quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:57 schreef 2dope het volgende:
Iemand bekend met de games van Sega CD? Ik had er 3 games voor, één of ander racespel wat eigenlijk gewoon een tekenfilm was waarbij je met precieze timing een bepaalde toets- of toetscombinatie in moest drukken om bepaalde manoeuvres uit te voeren of shit te ontwijken. Was destijds wel cool, dat concept wordt momenteel eigenlijk alleen nog gebruikt in cut-scenes of minigames (tap A!!! LT + RT !!!).
Het andere spel was echt megagruwelijk. Je speelde één of ander baasje die, door middel van tig- camera's een huis in de gaten hield waar een gezin of een groep vrienden een feest hadden of whatever (ik weet echt nog heel weinig) en het huis werd geïnfiltreerd door vage duistere sujetten die met een soort stok de onschuldige naïeve mensjes het bloed uit hun lichaam zogen. Het idee was dan dat je door middel van een soort vallen die her en der in het huis verspreid waren deze naarlingen mores kon leren.
My god, dat spel was echt fucking freaky, eng, spannend. Echt steengoed. Weet íemand over welke game ik 't heb? Heb al even vluchtig deze lijst doorgenomen maar kan 'm niet herkennen aan de titel...
Je verkoopt er zeker niets van?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is alles wat er nog over is na 20 jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bovenkant heb ik nog nooit gespeeld
Ik geef je 75 euro voor Castlevania!quote:
JAA dat is 'm!quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Ik heb er een en ik denk dat je weet welke spellen je bedoelt. Namelijk Road Avenger en Night Trap. Overigens vond ik Night Trap echt een waardeloos baggerspel, maar dat kan ook komen omdat ik het pas gespeeld heb toen ik al lang een breed aan Dreamcast-graphics gewend was
You're right, ik moet ze maar eens uitproberen.quote:
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.quote:
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.
Oh, die kan ik wel gebruikenquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:44 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.
Moet je wel ergens de codes vandaan weten te plukken.quote:
Ik kan me voorstellen dat het 15 jaar geleden echt vet awesome was, ik heb het jaren later gespeeld. Ik ben wel erg blij dat spellen niet verder die richting op zijn gegaanquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
JAA dat is 'm!
Laatste keer dat ik 'm gespeeld heb zal iets van 15 jaar geleden zijn, toen vond ik 't echt awesome.
Je propt die Gamegenie in je console. Daarna tik je je spel in die gamegenie. Er komt geloof ik eerst een scherm met letters en cijfers. Daar kun je je codes invoerenquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spelquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
De cartridges zijn door hetzelfde bedrijf (Galoob) uitgegeven. Zal dus wel niet dat het voor Mega Drive heel anders werktquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spel
Noot: dit is gebaseerd op de Game Genie voor de NES. Al ga ik er niet van uit dat die voor de Mega Drive heel anders zal werken
Jawel. En daarom snap ik die huilies van tegenwoordig niet, die gaan gillen dat games zo veel duurder zijn geworden. 60 euro = 130 gulden, dus games zijn juist goedkoper gewordenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:43 schreef Harajuku. het volgende:
Whaaaaaaaaaaaat.
Ik heb hier het ongelooflijke kutspel Ecco voor me liggen, en daar zit nog een prijssticker op. 149,95![]()
Die onzin was toch niet zo duur?
Neo Geo-spellen waren pas duur. Het was niet zeldzaam om 500 gulden neer te moeten leggen voor 1 spelquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Jawel. En daarom snap ik die huilies van tegenwoordig niet, die gaan gillen dat games zo veel duurder zijn geworden. 60 euro = 130 gulden, dus games zijn juist goedkoper geworden
Ik heb geen scarts meerquote:
Heb je nog wel een antenne-in? Daar kan je het ook op aansluitenquote:
Ja, maar dat is de Super Mario Bros/duckhunt onder de Sega Mega Drive gamesquote:
Ik had een megadrive met altered beast erbij; sonic 1 heb ik moeten kopen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:44 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de Super Mario Bros/duckhunt onder de Sega Mega Drive games
Ja okay, maar ik bedoelde meer qua populariteit zeg maar. Een NES zonder Mario Bros is ook geen NESquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik had een megadrive met altered beast erbij; sonic 1 heb ik moeten kopen!
Je moet sonic 3 en sonic en knuckels combineren, dat is de enige juist manier om hem te spelen!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:56 schreef Harajuku. het volgende:
Ik deed mn Sonic & Knuckles ding en koos Knuckles om mee te spelen, maar toen was ik gewoon Sonic.
Dat deed ik ook. Zonder Sonic 3 kan ik wel met Knuckles,quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Je moet sonic 3 en sonic en knuckels combineren, dat is de enige juist manier om hem te spelen!
Jaloers.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:14 schreef Harajuku. het volgende:
FUUUUUUUCK YEAAAAAAAAAH.
Vanmiddag Aladdin ophalen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil 't alleen maar op mijn sega uit 1990 spelen.
Zeer OK, maar het is het nét niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
Streets of Rage is ook zeer OK op mijn laptopje. Misschien koop ik nog wel een keer een controller. Of een joystick!
Dat onderste spel heb ik ook nog teruggevonden geloof ik. Ook nooit gespeeldquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:48 schreef Suusje-V het volgende:
Mijn tante heeft al sinds mijn geboorte zo ongeveer een Sega Megadrive 2.
Een tijd geleden wassie kapot en hebben we een nieuwe via marktplaats gekochtIk kan echt niet zonder dat ding, telkens als ik bij m'n tante logeer speel ik er nog wel eens op!
Sonic 1, 2 en Spinball speel ik vaak met haar samen. In 2 ben ik het beste, die heb ik zelfs een paar keer uitgespeeldSonic 3 en Sonic and Knuckles heb ik helaas nooit kunnen bemachtigen, ook niet via marktplaats
![]()
Verder doe ik in m'n eentje nog wel eens Mortal Kombat II, Ecco, en Road Rash III (soms met m'n tante erbij).
M'n tante en m'n zus speelden altijd Jurassic Park, waarbij ze nooit verder kwamen dan één bepaald stukje
En ook met m'n tante nog wel eens Terminator II.
Ik hou van m'n tante![]()
Ze had verder nog wel meer spellen, maar die waren stom of snapten we niet dus die speelden we verder nooit![]()
Plaatjessss:
[ afbeelding ]
Maar dan zulke controllers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ecco is idd een kutspelquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:43 schreef Harajuku. het volgende:
Whaaaaaaaaaaaat.
Ik heb hier het ongelooflijke kutspel Ecco voor me liggen, en daar zit nog een prijssticker op. 149,95![]()
Die onzin was toch niet zo duur?
T2? Is best een vet spel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat onderste spel heb ik ook nog teruggevonden geloof ik. Ook nooit gespeeld
Nu je het zegt, volgens mij heb ik hem wel een keer aan gehad maar tot level 2 of zoquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:02 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
T2? Is best een vet spel.
Je hebt zo'n schietrondje en als je robots ziet moet je ze neerknallen, je hebt ook een level dat je buiten in de auto rijdt en je naast je een mannetje hebt dat je helpt. Er komen robots langs en helicopters en vliegtuigen, die moet je neerknallen. Maar zij schieten ook op jou, dus als eerste gaat je help-mannetje dood (waardoor de vijand minder snel doodgaat) en daarna de auto, zelf wordt je balkje steeds leger maar zelf dood ga je bijna nooit omdat de auto meestal eerder kapot is dan jij![]()
Ik hou niet van schietspellen, maar wel van deze
Die auto is geloof ik ook level 2.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu je het zegt, volgens mij heb ik hem wel een keer aan gehad maar tot level 2 of zoDe auto herken ik iig niet.
En Ecco, ik snap er geen flikker vanIemand hier heeft me wat uitgelegd maar het is ook alles behalve logisch. Dan vergaat de lol mij ook snel.
Nu wil ik naar m'n tantequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:32 schreef Harajuku. het volgende:
I'd love to stay and chat, maar ik ga Aladdin spelen![]()
![]()
![]()
![]()
Oui I know.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:31 schreef zatoichi het volgende:
For the record; dit:
[ afbeelding ]
Is Ecco deel 2 (the tides of time).
Dit:
[ afbeelding ]
Is ecco deel 1
In deel 1 moet je om het spel te laten beginnen heel hoog uit het water springen zodat alle levende wezens worden opgezogen door de aliens.
In deel twee moet je gewoon goed zoeken
Ecco (beiden) is echt een fatastisch spel
Veel plezierquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:54 schreef Harajuku. het volgende:
OMGOGMOGMOGMOGOMGOM Hij doet het, doeg.
Mijn vader, de held met alcohol en keukenpapier.
Downloaden dan maar? Op de PC issie ook tof, zit nu in level 3. Oh wacht, het werkt al.quote:
Haha , nee dank je ...i k GA EGT NIE in de kelder tussen alle puinhoop mijn ouwe Megadrive opzoeke ...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:42 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kent het niet!
Fuck Mario en Luigi, ik was Sonic all the way. Ik vond het wel zielig dat Tails altijd verzoop, maar dan had ie maar moeten leren lucht happen.
Enfin, elke paar jaar haal ik mijnMega Drive
(Genesis in Amerika trouwens, nooit geweten.) weer van zolder om weer als vanouds te gaan spelen. Te beginnen met Sonic, uiteraard. Daarna Sonic 2, Sonic 3 om vervolgens Sonic 3d over te slaan om bij mijn favoriet te komen, Aladdin! Ik ben hem alleen nu kwijt, heb alleen het doosje nog
.
Gelukkig heb ik Ninja Duck nog wel, daar ben ik alleen nooit ver gekomen. Mickey die van bad guys bloemetjes maakt en mechanische spinnen vecht, Talmit die de prinses moet redden door rock paper scissors te winnen, you name it.
De vechtspellen deed ik nooit maar heb er wel een stuk of 20 van liggen nogMisschien toch maar eens proberen.
Toffe SEGA mensen, haal de Mega Drive weer van zolder en speel alsof het 1990 is!
No Nintendo allowed.
OK, mag ik dan een keer in je kelder komen checken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:33 schreef CP69 het volgende:
[..]
Haha , nee dank je ...i k GA EGT NIE in de kelder tussen alle puinhoop mijn ouwe Megadrive opzoeke ...
Ik emuleer die shit liever gewoon op mijn pc-tjuh / laptop.
![]()
ps. Space Harrier , Shinobie , rocky en Outrun waren mijn Favoos
Je zei dat je hem had uitgespeeld,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga 'm niet uitspelen met nog maar 2 levens Hara.
Ik zei Cave of wonders, het is mij nog nooit gelukt om dat fucking spel uit te spelen. Nog 3 levels met 2 levens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je zei dat je hem had uitgespeeld,.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:01 schreef Seven. het volgende:
![]()
Ik heb Cave of wonders uitgespeeld! Nog nooit zover geraakt. Eerst een peuk en pissen.Breathe in, breathe out.
ja hoor ,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK, mag ik dan een keer in je kelder komen checken?
Of ik geef je 10 euro voor je ouwe zooi en dan maken we er een soort marktplaatsdeal van.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:09 schreef CP69 het volgende:
[..]
ja hoor ,
en als je um vind kunne we misschien bove gaan spele ....![]()
met de games.
zet geluid uitquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:08 schreef Seven. het volgende:
The escape is echt een teringlevel trouwens, overal lava en gaten waar je in kunt donderen en je MOET doorlopen terwijl er een zenuwachtig muziekje je enorm opjaagt omdat er gigantische rollende stenen achter je aan komen denderen. Tijd om die ene vleermuis uit te schakelen is er niet eens.
KUTSPEL!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |