abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73863070

DSB Bank is maandag 12 oktober 2009 door de rechtbank onder curatele gesteld. Er is een curator benoemd.

Samenvatting van het nieuws tot nu toe:

• DSB is negatief in het nieuws
  • Lakeman vecht een verbale oorlog met DSB uit en roept op tot een bankrun
  • DNB vraagt rechter om noodregeling
  • Na een eerste uitspraak mislukt dit, een tweede keer wordt DSB wél onder de noodregeling geplaats
  • Na twee dagen geven de bewindvoerders aan dat een faillissement onafwendbaar is
  • Rechtbank geeft DSB tot vrijdag 16 oktober 12 uur de tijd om te onderzoeken of een complete overname tot de mogelijkheden behoort. Lukt dit niet, dan wordt het faillissement uitgesproken.
  • Het overleg tussen DSB en de vijf grote banken is mislukt. Zij nemen de bank niét over.
  • Volgens DSB is er nog 1 Amerikaanse partij die geïnteresseerd is in overname.
  • Vrijdagmiddag om 12:00 is de rechtszaak omtrent de aanvraag voor faillissement begonnen. Het wachten is op de uitspraak.
  • In het weekend is de overname door de Amerikaanse partij mislukt
  • Op maandag 19 oktober 2009 werd op 09:00 het faillissement door de rechter uitgesproken

De situatie rondom hypotheken, verzekeringen e.d. is nog niet duidelijk.

Uitstroom gelden DSB per uur (PDF)

En op verzoek:

En als bonus:

Vorige delen:
    DSBbank in 't nieuws - "gedupeerden willen faillissement"
    DSB #2: Run op de bank?
    DSB #3: Faillissement in zicht?
    DSBbank #4 - Toekomst aan een zijden draadje...?
    De Subprime Bank (DSB) #5: onder curatele
    DSB#6 Waar Wellink Lakeman laakt
    DSB #7 met extra gratis noodregeling
    DSB #8 - vanavond al faillissement?
    DSB #9 - met de rechtszitting (LIVE)
    DSB #10 - LoneStar, plan B of failliet?
    DSB #11 Waar Texaanse LoanSharks de boel overnemen?
    DSB #12 - Waar Dirkje huilie doet tegen Wout en Nout

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 20-10-2009 02:41:04 ]
  • pi_73863140
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zou eens tijd worden dat de achtergrond van Hendrickx eens wat dieper bekeken wordt. Hij werkt vanuit het DSB gebouw...hij heeft zelf ook polissen verkocht...
    Ik weet niet wat hij voor belangen heeft bij dit alles...
    Hendrikcx is al een jaar of vier met dit dossier bezig. Die man was blij dat hij eindelijk een ingang had bij DSB en dat ze een beetje wilden onderhandelen. Daarnaast treedt hij vooral op voor de serieuze probleemgevallen en op dat punt heeft hij resultaat bereikt. Dit itt Lakeman, die alleen schreeuwt dat hij 100K gedupeerden vertegenwoordigd, maar deze niet kan laten zien om het zo even te omschrijven.
      maandag 19 oktober 2009 @ 22:45:45 #4
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73863253
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef justanick het volgende:

[..]

Hendrikcx is al een jaar of vier met dit dossier bezig. Die man was blij dat hij eindelijk een ingang had bij DSB en dat ze een beetje wilden onderhandelen. Daarnaast treedt hij vooral op voor de serieuze probleemgevallen en op dat punt heeft hij resultaat bereikt. Dit itt Lakeman, die alleen schreeuwt dat hij 100K gedupeerden vertegenwoordigd, maar deze niet kan laten zien om het zo even te omschrijven.
    Hendrickx ook niet. Of zijn dat die "mondelinge overeenkomsten"? Die "resultaten"?
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
    pi_73863323
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 22:45 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Hendrickx ook niet. Of zijn dat die "mondelinge overeenkomsten"?
    Ik denk dat Lakeman ze wel bij elkaar krijgt , maar hendrickx niet
    pi_73863443
    Lachwekkende beelden bij Nova .

"Alsof de rechtsstaat begraven is."
    pi_73863572
    Iemand had voor 32 miljoen euro een achtergestelde deposito bij DSB staan. Hoe levensmoe ben je dan?
    pi_73863592
    Inderdaad, als 100 miljoen echt de redding van de bank had betekend was er heus wel een investeerder ingestapt.
    Vond het betoog van Bos wel grappig. Hij vertelde dat Dirk er in z'n plan B vanuit ging dat er spaarders zouden terugkomen zodra de bank zijn deuren weer zou openen. Lekker realistisch inderdaad.
    Groot gelijk dat er geen overheidsgeld is ingestoken.
    pi_73863766
    Ah, Dirk zit al klaar bij P&W
      maandag 19 oktober 2009 @ 22:58:38 #10
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_73863782
    vtp
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:05:26 #11
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73864053
    Dirk was trots op ze! Gelukkig maar
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
      Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 23:06:09 #12
    236264 crew  capricia
    pi_73864078
    Wie is die Hendrickx?
    quote:
    Ik lees bij een van de reacties:Jelle Hendrickx heeft zelf dikke koopsompolissen afgesloten ten tijde van FCS Groep in Nijmegen. Hij heeft klanten klem gezet door 10.000 tot 30.000 euro provisie te vragen. Personeel werd niet betaald. De heer Hendrickx loopt m.i. al jaren in het kantor van Scheringa in Wognum en heeft nu slechts een enkele gedupeerde wat geld terug kunnen geven van de 3.000. Stichting Woekerpolis noemde de regeling een slecht plan.
    Doordat de heer Hendrickx zoveel podium bij RADAR en NOVA wekenlang heeft gekregen(ook vanavond weer) is hij een zogenaamd vertrouwenspersoon voor het grote publiek. Hij gaat nu zelfs de heilige uithangen om mensen met een achtergesteld deposito bij DSB te helpen. Er zijn geen 3.000 gedupeerden maar 30.000 of meer die allen een schadeclaim gaan indienen als ze willen op basis van dat de AFM de DSB een boete heeft opgelegd m.b.t. onjuiste/onvoldoende informatie.
    Lakeman is de enige eerlijke voor zijn gedupeerden!

- Piet Klaassen uit Wognum
    BRON: Lakemanleed.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 20-10-2009 00:10:43 ]
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_73864732
    Piet Paulusma is deze week toch op vakantie? Nou, dan is het eerste klusje voor Dirk wel binnen, lijkt me...
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:23:37 #14
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73864820
    Scheringa heeft die 7 ton dus gewoon nog niet steeds niet terug gestort!
    pi_73864834
    Scheringa heeft toch eerder gezegd dat ie die 7 ton al zou hebben teruggestort???
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:25:05 #16
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73864879
    Zalm ‘met pijn in het hart’ weg bij DSB
    Gerrit Zalm gaat als topman van de combinatie ABN Amro/Fortis ruim ¤750.000 per jaar verdienen. Ook krijgt de oud-minister van Financiën een ton voor elke miljard winst die de staat boekt bij verkoop van de combinaties. Die bonus mag overigens niet uitkomen boven de helft van zijn jaarsalaris. Bijna 4 ton dus

In 2007 ging hij daar aan de slag na 12 jaar als schatkistbewaarder op het ministerie van Financiën te hebben gezeten. Zijn vertrek bij zijn huidige werkgever neemt Zalm ‘met pijn in zijn hart’, zo vertelt hij.

http://www.quotenet.nl/biz/zalm-met-pijn-in-het-hart-weg-bij-dsb.php?action=results&poll_ident=206

Zal hij er nu nog zo over denken
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:25:06 #17
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73864882
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 23:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Scheringa heeft toch eerder gezegd dat ie die 7 ton al zou hebben teruggestort???
    Ja, en dat spreekt ie nu tegen!
    pi_73864907
    Scheringa lult me net iets te gemakkelijk over die bedragen terugstorten.
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:27:18 #19
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73865000
    Dat gaat ie nog wel doen ja.. Ooit..
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:31:04 #20
    231016 Goverman
    asfalteren kun je leren
    pi_73865155
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 23:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Scheringa lult me net iets te gemakkelijk over die bedragen terugstorten.
    Vanochtend in de persconferentie hoorde ik dat e.e.a. te maken had met het (door de DNB min of meer afgedwongen) aftreden van Scheringa én de verkoop van zijn aandelen. Hij had daarop ál zijn betrokkenheid bij de bank op nul gezet (lees: elders een andere rekening staan / geopend). Hij was daarin niet de enige, Hans van Goor deed hetzelfde. Uiteindelijk stortten ze de boel terug.

Het eerste gedeelte lieten ze bij NOVA echter niet zien...
    Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:40:03 #21
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73865481
    Oei. Opent Dirk nou niet de deur voor de schuldeisers door toe te geven dat die koopsomhandel eigenlijk niet kon?
    pi_73865778
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 23:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Vanochtend in de persconferentie hoorde ik dat e.e.a. te maken had met het (door de DNB min of meer afgedwongen) aftreden van Scheringa én de verkoop van zijn aandelen. Hij had daarop ál zijn betrokkenheid bij de bank op nul gezet (lees: elders een andere rekening staan / geopend). Hij was daarin niet de enige, Hans van Goor deed hetzelfde. Uiteindelijk stortten ze de boel terug.

Het eerste gedeelte lieten ze bij NOVA echter niet zien...
    Ja, maar nu geeft Dirk bij P&W aan dat dat geld nog helemaal niet is teruggestort.
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:49:31 #23
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73865798
    Dirk heeft al weer iets nieuws opgezet zonder dat wij het weten
    http://www.dsbinvestmentcenter.com/

Welcome to the DSB Investment Center's website!

We offer the highest quality of service and sound investment advice. It is our constant aim to make trust, integrity and outstanding service the cornerstone of our personal commitment to every client. We look forward to the opportunity to meet you and discuss your investment needs. Please contact me any time for a complimentary consultation.

Dirk sollicitaties stuur je naar dit adres

gmvanbaren@hirep.net
      maandag 19 oktober 2009 @ 23:51:44 #24
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_73865870
    Gênante vertoning in Pauw & Witteman met daarbij te weinig inhoudelijke vraagstellingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door MisterJ.Lo op 20-10-2009 00:36:29 ]
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
    pi_73866250
    Ik hoorde dat binnenkort ook mogelijk het faillissement van de beheermaatschappij wordt aangevraagd... maar daar is als ik het goed begrijp niks mee mis. Waarom dan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')