Laatst gepost: 405 Urban Heroes - Habadaba Riwikidiquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:08 schreef yvonne het volgende:
Ieder jaar vaste prik, de Top 2000 op radio2.
Maaaaar, de leuke nummers komen of niet aan bod, of veranderen nooit van plaats.
Hier FOK!s eigen Top 2000.
Spelregels:
Let op de juiste nummering.
Zoek songteksten erbij, of hoezen of plaatjes van de band, ditjes en datjes uit die tijd, wees creatief
Ga niet als ene dolle zitten volposten, maar zoek op je gemak een nummer dat jij op die plaats vindt horen.
Lijst tot nu toe: http://wiki.fok.nl/index.php/Foks_eigen_Top_2000
Ja, ik zag het. Op zich een goed idee, alleen is het nu wel lastiger zoeken of een nummer al in de lijst staatquote:Op donderdag 5 november 2009 21:11 schreef PiRANiA het volgende:
De wiki was veel te groot. Ik heb de top 2000 opgedeeld in 4 delen.
In de de wiki staan links naar de delen
Browsers schijnen er niet goed mee om te kunnen gaan, vandaar.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Op zich een goed idee, alleen is het nu wel lastiger zoeken of een nummer al in de lijst staat
Geen problemen mee gehadquote:Op donderdag 5 november 2009 21:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Browsers schijnen er niet goed mee om te kunnen gaan, vandaar.
Ik zat er al aan te denken. Ik vind dat de laatste 25 gepost worden en dat we dan de ieder een top3 hieruit kiezen. Zo worden de 25 bepaald...quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:50 schreef methodmich het volgende:
Overigens, wat doen we met de hoogste platen? Wordt de nummer 1 straks gewoon bepaald door de laatste poster? Of is het een idee als de mensen die regelmatig bijdragen - een stuk of 15 volgens mij? - allemaal één plaat noemen die ze dan in de Top 15 zouden willen zien en we in onderling overleg proberen te bepalen in welke volgorde die dan moeten komen?
Nee joh, gewoon Mostly Autumn op 1.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:50 schreef methodmich het volgende:
Overigens, wat doen we met de hoogste platen? Wordt de nummer 1 straks gewoon bepaald door de laatste poster? Of is het een idee als de mensen die regelmatig bijdragen - een stuk of 15 volgens mij? - allemaal één plaat noemen die ze dan in de Top 15 zouden willen zien en we in onderling overleg proberen te bepalen in welke volgorde die dan moeten komen?
Okee.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon Mostly Autumn op 1.
Laten we er later nog eens op terugkomen dan.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:17 schreef Gillingham het volgende:
Als er niks geregeld wordt voor de laatste tientallen nummers wordt dat grote chaos.
Briljant ideequote:Op vrijdag 6 november 2009 18:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon Mostly Autumn op 1.
Zijn jullie niet stiekem twee kanten van dezelfde medaille?quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Laten we afspreken dat ScottTracy en Ranja de laatste top 20 niet meer posten, die doen toch niks anders dan zaniken... De top 20 wordt alleen ingevuld door ExperimentalFrentalMental en Mostlyanthony
Maarja, dat is 't nu eigenlijk ook al. De hele lijst is één grote chaos. Wel een beetje de charme van dit topic, denk ik.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:17 schreef Gillingham het volgende:
Als er niks geregeld wordt voor de laatste tientallen nummers wordt dat grote chaos.
Dat is inderdaad de charme. Maar toch, het moet geen anticlimax worden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:20 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Maarja, dat is 't nu eigenlijk ook al. De hele lijst is één grote chaos. Wel een beetje de charme van dit topic, denk ik.
Mja, er mag best iets geregeld worden, maar ik vind het ook niet erg als we het gewoon laten begaan en kijken hoe het afloopt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:21 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de charme. Maar toch, het moet geen anticlimax worden.
Nee, eerder yin en yang: ik de progrocker en EFM de metalhead :p.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zijn jullie niet stiekem twee kanten van dezelfde medaille?
Eerder Peppie en Kokkie dan Yin en Yang.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:57 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nee, eerder yin en yang: ik de progrocker en EFM de metalhead :p.
We will seequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Eerder Peppie en Kokkie dan Yin en Yang.
Wat betreft de laatste 25: die ga ik gewoon in een keer posten, alleen maar met kwaliteitsmuziek
zoiets jaquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:57 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Nee, eerder yin en yang: ik de progrocker en EFM de metalhead :p.
Liever Peppi en Kokki dan Heckle and Jecklequote:Op zaterdag 7 november 2009 09:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Eerder Peppie en Kokkie dan Yin en Yang.
Wat betreft de laatste 25: die ga ik gewoon in een keer posten, alleen maar met kwaliteitsmuziek
Super! die had ik ook in gedachtenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:10 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
385: Mike Oldfield - Ommadawn
Abyul Annie Id Yadored
En Yab Na Logga Toch No Awed
Tor May On Ommadawn Egg Kyowl
Ommadawn Egg Kyowl Aaahhheeaahh
quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:19 schreef Mostlyanthony het volgende:
Ik kende 'm niet
geen songtekst? of vertaling?quote:Op maandag 9 november 2009 10:21 schreef Desunoto het volgende:
Ik zal ook maar weer eens meedoen.
351 Janne Da Arc - Destination
Voor lange tijd een van de populairste rockbands in Japan geweest tot ze een paar jaar geleden een pauze namen om aan diverse solo-projecten te werken, Janne Da Arc mag absoluut niet gemist worden in deze top. Vaak omschreven als de perfecte mix tussen stevige rock en hele catchy melodieën, tot grote tevredenheid van fans van beide elementen. Voeg daar de heldere zuivere vocalen en de extra dimensie die hun muziek krijgt door het gebruik van het keyboard, aan toe, en je krijgt dit.
bij deze.quote:Op maandag 9 november 2009 17:07 schreef icebliss het volgende:
Mike Patton, stond die er al veel in?
Laatste keer dat ik hier poste hoefde dat niet.quote:Op maandag 9 november 2009 16:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
geen songtekst? of vertaling?
Hoeft ook niet, je had toch al uitgelegd waarom je het nummer er in zettequote:Op maandag 9 november 2009 19:03 schreef Desunoto het volgende:
Laatste keer dat ik hier poste hoefde dat niet.Is ook niet zo boeiend imo.
Mooiquote:Op maandag 9 november 2009 19:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, je had toch al uitgelegd waarom je het nummer er in zette
Was ook niet serieus bedoeldquote:Op maandag 9 november 2009 19:03 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik hier poste hoefde dat niet.Is ook niet zo boeiend imo.
Ik heb een stukje terug ook ee nummer van de Cranberries geplaatst: Ridiculous Thoughts, welke ik het beste vind.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef Desunoto het volgende:
325 The Cranberries - Ode To My Family
Het succes van The Cranberries zal velen niet ontgaan zijn. Zombie is ongetwijfeld hun bekendste nummer maar niet ver daar vandaan staat ook deze klassieker Ode To My Family. Uitleg heeft deze groep eigenlijk niet nodig. Het is luisteren en van elke seconde genieten.
Ik had het uiteraard opgezocht in de wiki en ik zag hetquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Ik heb een stukje terug ook ee nummer van de Cranberries geplaatst: Ridiculous Thoughts, welke ik het beste vind.
Overigens zijn de nrs van dezelfde cd
Maar dát kan niet hequote:Op dinsdag 10 november 2009 17:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
maar deze vind ik beter dus die plaats ik hoger.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:47 schreef ScottTracy het volgende:
CloudbustingWas 'em eigenlijk aan 't bewaren voor de top 100, maar soit.
Oh sorry, had 't niet gelezen! Maar laat lekker staan joh, hij staat er in elk geval inquote:Op woensdag 11 november 2009 00:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
ScottTracy, geen antwoord?
ok, dan laat ik 'm staan
okquote:Op woensdag 11 november 2009 00:10 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Oh sorry, had 't niet gelezen! Maar laat lekker staan joh, hij staat er in elk geval in
EP staat bij mij voor extended play. Het is geen volledig album, maar ook geen single. EP dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:39 schreef cafca het volgende:
@Desunoto: volgens mij was Love over Gold en LP, maar goed
Desunoto heb jij een versie waar ep op staat? Lijkt me wel bijzonder, ondanks dat er maar 5 nummers op staan.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:39 schreef cafca het volgende:
@Desunoto: volgens mij was Love over Gold en LP, maar goed
Ik ga later nog wel bewijzen dat de jaren 70 ook best OK waren, maar eerst een lekker nummertje uit de jaren 80.
Tja, de glamrock uit begin jaren 70 was op een bepaalde manier toch ook een opmaat voor diezelfde New Wavequote:Op woensdag 11 november 2009 13:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Desunoto heb jij een versie waar ep op staat? Lijkt me wel bijzonder, ondanks dat er maar 5 nummers op staan.
Cafca natuurlijk waren er wel wat leuke bands in de jaren 70 maar voor de new wave begon was dat slechts sporadisch. Vind ikMijn vorige post, The Runaways, is ook jaren 70 trouwens
Wat mij vooral stoort aan de jaren '80 is dat het 'vrije denken' plotsklaps verdwenen was. Muzikanten in het algemeen werden veel conservatiever, de risico's die genomen werden steeds kleiner. Als er 1 muzieksoort risicoloos is dan is het wel de punkmuziek die hiervoor aan de basis stond. Daar waar men begin jaren 70 nog geheel leefde voor de muziek, ging het in de jaren '80 rap richting het afzetten tegen collega's (hoe triest kun je zijn dat je punkmuziek gaat maken, júist omdat er veel te veel bombastisch geneuzel is) en de mode.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:39 schreef cafca het volgende:
Ik ga later nog wel bewijzen dat de jaren 70 ook best OK waren, maar eerst een lekker nummertje uit de jaren 80.
Het commerciële succes zal sommigen ook hebben afgestoten, maar nog meer denk ik dat hij betere nummers heeft gemaakt over dit soort thema's (Keep Ya Head Up, Brenda's Got A Baby).quote:Op woensdag 11 november 2009 18:02 schreef ScottTracy het volgende:
293 2pac - Changes
Eén van de eerste singletjes die ik van mijn eigen geld kocht. Vond 't een indrukwekkend nummer (ook de videoclip erbij) en kon 't al snel helemaal meerappen. Wegens het commerciële succes niet bij iedereen geliefd, maar de wijze waarop 2pac postuum allerlei problemen aankaart (zoals drugs, wapens, racisme en de ghetto's) is agressief maar hij maakt wel een punt. Het thema past ook perfect bij de sample van Bruce Hornsby. Wat mij betreft het hiphopequivalent van Marvin Gaye's "What's Going On", hoewel het kwalitatief niet echt in de buurt komt.
Dat specifieke nummer (Untitled) is eerlijk gezegd ook mijn favoriet, maar goed dat 'ie erin staat!quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:16 schreef methodmich het volgende:
253 D'Angelo - Brown Sugar
Deze zanger was nogal gek van zichzelf, getuige een videoclip bij een ander nummer waar hij compleet naakt in beeld kwam en zijn spierballen liet rollen. Zingen kon hij echter zeker!
Het gaat opeens hard ja.quote:Op zondag 15 november 2009 15:03 schreef Mostlyanthony het volgende:
(kijk, het tempo is weer terug, zo komen we er nog wel voor kerst)
quote:Ik kon 's morgens nooit opstaan
Want de wekker liep nooit af
Ik kon dus ook niet naar mijn werk toe
Omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet
Hij reageerde negatief
Ik heb het met praten geprobeerd
En daarna werd ik agressief
Wat ik toen dacht
Dat is nog steeds van kracht
De klad zat in het behangen
Ik stond de hele dag op straat
Ik begon me te vervelen
En werd van binnen erg kwaad
Ik raakte overspannen
Begon zelfs vreemd te doen
M'n vriend zei "neem vakantie"
Maar 'k had helemaal geen poen
Wat ik toen dacht
Oh, was ik maar een gijzelaar
Dan stond altijd m'n eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En hoefde nooit meer af te wassen
En nooit meer op mezelf te passen
Het was ook slecht weer in Spanje
Dus ik hield het daar niet droog
De hele dag in kroegen
Zodat de tijd toch vloog
Ik raakte door mijn geld heen
Geen peseta meer op zak
Het was een 14-daagse reis
Dus het hotel dat werd de bak
Wat ik toen dacht
Wanneer ik last van mensen heb
Als ik geen vrouw versieren kan
Wanneer de club verloren heeft
Als ik sjans heb met een man
Wanneer ik het Wilhelmus hoor
Als het eten is verbrand
Wanneer de huur weer is verhoogd
Denk ik aan Nederland
Ik kon 's morgens nooit opstaan
Want de wekker liep nooit af
Ik kon dus ook niet naar mijn werk toe
Omdat ik dan dus maf
M'n baas begreep me niet
Hij reageerde agressief
Ik heb het met praten geprobeerd
En daarna werd ik negatief
Ik vind t wel een hele mooie uitvoering en ja er is beter van hemquote:Op zondag 15 november 2009 16:26 schreef ScottTracy het volgende:
Waarom die van Michael Jackson? Het origineel staat er al in en hij heeft zoveel betere platen...
Inderdaad, die kan echt niet hoger dan het origineel...quote:Op zondag 15 november 2009 16:26 schreef ScottTracy het volgende:
Waarom die van Michael Jackson? Het origineel staat er al in en hij heeft zoveel betere platen...
leer dan ook dat zo'n juweeltje veel later in de lijst moet!quote:Op zondag 15 november 2009 16:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Inderdaad, die kan echt niet hoger dan het origineel...
De paar nummers die ik nog ga/kan posten heb ik toch liever hoger staan dan dat nummer, hoe mooi ook.quote:Op zondag 15 november 2009 16:34 schreef TUFKAL het volgende:
Vervolgens kom je met Eminem aanzetten
[..]
leer dan ook dat zo'n juweeltje veel later in de lijst moet!![]()
![]()
Die kende ik wel ja, maar ik vind z'n muziek niet zo geweldig eerlijk gezegd. Het heeft wel wat, dat zeker, maar niet echt mijn smaak.quote:Op zondag 15 november 2009 23:11 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Desentu, ken je Shugo Tokumaru?
Helaas staat mijn favoriete nr: Light Chair niet op Youtube![]()
Deze is speciaal voor jou
178
Shugo Tokumaru - Green Rain
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |