Daar zit wat in.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:37 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik vond een verwijzing naar asterix stukken beter dan de poging tot, naja <echt praten ist verboten> van een eerdere ongenoemde poster, toch stukken sterker.
Zit vette geschiedenis en voldoende verwijzing naar het aanroepen van goddelijke hulp in dacht ik zo.
Laten we beginnen met de eerste zin, waar de rest van de stellingen op gebaseerd is :quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heb dan in ieder geval het respect om te zeggen dat je er niets van snapt. Om deze reden val jij ook onder de pseudo-skeptics waar dit topic over gaat. Liever een conclusie trekken dan jezelf nederig opstellen, toch?
Dan vraag je toch aan hem wat hij ermee bedoeld?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de eerste zin, waar de rest van de stellingen op gebaseerd is :
"De onmogelijkheid van kennis" - STOP HIER.
Kennis is niet onmogelijk, dus valt de rest van de conclusies uit elkaar.
Als de premisse niet klopt, klopt de rest ook niet.
Nee, dat doe ik niet ?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan vraag je toch aan hem wat hij ermee bedoeldt?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contextualisme_%28filosofie%29quote:Volgens de meeste contextualisten is contextualisme een acceptabel alternatief voor scepticisten. Scepticisme is, kort gezegd, de opvatting dat er nooit zekere kennis mogelijk is, omdat altijd de mogelijkheid bestaat, dat we misleid worden (door een kwaadwillende demoon, onze zintuigen, of anderszins).
Dan kun je beter niet reageren als je niet toe wil geven dat je iets niet begrijpt, komt intelligenter over. Bassos doet namelijk ook zijn best en je mag blij zijn dat hij je iets wil vertellen. Een gegeven paard moet je namelijk niet in de bek kijken.quote:
Aan de andere kant hoef je ook niet te zitten wachten op verbale diarree van een gegeven paard.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan kun je beter niet reageren als je niet toe wil geven dat je iets niet begrijpt, komt intelligenter over. Bassos doet namelijk ook zijn best en je mag blij zijn dat hij je iets wil vertellen. Een gegeven paard moet je namelijk niet in de bek kijken.
Krijg ik spontaan jeuk, al was het alleen maar dat ie het al zo stellig brengt alsof zijn mening de enige juiste is.quote:Het is nog altijd vele malen beter dan beweren dat je daadwerkelijk een radertje in het rad bent.
(atheisme, materialisme, we zijn dat radertje)
En dan nu het verschil :
We zijn daadwerkelijk ook dat radertje.
Hoe jij daartegenover staat, wat je vindt, wat je besluit, allemaal jij.
Oh gij internet wijzgeer,quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:38 schreef _Led_ het volgende:laten we beginnen met de eerste zin, waar de rest van de stellingen op gebaseerd is :"De onmogelijkheid van kennis" - STOP HIER.
Kennis is niet onmogelijk
Het moet voor jou dus op een speciale manier gebracht worden, anders luister je er niet naar. Daar begint pseudo-skepticisme.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant hoef je ook niet te zitten wachten op verbale diarree van een gegeven paard.
Dat bassos een levensfilosofie heeft die hij baseert op enkele aannames en rare conclusies is zijn goed recht, maar dat wil toch niet zeggen dat ik op een uitleg daarvan zit te wachten ?
We hadden het over atheisme versus agnosticisme.
Als ik dan meuk over me heen krijg als
[..]
Krijg ik spontaan jeuk, al was het alleen maar dat ie het al zo stellig brengt alsof zijn mening de enige juiste is.
Nou, als iemand stelt :quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het moet voor jou dus op een speciale manier gebracht worden, anders luister je er niet naar. Daar begint pseudo-skepticisme.
Jawel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb de kennis dat als ik op dit ogenblik jouw hoofd van jouw romp zou scheiden met een scherp zwaard, en twee minuten in de rondte zou dansen met jouw hoofd in mijn handen,
jij de pijp uit zou gaan.
Da's kennis, geen geloof.
Zolang de huidige argumenten niet weerlegd worden zie ik geen reden er meer te zoeken in ieder geval.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:57 schreef bassos het volgende:
[..]
Jawel.
En dat je dergelijke fantasiën hebt lijkt wellicht een indicatie te zijn dat het wat inhoudelijke argumenten nu klaar is met het licht ?
De manier waarmee je erop reageert wel. Op inhoudelijk vlak ga je er namelijk niet vaak tegenin.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, als iemand stelt :
"En dan nu het verschil : We zijn daadwerkelijk ook dat radertje."
en dus verder geen ruimte open laat zegt dat niet zozeer iets over mij.
Lieve schat, je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, als iemand stelt :
"En dan nu het verschil : We zijn daadwerkelijk ook dat radertje."
en dus verder geen ruimte open laat zegt dat niet zozeer iets over mij.
Ik zie dat als iets dat vooral uit persoonlijke overtuiging opereert. Die manier van kennen is vrijwel inherent persoonlijk. Dat is niet per se verkeerd, ik kan ook niet elk van mijn opvattingen bewijzen. Dat zijn echter opvattingen die ik zogezegd ‘niet-redelijk’ (zonder daar een negatieve lading aan te hangen) zou noemen. Verliefdheid is b.v. ook niet-redelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:35 schreef mediaconsument het volgende:
Even uit interesse, maar hoe denk jij over gnostiek?
Ok.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:59 schreef _Led_ het volgende:[..]Zolang de huidige argumenten niet weerlegd worden zie ik geen reden er meer te zoeken in ieder geval.
Dus welke waarheid van welke groep vind je wel mooi ?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zie dat als iets dat vooral uit persoonlijke overtuiging opereert. Die manier van kennen is vrijwel inherent persoonlijk. Dat is niet per se verkeerd, ik kan ook niet elk van mijn opvattingen bewijzen. Dat zijn echter opvattingen die ik zogezegd ‘niet-redelijk’ (zonder daar een negatieve lading aan te hangen) zou noemen. Verliefdheid is b.v. ook niet-redelijk.
Persoonlijk heb ik niet veel met de (Christelijke) gnostiek, en ik beschouw het ook als onwaar, omdat ik er geen bewijs voor heb.
Wat zijn jouw ideeën dan over dergelijke standpunten?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zie dat als iets dat vooral uit persoonlijke overtuiging opereert. Die manier van kennen is vrijwel inherent persoonlijk. Dat is niet per se verkeerd, ik kan ook niet elk van mijn opvattingen bewijzen. Dat zijn echter opvattingen die ik zogezegd ‘niet-redelijk’ (zonder daar een negatieve lading aan te hangen) zou noemen. Verliefdheid is b.v. ook niet-redelijk.
Persoonlijk heb ik niet veel met de (Christelijke) gnostiek, en ik beschouw het ook als onwaar, omdat ik er geen bewijs voor heb.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnostiekquote:# Afwijzing van elk uiterlijk gezag van enig instituut over het geloof. De innerlijke goddelijke vonk verleent elk mens morele zelfstandigheid.
# De materiële wereld is geen historisch scheppingsproces, maar een emanatie
# Jezus had geen materieel lichaam, maar was louter geest, verschijnend aan de mensen in een lichamelijke gedaante.
# Geen verlossende werking van het zoenoffer van Jezus (verzoeningsleer).
# Geen verlossende werking van het geloof
Ik onderschrijf geen van die punten. Maar dat ‘geen enkele invalshoek als onwaar beschouwen’ vind ik de valkuil bevatten dat je élke invalshoek, hoe absurd ook, serieus moet nemen. Dat is een houding die domweg niet kan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:05 schreef mediaconsument het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnostiek
Om deze reden zal ik geen enkele invalshoek als onwaar kunnen beschouwen, ik ben alleen benieuwd met welke invalshoek mijn ideeën het beste te vergelijken zijn als ik straks oud en wijs ben. Tot die tijd kan ik hier werkelijk weinig zinnigs over vertellen.
Dat dus.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Niet zozeer het overtuigd zijn dat er geen god is,
alswel geen reden zien om aan te nemen dat er WEL een god is.
Dit alles hangt ook af van het doel dat je ermee wil bereiken, oftewel wat je wil leren. Dit heb ik niet aangegeven, excuses.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik onderschrijf geen van die punten. Maar dat ‘geen enkele invalshoek als onwaar beschouwen’ vind ik de valkuil bevatten dat je élke invalshoek, hoe absurd ook, serieus moet nemen. Dat is een houding die domweg niet kan.
Als je dat doet, dan kun je bij wijze van spreken geen sudoku oplossen ‘omdat je er misschien wel rekening mee moet houden dat er toch twee vieren in één rij kunnen staan’.
Het lijkt de ultieme redelijkheid, maar ik vind het in feite uiteindelijk op waanzin uitlopen.
Er zijn natuurlijk heel veel dingen die ik niet weet, en heel veel waar ik zeker van ben, en dan nog een boel ertussenin. Dat ik iets zeker weet, of zeker weet van niet, is natuurlijk, strikt filosofisch gezien niet houdbaar. Misschien word je door een demon bedrogen. Dat zal allemaal best, en die slag wil ik ook wel om de arm houden, maar ik doe nu eenmaal de aanname dat dat niet zo is (en iedereen doet dat in de praktijk, want anders ben je de hele dag mensen aan het opbellen of ze niet nog wat geld van je krijgen, want misschien heeft de kwade demon je wel wijs gemaakt dat je ze niets schuldig bent, maar is het wel zo).
Agnosticisme maakt echter m.b.t. een aantal van die feiten of opvattingen opeens een, naar mijn mening, rare sprong, en zegt ‘dit zijn speciale feiten, daarover zijn we agnostisch!’. B.v. ‘of God bestaat’.
Waarom die keuze? Je hebt toch een hele lijn van zeker van wel naar zeker van niet, waarom voldoet die opeens niet voor een aantal opvattingen?
Dat ik (nu) niet geloof dat God bestaat betekent natuurlijk niet per se dat ik dat volgend jaar ook nog geloof. Dat kan veranderen, het is niet dat ik daar per se niet open voor sta. Maar ik vind het onzinnig om te zeggen ‘dat ik geloof dat God niet bestaat’, meer geloven dan ‘dat ik geloof dat 3 + 3 = 6’ of ‘dat ik geloof dat als ik iets loslaat in de lucht het naar beneden valt’, of ‘dat ik geloof dat er geen onzichtbare paarse eenhoorns bestaan’.
Ik heb nog nooit ervaren dat 3 + 3 ≠ 6, of dat God zou bestaan, of dat iets omhoog viel, enz. Dus die zitten allemaal fijn in de categorie ‘zeker weten’. Dat is hoe zeker kennis wordt.
En ik ben evenmin agnostisch m.b.t. de Godsvraag als m.b.t. de 3 + 3 ≠ 6 vraag.
Dat kan ik wel onderschrijven. (Ook al noem ik wetenschap geen geloof (Het één sluit het ander uit n.l.) maar goed, dat is muggenzifterij in dezequote:Op maandag 19 oktober 2009 19:43 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Daarom is mijns inziens de grootste valkuil dat je door dit soort termen vaak in hokjes en buiten jezelf gaat denken. De geloven zijn dan ook goede hulpmiddelen om de oorsprong van bepaalde gedachten te kunnen achterhalen, om hier zodoende lering van te trekken. Met geloven bedoel ik dan ook religie, wetenschap, mythologie, etc, en alles wat hieronder valt. Uiteindelijk bepaal jij dan ook welke interpretatie je gebruikt, en is deze interpretatie persoonsgebonden.
Waarom moet iemand blij zijn als Bassos zich verwaardigt om iets te vertellen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan kun je beter niet reageren als je niet toe wil geven dat je iets niet begrijpt, komt intelligenter over. Bassos doet namelijk ook zijn best en je mag blij zijn dat hij je iets wil vertellen. Een gegeven paard moet je namelijk niet in de bek kijken.
Vrij van A naar D.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:20 schreef R0N1N het volgende:[..]
Dat dus.
Je maakt weer een giant leap (Bassos)
Nope.quote:Het doen van een (weloverwogen) aanname proberen weg te zetten als een "geloofsovertuiging".![]()
![]()
Naja, aangezien je dit onderdeel van mijn punt onjuist representeerd is de kans dat je de rest hebt gesnapt niet zo goot.quote:Het ergste is nog wel dat je verder best een punt hebt, ook al rammelt er nog wel wat aan
Je bent bezig met het scheppen en onderuithalen van een stroman argument.quote:maar hou nou eens op om net als zoveel andere domme schapen (gek genoeg allemaal gelovigen) Atheïsme als "ook maar een geloof zoals alle andere" weg te relativeren en (daardoor) als "in strijd met zichzelf" af te schilderen.
Onzin.quote:Verder ben ik het met Iblis eens, dat hoe leuk en reël een Agnostisch stanpunt ook aandoet, je kan er niets mee & komt dus ook niet verder/vooruit (eventuele wenselijkheid en/of uitzonderingen daargelaten).
Alleen in de stroman zin.quote:In zekere zin is een Agnostisch standpunt een non-sceptisch standpunt.
Onjuist.quote:Alles is mogelijk (, en tegelijk helemaal niets).
Behalve dan wat iedereen kan doen zonder gehinderd te worden door welke geloofsovertuiging dan ook.quote:In dat geval neem je dus helemaal geen standpunt in en valt er ook niets te verdedigen of te verkondigen.
Zie je reactie.quote:Lekker makkelijk.
Vrijheid.quote:Maar wat schiet je er mee op ?
Dat het niet belangrijk is om de werkelijkheid te beschrijven, aangezien dat niet kan.quote:Wat leer je er mee over de "werkelijkheid" (zoals die nu voor ons is, ook al zou dat een "Matrix" achtige simulatie blijken te zijn) ?
Dat is het mysterie van Bassos.quote:* een voorbeeld van wat er rammelt:
Hoe kom jij aan de "kennis" dat de werkelijkheid dynamisch is ???
Inderdaad.quote:Er is toch geen kennis ???
Mijn stelligheid is een methode.quote:Dat is dus ook maar een aanname of overtuiging, van jou. Je stelligheid valt dus als Pseudo-sceptisch uit te leggen![]()
quote:Sterker nog, ik denk dat de hele discussie invalide is zolang we 'God' niet goed definieren,
en ik denk niet dat we tot een definitie kunnen komen die we allemaal accepteren.
Dat bedoel ik dus - jij vindt dat je niet in God gelooft, maar voor een ander is die autonome energie dus God.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef Dragorius het volgende:
Wat maakt het mij als ik zeg dat ik niet in een "god" geloof maar in een autonome energie?
Daarom ook mijn vraagquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus - jij vindt dat je niet in God gelooft, maar voor een ander is die autonome energie dus God.
Daar zit je dan met je discussie over atheisme, agonosticisme en geloof
2x fout.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 04:45 schreef bassos het volgende:
<snip>
Het typeren van gelovigen als allemaal schapen doet echter wel vermoeden dat jouw atheïsme veel meer is dan alleen maar een aanname.
quote:Wellicht dat je daarom ook geraakt bent door de typering van je geloofsovertuiging.
Als de wijn is in den man, is de wijsheid in de kan. Alcohol en begrip staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Ruimer denken met alcohol is dan ook een mythe.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:55 schreef Dragorius het volgende:
Ik plaats een TVP maar vooral ook omdat ik er nuchter nog niks van kan maken. Wellicht met een paar slokken op dat ik het dan begrijp
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als de wijn is in den man, is de wijsheid in de kan. Alcohol en begrip staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Ruimer denken met alcohol is dan ook een mythe.
Pseudo-skeptici ontstaan dan ook vaak onder invloed van alcohol volgens mij, daar in mijn ervaring mensen hier sneller conclusies van gaan trekken. Het verdooft dan ook de hersenen.
Ja natuurlijk, daarvan gaan je hersenen meer open staan !quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?![]()
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?Of een joint?
ik hoopte namelijk op een reactie in deze vorm![]()
Hard of soft zegt niets over de uitwerking.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.
soft- en hard- is natuurlijk een compleet arbitrair getrokken grens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.
Dat doet het wel. Kennelijk ben jij hierover niet goed geïnformeerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hard of soft zegt niets over de uitwerking.
LSD is een harddrug, van DMT weet ik het niet zeker. Dit heeft met de chemische bewerkingen te maken volgens mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
soft- en hard- is natuurlijk een compleet arbitrair getrokken grens.
Maar paddo's vallen onder soft-drugs dus ? En LSD dan ? En DMT ?
En paddo's ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
LSD is een harddrug, van DMT weet ik het niet zeker.
http://www.drugsweb.nl/drugsweb953.aspquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Kennelijk ben jij hierover niet goed geïnformeerd.
Paddo's zijn softdrugs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En paddo's ?
Kun je uitleggen op basis van welke criteria jij je onderscheid maakt tussen soft- en hard ?
Het idee van Wikipedia.quote:In de Nederlandse Opiumwet wordt onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs. In geval van softdrugs worden de risico's toelaatbaar geacht. Harddrugs zijn in de praktijk veel schadelijker. Alcohol wordt door sommigen tot de harddrugs gerekend, alleen is het een legaal product en algemeen geaccepteerd.
Volgens de huidige opiumwet ja. Er zijn hier op fok genoeg topics te vinden waar degelijk over dit onderwerp word gesproken, en dat er uit genoeg onderzoeken naar voren is gekomen dat tabak en alcohol heel wat gevaarlijker is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.drugsweb.nl/drugsweb953.asp
En volgens de Opiumwet vallen paddo's (hun werkzame stof psilocybine [sp?] ) onder een harddrug-lijst.
Dus ja, ik ben wel geinformeerd
Nogmaals > alle drugs (zelfs caffeine, in lichte mate) beinvloedt je waarneming.
Nee. http://www.politie.nl/KLP(...)ugs/Soortendrugs.aspquote:
Codeïne en ibuprofen kun je niet vergelijken met alcohol, al helemaal niet m.b.t. de werking op je zenuwstelsel en de "nasleep" van alcoholgebruik is weer afhankelijk van de hoeveelheid. De toxiciteit is na een uur ongeveer weg (per genuttigd glas).quote:Mijn idee, na wat ervaring hiermee, is dat de invloed van harddrugs veel harder is, en vaak ook een veel langere kater heeft. Ik heb een aantal keer xtc gedaan, 1x coke, en een jaar of 7 wekelijks alcohol. Daartegenover heb ik een keer of 5 paddos gedaan en heb ik weleens geblowed. Dit over een tijdsbestek van 10 jaar gezien.
Harddrugs geven een snoeiharde kater, je moet hier nog dagen van herstellen. Bij alcohol idem: vaak is je lichaam pas na een week hersteld van het nuttigen van een alcoholhoudende drank, echter is het enge hieraan dat je deze invloed bijna niet merkt, vaak is je conditie bijvoorbeeld net wat minder. Oftewel deze invloed is hard. Hetzelfde met XTC, je gaat anders nadenken door dat spul, ook weken nadat je het gebruikt hebt.
Met alcohol en alle andere harddrugs idem.
Daarbij is de opbouw en afkomst van de drugs bepalend voor dit verhaal. Wiet en paddo's komen direct uit de natuur, zonder bewerking. Bij alle andere soorten, inclusief alcohol, zit er een chemisch proces aan vast. Dit maakt de werking sowieso al heel wat harder. Codeïne legt zenuwen plat bijvoorbeeld, ibuprofen in mindere mate, uiteindelijk zijn dit dan ook net zo'n harde drugs als alcohol. Hoe meer alcohol je namelijk drinkt, hoe groter het verdoofde deel van de hersenen is. Daarom dat je ook vaak zwarte gaten hebt met alcohol, je geheugen werkt dan gewoon niet meer, omdat het verdoofd is.
Paddo's zijn veel minder mainstream dan tabak en alcohol, dus de cijfers zullen inderdaad vrij krom zijn. Bij gematigd gebruik is er niks mis met alcohol, tabak is weer ander verhaal. Dat is pertinent slecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Volgens de huidige opiumwet ja. Er zijn hier op fok genoeg topics te vinden waar degelijk over dit onderwerp word gesproken, en dat er uit genoeg onderzoeken naar voren is gekomen dat tabak en alcohol heel wat gevaarlijker is.
Kabinet houdt vast aan paddoverbod
Hoe bedoel je dit precies?quote:Daarom de vraag aan jou. Wat heb jij anders gedaan dan alcohol in je leven?
Heb jij zelf al eens wat anders gebruikt dan alcohol?quote:
True, true.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Het epistel gepost door Jogy is dan ook overduidelijk NIET door sceptici geschreven.![]()
Men doet redelijk z'n best het te verbergen, maar zo links en rechts druipt de 'vooringenomenheid' er toch vanaf
Kortom, compleet arbitrair.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Paddo's zijn softdrugs.
[..]
Het idee van Wikipedia.
Mijn idee, na wat ervaring hiermee, is dat de invloed van harddrugs veel harder is, en vaak ook een veel langere kater heeft. Ik heb een aantal keer xtc gedaan, 1x coke, en een jaar of 7 wekelijks alcohol. Daartegenover heb ik een keer of 5 paddos gedaan en heb ik weleens geblowed. Dit over een tijdsbestek van 10 jaar gezien.
Harddrugs geven een snoeiharde kater, je moet hier nog dagen van herstellen. Bij alcohol idem: vaak is je lichaam pas na een week hersteld van het nuttigen van een alcoholhoudende drank, echter is het enge hieraan dat je deze invloed bijna niet merkt, vaak is je conditie bijvoorbeeld net wat minder. Oftewel deze invloed is hard. Hetzelfde met XTC, je gaat anders nadenken door dat spul, ook weken nadat je het gebruikt hebt.
Met alcohol en alle andere harddrugs idem.
Daarbij is de opbouw en afkomst van de drugs bepalend voor dit verhaal. Wiet en paddo's komen direct uit de natuur, zonder bewerking. Bij alle andere soorten, inclusief alcohol, zit er een chemisch proces aan vast. Dit maakt de werking sowieso al heel wat harder. Codeïne legt zenuwen plat bijvoorbeeld, ibuprofen in mindere mate, uiteindelijk zijn dit dan ook net zo'n harde drugs als alcohol. Hoe meer alcohol je namelijk drinkt, hoe groter het verdoofde deel van de hersenen is. Daarom dat je ook vaak zwarte gaten hebt met alcohol, je geheugen werkt dan gewoon niet meer, omdat het verdoofd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |