Precies, en je kent Amsterdam, die trams willen nog wel eens stil staan. 23:15 is makkelijk te redden, maar heb het vaak meegemaakt dat de hoofdact veel te laat begon. Al red je het met die Britpop-bandjes die 35 minuten op het podium staan dan alsnogquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:07 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Scheelt eraan hoelaat het begint/wat voor show/voorprogramma. Maar ik ga ook wel eens naar gigs die om 10 uur beginnen en sta om 23.28 netjes op perron 14Je moet wel de tram nemen, en soms komt die wat later. Vandaar dat ik altijd overdreven vroeg weg ga
Tja maar daar ligt mijn probleem. Dead Weather , Brendan Benson en Mew. 2 acts met 4/5 albums en 1 die wel uit kan lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Precies, en je kent Amsterdam, die trams willen nog wel eens stil staan. 23:15 is makkelijk te redden, maar heb het vaak meegemaakt dat de hoofdact veel te laat begon. Al red je het met die Britpop-bandjes die 35 minuten op het podium staan dan alsnog.
op de heenweg ga ik ook vaak lopend, terug wisselt een beetje of de trams nog rijden. (owja en tvp)quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:35 schreef Sautor het volgende:
Ik ga altijd lopend van Pardiso/Melkweg naar CS
Nee! Verduvelde jarige zussen ook altijd!quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Grobbel het volgende:
Icoontje van Mistaken valt me nu pas op.Maar heb je Lovvers toevallig nog live gezien toen ze onlangs in Nederland waren?
Die 3 lange kerels met bijzonder hoog opstaand haar ? beetje links van het podium?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:12 schreef Toad het volgende:
The Dead Weather was wel lekker. Niet het beste concert wat ik ooit gezien heb, maar was best aardig. Leuk om Jack een keer te zien.
Maar wat waren die draken die naast me stonden irritant zeg. De hele tijd tegen iedereen aan praten.
Daarintegen was het blonde meisje wat met haar vriendinnetje voor me stond erg leuk.
Dat vond ik ook. Verder vond ik het wel OK. Maar niet echt aan mij besteed. Ik vond de zangeres op zich goed, maar ik vond haar wel een beetje overdreven doen op het podium en dat ging me steeds meer irriteren op een gegeven moment.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef portie het volgende:
[..]
Dead Weather begonnen trouwens echt heel goed, alleen naar het midden toe kakte het wat in.
Ook op 1 van de nummers die zich het minst leende om te springenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef portie het volgende:
. Stom volk dat begon te springen en te doen op I Cut Like A Buffalo.
Schermen hebben ze normaal nietquote:Op woensdag 4 november 2009 12:46 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys waren ook goed gisterenAisumasen, jij zei dat je vooral voor de muziek moest gaan maar ik vond de show zeker niet slecht. Vooral de schermen waren wel tof!
Nou, ik ken de Arctic Monkeys als een band die een uurtje hun songs speelt, zonder één woord te zeggen, en weer van het podium verdwijnt als een dief in de nacht. De beste songs van het decennium, dat wel. En geleidelijk aan is dat ook wel steeds meer veranderd natuurlijk. (edit: De show-elementen, niet de songs natuurlijk! Die worden beter en beter.)quote:Op woensdag 4 november 2009 12:46 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys waren ook goed gisterenAisumasen, jij zei dat je vooral voor de muziek moest gaan maar ik vond de show zeker niet slecht. Vooral de schermen waren wel tof!
De interactie met het publiek was niet teveel, de standaard zinnetjes. Misschien tien zinnen in totaal maar dat boeit me niet zoveelquote:Op woensdag 4 november 2009 14:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nou, ik ken de Arctic Monkeys als een band die een uurtje hun songs speelt, zonder één woord te zeggen, en weer van het podium verdwijnt als een dief in de nacht. De beste songs van het decennium, dat wel. En geleidelijk aan is dat ook wel steeds meer veranderd natuurlijk.
Maar leuk dat ze nu een confettikanon en videoschermen hebben. Zolang het showballet en vliegende pianos à la Muse achterwege blijven, vind ik het alleen maar grappig.
Geweldig album. Dat snel Interpol 4 mag komenquote:
Ik stond wel links van het podium, vanaf Jack's oogpunt gezien dan.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef portie het volgende:
[..]
Die 3 lange kerels met bijzonder hoog opstaand haar ? beetje links van het podium?
En jij had toch geen Raconteurs t-shirt aan? :p
Dead Weather begonnen trouwens echt heel goed, alleen naar het midden toe kakte het wat in. Een paar goeie nummers nog gezien. Stom volk dat begon te springen en te doen op I Cut Like A Buffalo.
"Whole New Way" is al in mei op de Japanse uitgave van "Primary Colours" verschenenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:16 schreef frame-saw het volgende:
Dit is dus het nieuwe nummer van The Horrors die gister ten gehore werd gebracht
Jaquote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef Mistaken het volgende:
Mag ik even zeggen dat die plaat van The XX echt heel goed is!
quote:Op woensdag 4 november 2009 19:06 schreef Toad het volgende:
[..]
Was jij dat leuke blonde meisje met een zwart lang shirtje/truitje?
Lol. nee. Ben wel blond maar ben een jongen, sorry.quote:Was jij dat leuke blonde meisje met een zwart lang shirtje/truitje?
Ik vond het juist wel leuk...maar hij was niet zo goed bij stem en het was ook een beetje op de automatische piloot...dus eigenlijk heb je wel gelijk hehe. Toch heb ik me wel vermaakt.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:24 schreef portie het volgende:
[..]
Brendan benson viel me wat tegen gisteren maar dat is dan ook geen indie.
hihiquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:37 schreef portie het volgende:
Cornerstone lijkt me. Ga eens snel kijken :p
Yep.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:06 schreef frame-saw het volgende:
Ja die dusDacht dat het een geintje was, maar dus de officiële clip?
Ken jij nog iemand die 2 gastenlijstplekken over wil nemen. Maat van me kan niet meer.quote:Op maandag 9 november 2009 17:29 schreef frame-saw het volgende:
Bazar Curieux![]()
Ga volgend jaar wel weer als ik dichter bij Rotterdam woon, nu is het gewoon niet handig.
Vind het wel een vreemde voor Bazar Curieux eigenlijk![]()
Morgen The Maccabees, jeej. Wilde vanavond nog naar Morrissey maar ik ben blut
Voor Bazar Curieux?quote:Op maandag 9 november 2009 17:31 schreef portie het volgende:
[..]
Ken jij nog iemand die 2 gastenlijstplekken over wil nemen. Maat van me kan niet meer.
Nee, zit er zelf nog met éénquote:Op maandag 9 november 2009 17:31 schreef portie het volgende:
[..]
Ken jij nog iemand die 2 gastenlijstplekken over wil nemen. Maat van me kan niet meer.
En, voor het gemak, hij staat ook op luisterpaal!quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:51 schreef Arn0 het volgende:
Het is geen indie veronderstel ik, maar het gehele Them Crooked Vultures album staat op youtube
haiquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:32 schreef Toad het volgende:
Kut, concertpartner voor de Arctic Monkeys voor morgen is ziek geworden.
hm ja alles is op dit moment teveel gezien mijn werkeloze staat van dienstquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:54 schreef Toad het volgende:
38 officieel, maar er valt wel iets te regelen mocht dat veel zijn voor dit moment
quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:47 schreef Toad het volgende:
Grizzly Bear was gister ook saai; maar St Vincent daarintegen.
Twittert ze.quote:Amsterdam might be my favorite European city. So many opportunities for epiphanies here. Thanks for the show!
Mja, je moet toch wel een concert hebben dat je toch (net) iets beter vond..quote:Op donderdag 12 november 2009 00:41 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, zeg, nou, kom op. Linker- of rechterteen, Paul of John, horses for courses, appels met peren
.
En dan zeurt Jorne tegen mijquote:Op donderdag 12 november 2009 15:10 schreef portie het volgende:
Wat een week![]()
Maandags naar Bell X1, erachter komen dat je de laatste trein gemist heb en dus ergens in Utrecht maar overnachten. Mini-concert was echt super. Ik kende het maar half of eigenlijk niet maar het klonk goed.
Dinsdag ochtend snel terug naar Deventer voor tentamen, die zelfde avond terug naar Amsterdam voor Arctic Monkeys.Wat een feest, wat een band. When the sun goes down, Do me a Favour, Cornerstone, 505
.
Woensdag weer tentamens en dan 's avonds terug naar Mew. Nog zo'n goeie (live) band![]()
Geweldige week. Nu even een dagje bij komen. Mijn volgende concertjes maar plannen
Was jij nog naar Maccabees gegaan ? Of speelden die te laat?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:18 schreef frame-saw het volgende:
[..]
En dan zeurt Jorne tegen mij![]()
Gister werd mij Hey Rosetta! getipt, echt even checken op YouTube
Nee ik was na Wintersleep echt doodmoe en toen kwam I Am Kloot en dacht ik fuck itquote:Op donderdag 12 november 2009 21:58 schreef portie het volgende:
[..]
Was jij nog naar Maccabees gegaan ? Of speelden die te laat?
Hoe kun je de andere dagen nou niet leuk vinden?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb pp's gewonnen voor Le Guess Who![]()
Alleen ik wilde alleen maar zaterdag simpelweg omdat de andere dagen niet veel leuks is. Maar ach, zondag word ook wel een lekker dagje
London Calling, en dat wil ik het liefstquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:58 schreef portie het volgende:
Waar wint Frame-saw geen kaarten voor ?
Goed album!quote:
Ja, maar het is dan ook wel een erg populaire band.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef frame-saw het volgende:Ik moet maar niet meer op sites als Paradiso enzo kijken.
Trouwens wel superduur?
Horchata en Cousins klinken veelbelovend.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:46 schreef frame-saw het volgende:
Zal wel storm lopen ja. Tivoli was destijds erg leuk, Lowlands ook wel trouwens. Ben wel benieuwd naar het nieuwe album
Dan ben je te enthousiastquote:Op woensdag 18 november 2009 16:48 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Horchata en Cousins klinken veelbelovend.
Job de Wit was onlangs erg enthousiast over het nieuwe album.
Ik gok dat het binnen 10 minuten uitverkocht is, of ben ik dan té enthousiast?
The Raconteurs was toen ook.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:13 schreef Thijsssss het volgende:
Tivoli concert was tegelijk met Radiohead als ik het goed heb, zit misschien nog veel overlap wat betreft fans
Volgens mij komt het grootste gedeelte van de bands die ik afgelopen jaar geluisterd heb van eigen bodem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:03 schreef DeBaas. het volgende:
Eindelijk weer een leuk bandje van eigen bodem.
Misschien kun je vrienden zoeken in V&Aquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:14 schreef frame-saw het volgende:
Nog meer mensen naar LC vanavond? Tik me aan, ik wil niet gezien worden zonder dat ik zie
Ik heb wel vrienden maar ik vind het leuk om met mensen van dit forum te praten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Misschien kun je vrienden zoeken in V&A
Ik ken het falen daarin jaquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef AMDB het volgende:
Mensen van forums![]()
Nee, vind het ook wel leuk om mensen tegen te komen, maar het blijft eng om mensen zomaar aan te spreken als je niet zeker weet of diegene diegene is die je denkt dat het is.
Of mensen met de username aansprekenquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef AMDB het volgende:
Mensen van forums![]()
Nee, vind het ook wel leuk om mensen tegen te komen, maar het blijft eng om mensen zomaar aan te spreken als je niet zeker weet of diegene diegene is die je denkt dat het is.
Dat was ik bij Florencequote:Op vrijdag 20 november 2009 13:28 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ken het falen daarin jaHeel enthousiast: o jij ben *nickname* van *insert forum*. En dan een rare blik krijgen. Maar van hier herken ik alleen jakkop (oid), mistaken en portie en van de rest heb ik nooit een foto gezien. En ondanks mijn dikke anonimiteit hier herkennen mensen mij
(bij Florence.. weet niet meer wie dat was eigenlijk)
Mijn huisgenoten doen dat wel eensquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
Of mensen met de username aanspreken![]()
Heb het gelukkig maar 1x meegemaakt, maar het klinkt ontzettend domquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:30 schreef AMDB het volgende:
[..]
Mijn huisgenoten doen dat wel eensEn die zitten niet eens op fok
Hoi AMDB. Nouja, ik heb echt 1,5 jaar geleden ooit mijn Last.FM hier gehad, haha. Dus alleen de oudjes kunnen mij herkennen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat was ik bij FlorenceMaar dat wist ik helemaal niet zeker toen. Maar je hebt wel eens foto's bij last.fm enzo, dus als mensen die hebben herkennen ze je sneller dan hier aan je FOK profiel oid.
Ik heb hem op Lowlands 09 gezien en ik durf te zeggen dat ik dat het beste concert vond van het hele festival. Die gast is een genie.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:05 schreef ralfseltje het volgende:
Is Jack Penate live eigenlijk een beetje leuk?
Hmm verdorie, heb een vergadering om tien uur. Hopen dat ik nog ff langs kan wippen dan vanavondquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:30 schreef Disparu het volgende:
[..]
Ik heb hem op Lowlands 09 gezien en ik durf te zeggen dat ik dat het beste concert vond van het hele festival. Die gast is een genie.
Ik hoop het ook voor jequote:Op vrijdag 20 november 2009 15:04 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Hmm verdorie, heb een vergadering om tien uur. Hopen dat ik nog ff langs kan wippen dan vanavond
quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:05 schreef ralfseltje het volgende:
Is Jack Penate live eigenlijk een beetje leuk?
Dat!quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:30 schreef Disparu het volgende:
[..]
Ik heb hem op Lowlands 09 gezien en ik durf te zeggen dat ik dat het beste concert vond van het hele festival. Die gast is een genie.
He, daar was ik ook.. in het Paard. Vond dit wel het tofste van de hele avond (heb alleen niet de eerste en laatste band gezien). En ze staan natuurlijk op SXSW in Texas, zoals alle bands die avondquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:03 schreef DeBaas. het volgende:
Backstage bij Vampire Weekend in Februari!![]()
Oh, en woensdag dit gezien;
en bevalt wel.. vooral Check My Mind (staat op hun myspace) is erg lekker.. Eindelijk weer een leuk bandje van eigen bodem.
Het was inderdaad niet echt heel hard. Ik heb echter nog nooit zoveel mensen met van die fluorescerende wegwerp oordoppen zien staan. Vond het optreden overigens vrij kort, krap vijftig minuutjes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:00 schreef ralfseltje het volgende:
APTBS was vet gister, sodeju. Alleen gebeurde toch waar ik al bang voor was, het geluid was niet écht hard. En het geluid was de eerste 20 minuten echt om te huilen. Gelukkig werd het beter, en de laatste 20 minuten waren echt heel tof. Maar toch jammer dat een band die bekend staat om het harde geluid dat niet echt mocht waarmaken.
Vaag dat ze op LGW dan wel 1,5 uur speelden, terwijl een festivalgig normaal korter is. Jammer van het geluid, dat hoort idd hard. Mss kan dat niet in Vera?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet echt heel hard. Ik heb nog nooit zoveel mensen met van die fluorescerende wegwerp oordoppen zien staan. Vond het optreden overigens vrij kort, krap vijftig minuutjes.
Kan wel hard, maar mocht niet van de persoon 'in charge' die avond, voorzover ik het begrepen heb. De soundcheck was wel heel, heel, heel hard, maar dat werd teveel gevonden geloof ik. Belachelijk natuurlijk, je komt naar zo'n band oa omdat ze het imago hebben van 'loudest band on earth'. Dus dan moet je ze ook gewoon hun gang laten gaan, je mag aannemen dat het publiek weet naar welke band ze gaan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:52 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Vaag dat ze op LGW dan wel 1,5 uur speelden, terwijl een festivalgig normaal korter is. Jammer van het geluid, dat hoort idd hard. Mss kan dat niet in Vera?
Vanavond o.a. The Dodos, The Field, Wild Beasts, Crystal Fighters en veul meer. Jeej
Misschien waren ze 'not amused' door de beperking van het aantal decibellen en speelden ze daarom maar een korte set.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:27 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Kan wel hard, maar mocht niet van de persoon 'in charge' die avond, voorzover ik het begrepen heb. De soundcheck was wel heel, heel, heel hard, maar dat werd teveel gevonden geloof ik. Belachelijk natuurlijk, je komt naar zo'n band oa omdat ze het imago hebben van 'loudest band on earth'. Dus dan moet je ze ook gewoon hun gang laten gaan, je mag aannemen dat het publiek weet naar welke band ze gaan.
Hoorde buiten wel erg veel mensen klagen dat het heel hard was, maar die waren gewoon niks gewend. Was wel harder dan een gemiddeld concert, maar niet bijzonder hard.
Maar was alsnog erg vet. Wel heel kort als ze idd anderhalf uur speelden op een festival? Ga ik maar eens naar informeren bij Vera
ik ook maar dit was toch tofferquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:39 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben jaloers, al had ik ze al op Subbacultcha-feestje gezien
Nieuwe nummer klonk iig veelbelovend!quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:43 schreef Toad het volgende:
Hey, BRS gaat komend voorjaar weer optreden. Ik ben benieuwd.
Ik zat in een hok, waar roken mogelijk wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:23 schreef frame-saw het volgende:
En hoe kun je die secret gig nou missen?
Ik vond het geluid wel hard? Maar heb standaard oordopjes in dus ja. En iemand anders zei het ook al (schreeuwend).quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:53 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Ik zat in een hok, waar roken mogelijk wordt gemaakt.
Ik vond Huoratron wel heeeeeeeel vet trouwens, alleen had het gevoel dat het geluid wat zachtjes stond..
Niet dat het ooit aan Lowlands tippen kon!
ik heb patrick vorig weekend gesproken & afgelopen zaterdag was ik erbij toen hij ook keihard naar de klote was in de helling (netzoals iedereen die er na 4uur nog was geloof ik), maar wil hem nog steeds eens goed portretteren. heb nog niet alle foto's uitgezocht maar o.a. portretten van William Fitzsimmons, beide broertjes van Tweak Bird, a place to bury strangers, ben chasny ( Six Organs of Admittance ), die enorme hippie van Gala Drop & zanger van Wavves.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:23 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb met Patrick Watson gesproken![]()
En er waren in De Helling echt veel bands zaterdagnacht. Heb heel Megafaun nog gezien, de zanger van Wild Beasts (en vast zijn kornuiten maar die zijn minder herkenbaar). Niemand ook die Watson herkende trouwens, ik wist ook maar toevallig hoe hij eruit zag.
En hoe kun je die secret gig nou missen?
Edit: O we moeten niet opscheppen want dan komt TomR met het lijstje artiesten waarvan hij een portret heeft gemaakt(Mooie foto's op je flickr trouwens!)
Ik moet trouwens zeggen dat ik net als frame-saw je foto's vaak erg vet vind! Misschien moeten ze jou eens vanuit FOK! naar grotere concerten sturen om te fotograferen ipv die faalhazen van nu die soms alleen de zanger fotograferenquote:Op woensdag 2 december 2009 01:25 schreef TomR het volgende:
[..]
ik heb patrick vorig weekend gesproken & afgelopen zaterdag was ik erbij toen hij ook keihard naar de klote was in de helling (netzoals iedereen die er na 4uur nog was geloof ik), maar wil hem nog steeds eens goed portretteren. heb nog niet alle foto's uitgezocht maar o.a. portretten van William Fitzsimmons, beide broertjes van Tweak Bird, a place to bury strangers, ben chasny ( Six Organs of Admittance ), die enorme hippie van Gala Drop & zanger van Wavves.
Die secret gig had ik trouwens ook gemist als ik het niet van te voren had geweten.
Ben trouwens heel benieuwd wat Bob & Johan volgend jaar gaan neerzetten.
Ik heb een tijd geleden die voorwaarde door zitten kijken voor de fotografen maar het is voor mij geen toegevoegde waarde + ik mag mijn foto's niet met watermerk online knallen. Ik heb een organisatie waar ik zelf mag aangeven bij welke dingen ik aanwezig wil zijn en verder gaat de rest van de aanvragen via de bandjes/labels/management waar ik mee tour/werk.quote:Op woensdag 2 december 2009 08:05 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik moet trouwens zeggen dat ik net als frame-saw je foto's vaak erg vet vind! Misschien moeten ze jou eens vanuit FOK! naar grotere concerten sturen om te fotograferen ipv die faalhazen van nu die soms alleen de zanger fotograferen
Is het je werk of is het een hobby eigenlijk?quote:Op woensdag 2 december 2009 10:59 schreef TomR het volgende:
[..]
Ik heb een tijd geleden die voorwaarde door zitten kijken voor de fotografen maar het is voor mij geen toegevoegde waarde + ik mag mijn foto's niet met watermerk online knallen. Ik heb een organisatie waar ik zelf mag aangeven bij welke dingen ik aanwezig wil zijn en verder gaat de rest van de aanvragen via de bandjes/labels/management waar ik mee tour/werk.
ik kan er nu bijna van leven, heb nog wel een klein bijbaantje zodat ik wel mn huur nog altijd kan betalen maar hopelijk niet voor lang meerquote:Op woensdag 2 december 2009 11:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Is het je werk of is het een hobby eigenlijk?
opleidingquote:Op woensdag 2 december 2009 12:48 schreef frame-saw het volgende:
Tof. Heb je een opleiding gedaan of is het van hobby naar werk gegaan? En waar zijn jouw foto's het meest te vinden? Dan kan ik voortaan speuren naar jouw naam
Moet van de drummer.quote:
Is jouw plaatje een poppetje?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef ralfseltje het volgende:
Zoekt iemand hier nog een kaartje voor Julian Plenti zondag?
Ik ben er ook bij :-), mooie lineup om de zondagmiddag mee door te komenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:06 schreef AMDB het volgende:
Tof, gastenlijstplek voor In Excelsis Deo in Tivoli zondag![]()
http://www.tivoli.nl/agen(...).+IN+EXCELSIS+DEO%21
Zeker! En Ben ook uitermate benieuwd naar Torre en Roosquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:59 schreef TomR het volgende:
[..]
Ik ben er ook bij :-), mooie lineup om de zondagmiddag mee door te komen
nummers van de cd vind ik goed klinken, heel benieuwd hoe ze het live gaan doen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zeker! En Ben ook uitermate benieuwd naar Torre en Roos
Ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord, muziek schijnt super lelijk geweest te zijn en mensen gingen eerder weg enzo.quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:05 schreef K.Weenie het volgende:
Ben nog aan het nagenieten van Julian Casablancas, was kort maar erg leuk.![]()
Blij dat ik afgezegd heb voor Bazar Curieux danquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord, muziek schijnt super lelijk geweest te zijn en mensen gingen eerder weg enzo.
Ik heb toch nog zeer positieve reacties van mensen ter plekke gehoord, en ook OOR was zeker niet negatief: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1242quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord, muziek schijnt super lelijk geweest te zijn en mensen gingen eerder weg enzo.
same here, heb alleen el pino gemist en awkard I maar een klein stukje gezienquote:Op zondag 6 december 2009 21:55 schreef AMDB het volgende:
In Excelsis Deo vanmiddag was echt geweldig!
Samenwerking tussen Torre Florim en Roos van Rebergen is echt supergaaf geworden! De teksten zijn echt aangrijpend als je je realiseert dat ze door verstandelijk gehandicapten geschreven zijn. Echt een top project!
Muziek is te luisteren op www.despeeldoos.com
Andere bands waren ook tof, Moss had ik nog nooit gehoord maar dat was echt tof, Awkward I en El Pino & The Volunteers waren ook gaaf. Ik vond alleen dat The Madd alles een beetje afraffelde.
ik vind het acoustisch toch eigenlijk wat sterker, maar djurre speelt het liefst toch met band. Gelukkig treed hij vooral alleen op meestal.quote:
Waarom gemist? Je was wel aanwezig in De Helling toch? Heb je iig al voor het 1e optreden rond zien lopenquote:Op maandag 7 december 2009 00:12 schreef TomR het volgende:
[..]
same here, heb alleen el pino gemist en awkard I maar een klein stukje gezien
de staat/roos backstage aan het fotograferen geweest, die foto's komen de aankomende tijd nog niet in de publiciteit zover ik het nu kan zien. Komen er in de loop van de dag 3 op http://www.fileunder.nl/ te staan (alleen moss staat nu online). 3voor12 sessie van Roos & Torre staat trouwens ook al online, voor de mensen die het gemist hebben: http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41129804/42846506/0quote:Op maandag 7 december 2009 08:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Waarom gemist? Je was wel aanwezig in De Helling toch? Heb je iig al voor het 1e optreden rond zien lopen![]()
Komen de foto's online trouwens? zo ja, linkje aub
quote:Op maandag 7 december 2009 00:48 schreef Thijsssss het volgende:
Paul Banks is 'n held, heeft 'ie vanavond wel weer bewezen!
hoezo? Ben het wel met hem eens wat betreft het voorprogrammaquote:En http://twitter.com/junkie; sterf...
Mooi jaquote:Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Toad het volgende:
Dit nummer was gisteravond echt. Je zit direct helemaal in het sfeertje wat 'ie wil creëren.
Ja, het voorprogramma leek me niet héél interessant en dat bleek ik nog goed te hebben ook. Via de zijkant naar voren lopen gaat altijd makkelijkquote:Lien, je was een beetje aan de late kant he? Ik zag je bij het voorprogramma naar voren schuiven.
Omdat hij by far de meest irritante mede concertganger is die ik ooit tegen ben gekomen. Naast dat ik het voorprogramma soms nog wel kon waarderen, kwekte hij door elk nummer heen, stond de helft van zijn tijd met zijn ene camera te filmen, een kwart van de tijd met zijn iPhone te twitteren, te fotograferen en andere dingen te doen en het laatste kwart foto's te maken met z'n tweede camera. Dan had ik ook nog eens een rugzak op en vond het nodig om zowel met de dames voor zich als achter zit te babbelen, wat resulteerde in om de 10 seconden een rugzak in mijn pens. Gelukkig was ik groter dan hij, want een meisje naast hem kreeg de rugzak telkens tegen haar hoofd.quote:Op maandag 7 december 2009 17:09 schreef lienelien het volgende:
[..]
hoezo? Ben het wel met hem eens wat betreft het voorprogramma
Hij is ook op FOK! actief onder de naam Junkie (zie Julian Plenti-topic). Tegen filmen heb ik niks (als de filmers het maar op YouTube zetten), maar gekwek door de nummers heen is zeer irritant. Achterin leek het opvallender om niet te praten dan om dat wel te doen. Deze cover vond ik wel briljant:quote:Op maandag 7 december 2009 22:24 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Omdat hij by far de meest irritante mede concertganger is die ik ooit tegen ben gekomen. Naast dat ik het voorprogramma soms nog wel kon waarderen, kwekte hij door elk nummer heen, stond de helft van zijn tijd met zijn ene camera te filmen, een kwart van de tijd met zijn iPhone te twitteren, te fotograferen en andere dingen te doen en het laatste kwart foto's te maken met z'n tweede camera. Dan had ik ook nog eens een rugzak op en vond het nodig om zowel met de dames voor zich als achter zit te babbelen, wat resulteerde in om de 10 seconden een rugzak in mijn pens. Gelukkig was ik groter dan hij, want een meisje naast hem kreeg de rugzak telkens tegen haar hoofd.
Maar de stem van Paul maakte alles weer goed![]()
Waarvan Owl City dus nu al een hit heeft. Delphic ken ik nog van het voorprogramma van Bloc Party.quote:Daisy Dares You
Delphic
Devlin
The Drums
Everything Everything
Giggs
Gold Panda
Ellie Goulding
Hurts
Joy Orbison
Marina & the Diamonds
Owl City
Rox
Stornoway
Two Door Cinema Club
Mijn post was geen reactie op jouquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:55 schreef Sautor het volgende:
Ja, dat weet ik. Maar meestal kende ik van die lijst al een flink aantal namen, maar de laatste tijd zegt het me steeds minder.
Dat leek zo, mijn excusesquote:Op woensdag 9 december 2009 00:08 schreef tim. het volgende:
[..]
Mijn post was geen reactie op jou. Ik heb vorig jaar pas voor het eerst van die lijst gehoord, toen kende ik er ook al bijna niks van.
In 2010 kunnen we behalve die nieuwe namen ook nieuwe albums van al gevestigde namen verwachten, zoals Interpol, Arcade Fire en Yeasayer.
Gold Panda is wel een leuk toevallig per ongeluk een keer gedownload. Maar ik kan me niet voorstellen dat het ooit verder komt dan kleine zaal Paradisoquote:Op woensdag 9 december 2009 13:45 schreef Grobbel het volgende:
Gold Panda zit ook al een tijdje in de Pitchfork-promotiemolen. Aardige band, maar niet echt heel bijzonder tot dusver (experimentele glitchpop). The Drums en Two Door Cinema Club zijn ondertussen ook wel enigszins bekend.
Volgens mij zijn ze erg zweverig live, zeker als je in de mood bent erg gaaf wat ik me er van kan herinneren (heb ze op De Affaire gezien volgens mij). Het kan ook zijn dat ik het optreden verwar met Wintersleep o.i.d.quote:Op maandag 14 december 2009 23:32 schreef Thijsssss het volgende:
Ook ik ben (gratis) aanwezigMoet zeggen dat het met koptelefoon op erg fijn klinkt, hoe zijn ze live?
Thanks! Ik wilde ook naar Sleepy Sun maar betaald werk gaat voor. Ik moet woensdag Polvo ook al missen in tivoli, als troost naar tweak bird in merleyn die avond.quote:Op maandag 14 december 2009 23:11 schreef frame-saw het volgende:
Mooie foto's van IKC Tom!
Morgen trouwens (wederom gratis) naar Sleepy Sun!
Laatste Johan concert in Paradisoquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef frame-saw het volgende:
Tweak Bird is tof! Polvo ken ik niet, dacht altijd dat het metal was maar blijkt dus niet zo te zijn.
Mijn volgende gig na vanavond is pas Los Campesinos![]()
Of zijn er nog leuke dingen in de kerstvakantie?
Hij staat toevallig ook op de luisterpaal zag ik gisteren: http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.42819745quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef frame-saw het volgende:
Tweak Bird is tof! Polvo ken ik niet, dacht altijd dat het metal was maar blijkt dus niet zo te zijn.
The Temper Trap is leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef frame-saw het volgende:
ik heb ze al 2x live gemist :| de eerste keer had ik helaas een andere afpsraak, de 2e keer op crossing border omdat de zaal te vol stond alquote:
Uitverkocht en op een zondagquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef -Dries- het volgende:
[..]
The Temper Trap is leuk.
http://www.last.fm/event/(...)+on+20+December+2009
Klopt, sprak nog even met de drummer. Was aan het optreden echter niet af te zien, gelukkig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 03:34 schreef TomR het volgende:
hoorde dat die een slechte dag hadden (eer)gisteren, bandbus was (deels) leeggeroofd...![]()
Mooi gefilmd ook wel!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:31 schreef TomR het volgende:
mooie sleepy sun sessie bij mijn vrienden van Amsterdam Acoustics http://www.amsterdamacous(...)ecording-sleepy-sun/
nee dat was gaga alquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:09 schreef Toad het volgende:
Ik ga naar Alicia Keys in Antwerpen. Puur verraad aan dit indietopic ofniet?
Zijn ze nu alweer in Nijmegen? Derde keer binnen een jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:52 schreef AMDB het volgende:
Net tickets gekocht voor Slagsmalsklubben in Doornroosje.
Ik vond ze op De Affaire supervetquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zijn ze nu alweer in Nijmegen? Derde keer binnen een jaar.Na die belachelijke poppenkast van de vorige keer dat ze in Roosje waren ben ik eigenlijk wel klaar met ze...
zie #269quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:06 schreef Toad het volgende:
Nieuwe single BRS 'Light it up'
http://www.myspace.com/bloodredshoes
ohh...quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:11 schreef Toad het volgende:
Ja, maar #269 ging toch over Colours Fade?
afgelopen jaar ook al niet.. jammer!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:13 schreef AMDB het volgende:
http://alternative.blog.n(...)2010-toch-afgeblazen
De Beschaving 2010 gaat toch niet door, jammer.
En dat terwijl het blijmaakmuziek is!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef lienelien het volgende:
kan trouwens niet erg blij worden van de nieuwe Vampire Weekend
quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:05 schreef Mistaken het volgende:
[..]
En dat terwijl het blijmaakmuziek is!
Ik zal morgen even luisteren!Single is wel leuk!
Yeasayer single ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |