heyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:11 schreef Rechterbal het volgende:
Nee, ik wil weten of er animo is, kutuser.
Jij moet werken tot 67 omdat die kutbabyboomers met VUT en Prepensioen gingenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Rechterbal het volgende:
Zijn er al initiatief voor een landelijke actie? Wat wij nodig hebben is een menigte van een half miljoen in de straten van Den Haag. Ik wil niet werken tot me 67ste, omdat Bos Fortis gekocht heeft.
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Zith het volgende:
De AOW moet gewoon hoger, je kan wel leuk in dromeland blijven, maar in de echte wereld kosten dingen geld.
Toch zou het verdomde hard helpen, als er niet miljarden waren uitgegeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij moet werken tot 67 omdat die kutbabyboomers met VUT en Prepensioen gingen
Klopt, echter halen er gemiddeld meer mensen de 100 dan toen de AOW zn intrede deed, mag jij raden of de kosten dan ook gemiddeld hoger zijn of niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.
Zo blijft het ook betaalbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.
Die komen wel weer terug als die bank weer verkocht wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:16 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Toch zou het verdomde hard helpen, als er niet miljarden waren uitgegeven.
De kosten zijn niet hoger.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, echter halen er gemiddeld meer mensen de 100 dan toen de AOW zn intrede deed, mag jij raden of de kosten dan ook gemiddeld hoger zijn of niet.
Nee, je hebt niet voor je eigen pensioen betaald, het is geen fonds, het is een omslagprincipe, premie in is pensioen uit. Het is een soort piramidespel en dat klapt nu eenmaal na een tijdje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:19 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De kosten zijn niet hoger.
Mijn PENSIOEN, wat doe jeJa, maar ik heb toch betaald
![]()
In stupide foktaal.
Het zat er al jaren aan te komen dat de AOW-leeftijd verhoogt ging worden, dat Bos Fortis heeft gekocht heeft daar niks mee te maken. Er komen steeds meer mensen die gebruik maken van de AOW, dat terwijl er steeds minder mensen zijn die het AOW potje vullen. Dit probleem los je niet op met eenmalige kapitaal injecties, dit probleem moet een structurele oplossing krijgen anders loop je over een paar jaar weer tegen dit probleem aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Rechterbal het volgende:
Zijn er al initiatief voor een landelijke actie? Wat wij nodig hebben is een menigte van een half miljoen in de straten van Den Haag. Ik wil niet werken tot me 67ste, omdat Bos Fortis gekocht heeft.
Dit systeem werkt al 40 jaar zo. Als het 40 jaar lang heeft gewerkt, dan werkt het nu ook. Als het systeem gebaseerd is op 14 van de 100 mensen die wel betalen, maar niet ontvangen omdat ze sterven, en je gaat de AOW-leeftijd verhogen zodat je dan meer mensen gaat krijgen die sterven voor de AOW-gerechtigde leeftijd. En je als leuke bijkomst 2 jaar minder hoeft uit te keren, dan is dit een ziek systeem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar gaan Rechterbal het geld vandaan halen om het te betalen dan? De premies fors verhogen?
Volgens mij heb jij echt geen kaas gegeten van hoe je de boel wilt financieren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:28 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dit systeem werkt al 40 jaar zo. Als het 40 jaar lang heeft gewerkt, dan werkt het nu ook. Als het systeem gebaseerd is op 14 van de 100 mensen die wel betalen, maar niet ontvangen omdat ze sterven, en je gaat de AOW-leeftijd verhogen zodat je dan meer mensen gaat krijgen die sterven voor de AOW-gerechtigde leeftijd. En je als leuke bijkomst 2 jaar minder hoeft uit te keren, dan is dit een ziek systeem.
Dat moet je niet willen.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)oeken_als_bondgenoot
Eenschquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee,
De nieuwe AOW leeftijd moet zo snel mogelijk worden ingevoerd met terugwerkende kracht, Ik ben het zat de babyboom generatie uit de wind te houden
AOW is geen pensioen, de AOW die je afstaat gaat niet in een fondsje voor ejzelf, die gaat direct naar de AOW benodigden. Lees je anders eerst even in voordat je een populistische standpunt inneemt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:19 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De kosten zijn niet hoger.
Mijn PENSIOEN, wat doe jeJa, maar ik heb toch betaald
![]()
In stupide foktaal.
Natuurlijk snap ik dat de mensen die nu werken, het pensioen van de ouderen van nu betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij echt geen kaas gegeten van hoe je de boel wilt financieren.
Ja, 'emigreren'. Klinkt als de ultieme oplossing natuurlijk. Maar in dat andere land sta je dan ook natuurlijk uiteindelijk tegenover je oude dag waarvoor iets geregeld moet worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:37 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon emigreren en die kut babyboomers mogen het lekker zelf uitzoeken.
Waarom ga je niet gewoon zelf sparen voor je pensioen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:37 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat de mensen die nu werken, het pensioen van de ouderen van nu betalen.
Ook snap ik dat je niet altijd evenveel kunt uitkeren als de binnenkomst niet altijd even hoog is. Je zou het AOW-geld kunnen verlagen. Dit zou ook miljoenen en zoniet miljarden euro's kunnen opleveren.
Mensen die denken dat AOW en pensioen hetzelfde zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:37 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat de mensen die nu werken, het pensioen van de ouderen van nu betalen.
Ook snap ik dat je niet altijd evenveel kunt uitkeren als de binnenkomst niet altijd even hoog is. Je zou het AOW-geld kunnen verlagen. Dit zou ook miljoenen en zoniet miljarden euro's kunnen opleveren.
Nee. Ik vind het terecht dat de AOW-leeftijd omhoog gaat:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:10 schreef Rechterbal het volgende:
Zouden jullie bereid zijn om naar Den Haag te reizen om mee te doen aan een demonstratie?
Stel jij mij dan vrij van belastingen die ik er voor betaal? Is goed!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon zelf sparen voor je pensioen?
Hmmm `Vanaf de geboorte gerekend, haalt iets meer dan een kwart van de mannen de 70 jaar niet.`... Dan is het nogal cru om de AOW leeftijd met twee jaar te verhogen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:28 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dit systeem werkt al 40 jaar zo. Als het 40 jaar lang heeft gewerkt, dan werkt het nu ook. Als het systeem gebaseerd is op 14 van de 100 mensen die wel betalen, maar niet ontvangen omdat ze sterven, en je gaat de AOW-leeftijd verhogen zodat je dan meer mensen gaat krijgen die sterven voor de AOW-gerechtigde leeftijd. En je als leuke bijkomst 2 jaar minder hoeft uit te keren, dan is dit een ziek systeem.
Dat moet je niet willen.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)oeken_als_bondgenoot
Waarom zou je vrijgesteld worden van belastingen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:42 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Stel jij mij dan vrij van belastingen die ik er voor betaal? Is goed!
Nee, dat is niet cru, dat is een manier om het betaalbaar te houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmmm `Vanaf de geboorte gerekend, haalt iets meer dan een kwart van de mannen de 70 jaar niet.`... Dan is het nogal cru om de AOW leeftijd met twee jaar te verhogen inderdaad.
Als dat een argument is ben ik wel benieuwd hoeveel % van de mannen de 68 haalden toen het ingevoerd werd. Want ja, als het 40 jaar lang goed werkte dan nu ook (as if).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmmm `Vanaf de geboorte gerekend, haalt iets meer dan een kwart van de mannen de 70 jaar niet.`... Dan is het nogal cru om de AOW leeftijd met twee jaar te verhogen inderdaad.
Ik ook niet. Ik heb leuk werk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:51 schreef Sjaakmat het volgende:
Ik was toch al niet van plan tot mijn 65e te werken, dus kan me er niet echt druk om maken.
nu zegt helemaal niks over laterquote:
Juist niet. Mensen blijven steeds gezonder, maar welvaartsziektes als kanker komen vaker (en eerder) voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar dat steeds ouder worden van mensen is ook geen ultiem pro-argument. Die jaren die erbij komen zijn vaak in belabberde gezondheid.
Vrouwen moeten gewoon een jaar langer werken, goed punt!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:50 schreef ShadyLane het volgende:
Als vrouw ben je een stuk beter af. Veel langer AOW trekken en er veel minder voor betalen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vrouwen moeten gewoon een jaar langer werken, goed punt!
Die jatten je portemonnee leeg!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Die vrouw verdient dan hopelijk genoeg geld om een werkster in te huren hoor.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Rechterbal het volgende:
Ik wil niet werken tot me 67ste, omdat Bos Fortis gekocht heeft.
Volgens mij is het meer de generatie voor de babyboomers, die al met de AOW gingen terwijl ze er nog niet voor gespaard hadden, waardoor je dus een omslagstelsel kreeg. Alleen, omdat de babyboomers met zoveel meer waren is dat nooit een probleem geweest. Tot nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij moet werken tot 67 omdat die kutbabyboomers met VUT en Prepensioen gingen
Tja, je moet ook eigenlijk een kennis hebben die je kan inhuren als werkster.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die jatten je portemonnee leeg!
En hoe moet die partij de AOW financieren dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:34 schreef quo_ het volgende:
Ja.
Nu gaat die eikel van een Donner ook al bepalen op welke leeftijd het aanvullend OP mag ingaan. Toevallig is dat wel een "eigen" potje met geld dat bij je pensioenfond is gestald.
Demonstreren is overigens wel heel erg vorige eeuw. Het kan veel gemakkelijker. Ik ga de volgende keer stemmen op de (grootst mogelijke) partij die zich duidelijk uitspreekt voor AOW op 65.
Door QUO veel meer te laten betalen waarop QUO er als hij 65 is er geen geld is voor zijn AOWquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En hoe moet die partij de AOW financieren dan?
Heel mooi, waar moet het geld vandaan komen dat niet te doen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:55 schreef beantherio het volgende:
Als de AOW-leeftijd naar 67 gaat dan zal ik nooit vergeten welke partijen dat tot stand gebracht hebben.
Bezuinigen kun je altijd. En er zijn nog zat groepen die iedere keer weer ontzien worden (hogere inkomens, huizenbezitters, bedrijven). Sowieso kunnen degenen die met een vet pensioen of VUT nu al de AOW induiken gewoon meebetalen. Om de een-of-andere reden vind men dat "not done" terwijl men wel rustig de lasten doorschuift naar de volgende generatie. Dat is gewoon te zot voor woordenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooi, waar moet het geld vandaan komen dat niet te doen?
En met de PVV en de SP wordt het land natuurlijk veel beter bestuurd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bezuinigen kun je altijd. En er zijn nog zat groepen die iedere keer weer ontzien worden (hogere inkomens, huizenbezitters, bedrijven). Sowieso kunnen degenen die met een vet pensioen of VUT nu al de AOW induiken gewoon meebetalen. Om de een-of-andere reden vind men dat "not done" terwijl men wel rustig de lasten doorschuift naar de volgende generatie. Dat is gewoon te zot voor woorden
Maar dat staat even los van mijn eerdere opmerking. Wat ik wilde zeggen is dat PvdA, CDA en CU als verkiesbare partijen wat mij betreft dood zijn. En los van die persoonlijke mening denk ik dat de PvdA met het komende besluit over de AOW zichzelf al aan het begraven is. Over 5 jaar is het een marge-partijtje of bestaat het niet meer.
Het begint het huidige kabinet anders aardig goed te lukken om me er van te overtuigen dat het nauwelijks erger kan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En met de PVV en de SP wordt het land natuurlijk veel beter bestuurd.
Bismarck wilde em voor mensen van 70 jaar en ouder instellen. Maar dat was in 1889. Toen waren mannen nog echte mannen en niet van die mietjes die aan de 65 willen vasthouden. Hoeveel mensen ken jij die met hun 65 ook echt met pensioen gegaan zijn? Ik niemand, iedereen gaat eruit op 60, 62 of 63quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:55 schreef beantherio het volgende:
Als de AOW-leeftijd naar 67 gaat dan zal ik nooit vergeten welke partijen dat tot stand gebracht hebben.
Wat doe jij dan mede-held? Mensen bekritiseren omdat ze tenminste iets willen doen? Erg stoer hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je een echte vent was, had je een eigen partij opgericht ipv de toetsenbord held uit te hangen op FOK! en te dreigen met een middel dat totaal geen zoden aan de dijk zet.
Waarom? Hebben die wel goede plannen om de AOW te financieren? Zoja welke?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat doe jij dan mede-held? Mensen bekritiseren omdat ze tenminste iets willen doen? Erg stoer hoor.![]()
Ik heb vandaag een knoop doorgehakt: ik ga lid worden van een vakbond.
Goedzo, laat je lekker voor het karretje spannen van de sterk vergrijsde leden van het FNVquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat doe jij dan mede-held? Mensen bekritiseren omdat ze tenminste iets willen doen? Erg stoer hoor.![]()
Ik heb vandaag een knoop doorgehakt: ik ga lid worden van een vakbond.
Ik gooi het op emoties, gevoelens en al dat soort irrationele raadgevers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:48 schreef Argento het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat die twee jaar uitmaakt op een toch al veel hogere levensverwachting.
When you see it you will shit bricksquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het begint het huidige kabinet anders aardig goed te lukken om me er van te overtuigen dat het nauwelijks erger kan.
Erg jammer, dit soort reacties. Enige kennis van onze landsgeschiedenis en van andere landen die deze wereld rijk is, zou het tegendeel namelijk doen blijken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het begint het huidige kabinet anders aardig goed te lukken om me er van te overtuigen dat het nauwelijks erger kan.
Jah echt waar!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:34 schreef JoaC het volgende:
Zo, het Malieveld loopt over van de mensen...
Clowns gaan ook gewoon door met werken:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Jah echt waar!
Veel mensen,
en olifanten, tijgers, paarden, kamelen!
En Clowns, vergeet de clowns niet!
Circus Renz staat er...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:02 schreef Verbal het volgende:
...Het stuit mij wél tegen de borst dat de huidige en latere werkende generaties voor de zoveelste keer op mogen draaien voor de luxe van de meest gesubsidieerde generatie uit de geschiedenis van de mensheid: de Nederlandse babyboomers![]()
Juist! En ik ben eventueel wel bereid naar Den Haag te komen om dat te bereiken! Wat mij betreft is er in 2012 al een AOW-leeftijd van 67.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee,
De nieuwe AOW leeftijd moet zo snel mogelijk worden ingevoerd met terugwerkende kracht, Ik ben het zat de babyboom generatie uit de wind te houden
Leve de collectieve regelingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Juist! En ik ben eventueel wel bereid naar Den Haag te komen om dat te bereiken! Wat mij betreft is er in 2012 al een AOW-leeftijd van 67.
Klotegeboortegolvers. Slochteren opgesoupeerd, hypotheekrenteaftrek in hun zak gestopt en dan mogen wij straks zeker de rekening betalen. Bah!
Maak je geen zorgen. Ze komen er wel achter als ze in het bejaardentehuis liggen te wachten op hun dagelijkse toiletbezoek of wekelijkse douche. Want daar is nu al niet genoeg geld voor, laat staan in 2030.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:02 schreef Verbal het volgende:
Nee. Ik denk dat men er niet aan ontkomen zal en ik heb er niet zoveel tegen. Het stuit mij wél tegen de borst dat de huidige en latere werkende generaties voor de zoveelste keer op mogen draaien voor de luxe van de meest gesubsidieerde generatie uit de geschiedenis van de mensheid: de Nederlandse babyboomers
Maar goed, het is een realiteit, langer werken is een oplossing, lijkt mij duidelijk.
V.
IK ben zelf een baby boomer , maar geef je wel helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee,
Schaapjes op het droge, CANARIS?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:48 schreef CANARIS het volgende:
[..]
IK ben zelf een baby boomer , maar geef je wel helemaal gelijk.
Volgens dat artikel haalde vroeger 1 op de 4 de 65 niet. Dat gecombineerd met een bevolkingsopbouw die ook echt de vorm van een piramide had, zorgde voor goede betaalbaarheid. Die beide aspecten zijn veranderd in het nadeel van de betaalbaarheid. Het is dus goed dat de leeftijd opgetrokken wordt. Wat mij betreft beginnen ze dus ook zo snel mogelijk met het verhogen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:44 schreef remlof het volgende:
jup, net als er veel mensen een hartinfarct krijgen als ze op vakantie gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:28 schreef lyolyrc het volgende:
Wist je overigens dat behoorlijk wat mensen overlijden vlak na ingaan van hun pensioen?
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_2020__.html?p=25,1quote:´De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie en het kabinet zijn dicht bij een akkoord over verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Onderdeel van het voorstel waarover ze spreken is dat de AOW-leeftijd in 2020 eerst naar 66 wordt verhoogd. Daarna zou de pensioenleeftijd in stapjes kunnen worden opgetrokken van twee maanden per jaar. Dat betekent dat de AOW-leeftijd in 2026 op 67 jaar ligt.
Ook opvallend dat na 2020 ineens 2 maanden per jaar omhooggegaan kan worden. Kennelijk moeten er weer eens bepaalde kiezersgroepen gepaaid worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_2020__.html?p=25,1
De godvergeten kut babyboomers worden wéér eens buiten schot gehouden.
LOLquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schaapjes op het droge, CANARIS?
Premies heffen op aanvullende pensioenen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar gaan Rechterbal het geld vandaan halen om het te betalen dan? De premies fors verhogen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |