Och, Oscar, wat sneuquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef Raissa het volgende:
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
Ikea heeft een leuke mobile zonder geluid (vind ik)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,
En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppenals ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
oh, hou je wel in de gaten hoeveel dunne luiers dat zijn? Als het er meer dan 6 zijn in combinatie met spugen en verhoging dan moest je de HA bellen. (is tegen mij gezegd in ieder geval op het cb en de nachtpost van de HAP.)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.
Soms voel ik me echt zo dom.
Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
geen idee? even in de gaten houden denk ik? En anders misschien iets van een ontspannend badje doen ofzo? Als ze verkouden is gaan daar misschien ook wel weer de luchtwegen van open staan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef Vicky het volgende:
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
Hoeveel weken is Jair? Er is een sprongetje bij 37 en een bij 46 weken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.
Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Dat viel mij ook op ! Is dit de tijd van het jaar ofzo? ik heb natuurlijk geen ervaring met een baby in de herfst.... Dikke kus voor alle ploeterende mama's!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:
Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.
tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.
maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
wat heeft je kind toch mooie ogenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef Raissa het volgende:
[..]Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?
[ afbeelding ]
Het is ook wel lekker natuurlijk, omdat hij overdag ook al zoveel van je vraagt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
rijdt hier prima op t kleed, verder hebben we laminaat, gaat ook primaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:26 schreef Jore het volgende:
Wij hebben tapijt, ik denk niet dat een wheelybug dan lekker rijdt. Toch? Hoop ik? Dat scheelt me namelijk weer een hoop euro's
Halloquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:
Lilah van Kim heeft volgens mij een helm gehad.
nee ik merk niet dat hij rustiger is, maar komt ook door het huilen waardoor hij zeer aanwezig isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:24 schreef Jelief het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:51 schreef miss_sly het volgende:
ja Linda, regeldagen bij 6 weken klopt.
Het kan een dag duren, maar ook wat langer. Beste wat je kunt doen is erin meegaan. Installeer je op bed of op de bank met wat dingen bij je, zoals wat lekkers, drinken, boek, laptop, afstandbediening, en go with the flow. Aanleggen als ze er behoefte aan heeft, des te sneller is jouw produktie weer afgestemd op haar behoefte.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
5 weken en 6 dagen telt zeker ook wel? Mijn god zeg...al vanaf vannacht willen drinken om het uur het liefst...ben nu al kapot, maar ze vertikt het ook om langer dan een half uurtje te slapenHoelang duurt zoiets?
Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef Stiemie het volgende:
Stomme fok-wet! Ik drukte op invoeren en ze werd meteen wakker
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef Linda2205 het volgende:
Ze heeft trouwens al sinds dr geboorte hele dikke schilferige huid tussen en bij dr wenkbrouwen. Echt zo wat je even zou willen scrubbenKent iemand dat en is er iets tegen te doen? Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er niet zo fris uit het het schilfert ook soms...
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek?
Misschien is sudocreme ook wel geschikt voor die plek? Weet niet of je dat al in huis hebt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!
En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Vaseline sluit de huid af..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:18 schreef bodpa09 het volgende:
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:33 schreef miss_sly het volgende:
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.
zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
ook bij kindjes met al behoorlijk haar? wordt erg vettig da, toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
Bron.quote:•Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
•Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
•Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
•Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.
Vanaf hier is een gedeelte van het begin van ons verhaal; Het grote kleine babietjes topic deel 163quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:52 schreef seilram het volgende:
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.
BE, javriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is
Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.
en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)
beterschap voor tess!
niet zo heel veel, denk ik.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik gooi nie met mn kind![]()
nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.
Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!![]()
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsrwat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt
tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
vanaf 37.5 spreken ze van verhoging, en vanaf 38 graden koorts.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef mefke79 het volgende:
vraagje, 37.4 is dat al koorts? Driekus zit altijd rond de 37, maar nu ineens 37.4 en ik twijfel of ik daarmee een hap moet bellen. Sowieso wil ik over een half uurtje nog eens meten, hij was namelijk ook hard aan het huilen, krijg je het natuurlijk ook warm van.
hey dan lopen ze dus weer gelijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad![]()
maar bij twijfel altijd bellen he![]()
Seb krijgt zijn 3de tandje
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lieve pietjes hier!
En berg, ziet er zo vies uit he, maar is gelukkig onschuldig.
Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.
Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
Ja dat is eigenlijk ook wel zoquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer Stiemie, maar ze sliep dan toch al maar weer bijna 2 uur! Hartstikke goed, toch!
Hopelijk volgende slaapje weer zo
Karin precies zo wat jij omschrijft, al is Esmee wel door mijn vriend te troosten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars had vandaag een redelijke dag vergeleken met de rest van de week.
Maar ik kan nog niet zeggen dat Pepti de oplossing is. Misschien wil ik wel te snel resultaat zien ook, maar ik ben het zo zat. En dan vooral als hij zo huilt die paniek in zijn oogjes te zien, dat grijpt me erg aan.
Het legt een enorme druk ook op je gezin. Mijn partner raakt helemaal gestressed van dat gehuil en het niet kunnen troosten, Meike die zegt dat Lars weg moet, en ikzelf moet tijd zien te maken om even te kunnen plassen/eten want ik loop de hele dag met Lars op mijn arm in het rond.
Soms slaapt hij wel eventjes, maar ook dan is hij nog heel onrustig.
Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op maandag, de osteopaat.
Alleen hoor ik daar nu weer allerlei horrorverhalen over, dat dat ws een grote marteling zal worden.
Ervaringdeskundigen hier?
Ik vond het niet negatief/eng of vreselijk, maar wel heftig. Onze mannen hebben in t begin echt wel flink gehuild, en ook wel zo dat ik dacht: doe ik hier goed aan?? Maar, na een minuut of 20 was er totale ontspanning, je zag t wegglijden... en dat was voor mij de reden om ook nr 2 in handen van de osteo te geven. Maar leuk vond ik t zeker niet. Het heeft wel goed geholpen, de dag zelf hebben ze veel geslapen en daarna vond ik beide mannen een stukje ontspannener.quote:Op zondag 1 november 2009 08:31 schreef Vicky het volgende:
Karin, de osteo waar wij geweest zijn was heel lief en zacht. Ik heb het totaal niet als negatief/eng/vreselijk ervaren.
hoera voor het tandje!!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Estrys het volgende:
Bij 37,4 zou ik niet bellen, 38 graden is koorts inderdaad![]()
maar bij twijfel altijd bellen he![]()
Seb krijgt zijn 3de tandje
Over welk 'andere topic' hebben we t dan?quote:Op zondag 1 november 2009 08:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
En even een noot na het lezen van dat andere topic: sorry voor wie last heeft van het geklaag hier over voeding/huilen/darmkrampjes, maar het is gewoon echt heel zwaar als je de hele dag ziet dat je kindje last en / of pijn heeft en je kunt er niks mee. Dan is het zo fijn als je hier je verhaal kwijt kunt en tips/erkenning/hoop kunt krijgen. Ik snap best dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar geloof me ik had liever ook dat het allemaal wat lekkerder liep en ik gewoon van mijn kindje kon genieten zonder me bijna 24 uur per dag zorgen te maken.
quote:Op zondag 1 november 2009 09:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoera voor het tandje!!![]()
![]()
en Jeliefwat goed van Ruben!
mijn polletje piekhaar had vannacht hongerze heeft zomaar allebei de borsten helemaal leeggedronken. Flinke boer gelaten en toen heel tevreden weggezakt in diepe slaap. Het zag er niet uit
hahaha. zo'n straaltje melk wat dan nog uit die mondhoek loopt. Mn eigen tevreden bolleke
Het buurmeisje van mijn ouders is een kapsalon aan huis begonnen. Een gewone kapper dus. Maar ze heeft zelf een kindje van een jaar dus wel ervaring met kinderenquote:Op zondag 1 november 2009 10:12 schreef Stiemie het volgende:
Seb gewoon al naar de kapperGa je naar een echte kinderkapper of naar een gewone kapper?
Gij gek mens!quote:Op zondag 1 november 2009 10:11 schreef Stiemie het volgende:
Miss sly misschien stom hoor, maar ik had echt het gevoel dat het over mijn 'geklaag' hier gingBlij om te horen dat dat dus niet zo is.
Hier een vreselijke nacht gehad. Bovenburen hadden een kom-we-verschuiven-de-hele-nacht-onze-hele-inboedel-nacht en aan de overkant was een halloween-dance-feest waarvan de muziek veel te hard stond. Tel daarbij op een peuter die wakker werd van de muziek en een baby met extra darmkrampjes en scheten door de nieuwe medicijnenVolgens mij hebben we elk half uur langs zien komen op de wekker...
Nou ja Esmee ligt nu alweer bijna 2 uur te slapen in de wieg (kom maar op stomme fok-wet) en Linde wordt straks door mijn ouders opgehaald om even lekker uit te razen op de manege. Dus de rust is inmiddels weer een beetje terug hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |