abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73676864
quote:
WILDERS VRIJDAG NAAR LONDON
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders gaat vrijdag naar Londen. Dat heeft hij woensdag laten weten, nadat een Britse rechter dinsdag had bepaald dat de Britse regering hem in februari ten onrechte de toegang tot Groot-Brittannië had geweigerd.

Wilders zou in februari op uitnodiging van Lord Pearson de vertoning van zijn film Fitna tijdens een besloten bijeenkomst in het Hogerhuis bijwonen, gevolgd door een persconferentie. De Britse regering had hem echter in een brief laten weten dat hem toegang tot het land zou worden geweigerd, omdat de regering „tegen extremisme in al zijn vormen is”. Op basis daarvan weert het Verenigd Koninkrijk mensen die extremisme, haat of gewelddadige boodschappen uitdragen.
Bron: Dagblad de Telegraaf

Voorafgaande afleveringen, Lees voordat u reageert eerst de eerder geschreven topics om te voorkomen dat u uwzelf of anderen aan het herhalen bent.
Wilders komt Engeland niet binnen
Wilders komt Engeland niet binnen deel 2
Wilders komt Engeland niet binnen: Ticket gecanceled [3]
Wilders in Londen & Opgepakt - deeltje 4
Wilders op de retour - 5
Wilders moet weer naar huis #6
Wilders bijt zich vast in been Britten #7
Wilders mogelijk op zwarte lijst Groot-Brittannië
Wilders komt Engeland niet binnen: The Verdict [4]

Wat een prachtkerel is die Wilders toch, de eerste gelegenheid die zich voordoet wordt direct benut
pi_73677022
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef angela1966 het volgende:

Wat een prachtkerel is die Wilders toch, de eerste gelegenheid die zich voordoet wordt direct benut
Prachtkerel in de zin dat 'ie meteen z'n mediamomentje incasht?
pi_73677167
Volgens de wetten van de Wilders-logica was deze stap te verwachten. Het genereert namelijk weer de nodige media-aandacht en dat is precies waar het Wilders om te doen is. Opnieuw bepaalt hij deze week de politieke headlines.

Het laat trouwens onverlet dat ik de uitspraak van de Britse rechter volledig terecht vind en dat ik vind dat Wilders niet mag worden tegengehouden, als Nederlands volksvertegenwoordiger die een EU-lidstaat bezoekt.
pi_73677192
Las ik ook net ja...
quote:
Wilders vrijdag weer naar Londen
ANP
Gepubliceerd op 14 oktober 2009 11:44, bijgewerkt op 14 oktober 2009 11:50

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders gaat vrijdag naar Londen.

Dat heeft hij woensdag laten weten, nadat een Britse rechter dinsdag had bepaald dat de Britse regering hem in februari ten onrechte de toegang tot Groot-Brittannië had geweigerd
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73677238
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:10 schreef LaStrange het volgende:

Prachtkerel in de zin dat 'ie meteen z'n mediamomentje incasht?
Dat is niet zo netjes van hem als politicus natuurlijk.

Maar ik vind hem een prachtkerel omdat hij ondanks alle tegenwind die hij te verduren krijgt bijft vechten tegen de instanties die tegen hem zijn. Ik kan de strijdbaarheid die hij heeft wel waarderen, zou dat komen door het oosterse temperament dat in zijn bloed schijnt te zitten?
pi_73677390
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef angela1966 het volgende:

Bron: Dagblad de Telegraaf

Voorafgaande afleveringen, Lees voordat u reageert eerst de eerder geschreven topics om te voorkomen dat u uwzelf of anderen aan het herhalen bent.
Ben je wel lekker ? Waarom zou ik tien topics gaan doorlezen ; bovendien maak jij dat uit ?
megalomaniac
pi_73677403
Wat gaat hij d'r vrijdag doen dan? Gelijk Fitna vertonen in het lagerhuis of een English Tea nuttigen en dan weer huiswaarts?
pi_73677484
Ik vind de topictitel niet echt gepast eigenlijk... "Battle of Britain"? lol.

Maar terechte uitspraak verder inderdaad.
pi_73677521
Vraag : ik las ook dat er nog hoger beroep tegen deze beslissing mogelijk was.
Stel dat daar het oordeel luidt dat het wel terecht was , moet hij dan schadevergoeding betalen voor zijn bezoek van overmorgen ?
megalomaniac
pi_73677592
Wilders mag weer naar Engeland. Nou, driewerf hoera
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73677599
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Lekiamh het volgende:

Als we nog gaan meemaken dat er een vervolg komt op de serie dan kunnen we het "Wings of Victorie" gebruiken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:30:16 #12
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73677602
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:23 schreef Frutsel het volgende:
Wat gaat hij d'r vrijdag doen dan? Gelijk Fitna vertonen in het lagerhuis of een English Tea nuttigen en dan weer huiswaarts?
Ben ik ook naar op zoek... Geen idee.
pi_73677700
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:23 schreef Frutsel het volgende:
Net of je zomaar het lagerhuis binnen kunt walsen en de videorecorder aanjassen. Nee, ik denkt dat Wilders' bezoekje vrijdag van symbolische aard is. Gewoon een lange neus maken naar de Engelsen. Uiteraard met honderden journalisten in zijn kielzog.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 12:35:32 #14
8781 crew  Frutsel
pi_73677765
NOS Teletekst 101 meldt dat Wilders vrijdag naar Engeland om te praten met het parlement over de vertoning van Fitna.

Dat dus
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03:15 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_73678621
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:35 schreef Frutsel het volgende:
NOS Teletekst 101 meldt dat Wilders vrijdag naar Engeland om te praten met het parlement over de vertoning van Fitna.

Dat dus
Yep:

pi_73678702
Eigenlijk staat het er best krom zo. Wilders zelf is geen gevaar voor de openbare orde.
De mensen die reageren op zijn uitlatingen zouden een gevaar voor de openbare orde kunnen vormen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73678708
Lekker boeiend allemaal zeg.

Hopelijk weet het journaal de komende dag iets beters om mee te openen.
pi_73678761
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Lekiamh het volgende:

Tja grootheidswaanzin en de PVV.
Was al langer bekend toch.
pi_73678819
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tja grootheidswaanzin en de PVV.
Was al langer bekend toch.
De PVV heeft de topictitel niet bedacht, of wel?
Mr. Prolapse 2009
pi_73678889
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De PVV heeft de topictitel niet bedacht, of wel?
Dat zeg ik ook niet, of wel?
pi_73679006
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, of wel?
Waar komt de "grootheidswaanzin" uit jouw post dan vandaan? Leek mij een reactie op de topictitel
Mr. Prolapse 2009
pi_73679051
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Waar komt de "grootheidswaanzin" uit jouw post dan vandaan? Leek mij een reactie op de topictitel
Klopt.

Maar ik legde gewoon een verband tussen de PVV en grootheidswaanzin. En dit topic is een topic over de PVV.
pi_73679138
Heeft elke politieke partij last van. Elke partij denkt "het klusje wel even te klaren"
Dat is niet exclusief aan de PVV.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:24 #24
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73679187
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:18 schreef Dragorius het volgende:
Heeft elke politieke partij last van. Elke partij denkt "het klusje wel even te klaren"
Nou... de obamaesque verering van Wilders die je bij zijn aanhang ziet, zie je doorgaans een stuk minder bij andere partijen hoor.
pi_73679258
Jan Peter Jan for president!

Wouter ! Wat een held Wouter Bos for president.

ben ik nog niet tegengekomen.
pi_73679276
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:18 schreef Dragorius het volgende:
Hmm, ik merk toch dat het bij de PVV meestal een paar gradaties erger is.
pi_73679283
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:20 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Nou... de obamaesque verering van Wilders die je bij zijn aanhang ziet, zie je doorgaans een stuk minder bij andere partijen hoor.
Iedereen Wouter Bos bij zijn "aanstelling" vergeten? Al die loze items over dat ie zo "knap" is en al die vrouwen in katzwijm?

Of de SP met "hun" Marijnissen?

Het is maar net waar de media de focus op legt
Mr. Prolapse 2009
pi_73679313
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hmm, ik merk toch dat het bij de PVV meestal een paar gradaties erger is.
Op welk vlak dan? Met welke punten?
Zodra de verkiezingen dichterbij komen schiet elke partij in zo'n stuiphouding hoe goed ze wel niet bezig gaan, dat ze Nederland gaan redden bla bla.
Ook de VVD doet dat gewoon hoor
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:27:35 #29
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73679419
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Iedereen Wouter Bos bij zijn "aanstelling" vergeten? Al die loze items over dat ie zo "knap" is en al die vrouwen in katzwijm?

Of de SP met "hun" Marijnissen?

Het is maar net waar de media de focus op legt
Zeggen dat iemand een lekker kontje heeft vind ik toch net iets anders dan de heldenverering die Wilders ten deel valt.
pi_73679457
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:27 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Zeggen dat iemand een lekker kontje heeft vind ik toch net iets anders dan de heldenverering die Wilders ten deel valt.
Het heeft allebei 0,0 met politiek te maken, die verering van Wilders of de verering van een kont

Het zou om de partijen en hun programma's moeten gaan, niet om de gezichten (of konten ) daarvan.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:30:16 #31
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73679505
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het heeft allebei 0,0 met politiek te maken, die verering van Wilders of de verering van een kont

Het zou om de partijen en hun programma's moeten gaan, niet om de gezichten (of konten ) daarvan.
Precies mattie! Maar probeer dat de rest van de wereld maar eens wijs te maken.
pi_73679529
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:30 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Precies mattie! Maar probeer dat de rest van de wereld maar eens wijs te maken.
Liever niet, dat is voor iedereen een gebed zonder eind (onbedoeld woordgrapje )
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:15:33 #33
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_73680821
De eerste deuk in het moezelmannenoffensief. Wilders heeft nu al meer bereikt dan linkse politici in 70 jaar.
Géén kloon van tvlxd!
pi_73686102
moezelmannen
pi_73686340
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef Montov het volgende:
De eerste deuk in het moezelmannenoffensief. Wilders heeft nu al meer bereikt dan linkse politici in 70 jaar.

moezelmannenoffensief? komen de Duitsers weer binnenvallen?
pi_73686402
Je kan het oneens zijn met Wilders, je kan het eens zijn met Wilders, maar het objectieve feit blijft dat die Wilders een briljant politicus is, zo niet de briljantste uit de geschiedenis.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73686459
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:02 schreef JohnDope het volgende:
Je kan het oneens zijn met Wilders, je kan het eens zijn met Wilders, maar het objectieve feit blijft dat die Wilders een briljant politicus is, zo niet de briljantste uit de geschiedenis.
Als hij echt zo briljant was geweest dan had hij zich niet hoeven opsluiten in een legerbasis in Soesterberg om aan de mensen te ontkomen die zijn bloed wel kunnen drinken.
pi_73686563
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:04 schreef angela1966 het volgende:

[..]

Als hij echt zo briljant was geweest dan had hij zich niet hoeven opsluiten in een legerbasis in Soesterberg om aan de mensen te ontkomen die zijn bloed wel kunnen drinken.
Ook dit is briljant, want dat levert ook alleen maar publiciteit op.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73686583
Wilders is briljant een echte genie. De kans is groot dat hij de president wordt van Europa. Wat is hij toch slim.
pi_73686611
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:07 schreef IHVK het volgende:
Wilders is briljant een echte genie. De kans is groot dat hij de president wordt van Europa. Wat is hij toch slim.
Met slimheid bereik je helemaal niks in dat politieke circuit. Het gaat er om dat je de juiste mensen achter je hebt staan.
pi_73686657
Oja dat was ik vergeten.
Hij geniet veel steun in Amerika. Hij is echt briljant. Conservatie geldschieters vinden hem een held. Geloof me deze man wordt nog veel belangrijker. De kans is groot.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 17:29:55 #42
230491 Zith
pls tip
pi_73687155
Linkse rechters
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73687252
Vrijdag wordt een succesdag, gaat de PVV weer stemmen opleveren.
Goed dat hij zich niet bij dat politieke oordeel heeft neergelegd indertijd,
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73687338
jep wilders krijpt 320 zetels.
pi_73687380
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:02 schreef JohnDope het volgende:
Mintens zo briljant als Hitler....

Sorry, dat was een inkopper
pi_73687451
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mintens zo briljant als Hitler....

Sorry, dat was een inkopper
Wilders valt niet met Hitler te vergelijken. Daarvoor moet je bij GL, PvdA en D66 zijn.
pi_73687498
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders valt niet met Hitler te vergelijken. Daarvoor moet je bij GL, PvdA en D66 zijn.
Leg uit
pi_73687499
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:36 schreef IHVK het volgende:
jep wilders krijpt 320 zetels.
Hoe bedoel je ?
pi_73687557
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Zulks een genie. Bouwen we paar stoeltjes extra.
pi_73687578
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg uit
Iets met Newspeak gok ik.
pi_73687608
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg uit
In Hitlers partij programma stond o.a.:
1. de staat heeft de plicht ervoor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien of door de staat worden onderhouden;
2. uitbreiding van sociale voorzieningen; goede gezondheidszorg en dito onderwijs die toegankelijk zijn voor iedereen;
3. onteigening van grond ter voorkoming dat particulieren ermee speculeren; nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven;

etc etc.

Verder was Hitler een allochtonenknuffelaar, want hij haalde allemaal buitenlandse mannen naar Duitsland om daar te werken.
En Hitler was een arier en Wilders is een indo.
pi_73687620
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zulks een genie. Bouwen we paar stoeltjes extra.
Begrijp het nog steeds niet, wat heeft dit met de OP te maken ?
Oh I see ..omdat je moderator bent mag je een topic verkloten
pi_73688369
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In Hitlers partij programma stond o.a.:
1. de staat heeft de plicht ervoor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien of door de staat worden onderhouden;
2. uitbreiding van sociale voorzieningen; goede gezondheidszorg en dito onderwijs die toegankelijk zijn voor iedereen;
3. onteigening van grond ter voorkoming dat particulieren ermee speculeren; nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven;

etc etc.

Verder was Hitler een allochtonenknuffelaar, want hij haalde allemaal buitenlandse mannen naar Duitsland om daar te werken.
En Hitler was een arier en Wilders is een indo.
pi_73690044
Wilders bekritiseert de islam in de ‘sterkste termen', zei de Britse rechter.
Maar: ‘Het recht op vrije meningsuiting houdt ook in het provoceren en beledigen van mensen, zolang er maar niet wordt aangezet tot geweld. Een democratie werkt door vrijheid van meningsuiting.
Het is zeldzaam voor een regering om de vrijheid te beperken om te debatteren of het beleid van politici te bediscussiëren', zei de rechter. ‘Ik hoop niet dat dit niet de bedoeling van de regering is geweest.'

De rechter oordeelde ook dat er sprake was van discriminatie. ‘Een Nederlander heeft hetzelfde recht als iemand uit Yorkshire om naar Londen te reizen en zijn gezichtspunten uit te dragen.' De regering zou volgens de rechter de vrijheid van meningsuiting en verkeer moeten loven.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=4L2GJVAT

Duidelijke uitspraak, die naar ik verwacht ook door het Gerechtshof te A word overgenomen in 2010
Geloofsvrijheid is een ander woord voor 'discriminatie van ongelovigen'
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 19:14:57 #55
230491 Zith
pls tip
pi_73690158
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:11 schreef DikVoormekaar het volgende:

Duidelijke uitspraak, die naar ik verwacht ook door het Gerechtshof te A word overgenomen in 2010
Maar dan kan Wilders niet meer zeuren op Linkse rechters
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73690221
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar dan kan Wilders niet meer zeuren op Linkse rechters
Klopt, al moet je iedere rechtzaal in zijn eigen perspectief zien.
pi_73690279
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:11 schreef DikVoormekaar het volgende:
Had je dat ook verwacht toen het Hof vervolging had bevolen en de Hoge Raad het bezwaar van Wilders daarop had afgewezen?
pi_73690627
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Had je dat ook verwacht toen het Hof vervolging had bevolen en de Hoge Raad het bezwaar van Wilders daarop had afgewezen?
Hier zat ik op te wachten
pi_73691890
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier zat ik op te wachten
Jah, de argumenten zijn zo simpel dat ze te voorspellen zijn. Lache.
pi_73739085
Nico Dijkshoorn heeft nog een tip voor Geert

http://www.nu.nl/column-d(...)n-geert-wilders.html
pi_73739130
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:33 schreef LaStrange het volgende:
Nico Dijkshoorn heeft nog een tip voor Geert

http://www.nu.nl/column-d(...)n-geert-wilders.html
Wat een domme column
Mr. Prolapse 2009
pi_73739297
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat een domme column
Jah, naar Engeland zwemmen, dat kan heul niet he
pi_73739497
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:51 schreef LaStrange het volgende:

[..]

Jah, naar Engeland zwemmen, dat kan heul niet he
Dijkshoorn doet hetzelfde wat Wilders doet, een beetje populistisch gepraat
Mr. Prolapse 2009
pi_73739831
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De column is juist een kritiek op het populistische gedoe van Wilders. Maar goed
pi_73739963
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:20 schreef LaStrange het volgende:

[..]

De column is juist een kritiek op het populistische gedoe van Wilders. Maar goed
Zeldzaam flauw, die column, maar ja, ben niet anders gewend van Dijkshoorn.
pi_73739983
Vandaag een glorieuze dag voor Wilders.
In de voetsporen van Tromp.

Gelukkig is Engeland dus toch niet gezwicht voor de Islam
pi_73740012
Dus Wilders gaat vandaag naar Engeland ? Iemand enig idee wanneer, en hoelaat hij de presentatie gaat geven daar?
pi_73740024
quote:
omg, sensatie zoeker
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:33:13 #70
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73740042
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar is hij columnist voor... Wilders daarentegen...
pi_73740048
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:32 schreef Syd het volgende:

omg, sensatie zoeker
Bij het nieuwsbericht staat dat de wrakstukken zijn neergekomen in een groot gebied. Als ik Air Crash Investigation op Discovery Channel goed begrijp dan betekent dat dat het toestel in de lucht is ontploft.

En Weert is toch Noord Limburg?
pi_73740069
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:33 schreef angela1966 het volgende:

[..]

Bij het nieuwsbericht staat dat de wrakstukken zijn neergekomen in een groot gebied. Als ik Air Crash Investigation op Discovery Channel goed begrijp dan betekent dat dat het toestel in de lucht is ontploft.

En Weert is toch Noord Limburg?
http://binnenland.nieuws.(...)kt_richting_engeland

Wilders moet nog vertrekken
pi_73740109
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:34 schreef Syd het volgende:

[..]

Gelukkig
pi_73740135
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:34 schreef Syd het volgende:

A narrow escape om maar even in luchtvaarttermen te blijven dan !

ik bedenk me plotseling dat het heel goed mogelijk is dat Wilders een vliegtuigje heeft genomen richting bijvoorbeeld vliegveld Zestienhoven (ook wel Airport Rotterdam genoemd geloof ik) om vanaf daar naar Engeland te gaan.

Ontopic: In een artikel van de BBC wordt Wilders "far right" genoemd Ik vraag me af of dit eerlijke journalistiek is. Wilders heeft een extreem standpunt met betrekking tot de Islam maar extreem-rechts vind ik hem niet, zijn standpunten zijn eerder vrij gematigd. Zoals hij zelf al aangeeft: "It's not my intention to have anything at all to do with violence."

[ Bericht 21% gewijzigd door angela1966 op 16-10-2009 09:58:20 ]
pi_73741763
IJs en weder dienende zit Wilders nu in het vliegtuig als ik ddit artikel uit de Telegraaf mag geloven. Ben benieuwd naar de beelden vanavond in het journaal.
pi_73741770
Vliegtuigje ?

Video - Geert Wilders over uitspraak Britse rechter
woensdag 14 oktober 2009
Geert Wilders kreeg gisteren te horen dat een Britse rechter heeft besloten dat hij niet geweigerd had mogen worden toen hij begin dit jaar naar Groot-Brittannië wilde reizen. Bekijk hieronder zijn reactie voor de NOS-camera.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=2632&Itemid=14
pi_73742833
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:29 schreef qonmann het volgende:
Vandaag een glorieuze dag voor Wilders.
In de voetsporen van Tromp.
Tromp? Of bedoel je De Ruyter? Tromp heeft tegen de Engelsen nooit veel klaargespeeld en was eigenlijk pro-Engels.

Overigens ging hij noch De Ruyter naar Engeland om er haat te zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Dus de vergelijking gaat hoe dan ook mank.
pi_73742988
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef veronwacht het volgende:

[..]

Tromp? Of bedoel je De Ruyter? Tromp heeft tegen de Engelsen nooit veel klaargespeeld en was eigenlijk pro-Engels.

Overigens ging hij noch De Ruyter naar Engeland om er haat te zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Dus de vergelijking gaat hoe dan ook mank.
Haatzaaien gebeurd alleen door Jihadisten. Die de britse regering toen hebben gedwongen om Wilders niet toe te laten. De rechter was er duidelijk in.
quote:
Wilders bekritiseert de islam in de ‘sterkste termen', zei de Britse rechter. Maar: ‘Het recht op vrije meningsuiting houdt ook in het provoceren en beledigen van mensen, zolang er maar niet wordt aangezet tot geweld. Een democratie werkt door vrijheid van meningsuiting. Het is zeldzaam voor een regering om de vrijheid te beperken om te debatteren of het beleid van politici te bediscussiëren', zei de rechter.
pi_73743087
O, maar ik ben het volledig eens met de Britse rechter. Met 'haatzaaien' doelde ik echter op de intentie van Wilders.
pi_73743450
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef veronwacht het volgende:

[..]

De Ruyter ja ..ook een held
pi_73743657
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:25 schreef veronwacht het volgende:
O, maar ik ben het volledig eens met de Britse rechter. Met 'haatzaaien' doelde ik echter op de intentie van Wilders.
Ik ben het ook eens met de rechter, hoe halen ze het in hun hoofd om een polticus te weigeren zuiver vanwege het feit dat zijn mening de regering niet aanstaat.

Ik geloof echter niet dat de intentie van Wilders "haatzaaien" is. Wilders is bang voor de Islam, een Islamofobie die ik zelf voor een groot deel met hem deel. En omdat ik het voor een groot deel met hem eens ben noem ik hem natuurlijk geen haatzaaier maar eerder een Eye opener. Juist figuren die de Islam zonder slag of stoot zijn gang willen gaan zijn de echte haatverspreiders.
pi_73743722
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

De Ruyter ja ..ook een held
Persoonlijk ben ik meer fan van Tromp. Ik heb ooit op het strand van Ter Heijde een oud pijpenkopje gevonden met een VOC-wapen erop. In mijn fantasie heeft Tromp zijn laatste adem door dat pijpje uitgeblazen.
pi_73743866
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:46 schreef angela1966 het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik meer fan van Tromp. Ik heb ooit op het strand van Ter Heijde een oud pijpenkopje gevonden met een VOC-wapen erop. In mijn fantasie heeft Tromp zijn laatste adem door dat pijpje uitgeblazen.
Haha
Mooie naam heeft hij ook: Maarten Harpertszoon Tromp
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:53:20 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73743919
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:44 schreef angela1966 het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens met de rechter, hoe halen ze het in hun hoofd om een polticus te weigeren zuiver vanwege het feit dat zijn mening de regering niet aanstaat.

Ik geloof echter niet dat de intentie van Wilders "haatzaaien" is. Wilders is bang voor de Islam, een Islamofobie die ik zelf voor een groot deel met hem deel. En omdat ik het voor een groot deel met hem eens ben noem ik hem natuurlijk geen haatzaaier maar eerder een Eye opener. Juist figuren die de Islam zonder slag of stoot zijn gang willen gaan zijn de echte haatverspreiders.
Mijn god, de domheid van de redenatie weer. "ik ben het met hem eens, dús is het geen haatzaaien, maar die mensen die het niet met me eens zijn, die zaaien wel haat."
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:22 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Haatzaaien gebeurd alleen door Jihadisten. Die de britse regering toen hebben gedwongen om Wilders niet toe te laten. De rechter was er duidelijk in.
[..]

"Jihadisten" ( ) geven ook alleen hun mening. En dankzij Wilders mogen ze niet meer geweigerd worden in Engeland. Fijne vent, die Wilders. Hij zet hoogstpersoonlijk de poorten van Engeland wagewijd open voor de tsunami van jihadisten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73744026
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:53 schreef ethiraseth het volgende:

Mijn god, de domheid van de redenatie weer. "ik ben het met hem eens, dús is het geen haatzaaien, maar die mensen die het niet met me eens zijn, die zaaien wel haat."
Dat is geen domheid, alleen domme mensen kunnen niet lezen dat ik het kromme zelf toegeef, maar eerlijkheid. Ik draai tenminste niet om de hete brei heen.
pi_73744271
Hij is veilig geland en toegelaten:

Wilders toegelaten in Groot-Brittannië

LONDEN - PVV-leider Geert Wilders is vrijdag toegelaten in Groot-Brittannië. Hij kwam dit keer zonder problemen door de douane op de Londense luchthaven Heathrow.

In februari werd het Tweede Kamerlid nog aan de Britse grens tegengehouden en teruggestuurd.
De Britse regering weigerde hem toen binnen te laten, omdat hij wegens zijn ideeën over moslims en de islam een bedreiging zou vormen voor de publieke veiligheid.
Een Britse rechter bepaalde deze week echter dat Wilders ten onrechte de toegang tot Groot-Brittannië was geweigerd.
© ANP
pi_73745615
En? Al demonstraties?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_73745683
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef Montagui het volgende:
En? Al demonstraties?
Ze zullen hem toch niet voor niets vorige keer geweigerd hebben
pi_73746088
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef qonmann het volgende:

[..]

pi_73749301
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:51 schreef qonmann het volgende:

[..]

Zo zie je maar: angst is een slechte raadgever.

Als degenen die bang zijn voor de Islam zich dat ook eens zouden realiseren ....
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:59:19 #91
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73750163
quote:
Moslims in Londen betogen tegen Wilders

(Novum/AP) - Zo'n twintig radicale moslims hebben vrijdag bij het Britse parlement in Londen gedemonstreerd tegen PVV-leider Geert Wilders, die daar op bezoek is. Ze droegen borden met teksten als 'Sharia voor Nederland' en 'De islam zal Europa veroveren'.

Wilders reisde vrijdag naar Londen nadat een Britse rechtbank eerder deze week had geoordeeld dat het besluit om hem eerder dit jaar de toegang te weigeren, onterecht was. Wilders zou in Londen de Britse parlementariër Lord Pearson ontmoeten, die hem had uitgenodigd om zijn antikoranfilm 'Fitna' in het Britse parlement te vertonen.

Een van de Londense demonstranten tegen Wilders, genaamd Abu Ilyas, stelde dat de islam inderdaad Europa wil veroveren, zoals Wilders stelt. "Wat is daar erg aan?" voegde de betoger eraan toe.
pi_73750441
Ah toch nog

"Ze hebben het recht te demonstreren. Dat respecteer ik", zei Wilders in een reactie op de betoging. "Ik ben er trots op dat mensen gebruik kunnen maken van hun democratisch recht. Maar ik heb ze niet uitgenodigd. Ik had de persconferentie liever buiten gehouden."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:09:05 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73750507
Wat ik niet begrijp is dat moslims demonstreren met teksten als "Sharia for Holland" "Freedom go to hell", "Islam wil dominate the world" etc. Zo laten ze zich toch in de kaarten kijken? En dit is toch enkel koren op de molen van partijen als de PVV. Zelfs gematigde mensen overwegen op de PVV te stemmen om de uitkomst van deze leuzen te voorkomen.
The End Times are wild
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:12:43 #94
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73750628
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:09 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat moslims demonstreren met teksten als "Sharia for Holland" "Freedom go to hell", "Islam wil dominate the world" etc. Zo laten ze zich toch in de kaarten kijken? En dit is toch enkel koren op de molen van partijen als de PVV. Zelfs gematigde mensen overwegen op de PVV te stemmen om de uitkomst van deze leuzen te voorkomen.
Als "gematigde mensen" zich laten beïnvloeden door een twintigtal radicale moslims in Engeland, dan zit er wel een flink steekje los bij die mensen vind je niet?
pi_73750768
quote:
Ja, dat begrijp ik dus ook niet.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:20:41 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73750905
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Als "gematigde mensen" zich laten beïnvloeden door een twintigtal radicale moslims in Engeland, dan zit er wel een flink steekje los bij die mensen vind je niet?
Die 20 radicale moslims bepalen nu wel het beeld over moslims in Engeland. Niet die 2 miljoen die er niet staan.

Net zoals die ene moslim die Theo van Gogh vermoordde bjidroeg aan de beeldvorming in Nederland. In zijn eentje nog wel.
The End Times are wild
pi_73750966
Dat maatje van Wilders is trouwens maar een mafkees
quote:
Wilders en Pearson: eindelijk samen

LONDEN - Lord Pearson ontvangt vandaag eindelijk Geert Wilders. Deze rechtse baron ziet Wilders vooral als een strijder tegen immigratie.

De gastheer van Geert Wilders, vandaag in Londen, is een voorvechter van 'britishness'; hij strijdt voor eeuwenoude Britse waarden als tolerantie, autonomie, vrijheid en traditie. Het politieke gevecht dat hij hiervoor op zoekt - anti-immigratie, tegen de 'corrupte' EU-instellingen - heeft hem helemaal naar de rechterkant van het Britse politieke spectrum gevoerd.

De 67-jarige lord Pearson hoopt binnenkort het leiderschap te bemachtigen van de UKIP, de UK Independence Party, die Groot-Brittannië weer uit de Europese Unie wil loodsen.

De sympathie voor UKIP kostte hem ooit zijn plaats in de Conservatieve partij, waarvoor hij, in 1990 in de adelstand verheven, in het Hogerhuis zat.

Baron Pearson of Rannoch, geboren Malcolm, hoort zo tot de in Nederlandse ogen wat merkwaardige verschijnselen van de Britse politiek. Elitair, zeer rijk, adellijk (maar niet van geboorte), Hogerhuislid (nooit door het volk gekozen), en zeer geprofileerd euro-scepticus. Geen verdachte cocktail echter in de Britse context.

Pearson en Wilders hopen vanmiddag samen de schijnwerpers even te vangen op College Green tegenover Westminster, een favoriet plekje voor tv-ploegen die politici interviewen.

De ontmoeting had al begin dit jaar moeten plaatsvinden, maar Wilders kreeg toen geen toestemming van de Britse minister van binnenlandse zaken om het eiland te bezoeken.

Pearson en Wilders kunnen politieke geestverwanten worden genoemd en hun politieke herkomst uit de conservatieve bewegingen (Conservatives, VVD) is ook vergelijkbaar. Dat geldt zeker voor hun angst dat de 'onbeteugelde' immigratie een autochtone cultuur overwoekert.

Maar er zijn ook verschillen. Pearson zet zich niet zo hard af tegen het politieke establishment in zijn land. Hij moedigt euro-sceptische

conservatieven aan in hun verzet tegen de EU. Zijn uitstoting uit de Conservatieve partij heeft hem niet beroofd van zijn netwerk in die partij.

Ook wordt Pearson tegenwoordig door God geïnspireerd in een strijd tegen het kwaad, wat van Wilders niet kan worden gezegd. Pearson getuigde enkele jaren geleden van een openbaring die hij onderging tijdens een operatie tegen spataders. Toen de verdovingvoortijdig uitwerkte, ontmoette hij een verschijning die hem in helse pijn naar de diepte van de aarde voerde, waar God zetelde.
pi_73751255
quote:
Tja erg slim zijn ze niet, die haatzaaiers
pi_73751306
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dus er waren maar 6 vrouwen het oneens met de kopvoddentax van Wilders? Zoveel stonden er namelijk op het Schouwburgplein.

Simpele ziel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73751527
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:53 schreef ethiraseth het volgende:

"Jihadisten" ( ) geven ook alleen hun mening. En dankzij Wilders mogen ze niet meer geweigerd worden in Engeland. Fijne vent, die Wilders. Hij zet hoogstpersoonlijk de poorten van Engeland wagewijd open voor de tsunami van jihadisten.
Ik begrijp de triomfantelijke grondslag van jouw bijdrage niet helemaal. Het is alsof je indirect een herhaling van de aanslagen 2005 toe aan het juichen bent. Misschien kun je dit nader duiden?

En verder ben ik het niet eens met jouw interpretatie van de uitspraak van het Britse Hof van Beroep, dat oordeelde dat Wilders ten onrechte de toegang tot het Verenigd Koninkrijk is geweigerd.
Het is niet Wilders, die met het aanvechten van de weigering van de Britse autoriteiten (waarin hij nog eens volkomen in zijn recht stond) zorgt dat 'jihadisten' gemakkelijker het Verenigd Koninkrijk binnen komen. Het was simpelweg de flinterdunne argumentatie waarmee het Hof de vloer aanveegde.
Dat laat onverlet dat de wet uit 2001 nog steeds mogelijk maakt extremisten en terroristen te weren uit Brits grondgebied. En net als Wilders kunnen personen, die op basis van deze wet zijn geweerd, daar beroep tegen aantekenen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')