Wat een domme vergelijking weer. Ik ben geen voorstander van de PVV, maar ik word doodmoe van de WOII-vergelijkingen. De onvrede van het volk weer in een bepaalde fascistische hoek zetten doet de steun aan Wilders alleen maar groeien.quote:"PVV is net als NSB"
UTRECHT - Herman van Veen heeft de partij van Geert Wilders gisteren vergeleken met de NSB.
De 64-jarige zanger waarschuwde in een emotionele toespraak voor de PVV-leider, omdat hij geen leden in zijn partij toestaat en alleen donaties accepteert.
De PVV zou een bedreiging voor de democratie in Nederland zijn, zei Van Veen tegen honderden toehoorders in Utrecht tijdens een herdenking van de val van de Berlijnse Muur.
quote:Uiteraard woont Herman mooi, rustig en landelijk in een riante boerderij te Soest en heeft niets in de gaten van hoe het leven in bjvoorbeeld een grote stad er heden te n dagen aan toegaat.
Het gaat er gewoon om dat het nergens op slaat?quote:Op maandag 9 november 2009 10:14 schreef RM-rf het volgende:
Och... ook dat is toch gewoon de vrijheid te zeggen wat je denkt?
de PVV heeft er verder niet zoveel nadeel van, lijkt juist te profiteren van zulke hetzerij en verdere polarisering;
en die mensen die dat vinden zijn ook blij als ze mogen roepen wat zij denken van de PVV...
lijkt me dat iedereen juist bij zou moeten zijn met zoveel vrijheid te doen en laten wat je zelf denkt dat het juiste is ...
Kan je nagaan wat het gebash jegens moslims doet. Maar daar hoor ik je niet over.quote:Op maandag 9 november 2009 10:11 schreef shouta het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking weer. Ik ben geen voorstander van de PVV, maar ik word doodmoe van de WOII-vergelijkingen. De onvrede van het volk weer in een bepaalde fascistische hoek zetten doet de steun aan Wilders alleen maar groeien.
[..]
Alsof dat toegevoegde waarde heeft.quote:........ in een emotionele toespraak
Helaas nodig om een 2e LPF drama te voorkomen, goed bekeken van GWquote:omdat hij geen leden in zijn partij toestaat en alleen donaties accepteert.
De NSB was een fascistische organisatie die collaboreerde met de Duitsers. Maar richtte zich aanvankelijk helemaal niet op bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Het door Mussert geschreven Program was grotendeels een vertaling van dat van Hitlers NSDAP, maar rassenleer en antisemitisme ontbraken er vooralsnog in. Joden konden lid van de NSB worden en waren dat lange tijd ook[1], in verarmde plaatsen waren geassimileerde joodse Nederlanders soms zelfs mede-oprichters van de partij tijdens haar vroege jaren[2] — pas na het begin van de Tweede Wereldoorlog en de Operatie Barbarossa werd aan alle volle joden en enkele halfjoden officieel de toegang tot de NSB-organisatie en haar activiteiten verboden. Op het hoogtepunt van de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog genoten in Doetinchem enkele joodse voormalige NSB'ers - tijdelijk - een voorkeursbehandeling gedurende hun internering.[3][4]
Oh, dan is het goed.quote:Op maandag 9 november 2009 10:21 schreef shouta het volgende:
[..]
De NSB was een fascistische organisatie die collaboreerde met de Duitsers. Maar richtte zich aanvankelijk helemaal niet op bepaalde bevolkingsgroepen.
er wordt een heleboel gezegd dat 'nergens op slaat'... maar zeggen mogen die mensen dat best, als het hun mening is.quote:Op maandag 9 november 2009 10:15 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat het nergens op slaat?
Dus?quote:Op maandag 9 november 2009 10:15 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat het gebash jegens moslims doet. Maar daar hoor ik je niet over.
Het is geen gehuil, maar een ergernis. En vanwaar jouw suggestie dat ik selectief ben? Omdat ik toevallig een topic hierover open? Jij kent mijn verdere standpunt over het zgn. moslimgebash helemaal niet. Ga jij ook in topics van meki of meh zitten zeuren dat ze selectief zijn?quote:Op maandag 9 november 2009 10:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dus je moet niet zo selectief huilen.
Dat denk ik altijd van wel als ik de kamervragen van de PVV zie.quote:Op maandag 9 november 2009 10:12 schreef jslavenburg het volgende:
Eensch met TS, altijd maar dat gebash over hetzelfde. Ik dacht dat ze zichzelf altijd "nuttig maakte" in de 2e kamer, en niet dat het er een kinderspeeltuin is?
Als ik merk dat ze zich uitermate selectief gedragen wel ja. Dat je selectief bent, blijkt uit je zogenaamde eenzijdige ergernis in de OP, immers daarin weiger je kennelijk aan te halen dat de PVV zelf allerlei labels plakt op allerlei andere mensen bevolkingsgroepen, bovendien weiger je de gevolgen daarvan aan te kaarten. Je doet ook geen moeite om het tegendeel te bewijzen trouwens, als je mijn constatering slechts beantwoord met "dus?" Je had ook kunnen zeggen dat de PVV hetzelfde doet bij andere mensen en bevolkingsgroepen en je dat ook verschrikkelijk vindt.quote:Op maandag 9 november 2009 10:28 schreef shouta het volgende:
[..]
Het is geen gehuil, maar een ergernis. En vanwaar jouw suggestie dat ik selectief ben? Omdat ik toevallig een topic hierover open? Mijn kent mijn verdere standpunt over het zgn. moslimgebash helemaal niet. Ga jij ook in topics van meki of meh zitten zeuren dat ze selectief zijn?
Ben je niet in de war met Herman Brood?quote:Op maandag 9 november 2009 10:29 schreef -Kadesh- het volgende:
Ik dacht dat Herman van Veen al lang dood was.
Nou, als jij daar beter van gaat slapen zal ik voortaan bij elk topic een dikke vette disclaimer neerzetten.quote:Op maandag 9 november 2009 10:31 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Als ik merk dat ze zich uitmate selectief gedragen wel ja. Dat je selectief bent, blijkt uit je zogenaamde eenzijdige ergernis in de OP, immers daarin weiger je kennelijk aan te halen dat de PVV zelf allerlei labels plakt op allerlei andere mensen bevolkingsgroepen, bovendien weiger je de gevolgen daarvan aan te kaarten. Je doet ook geen moeite om het tegendeel te bewijzen trouwens, als je mijn constatering slechts beantwoord met "dus?"
Jaja en dan kunnen we uiteraard enkel en alleen aan de NSB denken?quote:Op maandag 9 november 2009 10:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens de OP vergelijkt hij de PVV met de NSB, omdat de PVV geen leden toestaat en alleen donaties accepteert.
Dat heeft niets te maken met de fascistische achtergrond van de NSB, of het moslimgebash van de PVV.
Of is er meer van belang zijnde context die in de magere OP ontbreekt?
Een beetje hetzelfde dus als het weer eens een moslim-topic wordt. enkel ontwijkend gedrag, sturen naar posts over de PVV/WIlders/Racisme en het zo downplayen en slechts van 1 kant willen zien.quote:Op maandag 9 november 2009 10:31 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Als ik merk dat ze zich uitermate selectief gedragen wel ja. Dat je selectief bent, blijkt uit je zogenaamde eenzijdige ergernis in de OP, immers daarin weiger je kennelijk aan te halen dat de PVV zelf allerlei labels plakt op allerlei andere mensen bevolkingsgroepen, bovendien weiger je de gevolgen daarvan aan te kaarten. Je doet ook geen moeite om het tegendeel te bewijzen trouwens, als je mijn constatering slechts beantwoord met "dus?" Je had ook kunnen zeggen dat de PVV hetzelfde doet bij andere mensen en bevolkingsgroepen en je dat ook verschrikkelijk vindt.
Je hoeft geen disclaimer te zetten en het heeft ook niets met pro - of anti te maken. Het is echter wel fijn als een OP een gehele mening bevat en niet een halve. De PVV heeft immers jaren lang andere mensen uitgemaakt voor wat alles en nog wat, het is dan mijns inziens cru om zoveel aandacht te geven aan iemand die een keer hetzelfde doet, maar dan richting de PVV.quote:Op maandag 9 november 2009 10:33 schreef shouta het volgende:
[..]
Nou, als jij daar beter van gaat slapen zal ik voortaan bij elk topic een dikke vette disclaimer neerzetten.
En voor elke pro-topic zal ik ook een anti-topic openen. Tevreden?
Inderdaad, veel Wilders-aanhangers downplayen het racisme en laten alles van een kant zien, ondertussen sturen ze het topic richting de PVV en Wilders en doen ze alsof het hun messias is. Je slaat de spijker op z'n kop.quote:Op maandag 9 november 2009 10:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde dus als het weer eens een moslim-topic wordt. enkel ontwijkend gedrag, sturen naar posts over de PVV/WIlders/Racisme en het zo downplayen en slechts van 1 kant willen zien.
Veel pot -> ketel gedrag in NWS, maar dat was al duidelijk
Je doet het nu weerquote:Op maandag 9 november 2009 10:38 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Inderdaad, veel Wilders-aanhangers downplayen het racisme en laten alles van een kant zien, ondertussen sturen ze het topic richting de PVV en Wilders en doen ze alsof het hun messias is. Je slaat de spijker op z'n kop.
Ik heb even wat posts van jou gechecked, maar jij bent ook niet het type "dat alles van meerdere kanten bekijkt". Pot, ketel dus.quote:Op maandag 9 november 2009 10:36 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je hoeft geen disclaimer te zetten en het heeft ook niets met pro - of anti te maken. Het is echter wel fijn als een OP een gehele mening bevat en niet een halve. De PVV heeft immers jaren lang andere mensen uitgemaakt voor wat alles en nog wat, het is dan mijns inziens cru om zoveel aandacht te geven aan iemand die een keer hetzelfde doet, maar dan richting de PVV.
Laat maar zienquote:Op maandag 9 november 2009 10:39 schreef shouta het volgende:
[..]
Ik heb even wat posts van jou gechecked, maar jij bent ook niet het type "dat alles van meerdere kanten bekijkt". Pot, ketel dus.
Vandaar dat ik vraag om meer context en inhoud bij de OP. Je ziet nu alleen een paar loshangende uitspraken en een argumentatie die nergens op slaat.quote:Op maandag 9 november 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:
Jaja en dan kunnen we uiteraard enkel en alleen aan de NSB denken?
Echt, wat een domme zak die van Veen nu weer hoor. Dus alle mensen die de PVV "steunen" met "donaties" zijn dus aanhangers van een NSB-partij?
De bedoeling eenzijdig en selectief benaderen. Net zoals ik volgens jou?quote:
Wederom, laat maar zien.quote:Op maandag 9 november 2009 10:41 schreef shouta het volgende:
[..]
De bedoeling eenzijdig en selectief benaderen. Net zoals ik volgens jou?
Dan vraag ik mij af wat erger is: die domme uitspraak of die mensen die dankzij zo'n uitspraak "ineens" voor wilders kiezen...quote:Op maandag 9 november 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Echt, wat een domme zak die van Veen nu weer hoor. Dus alle mensen die de PVV "steunen" met "donaties" zijn dus aanhangers van een NSB-partij?
En hup, weer 2 zetels voor Wilders erbij
En kom op, Herman van Veen. Aardige man hoor, maar dat hij met zo'n NSB vergelijking komt, dat is enkel olie op het vuur en zorgt voor meer stemmers voor Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vraag om meer context en inhoud bij de OP. Je ziet nu alleen een paar loshangende uitspraken en een argumentatie die nergens op slaat.
Het is beiden triest, vooral als dat 2e bedoeld is als "protest-stem" (en daar heb je er ook veel van, mijn god, de waanzin net zoals stemmen op de SP uit protestquote:Op maandag 9 november 2009 10:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af wat erger is: die domme uitspraak of die mensen die dankzij zo'n uitspraak "ineens" voor wilders kiezen...
Olie op het vuur is toch goed? Politiek correct is uit.quote:Op maandag 9 november 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En kom op, Herman van Veen. Aardige man hoor, maar dat hij met zo'n NSB vergelijking komt, dat is enkel olie op het vuur en zorgt voor meer stemmers voor Wilders.
Is hij een stiekeme PVV-fan?
Algemene indruk.quote:
Het is pijnlijk om te zien ja... aan de andere kant: de wanhoop in het vertrouwen van kiezers is ook te begrijpen... mensen die koppvoddentaks nog een goed idee vinden ook bijvoorbeeld... alsof we niks beters te doen hebben. Mensen willen geen problemen oplossen en die wanhoop van sommige bekende nederlanders snap ik dus weer wel.quote:Op maandag 9 november 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is beiden triest, vooral als dat 2e bedoeld is als "protest-stem" (en daar heb je er ook veel van, mijn god, de waanzin net zoals stemmen op de SP uit protest) maar zo'n publiek figuur die zo'n vergelijking maakt...
Niet in mijn wereldquote:Op maandag 9 november 2009 10:43 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Olie op het vuur is toch goed? Politiek correct is uit.
Ach die kopvodden-tax was een slecht voorbeeld met een goede achtergrond, namelijk de stupiditeit van veel belastingen aantonen. Het wordt alleen dan weer zo dom en knullig gebrachtquote:Op maandag 9 november 2009 10:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Het is pijnlijk om te zien ja... aan de andere kant: de wanhoop in het vertrouwen van kiezers is ook te begrijpen... mensen die koppvoddentaks nog een goed idee vinden ook bijvoorbeeld... alsof we niks beters te doen hebben. Mensen willen geen problemen oplossen en die wanhoop van sommige bekende nederlanders snap ik dus weer wel.
Misschien is Van Veen een soort voorbeeld, zodat meer mensen van enige statuur zich uitspreken tegen het racisme van de PVV.quote:Op maandag 9 november 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En kom op, Herman van Veen. Aardige man hoor, maar dat hij met zo'n NSB vergelijking komt, dat is enkel olie op het vuur en zorgt voor meer stemmers voor Wilders.
Algemene indruk ah, omdat je het specifiek over posts had namelijk. Ik ben geen moeilijk persoon hoor, ik ben een direct persoon en dat irriteert bepaalde mensen wel eens.quote:Op maandag 9 november 2009 10:44 schreef shouta het volgende:
[..]
Algemene indruk.Eveneens krijg ik de indruk dat je een nogal moeilijk persoon bent, neuk je wel genoeg?
Twee zetels erbij omdat een zanger iets zegt ;') tuurlijk jongen...quote:Op maandag 9 november 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wacht even, jij denkt dus dat de kopvodden-tax zo gebracht werd om "de stupiditeit van veel belastingen aan te tonen".quote:Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ach die kopvodden-tax was een slecht voorbeeld met een goede achtergrond, namelijk de stupiditeit van veel belastingen aantonen. Het wordt alleen dan weer zo dom en knullig gebracht
Henk Westbroek is het wel gelukt.quote:Op maandag 9 november 2009 10:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Twee zetels erbij omdat een zanger iets zegt ;') tuurlijk jongen...
quote:Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien is Van Veen een soort voorbeeld, zodat meer mensen van enige statuur zich uitspreken tegen het racisme van de PVV.
Wat maakt mij het nou uit wie het zegt. Kennelijk is het een persbericht waard, maar het is een hopeloos persbericht. Dus vraag ik om meer achtergrondinformatie.quote:Op maandag 9 november 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
Is hij een stiekeme PVV-fan?
Je hebt door dat je nu een heeeeeel domme vergelijking maakt he?quote:Op maandag 9 november 2009 10:48 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Wacht even, jij denkt dus dat de kopvodden-tax zo gebracht werd om "de stupiditeit van veel belastingen aan te tonen".
Hi-la-risch.
De aanslag op de twin towers werd zo gebracht om "de zwakte van metaal bij hoge temperaturen aan te tonen".
In Nederland kan allesquote:Op maandag 9 november 2009 10:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Twee zetels erbij omdat een zanger iets zegt ;') tuurlijk jongen...
Nee, het is een heel treffende vergelijking omdat je hier je eigen eerder aangehaalde pot-ketel gedrag in andere topics door anderen, hier nu zelf tentoon loopt te stellen. Het downplayen van voorstellen van Wilders. De kopvodden-tax meende hij, extra inkomsten en een barriere om een hoofddoek te gaan dragen, win-win situatie voor Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je hebt door dat je nu een heeeeeel domme vergelijking maakt he?
Ken er nog maar eentje, "Hilversum 3"quote:Op maandag 9 november 2009 10:50 schreef Zith het volgende:
Verder, de liedjes van herman van veenWat een nostalgie
Errr, geen leden, je weet dat dat ook direct dictatur impliceert? Dan toch vele malen liever een stichting, waar leden in ieder geval invloed op uit kunnen oefenen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Alsof dat toegevoegde waarde heeft.![]()
[..]
Helaas nodig om een 2e LPF drama te voorkomen, goed bekeken van GW
Het is nog steeds een domme vergelijking.quote:Op maandag 9 november 2009 10:51 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nee, het is een heel treffende vergelijking omdat je hier je eigen eerder aangehaalde pot-ketel gedrag in andere topics door anderen, hier nu zelf tentoon loopt te stellen. Het downplayen van voorstellen van Wilders. De kopvodden-tax meende hij, extra inkomsten en een barriere om een hoofddoek te gaan dragen, win-win situatie voor Wilders.
quote:Op maandag 9 november 2009 10:52 schreef Clairvaux het volgende:
Ken er nog maar eentje, "Hilversum 3"![]()
De rest........?
jwtzquote:Op maandag 9 november 2009 10:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ken er nog maar eentje, "Hilversum 3"![]()
De rest........?
"Stichting Groep Wilders".quote:Op maandag 9 november 2009 10:54 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
? Dan toch vele malen liever een stichting,
Ik moet Marijnissen nog op dergelijke achterlijke voorstellen betrappen. Het is heel leuk dat jij telkens uit gaat van het "goede" van de voorstellen van Wilders, maar let er wel op dat "het goede" nergens op is gebaseerd. Je geeft je eigen positieve draai eraan, dat mag je van mij doen - maar let dan wel op dat je hetzelfde doet als waar je anderen van beschuldigd - downplayen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is nog steeds een domme vergelijking.
Overigens geloof ik niet dat hij dat echt zo gemeend heeft, en als dat wel zo is dan daalt de beste man nog verder in mijn rijtje van respect, en dan zit ie al tussen de Marijnissen van Nederland
Ik zie genoeg andere punten waar PVV en NSB met elkaar overeenkomen. Ook wel een paar punten waar dat niet zo is trouwens.quote:Op maandag 9 november 2009 10:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]Heb je het artikel gelezen? Men heeft het over de "donaties" ...en dan de vergelijking trekken met de NSB.
"Elke keer" terwijl ik dat alleen hierbij doe.quote:Op maandag 9 november 2009 10:57 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik moet Marijnissen nog op dergelijke achterlijke voorstellen betrappen. Het is heel leuk dat jij telkens uit gaat van het "goede" van de voorstellen van Wilders, maar let er wel op dat deze nergens op zijn gebaseerd. Je geeft je eigen positieve draai eraan, dat mag je van mij doen - maar let dan wel op dat je hetzelfde doet als waar je anderen van beschuldigd - downplayen.
Verlicht ons met je overeenkomsten. Nee echt, doe het.quote:Op maandag 9 november 2009 10:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie genoeg andere punten waar PVV en NSB met elkaar overeenkomen. Ook wel een paar punten waar dat niet zo is trouwens.
Neequote:
Wat gebeurt er dan m.b.t de reacties? Je zet jezelf onterecht in een "slachtoffer"-positie, want jij weet net zo goed als ik dat je van alles en nog wat over haatimams kan zeggen. Het enige risico dat je loopt is dat troll Meki er op ingaat.quote:Op maandag 9 november 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
"Elke keer" terwijl ik dat alleen hierbij doe.![]()
![]()
Als ik bijvoorbeeld ook maar iets "durf" te zeggen over haatimams, moet je dan eens kijken wat er gebeurt m.b.t. de reacties...Dat is toch wat erger dan het "in een ander licht de (belachelijke) kopvodden-tax benaderen" .
Ja hoor, vind ik ook.quote:Op maandag 9 november 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
"Elke keer" terwijl ik dat alleen hierbij doe.![]()
![]()
Als ik bijvoorbeeld ook maar iets "durf" te zeggen over haatimams, moet je dan eens kijken wat er gebeurt m.b.t. de reacties...Dat is toch wat erger dan het "in een ander licht de (belachelijke) kopvodden-tax benaderen" .
Vergeet het personage Dolf dan ook niet:quote:Op maandag 9 november 2009 11:02 schreef Odysseuzzz het volgende:
En vergeet ook Alfred Jodocus Kwak niet.
![]()
quote:In tegenstelling tot vele andere tekenfilms voor de doelgroep van kleine kinderen, wordt in Alfred J. Kwak een groot aantal maatschappelijke en politieke problemen aan de kaak gesteld, zoals ontwikkelingssamenwerking en machtsmisbruik, maar ook thema's als vriendschap en solidariteit.
Zo evolueert het karakter Dolf, die Alfred aanvankelijk nog als vriend ziet, al gauw in een evenbeeld van Adolf Hitler, hoewel hij veelal gekleed gaat in een napoleontisch uniform. Dolf is leider van de Kraaienpartij, welke sterke overeenkomsten kent met de NSDAP en later een oorlog start op een manier die veel doet denken aan Nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. Dolf, wiens naam ook lijkt op Adolf, past zelfs rassenleer toe, ondanks het feit dat ook hij half kraai, half merel is. Zijn afkomst is onduidelijk, waardoor Dolf zijn gele merelsnavel zwart moet kleuren om op een echte kraai te lijken. Toch wordt Dolf in het begin van de serie op een genuanceerde manier benaderd, alsof hij slachtoffer is geworden van een moeilijke jeugd.
Waaruit blijkt die ironie, die 99% van de politiek en 99% van Nederland kennelijk niet heeft gezien.quote:Op maandag 9 november 2009 11:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, vind ik ook.
Daarbij begrijpt toch elk mens met een beetje gezond verstand dat het ironie van Wilders was, met die kopvoddentax.
Ik vrees dat er ook mensen zijn die het echt geloven hoorquote:Op maandag 9 november 2009 11:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, vind ik ook.
Daarbij begrijpt toch elk mens met een beetje gezond verstand dat het ironie van Wilders was, met die kopvoddentax.
Ik zag laatst twee mensen, en het waren allebei mannen! Blank, Nederlanders zelfs! Ze hadden allebei een mobiele telefoon en sliepen meestal 's nachts. Echt, ze leken zoveel op elkaar - het waren vast tweelingen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie genoeg andere punten waar PVV en NSB met elkaar overeenkomen. Ook wel een paar punten waar dat niet zo is trouwens.
Een erg uitgebreide beschouwing, voor een ironisch statement.quote:PVV-leider Wilders wil een belasting invoeren op hoofddoekjes. Voor 1000 euro per jaar kunnen moslima’s een vergunning krijgen, zo luidt zijn voorstel.
Wilders vouwde zijn plannen voor zijn ‘kopvoddentaks’ uiteen tijdens zijn inbreng bij de algemene beschouwingen woensdagmiddag. Volgens de PVV-voorman is het tijd voor ‘een grote schoonmaak van onze straten’. „Een beter milieu begint bij jezelf, dit is vervuiling van de publieke ruimte”, stelde hij. „Laten we eens wat gaan doen aan dit symbool van onderdrukking.”
Wilders wil de hoofddoek niet verbieden, maar wel het gebruik ervan ontmoedigen. „De vervuiler betaalt”, stelt hij voor. Moslima’s kunnen voor duizend euro per jaar een vergunning krijgen. De opbrengst daarvan wil hij in onder meer blijf-van-m’n-lijf huizen steken „We zijn die hoofddoekjes spuug en spuugzat.”
Ja, zogezegd lijkt Herman van Veen wel wat op Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 11:05 schreef Pinterman het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is, mannetjes als Herman van Veen doen hetzelfde als waar ze in het geval Wilders zo bang voor zijn, namelijk het 'stoken' en ontluiken van meningen en gevoelens bij mensen door elementen van iets slechts te vergelijken met het geheel van iets anders. Zo lijken we allemaal ergens op.
Het was natuurlijk een ironisch statement, want Wilders zei het inderdaad in de context dat er veel te veel belachelijke belastingen ingevoerd worden. Alleen, het komt in de eerste plaats niet uit de lucht vallen, en in de tweede plaats ben je al triest als je het gebruikt.quote:Op maandag 9 november 2009 11:07 schreef Todesschwalben het volgende:
Ontdek hierin de ironie die Lavanderr en Dragorius kennelijk ziet:
[..]
Een erg uitgebreide beschouwing, voor een ironisch statement.
Er zijn grenzen aan ironie, echt waar.quote:Op maandag 9 november 2009 11:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat geef ik ook aan, het is een dom iets, maar de boodschap erachter was wel goed. Dat hij dat op zo'n domme manier brengt, daar kan hij ook niks aan doenquote:Op maandag 9 november 2009 11:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Het was natuurlijk een ironisch statement, want Wilders zei het inderdaad in de context dat er veel te veel belachelijke belastingen ingevoerd worden. Alleen, het komt in de eerste plaats niet uit de lucht vallen, en in de tweede plaats ben je al triest als je het gebruikt.
Exact en dat is het hem, het is inderdaad niet uit de lucht komen vallen. Ergo het heeft wel degelijk een serieuze note en het is mijns inziens zeer gevaarlijk om dat te downplayen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Het was natuurlijk een ironisch statement, want Wilders zei het inderdaad in de context dat er veel te veel belachelijke belastingen ingevoerd worden. Alleen, het komt in de eerste plaats niet uit de lucht vallen, en in de tweede plaats ben je al triest als je het gebruikt.
Verdiep je er zelf maar in, daar leer je meer van en wellicht kom je nog tot mooie nieuwe inzichten die je met ons kunt delen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Verlicht ons met je overeenkomsten. Nee echt, doe het.
[zwarte humor] Er zijn ook grenzen aan Nederland [/zwarte humor]quote:Op maandag 9 november 2009 11:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn grenzen aan ironie, echt waar.
Dat is natuurlijk kul in deze situatie.quote:Op maandag 9 november 2009 11:05 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik zag laatst twee mensen, en het waren allebei mannen! Blank, Nederlanders zelfs! Ze hadden allebei een mobiele telefoon en sliepen meestal 's nachts. Echt, ze leken zoveel op elkaar - het waren vast tweelingen.
Wat ik probeer te zeggen is, mannetjes als Herman van Veen doen hetzelfde als waar ze in het geval Wilders zo bang voor zijn, namelijk het 'stoken' en ontluiken van meningen en gevoelens bij mensen door elementen van iets slechts te vergelijken met het geheel van iets anders. Zo lijken we allemaal ergens op.
Ik dacht toch dat de algemene consensus was dat dit juist niet door de beugel kon?quote:Op maandag 9 november 2009 11:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ach, zolang er nog haatimams zijn die mogen zeggen dat je homo's van daken mag gooien en dat haatimams in Nederland mogen spreken, mag dit soort uitspraken ook wel
Of het nu mag of niet mag, daar gaat het wat mij betreft niet om. Hoe zou jij het vinden als ik de preek van een haatimam downplay? Dat gevoel krijg ik nu telkens ook als jij het gepreek van Wilders aan het downplayen bent namelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 11:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[zwarte humor] Er zijn ook grenzen aan Nederland [/zwarte humor]
Ach, zolang er nog haatimams zijn die mogen zeggen dat je homo's van daken mag gooien en dat haatimams in Nederland mogen spreken, mag dit soort uitspraken ook wel
Welk gepreek? Snap jij het verschil wel tussen een dom voorstel als voorbeeld tegen achterlijke belastingen of het oproepen tot doden van homo's?quote:Op maandag 9 november 2009 11:14 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Of het nu mag of niet mag, daar gaat het wat mij betreft niet om. Hoe zou jij het vinden als ik de preek van een haatimam downplay? Dat gevoel krijg ik nu telkens ook als jij het gepreek van Wilders aan het downplayen bent namelijk.
Ja, wat een held, mensen vergelijken met smerige oorlogsmisdadigersquote:Op maandag 9 november 2009 11:13 schreef IHVK het volgende:
Ik zou het zelf niet zo zeggen, maar Herman van Veen is wel een held.
Moet HIJ notabene zeggen:quote:Op maandag 9 november 2009 10:11 schreef shouta het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking weer. Ik ben geen voorstander van de PVV, maar ik word doodmoe van de WOII-vergelijkingen. De onvrede van het volk weer in een bepaalde fascistische hoek zetten doet de steun aan Wilders alleen maar groeien.
Doe je het weer.quote:Op maandag 9 november 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welk gepreek? Snap jij het verschil wel tussen een dom voorstel als voorbeeld tegen achterlijke belastingen of het oproepen tot doden van homo's?
Snap jij de inpact van het voorstel om miljoenen moslims te deporteren uit Europa, ongeacht hun achtergrond en hun opvattingen? Snap jij ook dat iemand die zoiets voorstelt, wordt weggezet als een racist?quote:Op maandag 9 november 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welk gepreek? Snap jij het verschil wel tussen een dom voorstel als voorbeeld tegen achterlijke belastingen of het oproepen tot doden van homo's?
Ja, daar heb je wel een heel overtuigend argument.quote:Op maandag 9 november 2009 11:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk kul in deze situatie.
En jij valt GW koste wat het kost aan.quote:Op maandag 9 november 2009 11:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Doe je het weer.Het is vrij onmogelijk om te discussieren met je, aangezien je koste wat het kost Wilders wil verdedigen. Succes.
Ja, want als een volkzanger het zegt, dan MOET het wel waar zijn!quote:Op maandag 9 november 2009 11:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
En jij valt GW koste wat het kost aan.![]()
Pot-ketel
Koste wat het kost Wilders verdedigen? Volgens mij ben je nu nogal aan het chargeren en heb je dat zelf niet in de gaten, omdat voor jou al vaststaat dat " Wilders =quote:Op maandag 9 november 2009 11:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Doe je het weer.Het is vrij onmogelijk om te discussieren met je, aangezien je koste wat het kost Wilders wil verdedigen. Succes.
Dit topic is inderdaad gebouwd op een misplaatst autoriteits-argument, dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 november 2009 11:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, want als een volkzanger het zegt, dan MOET het wel waar zijn!![]()
Pot-ketel, hoezo pot-ketel aangezien het verwijt er nergens mee te maken heeft.quote:Op maandag 9 november 2009 11:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
En jij valt GW koste wat het kost aan.![]()
Pot-ketel
Herman van Veen... de "volkszanger"?quote:Op maandag 9 november 2009 11:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, want als een volkzanger het zegt, dan MOET het wel waar zijn!![]()
Hm, dat NSB'ers massaal de straat op gingen om niet-NSB'ers te fusilleren is in mijn geschiedenisles niet aan bod gekomen. Het geschiedenisonderwijs is duidelijk niet meer wat het geweest is.quote:Op maandag 9 november 2009 11:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En kom op, vergelijkingen met de NSBOf zijn Wilders en zijn volgelingen al massaal de straat op geweest om "ongelovigen" te fussileren?
Misschien geeft dat wel aan dat Wilders niet extreemrechts of een racist is?quote:Op maandag 9 november 2009 11:22 schreef Duvel het volgende:
Eigenlijk is het te debiel voor woorden: er zijn zat kaalkopjes die graag met stramme armpjes door de straat zouden willen gaan, maar die worden al jaren lacherig gemarginaliseerd, iemand met net zulke mallotige ideeën krijgt een ruim podium om zijn vergif te spuien.
Ik zie genoeg posts van Drago waar hij het niet eens is met GW.quote:Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Pot-ketel, hoezo pot-ketel aangezien het verwijt er nergens mee te maken heeft.![]()
. Het grote verschil is dat ik niet onvoorwaardelijke steun aan een haat-imam geef en uitspraken van een haat-imam niet zal downplayen.
Volgens mij breng jij teveel tijd door in BNWquote:Op maandag 9 november 2009 11:24 schreef Dragorius het volgende:
En kom op, vergelijkingen met de NSBOf zijn Wilders en zijn volgelingen al massaal de straat op geweest om "ongelovigen" te fussileren?
Ook goed, de klaploper. Wat jij wilt.quote:Op maandag 9 november 2009 11:26 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Herman van Veen... de "volkszanger"?
Ik wacht nog steeds op je enorme rij vergelijkingen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, dat NSB'ers massaal de straat op gingen om niet-NSB'ers te fusilleren is in mijn geschiedenisles niet aan bod gekomen. Het geschiedenisonderwijs is duidelijk niet meer wat het geweest is.
De vergelijking die ik maakte gaat niet mank, de vergelijking die jij ervan maakte wel. Lees maar eens goed wat ik schreef en wat jij er vervolgens van maakte.quote:Op maandag 9 november 2009 11:24 schreef Dragorius het volgende:
Koste wat het kost Wilders verdedigen? Volgens mij ben je nu nogal aan het chargeren en heb je dat zelf niet in de gaten, omdat voor jou al vaststaat dat " Wilders =" . Dat mag natuurlijk, ieder zijn recht, maar je ziet toch zelf wel dat de vergelijking mank gaat?
Dus alleen als dergelijke specifieke dingen plaatsvinden mag je vergelijkingen trekken. Dat is natuurlijk onzin, want zo kan je nooit vergelijken, tenzij het een 1 op 1 kopie is.quote:En kom op, vergelijkingen met de NSBOf zijn Wilders en zijn volgelingen al massaal de straat op geweest om "ongelovigen" te fussileren?
Daarom word ik altijd moe van deze discussies. Ik ben het op veel vlakken niet eens met hem, op een aantal weer wel (onderwijs en strafrecht) maar goed, toch ben ik meteen "de advocaat van"quote:Op maandag 9 november 2009 11:27 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik zie genoeg posts van Drago waar hij het niet eens is met GW.
Dat jij daar blind voor bent.......................
Ik zeg nergens dat hij het "altijd eens is met GW". Goed lezen, dit is al je tweede faal in dit topic.quote:Op maandag 9 november 2009 11:27 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik zie genoeg posts van Drago waar hij het niet eens is met GW.
Dat jij daar blind voor bent.......................
Dit topic heeft de meeste inhoudelijke discussie hierover. Dwz Het aantal bash posts ligt het laagstquote:Op maandag 9 november 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Verlicht ons met je overeenkomsten. Nee echt, doe het.
Hij is een held vanwege o.a Alfred Jodocus.quote:Op maandag 9 november 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja, wat een held, mensen vergelijken met smerige oorlogsmisdadigers
De eerste grote faal kwam van jou toen je weer meteen begon te zeiken over de lieve moslims waardoor het topic weer eens een moslim vs. Wilders topic werd.quote:Op maandag 9 november 2009 11:29 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij het "altijd eens is met GW". Goed lezen, dit is al je tweede faal in dit topic.
Dan lees nog maar eens goedquote:Op maandag 9 november 2009 11:29 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij het "altijd eens is met GW". Goed lezen, dit is al je tweede faal in dit topic.
Nou vind ik niet dat je persé onder de indruk moet zijn omdat Herman van Veen dit nu ook roept, maar hiermee doe je hem en zijn indrukwekkende carrière toch echt tekort.quote:Op maandag 9 november 2009 11:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ook goed, de klaploper. Wat jij wilt.
Hohoquote:Op maandag 9 november 2009 11:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ook goed, de klaploper. Wat jij wilt.
Zet dat er dan bijquote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij is een held vanwege o.a Alfred Jodocus.
Niet vanwege deze uitspraak.
Deze uitspraak moet ik nog even verwerken en een juist conclusie volgt waarschijnlijk over enkele tijd.
Oh wacht, jij ziet "onvoorwaardelijke steun" als "altijd eens zijn met".quote:
Indrukwekkende carrière?quote:Op maandag 9 november 2009 11:32 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nou vind ik niet dat je persé onder de indruk moet zijn omdat Herman van Veen dit nu ook roept, maar hiermee doe je hem en zijn indrukwekkende carrière toch echt tekort.
Ga jij nou maar kontenlikken bij moslims in andere topics, meneertje borderline.quote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De eerste grote faal kwam van jou toen je weer meteen begon te zeiken over de lieve moslims waardoor het topic weer eens een moslim vs. Wilders topic werd.
Jankmoslims ook van tijd tot tijd..![]()
Het feit dat ik niet met jou door een deur wil wil niet zeggen dat ik de rest ook haat, je wilt volgens mij zelf ook in een hokje geplaatst worden of niet?quote:Op maandag 9 november 2009 11:34 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ga jij nou maar kontenlikken bij moslims in andere topics, meneertje borderline.
Enquote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Deze uitspraak moet ik nog even verwerken en een juist conclusie volgt waarschijnlijk over enkele tijd.
Nog beter lezenquote:Op maandag 9 november 2009 11:33 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Oh wacht, jij ziet "onvoorwaardelijke steun" als "altijd eens zijn met".
I've got news for you, dat is niet hetzelfde.![]()
Jij als patriot zou toch juist warm moeten lopen voor Herman.quote:
Tsja, inkoppertje maar moet je kijken hoe een anti-moslims artikel het doet qua reacties op marokko.nlquote:Op maandag 9 november 2009 11:36 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral schokkend hoe sommige PVV'ers met kritiek om lijken te gaan (op de Telegraaf bijvoorbeeld) belooft wat voor later.
Koste wat het kost iemand verdedigen, betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 11:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Nog beter lezen
"PVV is net als NSB"
in reactie op
"PVV is net als NSB"
Als je dat zelf niet ziet......................
Ja, maar daarom hoef ik het nog geen "indrukwekkende carrière" te noemen, een beetje wat bij elkaar zingen met een mooie stem kan mij niet zo bekommeren. De echte indrukwekkende carrières liggen w.m.b. niet in de aangeboren talenten.quote:Op maandag 9 november 2009 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij als patriot zou toch juist warm moeten lopen voor Herman.
Die worden dan net zo behandeld als antifa mensjes, toch...............?quote:Op maandag 9 november 2009 11:36 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral schokkend hoe sommige PVV'ers met kritiek om lijken te gaan (op de Telegraaf bijvoorbeeld) belooft wat voor later.
Jij begint zelf anders over moslims en niet over "Todesschwalben".quote:Op maandag 9 november 2009 11:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het feit dat ik niet met jou door een deur wil wil niet zeggen dat ik de rest ook haat, je wilt volgens mij zelf ook in een hokje geplaatst worden of niet?![]()
En dan doe ik dat, en dan ben ik weer racist. O gut o gut o gut..
Ik had het er bij kunnen zeggen inderdaad.quote:Op maandag 9 november 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zet dat er dan bij
Werkelijk? Moet je die nog verwerken? Je ziet niet zo al dat het een domme uitspraak is, die enkel de onrust voedt?
Ja, jankmoslims, of zijn ze dat allemaal in jouw beleving? Kan me er wel wat bij voorstellen hoor, maar het is niet wat ik zei. Toch leuk geprobeerd, maar volgende keer beter.quote:Op maandag 9 november 2009 11:39 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Jij begint zelf anders over moslims en niet over "Todesschwalben".
Oeps.
Wow, dit zegt veel over je. (Dit is geen waarde oordeel, ik bedoel dat ik nu snap wat voor persoon je bent denk ikquote:Op maandag 9 november 2009 11:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, maar daarom hoef ik het nog geen "indrukwekkende carrière" te noemen, een beetje wat bij elkaar zingen met een mooie stem kan mij niet zo bekommeren. De echte indrukwekkende carrières liggen w.m.b. niet in de aangeboren talenten.
quote:Op donderdag 5 november 2009 @ 18:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ff kijken, wat was de NSB ook alweer...?
Het was een partij/stichting die wilde samenwerken met een buitenlandse invasiemacht.
Wilders en de PVV lijken mij het tegenovergestelde daarvan.
Klopt helaas. Alleen met het verschil dat er geen georganiseerde Marokko.nl partij is die aan de macht wil komen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja, inkoppertje maar moet je kijken hoe een anti-moslims artikel het doet qua reacties op marokko.nl
Elke kant heeft extremen, mijn beste. Helaas is dat nu eenmaal zo.
Je post naar iemand dat er met hem niet te discussieren valt terwijl jij hetzelfde gedrag vertoont.quote:Op maandag 9 november 2009 11:38 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Koste wat het kost iemand verdedigen, betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn.
Jankmoslims kan een duiding zijn voor alle moslims, bij jou weet je dat immers nooit.quote:Op maandag 9 november 2009 11:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, jankmoslims, of zijn ze dat allemaal in jouw beleving? Kan me er wel wat bij voorstellen hoor, maar het is niet wat ik zei. Toch leuk geprobeerd, maar volgende keer beter.
Waarom steeds die suggestie dat je aan de ene kant de PVV hebt, en aan de andere kant de moslims? De meeste mensen die niets van Wilders moeten hebben, en hier actief tegen ageren zijn helemaal geen moslim. Ik zie eigenlijk maar heel weinig reacties van moslims hierover. Het is meestal de politiek D66/PvdA/CDA, soms zelfs de VVD of mensen als Herman van Veen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja, inkoppertje maar moet je kijken hoe een anti-moslims artikel het doet qua reacties op marokko.nl
Elke kant heeft extremen, mijn beste. Helaas is dat nu eenmaal zo.
Sowieso is er zeker een context om de vergelijking te gebruiken, aangezien het bij de herdenking van de Berlijnse muur was. Ik zie niet in waarom hij deze zorgen niet zou mogen kunnen uiten in een dergelijke toespraak. Het is niet eens een politicus.quote:Op maandag 9 november 2009 11:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik had het er bij kunnen zeggen inderdaad.
Maar goed, aan de ene kant is zo een uitspraak inderdaad onrust veroorzakend. Aan de andere kant is er niks mis met kritiek en lijkt het gebeuren weer eens te zijn opgeblazen door de Telegraaf Media Groep.
Welk gedrag vertoon ik. Ik vertoon gedrag dat ik koste wat het kost Wilders zou aanvallen, dat zeg jij ja. Ik heb daar een heel duidelijk antwoord op gegeven, dat ik ten eerste Wilders zijn ideeén aanval en het vooral ideeen betreft die mij op een negatieve wijze raken. Als jij dat "koste wat het kost noemt", dan is dat je goed recht, maar dat versta ik er zelf zeker niet onder.quote:Op maandag 9 november 2009 11:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Je post naar iemand dat er met hem niet te discussieren valt terwijl jij hetzelfde gedrag vertoont.
Wat verwacht je dan nog...............?
Aha, maar de domme reacties van stemmers (in dit geval de reacties op de Telegraaf-site) zijn geen weerspiegeling van de gedachtegang van de partij. Zo werkt dat nietquote:Op maandag 9 november 2009 11:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt helaas. Alleen met het verschil dat er geen georganiseerde Marokko.nl partij is die aan de macht wil komen.
Verder heb je helemaal gelijk.
Je meent het zeg, zo kan ik er ook nog wel wat zoeken.quote:Op maandag 9 november 2009 11:41 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Jankmoslims kan een duiding zijn voor alle moslims, bij jou weet je dat immers nooit.
Ik ben af en toe net een krant, dat "scoort" het makkelijkst en laat vooral snel en simpel zien hoe tegenstrijdig men zelf is qua argumentatiequote:Op maandag 9 november 2009 11:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waarom steeds die suggestie dat je aan de ene kant de PVV hebt, en aan de andere kant de moslims? De meeste mensen die niets van Wilders moeten hebben, en hier actief tegen ageren zijn helemaal geen moslim. Ik zie eigenlijk maar heel weinig reacties van moslims hierover. Het is meestal de politiek D66/PvdA/CDA, soms zelfs de VVD of mensen als Herman van Veen.
Waarom steeds die tegenstelling met moslims opzoeken?
De SP heeft ook 1 alleenheerserquote:Op maandag 9 november 2009 11:43 schreef Re het volgende:
persoonlijk vind ik het ook heel eng dat de PVV een eenmanszaak is waar niemand iets te vertellen heeft behalve Wilders zelf, en aangezien zijn recente uitspraken nou niet echt democratisch zijn vress ik het ergste...
Dit soort dingen doet me wel degelijk denken aan een bepaalde stroming in het verleden aangezien er weinig andere voorbeelden zijn van eenmanspartijen met mar 1 standpunt
Ik zie je nooit anders dan aanvallen dus ja, dat versta ik er onder.quote:Op maandag 9 november 2009 11:42 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Als jij dat "koste wat het kost noemt", dan is dat je goed recht, maar dat versta ik er zelf zeker niet onder.
Oh, maar dat is wat jij ziet, net als wat ik bij Dragorius zie zeg maar. Uiteindelijk blijft het een subjectieve kwestie he.quote:Op maandag 9 november 2009 11:47 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik zie je nooit anders dan aanvallen dus ja, dat versta ik er onder.
Dat jij het anders interpreteert is bij deze duidelijk, dat is jouw goed recht.
ja, ok, maar daardoor gaan je vergelijkingen dus nogal eens mank. Het is net zo vreemd een D66'er een moslimspiegel voor te houden als een PVVspiegel. Het is beide gewoon niet op de D66'er van toepassing.quote:Op maandag 9 november 2009 11:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik ben af en toe net een krant, dat "scoort" het makkelijkst en laat vooral snel en simpel zien hoe tegenstrijdig men zelf is qua argumentatie
Dus jouw conclusie is de juiste?quote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben zelf ook meer een Dolf fan.quote:Op maandag 9 november 2009 12:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jouw conclusie is de juiste?![]()
En Alfred Jodocus Kwak vind ik een stomme eend met irritante neuzelliedjes
Mensen die op de PVV gaan stemmen omdat Herman van Veen iets roept.quote:Op maandag 9 november 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik meer Hannes-fan, goeie ouwe pillenslikker dat ie er rondlooptquote:Op maandag 9 november 2009 12:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben zelf ook meer een Dolf fan.
quote:Op maandag 9 november 2009 12:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mensen die op de PVV gaan stemmen omdat Herman van Veen iets roept.
Geen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:16 schreef Sjaakz het volgende:
Hoeveel (doods)bedreigingen zou Herman van Veen vandaag binnenkrijgen denk je?
quote:Op maandag 9 november 2009 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen.
Want hij is tégen Geert Wilders, dus de eerste bloemstukken zullen al gearriveerd zijn.
quote:
Ah net als Hans Moors, die slechts onderzoek deed naar allerlei vormen van extremisme, en lang niet zo ver ging in zijn omschrijving van de PVV als Van Veen zeker?quote:Op maandag 9 november 2009 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen.
Want hij is tégen Geert Wilders, dus de eerste bloemstukken zullen al gearriveerd zijn.
Wilders heeft z'n eigen vijfde colonne van bruinhemden allang niet meer onder controle.quote:Op maandag 9 november 2009 12:24 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ah net als Hans Moors, die slechts onderzoek deed naar allerlei vormen van extremisme, en lang niet zo ver ging in zijn omschrijving van de PVV als Van Veen zeker?Ik help het je hopen.
In Duitsland wellichtquote:Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
![]()
misschien verkoopt ie nu ook weer eens wat cd's
Tsja, dat is dan toch net zo als met alle extremisten waar dan ter wereld? Elke stroming, elke religie, elke hobbyclub heeft wel een vorm van extremisme.quote:Op maandag 9 november 2009 12:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Wilders heeft z'n eigen vijfde colonne van bruinhemden allang niet meer onder controle.
Dat was de schuld van Pechtold die de conclusies uit het rapport gebruikte,quote:Op maandag 9 november 2009 12:24 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ah net als Hans Moors, die slechts onderzoek deed naar allerlei vormen van extremisme, en lang niet zo ver ging in zijn omschrijving van de PVV als Van Veen zeker?Ik help het je hopen.
Zodra de praeses van de vingerhoedjesclub kogelbrieven naar Singer gaat sturen, ga ik hierin mee. Vooralsnog lijkt het in Nederland redelijk beperkt te blijven tot Moslimextremisten, Hooligans, Hells Angels en Wildersadepten.quote:Op maandag 9 november 2009 12:36 schreef Dragorius het volgende:
Tsja, dat is dan toch net zo als met alle extremisten waar dan ter wereld? Elke stroming, elke religie, elke hobbyclub heeft wel een vorm van extremisme.
Het ging me dan ook meer om die extreme strekking inderdaadquote:Op maandag 9 november 2009 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Zodra de praeses van de vingerhoedjesclub kogelbrieven naar Singer gaat sturen, ga ik hierin mee. Vooralsnog lijkt het in Nederland redelijk beperkt te blijven tot Moslimextremisten, Hooligans, Hells Angels en Wildersadepten.
2008: 'De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld.' hfd.8quote:Op maandag 9 november 2009 12:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat was de schuld van Pechtold die de conclusies uit het rapport gebruikte,
die er absoluut nog niet zijn en dan ook nog eens verkeerd, om GW als extreem-rechts
en racist weg te zetten.
Mensen worden dan boos op Moors, onterecht natuurlijk en het valt ook niet goed
te praten. Ze moeten Pechtold lastig vallen, die heeft de woorden van Moors verdraaid.
De schuld van Pechthold. Natuurlijk! Niet van boze PVV'ers die Moors bedreigen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Dat was de schuld van Pechtold die de conclusies uit het rapport gebruikte,
En je doet er nog even een schepje bovenop. Niet alleen zijn boze PVV'ers niet verantwoordelijk hun eigen daden, nee, ze moeten zelfs de man die hier eigenlijk verantwoordelijk voor is aanvallen... Pechthold.quote:Mensen worden dan boos op Moors, onterecht natuurlijk en het valt ook niet goed
te praten. Ze moeten Pechtold lastig vallen, die heeft de woorden van Moors verdraaid.
quote:Oud CDA-prominent Anton Zijderveld doet nog eens een schepje bovenop zijn kritiek op Geert Wilders. Nu vergelijkt hij de PVV zelfs met de NSB. http://www.elsevier.nl/we(...)ijkt-PVV-met-NSB.htm
We leven nu in 2009quote:Op maandag 9 november 2009 12:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
2008: 'De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld.' hfd.8
http://www.nu.nl/algemeen(...)-extreem-rechts.htmlquote:Conceptversie
Onderzoeker Moors was zaterdag onaangenaam getroffen door het nieuws over het rapport. Volgens hem is de conceptversie nog niet besproken met het ministerie en kan er daardoor ook geen onenigheid zijn over de conclusies.
Verder liggen de zaken veel genuanceerder dan ze nu in het nieuws komen, aldus de wetenschapper. Zo wordt Wilders' PVV geen extreem rechtse partij genoemd.
Wel wordt gesteld dat Wilders door zijn islam-standpunt steeds verder ''in de richting van de extreem rechtse familie'' kan worden ingedeeld.
De PVV is ten opzichte van 2008 alleen maar extremer geworden, dus wellicht kunnen ze nu naast extreem-rechts ook fascistisch genoemd worden.quote:
Zeg ik ergens dat Pechtold fysiek aangevallen dient te worden.quote:Op maandag 9 november 2009 12:43 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
De schuld van Pechthold. Natuurlijk! Niet van boze PVV'ers die Moors bedreigen.
[..]
En je doet er nog even een schepje bovenop. Niet alleen zijn boze PVV'ers niet verantwoordelijk hun eigen daden, nee, ze moeten zelfs de man die hier eigenlijk verantwoordelijk voor is aanvallen... Pechthold.
Je doet net alsof de PVV een inrichting voor geestelijk gehandycapten is met Pechthold als verantwoordelijk directeur.
Het rapport is duidelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 12:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De PVV is ten opzichte van 2008 alleen maar extremer geworden, dus wellicht kunnen ze nu naast extreem-rechts ook fascistisch genoemd worden.
Wat een "onderzoek" ....quote:Noch onder de oprichters van de pvv noch onder de huidige Tweede Kamerfractie
bevinden zich personen met een extreemrechtse ‘carrière’,
althans voor zover wij hebben kunnen nagaan. De tweede vraag – het
gaandeweg bij de organisatie aansluiten van ‘bekende’ rechtsextremisten
– kan niet beantwoord worden, omdat de pvv tot dusverre geen leden
heeft toegelaten. Omdat de pvv als formele organisatie vrijwel geen
bemensing heeft, is van bovengenoemde sociale genealogie dus ook geen
sprake.
[...]
Het ‘vreemde’ waar de pvv zich tegen afzet is primair,
maar niet uitsluitend ‘islamisering’.
[...]
‘Marokkanen, die hier de boel verzieken’ als ‘moslimkolonisten.
Want ze zijn niet gekomen om te integreren, maar om de boel
hier over te nemen, om ons te onderwerpen.’ De metafoor van moslims
als kolonisten, vreemde overheersers is al jarenlang in zwang in extreemrechtse
kringen, zoals het webforum Stormfront.org.
Dat gaat dus uit van de verdere 'standpunten' van Wilders, maar z'n islam standpunt is extreem rechts. Zullen er überhaupt mensen zijn die op Wilders willen stemmen om een andere redenquote:Op maandag 9 november 2009 12:44 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
We leven nu in 2009
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)-extreem-rechts.html
Over eventuele conclusies wordt over 2 weken pas met de minister gesproken.quote:Op maandag 9 november 2009 12:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Juist, de conclusie is dan ook, ik citeer: 'De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld.'
Het wordt dan ook alleen maar ontkend door mensen die Wilders-fanboys zijn, of op de een of andere iemand in de nabije kring hebben die Wilders-adept is (bijv. een vader).quote:Op maandag 9 november 2009 12:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat gaat dus uit van de verdere 'standpunten' van Wilders, maar z'n islam standpunt is extreem rechts. Zullen er überhaupt mensen zijn die op Wilders willen stemmen om een andere reden
De man is openlijk fascistisch, ik begrijp niet dat dit nog ontkend wordt.
Maar dat is toch niet inherent aan de NSB?quote:Op maandag 9 november 2009 12:50 schreef Disana het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal ongelijk heeft. Iemand hier schreef dat hij niet achter het buitenland aanloopt, maar wat te denken van zijn onverholen liefde en onwankelbare steun voor Israël, en de (financiële) steun die hij met name uit Amerika haalt. Ik zie daar wel een verband met zijn hoofdthema moslims.
Nee, dat klopt, heb de vergelijking hier al honderd keer gelezen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:43 schreef Meh7 het volgende:
Van der Veen is trouwens niet de eerste die iets NSB-achtigs ziet in de PVV en dit openlijk uit:
[..]
Wel als er voornamelijk en met name geageerd wordt tegen een groep die het land dat je liefhebt een doorn in het oog is.quote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet inherent aan de NSB?
quote:Op maandag 9 november 2009 12:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Wel als er voornamelijk en met name geageerd wordt tegen een groep die het land dat je liefhebt een doorn in het oog is.
Ongetwijfeld, maar ik koos ervoor deze te noemenquote:Op maandag 9 november 2009 12:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]Ach, zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken hoor
Je kunt ook eens bij Kafka kijken voor nog meer leuke onderzoeken.quote:
Maar goed, zolang mensen niet inzien dat een partij als de PVV vergelijken met de NSB echt not done is, heeft deze discussie ook niet veel zin.quote:Op maandag 9 november 2009 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik koos ervoor deze te noemen
Ik vind het niet zo eenvoudig. Heel lang heb ik om Wilders gelachen en geen aandacht geschonken aan waarom mensen op hem stemden. Maar het werden er almaar meer en zijn uitlatingen en acties worden steeds extremer (kinderen voor kinderen).quote:Op maandag 9 november 2009 13:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar goed, zolang mensen niet inzien dat een partij als de PVV vergelijken met de NSB echt not done is, heeft deze discussie ook niet veel zin.
Dit is gewoon verlagen tot het populistische gebral van Wilders, en hij is daar nou eenmaal beter in, het bespelen van die gevoelens, dan de gevestigde ordeEen verloren strijd dus. Zwijg zo'n kerel gewoon figuurlijk dood, laat hem zijn relaas doen in inhoudelijke debatten en dan zie je pas hoe wel/niet waardevoel zijn partij eventueel is.
quote:Op maandag 9 november 2009 11:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het enige goede aan Herman van Veen zijn de tieten van z'n dochter.
En jij denkt dat zoiets weer kan gebeuren? Je kunt de tijd toen en nu niet vergelijken, en ook de insteek niet.quote:Op maandag 9 november 2009 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo eenvoudig. Heel lang heb ik om Wilders gelachen en geen aandacht geschonken aan waarom mensen op hem stemden. Maar het werden er almaar meer en zijn uitlatingen en acties worden steeds extremer (kinderen voor kinderen).
Democratie is een breekbaar iets en als je weet hoe snel en gemakkelijk Hitler een massale aanhang verwierf waar geen stuiten aan was, dan zou je ook de groeiende aanhang van Wilders zorgelijk kunnen noemen en zou je de vergelijking best in overweging kunnen nemen.
Annefrank.org? Lekker objectief.quote:Op maandag 9 november 2009 12:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
2008: 'De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld.' hfd.8
Ja ik denk dat stabiliteit relatief is. Joegoslavië zagen we ook niet aankomen en we stonden erbij en keken ernaar.quote:Op maandag 9 november 2009 13:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En jij denkt dat zoiets weer kan gebeuren? Je kunt de tijd toen en nu niet vergelijken, en ook de insteek niet.
quote:Op maandag 9 november 2009 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik denk dat stabiliteit relatief is. Joegoslavië zagen we ook niet aankomen en we stonden erbij en keken ernaar.
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 9 november 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]Echt sorry hoor, maar je maakt echt heel vreemde vergelijkingen.
De insteek leent zich juist heel goed. De tijd inderdaad niet. Maar goed, dat alleen al 1/5e van Nederland achter Wilders aanhobbelt laat zien dat mensen snel vergeten.quote:Op maandag 9 november 2009 13:07 schreef Dragorius het volgende:
En jij denkt dat zoiets weer kan gebeuren? Je kunt de tijd toen en nu niet vergelijken, en ook de insteek niet.
Heel bot gezegd is dat niet het enige, ook de industrieen etc. hebben niks met Wildersquote:Op maandag 9 november 2009 13:15 schreef speknek het volgende:
Nouja er is natuurlijk wel een groot verschil: Ten tijden van de opkomst van Hitler waren er nogal wat van de elite die zijn retorische vaardigheden waardeerden, denk aan Den Uyl. De fascinatie voor een sterke leider ook. Wilders daarentegen bezigt alleen proletenpraat, en spreekt ook alleen proleten aan.
De achterban van Wilders is juist erg gevarieerd: http://www.doorbraak.eu/content/view/143/5/.quote:Op maandag 9 november 2009 13:15 schreef speknek het volgende:
Nouja er is natuurlijk wel een groot verschil: Ten tijden van de opkomst van Hitler waren er nogal wat van de elite die zijn retorische vaardigheden waardeerden, denk aan Den Uyl. De fascinatie voor een sterke leider ook. Wilders daarentegen bezigt alleen proletenpraat, en spreekt ook alleen proleten aan.
Dat gaan BN-ers niet roepen, die willen niet voor racist uitgemaakt worden. Het is veel makkelijker om Wilders te verketteren, dan zijn ze ineens een 'held'.quote:Op maandag 9 november 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:
PVV weer 2 zetels erbij. Nu nog ff een paar BN-ers die dit gaan roepen en we kunnen lachen
Denk dat die stelling allang achterhaald is.quote:Op maandag 9 november 2009 13:15 schreef speknek het volgende:
Dat steeds meer hogeropgeleiden zich achter Wilders scharen zegt dan ook meer over het niveau van het hoger onderwijs dan over de aantrekkelijkheid van Wilders' ideeën.quote:Op maandag 9 november 2009 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat die stelling allang achterhaald is.
Ik weet het niet hoor... Ik denk dat ik de keuze voor of tegen Wilders minstens zoveel vind zeggen over een persoon als zijn opleidingsniveau. Eigenlijk nog wel een heel stuk meer.quote:Op maandag 9 november 2009 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 november 2009 13:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat steeds meer hogeropgeleiden zich achter Wilders scharen zegt dan ook meer over het niveau van het onderwijs dan over de aantrekkelijkheid van Wilders' ideeën.
Nee hoor, hoe kom je daarbij? De PVV is kwa aanhang nog altijd ondervertegenwoordigd als het gaat om hoogopgeleiden en oververtegenwoordigd als het om laagopgeleiden gaat.quote:Op maandag 9 november 2009 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik bedoelde meer dat Wilders niet bekend staat om z'n verheffende, mobiliserende speeches. Ofschoon hij natuurlijk best goed in soundbites is, maar weinig gevestigde orde zal hem loven om z'n retoriek.quote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef shouta het volgende:
De achterban van Wilders is juist erg gevarieerd: http://www.doorbraak.eu/content/view/143/5/.
Ik heb nooit beweerd dat hogeropgeleiden te slim zijn om op Wilders te stemmen. Je ziet spoken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]Zo grappig dit, eerst zijn de hogeropgeleiden "te slim om op Wilders te stemmen" ...nu blijkt dat ze het wel doen, is "ineens" het onderwijs de boosdoener.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 9 november 2009 13:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor... Ik denk dat ik de keuze voor of tegen Wilders minstens zoveel vind zeggen over een persoon als zijn opleidingsniveau. Eigenlijk nog wel een heel stuk meer.
Mooie bruintinten in die grafiekjes.quote:Op maandag 9 november 2009 13:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kom je daarbij? De PVV is kwa aanhang nog altijd ondervertegenwoordigd als het gaat om hoogopgeleiden en oververtegenwoordigd als het om laagopgeleiden gaat.
Februari 2009:
[ afbeelding ]
Ja en nee.quote:Op maandag 9 november 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
Sowieso is opleidingsniveau een vreemde graadmeter naar mijn mening
Behoorde Den Uyl tot de elite?quote:Op maandag 9 november 2009 13:15 schreef speknek het volgende:
Nouja er is natuurlijk wel een groot verschil: Ten tijden van de opkomst van Hitler waren er nogal wat van de elite die zijn retorische vaardigheden waardeerden, denk aan Den Uyl.
Wilders heeft ook geen knokploegen tot z'n beschikking, die toch mede de sfeer bepaalden bij nationaal-socialistische manifestaties.quote:Wilders daarentegen bezigt alleen proletenpraat, en spreekt ook alleen proleten aan.
Is dat een vereiste voor een vergelijking?quote:Op maandag 9 november 2009 13:39 schreef TitusPullo het volgende:
Wilders heeft ook geen knokploegen tot z'n beschikking, die toch mede de sfeer bepaalden bij nationaal-socialistische manifestaties.
Vooralsnog zie ik geen sterke vergelijking met de NSB, en niemand wil de moeite doen die te geven, dus of het is er niet, of het is "teveel" om op te noemen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:42 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Is dat een vereiste voor een vergelijking?
Het is naar mijn mening van belang. Als Hitler dure woorden bezigde (wat Wilders ook wel eens doet), werd-ie nog steeds omringd door lijfwachten.quote:Op maandag 9 november 2009 13:42 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Blijkbaar valt het mee met het zeepbelgehalte, als zoveel mensen in Nederland zich aangesproken voelen, dan kún je deze partij niet blijven wegzetten als NSB-ers, racisten en noem alle negatieve kwalificaties maar op.quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, een vreemde graadmeter want ieder mens is anders en heeft andere overwegingen om op een bepaalde partij te stemmen.
Nee, geen vreemde graadmeter omdat je er vanuit zou mogen gaan dat iemand met een hoger opleidingsniveau het intellectuele vermogen heeft om door populistische zeepbellen te prikken.
Het is zwak om dat in de inhoudelijke of partij-structurele kenmerken erbij te betrekken. De vergelijking betreft hier immers niet de knokploeg, of de jodenvervolging. Wilders kent overigens ook zijn lijfwachten, maar dat terzijde.quote:Op maandag 9 november 2009 13:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening van belang. Als Hitler dure woorden bezigde (wat Wilders ook wel eens doet), werd-ie nog steeds omringd door lijfwachten.
Laten we jou dan wegzetten als een fundamentalistische moslim en een rel-Marokkaan. Meer hebben we niet nodig.quote:Op maandag 9 november 2009 13:42 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is een vreemde gang van zaken, die vergelijking zou dan volgens jou zelfs niet gemaakt mogen worden, ook al zouden ze wel NSB-ers en racisten zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar valt het mee met het zeepbelgehalte, als zoveel mensen in Nederland zich aangesproken voelen, dan kún je deze partij niet blijven wegzetten als NSB-ers, racisten en noem alle negatieve kwalificaties maar op.
Hoe hard 'links' ook schreeuwt, de PVV groeit gestaag door.
Je kan mij er best mee vergelijken, mits je de gelijkenis weet de onderbouwen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Laten we jou dan wegzetten als een fundamentalistische moslim en een rel-Marokkaan. Meer hebben we niet nodig.
Kun jij mee leven lijkt me.
Waar Lavenderr terecht op doelt is dat het eigenlijk zegt dat veel mensen in Nederland volgens deze domme uitspraak van van Veen racisten moeten zijnquote:Op maandag 9 november 2009 13:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is een vreemde gang van zaken, die vergelijking zou dan volgens jou zelfs niet gemaakt mogen worden, ook al zouden ze wel NSB-ers en racisten zijn.
Waar ging de vergelijking nou precies mank?quote:Op maandag 9 november 2009 13:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening van belang. Als Hitler dure woorden bezigde (wat Wilders ook wel eens doet), werd-ie nog steeds omringd door lijfwachten.
Acceptatie is de eerste stap iddquote:Op maandag 9 november 2009 11:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach als hij de PVV ziet als een NSB partij, dan ben ik maar NSB'er.. see if I care.
Natuurlijk kan dat wel. De hoeveelheid aanhangers is geen graadmeter voor de mate van extremisme van de partij maat wel van die van het electoraat.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar valt het mee met het zeepbelgehalte, als zoveel mensen in Nederland zich aangesproken voelen, dan kún je deze partij niet blijven wegzetten als NSB-ers, racisten en noem alle negatieve kwalificaties maar op.
Hoe hard 'links' ook schreeuwt, de PVV groeit gestaag door.
Jan Peter Balkenende is dus ook een NSB'er?quote:Op maandag 9 november 2009 13:49 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waar ging de vergelijking nou precies mank?
Als jij dat voor jouw vergelijkingen geen noodzaak vind, geld dat ook voor mij.quote:Op maandag 9 november 2009 13:48 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je kan mij er best mee vergelijken, mits je de gelijkenis weet de onderbouwen.
Dat is de interpretatie van Lavanderr. Maar dat is wel vreemd. Want stel nu dat we hetzelfde zouden doen met mensen die de Islam als fascistisch beschouwen (zoals Wilders), dan betekent het volgens deze redenatie dat moslims dus ook fascisten zijn. Van Veen heeft het namelijk nergens over zijn aanhang gehad.quote:Op maandag 9 november 2009 13:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar Lavenderr terecht op doelt is dat het eigenlijk zegt dat veel mensen in Nederland volgens deze domme uitspraak van van Veen racisten moeten zijnEn erger nog, landverraders.
Nee, iedereen mag élke vergelijking maken, ik zeg alleen dat dat het groeien van de PVV niet stopt.quote:Op maandag 9 november 2009 13:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is een vreemde gang van zaken, die vergelijking zou dan volgens jou zelfs niet gemaakt mogen worden, ook al zouden ze wel NSB-ers en racisten zijn.
Voor een vergelijking is een algehele gelijkenis geen noodzaak nee. Derhalve ben ik niet geshockeerd van het jij-bakken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als jij dat voor jouw vergelijkingen geen noodzaak vind, geld dat ook voor mij.
Bij deze: u is rel-Marokkaan en fundi-moslim.
De bereidheid om intimidatie toe te passen lijkt mij een structureel kenmerk.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is zwak om dat in de inhoudelijke of partij-structurele kenmerken erbij te betrekken.
[post over verdeling scholing en PVV stemmers]quote:Wilders daarentegen bezigt alleen proletenpraat, en spreekt ook alleen proleten aan.
...want?quote:Op maandag 9 november 2009 13:39 schreef Dragorius het volgende:
Nou nee hoor, dat laatste is dus niet bepaald waar, helaas. Het is meer afhankelijk van de persoon zelf. Opleidingsniveau is echt niet interessant in dit soort kwesties.
Let vooral niet op de dikke vette gele knipoog.quote:Op maandag 9 november 2009 13:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jan Peter Balkenende is dus ook een NSB'er?
Ik zie um nu pasquote:Op maandag 9 november 2009 13:52 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Let vooral niet op de dikke vette gele knipoog.
En dus? Zie jij dat als een bedreiging?quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, iedereen mag élke vergelijking maken, ik zeg alleen dat dat het groeien van de PVV niet stopt.
De problematiek is dat iemand die niet fatsoenlijk na kan denken ook geen goede beslissingen kan nemen in complexe vraagstukken. In die zin is democratie een gemankeerd concept.quote:Op maandag 9 november 2009 13:49 schreef Pinterman het volgende:
Het boeventuig wat vanaf hun voetstuk een enorm deel van de bevolking onder het tapijt probeert te vegen met uitspraken als "laagopgeleiden trappen in het populisme van Wilders" zijn in principe gewoon bang. Niet bang voor Wilders, maar bang voor het volk.
Omdat het onzinnig is om die gelaagdheid op te zoeken in de stemmers van een partij. Het is veel interessanter om te kijken naar de motivatie.quote:
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:52 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De bereidheid om intimidatie toe te passen lijkt mij een structureel kenmerk.
Neuh, dat niet. Maar het jeukte je wel.quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Voor een vergelijking is een algehele gelijkenis geen noodzaak nee. Derhalve ben ik niet geshockeerd van het jij-bakken.
Dus elke niet-westerse allochtoon = moslim?quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.
Nee.quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.
Dat is vrij irrelevant in deze, of is een niet-westerse allochtoon minder waar dan een moslim?quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus elke niet-westerse allochtoon = moslim?
Wilders heeft het altijd over extreme moslims, maar dat lees je liever niet he? Je wilt liever dat hij ze allemaal bedoelt. Want dan is het etiket: racist makkelijker te plakken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van Lavanderr. Maar dat is wel vreemd. Want stel nu dat we hetzelfde zouden doen met mensen die de Islam als fascistisch beschouwen (zoals Wilders), dan betekent het volgens deze redenatie dat moslims dus ook fascisten zijn. Van Veen heeft het namelijk nergens over zijn aanhang gehad.
Jij hebt het over het partijprogramma, daar lees ik vooral uit dat het gericht is op niet-westerse allochtonen. Jij stuurt het richting moslims qua "intimidatie" maar dat haal ik hier bepaald niet uit. Wel jegens niet-westerse allochtonen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is vrij irrelevant in deze, of is een niet-westerse allochtoon minder waar dan een moslim?
Heb geen idee wat je aan het bazelen bent. Ik zie wel dat je een enorme wroek koestert omdat je mij niet persoonlijk kan raken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar het jeukte je wel.
Enkel kun je nu geen kant meer op omdat je bekend staat als Wilder basher/Nazi vergelijker. Toegeven is een prop in je eigen mond stoppen.
Of dacht je dat iedereen dat niet in zag?
Zoals gezegd, bij bijeenkomsten.quote:
Jij snapt het.quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders heeft het altijd over extreme moslims, maar dat lees je liever niet he? Je wilt liever dat hij ze allemaal bedoelt. Want dan is het etiket: racist makkelijker te plakken.
Dat onderscheid wordt met grote regelmaat weggelaten, of denk je werkelijk dat er 10 miljoen extremistische moslims in Europa wonen?quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders heeft het altijd over extreme moslims, maar dat lees je liever niet he? Je wilt liever dat hij ze allemaal bedoelt. Want dan is het etiket: racist makkelijker te plakken.
Wilders heeft het over moslims, daar valt niet over te discussieren. Ik kan talloze uitspraken aanhalen, waarin hij het gewoon over moslims heeft.quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lol.quote:Op maandag 9 november 2009 13:58 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Heb geen idee wat je aan het bazelen bent. Ik zie wel dat je een enorme wroek koestert omdat je mij niet persoonlijk kan raken.
Dat station (quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders heeft het altijd over extreme moslims, maar dat lees je liever niet he?
De intimidatie richting moslims komen uit zijn mond en die blijken ook uit zijn uitspraken in kranten en in Algemene beschouwingen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij hebt het over het partijprogramma, daar lees ik vooral uit dat het gericht is op niet-westerse allochtonen. Jij stuurt het richting moslims qua "intimidatie" maar dat haal ik hier bepaald niet uit. Wel jegens niet-westerse allochtonen.
Dat heeft niks met meer/minder "waard" te maken, want dat gaat niet op voor mensen. Behalve kinderverkrachters, dat zijn de echte untermenschen, maar dat terzijde.
Helaas. Dat station zijn "jullie" gepasseerd. Omdat anders je gewauwel weinig inhoud heeft.quote:Op maandag 9 november 2009 14:00 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat station () zijn we inmiddels allang gepasseerd hè.
Zeg dat dan, maar haal niet het partijprogramma aan. En verder, mwoah, voor zover ik mij kan herinneren gaat het altijd om extremen, extremisten. Jammer dat ie zich blindstaart op moslimextremisme, maar het blijft extremisme.quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De intimidatie richting moslims komen uit zijn mond en die blijken ook uit zijn uitspraken in kranten en in Algemene beschouwingen.
Dus dat acht jij van essentieel belang om partijstructuren te vergelijken? Interessant.quote:Op maandag 9 november 2009 13:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zoals gezegd, bij bijeenkomsten.
Je blijkt bewijzen te hebben. Toon eens aan dan.quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De intimidatie richting moslims komen uit zijn mond en die blijken ook uit zijn uitspraken in kranten en in Algemene beschouwingen.
Kom nou Dragorius, hier kan ik dus wel erg slecht tegen. In zijn beginjaren had hij het inderdaad nog over de uitwassen van de Islam, maar dat is al lang niet meer zo.quote:Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zeg dat dan, maar haal niet het partijprogramma aan. En verder, mwoah, voor zover ik mij kan herinneren gaat het altijd om extremen, extremisten. Jammer dat ie zich blindstaart op moslimextremisme, maar het blijft extremisme.
Als middel om steun te verkrijgen of goedkeuring af te dwingen lijkt het mij een wezenlijke factor, ja.quote:Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dus dat acht jij van essentieel belang om partijstructuren te vergelijken? Interessant.
We horen je het telkens herhalen. Iets herhalen maakt het nog geen waarheid. (vooral van jou)quote:Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Kom nou Dragorius, hier kan ik dus wel erg slecht tegen. In zijn beginjaren had hij het inderdaad nog over de uitwassen van de Islam, maar dat is al lang niet meer zo.
Mag er niet over moslims gesproken worden? En waarom niet?quote:Op maandag 9 november 2009 13:59 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Wilders heeft het over moslims, daar valt niet over te discussieren. Ik kan talloze uitspraken aanhalen, waarin hij het gewoon over moslims heeft.
Wilders vindt een hoofddoek al een uitwas van de islam.quote:Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Kom nou Dragorius, hier kan ik dus wel erg slecht tegen. In zijn beginjaren had hij het inderdaad nog over de uitwassen van de Islam, maar dat is al lang niet meer zo.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Waarom krabbel je terug? Ik zeg namelijk nergens dat er niet over moslims gesproken mag worden, jij stelt echter dat hij het alleen heeft over extremistische moslims. Dat is niet waar.quote:Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mag er niet over moslims gesproken worden? En waarom niet?
Maar goed, ik lees je talloze voorbeelden wel. En please, niet weer de kopvoddentax, ik schat je hoger in.
Kom nou niet weer met die kopvodden-tax-waanzin aub, dat hebben we nu al gehadquote:Op maandag 9 november 2009 14:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wilders vindt een hoofddoek al een uitwas van de islam.
Als je dit ondanks alles wat Wilders de laatste paar jaar over moslims heeft uitgekraamd vol kan blijven houden kan ik me niet voorstellen dat ik - of wie/wat dan ook - je op andere gedachten kan brengen.quote:Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Wilders heeft het expliciet over de extremisten en fundamentalisten.
Kom je nog een keer met bewijzen op de proppen met je gewauwel?quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Waarom krabbel je terug? Ik zeg namelijk nergens dat er niet over moslims gesproken mag worden, jij stelt echter dat hij het alleen heeft over extremistische moslims. Dat is niet waar.
quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier valt te lezen dat hij rechten van alle moslims wil inperken, hoe kom jij erbij dat hij het alleen over extreme moslims heeft?quote:Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen. In het leger best joodse en christelijke geestelijk verzorgers, maar geen islamitische. Enzovoorts. Ik ben ook tegen de oprichting van islamitische ziekenhuizen.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11
Jaja.. we horen het jullie telkens herhalen.quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Als je dit ondanks alles wat Wilders de laatste paar jaar over moslims heeft uitgekraamd vol kan blijven houden kan ik me niet voorstellen dat ik - of wie/wat dan ook - je op andere gedachten kan brengen.
quote:
quote:''We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen.''
quote:"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Bijvoorbeeld, ik ga niet al zijn uitspraken lang, maar je begrijpt het punt. Maar je mag mij best wel laten zien waar hij het specifiek over de extremisten hebt hoor.quote:“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.”
Daar heb ik het toch niet over? Ik bedoel aan te geven dat Wilders zijn standpunten in de loop der jaren extremer zijn geworden.quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kom nou niet weer met die kopvodden-tax-waanzin aub, dat hebben we nu al gehad
Helemaal goed.quote:Op maandag 9 november 2009 14:08 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bijvoorbeeld, ik ga niet al zijn uitspraken lang, maar je begrijpt het punt. Maar je mag mij best wel laten zien waar hij het specifiek over de extremisten hebt hoor.![]()
Het is inderdaad wat moeilijk te zeggen of je zoiets met terugwerkende kracht op iemand kunt toepassen. Slecht voorbeeld wellicht ja.quote:Op maandag 9 november 2009 13:39 schreef TitusPullo het volgende:
Behoorde Den Uyl tot de elite?
En die zou hij ook niet willen, wat niet wil zeggen dat er de bereidwilligheid lijkt te zijn die knokploegen te formeren bij z'n aanhang.quote:Wilders heeft ook geen knokploegen tot z'n beschikking, die toch mede de sfeer bepaalden bij nationaal-socialistische manifestaties.
Want "echte" democraten geloven niet in een rechtstaat?quote:Op maandag 9 november 2009 13:49 schreef Pinterman het volgende:
Sowieso, opleidingsniveau? Alsof hoogopgeleiden meer te zeggen hebben in een democratie dan mensen die in hun hele leven nog geen minuut in een klaslokaal hebben gezeten. Als je een echte democraat bent dan weet je dat als 51% van de mensen iets wil, en 49% wil het niet, dat 49% van de mensen dan pech hebben omdat de meerderheid wint. Daarbij maakt het echt geen ruk uit of je op de universiteit of alleen op de basischool hebt gezeten.
Neuh... die kopvoddentax was gewoon een idiote uitspraak van hem.quote:Op maandag 9 november 2009 14:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over? Ik bedoel aan te geven dat Wilders zijn standpunten in de loop der jaren extremer zijn geworden.
Waarom lul je er nu weer overheen. Immers je hebt je bewijs gekregen en daaruit blijkt helemaal niet het onderscheid tussen extremistische moslims en normale moslims (wat er in eerste instantie wel beweerd werd). Je bent, zoals altijd, weer uitgeluld.quote:Op maandag 9 november 2009 14:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Helemaal goed.
We willen de mierenkolonie-achtige toestroom inperken. Niks mis mee.
Dat belemmerd niets van de reeds aanwezig moslims. Geen moskee gaat tegen de vlakte, geen fatsoenlijke moslim die beweerd westers te zijn wordt in zee gegooid.
Als je dat wilt vergelijken met degeneraliseren moet je toch even een studie volgen.
Geheel compatibel met:quote:Op maandag 9 november 2009 14:14 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Neuh... die kopvoddentax was gewoon een idiote uitspraak van hem.
Is dat ook een idiote uitspraak? Dit staat ook in het partijprogramma namelijk.quote:Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen. In het leger best joodse en christelijke geestelijk verzorgers, maar geen islamitische. Enzovoorts. Ik ben ook tegen de oprichting van islamitische ziekenhuizen.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11
Dat dus.quote:Op maandag 9 november 2009 14:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Helemaal goed.
We willen de mierenkolonie-achtige toestroom inperken. Niks mis mee.
Dat belemmerd niets van de reeds aanwezig moslims. Geen moskee gaat tegen de vlakte, geen fatsoenlijke moslim die beweerd westers te zijn wordt in zee gegooid.
Als je dat wilt vergelijken met degeneraliseren moet je toch even een studie volgen.
quote:
quote:Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen. In het leger best joodse en christelijke geestelijk verzorgers, maar geen islamitische. Enzovoorts. Ik ben ook tegen de oprichting van islamitische ziekenhuizen.
Dus je bent het ermee eens dat je onzin aan het praten was en dat hij het onderscheid extremistische moslims en normale moslims allang heeft laten varen.quote:
Misschien zijn de mensen ook wel extremer geworden in de loop der jaren. GW wordt al jaren bewaakt vanwege bedreigingen uit islamitische hoek. En tja, we hebben Theo van Gogh als triest voorbeeld van waar een extremist toe in staat is.quote:Op maandag 9 november 2009 14:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over? Ik bedoel aan te geven dat Wilders zijn standpunten in de loop der jaren extremer zijn geworden.
Het is deels een idiote uitspraak, hij vergeet ook om het christendom en het jodendom te 'verbieden' uit openbare zaken.quote:Op maandag 9 november 2009 14:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geheel compatibel met:
[..]
Is dat ook een idiote uitspraak? Dit staat ook in het partijprogramma namelijk.
Je maakt er je eigen versie van. Daar ga je mank.quote:Op maandag 9 november 2009 14:15 schreef Todesschwalben het volgende:
Waarom lul je er nu weer overheen. Immers je hebt je bewijs gekregen en daaruit blijkt helemaal niet het onderscheid tussen extremistische moslims en normale moslims (wat er in eerste instantie wel beweerd werd).
Zoals altijd jah?quote:Je bent, zoals altijd, weer uitgeluld.
Ligt aan het belang he? Het verbod op de Koran is om onze westerse maatstaven veilig te stellen. De historie leert ons die wijsheid. Overal waar in de historie de islam te veel vrijheid kreeg, viel het land in de vernieling.quote:Ten tweede is een verbod op de Koran wel degelijk een belemmering van de uitoefening van de vrijheid van godsdienst door moslims, ook het verbod op de bouw van nieuwe moskeeén is een beperking daar op.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:21 schreef Disana het volgende:
Ik vind het een beetje sneu dat Wilders' evidente afkeer van moslims en zijn daaruit voortvloeiende plannen tegen moslims zelfs in het oog van bewijs ontkend blijven worden. Wees dan eerlijk en zeg dat je zelf ook niet veel op hebt met moslims.
Hoho, hij doet zelf zo'n uitspraak, dus hij is zelf verantwoordelijk voor de consequenties. Waar komt toch dat afschuiven telkens vandaan?quote:Op maandag 9 november 2009 14:14 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maar met Wilders wordt het over het kantje getrokken om het vuur verder aan te wakkeren.
Nee, dat vergeet hij niet. Hij propageert juist het tegenovergestelde. Vergeten doe je onbewust.quote:Op maandag 9 november 2009 14:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is deels een idiote uitspraak, hij vergeet ook om het christendom en het jodendom te 'verbieden' uit openbare zaken.
Al dat religieuze geneuzel in de maatschappijReligie = thuis, niet op straat.
Moslim scholen is extreem... omdat het simpelweg niet in onze samenleving past.quote:Op maandag 9 november 2009 14:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
Waar staat hier iets over extreme moslims? Jij beweerde dat Wilders het alleen over extreme moslims had. Gaat hij in art. 1 opnemen dat alleen extreme moslims geen islamitische scholen mogen oprichten of gaat dat volgens hem voor alle moslims gelden?
Hij vergeet helemaal niets. Van zijn partijprogramma:quote:Op maandag 9 november 2009 14:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is deels een idiote uitspraak, hij vergeet ook om het christendom en het jodendom te 'verbieden' uit openbare zaken.
Al dat religieuze geneuzel in de maatschappijReligie = thuis, niet op straat.
En vervolgens door jou een ban aangenaaid worden zeker?quote:Op maandag 9 november 2009 14:21 schreef Disana het volgende:
Wees dan eerlijk en zeg dat je zelf ook niet veel op hebt met moslims.
Einde discussie omdat jouw (jullie) standpunt niet te houden is. Wilders heeft het over alle moslims en niet alleen maar over extreme moslims.quote:Op maandag 9 november 2009 14:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Moslim scholen is extreem... omdat het simpelweg niet in onze samenleving past.
Einde discussie.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je maakt er je eigen versie van. Daar ga je mank.
De bestaande reeds aanwezige moslims wordt praktisch niets ontnomen.
[..]
Zoals altijd jah?![]()
Nog maar een keer dan: je maakt er je eigen versie van. Is een herhalend trekje van je.
Uitgeluld.quote:Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Helaas. Dat station zijn "jullie" gepasseerd. Omdat anders je gewauwel weinig inhoud heeft.
Wilders heeft het expliciet over de extremisten en fundamentalisten.
Okee, jij je zin, ik praat onzin en jij hebt gelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 14:19 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee eens dat je onzin aan het praten was en dat hij het onderscheid extremistische moslims en normale moslims allang heeft laten varen.
Wat ben je toch boos Dragorius. Er mag geen woord over Wilders of zijn aanhang gezegd worden of jij laat je boze weerwoord met andere argumenten weer horen. Blijkbaar is dat belangrijker voor je (alhoewel je zegt geen Wilders stemmer te zijn) dan hier ook een beetje leuk met mensen om te gaan. Of ben ik ooit vervelend tegen je geweest.quote:Op maandag 9 november 2009 14:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]En bedankt
Ga jij nu weer je anti-Israel onzin verkondigen elders, in plaats van anderen denkbeelden in het hoofd te leggen?
quote:Op maandag 9 november 2009 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Okee, jij je zin, ik praat onzin en jij hebt gelijk.
Het gaat goed in Nederland en er zijn absoluut geen problemen.
Dat die PVV zo in opmars is, is onbegrijpelijk
Kom zeg, jij schuift het meteen af op mij (want ik val onder de mensen die jij benoemt) als zijnde een moslim-hater, als onderliggende redenquote:Op maandag 9 november 2009 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ben je toch boos Dragorius. Er mag geen woord over Wilders of zijn aanhang gezegd worden of jij laat je boze weerwoord met andere argumenten weer horen. Blijkbaar is dat belangrijker voor je (alhoewel je zegt geen Wilders stemmer te zijn) dan hier ook een beetje leuk met mensen om te gaan. Of ben ik ooit vervelend tegen je geweest.
Ik reageer puur en alleen op wat er hier wordt geschreven nadat de feitelijke woorden van Wilders inzake moslims zijn geciteerd: men blijft eromheen praten en ontkennen dat hij dat zo bedoelt. Waarom mag ik dat van jou niet zeggen en word je zo boos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |