SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
Op de meeste sites zie ik dat er toch al wel hele kleintjes inzitten. Dus denk dat het wel mag. Al lees ik op sommige sites wel met een speciaal stuk erbij in.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole,
Ik heb een SSC van http://www.lilababy.nl/.Ze zitten in Glanerbrug, dus die konden we makkelijk even ter plekke passen. Maar ik geloof dat ze wel adviseerde dat kindje al wat zelf moeten kunnen zitten. Dus 6+maand ofzo.
Zag dat ze ook op een Beurs in Enschede staan (http://www.oudersnatuurlijk.nl ) op 15 november.
Ik zou hem morgen even mee kunnen nemen?
dan zijn we nu natuurlijk heel nieuwsgierig wat je gevonden hebtquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar dankzij de link uit vorige topic heb ik de draagdoek gevonden die ik zochtEentje waar R ook mee wil dragen
quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:20 schreef p_iglet het volgende:
[..]
dan zijn we nu natuurlijk heel nieuwsgierig wat je gevonden hebt
Leuk! Da's misschien ook wel wat voor N.!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze maar dan word de legerstof in iets andere kleur want ze hebben deze niet meer!!
ja vanavond gaan we iets anders proberen. Maar dan is Leander er niet dus goed passen wil dan nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef Ca.ra het volgende:
Misschien een andere knooptechniek gebruiken als de doek te kort is? (ik roep ook maar wat...)
Mannen zijn ook anders gebouwd dan vrouwen, en knopen bij een ander is altijd moeilijker.Zodra Leander zijn nek omhoog kan houden kan hij in de mei tai. Als hij dan bij R. op de rug gaat heeft die ook nog zijn handen vrij om met Mikael te stoeienquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef MeNicole2 het volgende:
R vind de draagdoek wel heel makkelijk. Maar als Mikael erbij is loopt ie alleen maar te stoeien met hem dus kan de draagdoek niet. En als Mikael er niet bij is wil ie best dragen maar ik krijg de doek niet goed bij hemDie van Tex is te kort en de bamboe lukt me niet bij hem.
Leander is al heel sterk in zijn nek dus ik denk dat ie dat al wel aankan. Maar we kijken wel. Als het nog niet kan laten we hem (niet Leander) nog even in de kast hangenquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:58 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mannen zijn ook anders gebouwd dan vrouwen, en knopen bij een ander is altijd moeilijker.Zodra Leander zijn nek omhoog kan houden kan hij in de mei tai. Als hij dan bij R. op de rug gaat heeft die ook nog zijn handen vrij om met Mikael te stoeien
Linkje? En welke zijde draagdoek?quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Op een ander forum is een doek met zijde tweedehands te koop voor 200 euro incl verzenden. Is dat niet vreselijk veel? Zelfs de Elleville She is niet zo duur. Dit is 70% katoen, 30% zijde, een Didy.
Da's een zeldzame. Zal nieuw ongetwijfeld iets van 170 euro zijn geweest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:21 schreef miss_sly het volgende:
http://dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=21125&sid=ab6ade3f42ce54a4da822e63f79f5ec6
Klopt. Voeden in de doek kan wel, maar alleen als je rustig zit en je exclusief bezig houdt met het voeden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Ca.ra, wat een mooie doek, en hij staat erg goed!
Macka vertelde laatst dat voeden in de doek tegenwoordig afgeraden wordt in verband met een paar nare ongelukken. Heel slim dus van Thomas dat hij dat dus niet wil
Hier is 'ie in de Tragetuch Galery van Angie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:41 schreef oeke het volgende:Ik kom dat forum maar niet in. Ik heb me ooit geregistreerd en ze zouden bevestiging mailen maar nooit gedaan. Nu kan ik me niet opnieuw registreren omdat mijn e-mail adres al in gebruik is.
![]()
Nou kan ik die hele zeldzame doek niet zien.![]()
ja, ik dacht dat er laatst een originele pfau op eBay wegging voor een monster bedrag. Dus niet de pfau van 35 jahre didymos, de eerste pfau.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel een mooie doek, maar ik vind 200 euro wel erg veel.
En is dat dan normaal dat de prijs omhoog gaat bij een tweedehands als ie maar zeldzaam genoeg is?
Niemandquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel een mooie doek, maar ik vind 200 euro wel erg veel.
En is dat dan normaal dat de prijs omhoog gaat bij een tweedehands als ie maar zeldzaam genoeg is?
En dan ook nog eens een doek die ik nooit gevoeld heb. Voor die prijs koopt toch niemand een doek van een forum, lijkt me?
Neequote:
Ja echt heel fijn! Ik was vorige week nog even met Asy in de stad en had omdat we toch met de auto waren maar de kinderwagen meegenomen. En ik wou niet dat mijn betonbrokje Asy's tricotdoek al te erg ging uitrekkenquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:05 schreef tessie het volgende:
Cara, hij staat jullie echt heel mooi. Fijn issie he?Ik pak nu steeds de doek ipv de wagen
Even voor de goede orde, die eerste haar ben ik en die tweede haar is Kittenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
En ik zou niet durven haar iets afschuwelijks te verkopen![]()
Ik vind het zo fijn dat ik nu overal haar op mijn rug durf te gooien.
Al lijk ik soms net een rodeo stier met een dame die naar iedereen zwaait en hoi roept vanaf mijn rug
Tja, dat heb je met zeldzame en gewaardeerde dingen. Zeker als er ook nog eens gebruik is gemaakt van dure grondstoffen zoals zijde.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:25 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ja echt heel fijn! Ik was vorige week nog even met Asy in de stad en had omdat we toch met de auto waren maar de kinderwagen meegenomen. En ik wou niet dat mijn betonbrokje Asy's tricotdoek al te erg ging uitrekkenToen heb ik weer even goed gemerkt hoe 'handig' zo'n wagen kan zijn in een winkel
En kan iemand mijn kaak even van de grond oprapen! Wat een geld wordt er dan soms betaald voor een doek!
Ik vind het niet erg om een fatsoenlijke prijs te betalen voor een goed produkt, maar twee of driehonderd euro is echt wel erg veel hoor.
Oh wat erg!quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:45 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Klopt. Voeden in de doek kan wel, maar alleen als je rustig zit en je exclusief bezig houdt met het voeden.
Er zijn een paar hele nare ongelukken gebeurd met 'handsfree' voeden waarbij de moeder haar intense aandacht op iets anders dan het zogende kind gericht had (telefoon bijvoorbeeld), en ze niet doorhad dat het finaal mis ging met de positie van het hoofdje van haar kind.
Dus neem het zekere voor het onzekere, en voed niet in de doek.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:55 schreef Ca.ra het volgende:
Ach, dure doek, goedkope doek, uiteindelijk gaat het erom dat je ze gebruikt he. En dat je je kind een fijne start geeft. Samen mooie herinneringen opbouwt. Dat is pas onbetaalbaar.
Ach gekkie, je lubbert die doek niet zomaar uit. Daar zijn heel wat meer kilo's voor nodigquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:25 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ja echt heel fijn! Ik was vorige week nog even met Asy in de stad en had omdat we toch met de auto waren maar de kinderwagen meegenomen. En ik wou niet dat mijn betonbrokje Asy's tricotdoek al te erg ging uitrekkenToen heb ik weer even goed gemerkt hoe 'handig' zo'n wagen kan zijn in een winkel
En kan iemand mijn kaak even van de grond oprapen! Wat een geld wordt er dan soms betaald voor een doek!
Ik vind het niet erg om een fatsoenlijke prijs te betalen voor een goed produkt, maar twee of driehonderd euro is echt wel erg veel hoor.
En dat vraag ik me af bij die Eva.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:33 schreef texelonia het volgende:
Oh Eva met wolDie had ik een keer bijna, was iemand me voor
Als ik het geld heb vind ik het niet altijd erg om er veel aan uit te geven. Als ik een doek echt heel mooi vind, en het een bijzondere doek is en je weet dat de kans redelijk is dat je het wel weer terug krijgt.
Als je eentje maakt met lange banden, kan het vanaf het begin al. Dat deden wij met Elodie, die zat liever rechtop in de doek.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:12 schreef oeke het volgende:
Ik wil ook nog een mei tai maken. Vanaf wanneer mag een kindje daar eigenlijk in?
Ben nog ff op zoek naar leuk, stoer stofjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Davinia, Wat leuk zo, met eli op je rug, en baby in je buik
Nicole, wat leuk, Wat voor kleur/aptroon gaat het worden?
Welke banden bedoel je dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:21 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Als je eentje maakt met lange banden, kan het vanaf het begin al. Dat deden wij met Elodie, die zat liever rechtop in de doek.
Oh op die manier. Ik zat al te denken aan een band die zijn hoofdje ofzo moest ondersteunenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vind die onderste mooi. Maar idd voor de herfst/winter.
Volgens mij ook Oeke, Dan heb je net wat meer steun onder de billen.
De front-cross-carry (niet FWCC, dus) kan je ook vooraf knopen met een niet-rekbare doek.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:42 schreef Ca.ra het volgende:
Tip gezocht: welke knoop gebruiken jullie voor onderweg? Ik zou het zo zonde vinden als mijn doek op de grond ligt te slepen in bijvoorbeeld een parkeergarage. De tricotdoek knoopte ik altijd gewoon thuis voor en dan liet ik Thomas er ter plaatse in glijden. Is er een knoop waarmee ik dat ook met de geweven doek kan doen?
Wil je mijn zelfgemaakte MT eens lenen? Neem ik em mee naar de vreetmeet, kan je gelijk ff kijken of het wat isquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil er 1 van bymama. http://bymama.nl
Ben er zo verliefd op maar ik ben denk ik toch meer van de doeken
Oh wat ziet dat er toch makkelijk uit hequote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole: Blijkbaar is die band om over de rug te doen. Hier een filmpje van een mei-tai en front carry:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wil je mijn zelfgemaakte MT eens lenen? Neem ik em mee naar de vreetmeet, kan je gelijk ff kijken of het wat is
(maar er zullen ook wel mensen zijn die er heen gaan die een "echte" MT willen/kunnen meenemen)
ahjoh dan leen je die van mij toch een tijdje?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:37 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg fijn zijn. Ik doe wel mee met een reistai maar het ligt er maar net aan wanneer die komt of ik kan dragen etc.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil er 1 van bymama. http://bymama.nl
Ben er zo verliefd op maar ik ben denk ik toch meer van de doeken
Dat vond ik ook altijdquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Die vindt gewone draagdoeken namelijk énig! Voor in donker Afrika...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn niet breder, maar wel langer zodat je ze nog eens rondom om kan doen bij hele kleintjes. Zo kan je de brede openingen opzij ook afsluiten. En later kan je idd het kontje extra ondersteunen met die lange banden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:26 schreef oeke het volgende:
Dankje B-M, dan ga ik eens nadenken over welke stofjes ik wil!
Trouwens, die warp-around, dat zijn bredere banden toch? Die vind ik mooi.
Je moet idd zorgen dat het hoofdje steun krijgt, MeNicole.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Oh op die manier. Ik zat al te denken aan een band die zijn hoofdje ofzo moest ondersteunenMaar ik moet/wil zowiezo wel hele lange brede banden. Lijkt me voor jezelf ook lekkerde en wil hem graag makkelijk zlef kunnen knopen.
quote:Het onderhoud van uw Néobulle draagdoek
Voor het eerste gebruik, laat de doek 1 nacht in lauw water weken. Was vervolgens de doek op 40°C.
Als ik het goed heb had mevrouw Kleinsmekker eerder het patroon, de combinatie van fijne ribstof voor de banden en retro-stof voor het pand, en het gebruiken daarvoor van o.a. Robert Kauffman en Michael Miller stoffen bedacht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:13 schreef Noli. het volgende:
Als ik het goed heb had Liv die paarse (oudje in een nieuw jasje/KS dagmar) al eerder gemaakt dan mevrouw Kleinsmekker.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:27 schreef Poppedein het volgende:
is er iemand die voor mij een vergelijking wil en kan maken tussen de SSC's hoppediz bondolino en een manduca? Ik wil er 1 kopen om voor mijn vriend t dragen te 'vergemakkelijken' tijdens de ochtendspits. Ik weet dat ik ze eigenlijk uit zou moeten proberen, maar heb geen idee hoe ik dat aan zou moeten pakken hier in regio drenthe en heb er eigenlijk op korte termijn 1 nodig. Verschillen ze in draag- en zitcomfort? En hoe prettig is t om een ssc te knopen ipv gebruik te maken van gespen?
Oh, zijn dat echte "merk" stoffen? Dat wist ik dan weer niet!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als ik het goed heb had mevrouw Kleinsmekker eerder het patroon, de combinatie van fijne ribstof voor de banden en retro-stof voor het pand, en het gebruiken daarvoor van o.a. Robert Kauffman en Michael Miller stoffen bedacht.![]()
Als de perfecte afwerking van mevr. Kleinsmekker nou ook geïmiteerd werd...
Ja! Mijn vlinders op Kleinsmekker Neel kwamen uit de Robert Kaufman collectie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oh, zijn dat echte "merk" stoffen? Dat wist ik dan weer niet!
Ik zat al te Googelen, ik wilde dat plaatje net postenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja! Mijn vlinders op Kleinsmekker Neel kwamen uit de Robert Kaufman collectie.
Ze maken echt waanzinnige stoffen, zoals leuke mei-tai stof voor Taartjesfee
http://www.robertkaufman.com/fabrics/sweet_tooth/?fabrics&fashion_prints
Jaaaaa die is leuk!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja! Mijn vlinders op Kleinsmekker Neel kwamen uit de Robert Kaufman collectie.
Ze maken echt waanzinnige stoffen, zoals leuke mei-tai stof voor Taartjesfee
http://www.robertkaufman.com/fabrics/sweet_tooth/?fabrics&fashion_prints
Bij 1.93 zou ik zeker een Manduca doen! Geen andere ssc.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:26 schreef Poppedein het volgende:
dank voor jullie antwoorden zo ver! Lief is 1.93, dus afgaand op jouw antwoord Macka, zou de bondolino daarmee komen te vervallen als 1e keus...
Ik ben hélemaal voor een oefendraagmeet in Drenthe, Emmen is ook prima te doen voor mij Mrien! Wanneer krijg jij je Yamo te leen?
Jaaaa oké dat wist ik ook nog wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als ik het goed heb had mevrouw Kleinsmekker eerder het patroon, de combinatie van fijne ribstof voor de banden en retro-stof voor het pand, en het gebruiken daarvoor van o.a. Robert Kauffman en Michael Miller stoffen bedacht.![]()
Als de perfecte afwerking van mevr. Kleinsmekker nou ook geïmiteerd werd...
Hoezo dat?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Bij 1.93 zou ik zeker een Manduca doen! Geen andere ssc.
Dat vroeg ik me net eigenlijk ook af..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:35 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hoezo dat?
M. is 1m90 en de Yamo past hem prima.
Lou heeft vannacht liggen weken, is vanmorgen in de wasmachine geweest en hangt nu te drogen![]()
ik ben begonnen met eli te dragen toen hij 11 mnd was. doe het nog steedsquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:23 schreef geppie het volgende:
[..]
Dat vond ik ook altijdmaar ik raak er langzamerhand wat meer geinteresseerd in.
Lekker op tijd want het kind is net 1 gewordenKan je er dan alsnog mee beginnen of ligt het heel erg aan het kind zelf? En zijn jullie nooit bang dat je verkeerd knoopt en dat je kind eruit valt??
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:43 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Bij 1.93 zou ik zeker een Manduca doen! Geen andere ssc.
Ik ben ook begonnen met geweven doeken rond het jaar. (maar mijn dame weegt geen drol haha)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik ben begonnen met eli te dragen toen hij 11 mnd was. doe het nog steeds(wel heel weinig door zwangerschap + bekkengezeik, maar dat terzijde) hij is inmiddels 26 mnd en vindt het heerlijk.
al moet ik wel zeggen dat je doekenkeuze wat meer beperkt wordt / is, als je begint met een zwaarder kindje. dan moet je toch echt wel voor een "werkpaard" gaan en een hele goede doek hebben.
maar dat vergemakkelijkt wel weer de keuze
Omdat de keuze ging tussen Bondolino en Manduca nam ik aan dat andere ssc's al afgevallen warenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:35 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hoezo dat?
M. is 1m90 en de Yamo past hem prima.
Lou heeft vannacht liggen weken, is vanmorgen in de wasmachine geweest en hangt nu te drogen
Voor de gezelligheid alleen al lijkt het me leukquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als er een draagdoeken probeer meet in Drenthe komt, hou ik me aanbevolen!
Ik zei ZELFS met dezelfde stof. Dezelfde stof kwam er nog bij, zegmaarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:54 schreef Noli. het volgende:
[..]
Jaaaa oké dat wist ik ook nog wel.![]()
Mevrouw Kleinsmekker had idd eerst dát model enzo.
Waar hier over gevallen werd was dat er twee tai's op die site stonden met hetzelfde stofje als Kleinsmekkers en dat het dan rip-off's waren. En om meteen te gaan gillen dat iets een rip-off is omdat iemand dezelfde stoffen en ongeveer een zelfde patroon gebruikt... Toevallig wist ik me te herinneren dat Liv die met die paarse stof eerder gemaakt had dan Mevrouw Kleinsmekker. Dan is het dus toch niet meteen een rip-off??
(daar ging het mij meer om.)
Persoonlijk spreekt het model van de KS mij ook meer aan dan die van de ByMama. Van wat ik er zo van kan zien lijkt het lijfje van de KS langer en loopt de zijkant iets meer met een curve naar boven. De ByMama lijkt(?) korter en vierkanter.
(of je leest ff verder..*spuit 11* )
Top tip! Deze is echt fijn, ook omdat hij makkelijk bij te stellen is. Mijn moeder was vandaag op visite en omdat zij straks ook een dag in de week op Thomas gaat passen heb ik het voorgedaan en gevraagd of ze ook wou proberen. Ik heb haar zelf laten knopen en het zat al best netjes voor een eerste keer. Hij hing iets te laag, maar daar was ze het niet mee eens. Totdat we naar de winkel liepen en ze hem dus de hele tijd onder zijn kontje vast ging houden. Eigenwijs stuk vretenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:15 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
De front-cross-carry (niet FWCC, dus) kan je ook vooraf knopen met een niet-rekbare doek.
Deze dus:
Ik heb gister geprobeerd Lotte zo te knopen, maar dr koppie kiepte de hele tijd om en die kreeg ik op de een of andere manier niet lekker stevig ingepakt. Hoe deed jij dat? Of heb je Thomas laten liggen? Want op de een of andere manier krijg ik van dat dubbelslaan van de doek zo'n enorme buidel dat ik bang ben dattie over Lotte heenklapt...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:04 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Top tip! Deze is echt fijn, ook omdat hij makkelijk bij te stellen is. Mijn moeder was vandaag op visite en omdat zij straks ook een dag in de week op Thomas gaat passen heb ik het voorgedaan en gevraagd of ze ook wou proberen. Ik heb haar zelf laten knopen en het zat al best netjes voor een eerste keer. Hij hing iets te laag, maar daar was ze het niet mee eens. Totdat we naar de winkel liepen en ze hem dus de hele tijd onder zijn kontje vast ging houden. Eigenwijs stuk vretenMaar gelukkig gaf ze daarna wel toe.
Later zei ze ook dat ze nu pas begreep waarom ik zo enthausiast ben over het dragen, omdat hij er echt lekker relaxed en ontspannen van wordt.
En krijg je als mama met kindje in de doek al veel bekijks en veel aanspraak, een oma met kindje in de doek is nog veeeeel interessanter
Lotte wil inderdaad ook kijken...liggen is geen optiequote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef Ca.ra het volgende:
Ik laat Thomas zitten in de doek, dus de tweede manier die ze laat zien in het filmpje. Meneer weigert hier categorisch om liggend gedragen te worden. Ik heb alle manieren al geprobeerd maar iedere keer luidkeels protest. En ach, het is voor zijn reflux ook fijner om rechtop te zitten dus ik kan het wel begrijpen ook.
Zijn hoofd houdt ie zelf al goed omhoog, maar als hij in slaap valt (meestal heel snel, behalve toen hij bij mijn moeder zat want toen was hij de hele tijd naar mij aan het kijken ) dan dek ik zijn achterhoofdje af met een helft van de doek.
Wat fijn!!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:04 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Top tip! Deze is echt fijn, ook omdat hij makkelijk bij te stellen is. Mijn moeder was vandaag op visite en omdat zij straks ook een dag in de week op Thomas gaat passen heb ik het voorgedaan en gevraagd of ze ook wou proberen. Ik heb haar zelf laten knopen en het zat al best netjes voor een eerste keer. Hij hing iets te laag, maar daar was ze het niet mee eens. Totdat we naar de winkel liepen en ze hem dus de hele tijd onder zijn kontje vast ging houden. Eigenwijs stuk vretenMaar gelukkig gaf ze daarna wel toe.
Later zei ze ook dat ze nu pas begreep waarom ik zo enthausiast ben over het dragen, omdat hij er echt lekker relaxed en ontspannen van wordt.
En krijg je als mama met kindje in de doek al veel bekijks en veel aanspraak, een oma met kindje in de doek is nog veeeeel interessanter
quote:
Ik vind het niet prettig. Wel om Thijs zo dichtbij te hebben (hij ligt vaak in een vergelijkbare houding bij me te knuffelen of slapen) maar ik heb snel last van rug en schouders. Ik heb het wel geprobeerd, maar het is niet echt mijn ding.quote:Op zondag 1 november 2009 10:34 schreef Pvoesss het volgende:
waarom vind je er niets aan?
Ik zal het eens bekijken. Ik vind het alleen zonde om een doek te kopen 'om te proberen'. Hoe los ik dat op?!quote:Op zondag 1 november 2009 10:54 schreef mrien het volgende:
Ik zie dat je een rekbare doek hebt, wellicht dat het dragen met een niet rekkende doek je beter zal bevallen!
Bij mij wil ze dan ook niet meer in de wagenquote:Op zondag 1 november 2009 11:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als ik haar eerst laat rondlopen en in/uit/in/uit/in de buggy, wil ze niet meer achterop
quote:Op maandag 2 november 2009 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Webkim, daarvoor lijkt het me een fijne knoop idd
Davinia, kijk dan
[ afbeelding ]
Ahh ja dat klinkt wel fijner voor hemquote:Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef mrien het volgende:
Netjes al hoor!
Wat je kunt doen om zijn nekje wat meer steun te geven is een spuugdoekje/washandje oid oprollen in het bovenste stuk van de doek (wat nu bij zijn rug zit zeg maar en dan op de hoogte van zijn nek doen)
Dat geeft wat meer steun voor hem.
Bagger omschrijving, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Rugdragen kan al vrij snel, als je goed knoopt. Maar met een rekdoek zou ik het niet aandurven nee.quote:Op maandag 2 november 2009 16:11 schreef mrien het volgende:
Dat laatste is inderdaad niet heel goed voor hem nee. Misschien anders eens overwegen om hem op je rug te knopen? Maar ik weet even niet vanaf hoe oud je dat zou kunnen doen. Dan zou hij evt wat meer kunnen zien als dat het probleem lijkt te zijn
Maar met een tricot slen zou ik sowieso rugdragen niet aanraden, daar was iets mee geloof ik
In een geweven doek fwcc en hij heeft zijn koppie naar de zijkant. Nu kreunt hij niet meer...quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Op welke manier heb je hem in de draagdoek? Rechtop?
Met een rekkende doek knoop je niet zomaar te strak, wat wel kan zijn is dat hij wat met zijn kinnetje teveel naar beneden wijst en zo wat lastiger kan ademhalen.
Op die plek zit het inderdaad niet zo strak, ik heb er ook een doekje ingerold. Hij kreunt inderdaad best wel, nu ook, nu ik beweeg, dan zal dat het wel zijnquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Geweven ok..als je bij z`n nek voelt of het niet te strak is (je moet er nog wel een vinger tussen kunnen schuiven) dan zou het op zich wel mee moeten vallen. Misschien is hij gewoon een beetje een kreuner?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:38 schreef Pvoesss het volgende:
Zo lang als je het zelf vol kan houden.![]()
Ik kon na de bevalling absoluut niet heel erg lang dragen.
Beetje bij beetje hield ik het steeds langer vol. Nu draag ik gerust een hele dag
Deze blijft wel zoals ie is hoor. Hij word ook gewoon volop gebruikt. Maar deze is gemaakt van goedkope stof die ik eigenlijk niet zo heel mooi vind om te kijken of het iets voor ons is en om te kijken wat ik bij de volgende anders wil.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:57 schreef oeke het volgende:
Oh, ik vond hem wel leuk etnisch. Ben benieuwd naar de uiteindelijk variant.
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:29 schreef Troel het volgende:
[ [url=Http://jochem.huijben.net/imgs/2009/IMG_3334.JPG]afbeelding[/url] ]
Ohhhhh hij staat jullie mooi Tessie! Veel plezier ervan!quote:Op woensdag 4 november 2009 14:22 schreef tessie het volgende:
Hier is net mijn Girasol Mojito binnengekomen![]()
[ afbeelding ]
Dat kan ik met leander dus niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:12 schreef Kersjes het volgende:
Nog een voordeel van dragen: als het regent kun je toch lekker naar buiten, zonder geklooi met verstikkende en irritante regenhoezen. Baby in doek, paraplu en gaan!
Ja Leander heeft dat heel erg. Vanaf de geboorte al. Toen ie echt nog zo'n minibaby was en in bed lag en er iets gebeurde dan stopte ie al met ademen. Nu heeft ie dat niet meer. Maar wel dus nog steeds als er iets in zijn gezichtje komt.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:31 schreef Kersjes het volgende:
Is Leander zo schrikkerig joh?
Soms is de kinderwagen inderdaad makkelijker. Met (zware) boodschappen doen bijvoorbeeld en ik MOET nieuwe kleren gaan kopen (ik pas nog maar 2 broeken) en als je dan wil passen dan is een doek idd niet zo handig. En als je een nieuw bed wil gaan kopen en dus matrassen gaat uittesten dan is zo'n knoop in je rug ook minder fijn, maar in de meeste andere gevallen verkies ik toch echt de doek boven de wagen
Andere knoop (kangaru) of langere doek gebruiken zodat de knoop op je buik zitquote:Op donderdag 5 november 2009 08:31 schreef Kersjes het volgende:
[...] dan is zo'n knoop in je rug ook minder fijn, [...]
miss ik heb bij H&M laatsts een stel baby beenwarmers gekocht in t grijs. Waren 1.95 in de sale. Ze komen bij mijn dametje precies van dr enkel tot haar lies en ze zitten niet te strak ofzo. Misschien een mooie tussenoplossing? Pvoesss heeft ze gezien die weet wel wat k bedoelquote:Op donderdag 5 november 2009 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Macka, wat leuk de kleertjes
die leg huggers, kunnen hele kleintjes als Senna die ook al aan. ik vond ze bij Pvoess nogal groot...
ik had ze online uit de sale, ze hebben ze in het lichtroze en grijs maar ze staan er alleen 's morgens vroeg op. Heb net even gekeken maar ze staan er nu niet op.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:24 schreef miss_sly het volgende:
ow dat is wel watgoede tip, ga ik het weekend even voor kijken...of zijn die ook online?
Leg Huggers zijn voor kleintjes vooral erg lang. Maar dan zeg je gewoon tegen ze dat slobbeenwarmers het helemaal zijn voor deze winterquote:Op donderdag 5 november 2009 15:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik vond ze erg mooi maar ze zijn niet meer te koop onlineEn in de winkels heb ik ze nooit gezien
![]()
En hele kleintjes kunnen ook met leghuggers alleen zie je het printje minder goed.
Hehe, wij hebben ooit om net dezelfde reden een buggy gekocht. Voor oma!quote:Op donderdag 5 november 2009 17:06 schreef oeke het volgende:
Hier trouwens geen kinderwagen.
Wel een buggy waar hij over 2 maanden in mag en die heb ik maar voor een reden gekocht, eind december zitten we altijd met de hele familie, in een vakantiehuisje en ik denk dat ik mijn moeder er een groot plezier mee zal doen als ze Kobus kan ronrdijden.
Hier bij het cb moest ik afgelopen maandag ook al laten zien waar ik Leander toch in vervoerdequote:Op vrijdag 6 november 2009 14:05 schreef Ca.ra het volgende:
Ik heb net een doek-o-stratie mogen geven bij het consultatiebureau. Er waren twee verpleegkundigen aanwezig die allebei nog nooit een kindje in een doek hebben gezien. Is het dan echt zo zeldzaam? Hier op Fok voelt het vrij mainstream om te dragen.
Veel mama's die er waren (en een papa) waren erg geinteresseerd en ik moest verschillende knopen laten zien. 'en doe die eerste nog eens want die had ik niet goed gezien'. Echt maf joh!
Ik heb er maar duidelijk bijgezegd dat ik het ook alleen maar kan via instructiefilmpjes op internet en dat ik het dus misschien helemaal niet goed doe ofzo.
Ze zit wel echt strak geknoopt hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:44 schreef Ca.ra het volgende:
Even goed hupsen voor het knopen Linda? (ik roep ook maar wat, er komt dadelijk vast wel een expert)
hahahaquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:44 schreef Linda2205 het volgende:
Owja, huup, ik vind dat je mama er zo lief uit zietIs ze dat ook?
Weet ik niet, want ik heb 'm gekregen van zussie. Maar hij zag er als volgt uit (soort heel lichtrozegrijs baretje van velours met een labeltje voor op de band)quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:47 schreef bikinistringding het volgende:
Macka hoe zag het roze mutsje eruit dat je bij mij bent kwijt geraakt? Was die van de prenatal?
Ja!quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:39 schreef oeke het volgende:
Nu doet hij dat niet zo vaak meer, maar hij valt (soms helaas) ook bijna niet meer in slaap in de doek.
Zo kwam hij er vroeger uit:
[ afbeelding ]
En dan met een hoop gebrul en rode hoofden. Soms was het net een bevalling vond ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |