quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:57 schreef 2dope het volgende:
Iemand bekend met de games van Sega CD? Ik had er 3 games voor, één of ander racespel wat eigenlijk gewoon een tekenfilm was waarbij je met precieze timing een bepaalde toets- of toetscombinatie in moest drukken om bepaalde manoeuvres uit te voeren of shit te ontwijken. Was destijds wel cool, dat concept wordt momenteel eigenlijk alleen nog gebruikt in cut-scenes of minigames (tap A!!! LT + RT !!!).
Het andere spel was echt megagruwelijk. Je speelde één of ander baasje die, door middel van tig- camera's een huis in de gaten hield waar een gezin of een groep vrienden een feest hadden of whatever (ik weet echt nog heel weinig) en het huis werd geïnfiltreerd door vage duistere sujetten die met een soort stok de onschuldige naïeve mensjes het bloed uit hun lichaam zogen. Het idee was dan dat je door middel van een soort vallen die her en der in het huis verspreid waren deze naarlingen mores kon leren.
My god, dat spel was echt fucking freaky, eng, spannend. Echt steengoed. Weet íemand over welke game ik 't heb? Heb al even vluchtig deze lijst doorgenomen maar kan 'm niet herkennen aan de titel...
Je verkoopt er zeker niets van?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:41 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is alles wat er nog over is na 20 jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bovenkant heb ik nog nooit gespeeld
Ik geef je 75 euro voor Castlevania!quote:
JAA dat is 'm!quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Ik heb er een en ik denk dat je weet welke spellen je bedoelt. Namelijk Road Avenger en Night Trap. Overigens vond ik Night Trap echt een waardeloos baggerspel, maar dat kan ook komen omdat ik het pas gespeeld heb toen ik al lang een breed aan Dreamcast-graphics gewend was
You're right, ik moet ze maar eens uitproberen.quote:
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.quote:
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat is. Had ook geen doosje.
Oh, die kan ik wel gebruikenquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:44 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat is een cassette waarmee je in een hele zooi games cheats kunt gebruiken. Onbeperkte levens, nooit dood, alle ammo, alle items, speel het spel uit, ga meteen naar level 100 enzovoort.
Moet je wel ergens de codes vandaan weten te plukken.quote:
Ik kan me voorstellen dat het 15 jaar geleden echt vet awesome was, ik heb het jaren later gespeeld. Ik ben wel erg blij dat spellen niet verder die richting op zijn gegaanquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
JAA dat is 'm!
Laatste keer dat ik 'm gespeeld heb zal iets van 15 jaar geleden zijn, toen vond ik 't echt awesome.
Je propt die Gamegenie in je console. Daarna tik je je spel in die gamegenie. Er komt geloof ik eerst een scherm met letters en cijfers. Daar kun je je codes invoerenquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spelquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:09 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, maar.. Hoe werkt dat dan precies
De cartridges zijn door hetzelfde bedrijf (Galoob) uitgegeven. Zal dus wel niet dat het voor Mega Drive heel anders werktquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het zelfde idee als de Sonic & Knuckles cartridge: je drukt bovenin het spel dat je wil gaan spelen en het geheel douw je in de Mega Drive. Dan krijg je een menu te zien waarin je de codes kan invoeren en na op start drukken begint het spel
Noot: dit is gebaseerd op de Game Genie voor de NES. Al ga ik er niet van uit dat die voor de Mega Drive heel anders zal werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |