heyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:11 schreef Rechterbal het volgende:
Nee, ik wil weten of er animo is, kutuser.
Jij moet werken tot 67 omdat die kutbabyboomers met VUT en Prepensioen gingenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Rechterbal het volgende:
Zijn er al initiatief voor een landelijke actie? Wat wij nodig hebben is een menigte van een half miljoen in de straten van Den Haag. Ik wil niet werken tot me 67ste, omdat Bos Fortis gekocht heeft.
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Zith het volgende:
De AOW moet gewoon hoger, je kan wel leuk in dromeland blijven, maar in de echte wereld kosten dingen geld.
Toch zou het verdomde hard helpen, als er niet miljarden waren uitgegeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij moet werken tot 67 omdat die kutbabyboomers met VUT en Prepensioen gingen
Klopt, echter halen er gemiddeld meer mensen de 100 dan toen de AOW zn intrede deed, mag jij raden of de kosten dan ook gemiddeld hoger zijn of niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.
Zo blijft het ook betaalbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De AOW moet niet hoger, deze is zelfs te laag afgesteld. Flink aantal mensen op de 100 haalt de pensioengerechtigde leeftijd niet, deze mensen betalen wel hun hele leven premie voor iets dat zij niet ontvangen.
Die komen wel weer terug als die bank weer verkocht wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:16 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Toch zou het verdomde hard helpen, als er niet miljarden waren uitgegeven.
De kosten zijn niet hoger.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, echter halen er gemiddeld meer mensen de 100 dan toen de AOW zn intrede deed, mag jij raden of de kosten dan ook gemiddeld hoger zijn of niet.
Nee, je hebt niet voor je eigen pensioen betaald, het is geen fonds, het is een omslagprincipe, premie in is pensioen uit. Het is een soort piramidespel en dat klapt nu eenmaal na een tijdje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:19 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De kosten zijn niet hoger.
Mijn PENSIOEN, wat doe jeJa, maar ik heb toch betaald
![]()
In stupide foktaal.
Het zat er al jaren aan te komen dat de AOW-leeftijd verhoogt ging worden, dat Bos Fortis heeft gekocht heeft daar niks mee te maken. Er komen steeds meer mensen die gebruik maken van de AOW, dat terwijl er steeds minder mensen zijn die het AOW potje vullen. Dit probleem los je niet op met eenmalige kapitaal injecties, dit probleem moet een structurele oplossing krijgen anders loop je over een paar jaar weer tegen dit probleem aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:13 schreef Rechterbal het volgende:
Zijn er al initiatief voor een landelijke actie? Wat wij nodig hebben is een menigte van een half miljoen in de straten van Den Haag. Ik wil niet werken tot me 67ste, omdat Bos Fortis gekocht heeft.
Dit systeem werkt al 40 jaar zo. Als het 40 jaar lang heeft gewerkt, dan werkt het nu ook. Als het systeem gebaseerd is op 14 van de 100 mensen die wel betalen, maar niet ontvangen omdat ze sterven, en je gaat de AOW-leeftijd verhogen zodat je dan meer mensen gaat krijgen die sterven voor de AOW-gerechtigde leeftijd. En je als leuke bijkomst 2 jaar minder hoeft uit te keren, dan is dit een ziek systeem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar gaan Rechterbal het geld vandaan halen om het te betalen dan? De premies fors verhogen?
Volgens mij heb jij echt geen kaas gegeten van hoe je de boel wilt financieren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:28 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dit systeem werkt al 40 jaar zo. Als het 40 jaar lang heeft gewerkt, dan werkt het nu ook. Als het systeem gebaseerd is op 14 van de 100 mensen die wel betalen, maar niet ontvangen omdat ze sterven, en je gaat de AOW-leeftijd verhogen zodat je dan meer mensen gaat krijgen die sterven voor de AOW-gerechtigde leeftijd. En je als leuke bijkomst 2 jaar minder hoeft uit te keren, dan is dit een ziek systeem.
Dat moet je niet willen.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)oeken_als_bondgenoot
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |