abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 november 2009 @ 15:19:08 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74421279
Geen idee, maar schijnbaar is men wel al druk bezig met het aftasten daarvan:

DEN HAAG - Minister Bert Koenders onderzoekt sinds september in het diepste geheim of Nederlandse vredestroepen naar brandhaarden in Afrika kunnen worden gestuurd.
Ons land zou zo'n missie desnoods zonder samenwerking met andere Europese of NAVO-landen moeten uitvoeren, schrijft het AD vandaag.

De militairen zouden kunnen worden ingezet bij conflicten in de Soedan, Somalië of de Democratische Republiek Congo (Zaïre). In een overleg tussen premier Balkenende, de twee vicepremiers en de ministers van Defensie, Buitenlandse Zaken en Ontwikkelingssamenwerking is al over een dergelijk scenario gesproken, zo blijkt uit een ambtelijk memo.

Het onderzoek is pikant, omdat de politiek nog volop ruziet over de vraag of Nederland moet doorgaan in Afghanistan als de huidige missie volgend jaar afloopt.

AD, 04/11/09 06u45
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74421507
Wat bedoelen ze precies met 'in het diepste geheim'?

Dit wisten we toch al zo'n 2 jaar?
pi_74421616
Even los van het politiek debat over Afganistan, denk ik dat de Nederlandse soldaat nog wel eens een grote kans gaat hebben op een uitzending naar Somalië vanwege de piraterij enzo.
Peace through power!!
  donderdag 5 november 2009 @ 15:28:55 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74421683
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat bedoelen ze precies met 'in het diepste geheim'?

Dit wisten we toch al zo'n 2 jaar?
Het is zelfs zo geheim dat het AD er over weet te berichten

Maar goed, het zou wel een goede zet zijn als de Afghanistan missie stopt komend jaar.
Wel weer de eigen luchtsteun erbij hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:30:20 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74421732
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:27 schreef RaptoR-X het volgende:
Even los van het politiek debat over Afganistan, denk ik dat de Nederlandse soldaat nog wel eens een grote kans gaat hebben op een uitzending naar Somalië vanwege de piraterij enzo.
Niet zozeer vanwege de piraterij, daar doet de marine al enigzins wat aan.
Eerder denk ik het bestrijden van de verschillende islamitische rebellen bewegingen die een gevaar vormen voor de normale regering.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:32:29 #6
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_74421804
Alsjeblieft niet. Afrika is al zo'n bodemloze subsidie put waar nooit wat verandert. Van mijn part mag dat hele continent in de stront wegzakken, niemand die het mist.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_74421870
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niet zozeer vanwege de piraterij, daar doet de marine al enigzins wat aan.
Eerder denk ik het bestrijden van de verschillende islamitische rebellen bewegingen die een gevaar vormen voor de normale regering.
Vind je? Op dit moment bestrijden we alleen de gevaren op zee wat piraterij betreft...die gasten (piraten ) moeten toch ergens van wal steken. En aangezien de Europese marines de kust niet bombarderen, om het maar even amateuristisch te benoemen, blijven ze maar komen (helemaal nu dat regen seizoen is afgelopen) Dus lijkt mij niet zo'n gek idee
Peace through power!!
pi_74422038
Klein landje, grote ambities. Beter om het leger te sturen als "ontwikkelingshulp" dan ieder jaar weer zoveel miljoen via Koenders in dat zwarte gat te gooien. Denk dat de lokale bevolking daar meer aan heeft.
Ja, ik generaliseer.
pi_74422598
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Ps2K het volgende:
Alsjeblieft niet. Afrika is al zo'n bodemloze subsidie put waar nooit wat verandert. Van mijn part mag dat hele continent in de stront wegzakken, niemand die het mist.
Dat dus... Net als het midden oosten... 1 pot nat
Have fun...
  donderdag 5 november 2009 @ 17:28:50 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74426331
Sinds wanneer heeft Koenders iets te maken met militaire operaties?
pi_74432841
als er 1 miljard bij de begroting komt dan mag het wel
pi_74438453
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Ps2K het volgende:
Alsjeblieft niet. Afrika is al zo'n bodemloze subsidie put waar nooit wat verandert. Van mijn part mag dat hele continent in de stront wegzakken, niemand die het mist.
Laat de Chinezen en de Shell het maar niet horen

En dat er 1 a 2% van de diamanten, olie en Coltan die daar vandaan gesleept wordt weer terug gaat in de vorm an noodvoedsel lijkt me geen ramp

Zonder Afrika's Coltan kunnen wij niet meer bellen en SMS en


[ Bericht 13% gewijzigd door henkway op 05-11-2009 23:31:16 ]
pi_74444458
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:28 schreef Nobu het volgende:
Sinds wanneer heeft Koenders iets te maken met militaire operaties?
Misschien heeft hij eindelijk door dat de huidige vorm van ontwikkelingshulp niet werkt en "huurt" hij met z'n budget het leger in om daar "ontwikkelingswerk new style" te gaan uitvoeren?
Ja, ik generaliseer.
pi_74444599
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Misschien heeft hij eindelijk door dat de huidige vorm van ontwikkelingshulp niet werkt en "huurt" hij met z'n budget het leger in om daar "ontwikkelingswerk new style" te gaan uitvoeren?
Net als in Afghanistan??

Het is beter als de EU de landbouw importheffingen stopt, zodat Afrika naar Europa kan exporteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 06-11-2009 10:11:36 ]
pi_74445323
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:44 schreef henkway het volgende:

Net als in Afghanistan??
Jij weet dat misschien wel... ging er voordat de VN naar Afghanistan ging ontwikkelingshulp uit Nederland die kant op? Dus, gaf, zeg 10 jaar geleden, NL geld of hulp aan Afghanistan?
Ja, ik generaliseer.
pi_74446319
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij weet dat misschien wel... ging er voordat de VN naar Afghanistan ging ontwikkelingshulp uit Nederland die kant op? Dus, gaf, zeg 10 jaar geleden, NL geld of hulp aan Afghanistan?
Dat geloof ik niet.
Afghanistan viel binnen de invloedsfeer van de USSR, ook al is het hen ook niet gelukt de Taliban te bedwingen

Zeker in Kirgizie en Kazachstan is Putin nog een zeer welkome gast

Ik kom veel in Kirgizie en Kazachstan, daar merk je de russische invloed nog heel sterk, die lieten geen westere bemoeizucht toe, zeker Kazachstan is onmetelijk rijk aan zeldzame delfstoffen, zoals Uranium 235 die hebben geen hondefooi van koenders nodig
quote:
Kazakhstan’s mineral resource base is characterized by a large number of oilfields and gasfields and by a large variety of mineral resources.
The country ranks among the world’s leading countries in its reserves of chromite, lead, zinc, and, uranium; it also has significant reserves of bauxite, copper, gold, iron ore, manganese, natural gas, and petroleum. According to data reported from Kazakhstan, the country is one of the 10 leading countries in the world for a significant number of mineral resources. Within the CIS (based on the reserve classification system that was used in the Soviet Union and then by many of its successor states), Kazakhstan ranked first in its reserves of chromite and lead, possessing 97% and 38%, respectively, of all CIS reserves. The country ranked second in manganese, nickel, oil, phosphate rock, silver, and zinc, and third in coal, gas, gold, and tin.[1]
Alhoewel er nu veel discriminatie is van de autochtone Kirgiez en Kazach tegen de import russen die erheen gestuurd werden tijdens Stalin
Overigens groeit in het gedeelte rond Osh ook heel veel papaver, dat is bijna China

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 06-11-2009 11:59:04 ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:22:43 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74463302
dit is al heeeel lang bekend.
En heb veel gehoord over Sudan, mogelijkheid dat de Cav. daar heengaat.

maargoed, zolang het geruchten zijn.

...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74477846
Alles goed als ze maar niet gaan oorlogvoeren, oorlog in andere landen is gedoemd te mislukken
pi_74479111
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:12 schreef henkway het volgende:
Alles goed als ze maar niet gaan oorlogvoeren, oorlog in andere landen is gedoemd te mislukken


Ik lach je uit omdat jij te simpel voor woorden bent.

Ik vraag me echt serieus af wat voor vaag wereldvreemd figuurtje jij in het echt bent.
pi_74479245
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:12 schreef henkway het volgende:
Alles goed als ze maar niet gaan oorlogvoeren, oorlog in andere landen is gedoemd te mislukken
gast.....serieus "We moeten waterputten gaan graven in Afrika...daar doen jullie tenminste echt werk" daar kom je eerst mee aanzetten....en als er dan een schot gelost word moeten we er weer weg want dant voeren we weer oorlog. Je weet niet wat je wil en je zult het ook nooit weten ook. Wat doe je hier feitelijk eigenlijk nog? Ga emigreren ofzo dan heb je er allemaal geen last van (Zwitserland ofzo...lekker neutraal)
Peace through power!!
pi_74480162
Goed idee, mits ze het defensiebudget omhoog gooien!
pi_74480746
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:35 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]



Ik lach je uit omdat jij te simpel voor woorden bent.

Ik vraag me echt serieus af wat voor vaag wereldvreemd figuurtje jij in het echt bent.
Ja als nu alweer exitstrategieën bedacht worden om uit Afghanistan weg te komen zonder gezichtsverlies dan is het duidelijk dat dit weer een hele foute actie was, dus geen oorlogje voeren, maar mensen helpen dat is zinvol
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:51:57 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74480807
Mensen, reageer nu gewoon niet op hem.
zijn we er zo vanaf.. !
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:05:34 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74481156
HW, probeer niet het topic te kapen.
reactie verwijderd
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74488033
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:05 schreef Pumatje het volgende:
HW, probeer niet het topic te kapen.
reactie verwijderd
Juist, dit mag dan wel een democratisch forum zijn, maar wel in DEF dus een andere mening wordt niet getolereerd.

Leve de democratie je mag alles zeggen als het maar JA is

Jullie brengen democratie in Afghanistan, normen en waarden met geweren

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 07-11-2009 18:51:57 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:58:33 #26
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74488432
Nee, je gaat gruwelijk offtopic, en probeerd het topic te kapen door ineens achterlijke dingen te posten over Opium teelt en Pakistan etc. Zo wil je weer je mening opdringen over Afghanistan terwijl dit topic er compleet los van staat.

Nu , verder ontopic.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:58:51 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74488440
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist, dit mag dan wel een democratisch forum zijn, maar wel in DEF dus een andere mening wordt niet getolereerd.

Leve de democratie je mag alles zeggen als het maar JA is

Jullie brengen democratie in Afghanistan, normen en waarden met geweren
Ga aub ergens anders spelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74564838
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat hoort thuis in een ander topic. Dit gaat over Afrika en een mogelijke militaire missie daar. Niet over Afghanistan en verkiezingsfraude.

Een missie in Afrika is leuk en aardig maar dan moet er eerst flink de portemonnee getrokken worden. Er is geen rooie cent meer als ik de berichten mag geloven. De helicoptervloot is er belabberd aan toe en worden gekannibaliseerd om ze toch nog enigzins vliegende te houden.
Ik denk dat men een voorbeeld aan China moet nemen, die brengen in Afrika expertise op allerlei gebied en geen wapens, wapens naar Afrika brengen is zeer kwalijk

En op wie wil je dan gaan schieten als twee groepen ruzie met elkaar hebben??

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA6086CA8C671B.html
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:59:57 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74565019
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat men een voorbeeld aan China moet nemen, die brengen in Afrika expertise op allerlei gebied en geen wapens, wapens naar Afrika brengen is zeer kwalijk

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA6086CA8C671B.html
Wat denk je dat er met die expertise gebeurt? Die verdwijnt samen met een zak geld in het bureau van een of andere hoge overheidsfunctionaris.

Mijn inziens is een missie in Afrika op grond van humanitaire redenen een optie. Omdat er mensen leven onder het juk van extremisten. Zoals het voorbeeld dat je in een bepaald gebied in Somalië alleen een gezongen vers uit de Koran als ringtone mag hebben op je mobieltje. Dat voetbal verboden is en moord en verkrachting aan de orde van de dag is. Als internationale gemeenschap zijnde kun je zoiets nooit goedkeuren. En dan kun je wel roepen dat een verandering vanuit het volk zelf moet komen ipv buitenlandse interventie maar die mensen leven in zo'n grote angst dat ze zich wel 30x bedenken voordat ze zelf in actie komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74565094
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat denk je dat er met die expertise gebeurt? Die verdwijnt samen met een zak geld in het bureau van een of andere hoge overheidsfunctionaris.

Mijn inziens is een missie in Afrika op grond van humanitaire redenen een optie. Omdat er mensen leven onder het juk van extremisten. Zoals het voorbeeld dat je in een bepaald gebied in Somalië alleen een gezongen vers uit de Koran als ringtone mag hebben op je mobieltje. Dat voetbal verboden is en moord en verkrachting aan de orde van de dag is. Als internationale gemeenschap zijnde kun je zoiets nooit goedkeuren. En dan kun je wel roepen dat een verandering vanuit het volk zelf moet komen ipv buitenlandse interventie maar die mensen leven in zo'n grote angst dat ze zich wel 30x bedenken voordat ze zelf in actie komen.
Ja en wat en op wie wil je gaan schieten daar dan??
En wie zijn dan volgens jouw de extremisten?? Moslims?? Of alle mensen met een baard?

Leren jullie nu eens dat geweld niets oplost
quote:
09 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.


[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 10-11-2009 10:10:28 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:08:58 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74565244
Te denken dat een missie van het NL leger (of wat voor leger dan ook) wel even de problemen in Afrika zal oploseen...zielige grootheidswaanzin.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:19:26 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74565513
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en wat en op wie wil je gaan schieten daar dan??
En wie zijn dan volgens jouw de extremisten?? Moslims?? Of alle mensen met een baard?

Leren jullie nu eens dat geweld niets oplost
[..]
De extremisten daar zijn de mensen die anderen een manier van leven opleggen door middel van onderdrukking, angstzaaierij en geweld.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Te denken dat een missie van het NL leger (of wat voor leger dan ook) wel even de problemen in Afrika zal oploseen...zielige grootheidswaanzin.
Ik zeg ook niet dat het alle problemen oplost. Alleen dat je het moreel niet verantwoorden door lekker vanaf de zijlijn staan te kijken hoe mensen beperkt worden in hun dagelijkse doen en laten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:29:27 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74565761
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:19 schreef fathank het volgende:
Alleen dat je het moreel niet verantwoorden door lekker vanaf de zijlijn staan te kijken hoe mensen beperkt worden in hun dagelijkse doen en laten.
Jij wil dus dat wij de rest van wereld gaan vertellen wat ze met hun burgers mogen doen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:51:21 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74566320
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Jij wil dus dat wij de rest van wereld gaan vertellen wat ze met hun burgers mogen doen?
Als de mensenrechten geschonden worden zoals vastgelegd in de UVRM welke ondersteund wordt door een kleine 200 lidstaten dan wel ja.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:29 schreef henkway het volgende:

[..]

heb je het nu over het Nederlandse leger??

Eigenlijk bedoel je dat je graag ergens heen wil om oorlogje te voeren en op mensen te schieten en maakt niet uit of ze zwart of bruin zijn
Wanneer heeft het Nederlandse leger een andere bevolkingsgroep onderdrukt dan? En probeer je nou te insinueren dat ik eigenlijk een racist ben en niets liever zie dan stervende kleurlingen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:59:51 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74571898
zo, topic schoon,
Henkway, liefste ga je gewoon weg uit Def, Want je bent overal weer lekker op dreef om er weer een boeltje van te maken. Ik ga echt uitzoeken ofdit probleem niet grondiger aangepakt kan worden.

Mensen, ik vraag aan jullie allen, reargeer niet op deze persoon.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74573585
Ik probeer duidelijk te maken dat geweld niets oplost en alleen maar nog meer geweld uitlokt
pi_74574111
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef henkway het volgende:
Ik probeer duidelijk te maken dat geweld niets oplost en alleen maar nog meer geweld uitlokt
Het liefst gebruikt defensie ook geen geweld lieve henkway. Maar ik hoop dat jij weet wat er bijvoorbeeld in Rwanda gebeurt is. Niemand wil dit herhaald zien worden. Vandaar dat geweld soms nodig is om ander geweld te stoppen.
pi_74574710
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef henkway het volgende:
Ik probeer duidelijk te maken dat geweld niets oplost en alleen maar nog meer geweld uitlokt
Tenzij je het ongelimiteerd inzet... als je al je tegenstanders uitroeit is er ook geen probleem meer.
Ja, ik generaliseer.
pi_74574734
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:06 schreef UIM het volgende:

Het liefst gebruikt defensie ook geen geweld lieve henkway. Maar ik hoop dat jij weet wat er bijvoorbeeld in Rwanda gebeurt is. Niemand wil dit herhaald zien worden. Vandaar dat geweld soms nodig is om ander geweld te stoppen.
En waar was de wereld toen?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:49:26 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74575696
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:24 schreef Northside het volgende:

[..]

En waar was de wereld toen?
Thuis, op Nederlandse en Franse troepen na. Maar die waren te klein in aantal, nadat de Belgen door hun regering waren teruggeroepen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74575971
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:49 schreef RonaldV het volgende:
Thuis, op Nederlandse en Franse troepen na. Maar die waren te klein in aantal, nadat de Belgen door hun regering waren teruggeroepen.
Ja, ik weet het. Maar soms moet ik even zo'n opmerking maken om de mensen die doorslaan in het "het leger is een hulporganisatie"-idee aan het denken te zetten.
Ja, ik generaliseer.
pi_74576895
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Maar soms moet ik even zo'n opmerking maken om de mensen die doorslaan in het "het leger is een hulporganisatie"-idee aan het denken te zetten.
Gast voor dit soort zaken moet je de politiek verantwoordelijk houden.. Die beslissen of er wel of niet militairen worden ingezet, niet defensie.
pi_74577463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:21 schreef UIM het volgende:

Gast voor dit soort zaken moet je de politiek verantwoordelijk houden.. Die beslissen of er wel of niet militairen worden ingezet, niet defensie.
Weet ik. Maar teveel mensen die niet beseffen dat defensie een verlengstuk is van de politiek. "Het leger wilde naar Afghanistan om daar te moorden!!! ". Nee, de politiek wilde dat defensie naar Afghanistan ging als onderdeel van een VN missie, 9 van de 10 soldaten daar zouden ook liever thuis in Nederland op de bank zitten.

Maar aan de andere kant zijn er hier ook mensen die doorslaan in het "goedpraten", of hoe je dat ook wil noemen. "Wij van het leger zijn eigenlijk een hulporganisatie a la Unicef, waar wij komen groeit gras en fluiten de vogeltjes! ". Nee, ben realistisch, je zit daar als verlengstuk van de politiek, om een politiek doel te verwezelijken.

Wat dat politieke doel is, daar valt over te discussieren. Ik persoonlijk denk niet dat het is om het land op te bouwen en de arme mensen daar blij te maken.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 16:39:10 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74577531
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat men een voorbeeld aan China moet nemen, die brengen in Afrika expertise op allerlei gebied en geen wapens, wapens naar Afrika brengen is zeer kwalijk

En op wie wil je dan gaan schieten als twee groepen ruzie met elkaar hebben??

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA6086CA8C671B.html
China brengt geen wapens naar Afrika???

google daar zelf is naar want je zegt weer eens dingen die niet waar zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74577853
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:37 schreef Northside het volgende:

[..]
Maar aan de andere kant zijn er hier ook mensen die doorslaan in het "goedpraten", of hoe je dat ook wil noemen. "Wij van het leger zijn eigenlijk een hulporganisatie a la Unicef, waar wij komen groeit gras en fluiten de vogeltjes! ". Nee, ben realistisch, je zit daar als verlengstuk van de politiek, om een politiek doel te verwezelijken.

Wat dat politieke doel is, daar valt over te discussieren. Ik persoonlijk denk niet dat het is om het land op te bouwen en de arme mensen daar blij te maken.
Heel juist.

Maar je kunt ook discussieren of dat doel ooit wel gehaald zal worden en of dat belastinggeld niet beter in Nederland besteed kan worden.
Nog afgezien van het in mijn ogen fout omgaan met de opiumproductie en het rijk maken van de vijand daar, maar goed
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:54:13 #46
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74578007
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Heel juist.

Maar je kunt ook discussieren of dat doel ooit wel gehaald zal worden en of dat belastinggeld niet beter in Nederland besteed kan worden.
Nog afgezien van het in mijn ogen fout omgaan met de opiumproductie en het rijk maken van de vijand daar, maar goed
Henkway, wat begrijp jij niet van ontopic blijven?
Luister nou toch eens een keer man


In dit topic wordt enkel gesproken over de in Afrika komende missie.. of in ieder geval de planning ervan.
That's it.. anders gaat het straks weer exact hetzelfde lopen zoals de topics over Afghanistan en die Missie. Ik zal er op toezien dat dit gebeurd, en verwijder de offtopic reacties.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74578166
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef henkway het volgende:
Heel juist.

Maar je kunt ook discussieren of dat doel ooit wel gehaald zal worden en of dat belastinggeld niet beter in Nederland besteed kan worden.
Nog afgezien van het in mijn ogen fout omgaan met de opiumproductie en het rijk maken van de vijand daar, maar goed
Henkie, wat zou volgens jou het doel moeten zijn van een missie in Afrika? En wat zou volgens jou het politieke doel zijn van een missie in Afrika, als deze er daadwerkelijk zou komen?
Ja, ik generaliseer.
pi_74580225
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Henkie, wat zou volgens jou het doel moeten zijn van een missie in Afrika? En wat zou volgens jou het politieke doel zijn van een missie in Afrika, als deze er daadwerkelijk zou komen?
Helemaal geen missie, geen oorlogje spelen, niet stoer doen in arme landen
We hebben daar niets te zoeken, tenzij je wordt uitgenodigd om te helpen
Indien men vraagt om te komen helpen met scholen bouwen, infrastructuur aanleggen, en onderwijsmateriaal te brengen doe dat, landen zat die dat graag willen

Dan doe je ECHT goed werk
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 19:00:31 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74581265
geen missies?

moesten we nu een voorbeeld aan China nemen of niet?
snap je het zelf nog wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74582792
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:00 schreef sp3c het volgende:
geen missies?

moesten we nu een voorbeeld aan China nemen of niet?
snap je het zelf nog wel
Nee, geen missies, niet schieten, niet stoer in een jeep rijden, en niet helpen met opiumproductie, moeilijk he verstandig zijn??
quote:
9 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.
edit: op verzoek Bob B

[ Bericht 22% gewijzigd door henkway op 10-11-2009 20:42:39 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:19:45 #51
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74583791
henkway, ik ben die denigrerende houding van je onderhand meer dan zat. Dat je het niet eens bent met missies prima, maar geef dan af op de politiek, geef dan af op de stemmers die dit kabinet hebben gekozen. Geef echter niet af op de mensen die daar gestuurd zijn, mensen die hun werk doen in de meest moeilijke omstandigheden. Die denigrerende, kleinerende houding van je jegens militairen ben ik meer dan zat. Ik vraag je nu dan ook om dit te veranderen, of om hier mee te stoppen en je heil in POL of NWS te gaan zoeken. Nut en belang mag nu en ook in de toekomst hier prima besproken worden. Echter, om het werk van mij en mijn collega´s te beschrijven als `stoer rondrijden in jeepjes´ doet mij en mijn collega´s geen recht. Je kan hier makkelijk overheen lezen en volgende week in een volgend topic weer net zo goed over de scheef gaan, maar ik zeg het je nu open en eerlijk, bij dezen: een gele kaart, wegens je houding en opzettelijk lopen opnaaien van mede forum gebruikers. Ik ben het actief opzoeken van de grens van je meer dan zat.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:23:37 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74583912
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee, geen missies, niet schieten, niet stoer in een jeep rijden, en niet helpen met opiumproductie, moeilijk he verstandig zijn??
[..]



Heb ik jou iets op pagina 1 niet gevraagd??????
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:33:12 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74584213
waarom nou weer in NWS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:41:23 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74584467
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:33 schreef sp3c het volgende:
waarom nou weer in NWS
??
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:47:57 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74584662
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee, geen missies, niet schieten, niet stoer in een jeep rijden, en niet helpen met opiumproductie, moeilijk he verstandig zijn??
[..]


dat was de vraag niet slimmerik

moeten we nu wel of niet een voorbeeld nemen aan China?
want die sturen wel mensen op pad voor missies met schieten en stoer in jeeps rijden

want voorlopig geven wij per hoofd een stuk meer geld uit aan ontwikkelingshulp dan China

quote:
Ontwikkelingshulp door Nederland
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Ontwikkelingshulp wordt in Nederland ontwikkelingssamenwerking genoemd. Ontwikkelingssamenwerking is een poging om ontwikkelingslanden te helpen zich verder te ontwikkelen om een hogere levensstandaard te bereiken. Ontwikkelingssamenwerking valt in Nederland onder het ministerie van Buitenlandse Zaken. Nederland besteedt ongeveer 0,8% van het Bruto Nationaal Product (BNP), vaak zelfs iets meer. Het Nederlandse BNP lag in 2007 rond de 500 miljard euro, dus dat kwam neer op zo'n vier miljard euro per jaar. In 2008 bedroeg de hulp 4,8 miljard euro, wat overeenkomt met ongeveer euro 642 per hoofd der beroepsbevolking per jaar.

nu snap ik heel goed dat het allemaal wat te subtiel was voor je maar het punt was dus dat jij geen flauw idee hebt waar je het over hebt.
je quote een random bericht over Chinese hulp aan Afrika en claimt vervolgens dat die geen militairen op pad sturen en dat is in het gunstigste geval klinkklare onzin en ik verdenk je er heel erg van dat het gewoon een pure leugen is want je kunt dit gewoon googelen

er zijn bij mijn weten op dit moment 2 vredesmissies waar de VN daadwerkelijk offensief opereert (vechten, racen met jeeps en schieten op opium), China heeft in BEIDEN missies troepen geleverd
MINUSTAH op Haiti
http://www.china.org.cn/english/2004/Oct/109609.htm

MONUC in de Congo
http://eng.mod.gov.cn/Peacekeeping/2009-06/19/content_4003669.htm

ander bekend voorbeeld is UNIFIL in Libanon
http://au.china-embassy.org/eng/xw/t265127.htm

dus nogmaals, moeten wij een voorbeeld nemen aan China ja of nee?

en denk goed na want met beide antwoorden zet je jezelf buiten spel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:49:09 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74584701
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

??
Bob wil dattie in NWS gaat posten!

ik vind dat helemaal geen sterk plan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:53:39 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74584849
liefst helemaal nergens
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:06:31 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74585275
deze was ik nog vergeten

Nederlandse commandant van de Europese taakgroep op bezoek bij zijn Chinese collega
http://www.defensie.nl/mi(...)ing_in_Golf_van_Aden

die zijn daar geen duurzame energiecentrales aan het bouwen!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74592207
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
deze was ik nog vergeten

Nederlandse commandant van de Europese taakgroep op bezoek bij zijn Chinese collega
http://www.defensie.nl/mi(...)ing_in_Golf_van_Aden

die zijn daar geen duurzame energiecentrales aan het bouwen!
Ja als jij zegt dat ze daar ook een soort kruistocht gaan houden en die mensen de Chinese waarden willen leren , met geweld, dan zal dat wel,, maar ik geloof dat ze daar gewoon commercieel bezig zijn

en dat is gerechtvaardigd
  woensdag 11 november 2009 @ 01:18:34 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74593070
Oh mijn god, ja hoor...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74595915
9 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.



Dit is dus gewoon uitbreiden van de invloedssfeer in Afrika. Geopolitiek, niks liefdadigheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_74596153
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:45 schreef Northside het volgende:
9 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.



Dit is dus gewoon uitbreiden van de invloedssfeer in Afrika. Geopolitiek, niks liefdadigheid.
En zo hoort het ook, commercie brengt meer werk en vooruitgang dan overschotten van de subsidielandbouw uit de EU of bemoeienissen van het EU leger
pi_74596912
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:54 schreef henkway het volgende:

En zo hoort het ook, commercie brengt meer werk en vooruitgang dan overschotten van de subsidielandbouw uit de EU of bemoeienissen van het EU leger
Of brengt commercie meer geld in de zakken van corrupte machthebbers en blijven de leefomstandigheden voor de gemiddelde burger verrot?

Ik durf het uitstapje naar Afghanistan bijna niet meer te maken in dit topic, maar het is een feit dat de leefomstandigheden voor de burger in de door Nederlanders gecontroleerde delen beter zijn geworden. Electriciteit, schoon water, basisonderwijs... Waar zou de Afrikaanse burger nu dan meer aan hebben? Een miljard in de zakken van de regering of electriciteit en een waterput in het dorp?

En voor je nou begint dat we daarvoor geen militairen moeten sturen omdat die alleen maar in jeeps rondcrossen... er zijn daar overal groepen die er belang bij hebben dat er chaos en armoede blijft bestaan. Arme domme mensen zijn makkelijker onder de duim te houden. De regio zal dus eerst stabiel moeten zijn voor de waterputten geslagen kunnen worden etc. En daarvoor sturen ze dus de mannen met de jeeps.

Nou, "het plan" in een notendop. Ik neem aan dat ik hier niets nieuws vertel, maar ik ben wel benieuwd op welke punten jij dit dan anders ziet.
Ja, ik generaliseer.
pi_74599967
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Of brengt commercie meer geld in de zakken van corrupte machthebbers en blijven de leefomstandigheden voor de gemiddelde burger verrot?

Ik durf het uitstapje naar Afghanistan bijna niet meer te maken in dit topic, maar het is een feit dat de leefomstandigheden voor de burger in de door Nederlanders gecontroleerde delen beter zijn geworden. Electriciteit, schoon water, basisonderwijs... Waar zou de Afrikaanse burger nu dan meer aan hebben? Een miljard in de zakken van de regering of electriciteit en een waterput in het dorp?

En voor je nou begint dat we daarvoor geen militairen moeten sturen omdat die alleen maar in jeeps rondcrossen... er zijn daar overal groepen die er belang bij hebben dat er chaos en armoede blijft bestaan. Arme domme mensen zijn makkelijker onder de duim te houden. De regio zal dus eerst stabiel moeten zijn voor de waterputten geslagen kunnen worden etc. En daarvoor sturen ze dus de mannen met de jeeps.

Nou, "het plan" in een notendop. Ik neem aan dat ik hier niets nieuws vertel, maar ik ben wel benieuwd op welke punten jij dit dan anders ziet.
De leefomstandigheden van de gemiddelde Chinees is ook niet zo geweldig en er is geen democratie, maar hij heeft goede vooruitzichten en er wordt keihard gewerkt, en China is de snelstgroeiende economie ter wereld en de USA kan alleen de schoenen van de Chinezen kussen om te mogen voortbestaan.

Weliswaar niet democratisch, maar hey, Singapore is ook niet democratisch en heeft toch de nominaal sterkst groeiende economie ter wereld, dus ik denk dat China beter is voor Afrika dan een stel EU bemoeials die daar met veel poeha en het geweer in de hand zonodig democratie en het christendom komen verkondigen.

Iemand die niet met geweren rondcrosst, zal ook geen bermbommen tegenkomen, de Chinezen komen daar om zaken te doen, en zullen daarom respect op hun pad vinden, zij zullen niet/nooit als een bezetter gezien worden , maar als een gelijkwaardige zakenpartner.

Wat ik hier aan toe wil voegen:\
De gewone Afghaan is nu deels afhankelijk gemaakt van de EU en als ze weggaan zal het kaartenhuisje ineen zakken, want de inkomsten komen vooral uit de opium, ik denk dat voor de commerciele deals van de Chinezen dit niet het geval is, de Chinezen brengen daar economie

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 13:02:19 ]
pi_74600095
Ik ben voor, heb eens ff zitten googlen, lijkt me echt wel wat.







pi_74600142
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:02 schreef hollandFTW het volgende:
Ik ben voor, heb eens ff zitten googlen, lijkt me echt wel wat.

[ afbeelding ]
Die boom heb ik heel wat keer gezien


Afrika heeft het grootste areaal aan vruchtbaar land ter wereld en China heeft behoefte aan goed en goedkoop voedsel, die zullen dat goed kunnen gebruiken, waar de EU alles uit Afrika tegenhoudt met tariefmuren om de eigen subsidielandbouw te beschermen
pi_74602087
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:58 schreef henkway het volgende:

Weliswaar niet democratisch, maar hey, Singapore is ook niet democratisch en heeft toch de nominaal sterkst groeiende economie ter wereld, dus ik denk dat China beter is voor Afrika dan een stel EU bemoeials die daar met veel poeha zonodig democratie en het christendom komen verkondigen.

Iemand die niet met geweren rondcrosst, zal ook geen bermbommen tegenkomen, de Chinezen komen daar om zaken te doen, en zullen daarom respect op hun pad vinden, zij zullen niet/nooit als een bezetter gezien worden , maar als een gelijkwaardige zakenpartner.

Wat ik hier aan toe wil voegen:\
De gewone Afghaan is nu deels afhankelijk gemaakt van de EU en als ze weggaan zal het kaartenhuisje ineen zakken, want de inkomsten komen vooral uit de opium, ik denk dat voor de commerciele deals van de Chinezen dit niet het geval is, de Chinezen brengen daar economie
Maar waar heeft de Afrikaanse burger die in zijn hutje op de savanne woont meer aan? Ik denk dat iedereen het ondertussen wel voor waar aanneemt dat de Afrikaanse regeringen (zeker in de crisisgebieden) uitermate corrupt is.

En waar gaat het Chinese geld heen? Naar diezelfde regeringen, want China wil invloed kopen en geeft niet om de Afrikaanse burger. Heel mooi dus, die commerciele deals, maar het gaat de levensomstandigheden voor een heleboel Afrikanen niet verbeteren. (Eerder verslechteren, want de kans is groot dat dat geld naar extra wapens gaat...)

Dit in tegenstelling tot een VN missie, die in ieder geval zal proberen het geweld te stoppen en in de basics te voorzien.
Ja, ik generaliseer.
pi_74602197
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar waar heeft de Afrikaanse burger die in zijn hutje op de savanne woont meer aan?
Die Afrikaanse boer kan aan het werk denk ik, dat is beter dan naar die voorbij racende EU soldaten kijken.

De levensomstandigheden van de gemiddelde Chinees is niet veel beter , maar voorlopig worden ze ieder jaar sterker en de EU steeds zwakker.
pi_74602419
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:12 schreef henkway het volgende:

Die Afrikaanse boer kan aan het werk denk ik, dat is beter dan naar die voorbij racende EU soldaten kijken.
De Afrikaanse boer kan niets als de corrupte machthebbers met hun nieuwe, van Chinees geld betaalde, wapentuig oorlogje spelen tegen de buurman. Ja, kijken hoe hun kinderen meegenomen worden en een AK47 in de hand geduwd krijgen. Stabiliteit is een eerste vereiste voor vooruitgang.

Als China constant last had van burgeroorlogen en gewapende opstanden zouden ze ook niet ieder jaar sterker worden.
Ja, ik generaliseer.
pi_74602753
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:18 schreef Northside het volgende:

[..]

De Afrikaanse boer kan niets als de corrupte machthebbers met hun nieuwe, van Chinees geld betaalde, wapentuig oorlogje spelen tegen de buurman. Ja, kijken hoe hun kinderen meegenomen worden en een AK47 in de hand geduwd krijgen. Stabiliteit is een eerste vereiste voor vooruitgang.

Als China constant last had van burgeroorlogen en gewapende opstanden zouden ze ook niet ieder jaar sterker worden.
je denk te veel in termen van oorlog en wapens, maar ja een bakker klets ook altijd over broodbakken en taartjes opleuken, he
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:45 schreef Northside het volgende:
9 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.


[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 13:36:12 ]
pi_74603065
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:31 schreef henkway het volgende:

je denk te veel in termen van oorlog en wapens, maar ja een bakker klets ook altijd over brood en taartjes, he

Ik zie in dat artikel nergens iets staan dat de stabiliteit in crisisgebieden zou moeten bevorderen. (misschien die schone energiecentrales, maar die zullen alleen in de veilige, beschaafde gebieden worden neergezet)

Daarmee zeg ik niet dat het slecht is dat China geld in Afrika wil pompen, maar ik denk dat het vooral dezelfde bestemming zal krijgen als de miljoenen die het westen de laatste 50 jaar in Afrika gepompt heeft... de zwiterse bankrekeningen van de lokale dictators.

Dus, Henkway, ik denk dat jij geloofd dat de Afrikaanse regeringen zelf de boel wel op orde kunnen krijgen in de crisisgebieden in Afrika, waar ik denk dat ze hier westerse hulp voor nodig hebben. Vat dat het een beetje samen?
Ja, ik generaliseer.
pi_74604597
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik zie in dat artikel nergens iets staan dat de stabiliteit in crisisgebieden zou moeten bevorderen. (misschien die schone energiecentrales, maar die zullen alleen in de veilige, beschaafde gebieden worden neergezet)

Daarmee zeg ik niet dat het slecht is dat China geld in Afrika wil pompen, maar ik denk dat het vooral dezelfde bestemming zal krijgen als de miljoenen die het westen de laatste 50 jaar in Afrika gepompt heeft... de zwiterse bankrekeningen van de lokale dictators.

Dus, Henkway, ik denk dat jij geloofd dat de Afrikaanse regeringen zelf de boel wel op orde kunnen krijgen in de crisisgebieden in Afrika, waar ik denk dat ze hier westerse hulp voor nodig hebben. Vat dat het een beetje samen?
Ik denk dat China een zeer grote zeggenschap gaat krijgen in de commercieel aantrekkelijke delen en dat daar meer werkgelegenheid zal ontstaan, de Afrikaan uit de armere delen en waar nu oorlog is zal verstandig doen om naar die Chinees gecontroleerde gebieden te gaan.
Met name Congo is heel belangrijk vanwege de Coltan produktie
Ik denk dat investeringen in infrastructuur en bedrijven door China, Afrika meer zal helpen dan ontwikkelingsgeld en voedseldump.
Maar extra militairen uit de EU kunnen ze missen als kiespijn, dat zal alles alleen maar erger maken net als in Afghanistan

Maar er is niet veel verschil tussen een arme Chinees of een arme Afrikaan, allebei hebben ze minder dan een euro per dag, de Chinees echter kan keihard werken en daar kan de Afrikaan wat van leren
pi_74604845
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:29 schreef henkway het volgende:

Ik denk dat China een zeer grote zeggenschap gaat krijgen in de commercieel aantrekkelijke delen en dat daar meer werkgelegenheid zal ontstaan, de Afrikaan uit de armere delen en waar nu oorlog is zal verstandig doen om naar die Chinees gecontroleerde gebieden te gaan.
Met name Congo is heel belangrijk vanwege de Coltan produktie
Ik denk dat investeringen in infrastructuur en bedrijven door China, Afrika meer zal helpen dan ontwikkelingsgeld en voedseldump.
Maar extra militairen uit de EU kunnen ze missen als kiespijn, dat zal alles alleen maar erger maken net als in Afghanistan
Er komen geen door China gecontroleerde gebieden, alleen landen die geld krijgen van China. Dat is best een verschil. En misschien dat het daar dan beter gaat, maar ik betwijfel of die met plezier een paar miljoen vluchtelingen uit de arme gedeeltes toelaten. Waarschijnlijk gooien die ook gewoon de grenzen op slot onder het motto eigen volk eerst. We zullen zien, ik verwacht geen wonderen van die Chinese hulp.

Off-topic: ik denk dat het voor meer Afghanen beter dan slechter is geworden in Afghanistan sinds de VN er zit. Net zoals ik denk dat het voor de arme Afrikaan in het crisisgebied ook beter zou worden als er EU militairen rondjes crossen in jeeps.
Ja, ik generaliseer.
pi_74605035
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:36 schreef Northside het volgende:

[..]. Net zoals ik denk dat het voor de arme Afrikaan in het crisisgebied ook beter zou worden als er EU militairen rondjes crossen in jeeps.
Lijkt me een hele slechte zaak.
Lijkt me dat die militair zich beter nuttig kan maken de om in de niet oorlogsgebieden de infrastructuur te verbeteren.
Ziekenhuizen en scholen te bouwen
pi_74605214
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:43 schreef henkway het volgende:

Lijkt me een hele slechte zaak.
Lijkt me dat die militair zich beter nuttig kan maken de om in de niet oorlogsgebieden de infrastructuur te verbeteren.
Ziekenhuizen en scholen te bouwen
Zodat de Afrikaan in het oorlogsgebied kan blijven toekijken hoe zijn vrouw verkracht wordt en zijn kinderen tot kindsoldaten worden gemaakt? Ik denk dat dat juist de mensen zijn die de EU militair het hardste nodig hebben (en de ziekenhuizen en voorzieningen die daarmee komen).
Ja, ik generaliseer.
pi_74605906
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Zodat de Afrikaan in het oorlogsgebied kan blijven toekijken hoe zijn vrouw verkracht wordt en zijn kinderen tot kindsoldaten worden gemaakt? Ik denk dat dat juist de mensen zijn die de EU militair het hardste nodig hebben (en de ziekenhuizen en voorzieningen die daarmee komen).
Ik heb niet de indruk dat militairen een positieve bijdrage leveren, en wat jij opnoemt zal best eens gebeurd zijn, in Nederland gebeuren ook vreselijke dingen.

Het punt is, in een oorlogsgebied wordt je onderdeel van de strijd, en radartje in de puinhoop, je kunt niet meer weg, dan alleen met nog veel meer ellende.

Het is verstandig om de positie van de andere 100 miljoen mensen die geen oorlog voeren structureel te verbeteren, met name de gigantische bevolkingsgroei, persoonlijk zou ik voorstander zijn om iedereen daar, 1000 euro te geven in ruil voor sterilisatie

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 16:46:50 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 17:43:13 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74610326
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat militairen een positieve bijdrage leveren, en wat jij opnoemt zal best eens gebeurd zijn, in Nederland gebeuren ook vreselijke dingen.

Het punt is, in een oorlogsgebied wordt je onderdeel van de strijd, en radartje in de puinhoop, je kunt niet meer weg, dan alleen met nog veel meer ellende.

Het is verstandig om de positie van de andere 100 miljoen mensen die geen oorlog voeren structureel te verbeteren, met name de gigantische bevolkingsgroei, persoonlijk zou ik voorstander zijn om iedereen daar, 1000 euro te geven in ruil voor sterilisatie

tjah, jij hebt niet de indruk dat militaren een positieve bijdrage leveren al worden alle argumenten uitgekauwd je voorgeschoteld, Het punt is, waar oorlog is 9 van de 10 x geweld nodig om het op te lossen.

En je hebt weer een leuk redelijk extreem standpunt, sterilisatie..

Je vorige standpunt was, was dat ze het midden oosten, of in ieder geval Afghanistan maar beter konden bombarderen met Chemische/Nucleaire wapens, dus even een reminder met wie we ook alweer precies communiceren hier, onze henkway. Ik begin me nu toch echt af te vragen met wat voor een persoon we te doen hebben. en dat andere van je : Geef ze 1000 euro erbij... goed om het een beetje een socialistisch tintje te geven natuurlijk dacht je.. of??

Goh, ben benieuwd wat ze daarmee gaan kopen.. en wat voor reacties van ons volk daar van zouden komen. Het is namelijk altijd fout, en 1000 euro in iemands hand drukken in een oorlogsgebied is wel het minst slimme wat je kunt doen, gezien het feit dat die mensen niet alleen alles kwijt zijn, zowel fysiek als mentaal, maar ook nog eens rust en vrede een nieuw begrip moeten gaan geven. We hebben het er niet eens over dat het Economische stelsel op zijn gat komt te liggen en je een 2e oorlog onketekend als je maar 1 kleine groep dat vergeet te geven en dan is weer wie de boeman...? En wat gebeurd er juist als je IEDEREEN 1000 euro geeft? Juist.. dan is iedereen even rijk, en even arm als daarvoor dus in principe is er niets veranderd dus het enige wat is gebeurd is dat wij zon X maal 1000 euro armer zijn. Als je met argumenten komt, kom dan met fatsoenlijke

Je moet eens kunnen gaan begrijpen henkway, dat Nederlandse soldaten ,athans de Navo geen conflict beginnen, maar er 1 willen eindigen. Een conflict dat zich kan uiten in een onderdrukking van een grote groep/ burgeroolog/ gigantische hongersnood/ tot aggresieve buitensporige expansie van terretoria. En ja nu kom je natuurlijk weer aan met je En afghanistan dan!! 1000bommen&granaten/ Caramba

Ja, dat was dus Amerika die op eigen houtje Afghanistan binnen viel. Dus daar hoeven we het topic nog steeds niet aan vuil te maken.

Dan de Chinezen, Dat jij nog kunt zeggen, na al je gespui over oorlogjes, stoer doen in jeepjes en praktische op eigelijk niets gebaseerde en onterechte haat naar Militairen dat Chinezen O.K zijn want ze willen puur zakendoen in Afrika... Dat is gewoon prachtig.
Dat vind ik echt heel lief, beetje aandoenlijk.. maar een beetje dom. }Vaak is hier voor Google.nl al aangehaald. En als je een beetje, een klein beetje... ietsie pietsie had opgelet in het nieuws, hoe China's buitenlandse politieke beleid is het afgelopen decennium, naar Tibet, naar Taiwan, Naar Noord-Korea, India ..

Dan zou je wel , dat in combinatie met een kijkje naar de Militaire macht die China tentoonstelt aan ons, de dreigingen aan de gehele wereld en de wapenopbouw samengesmolten met wat logishc verstand wel kunnen uitpoepen dat China no fukking way in Afrika zaken gaat doen, zonder daarbij Politieke en/of Militaire doelen te hebben gesteld...

Het civiele/ Commerciële/ economisch tortelduifjes vredelievende opbouw plaatje wat die Chinezen is puur voor de Show.. En ik denk zelfs dat jij dit ook weet, maar puur om weer te provoceren, gooi jij het weer over een hele andere boeg, en ga je de Chinezen aanzien voor de Reddende Engelen. .. Right.


Maar aangezien je niet eens antwoord kon geven op die ene reactie, ja.. je weet wel welke ik bedoel. omdat je met je mond vol tanden stond.. verwacht ik hier ook natuurlijk weer geen antwoord op, gelukkig doet dat me niets.. maar je laat zo wel iedereen heel veel over jezelf zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pumatje op 11-11-2009 17:48:44 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74610891
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]

tjah, jij hebt niet de indruk dat militaren een positieve bijdrage leveren al worden alle argumenten uitgekauwd je voorgeschoteld, Het punt is, waar oorlog is 9 van de 10 x geweld nodig om het op te lossen.

En je hebt weer een leuk redelijk extreem standpunt, sterilisatie..
Nu, waarom wil je altijd naar een gebied waar al veel mensen bezig zijn oorlog te maken,terwijl het nu Afghanistan fout loopt, door naar de volgende mislukking??

en sterilisatie of condooms jij mag kiezen, maar condooms heeft de paus verboden
Afrika staat de komende jaren een ramp van ongekende omvang voor de deur, aan de ene kant drogen delen van Afrika snoeihard op, woestijvorming en aan de andere kant verdubbelt de populatie
quote:
Bevolking
De bevolking van Zuid Afrika is tussen 1911 en 2000 meer dan verzevenvoudigd van ruim 6 miljoen tot 43,5 miljoen. De bevolkingstoename bedroeg van 1995 tot 2000 gemiddeld 1,5% (2001 0,26%). Op dit moment is ca. 75% van de bevolking zwart, 13,5% blank, 8,5% kleurling en 3% Indiër.
In de periode 1985 tot 1994 steeg het aantal zwarten en daalde het aantal blanken licht. Als de bevolkingsgroei in dit tempo en in deze vorm doorgaat verwachten demografen dat in 2010 81% van de bevolking zwart zal zijn, 10% blank, terwijl 7% "kleurlingen" en 2% Indiërs zullen zijn. Tot de ruim 29 miljoen zwarten behoren ook de inwoners van de thuislanden Bophuthatswana, Ciskei, Transkei en Venda.
quote:
China no fukking way in Afrika zaken gaat doen, zonder daarbij Politieke en/of Militaire doelen te hebben gesteld...
En de EU is in Afghanistan wat aan het doen? Juist
Zolang er niet aan vlaag van bewijs van kwade intenties is, kan en mag je dat niet zeggen

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 18:33:47 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 18:42:53 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74611924
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Nu, waarom wil je altijd naar een gebied waar al veel mensen bezig zijn oorlog te maken,terwijl het nu Afghanistan fout loopt, door naar de volgende mislukking??

en sterilisatie of condooms jij mag kiezen, maar condooms heeft de paus verboden
Afrika staat de komende jaren een ramp van ongekende omvang voor de deur, aan de ene kant drogen delen van Afrika snoeihard op, woestijvorming en aan de andere kant verdubbelt de populatie
[..]


wake-up call mode
Omdat daar Militairen voor zijn, gebieden waar geen oorlog is, kunnen direct hulpverleners als het Rode kruis heen..
En naast droogte, honger en overpopulatie is er nog 1 probleem, namelijk burgeroorlogen/bendeoorlogen/drugsoorlogen/massale onderdrukking.
wake-up call mode
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74611994
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]
En naast droogte, honger en overpopulatie is er nog 1 probleem, namelijk burgeroorlogen/bendeoorlogen/drugsoorlogen/massale onderdrukking.
Dat versterkt elkaar, maar de bevolkingsexplosie en de woestijnvorming is de grootste ramp die je ooit gezien hebt

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 18:50:42 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 19:06:07 #81
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74612753
ja, en de oplossing naar dat probleem is pas toegankelijk als je de elementen die jou er niet in laten uit hebt gehaald, en dat gaat niet met rode kruis medewerkers.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74612773
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat versterkt elkaar, maar de bevolkingsexplosie en de woestijnvorming is de grootste ramp die je ooit gezien hebt
edit: pumatje was me voor

Afrika is op bijna alle fronten een ramp. Ondertussen ook het mooiste continent waar ik ooit geweest ben. Defensie kan echt een hoop goeds doen in Afrika. Stabiliteit is nou eenmaal een key-element dat daar ontbreekt. Stabiliteit kan alleen duurzaam zijn als er economische groei en voldoende voedsel is. Maar zonder een krijgsmacht/politiemacht zal evengoed die initiële stabiliteit niet bereik worden. die bevolkingsgroei is trouwens voor heel de wereld een probleem aan het worden.

De piramide van Maslow slaat op het individu, niet op de maatschappij.
pi_74613040
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:06 schreef hollandFTW het volgende:

[..]Afrika is op bijna alle fronten een ramp. Ondertussen ook het mooiste continent waar ik ooit geweest ben. Defensie kan echt een hoop goeds doen in Afrika.
Ja scholen bouwen , ziekenhuizen bouwen, helpen met opzetten cultuurondernemingen, waterputten graven
inderdaad
pi_74613095
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:06 schreef Pumatje het volgende:
ja, en de oplossing naar dat probleem is pas toegankelijk als je de elementen die jou er niet in laten uit hebt gehaald, en dat gaat niet met rode kruis medewerkers.
Ach ach , je bent ook niet gelukkig zonder met een pistool of geweer te kunnen zwaaien he?
Ok, politie moet er ook zijn
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 20:37:50 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74616244
probleem in veel Afrikaanse probleem landen is niet het gebrek aan waterputten maar de overvloed aan milities

kun je heel erg hard waterputten gaan graven maar er staan binnen de kortste keren een aantal kerels met kalashnikovs ´tol´ te eisen en evt. kinderen te ontvoeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74618128
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef henkway het volgende:
En de EU is in Afghanistan wat aan het doen? Juist
Zolang er niet aan vlaag van bewijs van kwade intenties is, kan en mag je dat niet zeggen
Jij vindt ook dat er niks over Irans kernprogramma gezegd mag worden tot er bewijs is dat ze een kernwapen hebben?
Ja, ik generaliseer.
pi_74618199
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij vindt ook dat er niks over Irans kernprogramma gezegd mag worden tot er bewijs is dat ze een kernwapen hebben?
Ik vind dat ze net zo goed recht hebben op een kernwapen als de USA, USSR, China, Israël of Pakistan, dat houd de zaak in evenwicht.
pi_74618260
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef sp3c het volgende:
probleem in veel Afrikaanse probleem landen is niet het gebrek aan waterputten maar de overvloed aan milities

kun je heel erg hard waterputten gaan graven maar er staan binnen de kortste keren een aantal kerels met kalashnikovs ´tol´ te eisen en evt. kinderen te ontvoeren
Wat dat betreft denk ik dat een eventuele missie in Afrika nog wel eens in een hoger geweldspectrum zou kunnen liggen dan de huidige in Afghanistan.
Ja, ik generaliseer.
pi_74618471
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat dat betreft denk ik dat een eventuele missie in Afrika nog wel eens in een hoger geweldspectrum zou kunnen liggen dan de huidige in Afghanistan.
Daarom volstrekt zinloos
pi_74618612
Afrika Is bijna geheel afhankelijk van de rivier de NIJL, die een van de langste rivieren ter wereld is, de oorsprong van de rivier is de Kilimanjaro, over niet al te lange tijd is de sneeuwtop weg en zal ook de NIJL droogvallen.
quote:
Zo'n 85 procent van het ijs dat ooit de hoogste berg van Afrika bedekte, is niet meer. En van het ijs dat er nog lag, is sinds 2000 ook al een kwart verdwenen. Kortom: De ijskap op de Kilimanjaro smelt in razendsnel tempo, het ijs dat nog overblijft wordt steeds dunner en tegen 2029 zal het voorgoed verdwenen zijn. Sinds 2000 is een kwart van de resterende ijskap verdwenen. Tot dit alarmerende besluit komt het team van professor Lonnie Thompson, één van dé bekendste glaciologen en verbonden aan de Ohio State University. Het team vergeleek de ijsvlaktes met kaarten en gegevens van het begin van deze eeuw en boorde gaten in de sneeuwvlaktes. Thompson zocht zo naar radioactieve signalen die nog in de ijskap overgebleven waren na een Amerikaanse atoomtest in 1951. Het signaal kwam vroeger van op 1,6 meter onder de ijskap, nu is het verdwenen omdat de sneeuw is weggesmolten. Ze ontdekten voor het eerst ook langwerpige bellen in het ijs, iets wat je enkel ziet als het ijs eerst smelt en daarna weer bevriest.

'Rampzalig', zegt VTM-weervrouw Jill Peeters. Ze trok in januari nog naar de voet van de Kilimanjaro. 'Ik ben daar drie dagen geweest en ik kon de besneeuwde top drie dagen ook zíen. Dat is niet evident, omdat hij meestal in de wolken gehuld is. In een warm en droog land, bijna op de evenaar, die sneeuw te zien liggen is prachtig. Maar het viel me jammer genoeg ook op dat er effectief maar weinig sneeuw overgebleven is', zucht ze.
De gevolgen zijn volgens Peeters zeer verstrekkend. 'Er is veel te weinig drinkwater, waardoor de mensen nauwelijks kunnen overleven. Dus gaan gezinnen zich verplaatsen en zo krijg je meer en meer klimaatvluchtelingen. Daarnaast is de verdroging en de opwarming ook desastreus voor de fauna en flora.'
wel eens 100 miljoen menen zien sterven van de droogte??
Is een beloning voor sterilisatie onmenselijk ??

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 11-11-2009 22:59:33 ]
pi_74621598
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:46 schreef henkway het volgende:
Afrika Is bijna geheel afhankelijk van de rivier de NIJL, die een van de langste rivieren ter wereld is, de oorsprong van de rivier is de Kilimanjaro, over niet al te lange tijd is de sneeuwtop weg en zal ook de NIJL droogvallen.
[ afbeelding ]
[..]

wel eens 100 miljoen menen zien sterven van de droogte??
Is een beloning voor sterilisatie onmenselijk ??
Lijkt me een heel goed idee, maar alleen de mannen, maar gelijk castreren, wordt dat verkrachtingsprobleem ook opgelost, of kunnen we dat ook oplossen met waterputten
pi_74621767
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:17 schreef hollandFTW het volgende:

[..]

Lijkt me een heel goed idee, maar alleen de mannen, maar gelijk castreren, wordt dat verkrachtingsprobleem ook opgelost, of kunnen we dat ook oplossen met waterputten
Ja praat maar met je gevoel, in plaats van met je verstand.
Ik ben ook gesteriliseerd, en dat is een volstrekt pijnloze ingreep, van twee minuten.

En ik moest ervoor betalen
pi_74622670
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef henkway het volgende:

Ja praat maar met je gevoel, in plaats van met je verstand.
Ik ben ook gesteriliseerd, en dat is een volstrekt pijnloze ingreep, van twee minuten.

En ik moest ervoor betalen
Thank god.

Maar goed, waar denk je dat de Afrikaanse boer zich meer zorgen om maakt? Om de mannen met kapmessen die zijn dorp in de fik steken en zijn vrouw verkrachten, of dat de Nijl over 40 jaar misschien wel eens zou kunnen droogvallen?

Ik dacht eigenlijk altijd dat je een linkse socialist was die alles met praten wilde oplossen, maar nu met dit plan om Afrika preventief te steriliseren zou je net zo goed een rascist van de KKK kunnen zijn die dit als de oplossing "voor het zwarte probleem" ziet. Hey, en AIDS is ook een geschenk van god tegen de overbevloking he? Eigenlijk ben je niet in een vakje in te delen... ja, misschien in het vakje wereldvreemd.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 12 november 2009 @ 00:29:30 #94
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74623158
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Ach ach , je bent ook niet gelukkig zonder met een pistool of geweer te kunnen zwaaien he?
Ok, politie moet er ook zijn

Nee, Politie is niet bedoeld voor dat werk, daar is de politie niet voor bedoeld.
daar heb je defensie voor.

maargoed, met jou Anti-defensie houding krijgt niemand dat erin gestampt.
Je bent er zelf nog nooit geweest he?


ik moest een stuk gebied doorkruisen daar, zeg zo'n 60 km.. enkele jaren geleden.
Daar kregen we al een militaire escorte voor.. en dat was nog Net , zeg 60 km over de grens van Zuid-Egypte, en nee niet richting Israël, en dat was nog voor 9/11
Meer ga ik niet vertellen, boeit ook niet.

Maar jij hebt echt achterlijke ideeën over de wereld. Niet bepaald realistisch, je leeft in een socialistische droomwereld gabber, Defensie is nodig. Jij bent beperkt tot het omschrijven van Defensie tot iets dat rondzwaait met wapens..

In feite zit is het een gedisciplineerd hierarchisch bedrijf wat zijn zaakjes goed uitvoert.
magoed.. kan net zo goed tegen een muur praten..

[ Bericht 7% gewijzigd door Pumatje op 12-11-2009 00:54:30 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74623468
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:29 schreef Pumatje het volgende:

[..]

In feite zit is het een gedisciplineerd hierarchisch bedrijf wat zijn zaakjes goed uitvoert.
magoed.. kan net zo goed tegen een muur praten..
Inderdaad, een ander land, waar je niets te zoeken hebt aanvallen is dom.
van het ene wespennest naar het andere wespennest

Defensie is nuttig.
pi_74623554
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk altijd dat je een linkse socialist was die alles met praten wilde oplossen, maar nu met dit plan om Afrika preventief te steriliseren zou je net zo goed een rascist van de KKK kunnen zijn die dit als de oplossing "voor het zwarte probleem" ziet. Hey, en AIDS is ook een geschenk van god tegen de overbevloking he? Eigenlijk ben je niet in een vakje in te delen... ja, misschien in het vakje wereldvreemd.
kletspraat
quote:
Maar goed, waar denk je dat de Afrikaanse boer zich meer zorgen om maakt? Om de mannen met kapmessen die zijn dorp in de fik steken en zijn vrouw verkrachten, of dat de Nijl over 40 jaar misschien wel eens zou kunnen droogvalle
Ik denk de droogte, ik ben er zelf een paar keer geweest en je kunt de vruchtbare strook langs de NIJL steeds dunner zien worden

[ Bericht 24% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 01:14:42 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 01:21:14 #97
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74623660
ik denk dat hij zich drukker maakt om zijn gezin, en ik weet ook wel zeker dat jij dit ook denkt, maar goed je gaat een beetje hem in de kaart spelen he, doe je niet, je blijft natuurlijk wel een beetje hard core links a.k.a dwarsliggende wijsneus
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74625310
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:21 schreef Pumatje het volgende:
ik denk dat hij zich drukker maakt om zijn gezin, en ik weet ook wel zeker dat jij dit ook denkt, maar goed je gaat een beetje hem in de kaart spelen he, doe je niet, je blijft natuurlijk wel een beetje hard core links a.k.a dwarsliggende wijsneus
Ja die verhalen over verkrachting , dat zal best eens voorgekomen zijn en dat komt ook in Europa voor helaas, maar wil je dan voortaan daar iedere hut gaan bewaken??.

De Nijl wordt steeds smaller en zal over twintig jaar een stroompje bruine drap zijn, naast vele andere steden is heel Cairo (8 miljoen inwoners ofwel 10x Amsterdam) is afhankelijk voor Stroom en drinkwater van de NIJL en voor en na de Aswan-dam loost ook iedere stad erin.

Dat zal vele tentallen miljoenen levens gaan kosten, ook in de Sudan waar jullie graag heen willen om te schieten.


Overigens denk ik echt niet dat na Afghanistan, men zich in Afrika hetzelfde op de nek zal halen, naast de financiele en organisatorische onmogelijkheid

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 09:44:09 ]
pi_74626251
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:07 schreef henkway het volgende:

Ik denk de droogte, ik ben er zelf een paar keer geweest en je kunt de vruchtbare strook langs de NIJL steeds dunner zien worden


Jij moet wel een kloon van iemand zijn met veel te veel vrije tijd.

Er gaat "wel eens" wat fout in Afrika... toen het in Rwanda los ging stond jij zeker in de Nijl te staren he...
Ja, ik generaliseer.
pi_74627009
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:49 schreef Northside het volgende:

[..]



Jij moet wel een kloon van iemand zijn met veel te veel vrije tijd.

Er gaat "wel eens" wat fout in Afrika... toen het in Rwanda los ging stond jij zeker in de Nijl te staren he...
Inderdaad ga ik 5 x keer per jaar naar een interessante bestemming, ben net twee weken terug uit Marocco, daar zijn ze ook erg blij met een beetje regen, je kunt daar ook skieen, maar niet lang meer
pi_74627019
Henkway, heb jij eigenlijk wel werk?
pi_74627461
Dat blijkt. ELKE keer in m'n active topics zie ik jou als laatste gereageerd hebben in dit topic. Als je die verloren tijd nou eens zou besteden aan het zoeken van een fulltime baan, dan hebben we een win-win situatie, snappez-vous?
pi_74627574
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Zeker, maar niet fulltime
Stel me alsjeblief gerust en vertel me dat je niet voor de Nederlandse overheid werkt... ik zou het niet kunnen verdragen als jij een beleidsmaker zou blijken te zijn ofzo.
Ja, ik generaliseer.
pi_74627806
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Als je die verloren tijd nou eens zou besteden aan het zoeken van een fulltime baan, dan hebben we een win-win situatie, snappez-vous?
En als ik dat niet wil?

Ik heb die vrije tijd hard nodig
pi_74627825
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Stel me alsjeblief gerust en vertel me dat je niet voor de Nederlandse overheid werkt... ik zou het niet kunnen verdragen als jij een beleidsmaker zou blijken te zijn ofzo.
Nee, niet direct .
  donderdag 12 november 2009 @ 11:09:52 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74628439
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Henkway, heb jij eigenlijk wel werk?


ach, ga weg dat kind is 14 ofzo..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74631793
Stuur geen nieuwe troepen naar Afghanistan

http://www.telegraaf.nl/b(...)zeer_kritisch__.html
quote:
do 12 nov 2009, 08:23 V
S-gezant Kabul: Niet meer troepen
WASHINGTON - De Amerikaanse ambassadeur in Afghanistan, Karl Eikenberry, heeft gewaarschuwd niet meer troepen naar het door oorlog verscheurde land te sturen. Dat meldden Amerikaanse media donderdag op basis van uitgelekte memo's.
Eikenberry, een voormalig generaal die de Amerikaanse strijdkrachten in Afghanistan heeft geleid, stelt in de vorige week verzonden memo's ernstig te twijfelen aan de bekwaamheid van de regering van de Afghaanse president Hamid Karzai. Ook maakt de ambassadeur zich zorgen over de corruptie in Afghanistan.
Hij vreest tevens dat het land te afhankelijk wordt van Amerikaanse hulp.
Edit:

Ontopic: Ik kan met niet voorstellen dat na deze blamage, men zich in Afrika in een nieuw wespennest wil gaan steken

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 16:04:53 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 13:50:00 #109
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74633241
Schatje, AFRIKA? kom op..
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 november 2009 @ 16:01:26 #110
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74637798
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:01 schreef henkway het volgende:
Stuur geen nieuwe troepen naar Afghanistan

http://www.telegraaf.nl/b(...)zeer_kritisch__.html
[..]

Misschien dat ze zich toch beter kunen toeleggen op het opruimen van de papavervelden met roundup, dat zal de TAliban het meeste pijn doen

Ontopic: Ik kan met niet voorstellen dat na deze blamage, men zich in Afrika in een nieuw wespennest wil gaan steken

Afgeloppen henkway!

Ik heb er echt genoeg van. Ik ga overleggen met de rest van de crew wat ik ermee ga doen, je begint gewoon weer opnieuw over Afghanistan en haar Opium. Je hebt net 10 minuten een gele kaart te pakken en dan dit!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74638216
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Afgeloppen henkway!

Ik heb er echt genoeg van. Ik ga overleggen met de rest van de crew wat ik ermee ga doen, je begint gewoon weer opnieuw over Afghanistan en haar Opium. Je hebt net 10 minuten een gele kaart te pakken en dan dit!
Zo is dat , mensen met een andere mening moet je monddood maken, democratisch hoor
  donderdag 12 november 2009 @ 16:16:04 #112
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74638306
je hebt damnit meer dan 4 waarschuwingen ( persoonlijke ) nog wel gehad man!!!
stel je niet aan, genoeg is genoeg.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74638876
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:16 schreef Pumatje het volgende:
je hebt damnit meer dan 4 waarschuwingen ( persoonlijke ) nog wel gehad man!!!
stel je niet aan, genoeg is genoeg.
Ja, omdat ik een andere mening heb he?
Is dat democratie ????


Dan moet je bij het Forum zetten ,
Men mag alleen in DEF als je Defensie geweldig en nuttig vindt

Goed plaats ik mijn mening wel in NWS

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 16:37:23 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 16:42:19 #114
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74639207
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, omdat ik een andere mening heb he?
Is dat democratie ????


Dan moet je bij het Forum zetten ,
Men mag alleen in DEF als je Defensie geweldig en nuttig vindt

Goed plaats ik mijn mening wel in NWS
Neen, we willen mensen alleen in DEF als ze normaal meeposten en niet bewust de boel lopen frustreren. Je weet heel goed waar je mee bezig bent en het zegt genoeg dat je er gewoon mee door gaat. Andere mening is bien, maar bewust de discussies (IN ELK TOPIC) negeren en dingen naar binnen gooien die defensie zo zwart mogelijk moet maken moet een einde hebben.
  donderdag 12 november 2009 @ 17:43:52 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74641082
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, omdat ik een andere mening heb he?
Is dat democratie ????


Dan moet je bij het Forum zetten ,
Men mag alleen in DEF als je Defensie geweldig en nuttig vindt

Goed plaats ik mijn mening wel in NWS
Ga heen en kom nooit meer terug aub.

Je loopt onze jongens die daar zitten met gevaar voor eigen leven af te schilderen als een stel schietgrage cowboys in jeeps. Daaruit blijkt dat je totaal geen kennis van zaken hebt. Voor de rest loop je nog een beetje dom te schreeuwen over hoe fantastisch China wel niet is met die 10 miljard aan leningen. Weet je überhaupt wel hoeveel geld Nederland daar naar toe heeft gebracht?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74642069
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja praat maar met je gevoel, in plaats van met je verstand.
Ik ben ook gesteriliseerd, en dat is een volstrekt pijnloze ingreep, van twee minuten.

En ik moest ervoor betalen
Ik meende het, een van je weinige goede opmerkingen. De wereldbevolkingsgroei moet een halt worden toegeroepen. Sterelisatie is daar een goed praktijkvoorbeeld van. Maar hoe dan ook, zonder een stabiele regio valt er nooit wat op te bouwen. Defensie is daar bij uitstek geschikt voor.

Ook wordt het mogelijk gedeeltelijk grenzen opnieuw te trekken, en westerse bedrijven toegang te geven tot de regio, waarmee ik terug ben bij mijn eerdere post, zonder afrikaanse KFOR/SFIR/ISAF gaat het nooit wat worden.

Als dan defensie de helft van het OSW budget erbij krijgt kan het nog een missie met een beetje omvang worden ook.
pi_74642337
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:16 schreef hollandFTW het volgende:

[..]

Ik meende het, een van je weinige goede opmerkingen. De wereldbevolkingsgroei moet een halt worden toegeroepen. Sterilisatie is daar een goed praktijkvoorbeeld van. Maar hoe dan ook, zonder een stabiele regio valt er nooit wat op te bouwen. Defensie is daar bij uitstek geschikt voor.
Dat zou defensie kunnen zijn als samenwerking met het rode kruis , maar niet om zich in iedere strijd te mengen om vervolgens weer weg te gaan als het niet lukt.
Vietnam, Irak , Afghanistan, Libanon
Het ergste wat er is als vreemde mogendheid in een ander land te moeten vechten tegen een guerrillaleger
IK zet in op artsen zonder grenzen als belangrijk instrument

Ik geloof nu eenmaal niet in oorlog, wel in defensie, maar niet in oorlog in andere landen, dat lokt meer vijandigheden uit, je kunt niet zeggen dat dit niet waar is
Maar ik begrijp nu wel dat het hebben van een eigen mening, gigantisch ver weg staat van het wezen van een leger met 1000 jongens die dezelfde kant op kijken, met dezelfde mening.

Maar dat is ook de sterke kant van een leger, iedereen dezelfde mening, een eenheid dus, dat achteraf die collectieve mening best eens fout kan zijn, bewijst het verleden, DDR,. USSR en derg

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 19:10:48 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 19:24:34 #118
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74644066
ik ben gek dat ik nog tegen je praat
maar zolang andere idioten wel geloven in oorlog in andere landen, moeten wij die idioten in die andere landen kunnen stoppen. Maar dit is al 100 x verteld.

je bent echt naief, echt nog nooit heb ik zo n naief wereldvreemd persoon meegemaakt, ben je nooit het land uitgeweest ofzo ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 12 november 2009 @ 19:31:55 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74644232
Meneer gaat 5x per jaar op vakantie naar een mooie bestemming. Van een part-time baan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74644707
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:31 schreef fathank het volgende:
Meneer gaat 5x per jaar op vakantie naar een mooie bestemming. Van een part-time baan
Ja, vooral naar Afrika, Vietnam, Cambodja, Thailand.
Ik zou ook wel naar Myanmar of Noord Korea willen maar ik durf niet zo
Ik vind het leuk om met lokale mensen te spreken en in hun belevingswereld te kruipen, ik zit ook altijd vooraan in de bus om alles goed te kunnen zien.

[ Bericht 13% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 19:53:51 ]
pi_74644786
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:24 schreef Pumatje het volgende:

maar zolang andere idioten wel geloven in oorlog in andere landen, moeten wij die idioten in die andere landen kunnen stoppen.
Neen, als mensen in een ander land samen ruzie hebben dan heb je niet het recht om daar de lakens uit te gaan delen.

De geschiedenis staat vol van alle mislukkingen op dit gebied en nog schijnt men niets te (willen) leren


Het volk kiest een nieuwe leider en dat is altijd zo geweest, soms met geweld

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 19:56:22 ]
pi_74646345
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Neen, als mensen in een ander land samen ruzie hebben dan heb je niet het recht om daar de lakens uit te gaan delen.

De geschiedenis staat vol van alle mislukkingen op dit gebied en nog schijnt men niets te (willen) leren


Het volk kiest een nieuwe leider en dat is altijd zo geweest, soms met geweld
Er zijn toch ook veel geslaagde buitenlandse missies? kosovo, bosnië, de vs die hier tegen de duitsers vocht... Was dat dan ook allemaal onterecht?

Ik kan begrijpen dat je vind dat westerse landen het recht niet hebben om altijd maar in te grijpen, maar om dan daarom per definitie tegen buitenlandse interventie te zijn... Jij vind het dus beter dat er jarenlange genocide plaatsvind dan dat wij daar 'onze zin' gaan opdringen?

edit:
Ik ben trouwens voor een afrika missie. Defensie mag van mij (veel) meer uitgezonden worden, met als voorwaarde dat het doel gerechtvaardigd is. Geen nutteloze oorlogen dus, maar een uitzending naar oost congo bv ben ik zeker voorstander van.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:21:50 #123
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74650635
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef KarelVH het volgende:

[..]

Er zijn toch ook veel geslaagde buitenlandse missies? kosovo, bosnië, de vs die hier tegen de duitsers vocht... Was dat dan ook allemaal onterecht?

Ik kan begrijpen dat je vind dat westerse landen het recht niet hebben om altijd maar in te grijpen, maar om dan daarom per definitie tegen buitenlandse interventie te zijn... Jij vind het dus beter dat er jarenlange genocide plaatsvind dan dat wij daar 'onze zin' gaan opdringen?

edit:
Ik ben trouwens voor een afrika missie. Defensie mag van mij (veel) meer uitgezonden worden, met als voorwaarde dat het doel gerechtvaardigd is. Geen nutteloze oorlogen dus, maar een uitzending naar oost congo bv ben ik zeker voorstander van.
In Oost Congo zitten onder andere goud en diamanten in de grond. Mensen al Henkway zullen roepen dat dat de echte reden is waarom we er heen gaan. En zo verzinnen ze voor elke missie wel wat. Het maakt niet uit hoe nobel je doel is, ze zijn gewoon per definitie tegen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 november 2009 @ 22:24:20 #124
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74650751
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Neen, als mensen in een ander land samen ruzie hebben dan heb je niet het recht om daar de lakens uit te gaan delen.

De geschiedenis staat vol van alle mislukkingen op dit gebied en nog schijnt men niets te (willen) leren


Het volk kiest een nieuwe leider en dat is altijd zo geweest, soms met geweld
Het inmengen van de VS in WO1 en WO2 is ook niet echt een succes geweest. Het inmengen van de VN in de Balkan heeft ook niets geholpen, laat staan hun missies in de Caribean etc.
JA IK BEN SARCASTISCH NU!
  donderdag 12 november 2009 @ 23:00:51 #125
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_74652276
ik heb nu 3 pagina's gelezen maar nu stop ik ermee.
henk je bent gek en je moet de realiteit onder ogen zien.
hou je van china? ga er wonen.
ik kan hier echt boos om worden. dat mensen echt zo over mijn toekomstige beroep denken..
aaahhh kan ik echt zo boos om worden....
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
pi_74654662
Heb ook 't topic even doorgelezen en Henk, China is een van de aardig foute landen in de wereld. Dat jij zegt dat Nederland -daar- een voorbeeld aan moet nemen, dat geeft voor mij al aan dat je enorm onwetend bent.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_74658815
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:47 schreef henkway het volgende:

Ja, vooral naar Afrika, Vietnam, Cambodja, Thailand.
Ik zou ook wel naar Myanmar of Noord Korea willen maar ik durf niet zo
Ik vind het leuk om met lokale mensen te spreken en in hun belevingswereld te kruipen, ik zit ook altijd vooraan in de bus om alles goed te kunnen zien.
Ik ben nu zo benieuwd wie jij bent he.
Ja, ik generaliseer.
pi_74659099
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik ben nu zo benieuwd wie jij bent he.
In ieder geval een pauper die met de bus reist
pi_74661109
Dat er nog mensen zijn die serieus op die mafkees ingaan, das gewoon een puber/kneusje/vul wat in die het leuk vind om te trollen.

negeren dat figuur en lekker verder gaan met de discussie.
  zondag 15 november 2009 @ 18:02:05 #130
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  zondag 15 november 2009 @ 21:32:44 #131
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74729004
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:02 schreef Deprater het volgende:
Afrika , ??
No way man
Eh? snap je niet

jij wil niet of je denkt neit dat we erheen gaan.

Want als het het 2e is, wil ik graag een wedje met je aangaan
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 21:35:48 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74729163
we zijn er al

besides, er zijn al meerdere missies in Afrika geweest in het verleden dus zo ondenkbaar dat er in de toekomst meer komen lijkt het me niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 november 2009 @ 21:43:04 #133
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74729566
idd.. maar hoop dat voor de KL de jungle camo wordt aangepast...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 16 november 2009 @ 09:46:01 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74740387
Onze Woodland camo doet het niet zo goed in de Afrikaanse Jungle? Bovendien zal het ook afhangen naar welk gedeelte je van Afrika gaat en in welke periode.

Ikzelf heb 3,5 maand stage gelopen in Kenia en toen we daar aankwamen was het bijna het einde van het regenseizoen. Ik keek m'n ogen uit hoe groen het overal was. 3,5 maand later op dezelfde weg terug richting vliegveld en er was nog maar weinig groen te bekennen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74766164
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:43 schreef Pumatje het volgende:
idd.. maar hoop dat voor de KL de jungle camo wordt aangepast...
Wat is er mis met onze jungle camo? Die is perfect geschikt voor afrika.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:05:20 #136
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74789953
In regenseizoen yes. Droog kun je net zo goed fluor oranje aantrekken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:39:43 #137
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_74793507
Ik heb steeds meer het gevoel dat er een nieuwe grote missie aan gaat komen, zodra de regering de ISAF missie heeft afgerond. Het is algemeen bekend dat het KCT en de mariniers al in Afrika aanwezig zijn. Wellicht dat hier ook het genie of paint aan toegevoegd word. Plus nog wat instructeurs, gkd ect.
Al denk ik niet dat de gemiddelde bevolking hierop te wachten staat..
pi_74793931
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:39 schreef Desertstorm het volgende:
Ik heb steeds meer het gevoel dat er een nieuwe grote missie aan gaat komen, zodra de regering de ISAF missie heeft afgerond. Het is algemeen bekend dat het KCT en de mariniers al in Afrika aanwezig zijn. Wellicht dat hier ook het genie of paint aan toegevoegd word. Plus nog wat instructeurs, gkd ect.
Al denk ik niet dat de gemiddelde bevolking hierop te wachten staat..
Waarom niet? Ik denk dat de locals hier juist wel blij mee zouden zijn... alleen de lokale warlords zullen het niet kunnen waarderen.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 21:30:26 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74795669
er komt sowieso een nieuwe grote missie aan, hoef je geen nostradamus voor te heten

de Mariniers zijn inmiddels trouwens weer terug uit Afrika en door naar Afghanistan ... te fiets

http://www.defensie.nl/mi(...)_de_fiets_in_Uruzgan

blijven vreemde kereltjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:48:45 #140
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74796512
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:30 schreef sp3c het volgende:
blijven vreemde kereltjes
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:37:23 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74801210
Zijn eindelijk aan het lobbyen voor cav.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 18 november 2009 @ 00:45:01 #142
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_74803539
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik denk dat de locals hier juist wel blij mee zouden zijn... alleen de lokale warlords zullen het niet kunnen waarderen.
Ik heb het hier niet over de locals maar over de gemiddelde nederlandse bevolking Aangezien iedereen in mijn omgeving fel tegen de ISAF missie is.
pi_74808850
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:45 schreef Desertstorm het volgende:

Ik heb het hier niet over de locals maar over de gemiddelde nederlandse bevolking Aangezien iedereen in mijn omgeving fel tegen de ISAF missie is.
Oh, ja. Daar zal je wel gelijk in hebben. Zal wel weer hard "geldverspilling! " worden geroepen.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 11:20:11 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74809722
ligt er een beetje aan hoe het gebracht word denk ik

de PR afdeling heeft er voor Uruzgan wel een beetje een potje van gemaakt, daarom zijn zoveel mensen zo fel tegen
9 van de 10 keer als je iemand vraagt die tegen is dan zegtie ´opbouwmissie toch?? keihard vechten ... heel de dag vechten, vechten, vechten, fegten en nog is vechten' en 'balkenende heeft gelogen voor jaap de hoep'

daar is de politiek verantwoordelijk voor want defensie zelf is nogal duidelijk geweest hierover die hadden gewoon meteen toen ze bij NOVA oid begonnen over een opbouwmissie meteen met een helder verhaal door moeten verwijzen naar de fabeltjeskrant!

als het gewoon fatsoenlijk verkocht word aan de burger dan zal die niet heel erg hard gaan klagen denk ik, die haalt zijn schouders op en gaat verder met waar hij mee bezig was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 11:21:45 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74809788
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Pumatje het volgende:
Zijn eindelijk aan het lobbyen voor cav.
die Oranje tank naar de Congo!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74810569
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:20 schreef sp3c het volgende:
daar is de politiek verantwoordelijk voor want defensie zelf is nogal duidelijk geweest hierover die hadden gewoon meteen toen ze bij NOVA oid begonnen over een opbouwmissie meteen met een helder verhaal door moeten verwijzen naar de fabeltjeskrant!
Dat mocht niet. Niet bepaald carrierebevorderend als je dat toen had gezegd, ook al wist de staf toen ook wel beter.
quote:
als het gewoon fatsoenlijk verkocht word aan de burger dan zal die niet heel erg hard gaan klagen denk ik, die haalt zijn schouders op en gaat verder met waar hij mee bezig was
Er zijn altijd Henkways.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 11:45:54 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74810689
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat mocht niet. Niet bepaald carrierebevorderend als je dat toen had gezegd, ook al wist de staf toen ook wel beter.
de politiek had dat bij nova moeten zeggen

quote:
[..]

Er zijn altijd Henkways.
ja dat is die ene van de 10 he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:04:04 #148
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_74813270
Het zou natuurlijk ook op een ander werelddeel kunnen spelen. Het staat vast dat er nog genoeg conflictgebieden zijn die voor Nederland van belang kunnen zijn. Bijv. Zuid-Oost Azie, Zuid-Amerika. En zelfs de uitzending naar vroegere Oostbloklanden kan worden uitgebreid. We zullen wel zien wat de politiek beslist. Feit blijft dat we al die zogenaamde "vredesmissies" puur uit eigenbelang doen
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 13:12:42 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74813583
niet echt

de Nederlandse staat heeft er zelden wat te winnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74815344
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:12 schreef sp3c het volgende:
niet echt

de Nederlandse staat heeft er zelden wat te winnen
Internationale invloed. Je hebt geen inspraak als je niet meedoet.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 17:01:44 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74821955
dan zouden landen als Pakistan en Bangladesh gruwelijk veel invloed moeten hebben op van alles
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:30:42 #152
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74832189
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:04 schreef Desertstorm het volgende:
Feit blijft dat we al die zogenaamde "vredesmissies" puur uit eigenbelang doen
Hoezo eigenbelang ??
pi_74833734
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:01 schreef sp3c het volgende:
dan zouden landen als Pakistan en Bangladesh gruwelijk veel invloed moeten hebben op van alles
Waarschijnlijk krijgen ze wel steun en voordeeltjes op de handelsmarkt die hun passieve buren moeten missen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 november 2009 @ 23:42:14 #154
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_74837342
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:30 schreef Deprater het volgende:

[..]

Hoezo eigenbelang ??
Geloof me nou maar dat we niet aan vredesmissies zullen meedoen als we er geen baat bij hebben. Dat geldt niet alleen voor Nederland maar dat is internationaal. Wat zou er bijvoorbeeld gebeurd zijn als niemand in Afganistan/Irak had ingegrepen en de dictators het nog steeds voor het zeggen hadden?
Vul zelf maar in...
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 23:59:55 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74837914
wat was het belang bij de inzet in Ethiopie/Eritrea?
of Tsjaad of Burundi of Libanon

ik kan me wel een aantal brandhaarden bedenken waar Nederland wel echt baat van zou hebben als de boel daar opgeknapt zou worden maar daar lijken we zo ver mogelijk vandaan te blijven omdat niemand van die VOC mentaliteit van Balkenende beschuldigd wil worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 november 2009 @ 00:28:11 #156
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_74838671
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:59 schreef sp3c het volgende:
wat was het belang bij de inzet in Ethiopie/Eritrea?
of Tsjaad of Burundi of Libanon

ik kan me wel een aantal brandhaarden bedenken waar Nederland wel echt baat van zou hebben als de boel daar opgeknapt zou worden maar daar lijken we zo ver mogelijk vandaan te blijven omdat niemand van die VOC mentaliteit van Balkenende beschuldigd wil worden
We hadden daar misschien niet direct belang bij. Maar we konden naar mijn mening niet achterblijven op de rest van de wereld. Dat werd internationaal niet geaccepteerd.
  donderdag 19 november 2009 @ 00:49:43 #157
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74839039
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:59 schreef sp3c het volgende:
wat was het belang bij de inzet in Ethiopie/Eritrea?
of Tsjaad of Burundi of Libanon
Mooi landje Burundi, wat deden we daar dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burundi

Ongeveer de helft van Nederland en toch 9 miljoen inwoners

[ Bericht 14% gewijzigd door Deprater op 19-11-2009 01:26:42 ]
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 00:54:37 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74839105
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:28 schreef Desertstorm het volgende:

[..]

We hadden daar misschien niet direct belang bij. Maar we konden naar mijn mening niet achterblijven op de rest van de wereld. Dat werd internationaal niet geaccepteerd.

we kunnen nu eenmaal niet aan alle vredesmissies meedoen, we hebben gewoon niet genoeg mensen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 00:59:41 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74839174
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:49 schreef Deprater het volgende:

[..]

Mooi landje Burundi, wat deden we daar dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burundi
Burundi - SSR

Sinds de beëindiging van de burgeroorlog in 2004 neemt Nederland deel aan Security Sector Reform (SSR) in Burundi. Hierin moeten verschillende projecten de gehele veiligheidssector in het Afrikaanse land hervormen, wat moet leiden tot stabilisering. Op dit moment is het democratische land nog niet in staat om volledige veiligheidsgarantie en stabiliteit te bieden aan haar bevolking.
http://www.defensie.nl/missies/overige_missies/

heel kleine missie hoor, man of 30 geloof ik, volgens mij is het afgelopen
http://www.defensie.nl/ac(...)_in_burundi_afgerond
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 november 2009 @ 01:23:00 #160
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74839510
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Burundi - SSR

Sinds de beëindiging van de burgeroorlog in 2004 neemt Nederland deel aan Security Sector Reform (SSR) in Burundi. Hierin moeten verschillende projecten de gehele veiligheidssector in het Afrikaanse land hervormen, wat moet leiden tot stabilisering. Op dit moment is het democratische land nog niet in staat om volledige veiligheidsgarantie en stabiliteit te bieden aan haar bevolking.
http://www.defensie.nl/missies/overige_missies/

heel kleine missie hoor, man of 30 geloof ik, volgens mij is het afgelopen
http://www.defensie.nl/ac(...)_in_burundi_afgerond
O dat was dus meer een bouwopleiding
quote:
Het ging er niet alleen om Burundese collega’s te voorzien van de noodzakelijke gebouwen, maar hen vooral ook bouwkennis bij te brengen.
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 01:26:27 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74839560
ja ik weet het niet ik las de naam van het land toevallig op de site van defensie een tijdje terug

kan me iig niets indenken wat wij er als Nederlanders rijker aan worden, volgens mij kost het alleen maar geld
voor mij geen argument om het niet te doen hoor verder maar we schieten er niets mee op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 november 2009 @ 01:31:52 #162
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74839620
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:26 schreef sp3c het volgende:
ja ik weet het niet ik las de naam van het land toevallig op de site van defensie een tijdje terug

kan me iig niets indenken wat wij er als Nederlanders rijker aan worden, volgens mij kost het alleen maar geld
voor mij geen argument om het niet te doen hoor verder maar we schieten er niets mee op
Waarom valt dat niet onder ontwikkelingshulp dan??
Of komt het geld voor die gebouwen uit de pot van OWS ?
pi_74839631
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:31 schreef Deprater het volgende:

[..]

Waarom valt dat niet onder ontwikkelingshulp dan??
Of komt het geld voor die gebouwen uit de pot van OWS ?
Dat is toch met de meeste missies van de laatste 10 jaar of zo...dat het meer onder OWS valt dan onder DEF. Wat mij betreft wordt het een ministerie op deze manier.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 01:47:11 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74839786
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:31 schreef Deprater het volgende:

[..]

Waarom valt dat niet onder ontwikkelingshulp dan??
Of komt het geld voor die gebouwen uit de pot van OWS ?
geen idee wie het betaald

ik ben het iig ermee eens dat dit soort dingen niet van het defensiebudget gedaan moeten worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74839803
quote:
Op donderdag 19 november 2009 01:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee wie het betaald

ik ben het iig ermee eens dat dit soort dingen niet van het defensiebudget gedaan moeten worden
Zelf zie ik defensie meer als defensie van Nederland.
Allerlei dingen daaromheen, of het nu Afghanistan is of Afrika, dingen die Nederland niet direct raken, zouden niet van het defensie budget betaald moeten worden.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 02:15:38 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74840050
Afghanistan en bv op. Atalanta (EU missie tegen piraten) worden uitgevoerd in bondgenootschappelijk verband
het bondgenootschap verband zorgt voor de veiligheid/defensie van onder meer ons grondgebied ... lijkt mij een taak voor het leger dat kan gewoon uit het defensie potje wat mij betreft

VN missies niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74840077
quote:
Op donderdag 19 november 2009 02:15 schreef sp3c het volgende:
Afghanistan en bv op. Atalanta (EU missie tegen piraten) worden uitgevoerd in bondgenootschappelijk verband
het bondgenootschap verband zorgt voor de veiligheid/defensie van onder meer ons grondgebied ... lijkt mij een taak voor het leger dat kan gewoon uit het defensie potje wat mij betreft

VN missies niet
Bijna alle missies die NL doet zijn in "bondgenootschappelijk verband" Ik ken er geen een uit eigen initiatief na de politionele acties
En ze zijn altijd indirect ten goede van onze veiligheid. Tenminste..zo worden ze wel gepresenteerd.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 02:29:54 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74840115
nee de NATO en EU missies zijn in bondgenootschappelijk verband

de VN missies in bv Cambodja of Libanon en het grootste deel van de missies op de Balkan waren weliswaar grotendeels met bondgenoten maar niet binnen een bondgenootschappelijk verband

China is bv geen bondgenoot van ons, doen wel aan VN missies
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 november 2009 @ 02:30:19 #169
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_74840117
Waarom adopteert de 'Westerse'* wereld niet gewoon een aantal probleemgebieden. In ruil daarvoor goedkopere handel tussen de 'adoptiekinderen' en diens 'adoptieouders'

Voorbeelden:
GB en VS > Sudan
Nederland, Frankrijk en België/Luxemburg > Somalië.
Spanje en Portugal > Mauritanië en Niger en diens milities
Baltische staten > Guinee. (een voorbeeld dat kleine landen andere kleine landen helpen)
Scandinavië en Japan> Zimbabwe
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_74840150
quote:
Op donderdag 19 november 2009 02:29 schreef sp3c het volgende:
nee de NATO en EU missies zijn in bondgenootschappelijk verband

de VN missies in bv Cambodja of Libanon en het grootste deel van de missies op de Balkan waren weliswaar grotendeels met bondgenoten maar niet binnen een bondgenootschappelijk verband

China is bv geen bondgenoot van ons, doen wel aan VN missies
Oh, okay!
Twas meer dat als wij iets doen, onze bondgenoten er ook altijd zijn. Ongeacht of niet-bondgenoten ook mee doen.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 19 november 2009 @ 02:49:34 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74840197
mijn mening hoor iemand anders ziet het ongetwijfeld anders

de NATO missies zie ik meer als de prijs die je betaald voor het aangaan van een militair verband, dat moet dus ook door het leger gedragen worden. Je hoeft het verder niet met die acties eens te zijn maar je als het bondgenootschap besluit te gaan (en daarvoor moet elke lidstaat voorstemmen) dan moet je ook meedoen anders want je kunt niet alleen gebruik maken van de positieve kanten en de negatieve kanten negeren

de VN missies daarentegen zijn vrijblijvend, kunnen we aan meedoen als we geld en mensen en materiaal over hebben op dat moment maar als we niet meedoen dan gaat niemand daar heel erg moeilijk om doen
ik vind niet dat de krijgsmacht daar fregatten om zou moeten verkopen oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2009 @ 17:42:04 #172
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74912368
Afrika de één miljard inwoners gepasseerd
quote:
Africa's population is estimated to reach 1.9 billion by 2050, it says.


[ Bericht 41% gewijzigd door Deprater op 22-11-2009 18:56:50 ]
pi_75269751
Diepste geheim, sure... Is toch al een tijdje bekend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')