Je kan mij er best mee vergelijken, mits je de gelijkenis weet de onderbouwen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Laten we jou dan wegzetten als een fundamentalistische moslim en een rel-Marokkaan. Meer hebben we niet nodig.
Kun jij mee leven lijkt me.
Waar Lavenderr terecht op doelt is dat het eigenlijk zegt dat veel mensen in Nederland volgens deze domme uitspraak van van Veen racisten moeten zijnquote:Op maandag 9 november 2009 13:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is een vreemde gang van zaken, die vergelijking zou dan volgens jou zelfs niet gemaakt mogen worden, ook al zouden ze wel NSB-ers en racisten zijn.
Waar ging de vergelijking nou precies mank?quote:Op maandag 9 november 2009 13:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening van belang. Als Hitler dure woorden bezigde (wat Wilders ook wel eens doet), werd-ie nog steeds omringd door lijfwachten.
Acceptatie is de eerste stap iddquote:Op maandag 9 november 2009 11:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach als hij de PVV ziet als een NSB partij, dan ben ik maar NSB'er.. see if I care.
Natuurlijk kan dat wel. De hoeveelheid aanhangers is geen graadmeter voor de mate van extremisme van de partij maat wel van die van het electoraat.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar valt het mee met het zeepbelgehalte, als zoveel mensen in Nederland zich aangesproken voelen, dan kún je deze partij niet blijven wegzetten als NSB-ers, racisten en noem alle negatieve kwalificaties maar op.
Hoe hard 'links' ook schreeuwt, de PVV groeit gestaag door.
Jan Peter Balkenende is dus ook een NSB'er?quote:Op maandag 9 november 2009 13:49 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waar ging de vergelijking nou precies mank?
Als jij dat voor jouw vergelijkingen geen noodzaak vind, geld dat ook voor mij.quote:Op maandag 9 november 2009 13:48 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je kan mij er best mee vergelijken, mits je de gelijkenis weet de onderbouwen.
Dat is de interpretatie van Lavanderr. Maar dat is wel vreemd. Want stel nu dat we hetzelfde zouden doen met mensen die de Islam als fascistisch beschouwen (zoals Wilders), dan betekent het volgens deze redenatie dat moslims dus ook fascisten zijn. Van Veen heeft het namelijk nergens over zijn aanhang gehad.quote:Op maandag 9 november 2009 13:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar Lavenderr terecht op doelt is dat het eigenlijk zegt dat veel mensen in Nederland volgens deze domme uitspraak van van Veen racisten moeten zijnEn erger nog, landverraders.
Nee, iedereen mag élke vergelijking maken, ik zeg alleen dat dat het groeien van de PVV niet stopt.quote:Op maandag 9 november 2009 13:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is een vreemde gang van zaken, die vergelijking zou dan volgens jou zelfs niet gemaakt mogen worden, ook al zouden ze wel NSB-ers en racisten zijn.
Voor een vergelijking is een algehele gelijkenis geen noodzaak nee. Derhalve ben ik niet geshockeerd van het jij-bakken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als jij dat voor jouw vergelijkingen geen noodzaak vind, geld dat ook voor mij.
Bij deze: u is rel-Marokkaan en fundi-moslim.
De bereidheid om intimidatie toe te passen lijkt mij een structureel kenmerk.quote:Op maandag 9 november 2009 13:46 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is zwak om dat in de inhoudelijke of partij-structurele kenmerken erbij te betrekken.
[post over verdeling scholing en PVV stemmers]quote:Wilders daarentegen bezigt alleen proletenpraat, en spreekt ook alleen proleten aan.
...want?quote:Op maandag 9 november 2009 13:39 schreef Dragorius het volgende:
Nou nee hoor, dat laatste is dus niet bepaald waar, helaas. Het is meer afhankelijk van de persoon zelf. Opleidingsniveau is echt niet interessant in dit soort kwesties.
Let vooral niet op de dikke vette gele knipoog.quote:Op maandag 9 november 2009 13:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jan Peter Balkenende is dus ook een NSB'er?
Ik zie um nu pasquote:Op maandag 9 november 2009 13:52 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Let vooral niet op de dikke vette gele knipoog.
En dus? Zie jij dat als een bedreiging?quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, iedereen mag élke vergelijking maken, ik zeg alleen dat dat het groeien van de PVV niet stopt.
De problematiek is dat iemand die niet fatsoenlijk na kan denken ook geen goede beslissingen kan nemen in complexe vraagstukken. In die zin is democratie een gemankeerd concept.quote:Op maandag 9 november 2009 13:49 schreef Pinterman het volgende:
Het boeventuig wat vanaf hun voetstuk een enorm deel van de bevolking onder het tapijt probeert te vegen met uitspraken als "laagopgeleiden trappen in het populisme van Wilders" zijn in principe gewoon bang. Niet bang voor Wilders, maar bang voor het volk.
Omdat het onzinnig is om die gelaagdheid op te zoeken in de stemmers van een partij. Het is veel interessanter om te kijken naar de motivatie.quote:
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:52 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De bereidheid om intimidatie toe te passen lijkt mij een structureel kenmerk.
Neuh, dat niet. Maar het jeukte je wel.quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Voor een vergelijking is een algehele gelijkenis geen noodzaak nee. Derhalve ben ik niet geshockeerd van het jij-bakken.
Dus elke niet-westerse allochtoon = moslim?quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.
Nee.quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Intimidatie bij wat? Zo zou je het hele partijprogramma van de PVV als intimiderend richting moslims kunnen beschouwen.
Dat is vrij irrelevant in deze, of is een niet-westerse allochtoon minder waar dan een moslim?quote:Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus elke niet-westerse allochtoon = moslim?
Wilders heeft het altijd over extreme moslims, maar dat lees je liever niet he? Je wilt liever dat hij ze allemaal bedoelt. Want dan is het etiket: racist makkelijker te plakken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:51 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van Lavanderr. Maar dat is wel vreemd. Want stel nu dat we hetzelfde zouden doen met mensen die de Islam als fascistisch beschouwen (zoals Wilders), dan betekent het volgens deze redenatie dat moslims dus ook fascisten zijn. Van Veen heeft het namelijk nergens over zijn aanhang gehad.
Jij hebt het over het partijprogramma, daar lees ik vooral uit dat het gericht is op niet-westerse allochtonen. Jij stuurt het richting moslims qua "intimidatie" maar dat haal ik hier bepaald niet uit. Wel jegens niet-westerse allochtonen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:57 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is vrij irrelevant in deze, of is een niet-westerse allochtoon minder waar dan een moslim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |