abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:37:30 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73673908
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dan is het meer een soort van alternatief huren.
Er is ook helemaal niets mis met kraken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:39:42 #182
pi_73673966
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Netjes van je! Kunnen een hoop paupers van leren. Nogmaals, netjes!
[..]
Heuj! Je hebt het tegen een luie smerige criminele kraker!
quote:
Aldus een pauper die een topic start om iemand de tanden uit te laten slaan (hetgeen backfired en hem voor lul zet, dat dan weer wel)

[ afbeelding ]

Sta je dan met je grote mond
Je bent wel trots op je topic, niet?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_73674931
Hmmmm..ik zie hier dat de tegenstanders van het verbod vinden dat krakers een soort voorpost van de overheid zijn. Zij zorgen ervoor dat onrechtvaardigheid in de vastgoedmarkt bestreden wordt. Ik dacht dat we daar de overheid voor hadden? Dit is het zelfde principe als een burgerwacht of eigen rechter spelen.

Overigens zie ik de krakers hier in de Pijp alleen maar schurftige honden houden, goedkoop bier drinken en stencils uitdelen tegen het verbod op drinken in de openbare ruimte. Ook lopen ze zonder uitzondering met een grote omcirkelde A op hun kleding. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat stond voor Anarchisme. Eigenlijk staat het gewoon voor Ambtenaar? De meeste anarchisten hebben het toch niet zo op overheidsbemoeienis? Of alleen als het ze uitkomt? Dan is het wetboek opeens wel makkelijk...

Er wordt nu een jaar of dertig, veertig gekraakt en nooit is de woningnood zo hoog geweest als nu. Andere aanpak dan maar?

Als we écht iets aan het woningtekort willen doen, dan moeten we de gemeentes en woningbouwcorporaties aanpakken en hard ook. Te beginnen met het grondbedrijf in Amsterdam...
pi_73675743
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heuj! Je hebt het tegen een luie smerige criminele kraker!
[..]

Je bent wel trots op je topic, niet?
Is niet mijn topic, ik heb hem toch niet geopend?? Weer iets wat niet waar is, gaat lekker zo
Jij vind het gewoon jammer dat blijkt dat men een hekel heeft aan jou en je maatjes in plaats van aan mij,....pauper. Neem een voorbeeld aan die andere gast boven je, die wel weet hoe het moet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:14 #185
pi_73675929
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:09 schreef IntensiveGary het volgende:
Hmmmm..ik zie hier dat de tegenstanders van het verbod vinden dat krakers een soort voorpost van de overheid zijn. Zij zorgen ervoor dat onrechtvaardigheid in de vastgoedmarkt bestreden wordt. Ik dacht dat we daar de overheid voor hadden? Dit is het zelfde principe als een burgerwacht of eigen rechter spelen.
De overheid lost de woningnood niet op.

Als een overheid zijn burgers niet kan beschermen, moeten burgers zichzelf beschermen. Alleen maar zeggen dat iets de taak van de overheid is, is geen oplossing.
pi_73676191
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als een overheid zijn burgers niet kan beschermen, moeten burgers zichzelf beschermen. Alleen maar zeggen dat iets de taak van de overheid is, is geen oplossing.
Maar dat moet dan met de regel van subsidiariteit gebeuren, hetgeen in dit geval betekent dat je mag protesteren. Kraken is een te zwaar middel....net als een inbreker overmeesteren en doodslaan. Kom je voor jezelf op maar wel met te zware middelen.
pi_73676223
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens.
Je moet soms zelf initiatief nemen voor het juiste, ook als dat leidt tot burgerlijke ongehoorzaamheid.

En het komt zo tenminste in de media, met een kans dat het ook op de politieke agenda komt. Zo werkt het nou eenmaal in dit systeem.

In mijn ogen zijn nieuwe krakersrellen hard nodig, vooral nu de woningnood veel hoger is dan de tijd waarin Beatrix werd gekroond.
De rellen blijven uit omdat men té individualistisch met maatschappelijke problemen omgaat, onwetend voor het systeem dat juist luistert naar grote, georganiseerde groepen.

Wil je wat veranderen, dan zijn er onder meer ludieke acties nodig zoals het georganiseerd kraken van verleden week.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:06:32 #188
pi_73676919
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar dat moet dan met de regel van subsidiariteit gebeuren, hetgeen in dit geval betekent dat je mag protesteren. Kraken is een te zwaar middel....net als een inbreker overmeesteren en doodslaan. Kom je voor jezelf op maar wel met te zware middelen.
Dus we hadden alleen met legale goedgekeurde demonstraties tegen de Duitse bezetting moeten protesteren? Het verzet en de geallieerde invasie waren "fout"?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:09:32 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73676993
wat zitten we eigenlijk moeilijk te doen in dit topic? het kraakverbod gaat er gewoon komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73677049
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus we hadden alleen met legale goedgekeurde demonstraties tegen de Duitse bezetting moeten protesteren? Het verzet en de geallieerde invasie waren "fout"?
Dus nu je wederom wordt klemgeluld kom je maar met de oorlog aan? Gast, zet jezelf toch niet zo voor lul.
In de oorlog is proportioneel geweld gebruikt. Je weet echt niet waar je het over hebt, het is wel grappig voor anderen om te lezen maar nogmaals, je doet jezelf zo niet erg slim overkomen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:13:28 #191
pi_73677107
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus nu je wederom wordt klemgeluld kom je maar met de oorlog aan? Gast, zet jezelf toch niet zo voor lul.
In de oorlog is proportioneel geweld gebruikt. Je weet echt niet waar je het over hebt, het is wel grappig voor anderen om te lezen maar nogmaals, je doet jezelf zo niet erg slim overkomen.
Ik lul mezelf helemaal niet klem, meneer "wetten zijn leuk als het mij goed uitkomt"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:15:01 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73677153
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik lul mezelf helemaal niet klem, meneer "wetten zijn leuk als het mij goed uitkomt"
lul niet zo suf. het zijn juist de linkse penishoofden die hier lopen te gillen dat kraken mag, want dat is wettelijk vastgelegd. straks komt er een wet die kraken verbiedt, dus neem ik aan dat diezelfde zielige linkse jankzakken zich direct neer gaan leggen bij de wet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:18:20 #193
pi_73677244
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lul niet zo suf. het zijn juist de linkse penishoofden die hier lopen te gillen dat kraken mag, want dat is wettelijk vastgelegd. straks komt er een wet die kraken verbiedt, dus neem ik aan dat diezelfde zielige linkse jankzakken zich direct neer gaan leggen bij de wet.
Een wet is alleen maar een afspraak. MIJ heb je niet horen roepen dat kraken mag omdat het legaal is.
pi_73677439
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een wet is alleen maar een afspraak. MIJ heb je niet horen roepen dat kraken mag omdat het legaal is.
Een oude schijf op een telefoon draaide minder.
Maar kom op, vergelijk nog eens iets met de oorlog.
pi_73677806
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat is er zo zwaar aan het middel 'kraken'? We hoeven niet doen alsof iemand zijn huis niet meer in kan. Het gaat om het bezet houden van een vermogensbestanddeel van iemand anders, doorgaans een pand zonder zelfs maar een woonbestemming.

De 'benadeelde' eigenaar heeft geen concreet nadeel. Zijn vermogen blijft intact, en winstderving is er ook niet, want het pand stond immers leeg. Bovendien is het doorgaans iemand die tracht te parasiteren op de stad of de omgeving door achterover te leunen om de waarde te zien stijgen, wat weer een gevolg is van de schaarste die hij mede zelf creeert.

De schade is dus een geforceerde deur of raam. Ik ben niet tegen een verplichting om die schade te vergoeden, maar die bestaat feitelijk al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:38:46 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73677843
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is er zo zwaar aan het middel 'kraken'? We hoeven niet doen alsof iemand zijn huis niet meer in kan. Het gaat om het bezet houden van een vermogensbestanddeel van iemand anders, doorgaans een pand zonder zelfs maar een woonbestemming.

De 'benadeelde' eigenaar heeft geen concreet nadeel. Zijn vermogen blijft intact, en winstderving is er ook niet, want het pand stond immers leeg. Bovendien is het doorgaans iemand die tracht te parasiteren op de stad of de omgeving door achterover te leunen om de waarde te zien stijgen, wat weer een gevolg is van de schaarste die hij mede zelf creeert.

De schade is dus een geforceerde deur of raam. Ik ben niet tegen een verplichting om die schade te vergoeden, maar die bestaat feitelijk al.
ja, want een kraker is momenteel makkelijk uit te zetten? ze laten je huis niet achter als vuilnisbelt?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 12:41:45 #197
45833 crew  Fogel
pi_73677943
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als er geen woonbestemming op zit, zou je het volgens de redenatie van een van de users (een van de kraakvoorstanders) hier niet mogen kraken. Het pand moet namelijk perse volgens de gemeentelijke definitie gebruikt worden en als die definitie niet wonen is mag je het derhalve niet kraken.
Als ik later tijd heb zal ik de betreffende post opzoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73677947
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, want een kraker is momenteel makkelijk uit te zetten? ze laten je huis niet achter als vuilnisbelt?
Precies , die klootzakken zeggen ga maar naar de rechter, ik zit best. Oh nee, dat waren net de foute gevallen. Niet de mensen die hier posten, die hebben het over shotguns en starten topics over het tanden uit slaan. Of verwijzen naar de oorlog, .....
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:43:28 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73677992
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies , die klootzakken zeggen ga maar naar de rechter, ik zit best. Oh nee, dat waren net de foute gevallen. Niet de mensen die hier posten, die hebben het over shotguns en starten topics over het tanden uit slaan. Of verwijzen naar de oorlog, .....
het is idd een geweldig groepje respectvolle mensen, die linkse rakkers. ach ja, zo weten we wel gelijk met wat voor soort tuig we hier een discussie proberen te voeren.
pi_73678043
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef zoalshetis het volgende:
wat zitten we eigenlijk moeilijk te doen in dit topic? het kraakverbod gaat er gewoon komen.
En welke problemen gaan daarmee opgelost worden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:45:50 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73678064
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En welke problemen gaan daarmee opgelost worden?
het probleem krakers.
pi_73678213
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het probleem krakers.
En in andere landen wordt ook niet gekraakt zeker?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:52:36 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73678300
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

je hebt in ieder geval een stok om het tuig snel en efficient je pand uit te krijgen en gevangenisstraf te geven.
pi_73678477
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef zoalshetis het volgende:
het probleem krakers.
Dat jij niet kunt verdragen dat anderen hun leven op een andere manier inrichten dan jij is een persoonlijk probleem, geen maatschappelijk probleem.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:02:03 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73678586
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:35 schreef incident het volgende:

[..]

HAHAHAAH nee de rest vraagt eerst netjes of het goed is aan de eigenaar, serious get real !!
Waar zeg ik dat?

Natuurlijk is kraken een bezigheid zonder toestemming van de eigenaar van het pand. Maar om te doen alsof krakers steevast onbereid te zijn om geld te betalen voor hun onderdak is weer een tweede. Juist de meeste krakers willen dat best wel alleen is er geen plek in de randstad waar ze met een laag budget terecht kunnen.

Wist je overigens dat een groot deel van de krakersbevolking rechts is? Niet per se alleen linkse mensen zijn krakers.

De enige mensen die aan het profiel voldoen waar ik hiervoor op reageerde zijn import polen. Die kraken tegenwoordig ook. En juist omdat ze zo veel mogelijk euro's willen genereren tijdens hun verblijf hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 14-10-2009 13:12:23 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:06:09 #206
45833 crew  Fogel
pi_73678711
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef SpecialK het volgende:

Natuurlijk is kraken een bezigheid zonder toestemming van de eigenaar van het pand. Maar om te doen alsof krakers steevast onbereid te zijn om geld te betalen voor hun onderdak is weer een tweede. Juist de meeste krakers willen dat best wel alleen is er geen plek in de randstad waar ze met een laag budget terecht kunnen.
En we zijn weer terug bij prioriteren... huur dan ergens een kleine kamer van je lage budget en als je budget zo laag is dat je zelfs geen kleine kamer kan huren, ga dan op een andere plek wonen waar je dat probleem niet hebt.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:10:44 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73678871
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

En we zijn weer terug bij prioriteren... huur dan ergens een kleine kamer van je lage budget
Probleem 1. Er zijn geen kleine kamers voor een laag budget. Een vriend van me betaalde letterlijk 500 euro voor een klein kamertje bij een gast in amsterdam oost. Dat is ongeveer te trend nu. Zo staat het er voor. MET krakers. Moet je je voorstellen wat er gebeurd zonder.
quote:
en als je budget zo laag is dat je zelfs geen kleine kamer kan huren, ga dan op een andere plek wonen waar je dat probleem niet hebt.
Met andere woorden. Rot maar op uit de randstad.

Ik heb een beter plan. Laten we al die leegstande kantoorpanden en al die "investeringsobjecten" klaar maken voor de huur. Dan zijn we al van 75% van het woningsnoodprobleem af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:14:56 #208
45833 crew  Fogel
pi_73679004
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Probleem 1. Er zijn geen kleine kamers voor een laag budget. Een vriend van me betaalde letterlijk 500 euro voor een klein kamertje bij een gast in amsterdam oost.
[..]

Met andere woorden. Rot maar op uit de randstad.

Ik heb een beter plan. Laten we al die leegstande kantoorpanden en al die "investeringsobjecten" klaar maken voor de huur. Dan zijn we al van 75% van het woningsnoodprobleem af.
Van mij moet niemand oprotten uit de randstad, bij voorkeur niet zelfs, blijft het tenminste nog een beetje rustig in de rest van Nederland. Maar als je perse in de randstad wil wonen, moet je meer werken of een beter betaalde baan zoeken zodat je budget beter wordt zodat je wel wat (kleins) kan huren/kopen in plaats van lopen zeuren dat iemand anders het beter heeft.
Alle kantoorpanden zijn onderhevig aan de kantoorbestemming, daar mag je niet wonen volgens de wet [naar het blijkt], en de wet is heilig voor jullie [zolang het kraken toestaat].
pi_73679083
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Van mij moet niemand oprotten uit de randstad, bij voorkeur niet zelfs, blijft het tenminste nog een beetje rustig in de rest van Nederland. Maar als je perse in de randstad wil wonen, moet je meer werken of een beter betaalde baan zoeken zodat je budget beter wordt zodat je wel wat (kleins) kan huren/kopen in plaats van lopen zeuren dat iemand anders het beter heeft.
Alle kantoorpanden zijn onderhevig aan de kantoorbestemming, daar mag je niet wonen volgens de wet [naar het blijkt], en de wet is heilig voor jullie [zolang het kraken toestaat].
His2P
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:18:52 #210
45833 crew  Fogel
pi_73679143
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:17 schreef incident het volgende:

[..]

His2P
?
pi_73679861
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik zeg; wat doe je nog hier? Ga lekker in het buitenland kraken.
pi_73679918
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg; wat doe je nog hier? Ga lekker in het buitenland kraken.
Eerst nog ff een mooi pandje in het centrum van Amsterdam kraken en een uitkering aanvragen, dat schijnt nl iedere kraker te willen volgens de posts die ik hier lees.
pi_73680255
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Eerst nog ff een mooi pandje in het centrum van Amsterdam kraken en een uitkering aanvragen, dat schijnt nl iedere kraker te willen volgens de posts die ik hier lees.
Vergeet je kratje schutterspils en vieze hond niet

Ik zit eigenlijk nog te wachten op papierversnipperaar......ik wil nog een mooie vergelijking met de oorlog zien
pi_73680344
Heeft iemand nou al bedacht wat nou het eigenlijke probleem van kraken is? Behalve al dan niet misplaatste afgunst en een persoonlijk probleem met het verwerken van het feit dat mensen verschillende levenswijzen prefereren en je niet allemaal bevestigen in de juistheid van de jouwe.
pi_73680385
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand nou al bedacht wat nou het eigenlijke probleem van kraken is? Behalve al dan niet misplaatste afgunst en een persoonlijk probleem met het verwerken van het feit dat mensen verschillende levenswijzen prefereren en je niet allemaal bevestigen in de juistheid van de jouwe.
buiten dat, niets eigenlijk
pi_73680515
quote:
Het probleem is dat ze huizen uitwonen, kosteloos natuurlijk en er niet uitgaan als de eigenaar het vraagt, nee die moet eerst een procedure opstarten. Vind jij dit logisch?

[papierversnipperaarmodus] ja maar die Duitsers vroegen ook niet of ze het land mochten binnenvallen[/papierversnipperaarmodus]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:08:35 #217
45833 crew  Fogel
pi_73680594
quote:
Denk je dat krakers hun levenwijze aan gaan passen als kraken verboden wordt?
pi_73680669
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

wat is "hun levenswijze"?
pi_73680717
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Het probleem is dat ze huizen uitwonen,
Doorgaans laten ze het beter achter dan ze het aantroffen. Alsof er allemaal keurige appartementjes worden gekraakt.
quote:
kosteloos natuurlijk
Ik zei behalve jouw misplaatste afgunst.
quote:
en er niet uitgaan als de eigenaar het vraagt,
Nee, die is immers gebaat bij schaarste op de markt door leegstand.
quote:
nee die moet eerst een procedure opstarten. Vind jij dit logisch?
Ja, volkomen. Daarnaast moet de in het ongelijk gestelde partij de kosten van de procedure dragen.
pi_73680795
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:08 schreef Fogel het volgende:
Nee, maar kennelijk bestaat er bij onzekere types wel de sterke behoefte om met het strafrecht iedereen tot brave consumptieslaven te knechten.
pi_73680809
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat wel heel vaak inderdaad.
Vervolgens wordt zo'n pand helemaal uitgewoond en als ze er dan eenmaal uitgezet worden is het toe aan een grondige renovatie.
pi_73680822
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat wel heel vaak inderdaad.
Vervolgens wordt zo'n pand helemaal uitgewoond en als ze er dan eenmaal uitgezet worden is het toe aan een grondige renovatie.
En wie mag dat betalen? Juist
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73680867
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doorgaans laten ze het beter achter dan ze het aantroffen. Alsof er allemaal keurige appartementjes worden gekraakt.
[..]

Ik zie hier geen feiten van hoor.
quote:
Ik zei behalve jouw misplaatste afgunst.
Tja, dat is makkelijk discusseren
quote:
Ja, volkomen.
Dus weer dat pure eigenbelang....gadver.
pi_73680870
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wie mag dat betalen? Juist
Dat is toch onverteerbaar? Kom maar snel op met die wet.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:20:34 #225
45833 crew  Fogel
pi_73680961
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:10 schreef Yorrit het volgende:

[..]

wat is "hun levenswijze"?
Vraag dat aan Weltschmerz...
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:21:29 #226
45833 crew  Fogel
pi_73680986
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar kennelijk bestaat er bij onzekere types wel de sterke behoefte om met het strafrecht iedereen tot brave consumptieslaven te knechten.
Dus je leeft alleen de wetten die jou goed uitkomen na?
pi_73681066
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus je leeft alleen de wetten die jou goed uitkomen na?
Tuurlijk, dat blijkt toch al de hele tijd. Ze verwijten anderen dat ze naar de wet wijzen totdat een wet hun uitkomt en dan is het weer goed om een wet te gebruiken. Draaigedrag noemen we dat.
pi_73681156
sommige wetten zijn oke, sommige niet
pi_73681216
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat blijkt toch al de hele tijd. Ze verwijten anderen dat ze naar de wet wijzen totdat een wet hun uitkomt en dan is het weer goed om een wet te gebruiken. Draaigedrag noemen we dat.
Typisch inderdaad. en dan heb ik het niet over de kegelvormige indianenverblijven Maargoed, dat is het hele idee van kraken. De eigendommen van anderen niet respecteren, maar o wee als iemand aan jouw (zojuist verkregen) eigendommen/rechten komt Hypocrisie ten top.
pi_73681299
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Typisch inderdaad. en dan heb ik het niet over de kegelvormige indianenverblijven Maargoed, dat is het hele idee van kraken. De eigendommen van anderen niet respecteren, maar o wee als iemand aan jouw (zojuist verkregen) eigendommen/rechten komt Hypocrisie ten top.
Heel goed omschreven
pi_73681355
het ene recht gaat gewoon boven het andere, zoals zovaak gebeurd
is niet hypocriet
pi_73681412
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Yorrit het volgende:
is niet hypocriet
recht is recht, wet is wet. Of je geeft aan dat je de wet respecteert of je doet het niet, niet alleen wanneer het jou/jullie uitkomt. In de grote mensenwereld noemen wij dat hypocriet.
pi_73681463
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Yorrit het volgende:
is niet hypocriet
Welk recht gaat volgens jou dan "zo vaak" boven een wet in formele zin? En meer belangrijk: waarom zou dat het geval zijn alleen als het jou uitkomt, en ineens niet meer als het mij (en jou niet) uitkomt? Hoe is dat niet hypocriet?
pi_73681761
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in. Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
pi_73681886
ook is er niets hypocriet aan bepaalde wetten wel oke vinden en bepaalde wetten niet.
pi_73681889
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Yorrit het volgende:
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in. Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
Weet je wat, ik hou op. Dat gedraai van die krakers (en dan bedoel ik geen joint) is gewoon te lachwekkend geworden. Ik lees nog wel even mee want ik ben natuurlijk benieuwd of papierversnipperaar nog verwijzingen naar de oorlog gaat maken .
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Yorrit het volgende:
ook is er niets hypocriet aan bepaalde wetten wel oke vinden en bepaalde wetten niet.
Nee hoor, helemaal niet
pi_73681919
quote:
Woonrecht gaat boven eigendomsrecht. Als een woning langer dan een jaar niet als huis gebruikt wordt, kan iemand anders hier zijn huis van maken (door het te kraken). hier voorziet de wet ook in.
Op die manier, akkoord tot zover.
quote:
Ik zie niet in waarom het gebruik maken van deze mogelijkheid die de wet biedt, hypocriet zou zijn
Het enkele gebruik maken van een wet is inderdaad niet hypocriet. Maar als die wet wordt afgeschaft dan gaan roepen "jamaar nu kies ik ervoor om ineens de wet niet te erkennen"? Je zal het toch met me eens zijn dat dat hypocriet is?
pi_73681946
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Weet je wat, ik hou op. Dat gedraai van die krakers (en dan bedoel ik geen joint) is gewoon te lachwekkend geworden. Ik lees nog wel even mee want ik ben natuurlijk benieuwd of papierversnipperaar nog verwijzingen naar de oorlog gaat maken .
waar draai ik? dit is mn 2e post in het topic
quote:
Nee hoor, helemaal niet
inderdaad!
'jullie' zijn toch ook niet hypocriet door het feit dat jullie het niet eens zijn met de wettelijke mogelijkheid die er is om een woning te kraken?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:53:41 #239
45833 crew  Fogel
pi_73681950
quote:
Maar zogauw de wet niet meer in kraken voorziet, kan je er ook geen gebruik meer van maken.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:54:26 #240
45833 crew  Fogel
pi_73681970
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Yorrit het volgende:
Het is je goed recht om een bepaalde wet wel of niet OK te vinden, zolang je de wet maar naleeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')