Nederland ook onoverwinnelijk omdat de Duitsers weg zijn? Slaat toch nergens op of wel, daar kan ik niet serieus op in gaan.
Natuurlijk wel, net zoals Irak. Daar komt het ook heel handig uit dat de huidige regering de olie maar wat graag verkoopt in dollars aan het westen. Maar ik schuif dat ook niet onder het kleed, het zal vast wel een reden zijn geweest voor de oorlog.quote:Op maandag 9 november 2009 18:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Tenzij het op de een of andere manier wel goed uitkomt om er een vinger in de pap te houden, maar dat zouden de VN met de US voorop nooit doen. Toch?
Maar als iemand je effe 25.000 euro geeft dan ga je wel een half jaartje met je idealen in de weer?quote:Op maandag 9 november 2009 18:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk was de hoofdreden dat het salaris zo laag is.
Ik zou er niks op tegen hebben nee, wat mankeert er aan soldaten dan?quote:Op maandag 9 november 2009 18:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar als iemand je effe 25.000 euro geeft dan ga je wel een half jaartje met je idealen in de weer?
En jij denkt dat daarmee de dreiging dan ongedaan wordt gemaakt?quote:Op maandag 9 november 2009 18:13 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat zal bekeken moeten worden door de inlichtingendiensten , of wou je zeggen dat AQ en Taliban in stand wordt gehouden door een paar fanatieke lieden met slechts een Kalasnikhov ?
Desnoods is het een kleinere stad waar veel terreursympathie aanwezig is die plat zal gaan.
Wat ik bedoelde is dit :
Je hoort een dreiging vanuit de islamitische wereld en als reactie daarop geef je de aankondiging dat indien dit en dat gebeurt dat dan vervolgens dit en dat als tegenmaatregel wordt genomen.
Je hoeft geeneens soldaten te sturen naar een verziekt land , je gooit er gewoon een bom op.
Desnoods aangekondigd om een paar onschuldige babys te ontzien.
Je tegenstanders doen het gratis.quote:Op maandag 9 november 2009 18:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou er niks op tegen hebben nee, wat mankeert er aan soldaten dan?
nee van mij mag je wel blijven hoor .quote:Op maandag 9 november 2009 18:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ha x 2.
Dan nu graag wat serverruimte vrijmaken voor mensen die wat te melden hebben en daar wellicht nog wat echte humor doorheen wensen te mixen.
Maar als je dat inziet en je begrijpt dat dergelijk gedoe één van de pijlers is van de groei van AQ-achtige organisaties...quote:Op maandag 9 november 2009 18:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, net zoals Irak. Daar komt het ook heel handig uit dat de huidige regering de olie maar wat graag verkoopt in dollars aan het westen. Maar ik schuif dat ook niet onder het kleed, het zal vast wel een reden zijn geweest voor de oorlog.
Betwijfel zeer - understatement van de eeuw, aangezien ik weet dat het niet zo is - of je ook zo luchtig reageert als aan de andere zijde daar één soldaat omkomt en tegelijkertijd ook twintig onschuldige burgers.quote:Op maandag 9 november 2009 18:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De terroristen natuurlijk, de onschuldige burgerslachtoffers heb ik niks tegen, maar ik kan ze ook niet meer uit het rijk der doden terughalen. Spijt me zeer, maar wat moet ik daar van vinden behalve zonde dat 't gebeurd?
Mja dat moeten hun weten, ik ben geen filantroop.quote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je tegenstanders doen het gratis.
Oei! Wederom zo scherp als de bodem van de glasbak!quote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee van mij mag je wel blijven hoor .![]()
maar ok wil je echt weg
Welke andere meningen omtrent terrorisme?quote:Op maandag 9 november 2009 18:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar als je dat inziet en je begrijpt dat dergelijk gedoe één van de pijlers is van de groei van AQ-achtige organisaties...
Hoe verenig je dit dan met je andere meningen omtrent het terrorisme?
Je maakt ergens een grote denkfout, óf je bent dusdanig pragmatisch dat zelfs mensenlevens voor jou geen probleem maar eerder 'een uitdaging' zijn
Ja, wat is het nut van "eerlijk" oorlog voeren? Dan kan je net zo goed oorlogen gaan beslechten door middel van een schaakspel tussen twee commandanten en dan vriendelijk de hand schudden. De bedoeling van oorlog is juist dat je de ander kapot maakt, en jezelf niet.quote:Op maandag 9 november 2009 18:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Betwijfel zeer - understatement van de eeuw, aangezien ik weet dat het niet zo is - of je ook zo luchtig reageert als aan de andere zijde daar één soldaat omkomt en tegelijkertijd ook twintig onschuldige burgers.
"oh, collateral damage.. jammer, maar helaas"
Gelijke monniken, gelijke kappen.. doch meten met twee maten.
Redden van de wereldquote:Op maandag 9 november 2009 18:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt 'gedubd' over het al dan niet redden van de wereld... En toen pakte je je sloffen uit de kast? WDF?
Nou ja, vooruit dan maar. Ouwe killer
Nee , maar wel de wil om de dreiging om te zetten in een daad , althans minder daar de bevolkingssteun zal afnemen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef Todesschwalben het volgende:
En jij denkt dat daarmee de dreiging dan ongedaan wordt gemaakt?
Nee hoor, laatst nog een leuke documentaire gezien waarin er verscheidene interviews werden gehouden me de soldaten op alle fronten (luchtmacht, marine en landmacht) en iedereen heeft een compleet andere mening, variërend van "soldaat van God" tot aan "nutteloze kut oorlog" tot aan "ik neem ontslag, z.s.m."quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Redden van de wereldWrs denken al die westerse strijders ook nog echt dat zo daarmee bezig zijn. Strijden tegen het kwaad
Ik heb twee neefjes in het leger, en dat zijn ook van die achterlijke idioten. Dus baseerde mijn mening even voor het gemak op hen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee hoor, laatst nog een leuke documentaire gezien waarin er verscheidene interviews werden gehouden me de soldaten op alle fronten (luchtmacht, marine en landmacht) en iedereen heeft een compleet andere mening, variërend van "soldaat van God" tot aan "nutteloze kut oorlog" tot aan "ik neem ontslag, z.s.m."
Je generaliseert een beetje teveel.
Enerzijds wil je dat men sympathie toont en medeleven betuigt bij slachtoffers van de ene kant: andere reacties kan je totaal niet begrijpen en daar word je zelfs giftig van vaak. Politiek correcte praat.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, wat is het nut van "eerlijk" oorlog voeren? Dan kan je net zo goed oorlogen gaan beslechten door middel van een schaakspel tussen twee commandanten en dan vriendelijk de hand schudden. De bedoeling van oorlog is juist dat je de ander kapot maakt, en jezelf niet.
Maargoed, dat lijkt me vrij basaal nietwaar?
Waarom je zo eenzijdig bent in je harde bewoordingen - daar komt het feitelijk op neer.quote:Op maandag 9 november 2009 18:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke andere meningen omtrent terrorisme?
Je bedoeld waarom of ik tegen terroristische organisaties ben zelfs als ik weet dat onze doelen in het Midden-Oosten voornamelijk van economische aard zijn (geweest)?
Omdat ik twee kampen zie, ik in de ene en de terroristen in de andere.quote:Op maandag 9 november 2009 18:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Waarom je zo eenzijdig bent in je harde bewoordingen - daar komt het feitelijk op neer.
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 18:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of moet er één partij gewoon "kapot" ? Hoe meer slachtoffers, hoe beter?
helemaal mee eens. achterlijken daar in die zandbakquote:Op maandag 9 november 2009 17:01 schreef Disana het volgende:
Ik vind angst zaaien nogal een misselijkmakende manier van je mening opdringen.
Gaat u rustig slapen mensen, onze denker Meki weet dat dit leugens zijn. Niks aan het handje dusquote:Op maandag 9 november 2009 17:13 schreef Meki het volgende:
Angst. de overheden die deze leugens de samenleving inspelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:28 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gaat u rustig slapen mensen, onze denker Meki weet dat dit leugens zijn. Niks aan het handje dus
Jij gaat wakker liggen op basis van een gerucht dat drie keer per jaar de wereld in wordt geslingerd? Minimaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Dagelijkse werkelijkheid voor je landgenoten in Kamp Holland.quote:Op maandag 9 november 2009 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gaat wakker liggen op basis van een gerucht dat drie keer per jaar de wereld in wordt geslingerd? Minimaal.
Kamp Holland is geen Europa.quote:Op maandag 9 november 2009 18:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dagelijkse werkelijkheid voor je landgenoten in Kamp Holland.
Dat dus!quote:Op maandag 9 november 2009 16:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik stem voor meer anti-terreur maatregelen en minder privacy!!!
Subjectief en hangt af van perspectief.quote:Op maandag 9 november 2009 18:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.
Ook goed, in Londen en Madrid was het een werkelijkheid.quote:
Kan het ook, ik heb ook nergens ontkend dat Israël agressief is, ik zeg enkel overal dat ik het begrijp en dat ik respect heb voor de reacties van Israël. Dat het in jouw ogen of die van een ander gezien kan worden als buitensporig geweld dan zal dat wel, zoals je zelf al zegt is dat subjectief en het verschilt per persoon.quote:Op maandag 9 november 2009 18:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Subjectief en hangt af van perspectief.
Israël die met straaljagers wat bommen neergooit, kan als vijandig worden gezien. Iemand aan de andere kant die een raket terug vuurt kan ook als vijandig gezien worden. Beide kan tegelijkertijd als vijandig gezien worden.
Ja, maar ze zijn niet bedoeld voor onschuldige mensen i.t.t. terroristische acties van Hamas. Ofwel, Israël focussed nog op militanten terwijl het Hamas geen reet uitmaakt wat ze doden, als er maar iets dood gaat.quote:En we kwamen hier op, vanwege die bommen die je postte, die zo leuk, lief en grappig waren.
Maar die bommen berokkenen niet alleen strijders leed en schade, integendeel. Vandaar dat het redelijk onbegrijpelijk is om dat leuk te vinden en toe te juichen.
Eh... ja?quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat ik twee kampen zie, ik in de ene en de terroristen in de andere.
Ligt volkomen aan de context, een Iran is al weer anders als een Venezuela, ik kan niet zo een snelle definitie geven van wanneer je in mijn ogen vijandig bezig bent. Chávez zie ik bijvoorbeeld als een clown die z'n gang maar gaat, en Ahmadinejad mag van mij z.s.m. afgezet worden.quote:Op maandag 9 november 2009 18:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eh... ja?
Maar iedereen die de wapens oppakt tegen de 'westerse' coalitie, is dus een terrorist?
Whiskey Tango is cointelpro. Vraag me af of hij er voor betaald krijgt oorlog en terrorisme te propageren. Zo niet, is ie mooie mongool.quote:Op maandag 9 november 2009 18:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Subjectief en hangt af van perspectief.
Israël die met straaljagers wat bommen neergooit, kan als vijandig worden gezien. Iemand aan de andere kant die een raket terug vuurt kan ook als vijandig gezien worden. Beide kan tegelijkertijd als vijandig gezien worden.
En we kwamen hier op, vanwege die bommen die je postte, die zo leuk, lief en grappig waren.
Maar die bommen berokkenen niet alleen strijders leed en schade, integendeel. Vandaar dat het redelijk onbegrijpelijk is om dat leuk te vinden en toe te juichen.
Ach, als Al Quaida een aanslag pleegt in de USA, en daar komen stapels burgers bij om, dan wordt er ook snel een verband gelegd tussen het beleid van de VS en de aanslag. Terwijl er statistisch gezien bij de slachtoffers ook mensen zitten die niet op de regering gestemd hebben en/of mensen zitten die tegen het buitenlandbeleid van de VS zijn. Dan mogen wel alle amerikanen over dezelfde kam als hun regering geschoren worden.quote:Op maandag 9 november 2009 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of te wel: het enige verschil tussen jou en een terrorist is dat jij dan in een leger zit, de mentaliteit is voor de rest dezelfde .. zoveel mogelijk slachtoffers maken, de ander moet kapotquote:Op maandag 9 november 2009 18:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang ze vijandig zijn.
Nee, want terroristen reageren pro-actief, wij reactief.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Of te wel: het enige verschil tussen jou en een terrorist is dat jij dan in een leger zit, de mentaliteit is voor de rest dezelfde .. zoveel mogelijk slachtoffers maken, de ander moet kapot
Ja, buitensporig geweld. En dat ze het enkel op militanten hebben gemunt, geloof ik ook niet.. aangezien ze de meest geavanceerde apparatuur hebben qua leger, en dan nog 1000+ burgerslachtoffers kunnen maken tijdens die aanval op Gaza. Erg ongeloofwaardig.quote:Op maandag 9 november 2009 18:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Kan het ook, ik heb ook nergens ontkend dat Israël agressief is, ik zeg enkel overal dat ik het begrijp en dat ik respect heb voor de reacties van Israël. Dat het in jouw ogen of die van een ander gezien kan worden als buitensporig geweld dan zal dat wel, zoals je zelf al zegt is dat subjectief en het verschilt per persoon.
[..]
Ja, maar ze zijn niet bedoeld voor onschuldige mensen i.t.t. terroristische acties van Hamas. Ofwel, Israël focussed nog op militanten terwijl het Hamas geen reet uitmaakt wat ze doden, als er maar iets dood gaat.
Dat hoeft dan ook niet meer als er als represaille gewoon een bom wordt teruggegooid.quote:Op maandag 9 november 2009 18:38 schreef Salvad0R het volgende:
Al Qaeda = CIA
Nuff said.
Elke rebelse individu met hersens begrijpt dat de overheid na elke aanslag meer vrijheden beperkt en verboden en plichten oplegt.
Dat is als je er van uitgaat dat een heel land verantwoordelijk is voor een individuele terroristische daad. Lijkt me nogal belachelijk en onverantwoord.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook niet meer als er als represaille gewoon een bom wordt teruggegooid.
we bedenken dat ze wmd's hebben en gaan ze aanvallen, en dat noemen we dan reactief .. ja jaquote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, want terroristen reageren pro-actief, wij reactief.
Valt mee, er zijn berichten en beelden dat Hamas die plekken juist opzoekt waar veel onschuldige mensen zitten. Snipers in flatgebouwen vol met mensen, mortieren op schoolpleinen en ga zo maar door. Dat Israël wel eens fouten maakt klopt wel, maar het is voornamelijk Hamas z'n toedoen dat er zoveel slachtoffers vallen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, buitensporig geweld. En dat ze het enkel op militanten hebben gemunt, geloof ik ook niet.. aangezien ze de meest geavanceerde apparatuur hebben qua leger, en dan nog 1000+ burgerslachtoffers kunnen maken tijdens die aanval op Gaza. Erg ongeloofwaardig.
Maar goed, andere discussie.
Lees m'n toevoeging.quote:Op maandag 9 november 2009 18:43 schreef moussie het volgende:
[..]
we bedenken dat ze wmd's hebben en gaan ze aanvallen, en dat noemen we dan reactief .. ja ja
Ze zaten zich niet met dat land te bemoeien, eerst steunen om de Russen eruit te werken en daarna in de stront laten zakken .. oftewel, je moet wel bij het begin beginnen en niet ergens halverwege het verhaalquote:Op maandag 9 november 2009 18:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Er valt over te discussiëren aangezien de Verenigde Staten niet door Irak aangevallen zijn, maar als het gaat over Afghanistan bijvoorbeeld dan zie ik geen reden waarom of de Twin Towers maar neer moesten namens Al-Qaida, en waarom Afghanistan daar zo vreemd over deed. Wat mij betreft is dat een rechtstreekse oorlogsverklaring.
Denk dat het een beetje van beiden is.quote:Op maandag 9 november 2009 18:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Valt mee, er zijn berichten en beelden dat Hamas die plekken juist opzoekt waar veel onschuldige mensen zitten. Snipers in flatgebouwen vol met mensen, mortieren op schoolpleinen en ga zo maar door. Dat Israël wel eens fouten maakt klopt wel, maar het is voornamelijk Hamas z'n toedoen dat er zoveel slachtoffers vallen.
Ik zie ze niet met mortieren in een weiland zitten.
Ah ja, en Osama Bin Laden als Saoedische prins heeft er inderdaad heel veel mee te maken hoe Afghanistan geleden heeft onder een "Russisch monster" terwijl hij wapens kreeg van Bush. Hij was gewoon boos dat hij geen nieuwe wapens meer kreeg na het conflict.quote:Op maandag 9 november 2009 18:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zaten zich niet met dat land te bemoeien, eerst steunen om de Russen eruit te werken en daarna in de stront laten zakken .. oftewel, je moet wel bij het begin beginnen en niet ergens halverwege het verhaal
Dat klopt, je voedt de haat van de Palestijnen door de huidige gang van zaken, maar je kan ook niet Hamas z'n gang laten gaan. Het is een niet te onderbreken vicieuze cirkel van beide partijen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Denk dat het een beetje van beiden is.
Oorlog draait om overleven en daar worden mensen niet bepaald genuanceerder of zachtaardiger van, nog even los van wat je zoal voor je voeten geworpen krijgt aan lichaamsdelen en andere ellende.
Net als dat nep-wmd's geen reden is om hele landen plat te bombarderen. Maar goed, ik hoorde net dat SA net een aantal Jemenieten over de kling heeft gejaagd.quote:Op maandag 9 november 2009 18:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah ja, en Osama Bin Laden als Saoedische prins heeft er inderdaad heel veel mee te maken hoe Afghanistan geleden heeft onder een "Russisch monster" terwijl hij wapens kreeg van Bush. Hij was gewoon boos dat hij geen nieuwe wapens meer kreeg na het conflict.
Jankbastaard, geen reden om 3000 mensen over de kling te jagen, om z'n geslonken ego.
Nee joh, Saoedi heeft teveel olie en daarom zijn ze onze vrienden, je snapt er ook niks van hè. Alleen de landen die dreigen met het afnemen van de toegang tot olie mag je met geweld innemen, een ongeschreven erecode jwtz.quote:Op maandag 9 november 2009 18:49 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Net als dat nep-wmd's geen reden is om hele landen plat te bombarderen. Maar goed, ik hoorde net dat SA net een aantal Jemenieten over de kling heeft gejaagd.![]()
Inderdaad. Ze hebben nachtelijke aanvallen gepleegd met fosforshells. Alles in de fik gezet, indiscriminerend.quote:Op maandag 9 november 2009 18:49 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Net als dat nep-wmd's geen reden is om hele landen plat te bombarderen. Maar goed, ik hoorde net dat SA net een aantal Jemenieten over de kling heeft gejaagd.![]()
In het geval van Afghanistan zat de Taliban in het zadel , meen ik.quote:Op maandag 9 november 2009 18:42 schreef Salvad0R het volgende:
Dat is als je er van uitgaat dat een heel land verantwoordelijk is voor een individuele terroristische daad. Lijkt me nogal belachelijk en onverantwoord.
Ach ja, het gebeurt wel vaker dat de Amerikanen zich niet houden aan gemaakte afspraken, alleen dat deze dan boos werd .. zullen we hier in Europa niet zo snel doen, we zitten wat te mopperen maar sturen uiteindelijk toch troepenquote:Op maandag 9 november 2009 18:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah ja, en Osama Bin Laden als Saoedische prins heeft er inderdaad heel veel mee te maken hoe Afghanistan geleden heeft onder een "Russisch monster" terwijl hij wapens kreeg van Bush. Hij was gewoon boos dat hij geen nieuwe wapens meer kreeg na het conflict.
Jankbastaard, geen reden om 3000 mensen over de kling te jagen, om z'n geslonken ego.
Dacht je dat, kijk maar eens naar de relatie tussen Frankrijk en de Verenigde Staten ten tijde van de invasie in Irak.quote:Op maandag 9 november 2009 18:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach ja, het gebeurt wel vaker dat de Amerikanen zich niet houden aan gemaakte afspraken, alleen dat deze dan boos werd .. zullen we hier in Europa niet zo snel doen, we zitten wat te mopperen maar sturen uiteindelijk toch troepen
Nee, het was een uiterst sarcastische opmerking, mocht je nog mijn overige reacties in dit topic niet hebben gelezen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben nachtelijke aanvallen gepleegd met fosforshells. Alles in de fik gezet, indiscriminerend.
Vind je dat leuk?
M.a.w. deze baard wil zoveel mogelijk angst zaaien en preekt voor eigen parochie.quote:"Ik zeg altijd dat Al Qaida zich erg gelukkig mag prijzen", zegt Hussein, "want het vecht tegen een oliedomme vijand. De onophoudelijke Amerikaanse steun voor Israël en de samenwerking met dictatoriale Arabische regimes zet zoveel kwaad bloed in de moslimwereld dat de populariteit van Al Qaida vanzelf in stand blijft. Zolang het Amerikaanse beleid niet verandert, zal de kracht van Al Qaida toenemen en zullen ze in steeds meer landen en gebieden actief en succesvol zijn."
Dat met die Saoedies die Jemenieten over de kling hebben gejaagd was geen grap trouwens.quote:Op maandag 9 november 2009 18:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee joh, Saoedi heeft teveel olie en daarom zijn ze onze vrienden, je snapt er ook niks van hè. Alleen de landen die dreigen met het afnemen van de toegang tot olie mag je met geweld innemen, een ongeschreven erecode jwtz.
Precies, dat slappe gelul (lees: voorspellen) altijdquote:Op maandag 9 november 2009 17:14 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind dat mensen met dit soort bangmakerige voorspellingen er ook persoonlijke consequenties aan moeten verbinden, voor het geval het niet uitkomt.
" De aarde vergaat in 2012, IK WEET HET ZEKER!!!"
" ... ow... en als je het mis hebt!?"
" Dan pleeg ik zelfmoord!!!"
" Deal!"
Nou, start je boycot zou ik zeggen, ga er geen meter minder om rijden.quote:Op maandag 9 november 2009 18:56 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat met die Saoedies die Jemenieten over de kling hebben gejaagd was geen grap trouwens.
En nu zijn ze weer beste vriendjes, dat was nou juist mijn puntquote:Op maandag 9 november 2009 18:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dacht je dat, kijk maar eens naar de relatie tussen Frankrijk en de Verenigde Staten ten tijde van de invasie in Irak.
Ja, we zitten toch ook met Duitsland in een unie? Als je het eenmaal oneens bent met elkaar dan wil dat niet zeggen dat je voor de rest van je leven vast zit aan een vijand.quote:Op maandag 9 november 2009 18:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En nu zijn ze weer beste vriendjes, dat was nou juist mijn punt
quote:Op maandag 9 november 2009 18:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou, start je boycot zou ik zeggen, ga er geen meter minder om rijden.
quote:SAN'A, Yemen – Saudi Arabia sent fighter jets and artillery bombardments across the border into northern Yemen Thursday in a military incursion apparently aimed at helping its troubled southern neighbor control an escalating Shiite rebellion, Arab diplomats and the rebels said.
The Saudis — owners of a sophisticated air force they rarely use — have been increasingly worried that extremism and instability in Yemen could spill over to their country, the world's largest oil exporter. The offensive came two days after the killing of a Saudi soldier, blamed on the rebels.
Yemen denied any military action by Saudi Arabia inside its borders. But Yemen's president is a key ally of the Saudis, making it highly unlikely the kingdom would have launched the offensive without tacit Yemeni agreement.
A U.S. government official said the Yemenis were not involved militarily in the fighting. The official spoke anonymously because he was not authorized to discuss the matter publicly.
The offensive immediately raised concerns of another proxy war in the Middle East between Iran and Saudi Arabia, a key U.S. ally. Shiite Iran is believed to favor the rebels in Yemen while Saudi Arabia, which is Sunni, is Iran's fiercest regional rival.
The same dynamic has played out in various forms in Lebanon, where Iran supports the Shiite militant Hezbollah and Saudi Arabia favors a U.S.-backed faction, and in Iraq, where Saudi Arabia and Iran have thrown support to conflicting sides in the Sunni-Shiite struggle.
A top Saudi government adviser confirmed "a large scale" military operation underway on the Saudi-Yemeni border with further reinforcements sent to the rugged, mountainous area.
"It is a sustained operation which aims to finish this problem on our border," he said, speaking on condition of anonymity because of the sensitivity of the issue. He said Saudi troops were coordinating with Yemen's army, but Yemen's defense ministry denied the Saudis were inside the country.
The northern rebels, known as Hawthis, have been battling Yemeni government forces the past few months in the latest flare-up of a sporadic five-year conflict. They claim their needs are ignored by a Yemeni government that is increasingly allied with hard-line Sunni fundamentalists, who consider Shiites heretics.
The rebels said the Saudi airstrikes hit five areas in their northern stronghold Thursday but it was not possible to independently verify the reports. They said there were dead and wounded, and that homes were destroyed. The rebels' spokesman said people were afraid to get near the areas being bombed, making it difficult to count the casualties.
"Saudi jets dropped bombs on a crowded areas including a local market in the northern province of Saada," Hawthi spokesman Mohammed Abdel-Salam told The Associated Press. "They claim they are targeting al-Hawthis, but regrettably they are killing civilians like the government does."
He said the attacks were followed by hundreds of artillery shells from the border.
"So far, three killed have been pulled out of the rubble, including a woman and a child who perished when their houses were bombed and burned down," said Abdel-Salam.
The fighting is more than 600 miles from Saudi Arabia's oil fields on the kingdom's eastern Persian Gulf coast. But northern Yemen overlooks the Red Sea, the world's busiest route for oil tankers.
Two Arab diplomats, speaking on condition of anonymity, said Saudi Tornado and F-15 warplanes had been bombarding targets inside Yemen since Wednesday afternoon, inflicting significant casualties on rebels. The diplomats spoke on condition of anonymity because they are not allowed to talk to the media.
They said army units and special forces also had been sent to northern Yemen, and that several Saudi towns on the border had been evacuated as a precaution.
State Department spokesman Ian Kelly told reporters he had no information about whether the conflict had spread across the border but expressed Washington's concern over the situation.
"It's our view that there can be no long-term military solution to the conflict between the Yemeni government and the Hawthi rebels," Kelly said. "We call on all parties to the conflict to make every effort to protect civilian populations and limit damage to civilian infrastructure."
The weak central government of Yemen, which has little control outside the capital San'a, is fighting on multiple fronts including the northern rebels and a separatist movement in the south. But the most worrisome is a lingering threat from al-Qaida militants.
The U.S. also fears any Yemeni fighting could spill over into Saudi Arabia and is concerned that Yemen could become a haven for al-Qaida militants hiding out in the nation, at the tip of the Arabian peninsula.
The Yemeni government openly accuses Iran of arming the Hawthis rebels, but there has been no public evidence to back those claims, said Joost Hiltermann, deputy program director of the Middle East program for the International Crisis Group think tank in London.
"I think Iran is probably pleased with what is happening, but that is not the same as saying they are supporting the Hawthis," Hiltermann said.
Simon Henderson, director of Gulf and energy policy at the Washington Institute for Near East Policy in Washington, agreed that there is no clear evidence that Iran funds the rebels. But he said there is a wide assumption that Iran favors the Hawthis and the Saudis are backing Yemen's Sunni president.
"So it is a Saudi-Iranian proxy war," he said.
Saudi Arabia, rich in oil, has one of the world's most sophisticated air forces but rarely uses it.
The bulk of its air power, with more than 350 combat aircraft, derives from squadrons of F-15s and British-supplied Tornados, according to the military and intelligence analysis group GlobalSecurity.org. The kingdom also for decades has received U.S. military assistance in the form of training.
The Saudi incursion marks the first time since the 1991 Gulf War that the country has deployed military might beyond its borders.
In that war, Saudi forces assisted the U.S. Marine Corps, providing staging grounds for airstrikes and in joint operations targeting Iraqi positions in Kuwait with artillery fire and ground offensives.
The incursion is not, however, Saudi Arabia's first involvement in internal Yemeni conflicts. During Yemen's 1962-70 civil war, sparked by a military coup that overthrew Yemen's royalist government, Saudi Arabia supported the royalists against the Egyptian-backed government.
When civil war erupted again in 1994, it was widely believed that the Saudis sided with southern secessionist rebels against the central government.
A security official told Saudi Arabia's state news agency that the soldier died when gunmen infiltrated from Yemen and attacked security guards patrolling the Mount Dokhan border area Tuesday. Rebels said that area was among the bombing targets Thursday.
The Gulf Cooperation Council, the region's main diplomatic forum, condemned what it called the "violation and infiltration" of Saudi Arabia's borders. "Saudi Arabia is capable of protecting its lands," it warned in a statement.
Ja wat is je punt?quote:
Het snijdt anders wel hout wat hij zegt. Dat het jouw niet aanstaat zegt niks over het feit of het waar is of niet.quote:Op maandag 9 november 2009 16:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Geheel onpartijdig lijkt hij inderdaad niet nee.
He?quote:Op maandag 9 november 2009 19:05 schreef telavivnick het volgende:
maar in de tussen tijd gaan ze wel verder met een aanval voor te berijden in europa .
en dat is pas echt ku
50-dollar voor een kamertje in mijn huis in tel-aviv .meki mag gratis overnachten
50 euro voor hoelang?quote:Op maandag 9 november 2009 19:05 schreef telavivnick het volgende:
maar in de tussen tijd gaan ze wel verder met een aanval voor te bereiden in europa .
en dat is pas echt kut
50-dollar voor een kamertje in mijn huis in tel-aviv .meki mag gratis overnachten.
voor jou tot het over is .en we terug kunnen om een tegenaanval te plaatsen nemen wat fosfor mee en hoppaaaquote:
Que bonisimo!quote:
Ik zeg laat ze hun gang maar gaan.quote:Het uiteindelijke doel van Al Qaida is, zo zegt Hussein, het verdrijven van de Amerikanen uit de moslimwereld en het vernietigen van Israël.
Doe maar amicaal met je mede-oorlogsgezinden.quote:Op maandag 9 november 2009 19:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Que bonisimo!
Dan maar even een stage plek zoeken in Tel Aviv, weet je een adresje vanaf September '10 tot Februari '11?
stage plek eh IDF mischien als strateegquote:Op maandag 9 november 2009 19:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Que bonisimo!
Dan maar even een stage plek zoeken in Tel Aviv, weet je een adresje vanaf September '10 tot Februari '11?
quote:Op maandag 9 november 2009 19:11 schreef Todesschwalben het volgende:
Nu begrijp ik het.
Meki is telavivnick
Heeft het IDF een economische afdeling?quote:Op maandag 9 november 2009 19:12 schreef telavivnick het volgende:
[..]
stage plek eh IDF mischien als strateeg
quote:Op maandag 9 november 2009 19:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Heeft het IDF een economische afdeling?Maar alle gekheid op een stokje, ik heb wel gehoord dat ze een tak hebben waar vrijwilligers uit het buitenland werken kunnen toch?
Interessant wel, misschien een ideetje.quote:Op maandag 9 november 2009 19:28 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ja idd die hebben ze . is niet echt ver bij mij vandaan trouwens
wacht een paar maandjes tot ik op herhaling moet ,,dan kunnen we samen .quote:Op maandag 9 november 2009 19:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Interessant wel, misschien een ideetje.
Ik zit eens rond te speuren op die site, maar je moet per se joods zijn of joodse voorouders hebben, dat zit me dan wel weer tegen als Atheïst zonder enige jood in de familiequote:Op maandag 9 november 2009 19:36 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wacht een paar maandjes tot ik op herhaling moet ,,dan kunnen we samen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |