quote:Op maandag 2 november 2009 14:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben een online cursus Logic aan het doen bij Lynda.com. Er zitten wel heel veel slimme foefjes in die ik bij bv Cubase niet ben tegengekomen. Maar een mac is zeker geen must nee.
Zoiets wil ik ook nog een keer doenquote:
CuBase? Heb ik ooit nog wel eens wat mee gedaan...quote:Op maandag 2 november 2009 14:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoiets wil ik ook nog een keer doenIk zit nu alleen ff te twijfelen met welke software ik echt wil gaan werken. Gebruikte nu vaak voor het mixen Adobe Audition, maar past met gast opnames gemaakt die werkte met Sonar en dat zag er ook wel relax uit.
Er zijn zoveel opties
Mja een keer mee gewerkt maar ik vond het niet zo fijn werken eigenlijk, was er niet zo weg van. Maar het is natuurlijk altijd met nieuwe programma's wel ff wennen hoe het werkt.quote:Op maandag 2 november 2009 14:49 schreef Libelah het volgende:
[..]
CuBase? Heb ik ooit nog wel eens wat mee gedaan...
Is dat niet die slechte serie van comedy central ?quote:Op maandag 2 november 2009 15:00 schreef The_Dean het volgende:
Mensen bekend met Reaper? Dat is toch gratis en erg goed?
Goeie seriequote:Op maandag 2 november 2009 15:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is dat niet die slechte serie van comedy central ?
Niet gratis, wel goedkoop. Dacht iets van 30 euro ofzo.....quote:Op maandag 2 november 2009 15:00 schreef The_Dean het volgende:
ben er na aanraden van jou mee gaan werken, werkt opzich wel lekker, maar ik heb ook een nieuwe PC nodigquote:Op maandag 2 november 2009 15:00 schreef The_Dean het volgende:
Nou, is wel origineel van een metalband hoorquote:Op maandag 2 november 2009 13:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is niet echt "metalfreak" he
Maar tof!
Dus jij vermoordt eigenlijk stiekem ook geen Arabieren?!quote:Op maandag 2 november 2009 17:31 schreef Meursault het volgende:
[..]
Don't let his username fool you..
Er staan hele handige videotutorials op internet en ook in de manual staan goede. Probleem is dat je het even gewoon moet doen al heb je er geen zin inquote:Op maandag 2 november 2009 17:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, is wel origineel van een metalband hoor
Ik heb het trouwens opgenomen met Cubase SX. Dat was eigenlijk zo ongeveer het enige programma dat ik voor dat doel ken en ook hier ergens heb. Maar echt makkelijk vind ik het niet eigenlijk. Ik ben nu zover dat ik losse kanalen kan opnemen en die nog een beetje kan bewerken, maar effecten e.d. lukt me nog niet allemaal. Laat staan het toevoegen van drumtracks bijvoorbeeld via een VSTi.
Ik ben zoals gezegd bezig met zo'n Logic-cursus, probleem is alleen dat veel snel wegzaktquote:Op maandag 2 november 2009 17:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Er staan hele handige videotutorials op internet en ook in de manual staan goede. Probleem is dat je het even gewoon moet doen al heb je er geen zin innadat ik het gedaan heb was ik echt 5x sneller geworden!
Klopt, het zakt heel snel weg. Maar ik kan je ook vertellen dat het als je het eenmaal kan, net als fietsen is. Ik heb wel eens een maand niks gedaan en toch maakt dat dan weer niet uit voor je skills.quote:Op maandag 2 november 2009 17:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ben zoals gezegd bezig met zo'n Logic-cursus, probleem is alleen dat veel snel wegzaktJe moet er echt veel uren in stoppen om er een beetje handig in te worden, en zoveel tijd heb ik niet.
Maar leuk is het zeker.
lol, zo erg is dat toch nie?quote:Op maandag 2 november 2009 16:22 schreef Witchfynder het volgende:
Dat vertelde hij gister. Hij maakte zich gelijk zorgen "Wat doe jij op een gitaarforum?!"
.
Is dat een gratis cursus? iTunes (podcast) en Youtube staan vol met gratis tutorials en zooi. Daardoor al behoorlijk handig geworden in Logic. Is zo'n cursus aan te raden voor de niet-zo-amatareur?quote:Op maandag 2 november 2009 14:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben een online cursus Logic aan het doen bij Lynda.com. Er zitten wel heel veel slimme foefjes in die ik bij bv Cubase niet ben tegengekomen. Maar het is zeker geen must nee.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe noem je die 5th en 4th in muzikale termen eigenlijk?
of terwijl waar 3 frets tussen zitten is een terts?quote:Op maandag 2 november 2009 21:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
as-b is een secunde
gis-b is een terts.
van een letter naar de vierde letter heet een kwart.
van een letter naar de vijfde letter heet een kwint.
van een letter naar de zesde letter heet een sext.
van een letter naar de zevende letter heet een septime.
van een letter naar de achtste letter heet een oktaaf.
zo verder none, decime, undecime, duodecime.
quote:Op maandag 2 november 2009 21:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
of terwijl waar 3 frets tussen zitten is een terts?
en waar 2 frets tussen zitten is een secunde? etc.?
niet dat ik er goed in ben maa rik had ook zoiets vanquote:Op maandag 2 november 2009 21:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is een kwintencirkel, biatch.
Nou, ik vind deze ook een beetje moeilijke lezen. Maar in een kwintencirkel kun je relaties van tonen t.o.v. elkaar spieken (intervallen). De ene ring is mineur, de andere ring is majeur. Wat de rest is zie ik ff nietquote:Op maandag 2 november 2009 21:30 schreef Daantke het volgende:
[..]
niet dat ik er goed in ben maa rik had ook zoiets van![]()
Zit daar maar niet over inquote:Op maandag 2 november 2009 21:13 schreef TeleluvR het volgende:
Nee, die van Dean is beter en (kuch) goedkoper. Volgens mij is eibert er veel te blij mee en ik hoop dat dat nog even aanhoudt!
Jaquote:Op maandag 2 november 2009 23:10 schreef TeleluvR het volgende:
En vergeet de kopvorm niet. De jouwe is correct, deze heeft absoluut geen Gibson-kop!
Zo mooi:
[ afbeelding ]
Ik denk het ook. OpenOffice.org Writer is echt geweldig met Navigator. Je kunt zó makkelijk door de opmaak van je document heen surfenquote:Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef TeleluvR het volgende:
Heeft vast iets te maken met styles...
Hehe, was het ritje wel waard als ik het zo hoor... fijn hoor!quote:Op maandag 2 november 2009 23:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja
Hangt zo mooi aan de muur naast de V, kan er uren naar kijken
Eigenlijk wil ik ook nog een '56 Goldtop met P90'squote:Op maandag 2 november 2009 23:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hehe, was het ritje wel waard als ik het zo hoor... fijn hoor!
Nu nog de Gibson eruit en dan ga ik aan de 62RI strat...![]()
In grunn gelijk mijn oude Epi opgehaald, blijft ook een fijn ding!
[ afbeelding ]
Precies... ooitquote:Op maandag 2 november 2009 23:20 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ook... maar dan wel een echte Gibson... tot die tijd verdoe ik mijn tijd met
[ afbeelding ]
Welk merk is dat?quote:Op maandag 2 november 2009 23:20 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ook... maar dan wel een echte Gibson... tot die tijd verdoe ik mijn tijd met
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat OpenOffice nooit goed kon zijn, omdat het gratis is..quote:Op maandag 2 november 2009 23:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk het ook. OpenOffice.org Writer is echt geweldig met Navigator. Je kunt zó makkelijk door de opmaak van je document heen surfen.
Ik vind het geweldig. Ik gebruikte het alleen eerst onder Linux, maar nu ook onder Windows. Ben er zelfs een cursus in aan het ontwikkelen voor den baaschquote:Op maandag 2 november 2009 23:27 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat OpenOffice nooit goed kon zijn, omdat het gratis is..
Koop een Heritage Guitar. Die zouden echter Gibson zijn dan Gibsonquote:Op maandag 2 november 2009 23:20 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ook... maar dan wel een echte Gibson...
quote:Heritage Guitars was founded in 1985 by former employees of the Gibson guitar factory. In the early 1980s, Gibson, faced with excess production capacity and, some claim, a difficult relationship with its labor union, closed its historic Parsons Street factory in Kalamazoo, Michigan and relocated much of its production to its factory in Nashville, Tennessee. Some of the Gibson employees who did not want to move their homes and families to Tennessee started production of guitars under a new name, "Heritage," which was likely meant to stake a claim to their guitar-making tradition. The company set up their new factory in part of Gibson's former Kalamazoo premises, but produced instruments in much smaller numbers than Gibson had
geweldig is dat he? heb daar ook wel eens last van... stom programma dat het isquote:Op maandag 2 november 2009 22:51 schreef Meursault het volgende:
Kan één van de IT'rs me helpen met een Word-probleem?![]()
Ik heb office onlangs opnieuw geinstalleerd en heb nu last van het volgende gruwelijk irriterende verschijnsel:
Wanneer een stuk tekst selecteer en daarvan de eigenschap (zoals font style, size etc.) verander, verandert Word automatisch het hele document! Als ik dan Ctrl + z doe, dan verandert alles wel terug en blijft alleen de verandering in de selectie staan. Ook als ik bijvoorbeeld wijzigingen in het uitlijnen van een stukje tekst aanbreng, vernagelt Word eerst het hele document.
Waarom is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Ik word er een beetje gek van zo..
![]()
Bij voorbaat dank,
Dat zijn de gitaren die je bij Guitarfetish kan bestellen toch?quote:
Nou, je bent al enthousiast zo te zienquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Dus ik ga van het weekend beginnen op een shitty akoestische gitaar, en gezien het feit dat ik ritme-challenged ben, wordt dat wat.
Nou heb ik geen zin en tijd in echte lessen en kom je met tabs op zich vrij ver denk ik, maar alleen als er een basis is van de juiste grepen enzo lijkt me. Iemand nog tips om dat zo goed mogelijk onder de knie te krijgen?
En er ergens een chromosoom is ontsnaptquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alsof een LP en een SG een unholy child hebben gemaakt.
Nee, het is bij Lynda.com, dat is officieel betaald, maar ze hadden op een gegeven moment een actie met een gratis jaar lidmaatschap. Ik zou eigenlijk alles wat ik wil (Aperture, Photoshop) moeten capturen.quote:Op maandag 2 november 2009 20:26 schreef guitarist het volgende:
[..]
Is dat een gratis cursus? iTunes (podcast) en Youtube staan vol met gratis tutorials en zooi. Daardoor al behoorlijk handig geworden in Logic. Is zo'n cursus aan te raden voor de niet-zo-amatareur?
En dat zeg je niet ff tegen onsquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, het is bij Lynda.com, dat is officieel betaald, maar ze hadden op een gegeven moment een actie met een gratis jaar lidmaatschap. Ik zou eigenlijk alles wat ik wil (Aperture, Photoshop) moeten capturen.
Ik heb er eigenlijk wel spijt van dat ik mijn Kasuga Custom heb verkocht nu ik dit ding ziequote:
Nee. Tertsen en dergelijke worden bepaald vanuit een toonladder. Om even een voorbeeld te geven met de toonladder C waarbij we de grote terts bepalen:quote:Op maandag 2 november 2009 21:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
of terwijl waar 3 frets tussen zitten is een terts?
en waar 2 frets tussen zitten is een secunde? etc.?
Is ook te duur. Voor een 'echte' lawsuit is het een gangbare prijs...quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk wel spijt van dat ik mijn Kasuga Custom heb verkocht nu ik dit ding zie.
Ik vind hem trouwens wel duur voor een Custom met de 'verkeerde' headstock.
Nilequote:Op dinsdag 3 november 2009 10:46 schreef genakt het volgende:
karl sanders
gitaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
QFT.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
Goed baasje is belangrijker dan een goede prijs...
quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:04 schreef TeleluvR het volgende:
Vanavond een Dean afleveren, kijken of ie nog in de auto past
275 tot nu toequote:Op maandag 2 november 2009 21:19 schreef Meursault het volgende:
Menno, hoe staat het ervoor met je Artcore? Is er al geboden?
Dan moet je richting het Friese land gaanquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:15 schreef guitarist het volgende:
[..]
Stiekem wil ik hem best een keertje uitproberen!
Stiekem moet je dat gewoon een keer doenquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:15 schreef guitarist het volgende:
[..]
Stiekem wil ik hem best een keertje uitproberen!
Of we moeten eens een meet organiseren...quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan moet je richting het Friese land gaan
Heel af en toe ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Brian werkte toch in de tofste gitaarwinkel van Nederland?? Als ze écht tof zijn....
Hoeven we ook niet met amps te sjouwen
Je mag gerust even komen jengelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:50 schreef guitarist het volgende:
[..]
Heel af en toe ja.
Maar ik zou een deze dagen naar Leeuwarden om daar een versterker uit te proberen en diegenen wil dan mijn Deville uitproberen. Misschien kan ik het combineren!
Is dat (veel) te weinig?quote:
Volgens mij werkt dat ook juist niet in je voordeel..quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:13 schreef TeleluvR het volgende:
Ach, het is een aparte uitvoering..
Ik heb eens een RG370 (niet de DX) voor 100 gekocht. Dat had ook meer mogen zijn. Gelukkig voor mij nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:13 schreef TeleluvR het volgende:
Ach, het is een aparte uitvoering, maar verder zijn (nieuwe) Ibanezzen tweedehands niet bijster waardevast. Ik heb ooit eens een AFS73 of iets dergelijks gekocht voor 150 euro, man was blij dat ie em kwijt was!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:04 schreef TeleluvR het volgende:
Vanavond een Dean afleveren, kijken of ie nog in de auto past
Zit ook een koffer bijquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:10 schreef Meursault het volgende:
[..]
Is dat (veel) te weinig?
De AFS 75t gaat voor ongeveer ¤250,- tweedehands.
Je wil er +/- 400 voor?
Dat zat bij die AFS75t ook. Een hele mooie van Stagg.quote:
Beter dan dat mensen zien dat je een dure Gibson erin zi en er dan met je koffer vandoor gaanquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:39 schreef Meursault het volgende:
't Is alleen een beejte jammer om met een koffer van Stagg rond te lopen terwijl er eigenlijk best een goede gitaar in zit.
Maar 'hoort' er een koffer bij te zitten of heb jij 'm er ook los bijgekocht/gekregen?
Heb je die gitarist van TLFG niet gezien dan, die had een keer een politiepet op man, fucking gay, dat wil je toch niet stelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:29 schreef Gitaarmat het volgende:
want dan weet je zeker dat ie niet gejat wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van Ibanez zelfquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:20 schreef Meursault het volgende:
[..]
Dat zat bij die AFS75t ook. Een hele mooie van Stagg.![]()
Wat voor koffer heb jij?
Klinken die GLXjes goedquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijn koffer is redelijk herkenbaar
[ afbeelding ]
Ja, daarom heb ik ze ook gekocht, heb ze naast die bosspedaaltjes getest met nog wat andere erbij. Maar GLX en Boss, naast het prijsverschil (de helft) haal ik er echt een negatieve dingen uit van GLX kant dus ze zijn het meer dan waardquote:
Aha ok danquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ze ook gekocht, heb ze naast die bosspedaaltjes getest met nog wat andere erbij. Maar GLX en Boss, naast het prijsverschil (de helft) haal ik er echt een negatieve dingen uit van GLX kant dus ze zijn het meer dan waard
je bedoelt geen? ze zijn gewoon goedkoper vooral vanwege wat er omheen zit toch? Boss is qua omhulsel miss steviger dus ook duurderquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ze ook gekocht, heb ze naast die bosspedaaltjes getest met nog wat andere erbij. Maar GLX en Boss, naast het prijsverschil (de helft) haal ik er echt een negatieve dingen uit van GLX kant dus ze zijn het meer dan waard
Nou steviger wil ik niet zeggen, deze zijn gewoon van metaal en zijn net zo stevig als zo'n pedaal. Sterke behuizing waar je keihard op kan stampenquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:13 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
je bedoelt geen? ze zijn gewoon goedkoper vooral vanwege wat er omheen zit toch? Boss is qua omhulsel miss steviger dus ook duurder
Aha niet dusquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou steviger wil ik niet zeggen, deze zijn gewoon van metaal en zijn net zo stevig als zo'n pedaal. Sterke behuizing waar je keihard op kan stampen![]()
Het schijnen ook gewoon boss klonen te zijn grotendeels. Misschien als je echt heel goed luistert of erg into die zooi bent dat je wel verschilt hoort maar ik kon er niks negatiefs uithalen bij deze dingenHet geld zijn ze meer dan waard.
Nee helaas niet momenteel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb jij een band allsystemhalt?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
dat is idd klote, ik speel ook te weinig gitaar laatste tijd... wel binnenkort optreden, maar dat is dan weer met een blij coverbandjeen daar ligt mijn ding niet echt
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:58 schreef Cynic het volgende:
Zo, over 2 weken verder met de opnames. Lekker alle baspartijen opnieuw
Blij dat ik geen bassist ben.
Maar de eerste paar keer ben ik er wel bij om in de gaten te houden dat we niet dezelfde problemen krijgen als de vorige keer
Nee, het is een nieuwe studio, we zijn de eerste band die gaat opnemen dus het duurt sowieso wat langer allemaal. We hebben in de tussentijd dus dat intonatieprobleem gehad, een blikseminslag waardoor er wat hardware kapot was en een sterfgeval.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nog steeds niet klaar
![]()
Zit je studio niet te kloten om meer uren te kunnen maken?
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, het is een nieuwe studio, we zijn de eerste band die gaat opnemen dus het duurt sowieso wat langer allemaal. We hebben in de tussentijd dus dat intonatieprobleem gehad, een blikseminslag waardoor er wat hardware kapot was en een sterfgeval.
Hoort er allemaal bij, da's rock&rollquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:06 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
Wat een ellende allemaal.
Sterkte
ASH
Inverse karma, krijg je er weer goeie dingen voor terugquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoort er allemaal bij, da's rock&roll
Maar wel allemaal weer typisch dat het achter elkaar door gaat met de tegenslagen.
Cynic binnenkort bij MTV Cribsquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Inverse karma, krijg je er weer goeie dingen voor terug![]()
Als ik ooit bij Cribs kom dan richt ik snel een kamer in tot goochel kamer en dan roep ik heel vuigquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:16 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Cynic binnenkort bij MTV Cribs![]()
Ja ik ga gewoon het knopje een kwartslag draaien denk ik dat moet het grootste probleem wel oplossenquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:53 schreef Cynic het volgende:
De Yamaha die mijn vriendin gebruikt heeft een draaiknop als switch, die gooi je nooit per ongeluk om. Maar echt handig vind ik het niet moet ik zeggen.
Nja, hij klinkt wel veel dieper/zwaarder dan de V, maar dat komt ook omdat hij natuurlijk wat zwaarder is enzo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:51 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb dus nooit last gehad van feedback, maar jij speelt dan ook wel wat anders dan ik waarschijnlijk. Tsja, dit is allemaal vintage, gewoon wat zwaardere humbuckers ingooien voor jouw stijl!
Tip: http://www.wymoreguitars.com/Humbucker_c_36.html
Wou hem eerst bypassen... maar volgens mij gebruik ik hem nu zelfs wel eensquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat vind ik eht enige kutte aan die LTD
laatste optreden heb ik 100x dat knopje een andere kant op geslagen
Of op zijn Hetfields... gewoon een andere selector bij de potmeters en dus die bovenste een dummy makenquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Cynic het volgende:
Vasttapen in 1 stand is ook behoorlijk punk toch?
Nope ik gebruik de standen eigenlijk allemaal welquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Cynic het volgende:
Vasttapen in 1 stand is ook behoorlijk punk toch?
Pfff dat vind ik moeilijk. Je bent toch wel van de iets hardere muziek. Ik zou gauw gaan denken aan een Custom of misschien zelfs Invader. Deze elementen hebben het meeste weg van een '59.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, hij klinkt wel veel dieper/zwaarder dan de V, maar dat komt ook omdat hij natuurlijk wat zwaarder is enzo.
Wat ik vooral mis is de gain, had de gain vol open, en was me nog lang niet genoeg, alwaar ik met de V de gain net iets over de helft heb... en ja, zo met de band is het volume redelijk hoog, dus dan wil hij best wel rondzingen [al zit de V ook op het randje].
En welke humbucker dan Tele?
Klinkt goed, maar ik vind em persoonlijk (in mijn SG) erg dun. LP is natuurlijk qua gitaar/hout weer wat steviger. Ik heb JB brug en '59 hals, prima comboquote:Op woensdag 4 november 2009 00:07 schreef Cynic het volgende:
Een JB kan ook best heavy klinken in zo'n gitaar. Lekker rauw
Een SD Custom is dat dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:25 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, dat klopt. GFS is ook wel bang for buck, maar ik ben erg gecharmeerd van Seymour Duncans. Tsja, het is het proberen waard, het wisselen van pickups is voor jou natuurlijk geen probleem
Volgens mij heeft mijn broer nog een gouden custom brug humbucker liggen, ik kan eens vragen wat dat ding moet kosten...
Die klinken idd erg goedquote:Op woensdag 4 november 2009 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb een Dirty Fingers in m'n SG gezet dat vind ik ook een erg vet ding
quote:Op woensdag 4 november 2009 07:16 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik zeg motherbucker van kent armstrong!!
[ afbeelding ]
A special design doubled dual blade pickup that actually contains four coils in one humbucker! You heard it right... two rail pickups on one humbucker plate. Wired to full capacity, this pickup is one of the loudest humbuckers available today, but it's real strength lies in its incredible variety of wiring configurations. 2 X 4 core leads.
Although this is Kent Armstrong's most versatile and lethal pickup to date, it never loses definition and note separation. Cleans up by rolling down the volume control. We recommend using a WD 1000 (1 meg ohm) volume pot.
*Special weapons permit may be required check your local and state laws!
Price: $98.56
http://www.wdmusic.com/motherbucker_double_pickup.html
Nah, ik zit nu soms naar die foto's van die verbouwde LP van Herman te loeren, en dat is toch ook erg stoerquote:Op woensdag 4 november 2009 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bah, je bent toch geen zigeuner?.
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bah, je bent toch geen zigeuner?.
En als je de begeleiding na 8 maten omhoog transponeert?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:33 schreef Cynic het volgende:
Zo, heb eindelijk een solo af voor een liedje. Ik ben echt zo slecht in improviseren. Ik blijf wel binnen de toonsoort enzo, maar het moet wel een beetje mooi klinken. Ik had eigenlijk een helle suffe akkoordenprogressie (die in het couplet wel werkt met een gitaarmelodietje erover) waardoor de solo dus ook al snel suf klinkt. Je bent er even wat uurtjes mee bezig maar dan heb je ook 16 maten...![]()
Zal eens kijken of ik het een beetje met bas en drum kan aankleden en dan een sampletje posten
Sorry dat ik je dat zwarte gat in getrokken hebquote:Op woensdag 4 november 2009 11:03 schreef brother52 het volgende:
Zwarte hardware![]()
Gister weer even op de site van Warmoth zitten kijken. Dat moet ik niet te vaak doen.
Dat trucje had ik laatst al gedaan bij een andere soloquote:Op woensdag 4 november 2009 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En als je de begeleiding na 8 maten omhoog transponeert?Klinkt flauw misschien als suggestie, maar vaak heeft het wel het gewenste effect
.
De mooiste solo's volgens voor mij een bepaald patroon: je bouwt een bepaalde spanning op en wanneer deze op het hoogtepunt is, laat je het los en wordt het weer relaxt en open.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat trucje had ik laatst al gedaan bij een andere solo
Ja soms moet je even naar een andere hoogte toe, anders bouw je helemaal nergens naar toe maar ben je gewoon alleen maar netjes de juiste tonen aan het spelen
Ik heb nu in ieder geval weer meerdere opties.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sorry dat ik je dat zwarte gat in getrokken heb.
Ik ook niet.quote:
Gator maakt een koffer voor apartvormige gitaren. Je kunt met klitteband ofzo zelf bijgeleverde blokjes erin leggen voor een RR, V of Exp (meen ik). Jurgen bij ons heeft er zo één.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb nu in ieder geval weer meerdere opties.
Of eentje uit Australie bestellen, of zelf eentje in elkaar knutselen die helemaal naar mijn smaak is en waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Alleen moet ik dan nog wel op zoek naar een goede koffer.
Zo'n koffer heb ik ook voor de V. Schijnt een Gibson koffer te zijn... ook met van die blokjes. Volgens mij hangen er bij mij zelfs labeltjes aan de blokjes met wat voor gitaren er in passenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gator maakt een koffer voor apartvormige gitaren. Je kunt met klitteband ofzo zelf bijgeleverde blokjes erin leggen voor een RR, V of Exp (meen ik). Jurgen bij ons heeft er zo één.
Die koffers zijn niet eens zo heel erg duur.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gator maakt een koffer voor apartvormige gitaren. Je kunt met klitteband ofzo zelf bijgeleverde blokjes erin leggen voor een RR, V of Exp (meen ik). Jurgen bij ons heeft er zo één.
quote:Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef The_Dean het volgende:
Explother52
Ben benieuwd wat je plannen zijn
De hardware wel, de body word black korina, ik denk dat ik die alleen maar ga aflakken want het is wel erg mooi hout.quote:
Het hout is al vrij donker van zichzelf. Als ik het ga beitsen, word het misscien wat te donker.quote:
Ja hoor. Er moet ten slotte ook iemand zijn die koffie zet.quote:
Whehehequote:Op woensdag 4 november 2009 15:01 schreef brother52 het volgende:
Bij nader inzien, zal ik degene zijn die koffie gaat zetten aangezien ik waarschijnlijk geen enkel idee zal hebben waar ik in godesnaam mee bezig ben.
quote:Op woensdag 4 november 2009 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Whehehe. Wel linkshandige koffie he?
.
Zit het nu te luisteren, klinkt goedquote:Op woensdag 4 november 2009 15:14 schreef Cynic het volgende:
Nou, daar gaat ie dan
Even snel een drumpartij verzonnen en met 3 microfoontjes opgenomen.
http://www.esnips.com/doc(...)5d509fdcf/Shadowsong
Wat het drummen betreft: als Fear Factory zonder drummer komt te zitten moeten ze me maar bellen.
Ik heb het niet gehoord nog [werk, jeweetz], maar heb je nu de gek met Fear Factory?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:14 schreef Cynic het volgende:
Nou, daar gaat ie dan
Wat het drummen betreft: als Fear Factory zonder drummer komt te zitten moeten ze me maar bellen.
Met mijn Pod. Ik hou er nog steeds niet van, maar dit geluid gaat wel. Het zijn nu ook gewoon droge gitaren, als ik het echt ga opnemen moeten er ook nog wat effecten op.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zit het nu te luisteren, klinkt goed![]()
Hoe heb je die gitaren opgenomen? Virtueel of met een mic voor je versterker?
Goed idee! Koffiequote:Op woensdag 4 november 2009 15:01 schreef brother52 het volgende:
Bij nader inzien, zal ik degene zijn die koffie gaat zetten aangezien ik waarschijnlijk geen enkel idee zal hebben waar ik in godesnaam mee bezig ben.
Doet het wel trouwensquote:Op woensdag 4 november 2009 15:14 schreef Cynic het volgende:
Nou, daar gaat ie dan
Roeren in koffie? Dat is toch nergens voor nodig?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Fijn. Kan ik eindelijk eens de goede kant op roeren.
Dat zou Crate wel willenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:47 schreef M4a1 het volgende:
Crate is een Line6 SpiderIII
Niets mis met Crate.quote:
Heb een jaar lang geoefend met een Crate basversterker. Zat helaas een 15" in, houd ik niet zo van. Was best een aardig geluid uit te halen. Al viel hij op een moment wel zo goed als uit elkaarquote:
15" gaat in die van mij niet eens passen. Of ik moet die speaker een paar keer dubbel vouwen.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb een jaar lang geoefend met een Crate basversterker. Zat helaas een 15" in, houd ik niet zo van. Was best een aardig geluid uit te halen. Al viel hij op een moment wel zo goed als uit elkaar.
Dat past dan op zich wel weer bij reggea.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:56 schreef Witchfynder het volgende:
Zoiets was het:
[ afbeelding ]
En voor ons oefende een reggaeband die altijd de opstelling en de bas EQ totaal gestoord zette. Klonk vast heel crappy...
Zeker. Saaie meuk is datquote:Op woensdag 4 november 2009 17:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat past dan op zich wel weer bij reggea.
Op een festival is het wel leuk voor de afwisseling, maar dan moeten ze wel erg goed zijn.quote:
Dat geldt natuurlijk voor eigenlijk alle doorsneebandjesquote:Op woensdag 4 november 2009 17:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
De doorsnee reggeabandjes zijn inderdaad erg saai.
Top, het was fijn zaken met je te doenquote:Op woensdag 4 november 2009 17:51 schreef TeleluvR het volgende:
Zo fuck, dat is snel. Je geld is trouwens ook gisteren binnengekomen, waarvoor dank!
Geen punt, bij Karwei. Je moet elkaar af en toe even helpen...quote:Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
Top, het was fijn zaken met je te doen
Super bedankt nog dat je me wilde helpen bestellen
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:18 schreef brother52 het volgende:
Stoned zijn is voor mietjes.
Voelt erg goed aan, ook de frets zijn erg mooi.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen punt, bij Karwei. Je moet elkaar af en toe even helpen...
Hoe is de kwaliteit van de hals?
Nee ik ook niet, twijfel nu dus ook wel een beetje over de witte refinishquote:Op woensdag 4 november 2009 17:54 schreef Meursault het volgende:
Ik vind die sunburst(?) niet eens heel lelijk. Staat best leuk met zwarte slagplaat.
Het deed me hier een beetje aan denken:quote:Op woensdag 4 november 2009 18:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, twijfel nu dus ook wel een beetje over de witte refinish
The only real drug problem is scoring real good drugs.quote:
Ach, ik eet wel vlees, drink alcohol en rook. Kun je niet echt straight edge noemen.quote:
Als je niks gewend bent, ben je snel tevreden hoor.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
The only real drug problem is scoring real good drugs.
Roken, dát is pas voor mietjes.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ach, ik eet wel vlees, drink alcohol en rook. Kun je niet echt straight edge noemen.
Klopt helemaal.quote:
Zoals?quote:Aan stoned zijn heb je tenminste nog iets
Die van SRV zelf is natuurlijk wel cool maar die van dat plaatje hierboven vind ik er een beetje nep uitzien.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:05 schreef Meursault het volgende:
[..]
Het deed me hier een beetje aan denken:
[ afbeelding ]
Dit was het idee:quote:Op woensdag 4 november 2009 18:05 schreef Meursault het volgende:
[..]
Het deed me hier een beetje aan denken:
[ afbeelding ]
Neehoor, nieuw uit Engeland, gewoon speciaal gelaktquote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Mooi halsje wel, 2e hands gekocht lijkt het? Mooie kleur daardoor.
Huh, wat?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Er is een documantaire waarin wordt verteld hoe Stevie Ray Vaughan het aankon op van die dikke snaren: hij smeerde secondelijm op zijn vingertoppen, drukte die vervolgens op de onderkant van zijn rechterarm, wachtte 10 seconden en RATSRAW!! vel van zijn arm af en weer genoeg vel op zijn vingers om te kunnen spelen.
Daarom denk ik dat wit gaaf gaat zijn, één laag, zodat hij heel snel relictquote:Op woensdag 4 november 2009 18:30 schreef Gitaarmat het volgende:
Mooi gelakt dan, vooral de kop heeft zo'n lekker smerige Fender kleur waar al 20 jaar op gespeeld is.
Of hier meer op spelen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat wit gaaf gaat zijn, één laag, zodat hij heel snel relict
Ja, maar ik vind relic juist heel mooi bij wit, bij redburst niet zoquote:
quote:
Ja, als ik het wit zou spuiten, en het er daar vanaf zou spelen, zou het toch ook goed zijnquote:Op woensdag 4 november 2009 19:02 schreef The_Dean het volgende:
Het gaat erom dat je het er zelf op speelt... niet zozeer welke gitaar het het mooist staat.
Ja, die huidige lak zit er als een soort fiberglass laag om heen lijkt het wel (zie je omdat er een stukje uit is ergens)quote:Op woensdag 4 november 2009 19:07 schreef Gitaarmat het volgende:
Als je een goede gitaar hebt van na 1995 kun je er vast wel minimaal 30 jaar op spelen omdat de lak steeds dikker wordt/ meer lagen betreft toch?
Glitterlaagje? Watvoor finish heb je? (verkapte, ikwilgitaarpicsvraag)quote:Op woensdag 4 november 2009 19:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja dat is bij mijn gitaar ook zo dan zie je eerst een dikke doorzichtige laag waar het kapot is gegaan daaronder een glitterlaagje ofzo vaag iig en dan de lak pas
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:26 schreef Cynic het volgende:
Ik zie trouwens net dat er een Jeff Waters gitaarclinic is in Eindhoven, 28 November.
Neemt-ie gelijk zijn nieuwe H&K versterker mee.
Ja, is altijd rot, in het beginquote:Op woensdag 4 november 2009 19:32 schreef Meursault het volgende:
De eerste keer dat ik m'n gitaar dusdanig stootte dat er een stukje lak afvloog, zat ik in tranen. Het was zo'n raar moment. Zo onverwacht, en onverdiend. Lag er ineens een klein zwart stukje gitaar op m'n vloerbedekking..![]()
standard 3 tone sunburst maar 1x heel hard laten vallen en dan zie ik een paar glitters waar hij bijna kapot is (de lak)quote:Op woensdag 4 november 2009 19:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Glitterlaagje? Watvoor finish heb je? (verkapte, ikwilgitaarpicsvraag)
eindhoven is lekker dichtbij man! hahaquote:Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Vette poep
![]()
Waarom nu weer in Eindhoven![]()
Misschien ga ik toch luisteren en kijken en zo![]()
*Twijfel twijfel
Hoeveel verschillende geluiden gebruik je nu eigenlijk echt?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef Aresdreams het volgende:
mja, heb je wel eens met 2 multi fx units
ik gebruik nu bij 1 nummer 3 patches (1 clean met delay en nog een bunch andere defecten, met dan een patch naar iets met een distortion erbij), ander nummer gebruik ik van die bank de 4e patch ook nog (tremmelo), vervolgens bij een cover gebruik ik een acoustic simulation en een andere distortion (fuzz)quote:Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoeveel verschillende geluiden gebruik je nu eigenlijk echt?
Ik kan me noig steeds niet voorstellen dat je voor een metalband zoveel verschillende dingen nodig hebt
Ik geloof dat het hetzelfde principe is als die epiphone dingen, zover ik weetquote:Op woensdag 4 november 2009 21:49 schreef Meursault het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met Blackstar versterkers?
Bijna goed. Je bent in de war met Blackheart.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hetzelfde principe is als die epiphone dingen, zover ik weet
En laat ik toevallig en epiphone hebben, tof dingetje
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:46 schreef brother52 het volgende:
Ik zit er steeds sterker aan te denken om over te stappen op losse pedaaltjes een zelfbouw Explorer.
Ja ik kan daar een week zuur van zijnquote:Op woensdag 4 november 2009 19:32 schreef Meursault het volgende:
De eerste keer dat ik m'n gitaar dusdanig stootte dat er een stukje lak afvloog, zat ik in tranen. Het was zo'n raar moment. Zo onverwacht, en onverdiend. Lag er ineens een klein zwart stukje gitaar op m'n vloerbedekking..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |