abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74187121
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:22 schreef waht het volgende:

[..]

Wij Nederlandstaligen hebben het ongeluk dat 'kanker' een krachtterm is. Geen Amerikaan die 'cancer' als krachtterm gebruikt, of een Duitser die met 'krebs' scheld. Zij doen het met 'neuken' oftewel 'fuck'. Daar is ooit eens onderzoek naar gedaan. Amerikanen hebben het veel over seksuele zaken als krachttermen, Duitsers verwijzen vaak naar het achterwerk, Italianen (of Spanjaarden, weet ik niet meer) houden van alles met verwijzingen naar iemands moeder. En wij hebben, onder andere, 'kanker'.

Ik gebruik het woord zelden. In de meeste situaties vind ik het zeer, zeer ongepast. Buiten kijf staat echter dat het nul komma nul met de ziekte te maken heeft.
Ik vind juist die Amerikanen een moeder-complex hebben in schelden:
- Motherfucker (de moeder neukt haar eigen kind blijkbaar)
- Son of a bitch (de moeder is dus een hoer)
In beide veel gebruikte gevallen is het de moeder die het hard wordt aangevallen, niet de persoon die de woorden krijgt toebedeeld.
Bizar.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_74187292
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:14 schreef Metatron het volgende:
Mijn beide ouders zijn aankanker overleden, en daarnaast nog een paar verdere familieleden. En de enige keer dat ik een link leg tussen de krachtterm 'kanker' en mijn ervaringen met de ziekte kanker is bij dit soort gezeik, en niet wanneer ik iemand 'kanker' als krachtterm hoor gebruiken.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en kan me persoonlijk ook niet echt druk om maken om dergelijk gescheld. Ik kan me echter wel voorstellen dat er mensen zijn bij wie gescheld met kanker wel vervelende herinneringen oproept. Het getuigt m.i. dan ook van een autistische rechtlijnigheid wanneer men bijvoorbeeld aankomt met het argument dat 'tering' en tyfus' ook gewoon ziektes zijn. Het simplistische gegeven dat het een woord voor een ziekte betreft is niet zo relevant. Het gaat om de nare ervaringen waarmee mensen het woord associëren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:31:31 #78
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74187300
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:27 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik vind juist die Amerikanen een moeder-complex hebben in schelden:
- Motherfucker (de moeder neukt haar eigen kind blijkbaar)
- Son of a bitch (de moeder is dus een hoer)
In beide veel gebruikte gevallen is het de moeder die het hard wordt aangevallen, niet de persoon die de woorden krijgt toebedeeld.
Bizar.
Maar in beide gevallen gaat t ook over sex

Denk dat t trouwens Spaans was (Mijn italiaans is kutje): puta madre ed..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:34:00 #79
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74187384
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:49 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Je snapt dat die laatste opmerking ook om te draaien is?
Jij vind vloeken en schelden met ernstige ziektes wel kunnen, maar ja, de wereld draait niet om jou. Je houdt maar rekening met een ander!

En dit:
[..]

Waarom gebruik je dat woord dan en niet een neutraler woord met die harde 'k'-klank, want dat schijnen mensen met een beperkt vocabulaire nodig te hebben om hun al even beperkte emoties uit te drukken.

Waarom is het zo moeilijk om met de gevoelens van een ander rekening te houden?
Daar is maar een reden voor: Het ontbreken van enige vorm van empathische gevoelens bij de gebruiker van kwetsende taal. Zo simpel ligt het. Het pertinent niet rekening willen houden met (de gevoelens van) een ander, maar alleen aan jezelf denken. De 'ik'-cultuur van zijn zwartste kant.
Zo werkt de wereld. Wat is dit nou voor LARIEKOEK!?

Ik voel me op mijn beurt namelijk enorm gekwetst door de stelling dat alleen laagopgeleide paupers schelden met kanker!

HOE KUN JE!?
Intelligent, but fucked up.
pi_74187385
Ik heb de bron gevonden.
quote:
Duivel
Het merendeel van de grove taal op tv bestaat uit scheld- en schuttingwoorden, zoals eikel, shit, kut-Marokkaan en lullig. Welke woorden het meest gebruikt worden, staat helaas niet in de Vloekmonitor, maar volgens het onlangs verschenen boek Krachttermen van Piet van Sterkenburg is de toptien als volgt: shit, godverdomme, fuck, kut, verdomme, godver, jezus, merde, bullshit, damn. Veel krachttermen die verwijzen naar lichamelijke zaken dus, waaronder veel Engelstalige. Maar ook religieuze krachttermen zijn heel gewoon.

In andere landen worden andere krachttermen gebruikt. In Noord-Europa wordt de duivel (net als de hel) met enige regelmaat aangehaald. Duitsers en Vlamingen gebruiken daarnaast veel schuttingwoorden uit de 'poep en plas'-sfeer: Scheisse, Arsch, kak, merde. In Amerika is de gemengde samenstelling van de bevolking ook terug te zien in het gebruikte arsenaal aan grof taalgebruik: dat bevat zowel veel godslastering als verwijzingen naar de duivel, het lichaam en moeders: damn, hell, jesus, fuck, shit, bastard en god zijn de meestgebruikte.

In de Middellandse Zee-landen (en in hun voormalige koloniën) wordt vaak de moeder of zus van de tegenstander erbij gehaald: chinga tu madre ('neuk je moeder'). Het beste bewijs van hoe ernstig beledigingen aan het adres van een moeder of zus worden opgevat, is wel de beruchte kopstoot van Zinédine Zidane tegen de Italiaan Materazzi in de finale van het WK voetbal in 2006.

http://www.onzetaal.nl/column/fuckit.php
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:34:07 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74187390
ik krijg altijd jeuk van dat hypocriete gejank want het zal me niets verbazen als Richelle zelf een paar flinke godvers heeft laten vallen toen ze de diagnose te horen kreeg...

En daarbij natuurlijk geen rekening hield met evty gelovigen om haar heen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:36:19 #82
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74187471
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:34 schreef MikeyMo het volgende:
ik krijg altijd jeuk van dat hypocriete gejank want het zal me niets verbazen als Richelle zelf een paar flinke godvers heeft laten vallen toen ze de diagnose te horen kreeg...

Daarom.

Die selectieve verontwaardiging van ElectricEye (e.a.) krijg ik het ook van op m'n heupen hoor.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:44:09 #83
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74187778
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:40 schreef JayKudo het volgende:
Dit is weer iets wat je moeilijk kan definiëren, ik hou het maar weer op beschaving, iets wat veel mensen nog steeds ontbreekt. (ik word wel een beetje onpasselijk van de zogenaamd grappige opmerkingen over haar situatie).
Daar gaat het ook om, normen en waarden etc en opvoeding.
Velen missen dit gewoon.
Ik heb één keer dat woord gebruikt als scheldwoord, daarna vertelde mijn moeder mij met niet mis te verstane woorden, waarom je daar dus niet mee scheld, ik ben ze dan ook nooit meer vergeten.

Dat heet een nette opvoeding geven.
Alleen schorum scheld met gore woorden nml. En toen ik dat woord gebruikte voor de eerste en de laatste keer, ging ik net om met wat minder nette vrienden en vriendinnen, dat was toen ook afgelopen. Het is gewoon dom en simpel om te schelden met minderwaardige woorden.
De kunst is juist om iemand in een gesprek te overwinnen met gesprekstechnieken en niet met het zwakte bod scheldwoorden.
Snollebolt
pi_74187826
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Daarom.

Die selectieve verontwaardiging van ElectricEye (e.a.) krijg ik het ook van op m'n heupen hoor.
Hoe weet jij dat het selectieve verontwaardiging is?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:46:56 #85
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74187879
quote:
Alleen schorum scheld met gore woorden nml. En toen ik dat woord gebruikte voor de eerste en de laatste keer, ging ik net om met wat minder nette vrienden en vriendinnen, dat was toen ook afgelopen. Het is gewoon dom en simpel om te schelden met minderwaardige woorden.
De kunst is juist om iemand in een gesprek te overwinnen met gesprekstechnieken en niet met het zwakte bod scheldwoorden.
Als ik een keer vloek is het vaker in situaties waarbij ik iets laat vallen, mezelf pijn doe, iets mis gaat, noem maar op, en niet omdat ik een discussie wil winnen oid.. En dan lucht het wel op om een bevredigend scheldwoord eruit te knallen, zonder dat ik daarbij iemand persoonlijk bedoel, en voelt dat 'beter' dan bijvoorbeeld "jantoeternuitje!"
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:47:21 #86
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_74187890
Stelletje zeikerds. Zal ik de volgende keer maar gaan klagen en kankeren als iemand het scheldwoord 'autist' gebruikt? Want dan voel ik me harstikke beledigd hóór.

Mensen hebben gewoon scheldwoorden en dat is niet hetzelfde als de ziekte.
pi_74188151
Kanker bekt zooo lekker he
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_74188259
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:34 schreef MikeyMo het volgende:

Misschien is ze zelf wel gelovig ... ... ... of gewoon wel goed opgevoed!
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_74188401
ik vind het eigenlijk een beetje zielig voor het meisje dat ze zo'n kansloze onderneming begint. In plaats dat ze lekker nog gaat genieten van het leven dat ze heeft gaat ze een nooit te winnen gevecht aan om het woord kanker te weren.

kanker
pi_74188496
Mensen die denken dat je als je kanker zegt dat je het mensen dan toewenst
know'm sayin?
word? word.
pi_74188834
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:01 schreef kamikaze het volgende:
ik vind het eigenlijk een beetje zielig voor het meisje dat ze zo'n kansloze onderneming begint. In plaats dat ze lekker nog gaat genieten van het leven dat ze heeft gaat ze een nooit te winnen gevecht aan om het woord kanker te weren.
Wie zegt dat zij geen voldoening haalt uit het opzetten van zo'n actie?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:13:42 #92
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74188845
ik heb laatst mijn collega nog heel schattig kanker aan zijn eikel toegwenst
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_74188939
Net voor de krant een bezoek gebracht aan de lancering van deze actie. Wel lullig voor dat meisje, nog een paar maandjes te leven. Was dan ook een tranendal in die aula.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74188954
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wie zegt dat zij geen voldoening haalt uit het opzetten van zo'n actie?
Precies!
Zij laat tenminste nog de indruk van iets goeds achter, da's meer dan van het gros van de mensheid gezegd kan worden.

Ik hoop op een wonder voor haar.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_74189346
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:46 schreef Koepert het volgende:
Als ik een keer vloek is het vaker in situaties waarbij ik iets laat vallen, mezelf pijn doe, iets mis gaat, noem maar op, en niet omdat ik een discussie wil winnen oid.. En dan lucht het wel op om een bevredigend scheldwoord eruit te knallen, zonder dat ik daarbij iemand persoonlijk bedoel, en voelt dat 'beter' dan bijvoorbeeld "jantoeternuitje!"
Precies . Dat is ook het idee achter een 'krachtterm'. Als je het richt tegen een specifiek persoon is het geen krachtterm meer, maar schelden.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:30:16 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74189500
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:43 schreef Metatron het volgende:

[..]

Er is pas wat met je mis als je het gebruik van het woord kanker als krachtterm niet los kan zien van daadwerkelijk lijden aan kanker. Met het gebruik van 'kanker' als krachtterm refereer je net zo min naar iemand, of wens je iemand net zo min iets toe als dat 'godverdomme' dat doet. Het is, net als 'godverdomme' binnen de Nederlandse taal verworden tot een reguliere krachtterm. NIets meer, niets minder. Mensen die dat soort termen kost wat kost op zichzelf willen betrekken, daar is iets mee mis. Je wordt er niet mee bedoeld, en je wordt niet aangesproken. De wereld draait niet om jou.
Het scheldwoord kanker staat nou eenmaal niet los van de ziekte kanker.
pi_74190617
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het scheldwoord kanker staat nou eenmaal niet los van de ziekte kanker.
Jawel hoor. Het woord "kanker" dekt gewoon een negatieve lading.
Als je zegt "Wat een kankerhoer", dan bedoel je hoogstwaarschijnlijk geen kankerpatiënt die geld voor sex vraagt... maar gewoon een kutwijf.
pi_74191378
Eens met Metatron en bovendien vind ik het discriminatie van Hagenezen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:22:09 #99
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74191437
Dan zou ze ook moeten schrijven tegen Monsanto, Magnetrons, en kankerverwekkende stoffen in vaccins. Dan vind ik er nog meer kei.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:25:13 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_74191584
Persoonlijk vind ik het pas naar worden als men kanker gebruiken op een positieve manier.
Van die gastjes die roepen "whoa, dat is kankervet jonguh".
Dat slaat echt totaal nergens op. Het woord kanker in negatieve zin... Tja, dat zit nu eenmaal in onze cultuur. Schelden met ziektes.

Daarnaast vind ik overigens wel de meeste grappen over het meisje die dit gestart is in dit topic wel bijzonder smakeloos en triest . Erg matig als je op deze manier grappig probeert te zijn...
disclaimer
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:25:46 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_74191610
Hmm, bovenstaande post is van mij. Niet van Stormqueen .
pi_74191905
Treurig topic.
Dat deze en gene hun woordkeuze proberen te verantwoorden is één.
Maar ook nog "lollig" doen over 16-jarig meisje dat ernstig ziek is en binnenkort zal overlijden.. wat zwak.
pi_74192077
Ik zit er tussenin. Als iemand zijn teen stoot of de trein mist en er floept een kanker uit, lijkt het me niet zo'n punt, maar het perse in 1 zin 3 maal moeten gebruiken om stoer te klinken en denken dat je meer bent dan een laffe hond, is wel vrij irritant.
En aangezien dat is waar jongeren met name steeds meer last van hebben, is het een prima aktie.
pi_74192152
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
Daarnaast vind ik overigens wel de meeste grappen over het meisje die dit gestart is in dit topic wel bijzonder smakeloos en triest . Erg matig als je op deze manier grappig probeert te zijn...
Dat soort mensen mogen het dan ook krijgen wat mij betreft, en dan een zo'n pijnlijk mogelijke vorm.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:41:59 #105
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74192418
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Overmatig gescheld en getier duidt nog wel eens op verbale beperkingen inderdaad. Het groepje internetautisten in deze topic die het nodig vinden om een 16-jarig terminaal kankerpatiëntje de grond in te trappen zijn daar een mooi voorbeeld van.
Eén van de bakens in een topic die verder hoofdzakelijk weer een moeras van kortzichtigheid is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:43:24 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_74192482
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:25 schreef bleiblei het volgende:
Hmm, bovenstaande post is van mij. Niet van Stormqueen .
Dammit, log dan uit
disclaimer
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:49:20 #107
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_74192747
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Eén van de bakens in een topic die verder hoofdzakelijk weer een moeras van kortzichtigheid is.
Een moeras van kortzichtigheid, wat een mooie omschrijving!
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:12:16 #108
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_74193713
-edit- Niet in elk topic

[ Bericht 84% gewijzigd door paddy op 29-10-2009 17:34:45 ]
What lies in the shadow of the statue?
pi_74193918
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 29-10-2009 17:35:10 ]
pi_74194138
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:12 schreef Ghaazi het volgende:
Lijkt me geen kwalijke zaak. Zolang Moslims ongestraft geitenneukers worden genoemd, zie ik dit als iets onschuldigs.
Alsof dat niet irritant is...
Omdat een aantal mensen idioten zijn op de ene manier, moeten anderen ook idioot doen op een andere manier?
pi_74194561
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:31 schreef OldJeller het volgende:
Treurig topic.
Dat deze en gene hun woordkeuze proberen te verantwoorden is één.
Maar ook nog "lollig" doen over 16-jarig meisje dat ernstig ziek is en binnenkort zal overlijden.. wat zwak.
Ben het roerend met deze post eens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:21:15 #112
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74197833
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:17 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Precies!
Zij laat tenminste nog de indruk van iets goeds achter, da's meer dan van het gros van de mensheid gezegd kan worden.

Ik hoop op een wonder voor haar.
Ik gun haar ook het allerbeste, los van wat ze verder doet en vindt.

Ben ik nu ook een goed mens?

LOL. Het simplisme van een kind.
pi_74198135
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
LOL. Het simplisme van een kind.
Het simplisme van menig volwassene.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:30:39 #114
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74198212
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:28 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Het simplisme van menig volwassene.
Absoluut waar. Kind sloeg ook op het simplisme, niet zozeer op dit meisje.
pi_74225672
Mensen die dat K-woord gebruiken moeten maar het eens voelen als ze het zelf krijgen, en dan niet zeuren

Ik haat mensen die dat ziektewoord zeggen

Zeg dan , krijg nou de pokkejantjes
pi_74426856
Dan zou je helemaal niet meer mogen vloeken hé.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:46:14 #117
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_74426969
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:42 schreef Holoubek het volgende:
Goeie kick
pi_74427218
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:42 schreef Holoubek het volgende:
Vind ik ook, gewoon niet vloeken en als het wel moet zeg je Chips, chips chips wat heb ik nou gedaan
pi_74427327
Ik vind het een lelijk woord en schaam me als ik het gebruik. Daarom gebruik ik het niet.
  donderdag 5 november 2009 @ 18:02:24 #120
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74427487
Lelijk woord indeed, mede door persoonlijke omstandigheden zal ik dat woord zo min mogelijk gebruiken. Maar heel soms wil ik het ook wel eens gebruiken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74428023
Hoog huilie gehalte dit soort initiatieven.
pi_74428915
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:54 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Vind ik ook, gewoon niet vloeken en als het wel moet zeg je Chips, chips chips wat heb ik nou gedaan
WAT?!?!!! Wens je mij chips toe???? Ja???? Wens je mij Obesistas toe?!!!! Nou lekker is dat, weet je hoeveel mensen daaraan doodgaan???!!!
know'm sayin?
word? word.
pi_74429585
Nobel initiatief, het is echter water naar de zee dragen. Kanker is gewoon een ingeburgerd scheldwoord. Als ik bijvoorbeeld mijn hoofd stoot denk ik echt niet meer na bij wat ik zeg maar kan er zomaar een grafcholerakanker teringtyfuskankerzooi uitvliegen. En die mensen met hun omhooggevallen praatjes over nette opvoeding en paupers: get a life. Ik heb duizend keer meer respect voor een tokkie die met kanker scheldt zonder dat die enige pretenties heeft dan voor een omhooggevallen 'kijk-mij-eens-goed-bezig-zijn-maar-ik-kijk-ondertussen-wel-neer-op-iedereen-die-niet-politiek-correct-hetzelfde-denkt-als-ik' figuur.

Kanker hoort gewoon bij het leven. Mensen willen zichzelf nou éénmaal graag roze wolken voorhouden en doen alsof het leven koek en ei is. Maar het echte leven is keihard en de natuur discrimineert niet. Maar bepaalde zaken zijn nou éénmaal taboe om over te praten omdat daarmee de realiteit van de roze zoetsappige wereld wordt verstoord.

Wie is de ene persoon om de andere persoon de les te lezen, om zijn/haar moraal aan de ander op te dringen? De ene vindt het asociaal als iemand met kanker scheldt, degene die met kanker scheldt vindt het asociaal als hij daarin wordt beperkt door een ander persoon. Wie heeft er gelijk? Degene met het 'maatschappelijk fatsoen' achter zich? Wederom is dat een menselijke constructie die in het waanbeeld past dat de mens netjes en fatsoenlijk is en het leven zoetsappig is. Was het maar zo.... De waarheid is natuurlijk dat helemaal niemand de algehele waarheid in pacht heeft over dit soort onderwerpen simpelweg omdat die niet bestaat, daarom is niemand zijn mening hierover beter dan die van een ander. Iedereen die denkt het gelijk aan zijn zijde te hebben denk daar maar eens goed over na.

Sowieso is fatsoen niets meer dan kuddegedrag, het behouden van een bepaalde status. Uit psychologische onderzoeken is gebleken dat zaken als 'goed fatsoen' angstaanjagend snel dalen als er niemand in de buurt is om te controleren of het fatsoen wel wordt gehandhaafd. Verder: kijk maar tot welk primitief gedrag men vervalt als er zich ergens op de wereld een ramp voordoet. Ikke, ikke, ikke, plunderingen, moordpartijen en verkrachtingen zijn aan de orde van de dag. Daar gaat de wassen neus van de fatsoenlijke maatschappij en de fatsoenlijke mens, simpelweg omdat die gehele kunstmatige constructie die wij onszelf voorhouden dan niet meer bestaat.

Ik heb gesproken.
pi_75539639
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:12 schreef ThaMadEd het volgende:
De ene vindt het asociaal als iemand met kanker scheldt, degene die met kanker scheldt vindt het asociaal als hij daarin wordt beperkt door een ander persoon. Wie heeft er gelijk?
Als dit al een vraag is voor jouw, dan zegt dat toch wel iets,,,Dan heb je problemen met normaal denken...
Kanker is een vreselijke slopende ziekte...geen scheldwoord...En al zeker geen gewoonte om in de dagelijkse taal te gebruiken....
Het heeft alles te maken met "normaal" gedrag. Niets burgelijks aan, je bent ook geen fatsoensrakker, of moraalridder als je het NIET gebruikt...

Als je er voor kiest om het NIET te gebruiken...dan pas ben je "normaal"

Ook ik heb gesproken...
pi_75539727
Anders schop je een kankeroudtopic omhoog.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:05:28 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75539744
Ik heb niet echt iets met deze actie, maar het schelden met ziektes op zich vind ik inderdaad barbaars.
pi_75539795
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:04 schreef LostFormat het volgende:
Anders schop je een kankeroudtopic omhoog.
Wow...wat een orginele reactie..
Hoe benn je...12?...Stoer hoor...
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:09:20 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75539815
Ja ik ben ook tegen gekanker

krijg allemaal een melanoom
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_75539826
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:08 schreef hurmienieuw het volgende:

[..]

Wow...wat een orginele reactie..
Hoe benn je...12?...Stoer hoor...
Nee, zielig, gewoon negeren, zo'n sukkel.
Maar waarom schop je het topic nu omhoog eigenlijk? Was er weer iets op het nieuws over ofzo?
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:14:05 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75539884
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:10 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Nee, zielig, gewoon negeren, zo'n sukkel.
Maar waarom schop je het topic nu omhoog eigenlijk? Was er weer iets op het nieuws over ofzo?
De initiatiefneemster van deze actie was een tijdje geleden overleden.
pi_75539887
Een paar dagen geleden waren er "nieuwe" beelden op het journaal over het gedonder bij dat feest in Hoek van Holland. De filmpjes die op het journaal werden getoond, hadden ondertiteling...
Het was niet normaal hoe vaak je in een zin dat woord tegenkwam...
Alsof ze niets anders meer weten te zeggen. Het is gewoon triest.
Ik vind gewoon dat daar wat aan gedaan moet worden en het niet als "gemeengoed' moet worden gezien...

Daarom
pi_75540325
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:14 schreef hurmienieuw het volgende:
Een paar dagen geleden waren er "nieuwe" beelden op het journaal over het gedonder bij dat feest in Hoek van Holland. De filmpjes die op het journaal werden getoond, hadden ondertiteling...
Ik vind gewoon dat daar wat aan gedaan moet worden en het niet als "gemeengoed' moet worden gezien...

Daarom
Oh, mijn mening hierover heb ik al eerder gepost maanden geleden in dit topic.
Ik heb niets tegen iemand die zijn voet stoot en er een k. tegenaan gooit, alleen het gebruik als stopwoordje door pubers met een IQ van 90 en een EQ van 0, daar kan ik niet tegen.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:43:50 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540381
quote:

Daarom
jezus wat een onzin ze weten precies wat ze zeggen en het maakt geen flikker uit. Amerikanen schelden met geslachtsdelen wij met ziektes boeiend

Het maakt geen klap uit of er mensen er aan dood gaan als iemand er mee wil schelden dan doet hij dat toch. Ik vind het echt extreem raar dat mensen daar aanstoot aan nemen. Kanker is toch gewoon een feit als ik tegen iemand zeg he jij met je been dan ga je toch ook niet zitten janken van mijn tante heeft ook een been.

deze discussie is zo vaak gehouden en ik snap het echt niet. ik heb meerdere familie leden die aan kanker zijn overleden en als iemand kankerhond zegt zal ik geen moment denken aan die familieleden en al zou ik het wel doen dan is het toch nogsteeds gewoon een feit dat ze zijn dood gegaan aan kanker daar veranderd wel of niet schelden met het woord kanker niks aan

pi_75540396
quote:
Als je het als scheldwoord gebruikt dan wil je graag dat iemand het krijgt
Gelul.
Ik roep vaak genoeg kanker maar dat is niet naar iemand, maar vaak om iets. Als me iets niet lukt bijvoorbeeld.
Verder heb ik ook genoeg kanker om me heen, en ben ik niet van plan dat woord te 'respecteren' door het niet te gebruiken.
Kanker is gewoon een kankerziekte en niets minder. En ja ik ben eigenlijk best wel serieus.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:45:12 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540412
Ohja ik heb al eerder aangevoerd als er iemand op straat heel hard melanoom schreeuwt of krijg nou ongebreidelde celgroei dan zal niemand zich daar aan storen terwijl dat nog veel specifieker is.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:47:18 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540444
Wel P53mutatie nog aan toe!

Verlies toch je BRCA1 allel
pi_75540462
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:48:53 #138
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75540469
quote:

Daarom
Dat filmpje is wel kankergrappig.
What lies in the shadow of the statue?
pi_75540483
Ik kom er nu pas achter hoe laag het gem. IQ is van degene die hier reageren...
Allemachtig...wat een niveau...
Ik zou haast denken dat jullie dit doen om de boel op te stoken...maar ik begin toch echt te denken dat jullie ECHT dom zijn en echt geen enkel benul hebben van wat jullie zeggen...

Heel triest...echt heel triest...
pi_75540526
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:49 schreef hurmienieuw het volgende:
Ik zou haast denken dat jullie dit doen om de boel op te stoken...maar ik begin toch echt te denken dat jullie ECHT dom zijn en echt geen enkel benul hebben van wat jullie zeggen...

Gaan we IQ beoordelen aan de hand van de visie op het gebruik van het woord kanker? Dat vind ik nogal voorbarig.
pi_75540536
quote:

Ik denk eerder dat jij heel wat relativeringsvermogen mist.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_75540544
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja ik heb al eerder aangevoerd als er iemand op straat heel hard melanoom schreeuwt of krijg nou ongebreidelde celgroei dan zal niemand zich daar aan storen terwijl dat nog veel specifieker is.
Het gaat om jeugd, die dit soort zinnen maakt:

"Die k. leraar had weer de k. op me met zijn k. smoel. Ik hoop dat ie k. krijgt die vuile k. lijer."
Ik charcheer, maar je snapt het punt wel, neem ik aan?

Als ik me dan bedenk dat dat nog wel leeft, en aardige mensen die ik kende niet meer door die ziekte, irriteer ik me daar weleens aan, ja...
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:54:27 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540558
quote:

jawel hoor ik zei krijg een mutatie in P53 een transcriptie factor die er normaal voor zorgt dat je cellen mooi gereguleerd delen maar als je er een mutatie in krijgt dan wordt dit dus niet meer geregulerd. Ook kan een mutatie in p53 effect hebben op DNA reparatie wat er voor zorgt dat er in de al snel groeiende cellen steeds makkelijker nieuwe mutaties ontstaan waardoor de celgroei nog meer degereguleerd kan worden.
pi_75540592
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:53 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Het gaat om jeugd, die dit soort zinnen maakt:

"Die k. leraar had weer de k. op me met zijn k. smoel. Ik hoop dat ie k. krijgt die vuile k. lijer."
Ik charcheer, maar je snapt het punt wel, neem ik aan?

Als ik me dan bedenk dat dat nog wel leeft, en aardige mensen die ik kende niet meer door die ziekte, irriteer ik me daar weleens aan, ja...
Dergelijk gebruik van kanker is inderdaad vrij zwak ja.
Maargoed ik roep af en toe wel es kanker [insert ding] als je tyfus roept hoor je ook niemand en dat vind ik eigenlijk een beetje best wel heel hypocriet.

Of dergelijk taalgebruik überhaupt wenselijk is is natuurlijk ter discussie in die zin, maar daar hebben we het niet over.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:57:59 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540612
Ohja hiermee probeer ik aan te geven hoe weinig het zeggen van kankerdit of kankerdat te maken heeft met de ziekte

Bijvoorbeeld iemand die zegt Kankercomputer heeft het als hij het echt over kanker zou hebben niet helemaal begrepen want een computer heeft geen celletjes en kan dus nooit kanker hebben/krijgen

maw de betekenis voor het woord kanker in nederland slaat al lang niet meer alleen op de ziekte.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 01:58:35 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540625
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maargoed ik roep af en toe wel es kanker [insert ding] als je tyfus roept hoor je ook niemand en dat vind ik eigenlijk een beetje best wel heel hypocriet.

Of dergelijk taalgebruik überhaupt wenselijk is is natuurlijk ter discussie in die zin, maar daar hebben we het niet over.
Krijg osteoporose
pi_75540643
Net ook, fiets ik rustig naar mn huisje toe. Kom ik door een tunneltje waar 2 mocro/turken/ander exotisch gespuis staat. Roept er een iets, dus ik denk, ik doe ff mee. Dus roep op de gino-toon terug, jeweetzelluf.. Hoor ik opeens allemaal gescheld achter me.. Ik moest komen want t blijkt dat ze een verschrikkelijke ziekte bij me hadden geconstateerd.. Naja t zegt alles over de achtergrond van deze jongens.. (mochten jullie dit lezen, jongens, jullie komen er wel! Ga zo door! NOT!)
pi_75540659
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maargoed ik roep af en toe wel es kanker [insert ding] als je tyfus roept hoor je ook niemand en dat vind ik eigenlijk een beetje best wel heel veel hypocriet.

Of dergelijk taalgebruik überhaupt wenselijk is is natuurlijk ter discussie in die zin.
Ik snap de krachtterm ook helemaal bij een gebeurtenis, maar het is gewoon geen gezond standaard taalgebruik.
Bedenk trouwens dat dergelijke jongeren ook gedoemd zijn om te mislukken als ze hun taalgebruik niet aanpassen.
Als het er helemaal in zit, dan wordt dat nog een feest bij een sollicitatiegesprek of op de werkvloer.
Kortom, als gefrustreerde kreet, ja logisch, maar als geaccepteerd taalgebruik, nee.
pi_75540665
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:59 schreef Strijkplank. het volgende:
Net ook, fiets ik rustig naar mn huisje toe. Kom ik door een tunneltje waar 2 mocro/turken/ander exotisch gespuis staat. Roept er een iets, dus ik denk, ik doe ff mee. Dus roep op de gino-toon terug, jeweetzelluf.. Hoor ik opeens allemaal gescheld achter me.. Ik moest komen want t blijkt dat ze een verschrikkelijke ziekte bij me hadden geconstateerd.. Naja t zegt alles over de achtergrond van deze jongens.. (mochten jullie dit lezen, jongens, jullie komen er wel! Ga zo door! NOT!)
Hahaha dat is wel +1, dat soort shit naar dat soort gasten slingeren. Respect.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 02:02:16 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75540690
Ach iedereen heeft wel zo'n periode ik zei tussen mijn 14de en 17de ook om de minuut godverdomme dat is er nu ook wel weer uit.

lekker boeiend ook allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')