abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:45:50 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73678064
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En welke problemen gaan daarmee opgelost worden?
het probleem krakers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73678213
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het probleem krakers.
En in andere landen wordt ook niet gekraakt zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:52:36 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73678300
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

je hebt in ieder geval een stok om het tuig snel en efficient je pand uit te krijgen en gevangenisstraf te geven.
pi_73678477
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef zoalshetis het volgende:
het probleem krakers.
Dat jij niet kunt verdragen dat anderen hun leven op een andere manier inrichten dan jij is een persoonlijk probleem, geen maatschappelijk probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:02:03 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73678586
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:35 schreef incident het volgende:

[..]

HAHAHAAH nee de rest vraagt eerst netjes of het goed is aan de eigenaar, serious get real !!
Waar zeg ik dat?

Natuurlijk is kraken een bezigheid zonder toestemming van de eigenaar van het pand. Maar om te doen alsof krakers steevast onbereid te zijn om geld te betalen voor hun onderdak is weer een tweede. Juist de meeste krakers willen dat best wel alleen is er geen plek in de randstad waar ze met een laag budget terecht kunnen.

Wist je overigens dat een groot deel van de krakersbevolking rechts is? Niet per se alleen linkse mensen zijn krakers.

De enige mensen die aan het profiel voldoen waar ik hiervoor op reageerde zijn import polen. Die kraken tegenwoordig ook. En juist omdat ze zo veel mogelijk euro's willen genereren tijdens hun verblijf hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 14-10-2009 13:12:23 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:06:09 #206
45833 crew  Fogel
pi_73678711
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef SpecialK het volgende:

Natuurlijk is kraken een bezigheid zonder toestemming van de eigenaar van het pand. Maar om te doen alsof krakers steevast onbereid te zijn om geld te betalen voor hun onderdak is weer een tweede. Juist de meeste krakers willen dat best wel alleen is er geen plek in de randstad waar ze met een laag budget terecht kunnen.
En we zijn weer terug bij prioriteren... huur dan ergens een kleine kamer van je lage budget en als je budget zo laag is dat je zelfs geen kleine kamer kan huren, ga dan op een andere plek wonen waar je dat probleem niet hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:10:44 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73678871
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

En we zijn weer terug bij prioriteren... huur dan ergens een kleine kamer van je lage budget
Probleem 1. Er zijn geen kleine kamers voor een laag budget. Een vriend van me betaalde letterlijk 500 euro voor een klein kamertje bij een gast in amsterdam oost. Dat is ongeveer te trend nu. Zo staat het er voor. MET krakers. Moet je je voorstellen wat er gebeurd zonder.
quote:
en als je budget zo laag is dat je zelfs geen kleine kamer kan huren, ga dan op een andere plek wonen waar je dat probleem niet hebt.
Met andere woorden. Rot maar op uit de randstad.

Ik heb een beter plan. Laten we al die leegstande kantoorpanden en al die "investeringsobjecten" klaar maken voor de huur. Dan zijn we al van 75% van het woningsnoodprobleem af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:14:56 #208
45833 crew  Fogel
pi_73679004
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Probleem 1. Er zijn geen kleine kamers voor een laag budget. Een vriend van me betaalde letterlijk 500 euro voor een klein kamertje bij een gast in amsterdam oost.
[..]

Met andere woorden. Rot maar op uit de randstad.

Ik heb een beter plan. Laten we al die leegstande kantoorpanden en al die "investeringsobjecten" klaar maken voor de huur. Dan zijn we al van 75% van het woningsnoodprobleem af.
Van mij moet niemand oprotten uit de randstad, bij voorkeur niet zelfs, blijft het tenminste nog een beetje rustig in de rest van Nederland. Maar als je perse in de randstad wil wonen, moet je meer werken of een beter betaalde baan zoeken zodat je budget beter wordt zodat je wel wat (kleins) kan huren/kopen in plaats van lopen zeuren dat iemand anders het beter heeft.
Alle kantoorpanden zijn onderhevig aan de kantoorbestemming, daar mag je niet wonen volgens de wet [naar het blijkt], en de wet is heilig voor jullie [zolang het kraken toestaat].
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73679083
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Van mij moet niemand oprotten uit de randstad, bij voorkeur niet zelfs, blijft het tenminste nog een beetje rustig in de rest van Nederland. Maar als je perse in de randstad wil wonen, moet je meer werken of een beter betaalde baan zoeken zodat je budget beter wordt zodat je wel wat (kleins) kan huren/kopen in plaats van lopen zeuren dat iemand anders het beter heeft.
Alle kantoorpanden zijn onderhevig aan de kantoorbestemming, daar mag je niet wonen volgens de wet [naar het blijkt], en de wet is heilig voor jullie [zolang het kraken toestaat].
His2P
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:18:52 #210
45833 crew  Fogel
pi_73679143
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef incident het volgende:

[..]

His2P
?
pi_73679861
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik zeg; wat doe je nog hier? Ga lekker in het buitenland kraken.
pi_73679918
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg; wat doe je nog hier? Ga lekker in het buitenland kraken.
Eerst nog ff een mooi pandje in het centrum van Amsterdam kraken en een uitkering aanvragen, dat schijnt nl iedere kraker te willen volgens de posts die ik hier lees.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_73680255
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Eerst nog ff een mooi pandje in het centrum van Amsterdam kraken en een uitkering aanvragen, dat schijnt nl iedere kraker te willen volgens de posts die ik hier lees.
Vergeet je kratje schutterspils en vieze hond niet

Ik zit eigenlijk nog te wachten op papierversnipperaar......ik wil nog een mooie vergelijking met de oorlog zien
pi_73680344
Heeft iemand nou al bedacht wat nou het eigenlijke probleem van kraken is? Behalve al dan niet misplaatste afgunst en een persoonlijk probleem met het verwerken van het feit dat mensen verschillende levenswijzen prefereren en je niet allemaal bevestigen in de juistheid van de jouwe.
pi_73680385
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand nou al bedacht wat nou het eigenlijke probleem van kraken is? Behalve al dan niet misplaatste afgunst en een persoonlijk probleem met het verwerken van het feit dat mensen verschillende levenswijzen prefereren en je niet allemaal bevestigen in de juistheid van de jouwe.
buiten dat, niets eigenlijk
pi_73680515
quote:
Het probleem is dat ze huizen uitwonen, kosteloos natuurlijk en er niet uitgaan als de eigenaar het vraagt, nee die moet eerst een procedure opstarten. Vind jij dit logisch?

[papierversnipperaarmodus] ja maar die Duitsers vroegen ook niet of ze het land mochten binnenvallen[/papierversnipperaarmodus]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:08:35 #217
45833 crew  Fogel
pi_73680594
quote:
Denk je dat krakers hun levenwijze aan gaan passen als kraken verboden wordt?
pi_73680669
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

wat is "hun levenswijze"?
pi_73680717
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het probleem is dat ze huizen uitwonen,
Doorgaans laten ze het beter achter dan ze het aantroffen. Alsof er allemaal keurige appartementjes worden gekraakt.
quote:
kosteloos natuurlijk
Ik zei behalve jouw misplaatste afgunst.
quote:
en er niet uitgaan als de eigenaar het vraagt,
Nee, die is immers gebaat bij schaarste op de markt door leegstand.
quote:
nee die moet eerst een procedure opstarten. Vind jij dit logisch?
Ja, volkomen. Daarnaast moet de in het ongelijk gestelde partij de kosten van de procedure dragen.
pi_73680795
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:08 schreef Fogel het volgende:
Nee, maar kennelijk bestaat er bij onzekere types wel de sterke behoefte om met het strafrecht iedereen tot brave consumptieslaven te knechten.
pi_73680809
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat wel heel vaak inderdaad.
Vervolgens wordt zo'n pand helemaal uitgewoond en als ze er dan eenmaal uitgezet worden is het toe aan een grondige renovatie.
pi_73680822
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat wel heel vaak inderdaad.
Vervolgens wordt zo'n pand helemaal uitgewoond en als ze er dan eenmaal uitgezet worden is het toe aan een grondige renovatie.
En wie mag dat betalen? Juist
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73680867
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doorgaans laten ze het beter achter dan ze het aantroffen. Alsof er allemaal keurige appartementjes worden gekraakt.
[..]

Ik zie hier geen feiten van hoor.
quote:
Ik zei behalve jouw misplaatste afgunst.
Tja, dat is makkelijk discusseren
quote:
Ja, volkomen.
Dus weer dat pure eigenbelang....gadver.
pi_73680870
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wie mag dat betalen? Juist
Dat is toch onverteerbaar? Kom maar snel op met die wet.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:20:34 #225
45833 crew  Fogel
pi_73680961
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:10 schreef Yorrit het volgende:

[..]

wat is "hun levenswijze"?
Vraag dat aan Weltschmerz...
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:21:29 #226
45833 crew  Fogel
pi_73680986
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar kennelijk bestaat er bij onzekere types wel de sterke behoefte om met het strafrecht iedereen tot brave consumptieslaven te knechten.
Dus je leeft alleen de wetten die jou goed uitkomen na?
pi_73681066
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat blijkt toch al de hele tijd. Ze verwijten anderen dat ze naar de wet wijzen totdat een wet hun uitkomt en dan is het weer goed om een wet te gebruiken. Draaigedrag noemen we dat.
pi_73681156
sommige wetten zijn oke, sommige niet
pi_73681216
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat blijkt toch al de hele tijd. Ze verwijten anderen dat ze naar de wet wijzen totdat een wet hun uitkomt en dan is het weer goed om een wet te gebruiken. Draaigedrag noemen we dat.
Typisch inderdaad. en dan heb ik het niet over de kegelvormige indianenverblijven Maargoed, dat is het hele idee van kraken. De eigendommen van anderen niet respecteren, maar o wee als iemand aan jouw (zojuist verkregen) eigendommen/rechten komt Hypocrisie ten top.
pi_73681299
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Typisch inderdaad. en dan heb ik het niet over de kegelvormige indianenverblijven Maargoed, dat is het hele idee van kraken. De eigendommen van anderen niet respecteren, maar o wee als iemand aan jouw (zojuist verkregen) eigendommen/rechten komt Hypocrisie ten top.
Heel goed omschreven
pi_73681355
het ene recht gaat gewoon boven het andere, zoals zovaak gebeurd
is niet hypocriet
pi_73681412
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Yorrit het volgende:
is niet hypocriet
recht is recht, wet is wet. Of je geeft aan dat je de wet respecteert of je doet het niet, niet alleen wanneer het jou/jullie uitkomt. In de grote mensenwereld noemen wij dat hypocriet.
pi_73681463
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Yorrit het volgende:
is niet hypocriet
Welk recht gaat volgens jou dan "zo vaak" boven een wet in formele zin? En meer belangrijk: waarom zou dat het geval zijn alleen als het jou uitkomt, en ineens niet meer als het mij (en jou niet) uitkomt? Hoe is dat niet hypocriet?
pi_73681761
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in. Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
pi_73681886
ook is er niets hypocriet aan bepaalde wetten wel oke vinden en bepaalde wetten niet.
pi_73681889
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Yorrit het volgende:
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in. Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
Weet je wat, ik hou op. Dat gedraai van die krakers (en dan bedoel ik geen joint) is gewoon te lachwekkend geworden. Ik lees nog wel even mee want ik ben natuurlijk benieuwd of papierversnipperaar nog verwijzingen naar de oorlog gaat maken .
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Yorrit het volgende:
ook is er niets hypocriet aan bepaalde wetten wel oke vinden en bepaalde wetten niet.
Nee hoor, helemaal niet
pi_73681919
quote:
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in.
Op die manier, akkoord tot zover.
quote:
Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
Het enkele gebruik maken van een wet is inderdaad niet hypocriet. Maar als die wet wordt afgeschaft dan gaan roepen "jamaar nu kies ik ervoor om ineens de wet niet te erkennen"? Je zal het toch met me eens zijn dat dat hypocriet is?
pi_73681946
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Weet je wat, ik hou op. Dat gedraai van die krakers (en dan bedoel ik geen joint) is gewoon te lachwekkend geworden. Ik lees nog wel even mee want ik ben natuurlijk benieuwd of papierversnipperaar nog verwijzingen naar de oorlog gaat maken .
waar draai ik? dit is mn 2e post in het topic
quote:
Nee hoor, helemaal niet
inderdaad!
'jullie' zijn toch ook niet hypocriet door het feit dat jullie het niet eens zijn met de wettelijke mogelijkheid die er is om een woning te kraken?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:53:41 #239
45833 crew  Fogel
pi_73681950
quote:
Maar zogauw de wet niet meer in kraken voorziet, kan je er ook geen gebruik meer van maken.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:54:26 #240
45833 crew  Fogel
pi_73681970
quote:
Het is je goed recht om een bepaalde wet wel of niet OK te vinden, zolang je de wet maar naleeft.
pi_73681992
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het enkele gebruik maken van een wet is inderdaad niet hypocriet. Maar als die wet wordt afgeschaft dan gaan roepen "jamaar nu kies ik ervoor om ineens de wet niet te erkennen"? Je zal het toch met me eens zijn dat dat hypocriet is?
nee, want je mag het eens zijn met een wet of niet.. en je hebt dan ook de keus daar naar te handelen (met het risico van vervolging natuurlijk).
pi_73682133
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zie hier geen feiten van hoor.
Als het een net comfortabel pand is dan wordt het wel verhuurd of verkocht, dus dan is er geen gelegenheid tot kraken.
quote:
Tja, dat is makkelijk discusseren
Kennelijk steekt het jou dat zij geen huur of hypotheeklasten betalen en jij wel. Maar ik vroeg wat nou eigenlijk het probleem was, behalve het persoonlijke probleem van misplaatste afgunst.
quote:
Dus weer dat pure eigenbelang....gadver.
Het is mijn belang niet. Ik heb de keuze gemaakt mij te conformeren aan het consumptieslavendom. Ik kan ook lekker veel geld verdienen en dat op de bank zetten enzo, vanuit een kraakpand werkt dat niet. Ik ben niet onzeker over die keuze, ik hoef daarin niet bevestigd te worden, en ik heb er dan ook geen moeite mee dat anderen een andere keuze maken. Mits anderen er niet mee benadeeld worden natuurlijk.

Dus wie wordt er nou eigenlijk mee benadeeld? Alleen de eigenaar een heel klein beetje omdat het slot geforceerd is, en hij wordt niet bevoordeeld door te verdienen aan leegstand, verpaupering en kunstmatige schaarste aan ruimte. De eigenaar die gewoon een bestemming zoekt voor zijn pand en niet parasiteert op de stad die niet zijn eigendom is, die wordt niet benadeeld.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Fogel het volgende:
Ik leef alleen wetten na die ik acceptabel vind. De wet moet een weerslag zijn van recht, en niemand heeft het monopolie op recht. Dat geldt niet alleen als er bijvoorbeeld een wet komt die het verplicht stelt om homoseksualiteit aan te geven bij de politie, die zou ik ook niet naleven. Het geldt ook wanneer op zich redelijke wetten uitpakken op een manier die niemand recht doet.

Ik kan mij best voorstellen dat iemand de wetten met betrekking tot het eigendom niet als rechtvaardig beschouwt, wanneer dat betekent dat iemand slapend rijk wordt van kunstmatige schaarste door opzettelijke leegstand, ten koste van woningzoekenden en de stad als geheel. Omdat iedereen het recht naast de wet wel zag, is het kraken ook gedoogd. Als je nu ophoudt met gedogen, is dat weer weg.
pi_73682134
quote:
Oh please

Maar okee, ik volg jouw gedachtengang even. Kennelijk mag je volgens jou cherrypicken in de verschillende wetten. Sommigen die jou nou net goed uitkomen gebruik je, anderen die je tegestaan verwerp je.

Als ik nou eens van mening ben dat krakers lager op de evolutionaire ladder staan, dat zij de schuld zijn van alle ellende, ze dientengevolge geen rechten hebben, en dat de oplossing is ze allemaal te deporteren? Natuurlijk mag dat niet van de wet, maar ik vind die wet gewoon niet oke dus die geldt niet voor mij..

Begrijp je waar ik naartoe wil? Dat jij een wet niet okee vindt betekend niet dat 'ie niet voor jou geldt omdat er ook nog andere mensen op de wereld zijn. Het getuigt zelfs van een groot egoïsme te denken dat je boven de wet staat.
pi_73682214
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De overheid lost de woningnood niet op.

Als een overheid zijn burgers niet kan beschermen, moeten burgers zichzelf beschermen. Alleen maar zeggen dat iets de taak van de overheid is, is geen oplossing.
Krakers ook niet. Zoals ik zojuist reeds aanhaalde wordt er nu een jaar of veertig gekraakt en de woningnood is nog nooit hoger geweest. De kraakgemeenschap schreeuwt heel graag en vooral heel hard "Moord! Brand! Onrecht!", maar buiten leuke woningkjes in gewilde buurten regelen doen ze niet veel.

Ze richten hun pijlen vooral op de speculanten, maar als ze écht iets willen bereiken dienen ze de woningbouwcorporaties en gemeentelijke grondbedrijven aan te pakken. Voor de rest is het een hoop geschreeuw waarmee ze de gemiddelde burger tegen zich in het harnas jagen...
pi_73682223
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh please

Maar okee, ik volg jouw gedachtengang even. Kennelijk mag je volgens jou cherrypicken in de verschillende wetten. Sommigen die jou nou net goed uitkomen gebruik je, anderen die je tegestaan verwerp je.

Als ik nou eens van mening ben dat krakers lager op de evolutionaire ladder staan, dat zij de schuld zijn van alle ellende, ze dientengevolge geen rechten hebben, en dat de oplossing is ze allemaal te deporteren? Natuurlijk mag dat niet van de wet, maar ik vind die wet gewoon niet oke dus die geldt niet voor mij..

Begrijp je waar ik naartoe wil? Dat jij een wet niet okee vindt betekend niet dat 'ie niet voor jou geldt omdat er ook nog andere mensen op de wereld zijn. Het getuigt zelfs van een groot egoïsme te denken dat je boven de wet staat.
wet geldt voor iedereen.
als je een wet breekt riskeer je vervolging
pi_73682302
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
...
Dus wie wordt er nou eigenlijk mee benadeeld? Alleen de eigenaar een heel klein beetje omdat het slot geforceerd is, en hij wordt niet bevoordeeld door te verdienen aan leegstand, verpaupering en kunstmatige schaarste aan ruimte. De eigenaar die gewoon een bestemming zoekt voor zijn pand en niet parasiteert op de stad die niet zijn eigendom is, die wordt niet benadeeld.
Grappige woordkeuze. De enige parasiet is namelijk de kraker. En hoezo geen schade? Je zegt het zelf al, vermogensschade.
quote:
Ik leef alleen wetten na die ik acceptabel vind. De wet moet een weerslag zijn van recht, en niemand heeft het monopolie op recht. Dat geldt niet alleen als er bijvoorbeeld een wet komt die het verplicht stelt om homoseksualiteit aan te geven bij de politie, die zou ik ook niet naleven. Het geldt ook wanneer op zich redelijke wetten uitpakken op een manier die niemand recht doet.

Ik kan mij best voorstellen dat iemand de wetten met betrekking tot het eigendom niet als rechtvaardig beschouwt, wanneer dat betekent dat iemand slapend rijk wordt van kunstmatige schaarste door opzettelijke leegstand, ten koste van woningzoekenden en de stad als geheel. Omdat iedereen het recht naast de wet wel zag, is het kraken ook gedoogd. Als je nu ophoudt met gedogen, is dat weer weg.
Je refereert nu aan ongeschreven recht. Prima, dat is ook recht. Toch maak je hier een denkfout. Regels van ongeschreven recht kunnen dat alleen zijn als ze door de maatschappij erkend worden. En dat is hier niet het geval, kijk maar eens in dit topic hoeveel mensen het al niet met jou oneens zijn.

Dus nee, die vlieger gaat hier mooi niet op.
pi_73682398
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Grappige woordkeuze. De enige parasiet is namelijk de kraker.
nee hoor, degene die zijn pand ongebruikt laat staan, parasiteert op de potentiele woonruimte.
pi_73682444
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:03 schreef Yorrit het volgende:

[..]

wet geldt voor iedereen.
als je een wet breekt riskeer je vervolging
Je mist het punt volledig!

Als ik iets van jou steel ben ik daarbij gebaat, en jij niet. Vanuit jouw oogpunt is het okee voor mij om van jou te stelen, maar ik loop alleen het risico daarvoor te worden gestraft. Zie je zelf niet hoe vreselijk asosiaal zo'n opvatting is?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:10:42 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73682453
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef Yorrit het volgende:

[..]

nee hoor, degene die zijn pand ongebruikt laat staan, parasiteert op de potentiele woonruimte.
pi_73682558
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je mist het punt volledig!

Als ik iets van jou steel ben ik daarbij gebaat, en jij niet. Vanuit jouw oogpunt is het okee voor mij om van jou te stelen, maar ik loop alleen het risico daarvoor te worden gestraft. Zie je zelf niet hoe vreselijk asosiaal zo'n opvatting is?
vanuit mijn oogpunt is het juist niet okee om van mij te stelen!
pi_73682581
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef Yorrit het volgende:

En als overheden nou eens gewoon genoeg bouwgrond vrijgeven kan er genoeg gebouwd worden, is er geen kunstmatig tekort en dus ook geen prijsopdrijving waardoor de speculant er geen baat bij heeft de boel leeg te laten staan.

Maar ja, dan moet er wel een flinke beerput open... en als die open gaat, gaat het heel hard stinken. Er komt dan een schandaal omhoog waarbij de bouwfraude, de rolletjes uit Srebrenica en de Oltmans affaire zullen verbleken... Dat gaat dus voorlopig niet gebeuren. Tenzij de (paar duizend?) krakers en sympathisanten nu eens iets gaan doen dat echt nuttig is en daar tegenaan gaan schoppen...

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 14-10-2009 16:13:48 ]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:16:53 #252
45833 crew  Fogel
pi_73682695
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:13 schreef Yorrit het volgende:

[..]

En vanuit het oogpunt van een huiseigenaar is het niet OK dat zijn huis gekraakt wordt.

En nu?
pi_73682805
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

En vanuit het oogpunt van een huiseigenaar is het niet OK dat zijn huis gekraakt wordt.

En nu?
het is niet zijn huis, hij is alleen maar eigenaar van het pand.

kraken mag (onder voorwaarden) van de wet, stelen niet (en nee dat is niet hetzelfde).
pi_73682904
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Yorrit het volgende:

[..]

kraken mag (onder voorwaarden) van de wet, stelen niet (en nee dat is niet hetzelfde).
Ja maar die wet vinden wij dan weer niet gelden voor ons,.....je kent het wel
pi_73682930
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:13 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Nu begin je het een klein beetje te begrijpen. Vanuit mijn oogpunt is het okee, vanuit jouw oogpunt niet. Wel, om dit soort conflicten van belangen nou op te lossen, heeft met afspraken gemaakt. Die staan in de wet. Als één partij ervoor kiest zich niet meer aan die afspraak te houden, loop je grote kans dat de ander dat óók niet meer doet. De samenleving vervalt dan in wetteloosheid, en in een oorlog van allen tegen allen (Bellum omnium contra omnes).
pi_73682986
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja maar die wet vinden wij dan weer niet gelden voor ons,.....je kent het wel
het gaat niet om wetten die voor bepaalde personen wel of niet zouden gelden
pi_73683026
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nu begin je het een klein beetje te begrijpen. Vanuit mijn oogpunt is het okee, vanuit jouw oogpunt niet. Wel, om dit soort conflicten van belangen nou op te lossen, heeft met afspraken gemaakt. Die staan in de wet. Als één partij ervoor kiest zich niet meer aan die afspraak te houden, loop je grote kans dat de ander dat óók niet meer doet. De samenleving vervalt dan in wetteloosheid, en in een oorlog van allen tegen allen (Bellum omnium contra omnes).
gelukkig houden de meeste mensen die kraken zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevant
pi_73683063
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:26 schreef Yorrit het volgende:

[..]

gelukkig houden de meeste krakers zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevant
Hier heb ik nog geen feiten van gezien. Toon die eens, je vriendjes konden dat ook al niet......
pi_73683134
quote:

[..]

Dat is toch hetzelfde?
pi_73683243
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde?
Dat dacht ik dus ook al
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73683246
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hier heb ik nog geen feiten van gezien. Toon die eens, je vriendjes konden dat ook al niet......
kan ik niet. net als dat jij niet het tegendeel kunt tonen
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:35:30 #262
45833 crew  Fogel
pi_73683340
quote:

[..]

De politie mag (onder voorwaarden) je auto/fiets/vervoermiddel (tijdelijk) in beslag nemen om (bijvoorbeeld) iemand te achtervolgen. Jij als eigenaar van het vervoermiddel zal er niet blij mee zijn, en zeker niet als achteraf blijkt dat je vervoermiddel beschadigd is hierdoor. Ook kan je je eigen vervoermiddel niet gebruiken terwijl de politie deze tijdelijk in bezit genomen heeft. Ook moet je naar alle waarschijnlijkheid tijd besteden aan het bezoeken van een politiebureau om je vervoermiddel terug te vragen.
De politie heeft niets van je gestolen, maar toch ben je als eigenaar benadeeld.
pi_73683363
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:26 schreef Yorrit het volgende:

[..]

gelukkig houden de meeste mensen die kraken zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevant
Ik dacht even dat je het punt begon te begrijpen, maar helaas. Je slaat de plank volledig mis. Jij kan de situatie (en tot nu toe elke situatie) alleen maar bekijken vanuit jouw oogpunt (of het oogpunt van de krakers). Alleen leven er behalve jou nog andere mensen in de maatschappij. Echt.
Ben je soms autist? Zeg het dan even, want als ik weet dat jij niet in staat bent om uberhaupt iets vanuit een ander oogpunt te zien kan ik ophouden.
pi_73683368
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde?
nee is niet hetzelfde..
ik huur bijv een woning. het pand is niet van mij. het is echter wel mijn huis, omdat ik er huisvrede heb.
laat een eigenaar van een pand het leegstaan, is het wel zijn pand, maar even niemands huis, omdat er geen huisvrede is. de wet voorziet er in dit soort gevallen in dat als deze situatie minimaal een jaar heeft geduurd, iemand anders hier zijn of haar huis van mag maken, door hier huisvrede te stichten
pi_73683501
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:

kan ik niet. net als dat jij niet het tegendeel kunt tonen
Jawel hoor.. ik hoef maar even naar buiten te lopen en binnen de 500 meter ben ik al meermaals geconfronteerd met de uitwassen van het kraken

Het prototype ongewassen, vieze dreads dragend dubieus bierdrinkend tuig zit hier in meerdere panden, al dan niet vergezeld van loslopende, slecht verzorgde, schurftige honden... Agressief naar medebuurtbewoners, geluidsoverlast, vuil dat overal wordt neergeflikkerd en zo meer... Gelukkig is het nu wat kouder, anders ben ik helemaal gesjochten, want dan zitten ze voor m'n deur in het park te stinken en kabaal te maken...

Ik heb van de mensen hier op Fok begrepen dat het hier gaat om een minderheid... Het zijn er alleen zo veel...

Nu maar hopen dat het kraakverbod er snel is... niet dat het veel uit zal maken in Amsterdam, daar ik vermoed dat de gemeente het zal blijven gedogen.
pi_73683669
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jawel hoor.. ik hoef maar even naar buiten te lopen en binnen de 500 meter ben ik al meermaals geconfronteerd met de uitwassen van het kraken

Het prototype ongewassen, vieze dreads dragend dubieus bierdrinkend tuig zit hier in meerdere panden, al dan niet vergezeld van loslopende, slecht verzorgde, schurftige honden... Agressief naar medebuurtbewoners, geluidsoverlast, vuil dat overal wordt neergeflikkerd en zo meer... Gelukkig is het nu wat kouder, anders ben ik helemaal gesjochten, want dan zitten ze voor m'n deur in het park te stinken en kabaal te maken...

Ik heb van de mensen hier op Fok begrepen dat het hier gaat om een minderheid... Het zijn er alleen zo veel...
ja omdat je alleen die gasten ZIET
de mensen die kraken en wel hun vuil netjes buitenzetten, niet agressief zijn en geen geluidsoverlast veroorzaken merk je niks van, omdat je denkt dat het normale mensen zijn
pi_73683712
in amsterdam zullen er best naar verhouding meer problemen zijn met mensen die kraken, zoals er naar verhouding vast meer andere problemen ook meer voorkomen, maar NL is groter dan A'dam (ja echt! )
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:46:40 #268
45833 crew  Fogel
pi_73683738
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:44 schreef Yorrit het volgende:

[..]

de mensen die kraken en wel hun vuil netjes buitenzetten, niet agressief zijn en geen geluidsoverlast veroorzaken merk je niks van, omdat je denkt dat het normale mensen zijn
Dus in feite zijn krakers geen normale mensen volgens jou?
pi_73683812
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

pi_73683828
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Game set and match......
pi_73683834
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:44 schreef Yorrit het volgende:

Is dat zo? Ik geloof er niets van. Ik zie alleen maar wild beschilderde panden met de cliche bakbrommer voor de deur.. en wat er uit het kraakcafé komt ziet er ook niet meteen uit als modelburger...

Tot het tegendeel bewezen is, ga ik er vanuit dat het precies omgekeerd is aan wat jij zegt. Het gros van de krakers voldoet aan het beeld dat heerst en ja, er zal best wel een enkeling zijn die het wel aardig doet.. al heb ik daar nog steeds mn twijfels bij
pi_73683950
wat is er crimineel aan wild beschilderde panden en cliche bakbrommers?
pi_73683968
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Game set and match......
leef ik me een keer in in andere mensen is het weer neit goed!
pi_73683987
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als er geen woonbestemming op zit, zou je het volgens de redenatie van een van de users (een van de kraakvoorstanders) hier niet mogen kraken. Het pand moet namelijk perse volgens de gemeentelijke definitie gebruikt worden en als die definitie niet wonen is mag je het derhalve niet kraken.
Als ik later tijd heb zal ik de betreffende post opzoeken.
Dat was ik ja, en die mening deel ik nog steeds.

Kantoren etc. kraken om in te wonen slaat nergens op en is onrechtvaardig.

Immers, het doel van het toestaan van kraken is het tegengaan van speculatie met woonruimte door deze leeg te laten staan.

Maar op een kantoor zit helemaal niet de bestemming 'woonruimte', dus de eigenaar van een kantoorpand kan het gebouw helemaal niet op een legale manier in gebruik nemen als woonruimte! Als de kantorenmarkt dus slecht loopt -zoals nu- dan heeft hij maar één optie: het gebouw leeg laten staan. Is hij daarmee een speculant die woonruimte van de markt houdt? Nee. Is het dus terecht als er kan worden gekraakt? Nee!

Met dezelfde redenering zie je trouwens dat kraken in een normaal functionerende woningmarkt, zonder woningnood, ook niet rechtvaardig is. Maar als er wél woningnood heerst, dan kan kraken een middel zijn om speculatie met leegstaande woongebouwen tegen te gaan.

Dus mijn mening kort samengevat:

Kraken is bij woningnood nuttig om speculatie met leegstaande woongebouwen tegen te gaan.

Kraken is alleen nuttig bij woningnood, anders niet.
Kraken is alleen nuttig om speculatie tegen te gaan, het lost de woningnood niet op.
Kraken is alleen rechtvaardig bij woongebouwen, niet bij andersoortige gebouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 15:54:49 ]
pi_73684022
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:06 schreef DonJames het volgende:
Grappige woordkeuze. De enige parasiet is namelijk de kraker.
Een oneliner is geen argument. Ik leg uit hoe de eigenaar parasiteert.
quote:
En hoezo geen schade? Je zegt het zelf al, vermogensschade.
Nee. Als de eigenaar zijn pand uitbaat dan heeft hij geen vermogensschade. Er zou alleen sprake kunnen zijn van speculatiewinstderving wanneer hij ongestoord en vaak onrechtmatig op de stad kan parasiteren door leegstand.
quote:
Je refereert nu aan ongeschreven recht. Prima, dat is ook recht. Toch maak je hier een denkfout. Regels van ongeschreven recht kunnen dat alleen zijn als ze door de maatschappij erkend worden.
Probeer je me nu tot een Nazi-vergelijking te dwingen, of een anderzins fout regime?
quote:
En dat is hier niet het geval, kijk maar eens in dit topic hoeveel mensen het al niet met jou oneens zijn.
Het gesundes Volksempfinden is geen argument.
quote:
Dus nee, die vlieger gaat hier mooi niet op.
Als wetten niet overtreden werden door mensen die hun eigen moraal volgen, dan was het hier een heel erg onvrije samenleving. Die voorbeelden kun je zelf ook wel bedenken. Overtreding hoort bij de dynamiek van het recht. En zonder kraken waren veel buurten er veel slechter aan toe geweest en was menig fraai historisch gebouw met grond gelijk gemaakt voor een nieuw project, alleen maar omdat er dan één iemand nog rijker aan wordt, ten koste van ons allemaal. Want het is ook mijn stad, het gebouw mag van iemand anders zijn, zijn huis het is niet en de stad is ook niet van hem. Het gaat ook om wat het eigendomsrecht allemaal niet is.

En verder heb ik nog steeds niet mogen vernemen wat nou eigenlijk het probleem is van kraken, behalve dat het mensen kwetst in hun burgertruttigheid en misplaatste afgunst.
pi_73684038
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:45 schreef Yorrit het volgende:
in amsterdam zullen er best naar verhouding meer problemen zijn met mensen die kraken, zoals er naar verhouding vast meer andere problemen ook meer voorkomen, maar NL is groter dan A'dam (ja echt! )
oh, nu is het een Amsterdams probleem? Nu wil het toeval dat er in Utrecht ook en hoop mis is...

Enneh, wat dacht je van Leiden? Hoe zat het ook alweer met dat pandje dat is vrkocht door de gemeente? jeweetwel, dat hoofdkwartier van die radicale groepjes... met die illegale kroeg waar zowel de horeca als de buurt last van hebben en waar de gemeente nog aanbood om het aan de krakers over te doen...is nu gekocht door een architect/projektontwikkelaar die graag sociale dingetjes doet...de goede man wordt flink bedreigd nu.

Of die meneer wiens loods is gepikt door hetzelfde tuig...of laatst die meneer in Rotterdam...of de mevrouw die op de begane grond woonde van een verder leegstaand pand en compleet werd geterroriseerd...allemaal excessen zeker?

hou toch op...
pi_73684091
Ik krijg het idee dat men meer iets tegen mensen heeft die hun huizen kleurrijk beschilderen, dreadlocks of lang haar hebben, en een beroep uitoefenen dat niet direct geld oplevert.
pi_73684168
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:53 schreef Yorrit het volgende:
wat is er crimineel aan wild beschilderde panden en cliche bakbrommers?
Ik heb het woord crimineel niet in de mond genomen...dat doe je zelf. Overigens wel terecht, want we hebben nog altijd een welstandscommissie die bepaalt hoe panden er uit mogen zien en over de verkeersveiligheid van de vehikels waarmee men zich placht te verplaatsen valt ook zeker nog te discussiëren.

Maar dat was niet wat ik bedoelde en dat weet je heel goed. De plekken die ik noemde zijn de plekken waar het overlast gevende tuig zich bevindt.
pi_73684212
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:57 schreef Batsnek het volgende:
Ik krijg het idee dat men meer iets tegen mensen heeft die hun huizen kleurrijk beschilderen, dreadlocks of lang haar hebben, en een beroep uitoefenen dat niet direct geld oplevert.
probeer eens iets minder selectief te lezen dan?
pi_73684247
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

oh, nu is het een Amsterdams probleem? Nu wil het toeval dat er in Utrecht ook en hoop mis is...

Enneh, wat dacht je van Leiden? Hoe zat het ook alweer met dat pandje dat is vrkocht door de gemeente? jeweetwel, dat hoofdkwartier van die radicale groepjes... met die illegale kroeg waar zowel de horeca als de buurt last van hebben en waar de gemeente nog aanbood om het aan de krakers over te doen...is nu gekocht door een architect/projektontwikkelaar die graag sociale dingetjes doet...de goede man wordt flink bedreigd nu.

Of die meneer wiens loods is gepikt door hetzelfde tuig...of laatst die meneer in Rotterdam...of de mevrouw die op de begane grond woonde van een verder leegstaand pand en compleet werd geterroriseerd...allemaal excessen zeker?

hou toch op...
Allemaal uitzonderingen.......:P

Ik hoop zooooo dat die wet er snel doorkomt. Ga ik met mijn camera de ontruimingen filmen, wereldmateriaal!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 16:01:36 #281
45833 crew  Fogel
pi_73684250
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:57 schreef Batsnek het volgende:
Nee, maar ik heb er wel iets op tegen als ze een huis beschilderen waar ze zelf niet de eigenaar van zijn.
pi_73684340
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb er wel iets op tegen als ze een huis beschilderen waar ze zelf niet de eigenaar van zijn.
Als jij als eigenaar niet wil dat dat gebeurt, is er een hele simpele oplossing:

Je pand gebruiken waar het voor bedoeld is, en het niet laten leegstaan om te speculeren.

En precies dat is de prikkel die het toestaan van kraken moet bewerkstelligen!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 16:06:31 ]
pi_73684350
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

En verder heb ik nog steeds niet mogen vernemen wat nou eigenlijk het probleem is van kraken, behalve dat het mensen kwetst in hun burgertruttigheid en misplaatste afgunst.
Ik heb het anders al twee keer vermeld in dit topic, maar niet één van jullie gaat er op in.

Nog maar een keer dan:

Wat heeft 40 jaar kraken opgeleverd? Behalve een paar mooie panden voor weinig in 't bezit van ex-krakers?

Er wordt in de woningbouw meer aangeklooid dan ooit tevoren. Huizenprijzen zijn absurd hoog en de wachtlijsten voor huren zijn jaaaaaaren lang...

Als de heren en dames uitvreters écht zo sociaal bewogen waren hadden ze allang al een vuist gemaakt naar de overheden en woningbouwcorporaties.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 16:05:53 #284
45833 crew  Fogel
pi_73684393
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat was ik ja, en die mening deel ik nog steeds.

[..]
Dus mijn mening kort samengevat:

Kraken is bij woningnood nuttig om speculatie met leegstaande woongebouwen tegen te gaan.

Kraken is alleen nuttig bij woningnood, anders niet.
Kraken is alleen nuttig om speculatie tegen te gaan, het lost de woningnood niet op.
Kraken is alleen rechtvaardig bij woongebouwen, niet bij andersoortige gebouwen.
Dank je!

Wat is de definitie van woningnood?
Voor mij lijkt het er op dat het wil zeggen dat niet iedereen zo groot en vrij en goedkoop kan wonen waar ze zelf willen? Maar wederom, voor mij heeft dat meer met prioriteren te maken dan met woningnood, als je de eisen een beetje aanpast kan je opeens wel een dak (al is het maar een heel klein dak) boven je hoofd krijgen (en misschien niet precies in de stad of wijk waar je het liefst wil wonen).
pi_73684402
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij als eigenaar niet wil dat dat gebeurt, is er een hele simpele oplossing:

Je pand gebruiken waar het voor bedoeld is, en het niet laten leegstaan om te speculeren.
het is zo simpel.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 16:07:04 #286
45833 crew  Fogel
pi_73684440
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ik 2-3 jaar in het buitenland zit voor het werk heeft dat niets met speculeren te maken. Ik wil geen vreemden in mijn huis, klaar.
pi_73684480
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dank je!

Wat is de definitie van woningnood?
Voor een functionerende onroerend-goedmarkt heb je zo'n 5% leegstand nodig. Als de leegstand dus duidelijk minder wordt, bijvoorbeeld 3%, 2% of nog minder, dan is er dus sprake van woningnood.
pi_73684611
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:08 schreef Igen het volgende:

Voor een functionerende onroerend-goedmarkt heb je zo'n 5% leegstand nodig. Als de leegstand dus duidelijk minder wordt, bijvoorbeeld 3%, 2% of nog minder, dan is er dus sprake van woningnood.
En wat is er dan belangrijker (ik probeer het voor de vierde keer)? Het speculeren met leegstaande gebouwen tegengaan (kraken, of beter gezegd: gerommel in de marge, of op z'n best symptoombestrijding) of het daadwerkelijk aanpakken van de woningnood bij de daarvoor aangewezen partijen?
pi_73684678
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik 2-3 jaar in het buitenland zit voor het werk heeft dat niets met speculeren te maken. Ik wil geen vreemden in mijn huis, klaar.
Als jij gedurende die tijd je spullen gewoon in huis laat staan en de buren de post laat opruimen en de plantjes laat watergeven, dan is er toch helemaal geen sprake van leegstand / kraken?

En als je je huis wel helemaal leeghaalt, dan kun je er ook prima tijdelijke huurders in zetten.
pi_73684705
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En wat is er dan belangrijker (ik probeer het voor de vierde keer)? Het speculeren met leegstaande gebouwen tegengaan (kraken, of beter gezegd: gerommel in de marge, of op z'n best symptoombestrijding) of het daadwerkelijk aanpakken van de woningnood bij de daarvoor aangewezen partijen?
Ik snap ook niet waarom mensen daar tegen kunnen zijn.
Omdat het tegen de marktwerking is ofzo, maar diezelfde marktwerking werkt anti-sociale dingen in de hand in de woningsector. Dat kan toch nooit goed zijn voor een samenleving?
pi_73684709
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, het blijft symptoombestrijding. Maar dat zei ik ook al:
quote:
pi_73684730
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:04 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik heb het anders al twee keer vermeld in dit topic, maar niet één van jullie gaat er op in.

Nog maar een keer dan:

Wat heeft 40 jaar kraken opgeleverd? Behalve een paar mooie panden voor weinig in 't bezit van ex-krakers?
Dat is geen antwoord op de vraag. Wel bespeur ik in je postst dat je je ernstig gekwetst voelt in je burgertruttigheid en geplaagd wordt door misplaatste afgunst.
quote:
Er wordt in de woningbouw meer aangeklooid dan ooit tevoren. Huizenprijzen zijn absurd hoog en de wachtlijsten voor huren zijn jaaaaaaren lang...

Als de heren en dames uitvreters écht zo sociaal bewogen waren hadden ze allang al een vuist gemaakt naar de overheden en woningbouwcorporaties.
Dat hebben ze ook gedaan. Amsterdam staat vol met door woningbouwcorporaties uitgebate wooneenheden die uit het kraken voortkomen. Allemaal mensen die op een kamertje wonen en voorzieningen delen en zo de ruimte in de stad optimaal benutten. Die corporaties hebben die panden meestal gratis gekregen of goedkoop gekregen, in ieder geval niet zelf gebouwd. Maar sinds de woningbouwverenigingen er zijn om de directeuren rijk te maken van de schaarste, wordt dat alleen maar minder, en moet ook daar fors voor betaald worden.
pi_73684838
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef Igen het volgende:

Ja, het blijft symptoombestrijding. Maar dat zei ik ook al:

Maar dan is er tochniets legitiems aan kraken? Het is een veel te zwaar middel. Zorg ervoor dat ervoldoende gebouwd wordt en dan valt er ook niets meer te speculeren. Twee vliegen in één klap!
pi_73684899
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Maar dan is er tochniets legitiems aan kraken? Het is een veel te zwaar middel. Zorg ervoor dat ervoldoende gebouwd wordt en dan valt er ook niets meer te speculeren. Twee vliegen in één klap!
laat gewoon mensen in je pand wonen ipv het leeg te laten staan rotten.. nog makkelijker!
pi_73685001
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja. Maar dan ben ik wel voor de juiste volgorde: eerst genoeg woningen bijbouwen, en dan de overbodig geworden anti-speculatie-regelingen zoals kraken afschaffen.
pi_73685021
Moet je deze studenten eens zien:

Of deze studenten (de politie doet het gelukkig wel goed in deze)

Of deze die geen geweld gebruiken:

Of dan die krakers die zeggen dat wanneer er anti krakers zijn ze niet kraken en/of geweld gebruiken:

pi_73685113
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een oneliner is geen argument. Ik leg uit hoe de eigenaar parasiteert.
Kijk maar in het woordenboek: een parasiet teert op iemand anders. Die vergelijking behoeft geen nadere uitleg.
quote:
Nee. Als de eigenaar zijn pand uitbaat dan heeft hij geen vermogensschade. Er zou alleen sprake kunnen zijn van speculatiewinstderving wanneer hij ongestoord en vaak onrechtmatig op de stad kan parasiteren door leegstand.
Dus je bent het met me eens dat er vermogensschade is, getuige de laatste zin. Of dat al dan niet onrechtmatig en/of parasiterend tot stand is gekomen maakt niet uit aangezien dat niet jouw taak is om dat vast te stellen (verbod op eigenrichting).
quote:
Probeer je me nu tot een Nazi-vergelijking te dwingen, of een anderzins fout regime?
Nee hoor, dat krijg je al helemaal aan het begin van je studie Recht. Logisch ook, als je recht wil spreken op basis van algemene normen, is het ook noodzakelijk dat dat algemene normen zijn, en niet de normen van een paar.
quote:
Het gesundes Volksempfinden is geen argument.
In het natuurrecht wel!
quote:
Als wetten niet overtreden werden door mensen die hun eigen moraal volgen, dan was het hier een heel erg onvrije samenleving. ..
Dan was het hier een anarchie. En ga nou niet onze samenleving vergelijken met Nazi-Duitsland. Daar is het inderdaad fout gegaan, maar hier is dat (inmiddels) allemaal door de wetgever ondervangen.
[quote]
Zoals ik al zei, vermogensschade. Verder, als ik eigendom heb is het van mij, ik hoef mij niet te verdedigen waarom dat zo is, iemand anders moet daar gewoon vanaf blijven. Omdat het van mij is, en niet van jou.
pi_73685116
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat is geen antwoord op de vraag. Wel bespeur ik in je postst dat je je ernstig gekwetst voelt in je burgertruttigheid en geplaagd wordt door misplaatste afgunst.
Allereerst is dat nu de vierde keer dat je die termen bezigt. Ik zet er één tegenover: je bent een ontzettende kneus.

En waarom zou ik afgunstig zijn? Ik woon vrijwel gratis in een prachtig oud herenhuis aan het Sarphatipark. Ik heb er 120 vierkante meter tot mijn beschikking en daar betaal ik een fooi voor. Ik hoef ook niet afgunstig te zijn over hun luiheid, daar ik dit jaar zelf hooguit drie maanden heb hoeven werken. Verder besteed ik m'n tijd aan mn meisje en reizen. En dan niet via de bakfiets....ik reis per vliegtuig en slaap niet in een hotel als het minder dan vier sterren heeft. Ik voel niets dan weerstand en een klein beetje medelijden voor die types. Oh, en als je me ietsje beter zou kennen zou je het woord burgetruttigheid ook niet in de mond nemen.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat hebben ze ook gedaan. Amsterdam staat vol met door woningbouwcorporaties uitgebate wooneenheden die uit het kraken voortkomen. Allemaal mensen die op een kamertje wonen en voorzieningen delen en zo de ruimte in de stad optimaal benutten. Die corporaties hebben die panden meestal gratis gekregen of goedkoop gekregen, in ieder geval niet zelf gebouwd. Maar sinds de woningbouwverenigingen er zijn om de directeuren rijk te maken van de schaarste, wordt dat alleen maar minder, en moet ook daar fors voor betaald worden.
Daarmee sterk je me in mijn betoog over het aanpakken van woningbouwcorporaties en gemeentelijke grondbedrijven. Kraken lost het probleem niet op. Gelukkig ziet men dat nu ook in en wordt er dan ook terecht een eind aan gemaakt
pi_73685146
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:18 schreef Yorrit het volgende:

[..]

laat gewoon mensen in je pand wonen ipv het leeg te laten staan rotten.. nog makkelijker!

Nee, want dat lost het probleem niet op...maar dat wil je niet zien, want dan is het gratis wonen voorbij...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:28:38 #300
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73685286
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je kan de vraag ook omdraaien en dat is wat je in dit geval zou moeten doen. Als krakers problemen geven en dat een reden is om te verbieden, kom dan maar met feiten...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')