In de eerste post gaat het al mis.quote:
Op de Wii/pc telt niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:46 schreef Sm0keZ het volgende:
* Sm0keZ heeft van het weekend nog Sonic gespeeld
Ik was toen nog maar een klein Haraatje, wist ik veel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:51 schreef SimonBalk het volgende:
Ik sluit me aan bij Harajuku. Ik moet dat ding ook nog ergens hebben volgens mij. Verder was de naam Genesis bij mijn vrienden ik vanaf het begin bekend. Stond soms nog wel eens op dozen etc en je las het ook wel ik de game bladen.
wat een kutspel was datquote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:58 schreef Harajuku. het volgende:
Deze was kapot voor ik oud genoeg was om dat te snappen.
Aladin zo'n vet spelquote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:50 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan met wit pauzeknopje,.
[ afbeelding ].
[ afbeelding ]
Dit waren altijd nare levels
Slaapkamer kan ik mij voorstellen maar in de woonkamerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:50 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb een Megadrive 1 en een 2 hier. Eentje in de woonkamer en een in de slaapkamer. (Ja, i know)
In de woonkamer staat een wii en de megadrive2quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:52 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Slaapkamer kan ik mij voorstellen maar in de woonkamer![]()
In de woonkamer moet natuurlijk een PS3/WII of XBOX360 staan
Ja, ik wil hem zooo graag spelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:48 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Aladin zo'n vet spel![]()
Er was zelfs een pot uitgekomen op de Gameboy![]()
Vanavond even de rom zoeken
Vanaf nu ben jij mijn internetcrush.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:50 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb een Megadrive 1 en een 2 hier. Eentje in de woonkamer en een in de slaapkamer. (Ja, i know)
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Vanaf nu ben jij mijn internetcrush.
Ik heb 2x Mega Drive en ze zijn allebei kapot. De tweede pakt Jurassic Park altijd wel en daarna kan ik na een paar keer aan/uit ook andere spellen spelenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:59 schreef ThE_ED het volgende:
[..]![]()
Wel goed idee ook; "wil je in de slaapkamer komen spelen? ".
Die heeft maar 1 controller trouwens, een andere was kaputt dus kocht ik via internet maar een hele megadrive 2 er bij.
Je mag hier wel een keer komen spelenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb 2x Mega Drive en ze zijn allebei kapot. De tweede pakt Jurassic Park altijd wel en daarna kan ik na een paar keer aan/uit ook andere spellen spelenMaar bij elke spel dus weer een keer of 10 aan en uit.
.
Stof? Kabels gechecktquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb 2x Mega Drive en ze zijn allebei kapot. De tweede pakt Jurassic Park altijd wel en daarna kan ik na een paar keer aan/uit ook andere spellen spelenMaar bij elke spel dus weer een keer of 10 aan en uit.
.
Jurassic Park? Hmm nog nooit gezien...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
.
Volgens mij ligt hier ook nog zo'n ding te verstoffen op zolder hier.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
.
Volgens mij zijn er wel meerdere van, ik heb Rampage Edition en kom niet eens uit level 1quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Jurassic Park? Hmm nog nooit gezien...
Haal hem daar vandaan!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:35 schreef PP. het volgende:
[..]
Volgens mij ligt hier ook nog zo'n ding te verstoffen op zolder hier.
Nieuwe Jurassicquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel meerdere van, ik heb Rampage Edition en kom niet eens uit level 1Zo'n kut pterodactyl pakt me steeds op en vliegt me weer naar start.
De Megadrive was juist een grote concurrent voor de NES. Ze lagen zelfs voor op de release van SNES qua graphics toen. De accesoires rond de SMD waren kolosale flops. De 32x, de Sega CD e.d.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:01 schreef ManianMan het volgende:
Waarom is de megadrive eigenlijk gefloptHet was net een 2 de nintendo.
Ik kan me herinneren dat vooral die SegaCD on-be-taal-baar was toentertijd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:07 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
De Megadrive was juist een grote concurrent voor de NES. Ze lagen zelfs voor op de release van SNES qua graphics toen. De accesoires rond de SMD waren kolosale flops. De 32x, de Sega CD e.d.
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:57 schreef Sigmund666 het volgende:
Even voor de herinnering:
In Europa werd hij verkocht als Mega Drive, in de states als Genesis?
Die is dus echt niet geflopt hèquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:01 schreef ManianMan het volgende:
Waarom is de megadrive eigenlijk gefloptHet was net een 2 de nintendo.
Goed ideequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:02 schreef Rensjebree het volgende:
mmm ik ga staks mijn sega 16 bit maar uit de kast trekken !
Als de prijs op mijn stomme spel klopt wil ik niet eens weten hoe duur een console wasquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:11 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat vooral die SegaCD on-be-taal-baar was toentertijd.
Oh maar die prijs klopt hoor! Honderzestig pietermannen mocht je op de balie kwakken voor een SNES of Megadrivespelletje.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:17 schreef Harajuku. het volgende:
Als de prijs op mijn stomme spel klopt wil ik niet eens weten hoe duur een console was
http://classicgaming.gamespy.com/View.php?view=ConsoleMuseum.Detail&id=36quote:ClassicGaming.com's Museum
Sega Genesis - 1989-1997
(Also known as the Megadrive)
"Welcome to the Next Level"
System History
It was 1989. Nintendo's NES had reigned supreme in the videogame market for nearly five years, and it was time for a new system to take over the throne. Sega's Master System, while graphically superior to the NES, failed to make any kind of lasting impression in the U.S. market (although it was very popular in Europe), and Sega knew that their next system would not only have to be superior to everything else out there, but they'd have to have a lot of third-party developers lined up. The lack of third-party support is cited as the main cause of the Master System's demise.
After two years of development, Sega introduced their "next generation" system to the world in late 1989. Known as the Genesis in the West, and the Mega Drive in the east, Sega began an aggressive marketing campaign, not only to customers, but also to developers.
Although NEC's TurboGrafx-16 had beat the Genesis to market by nearly four months, Sega quickly regained lost ground, thanks to their line-up of quality arcade conversions, killer sports games, and most of all, the full support of Trip Hawkins and Electronic Arts. Although the Genesis development kit was reportedly overly expensive and initially difficult to work with, by the end of 1990 there were over 30 third-party developers writing games for the new system, compared to four for the TG16.
From 1990 through to late 1991, the Genesis was pretty much the only kid on the block. The TG16, while boasting excellent games, hadn't a hope of catching up, and Nintendo's Super NES was delayed again and again. One reason for the numerous delays was that software was still being developed for the NES, and Nintendo didn't want to risk losing any of those third-party developers to Sega.
When the SNES was finally released in September of 1991, Sega realized that the first real threat to their grip on the 16-bit market had surfaced. Sega spent a massive amount of money on advertising, promoting its superior game line-up and showing pictures of its "still-in-development" Sega CD. Although it would be nearly two years before the CD made it to market, this stopgap tactic was ingenious. Sales of Genesis consoles and games only dropped slightly in the Christmas season of 1991.
1992 was a turbulent year for the 16-bit systems. Early on, NEC announced that sales and distribution of the TG16 would be handled by a new company known as Turbo Technologies Inc. (TTI), made up of senior staff members of both NEC and Hudson Soft. Meanwhile, Sega and Nintendo battled it out for control of the videogame market. Despite the graphical splendor of the SNES, many critisized its slow processor speed, which was said to be rougly half of the Genesis' 7mhz processor speed. Sega used this publicity well. In the summer of 1992, Sega unveiled its secret project. Known as Sonic The Hedgehog, its stunning visuals pushed the Genesis to the limit, and earned the title of the fastest videogame in history.
The arrival of Sonic was a major blow to Nintendo. It proved that the Genesis wasn't as primitive as Nintendo wanted everyone to believe. New SNES software was slow to arrive in 1992, and Sega's huge third-party support helped carry them through the year, despite the fact that the promised Sega CD had yet to arrive in stores.
1993 was the year that Sega's stronghold on the market began to slip for the first time since its introduction. Third-party support for the SNES was finally coming up to speed, and some truly remarkable games were starting to be released for it. Sega introduced the Sega CD late in the year, and despite all the hype that had been built up over the last two years, the Sega CD sold very poorly, partially due to its $200+ initial asking price. The Sega CD software was also extremely disappointing. While there were a few gems, most of the CDs were nothing more than straight ports of the cartridge versions with Redbook CD audio. With only the Sega CD to carry them through the Christmas season, Nintendo came out on top in 1993.
1994 was the year that the first 32-bit systems saw the light of day. Trip Hawkins had left EA in mid 1993 to form the 3DO company, and 1994 saw the release of the 3DO Interactive Multiplayer. While incredibly underpowered compared to later 32-bit systems (Playstation & Saturn), it was the first glimpse of what gaming could be like beyond the 16-bit realm, and both Sega and Nintendo realized what a threat this was to their supremacy in the videogame market. Although Sega of Japan had been developing their successor to the Genesis (the Saturn) for a few months already, Sega of America began developing the 32X, an add-on that claimed to turn the Genesis into a full-fledged 32-bit system. While this was a good idea in concept, the 32X turned out to be the final nail in the Genesis' coffin (with the Sega CD being the first). The add-on, while cheaper than a new system, was still terribly overpriced. The games were disappointing, and definitely not up to the standards set by the 3DO.
In late 1994, Nintendo introduced Donkey Kong Country, a game that was promoted as giving 32-bit quality graphics and gameplay without any add-ons. It proved through advertsing that the SNES was indeed the most powerful 16-bit system on the market and even rivaled the quality of the full-fledged 32-bit (3DO, CD-I), and 64-bit (Jaguar) systems. Sega never recovered from the 32X fiasco, and many believe that the sales of the Saturn were also hurt by it. Hoping to revive interest in the Genesis, Sega released the Nomad, a $179 portable color Genesis. Its high price kept it from becoming very popular, but soon the Nomad could be found discounted for under $50 and it did succeed in invigorating interest in the Genesis somewhat.
From 1994 to 1997, the focus of the videogame market gradually shifted away from the 16-bit systems, and even the first-generation 32- and 64-bit systems. The 3DO, CD-I, and Jaguar were all laid to rest in the mid-1990s, and sales of the Playstation and the Saturn (in Japan) took off. The 16-bit market share slowly dwindled, and 1997 marked the final year of production for the Genesis.
Hoe duur was een console dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:27 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Oh maar die prijs klopt hoor! Honderzestig pietermannen mocht je op de balie kwakken voor een SNES of Megadrivespelletje.
Ben aan het zoeken.quote:
Potentie genoeg idd . Al was die Gamegear ook een enorme flop omdat het zo'n enorm lomp apparaat was vergeleken met concurent de gameboy color.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:07 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
De Megadrive was juist een grote concurrent voor de NES. Ze lagen zelfs voor op de release van SNES qua graphics toen. De accesoires rond de SMD waren kolosale flops. De 32x, de Sega CD e.d.
Vanaf de Sega Saturn en de DC werden het echt flopdingen
Ik lees zo rond de fl.300,-. Maar er is hier vast wel iemand die nog weet hoeveel zijn ziel toentertijd waard was.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik kan niets vinden
Wat ik nog wel met zekerheid kan zeggen is dat een vriend van me 200 gulden neergelegd heeft voor Street Fighter 2 voor de SNES. Nieuw, bij Bart Smitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik kan niets vinden
Nintendo SNES (1994 zoiets) heb ik 300 Gulden voor neergelegd, alleen de consolequote:
Ik heb t weer geprobeerd, maar ik zit vast in level 2 of zoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef zatoichi het volgende:
kutspel? Geniaal!
[ afbeelding ]
Bijna helemaal uitgespeeld, alleen the tube en the machine waren niet te doen...
Die Mega Drive 2 was trouwens niet erg duurquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb t weer geprobeerd, maar ik zit vast in level 2 of zo
Ik haat veranderingen, ik wil gewoon de normalequote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die Mega Drive 2 was trouwens niet erg duur
Ik kan me nog herinneren dat ik rond 1994/1995 zo'n console wilde kopen, en hij was toen in de aanbieding bij Dixon's voor 179.95 (NLG )
Waarom heb ik deze dan nog nooit gezien?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die Mega Drive 2 was trouwens niet erg duur
Ik kan me nog herinneren dat ik rond 1994/1995 zo'n console wilde kopen, en hij was toen in de aanbieding bij Dixon's voor 179.95 (NLG )
Waar zit je precies vast? Hoe heet het level?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik haat veranderingen, ik wil gewoon de normale.
En kan iemand even Ecco gaan spelen om me uit die stomme level te helpen?
Helemaal in het beginquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:09 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Waar zit je precies vast? Hoe heet het level?
Er is bij de SMD 2 alleen verandering in de output, de grootte en het ontwerp. Verder is het exact hetzelfde logge apparaatquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik haat veranderingen, ik wil gewoon de normale.
En kan iemand even Ecco gaan spelen om me uit die stomme level te helpen?
Je ouders kochten zeker al die spelletjes voor je.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:43 schreef Harajuku. het volgende:
Whaaaaaaaaaaaat.
Ik heb hier het ongelooflijke kutspel Ecco voor me liggen, en daar zit nog een prijssticker op. 149,95![]()
Die onzin was toch niet zo duur?
Niet hetzelfde logge apparaat dus, omdat ie kleiner is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:02 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Er is bij de SMD 2 alleen verandering in de output, de grootte en het ontwerp. Verder is het exact hetzelfde logge apparaat
Nee man. Die games kreeg je met kerst of sinterklaas of voor je verjaardagquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Je ouders kochten zeker al die spelletjes voor je.
Ik kocht zelf spelletjes van m'n spaargeld voor de master system. De nieuwe toptitels waren 119-129 gulden, de wat oudere kon je voor iets meer dan de helft van die prijs kopen (zoals mijn persoonlijke favoriet aller tijden: spiderman, of battle out run, ook erg cool). Ik heb nooit wat gehuurd, alleen spellen uitgewisseld met klasgenootjes, en aangezien er genoeg waren die een master system hadden met redelijke tot goeie collecties was er genoeg voorhanden. Ik heb wel 2 'ex-rentals' gekocht, te weten Rocky en super basketball. Overigens vind ik super tennis nog steeds een cool spel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:05 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Nee man. Die games kreeg je met kerst of sinterklaas of voor je verjaardag
(ik wel tenminste)
Zat je dus een half jaar op zijn minst met één en hetzelfde spelletje, de rest huren bij de videotheek (wat een tijden ook)
Ja, dat is juist de grootste verandering hèquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:02 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Er is bij de SMD 2 alleen verandering in de output, de grootte en het ontwerp. Verder is het exact hetzelfde logge apparaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
America only
Ja, ik was nog te jong om geld te verdienen, sorryquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Je ouders kochten zeker al die spelletjes voor je.
Ik ga straks/vanavond/morgen/binnenkort/ooit eens een foto maken van wat ik nog heb. Maar volgens mij zijn er aardig wat spellen gesneuveld ook en weggegooidquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:05 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Nee man. Die games kreeg je met kerst of sinterklaas of voor je verjaardag
(ik wel tenminste)
Zat je dus een half jaar op zijn minst met één en hetzelfde spelletje, de rest huren bij de videotheek (wat een tijden ook)
Atari Lynxquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Potentie genoeg idd . Al was die Gamegear ook een enorme flop omdat het zo'n enorm lomp apparaat was vergeleken met concurent de gameboy color.
Maarja . De Atari Lynx was ook 3x beter dan die gare Gameboy met zijn pauperscherm. Marketing en leveringsproblemen waren ook Sega niet vreemd helaas.
Dat is Ecco 2 the tides of time toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Helemaal in het beginCrystal Springs of zo? Na de eerste keer ringen vangen iig, dan kom je in deze level met 4 kristallen en een stomme dolfijn die zegt DO IT maar ik weet niet wat ik moet doen
Ik voel me zo dom
Ik had een 32Xquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mega Drive. Ik heb er zelfs een Mega-CD bij
, maar over het algemeen zijn die spellen echt vet kut
Ik heb ze van alle kanten zitten sonarrenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat is Ecco 2 the tides of time toch?
Waarschijnlijk zijn dat die kristallen waar je je sonar moet gebruiken. Deze bewegen dan, en op het moment dat ze terugbewegen en net weer heen, moet je weer je sonar gebruiken. Als je het goed timed, dan schiet ie op een gegeven moment los, en kun je ermee naar beneden zwemmen. Bij dat piratenschip zit een kristal waar al deze vier kristallen naartoe moeten, en als je dat hebt gedaan krijg je de sonar waarmee je het kristal dat het eind van het level blokkeert wegschieten.
Wacht maar tot je bij de tubes of medusa of globeholder bent...
Die sprongen die je moet maken steedsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:03 schreef Rejected het volgende:
Aladdin was echt heel leuk!Dat level met lava was wel moeilijk.
Daar heb ik ook naar gekeken. Had je uiteindelijk 1 spelcomputer waar je in totaal drie adapters voor nodig hadquote:
Dat waren die dingen waarbij je de afwas kon doen, de hond uitlaten, boodschappen, de kattenbak verschonen, iemand op kon zoeken in het ziekenhuis, en DAARNA pas kon beginnen met gamen?quote:
Nee dat was dit ding:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:56 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat waren die dingen waarbij je de afwas kon doen, de hond uitlaten, boodschappen, de kattenbak verschonen, iemand op kon zoeken in het ziekenhuis, en DAARNA pas kon beginnen met gamen?
AV Out naar SCART kopen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:06 schreef Winner_Taco het volgende:
Ben nu via een emulator Alladin aan het spelenMoet fluitjes zoeken maar kan slechts de helft vinden en val steeds naar beneden
Denk dat ik gewoon eentje ga kopen via MP. Wat is een normale prijs dan? In Amsterdam staan er een heel veel voor 10 euro per stuk
Vraag me alleen af hoe ik dat op mn tv wil gaan aansluiten
Hehehequote:
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:57 schreef 2dope het volgende:
Iemand bekend met de games van Sega CD? Ik had er 3 games voor, één of ander racespel wat eigenlijk gewoon een tekenfilm was waarbij je met precieze timing een bepaalde toets- of toetscombinatie in moest drukken om bepaalde manoeuvres uit te voeren of shit te ontwijken. Was destijds wel cool, dat concept wordt momenteel eigenlijk alleen nog gebruikt in cut-scenes of minigames (tap A!!! LT + RT !!!).
Het andere spel was echt megagruwelijk. Je speelde één of ander baasje die, door middel van tig- camera's een huis in de gaten hield waar een gezin of een groep vrienden een feest hadden of whatever (ik weet echt nog heel weinig) en het huis werd geïnfiltreerd door vage duistere sujetten die met een soort stok de onschuldige naïeve mensjes het bloed uit hun lichaam zogen. Het idee was dan dat je door middel van een soort vallen die her en der in het huis verspreid waren deze naarlingen mores kon leren.
My god, dat spel was echt fucking freaky, eng, spannend. Echt steengoed. Weet íemand over welke game ik 't heb? Heb al even vluchtig deze lijst doorgenomen maar kan 'm niet herkennen aan de titel...
Je verkoopt er zeker niets van?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is alles wat er nog over is na 20 jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bovenkant heb ik nog nooit gespeeld
Ik geef je 75 euro voor Castlevania!quote:
JAA dat is 'm!quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Ik heb er een en ik denk dat je weet welke spellen je bedoelt. Namelijk Road Avenger en Night Trap. Overigens vond ik Night Trap echt een waardeloos baggerspel, maar dat kan ook komen omdat ik het pas gespeeld heb toen ik al lang een breed aan Dreamcast-graphics gewend was
You're right, ik moet ze maar eens uitproberen.quote:
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.quote:
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.
Oh, die kan ik wel gebruikenquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:44 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.
Moet je wel ergens de codes vandaan weten te plukken.quote:
Ik kan me voorstellen dat het 15 jaar geleden echt vet awesome was, ik heb het jaren later gespeeld. Ik ben wel erg blij dat spellen niet verder die richting op zijn gegaanquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
JAA dat is 'm!
Laatste keer dat ik 'm gespeeld heb zal iets van 15 jaar geleden zijn, toen vond ik 't echt awesome.
Je propt die Gamegenie in je console. Daarna tik je je spel in die gamegenie. Er komt geloof ik eerst een scherm met letters en cijfers. Daar kun je je codes invoerenquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spelquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
De cartridges zijn door hetzelfde bedrijf (Galoob) uitgegeven. Zal dus wel niet dat het voor Mega Drive heel anders werktquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spel
Noot: dit is gebaseerd op de Game Genie voor de NES. Al ga ik er niet van uit dat die voor de Mega Drive heel anders zal werken
Jawel. En daarom snap ik die huilies van tegenwoordig niet, die gaan gillen dat games zo veel duurder zijn geworden. 60 euro = 130 gulden, dus games zijn juist goedkoper gewordenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:43 schreef Harajuku. het volgende:
Whaaaaaaaaaaaat.
Ik heb hier het ongelooflijke kutspel Ecco voor me liggen, en daar zit nog een prijssticker op. 149,95![]()
Neo Geo-spellen waren pas duur. Het was niet zeldzaam om 500 gulden neer te moeten leggen voor 1 spelquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Jawel. En daarom snap ik die huilies van tegenwoordig niet, die gaan gillen dat games zo veel duurder zijn geworden. 60 euro = 130 gulden, dus games zijn juist goedkoper geworden
Ik heb geen scarts meerquote:
Heb je nog wel een antenne-in? Daar kan je het ook op aansluitenquote:
Ja, maar dat is de Super Mario Bros/duckhunt onder de Sega Mega Drive gamesquote:
Ik had een megadrive met altered beast erbij; sonic 1 heb ik moeten kopen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:44 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de Super Mario Bros/duckhunt onder de Sega Mega Drive games
Ja okay, maar ik bedoelde meer qua populariteit zeg maar. Een NES zonder Mario Bros is ook geen NESquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik had een megadrive met altered beast erbij; sonic 1 heb ik moeten kopen!
Je moet sonic 3 en sonic en knuckels combineren, dat is de enige juist manier om hem te spelen!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ik deed mn Sonic & Knuckles ding en koos Knuckles om mee te spelen, maar toen was ik gewoon Sonic.
Dat deed ik ook. Zonder Sonic 3 kan ik wel met Knuckles,quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Je moet sonic 3 en sonic en knuckels combineren, dat is de enige juist manier om hem te spelen!
Jaloers.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:14 schreef Harajuku. het volgende:
FUUUUUUUCK YEAAAAAAAAAH.
Vanmiddag Aladdin ophalen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil 't alleen maar op mijn sega uit 1990 spelen.
Zeer OK, maar het is het nét niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Streets of Rage is ook zeer OK op mijn laptopje. Misschien koop ik nog wel een keer een controller. Of een joystick!
Dat onderste spel heb ik ook nog teruggevonden geloof ik. Ook nooit gespeeldquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:48 schreef Suusje-V het volgende:
Mijn tante heeft al sinds mijn geboorte zo ongeveer een Sega Megadrive 2.
Een tijd geleden wassie kapot en hebben we een nieuwe via marktplaats gekochtIk kan echt niet zonder dat ding, telkens als ik bij m'n tante logeer speel ik er nog wel eens op!
Sonic 1, 2 en Spinball speel ik vaak met haar samen. In 2 ben ik het beste, die heb ik zelfs een paar keer uitgespeeldSonic 3 en Sonic and Knuckles heb ik helaas nooit kunnen bemachtigen, ook niet via marktplaats
![]()
Verder doe ik in m'n eentje nog wel eens Mortal Kombat II, Ecco, en Road Rash III (soms met m'n tante erbij).
M'n tante en m'n zus speelden altijd Jurassic Park, waarbij ze nooit verder kwamen dan één bepaald stukje
En ook met m'n tante nog wel eens Terminator II.
Ik hou van m'n tante![]()
Ze had verder nog wel meer spellen, maar die waren stom of snapten we niet dus die speelden we verder nooit![]()
Plaatjessss:
[ afbeelding ]
Maar dan zulke controllers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ecco is idd een kutspelquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:43 schreef Harajuku. het volgende:
Whaaaaaaaaaaaat.
T2? Is best een vet spel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat onderste spel heb ik ook nog teruggevonden geloof ik. Ook nooit gespeeld
Nu je het zegt, volgens mij heb ik hem wel een keer aan gehad maar tot level 2 of zoquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:02 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
T2? Is best een vet spel.
Je hebt zo'n schietrondje en als je robots ziet moet je ze neerknallen, je hebt ook een level dat je buiten in de auto rijdt en je naast je een mannetje hebt dat je helpt. Er komen robots langs en helicopters en vliegtuigen, die moet je neerknallen. Maar zij schieten ook op jou, dus als eerste gaat je help-mannetje dood (waardoor de vijand minder snel doodgaat) en daarna de auto, zelf wordt je balkje steeds leger maar zelf dood ga je bijna nooit omdat de auto meestal eerder kapot is dan jij![]()
Ik hou niet van schietspellen, maar wel van deze
Die auto is geloof ik ook level 2.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu je het zegt, volgens mij heb ik hem wel een keer aan gehad maar tot level 2 of zoDe auto herken ik iig niet.
En Ecco, ik snap er geen flikker vanIemand hier heeft me wat uitgelegd maar het is ook alles behalve logisch. Dan vergaat de lol mij ook snel.
Nu wil ik naar m'n tantequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:32 schreef Harajuku. het volgende:
I'd love to stay and chat, maar ik ga Aladdin spelen![]()
![]()
![]()
![]()
Oui I know.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:31 schreef zatoichi het volgende:
For the record; dit:
[ afbeelding ]
Is Ecco deel 2 (the tides of time).
Dit:
[ afbeelding ]
Is ecco deel 1
In deel 1 moet je om het spel te laten beginnen heel hoog uit het water springen zodat alle levende wezens worden opgezogen door de aliens.
In deel twee moet je gewoon goed zoeken
Ecco (beiden) is echt een fatastisch spel
Veel plezierquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:54 schreef Harajuku. het volgende:
OMGOGMOGMOGMOGOMGOM Hij doet het, doeg.
Mijn vader, de held met alcohol en keukenpapier.
Downloaden dan maar? Op de PC issie ook tof, zit nu in level 3. Oh wacht, het werkt al.quote:
Haha , nee dank je ...i k GA EGT NIE in de kelder tussen alle puinhoop mijn ouwe Megadrive opzoeke ...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:42 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kent het niet!
Fuck Mario en Luigi, ik was Sonic all the way. Ik vond het wel zielig dat Tails altijd verzoop, maar dan had ie maar moeten leren lucht happen.
Enfin, elke paar jaar haal ik mijnMega Drive
(Genesis in Amerika trouwens, nooit geweten.) weer van zolder om weer als vanouds te gaan spelen. Te beginnen met Sonic, uiteraard. Daarna Sonic 2, Sonic 3 om vervolgens Sonic 3d over te slaan om bij mijn favoriet te komen, Aladdin! Ik ben hem alleen nu kwijt, heb alleen het doosje nog
.
Gelukkig heb ik Ninja Duck nog wel, daar ben ik alleen nooit ver gekomen. Mickey die van bad guys bloemetjes maakt en mechanische spinnen vecht, Talmit die de prinses moet redden door rock paper scissors te winnen, you name it.
De vechtspellen deed ik nooit maar heb er wel een stuk of 20 van liggen nogMisschien toch maar eens proberen.
Toffe SEGA mensen, haal de Mega Drive weer van zolder en speel alsof het 1990 is!
No Nintendo allowed.
OK, mag ik dan een keer in je kelder komen checken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:33 schreef CP69 het volgende:
[..]
Haha , nee dank je ...i k GA EGT NIE in de kelder tussen alle puinhoop mijn ouwe Megadrive opzoeke ...
Ik emuleer die shit liever gewoon op mijn pc-tjuh / laptop.
![]()
ps. Space Harrier , Shinobie , rocky en Outrun waren mijn Favoos
Je zei dat je hem had uitgespeeld,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga 'm niet uitspelen met nog maar 2 levens Hara.
Ik zei Cave of wonders, het is mij nog nooit gelukt om dat fucking spel uit te spelen. Nog 3 levels met 2 levens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je zei dat je hem had uitgespeeld,.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:01 schreef Seven. het volgende:
![]()
Ik heb Cave of wonders uitgespeeld! Nog nooit zover geraakt. Eerst een peuk en pissen.Breathe in, breathe out.
ja hoor ,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK, mag ik dan een keer in je kelder komen checken?
Of ik geef je 10 euro voor je ouwe zooi en dan maken we er een soort marktplaatsdeal van.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:09 schreef CP69 het volgende:
[..]
ja hoor ,
en als je um vind kunne we misschien bove gaan spele ....![]()
met de games.
zet geluid uitquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:08 schreef Seven. het volgende:
The escape is echt een teringlevel trouwens, overal lava en gaten waar je in kunt donderen en je MOET doorlopen terwijl er een zenuwachtig muziekje je enorm opjaagt omdat er gigantische rollende stenen achter je aan komen denderen. Tijd om die ene vleermuis uit te schakelen is er niet eens.
KUTSPEL!
Nee want het level daarna is namelijk nog moeilijker!quote:
Heb ook nog zo'n een thuis met een shitload aan spellen, was leuk vroegerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:27 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Oh maar die prijs klopt hoor! Honderzestig pietermannen mocht je op de balie kwakken voor een SNES of Megadrivespelletje.
[edit] En omdat plaatjes cool zijn:
[ afbeelding ]
Sega-CD II (PAL)
Vanavond weer.quote:
Lekker bemoedigend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee want het level daarna is namelijk nog moeilijker!Maar goed daarna heb je het level in de lamp en die is weer leuk! (escape is ook best een leuk level om te spelen eigenlijk...)
Mijn tante had heeeeuuuul vroeger de eerste, maar nu echt al 15 jaar een Megadrive II (die ze nu heeft hebben we 2 jaar terug ofzo via marktplaats gekocht omdat de oude beetje dood was).quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:48 schreef Harajuku. het volgende:
Oooooooooooooooooooh, yeah. Bij Aladdin ging dat ding ineens vastlopen, daarna weer. Later met een ander spel ineens ook dus ik was al boos dat Aladdin mijn Sega kapot had gemaakt,.
Komt mijn vader net aan met een Megadrive II die hij blijkbaar van Ebay had gehaald omdat 'hij Sonic wel weer wilde spelen'![]()
En verdomd, ineens Aladdin met goed beeld ed
Maar ja, mijn consoles komen ook uit '88 of zo, niet heel gek dat dat nu eindelijk eens af is. Maar toch voel ik me een vuige nepperd dat ik nu met een II zit
.
Hij had deze dus eigenlijk voor zichzelfquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:56 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Mijn tante had heeeeuuuul vroeger de eerste, maar nu echt al 15 jaar een Megadrive II (die ze nu heeft hebben we 2 jaar terug ofzo via marktplaats gekocht omdat de oude beetje dood was).
Die is ook heel goed hoor![]()
Megadrive II
Griep..quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij had deze dus eigenlijk voor zichzelfMaar ik meldde vanochtend dat mijne kaduuk is. Zegt ie net dat er nog één uit Duitsland komt binnenkort.
.
Mijn moeder heeft de Mexicaanse griep, alleen mag ik van de huisarts wel naar buiten. Ik werd vanmorgen uit het huis getrapt voor stagequote:
En toen werd je ook nog eens uitgelachenquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:17 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft de Mexicaanse griep, alleen mag ik van de huisarts wel naar buiten. Ik werd vanmorgen uit het huis getrapt voor stage
Misschien heb ik dat ook wel, maar het maakt alsnog geen flikker uit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:17 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft de Mexicaanse griep, alleen mag ik van de huisarts wel naar buiten. Ik werd vanmorgen uit het huis getrapt voor stage
Ik heb Aladin op de PSP, wel via een emulator. Echt vet coolquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:22 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Misschien heb ik dat ook wel, maar het maakt alsnog geen flikker uit.
Sinds een paar maanden geleden wordt de Mexicaanse griep hetzelfde behandelt als de gewone griep. Dus ik kan wel heel stoer met zo'n mondkapje gaan rondlopen en weken lang in quarantaine zitten, maar de helft van de wereld heeft wel some sort of griep atm![]()
Bovendien zijn de symptomen van Mexicaanse griep ook hetzelfde als gewone griep, het enige verschil is dat dit een pandemie is, dus dat veel mensen op verschillende plekken ter wereld er aan lijden.
Mensen zeggen dat de Mexicaanse griep erger is dan gewone griep omdat er mensen aan doodgaanMaar dezelfde mensen die doodgaan aan Mexicaanse griep gaan ook dood aan de gewone griep.
Griep kan dodelijk zijn voor jonge kinderen, oude mensen, en mensen met immuun-ziektes enzo
Wat heeft dat met mijn quote over de Mexicaanse griep te maken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:25 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb Aladin op de PSP, wel via een emulator. Echt vet cool
Tijd voor een nieuwe tantequote:Op dinsdag 3 november 2009 13:30 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn quote over de Mexicaanse griep te maken?
Ik heb Aladdin trouwens nooit gespeeld, omdat mijn tante het niet had/heeft
Ik probeerde het ontopic te brengen daarom heb ik jou gequote om snel te reageren en het topic te redden!quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:30 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn quote over de Mexicaanse griep te maken?
Ik heb Aladdin trouwens nooit gespeeld, omdat mijn tante het niet had/heeft
Jep. Maar die alleen in de USA uitgebracht in beperkte oplage (in de volksmond 'flop'gehetenquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:35 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik probeerde het ontopic te brengen daarom heb ik jou gequote om snel te reageren en het topic te redden!
BTW is er ook zo'n handheldconsole van de megadrive?
Aj, wat zijn op dit moment leuke retro handhelds dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:59 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Jep. Maar die alleen in de USA uitgebracht in beperkte oplage (in de volksmond 'flop'geheten)
Dat was deze:quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:59 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Jep. Maar die alleen in de USA uitgebracht in beperkte oplage (in de volksmond 'flop'geheten)
HA! YOU WISH!quote:
JIj wilde Castlevania oid toch ook?quote:
Daarom vind ik het ook zo moeilijk om ze weg te doen,quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:01 schreef Sigmund666 het volgende:
Ja, die wou ik inderdaad hebben voor de collectie
Je mag de mijne ook wel hebben. Heb 'm naar aanleiding van dit topic opgezocht, afgestoft, 5 minuten gespeeld, weer in de schoendoos terug gepropt en heb de Megadrive collectie voor de Xbox360 besteld vanwege die (naar huidige maatstaven) debiele controller van de Megadrive.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij had deze dus eigenlijk voor zichzelfMaar ik meldde vanochtend dat mijne kaduuk is. Zegt ie net dat er nog één uit Duitsland komt binnenkort.
.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:58 schreef Harajuku. het volgende:
Scuse me Sigmund, maar als jij hem alleen voor je collectie wil houd ik hem liever in mijn eigen. Als mijn vader akkoord gaat mag 3D wel naar Suusje omdat ze ermee gaat spelen.
Zie je wel dat je een liefje bentquote:Op woensdag 4 november 2009 00:01 schreef PP. het volgende:
[..]
Je mag de mijne ook wel hebben. Heb 'm naar aanleiding van dit topic opgezocht, afgestoft, 5 minuten gespeeld, weer in de schoendoos terug gepropt en heb de Megadrive collectie voor de Xbox360 besteld vanwege die (naar huidige maatstaven) debiele controller van de Megadrive.
Ik gooi 'm wel weer op zolder zodat ie stof kan verzamelen. Ik zou ook zweren dat ik nog ergens een Gamecube had, maar die kon ik echt nergens meer vinden. Kwam wel nog een Master System II tegen.. zonder spellen.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zie je wel dat je een liefje bent. Maar de II doet het goed, dan kun je beter iemand anders blij maken,
.
Die Megadrive verdient beter.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:11 schreef PP. het volgende:
[..]
Ik gooi 'm wel weer op zolder zodat ie stof kan verzamelen. Ik zou ook zweren dat ik nog ergens een Gamecube had, maar die kon ik echt nergens meer vinden. Kwam wel nog een Master System II tegen.. zonder spellen.
Sonic 1 (quote:
Hoe durf je!quote:Op woensdag 4 november 2009 00:01 schreef PP. het volgende:
[..]
Je mag de mijne ook wel hebben. Heb 'm naar aanleiding van dit topic opgezocht, afgestoft, 5 minuten gespeeld, weer in de schoendoos terug gepropt en heb de Megadrive collectie voor de Xbox360 besteld vanwege die (naar huidige maatstaven) debiele controller van de Megadrive.
Hoe tof Sega ook is, ik vind de controllers van de SNES toch een stuk fijnerquote:Op woensdag 4 november 2009 00:31 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Hoe durf je!
Sega Megadrive controllers
Dat zijn de enige controllers waar ik nog mee overweg kan.
Die nieuwe ingewikkelde shit van PlayStation en Xbox
Sonic heb ik twee keer, en Mickey en Donald is World of Illusion, non? Die heb ik ookquote:Op woensdag 4 november 2009 00:25 schreef PP. het volgende:
[..]
Sonic 1 ()
Iets met mickey en donald
Ghostbusters
't is trouwens niet mijn originele megadrive, die heb ik met mn domme kop ooit verkocht omdat ik toen iets anders wou kopen. Deze heb ik een paar jaar geleden voor een paar euro van marktplaats geplukt omdat ik toen in een nostalgische bui was.
Ik zag iemand die zijn megadrive incl. sonic 1 2 en 3 verkocht voor 100 euro met "biedingen onder de 80 ga ik niet op in, want sonic 3 heeft mij al 30 euro gekost!"quote:Op woensdag 4 november 2009 00:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zag een ad van iemand die Sonic 1 voor 13 euro verkoopt
Die zag ik ook jaquote:Op woensdag 4 november 2009 00:55 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ik zag iemand die zijn megadrive incl. sonic 1 2 en 3 verkocht voor 100 euro met "biedingen onder de 80 ga ik niet op in, want sonic 3 heeft mij al 30 euro gekost!"
Toen die dingen verkocht werden wáren er nog niet eens euro's, en iemand die sonic 3 koopt via marktplaats voor 30 euro is best wel een pauper![]()
Zelf heb ik dus ong. 2 jaar terug een megadrive II via marktplaats gekocht voor 15 euro ofzo, spellen meestal voor 2 of 5 euro
Idd, nou moet ik zeggen dat ik voor dit topic nooit van Sonic 3D gehoord heb, maar om het nou zeldzaam te noemenquote:Op woensdag 4 november 2009 00:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die zag ik ook jaWas trouwens nog linkjes voor je aan het zoeken en in PM aan t zetten, maar dat hoeft dus niet?
.
Ik zie ook veel ZELDZAAM Sonic. Zeldzaam, wtf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 01:50 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Idd, nou moet ik zeggen dat ik voor dit topic nooit van Sonic 3D gehoord heb, maar om het nou zeldzaam te noemen
Al helemaal sonic 1 en 2, die zijn al sinds 1990 en 1992 op de markt![]()
Wel fijn hoor, die linkjes!
4 ogen zien meer dan 2Sonic 3D was ook best een flop dacht ik, maar zeldzaam? NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik vind het echt ongelooflijk kut spelen, dat wel. Als dat spel gewoon was ipv 3D had ik t waarschijnlijk ook wel leuk gevonden, maar dit is gewoon zo irritant
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Waarschijnlijk ben ik er ook te dom voor, maar wil 't toch een keer proberenquote:Op woensdag 4 november 2009 02:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Sonic 3D was ook best een flop dacht ik, maar zeldzaam? Nee.
Ik vind het echt ongelooflijk kut spelen, dat wel. Als dat spel gewoon was ipv 3D had ik t waarschijnlijk ook wel leuk gevonden, maar dit is gewoon zo irritant
Omg, alleen bij het lezen van de náám al kan ik het liedje in mijn hoofd neuriënquote:
Ja. Je moet die robots ook altijd kapot springen zodat je je Flickies kunt vangen, maar ik spring altijd misquote:Op woensdag 4 november 2009 02:11 schreef Barcaconia het volgende:
Sonic 3D, ja daar kan ik me nog wel iets van herinneren. Dat was geloof ik best wel een kutspel.
Staat helaas geen filmpje bij. Ik speelde die levels altijd alleen om te pinballen en de muziek te luisterenquote:Op woensdag 4 november 2009 02:39 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Omg, alleen bij het lezen van de náám al kan ik het liedje in mijn hoofd neuriën
Nu even filmpje kijken. Dit was een van mijn favo/beste levels
SNES had de beste controllers ooitquote:Op woensdag 4 november 2009 00:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoe tof Sega ook is, ik vind de controllers van de SNES toch een stuk fijner
Nah ik vond de N64 controllers toch wereldsbeste, helaas na vele uurtjes ging de knuppel stroever.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
SNES had de beste controllers ooit
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
SNES had de beste controllers ooit
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:27 schreef Barcaconia het volgende:
Aquitic ruin is kut omdat je elke keer verdrinkt als je een misstap maakt. Zolang je rustig speelt en boven water blijft was het wel te doen.
Oil ocean vond ik kut omdat er zoveel dingen inzaten waar je aan kapot kon gaan. Omdat je tegen die tijd al zo ver gekomen was wilde je perse niet kapot gaan in Oil Ocean. Metropolis vond ik ook niet leuk maar wel makkelijk.
Sky Chase en Wing Fortress waren mijn favoriet samen met Casino Night. Helaas ben ik niet vaak bij Wing Fortress geweest omdat het zo ontzettend lang duurt voordat je daar bent
Ohquote:Op donderdag 5 november 2009 15:36 schreef Harajuku. het volgende:
Die Retrogamefreak heeft ze trouwens wel, maar die vraagt 12-20 euro per spel!
Niet als je constant doodgaat op het laatste momentquote:Op donderdag 5 november 2009 15:34 schreef Barcaconia het volgende:
Duurde inderdaad ontzettend lang. Maar dat is wel de kracht van zo'n spel. Tenminste, dat was het. Als je dan een keer tot Wing Fortress kwam was het ook echt speciaal!
Ik vond het altijd magisch als ik in Wing Fortress zat. Omdat ik dat level zo leuk vond. Dan speelde ik supervoorzichtig om niet dood te gaan en juist daardoor ging ik altijd doodquote:Op donderdag 5 november 2009 15:40 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Niet als je constant doodgaat op het laatste moment
Heb je het hele weekend je vingers eraf zitten spelen om leventjes te verzamelen, gaan ze vervolgens toch allemaal weg in de laatste 2 levelsWaardoor je het spel alsnog niet uitspeelt
Pongquote:Op donderdag 5 november 2009 15:39 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Oh
Wij hadden trouwens toch een winkeltje hier. Games-4-us.
Ik ben even naar binnen gelopen om te vragen of ze ook oude games heeft. Toen zei ze dat ze die wel had, een retrogame-hoekje, maar dat dat niet lekker liep en dat ze de ruimte nodig had (het was maar een klein winkeltje). Toen zei ze dat ik even op retro-games.nl moest kijken, dat was een vriend van haar, maar ze wist niet hoeveel die spellen kostten. Net even op die site gekeken en ze hebben helemaal niets voor de Sega MegadriveVind het sowieso maar een rare site
Dat gevoel krijg je niet zonder de nostalgische megadrive controllers, en het sluisje waar je je cartridge in moet doenquote:Op donderdag 5 november 2009 15:44 schreef ManianMan het volgende:
Oh ja, heb je eigenlijk zo'n megadrive Emulator voor de WII? Ik wil graag eens kijken of ik ook zo'n retrogevoel krijg
Ik heb nog nooit de controllers in de handen gehad, ik heb alleen 1 keer iemand zien spelen op een Megadrive.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:51 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg je niet zonder de nostalgische megadrive controllers, en het sluisje waar je je cartridge in moet doen
[ afbeelding ]
Dit zou overigens een foto kunnen zijn van die van m'n tante.
Precíés dezelfde console, precíés dezelfde controller, en het spel
Je ziet veel verschillende versies, bijv. met de startknop in het midden of allerlei grijze knopjes.
Ahh kut.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:04 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit de controllers in de handen gehad, ik heb alleen 1 keer iemand zien spelen op een Megadrive.
Nou ga ik vanavond maar eens speuren op het net naar een emulator. Hobby is afgelast, door mexicaanse griep thuis
Ik ken hem alleen zo hoor, en bij de echte echte I zijn je knopjes wit. En de console is naturlich iets anders. Maar mijn II ziet er ook exact zo uit en ken hem ook niet andersquote:Op donderdag 5 november 2009 15:51 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg je niet zonder de nostalgische megadrive controllers, en het sluisje waar je je cartridge in moet doen
[ afbeelding ]
Dit zou overigens een foto kunnen zijn van die van m'n tante.
Precíés dezelfde console, precíés dezelfde controller, en het spel
Je ziet veel verschillende versies, bijv. met de startknop in het midden of allerlei grijze knopjes.
Erg ja, maar ik ga van mijn WII de ultieme gameconsole maken, emulators in overvloed.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:07 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ahh kut.
Maarja, je kunt ook voor weinig geld eentje zoeken via marktplaats.
Ik had een paar jaar terug dus eentje via marktplaats gekocht voor een paar briefjes
Ja.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:44 schreef ManianMan het volgende:
Oh ja, heb je eigenlijk zo'n megadrive Emulator voor de WII? Ik wil graag eens kijken of ik ook zo'n retrogevoel krijg
Klopt. Verder werken die controllers zelfs perfect op de Atari 2600quote:Op donderdag 5 november 2009 16:20 schreef Suusje-V het volgende:
Er zijn wel verschillende hoor. De 'Genesis' is trouwens wel precies hetzelfde (nouja wat games betreft, er zit wel een ander logo'tje op) en wordt alleen in Amerika zo genoemd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon kleine dingen, als knopjes anders, logo's anders en kleur anders
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
't Hoort zo.
Ach pssh, de II ziet eruit als de Multipla onder de Sega's.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:32 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]De megadrive 2 is alleen maar qua vorm en aansluiting anders. Verder niet. Bovendien is er echt niemand die geluid afspeelt via zijn Sega
't Gaat hier om uiterlijkquote:Op donderdag 5 november 2009 16:36 schreef Sigmund666 het volgende:
Maakt geen fuck uit. Alsof je naar de console loopt te turen. Dat het ding games afdraait, DAT is wat telt!
Boeiend hoe dat ding er uit ziet. Als ie maar Sonic afspeeltquote:Op donderdag 5 november 2009 16:38 schreef Sigmund666 het volgende:
Ergens wel gelijk. Ik heb de PS3 ook pas gekocht toen het geen vadsig ding meer was
Maar het uiterlijk doet er niet toe. Het gaat om het innerlijk!!!!
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:50 schreef LarryDavid het volgende:
Ik vind de megadrive I een lelijk kutding, en heb dus expres een megadrive II gekocht, verleden jaar. Ik heb een aantal jaren geleden ook een psone gekocht, en niet zo'n gigantische kutbak die de oorspronkelijke versie van de playstation is.
Verder dan dat zal ik qua consoles niet gaan trouwens. Zat verleden week nog even te denken om een playstation 2 te kopen, maar ik weet dat ik daar toch zelden mee ga spelen. Moderne spellen zijn te moeilijk voor me qua besturing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |