abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74701682
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon een universeel gegeven. Je wilt altijd terug naar de oorspronkelijke bron om een tekst écht te kunnen begrijpen. Dat is ook eeuwenlang voor christenen een reden geweest om zich toe te leggen op de studie van Grieks of Hebreeuws.
Inderdaad, of de geschriften nu van goddelijk of van menselijk komaf zijn veranderd niets hieraan.
pi_74701722
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:59 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Goede punten. Je hebt alleen geen verklaring gegeven waarom Allah alleen gebeden in het Arabisch accepteert.
Dit kan geopperd zijn door Arabische nationalisten, maar vraag je af: Is het ook gezegd door Mohammed of de Koran?
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:05:20 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74701841
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dit is werkelijk een zwak argument. Als we dit argument namelijk doorvoeren, dan heeft een Nederlands vertaalde Bijbel ook zijn waarde verloren omdat het niet in het originele Hebreeuws/Grieks staat (dus elke Christen ook verplicht aan een taalcursus?).
Niet elke Christen wordt verplicht, maar de voorganger in een kerk krijgt wel tijdens zijn studie theologie onderricht in het Hebreeuws en Grieks, en die gebruikt dat om de Bijbel toe te lichten voor de gelovigen.

Wel is er op theologisch vlak een kanttekening te maken dat de Bijbel, en met name het Nieuwe Testament uit veel verhalen uit de tweede hand bestaat. Het evangelie naar Matteüs, naar Johannes, enz. Dat maakt dat er globaal wel een iets andere houding tegenover de Bijbel is: het is niet een dictaat uit Gods hand – voor de Koran geldt dat meer. Daarom heeft Koranstudie in het Arabisch denk ik een wat duidelijker accent in de Islam, maar ik zie het verder niet als een fundamenteel verschil.

Zoals Iblardi zegt, er wordt uiteindelijk altijd op de grondtekst teruggegrepen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:05:54 #104
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74701865
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gewoon een universeel gegeven. Je wilt altijd terug naar de oorspronkelijke bron om een tekst écht te kunnen begrijpen. Dat is ook eeuwenlang voor christenen een reden geweest om zich toe te leggen op de studie van Grieks of Hebreeuws.
Dit mag je echter niet van iedereen verwachten dat hij of zij tijd gaat vrijmaken om een cursusje Grieks of Hebreeuws te scoren. God kan dit ook niet verwachten (als hij redelijk is). Daarom zou ik het onacceptabel vinden als gebeden in het niet-Grieks/Hebreeuws door God als ongeldig verklaard worden omdat het niet de originele voertaal van God blijkt te zijn (of God is werkelijk ijdel).
Dat dit met de Islam voor het Arabisch wel het geval is, vind ik uiterst bizar. Dit is overduidelijk een regel door mensen uitgevonden en voor mij druipt het Arabische nationalisme van de bedenkers daarvan af. Als Allah zich op zulke dingen concentreert, vind ik hem een grote kleuter.
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:08:35 #105
278076 TheTruth2oo9
pi_74701937
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit kan geopperd zijn door Arabische nationalisten, maar vraag je af: Is het ook gezegd door Mohammed of de Koran?
Als dit niet geopperd is door Mohammed of Koran kunnen we alleen maar concluderen dat de Islam gekidnapped is door Arabische nationalisten omdat elke moslim in het Arabisch dient te bidden.
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:12:06 #106
278076 TheTruth2oo9
pi_74702045
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Niet elke Christen wordt verplicht, maar de voorganger in een kerk krijgt wel tijdens zijn studie theologie onderricht in het Hebreeuws en Grieks, en die gebruikt dat om de Bijbel toe te lichten voor de gelovigen.

Wel is er op theologisch vlak een kanttekening te maken dat de Bijbel, en met name het Nieuwe Testament uit veel verhalen uit de tweede hand bestaat. Het evangelie naar Matteüs, naar Johannes, enz. Dat maakt dat er globaal wel een iets andere houding tegenover de Bijbel is: het is niet een dictaat uit Gods hand – voor de Koran geldt dat meer. Daarom heeft Koranstudie in het Arabisch denk ik een wat duidelijker accent in de Islam, maar ik zie het verder niet als een fundamenteel verschil.

Zoals Iblardi zegt, er wordt uiteindelijk altijd op de grondtekst teruggegrepen.
Dat vind ik heel voorzichtig uitgedrukt Het nieuwe testament geeft van zichzelf al toe dat de teksten door mensen vervaardigd zijn, anders zou het zijn hoofdstukken niet naar menselijke auteurs vernoemen. Bij de Koran is dit een absoluut zwart-wit beeld: Koran = woord Allah, punt.
Veel kinderen op een Islamitische school moeten de Koran in het Arabisch opdreunen zonder ook maar te weten wat het betekent. Als Allah's boodschap zo waardevol is voor de mensheid, is het misschien handiger om kinderen over die boodschap te doen leren in hun eigen voertaal. (Maar nee, dit is minder wenselijk omdat kinderen dan allerlei kritische vragen zouden stellen over die boodschap.)
Proud to be a Kafir!
pi_74702123
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:08 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Als dit niet geopperd is door Mohammed of Koran kunnen we alleen maar concluderen dat de Islam gekidnapped is door Arabische nationalisten omdat elke moslim in het Arabisch dient te bidden.
Bestaat er zoiets als 'de' islam dan? Is de Shietische islam meer Islam dan de Soenitische? Zoals Iblis al eerder aangaf is Indonesië het grootste moslimland ter wereld, dit ondanks eeuwenlange overheersing van niet-islamitische machten, als de Indonesische moslim minder 'de' Islam aanhangt volgens jou dan de Arabische, dan redeneert niet alleen de nationalist op grond van tribale eigenschappen, maar ook jij.

'De' Islam is zovaak gekidnapped, door de split van Muawiyah en Ali, de Abbasidien, Ommayaden, Fatimiden, Seldjoeken, Mamloeken, Ottomanen, Safawiden, Hasjemieten, allen zeiden 'de' islam te representeren. Zelfs Saddam Hussein en Khomeini hebben hierom gestreden, niet te vergeten Bin Laden vs Azhar.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:15:50 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74702164
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:05 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dit is overduidelijk een regel door mensen uitgevonden en voor mij druipt het Arabische nationalisme van de bedenkers daarvan af. Als Allah zich op zulke dingen concentreert, vind ik hem een grote kleuter.
Mij lijkt Arabisch Nationalisme – ik heb het al aangestipt – gezien de ontstaansgeschiedenis van de Islam een tamelijk anachronistische term. Wat wij nu Arabieren noemen bestaat uit een groot aantal volkeren die vroeger elkaars bloed wel konden drinken. Sterker nog, de vroege Islam kenmerkt zich door aardig wat geruzie over de opvolging en verplaatsing van het kalifaat en verschillende dynastieën, die we nu onder de brede noemer ‘Arabisch’ zouden vatten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74702203
Ik zou eik het woord aan Iblis moeten laten, hij zegt toch hetzelfde, bespaart me de moeite.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:20:46 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74702323
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dat vind ik heel voorzichtig uitgedrukt Het nieuwe testament geeft van zichzelf al toe dat de teksten door mensen vervaardigd zijn, anders zou het zijn hoofdstukken niet naar menselijke auteurs vernoemen. Bij de Koran is dit een absoluut zwart-wit beeld: Koran = woord Allah, punt.
Die houding is ten opzichte van de Bijbel, afhankelijk van de tijd ook wel een beetje geweest. Jij stipt m.i. nu vooral een culturele houding aan. In de geschiedenis van de Islam zijn er heus wel wat minder rigide interpretaties te vinden. Ik wil je deze niet onthouden:

quote:
If your original Hebrew disagrees with my original King James — your original Hebrew is wrong. If your original Hebrew agrees with my original King James, your original Hebrew is right.
quote:
Veel kinderen op een Islamitische school moeten de Koran in het Arabisch opdreunen zonder ook maar te weten wat het betekent. Als Allah's boodschap zo waardevol is voor de mensheid, is het misschien handiger om kinderen over die boodschap te doen leren in hun eigen voertaal. (Maar nee, dit is minder wenselijk omdat kinderen dan allerlei kritische vragen zouden stellen over die boodschap.)
Ik vind dat ook niet het meest zinnige, maar het is m.i. niet iets wat dé Islam zegt, maar iets dat door een maatschappij wordt bedacht.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:51:59 #111
278076 TheTruth2oo9
pi_74703338
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als 'de' islam dan? Is de Shietische islam meer Islam dan de Soenitische? Zoals Iblis al eerder aangaf is Indonesië het grootste moslimland ter wereld, dit ondanks eeuwenlange overheersing van niet-islamitische machten, als de Indonesische moslim minder 'de' Islam aanhangt volgens jou dan de Arabische, dan redeneert niet alleen de nationalist op grond van tribale eigenschappen, maar ook jij.

'De' Islam is zovaak gekidnapped, door de split van Muawiyah en Ali, de Abbasidien, Ommayaden, Fatimiden, Seldjoeken, Mamloeken, Ottomanen, Safawiden, Hasjemieten, allen zeiden 'de' islam te representeren. Zelfs Saddam Hussein en Khomeini hebben hierom gestreden, niet te vergeten Bin Laden vs Azhar.
Ja ik weet het, er zijn meerdere stromingen binnen de Islam Ik definieer 'de' Islam dan op basis van eigenschappen die alle Islamitische stromingen met elkaar gemeen hebben. En het fundament waar DE Islam op berust is het geloof dat de Koran het woord van Allah is en Mohammed zijn boodschapper. Op basis van dat fundament kunnen we hele interessante uitspraken doen over DE Islam.

Het valt me trouwens op dat er verschillende mensen zijn die het Christendom als verdediging gebruiken in hun betoog, echter zouden we dan ook niet tegen kunnen werpen wat 'het' Christendom is? Beetje dubbele maatstaf.

Ik greep het punt aan van het Arabisch bidden en de verering van een Arabische lokatie (de bidrichting naar Mekka) om aan te tonen dat ook de Islam niet vrij is van nationalistische ideologieen hoewel sommmige dit zullen willen ontkennen. Voor mij is het althans duidelijk omdat alles er op wijst dat de Islam een uitvinding is van de Arabieren en wel in het bijzonder van meneer Mohammed. Eigenlijk als je kijkt naar de Koranvers waarin staat dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed gaat, moet elk weldenkend verlicht mens zo zijn scepsis hebben...

[ Bericht 1% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 14-11-2009 19:58:07 ]
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:02:40 #112
278076 TheTruth2oo9
pi_74703703
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:20 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die houding is ten opzichte van de Bijbel, afhankelijk van de tijd ook wel een beetje geweest. Jij stipt m.i. nu vooral een culturele houding aan. In de geschiedenis van de Islam zijn er heus wel wat minder rigide interpretaties te vinden. Ik wil je deze niet onthouden:

[url=http://fstdt.com/QuoteComment.aspx?QID=13173]
[..]

[..]

Ik vind dat ook niet het meest zinnige, maar het is m.i. niet iets wat dé Islam zegt, maar iets dat door een maatschappij wordt bedacht.
Ik ben blij dat we het op dit punt eens zijn . Toch vraag ik me af waarom dit soort elementen nog steeds zo'n grote rol spelen in het Islamitische geloof. Mijn inziens is het een vorm van hardnekkig bijgeloof omdat het een absurd idee is dat een almachtig, alwetend, alvergevend wezen alleen het gebed in 1 taal goed zou keuren. Wat een ontzettend menselijke god is het dan toch eigenlijk.
Proud to be a Kafir!
pi_74703986
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:51 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ja ik weet het, er zijn meerdere stromingen binnen de Islam Ik definieer 'de' Islam dan op basis van eigenschappen die alle Islamitische stromingen met elkaar gemeen hebben. En het fundament waar DE Islam op berust is het geloof dat de Koran het woord van Allah is en Mohammed zijn boodschapper. Op basis van dat fundament kunnen we hele interessante uitspraken doen over DE Islam.
Dat zegt dus inhoudelijk helemaal niets wanneer je gaat bakkeleien over waar Mohammed & Allah voor stonden, dus gaat interpreteren waarna als snel 'de' vervalt.
quote:
Het valt me trouwens op dat er verschillende mensen zijn die het Christendom als verdediging gebruiken in hun betoog, echter zouden we dan ook niet tegen kunnen werpen wat 'het' Christendom is? Beetje dubbele maatstaf.
Of je nu het Christendom, Jodendom, Atheïsme, Communisme of wat voor isme dan ook gebruikt, wanneer er stromingen zijn kan je niet spreken in een monolithische wijze. Wanneer één van deze selectief wordt uitgepikt om te bekritiseren terwijl de genoemde dingen bij andere overtuigingen ook terugkomt is het een legitiem nuancering / relativeringsmiddel als je het mij vraagt.
quote:
Ik greep het punt aan van het Arabisch bidden en de verering van een Arabische lokatie (de bidrichting naar Mekka) om aan te tonen dat ook de Islam niet vrij is van nationalistische ideologieen hoewel sommmige dit zullen willen ontkennen. Voor mij is het althans duidelijk omdat alles er op wijst dat de Islam een uitvinding is van de Arabieren en wel in het bijzonder van meneer Mohammed. Eigenlijk als je kijkt naar de Koranvers waarin staat dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed gaat, moet elk weldenkend verlicht mens zo zijn scepsis hebben...
Dus in de vroege Islam, zolang Mohammed en de zijnen richting Jeruzalem baden was de Islam niet nationalistisch en niet om de Arabieren te dienen, maar daarna, nadat het werd veranderd. Gebedsrichting is niet veranderd omdat het het een Arabisch gebied was, maar omdat het volgens de overleveringen door Adam, Noach en Abraham gebouwd was.

De hadith van Mohammed :
quote:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden"
is al genoeg om aan te tonen dat Mohammed tegen nationalisme, tribalisme en racisme was.

Over welk Koran vers heb je het in godsnaam?
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:48:28 #114
207372 bastibro
I`ll get there
pi_74704962
Lijkt me geen fijn boek, die koran

[ Bericht 12% gewijzigd door bastibro op 14-11-2009 22:53:52 ]
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:07:48 #115
278076 TheTruth2oo9
pi_74705352
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zegt dus inhoudelijk helemaal niets wanneer je gaat bakkeleien over waar Mohammed & Allah voor stonden, dus gaat interpreteren waarna als snel 'de' vervalt.
[..]
Daarom probeer ik mijn betoog zoveel mogelijk te baseren op wat er in de Koran staat. Nogmaals: als er in de Koran 'doden', 'afhakken van ledematen', 'vrouwen corrigeren door middel van slaan', 'kruisigen', expliciete antisemitisme, oproep tot een gewapend bestrijden van de ongelovigen, haatverspreiding richting andersgelovigen, staat, dan spreekt de Koran en niet mijn interpretatie.
quote:
Of je nu het Christendom, Jodendom, Atheïsme, Communisme of wat voor isme dan ook gebruikt, wanneer er stromingen zijn kan je niet spreken in een monolithische wijze. Wanneer één van deze selectief wordt uitgepikt om te bekritiseren terwijl de genoemde dingen bij andere overtuigingen ook terugkomt is het een legitiem nuancering / relativeringsmiddel als je het mij vraagt.

Dus in de vroege Islam, zolang Mohammed en de zijnen richting Jeruzalem baden was de Islam niet nationalistisch en niet om de Arabieren te dienen, maar daarna, nadat het werd veranderd. Gebedsrichting is niet veranderd omdat het het een Arabisch gebied was, maar omdat het volgens de overleveringen door Adam, Noach en Abraham gebouwd was.
De hadith van Mohammed :
[..]

is al genoeg om aan te tonen dat Mohammed tegen nationalisme, tribalisme en racisme was.

Over welk Koran vers heb je het in godsnaam?
8:41 And know that whatever of war-booty that you may gain, verily one-fifth (1/5th) of it is assigned to Allâh, and to the Messenger, and to the near relatives [of the Messenger (Muhammad SAW)], (and also) the orphans, Al-Masâkin (the poor) and the wayfarer, if you have believed in Allâh and in that which We sent down to Our slave (Muhammad SAW) on the Day of criterion (between right and wrong), the Day when the two forces met (the battle of Badr) - And Allâh is Able to do all things.

Ik probeer mijn betoog op de Koran te richten. Ik raad je absoluut af om de Hadith hierbij te betrekken omdat in de Hadith zoveel bezwaarlijke dingen staan tegen Mohammed en Islam, dat dit jouw kant van je betoog niet ten goede zal komen.
Proud to be a Kafir!
pi_74706407
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:07 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Daarom probeer ik mijn betoog zoveel mogelijk te baseren op wat er in de Koran staat. Nogmaals: als er in de Koran 'doden', 'afhakken van ledematen', 'vrouwen corrigeren door middel van slaan', 'kruisigen', expliciete antisemitisme, oproep tot een gewapend bestrijden van de ongelovigen, haatverspreiding richting andersgelovigen, staat, dan spreekt de Koran en niet mijn interpretatie.
[..]

8:41 And know that whatever of war-booty that you may gain, verily one-fifth (1/5th) of it is assigned to Allâh, and to the Messenger, and to the near relatives [of the Messenger (Muhammad SAW)], (and also) the orphans, Al-Masâkin (the poor) and the wayfarer, if you have believed in Allâh and in that which We sent down to Our slave (Muhammad SAW) on the Day of criterion (between right and wrong), the Day when the two forces met (the battle of Badr) - And Allâh is Able to do all things.
Het is wel gebleken dat jouw interpretatie spreekt en niet de Koran. Hier spreekt jouw interpretatie en niet de Koran :
quote:
Eigenlijk als je kijkt naar de Koranvers waarin staat dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed gaat,
De Koran stelt namelijk helemaal niet dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed gaat, de Koran stelt dat 1 / 5 van de buit moet verdeeld worden onder Allahs zaak, Mohammed zijn familie, dw wezen de armen en de reizigers. Dat is heel wat anders dan 20% naar de profeet. Als je nu nog niet inziet dat je de Koran laat spreken volgens hoe jij het interpreteert en niet volgens wat het zegt, dan heb ik daar geen woorden meer aan te wijden.
quote:
Ik probeer mijn betoog op de Koran te richten. Ik raad je absoluut af om de Hadith hierbij te betrekken omdat in de Hadith zoveel bezwaarlijke dingen staan tegen Mohammed en Islam, dat dit jouw kant van je betoog niet ten goede zal komen.
Vanuit een seculier perspectief is er totaal geen reden om onderscheid te maken tussen de Koran en Hadith, gezien beide bronnen over zijn geleverd aan de hand van woorden die uit Mohammeds mond voortvloeiden. Het niet-volgen van de profeet is zelfs in strijd met de Koran. Om maar te zwijgen over sinds wanneer kan het jou wat schelen dat er bezwaarlijke dingen tegen Mohammed en de Islam te pas komen?
Ik heb 4 jaar Islam, Sharia en Arabisch gestuurd dus denk wel dat er thuis in ben.
  zaterdag 14 november 2009 @ 22:09:22 #117
278076 TheTruth2oo9
pi_74706915
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is wel gebleken dat jouw interpretatie spreekt en niet de Koran. Hier spreekt jouw interpretatie en niet de Koran :
[..]

De Koran stelt namelijk helemaal niet dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed gaat, de Koran stelt dat 1 / 5 van de buit moet verdeeld worden onder Allahs zaak, Mohammed zijn familie, dw wezen de armen en de reizigers. Dat is heel wat anders dan 20% naar de profeet. Als je nu nog niet inziet dat je de Koran laat spreken volgens hoe jij het interpreteert en niet volgens wat het zegt, dan heb ik daar geen woorden meer aan te wijden.
[..]
Je hebt helemaal gelijk. We moeten echter wel constateren dat de Koran onduidelijk is welk deel van de 20% naar Mohammed en co ging en welk deel naar de wezen, armen en reizigers. Dat er uberhaupt een speciale uitzondering gemaakt wordt voor Mohammed mbt oorlogsbuit (en trouwens ook mbt het aantal vrouwen wat een man mag huwen) lijkt mij een zeer duidelijk teken dat er in ieder geval 1 persoon gebaat bij is bij de uitvoering van Allah's woord: Mohammed zelf. Ik ga dan een stap verder met mijn gedachten en sluit dan de mogelijkheid niet uit dat de Koran niets anders is dan het woord van Mohammed zelf, maar ja, dat is dan hoe mijn logica werkt
quote:
Vanuit een seculier perspectief is er totaal geen reden om onderscheid te maken tussen de Koran en Hadith, gezien beide bronnen over zijn geleverd aan de hand van woorden die uit Mohammeds mond voortvloeiden. Het niet-volgen van de profeet is zelfs in strijd met de Koran. Om maar te zwijgen over sinds wanneer kan het jou wat schelen dat er bezwaarlijke dingen tegen Mohammed en de Islam te pas komen?
Ik heb 4 jaar Islam, Sharia en Arabisch gestuurd dus denk wel dat er thuis in ben.
Even uit interesse: hoe ben je tot die keuze gekomen om dat te studeren? Heb je zelf persoonlijk een affiniteit met het geloof?

De Hadith wordt inderdaad (helaas) maar al te letterlijk uitgevoerd omdat Mohammed als inspiratiebron dient te zijn voor alle Islamieten. Dan weet je bijvoorbeeld ook dat steniging als straf niet letterlijk in de Koran staat, maar wel twee keer op bevel van Mohammed uitgevoerd is (1x doordat een man aan Mohammed bekende overspel gepleegd te hebben, 1x doordat een zwangere vrouw bekende overspel gepleegd te hebben) volgens de Hadith. Dit dient als inspiratiebron voor huidige straffen in Iran, Afghanistan en vele andere Islamitische landen. Dus die geweldige Hadith die jij aanhaalt om aan te tonen dat Mohammed niet discrimineerde tussen verschillende rassen, is dezelfde Hadith die mensen aanhalen om gruwelijke straffen te rechtvaardigen.

Dit meisje had volgens dit filmpje trouwens niet eens overspel gepleegd, maar was gewoonweg verkracht. Dat verkrachte vrouwen ook gestenigd worden komt vaker voor in Islamitische landen.
Proud to be a Kafir!
pi_74707659
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:09 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. We moeten echter wel constateren dat de Koran onduidelijk is welk deel van de 20% naar Mohammed en co ging en welk deel naar de wezen, armen en reizigers. Dat er uberhaupt een speciale uitzondering gemaakt wordt voor Mohammed mbt oorlogsbuit (en trouwens ook mbt het aantal vrouwen wat een man mag huwen) lijkt mij een zeer duidelijk teken dat er in ieder geval 1 persoon gebaat bij is bij de uitvoering van Allah's woord: Mohammed zelf. Ik ga dan een stap verder met mijn gedachten en sluit dan de mogelijkheid niet uit dat de Koran niets anders is dan het woord van Mohammed zelf, maar ja, dat is dan hoe mijn logica werkt
Als de Koran zich niet uitlaat over welk deel van de 1/5 naar Mohammed moet gaan en welk deel naar de andere genoemden vind ik dat je dat ook zo moet vermelden en niet stellen dat de Koran zegt dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed moet gaan, als het uit onwetendheid gedaan wordt is het geen issue, maar als het bewust gedaan wordt, wordt er misbruik gemaakt van de onwetendheid van de tegenpartij om een punt te maken, niet echt ethisch te noemen.

Vergeet ook niet dat in de Koran Mohammed vele malen wordt gecorrigeerd en gewaarschuwd, dat hij wordt beperkt en op zijn plaats gezet. De Koran laat zich niet eens uit over de moeder van Mohammed bijvoorbeeld, of de vader, terwijl het Maria één en al prijst en zelfs vrijspreekt van overspel. De oom van Mohammed wordt vervloekt en dikwijls wordt er aan Mohammed gezegd dat hij alleen maar mag waarschuwen en geen autoriteit heeft. Wanneer je stelt dat Mohammed gebaat is in de Koran, prima dat je tot zo een conclusie komt, maar plaats dat ook even in het licht van de dingen tegen hem in de Koran.
quote:
Even uit interesse: hoe ben je tot die keuze gekomen om dat te studeren? Heb je zelf persoonlijk een affiniteit met het geloof?
Ik heb zelf een islamitisch achtergrond, maar geloof in een God is nagenoeg niet echt aanwezig te noemen. 4 jaar door het Midden Oosten gereisd en daar wat opleidingen afgerond.
quote:
De Hadith wordt inderdaad (helaas) maar al te letterlijk uitgevoerd omdat Mohammed als inspiratiebron dient te zijn voor alle Islamieten. Dan weet je bijvoorbeeld ook dat steniging als straf niet letterlijk in de Koran staat, maar wel twee keer op bevel van Mohammed uitgevoerd is (1x doordat een man aan Mohammed bekende overspel gepleegd te hebben, 1x doordat een zwangere vrouw bekende overspel gepleegd te hebben) volgens de Hadith. Dit dient als inspiratiebron voor huidige straffen in Iran, Afghanistan en vele andere Islamitische landen. Dus die geweldige Hadith die jij aanhaalt om aan te tonen dat Mohammed niet discrimineerde tussen verschillende rassen, is dezelfde Hadith die mensen aanhalen om gruwelijke straffen te rechtvaardigen.

Dit meisje had volgens dit filmpje trouwens niet eens overspel gepleegd, maar was gewoonweg verkracht. Dat verkrachte vrouwen ook gestenigd worden komt vaker voor in Islamitische landen.
Het probleem is dat de Islam niet letterlijk wordt uitgevoerd, want een vrouw dat verkracht is hoort volgens de Hadith niet gestenigd te worden, integendeel, letterlijk gezien wordt ze vrijgesproken. Je kunt wel voorbeelden halen van her en der van oversekste mannen die zich niet gedragen, maar als het integendeel in de Hadith en Koran tegenkomt dan is het niet meer islamitisch of in de naam van Allah te noemen, simpelweg omdat de geschriften ze niet erkennen als onderdeel van het geloof zelf. Hier een voorbeeld met betrekking tot een vrouw dat was verkracht ten tijde van Mohammed :
quote:
Narrated Wa'il ibn Hujr:

"When a woman went out in the time of the Prophet (peace_be_upon_him) for prayer, a man attacked her and overpowered (raped) her. She shouted and he went off, and when a man came by, she said: That (man) did such and such to me. And when a company of the Emigrants came by, she said: That man did such and such to me. They went and seized the man whom they thought had had intercourse with her and brought him to her.

She said: Yes, this is he. Then they brought him to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him). When he (the Prophet) was about to pass sentence, the man who (actually) had assaulted her stood up and said: Apostle of Allah, I am the man who did it to her.

He (the Prophet) said to the woman: Go away, for Allah has forgiven you. And about the man who had intercourse with her, he said: Stone him to death.

He also said: He has repented to such an extent that if the people of Medina had repented similarly, it would have been accepted from them. (Sunan Abu Dawud, Book 38, Number 4366)"
Zo zijn er ook voorbeelden uit hadith te geven dat een zwangere vrouw pas na het baren en opvoeden van haar kind werd gestraft voor haar daden, niet gestenigd werd omdat het kind geen schuld had. Het is heel makkelijk om naar de negatieve dingen in de Islamitische wereld te kijken en dat te koppelen aan de islam, maar dit is mijn inziens net zo eenzijdig als de meeste gelovigen die de boeken hebben gelezen en daardoor denken de waarheid in pacht te hebben.

De Islam had bijvoorbeeld bepaalde vrouwenrechten die de westerse vrouw nog een jaar of 1000 op moest wachten en natuurlijk zijn er delen van de islam die als achterlijk en barbaars bestempeld kunnen worden, maar vergeet niet dat de discussies altijd tussen de marges wordt gevoerd, of de Islam is de absolute waarheid en wie er niet in gelooft zal branden in de hel, of de islam is het meest achterlijke fascistische en intolerante ideologie die er ooit is geweest en is een obstakel voor de vrede, terwijl de meeste moslims ertussen zitten en zich in geen van beiden extremen kunnen vinden, zich wel moslim noemen, de islam wel claimen en de mede mens respecteren. Jouw, mijn, zijn interpretatie van de islam is niet meer of minder waard, maar kosmologisch kijken alsof één benadering van de Islam de absolute is, is zorgwekkend, niet alleen voor de moslims, maar ook voor de individu in kwestie.
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:04:44 #119
278076 TheTruth2oo9
pi_74708392
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als de Koran zich niet uitlaat over welk deel van de 1/5 naar Mohammed moet gaan en welk deel naar de andere genoemden vind ik dat je dat ook zo moet vermelden en niet stellen dat de Koran zegt dat 20% van de oorlogsbuit naar Mohammed moet gaan, als het uit onwetendheid gedaan wordt is het geen issue, maar als het bewust gedaan wordt, wordt er misbruik gemaakt van de onwetendheid van de tegenpartij om een punt te maken, niet echt ethisch te noemen.

Vergeet ook niet dat in de Koran Mohammed vele malen wordt gecorrigeerd en gewaarschuwd, dat hij wordt beperkt en op zijn plaats gezet. De Koran laat zich niet eens uit over de moeder van Mohammed bijvoorbeeld, of de vader, terwijl het Maria één en al prijst en zelfs vrijspreekt van overspel. De oom van Mohammed wordt vervloekt en dikwijls wordt er aan Mohammed gezegd dat hij alleen maar mag waarschuwen en geen autoriteit heeft. Wanneer je stelt dat Mohammed gebaat is in de Koran, prima dat je tot zo een conclusie komt, maar plaats dat ook even in het licht van de dingen tegen hem in de Koran.
[..]
Wat ook mogelijk is, is dat Mohammed zelf geen hoge dunk heeft van zijn familie. Dit is trouwens niet eens onlogisch als we kijken naar de achtergrond van Mohammed: zijn moeder heeft zich nauwelijks bemoeid met zijn opvoeding. Ik kan me zelfs voorstellen dat dit een bepaalde verbittering in Mohammed's psychisch functioneren heeft gebracht.
quote:
Ik heb zelf een islamitisch achtergrond, maar geloof in een God is nagenoeg niet echt aanwezig te noemen. 4 jaar door het Midden Oosten gereisd en daar wat opleidingen afgerond.
[..]
Dus je bent Islamitisch opgevoed? In dat opzicht verschillen we dan al aanzienlijk want ik zelf heb niet die achtergrond. Ik ben zelf Christelijk opgevoed maar ben nu vrijdenkend rationeel humanistisch agnost.
quote:
Het probleem is dat de Islam niet letterlijk wordt uitgevoerd, want een vrouw dat verkracht is hoort volgens de Hadith niet gestenigd te worden, integendeel, letterlijk gezien wordt ze vrijgesproken. Je kunt wel voorbeelden halen van her en der van oversekste mannen die zich niet gedragen, maar als het integendeel in de Hadith en Koran tegenkomt dan is het niet meer islamitisch of in de naam van Allah te noemen, simpelweg omdat de geschriften ze niet erkennen als onderdeel van het geloof zelf. Hier een voorbeeld met betrekking tot een vrouw dat was verkracht ten tijde van Mohammed :
[..]

Zo zijn er ook voorbeelden uit hadith te geven dat een zwangere vrouw pas na het baren en opvoeden van haar kind werd gestraft voor haar daden, niet gestenigd werd omdat het kind geen schuld had. Het is heel makkelijk om naar de negatieve dingen in de Islamitische wereld te kijken en dat te koppelen aan de islam, maar dit is mijn inziens net zo eenzijdig als de meeste gelovigen die de boeken hebben gelezen en daardoor denken de waarheid in pacht te hebben.

De Islam had bijvoorbeeld bepaalde vrouwenrechten die de westerse vrouw nog een jaar of 1000 op moest wachten en natuurlijk zijn er delen van de islam die als achterlijk en barbaars bestempeld kunnen worden, maar vergeet niet dat de discussies altijd tussen de marges wordt gevoerd, of de Islam is de absolute waarheid en wie er niet in gelooft zal branden in de hel, of de islam is het meest achterlijke fascistische en intolerante ideologie die er ooit is geweest en is een obstakel voor de vrede, terwijl de meeste moslims ertussen zitten en zich in geen van beiden extremen kunnen vinden, zich wel moslim noemen, de islam wel claimen en de mede mens respecteren. Jouw, mijn, zijn interpretatie van de islam is niet meer of minder waard, maar kosmologisch kijken alsof één benadering van de Islam de absolute is, is zorgwekkend, niet alleen voor de moslims, maar ook voor de individu in kwestie.
Even een vraagje gericht naar jou: keur jij het stenigen van mensen als straf goed?

Wat het probleem is met de Islam is dat de Islam gebonden is aan zijn eigen boek. De wereld is de afgelopen 1400 jaar sterk veranderd: de gehele economische structuur is veranderd, vrouwen en homosexuelen zijn voor hun rechten opgekomen, religie en staat zijn van elkaar gescheiden, de vrije rede heeft alle kans gekregen om zich te gedijen etc. De Koran daarentegen (als we moslims tenminste mogen geloven) is niet veranderd. Hieruit kunnen we twee mogelijke dingen concluderen. Of de inhoud van de Koran is voor een groot deel achterhaald (dit zal je echter geen enkele Islamiet aan kunnen praten), of de veranderingen die zich hebben plaatsgevonden gaan tegen het woord van Allah in en de klok moet weer 1400 jaar terug gedraaid worden.

Het gaat niet alleen om mijn interpretatie. Ik ben zelf niet eens moslim. Het gaat erom hoe mensen die wel Islamiet zijn de Koran en Hadith interpreteren. En als we dan kijken naar het verleden en naar het heden, kunnen we alleen maar constateren dat of veel mensen er een 'bloeddorstige' manier van interpreteren op hebben nagehouden, of dat Allah ons teveel ruimte heeft gegeven om dingen sowieso verkeerd te interpreteren (of beide).

-----

Ik stuitte trouwens op deze hadith:

"Abu Darda' reported God's messenger as saying, "God created Adam when He created him and struck his right shoulder and brought forth his offspring white like small ants. And he struck his left shoulder and brought forth his offspring BLACK as though they were charcoal. Then He said to the party on his right said, 'To paradise, and I do not care', and He said to the party in his left shoulder ‘To hell, and I do not care’." Ahmad transmitted it. (Mishkat Al Masabih, English translation with explanatory notes by Dr. James Robson [Sh. Muhammad Ahsraf Publishers, Booksellers & Exporters, Lahore-Pakistan, Reprint 1990], Volume I, Chapter IV, Book I.- Faith, pp. 31-32)"

Bron: http://islaminitsownwords(...)ns-of-divine_13.html

Nog een interessant punt: als Allah alwetend is, dan moet hij ook op het moment van onze verwekking weten of wij bestemd zijn voor de hemel of voor de hel. Dit gaat echter in strijd met het principe van de vrije wil. Echter als er zoiets is als vrije wil en wij zelf zullen bepalen of wij bestemd zijn voor de hemel of de hel, kan Allah dat onmogelijk weten op het moment van onze verwekking en is Allah dus niet alwetend. Een akelige paradox, niet alleen voor Islam maar voor elk geloof in een alwetend opperwezen. Bovendien staat een eeuwige brandstraf in de hel onproportioneel met de 'zonde' die een mens begaat als hij niet kiest voor het ware geloof. Allah moet weten dat zijn eigen schepping soms eigenwijs is, hoe kan hij zo'n zware straf kiezen en tegelijkertijd alvergevend zijn? Ikzelf concludeer hieruit dat als Allah bestaat, Allah sadistische trekjes heeft en dan eerder de Satan benaderd dan God. (Mijn eigen mening: de hel is een menselijk verzinsel om macht uit te kunnen oefenen gebaseerd op angst.)

[ Bericht 1% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 14-11-2009 23:28:10 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74709040
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:04 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Wat ook mogelijk is, is dat Mohammed zelf geen hoge dunk heeft van zijn familie. Dit is trouwens niet eens onlogisch als we kijken naar de achtergrond van Mohammed: zijn moeder heeft zich nauwelijks bemoeid met zijn opvoeding. Ik kan me zelfs voorstellen dat dit een bepaalde verbittering in Mohammed's psychisch functioneren heeft gebracht.
Dat verklaard niet hoe Mohammed zelf gebaat zou zijn als het gaat om verzen waar zijn macht wordt beperkt, dat er dingen wordt aangegeven dat hij niet over die zaken gaat, waar hij wordt gecorrigeerd op een fout etc. Die dingen moet je zoals ik eerder zei in het licht plaatsen van de conclusie dat Mohammed gebaat zou zijn door de Koran, dat is vele malen het geval, maar ook in vele andere gevallen tegen hem.
quote:
Dus je bent Islamitisch opgevoed? In dat opzicht verschillen we dan al aanzienlijk want ik zelf heb niet die achtergrond. Ik ben zelf Christelijk opgevoed maar ben nu vrijdenkend rationeel humanistisch agnost.
[..]
Niet opgevoed, wel opgeleid. Ik denk niet dat de individu zelf kan gaan over of hij / zij nu vrijdenkend / rationeel is. Een te groot subjectief gehalte voor de mens en te persoonlijk om dat te stellen als je het mij vraagt.
quote:
Even een vraagje gericht naar jou: keur jij het stenigen van mensen als straf goed?
Nee.
quote:
Wat het probleem is met de Islam is dat de Islam gebonden is aan zijn eigen boek. De wereld is de afgelopen 1400 jaar sterk veranderd: de gehele economische structuur is veranderd, vrouwen en homosexuelen zijn voor hun rechten opgekomen, religie en staat zijn van elkaar gescheiden, de vrije rede heeft alle kans gekregen om zich te gedijen etc. De Koran daarentegen (als we moslims tenminste mogen geloven) is niet veranderd. Hieruit kunnen we twee mogelijke dingen concluderen. Of de inhoud van de Koran is voor een groot deel achterhaald (dit zal je echter geen enkele Islamiet aan kunnen praten), of de veranderingen die zich hebben plaatsgevonden gaan tegen het woord van Allah in en de klok moet weer 1400 jaar terug gedraaid worden.
Er is geen probleem met de islam, er is een probleem met het invullen van een bepaald vorm van de Islam, dat is heel wat anders. Je kunt het zien als Bush of Obama, beiden zijn qua retoriek en levensfilosofie erg anders geneigd, dat betekent niet dat er een probleem is met het westen, christendom, kapitalisme of democratie, maar de mensen aan de macht die veel invloed hebben om het volk. Stichting Nisa probeert zich bijvoorbeeld met man en macht in te zetten om de situatie van vrouwen te bevorderen. Stichting Yusuf zet zich landelijk in om de situatie van homoseksuelen te bevorderen. Zijn deze stichtingen minder islamitisch dan Wahabitische? Nee, helemaal niet. Als er één nieuwkomer is in de Islamitische wereld dan zijn het wel de Wahabieten, als er een tolerante roep van de Islamitische wereld wordt verwacht zonder dat je je identiteit hoeft in te leveren en je moet bekeren tot de Islam? Prima, die heb je ook al lang, de soefies. Deze groepen hebben precies wat we zouden willen zien hier in het Westen, hebben ze minder te zeggen over de Islam? Echt niet. Integendeel het Westen zou juist de mainstream van moslims moeten aansporen om ze als de Islam te laten zien, ipv een klein luid radicaal groepje zo vooraanstaand in het nieuws te laten komen en te doen alsof zij het enkel voor het zeggen hebben. Want ook jij weet dat de moslim die zich wel gedraagt, rustig naar werk gaat, zijn buren uitnodigt voor een borrel totaal niet nieuwswaardig is, maar wel de meerderheid van de moslims zijn zo.
quote:
Het gaat niet alleen om mijn interpretatie. Ik ben zelf niet eens moslim. Het gaat erom hoe mensen die wel Islamiet zijn de Koran en Hadith interpreteren. En als we dan kijken naar het verleden en naar het heden, kunnen we alleen maar constateren dat of veel mensen er een 'bloeddorstige' manier van interpreteren op hebben nagehouden, of dat Allah ons teveel ruimte heeft gegeven om dingen sowieso verkeerd te interpreteren (of beide).
Die zijn er zeker geweest, maar in de naam van communisme, christendom, jodendom, democratie, kapitalisme, socialisme, nationalisme, secularisme etc zijn vele doden gevallen, vele bloeddorstige aanslagen en aanvallen gepleegd. Bush zei zelf dat God hem had verteld Saddam Hussein af te zetten, wanneer Bin Laden dit zegt zien we hem enkel als de waanzinnige terrorist, in de naam van democratie worden er landen binnen gevallen, maar wij letten alleen op wat er in de naam van een Arabische god gebeurd, de Tamil tijgers plegen al jaren zelfmoordaanslagen, maar wij doen alsof alleen de moslims dit doen. We hebben het over dat moslims geen onderscheid maken tussen burger en militair bij zelfmoordaanslagen, maar Bin laden zei geïnspireerd te zijn door de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki, enige verschil tussen deze twee aanslagen is dat enkele piloten na de atoombommen hebben zelfmoord gepleegd terwijl de moslimextremisten dit deden tijdens de aanslagen, idioten zijn overal aanwezig. Wanneer er wordt verwezen naar de geschiedenis van de Islam, haar opkomst, tijd van imperiale kolonies en slavenhandelaren etc en dan kritiek levert, prima, is geheel rechtvaardigd, maar kijk dan ook naar wat de rest van de omringende machten deden ipv selectief een deel van de islam er uit te pikken. Abdelhakim zag de joden als een ziekte, terwijl Beyazit ze als een verrijking zag, voorbeelden voor beide kanten genoeg. Europa wou joden vroeger uitroepen terwijl de moslimlanden ze in bescherming namen, nu doet Europa er alles op alles om een bezettende apartheidsstaat te beschermen uit schuldgevoel. Mijn inziens heeft dus niemand het recht om een fractie van de gebeurtenissen te nemen en te doen alsof ze een monopolie hebben om de waarheid door het selectief te behandelen.
pi_74709157
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:04 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

Nog een interessant punt: als Allah alwetend is, dan moet hij ook op het moment van onze verwekking weten of wij bestemd zijn voor de hemel of voor de hel. Dit gaat echter in strijd met het principe van de vrije wil. Echter als er zoiets is als vrije wil en wij zelf zullen bepalen of wij bestemd zijn voor de hemel of de hel, kan Allah dat onmogelijk weten op het moment van onze verwekking en is Allah dus niet alwetend. Een akelige paradox, niet alleen voor Islam maar voor elk geloof in een alwetend opperwezen. Bovendien staat een eeuwige brandstraf in de hel onproportioneel met de 'zonde' die een mens begaat als hij niet kiest voor het ware geloof. Allah moet weten dat zijn eigen schepping soms eigenwijs is, hoe kan hij zo'n zware straf kiezen en tegelijkertijd alvergevend zijn? Ikzelf concludeer hieruit dat als Allah bestaat, Allah sadistische trekjes heeft en dan eerder de Satan benaderd dan God. (Mijn eigen mening: de hel is een menselijk verzinsel om macht uit te kunnen oefenen gebaseerd op angst.)
Er is geen vrije wil in de Islam, er is sprake van een vrije keus, het kunnen tussen goed en kwaad. Dat God kennis heeft van wat jij zult doen en waar jij zult eindigen impliceert niet dat God dit voor jou heeft bepaald. Theologisch gezien staat God buiten de tijd en ondergaat de mens het probleem van gisteren, vandaag en morgen, niet hij. Verder ben ik geen profeet of zijn Pr manager dus mocht er een god bestaan, moet je dat echt met hem uitpraten, kan ik je verder niet bij helpen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:43:48 #122
278076 TheTruth2oo9
pi_74709514
Ik denk dat het heel goed is als er liberalisering plaatsvindt van Islam, ik kan dit ook alleen maar toejuichen. Wel moet je toegeven dat deze liberalisering moeilijk is omdat de Islam zo diepgeworteld zit in het geloof dat de Koran het letterlijke woord is van Allah. Eigenlijk kan alleen liberalisering plaatsvinden als men afstand neemt van dit principe, wat per definitie ingaat tegen waar de Islam voor staat. In dat opzicht heeft de Islam zichzelf eigenlijk ingemetseld.

Dat er groeperingen zijn die opkomen voor de rechten van de vrouw en de homosexuele binnen Islamitische staten kan ook alleen maar toegejuichd worden. Ik denk alleen dat dit soort stromingen meer gebaseerd zijn op humanistische principes dan op Islamitische principes.

Gelukkig zijn er veel moslims die zich goed aanpassen aan het Westen en gewoon hun ding doen zonder andere mensen daarbij lastig te vallen. Gelukkig bezitten de meeste mensen ook nog zoiets als gezond verstand en vrije wil. Religie eist van haar volgelingen dat ze een deel van dat gezonde verstand en vrije wil inleveren. Islam in het bijzonder laat de Koran voor haar volgelingen denken wat ze maar te accepteren hebben. In de geschiedenis is maar al te vaak gebleken dat mensen die hun geloof prefereren boven hun humanistische principes een gevaar kunnen vormen voor andere mensen. Als je dit combineert met de expliciete inhoud van de Koran, kan je niks anders constateren dat dit een realistisch gevaar met zich meebrengt.

Ik geloof trouwens echt niet bv dat alle mensen in Iran slecht zijn. Eigenlijk begin ik me steeds meer te realiseren dat de grootste slachtoffers van het Islam moslims zelf zijn. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen ervoor kiezen om moslim te blijven als ze werkelijk een vrije keuze hebben in die zaak, zonder voor hun leven te moeten vrezen.
Proud to be a Kafir!
pi_74740406
Dude je onderbericht is proud to be a Kafir. Om een Kafir te zijn moet je geloven in de profeet (vzmh) en in Allah (c.c.) en dan nog steeds die waarheid "verhullen".

Aangezien je gezet hebt een kafir te zijn, geloof je dus iig in de profeet(vzmh) en Allah.

Dat is dan iig een goed begin.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74742311
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:47 schreef Burakius het volgende:
Dude je onderbericht is proud to be a Kafir. Om een Kafir te zijn moet je geloven in de profeet (vzmh) en in Allah (c.c.) en dan nog steeds die waarheid "verhullen".

Aangezien je gezet hebt een kafir te zijn, geloof je dus iig in de profeet(vzmh) en Allah.

Dat is dan iig een goed begin.
Niet geloven, maar weten dat X en Y profeet en god zijn. Als je gelooft in Allah en zijn profeet dan ben je hoe dan ook een moemin, ongeacht je daden. Als je het weet, maar ontkent ben je of een moenafiq (schijnheilige) of een Kafir.
pi_74742829
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Ik denk dat het heel goed is als er liberalisering plaatsvindt van Islam, ik kan dit ook alleen maar toejuichen. Wel moet je toegeven dat deze liberalisering moeilijk is omdat de Islam zo diepgeworteld zit in het geloof dat de Koran het letterlijke woord is van Allah. Eigenlijk kan alleen liberalisering plaatsvinden als men afstand neemt van dit principe, wat per definitie ingaat tegen waar de Islam voor staat. In dat opzicht heeft de Islam zichzelf eigenlijk ingemetseld.
Je bedoelt: jij metselt de islam in? Triggershot heeft je haarfijn uitgelegd waarom er geen sprake is van dé islam, maar daar wil je maar niet aan geloven. Logisch ook natuurlijk, dat zou immers betekenen dat je de hele karikatuur die je van de islam hebt gemaakt, moet laten vallen.
quote:
Dat er groeperingen zijn die opkomen voor de rechten van de vrouw en de homosexuele binnen Islamitische staten kan ook alleen maar toegejuichd worden. Ik denk alleen dat dit soort stromingen meer gebaseerd zijn op humanistische principes dan op Islamitische principes.
Dit dus. Liberale geluiden zijn mooi om te horen, ik kan het alleen maar toejuichen, máár, dit soort geluiden zijn niet islamitisch. Wat een kolder toch weer. Ten eerste omdat jij niet bepaalt wat islamitisch is of niet, en ten tweede omdat deze processen zich ook binnen andere religies afgespeeld hebben en nog steeds gaande zijn. Pak 'n beet 50 jaar terug was homoseksualiteit in het christendom ook nog een ziekte en mocht je als vrouw wel werken, zolang het maar vrijwilligerswerk was.
quote:
Gelukkig zijn er veel moslims die zich goed aanpassen aan het Westen en gewoon hun ding doen zonder andere mensen daarbij lastig te vallen. Gelukkig bezitten de meeste mensen ook nog zoiets als gezond verstand en vrije wil. Religie eist van haar volgelingen dat ze een deel van dat gezonde verstand en vrije wil inleveren. Islam in het bijzonder laat de Koran voor haar volgelingen denken wat ze maar te accepteren hebben.
_! Opnieuw zie ik niet in waarom de islam daar meer bijzonder in is dan het christendom, maar dat wil je vast wel even toelichten.
quote:
In de geschiedenis is maar al te vaak gebleken dat mensen die hun geloof prefereren boven hun humanistische principes een gevaar kunnen vormen voor andere mensen. Als je dit combineert met de expliciete inhoud van de Koran, kan je niks anders constateren dat dit een realistisch gevaar met zich meebrengt.
Niet als de interpretaties vrijzinniger worden. Of denk je werkelijk dat het christendom altijd rijkelijk bedeeld is geweest met vrijzinnige geluiden, for example?
quote:
Ik geloof trouwens echt niet bv dat alle mensen in Iran slecht zijn. Eigenlijk begin ik me steeds meer te realiseren dat de grootste slachtoffers van het Islam moslims zelf zijn. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel mensen ervoor kiezen om moslim te blijven als ze werkelijk een vrije keuze hebben in die zaak, zonder voor hun leven te moeten vrezen.
Genoeg, dat zie je om je heen. De islam in Nederland groeit ook nog altijd en dat terwijl iedereen hier een vrije keuze heeft.
pi_74745357
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet geloven, maar weten dat X en Y profeet en god zijn. Als je gelooft in Allah en zijn profeet dan ben je hoe dan ook een moemin, ongeacht je daden. Als je het weet, maar ontkent ben je of een moenafiq (schijnheilige) of een Kafir.
Ja wat ik zeg dus..
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 16 november 2009 @ 20:01:45 #127
278076 TheTruth2oo9
pi_74758968
Ik ben een Jood, die de Bijbel met opzet gemanipuleerd heeft, eigenlijk heus wel de waarheid weet hoor, maar die opzettelijk verbergt.

Proud to be a non-muslim! Kafirs all over the world unite!
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:05:47 #128
278076 TheTruth2oo9
pi_74759141
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt: jij metselt de islam in? Triggershot heeft je haarfijn uitgelegd waarom er geen sprake is van dé islam, maar daar wil je maar niet aan geloven. Logisch ook natuurlijk, dat zou immers betekenen dat je de hele karikatuur die je van de islam hebt gemaakt, moet laten vallen.
[..]

Dit dus. Liberale geluiden zijn mooi om te horen, ik kan het alleen maar toejuichen, máár, dit soort geluiden zijn niet islamitisch. Wat een kolder toch weer. Ten eerste omdat jij niet bepaalt wat islamitisch is of niet, en ten tweede omdat deze processen zich ook binnen andere religies afgespeeld hebben en nog steeds gaande zijn. Pak 'n beet 50 jaar terug was homoseksualiteit in het christendom ook nog een ziekte en mocht je als vrouw wel werken, zolang het maar vrijwilligerswerk was.
[..]

_! Opnieuw zie ik niet in waarom de islam daar meer bijzonder in is dan het christendom, maar dat wil je vast wel even toelichten.
[..]

Niet als de interpretaties vrijzinniger worden. Of denk je werkelijk dat het christendom altijd rijkelijk bedeeld is geweest met vrijzinnige geluiden, for example?
[..]

Genoeg, dat zie je om je heen. De islam in Nederland groeit ook nog altijd en dat terwijl iedereen hier een vrije keuze heeft.
Even puur uit interesse Xa1pt: ben jij moslim? En in welk jaartal leven we?
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:09:29 #129
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74759306
Ik dacht dat we in 1430 leefden. Ik pas me vast een beetje aan voor de komende overheersing.
pi_74759376
over 23 jaar wordt Istanbul veroverd en nog zo een 62 jaar later Amerika ontdekt?
  maandag 16 november 2009 @ 20:18:22 #131
278076 TheTruth2oo9
pi_74759724
Helaas, ik moet jullie teleurstellen. Er is al zoiets geweest als de vrouwenbeweging in het Westen. Vroeger stonden ze netjes gebukt achter het aanrecht, altijd gewillig. Nu hebben ze een grote mond als je weigert een keer zelf te koken
Proud to be a Kafir!
pi_74759789
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:18 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Helaas, ik moet jullie teleurstellen. Er is al zoiets geweest als de vrouwenbeweging in het Westen. Vroeger stonden ze netjes gebukt achter het aanrecht, altijd gewillig. Nu hebben ze een grote mond als je weigert een keer zelf te koken
De vrouwen van Mohammed hadden met regelmatig ook een groot mond.
  maandag 16 november 2009 @ 20:24:02 #133
278076 TheTruth2oo9
pi_74759975
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vrouwen van Mohammed hadden met regelmatig ook een groot mond.
Inderdaad, die Mohammed zat flink onder de plak. Misschien had hij het ook maar beter op vier vrouwen kunnen houden.
Proud to be a Kafir!
  maandag 16 november 2009 @ 20:26:12 #134
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74760060
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:11 schreef Triggershot het volgende:
over 23 jaar wordt Istanbul veroverd en nog zo een 62 jaar later Amerika ontdekt?
1430 AH. En Constantinopel natuurlijk.
pi_74760163
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, de moslimreformatie begint over 2 eeuwen?
pi_74760261
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:01 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Ik ben een Jood, die de Bijbel met opzet gemanipuleerd heeft, eigenlijk heus wel de waarheid weet hoor, maar die opzettelijk verbergt.

Proud to be a non-muslim! Kafirs all over the world unite!
Nog maals, je moet in de profeet Muhammed (vzmh) en in Allah geloven wil je een Kafir kunnen zijn. Als je een Jood bent, geloof je niet dat de profeet Muhammed (vzmh) een profeet is, dus kun je ook geen kafir zijn.
pi_74760300
Ik vind dat je respectloos praat over de profeet Muhammed (vzmh) Truth2009. Als je een discussie wilt op niveau zul je toch echt andere woordkeuzes moeten kiezen, of gewoon helemaal niets zeggen. Zinnen als " onder de plak" etc. getuigen niet echt van een professionele houding moet ik zeggen.
  maandag 16 november 2009 @ 20:32:26 #138
278076 TheTruth2oo9
pi_74760318
Proud to be a Kafir!
pi_74760366
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Byzantium natuurlijk.
pi_74760476
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nog maals, je moet in de profeet Muhammed (vzmh) en in Allah geloven wil je een Kafir kunnen zijn. Als je een Jood bent, geloof je niet dat de profeet Muhammed (vzmh) een profeet is, dus kun je ook geen kafir zijn.
jawel
  maandag 16 november 2009 @ 20:43:32 #141
278076 TheTruth2oo9
pi_74760775
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:31 schreef Burakius het volgende:
Ik vind dat je respectloos praat over de profeet Muhammed (vzmh) Truth2009. Als je een discussie wilt op niveau zul je toch echt andere woordkeuzes moeten kiezen, of gewoon helemaal niets zeggen. Zinnen als " onder de plak" etc. getuigen niet echt van een professionele houding moet ik zeggen.
Ja ik heb soms de vervelende eigenschap om af en toe een vleugje humor/ironie te gebruiken. Jammer dat je niet mee kan lachen. Als je een serieus niveau wilt: ik zou zeggen spit de vorige posts in dit topic door en breng iets in!

P.S. als je walgt van dit topic raad ik je aan om dit topic niet meer te bezoeken. Onderwerp van dit topic is kritiek op de Islam en wel in het bijzonder de Koran. Ik vrees dat je sowieso geen grote affiniteit hebt met dit topic als Islamiet zijnde.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 16-11-2009 21:07:44 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74762255
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jawel
Het woordt kafir wijdt ik in deze exclusief als een Islamitische term. Ik zie het niet als een situatie waarin iemand het Jodendom gelooft en het dan gaat verhullen.
pi_74762309
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ja ik heb soms de vervelende eigenschap om af en toe een vleugje humor/ironie te gebruiken. Jammer dat je niet mee kan lachen. Als je een serieus niveau wilt: ik zou zeggen spit de vorige posts in dit topic door en breng iets in!

P.S. als je walgt van dit topic raad ik je aan om dit topic niet meer te bezoeken. Onderwerp van dit topic is kritiek op de Islam en wel in het bijzonder de Koran. Ik vrees dat je sowieso geen grote affiniteit hebt met dit topic als Islamiet zijnde.

Een vleugje humor ? Ironie? Een professionele discussievoerder weet hoe hij zijn grapjes moet maken. Jouw grapjes zijn beledigend, of je moet zelf willen lachen om je grapjes. Als je serieus een poging wilt doen tot een volwassen discussie moet je afleren zulke opmerkingen te maken. Als je zo een grap zou maken bij mij tijdens een discussie zou ik niet eens de moeite meer nemen met jou te praten.
pi_74762319
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het woordt kafir wijdt ik in deze exclusief als een Islamitische term. Ik zie het niet als een situatie waarin iemand het Jodendom gelooft en het dan gaat verhullen.
Maar Allah spreekt bijvoorbeeld over die genen van het boek die 'Kafara' deden.
  maandag 16 november 2009 @ 21:24:17 #145
278076 TheTruth2oo9
pi_74762435
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wel zou begrijpen dat ikzelf geen Jood ben. Ik ben een rationeel humanistische agnost met vrijdenker-trekjes. Kafir wordt bijna altijd gewoonweg als term gebruikt voor een ieder die niet islamist is. Dat kafir in de zuivere definitie de verhuller van de waarheid is, boeit mij niet. Ik zie mijzelf t.o.v. Islam als een kafir en daar ben ik trots op!
Proud to be a Kafir!
pi_74762510
wat vinden jullie van het gebruik van het woord "kafir".., dus niet in zo'n discussie over de betekenis ervan, maar iemand een kafir noemen
Ik ben een pure Turk.
  maandag 16 november 2009 @ 21:27:41 #147
278076 TheTruth2oo9
pi_74762600
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een vleugje humor ? Ironie? Een professionele discussievoerder weet hoe hij zijn grapjes moet maken. Jouw grapjes zijn beledigend, of je moet zelf willen lachen om je grapjes. Als je serieus een poging wilt doen tot een volwassen discussie moet je afleren zulke opmerkingen te maken. Als je zo een grap zou maken bij mij tijdens een discussie zou ik niet eens de moeite meer nemen met jou te praten.
Je bent niet verplicht om te reageren . Als je inhoudelijk wilt reageren over het onderwerp in dit topic, zie ik uit naar je aandeel. Als je alleen moeite hebt met mij, zou ik zeggen, zoek me niet op.
Proud to be a Kafir!
pi_74762747
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
wat vinden jullie van het gebruik van het woord "kafir".., dus niet in zo'n discussie over de betekenis ervan, maar iemand een kafir noemen
Een moslim mag je geen kafir noemen, een niet-moslim alleen onder de voorwaarden van de Koran en hadith, ook niet zomaar.
  maandag 16 november 2009 @ 21:31:56 #149
278076 TheTruth2oo9
pi_74762801
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
Het gaat meer om wat de Koran over kafirs zegt. Wat de Koran over kafirs zegt is niet zo heel rooskleurig. Je mag een kafir niet als vriend nemen, kafirs zijn niet te vertrouwen, kafirs zijn blind voor de waarheid omdat Allah hun heeft misleid, dood kafirs waar je ze ook maar kan vinden (in 'oorlogscontext'), kafirs moeten als dhimmi (tweederangs burger) door het leven gaan, kafirs moeten belasting betalen, je mag niet met een kafir trouwen etc.

Dat een islamist een andere islamist een kafir noemt, is dus denk ik op te vatten als belediging. Sterker nog, het kan in sommige islamitische gebieden een voorbode zijn voor de doodstraf. Als een islamist een niet-islamist een kafir noemt, betekent dat waarschijnlijk dat hij je niet serieus neemt en je onwetend vindt.

Als je mij een kafir noemt, vat ik het op als compliment.
Proud to be a Kafir!
pi_74762820
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een moslim mag je geen kafir noemen, een niet-moslim alleen onder de voorwaarden van de Koran en hadith, ook niet zomaar.
Welke voorwaarden?
Ik ben een pure Turk.
pi_74762918
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:31 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Het gaat meer om wat de Koran over kafirs zegt. Wat de Koran over kafirs zegt is niet zo heel rooskleurig. Je mag een kafir niet als vriend nemen, kafirs zijn niet te vertrouwen, kafirs zijn blind voor de waarheid omdat Allah hun heeft misleid, dood kafirs waar je ze ook maar kan vinden (in 'oorlogscontext'), kafirs moeten als dhimmi (tweederangs burger) door het leven gaan, kafirs moeten belasting betalen, je mag niet met een kafir trouwen etc.

Dat een islamist een andere islamist een kafir noemt, is dus denk ik op te vatten als belediging. Sterker nog, het kan in sommige islamitische gebieden een voorbode zijn voor de doodstraf. Als een islamist een niet-islamist een kafir noemt, betekent dat waarschijnlijk dat hij je niet serieus neemt en je onwetend vindt.

ben blij voor je
Ik ben een pure Turk.
pi_74762954
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:32 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Welke voorwaarden?
Bewust ontkennen en verbergen van de waarheid. De waarheid wordt in Koranisch perspectief vrijwel altijd geassocieerd met Allah en de profeet.
pi_74763175
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bewust ontkennen en verbergen van de waarheid. De waarheid wordt in Koranisch perspectief vrijwel altijd geassocieerd met Allah en de profeet.
Ik zou iemand die het bewust ontkent dus kafir mogen noemen (niet dat ik het zou doen). Kom het vaak als scheldwoord tegen.
Ik ben een pure Turk.
pi_74763298
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik zou iemand die het bewust ontkent dus kafir mogen noemen (niet dat ik het zou doen). Kom het vaak als scheldwoord tegen.
Bij voorkeur hoort het eigenlijk niet.
pi_74763351
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij voorkeur hoort het eigenlijk niet.
Maakt dus niet uit of je het als scheldwoord bedoelt of niet?
Ik ben een pure Turk.
pi_74763412
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Maakt dus niet uit of je het als scheldwoord bedoelt of niet?
Scheldwoorden gebruiken mag sowieso niet.
pi_74763454
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Scheldwoorden gebruiken mag sowieso niet.
Niet aan gedacht, dus zonder het verkeerd te bedoelen, wordt het ook afgeraden. Afgeraden of echt verboden?
Ik ben een pure Turk.
pi_74763694
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:47 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Niet aan gedacht, dus zonder het verkeerd te bedoelen, wordt het ook afgeraden. Afgeraden of echt verboden?
Oordeel zelf :
quote:
Overgeleverd door Abu Ad Darda dat De Profeet zei: "Mensen die gewend zijn te vloeken zullen op de dag des Opstanding niet voorspreken en niet getuigen." (Moesliem)
quote:
Ibn Mas'ud, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: 'Zal ik jullie vertellen wat de mensen in groepen kan verdelen? Dat is lasteren, kwaadspreken tussen de mensen'." (Moesliem)
quote:
Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: 'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]
pi_74763800
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oordeel zelf :
[..]

[..]

[..]

Dat woord dus gewoon niet gebruiken. Ik had nog een andere vraag (niet echt passend hier), maar had het volgens mij al ergens anders gepost.
Ik ben een pure Turk.
pi_74763986
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:54 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat woord dus gewoon niet gebruiken. Ik had nog een andere vraag (niet echt passend hier), maar had het volgens mij al ergens anders gepost.
Link?
pi_74764104
Ik ben een pure Turk.
pi_74764239
quote:
[Centraal] Vragen over de Islam #8

Kom je daarheen? Stel daar maar je specifiek vragen aub.
pi_74768124
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:31 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ja kafirs. Hoeveel kafirs zijn er nou op de wereld. Dus echt mensen die wel geloven in de Profeet (vzmh) en Allah, maar ze verhullen (net zoals Ebu Cahil). Ja precies waarschijnlijk op de hand na te tellen. Je kunt jezelf wel Kafir noemen, maar ik moet je "teleurstellen" je bent het (oordelend op je statements in dit topic ) niet.

Verder zou je eens de tafsirs moeten opzoeken over waarom kafirs niet als vrienden genomen mogen worden. Ik heb namelijk wél vrienden die atheïstisch zijn. Dat is omdat de vers die jij aanhaalt niet doelt op de mensen die jij denkt waarvoor het bedoelt is. Je interpreteert de vers niet eens door hadiths en tafsirs aan te halen. Zo zijn er nog wel meer dan zat dingen waar je erg scheef zit.
  maandag 16 november 2009 @ 23:35:37 #164
278076 TheTruth2oo9
pi_74768505
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja kafirs. Hoeveel kafirs zijn er nou op de wereld. Dus echt mensen die wel geloven in de Profeet (vzmh) en Allah, maar ze verhullen (net zoals Ebu Cahil). Ja precies waarschijnlijk op de hand na te tellen. Je kunt jezelf wel Kafir noemen, maar ik moet je "teleurstellen" je bent het (oordelend op je statements in dit topic ) niet.

Verder zou je eens de tafsirs moeten opzoeken over waarom kafirs niet als vrienden genomen mogen worden. Ik heb namelijk wél vrienden die atheïstisch zijn. Dat is omdat de vers die jij aanhaalt niet doelt op de mensen die jij denkt waarvoor het bedoelt is. Je interpreteert de vers niet eens door hadiths en tafsirs aan te halen. Zo zijn er nog wel meer dan zat dingen waar je erg scheef zit.
De Koran spreekt vaak over ongelovigen in het algemeen. Daar wordt simpelweg iedereen mee bedoeld die niet het Islamitische geloof deelt. Kafir wordt meestal simpelweg als synoniem gebruikt voor een ongelovige of andersdenkende.

Ik vind het zelf onzinnig om onderscheid te moeten maken tussen geloof bij het uitzoeken van je vrienden. Als Islam inderdaad een religie is van vrede en tolerantie, waarom zou je een andersdenkend persoon niet als vriend mogen nemen? Natuurlijk is de reden omdat zo'n persoon twijfel zou kunnen zaaien over je geloof. En als we weten waar de Islam heel erg slecht tegen kan, dan is het wel de rede.
Proud to be a Kafir!
pi_74768577
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:35 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De Koran spreekt vaak over ongelovigen in het algemeen. Daar wordt simpelweg iedereen mee bedoeld die niet het Islamitische geloof deelt. Kafir wordt meestal simpelweg als synoniem gebruikt voor een ongelovige of andersdenkende.

Ik vind het zelf onzinnig om onderscheid te moeten maken tussen geloof bij het uitzoeken van je vrienden. Als Islam inderdaad een religie is van vrede en tolerantie, waarom zou je een andersdenkend persoon niet als vriend mogen nemen? Natuurlijk is de reden omdat zo'n persoon twijfel zou kunnen zaaien over je geloof. En als we weten waar de Islam heel erg slecht tegen kan, dan is het wel de rede.
De Qu'ran spreekt nergens over ongelovigen. . En Kafir is totaal niet synoniem voor ongelovige. Dit zijn feiten, die jij blijkbaar niet wist. Nu wel . Hervat nu je onderzoek weer van vooraf aan zou ik zeggen.
pi_74769101
Mond vol met tanden noemen ze dat.
  maandag 16 november 2009 @ 23:52:39 #167
278076 TheTruth2oo9
pi_74769117
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Qu'ran spreekt nergens over ongelovigen. . En Kafir is totaal niet synoniem voor ongelovige. Dit zijn feiten, die jij blijkbaar niet wist. Nu wel . Hervat nu je onderzoek weer van vooraf aan zou ik zeggen.
Tel het aantal keren 'ongelovige/ongelovigen' in de Koran en zie dat dit aantal niet 0 is. Nogmaals: kafir wordt vaak gebruikt als synoniem voor ongelovige. Corrigeer een ieder die dat woord foutief gebruikt zou ik zeggen.
Proud to be a Kafir!
pi_74769172
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Tel het aantal keren 'ongelovige/ongelovigen' in de Koran en zie dat dit aantal niet 0 is. Nogmaals: kafir wordt vaak gebruikt als synoniem voor ongelovige. Corrigeer een ieder die dat woord foutief gebruikt zou ik zeggen.
Toon mij het woordje voor ongelovige in het Arabisch. Toon mij daarna waar dat in de Qu'ran staat. Kafir is NIET het synoniem van ongelovige. Kafir = Cover . Heeft niets met ongelovige te maken. Een kafir gelooft juist, maar gaat door zijn eer/koppigheid dit verhullen.

Je kunt 10x roepen dat het niet zo is, maar het is een feit.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:03:11 #169
278076 TheTruth2oo9
pi_74769430
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toon mij het woordje voor ongelovige in het Arabisch. Toon mij daarna waar dat in de Qu'ran staat. Kafir is NIET het synoniem van ongelovige. Kafir = Cover . Heeft niets met ongelovige te maken. Een kafir gelooft juist, maar gaat door zijn eer/koppigheid dit verhullen.

Je kunt 10x roepen dat het niet zo is, maar het is een feit.
8:65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Quiz:

1. er wordt gesproken over ongelovigen in de Koran
2. ongelovigen is hier foutief vertaald en moet kafirs zijn. Dan roept deze vers op om te strijden tegen kafirs; blijkbaar zijn kafirs wel heel gevaarlijk omdat ze koppig/eervol zijn.
3. vechten? Islam is toch een religie van vrede? oh wacht het is figuurlijk. Net als kruisigen, ledematen afhakken, vrouwen tuchtigen etc.

Maak je keuze.
Proud to be a Kafir!
pi_74770452
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:05 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Even puur uit interesse Xa1pt: ben jij moslim? En in welk jaartal leven we?
Erm, nope. Sorry. Anyway; ik zou het wel waarderen als je inhoudelijk reageert.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:58:23 #171
278076 TheTruth2oo9
pi_74770617
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Erm, nope. Sorry. Anyway; ik zou het wel waarderen als je inhoudelijk reageert.
Ik heb je post wel gelezen, wil je echt dat ik al je posts stap voor stap ga analyseren?
Proud to be a Kafir!
pi_74770682
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:58 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ik heb je post wel gelezen, wil je echt dat ik al je posts stap voor stap ga analyseren?
Analyseren zelfs? Ga vooral je gang hoor. Maar op zich zou ik het zelf ook wel prima vinden als je nu alleen op m'n laatste, inhoudelijke post reageert.
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:14:31 #173
278076 TheTruth2oo9
pi_74770805
Omdat jij het bent lieve Xa1pt
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]
Ik metsel de Islam niet in, de Islam metselt zichzelf in. Liberalisering samen met een rotsvast vertrouwen in de Koran, een 7e eeuws document, is moeilijk en zal dat vertrouwen onvermijdelijk schaden. Dat vertrouwen is nog steeds universeel binnen alle Islamitische stromingen, een kenmerk van de Islam.
quote:
[..]
Ik bepaal inderdaad niet wat Islamieten moeten doen, daar hebben we de Koran voor (helaas). Een stroming om homosexualiteit acceptabel te maken kan ik nou niet bepaald Islamitisch geinspireerd noemen.
quote:
[..]
Vergelijk de tekst van de Koran met de tekst van het Nieuwe Testament. Trek je conclusies. Als een Christen zo graag wilt geloven dat hij zijn medemens lief moet hebben dan zie ik dat niet als mogelijk gevaar (ok misschien een knuffeldood). Als een Islamiet graag wilt geloven dat jihaad de enige 100% manier is om in de hemel te komen dan zie ik dat wel als potentieel gevaar.
quote:
Nee, gelukkig leven we in 2009.
quote:
Dat komt door immigratie en de Islamitische opvoeding en een handjevol autochtonen met identiteitsproblemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 17-11-2009 01:25:22 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74771132
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:14 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Omdat jij het bent lieve Xa1pt
[..]
Wat lief van je.
quote:
Ik metsel de Islam niet in, de Islam metselt zichzelf in. Liberalisering samen met een rotsvast vertrouwen in de Koran is moeilijk en zal dat vertrouwen onvermijdelijk schaden. Dat vertrouwen is nog steeds universeel binnen alle Islamitische stromingen, een kenmerk van de Islam.
Zo lief als ik je net begon te vinden, zo snel zakt dat weer naar het nulpunt.

De islam kent meer diversiteit dan het christendom, en juist daarom is het zo moeilijk in te metselen. Wat is er mis met vertrouwen in de Koran? Zolang dat niet leidt tot interpretaties à la TheTruth2oo9 of fascistische malloten verderop zie ik het probleem niet zo.
quote:
Ik bepaal inderdaad niet wat Islamieten moeten doen, daar hebben we de Koran voor (helaas). Een stroming om homosexualteit acceptabel te maken kan ik nou niet bepaald Islamitisch geinspireerd noemen.
Grappig. Zodra er een liberale interpretatie is vind je ze niet islamitisch geïnspireerd. Vind je het niet een beetje frappant dat je, als niet-moslim, bepaalt wat nu islamitisch is en wat niet? Genoeg moslims die er toch een veel vrijzinnigere interpretatie op nahouden dan jij, maar dat zijn natuurlijk geen moslims.
quote:
Vergelijk de tekst van de Koran met de tekst van het Nieuwe Testament. Trek je conclusies.
Mwah, zolang ik geen moslims tegenkom die bepaalde verzen uit de Koran letterlijk nemen zie ik ook hier het probleem niet zo.

Om maar even de parallel naar het christendom te trekken: als ik de bijbel lees zie ik een hoop onrecht, fascisme, een god die geilt op het vermoorden van alles wat niet-Joods is, et cetera. Maakt dat de bijbel een verwerpelijk boek puur en alleen omdat er verwerpelijke teksten in staan? Het wordt pas verwerpelijk op het moment dat die teksten letterlijk opgevolgd worden, zonder enige vorm van exegese. Jij leest de Koran zonder enige vorm van exegese, prima, maar ga dan niet luidkeels verkondigen dat het een wreed boek is.
quote:
Nee, gelukkig leven we in 2009.
Maar die zogenaamde liberalisering is dus wel mogelijk.
quote:
Dat komt door immigratie en de Islamitische opvoeding.
Ja, maar je ziet nu toch hetzelfde proces?
  dinsdag 17 november 2009 @ 02:00:56 #175
278076 TheTruth2oo9
pi_74771291
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat lief van je.
[..]
Graag gedaan hoor
quote:
Zo lief als ik je net begon te vinden, zo snel zakt dat weer naar het nulpunt.
Aye.
quote:
De islam kent meer diversiteit dan het christendom, en juist daarom is het zo moeilijk in te metselen. Wat is er mis met vertrouwen in de Koran? Zolang dat niet leidt tot interpretaties à la TheTruth2oo9 of fascistische malloten verderop zie ik het probleem niet zo.
[..]
Dat iemand anders doden als kopje thee drinken interpreteert moet hij zelf weten.
quote:
Grappig. Zodra er een liberale interpretatie is vind je ze niet islamitisch geïnspireerd. Vind je het niet een beetje frappant dat je, als niet-moslim, bepaalt wat nu islamitisch is en wat niet? Genoeg moslims die er toch een veel vrijzinnigere interpretatie op nahouden dan jij, maar dat zijn natuurlijk geen moslims.
[..]
Ik betwijfel inderdaad of dat werkelijk moslims zijn. Misschien zijn ze zelf wel homosexueel, dan wordt het toch weer een ander verhaal. Nogmaals: ik bepaal niet wat Islamitisch is. Zo ben ik voor gelijke rechten voor vrouw en man.
quote:
Mwah, zolang ik geen moslims tegenkom die bepaalde verzen uit de Koran letterlijk nemen zie ik ook hier het probleem niet zo.
Ik ook niet, helaas zijn er veel mensen die daar anders over denken.
quote:
Om maar even de parallel naar het christendom te trekken: als ik de bijbel lees zie ik een hoop onrecht, fascisme, een god die geilt op het vermoorden van alles wat niet-Joods is, et cetera. Maakt dat de bijbel een verwerpelijk boek puur en alleen omdat er verwerpelijke teksten in staan? Het wordt pas verwerpelijk op het moment dat die teksten letterlijk opgevolgd worden, zonder enige vorm van exegese. Jij leest de Koran zonder enige vorm van exegese, prima, maar ga dan niet luidkeels verkondigen dat het een wreed boek is.
[..]
Ik denk dat de boodschap van het Nieuwe testament je dan ontgaan is (ik klink nu als een christen). Mag ik de Koran geen wreed boek noemen? Vindt jij het dan zo'n happy-flower-power boek? Is het keer-op-keer verbranden van de huid van de ongelovige in een hel geen wrede tekst?
quote:
Maar die zogenaamde liberalisering is dus wel mogelijk.
[..]
Ik betwijfel het. Ik denk dat de meeste mensen die verder na gaan denken ('liberaliseren') uiteindelijk Islam verwerpen. Islam is slecht bestand tegen de rede.
quote:
Ja, maar je ziet nu toch hetzelfde proces?
Waar wil je hiermee naartoe?

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 17-11-2009 02:27:22 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74796626
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

8:65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Quiz:

1. er wordt gesproken over ongelovigen in de Koran
2. ongelovigen is hier foutief vertaald en moet kafirs zijn. Dan roept deze vers op om te strijden tegen kafirs; blijkbaar zijn kafirs wel heel gevaarlijk omdat ze koppig/eervol zijn.
3. vechten? Islam is toch een religie van vrede? oh wacht het is figuurlijk. Net als kruisigen, ledematen afhakken, vrouwen tuchtigen etc.

Maak je keuze.
Foutieve vertaling. Zoals ik al zei, kom met het Arabische woord en vind het in de Arabische Qu'ran. Je zult het niet vinden. Tevens heb ik deze fout al vaker gezien in vertalingen van bijvoorbeeld Leemhuis. De vertaalde Qu'ran is niet DE koran, maar een benadering. En in het geval van een Nederlandse vertaling een erg scheve vaak ook.

Dus nogmaals, het is een feit dat ongelovige niet in de Qu'ran voorkomt. Doe die oogkleppen eens af?
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:05:32 #177
278076 TheTruth2oo9
pi_74799779
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Foutieve vertaling. Zoals ik al zei, kom met het Arabische woord en vind het in de Arabische Qu'ran. Je zult het niet vinden. Tevens heb ik deze fout al vaker gezien in vertalingen van bijvoorbeeld Leemhuis. De vertaalde Qu'ran is niet DE koran, maar een benadering. En in het geval van een Nederlandse vertaling een erg scheve vaak ook.

Dus nogmaals, het is een feit dat ongelovige niet in de Qu'ran voorkomt. Doe die oogkleppen eens af?
Dus je wilt alle afschuwelijke versen in vertaalde korans goedkeuren onder het mom van 'verkeerde vertaling'? Nu zal ik jou eens even zeggen dat er weinig mensen het klassieke Arabisch beheersen en derhalve uit moeten gaan van deze 'verkeerd' vertaalde korans. Is doden/afhakken/kruisigen/tuchtigen ook allemaal verkeerd vertaald? Wat is wel goed vertaald, wat is foutief vertaald? Moeten we op basis hiervan concluderen dat vertaalde korans gemanipuleerde korans zijn waar de oorspronkelijke context verloren is gegaan, waar zelfs misverstanden door kunnen onstaan? Wie worden er met 'ongelovigen' bedoeld in die vers volgens jou?
Proud to be a Kafir!
pi_74802355
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 02:00 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dat iemand anders doden als kopje thee drinken interpreteert moet hij zelf weten.
Dat iemand anders dat doden níet interpreteert als een letterlijk bevel om te moorden, mag hij of zij inderdaad zelf weten.
quote:
Ik betwijfel inderdaad of dat werkelijk moslims zijn. Misschien zijn ze zelf wel homosexueel, dan wordt het toch weer een ander verhaal. Nogmaals: ik bepaal niet wat Islamitisch is.
Laat moslims dan ook fijn zelf bepalen wat wel en niet islamitisch is.
quote:
Zo ben ik voor gelijke rechten voor vrouw en man.
Dan heb je ook nog een hoop werk te doen in het christelijke wereldje.
quote:
Ik ook niet, helaas zijn er veel mensen die daar anders over denken.
En gelukkig bevindt het overgrote deel van de moslims waar je nu op doelt zich niet de EU.
quote:
Ik denk dat de boodschap van het Nieuwe testament je dan ontgaan is (ik klink nu als een christen). Mag ik de Koran geen wreed boek noemen? Vindt jij het dan zo'n happy-flower-power boek? Is het keer-op-keer verbranden van de huid van de ongelovige in een hel geen wrede tekst?
Gevoel voor nuance is je bijzonder vreemd, nietwaar? Ja, het zijn wrede teksten. En? Ja, die worden zo nu en dan letterlijk opgevolgd. En nee, dat zegt niets over moslims of de koran an sich. Of denk je nu werkelijk dat de islamitische huiskamers in de EU bol stonden van de euforie toen 2 vliegtuigen zich in het WTC boorde en dat iedere mannelijke moslim klaarkomt bij het zien van die beelden?

De boodschap van het OT spreekt ook voor zich, maar dát kun je wel in de desbetreffende context plaatsen. Niet de islam, maar jíj maakt onderscheid.
quote:
Ik betwijfel het. Ik denk dat de meeste mensen die verder na gaan denken ('liberaliseren') uiteindelijk Islam verwerpen. Islam is slecht bestand tegen de rede.
Vrijwel iedere religie. En vooralsnog wordt de islam minder in het nauw gedreven door de wetenschap dan het christendom bijvoorbeeld.

De enige 2 argumenten waar jij je op baseert zijn de talloze wrede teksten én fascistische idioten in Arabische landen. En die zijn weerlegd.
pi_74804051
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:05 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Dus je wilt alle afschuwelijke versen in vertaalde korans goedkeuren onder het mom van 'verkeerde vertaling'? Nu zal ik jou eens even zeggen dat er weinig mensen het klassieke Arabisch beheersen en derhalve uit moeten gaan van deze 'verkeerd' vertaalde korans. Is doden/afhakken/kruisigen/tuchtigen ook allemaal verkeerd vertaald? Wat is wel goed vertaald, wat is foutief vertaald? Moeten we op basis hiervan concluderen dat vertaalde korans gemanipuleerde korans zijn waar de oorspronkelijke context verloren is gegaan, waar zelfs misverstanden door kunnen onstaan? Wie worden er met 'ongelovigen' bedoeld in die vers volgens jou?
Ik discusseer slechts met jou over de geposte verzen, waarin je over kafir zit te blerren en dit gelijk stelt aan ongelovig. Wat echt TOTAAL verkeerd zit . En dat veranderd in één keer de betekenissen van alle verzen DAARGELATEN, dat je ze alsnog verkeerd interpreteert!

De enige Qu'ran die correct is, is de Qu'ran in het Arabisch. De rest is slechts een benadering tot. Snappie? En nu geef ik het op met jou trouwens .
  woensdag 18 november 2009 @ 02:32:30 #180
278076 TheTruth2oo9
pi_74804598
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik discusseer slechts met jou over de geposte verzen, waarin je over kafir zit te blerren en dit gelijk stelt aan ongelovig. Wat echt TOTAAL verkeerd zit . En dat veranderd in één keer de betekenissen van alle verzen DAARGELATEN, dat je ze alsnog verkeerd interpreteert!

De enige Qu'ran die correct is, is de Qu'ran in het Arabisch. De rest is slechts een benadering tot. Snappie? En nu geef ik het op met jou trouwens .
Dus een koran in het niet-Arabisch is niet correct? Hoe kan jij dan geloven in de koran als je alleen een niet correcte koran gelezen kan hebben (of kan je zelf klassiek-Arabisch?)? En niet weglopen uit de discussie als de discussie een interessante wending krijgt En beantwoord ook eens wat er volgens jou met 'ongelovigen' in die ene vers bedoeld wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 18-11-2009 02:42:52 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74805007
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Dus een koran in het niet-Arabisch is niet correct? Hoe kan jij dan geloven in de koran als je alleen een niet correcte koran gelezen kan hebben (of kan je zelf klassiek-Arabisch?)? En niet weglopen uit de discussie als de discussie een interessante wending krijgt En beantwoord ook eens wat er volgens jou met 'ongelovigen' in die ene vers bedoeld wordt.
Dat kafir als 'ongelovig' wordt vertaald is achterhaald te noemen. Als je het nader bestudeert wordt in de Koran de eerste kafir Satan genoemd, dit terwijl Satan op geen enkel manier of wijze twijfelt aan het bestaan van Allah en zelfs met hem gesproken heeft. Het komt er vrijwel op neer dat de kafir staat voor niet-moslim, iemand die zich niet onderwerpt aan de wil van God.
quote:
Dus een koran in het niet-Arabisch is niet correct?
Mensen lopen niet weg uit een discussie TT2009, het is dat je iets volhoudt waar geen moslim het er mee eens is. Een vertaling van de Koran wordt niet beschouwd als een Koran en nog vaag jij of een niet-Arabisch Koran dan niet correct is. Vertalingen van de Koran worden getoetst op correctheid door het te vergelijken met Fisha - klassiek Arabisch en de interpretaties in het licht van de Sunnah en Tafsir te plaatsen.
pi_74807589
Een kaafir is iemand die ongelovig is, ongelovig aan de boodschap van de Islam. Een kaafir kan ook een hardcore monotheist zijn maar die Mohammed niet als Profeet accepteerd, maar ook een moeshrik die wel gelooft in Allaah als Schepper, maar daarnaast ook nog anderen aanbidt.

Maar net zogoed kan een moslim die al twintig keer op hadj is geweest ook een kaafir worden door bepaalde zondes te begaan en hiermee uit de Islam te treden terwijl hij nog wel steeds gelooft dat Allaah bestaat en Mohammed Zijn profeet is.

In feite is dus iedereen die geen moslim is, tenzij deze mensen nog steeds in djhaliyah leven, een kaafir. Maar alle andere gelovigen zoals de Joden en de Christenen, of zelfs atheïsten zij zijn wel koeffaar en het is verplicht om takfier (hun als ongelovig te beschouwen) op hun te doen.

http://www.islamqa.com/en/ref/6688/
pi_74807861
Je kunt niet echt zeggen dat Satan ongelovig is he.
pi_74810264
Als een Kafir een ongelovige is hoe kan Satan dan ongelovig zijn? Een Kafir is dus NIET een ongelovige, maar een bedekker/verhuller van de waarheid. Om de waarheid te verhullen moet je geloven in die waarheid. Moeten we hier eeuwig over discusseren? Het is gewoon een feit, en kom gewoon niet praten over dingen waar je niets over weet.
pi_74810391
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:13 schreef Mowa7id het volgende:
Een kaafir is iemand die ongelovig is, ongelovig aan de boodschap van de Islam. Een kaafir kan ook een hardcore monotheist zijn maar die Mohammed niet als Profeet accepteerd, maar ook een moeshrik die wel gelooft in Allaah als Schepper, maar daarnaast ook nog anderen aanbidt.

Maar net zogoed kan een moslim die al twintig keer op hadj is geweest ook een kaafir worden door bepaalde zondes te begaan en hiermee uit de Islam te treden terwijl hij nog wel steeds gelooft dat Allaah bestaat en Mohammed Zijn profeet is.

In feite is dus iedereen die geen moslim is, tenzij deze mensen nog steeds in djhaliyah leven, een kaafir. Maar alle andere gelovigen zoals de Joden en de Christenen, of zelfs atheïsten zij zijn wel koeffaar en het is verplicht om takfier (hun als ongelovig te beschouwen) op hun te doen.

http://www.islamqa.com/en/ref/6688/
Nee een kafir is niet iemand die ongelovig is. Het is een gelovige die de waarheid verhuld. Net zoals ebu cehil. Dus nee een kafir kan (in het licht van de Islam) niet iemand zijn die de profeet(vzmh) niet accepteert .
pi_74810701
Uit welke Fiqh en 'Aqiedah boeken heb jij deze informatie? De grote geleerde in Maliki Fiqh Al-Qaadi ‘Ayyaad (rahimahoellah) heeft het dus fout in de door mij geplaatste fatwa?
pi_74810769
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:46 schreef Mowa7id het volgende:
Uit welke Fiqh en 'Aqiedah boeken heb jij deze informatie? De grote geleerde in Maliki Fiqh Al-Qaadi ‘Ayyaad (rahimahoellah) heeft het dus fout in de door mij geplaatste fatwa?
De vertaling naar het Nederlands toe is zeer waarschijnlijk foutief. En ik weet 1000% zeker dat Kafir niet een ongelovige is, want Satan is niet ongelovig, maar wel een Kafir. Dit zijn niet-interpreteerbare feitjes.

Iemand die geen Moslim is een kafir noemen is ZO ERG FOUT, dat ik er niet eens over wil beginnen.
pi_74810811
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:46 schreef Mowa7id het volgende:
En Allah zegt tegen Satan in de Koran : 'Wa kana min Al-Kafirien'. Op geen enkel manier heeft Satan ooit getwijfeld aan Allah of de profeet, hoe plaats je hem dan als ongelovig?
pi_74810914
Een kaafir is iedereen die geen moslim is, iedereen die geen moslim is is een ongelovige. De Enige Dien (religie, levenswijze) voor Allaah is de Islaam. Geloven kan niet zomaar, zie hier de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen voordat iemand moslim kan zijn.
http://members.lycos.nl/a(...)aillahaillaAllah.htm
pi_74810971
Die man gaat maar door . Nee een Kafir is niet iemand die een ongelovige is! Hou eens op!

WTF man. Ik kap. Trigger jij had ooit een mooi lijstje gemaakt met niveau's etc. Van kafir tot lager in volgorge dacht ik
pi_74810983
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:51 schreef Mowa7id het volgende:
Een kaafir is iedereen die geen moslim is, iedereen die geen moslim is is een ongelovige. De Enige Dien (religie, levenswijze) voor Allaah is de Islaam. Geloven kan niet zomaar, zie hier de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen voordat iemand moslim kan zijn.
http://members.lycos.nl/a(...)aillahaillaAllah.htm
Zucht, je vermijdt gewoon de argumenten he?
Is Satan een Kafir in Allahs bewoordingen? Ja.
Is Satan ongelovig in Allah en zijn profeet? Nee.
pi_74811132
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En Allah zegt tegen Satan in de Koran : 'Wa kana min Al-Kafirien'. Op geen enkel manier heeft Satan ooit getwijfeld aan Allah of de profeet, hoe plaats je hem dan als ongelovig?
Ik zou zeggen, bestudeer de Nawaaqied al Islaam van Sheikh Mohammed Bin 'Abdoel-Wahhab. Uit het tiende punt blijkt dat een gebod van Allaah afwijzen koefr is wat iemand buiten de Islaam plaatst.
pi_74811163
Door jullie moerdji'ah bril is het misschien zo, maar kijk eens vanuit Ahloes Soennah.
pi_74811174
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:58 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bestudeer de Nawaaqied al Islaam van Sheikh Mohammed Bin 'Abdoel-Wahhab. Uit het tiende punt blijkt dat een gebod van Allaah afwijzen koefr is wat iemand buiten de Islaam plaatst.
Ik heb het niet zo met Abdal-Wahab. Al helemaal niet met het Wahabisme. Ik zou zeggen bestudeer de terminologie van Ibn Kathier.
pi_74811201
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:59 schreef Mowa7id het volgende:
Door jullie moerdji'ah bril is het misschien zo, maar kijk eens vanuit Ahloes Soennah.
Jij denkt dat Imam Abdel-Wahab en de Tabi-ien Assalaf monopolie hebben op Ahl Al-Sunnan?
pi_74811257
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij denkt dat Imam Abdel-Wahab en de Tabi-ien Assalaf monopolie hebben op Ahl Al-Sunnan?
Laat Burakius het maar niet lezen.
pi_74811376
Abdel-Wahab . Waarom post je niet eens even het stukje dan hier in het Arabisch/Engels/Nederlands/Turks waarin Abdel-Wahab dit zegt (dat alle niet-Moslims kafirs zijn).

Je vermijd de argumenten steeds. Ik zeg het voor de laatste keer: Een kafir is een gelovige die de waarheid verhult.
pi_74811483
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo met Abdal-Wahab. Al helemaal niet met het Wahabisme. Ik zou zeggen bestudeer de terminologie van Ibn Kathier.
Die zegt in tafsier de door jou geplaatste ayaa

Allah mentions this story in Surat Al-Baqarah, at the beginning of Surat Al-A`raf, in Surat Al-Hijr, Al-Isra', Al-Kahf and here. Before creating Adam, peace be upon him, Allah told the angels that He was going to create a human being from sounding clay of altered smooth black mud. He told them that when He finished creating and forming him, they were to prostrate to him as a sign of honor and respect, and out of obedience to the command of Allah, may He be exalted. All of the angels obeyed this command except for Iblis, who was not one of them. He was one of the Jinn, and his nature betrayed him at his time of greatest need. He refused to prostrate to Adam, and he disputed with his Lord about him, claiming that he was better than Adam, because he was created from fire while Adam was created from clay, and fire was better than clay, or so he said. He made a mistake by doing this, and he went against the command of Allah, thus committing the sin of disbelief. So Allah exiled him, humiliated him, and cast him out of His mercy and His sacred Presence, and called him "Iblis'' symbolizing that he had Ablasa min Ar-Rahmah (despaired of mercy) -- that there was no hope for him of mercy. He cast him down from the heavens, disgraced and rejected, to the earth. Iblis asked Allah to give him a reprieve until the Day of Resurrection, so the Forbearing One, Who does not hasten to punish those who disobey Him, gave him a reprieve. When he knew that he was safe from destruction until the Day of Resurrection, he rebelled and transgressed.
pi_74811550
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:08 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

Die zegt in tafsier de door jou geplaatste ayaa

Allah mentions this story in Surat Al-Baqarah, at the beginning of Surat Al-A`raf, in Surat Al-Hijr, Al-Isra', Al-Kahf and here. Before creating Adam, peace be upon him, Allah told the angels that He was going to create a human being from sounding clay of altered smooth black mud. He told them that when He finished creating and forming him, they were to prostrate to him as a sign of honor and respect, and out of obedience to the command of Allah, may He be exalted. All of the angels obeyed this command except for Iblis, who was not one of them. He was one of the Jinn, and his nature betrayed him at his time of greatest need. He refused to prostrate to Adam, and he disputed with his Lord about him, claiming that he was better than Adam, because he was created from fire while Adam was created from clay, and fire was better than clay, or so he said. He made a mistake by doing this, and he went against the command of Allah, thus committing the sin of disbelief. So Allah exiled him, humiliated him, and cast him out of His mercy and His sacred Presence, and called him "Iblis'' symbolizing that he had Ablasa min Ar-Rahmah (despaired of mercy) -- that there was no hope for him of mercy. He cast him down from the heavens, disgraced and rejected, to the earth. Iblis asked Allah to give him a reprieve until the Day of Resurrection, so the Forbearing One, Who does not hasten to punish those who disobey Him, gave him a reprieve. When he knew that he was safe from destruction until the Day of Resurrection, he rebelled and transgressed.
Zucht, ben je nu spelletjes aan het spelen? Het verlaten van het gebed is ook een daad van ongeloof, maakt het je ongelovig? Nee.
quote:
Iblis asked Allah to give him a reprieve until the Day of Resurrection, so the Forbearing One, Who does not hasten to punish those who disobey Him, gave him a reprieve. When he knew that he was safe from destruction until the Day of Resurrection, he rebelled and transgressed.
hoe vraag je precies zoiets aan iemand waar je niet in gelooft en hoe weet je dat je het hebt gekregen als je er niet in gelooft?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2009 12:12:17 ]
pi_74811580
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:04 schreef Burakius het volgende:
Abdel-Wahab . Waarom post je niet eens even het stukje dan hier in het Arabisch/Engels/Nederlands/Turks waarin Abdel-Wahab dit zegt (dat alle niet-Moslims kafirs zijn).

Je vermijd de argumenten steeds. Ik zeg het voor de laatste keer: Een kafir is een gelovige die de waarheid verhult.
De grote geleerde in de Maliki Fiqh ( daar zou een Turk die taqlied doen op de madhaahib (Hanifeie ) toch wel gnoeg met moetn nemen ?

ولهذا نكفِّر كل من دان بغير ملة المسلمين من الملل ، أو وقف فيهم، أو شك ، أو صحَّح مذهبهم ، وإن أظهر مع ذلك الإسلام ، واعتقده ، واعتقد إبطال كل مذهب سواه ، فهو كافر بإظهاره ما أظهر من خلاف ذلك
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')