abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:58:33 #26
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74488432
registreer om deze reclame te verbergen
Nee, je gaat gruwelijk offtopic, en probeerd het topic te kapen door ineens achterlijke dingen te posten over Opium teelt en Pakistan etc. Zo wil je weer je mening opdringen over Afghanistan terwijl dit topic er compleet los van staat.

Nu , verder ontopic.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:58:51 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74488440
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist, dit mag dan wel een democratisch forum zijn, maar wel in DEF dus een andere mening wordt niet getolereerd.

Leve de democratie je mag alles zeggen als het maar JA is

Jullie brengen democratie in Afghanistan, normen en waarden met geweren
Ga aub ergens anders spelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74564838
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat hoort thuis in een ander topic. Dit gaat over Afrika en een mogelijke militaire missie daar. Niet over Afghanistan en verkiezingsfraude.

Een missie in Afrika is leuk en aardig maar dan moet er eerst flink de portemonnee getrokken worden. Er is geen rooie cent meer als ik de berichten mag geloven. De helicoptervloot is er belabberd aan toe en worden gekannibaliseerd om ze toch nog enigzins vliegende te houden.
Ik denk dat men een voorbeeld aan China moet nemen, die brengen in Afrika expertise op allerlei gebied en geen wapens, wapens naar Afrika brengen is zeer kwalijk

En op wie wil je dan gaan schieten als twee groepen ruzie met elkaar hebben??

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA6086CA8C671B.html
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:59:57 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74565019
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat men een voorbeeld aan China moet nemen, die brengen in Afrika expertise op allerlei gebied en geen wapens, wapens naar Afrika brengen is zeer kwalijk

Wat denk je dat er met die expertise gebeurt? Die verdwijnt samen met een zak geld in het bureau van een of andere hoge overheidsfunctionaris.

Mijn inziens is een missie in Afrika op grond van humanitaire redenen een optie. Omdat er mensen leven onder het juk van extremisten. Zoals het voorbeeld dat je in een bepaald gebied in SomaliŽ alleen een gezongen vers uit de Koran als ringtone mag hebben op je mobieltje. Dat voetbal verboden is en moord en verkrachting aan de orde van de dag is. Als internationale gemeenschap zijnde kun je zoiets nooit goedkeuren. En dan kun je wel roepen dat een verandering vanuit het volk zelf moet komen ipv buitenlandse interventie maar die mensen leven in zo'n grote angst dat ze zich wel 30x bedenken voordat ze zelf in actie komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74565094
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat denk je dat er met die expertise gebeurt? Die verdwijnt samen met een zak geld in het bureau van een of andere hoge overheidsfunctionaris.

Mijn inziens is een missie in Afrika op grond van humanitaire redenen een optie. Omdat er mensen leven onder het juk van extremisten. Zoals het voorbeeld dat je in een bepaald gebied in SomaliŽ alleen een gezongen vers uit de Koran als ringtone mag hebben op je mobieltje. Dat voetbal verboden is en moord en verkrachting aan de orde van de dag is. Als internationale gemeenschap zijnde kun je zoiets nooit goedkeuren. En dan kun je wel roepen dat een verandering vanuit het volk zelf moet komen ipv buitenlandse interventie maar die mensen leven in zo'n grote angst dat ze zich wel 30x bedenken voordat ze zelf in actie komen.
Ja en wat en op wie wil je gaan schieten daar dan??
En wie zijn dan volgens jouw de extremisten?? Moslims?? Of alle mensen met een baard?

Leren jullie nu eens dat geweld niets oplost
quote:
09 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 10-11-2009 10:10:28 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:08:58 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74565244
Te denken dat een missie van het NL leger (of wat voor leger dan ook) wel even de problemen in Afrika zal oploseen...zielige grootheidswaanzin.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:19:26 #32
157922 fathank
pi_74565513
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en wat en op wie wil je gaan schieten daar dan??
En wie zijn dan volgens jouw de extremisten?? Moslims?? Of alle mensen met een baard?

Leren jullie nu eens dat geweld niets oplost
[..]
De extremisten daar zijn de mensen die anderen een manier van leven opleggen door middel van onderdrukking, angstzaaierij en geweld.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Te denken dat een missie van het NL leger (of wat voor leger dan ook) wel even de problemen in Afrika zal oploseen...zielige grootheidswaanzin.
Ik zeg ook niet dat het alle problemen oplost. Alleen dat je het moreel niet verantwoorden door lekker vanaf de zijlijn staan te kijken hoe mensen beperkt worden in hun dagelijkse doen en laten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:29:27 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74565761
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:19 schreef fathank het volgende:
Alleen dat je het moreel niet verantwoorden door lekker vanaf de zijlijn staan te kijken hoe mensen beperkt worden in hun dagelijkse doen en laten.
Jij wil dus dat wij de rest van wereld gaan vertellen wat ze met hun burgers mogen doen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:51:21 #34
157922 fathank
pi_74566320
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Jij wil dus dat wij de rest van wereld gaan vertellen wat ze met hun burgers mogen doen?
Als de mensenrechten geschonden worden zoals vastgelegd in de UVRM welke ondersteund wordt door een kleine 200 lidstaten dan wel ja.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:29 schreef henkway het volgende:

[..]

heb je het nu over het Nederlandse leger??

Eigenlijk bedoel je dat je graag ergens heen wil om oorlogje te voeren en op mensen te schieten en maakt niet uit of ze zwart of bruin zijn
Wanneer heeft het Nederlandse leger een andere bevolkingsgroep onderdrukt dan? En probeer je nou te insinueren dat ik eigenlijk een racist ben en niets liever zie dan stervende kleurlingen?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:59:51 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74571898
zo, topic schoon,
Henkway, liefste ga je gewoon weg uit Def, Want je bent overal weer lekker op dreef om er weer een boeltje van te maken. Ik ga echt uitzoeken ofdit probleem niet grondiger aangepakt kan worden.

Mensen, ik vraag aan jullie allen, reargeer niet op deze persoon.
pi_74573585
Ik probeer duidelijk te maken dat geweld niets oplost en alleen maar nog meer geweld uitlokt
pi_74574111
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef henkway het volgende:
Ik probeer duidelijk te maken dat geweld niets oplost en alleen maar nog meer geweld uitlokt
Het liefst gebruikt defensie ook geen geweld lieve henkway. Maar ik hoop dat jij weet wat er bijvoorbeeld in Rwanda gebeurt is. Niemand wil dit herhaald zien worden. Vandaar dat geweld soms nodig is om ander geweld te stoppen.
pi_74574710
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef henkway het volgende:
Tenzij je het ongelimiteerd inzet... als je al je tegenstanders uitroeit is er ook geen probleem meer.
Ja, ik generaliseer.
pi_74574734
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:06 schreef UIM het volgende:

Het liefst gebruikt defensie ook geen geweld lieve henkway. Maar ik hoop dat jij weet wat er bijvoorbeeld in Rwanda gebeurt is. Niemand wil dit herhaald zien worden. Vandaar dat geweld soms nodig is om ander geweld te stoppen.
En waar was de wereld toen?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:49:26 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74575696
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:24 schreef Northside het volgende:

[..]

En waar was de wereld toen?
Thuis, op Nederlandse en Franse troepen na. Maar die waren te klein in aantal, nadat de Belgen door hun regering waren teruggeroepen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74575971
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:49 schreef RonaldV het volgende:
Thuis, op Nederlandse en Franse troepen na. Maar die waren te klein in aantal, nadat de Belgen door hun regering waren teruggeroepen.
Ja, ik weet het. Maar soms moet ik even zo'n opmerking maken om de mensen die doorslaan in het "het leger is een hulporganisatie"-idee aan het denken te zetten.
Ja, ik generaliseer.
pi_74576895
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Maar soms moet ik even zo'n opmerking maken om de mensen die doorslaan in het "het leger is een hulporganisatie"-idee aan het denken te zetten.
Gast voor dit soort zaken moet je de politiek verantwoordelijk houden.. Die beslissen of er wel of niet militairen worden ingezet, niet defensie.
pi_74577463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:21 schreef UIM het volgende:

Gast voor dit soort zaken moet je de politiek verantwoordelijk houden.. Die beslissen of er wel of niet militairen worden ingezet, niet defensie.
Weet ik. Maar teveel mensen die niet beseffen dat defensie een verlengstuk is van de politiek. "Het leger wilde naar Afghanistan om daar te moorden!!! ". Nee, de politiek wilde dat defensie naar Afghanistan ging als onderdeel van een VN missie, 9 van de 10 soldaten daar zouden ook liever thuis in Nederland op de bank zitten.

Maar aan de andere kant zijn er hier ook mensen die doorslaan in het "goedpraten", of hoe je dat ook wil noemen. "Wij van het leger zijn eigenlijk een hulporganisatie a la Unicef, waar wij komen groeit gras en fluiten de vogeltjes! ". Nee, ben realistisch, je zit daar als verlengstuk van de politiek, om een politiek doel te verwezelijken.

Wat dat politieke doel is, daar valt over te discussieren. Ik persoonlijk denk niet dat het is om het land op te bouwen en de arme mensen daar blij te maken.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 16:39:10 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74577531
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:53 schreef henkway het volgende:

[..]

En op wie wil je dan gaan schieten als twee groepen ruzie met elkaar hebben??

China brengt geen wapens naar Afrika???

google daar zelf is naar want je zegt weer eens dingen die niet waar zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74577853
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:37 schreef Northside het volgende:

[..]
Maar aan de andere kant zijn er hier ook mensen die doorslaan in het "goedpraten", of hoe je dat ook wil noemen. "Wij van het leger zijn eigenlijk een hulporganisatie a la Unicef, waar wij komen groeit gras en fluiten de vogeltjes! ". Nee, ben realistisch, je zit daar als verlengstuk van de politiek, om een politiek doel te verwezelijken.

Wat dat politieke doel is, daar valt over te discussieren. Ik persoonlijk denk niet dat het is om het land op te bouwen en de arme mensen daar blij te maken.
Heel juist.

Maar je kunt ook discussieren of dat doel ooit wel gehaald zal worden en of dat belastinggeld niet beter in Nederland besteed kan worden.
Nog afgezien van het in mijn ogen fout omgaan met de opiumproductie en het rijk maken van de vijand daar, maar goed
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:54:13 #46
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74578007
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Heel juist.

Maar je kunt ook discussieren of dat doel ooit wel gehaald zal worden en of dat belastinggeld niet beter in Nederland besteed kan worden.
Nog afgezien van het in mijn ogen fout omgaan met de opiumproductie en het rijk maken van de vijand daar, maar goed
Henkway, wat begrijp jij niet van ontopic blijven?
Luister nou toch eens een keer man

In dit topic wordt enkel gesproken over de in Afrika komende missie.. of in ieder geval de planning ervan.
That's it.. anders gaat het straks weer exact hetzelfde lopen zoals de topics over Afghanistan en die Missie. Ik zal er op toezien dat dit gebeurd, en verwijder de offtopic reacties.
pi_74578166
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef henkway het volgende:
Heel juist.

Henkie, wat zou volgens jou het doel moeten zijn van een missie in Afrika? En wat zou volgens jou het politieke doel zijn van een missie in Afrika, als deze er daadwerkelijk zou komen?
Ja, ik generaliseer.
pi_74580225
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Henkie, wat zou volgens jou het doel moeten zijn van een missie in Afrika? En wat zou volgens jou het politieke doel zijn van een missie in Afrika, als deze er daadwerkelijk zou komen?
Helemaal geen missie, geen oorlogje spelen, niet stoer doen in arme landen
We hebben daar niets te zoeken, tenzij je wordt uitgenodigd om te helpen
Indien men vraagt om te komen helpen met scholen bouwen, infrastructuur aanleggen, en onderwijsmateriaal te brengen doe dat, landen zat die dat graag willen

Dan doe je ECHT goed werk
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 19:00:31 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74581265
geen missies?

moesten we nu een voorbeeld aan China nemen of niet?
snap je het zelf nog wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74582792
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:00 schreef sp3c het volgende:
geen missies?

moesten we nu een voorbeeld aan China nemen of niet?
snap je het zelf nog wel
Nee, geen missies, niet schieten, niet stoer in een jeep rijden, en niet helpen met opiumproductie, moeilijk he verstandig zijn??
quote:
9 November 2009
China leent Afrika 10 mld dollar
China stelt voor de komende drie jaar 10 miljard dollar beschikbaar voor leningen aan Afrikaanse landen. Ook wil China de schulden kwijtschelden van de allerarmste landen in Afrika. Dit geldt alleen voor landen die diplomatieke banden met China onderhouden.

De Chinese premier Wen Jiabao maakte de maatregelen bekend op een tweedaagse Chinees-Afrikaanse top in Egypte. Ook omstreden Afrikaanse leiders zijn hierbij aanwezig, zoals president Mugabe van Zimbabwe en al-Bashir van Sudan.

Wen zei verder dat China in Afrika schone energiecentrales zal bouwen en de export naar China zal stimuleren.
edit: op verzoek Bob B

[ Bericht 22% gewijzigd door henkway op 10-11-2009 20:42:39 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')