abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66512016

Voorgaande delen:

Wilders komt Engeland niet binnen
Wilders komt Engeland niet binnen deel 2
Wilders komt Engeland niet binnen: Ticket gecanceled [3]
Wilders in Londen & Opgepakt - deeltje 4
Wilders op de retour - 5
Wilders moet weer naar huis #6

Nieuwe ontwikkelingen Britse Lord nodigt Wilders opnieuw uit
quote:
LONDEN - De Britse Lord Pearson gaat Geert Wilders opnieuw uitnodigen in Groot-Brittannië. Hij wil de beslissing van de Britse regering om Wilders te weren ongedaan laten maken.

Deze week werd bekend dat Ibrahim Moussawi, een Libanese journalist die sterke banden heeft met extremistische Hezbollah-organisatie, wel welkom is in Engeland. Barones Neville-Jones van de Conservatieve Partij vindt dat de overheid met twee maten meet. Lord Pearson noemt het ,,onbegrijpelijk''.

Jacqui Smith, de Britse minister van Binnenlandse Zaken, kwam hierdoor deze week onder vuur te liggen. Het Nederlandse PVV-Kamerlid werd geweerd omdat hij de harmonie in de Britse gemeenschap in gevaar zou brengen. Volgens Barones Neville-Jones, de conservatieve schaduwminister voor veiligheid, moeten voor iedereen dezelfde regels gelden. Ze heeft de Britse regering gevraagd om Moussawi te weren omdat hij een ,,bekende extremist'' is die ,,antisemitische uitspraken heeft gedaan''.
Aangezien het Verenigd Koninkrijk met Gordon Brown (vergelijkbaar met onze Job Cohen) aan dezelfde ziekte lijdt als Nederland zijn blijkbaar ook dezelfde maatregelen nodig om deze ziekte te genezen. Wilder zit nu nog in het negeren/demoniseren-stadium maar dat gaat zeker nog veranderen. Onze hooggeëerde parlementariër is beledigd en het lijkt erop dat zijn trots hem ertoe dwingt vast te bijten in de kuiten van de Britse linkse kliek, en niet meer los te laten
pi_66512117
Nu Lord Ahmed achter tralies zit maakt hij een grotere kans te worden toegelaten. Maar daar is ook alles mee gezegd.
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:31:46 #3
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66513362
Lord Ahmed achter de trailies? Bron?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:37:41 #4
3542 Gia
User under construction
pi_66513551
In Engeland moeten ze gewoon er alles aan doen om bepaalde bevolkingsgroepen zoet te houden.
Als dat inhoudt dat je bepaalde figuren niet mag weren en anderen juist wel moet weren, dan zij het zo.
Alles voor de lieve vrede!
pi_66513557
Blah blah blah... GB heeft de afgelopen twee jaar al tal van mensen geweerd om exact dezelfde reden. (Extreem) links, (extreem) rechts, (extreem) midden... men is er nogal consequent in geweest. Bovendien is het een zelfstandig land met eigen wetgeving en heeft alle recht om haar eigen besluiten te nemen.

Onze Venlose kiezers-loverboy moet zich niet zo druk maken. Men heeft in GB precies gedaan wat hij het liefste met anderen doet die NL willen binnenkomen met een boodschap die haaks op de zijne staat.
Maar ja, de Europese Verkiezingen komen eraan en hoewel hij eerder vooral pleitte voor opheffing van die club, wil hij nu ineens gaan deelnemen. Zogenaamd "om het systeem van binnen uit te veranderen". Tuurlijk joh.
Wilders wil naar mijn persoonlijke mening slechts één ding bereiken bij de Europese Verkiezingen: veel zetels winnen om in Nederland te kunnen roepen: "zie je nou hoeveel mensen mij steunen". En dus heeft hij publiciteit nodig. Véél publiciteit. Want bij elke rel stijgt hij in de peilingen. Als het rustig is daalt hij. Dat is het opportuninisme van de politiek anno 2009.

Ik hou mijn hart vast voor Nederland als hij inderdaad een aanzienlijk aantal zetels pakt. Want de normverlagende/vervagende manier waarop deze man meent collega's aan te moeten spreken ("u bent knettergek") of bijvoorbeeld rechters kwalificeert ("het zijn idioten") zal hem in politiek Europa niet in dank worden afgenomen. En dan vertegenwoordigt hij daar wel ons kleine kikkerlandje. Nederland zal bij een grotere inbreng van Wilders de outcast van Europa worden. En dat zal ook economische gevolgen hebben. Ben benieuwd of de Wilderianen daar ook wel eens bij stil staan.

En voordat diezelfde Wilderianen weer verWildert gaan reageren: ik heb het hier dus niet over 's mans politieke standpunten en ideologie. Maar vooral over de wijze waarop hij die meent te moeten uitdragen. Als Wilders werkelijk van plan was om een systeem van binnen uit te veranderen, dan had hij ook in Nederland allang zijn toonzetting bijgesteld. Want met een mildere toon had hij inmiddels al veel meer politieke successen kunnen boeken in de Tweede Kamer.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_66513739
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:37 schreef mazeind het volgende:
Onze Venlose kiezers-loverboy moet zich niet zo druk maken. Men heeft in GB precies gedaan wat hij het liefste met anderen doet die NL willen binnenkomen met een boodschap die haaks op de zijne staat.
Het is leuk om alles te simplificeren, maar in dit geval is het niet zo eenvoudig. Door islamitische haatpredikers wél toe te laten (lees bronbericht) en een strijder tegen het islamisme te weren doet GB juist precies het ding waar Wilders zo tegen strijdt.
pi_66514237
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het is leuk om alles te simplificeren, maar in dit geval is het niet zo eenvoudig. Door islamitische haatpredikers wél toe te laten (lees bronbericht) en een strijder tegen het islamisme te weren doet GB juist precies het ding waar Wilders zo tegen strijdt.
Je hebt gelijk: het is nooit eenvoudig. Je kunt er boeken over schrijven. Maar een forum leent zich nu eenmaal niet tot een al te uitgebreide positiebepaling. Als je echter dit soort besluitvorming terugbrengt tot de basis, dan is er wel degelijk een overeenkomst:

"het niet toelaten van mensen die vanuit een extreem ideologisch standpunt uitspraken kunnen doen die kwetsend zijn voor een deel van de bevolking en daarmee risicoverhogend werken op al dan niet gewelddadige splijting van de samenleving"

Ja, de islamitische haatpredikers hebben daar een handje van, maar Wilders ook. Feit is dat er (in GB net zo goed als in NL) een grote groep moslims woont. Ik hoop dat we er met z'n allen wel van overtuigd zijn dat het overgrote deel daarvan net als niet-moslims vooral in vrede wil leven en geld wil verdienen om zorg te dragen voor de eigen welvaart en die van zijn/haar kinderen.

Haatpredikers vinden alleen maar een voedingsbodem bij het beperkte groepje dat nog in 1512 leeft, bij pubers die zich per definitie afzetten tegen de heersende macht én bij mensen die zich buitengesloten gaan voelen in de samenleving. Die laatste groep wordt bevestigd in die beleving door uitspraken van het soort dat Wilders bezigt. Met andere woorden: beiden hebben een risicoverhogend effect met betrekking tot voornoemde escalatie.

In het bronbericht is overigens geen sprake van haatpredikers, maar over een journalist met bepaalde banden.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_66660045
Opnieuw debat over Britse ban voor Wilders

DEN HAAG - De Tweede Kamer houdt opnieuw een debat over de weigering van Groot-Brittannië om Geert Wilders het land in te laten. Premier Jan Peter Balkenende en minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) moeten uitleggen waarom het kabinet de kwestie niet direct in Europees verband aan de orde heeft gesteld.

Een ruime meerderheid in Tweede Kamer eiste vorige maand dat het kabinet de Britse ban voor Wilders zou aankaarten tijdens het eerstvolgende overleg in Europa. Verhagen heeft dat verzoek naast zich neergelegd. VVD-leider Mark Rutte noemde dat dinsdag „onbestaanbaar” en kreeg brede steun voor eeninterpellatiedebat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)Wilders__.html?p=3,1

Een regering die een motie weigert uit te voeren, moet kunnen,
(Het is toch Wilders maar, zullen ze gedacht hebben..weer een paar zetels erbij voor de PVV)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66662834
Gaat Nederland Osama Bin Laden ook binnen laten ?
Osama geeft leiding aan Al Qaida
en Wilders geeft leiding aan extreem rechts
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66663034
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:15 schreef Meki het volgende:
Ik sta vierkant achter je, vertel ze de waarheid.

Go Meki Go Meki Go Meki
pi_66663281
quote:
Die twee moet je inderdaad vergelijken. Zet gelijk Hitler er ook nog even bij.
Ron Paul 2012
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:37:30 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66663706
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:02 schreef qonmann het volgende:

Een regering die een motie weigert uit te voeren, moet kunnen,
(Het is toch Wilders maar, zullen ze gedacht hebben..weer een paar zetels erbij voor de PVV)
Ik wou dat ik 5 Euri kreeg voor elke motie die de regering niet uitvoert. kan ik heel gauw ophouden met werken.

Maar ja, het gaat om Wilders, dus ineens is het allemaal persoonlijk...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66663852
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:27 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Die twee moet je inderdaad vergelijken. Zet gelijk Hitler er ook nog even bij.
Absoluut, ze geven beiden leiding aan extreministen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:23:06 #14
138914 Slappy
ambtenaar
pi_66665690
quote:
Hitler
Stalin
Josef Mengele
Heinrich Himmler
Vergeet je nog.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_66665894
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik wou dat ik 5 Euri kreeg voor elke motie die de regering niet uitvoert. kan ik heel gauw ophouden met werken.

erg rijk zou je niet zijn geworden...
Zoveel moties, door de Kamer aangenomen, worden er niet zonder meer terzijde geschoven.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:02:53 #16
138914 Slappy
ambtenaar
pi_66667684
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:21 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik sta vierkant achter je, vertel ze de waarheid.

Go Meki Go Meki Go Meki
Je zou eens moeite doen om wat argumenten te verzinnen kut clone
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_66668520
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:02 schreef Slappy het volgende:

[..]

Je zou eens moeite doen om wat argumenten te verzinnen kut clone
Als Meki heeft gesproken is de rest niet relevant meer. Ik vind de argumenten van Meki ijzersterk en voeg mij bij zijn solide standpunt. Reageer zelf eens ontopic.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:34:22 #18
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_66668875
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het was een brede Kamermeerderheid van volgens mij ruim 100 voor. Alleen het CDA stemde tegen.
Bovendien is het ook een teken aan de wand dat er breed ingestemd is met een interpellatiedebat. Ik leid hieruit af dat het de Kamer ernst is.
De regering heeft natuurlijk de ruimte om moties van de Kamer niet uit te voeren, maar als ook de coalitiepartijen een motie ondersteunen is het niet handig van het kabinet om de hakken in het zand te blijven zetten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_66676778
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als Meki heeft gesproken is de rest niet relevant meer. Ik vind de argumenten van Meki ijzersterk
___!
pi_66678473
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als Meki heeft gesproken is de rest niet relevant meer. Ik vind de argumenten van Meki ijzersterk en voeg mij bij zijn solide standpunt.
Dat bedoelde ik nou juist met een replay wat Paddy weggehaald heeft omdat ze niet kan lezen laat staan interpreteren.

"Als puntje bij paaltje komt 100% op een paar tiende na."
pi_66688100
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik nou juist met een replay wat Paddy weggehaald heeft omdat ze niet kan lezen laat staan interpreteren.

"Als puntje bij paaltje komt 100% op een paar tiende na."
Als ik jou was zou ik die stellingen bewijzen met betere (hint: serieuze) voorbeelden.
pi_66688311
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik die stellingen bewijzen met betere (hint: serieuze) voorbeelden.
Jij bent al één van de bewijzen voor mij referend aan je eerdere post.
pi_66688419
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij bent al één van de bewijzen voor mij referend aan je eerdere post.
Ik denk dat je het nog steeds niet begrijpt.
pi_66688523
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het nog steeds niet begrijpt.
Ik begrijp vele malen meer dan jij veronderstelt.
pi_66688636
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik begrijp vele malen meer dan jij veronderstelt.
Ach mens, ga toch koken. (In de woorden van wijlen Fortuyn.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')